[ervaringen] Kodi (voorheen XBMC Media Center) - Deel XV Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 54 ... 146 Laatste
Acties:
  • 1.078.918 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:15
Iemand deze melding al eens gezien met het compilen van OpenELEC?

udev configuration API requested, but libudev is not installed

Loop al even te zoeken maar nog geen passende oplossing gevonden.

Package libudev-dev hielp ook niet.

[ Voor 8% gewijzigd door schumi2004 op 02-09-2012 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:54
schumi2004 schreef op zondag 02 september 2012 @ 22:31:
Iemand deze melding al eens gezien met het compilen van OpenELEC?

udev configuration API requested, but libudev is not installed

Loop al even te zoeken maar nog geen passende oplossing gevonden.

Package libudev-dev hielp ook niet.
Gok dat het compleet offtopic is, en anders wel wordt, maar mijn gok is dat het te maken heeft met dat libudev al een tijdje onderdeel is van systemd, en niet meer van udev zelf. Verder gokje is dat het niks met jouw systeem te maken heeft, aangezien OpenELEC alles zelf compiled. Hij begint gewoon met het compilen van een gcc (compiler), daarna alle system libs, etc, en alles wat hij compiled maakt gebruik van de zojuist gecompilde dingen. Het compilen zelf gebeurd dus ook met de gcc wat hij in stap 1 compiled.

Ik heb trouwens net nog gewoon een build kunnen maken voor de RPi. Nu nog wachten totdat ik mijn RPi ontvangen heb :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Is inderdaad een goede gok. Misschien de buildscripts es greppen op libudev en vervangen door systemd.

# pacman -Ss ^udev$
core/systemd 189-4 [installed]
    system and service manager

[ Voor 8% gewijzigd door Borromini op 02-09-2012 23:13 ]

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22-05 09:24
Janoz schreef op zaterdag 01 september 2012 @ 09:28:
Ik heb juist een favoriet gemaakt van het 'children' genre van movies en tv shows en die als custom item aan het hoofdmenu toegevoegd. Dan kan het kinderspul ook gewoon in de library staan.
Heb hetzelfde gedaan al zijn mijn playlisten gemaakt op basis van de mappen die ik op de NAS heb gemaakt Ik heb genoeg van dat spul, maar wou het niet in mijn eigen library hebben. User profielen is ook een methode.

[ Voor 8% gewijzigd door Miss_80 op 03-09-2012 07:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
@RobertMe en @Borromini
Bedankt voor uitleg en suggesties maar het heeft niet geholpen. Denk dat ik maar bij OE ga klagen want op een ander systeem waar ik eerder alles mee deed compilen loopt het allemaal wel door maar op een nieuw systeem helemaal van scratch hangt hij op udev, vaag. Zeker als je in de changelog leest dat udev is vervangen door systemd, lijkt toch niet helemaal goed gegaan te zijn dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webjunkie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08-05 19:24
is er een mogelijkheid om xbmc zo in te stellen dat hij altijd de nederlandse sub pakt als die voorradig is?

het lijkt nu een beetje random.
soms pakt hij nederlands, dan weer engels, dan weer helemaal niets.

HTPC, Speeldoos | PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Webjunkie schreef op maandag 03 september 2012 @ 12:36:
is er een mogelijkheid om xbmc zo in te stellen dat hij altijd de nederlandse sub pakt als die voorradig is?

het lijkt nu een beetje random.
soms pakt hij nederlands, dan weer engels, dan weer helemaal niets.
Dat vroeg ik me ook al af. Het is bij mij 1x voorgekomen dat hij default NL pakte maar heb na een reinstall het nooit meer goed gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serhat
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22-09-2023
schumi2004 schreef op maandag 03 september 2012 @ 12:43:
[...]

Dat vroeg ik me ook al af. Het is bij mij 1x voorgekomen dat hij default NL pakte maar heb na een reinstall het nooit meer goed gekregen.
Heeft het gewoon niet te maken met dat de je secundaire taal dan wel 100% matcht met de release (op basis van titel/naam etc) en geen van de subs met je primair ingestelde taal? Ik heb er verder vrij weinig last van gehad eerlijk gezegd, maar ik heb dan ook Engels op primair wat er vaak als eerste is en de Nederlandse daarna wel volgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webjunkie
m'n films worden gerenamed door couchpotato en de subs worden vaak later pas via xbmc subtitles binnengehaald.

nu heb ik zelfs dat als ik een film voor de helft kijk met nl subs, dat hij dan de volgende keer als ik de film resume een engelse (of geen) sub pakt.

't is maar net welke aardstraal actief is, zeg maar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serhat
Webjunkie schreef op maandag 03 september 2012 @ 13:31:
m'n films worden gerenamed door couchpotato en de subs worden vaak later pas via xbmc subtitles binnengehaald.

nu heb ik zelfs dat als ik een film voor de helft kijk met nl subs, dat hij dan de volgende keer als ik de film resume een engelse (of geen) sub pakt.

't is maar net welke aardstraal actief is, zeg maar ;)
Dat vind ik daarentegen normaal. Hij onthoudt niet welke subs je gebruikt. Als hij wel een sub pakt tijdens het resumen, is het omdat bijvoorbeeld in het MKV bestandje/DVD etc is aangegeven dat dat de standaardondertiteling is en dus by default gekozen moet worden. Wat ik wel weet is dat je ergens in XBMC de voorkeurstaal kan aangeven. Dan zal hij juist deze proberen te kiezen, mits mogelijk/beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webjunkie
yup, ik was al bang dat je diep in de krochten van xbmc moet wezen om dat in te stellen.
verborgen xml files in een verborgen appdata directory e.d. :D

allemaal niet zo best voor de WAF ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serhat
Webjunkie schreef op maandag 03 september 2012 @ 14:04:
yup, ik was al bang dat je diep in de krochten van xbmc moet wezen om dat in te stellen.
verborgen xml files in een verborgen appdata directory e.d. :D

allemaal niet zo best voor de WAF ;)
Nah, was sowieso in de UI. Geen idee waar precies zo uit mijn hoofd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:58
Vorige week heb ik een Zotac ZBOX ID11 besteld. Eerst OpenElec geïnstalleerd maar daar kreeg ik ondanks de diverse how-to's het geluid niet werkend. Vervolgens XBMCbuntu geïnstalleerd en daar kreeg ik na wat gepriegel met instellingen geluid in het menu en in de film. Diverse testen gedaan met files en alles werkte.

De volgende dag start ik het systeem op en bij elke file gaat XBMC terug naar het hoofdmenu. Op Google vind ik geen oplossing. Bij het starten van een film zie je even een flits van de balk met daarin de tijd, dan een kruisje in het midden van het scherm en dan het XBMC Eden logo om vervolgens naar het hoofdmenu te gaan.

Iemand enig idee?

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:37

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Kijk eens in het log zou ik zo zeggen

Ikzelf heb trouwens ook een Zotac ID11 en heb me er gewoon bij neergelegd dat ik geen geluid in het menu heb. Voor de rest wertk alles perfect (via hdmi)

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:58
Janoz schreef op maandag 03 september 2012 @ 16:18:
Kijk eens in het log zou ik zo zeggen

Ikzelf heb trouwens ook een Zotac ID11 en heb me er gewoon bij neergelegd dat ik geen geluid in het menu heb. Voor de rest wertk alles perfect (via hdmi)
In OpenElec of in XBMCbuntu? Want menu maakt me ook niet zoveel uit maar in media des te meer. Dat kreeg ik niet voor elkaar.

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
serhat schreef op maandag 03 september 2012 @ 13:56:
[...]

Dat vind ik daarentegen normaal. Hij onthoudt niet welke subs je gebruikt. Als hij wel een sub pakt tijdens het resumen, is het omdat bijvoorbeeld in het MKV bestandje/DVD etc is aangegeven dat dat de standaardondertiteling is en dus by default gekozen moet worden. Wat ik wel weet is dat je ergens in XBMC de voorkeurstaal kan aangeven. Dan zal hij juist deze proberen te kiezen, mits mogelijk/beschikbaar.
Ik voeg altijd even handmatig .dutch. aan de ondertitel toe en dan pakt hij bij mij, ook na een resume, toch eigenlijk altijd wel de NL sub ook al zijn er engelse externe of interne subs beschikbaar. Ik merk wel dat het na een resume even kan duren voordat de subs weer in beeld komen. Kan ik wel mee leven.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tboheeren
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 04-03 07:18
Dom vraagje misschien: vanaf welke versie hebben ze de homescreen background veranderd in xbmc? Wanneer ik nu xbmc eden voor win download zit ik nog steeds met de oude backgrounds. Op men android tablet is dit niet het geval. Moet ik dan een nightly downloaden?

Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09-03 06:28

Mystic Spirit

PSN: mr_mysticspirit

Het is niet alleen de background. Het is de complete skin. Voor Frodo hebben ze een nieuwe skin gemaakt die lichter is zodat het ook beter draait op android en Raspberry Pi. Vlgens mij kan je de skin ook krijgen voor Eden, maar ben de naam even kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Zijn er tweakers hier die de laatste OE beta 7 draaien?
Is deze beetje stabiel of zijn er toch problemen mee?
Zit er sterk aan te twijfelen van de nightlies af te stappen daar deze na verloop van tijd alleen maar kuren krijgt. Frodo compilen voor Fusion wil ook niet lekker en daar nog eens bij dat deze mijn inziens toch niet helemaal stabiel is voor dagelijks gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarify
  • Laatst online: 22-01 14:11
Weet iemand een goede addon waarmee je muziek videos goed kan afspelen? Ik zoek eigenlijk zoiets als de VEVO addon maar die is (nog) niet ondersteund in NL helaas:(
MTV Music Videos idem, alleen US.

Youtube werkt wel maar is daarentegen weer niet geordend zover ik heb kunnen ontdekken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pkunk
  • Laatst online: 05-05 19:18
Scarify schreef op maandag 03 september 2012 @ 20:02:
Weet iemand een goede addon waarmee je muziek videos goed kan afspelen? Ik zoek eigenlijk zoiets als de VEVO addon maar die is (nog) niet ondersteund in NL helaas:(
MTV Music Videos idem, alleen US.

Youtube werkt wel maar is daarentegen weer niet geordend zover ik heb kunnen ontdekken
Ik heb wel een tijdje Music Jukebox ofzo gebruikt. Daarin kon je best aardig gerelateerde muziek en per artiest zoeken en afspelen. Zal even opzoeken hoe die precies heet.

Hallo met Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit

Mystic Spirit

schumi2004 schreef op maandag 03 september 2012 @ 19:55:
Zit er sterk aan te twijfelen van de nightlies af te stappen daar deze na verloop van tijd alleen maar kuren krijgt. Frodo compilen voor Fusion wil ook niet lekker en daar nog eens bij dat deze mijn inziens toch niet helemaal stabiel is voor dagelijks gebruik.
Ik kan je de beta 7 afraden voor Fusion. Ik heb artefacts en het beeld is niet meer beeldvullend. Zelf weer een fglrx config aanpassen. Kortom: Het wordt er niet beter op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Mystic Spirit schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 21:52:
[...]

Ik kan je de beta 7 afraden voor Fusion. Ik heb artefacts en het beeld is niet meer beeldvullend. Zelf weer een fglrx config aanpassen. Kortom: Het wordt er niet beter op.
Tot op heden is hij iig beter dan de nightly's die ik draaide. Nog geen last gehad van artefacts eigenlijk en beeldvullend problemen heb ik ook geen last van. Enige waar ik wel hinder van heb en erg vervelend begint te worden (maar hadden de nightly's ook) is dat het geregeld gebeurt dat ik geen volgende episode kan starten als ik de vorige vroeg tijdig gestopt heb. Wat er dan gebeurt is dat de volgende episode wel start maar niet op de voorgrond komt (fullscreen, krijg op geen enkele manier beeld overigens) en het maar voor een seconde of 6 a 9 doet en dan stopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:36

OMX2000

By any means necessary...

Draait hier als een tiet. Paar films gekeken, wat thumbnails ge-upgrade. Ben ook net overgestapt op een centrale Mysql library. Ik vind dat thumbnail verhaal wel gedoe met Eden, maar da's niet geen showstopper.

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
OMX2000 schreef op woensdag 05 september 2012 @ 00:37:
[...]

Draait hier als een tiet. Paar films gekeken, wat thumbnails ge-upgrade. Ben ook net overgestapt op een centrale Mysql library. Ik vind dat thumbnail verhaal wel gedoe met Eden, maar da's niet geen showstopper.
Ja draai hem nu ook en gaat opzich lekker op kleine storende dingen na, zie mijn vorige post.
Zwaar vervelend issue maar heb al een ticket gemaakt bij OE, hopelijk kunnen ze er iets mee. Lijkt me niet een skin probleem (MQ4) aangezien ik het ook heb met Concluence skin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gp500
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Bij een stichting willen we een scherm, waarop we Foto's en korte clips willen laten zien(uitleg/presenteren), maar ook een planetarium programma (x86) b.v. willen draaien.

Is dat handig om met een HTPC en XBMC te doen.

Ps: een apple-tv3 zal wss vanwege de software en apple only bediening onvoldoende zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EN-IS
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23-05 13:58
EN-IS schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 17:09:
Zijn er mensen die last hebben van een hoge pieptoon bij het gebruik van XBMC, ik heb dit vanaf het begin al, ik dacht dat dit hoorde (ruis/storing/hdmi/3.5mm jack/etc).

--weggehaald--

Iemand hier ervaringen mee, ook last van gehad?
Ter info;
Het lag toch niet aan de tv, niet aan de pc en ook niet aan XBMC maar aan een Video AddOn van Reddit, deze heeft een hoge pieptoon bij elk (online) filmpje, vreemd, en volgens mij is de Reddit AddOn de enige, geen idee hoe dit op te lossen, configuratie van de addon is op "standaard/default".

[ Voor 6% gewijzigd door EN-IS op 05-09-2012 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rintje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:02
Yep, ik draai 'm naar tevredenheid op m'n ID41.
Hij doet het tot nu toe beter dan in beta 3, daar had ik nog wel eens 'failed to initialize audio' foutmeldingen bij het starten van een video.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-05 12:30

seninha

god's right foot

Weet iemand wat de SSH paswoord is bij XBMCBuntu?

Ik wil namelijk upgraden via Terminal (op een Mac) maar kom er gewoon niet in.
Krijg steeds een fout melding.

Heb al root en alpine geprobeerd.Ook nog xbmc en xbmc maar dat lukte ook niet.

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacobras
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17:36

jacobras

Developer

seninha schreef op woensdag 05 september 2012 @ 20:21:
Weet iemand wat de SSH paswoord is bij XBMCBuntu?

Ik wil namelijk upgraden via Terminal (op een Mac) maar kom er gewoon niet in.
Krijg steeds een fout melding.

Heb al root en alpine geprobeerd.Ook nog xbmc en xbmc maar dat lukte ook niet.
Laat 'm eens leeg? :p http://wiki.xbmc.org/inde...lying_live_OS_environment

Mijn laatste (grote) reviews: Medal of Honor (VR), Half-Life: Alyx (VR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-05 12:30

seninha

god's right foot

Had ik al geprobeerd,maar werkte niet.

Heb blijkbaar tijdens installatie zelf een paswoord gegeven want na veel denken en proberen zit ik er eindelijk in.Thanks

Even een UPDATE:

heb zojuist ingelogd en volgende regel ingevoerd:
sudo apt-get update && sudo apt-get upgrade

Daar is alles gaan draaien en toen dit klaar was sudo reboot gedaan.

Als ik nu in XBMC kijk bij settings zie ik staan: compile MAR 24 2012

Vandaag heb ik via terminal ook mijn Apple TV2 een upgrade gegeven maar die heeft een compile datum van July 2012

Ik wil namelijk een share database aanmaken volgens deze tutorial: http://tweaking4all.com/n...lle-kamers-netjes-in-sync
\maar dan moet ik dus op beide machines zelfde XBMC versies draaien.

[ Voor 65% gewijzigd door seninha op 05-09-2012 21:07 ]

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMDathlonxp
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20-06-2024
Enkele maanden terug had ik mijn MCE opnieuw geinstalleerd met XBMC Eden + PVR, maar had na 45 minuten a 1,5 uur een aantal problemen met lag in het beeld. Op den duur begon alles te haperen binnen XBMC terwijl de CPU load <30% was.
Ik gebruikte op dat moment een HD2600XT kaart, en had deze vervangen met een HD5450 kaart. Echter zonder enige vorm van verbetering, dit terwijl het hele systeem inclusief de drivers volledig up-to-date was.

Mede vanwege deze problemen toch weer terug geswitched naar MCE.
Omdat ik het zaakje toch opnieuw moet gaan installeren ivm het upgraden naar een SSD, wil ik een nieuwe poging doen met Ubuntu + XBMC PVR.
Omdat het probleem naar mijn idee bij de drivers van AMD/ATI zit, lijkt mij een nVidia kaart een betere keus.

Kan iemand mij een videokaart met goede ondersteuning binnen XBMC aanraden?
Zal voornamelijk gebruikt worden voor XBMC PVR (inclusief het kijken naar HD zenders).

Rest van de hardware specs:
AMD X2 6000+
3GB DDR2
Samsung 830 128GB SSD voor het OS (komt er binnenkort in)
TerraTec Cinergy C PCI HD
Smargo smartcard reader
Ubuntu 12.04.01, XBMC Eden 11 + PVR support

• Convoy
  • Laatst online: 22:09

Convoy

g44p

AMDathlonxp schreef op woensdag 05 september 2012 @ 23:26:
Enkele maanden terug had ik mijn MCE opnieuw geinstalleerd met XBMC Eden + PVR, maar had na 45 minuten a 1,5 uur een aantal problemen met lag in het beeld. Op den duur begon alles te haperen binnen XBMC terwijl de CPU load <30% was.
Ik gebruikte op dat moment een HD2600XT kaart, en had deze vervangen met een HD5450 kaart. Echter zonder enige vorm van verbetering, dit terwijl het hele systeem inclusief de drivers volledig up-to-date was.

Mede vanwege deze problemen toch weer terug geswitched naar MCE.
Omdat ik het zaakje toch opnieuw moet gaan installeren ivm het upgraden naar een SSD, wil ik een nieuwe poging doen met Ubuntu + XBMC PVR.
Omdat het probleem naar mijn idee bij de drivers van AMD/ATI zit, lijkt mij een nVidia kaart een betere keus.

Kan iemand mij een videokaart met goede ondersteuning binnen XBMC aanraden?
Zal voornamelijk gebruikt worden voor XBMC PVR (inclusief het kijken naar HD zenders).

Rest van de hardware specs:
AMD X2 6000+
3GB DDR2
Samsung 830 128GB SSD voor het OS (komt er binnenkort in)
TerraTec Cinergy C PCI HD
Smargo smartcard reader
Ubuntu 12.04.01, XBMC Eden 11 + PVR support
Ik zou zeggen zoek/lees een op http://forum.xbmc.org/index.php staan genoeg draadjes over advies wat betreft je vraag;

http://forum.xbmc.org/showthread.php?tid=124678

8)

• schumi2004
Ik denk dat we weer nightly's kunnen verwachten van OpenELEC :P
http://sources.openelec.tv/tmp/image/openelec-frodo/

• AMDathlonxp
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20-06-2024
Ik heb dit topic al eens goed doorgelezen, en zie dat een aantal users in hun HTPC de GT430 van nVidia hebben zitten.
Op XBMC lees ik echter tegenstrijdige berichten, waar de kaart wel eens zou kunnen falen bij hogere bitrates (40Mbit+) / deinterlacing van 1080i.

Iemand hier ervaring met de GT430 icm de Ziggo HD zenders?
Volgens mij zijn de ziggo HD zenders allemaal onder de 20Mbit, maar wel in 1080i.

• Fire69
  • Laatst online: 00:26
seninha schreef op woensdag 05 september 2012 @ 20:58:
Had ik al geprobeerd,maar werkte niet.

Heb blijkbaar tijdens installatie zelf een paswoord gegeven want na veel denken en proberen zit ik er eindelijk in.Thanks

Even een UPDATE:

heb zojuist ingelogd en volgende regel ingevoerd:
sudo apt-get update && sudo apt-get upgrade

Daar is alles gaan draaien en toen dit klaar was sudo reboot gedaan.

Als ik nu in XBMC kijk bij settings zie ik staan: compile MAR 24 2012

Vandaag heb ik via terminal ook mijn Apple TV2 een upgrade gegeven maar die heeft een compile datum van July 2012

Ik wil namelijk een share database aanmaken volgens deze tutorial: http://tweaking4all.com/n...lle-kamers-netjes-in-sync
\maar dan moet ik dus op beide machines zelfde XBMC versies draaien.
Als je ze beide van ongeveer dezelfde datum wilt, zal je gewoon nightlies moeten installeren ;)

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Is er iemand ook aangelopen tegen problemen met dynamic playlists? Ik draai Eden stable en heb onlangs gemerkt dat mijn twee playlists niet meer onafhankelijk van elkaar lijken te opereren. Daarvoor kon ik in de ene alle films laten weergeven en in de andere alleen diegene die nog niet bekeken waren. Nu lijkt de instelling globaal te werken :(.

Daarnaast komen films met een Japans geluidsspoor niet meer in mijn Japanse playlist terecht. En filmsets lijken ook niet meer te werken, een hoop films van Studio Ghibli die daarvoor in de gelijknamige set stonden (en die ik nu in een andere resolutie heb) worden nu gewoon in m'n algemene playlist toegevoegd.

Word er helemaal gek van. Dan heb je alles es zoals je 't wilt, gaat het weer naar de Filistijnen :(.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:37

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

seninha schreef op woensdag 05 september 2012 @ 20:58:

....maar dan moet ik dus op beide machines zelfde XBMC versies draaien.
Zelfde xbmc versie hoeft niet. Waar het om gaat is dezelfde database versie. Maar wanneer je nightlies gebruikt dan is de kans dat de database versie wisselt wel een stuk groter.

Ik loop trouwens tegen hetzelfde probleem aan. Voor de RaspberryPi (slaapkamer) is eigenlijk alleen een Frodo beschikbaar terwijl ik beneden Openelec met Eden heb draaien. Gedeelde library werkt dus niet echt :(..

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• xburchartz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 18-05 17:39
Heeft Frodo dan een andere database structuur? Ik heb ook 3 Eden machines en nu Xbian op Frodo, maar volgens mij heb ik geen issues (kan het nu niet testen)

• RobertMe
Frodo zal een nieuwe database aanmaken, maar daarin wel de data van de vorige database overnemen. Je hebt dan dus twee databases en Eden gebruikt MyVideos 20 en Frodo gebruikt MyVideos28 (nummers zijn verzonnen, maar zullen wel enigszins kloppen). Hierbij bevat de Frodo database dezelfde data als op het moment dat je Frodo voor de eerste keer gebruikte. Daarna gaan ze dus out of sync lopen met de items in de library (als er wijzigingen zijn, tenzij je gedeelde sources hebt misschien niet), watch count zal niet gelijk zijn (markeer in Eden een video als gezien, en in Frodo zal hij niet als zodanig zichtbaar zijn) etc.

Voor een gedeelde library is het dus het makkelijkste als je op alle machines exact dezelfde versie gebruikt. Dus of Eden 11.0 final, of exact dezelfde git commit. Anders heb je kans dat tussendoor de database versie veranderd en heb je dus twee losse libraries.

• rintje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:02
Ben er zojuist achter gekomen waardoor mijn ID-41 last heeft van hickups tijdens video playback in OpenElec. :D

Het blijkt dat dit door de logging komt. Ik draai OE vanaf een SD kaartje en blijkbaar blokkeert het wegschrijven van log entries hier naar toe heel even de playback thread.

Na heel veel pielen met video instellingen blijkt de oplossing dus heel simpel: logging geheel uitschakelen door in advancedsettings.xml het loglevel op -1 (=geen logging) te zetten. Sindsdien in mijn testfilmpje geen enkele hickup meer gezien. :)

• schumi2004
rintje schreef op donderdag 06 september 2012 @ 22:06:
Ben er zojuist achter gekomen waardoor mijn ID-41 last heeft van hickups tijdens video playback in OpenElec. :D

Het blijkt dat dit door de logging komt. Ik draai OE vanaf een SD kaartje en blijkbaar blokkeert het wegschrijven van log entries hier naar toe heel even de playback thread.

Na heel veel pielen met video instellingen blijkt de oplossing dus heel simpel: logging geheel uitschakelen door in advancedsettings.xml het loglevel op -1 (=geen logging) te zetten. Sindsdien in mijn testfilmpje geen enkele hickup meer gezien. :)
Mmm dat ga ik ook eens proberen. Heb dan wel geen last van hickups maar misschien dat het uitschakelen van de logging in z'n geheel het syteem op sommige punten toch vlotter laat lopen. Goeie tip zeg ik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopv
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Ik heb een Asrock ION 152 overgenomen met win7 en xbmc er op.

Het ding aangesloten via de toslink aan m'n Pioneer 5.1.

Ik heb surround als ik dvd's afspeel,
Ik heb ook surround in het windows audio control panel waarbij je aangeeft dat er op de toslink een DD/DTS receiver is aangesloten. De DD/DTS en zelfs de WMA9pro testen lopen goed. Er komt een pingeltje uit iedere speaker. Ook de 44.1, 48 en 96kHz testen gaan goed.

Maar als ik met xbmc wav files afspeel met DTS content wordt het gedownmixt naar stereo de receiver gestuurd. In XMBC ingesteld dat er een DD + DTS capabele receiver aangesloten is.

In VLC dezelfde bestanden afspelen werkt ook niet. Als ik in audio devices kies voor A/52 licht het DTS lampje soms op en krijg ik stotterend geluid. Bij de andere opties wordt het weer gedownmixt naar 2.0.

Iemand een idee wat hier fout gaat? Is er ergens een codec aktief die ik de nek moet omdraaien? Ik wil dat de audio data ongemodificeerd doorgestuurd wordt naar de toslink. Triviaal toch, zou je zeggen.

[ Voor 3% gewijzigd door joopv op 07-09-2012 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
joopv schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 11:43:
Ik heb een Asrock ION 152 overgenomen met win7 en xbmc er op.

[knip]
Over welke XBMC versie hebben wij het hier?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopv
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Ik kon het eerst niet vinden, maar na enig ge-experimenteer komt er een schermpje tevoorschijn waaruit blijkt dat ik 10.1 gebruik. Ik zal 'm zodadelijk maar naar 11.0 stable brengen.

Ondertussen heb ik weer eens een audio output device gewisseld en nu lijk ik wel surround audio te hebben.

Ik zeg "lijk" want ben ik er nu ook achter dat xbmc de DTS/DD audiodata door een decode en encode slag haalt voordat het naar buiten gestuurd wordt over de s/pdif poort.
Van de ene kant is dat gewenst want anders kun je het volume niet regelen vanuit de ht-pc en kan de visualizer ook niet werken. Maar persoonlijk heb ik liever dat het systeem van de audiodata afblijft en het gewoon ongewijzigd doorstuurt over s/pdif naar de receiver.

Ik heb al enkele merkwaardige artefacten en ongewenste neveneffecten bemerkt van deze decodering / coderings slag. Als iemand weet hoe ik deze "feature" kan disabelen dan hoor ik het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xburchartz
RobertMe schreef op donderdag 06 september 2012 @ 18:21:
Frodo zal een nieuwe database aanmaken, maar daarin wel de data van de vorige database overnemen. Je hebt dan dus twee databases en Eden gebruikt MyVideos 20 en Frodo gebruikt MyVideos28 (nummers zijn verzonnen, maar zullen wel enigszins kloppen).
Dat snap ik niet helemaal. Als je een mysql shared library gebruikt, dan kijkt XBMC toch helemaal niet meer naar die MyVideosXX? De inhoud van die database staat dan in XBMC_Video. En de vraag is dus of Eden en Frodo allebei naar dezelfde database kijken of dat Frodo in de mysql database nieuwe/andere tabellen aanmaakt. Of begrijp ik er nu helemaal niets van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22-05 13:30

Firesphere

Yoshis before Hoshis

De db structuur tussen Eden en Frodo is verandert. Frodo porteert maar laat het origineel intact.

Een Eden en een Frodo naast elkaar, communiceren dus niet met elkaar :|

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
RobertMe schreef op donderdag 06 september 2012 @ 18:21:
[...] en Eden gebruikt MyVideos 20 en Frodo gebruikt MyVideos28 (nummers zijn verzonnen, maar zullen wel enigszins kloppen).
[...]
Ze zitten momenteel aan 68, dus je zit er toch enige versies naast :+
schumi2004 schreef op donderdag 06 september 2012 @ 22:15:
[...]

Mmm dat ga ik ook eens proberen. Heb dan wel geen last van hickups maar misschien dat het uitschakelen van de logging in z'n geheel het syteem op sommige punten toch vlotter laat lopen. Goeie tip zeg ik ;)
+1 !!! d:)b
xburchartz schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 23:16:
[...]

Dat snap ik niet helemaal. Als je een mysql shared library gebruikt, dan kijkt XBMC toch helemaal niet meer naar die MyVideosXX? De inhoud van die database staat dan in XBMC_Video. En de vraag is dus of Eden en Frodo allebei naar dezelfde database kijken of dat Frodo in de mysql database nieuwe/andere tabellen aanmaakt. Of begrijp ik er nu helemaal niets van?
Hij kijkt niet naar de MyVideosXX inderdaad, hij kijkt naar XBMC_VideoXX op je SQL-server.
Eden zal dus kijken naar XBMC_Video64, Frodo maakt van die 64 een kopie met de naam XBMC_Video65 (of hoger als je nightlies gebruikt, nu dus al 68) waarbij je dus out-of-sync geraakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-05 14:04
Ivm de release van frodo ben ik een beetje aan het rondzoeken. Ik zou dolgraag via xbmc ook livetv kijken en opnemen. Maar het wordt me nergens echt duidelijk wat de hw mogelijkheden nu zijn. Kan iemand hier ist over zeggen?
Heb een CI+ modulle van UPC, volgens mij is dat DVB-T, dus dan kan ik toch een digitale tuner met een ingang voor zoń kkaart aanschaffen, in mijn HTPC stoppen en live tv kijken en opnemen?
Werkt het idd zo, of is het zo simpel niet?

En zo ja, welk merk/type koop ik dan om ondesteuning van het xbmc project te garanderen? Ik neem aan dat er voor bepaalde hardware als eerste ontwikkeld wordt? Any thoughts?

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warcow
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16:01
Op deze pagina staat compatible hardware voor openelec. Voor de andere versies bestaan er vast soortgelijke wiki's of het komt voor een groot deel overeen ook. :)
http://wiki.openelec.tv/index.php?title=Supported_Hardware

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michelv5
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 16-07-2024
Hallo,

Ik had een vraag over XBMC en zijn ingebouwde webserver:
Ik heb op dit moment op mijn windows server XBMC geinstalleerd en het werkt perfect, alleen zodra ik de ingebouwde webserver van XBMC wil starten staat er mislukt. Weet iemand hoe dit kan. Ook kan ik met de applicatie op mijn HTC geen XBMC apparaat in het netwerk vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
warcow schreef op zaterdag 08 september 2012 @ 10:15:
Op deze pagina staat compatible hardware voor openelec. Voor de andere versies bestaan er vast soortgelijke wiki's of het komt voor een groot deel overeen ook. :)
http://wiki.openelec.tv/index.php?title=Supported_Hardware
Sorry, ik draai xbmc op windows, maar goed, dat doeet er voor dit doel niet echt toe.

Wat ik vind in die lijst is voorzover ik ze kan vinden allemaal sticks of kaarten waar geen CI+ module in kan. Dan kan ik dus alleen de free to air zenders bekijken. Ik wil natuurlijk mijn kaart van UPC erin kunnen steken. Is dit uberhaupt mogelijk met sommige hardware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
michelv5 schreef op zaterdag 08 september 2012 @ 10:29:
Hallo,

Ik had een vraag over XBMC en zijn ingebouwde webserver:
Ik heb op dit moment op mijn windows server XBMC geinstalleerd en het werkt perfect, alleen zodra ik de ingebouwde webserver van XBMC wil starten staat er mislukt. Weet iemand hoe dit kan. Ook kan ik met de applicatie op mijn HTC geen XBMC apparaat in het netwerk vinden.
Er draait misschien al een ander programma een webserver op poort 80?
Probeer gewoon eens een andere poort, 8080 of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkske
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 02-03 10:58
Allen,

Is er iemand die misschien nog een goeie PPA weet met blu-ray ondersteuning?
https://launchpad.net/~na...ock/+archive/xbmc-nightly heb ik altijd gebruikt maar is inmiddels al weer vrij oud.

Ik weet dat je het ook zelf kun compilen voor Ubuntu maar dit is me tot nu toe nog niet gelukt.

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Maverick schreef op zaterdag 08 september 2012 @ 11:09:
[...]

Sorry, ik draai xbmc op windows, maar goed, dat doeet er voor dit doel niet echt toe.

Wat ik vind in die lijst is voorzover ik ze kan vinden allemaal sticks of kaarten waar geen CI+ module in kan. Dan kan ik dus alleen de free to air zenders bekijken. Ik wil natuurlijk mijn kaart van UPC erin kunnen steken. Is dit uberhaupt mogelijk met sommige hardware?
Met UPC is dat nog steeds niet mogelijk of ik moet me zwaar vergissen?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
hardware-lover schreef op zaterdag 08 september 2012 @ 12:46:
[...]

Met UPC is dat nog steeds niet mogelijk of ik moet me zwaar vergissen?
Waarom UPC specifiek niet? Alle kabelaars gebruiken toch gewoon hetzelfde systeem? Op mijn tv werkt die CI+ module probleemloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Maverick schreef op zaterdag 08 september 2012 @ 16:09:
[...]

Waarom UPC specifiek niet? Alle kabelaars gebruiken toch gewoon hetzelfde systeem? Op mijn tv werkt die CI+ module probleemloos.
De meeste kabelaars gebruiken het Irdeto systeem en hoewel UPC ook een losse C+ cam voor geschikte TV's aanbied, werkt ook die cam niet volgens het Irdeto systeem maar volgens mij via een Nagravision codering.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Maverick schreef op zaterdag 08 september 2012 @ 16:09:
[...]

CI+ is helemaal afgeschermd. Bij CI+ moet elk stukje elektronica in de keten van CI+ module (waar het onversleutelde signaal uit komt), tot de "beeldbuis"/TFT paneel digitaal ondertekend zijn door de "juiste instanties". PC hardware zal hiervoor echter nooit ondertekend/gecertificeerd worden, omdat er simpelweg geen controle is over wat de PC met het signaal doet, en wat er vervolgens "achter" de PC gebeurd, dus tussen de PC en het beeldscherm (al kan dit met HDMI en HDCP weer wel). Een TV is echter een gesloten systeem, en kan dus van CI+ module tot aan het TFT paneel beveiligd worden.

Wat meestal gebeurd bij het TV kijken op de PC is dat je de CI(+) module helemaal niet gebruikt. Zoals hardware-lover aangeeft werken de meeste providers (of in ieder geval Ziggo) met Irdeto. Dit systeem is echter gekraakt, waardoor het signaal door software gedecodeerd kan worden, zonder een hardwarematige module. Mijn setup bestaat simpelweg uit een tunerkaart en een simpele smartcardreader. Hierbij draai ik twee stukken software, TVHeadend en OSCam (beide onder Linux). OSCam communiceert vervolgens met de smartcard en vraagt daaraan de juiste sleutels op. Daarnaast ondersteund AFAIK TVHeadend het ontsleutelen van het versleutelde signaal. Hiervoor vraagt TVHeadend aan OSCam de juiste sleutels op voor dat kanaal, waarna TVHeadend dus de versleuteling eraf haalt. (In het geval dat dit niet klopt, is het zo dat TVHeadend het versleutelde signaal naar OSCam stuurt en OSCam een onversleuteld signaal teruggeeft. Either way komt er echter geen hardware aan te pas behalve de smartcard + reader, maar dit is niks meer dan gewoon het lezen van de sleutels en dus vergelijkbaar met een SD kaart lezer die alleen maar "plat" leest en schrijft van en naar een SD kaart)

Trouwens is UPC DVB-C, C voor Cable, oftewel kabel. DVB-T, wat jij zegt, is Terrestrial, en is "door de lucht", wat Digitenne doet. Daarnaast heb je nog DVB-S, wat Sattelite is, dus met een schotel aan de muur.

Voor meer info kun je ook terecht bij deze blogpost: Zep en de Kunst van het Computeronderhoud: Ziggo Digitale TV op de PC en het bijbehorende topic: \[DVB-C] Digitale kabel TV op de PC [DEEL 5].

XBMC kan zelf ook niks met tunerkaarten en zo. Je moet een backend hebben, bv. TVHeadend onder Linux of MediaPortal onder Windows. Vervolgens kan XBMC met die software communiceren om aan het Live TV signaal te komen. Als je dit verder wilt uitzoeken kun je dus beter zoeken naar software om digitale TV te kijken onder Windows (MediaPortal, bv) en hoe je dat met UPC werkend krijgt (wat AFAIK niet kan, omdat de versleuteling wat UPC gebruikt niet gekraakt is). Op het moment dat je die (backend) software goed hebt draaien kun je vervolgens de juiste add-on voor XBMC installeren om met dat backend te communiceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phoentje
  • Niet online

phoentje

www.circuitpics.nl

Vraag voor de experts! :) (ben pas een weekje op het xbmc/linux gebied bezig)

Ik draai sinds kort XBMC op mijn Zotac ZBOX AD11 Plus. Hier draait open elec op. Ik stream via SMB de films vanaf mijn Synology NAS.

Nu heb ik al aardig alles op rolletjes lopen. Echter gebeurt er iets vreemds. Ik heb geluid in de menu's van XBMC. Ook heb ik geluid bij het afspelen van films. Echter bij het schakelen naar muziek en/of Youtube dan krijg ik een melding dat de audio instellingen niet werken.
Ik heb de audio via optische aansluiting.

Mijn asound.conf ziet er zo uit:

pcm.!default {
type plug

slave {

pcm "hw:1,1"

rate 48000

}

}

Ryzen 9 5900x / Asus X570-PRO / G.Skill 3600 32GB / AMD 7900XTX / Samsung G9 49" / Fanatec Podium DD1 / Heusinkveld Sprint / McLaren GT3 Simracing-SetupGuide.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Nu online
phoentje schreef op maandag 10 september 2012 @ 13:02:
Vraag voor de experts! :) (ben pas een weekje op het xbmc/linux gebied bezig)

Ik draai sinds kort XBMC op mijn Zotac ZBOX AD11 Plus. Hier draait open elec op. Ik stream via SMB de films vanaf mijn Synology NAS.

Nu heb ik al aardig alles op rolletjes lopen. Echter gebeurt er iets vreemds. Ik heb geluid in de menu's van XBMC. Ook heb ik geluid bij het afspelen van films. Echter bij het schakelen naar muziek en/of Youtube dan krijg ik een melding dat de audio instellingen niet werken.
Ik heb de audio via optische aansluiting.
Ik heb hetzelfde alleen dan op een Windows systeem. Zodra ik de uitvoer in het audio menu i.p.v. Digitaal op HDMI of Analoog zet krijg ik weer geluid. Welke van die instellingen ik gebruik maakt uiteindelijk niks uit, want de Windows aansturing van de optische uitgang overruld de XBMC instellingen. Ik zet hem alleen bij films op Digitaal. Weet niet of dat op jouw systeem hetzelfde zal werken, maar het is het proberen waard.

[ Voor 5% gewijzigd door Dennisdn op 10-09-2012 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xburchartz
Fire69 schreef op zaterdag 08 september 2012 @ 00:31:
[...]

Hij kijkt niet naar de MyVideosXX inderdaad, hij kijkt naar XBMC_VideoXX op je SQL-server.
Eden zal dus kijken naar XBMC_Video64, Frodo maakt van die 64 een kopie met de naam XBMC_Video65 (of hoger als je nightlies gebruikt, nu dus al 68) waarbij je dus out-of-sync geraakt.
Crap, ik blijk dus nu inderdaad een XBMC_Video, XBMC_Video58, 60, 64 en 67 te hebben.
Hoe kan ik nu zien welke het laatst is geraadpleegd? (Heb m'n Xbian al een tijdje niet meer aangehad). vier van de 5 kan ik droppen, maar welke?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phoentje
  • Niet online

phoentje

www.circuitpics.nl

Bedankt. ik heb het aan de praat. Geen flauw idee waarom nu wel want ik had alle in te stellen instellingen :P al geprobeerd.
Hij staat nu gewoon op digitaal met als uitgang HTA SDA ie95 0

Heb nu door de config file en deze twee poorten geluid op mn muziek/films EN mijn menu clicks :)

Ryzen 9 5900x / Asus X570-PRO / G.Skill 3600 32GB / AMD 7900XTX / Samsung G9 49" / Fanatec Podium DD1 / Heusinkveld Sprint / McLaren GT3 Simracing-SetupGuide.com

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
omdat ik problemen had met m'n synology en toegang via SMB sinds hun laatste DSM update niet stabiel loopt, heb ik besloten om het vervolgens via NFS te doen.

so far so good, in XBMC bij bestanden alle verwijzingen naar de SMB shares weggegooid, bibliotheek opgeschoond en vervolgens de verwijzingen opnieuw gemaakt op basis van NFS, scraper weer juist ingesteld enz...

echter bij het opnieuw scannen voor de bibliotheek krijg ik alle films dubbel 8)7
1x via SMB en 1x van NFS.
het lijkt er dus op dat er onderhuids nog een koppeling is via SMB, maar waar kan ik die vinden ?

het gaat hier overigens om een XBMCbuntu 11.0 eden install op een Asrock ION :)

• phoentje
  • Niet online

phoentje

www.circuitpics.nl

shameete schreef op woensdag 12 september 2012 @ 07:45:
omdat ik problemen had met m'n synology en toegang via SMB sinds hun laatste DSM update niet stabiel loopt, heb ik besloten om het vervolgens via NFS te doen.

so far so good, in XBMC bij bestanden alle verwijzingen naar de SMB shares weggegooid, bibliotheek opgeschoond en vervolgens de verwijzingen opnieuw gemaakt op basis van NFS, scraper weer juist ingesteld enz...

echter bij het opnieuw scannen voor de bibliotheek krijg ik alle films dubbel 8)7
het lijkt er dus op dat er onderhuids nog een koppeling is via SMB, maar waar kan ik die vinden ?

staat de video share er nog onder bestanden? Eventueel de inhoud toewijzen stoppen?

• Cyrus The Virus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23-05 09:25
shameete schreef op woensdag 12 september 2012 @ 07:45:

Hmm, ik gebruik XBMC ook al maanden had eerst alles in een PC zitten en werkte allemaal perfect. Nu heb ik vorige week een DS412+ gekocht vrijwel meteen DSM4.1 erop gezet alle data overzet so far so good. En toen kwam xbmc, ik alles ingesteld via SMB leek allemaal goed te gaan. Alleen sommige muziek bestanden films kwamen niet in de database terecht. Die heb ik toen opnieuw laten scannen en toen weer wel.

Nu had ik gister een nieuwe serie erop gezet alleen afl. 1 speeld hij niet af. De pc en mijn tablet spelen ze wel gewoon af van de NAS.

Vroeger had ik nooit problemen met XBMC en hij speelde alles af.

Het is trouwens in verse install van Win 7 en XBMC Eden

AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i

• Shanquish
  • Niet online
ik kreeg de ene keer wel toegang tot de share, en een minuut later weer niet bijv. of andersom.
dat is sinds de update naar 4.1.
zie oa dit topic op het synology forum.
nu ik ben overgestapt naar NFS heb ik er geen last meer van.
phoentje schreef op woensdag 12 september 2012 @ 08:24:
[...]

staat de video share er nog onder bestanden? Eventueel de inhoud toewijzen stoppen?
heb ik allemaal weggegooid, het is echt of er onderhuids nog een connectie is via SMB richting de bibliotheek.
als ik het niet kan vinden is het ook nog geen ramp, binnenkort koop ik een nieuwe SSD voor in m'n pc en gaat m'n huidige SSD in de HTPC :)
dan wordt het sowieso een nieuwe installatie. :)

[ Voor 62% gewijzigd door Shanquish op 12-09-2012 15:00 ]

• Fire69
Al eens in je sources.xml gekeken?
Desnoods gooi je gewoon je videodb weg, dan zou het toch in orde moeten zijn :)

• Shanquish
  • Niet online
dat zou ik nog eens kunnen proberen, ben eerlijk gezegd nog niet bezig geweest op bestandsniveau van XBMC zelf.

gisteren het hele riedeltje in elk geval nog eens gedaan, alles wat maar enigzins met de bibliotheek te maken had weggemikt, de entry naar de library is dan op een gegeven moment ook verdwenen.

1 nieuwe share gemaakt via NFS.... alle films er weer dubbel in :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phoentje
  • Niet online

phoentje

www.circuitpics.nl

shameete schreef op donderdag 13 september 2012 @ 08:15:
dat zou ik nog eens kunnen proberen, ben eerlijk gezegd nog niet bezig geweest op bestandsniveau van XBMC zelf.

gisteren het hele riedeltje in elk geval nog eens gedaan, alles wat maar enigzins met de bibliotheek te maken had weggemikt, de entry naar de library is dan op een gegeven moment ook verdwenen.

1 nieuwe share gemaakt via NFS.... alle films er weer dubbel in :F
Ik heb zelf een aantal films er nu dubbel in maar dat komt omdat hij dan bepaalde bestandsnamen oppakt. Is het niet zo bij jou heeeeeeeeeeel toevallig dat hij dit ook doet? Dat hij EN de map EN de file oppakt? En die als output in je library zet?

• Convoy

Convoy

g44p

w00t, Aeon MQ4 skin is inmiddels ook uit!

http://forum.xbmc.org/showthread.php?tid=135045

Installing! :)

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

phoentje schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 13:12:
[...]

Ik heb zelf een aantal films er nu dubbel in maar dat komt omdat hij dan bepaalde bestandsnamen oppakt. Is het niet zo bij jou heeeeeeeeeeel toevallig dat hij dit ook doet? Dat hij EN de map EN de file oppakt? En die als output in je library zet?
Xbmc scant geen mappen in. Alleen bestanden worden opgenomen in de database.

[ Voor 3% gewijzigd door Borromini op 15-09-2012 10:36 ]

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 23:49
Voor wie het zich afvraagt, deze skin is niet geschikt voor de Raspberry Pi. Veel te log.

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

• schumi2004
CurlyMo schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 11:25:
[...]

Voor wie het zich afvraagt, deze skin is niet geschikt voor de Raspberry Pi. Veel te log.
De SC versie al geprobeerd ?

[ Voor 11% gewijzigd door schumi2004 op 15-09-2012 12:10 ]

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 23:49
Ook te log

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

• phoentje
  • Niet online

phoentje

www.circuitpics.nl

Dat ziet er gelikt uit. Ik ga hem ook eens bekijken.

• schumi2004
Zijn er hier tweakers die Frodo als main gebruiken? Zit te twijfellen of ik een build zal gaan proberen als main systeem of beter nog even kan wachten tot alle kinderziektes eruit zijn.

• GroteBozewolf
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-04 15:16
schumi2004 schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 21:04:
Zijn er hier tweakers die Frodo als main gebruiken? Zit te twijfellen of ik een build zal gaan proberen als main systeem of beter nog even kan wachten tot alle kinderziektes eruit zijn.
Draai Frodo monthly builds op mijn Windows PC en ATV2 in combinatie met een MYSQL database. Zonder grote issues.

Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Nu online
Thanks voor de tip! Gebruikte al tijden lang MQ3 en was al poosje in voor iets nieuws.
Ziet er allemaal super uit. Ben alleen nog aan het pielen om het muziek-afspeel scherm naar wens te krijgen. Zoveel opties, maar dat komt vast goed :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phoentje
  • Niet online

phoentje

www.circuitpics.nl

phoentje schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 13:49:
[...]

Dat ziet er gelikt uit. Ik ga hem ook eens bekijken.
Raak er helemaal van in de war :P Toch maar weer origineel terug gezet _O-

Heeft iemand enig idee hoe ik bepaalde teksten kan aanpassen? Ik heb bijv. de Youtube addon maar ook de Uitzending gemist Addon onder Video staan. Echter heet die addon een beetje raar en wil ik daar dus de titel van aanpassen. Iemand enig idee hoe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
phoentje schreef op zondag 16 september 2012 @ 11:24:
[...]

Heeft iemand enig idee hoe ik bepaalde teksten kan aanpassen? Ik heb bijv. de Youtube addon maar ook de Uitzending gemist Addon onder Video staan. Echter heet die addon een beetje raar en wil ik daar dus de titel van aanpassen. Iemand enig idee hoe?
Welke skin ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keepitfrosty
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21-05 13:50
phoentje schreef op zondag 16 september 2012 @ 11:24:
[...]

Dat had ik ook haha. MQ4 is naar mijn gevoel meer een achteruitgang geworden. Wazige submenus nu ook met die hidden opties onderin en allinone script. Misschien is het even wennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
keepitfrosty schreef op zondag 16 september 2012 @ 11:40:
[...]

Dat had ik ook haha. MQ4 is naar mijn gevoel meer een achteruitgang geworden. Wazige submenus nu ook met die hidden opties onderin en allinone script. Misschien is het even wennen.
Volgensmij is het gewoon even wennen, ik draai het al even en ik switch niet meer terug iig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fakeplasticmax
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 16-12-2020
Ik heb het lastig met playlist management. Het lukt wel om een playlist te maken (met bv enkel kinderfilms, door te queuen en te saven), maar hoe kan ik achteraf nog films toevoegen aan de lijst? Kan dit zonder met Smart Playlists te werken?

(OpenElec, Eden stable)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Convoy

Convoy

g44p

schumi2004 schreef op zondag 16 september 2012 @ 11:43:
[...]

Volgensmij is het gewoon even wennen, ik draai het al even en ik switch niet meer terug iig ;)
Same here, is er alleen maar beter op geworden imo! :) Top skin! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warcow
Ben sinds gisteren overgestapt op Openelec Frodo met de nieuwe aeon mq4 skin. Verse installatie wat ook wel nodig bleek. (Probeerde eerst een upgrade vanaf Openelec Eden maar daar had ik nog wat problemen mee.

Is nog niet super stabiel soms nog een crash maar ik kan wel alle video's en audio formaten die ik heb afspelen. Ben nu nog bezig om in het hoofdmenu weer achtergronden van films en series in mijn bezit te krijgen. Dit was in mq3 heel makkelijk maar in mq4 is het kennelijk even zoeken.. nog niet tegengekomen.

Wat instellen betreft vond ik mq3 veel duidelijker maar dingen als laatst gekeken film (met progress bar en optie om weer verder te kijken) in het hoofdmenu is wel erg mooi. :)

edit:
Kreeg net dit als reactie op het forum topic op xbmc.org over de skin:
Go to bottom menu, CUSTOMIZATIONS, select MOVIES (or TV SHOWS), select BACKGROUND IMAGE and change this to use COLLECTION FANART, below this there is an option to create collection fanart DB

[ Voor 16% gewijzigd door warcow op 16-09-2012 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Convo
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-05 19:23
Zij hier meer mensen die sinds de afgelopen dagen problemen hebben met de youtube plugin? Onder zowel ubuntu 12.04 als archlinux is bij mij niet mogelijk om youtube filmpjes te bekijken. Het browsen door youtube, en het inloggen bij youtube werkt wel gewoon, het afspelen echter niet.
De foutmeldingen variëren van can't locate url, tot helemaal geen foutemelding. Youtube plugin versie is 3.1.0, icm xbmc 11.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit

Mystic Spirit

warcow schreef op zondag 16 september 2012 @ 14:45:
Ben sinds gisteren overgestapt op Openelec Frodo met de nieuwe aeon mq4 skin. Verse installatie wat ook wel nodig bleek. (Probeerde eerst een upgrade vanaf Openelec Eden maar daar had ik nog wat problemen mee.

Is nog niet super stabiel soms nog een crash maar ik kan wel alle video's en audio formaten die ik heb afspelen. Ben nu nog bezig om in het hoofdmenu weer achtergronden van films en series in mijn bezit te krijgen. Dit was in mq3 heel makkelijk maar in mq4 is het kennelijk even zoeken.. nog niet tegengekomen.

Wat instellen betreft vond ik mq3 veel duidelijker maar dingen als laatst gekeken film (met progress bar en optie om weer verder te kijken) in het hoofdmenu is wel erg mooi. :)

edit:
Go to bottom menu, CUSTOMIZATIONS, select MOVIES (or TV SHOWS), select BACKGROUND IMAGE and change this to use COLLECTION FANART, below this there is an option to create collection fanart DB
Welke build voor welk systeem heb je ingebruik? Ik wil wel weer eens een nieuwe versie van de laatste build voor fusion proberen namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
warcow schreef op zondag 16 september 2012 @ 14:45:

edit:
yw ;)
Mystic Spirit schreef op zondag 16 september 2012 @ 16:48:
[...]

Welke build voor welk systeem heb je ingebruik? Ik wil wel weer eens een nieuwe versie van de laatste build voor fusion proberen namelijk.
Ben de openelec-next branch aan het builden welke ik vanavond ga testen, niet de fernetmenta branch dus.
Kan hem straks wel even uploaden voor je.

[ Voor 16% gewijzigd door schumi2004 op 16-09-2012 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warcow
Haha, zie nu pas dat jij dat bent. :+
Krijg het helaas nog steeds niet voor elkaar, heb de artwork organizer (en downloader) maar hij doet er vrij weinig mee. (zwarte achtergrond ipv de films) Heb al wel de organizer gestart maar dat doet kennelijk ook weinig.
-->Oplossing:
Destination van artwork organizer handmatig instellen op: /userdata/addon_data/script.artworkorganizer

Wat betreft de openelec frodo releases:
http://openelec.tv/forum/...odo-general-issue-reports
Moet je wel voor registreren, fusion build:
www.dropbox.com/sh/x6m38e...Es...LEC_Next-FernetMenta

Ik vind ze zelf nog wel vrij buggy. Video afspelen gaat al wel prima maar de schil er omheen loopt nog wel wat vast zo nu en dan. Zal ook deels te wijten zijn aan de aeon mq4 skin die nog niet uitontwikkeld is.

edit: En dit over de fusion systemen:

Wondering about AMD Fusion Builds ?
Due to the way the fglrx drivers are implemented in Linux, ATI based cards cannot stream HD audio via HDMI (DTS and Dolby 5.1 are not HD audio codecs. You can still get surround sound, just not TrueHD or DTS-HD). This is because their audio system cannot handle more than 2 channels. At the current time, the radeon open-source driver only supports 2 channel HDMI audio when running Linux kernel >= 3.3. (phoronix.com/forums/showthread.php?70035-HDMI-Audio%29)

[ Voor 35% gewijzigd door warcow op 16-09-2012 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit

Mystic Spirit

Ik heb geen goede ervaringen met de generic builds op mijn fusion systeempje... Toch maar weer poging doen tot zelf compilen denk ik.

Driver problemen zijn bekend, maar ik was niet van plan om terug te gaan naar windows voor de HD audio. De support moet een keer komen.

[ Voor 34% gewijzigd door Mystic Spirit op 16-09-2012 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-05 12:06

Acolyte57

Omnia Mutantur, Nihil Interit

Wow, MQ4 SC draait verrassend goed op een 1e gen AppleTV met Crystalbuntu. Vergeleken met MQ3 die daar echt niet vooruit te branden was...

~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Laatst online: 01:57
Ik heb hem even gedraaid op m'n net aangeschafte Zotac AD11, maar de eerste 2 series die ik probeerde gaven meteen enorm veel artefacts. (Jericho.S01E01.Pilot.720p.WEB-DL.DD5.1.h.264-NTb.mkv bijv). Met andere weer geen problemen.
Terug naar OE beta 6 en alles zag er weer goed uit.
Dr.R schreef op zondag 16 september 2012 @ 15:54:
Zij hier meer mensen die sinds de afgelopen dagen problemen hebben met de youtube plugin? Onder zowel ubuntu 12.04 als archlinux is bij mij niet mogelijk om youtube filmpjes te bekijken. Het browsen door youtube, en het inloggen bij youtube werkt wel gewoon, het afspelen echter niet.
De foutmeldingen variëren van can't locate url, tot helemaal geen foutemelding. Youtube plugin versie is 3.1.0, icm xbmc 11.
Hier hetzelfde (onder zowel v11 als v12).

[ Voor 26% gewijzigd door sverzijl op 17-09-2012 09:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
Ik heb 2 weken terug mijn HTPC geformateerd en een verse install van WIN7 + XBMX 11.0 gedaan, alleen sindsdien speelt hij de ondertiteling niet goed af. De ondertiteling knippert en is dus niet leesbaar, als ik dan losse ondertitteling download werkt die wel.

Het heeft altijd goed gewerkt.

C2D Duo E6600
Windows 7 ultimate
XBMC Eden 11.0
Quartz Skin

AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
sverzijl schreef op maandag 17 september 2012 @ 08:36:
[...]

Ik heb hem even gedraaid op m'n net aangeschafte Zotac AD11, maar de eerste 2 series die ik probeerde gaven meteen enorm veel artefacts. (Jericho.S01E01.Pilot.720p.WEB-DL.DD5.1.h.264-NTb.mkv bijv). Met andere weer geen problemen.
Mmm das dan weer jammer. Ik ga het straks toch even proberen, gisteren niet aan toegekomen.
Terug naar OE beta 6 en alles zag er weer goed uit.
Zit zelf nu op een iets wat custom beta 7 versie aangezien de recentelijk nightlies echt crap waren maar die heeft zo nu en dan toch ook weer kuren waarvan de vervelendste is dat ik een gestopte of afgelopen aflevering niet nog eens kan starten (speelt dan voor +/- 10 sec op achtergrond en je kan er verder niks mee) . Heb nu gisteren de gehele .storage geleegd zodat ik weer van scratch kan beginnen in de hoop dat het nu opgelost is. Als dit dan weer normaal functioneert blijft frodo bij een testje.
[...]

Hier hetzelfde (onder zowel v11 als v12).
Mmmm is me nog niet opgevallen, probeer ik straks ook even.
Edit: Toevallig kom ik in de Aeon Mq4 thread een oplossing voor YT tegen http://forum.xbmc.org/sho...87&pid=1191793#pid1191793

[ Voor 5% gewijzigd door schumi2004 op 17-09-2012 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
schumi2004 schreef op maandag 17 september 2012 @ 11:38:
Mmmm is me nog niet opgevallen, probeer ik straks ook even.
Edit: Toevallig kom ik in de Aeon Mq4 thread een oplossing voor YT tegen http://forum.xbmc.org/sho...87&pid=1191793#pid1191793
Dat lijkt me idd de oplossing. Vandaag of morgen eens even proberen.

Iemand OpenELEC_frodo-Fusion.x86_64-devel* aan de praat gekregen op een Zotac AD10/11 ? Blijft hier hangen bij de boot (je ziet het OpenElec bootscherm en dan houdt het op). De generic build werkt wel, maar niet de Fusion build

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serhat
Cyrus The Virus schreef op maandag 17 september 2012 @ 10:40:
Ik heb 2 weken terug mijn HTPC geformateerd en een verse install van WIN7 + XBMX 11.0 gedaan, alleen sindsdien speelt hij de ondertiteling niet goed af. De ondertiteling knippert en is dus niet leesbaar, als ik dan losse ondertitteling download werkt die wel.

Het heeft altijd goed gewerkt.

C2D Duo E6600
Windows 7 ultimate
XBMC Eden 11.0
Quartz Skin
Toevallig een bluray of? Met blurays (BD25/BD50) heb ik dat ook wel eens gehad en is dat voor zover ik weer een bekend issue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit

Mystic Spirit

sverzijl schreef op maandag 17 september 2012 @ 12:55:
[...]

Iemand OpenELEC_frodo-Fusion.x86_64-devel* aan de praat gekregen op een Zotac AD10/11 ? Blijft hier hangen bij de boot (je ziet het OpenElec bootscherm en dan houdt het op). De generic build werkt wel, maar niet de Fusion build
Welke Fusion build van frodo heb je gebruikt? ik test er met één vaan een aantal weken geleden en die doet het op zich goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
sverzijl schreef op maandag 17 september 2012 @ 12:55:
[...]

Ja (AD02) maar hij is gestript in die zin dat ik PVR addons verwijderd heb (behalve HTS) en alles wat met Apple te maken heeft disabled heb :P
Mystic Spirit schreef op maandag 17 september 2012 @ 14:25:
[...]

Welke Fusion build van frodo heb je gebruikt? ik test er met één vaan een aantal weken geleden en die doet het op zich goed.
Ik gebruik een build compiled op de openelec-next branch van OE, geen patches of wat dan ook zoals deze in Frodo topic besproken worden op OpenELEC forum.
Deze zet ik dan met 1step_installstick script op een SD en boot direct. Enige wat ik gemerkt heb is dat ik af en toe navigatie geluid verlies in hoofdmenu verder nog geen spannende dingen gedaan moest eerst even andere SD kaart fixen zodat ik makkelijker kon switchen. Snap eerlijk gezegd ook niet de noodzaak om fernetmenta's build en al die patches te gaan gebruiken eigenlijk, de openelec-next branch werkt ook gewoon.

[ Voor 6% gewijzigd door schumi2004 op 17-09-2012 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
Mystic Spirit schreef op maandag 17 september 2012 @ 14:25:
[...]
deze : OpenELEC_frodo-Fusion.x86_64-devel-20120913224414-r11992
(van https://www.dropbox.com/s...OpenELEC_Next-FernetMenta)

Als jij een build hebt die wel werkt, houd ik me aanbevolen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
serhat schreef op maandag 17 september 2012 @ 13:04:
[...]

Toevallig een bluray of? Met blurays (BD25/BD50) heb ik dat ook wel eens gehad en is dat voor zover ik weer een bekend issue.
Nope gewoon MKV's of iso files

Pagina: 1 ... 54 ... 146 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]Let op!!

Als je een vraag stelt, vergeet dan niet:
- Eerst in de debug logging te kijken (eventueel mee te posten via http://www.xbmclogs.com/)!
- Het besturingssysteem te vermelden (OSX, Linux, Windows, ATV, iOS, Android, Raspberry Pi).
- Eventuele informatie als de versie (SVN, Stable, Nightly, XBMC Buntu, OpenELEC etc)
- Eventueel skin versie.

Let a.u.b. ook op met zaken waarvan de legaliteit in twijfel getrokken kan worden (add-ons en bijbehorende sites). Zie ook het algemeen beleid.~~~[/html]