^ Hier ben ik ook wel benieuwd naar. Of is de Live CD (en vervolgens installeren) de beste optie om XBMC "zonder" OS te draaien?
One word: OpenElec
Installeer die eens op je machine en kijk hoe ver je er mee komt. Gewoon de generieke i386 versie proberen
Installeer die eens op je machine en kijk hoe ver je er mee komt. Gewoon de generieke i386 versie proberen
OpenElec werkt inderdaad perfect, 5 min up and running.redfoxert schreef op maandag 28 november 2011 @ 11:19:
One word: OpenElec
Verder niemand toevallig een antwoord op mijn subtitle vraagje?
Om de een of andere reden denkt men hier dat je met Linux meer moet sleutelen terwijl het tegendeel waar is.
Mijn ervaring is dat je met windows veel meer moet tunen om het geen zo te krijgen zoals je wilt. Daarnaast is het systeem bloated voor een htpc.
Openelec is gebouwd om precies dat te doen wat je wilt. Als je een beetje goed ondersteunde hardware componenten hebt, heb je een systeem in 15 minuten draaien.
Daarnaast kan je binnen openelec niet meer aanpassen dan nodig, waardoor je ook feitelijk niks kapot kan maken.
Mijn ervaring is dat je met windows veel meer moet tunen om het geen zo te krijgen zoals je wilt. Daarnaast is het systeem bloated voor een htpc.
Openelec is gebouwd om precies dat te doen wat je wilt. Als je een beetje goed ondersteunde hardware componenten hebt, heb je een systeem in 15 minuten draaien.
Daarnaast kan je binnen openelec niet meer aanpassen dan nodig, waardoor je ook feitelijk niks kapot kan maken.
^ Zupah, thanks! Ga ik vanavond meteen proberen, nooit van OpenElec gehoord, maar ziet er veelbelovend uit.
Ik heb OpenElec op mijn Asrock ION 330-HT vloeiend draaien inclusief Aeon MQ3 skin (love it!).
Gewoon "retail" OpenElec versie 1.02, Dharma 10.1 build.
Gewoon "retail" OpenElec versie 1.02, Dharma 10.1 build.
Nou ik heb openelec wel bekeken, maar bij supported hardware staat mijn moederbord er niet tussen vandaar dat ik er weer vanaf gestapt ben.
Maar ik zal hem vanavond eens downloaden.
Benieuwd of dit ook gaat werken met mijn bluetooth toetsenbord e.d. Heb nog wel ergens USB sticks liggen dat is makkelijker.
De belangrijkste vraag is, eigenlijk is mijn h/w geschikt om HD content af te spelen?
Maar ik zal hem vanavond eens downloaden.
Benieuwd of dit ook gaat werken met mijn bluetooth toetsenbord e.d. Heb nog wel ergens USB sticks liggen dat is makkelijker.
De belangrijkste vraag is, eigenlijk is mijn h/w geschikt om HD content af te spelen?
[ Voor 50% gewijzigd door Valkyre op 28-11-2011 11:53 ]
Sorry hoor, iedereen komt hier gelijk roepen met OpenElec maar niemand die de config ff doorneemt? Zo'n CPU moet met gemak fullHD kunnen afspelen, helemaal als je er ook nog eens een videokaart inprikt die het moet/mag overnemen.
Ik kan met mijn atom machinetje zonder moeite fullHD afspelen, wel heb ik hardwarematig decoding aangezet omdat de ION gpu het overneemt. Verder heb ik er zelfs Sabnzb en Sickbeard opdraaien, die vrolijk dingen downloaden terwijl er HD gekeken kan worden
Ik vermoed toch een driver issue en anders een hardware probleem. Eerste wat je kan doen is via apparaatbeheer controleren of je vraagtekens heb. En anders ff de chipset drivers opnieuw installeren
Ow, hapert ie ook als een gek wanneer je films probeert af te spelen met bv Kmplayer? (http://www.filehippo.com/download_kmplayer/)
Ik kan met mijn atom machinetje zonder moeite fullHD afspelen, wel heb ik hardwarematig decoding aangezet omdat de ION gpu het overneemt. Verder heb ik er zelfs Sabnzb en Sickbeard opdraaien, die vrolijk dingen downloaden terwijl er HD gekeken kan worden
Ik vermoed toch een driver issue en anders een hardware probleem. Eerste wat je kan doen is via apparaatbeheer controleren of je vraagtekens heb. En anders ff de chipset drivers opnieuw installeren
Ow, hapert ie ook als een gek wanneer je films probeert af te spelen met bv Kmplayer? (http://www.filehippo.com/download_kmplayer/)
[ Voor 8% gewijzigd door SYQ op 28-11-2011 12:29 ]
Heb ik in mijn eerste post niet vermeld, alle drivers zijn up to date.
Ik heb ook media afgespeelt met VLC, alleeen weet ik niet direct de resultaten meer, mede omdat ik eigenlijk gewoon XBMC wil gebruiken omdat het best wel vet is
en naar mijn idee zijn de specs ook meer dan voldoende, ik vroeg mij alleen af of het bijvoorbeeld te maken kon hebben met die Intel bug over 24frames vs refresh rate. (maar goed deze dacht ik omzeild te hebben door A. een AMD cpu te hebben en B. een losse AMD videokaart te hebben)
Hoe kun je die hardwarematige decoding aanzetten? is dat dat DX2A oid? want als ik dat aanzet lijkt het alleen maar erger te worden.
Ik heb ook media afgespeelt met VLC, alleeen weet ik niet direct de resultaten meer, mede omdat ik eigenlijk gewoon XBMC wil gebruiken omdat het best wel vet is
en naar mijn idee zijn de specs ook meer dan voldoende, ik vroeg mij alleen af of het bijvoorbeeld te maken kon hebben met die Intel bug over 24frames vs refresh rate. (maar goed deze dacht ik omzeild te hebben door A. een AMD cpu te hebben en B. een losse AMD videokaart te hebben)
Hoe kun je die hardwarematige decoding aanzetten? is dat dat DX2A oid? want als ik dat aanzet lijkt het alleen maar erger te worden.
[ Voor 11% gewijzigd door Valkyre op 28-11-2011 13:20 ]
Heel leuk dat het afspelen met Xmbc veel gelikter en gaver is, maar is het niet handiger denk je als je zoveel mogelijk dingen uitsluit waaronder dus testen/kijken of het met andere mediaplayers het afspelen van FullHD wel goed gaat.
Hardware acc. aanzetten is idd DXVA2 (http://wiki.xbmc.org/inde...DXVA2_in_XBMC_for_Windows)
Hardware acc. aanzetten is idd DXVA2 (http://wiki.xbmc.org/inde...DXVA2_in_XBMC_for_Windows)
Je hebt gelijk, ik zal het vanavond testen! neem aan dat VLC ook prima is om te testen of is er iets speciaals aan Kmplayer?
Daarnaast zat ik mij nog te bedenken, ik heb helemaal geen codec pack geinstalleerd zoals CCCP, zover ik weet zitten alle codecs ook in XBMC/VLC zelf.
Nou zojuist VLC geprobeert, zowel een netwerk stream, als een lokaal bestand en exact hetzelfde
Daarnaast zat ik mij nog te bedenken, ik heb helemaal geen codec pack geinstalleerd zoals CCCP, zover ik weet zitten alle codecs ook in XBMC/VLC zelf.
Nou zojuist VLC geprobeert, zowel een netwerk stream, als een lokaal bestand en exact hetzelfde
[ Voor 15% gewijzigd door Valkyre op 28-11-2011 20:49 ]
Ik heb een aantal nederlandse dvd's (veel cabaret oa) nu staan die vaak niet in IMDB, daardoor kan ik ze ook niet afspelen. En sommige krijgen een hele rare naam, die totaal niet klopt.
Hoe kan ik dit handmatig aanpassen ?
Hoe kan ik dit handmatig aanpassen ?
AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i
Of in XBMC rechtermuisknop op de film/titel en de naam handmatig aanpassen.
Heb je ook een Nederlandstalige tracker aanstaan?
nee geen nederlandse tracker, rechtermuisknop nog eens proberen volgens mij werkte dat alleen niet.
AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i
Als iMDB 'm niet heeft dan zal dat weinig helpen, heeft ie alsnog geen filminfo. Met die .nfo kan hij gewoon naar een Nederlandse site linken als ie wil.Magic6399 schreef op maandag 28 november 2011 @ 21:37:
Of in XBMC rechtermuisknop op de film/titel en de naam handmatig aanpassen.
Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje
Klopt heb dan geen film info, maar kan hem wel afspelen. Net getest.Borromini schreef op maandag 28 november 2011 @ 21:50:
[...]
Als iMDB 'm niet heeft dan zal dat weinig helpen, heeft ie alsnog geen filminfo. Met die .nfo kan hij gewoon naar een Nederlandse site linken als ie wil.
misschien beter om een nieuwe topic aan te maken zodat meer mensen je kunnen helpen. Zoals ik al zei, je systeem moet het makkelijk aan kunnen als je je bedenkt dat de mijne ( http://www.computerstore....ml#product_specifications ) geen enkel probleem heeft met fullHD films. En ik draai geen OpenElec ofzow, gewoon Win7 met xmbc/teamviewer/sabnzb/sickbeard/mobilemouse/itunes vanwege airplay/etc etc
Iemand al het lef gehad om de laatste OpenELEC pre-EDEN te proberen van de 29ste , build 8841?
http://sources.openelec.tv/tmp/image/openelec-eden/
Laatste keer dat ik dat deed met build 8783 gingen er alleen maar dingen stuk.
hmm.. ik zal 'm vanavond er even op zetten, en de bevindingen laten weten.schumi2004 schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 11:21:
Iemand al het lef gehad om de laatste OpenELEC pre-EDEN te proberen van de 29ste , build 8841?
7D | 30D | grips | flitslampjes | lensspul
Te Koop: A-Mount Sigma 20MM F1.8
Moet even een ander sd kaartje scoren (dan blijft mijn huidige setup tenminste werken) en dan probeer ik het vanavond ook wel even.Korras schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 13:24:
[...]
hmm.. ik zal 'm vanavond er even op zetten, en de bevindingen laten weten.
Ben overigens zelf een OE build aan het compilen (duurt wel even de eerste keer) met de laatste commits , probeer ik die ook meteen als ik ander sd kaartje heb.
Hey,
Ik gebruik xbmc met aeon mq3 skin onder win7 met een Asrock 330
Ik zou nu graag in het hoofdmenu bij video, speelfilms enz. een optie bijmaken genoemd: weer..
In het skin menu kan je een add on aanmaken en hernoemen en koppelen aan een add on(geprobeerd met weather.com en google weather) maar het lukt me niet, de optie weer staat nu in mijn hoofdmenu maar er is niets aan gekoppeld ?
en nog 1 ding
Als ik mijn speelfilms of series afspeel verspringt het beeld om de zoveel minuten, het is maar een fractie van een seconde maar als je er begint op te letten , stoort het wel
Ik heb in het afspeelmenu , de volgende dingen aanstaan: hardwareversnelling, verversingsfrequentie, afspelen video naar beeld synchroniseren en A/V synchronisatie methode staat op audioklok
alvast bedankt
Ik gebruik xbmc met aeon mq3 skin onder win7 met een Asrock 330
Ik zou nu graag in het hoofdmenu bij video, speelfilms enz. een optie bijmaken genoemd: weer..
In het skin menu kan je een add on aanmaken en hernoemen en koppelen aan een add on(geprobeerd met weather.com en google weather) maar het lukt me niet, de optie weer staat nu in mijn hoofdmenu maar er is niets aan gekoppeld ?
en nog 1 ding
Als ik mijn speelfilms of series afspeel verspringt het beeld om de zoveel minuten, het is maar een fractie van een seconde maar als je er begint op te letten , stoort het wel
Ik heb in het afspeelmenu , de volgende dingen aanstaan: hardwareversnelling, verversingsfrequentie, afspelen video naar beeld synchroniseren en A/V synchronisatie methode staat op audioklok
alvast bedankt
net ff geinstalleerd op mijn amd a4-3400 systeem.schumi2004 schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 11:21:
en moet zeggen draait erg goed. afspelen gaat nu een stuk beter als oudere builds.
ik ga deze denk ik nog ff verder gebruiken.
Ik had nog een oud PC'tje (XP MCE) staan met een AMD Athlon 2400+ met wat geheugen, en een net nieuw gekocht nVidia Geforce 6200 videokaart. Het afspelen van een film (ik weet zo niet eens wat wat voor codec of resolutie dit is, waar kan ik dit evt. checken?) verloopt stroef, en het CPU verbruik gaat direct naar 100%.
Is dit een kansloos verhaal, of kan ik er nog iets aan doen om dit werkend te krijgen op oude hardware??
Is dit een kansloos verhaal, of kan ik er nog iets aan doen om dit werkend te krijgen op oude hardware??
20x SF170s + SMA SB3000TL-21 | PV Output
Misschien straks zelf eens proberen, build process hier is nog steeds aan het draaienrobertobadjo schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 19:36:
[...]
net ff geinstalleerd op mijn amd a4-3400 systeem.
en moet zeggen draait erg goed. afspelen gaat nu een stuk beter als oudere builds.
Als ik zo snel even zoek, ondersteund de 6200 geen DXVA 2.0, wat je nodig hebt voor hardware-decoding in XBMC.Gamerkoe schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 21:47:
Ik had nog een oud PC'tje (XP MCE) staan met een AMD Athlon 2400+ met wat geheugen, en een net nieuw gekocht nVidia Geforce 6200 videokaart. Het afspelen van een film (ik weet zo niet eens wat wat voor codec of resolutie dit is, waar kan ik dit evt. checken?) verloopt stroef, en het CPU verbruik gaat direct naar 100%.
Het zal volgens mij dus niet lukken om hiermee HD af te spelen.
Ik heb hem even gedraaid (ook een a4-3400, wel de PVR versie) en het werkt vrij goed idd. Enige problemen waren dat ik geen geluid had via HDMI (opgelost met plughw:0,3 in de audio settings) en dat tvheadend geen kanalen vond. Dat laatste is blijkbaar een bekend probleem waar geen oplossing voor is... dus ik ga nu XBMCLive proberen en kijken of dat wel werkt.robertobadjo schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 19:36:
[...]
net ff geinstalleerd op mijn amd a4-3400 systeem.
Omdat ik nog geen hardeschijf heb ben ik momenteel afhankelijk van een USB-stick, dus geen XBMC for Windows

[OpenElec 1.02 voor fusion]
Probleem: XBMC lijkt geen verbinding te hebben met internet: in ieder geval lukt het downloaden van addons niet (na install komt er 0% te staan, en daarna gaat de progressbalk weg en is er niets gebeurd), en ook het weerkanaal geeft geen info.
Apparaat is verbonden via wlan.
Als ik via ssh verbind, kan ik wel pingen (www.google.com bijvoorbeeld) en ik kan ook via mijn laptop de remote page bereiken.
Heb gezocht op google, en daar vind ik wel iets over de netwerkkaart die niet snel genoeg klaar is, maar ten eerste heeft openelec standaard geen nano beschikbaar(beschikbaar via addon) en ik kan uberhaupt die file waarover gesproken wordt niet vinden.
[edit]
http://www.pcmediacenter....wnload-from-the-internet/
Probleem: XBMC lijkt geen verbinding te hebben met internet: in ieder geval lukt het downloaden van addons niet (na install komt er 0% te staan, en daarna gaat de progressbalk weg en is er niets gebeurd), en ook het weerkanaal geeft geen info.
Als ik via ssh verbind, kan ik wel pingen (www.google.com bijvoorbeeld) en ik kan ook via mijn laptop de remote page bereiken.
Heb gezocht op google, en daar vind ik wel iets over de netwerkkaart die niet snel genoeg klaar is, maar ten eerste heeft openelec standaard geen nano beschikbaar(beschikbaar via addon) en ik kan uberhaupt die file waarover gesproken wordt niet vinden.
[edit]
[ Voor 7% gewijzigd door nietorigineel op 29-11-2011 22:04 ]
Weer probleem was al bekend en meerdere keren hier voorbij gekomen.nietorigineel schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 22:00:
[edit]
Netwerkkaart niet snel genoeg klaar klinkt mij niet bekend in de oren op mijn ad02.
En wat heeft nano hier mee te maken als issue? Zo komt het althans over.
En welke file bedoel je precies waar over gesproken zou worden?
Hoe kan ik makkelijk zoeken in de Pricewatch welke kaart hier wel aan voldoet? Ik kan wel zoeken op OpenGL, maar dat DXVA wat je noemt staat hier helaas niet bij.Fire69 schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 21:52:
[...]
Als ik zo snel even zoek, ondersteund de 6200 geen DXVA 2.0, wat je nodig hebt voor hardware-decoding in XBMC.
Het zal volgens mij dus niet lukken om hiermee HD af te spelen.
Lijst van kaarten: http://tweakers.net/price...IYhbo-nKf2pVat99KbQdTzvkN
De Club3D CGA-3452 ondersteund volgens Afuture wel FullHD en HDCP, is dit wat ik dan nodig heb of?? Waar moet ik precies op letten? Is het overigens met de rest van de hardware wel mogelijk, of ben ik beter af met nieuwe hardware?
Is daar trouwens niet nVidia PureVideo niet voor?
Weerprobleem is dan dus geen probleem.schumi2004 schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 22:08:
[...]
Weer probleem was al bekend en meerdere keren hier voorbij gekomen.
Netwerkkaart niet snel genoeg klaar klinkt mij niet bekend in de oren op mijn ad02.
En wat heeft nano hier mee te maken als issue? Zo komt het althans over.
En welke file bedoel je precies waar over gesproken zou worden?
Ik heb nog even verder getest, en bijvoorbeeld trailers van films werken ook goed. Het probleem is dus eigenlijk dat geen enkele add-on will downloaden. Ik merkte dit het eerst toen ik een andere webinterface wilde instellen, maar ook geen enkele andere add-on wil downloaden.
Vreemd.nietorigineel schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 22:20:
[...]
Weerprobleem is dan dus geen probleem.
Ik heb nog even verder getest, en bijvoorbeeld trailers van films werken ook goed. Het probleem is dus eigenlijk dat geen enkele add-on will downloaden. Ik merkte dit het eerst toen ik een andere webinterface wilde instellen, maar ook geen enkele andere add-on wil downloaden.
Heb je misschien meer specs van je systeem en OS (versie) ?
iemand hier al een oplossing voor het mounten van een netwerkshare in nightlybuilds van eden?
netmount hebben ze laten vallen en een autostart.sh moet gemaakt worden in /storage/.config/
alleen het mountcommand werkt dus niet
mount -t cifs //192.168.2.199/Series /storage/tvshows -o
weet iemand daar een oplossing voor?
netmount hebben ze laten vallen en een autostart.sh moet gemaakt worden in /storage/.config/

Systeem is zbox ad02,schumi2004 schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 22:34:
[...]
Vreemd.
Heb je misschien meer specs van je systeem en OS (versie) ?
geinstalleerd de standaard build van openelec voor fusion (1.02)
[ Voor 52% gewijzigd door nietorigineel op 29-11-2011 22:45 ]
http://www.openelec.tv/fo...shares?limit=20&start=100robertobadjo schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 22:40:
iemand hier al een oplossing voor het mounten van een netwerkshare in nightlybuilds van eden?
Post van SneezyD ?
:update:
Zie nu dat je cifs gebruikt. genoemde post gaat over nfs maar maakt mss niks uit.
[ Voor 7% gewijzigd door schumi2004 op 29-11-2011 22:47 ]
Grappig, ik heb zelfde systeem en ook zelfde build draaiende gehad maar herken je problemen totaal niet.nietorigineel schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 22:44:
Systeem is zbox ad02,
geinstalleerd de standaard build van openelec voor fusion (1.02)
Wat je zou kunnen doen is een reinstall als je dit nog niet gedaan had of een pre-eden build proberen.
Ik snap niet dat zoveel mensen die dingen als LiveCD's en OpenELEC aan de praat krijgen. Ik heb het al diverse keren geprobeerd op diverse systemen geprobeerd en enkele keer werkt er iets anders niet.Stien schreef op maandag 28 november 2011 @ 11:29:
Om de een of andere reden denkt men hier dat je met Linux meer moet sleutelen terwijl het tegendeel waar is.
Laatste versie OpenELEC. Geen geluid door missende driver voor X-Fi kaartje van 30 eurie die ik erin heb zitten.
Dan ben ik er direct al klaar mee.
Ik probeer nu XBMC Live te installeren op een USB stick, maar na het partitioneren blijft hij hangen op een blauw scherm met een command regel onderin...
Duurt de installatie werkelijk zo lang of gaat er iets mis hier?
Edit: Hij gaat weer verder... niet echt handig dat er geen progress bar staat. Denk dat de USB stick format wel heeft geholpen want net duurde het een stuk langer en deed hij nog niks.
Duurt de installatie werkelijk zo lang of gaat er iets mis hier?
Edit: Hij gaat weer verder... niet echt handig dat er geen progress bar staat. Denk dat de USB stick format wel heeft geholpen want net duurde het een stuk langer en deed hij nog niks.
[ Voor 30% gewijzigd door Snippo op 29-11-2011 22:57 ]
dat gaat over NFS en ik heb gewoon samba (cifs) helaas zegt ie steeds invalid argument. en in dat topic spreken meerdere daaroverschumi2004 schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 22:45:
[...]
http://www.openelec.tv/fo...shares?limit=20&start=100
Post van SneezyD ?
:update:
Zie nu dat je cifs gebruikt. genoemde post gaat over nfs maar maakt mss niks uit.

Ik zelf heb bijvoorbeeld geen problemen met samba maar weer wel met nfs icm synology nas.robertobadjo schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 23:05:
[...]
dat gaat over NFS en ik heb gewoon samba (cifs) helaas zegt ie steeds invalid argument. en in dat topic spreken meerdere daaroverthx for meedenken wel
Heb de hoop daarvoor al opgegeven in die zin dat ik er wel weer eens een poging aan waag wanneer ik zin heb
welke build draai jij dan. heb de laatste generic nu geinstalleerd de r8841schumi2004 schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 23:16:
[...]
Ik zelf heb bijvoorbeeld geen problemen met samba maar weer wel met nfs icm synology nas.
Heb de hoop daarvoor al opgegeven in die zin dat ik er wel weer eens een poging aan waag wanneer ik zin heb
alleen krijg ik dit dus met geen mogelijkheid aan de praat.

edit:
ik heb op mijn nas binnenin mijn lan geen authentificatie. dus iedereen kan gewoon bij de shares. met de optie -o username=(vulhierzomaarwatin) doet hij het opeens wel.
het is erg raar maar goed heb het nu wel werkend.
kan nu sabnzb/sickbeard inrichten dat hij netjes de films/series rechtstreeks kan kopieren naar de nas

[ Voor 26% gewijzigd door robertobadjo op 29-11-2011 23:29 ]
Net dus XBMC Live geïnstalleerd op mijn a4-3400 systeem maar dat is echt ontzettend traag. Na wat zoeken kwam ik erachter dat dit waarschijnlijk aan de drivers lag. Ik heb geprobeerd om ze te installeren maar dit ging niet helemaal goed. Weet iemand hier toevallig nog een 'kant-en-klaar' XBMC Live pakket dat werkt met AMD Llano cpu's? Anders probeer ik morgen gewoon nog een keer om de boel aan de praat te krijgen.
Ik draai nog een verouderde pre-eden versie, build 8750 om precies te zijn, omdat de versie erna mij problemen gaf en een reinstall nodig was.robertobadjo schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 23:18:
[...]
welke build draai jij dan. heb de laatste generic nu geinstalleerd de r8841
alleen krijg ik dit dus met geen mogelijkheid aan de praat.
edit:
ik heb op mijn nas binnenin mijn lan geen authentificatie. dus iedereen kan gewoon bij de shares. met de optie -o username=(vulhierzomaarwatin) doet hij het opeens wel.
kan nu sabnzb/sickbeard inrichten dat hij netjes de films/series rechtstreeks kan kopieren naar de nas
Verder als ik je reactie zo lees dan draai je SABnzbd en SickBeard en wellicht CouchPotato in OpeneElec. Je heb toevallig geen Synology NAS want dan kon je mooi die apps daar op installeren, scheelt weer wat
ik heb nu de nightly build draaien op mijn amd a4 systeem en dat doet het echt perfect. dus zou zeggen probeer die. amd systemen draaien niet lekker op de oude 10.x dharma versies ivm driversSnippo schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 23:54:
Net dus XBMC Live geïnstalleerd op mijn a4-3400 systeem maar dat is echt ontzettend traag. Na wat zoeken kwam ik erachter dat dit waarschijnlijk aan de drivers lag. Ik heb geprobeerd om ze te installeren maar dit ging niet helemaal goed. Weet iemand hier toevallig nog een 'kant-en-klaar' XBMC Live pakket dat werkt met AMD Llano cpu's? Anders probeer ik morgen gewoon nog een keer om de boel aan de praat te krijgen.
nee heb nog een oude conceptronics ch3snasschumi2004 schreef op woensdag 30 november 2011 @ 00:08:
[...]
Ik draai nog een verouderde pre-eden versie, build 8750 om precies te zijn, omdat de versie erna mij problemen gaf en een reinstall nodig was.
Verder als ik je reactie zo lees dan draai je SABnzbd en SickBeard en wellicht CouchPotato in OpeneElec. Je heb toevallig geen Synology NAS want dan kon je mooi die apps daar op installeren, scheelt weer wat
het werkt nu zo op het eerste gezicht prima. later deze week ga ik wel wat meer testen. zo eerst ff aflevering kijken van de big bang theory en dan snurken maar
Oh dat is goed om te weten, vanavond eens proberen, of het bij mij met die -o optie ook werkt met cifs. Toen ik de post maakte op het openelec forum, heb ik ook wat met cifs lopen spelen, maar dat wou toen ook niet bij mij. Switchen naar cifs, zal ik toch niet, daar werkt nfs te goed voorrobertobadjo schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 23:18:
[...]
Draai hier nu ook de r8841 versie, tot nu toe, geen onverwachte vastlopers, of dingen die niet werken. (AD02)
Toevallig een update gedaan of een clean install?Sneezydevil schreef op woensdag 30 november 2011 @ 08:03:
[...]
-knip-
Draai hier nu ook de r8841 versie, tot nu toe, geen onverwachte vastlopers, of dingen die niet werken. (AD02)
Bij mij draait die build al geruime tijd zonder problemen. reguliere update via de update share
Denk dat je in de war bent met Dharma 1.0.2, dit is build van 29-11 pre-EDEN.Stien schreef op woensdag 30 november 2011 @ 08:17:
Bij mij draait die build al geruime tijd zonder problemen. reguliere update via de update share
Was inderdaad een update, de laatste keer dat ik een clean install gedaan heb, is al even geleden.schumi2004 schreef op woensdag 30 november 2011 @ 08:14:
[...]
Toevallig een update gedaan of een clean install?
Heb de nieuwste openelec pre eden nu ook op mijn Shuttle XS35gt v2 draaien. werkt prima.
Zit in deze build nu ook voor het eerst dirty regions standaard aan? (dat werd iets van 21 november standaard aan gezet in de xbmc build?)
Heb wel wat problemen met films die uit een hoop .mkv bestanden bestaan. (cd1 t/m cd9 bijvoorbeeld, waarbij de eerste paar cd's intro zijn. Als ik die intro bestanden weg haal werkt het vaak wel weer)
Zit in deze build nu ook voor het eerst dirty regions standaard aan? (dat werd iets van 21 november standaard aan gezet in de xbmc build?)
Heb wel wat problemen met films die uit een hoop .mkv bestanden bestaan. (cd1 t/m cd9 bijvoorbeeld, waarbij de eerste paar cd's intro zijn. Als ik die intro bestanden weg haal werkt het vaak wel weer)
schumi2004 schreef op woensdag 30 november 2011 @ 08:24:
[...]
Denk dat je in de war bent met Dharma 1.0.2, dit is build van 29-11 pre-EDEN.
Nee hoor.
Met regulier bedoel ik het plaatsen van de bestanden SYSTEM en KERNEL op de update share en een reboot.
Ik download altijd mijn daily builds van de volgende locatie:
Edit. ik zie nu 29-11 staan. Ik heb wel een tijdje via een unofficial build gedraaid. dat was echter een build van 15-11
[ Voor 11% gewijzigd door Stien op 30-11-2011 09:50 ]
Ik ben wat aan het spelen met XBMC en vroeg met het volgende af. Is het mogelijk om bij het bekijken van het overzicht met alle films in bibliotheekmode een splitsing te maken? Zelf heb ik een aantal films en voor onze dochter hebben we allemaal tekenfilms. Ik hoef de tekenfilms niet in het overzicht te zien en vv. XBMC gooit alles op één hoop. Ik zou graag zien dat ik kan kiezen voor wie ik de lijst wil zien.
Kiezen op genre werkt ook niet altijd, dus dat is geen optie....
Kiezen op genre werkt ook niet altijd, dus dat is geen optie....
Verwijderd
Wellicht kan je proberen om 2 profielen aan te maken: 1 voor je dochter en 1 voor jezelf. Op deze manier voeg je enkel de media sources toe die je zelf zichtbaar wil hebben in je library.
Bedankt voor de tip Deurdouwer, misschien is dat wel een betere optie. Bij het opstarten voor de tekenfilms direct naar de films gaan, extra simpel.
Zo'n probleem heb ik ook gehad, bij mij kwam het neer op een strak ingestelde timeout van curl. Die kan je aanpassen in ~/.xbmc/userdata/advancedsettings.xmlnietorigineel schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 22:00:
[edit]
Zie onder andere deze manual pagina: http://wiki.xbmc.org/inde...ettings.xml#.3Cnetwork.3E
En ook deze thread is nuttig: http://forum.xbmc.org/archive/index.php/t-83339.html
Zijn er eigenlijk ook spelletjes voor de XBMC?
Ik bedoel dan niet emulators of via launchers, maar gewoon addons die simpele spelletjes toevoegen die je bijvoorbeeld met de afstandsbediening kan spelen?
Quizjes of Triviant, bijvoorbeeld?
Ik bedoel dan niet emulators of via launchers, maar gewoon addons die simpele spelletjes toevoegen die je bijvoorbeeld met de afstandsbediening kan spelen?
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Heb hier ook 2 profielen, eentje Master (dat ben ik uiteraard :-)) en Kids.GNITSOO schreef op woensdag 30 november 2011 @ 12:02:
Bedankt voor de tip Deurdouwer, misschien is dat wel een betere optie. Bij het opstarten voor de tekenfilms direct naar de films gaan, extra simpel.
Alles is prima gescheiden zo.
Die netmount script werkt bij mij eigenlijk alweer een tijdje prima. Ik gebruik dan wel nfs ipv cifs. Er was wel een periode dat het niet helemaal lekker werkte, de ene update weer niet, daarna weer wel, maar dat loopt nu wel lekker. (zit op 8841). Het loopt sowieso de laatste tijd wel lekker icm. de AD02.
Zal eens een hoge bitrate mkv/avchd proberen, daar had ik in het verleden wel eens een stotter (wat na rewind wel goed werkte). Dit was alleen met een hoge/ongecomprimeerde film.
Volgens mij niet, maar is wel een leuk idee zeg. Ik weet niet of xbmc flash kan afspelen, maar anders kun je misschien swf files ofzo in een directory gooien, heb je gelijk de wereld aan spelletjes en kan je eventueel ook addons maken voor spelletjes.nl ofzo...anandus schreef op woensdag 30 november 2011 @ 12:27:
Zijn er eigenlijk ook spelletjes voor de XBMC?
Ik heb nu 2 profielen ingesteld waarvan één direct naar VIDEO gaat. Is er ook een mogelijkheid dat je direct bij de bibliotheekweergave komt? Nu moet elke keer weer speelfilm aangeklikt worden en vervolgens titel om bij het overzicht te komen. Als je dit binnen een sessie hebt gedaan en nogmaals naar video gaat werkt het wel, maar bij het opnieuw opstarten is het weer anders.
Het gaat er mij om dat mijn dochter direct na het opstarten van XMBC een film kan aanklikken en niet met een "mapstructuur" bezig is.
Ik gebruik overigens Confluence als skin.
Volgens mij heb ik al iets gevonden....
Met het context menu op de map speelfilm staan en deze standaard maken.
Het gaat er mij om dat mijn dochter direct na het opstarten van XMBC een film kan aanklikken en niet met een "mapstructuur" bezig is.
Ik gebruik overigens Confluence als skin.
Volgens mij heb ik al iets gevonden....
Met het context menu op de map speelfilm staan en deze standaard maken.
[ Voor 9% gewijzigd door GNITSOO op 30-11-2011 14:13 . Reden: Antwoord gevonden ]
Volgens mij heb je wel een movie trivia addon. Teminste ik heb hem wel eens voorbij zien komen
Was dat ook met openelec? Heb je de exacte code die in dat forum staat gebruikt voor de curltimeout? Had niet veel tijd om te testen vanavond, in ieder geval 1 add-on deed het nu wel, een andere nog steeds niet. Test morgen verder, dank voor de tip in ieder geval.Intru schreef op woensdag 30 november 2011 @ 12:19:
[...]
Zo'n probleem heb ik ook gehad, bij mij kwam het neer op een strak ingestelde timeout van curl. Die kan je aanpassen in ~/.xbmc/userdata/advancedsettings.xml
Zie onder andere deze manual pagina: http://wiki.xbmc.org/inde...ettings.xml#.3Cnetwork.3E
En ook deze thread is nuttig: http://forum.xbmc.org/archive/index.php/t-83339.html
Dat was inderdaad ook met openelec. Ik weet niet meer welke waarde ik uiteindelijk heb gebruikt voor de curltimeout, het was volgens mij 10 of 40 (kan het nu niet voor je checken helaas). Succes ermeenietorigineel schreef op woensdag 30 november 2011 @ 21:47:
Was dat ook met openelec? Heb je de exacte code die in dat forum staat gebruikt voor de curltimeout? Had niet veel tijd om te testen vanavond, in ieder geval 1 add-on deed het nu wel, een andere nog steeds niet. Test morgen verder, dank voor de tip in ieder geval.
Ik denk deze?Stien schreef op woensdag 30 november 2011 @ 13:53:
Volgens mij heb je wel een movie trivia addon. Teminste ik heb hem wel eens voorbij zien komen
http://forum.xbmc.org/showthread.php?t=92540
Ik heb XBMC geinstalleerd op een Ubuntu installatie.
Het geluid heeft echter nooit gewerkt.
Nu heb ik al wat zaken gevonden, zoals met alsamixer alles unmuten, maar xbmc blijft geen geluid geven. Het gaat hier om een ASRock 152d.
Ik heb ook de configuratie in xbmc al handmatig toegevoegd volgens de devices die ik vond met aplay -l maar ook dat boodt geen soelaas.
Het geluid heeft echter nooit gewerkt.
Nu heb ik al wat zaken gevonden, zoals met alsamixer alles unmuten, maar xbmc blijft geen geluid geven. Het gaat hier om een ASRock 152d.
Ik heb ook de configuratie in xbmc al handmatig toegevoegd volgens de devices die ik vond met aplay -l maar ook dat boodt geen soelaas.
Wie werd waar wanneer geboren en waarom werd hij door wie hoe genoemd?
braque© zijn is een keuze
Bij mij doet de 152b (zelfde maar dan met blu-ray) alles prima met openelec, misschien is dat een optie? (yeah I know; was niet de vraag). Misschien dat het een driver issue is icm ubuntu?!?
A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814
Als het een driver issue is lijkt het me vreemd dat hij de devices wel ziet. Of staat dat er los van?Roeligan schreef op donderdag 01 december 2011 @ 12:42:
Bij mij doet de 152b (zelfde maar dan met blu-ray) alles prima met openelec, misschien is dat een optie? (yeah I know; was niet de vraag). Misschien dat het een driver issue is icm ubuntu?!?
Edit: dan maar even opnieuw installeren met een andere iso die gegarandeerd werkt volgens een vriend van me die hetzelfde model heeft.
[ Voor 14% gewijzigd door Paxlie op 01-12-2011 13:31 ]
Speelt ie met openelec ook 24P content goed af? En je kunt ook goed BluRay 3d films kijken?Roeligan schreef op donderdag 01 december 2011 @ 12:42:
Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast
3d heb ik niet, dus daar kan ik geen comments over geven, Verder heb ik veel verschillende content van HD materiaal, ik heb nog geen problemen gehad.
Ik zou zeggen; gewoon doen
Met 5 minuten geïnstalleerd.
Ik zou zeggen; gewoon doen
Met 5 minuten geïnstalleerd.
A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814
Paxlie,
ik ben ook in het bezit van de ASRock 152d en bij mij werkt het geluid perfect
Zo net de laatste openelec build (OpenELEC-ION.x86_64-devel-20111129074136-r8841) erop gezet
Zie http://sources.openelec.tv/tmp/image/openelec-eden/
Na het installeren wat 5 minuten duurt het volgende gedaan
cp ~/.config/asound.conf.sample/asound.conf_double-xs35gt.sample ~/.config/asound.conf
Daarna reboot
Zie http://www.openelec.tv/fi...7-sound-over-hdmi-on-ion2 voor nog meer informatie
Zo net de laatste openelec build (OpenELEC-ION.x86_64-devel-20111129074136-r8841) erop gezet
cp ~/.config/asound.conf.sample/asound.conf_double-xs35gt.sample ~/.config/asound.conf
Daarna reboot
Zie http://www.openelec.tv/fi...7-sound-over-hdmi-on-ion2 voor nog meer informatie
Het heeft even geduurd maar met wat trial-and-error heb ik dan zelf de pre-eden gecompileerd voor de fusion i386 en x86_64._Mitchie_ schreef op donderdag 01 december 2011 @ 17:45:
Paxlie,
Daarna reboot
Achteraf gezien viel het reuze mee en werkte hij en als je eenmaal door de eerst compilatie heen bent gaat de rest vanzelf.
Voor de mensen interessant die niet kunnen wachten tot er een nieuwe build gepost wordt door Peter zelf.
Wat ik gebruikt heb was:
VirtualBox install met Ubuntu 10.10 en de volgende packages: build-essential nasm flex bison gawk autopoint gperf autoconf automake m4 cvs libtool byacc texinfo gettext zlib1g-dev libncurses5-dev libreadline6-dev libssl-dev xsltproc libxml-perl en git uiteraard.
Een re-install met een andere versie van heeft het verholpen. Daar zat xbmc en sabnzbplus al in. Sickbeard staat nu vrolijk te pruttelen. Zo even coachpotato installeren._Mitchie_ schreef op donderdag 01 december 2011 @ 17:45:
Paxlie,
Daarna reboot
Als je de functie beeld uit bij inactiviteit gebruikt negeert XBMC de activiteit muziek spelen. Ik gebruik XBMC juist voor muziek spelen erg veel en valt dus na een tijdje uit. Wat mij betreft is muziek een activiteit en zou XBMC dus niet uit moeten gaan.
Kan je dat instellen ergens?
Kan je dat instellen ergens?
Ik ben nieuw in deze thread, maar gebruik XBMC al een tijdje.
Wat me opviel is dat bij sommige mp3's wel een cover zat en sommige niet. Nou werkte ik nog steeds niet in bibliotheek modus dus ik denk als ik dat ga doen lost een scraper het wel op.
Ik heb 2 mappen muziek, 1 met albums en 1 met de top 40 per jaar in een map. Het gaat in eerste instantie even om de top 40. Deze hebben in de tag allemaal artiest en titel informatie. En ik heb per jaar hetzelfde album als naam gegeven. Nadat ik hem had toegevoegd kregen ze allemaal hetzelfde plaatje ipv de verschillende die ik eerst had.
Om dit proberen op te lossen heb ik alle albumart die ik kon vinden verwijderd. Aangezien het toen nog bleef heb ik ook de map C:\Users\Wouter\AppData\Roaming\XBMC\userdata\Thumbnails\Music leeggegooid. En de mymusic.db weggegooid om zeker te zijn dat hij leeg was. Toen waren de afbeeldingen weg. Maar als ik het nu aan de bibliotheek toevoeg haalt hij gewoon de informatie op, maar er komen geen afbeeldingen meer bij.
Als scraper heb ik gewoon Allmusic, met de standaard instellingen. Dus alle vinkjes aan, bij album en artiestinformatie.
Heeft iemand enig idee hoe ik dit weer terug krijg?
Alvast bedankt voor het meedenken!
Wat me opviel is dat bij sommige mp3's wel een cover zat en sommige niet. Nou werkte ik nog steeds niet in bibliotheek modus dus ik denk als ik dat ga doen lost een scraper het wel op.
Ik heb 2 mappen muziek, 1 met albums en 1 met de top 40 per jaar in een map. Het gaat in eerste instantie even om de top 40. Deze hebben in de tag allemaal artiest en titel informatie. En ik heb per jaar hetzelfde album als naam gegeven. Nadat ik hem had toegevoegd kregen ze allemaal hetzelfde plaatje ipv de verschillende die ik eerst had.
Om dit proberen op te lossen heb ik alle albumart die ik kon vinden verwijderd. Aangezien het toen nog bleef heb ik ook de map C:\Users\Wouter\AppData\Roaming\XBMC\userdata\Thumbnails\Music leeggegooid. En de mymusic.db weggegooid om zeker te zijn dat hij leeg was. Toen waren de afbeeldingen weg. Maar als ik het nu aan de bibliotheek toevoeg haalt hij gewoon de informatie op, maar er komen geen afbeeldingen meer bij.
Als scraper heb ik gewoon Allmusic, met de standaard instellingen. Dus alle vinkjes aan, bij album en artiestinformatie.
Heeft iemand enig idee hoe ik dit weer terug krijg?
Alvast bedankt voor het meedenken!
Ik ben weer terug naar build 8750 na toch een poging gewaagd te hebben met 8841.Sneezydevil schreef op woensdag 30 november 2011 @ 08:03:
[...]
Oh dat is goed om te weten, vanavond eens proberen, of het bij mij met die -o optie ook werkt met cifs. Toen ik de post maakte op het openelec forum, heb ik ook wat met cifs lopen spelen, maar dat wou toen ook niet bij mij. Switchen naar cifs, zal ik toch niet, daar werkt nfs te goed voor, maar ben wel nieuwsgierig.
Problemen die ik ondervind is dat tijdens afspelen van dvdr iso's er iets met de display drivers lijkt te zijn, mijn tv reageert hierop door zich te gedragen als of deze net overschakeld op betreffende video input (video input valt weg).
Verder heb ik met verschillende MKV's het probleem dat deze schokkerig loopt en het vrij storrend maakt om de film af te kijken.
Deze issues had ik met build 8750 totaal niet.
Stel ik ben film aan het kijken en wil terug naar het hoofd menu of wat aan te passen in bijvoorbeeld instellingen. Hoe kan ik dan weer snel terug naar de film ? is daar eem knop of iets voor ?
Is dat niet Previous (Prev) op MCE remote ?Cyrus The Virus schreef op zaterdag 03 december 2011 @ 18:57:
Stel ik ben film aan het kijken en wil terug naar het hoofd menu of wat aan te passen in bijvoorbeeld instellingen. Hoe kan ik dan weer snel terug naar de film ? is daar eem knop of iets voor ?
(zelf niet geprobeerd overigens)
nee dat werkt helaas niet, dan blijft hij op het home schermschumi2004 schreef op zaterdag 03 december 2011 @ 19:16:
[...]
Is dat niet Previous (Prev) op MCE remote ?
(zelf niet geprobeerd overigens)
Tab op toetsenbord wisselt tussen video/schermen.
Toevallig laatst nog uit lopen zoeken en het bleek bij mij de 'aspect' functie te zijn. Maar eerder is het ook 'ondertitels' geweest.Cyrus The Virus schreef op zaterdag 03 december 2011 @ 18:57:
Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'
Ben sinds kort ook begonnen met XBMC en ik moet zeggen dat het tot nu toe goed bevalt :-)
Simpele vraag waarschijnlijk. Heb de "XBMC Subtiles" addon geinstalleerd. Maar hoe kan ik nu op subtitles zoeken/ er voor zorgen dat XBMC voor heel mijn Bibliotheek gaat zoeken?
Ik heb al ingesteld dat de addon gekoppeld wordt als snelkoppeling. Verder is bij de configuratie ook de "first sync" ingesteld. Ik weet dus niet waar ik een zoekactie voor een subtitle kan triggeren
Simpele vraag waarschijnlijk. Heb de "XBMC Subtiles" addon geinstalleerd. Maar hoe kan ik nu op subtitles zoeken/ er voor zorgen dat XBMC voor heel mijn Bibliotheek gaat zoeken?
Ik heb al ingesteld dat de addon gekoppeld wordt als snelkoppeling. Verder is bij de configuratie ook de "first sync" ingesteld. Ik weet dus niet waar ik een zoekactie voor een subtitle kan triggeren
http://forum.xbmc.org/showthread.php?t=76519 (<- Must have als je met een toetsenbord werkt)Cyrus The Virus schreef op zaterdag 03 december 2011 @ 18:57:
Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.
Voor zover ik weet gaat ie niet je hele bibliotheek doorzoeken.Jackazz schreef op zondag 04 december 2011 @ 15:36:
Ben sinds kort ook begonnen met XBMC en ik moet zeggen dat het tot nu toe goed bevalt :-)
Op het moment dat je een film / serie afspeelt en je drukt op pauze, zie je op het pauze menu de subtitles shortcut, die kiezen en hij download de film / serie die je op dat moment bekijkt. Je kan natuurlijk een dedicated knop/shortcut hebben op je afstandbediening of toetsenbord, zonder eerst pauze te moeten doen, ofcourse.
Thanks.. ik dacht al dat het niet zo moeilijk moest zijnRUFFNECK schreef op zondag 04 december 2011 @ 15:52:
[...]
Voor zover ik weet gaat ie niet je hele bibliotheek doorzoeken.
Op het moment dat je een film / serie afspeelt en je drukt op pauze, zie je op het pauze menu de subtitles shortcut, die kiezen en hij download de film / serie die je op dat moment bekijkt. Je kan natuurlijk een dedicated knop/shortcut hebben op je afstandbediening of toetsenbord, zonder eerst pauze te moeten doen, ofcourse.
Voor de remote heb ik in de keymap het volgende aangezien ik de record functie toch niet gebruik:Jackazz schreef op zondag 04 december 2011 @ 15:57:
[...]
Thanks.. ik dacht al dat het niet zo moeilijk moest zijn
code:
1
2
3
4
5
| <FullscreenVideo> <remote> <record>RunScript(script.xbmc.subtitles)</record> </remote> </FullscreenVideo> |
Misschien heb je er wat aan.
Iemand enig idee hoe ik de (movie)scraper kan wijzigen in een mysql setup? live eden build van 04-12
Heb een probleempje met mijn Synology nas en xbmc.
Ik kan zonder problemen de nas shares bereiken via NFS en Samba.
Wat niet goed loopt is de fanart en film informatie (plot enzo).
Als ik een locale map aanroep in xbmc krijg ik mooi alle informatie (film, acteurs, jaar, plot, foto, etc) te zien.
Echter op een share werkt dit niet.
Ik krijg enkel een list te zien van mappen en daarin de bestanden. Veranderen van layout (Wall, Info etc) helpt niet.
De map staat gemarkeerd als Video bestanden en de IMDB plugin zo normaal alles moeten binnenhalen.
Hoe los ik dit op?
Ik kan zonder problemen de nas shares bereiken via NFS en Samba.
Wat niet goed loopt is de fanart en film informatie (plot enzo).
Als ik een locale map aanroep in xbmc krijg ik mooi alle informatie (film, acteurs, jaar, plot, foto, etc) te zien.
Echter op een share werkt dit niet.
Ik krijg enkel een list te zien van mappen en daarin de bestanden. Veranderen van layout (Wall, Info etc) helpt niet.
De map staat gemarkeerd als Video bestanden en de IMDB plugin zo normaal alles moeten binnenhalen.
Hoe los ik dit op?
Heb je die locale map ook toegevoegd als source, en ook daadwerkelijk een scraper aangekoppeld?
Vraagje, waarom maak je niet gebruik van de library?
Vraagje, waarom maak je niet gebruik van de library?
krijg nou wat.
Heb gewoon effe alle sources terug gedelete en dan terug toegevoegd. Nu download hij wel alle info en komt die mooi in de library te staan.
Heb gewoon effe alle sources terug gedelete en dan terug toegevoegd. Nu download hij wel alle info en komt die mooi in de library te staan.
ok bedankt , en weet iemand wat ik aan het beeld kan doen dat het soms verspringt , soms vervagen de kleuren helemaal dat het beeld zelfs paars word en je niks meer ziet , maar ook dit duurt maar een seconde ofzoBorromini schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 16:55:
Weather.com is dood, en de enige manier (voor zover ik weet) om weer te krijgen is een recente Eden nightly. Weather.com heeft de gebruiksvoorwaarden aangepast waardoor Xbmc er geen gebruik meer van mag/kan maken.
Ik had mijn avatar 3D geript naar mijn HDD, nu speelt die vloeiend af op mijn i7 2600K win7 PC, maar mijn HTPC met XBMC/WIN7 E6600 heeft er toch wat moeite mee.
Tijdens het afspelen vebruikt hij 53% CPU en 1GB werk geheugen, kan het zijn dat ik wat instellingen moet veranderen (GPU is 8800GTS)
Tijdens het afspelen vebruikt hij 53% CPU en 1GB werk geheugen, kan het zijn dat ik wat instellingen moet veranderen (GPU is 8800GTS)
gebruik de harmony onej1nx schreef op zondag 04 december 2011 @ 15:40:
[...]
http://forum.xbmc.org/showthread.php?t=76519 (<- Must have als je met een toetsenbord werkt)
dxva aanvinken in xbmc?Cyrus The Virus schreef op maandag 05 december 2011 @ 20:45:
Morgen maar eens proberen om een centrale SQL bibliotheek te maken hier thuis. Heb meerdere XBMC cliënts en een server waar ze alles vanaf halen die toch 24/7 aan staat. Ben benieuwd
iemand het volgende wel eens gehad?
als ik de serie terra nova bekijk S01E5 en wil de bijbehorende subs downloaden met de scraper dan loopt de scraper altijd 1 episode vooruit?
dis E1 ziet hij als E2 en E2 ziet hij als 3 etc etc.
Herkend iemand dit?
als ik de serie terra nova bekijk S01E5 en wil de bijbehorende subs downloaden met de scraper dan loopt de scraper altijd 1 episode vooruit?
dis E1 ziet hij als E2 en E2 ziet hij als 3 etc etc.
Herkend iemand dit?
Bierdopje telt aflevering 2 apart (terwijl hij bij aflevering 1 inzat), maar daar staan de subs voor aflevering 3. Die verschuiving werkt vervolgens door naar de afleveringen erna.
[ Voor 11% gewijzigd door r3v0ss op 06-12-2011 10:45 ]
die indruk kreeg ik gisteren ook al ja. terwijl het bekend is dat S1E1 en E2 in 1 aflevering is gepropt.r3v0ss schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 10:44:
Bierdopje telt aflevering 2 apart (terwijl hij bij aflevering 1 inzat), maar daar staan de subs voor aflevering 3. Die verschuiving werkt vervolgens door naar de afleveringen erna.
zowel de optie dat hij de hash moet gebruiken of niet heeft geen nut.

Nee, dus dit is de enige serie waar ik de handmatig download.
Verwijderd
Als je dit werkend heb wil je niet meer anders. Hier staat een goede how-to:ThinkPadd schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 01:15:
Morgen maar eens proberen om een centrale SQL bibliotheek te maken hier thuis. Heb meerdere XBMC cliënts en een server waar ze alles vanaf halen die toch 24/7 aan staat. Ben benieuwd
http://lifehacker.com/563...s-every-room-in-the-house
Let er wel op dat je mogelijk een aantal poorten op de firewall aan moet passen. Het enige nadeel wat ik tot nu toe gevonden heb is dat een upgrade van XBMC (naar een nieuwe nigthly) er niet automatisch voor zorgt dat de library ook automatisch ge-updated wordt. Een handmatige drop van de SQL database, en nieuwe import van een geexporteerde video / music library is dan soms nodig.
Dit topic is gesloten.
Let op:
~~~[html]Let op!!
Als je een vraag stelt, vergeet dan niet:
- Eerst in de debug logging te kijken (eventueel mee te posten via http://www.xbmclogs.com/)!
- Het besturingssysteem te vermelden (OSX, Linux, Windows, ATV, iOS, Android, Raspberry Pi).
- Eventuele informatie als de versie (SVN, Stable, Nightly, XBMC Buntu, OpenELEC etc)
- Eventueel skin versie.
Let a.u.b. ook op met zaken waarvan de legaliteit in twijfel getrokken kan worden (add-ons en bijbehorende sites). Zie ook het algemeen beleid.~~~[/html]
~~~[html]Let op!!
Als je een vraag stelt, vergeet dan niet:
- Eerst in de debug logging te kijken (eventueel mee te posten via http://www.xbmclogs.com/)!
- Het besturingssysteem te vermelden (OSX, Linux, Windows, ATV, iOS, Android, Raspberry Pi).
- Eventuele informatie als de versie (SVN, Stable, Nightly, XBMC Buntu, OpenELEC etc)
- Eventueel skin versie.
Let a.u.b. ook op met zaken waarvan de legaliteit in twijfel getrokken kan worden (add-ons en bijbehorende sites). Zie ook het algemeen beleid.~~~[/html]