Heb nu een klein middagje lopen spelen met een build van de openelec-next branch (Frodo) maar hij lijkt tot op heden perfect te functioneren. Even een tijdje voor dagelijks gebruik draaien en dan hoop ik dat het een blijvertje wordt
Werkt DTS-HD bij jouw? Zo ja dan denk ik dat ik ook eens een build ga draaien.schumi2004 schreef op maandag 17 september 2012 @ 16:15:
Heb nu een klein middagje lopen spelen met een build van de openelec-next branch (Frodo) maar hij lijkt tot op heden perfect te functioneren. Even een tijdje voor dagelijks gebruik draaien en dan hoop ik dat het een blijvertje wordt
Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast
Nee dat gaat hem niet worden op een Fusion systeem (AD02)OMX2000 schreef op maandag 17 september 2012 @ 16:30:
[...]
Werkt DTS-HD bij jouw? Zo ja dan denk ik dat ik ook eens een build ga draaien.
Edit:
Voor de liefhebbers
OpenELEC Next build for Fusion (x86_64)
https://www.dropbox.com/s...0917122926-r11999.tar.bz2
Edit2:
Gaat hem toch niet worden, ik zet mijn TV uit en weer aan en helaas geen beeld meer
[ Voor 42% gewijzigd door schumi2004 op 17-09-2012 18:29 ]
Tnx, ga ik die eens proberen. Eerste wat me opvalt is dat de KERNEL meer dan de helft kleiner is dan de build die ik gisteren had gedownload.schumi2004 schreef op maandag 17 september 2012 @ 16:37:
[...]
Nee dat gaat hem niet worden op een Fusion systeem (AD02)
Edit:
Voor de liefhebbers
Hier ook problemen met OE beta 7 en artifacts met sommige content. Volgens mij schijnt het iets te zijn met nieuwere ATI drivers in de build en High@L3.1 opgenomen content.sverzijl schreef op maandag 17 september 2012 @ 08:36:
[...]
Ik heb hem even gedraaid op m'n net aangeschafte Zotac AD11, maar de eerste 2 series die ik probeerde gaven meteen enorm veel artefacts. (Jericho.S01E01.Pilot.720p.WEB-DL.DD5.1.h.264-NTb.mkv bijv). Met andere weer geen problemen.
Terug naar OE beta 6 en alles zag er weer goed uit.
Ik heb net de r12008 geprobeerd en die wil ook niet booten. Duidelijk iets mis met die builds. Ze zijn ook wel erg groot, dus ik vermoed dat het builds zijn waarbij debug aan heeft gestaan. Hier in ieder geval geen succes.sverzijl schreef op maandag 17 september 2012 @ 15:09:
[...]
deze : OpenELEC_frodo-Fusion.x86_64-devel-20120913224414-r11992
(van https://www.dropbox.com/s...OpenELEC_Next-FernetMenta)
Als jij een build hebt die wel werkt, houd ik me aanbevolen
De build die ik heb gebruikt, heb ik geen install files meer van. Die kan ik dus helaas niet delen. Ik ga nu even de build van Schumi2000 proberen. Kijken wat die doet.
Ehm, weet je zeker dat dit de Fusion build is ? HW acceleratie zit er zo te zien niet in (of ik ben blind en kan het niet vinden. Zie in ieder geval niets onder Settings -> Video). Afspelen van een 20GB mkv levert haperende beelden en een CPU load van 60+% op.schumi2004 schreef op maandag 17 september 2012 @ 16:37:
[...]
Nee dat gaat hem niet worden op een Fusion systeem (AD02)
Edit:
Voor de liefhebbers
Gelukkig, dan ligt het niet aan mijMystic Spirit schreef op maandag 17 september 2012 @ 20:45:
[...]
Ik heb net de r12008 geprobeerd en die wil ook niet booten. Duidelijk iets mis met die builds. Z
[ Voor 17% gewijzigd door sverzijl op 17-09-2012 21:05 ]
Heb ook de build van Schumi2004 geprobeerd en dat is geen fusion build. de HW acceleratie zit er niet in en de processor draait "overuren". Had ook vrij snel een vastloper. Het is dus wel belangrijk om te compilen tegen de fernetmenta repo aan.sverzijl schreef op maandag 17 september 2012 @ 21:04:
[...]
Ehm, weet je zeker dat dit de Fusion build is ? HW acceleratie zit er zo te zien niet in (of ik ben blind en kan het niet vinden. Zie in ieder geval niets onder Settings -> Video). Afspelen van een 20GB mkv levert haperende beelden en een CPU load van 60+% op.
[...]
Gelukkig, dan ligt het niet aan mij
Als indicatie voor het CPU gebruik. Verschil bij een 720p mkv is 20% - 35% met HW acceleratie en 33% - 59% zonder HW acceleratie.
Mmmm weet ik dat ook weerMystic Spirit schreef op maandag 17 september 2012 @ 21:17:
[...]
Heb ook de build van Schumi2004 geprobeerd en dat is geen fusion build. de HW acceleratie zit er niet in en de processor draait "overuren". Had ook vrij snel een vastloper. Het is dus wel belangrijk om te compilen tegen de fernetmenta repo aan.
Als indicatie voor het CPU gebruik. Verschil bij een 720p mkv is 20% - 35% met HW acceleratie en 33% - 59% zonder HW acceleratie.
Even een nieuwe compilen dan maar. Had eigenlijk gehoopt dat het in de oe-next branch wel goed zou zitten.
Ik houd me aanbevolen voor een nieuwe build
ik ben toch al constant met kaartjes aan het wisselen op mijn AD10
en kan makkelijk testen omdat ik een centrale database heb en dus niet iedere keer een nieuwe library op hoef te bouwen.
Centrale DB ga ik ook maar weer eens in gebruik nemen. Was er eerder vanaf gestapt omdat ik het vermoeden had dat het wat problemen veroorzaakte wat dus niet zo bleek te zijn maar was te lui om het weer te activerenMystic Spirit schreef op maandag 17 september 2012 @ 21:28:
Ik houd me aanbevolen voor een nieuwe buildik ben toch al constant met kaartjes aan het wisselen op mijn AD10
en kan makkelijk testen omdat ik een centrale database heb en dus niet iedere keer een nieuwe library op hoef te bouwen.
Dit fixed de Youtube issues inderdaad. Trailers e.d. werken nu ook weer.schumi2004 schreef op maandag 17 september 2012 @ 11:38:
Mmmm is me nog niet opgevallen, probeer ik straks ook even.
Edit: Toevallig kom ik in de Aeon Mq4 thread een oplossing voor YT tegen http://forum.xbmc.org/sho...87&pid=1191793#pid1191793
die ziet er inderdaad erg mooi uit, vanavond ook maar eens proberen.freekweb schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 09:55:
w00t, Aeon MQ4 skin is inmiddels ook uit!
http://forum.xbmc.org/showthread.php?tid=135045
Installing!
het SMB verhaal is hier inmiddels opgelost, ik heb er gewoon een nieuwe install op losgelaten
nu werkt alles via NFS naar m'n NAS en tot nu toe erg tevreden
ik draai overigens XBMC 11.0 'Eden' nog steeds op m'n Asrock ION 330 systeem.
is dat eigenlijk nog gangbare hardware of loop ik hopeloos achter?
veel krachtiger hoeft het volgens mij toch niet? gezien de vele raspberry projecten enz.
[ Voor 20% gewijzigd door Shanquish op 18-09-2012 10:33 ]
Thanks voor die tip, heb me gisteren rot lopen zoekenwarcow schreef op zondag 16 september 2012 @ 14:45:
Ben sinds gisteren overgestapt op Openelec Frodo met de nieuwe aeon mq4 skin. Verse installatie wat ook wel nodig bleek. (Probeerde eerst een upgrade vanaf Openelec Eden maar daar had ik nog wat problemen mee.
Is nog niet super stabiel soms nog een crash maar ik kan wel alle video's en audio formaten die ik heb afspelen. Ben nu nog bezig om in het hoofdmenu weer achtergronden van films en series in mijn bezit te krijgen. Dit was in mq3 heel makkelijk maar in mq4 is het kennelijk even zoeken.. nog niet tegengekomen.
Wat instellen betreft vond ik mq3 veel duidelijker maar dingen als laatst gekeken film (met progress bar en optie om weer verder te kijken) in het hoofdmenu is wel erg mooi.
edit:
Kreeg net dit als reactie op het forum topic op xbmc.org over de skin:
Go to bottom menu, CUSTOMIZATIONS, select MOVIES (or TV SHOWS), select BACKGROUND IMAGE and change this to use COLLECTION FANART, below this there is an option to create collection fanart DB
Nog een vraag, hoe heb je de recently added e.d. werkend gekregen, bij mij werkt het niet (terwijl mq3 ze prima laat zien)?
Kapot door een verandering in youtube blijkbaar. Tijdelijke fix kan je hier vinden, maar ik zou gewoon even wachten tot het in de repository is aangepast.Dr.R schreef op zondag 16 september 2012 @ 15:54:
Zij hier meer mensen die sinds de afgelopen dagen problemen hebben met de youtube plugin? Onder zowel ubuntu 12.04 als archlinux is bij mij niet mogelijk om youtube filmpjes te bekijken. Het browsen door youtube, en het inloggen bij youtube werkt wel gewoon, het afspelen echter niet.
De foutmeldingen variëren van can't locate url, tot helemaal geen foutemelding. Youtube plugin versie is 3.1.0, icm xbmc 11.
AllInOne script uit de startpost toevoegenkingmob schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 12:21:
[...]
Thanks voor die tip, heb me gisteren rot lopen zoeken
Nog een vraag, hoe heb je de recently added e.d. werkend gekregen, bij mij werkt het niet (terwijl mq3 ze prima laat zien)?
Ik heb alleen geen idee wat het is en waar ik het kan vinden...SidewalkSuper schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 12:59:
[...]
AllInOne script uit de startpost toevoegen
[edit] ah je bedoelde de Aeon MQ4 startpost. Gevonden, al weet ik nog steeds niet wat et doet
[ Voor 17% gewijzigd door kingmob op 18-09-2012 13:04 ]
De 1e paar posts van dat topic volledig doorlezen, staan downloads voor addon packs enzo bij die allemaal in MQ4 gebruikt worden.
Het verhaal over de AllInOne repo staat onder het 3e kopje in de 1e post
De 1e paar posts van dat topic volledig doorlezen, staan downloads voor addon packs enzo bij die allemaal in MQ4 gebruikt worden.
[ Voor 17% gewijzigd door SidewalkSuper op 18-09-2012 13:10 ]
Ja, ik was gewoon weer eens lui omdat ik MQ3 al zo lang gebruikteSidewalkSuper schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 13:09:
Bij mij werkt het recently added voor de films niet echt goed. Nieuwe films komen niet bij recently added terwijl ze wel gewoon bij de films staan toegevoegd. (met informatie en alles)
Voor series werkt het wel goed.
Zou het kunnen zijn dat bij het opnieuw aanmaken van mijn complete video database dat de datum eerst nog verkeerd stond? (op een datum in de toekomst dan)
Voor series werkt het wel goed.
Zou het kunnen zijn dat bij het opnieuw aanmaken van mijn complete video database dat de datum eerst nog verkeerd stond? (op een datum in de toekomst dan)
Rare vraag misschien, maar moet je iets extra's doen om een Nederlandse TV serie via the thetvdb gescraped te krijgen..?
Heb 1 NL tv serie en die krijg ik maar niet in XBMC, de serie bestaat op de website, naamgeving is goed?
Heb 1 NL tv serie en die krijg ik maar niet in XBMC, de serie bestaat op de website, naamgeving is goed?
Via files > serie > content de taal op NL zetten?new_guy schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 21:09:
Rare vraag misschien, maar moet je iets extra's doen om een Nederlandse TV serie via the thetvdb gescraped te krijgen..?
There is no place like 127.0.0.1
@sverzijl en @Mystic Spirit
Er kunnen wat zaken missen als PVR addons maar die kunnen als zip ook installed worden (alleen hts beschikbaar als goed is)
Gebasseerd op FernetMenta's repo zoals de wiki zegt.
Note: Zelf nog niet getest is nog maar net klaar met compilen en doet eerst ff filmpje checken
https://www.dropbox.com/s...0918174030-r12013.tar.bz2
Er kunnen wat zaken missen als PVR addons maar die kunnen als zip ook installed worden (alleen hts beschikbaar als goed is)
Note: Zelf nog niet getest is nog maar net klaar met compilen en doet eerst ff filmpje checken
Ik pak hem direct mee. Ik heb namelijk net een serietje gekeken en wil nog wel even een 30 mins wat testwerk verrichten 
Edit:
Prima build Schumi2004. Heb even een paar snelle tests gedaan en draait als een zonnetje.
Minder cpu belasting dan de eerdere build die ik had draaien. Prima HW acceleratie dus en prima responsive in de menu's. Muziek gaat ook goed.
Gebruik deze de komede dagen wel even als mijn standaard versie en laat weten of ik tegen problemen aan loop.
Edit:
Prima build Schumi2004. Heb even een paar snelle tests gedaan en draait als een zonnetje.
Minder cpu belasting dan de eerdere build die ik had draaien. Prima HW acceleratie dus en prima responsive in de menu's. Muziek gaat ook goed.
Gebruik deze de komede dagen wel even als mijn standaard versie en laat weten of ik tegen problemen aan loop.
[ Voor 59% gewijzigd door Mystic Spirit op 18-09-2012 22:23 ]
@schumi: thanks. Ga ik morgen even mee spelen
Held!denniskrol schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 21:33:
[...]
Via files > serie > content de taal op NL zetten?
Het kan zo simpel zijn...
hm. Eerste wat me opvalt is dat m'n remote (Pronto Pro geprogrammeerd met de IR codes van de meegeleverde Zotac AB) niet meer (goed) werkt. XBMC pakt nog wel KEY_LEFT/KEY_UP maar ziet KEY_DOWN/KEY_RIGHT bijv niet meer. In 'irw' wordt zelfs geen enkele IR code ontvangen (hoe dat dan kan snap ik al helemaal niet, hoe kan XBMC ze dan nog wel zien). irw vanuit m'n Eden build werkt wel gewoon.schumi2004 schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 21:44:
@sverzijl en @Mystic Spirit
En de Zotac AB doet het nog wel, maar pas als ik 2x dezelfde knop indruk.
Vaag..
Heb verder ook weinig kaas gegeten van lirc dus hier houdt het voor mij wel een beetje op.
Nou misschien moet ik erbij zeggen dat ik ook wat andere zaken disabled heb, bv Joysticks maar lijkt me niet dat dat ermee te maken kan hebben. Ik zal er wel 1 compilen waar alles default nog in zit.sverzijl schreef op woensdag 19 september 2012 @ 10:24:
[...]
hm. Eerste wat me opvalt is dat m'n remote (Pronto Pro geprogrammeerd met de IR codes van de meegeleverde Zotac AB) niet meer (goed) werkt. XBMC pakt nog wel KEY_LEFT/KEY_UP maar ziet KEY_DOWN/KEY_RIGHT bijv niet meer. In 'irw' wordt zelfs geen enkele IR code ontvangen (hoe dat dan kan snap ik al helemaal niet, hoe kan XBMC ze dan nog wel zien). irw vanuit m'n Eden build werkt wel gewoon.
En de Zotac AB doet het nog wel, maar pas als ik 2x dezelfde knop indruk.
Vaag..
Heb verder ook weinig kaas gegeten van lirc dus hier houdt het voor mij wel een beetje op.
Kun je geen MCE Remote programmeren op die Pronto ?
Nee, die Pronto is echt een heel oud beestje (http://www.pronto.philips.com/Products/Archive/ProntoPro_NG/), wordt al lang niet meer gemaakt, maar na al die jaren nog niets kunnen vinden wat het gemak/flexibiliteit hiervan evenaart (touchscreen volledig vrij programmeerbaar, icons/buttons met of zonder macro's plaatsen waar je maar wilt). Wordt echter niet meer onderhouden dus nieuwe devices toevoegen kan helaad alleen handmatig door de IR codes te leren.schumi2004 schreef op woensdag 19 september 2012 @ 10:26:
[...]
Nou misschien moet ik erbij zeggen dat ik ook wat andere zaken disabled heb, bv Joysticks maar lijkt me niet dat dat ermee te maken kan hebben. Ik zal er wel 1 compilen waar alles default nog in zit.
Kun je geen MCE Remote programmeren op die Pronto ?
Werkte echter zonder problemen met OpenElec-Eden, dus het moet wel kunnen.
Maar als je de default build kan compilen, graag..
[ Voor 3% gewijzigd door sverzijl op 19-09-2012 10:36 ]
Poging 2sverzijl schreef op woensdag 19 september 2012 @ 10:33:
[...]
Nee, die Pronto is echt een heel oud beestje (http://www.pronto.philips.com/Products/Archive/ProntoPro_NG/), wordt al lang niet meer gemaakt, maar na al die jaren nog niets kunnen vinden wat het gemak/flexibiliteit hiervan evenaart (touchscreen volledig vrij programmeerbaar, icons/buttons met of zonder macro's plaatsen waar je maar wilt). Wordt echter niet meer onderhouden dus nieuwe devices toevoegen kan helaad alleen handmatig door de IR codes te leren.
Werkte echter zonder problemen met OpenElec-Eden, dus het moet wel kunnen.
Maar als je de default build kan compilen, graag..
https://www.dropbox.com/s...35-r12013-default.tar.bz2
Bestaat er ook een buienradar script voor xbmc als weather addon?
Las nog wel iets over navi-x, maar op de site van navi-x zie ik weer niks over buienradar.
Iemand trouwens nog ervaring met de laatste versie van de BIG Refocus versie? Wil graag mijn homemenu.xml aanpassen.
Wil een aantal video addons weergegven in het beginscherm.
Las nog wel iets over navi-x, maar op de site van navi-x zie ik weer niks over buienradar.
Iemand trouwens nog ervaring met de laatste versie van de BIG Refocus versie? Wil graag mijn homemenu.xml aanpassen.
Wil een aantal video addons weergegven in het beginscherm.
Heeft helaas niet geholpen. Even mijn pronto buiten beschouwing gelaten, de Zotac AB reageert wel, maar pas bij ieder 2e klik. De tussenliggende clicks worden niet geregistreerd. Dus als ik bijv. op '0' druk en daarna op '1' dan registreert XBMC (en ook irw) alleen de '1'. Druk ik daarna op '2' en dan op '3' dan registreert ie alleen de '3'.
Zal eens zoeken of anderen hier ook last van hebben.
Tnx in ieder geval voor je builds
Er staat me iets bij dat de AD10 zoiezo al een beetje vervelend is/doet met de remote. Ik zal eens testen of ik het ook heb als de vrouw en kids de stad in gaansverzijl schreef op woensdag 19 september 2012 @ 11:45:
[...]
Heeft helaas niet geholpen. Even mijn pronto buiten beschouwing gelaten, de Zotac AB reageert wel, maar pas bij ieder 2e klik. De tussenliggende clicks worden niet geregistreerd. Dus als ik bijv. op '0' druk en daarna op '1' dan registreert XBMC (en ook irw) alleen de '1'. Druk ik daarna op '2' en dan op '3' dan registreert ie alleen de '3'.
Zal eens zoeken of anderen hier ook last van hebben.
Tnx in ieder geval voor je builds
Ik heb nu sinds 1,5 week een nieuw mediacenter gebouwd, maar jammer genoeg nog wat probleempjes met de HD streams van Ziggo.
Bij elke HD zender welke ik kijk krijg ik zo nu en dan strepen, of blokjes in andere kleuren op het beeld, of beeld dat voor de helft stil staat (in feite hetzelfde effect wat ook zichtbaar is bij slecht signaal.
Bij sommige HD zenders is het zo erg, dat na enkele minuten het syteem even moet bufferen. Ik zie vanaf dat moment bij de eigenschappen van de stream ook een error percentage van 1 a 2%.
Bij de SD kanalen zijn er geen problemen.
Mijn huidige setup:
AMD A8-3850
8GB geheugen
128GB OCZ SSD
2x Terratec Cincergy DVB-C kaarten
Ubuntu 12.04.1 x64 + TvHeadend 3 + Oscam, en de laatste XBMC versie (git stable).
Bekabeling is allemaal degelijk.... hirschmann spul.
Met m'n oude mediacenter welke gebaseerd was op Win MCE nooit problemen gehad met HD kanalen. Het lijkt me dan ook niet in de bekabeling te zitten.
Signaal kwaliteit volgens TVHeadend is ook gewoon overal 100%
Iemand enig idee wat mijn probleem zou kunnen zijn?
Bij elke HD zender welke ik kijk krijg ik zo nu en dan strepen, of blokjes in andere kleuren op het beeld, of beeld dat voor de helft stil staat (in feite hetzelfde effect wat ook zichtbaar is bij slecht signaal.
Bij sommige HD zenders is het zo erg, dat na enkele minuten het syteem even moet bufferen. Ik zie vanaf dat moment bij de eigenschappen van de stream ook een error percentage van 1 a 2%.
Mijn huidige setup:
AMD A8-3850
8GB geheugen
128GB OCZ SSD
Ubuntu 12.04.1 x64 + TvHeadend 3 + Oscam, en de laatste XBMC versie (git stable).
Met m'n oude mediacenter welke gebaseerd was op Win MCE nooit problemen gehad met HD kanalen. Het lijkt me dan ook niet in de bekabeling te zitten.
Wel iets gevonden over een 'custom version of lirc that supports Zotac remote', maar volgens die pagina gaat dat alleen over het niet werken van een aantal 'special keys' :schumi2004 schreef op woensdag 19 september 2012 @ 12:32:
[...]
Er staat me iets bij dat de AD10 zoiezo al een beetje vervelend is/doet met de remote. Ik zal eens testen of ik het ook heb als de vrouw en kids de stad in gaan
http://ben.periton.co.uk/...otac-zbox-remote-control/
Is dit misschien niet een vraag voor het TVHeadend topic ?AMDathlonxp schreef op woensdag 19 september 2012 @ 12:40:
Ik heb nu sinds 1,5 week een nieuw mediacenter gebouwd, maar jammer genoeg nog wat probleempjes met de HD streams van Ziggo.
Mijn huidige setup:
AMD A8-3850
8GB geheugen
128GB OCZ SSD
Ik heb eigenlijk nooit problemen met mijn AD10 en de afstandsbediening. Met mijn Logitech en de bijgeleverde ab doet hij het altijd prima. Heb wel wat bios instellingen aan moeten passen voor het kunnen gebruiken de remote om de AD10 aan / uit te zetten, maar dat was alles.sverzijl schreef op woensdag 19 september 2012 @ 13:05:
[...]
Wel iets gevonden over een 'custom version of lirc that supports Zotac remote', maar volgens die pagina gaat dat alleen over het niet werken van een aantal 'special keys' :
http://ben.periton.co.uk/...otac-zbox-remote-control/
Dat ik eerst twee keer op een knop moet drukken heb ik dus geen last van, maar zal vanavond anders even checken wat het resultaat is met de laatste build van Schumi.
[ Voor 5% gewijzigd door Mystic Spirit op 19-09-2012 13:38 ]
Ik heb er met de 1.95.6 build ook geen last van, alleen met deze Frodo build die Schumi gecompiled heeft (welke de enige Frodo build tot nu toe is die bij mij ueberhaupt opstart)Mystic Spirit schreef op woensdag 19 september 2012 @ 13:32:
[...]
Ik heb eigenlijk nooit problemen met mijn AD10 en de afstandsbediening. Met mijn Logitech en de bijgeleverde ab doet hij het altijd prima. Heb wel wat bios instellingen aan moeten passen voor het kunnen gebruiken de remote om de AD10 aan / uit te zetten, maar dat was alles.
Dat ik eerst twee keer op een knop moet drukken heb ik dus geen last van, maar zal vanavond anders even checken wat het resultaat is met de laatste build van Schumi.
Als ik de meegeleverde externe USB IR adapter aansluit dan werken beide ab's overigens weer wel, maar dan werken de Windows knop en de red/green/yellow/blue knoppen weer niet (in de OpenElec Frodo build dan).
Daarnaast ontvangt m'n Zotac dan (ondanks dat ie achter de TV hangt) vaak 2x een IR command, 1x via interne IR en 1x via de USB IR (en ja, in de BIOS is de interne IR dan uitgeschakeld, OpenElec herkent um echter nog steeds als input device).
Das appart. Wellicht weten ze in het OpenELEC topic iets wat ik niet weet en dan vooral Susis Strolch. Ik begrijp uit zijn README dat er ook wat tweaks in zijn builds zitten die niet publiek zijn maar kan het ook verkeerd gelezen hebben.sverzijl schreef op woensdag 19 september 2012 @ 14:09:
[...]
Ik heb er met de 1.95.6 build ook geen last van, alleen met deze Frodo build die Schumi gecompiled heeft (welke de enige Frodo build tot nu toe is die bij mij ueberhaupt opstart)
Als ik de meegeleverde externe USB IR adapter aansluit dan werken beide ab's overigens weer wel, maar dan werken de Windows knop en de red/green/yellow/blue knoppen weer niet (in de OpenElec Frodo build dan).
Daarnaast ontvangt m'n Zotac dan (ondanks dat ie achter de TV hangt) vaak 2x een IR command, 1x via interne IR en 1x via de USB IR (en ja, in de BIOS is de interne IR dan uitgeschakeld, OpenElec herkent um echter nog steeds als input device).
Hier werkt de remote als verwacht, ook merkte ik meteen dat hardware acceleratie actief is
Zojuist de OpenElec-Frodo-r12008 build van Susis Strolch geinstalleerd, die geeft helaas hetzelfde IR probleem op de AD11.schumi2004 schreef op woensdag 19 september 2012 @ 14:20:
[...]
Das appart. Wellicht weten ze in het OpenELEC topic iets wat ik niet weet en dan vooral Susis Strolch. Ik begrijp uit zijn README dat er ook wat tweaks in zijn builds zitten die niet publiek zijn maar kan het ook verkeerd gelezen hebben.
Hier werkt de remote als verwacht, ook merkte ik meteen dat hardware acceleratie actief is
Het lijkt alsof je een banner als poster thumbnail gebruikt. In Aeon Nox (vergelijkbaar met MQx) kun je een optie "use poster.jpg for Poster viewtypes" en "use banner.jpg for Banner viewtypes" aanvinken. Als je die niet hebt in MQ4, dan kun je altijd nog bij de serie "Change Thumbnail" doen en hem wijzigen naar een Poster-formaat.sabbel schreef op woensdag 19 september 2012 @ 00:07:
Ik heb sinds een paar dagen Aeon mq4 skin maar heb nu een probleem met tv-shows.
De covers van de seizoenen zijn niet goed op 1 serie na.
Heb geen idee wat het kan zijn, hopelijk weten jullie hier wat meer van.
[afbeelding]
Mijn Films en TV Series, Games en Muziek.
Ik draai al een tijdje xbmc op ubuntu 12.04 met een ati 4350. Ik heb daarbij het probleem dat er midden in het scherm een grote blokjes waas ontstaat. Dit gebeurt zowel in het menu als in een film. Het moment van optreden is wanneer de framerate van de videokaart verandert (de optie "Adjust display refresh rate to match video" staat ingeschakeld).
Op het moment dat het optreed in een film kun je weer terug naar het menu en dan is het beeld in het menu weer goed. Als je vervolgens weer naar de full screen film gaat is de film weer slecht. Hetzelfde geldt als het probleem zich voordoet in het menu, de film ziet er dan goed uit maar bij het teruggaan naar het menu is alles weer slecht.
Het probleem treedt met alle frequentie wijzigingen op, 24, 50 en 60fps.
Bijgevoegd een screenshot met het probleem zichtbaar in het menu. De zijkanten van het scherm zijn wel nog goed.
Ik heb ook al geprobeerd vsync aan en uit te zetten en de laatste beta ati catalyst te installeren.
Op het moment dat het optreed in een film kun je weer terug naar het menu en dan is het beeld in het menu weer goed. Als je vervolgens weer naar de full screen film gaat is de film weer slecht. Hetzelfde geldt als het probleem zich voordoet in het menu, de film ziet er dan goed uit maar bij het teruggaan naar het menu is alles weer slecht.
Het probleem treedt met alle frequentie wijzigingen op, 24, 50 en 60fps.
Bijgevoegd een screenshot met het probleem zichtbaar in het menu. De zijkanten van het scherm zijn wel nog goed.
Ik heb ook al geprobeerd vsync aan en uit te zetten en de laatste beta ati catalyst te installeren.

Begin me langzamerhand steeds meer te storen aan OE beta 7. Naast dat geneuzel dat ik niet een half afgekeken aflevering opnieuw kan bekijken begint het zelfde fenomeen zich ook bij films voor te doen maar naast dit blijkt ook dat wanneer je hele poos tv gekeken hebt OE de shared DB connectie kwijt is en deze niet opnieuw opzet en dus met een lege library komt te zitten. Merkte ook meteen dat artifacts issues terug zijn in de beta 7 doordat ik om de film af te kunnen kijken ik moest switchen naar andere film (koos MIB2 in mijn geval) en hier dus artifacts in had (voorheen niet).
Hoop dat de Frodo build van vanmiddag het een stuk beter gaat doen maar daarvoor moet ik even wachten tot het vrouw der favo serie afgekeken heeft
Dat gaat hem ook niet worden, niet stabiel genoeg bij het uit slaapstand komen, terug naar beta 6 dan maar.
Hoop dat de Frodo build van vanmiddag het een stuk beter gaat doen maar daarvoor moet ik even wachten tot het vrouw der favo serie afgekeken heeft
Dat gaat hem ook niet worden, niet stabiel genoeg bij het uit slaapstand komen, terug naar beta 6 dan maar.
[ Voor 7% gewijzigd door schumi2004 op 20-09-2012 10:14 ]
Zo te zien heb je het downloaden van banners aan staan ipv posters. Dit kan je instellen bij de thetvdb opties van je tvshow library. Zie: http://wiki.xbmc.org/index.php?title=Add-on:The_TVDBsabbel schreef op woensdag 19 september 2012 @ 00:07:
Ik heb sinds een paar dagen Aeon mq4 skin maar heb nu een probleem met tv-shows.
De covers van de seizoenen zijn niet goed op 1 serie na.
Heb geen idee wat het kan zijn, hopelijk weten jullie hier wat meer van.
[afbeelding]
Bovendien kan ik je aanraden de Artwork Downloader te gebruiken. Deze speelt fijn samen met de Aeon skins en download posters als posters, banners als banners etc.
Voor nieuwe series zou het daarme klaar moeten zijn, maar voor oude moet je denk ik de cache resetten. Het makkelijkste lijkt mij om je tv-show information te reloaden (alleen de show, niet de afleveringen), dan zal hij de thumbs goedzetten hopelijk.
Simpeler alternatief is om de skin op het gebruik van banners te zetten
[ Voor 3% gewijzigd door kingmob op 20-09-2012 17:51 ]
^^ kijk eens drie posts hoger
Mijn Films en TV Series, Games en Muziek.
Thanks Anthirian, kingmob ga ff klooien, rare is dat ik gister de taal van nl naar engels veranderde en toen waren al die posters goed.
maakte ik vervolgens een nieuwe map aan voor Boardwalk Empire Season 3 (was trouwens weer een gruwelijke afl
) was die Cover voor season 3 weer zo raar.
maakte ik vervolgens een nieuwe map aan voor Boardwalk Empire Season 3 (was trouwens weer een gruwelijke afl
[ Voor 3% gewijzigd door sabbel op 20-09-2012 22:36 ]
Weet iemand nog een adresje om aan een HP of Philips OVU412000/00 te komen? Of wellicht een vergelijkbare losse MCE IR receiver voor weinig?
Ik heb er zelf al 2 van in gebruik, maar heb er meer nodig voor kennissen. Eerder kon je ze nog wel bij Nederlands webshops bestellen, maar tegenwoordig alleen vanuit China (via eBay) met een levertijd van 10-20 werkdagen
Ik heb er zelf al 2 van in gebruik, maar heb er meer nodig voor kennissen. Eerder kon je ze nog wel bij Nederlands webshops bestellen, maar tegenwoordig alleen vanuit China (via eBay) met een levertijd van 10-20 werkdagen
Science is stranger than fiction
Hoe weinig is weinig? Mijn Harmony 300i was 16 euro bij MM.Harmani schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 09:28:
Weet iemand nog een adresje om aan een HP of Philips OVU412000/00 te komen? Of wellicht een vergelijkbare losse MCE IR receiver voor weinig?
Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer
Mijn vraag betreft niet een AB, maar een USB Ir receiver/ontvangerCurlyMo schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 10:49:
[...]
Hoe weinig is weinig? Mijn Harmony 300i was 16 euro bij MM.
Mijn MCE reciever incl remote van Ebay uit China net zo duurCurlyMo schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 10:49:
[...]
Hoe weinig is weinig? Mijn Harmony 300i was 16 euro bij MM.
Zelf ondertussen deze gevonden: CMP-MEDIAREM12 Mediacenter afstandsbedieningHarmani schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 09:28:
Het gaat me dus niet om de remote die erbij zit, maar puur om de ontvanger. Volgens de beschrijving MCE-compatible. Iemand ervaring met deze?
Volgens mij heb ik er nog een aantal liggen van Philips OVU412000/00,Harmani schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 09:28:
Ik zal zo is kijken of ik ze nog heb.
Ik stuur jou wel een DM als ik er nog heb liggen, dan hoor ik wel of je intresse hebt.
@Harmani
Probeer ook uit te dokteren of de aan te schaffen IR receiver een beetje snel reageert.
Ik heb dezelfde HP IR Receiver van ebay als schumi heeft, maar ik vind dat hij best wel traag de commando's doorgeeft aan xbmc. Lekker soepel bladeren of schrollen is er niet echt bij.
Probeer ook uit te dokteren of de aan te schaffen IR receiver een beetje snel reageert.
Ik heb dezelfde HP IR Receiver van ebay als schumi heeft, maar ik vind dat hij best wel traag de commando's doorgeeft aan xbmc. Lekker soepel bladeren of schrollen is er niet echt bij.
Hmm lees nu op verschillende plekken dat de bovengenoemde CMP-MEDIAREM12 keystrokes verstuurd ipv MCE commando's. Die valt dus ook af.
Dus @maikelbeerkens: Heel graag, als je het zelfs vandaag nog kunt versturen ben je helemaal een held
@rintje: Gebruik je hem in combinatie met een Harmony? Zo ja, probeer dan de inter-key-delay omlaag te schroeven.
Dus @maikelbeerkens: Heel graag, als je het zelfs vandaag nog kunt versturen ben je helemaal een held
@rintje: Gebruik je hem in combinatie met een Harmony? Zo ja, probeer dan de inter-key-delay omlaag te schroeven.
Wat bedoel je met traag want hier heb ik het idee dat het wel meevalt eerlijk gezegd. Als er daadwerkelijk snelheidswinst te behalen valt wil ik het ook wel overwegen een andere reciever aan te schaffen maar hoe komen we daar dan achterrintje schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 12:04:
@Harmani
Waarom is dat eigenlijk een probleem ? XBMC kan daar toch ook mee overweg ?Harmani schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 12:13:
Hmm lees nu op verschillende plekken dat de bovengenoemde CMP-MEDIAREM12 keystrokes verstuurd ipv MCE commando's. Die valt dus ook af.
Omdat ik hem i.c.m. MediaPortal ga gebruiken
(en eventueel Windows Media Center)
Nou, eigenlijk dat het gewoon wat sluggish aanvoelt. Iets van 200ms lag of zo na elke key press. Als je vervolgens een keer met een android of iphone remote via wifi aan de slag gaat dan zie je hoe snel het eigenlijk zou moeten kunnen.schumi2004 schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 12:20:
[...]
Wat bedoel je met traag want hier heb ik het idee dat het wel meevalt eerlijk gezegd. Als er daadwerkelijk snelheidswinst te behalen valt wil ik het ook wel overwegen een andere reciever aan te schaffen maar hoe komen we daar dan achter
Tsja, hoe kom je erachter welke snel zijn.. Er is eigenlijk geen info over te vinden he? de meeste mensen zijn blijkbaar al tevreden wanneer het functioneert...
Deze heb ik ook liggen, wat wil je er nu precies van weten of wat kan ik voor je proberen?Harmani schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 11:11:
[...]
Zelf ondertussen deze gevonden: CMP-MEDIAREM12 Mediacenter afstandsbediening
Het gaat me dus niet om de remote die erbij zit, maar puur om de ontvanger. Volgens de beschrijving MCE-compatible. Iemand ervaring met deze?
Testing, one, two ...
Welke bitrate kan ik het beste gebruiken voor xot-uzg.v3? Deze staat standaard op 1500 zag ik bij mij. Kwaliteit van bijvoorbeeld SBS6 ik slecht of NET5
Super, ik hoop dat je antwoord op het volgende kunt geven:hardware-lover schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 13:34:
Deze heb ik ook liggen, wat wil je er nu precies van weten of wat kan ik voor je proberen?
Is het een echte MCE-remote of een HID-achtige device? Verschil is dat een HID-device zich gedraagt als een toetsenbord/muis en dus toetsencombinaties verzendt (ctrl+shift+H).
Als het daarentegen een genuine MCE-remote is zou je onder Windows geen drivers hoeven te installeren en wordt hij onder Device Management automatisch herkent als eHome Infrared Device (USBCIR) (onder de groep Universal Serial Bus Controllers).
Een MCE-remote start ook direct MediaCenter op als je op de groene knop drukt (mits aanwezig op systeem).
Ik hoop dat je uitsluitsel kunt geven, alvast bedankt!
Ik wil xbmc installeren op een wat gedateerd systeem, maar die wel snel genoeg is om Full HD af te kunnen spelen. Echter ondersteunt de pc geen boot from USB waar dat de enige optie is voor OpenElec. Ik wil daarom een iso hebben, maar kan die nergens vinden. Ik weet ook niet of ik uit wil wijken naar Geexbox? Ik heb gezocht naar 'openelec iso', maar dan krijg je resultaten dat men films op iso formaat niet af kunnen spelen. Er lijkt zo geen kant en klare iso te bestaan.
Ik denk dat anderen vast wel dezelfde uitdaging hebben gehad als ik en ik wil graag weten hoe dit is opgelost?
Ik denk dat anderen vast wel dezelfde uitdaging hebben gehad als ik en ik wil graag weten hoe dit is opgelost?
...en waarom?
Huh? Wat voor systeem is dat dan, als het wel fullHD kan afspelen? Ik heb de afgelopen 10 jaar geen systeem meer gezien wat niet van USB kon booten...Younes schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 14:03:
Echter ondersteunt de pc geen boot from USB waar dat de enige optie is voor OpenElec.
~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~
Installeren gaat onder Windows 7 automatisch en hij komt terecht onder de groep Human Interface Devices (HID) en wordt daar weergegeven als; HID-apparaat voor besturing door gebruikersHarmani schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 13:54:
[...]
[knip]
Is het een echte MCE-remote of een HID-achtige device? Verschil is dat een HID-device zich gedraagt als een toetsenbord/muis en dus toetsencombinaties verzendt (ctrl+shift+H).
Als het daarentegen een genuine MCE-remote is zou je onder Windows geen drivers hoeven te installeren en wordt hij onder Device Management automatisch herkent als eHome Infrared Device (USBCIR) (onder de groep Universal Serial Bus Controllers).
Een MCE-remote start ook direct MediaCenter op als je op de groene knop drukt (mits aanwezig op systeem).
Ik hoop dat je uitsluitsel kunt geven, alvast bedankt!
Ik kan een originele MCE afstandsbediening gebruiken en Windows MC of MP of XBMC kan gestart worden middels de groene toets (afhankelijk van mijn Ehshell keuze).
Onder Mediaportal zijn maar een beperkt aantal knoppen beschikbaar (met MCE A.B. als standaard keuze) geen actie via "terug" of "i" toetsen, pauze, afspelen, stop doet ook niets.
Onder XBMC (Eden Final HD audio versie) lijken alle knoppen wel te werken, ik heb onder XBMC verder geen extra addon's of tweaks actief voor de remote actief, werkt out of the box dus.
100% MCE IR ontvanger compatibel is ie dus zeker niet.
Testing, one, two ...
Als je de OpenElec wiki erbij pakt zijn er verschillende opties. Zoals bijvoorbeeld deze http://wiki.openelec.tv/i...iSCSI#Installing_OpenelecYounes schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 14:03:
Ik wil xbmc installeren op een wat gedateerd systeem, maar die wel snel genoeg is om Full HD af te kunnen spelen. Echter ondersteunt de pc geen boot from USB waar dat de enige optie is voor OpenElec. Ik wil daarom een iso hebben, maar kan die nergens vinden. Ik weet ook niet of ik uit wil wijken naar Geexbox? Ik heb gezocht naar 'openelec iso', maar dan krijg je resultaten dat men films op iso formaat niet af kunnen spelen. Er lijkt zo geen kant en klare iso te bestaan.
Wat natuurlijk ook kan, omdat je niet specifiek de hardware nodig hebt waar je het op wil draaien om te installeren is: Neem een usb-stick en een computer die wel kan booten van USB. Maak eerst onder je normale besturingssysteem de install stick. Zet de hdd die je wil gebruiken in het OpenElec systeem bij die PC in en boot dan de install stick en installeer naar de betreffende hdd en plaats de hdd weer terug.
[ Voor 19% gewijzigd door Mystic Spirit op 21-09-2012 14:28 ]
Hartelijk bedankt! Precies wat ik wou weten.hardware-lover schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 14:17:
100% MCE IR ontvanger compatibel is ie dus zeker niet.
Toch vreemd dat je tegenwoordig nergens meer fatsoenlijk een losse (MCE) IR-ontvanger kan kopen?
[ Voor 18% gewijzigd door Harmani op 21-09-2012 14:25 ]
http://flirc.tv/?Harmani schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 14:23:
[...]
Hartelijk bedankt! Precies wat ik wou weten.
Toch vreemd dat je tegenwoordig nergens meer fatsoenlijk een losse (MCE) IR-ontvanger kan kopen?
Ik heb een optie 'removable media' in de boot priority list staan, maar als ik de usb stick aansluit en zo opstart, dan start de computer toch door naar Windows. Ik kan nog een andere usb stick proberen, maar naar mijn idee moet het gewoon werken inderdaad.Acolyte57 schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 14:17:
[...]
Huh? Wat voor systeem is dat dan, als het wel fullHD kan afspelen? Ik heb de afgelopen 10 jaar geen systeem meer gezien wat niet van USB kon booten...
Ik had zoiets van: als het niet via usb stick werkt, dan maar via de cd. Dat werkt altijd! (alleen moet je wel een cd hebben)
...en waarom?
Fijn, 5 toetsen toewijzen van je afstandsbediening (links, rechts, boven, onder en ok). Hoe zit het met de rest?
Testing, one, two ...
Ik kan ze van HP zo in Duitsland bestellen, ontvanger en afstandsbediening. Kosten 22 euro exclusief verzendkosten. Voor 1 stuks zou dat op 28 euro uit gaan komen maar als ik ze zelf nodig zou hebben dan zou ik er direct een stuk of 4 bestellen. Bestelling gaat via Amazon.de maar leverancier is een andere partij die wel naar NL levert. Is dit geen alternatief?Harmani schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 09:28:

Testing, one, two ...
Ik zou er zelf inderdaad ook wel 2 tegelijk willen bestellen. Maar wou ze graag vandaag bestellen en morgen in huis hebben
En dan ook nog het liefst alleen een losse receiver zonder AB. 26,- per stuk is dan ook nog vrij duur.
En dan ook nog het liefst alleen een losse receiver zonder AB. 26,- per stuk is dan ook nog vrij duur.
Dat was ook het 1e wat ik dacht toen ik de intro zag, maar je kan ook in 'advanced mode' alle keyboard combinaties mappen. Ergo een HID.hardware-lover schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 15:27:
[...]
Fijn, 5 toetsen toewijzen van je afstandsbediening (links, rechts, boven, onder en ok). Hoe zit het met de rest?
Ik heb mij ongelukkig uitgedrukt, ik was niet van plan om deze nu zelf te gaan bestellen.new_guy schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 16:08:
Ik doe mee in elk geval...
Ik wilde enkel duidelijk maken dat ik (of een ander), en als ik (of een ander) deze nodig zou hebben, hem/haar daar kon bestellen via Amazon.
Testing, one, two ...
Aha, maar wordt hij daarmee ook dusdanig compatibel dat XBMC (of MP) er standaard mee kan werken of dient er dan misschien toch weer het e.e.a. getweaked te worden? Tot nu toe is mijn ervaring dat de originele MCE versie (of een kloon) het minste problemen en het meeste plezier oplevert, is mijn bescheiden mening.sverzijl schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 16:19:
[...]
Dat was ook het 1e wat ik dacht toen ik de intro zag, maar je kan ook in 'advanced mode' alle keyboard combinaties mappen. Ergo een HID.
Testing, one, two ...
Je stelt enkel de maximum bitrate in. XOT-Uzg.v3 zoekt dan de best beschikbare stream. Slechte streams blijven slecht.G.Scholtens schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 13:47:
Welke bitrate kan ik het beste gebruiken voor xot-uzg.v3? Deze staat standaard op 1500 zag ik bij mij. Kwaliteit van bijvoorbeeld SBS6 ik slecht of NET5
Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.
Ik heb een Logitech Harmony afstandsbediening. Zo'n goedkope van 20 euro en daar zit wat delay in. Met name wanner ik snel meerdere keren achter elkaar op dezelfde knop duw kan dat wel de nodige vertraging veroorzaken.
Nu las ik ergens dat dit in de afstandsbediening zat dus ik heb van een bekende zijn Harmony One overgekocht met de hoop dat het daarna opgelost zou zijn.
Helaas ervaar ik nog steeds dezelfde vertraging. Is dat normaal? Met een toetsenbord werkt of met mijn XBMC android app het wel gewoon snel.
Ik draai openelec en heb een USB IR ontvanger.
Nu las ik ergens dat dit in de afstandsbediening zat dus ik heb van een bekende zijn Harmony One overgekocht met de hoop dat het daarna opgelost zou zijn.
Helaas ervaar ik nog steeds dezelfde vertraging. Is dat normaal? Met een toetsenbord werkt of met mijn XBMC android app het wel gewoon snel.
Ik draai openelec en heb een USB IR ontvanger.
Als je een harmony 300i hebt dan kan de klantenservice die delay voor je veranderen.
hebben er meer mensen het probleem dat now playing blijft staan (zelfs na een paar x rebooten)
op de htc one x met xbmremote?
begin me er behoorlijk aan te ergeren omdat ik nu continu zon icoontje bovenin heb staan met daarin de laatst afgespeelde film terwijl mijn htpc gewoon uitstaat
op de htc one x met xbmremote?
begin me er behoorlijk aan te ergeren omdat ik nu continu zon icoontje bovenin heb staan met daarin de laatst afgespeelde film terwijl mijn htpc gewoon uitstaat
[ Voor 6% gewijzigd door eehbiertje op 22-09-2012 13:23 ]
zo een mce usb ontvanger kan je voor 10 euro los kopen via ebay en voor 5 euro meer met AB,
je je moet 2-3 weken wachten als het tegen zit
je je moet 2-3 weken wachten als het tegen zit
I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.
Hey,
Ik heb hier wat problemen.
Een netwerkmap aanmaken in W7 naar /DS213/series en films werkt wel, maar hij verschijnt niet bij aparaten in het netwerk
Als ik via NFS mijn map aanduid met series voegt hij maar 1 serie toe aan de bibliotheek, terwijl er een stuk of 8 in staan. Ik kan ze wel openen via videos -> bestanden -> series.
EDIT: Het NFS probleem kwam doordat mijn mappen van mijn series een jaartal achteraan hadden. Bv: The Mentalist (2008).
Zonder jaartal, geen probleem!
heel raar!
Mijn setup -> Telenet router -> Switch ->
Ik heb hier wat problemen.
Een netwerkmap aanmaken in W7 naar /DS213/series en films werkt wel, maar hij verschijnt niet bij aparaten in het netwerk
Als ik via NFS mijn map aanduid met series voegt hij maar 1 serie toe aan de bibliotheek, terwijl er een stuk of 8 in staan. Ik kan ze wel openen via videos -> bestanden -> series.
EDIT: Het NFS probleem kwam doordat mijn mappen van mijn series een jaartal achteraan hadden. Bv: The Mentalist (2008).
Zonder jaartal, geen probleem!
heel raar!
Mijn setup -> Telenet router -> Switch ->
- Zotac AD02 met openelec (eden)
- Synology DS213+ met DSM 4.1
- PC met Windows 7
[ Voor 53% gewijzigd door jannen op 23-09-2012 12:19 ]
Wie weet waarom ik bij een git clone niet alle files krijg?
Deze file krijg ik bijvoorbeeld niet:
https://github.com/xbmc/x...ayer_advancedsettings.xml
git clone https://github.com/xbmc/xbmc-rbp
👉🏻 Blog 👈🏻
Omdat het wellicht een andere repo is ? xbmc vs xbmc-rbpkraades schreef op zaterdag 22 september 2012 @ 17:11:
Wie weet waarom ik bij een git clone niet alle files krijg?
git clone https://github.com/xbmc/xbmc-rbp
schumi2004 schreef op zaterdag 22 september 2012 @ 17:16:
[...]
Omdat het wellicht een andere repo is ? xbmc vs xbmc-rbp

👉🏻 Blog 👈🏻
Voor de mensen die een licentie op DVBviewer hebben is er nu een plugin (werkt vrij aardig) die werkt met de DVB recording service....
http://www.dvbviewer.tv/f...30__p__371912#entry371912
http://www.dvbviewer.tv/f...30__p__371912#entry371912
Ik heb een Raspberry PI met XBMC 12 bij mijn ouders staan.
In het hoofdmenu zie je alleen nog SPEELFILMS en SYSTEEM staan. Prima.
Menukeuze SYSTEEM kan ik afschermen met een Master Lock code. Prima.
Eigenlijk zou ik willen dat je vanuit SPEELFILMS direct de lijst films krijgt in Fanart layout. Dus niet via Onlangs toegevoegd, Titel, Genres etc.
En als je eenmaal de Fanart lijst hebt ook het aanpassen van de "Weergave opties" en "Diverse opties" willen afschermen. Want dat wordt nu nog wel eens omgezet --> resultaat is dan
Eigenlijk het enige dat moet kunnen is: via SPEELFILMS uit een lijst met Fanart een film kiezen.
Ik kan het niet vinden in de settings...............
In het hoofdmenu zie je alleen nog SPEELFILMS en SYSTEEM staan. Prima.
Menukeuze SYSTEEM kan ik afschermen met een Master Lock code. Prima.
Eigenlijk zou ik willen dat je vanuit SPEELFILMS direct de lijst films krijgt in Fanart layout. Dus niet via Onlangs toegevoegd, Titel, Genres etc.
En als je eenmaal de Fanart lijst hebt ook het aanpassen van de "Weergave opties" en "Diverse opties" willen afschermen. Want dat wordt nu nog wel eens omgezet --> resultaat is dan
Eigenlijk het enige dat moet kunnen is: via SPEELFILMS uit een lijst met Fanart een film kiezen.
Ik kan het niet vinden in de settings...............
👉🏻 Blog 👈🏻
Als je naar Speelfilms gaat, en je krijgt dan eerst nog een lijst waar je moet uit kiezen, dan moet je effe pijltje naar links drukken, en in het menu dat je krijgt onderaan 'Flatten' kiezen (sorry, geen idee wat het in NL is
)
Weet iemand wat ik in m'n .asoundrc moet zetten om het geluid tegelijk via SP/DIF en ook via HDMI uit wil laten sturen (liefst ook nog downmixen naar 2.0 stereo op HDMI omdat deze naar mn TV gaat). Ik heb wel iets gevonden, maar moet toegeven dat ik niet helemaal snap hoe het werkt (wat stel ik bijv in XBMC in om deze custom settings te gebruiken).
Vandaag geprobeerd XBMCbuntu te installeren op een oude pc waar voorheen versie 10 van xbmc prima op draaide. Nu krijg ik hem netjes geïnstalleerd maar bij het starten zie ik wel het xbmc laadscherm maar dan schiet hij terug naar het scherm waarin alle modules geladen worden. Alle modules staan hier op OK, de laatste die zichtbaar is is starting lightdm display manager. Weet iemand wat dit kan veroorzaken? Ik heb nu een aantal malen opnieuw geïnstalleerd maar kom telkens op hetzelfde uit. Ik kom dus ook niet uit bij de commandline.
Als't goed is zit er standaard een SSH-daemon op die draait.
Probeer eens remote in te loggen en bekijk de logs.
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
FlattenFire69 schreef op zondag 23 september 2012 @ 18:55:
Als je naar Speelfilms gaat, en je krijgt dan eerst nog een lijst waar je moet uit kiezen, dan moet je effe pijltje naar links drukken, en in het menu dat je krijgt onderaan 'Flatten' kiezen (sorry, geen idee wat het in NL is)
Removes the title, genre etc nodes from the library view. Selecting a category takes you straight to the title view.
Bedankt, maar ik bedoel de lijst in het hoofdmenu:

V.w.b. het andere punt bedoel ik dus het uitzetten van:

Ik heb hier wel iets gevonden, maar de genoemde optie is bij mij niet aanwezig...
[ Voor 18% gewijzigd door technorabilia op 23-09-2012 21:10 ]
👉🏻 Blog 👈🏻
Je bedoelt dat je die balk onder Speelfilms helemaal weg wilt?kraades schreef op zondag 23 september 2012 @ 20:48:
[...]
Flatten
Removes the title, genre etc nodes from the library view. Selecting a category takes you straight to the title view.
Bedankt, maar ik bedoel de lijst in het hoofdmenu:
[afbeelding]
V.w.b. het andere punt bedoel ik dus het uitzetten van:
[afbeelding]
Ik heb hier wel iets gevonden, maar de genoemde optie is bij mij niet aanwezig...
Want in je vorige post zeg je dat als je Speelfilms kiest je direkt de films krijgt ipv Genre, Onlangs toegevoegd, ...
Die balk ga je enkel wegkrijgen door in de xml's van de skin te prutsen denk ik.
Die optie uit die link zal waarschijnlijk zijn met een andere skin dan Confluence
Alleen,
Heb nu diverse componenten draaien (mediaplayer, TV HD Settop box) nu XBMC TV ondersteuning heeft wil ik er weer eens naar kijken.
Mijn belangrijkste vraag, wat gaat er niet werken als ik gebruik maak van bv een "Foxconn 3700" (http://www.informatique.n...conn-nettop-nt-a3700.html) hierin zit een AMD E450 Dual core 1.65GHz APU.
Al mijn media staat op een Syno nasNAS, ik zou 4GB in dat apparaat willen stoppen.
Heb nu diverse componenten draaien (mediaplayer, TV HD Settop box) nu XBMC TV ondersteuning heeft wil ik er weer eens naar kijken.
Mijn belangrijkste vraag, wat gaat er niet werken als ik gebruik maak van bv een "Foxconn 3700" (http://www.informatique.n...conn-nettop-nt-a3700.html) hierin zit een AMD E450 Dual core 1.65GHz APU.
Al mijn media staat op een Syno nasNAS, ik zou 4GB in dat apparaat willen stoppen.
PSNID : HoefMeistert
Ik bedoel de balk helemaal weg. Maar belangrijker is om de options uit te zetten of achter een lock te zetten.Fire69 schreef op zondag 23 september 2012 @ 21:49:
[...]
Je bedoelt dat je die balk onder Speelfilms helemaal weg wilt?
Want in je vorige post zeg je dat als je Speelfilms kiest je direkt de films krijgt ipv Genre, Onlangs toegevoegd, ...
Die balk ga je enkel wegkrijgen door in de xml's van de skin te prutsen denk ik.
Die optie uit die link zal waarschijnlijk zijn met een andere skin dan Confluence
👉🏻 Blog 👈🏻
Om de view options moet je de kiosk modus hebben, de plek waar die setting zit is verschillend per skin, bij sommigen (zoals aeon nox) staat die gewoon in SETTINGS > SKIN > GENERAL en dan is het de optie "Kiosk mode", en voor confluence moet je de customsettings.xml aanpassen (even op google zoeken "xbmc kiosk mode skin").
Voor die sub-menus in het hoofdmenu zul je de skinl waarschijnlijk aan moeten passen, omdat het settings-menu geen opties geeft, maar kan het mis hebben.
En als ik je een tip mag geven: gebruik de aeon nox skin, deze heeft alle settings die je zoekt en ziet er (naar mijn mening) nog net wat beter uit, vooral het series/movies menu...
Voor die sub-menus in het hoofdmenu zul je de skinl waarschijnlijk aan moeten passen, omdat het settings-menu geen opties geeft, maar kan het mis hebben.
En als ik je een tip mag geven: gebruik de aeon nox skin, deze heeft alle settings die je zoekt en ziet er (naar mijn mening) nog net wat beter uit, vooral het series/movies menu...
[ Voor 13% gewijzigd door bullitkatcher op 24-09-2012 11:19 ]
Iemand die zich hier bezig houd met het compilen van XBMC Frodo voor OpenELEC en weet hoe de PVR addons mee te compilen? Dat is het enigste wat me nog niet gelukt is
Voor beide is het nodig om de skin te editen.kraades schreef op maandag 24 september 2012 @ 10:55:
[...]
Ik bedoel de balk helemaal weg. Maar belangrijker is om de options uit te zetten of achter een lock te zetten.
Kiosk mode in confluence
Om die balk te verwijderen moet je in Home.xml de volgende code verwijderen (of nog beter een comment van maken):
code:
1
| <include>HomeSubMenuMovies</include> |
Met SSH kom ik er inderdaad op maar ik heb heel weinig kennis van linux, hoe zou ik de logs kunnen uitlezen?Firesphere schreef op zondag 23 september 2012 @ 20:08:
Als't goed is zit er standaard een SSH-daemon op die draait.
Ze staan niet in "/home/'username'/.xbmc/"
[ Voor 6% gewijzigd door Avvd op 24-09-2012 17:58 ]
Niet echt. Heb zojuist m'n eerste Frodo builds gecompileerd (OpenElec 2.0 en OpenElec-next branch) om te zien waar mijn Zotac remote issues nu precies geintroduceerd worden, PVR nog niets mee gedaan.schumi2004 schreef op maandag 24 september 2012 @ 15:08:
Iemand die zich hier bezig houd met het compilen van XBMC Frodo voor OpenELEC en weet hoe de PVR addons mee te compilen? Dat is het enigste wat me nog niet gelukt is
Dit topic is gesloten.
Let op:
~~~[html]Let op!!
Als je een vraag stelt, vergeet dan niet:
- Eerst in de debug logging te kijken (eventueel mee te posten via http://www.xbmclogs.com/)!
- Het besturingssysteem te vermelden (OSX, Linux, Windows, ATV, iOS, Android, Raspberry Pi).
- Eventuele informatie als de versie (SVN, Stable, Nightly, XBMC Buntu, OpenELEC etc)
- Eventueel skin versie.
Let a.u.b. ook op met zaken waarvan de legaliteit in twijfel getrokken kan worden (add-ons en bijbehorende sites). Zie ook het algemeen beleid.~~~[/html]
~~~[html]Let op!!
Als je een vraag stelt, vergeet dan niet:
- Eerst in de debug logging te kijken (eventueel mee te posten via http://www.xbmclogs.com/)!
- Het besturingssysteem te vermelden (OSX, Linux, Windows, ATV, iOS, Android, Raspberry Pi).
- Eventuele informatie als de versie (SVN, Stable, Nightly, XBMC Buntu, OpenELEC etc)
- Eventueel skin versie.
Let a.u.b. ook op met zaken waarvan de legaliteit in twijfel getrokken kan worden (add-ons en bijbehorende sites). Zie ook het algemeen beleid.~~~[/html]