ja heb dxva2 aanstaan, als ik VLC player gebruik op HTPC hapert hij nog meer.
Een E6600 + 4GB +8800GTS moet toch wel HD kunnen afspelen.
AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i
Goeie tip!! Hebben mensen ervaring met het instellen van het bovenstaande voor de XBMC Remote voor Android? Hier heb ik namelijk geen "overbodige" knoppen zoals de Record waar ik het aan zou kunnen koppelen.schumi2004 schreef op zondag 04 december 2011 @ 16:38:
[...]
Voor de remote heb ik in de keymap het volgende aangezien ik de record functie toch niet gebruik:
code:
1 2 3 4 5 <FullscreenVideo> <remote> <record>RunScript(script.xbmc.subtitles)</record> </remote> </FullscreenVideo>
Misschien heb je er wat aan.
Denk niet dat dit mogelijk is.Jackazz schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 11:26:
[...]
Goeie tip!! Hebben mensen ervaring met het instellen van het bovenstaande voor de XBMC Remote voor Android? Hier heb ik namelijk geen "overbodige" knoppen zoals de Record waar ik het aan zou kunnen koppelen.
Iets anders.
Iemand hier een under scan issue gehad met OpenElec, dat er dus een zwarte rand om het beeld zit welke niet te corrigeren is?
Zoja, wat was de oplossing?
tv ff op een andere modus zetten? heb je een auto functie op je tv?schumi2004 schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 11:28:
[...]
Denk niet dat dit mogelijk is.
Iets anders.
Iemand hier een under scan issue gehad met OpenElec, dat er dus een zwarte rand om het beeld zit welke niet te corrigeren is?
Zoja, wat was de oplossing?
Nee tv heeft helaas geen auto functie.robertobadjo schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 11:29:
[...]
tv ff op een andere modus zetten? heb je een auto functie op je tv?
Ik zal ander modus eens proberen, niet aangedacht, en anders toch maar een reinstall.
:update:
Wordt een reinstall, kan niks in de log files vinden ook. Ook andere build draaien helpt niet.
[ Voor 14% gewijzigd door schumi2004 op 06-12-2011 11:37 ]
neem aan dat je de calibratie al gedaan hebt in het config menu?schumi2004 schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 11:34:
[...]
Nee tv heeft helaas geen auto functie.
Ik zal ander modus eens proberen, niet aangedacht, en anders toch maar een reinstall.
Wordt een reinstall, kan niks in de log files vinden ook. Ook andere build draaien helpt niet.
Reinstall is niet nodig. Heeft te maken met je ATI videochip in je AD02. Had ik laatst met mijn AD10 ook last van. Zie: Jelte in "[HTPC] Zotac ZBOX"schumi2004 schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 11:34:
[...]
Nee tv heeft helaas geen auto functie.
LOL, lees hem net te laatJelte schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 11:53:
[...]
Reinstall is niet nodig. Heeft te maken met je ATI videochip in je AD02. Had ik laatst met mijn AD10 ook last van. Zie: Jelte in "[HTPC] Zotac ZBOX"
Zoiezo leek me een reinstall beter. Ben van mening dat de zogenaamde simpele update meer kapot maakt dan heel laat, vooral met de pre-eden.
Elke keer werkt er wel iets niet meer. De ene keer slaapstand, de andere keer zijn scripts corrupt enz.
Ik zal je genoemde fix zoiezo toevoegen, nu en in de toekomst. Is er in iedergeval 1 probleem opgelost.
Overigens zou er in de builds van 30 november en later een fix moeten zijn voor NFS, draai nu build 8877 (05-12) maar NFS issue is er nog steeds.
https://github.com/OpenEL...09ca1c2e84412883e79c34b9a
[ Voor 14% gewijzigd door schumi2004 op 06-12-2011 12:07 ]
Anyone?lowfi schreef op zondag 04 december 2011 @ 20:35:
Iemand enig idee hoe ik de (movie)scraper kan wijzigen in een mysql setup? live eden build van 04-12
1
2
| find: /storage/.xbmc/addons/* No such file or directory cat: can't open '/storage/.xbmc/temp/latest': No such file or directory |
Als ik het goed begrijp is dit normaal en moeten deze automatisch aangemaakt worden, dat gebeurd blijkbaar niet? Ik heb de stable release getest en de daily build btw.
Dit probleem heb ik dus ook maar bij mij als xbmc voor de eerste keer opstart en ik een serie of film afspeel,verbruikt hij maar 2% cpu, maar na 10 a 15 minuten stijgt het opeens naar 40% cpu en fysiek werkgeheugen is 1,34 GBCyrus The Virus schreef op maandag 05 december 2011 @ 20:45:
Ik had mijn avatar 3D geript naar mijn HDD, nu speelt die vloeiend af op mijn i7 2600K win7 PC, maar mijn HTPC met XBMC/WIN7 E6600 heeft er toch wat moeite mee.
Tijdens het afspelen vebruikt hij 53% CPU en 1GB werk geheugen, kan het zijn dat ik wat instellingen moet veranderen (GPU is 8800GTS)
[...]
gebruik de harmony one
Ik gebruik xbmc met aeon mq3 skin onder win7 met een Asrock ion 330
Ik heb in het afspeelmenu , de volgende dingen aanstaan: hardwareversnelling, verversingsfrequentie, afspelen video naar beeld synchroniseren en A/V synchronisatie methode staat op audioklok
Aan wat zou dit kunnen liggen?
Ik las op het OpenELEC forum, dat meerdere sources, nu op 64Bit wel zou werken, maar dat het op 32Bit het alleen maar slechter geworden was.schumi2004 schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 12:04:
[...]
Overigens zou er in de builds van 30 november en later een fix moeten zijn voor NFS, draai nu build 8877 (05-12) maar NFS issue is er nog steeds.
https://github.com/OpenEL...09ca1c2e84412883e79c34b9a
Verwijderd
Als media software gebruik ik XBMC. Maar ik krijg het niet voor elkaar om DTS audio muziek-files (WAV-bestanden) ook in DTS af te spelen. Als receiver gebruik ik de Onkyo NR509.
Ik heb dacht ik alle instellingen uitgetest.
Zie ik iets over het hoofd?
Mmmm dan ga ik de 64 bit ervan compile en die installeren, ben nu toch bezigSneezydevil schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 15:21:
[...]
Ik las op het OpenELEC forum, dat meerdere sources, nu op 64Bit wel zou werken, maar dat het op 32Bit het alleen maar slechter geworden was.
Verwijderd
Dit is mijn HTPC configuratie inventaris: HTPC
Daarop heb ik geinstalleerd: Windows 7 Home Premium 64bit, en XBMC 10.1 “Dharma''. Ik gebruik in XBMC de standaard skin ''Confluence''. MIjn films staan op een NAS QNAP TS219P.
Nu heb ik een probleem, als ik mijn films via mijn NAS laat afspelen dan moet XBMC om de 30 seconden bufferen. Maar als ik mijn films vanaf de harde schijf af laat spelen, dan loopt XBMC vloeiend.
Weet iemand wat ik moet doen om de films via het netwerk goed te laten afspelen?
alvast bedankt,
Arjan
Met wat voor snelheid gaat het downloaden van een film van je NAS naar je HTPC? Dus niet streamen, maar kopieren.
PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL
Ja ik heb alles bedraad aagesloten, en het kopieren van een film vanaf de nas, naar mijn HTPC zit zo tussen de 8-11 mb per seconde.thunder8 schreef op woensdag 07 december 2011 @ 10:43:
Alles bedraad aangesloten?
Met wat voor snelheid gaat het downloaden van een film van je NAS naar je HTPC? Dus niet streamen, maar kopieren.
gisteren de nieuwste erop gezet, en nu maar afwachten of het gefixed is.
7D | 30D | grips | flitslampjes | lensspul
Te Koop: A-Mount Sigma 20MM F1.8
Waar mogelijk nfs:// gebruiker ipv cifs://, ook kun je proberen een netwerk drive aan te maken in windows, en die te gebruiken.arjanmolenaar schreef op woensdag 07 december 2011 @ 10:59:
[...]
Ja ik heb alles bedraad aagesloten, en het kopieren van een film vanaf de nas, naar mijn HTPC zit zo tussen de 8-11 mb per seconde.
Als dat allemaal niet helpt, kun je nog met de buffer spelen, deze omhoog zetten, kan helpen als het netwerk het met kleine momenten niet bij kan benen. Indien het echter constant te langzaam is, gaat de buffer omhoog zetten niet helpen.
ik heb me NAS al als network drive op me HTPC ingesteld. Mischien dat het inderdaad helpt om de buffer omhoog te gooien, ik laat het weten als dit de oplossing is.Sneezydevil schreef op woensdag 07 december 2011 @ 11:04:
[...]
Waar mogelijk nfs:// gebruiker ipv cifs://, ook kun je proberen een netwerk drive aan te maken in windows, en die te gebruiken.
Als dat allemaal niet helpt, kun je nog met de buffer spelen, deze omhoog zetten, kan helpen als het netwerk het met kleine momenten niet bij kan benen. Indien het echter constant te langzaam is, gaat de buffer omhoog zetten niet helpen.
8mb voor een nas is niet zo heel erg snel zeker met fullHD. doet de nas verder geen andere taken zoals downloaden?arjanmolenaar schreef op woensdag 07 december 2011 @ 11:16:
[...]
ik heb me NAS al als network drive op me HTPC ingesteld. Mischien dat het inderdaad helpt om de buffer omhoog te gooien, ik laat het weten als dit de oplossing is.
wat je eventueel zou kunnen proberen als je nas het ondersteund is jumbo frames aanzetten en zo hoog mogelijk in te stellen.
Bestandje in je UserData map zetten, met de naam advancedsettings.xml.arjanmolenaar schreef op woensdag 07 december 2011 @ 11:30:
Waar kan ik de buffer dan omhoog zetten in xbmc?. Ik zal Jumbo frames ook nog even proberen.
Met de volgende inhoud:
1
2
3
4
5
| <advancedsettings> <network> <cachemembuffersize>20242880</cachemembuffersize> </network> </advancedsettings> |
Ik weet alleen niet meer wat de default van XBMC was.
Ik ga nog even dit proberen http://forum.xbmc.org/showthread.php?t=110076
wat moet deze plugin doen? Wees een beetje specifieker a.u.b.Verwijderd schreef op woensdag 07 december 2011 @ 09:25:
is er ook plugin voor bekende amerikaanse series? like southpark, two and a half men etc..
Heej, die vanavond eens proberen. Doet 'ie ook de Livestreams?Tweetyfrk schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 12:12:
Even een post om jullie er allemaal op te attenderen dat ik mijn NOS plugin gereleased heb. Zie de post op het xbmc forum voor meer info.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
[ Voor 96% gewijzigd door Erhnam op 07-12-2011 13:43 ]
http://www.xbmcfreak.nl/
Deze instellingen hielpen bij de zware films zoals avatar enz. maar bij de wat minder zware full HD films zie je groene strepen en vlekken door het scherm
Hoe kan ik dit dan oplossen?
Ik heb avatar op blu-ray en zelfs als die naar de HDD geript is trekt hij het niet, bij mij.arjanmolenaar schreef op woensdag 07 december 2011 @ 15:34:
ik heb XBMC 10.1 verwijderd, en de meeste recente XBMC nightly build geinstalleerd. Deze streamt de films echter veel beter, maar als nog zie je de zware films zoals Avatar afentoe even haperen.Daarom heb ik deze instellingen toegepast: http://forum.xbmc.org/showthread.php?t=110076.
Deze instellingen hielpen bij de zware films zoals avatar enz. maar bij de wat minder zware full HD films zie je groene strepen en vlekken door het scherm.
Hoe kan ik dit dan oplossen?
AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i
Verwijderd
ik bedoel video add onsfunkeey schreef op woensdag 07 december 2011 @ 11:57:
[...]
wat moet deze plugin doen? Wees een beetje specifieker a.u.b.
Resultaat is dat m'n passieve GT430 (zonder noemenswaardige airflow in de behuizing) zeker een graad of 10 koeler is gedurende het standaard GUI gebeuren.
Alleen heb ik daar wel een optie in m'n favoriete skin (MQ2/3) voor in moeten leveren:

Heb met de visualizedirtyregions optie even bekeken wat er gebeurt, en inderdaad -zoals verwacht- het hele scherm wordt beschouwd als een dirty region zo gauw geanimeerde achtergronden worden gebruikt.
Hoe kan het dat diverse game studios zeer gelikte OpenGL interfaces kunnen schrijven, waarbij het systeem echt uit z'n neus staat te vreten -ondanks de grafische pracht, maar dat de xbmc interface toch zo'n power hog is? Het 'xbox legacy ' verhaal is nu toch wel erg oud aan het worden.
Is er dan echt een complete rewrite van de GUI engine nodig? Of zijn er ontwikkelaars mee bezig?
FreeCable is een goede plugin. Bijna alle beschikbare content voor de VS zit erin. Ik weet alleen niet of deze plugin ook buiten de VS werkt. Waarschijnlijk zal niet elke feed werken.is er ook plugin voor bekende amerikaanse series? like southpark, two and a half men etc..
In deze repository kun je FreeCable vinden:
http://code.google.com/p/....bluecop.xbmc-plugins.zip
Bij het "video" hoofdmenu krijg ik alleen movies, tv shows, files, addons. Ik mis dus het music video sub menu. Ik heb wel een folder met de"mtv" scraper geadd. Iemand een idee?
Op de wiki staat zelfs een screenshot van dit menu http://wiki.xbmc.org/inde...(Music_and_Video_Library).
Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.
Dacht dat dit met de komende release al een stuk beter in elkaar zou zitten? Of was het dan alleen standaard geactiveerd.EaS schreef op donderdag 08 december 2011 @ 03:07:
Heb even zitten spelen met de dirty regions optie in xbmc. 't Is er al wat maanden, maar een zeer welkome ontwikkeling.
Resultaat is dat m'n passieve GT430 (zonder noemenswaardige airflow in de behuizing) zeker een graad of 10 koeler is gedurende het standaard GUI gebeuren.
Alleen heb ik daar wel een optie in m'n favoriete skin (MQ2/3) voor in moeten leveren:
[afbeelding]
Heb met de visualizedirtyregions optie even bekeken wat er gebeurt, en inderdaad -zoals verwacht- het hele scherm wordt beschouwd als een dirty region zo gauw geanimeerde achtergronden worden gebruikt.
Hoe kan het dat diverse game studios zeer gelikte OpenGL interfaces kunnen schrijven, waarbij het systeem echt uit z'n neus staat te vreten -ondanks de grafische pracht, maar dat de xbmc interface toch zo'n power hog is? Het 'xbox legacy ' verhaal is nu toch wel erg oud aan het worden.
Is er dan echt een complete rewrite van de GUI engine nodig? Of zijn er ontwikkelaars mee bezig?
Heb het ook op mijn ubuntu box ingesteld destijds en het was idd goed merkbaar. Nu met openelev merk er wat minder van, voornamelijk omdat die al weinig nodig heeft.
Denk wel dat er in dit gebied nog enorm veel winst te behalen valt.
[ Voor 21% gewijzigd door HarmoniousVibe op 08-12-2011 20:26 ]
12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW
Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.
Zijn er nog meer hier die dirty regions enabled hebben?EaS schreef op donderdag 08 december 2011 @ 03:07:
Heb even zitten spelen met de dirty regions optie in xbmc. 't Is er al wat maanden, maar een zeer welkome ontwikkeling.
[afbeelding]
Was overigens in de veronderstelling dat deze default al aan zou staan in bepaalde builds en later.
Heb het een hele poos terug geprobeerd op mijn AD02 met OpenELEC en MQ3 skin maar merkte toen geen flinke verbetering (eigenlijk geen, CPU load en temp bleven gelijk), settings waren toen ook anders als nu in wiki beschreven staat.
Mensen ervaring met de huidige DR icm OE en bijvoorbeeld MQ3 skin? En welk profiel?
Nu heb ik alleen dat mijn usb stick aan het doodgaan is. Ik heb een 32gb ssd nog liggen en wil graag alles in 1x overzetten.
Is het mogelijk om via Norton Ghost of Acronis / Clonezilla alle's in 1x over te zetten naar de ssd ? of zal het systeem dan niet meer starten?
Volgens mij moet dit wel lukken ja.Bman59 schreef op donderdag 08 december 2011 @ 22:57:
Ik heb sinds kort een Zotac ID41, heerlijk apparaat. Openelec geïnstalleerd op een usb stickje, en sta er van te kijken wat je er allemaal mee kan.
Nu heb ik alleen dat mijn usb stick aan het doodgaan is. Ik heb een 32gb ssd nog liggen en wil graag alles in 1x overzetten.
Is het mogelijk om via Norton Ghost of Acronis / Clonezilla alle's in 1x over te zetten naar de ssd ? of zal het systeem dan niet meer starten?
Misschien helpt dit, er wordt dan wel gesproken over een SD naar SD maar lijkt mij dat je zelfde methode voor USB naar SSD kunt gebruiken.
Mocht het niet werken, kan ik dan ook alleen de userdata folder overzetten? of vergeet ik dan iets.
Een heel groot gedeelte heb je dan ja, addons zullen waarschijnlijk opnieuw installed moeten worden.Bman59 schreef op donderdag 08 december 2011 @ 23:19:
Oke, dat ga ik proberen.
Mocht het niet werken, kan ik dan ook alleen de userdata folder overzetten? of vergeet ik dan iets.
Kopieren en formatteren doe je dan in een ander werkstation.
Zo heb ik onlangs mijn HD "gecloned" voor mijn media center.
Page intentionally left blank.
Dus om een cloon te maken van zijn OpenELEC USB naar SSD stel jij voor eerst windows 7 op SSD te installeren?StarWing schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 07:41:
je kan ook beginnen win7 te installeren op de ssd. Nadien formateer je de ssd kopier je alles van USB naar SSD.
Kopieren en formatteren doe je dan in een ander werkstation.
Zo heb ik onlangs mijn HD "gecloned" voor mijn media center.
Vreemde constructie als je mij vraagt.
Is wellicht het handigste en misschien nog wel snelste ookBman59 schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 08:06:
Ik denk dan toch dat ik beter Openelec opnieuw kan installeren, via een usb stickje, en dan de userdata folder overkopieer via een ubuntu live cd
Sry, was in de veronderstelling dat het om W7 gingschumi2004 schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 07:45:
[...]
Dus om een cloon te maken van zijn OpenELEC USB naar SSD stel jij voor eerst windows 7 op SSD te installeren?
Vreemde constructie als je mij vraagt.
No problem.StarWing schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 17:54:
[...]
Sry, was in de veronderstelling dat het om W7 ging
Gefeliciteerd trouwens
Verwijderd
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2011 00:35 ]
whut
hahaha, zie je sig
"Life is only as good, as the memories we make" So Long Astoria - The Ataris
/offtopic
Ah

Waar kan dit aan liggen?
eden build 9-12
[ Voor 8% gewijzigd door lowfi op 11-12-2011 16:02 ]
Heb de default master profile en een aangemaakte kids profile maar hoe kan ik nu snel switchen tussen deze 2 ?
Iemand nog een idee?
http://forum.xbmc.org/showthread.php?t=56138schumi2004 schreef op zondag 11 december 2011 @ 16:32:
Iemand die mij op weg kan helpen om tussen profiles te switchen via mijn MCE remote?
Heb de default master profile en een aangemaakte kids profile maar hoe kan ik nu snel switchen tussen deze 2 ?
Welcome sponsor: Weather Underground

You may have noticed that for the past few weeks the Weather section of XBMC has become unable to provide updated information due to our default weather provider moving to a fully fee-based API. A brief scramble ensued, and the change provided the kick-in-the-pants we needed to move weather providers into our add-ons framework so that we can send out updates between releases, and allow users to choose between different sources much more easily.
We have now added the final piece of the puzzle: A default provider who has agreed to sponsor XBMC and its users with all the data we need. A special thanks to Weather Underground for working quickly with us to fill the void. It’s great to work with companies who see the value in donating their services to open-source communities like ours. We hope that they see some extra commercial interest as a result.
Thanks also to ronie for having the add-on ready before the ink was dry.
Users of recent nightly builds have already seen the change, and it will be fully baked in to the upcoming Beta1 release.
De branch is al aangemaakt en als het goed is zou de unstable repository (ppa) binnenkort ook vanuit deze branch moeten gaan aanleveren: https://github.com/xbmc/xbmc/tree/EdenMar2zz schreef op maandag 12 december 2011 @ 05:51:
Ik vind dat upcoming beta1 release veel interessanter
Beta1 zien we dus hopelijk nog voor het einde van het jaar.
XBMCLive hebben we veel voortgang geboekt. XBMCLive zal worden hernoemd naar XBMCbuntu, omdat we met deze nieuwe versie 100% ubuntu compatible zijn (lubuntu). Systeem begint ook aardig te werken op AMD Fusion systemen. Playback werkt nog niet helemaal goed maar hier is een leuk filmpje te zien:
http://www.xbmcfreak.nl/glimp-of-whats-coming/
Even kijken welke audio-device je wil gebruiken met 'aplay -l'. Vervolgens moet je de audio settings op custom zetten en daar bijv 'plughw:0,3' invullen. Die 0,3 is dan het audio-device die je wil gebruiken.nislim schreef op zondag 11 december 2011 @ 16:59:
Sinds deze ochtend draait op mijn gloednieuwe HTPC linux mint met XBMC(AMD A8-3850) na deze aan te sluiten op de tv bleek er geen geluid over de HDMI kabel te gaan. Pulseaudio verwijderd en XBMC speelde geluid af, of toch niet, enkel de youtube addon bleek geluid af te spelen, deze deed het evenwel niet voor het verwijderen van pulseaudio. VLC speelt de bestanden probleemloos af. AUDIO output & Audio output device en Passthrough staat allemaal op HDMI.
Iemand nog een idee?
Ziet er erg goed uit (sexy pc-tje ook, wat is dat?)Erhnam schreef op maandag 12 december 2011 @ 09:37:
[...]
De branch is al aangemaakt en als het goed is zou de unstable repository (ppa) binnenkort ook vanuit deze branch moeten gaan aanleveren: https://github.com/xbmc/xbmc/tree/Eden
XBMCLive hebben we veel voortgang geboekt. XBMCLive zal worden hernoemd naar XBMCbuntu, omdat we met deze nieuwe versie 100% ubuntu compatible zijn (lubuntu). Systeem begint ook aardig te werken op AMD Fusion systemen. Playback werkt nog niet helemaal goed maar hier is een leuk filmpje te zien:
Een kleine miereneukerijtje. Verander de standaard lubuntu boot splash, naar die mooie xbmc versie (zelfde xbmc logo, maar dan met die 3 stipjes eronder)
Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.
Normaal kan je dit toch met de on/off button op je MCE remote ?schumi2004 schreef op zondag 11 december 2011 @ 16:32:
Iemand die mij op weg kan helpen om tussen profiles te switchen via mijn MCE remote?
Krijg jij ook een error bij het loaden van het niet-master profiel (error loading plugin.common.cache) ?
Ik had wel dat wanneer login enabled is/was ik spontaan het inlog scherm krijg op OpenELEC pre-eden build.StarWing schreef op maandag 12 december 2011 @ 10:28:
[...]
Normaal kan je dit toch met de on/off button op je MCE remote ?
Krijg jij ook een error bij het loaden van het niet-master profiel (error loading plugin.common.cache) ?
Heb login dus disabled (scherm was ook afschuwelijk ook) en doe het wel met buttons op remote.
Je genoemde error heb ik zelf nog niet gehad wel andere plugin meldingen, dat er geen invoer gegevens zijn opgegeven enzo maar deze disabled en tot op heden werkt het nog.
Dat is een Zotac Zbox nano. Het kan een AD10 zijn met een Fusion E-350 cpu. Heb er zelf ook een staan met daarop Openelec (XBMC) en dat werkt lekker soepelj1nx schreef op maandag 12 december 2011 @ 10:19:
[...]
Ziet er erg goed uit (sexy pc-tje ook, wat is dat?)
Een kleine miereneukerijtje. Verander de standaard lubuntu boot splash, naar die mooie xbmc versie (zelfde xbmc logo, maar dan met die 3 stipjes eronder)
Zijn we mee bezig. Bootscreen en logo's zullen voor Eden worden aangepast. Maar dat had je vast al op mijn blog gelezenj1nx schreef op maandag 12 december 2011 @ 10:19:
[...]
hmmm, nee niet gelezen. Ben al een tijdje niet langs geweestErhnam schreef op maandag 12 december 2011 @ 10:57:
[...]
Zijn we mee bezig. Bootscreen en logo's zullen voor Eden worden aangepast. Maar dat had je vast al op mijn blog gelezen
Zie het nu inderdaad, dus beetje kort door de bocht geweest. Het viel alleen zo op omdat hij mint groen was ofzo
Overigens we leen zeer mooi logo. Als je de boot loader aanpast. Kan je hem dan ook releasen voor andere ubuntu gebruikers? Wil hem dan ook wel hebben, heb nu nog het oude xbmc logo.
Ik sta op het punt de mediacenter boven in de slaapkamer opnieuw in te spoelen. Denk dat ik nog even vol houd
Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.
Heb het net geprobeerd maar het lost niets op, het rare is dat ik er net een dvd in deed en de menu geluid gaf maar de film zelf niet. Ik heb ook nog 2 series geprobeerd en op de ene had ik geluid op de andere niet. Ik denk dat het in het aantal audio channels zit is er een manier om xbmc alles op 2.1 te forcen? Via audio settings op 2.1 doet niets.Snippo schreef op maandag 12 december 2011 @ 09:43:
[...]
Even kijken welke audio-device je wil gebruiken met 'aplay -l'. Vervolgens moet je de audio settings op custom zetten en daar bijv 'plughw:0,3' invullen. Die 0,3 is dan het audio-device die je wil gebruiken.
Edit: Het is gelukt audio output op analog zetten en audio output device op hdmi zoals je me hebt uitgelegd.
Bedankt :
[ Voor 8% gewijzigd door nislim op 12-12-2011 15:16 ]
LOL, misschien tijd je sig aan te passenStarWing schreef op zaterdag 10 december 2011 @ 09:47:
[...]
/offtopic
AhLittle Star is ondertussen al 3.5j en gaat al naar school
Build -r9283
updated xbmc-f3b0020
enable XvBA decoding verses vaapi, much quicker menus
Ik download altijd zijn builds en ik moet zeggen, bij deze zijn de menus idd stukken sneller! Echt een aanrader. Draai de mq3 skin op m'n fusion (e-350) systeempje en het geheel qua menus loopt gewoon veel vloeiender.
http://loki.spydernet.ca/files/
En wat voor Fusion systeem is dat dan?RUFFNECK schreef op maandag 12 december 2011 @ 19:33:
Zojuist de laatste build OpenElec (nightly? daily? custom iig) van lwiddif geinstalleerd met als releasenote:
Build -r9283
updated xbmc-f3b0020
enable XvBA decoding verses vaapi, much quicker menus
Ik download altijd zijn builds en ik moet zeggen, bij deze zijn de menus idd stukken sneller! Echt een aanrader. Draai de mq3 skin op m'n fusion (e-350) systeempje en het geheel qua menus loopt gewoon veel vloeiender.
http://loki.spydernet.ca/files/
Heb namelijk ook eens een upgrade gedaan van Official OpenElec build naar een x64 build van hem toen hij er net mee begonnen was en dat vond mijn systeem helemaal niet tof!
Kon alles opnieuw installeren op mijn AD02.
Overigens vraag ik me af er wezenlijk verschil zit in zijn builds en de official's, veel komt namelijk gewoon overeen met die official versie.
[ Voor 8% gewijzigd door schumi2004 op 12-12-2011 20:21 ]
de mijne? een asrock e350m/usb3 systeempje. Mijnervaring is juist dat zijn builds soepeler draaien dan de officiele openelec, ook al moet ik bekennen dat ik versie 1.0 van OE niet lang gedraaid had.schumi2004 schreef op maandag 12 december 2011 @ 20:18:
[...]
En wat voor Fusion systeem is dat dan?
Heb namelijk ook eens een upgrade gedaan van Official OpenElec build naar een x64 build van hem toen hij er net mee begonnen was en dat vond mijn systeem helemaal niet tof!
Kon alles opnieuw installeren op mijn AD02.
Overigens vraag ik me af er wezenlijk verschil zit in zijn builds en de official's, veel komt namelijk gewoon overeen met die official versie.
Ik vergelijk dan ook puur met de 'offficiele' OE pre-eden daily builds (x86 vs x64).
qua xbmc versie of linux kernel zal er idd misschien niet veel verschil zitten, maar wellicht dat hij wat betere fusion specific tweaks toevoegt? ik weet het niet, het is hoe im het ervaar
Mijn bericht was niet helemaal duidelijk in van welke build ik af kwam, dit was ook de pre-eden builds.RUFFNECK schreef op maandag 12 december 2011 @ 20:50:
[...]
de mijne? een asrock e350m/usb3 systeempje. Mijnervaring is juist dat zijn builds soepeler draaien dan de officiele openelec, ook al moet ik bekennen dat ik versie 1.0 van OE niet lang gedraaid had.
Ik vergelijk dan ook puur met de 'offficiele' OE pre-eden daily builds (x86 vs x64).
qua xbmc versie of linux kernel zal er idd misschien niet veel verschil zitten, maar wellicht dat hij wat betere fusion specific tweaks toevoegt? ik weet het niet, het is hoe im het ervaar
Op zich heb ik niet zoveel moeite met het menu, het mag altijd soepeler en sneller maar waar ik vandaan kom ben ik met wat ik nu heb al tevreden. Belangrijker naast het menu vind ik de playback van media. Menu gebruik is vaak maar even.
Nou, heb hem op mijn AD02 staan maar krijg wat vage errors bij op starten, iets met video mode 323 not available press enter or space or wait 3 seconds.
Vervolgens gaat hij door en menu lijkt idd iets of wat vloeiender.
Eens zien hoe het verloop met deze build is.
[ Voor 13% gewijzigd door schumi2004 op 13-12-2011 00:43 ]
Goed nieuws. Waaro staat er lubuntu tussen haakjes achter? Er wrdt toch neem ik aan geen desktop mee geinstalleerd? Ik doe anders zelf een minimal buntu +xbmc-live.Erhnam schreef op maandag 12 december 2011 @ 09:37:
[...]
De branch is al aangemaakt en als het goed is zou de unstable repository (ppa) binnenkort ook vanuit deze branch moeten gaan aanleveren: https://github.com/xbmc/xbmc/tree/Eden
Lubuntu gebruiken we als basis. Dit is een minimale set waarop XBMC al goed draait. Goede nieuws is dat de livecd ook kleiner is dan de XBMClive Dharma versie.Mar2zz schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 07:46:
[...]
Goed nieuws. Waaro staat er lubuntu tussen haakjes achter? Er wrdt toch neem ik aan geen desktop mee geinstalleerd? Ik doe anders zelf een minimal buntu +xbmc-live.
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Samsung EcoGreen F4EG HD204UI, 2TB | € 124,90 | € 124,90 |
1 | Origen AE S10V | € 315,50 | € 315,50 |
1 | Scythe Shuriken Rev. B | € 21,85 | € 21,85 |
1 | Intel Core i3 2100T Boxed | € 107,99 | € 107,99 |
1 | Sony Optiarc BC-5640H Zwart | € 86,88 | € 86,88 |
1 | Huntkey Jumper 300G | € 60,95 | € 60,95 |
1 | Crucial m4 CT064M4SSD2 64GB | € 89,95 | € 89,95 |
1 | Corsair XMS CMX4GX3M2A1600C9 | € 21,89 | € 21,89 |
1 | Asrock Z68M/USB3 | € 82,63 | € 82,63 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 912,54 |
Als ik full HD films vanaf mijn NAS (QNAP TS219P) stream dan hapert XBMC, hij bufferd niet, maar haperd gewoon een paar seconden. Als ik die zelfde Full HD films vanaf de harde schijf van de HTPC afspeel loopt deze vlekkeloos.
Ik heb een UTP kabel vanaf mijn HTPC naar de router. Van mijn router naar de NAS (QNAP TS219P), loopt ook een UTP kabel.
kan iemand mij helpen om dit probleem op te lossen?
Denk het ook, ondertussen maar weer opnieuw begonnen en de error bleef dus maar weer naar een official pre-eden build gegaan.RUFFNECK schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 06:45:
Raar, misschien dat dat Zotac specifiek is? Met mijn custom build heb ik werkelijk nooit een error gehad bij het opstarten, behalve de gebruikelijke /.xbmc/addons folder not found bij een helemaal nieuwe install.
Ik heb dus sinds kort XBMC en werkt prima etc. Hij pakt ook netjes DTS en DD. Maar slikt die ook DTS-HD MA?
Want draaide net een testbestandje via XBMC met een DTS-HD MA stream erin. Maar hij pakte hem als DTS?
"Would you prefer my normal method of conflict resolution?" - Dexter Morgan-
Aha oke. Ik heb de 10.1 dat is dan een stable version. En dan zou ik de nightly builds moeten hebben.Luqq schreef op woensdag 14 december 2011 @ 22:38:
XBMC Eden ondersteunt DTS-HD MA en DD TrueHD.
Maar wanneer worden die dan gelanceerd als stable build?
En gaat dat weergeven nu ook vlekkeloos? Ik heb versies getest die haperingen in het geluid gaven maar het is alweer even geleden dat ik het getest heb.Luqq schreef op woensdag 14 december 2011 @ 22:38:
Testing, one, two ...
Binnenkort zou de eerste beta uitkomen, dan duurt het meestal niet zo lang voor de stable er is.MrJoker1985 schreef op woensdag 14 december 2011 @ 22:47:
[...]
Aha oke. Ik heb de 10.1 dat is dan een stable version. En dan zou ik de nightly builds moeten hebben.
Maar wanneer worden die dan gelanceerd als stable build?
Maar die stable is gewoon een 'goedgekeurde' nightly, dus installeer gewoon zo al eentje nu. Stable kan er dan gewoon overgezet worden later
Sommige kunnen mbv een nfo file verwezen worden naar de pagina op imdb/tvdb, maar anderen helemaal niet.
Creeren jullie dan je eigen nfo files ?
Inderdaad hebben kinderdvd's vaak dit probleem. Ik zet ze in een aparte folder en die benader ik via Bestanden i.p.v. bibliotheek. Dan zie ik ze zeker allemaal.StarWing schreef op donderdag 15 december 2011 @ 08:01:
Hoe gaan jullie om met films die niet gescraped kunnen worden ? Ik heb hier een aantal, vnml kinderfilms die niet gescraped worden. (Mega Mindy en Plop voor de kenners)
Sommige kunnen mbv een nfo file verwezen worden naar de pagina op imdb/tvdb, maar anderen helemaal niet.
Creeren jullie dan je eigen nfo files ?
Ofwel gebruik je een media manager zoals Ember, ofwel hardcore zelf maken. (copy/paste van een andere nfo dus, en die aanpassen
In een aparte folder en dan via Bestanden, lijkt me nogal omslachtig en niet zo kindvriendelijk
Is alles wel netjes op 100/1000 mbit? Probeer eens een bestand handmatig te kopieren naar je xbmc bak, wat zijn de snelheden daarbij? Heb je meerdere netwerk poorten in de pc, probeer dan een andere.arjanmolenaar schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 10:34:
-ingekort-
Als ik full HD films vanaf mijn NAS (QNAP TS219P) stream dan hapert XBMC, hij bufferd niet, maar haperd gewoon een paar seconden. Als ik die zelfde Full HD films vanaf de harde schijf van de HTPC afspeel loopt deze vlekkeloos.
Ik heb een UTP kabel vanaf mijn HTPC naar de router. Van mijn router naar de NAS (QNAP TS219P), loopt ook een UTP kabel.
kan iemand mij helpen om dit probleem op te lossen?
Helaas is dit niet zo.Luqq schreef op woensdag 14 december 2011 @ 22:38:
Quote van Ned Scott van XBMC:
Unfortunately, due to real life circumstances, there was a delay on development for AudioEngine (which, among other things, will support HD audio). Because of this it won’t be included in Eden. It’s possible it might be included in a mid-year release, as some devs have wanted to have shorter release cycles, but there’s no guarantees (probably not even safe to dream about it). You never know when some new issue will come up with the code, or if real life (darn that real life!) comes barking at you again.
It is coming, though!
Steuning is een vaag begrip. XBMC Eden kan de streams detecteren maar verder ook niets. De Audio Engine branch heeft het net niet gehaald, waardoor we nog even zullen moeten wachten.Luqq schreef op woensdag 14 december 2011 @ 22:38:
Crap... Of je echt heel goed het verschil tussen DTS en DTS-HD MA hoort is een 2e. Maar het is een beetje als de eye candy van XBMC, niet nodig voor het kijken van films, maar toch net ff wat mooier.thunder8 schreef op donderdag 15 december 2011 @ 10:42:
Erg jammer dat de Audio Engine het net niet heeft gehaald. Dit had ik er graag erbij willen hebben. Zit niets anders op dan nog even te wachten....
Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast
Denk dat de meesten ook niet echt het verschil zien tussen een 720p film en een 1080p film, maar ik heb de apparatuur om het te kunnen laten zien en horen en wil er dus graag gebruik van maken.OMX2000 schreef op donderdag 15 december 2011 @ 11:37:
[...]
Crap... Of je echt heel goed het verschil tussen DTS en DTS-HD MA hoort is een 2e. Maar het is een beetje als de eye candy van XBMC, niet nodig voor het kijken van films, maar toch net ff wat mooier.
Kindvriendelijk? Ligt er maar net aan of er niet twee verschillende "versies" zijn van; Sneeuw witje en de zeven dwergen.Fire69 schreef op donderdag 15 december 2011 @ 09:49:
In een aparte folder en dan via Bestanden, lijkt me nogal omslachtig en niet zo kindvriendelijk
Er is toch ook een Disney scraper? Heb hem zelf ook al een tijd niet gebruikt, maar volgens mij is er een aparte disney scraper. Of die ook Plop en Mindy oppakt weet ik niet.
Kijk anders of die film bij moviemeter.nl staan, want daar is zeker weten een scraper voor
Oke. Dat heb ik nu gedaan. Als ik dan naar de bestandsversie kijk dan staat er 10.5 (pre-eden 11). Is dat correct dan?Fire69 schreef op woensdag 14 december 2011 @ 23:28:
[...]
Binnenkort zou de eerste beta uitkomen, dan duurt het meestal niet zo lang voor de stable er is.
Maar die stable is gewoon een 'goedgekeurde' nightly, dus installeer gewoon zo al eentje nu. Stable kan er dan gewoon overgezet worden later
Want hij wil nog geen DTS-HD afspelen.
Om er zeker van te zijn heb ik via media player classic het bestand laten afspelen. En dat speelt die netjes met DTS-HD MA af.
Het is een DTS-HD MA bluray demo disc.
Ik moet eerlijk toegeven dat ik dat heb bij DD en DTS, dat ik het verschil niet merk. Maar bij DTS en DTS-HD hoor ik zeker een verschil. Het klinkt zuiverder en de effecten klinken scherper en zijn beter op elkaar afgestemd. Dat is mijn ervaring.OMX2000 schreef op donderdag 15 december 2011 @ 11:37:
[...]
Crap... Of je echt heel goed het verschil tussen DTS en DTS-HD MA hoort is een 2e. Maar het is een beetje als de eye candy van XBMC, niet nodig voor het kijken van films, maar toch net ff wat mooier.
Is dit een bekend issue, ligt het aan de bitrate, of moet ik het ergens anders in zoeken?
Betreft 720P-afleveringen (Meeste is dimension
Hardware:
Proc: Intel Core i3 530
Mem: 2 GB mem
Versie: Ik geloof 10, niet helemaal zeker
"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross
Dit topic is gesloten.
~~~[html]Let op!!
Als je een vraag stelt, vergeet dan niet:
- Eerst in de debug logging te kijken (eventueel mee te posten via http://www.xbmclogs.com/)!
- Het besturingssysteem te vermelden (OSX, Linux, Windows, ATV, iOS, Android, Raspberry Pi).
- Eventuele informatie als de versie (SVN, Stable, Nightly, XBMC Buntu, OpenELEC etc)
- Eventueel skin versie.
Let a.u.b. ook op met zaken waarvan de legaliteit in twijfel getrokken kan worden (add-ons en bijbehorende sites). Zie ook het algemeen beleid.~~~[/html]