[ervaringen] Kodi (voorheen XBMC Media Center) - Deel XV Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 56 ... 146 Laatste
Acties:
  • 1.081.019 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06:56
sverzijl schreef op maandag 24 september 2012 @ 18:04:
[...]

Niet echt. Heb zojuist m'n eerste Frodo builds gecompileerd (OpenElec 2.0 en OpenElec-next branch) om te zien waar mijn Zotac remote issues nu precies geintroduceerd worden, PVR nog niets mee gedaan.
Ok.
Om je vast voor te bereiden op mogelijk remote issues, bij de meest recente (Eden) builds verloor ik na verloop van tijd connectie met mijn externe ir reciever ;) Frodo was helemaal een drama, die reageerde tergend langzaam op reboot shutdown commando's en kreeg met geen mogelijkheid PVR addons erop. Het uit slaapstand komen was ook een drama, bijna 5 minuten wachten voor er ineens beeld kwam kon je beter een cold boot doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michieldekker
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10-07 18:47
Heb Frodo ook meedere malen geprobeerd, met MP of 4TR als backend, maar ben toch weer terug gegaan naar MCE.. Situatie nu is PC aan, MCE start op, hieruit kun je naar TV of XBMC.. Meest ideale opstelling en vrouwlief snapt het ook! ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Blueone schreef op zondag 23 september 2012 @ 20:06:
Vandaag geprobeerd XBMCbuntu te installeren op een oude pc waar voorheen versie 10 van xbmc prima op draaide. Nu krijg ik hem netjes geïnstalleerd maar bij het starten zie ik wel het xbmc laadscherm maar dan schiet hij terug naar het scherm waarin alle modules geladen worden. Alle modules staan hier op OK, de laatste die zichtbaar is is starting lightdm display manager. Weet iemand wat dit kan veroorzaken? Ik heb nu een aantal malen opnieuw geïnstalleerd maar kom telkens op hetzelfde uit. Ik kom dus ook niet uit bij de commandline.
Vandaag nog bezig geweest, het lijkt erop dat hij mijn videokaart niet goed herkend, ik had er ooit een extra videokaart bijgezet omdat de onboard dell videokaart niet goed genoeg was. De kaart die ik erbij had gezet was een nvidia fx5200. Ik had ook geprobeerd om versie 10.1(welke werkte) opnieuw te installeren maar ook hier heb ik nu ineens hetzelfde probleem??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Laatst online: 23:03
Na eerder geëxperimenteerd te hebben met MCE en Mediaportal ben ik nu aan het stoeien met XBMC onder Windows 7 (32bits). Skin, video-instellingen, menu's, plugins: alles werkt prima echter wat XBMC met de remote-knoppen doet is me een raadsel. Of ik nu mijn Harmony of de standaard MCE-remote gebruik maakt dan niet uit.

Allereerst had ik het probleem dat ik de pause en play knoppen langer ingedrukt moest houden om een video te pauzeren en weer te laten afspelen. Dat heb ik op kunnen lossen door middels de MCE remote-plugin de toetsencombinatie voor beide knoppen te veranderen in "pause" en respectievelijk "play".

De gekleurde knoppen netjes toewijzen wil me echter maar niet lukken. Ik heb al allerlei instellingen in de plugin geprobeerd, van de standaard toetsencombinatie tot "mce" tot letters toewijzen tot helemaal niks invullen. Maar wat ik ook doe: rood en blauw geven een filmmenu (genres, titel etc...), groen een muziekmenu (genres, artiesten etc..) en geel een menu voor afbeeldingen.

Ik heb gezocht in de (standaard) keymap maar daar kan ik de verwijzingen naar de knoppen niet terugvinden en zelfs als ik niets invul blijft de originele verwijzing gelden. Vraag: waar haalt XBMC die verwijzing vandaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 07:06
Als het geheel met (win)lirc werkt dan moet je kijken in Lircmap.xml, remote.xml en/of keyboard.xml. Daar staat alle informatie omtrent AB's. Op internet staan genoeg uitleg over het gebruik van deze xml bestanden.

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
In alle fora die ik tegenkwam werd er alleen maar gesproken over het register, de keymap.xml en plugins. Ik had geen idee dat je ook nog een remote.xml kan of moet editten. Tnx.

Dat alleen werkt dus niet maar je schijnt ook nog wat te moeten doen met een lircmap.xml? Die staat er namelijk nog niet.

[ Voor 43% gewijzigd door D-e-n op 25-09-2012 01:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
In geval van linux vaak wel. Ik weet niet hoe dat zit in windows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amelandbor
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20:47
D-e-n schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 00:36:
In alle fora die ik tegenkwam werd er alleen maar gesproken over het register, de keymap.xml en plugins. Ik had geen idee dat je ook nog een remote.xml kan of moet editten. Tnx.

Dat alleen werkt dus niet maar je schijnt ook nog wat te moeten doen met een lircmap.xml? Die staat er namelijk nog niet.
Wat heb je dan in je remote.xml staan??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik ben op zoek naar een remote voor XBMC. Ik heb XBMC op mijn mac mini draaien, en in combinatie met de apple remote werkt het super, echter mis ik wat extra knoppen om toe te wijzen aan acties als subtiles downloaden en subtitle sync en dergelijke.

Nu heb ik ook een harmony one, maar die is zo traag met xbmc dat het bijna onwerkbaar is, zelfs als ik de delay in de harmony software erg laag zet.

De harmony "emuleert" volgens mij een een MCE compatible remote, als ik zo'n een zou aanschaffen, is dat dan ook zo traag? Wat voor remote kunnen jullie aanraden?

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-07 11:37

Roeligan

Feyenoord

Ik werk gewoon met de Harmony One en heb geen issues. Mijn HTPC (ASRock 152B) heeft blijkbaar de juiste IR receiver (zat een MCE remote bij).

A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Amelandbor schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 10:38:
[...]
Wat heb je dan in je remote.xml staan??
Even als voorbeeld uit mijn hoofd (zit niet bij m'n HTPC nu):
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
<keymap>
       <Global>
        <remote>
            <red>Fullscreen</red>
        </remote>
    </global>
       <FullscreenVideo>
        <remote>
            <yellow>NextSubtitle</yellow>
        </remote>
    </FullscreenVideo>
</keymap>

Ik heb bovenstaande verwijzing geprobeerd in zowel een remote.xml als een keyboard.xml in userdata/keymaps.

Ook heb ik geprobeerd de remote.xml te wijzigen in de program files/xbmc map. Los van het feit of deze verwijzing vervolgens werkt was ik in de veronderstelling dat de originele verwijzing dan in elk geval niet meer werkt. Maar die is behoorlijk hardnekkig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amelandbor
Je kan even kijken of ze misschien als myvideo,mymusic enz geregistreerd worden, aangezien die dezelfde functie hebben.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
<myvideo>XBMC.ActivateWindow(MyVideos)</myvideo>
<mymusic>XBMC.ActivateWindow(MyMusic)</mymusic>
<mypictures>XBMC.ActivateWindow(MyPictures)</mypictures>
<mytv>XBMC.ActivateWindow(VideoLibrary,TvShows)</mytv>
<red>XBMC.ActivateWindow(Home)</red>
<green>XBMC.ActivateWindow(MyVideos)</green>
<yellow>XBMC.ActivateWindow(MyMusic)</yellow>
<blue>XBMC.ActivateWindow(MyPictures)</blue>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Niet online
Roeligan schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 11:05:
Ik werk gewoon met de Harmony One en heb geen issues. Mijn HTPC (ASRock 152B) heeft blijkbaar de juiste IR receiver (zat een MCE remote bij).
Welk profiel heb je op de harmony ingesteld voor xbmc? Ik geloof dat ik "plex remote" geselecteerd heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amelandbor
Magic schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 10:43:
Ik ben op zoek naar een remote voor XBMC. Ik heb XBMC op mijn mac mini draaien, en in combinatie met de apple remote werkt het super, echter mis ik wat extra knoppen om toe te wijzen aan acties als subtiles downloaden en subtitle sync en dergelijke.

Nu heb ik ook een harmony one, maar die is zo traag met xbmc dat het bijna onwerkbaar is, zelfs als ik de delay in de harmony software erg laag zet.

De harmony "emuleert" volgens mij een een MCE compatible remote, als ik zo'n een zou aanschaffen, is dat dan ook zo traag? Wat voor remote kunnen jullie aanraden?
Heb je ook de retry count op 1 staan??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Niet online
Dat ga ik even controleren als ik thuis ben, het is al een poos terug dat ik het geprobeerd heb, de inter-key delay kan ik me goed herinneren, maar retry count kan ik me niet voor de geest halen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 24-09 10:53
Sinds kort XBMC op een Mac Mini draaien met Aeon Nox als skin. Bevalt goed, maar stoor me aan de start-up time van Aeon Nox.

Met de standaard skin klik ik op het XBMC icon (of de menu knop van de Apple Remote) en binnen een seconde zit ik het het main menu van XBMC. Met Aeon Nox zit ik eerst nog een aantal seconde naar een spinner te kijken.

Na wat zoekwerk lijkt dit te komen door scripts die draaien tijdens de start-up van XBMC, maar hoe kom ik er achter welke scripts dit zijn? Ik heb al zoveel mogelijk add-ons verwijderd, maar sneller wordt het er niet op. Ik kan de scripts wel naar de achtergrond forceren door nogmaals de menu knop van de Remove in te drukken, maar ik heb liever dat dit automatisch gebeurd zodat ik niet hoef te wachten.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Is gewoon de standaard scan vrees ik naar nieuw materiaal.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
Borromini schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 13:01:
Is gewoon de standaard scan vrees ik naar nieuw materiaal.
Bedankt voor je antwoord.

De standaard skin voert dit volgens mij gewoon op de achtergrond uit, ik krijg dan direct het hoofdmenu te zien met bovenin beeld een klein blokje waarin je een progressbar van de scan ziet. Waarom blokkeert Aeon Nox dan de hele interface om dit uit te voeren? Het is toch gigantisch irritant om naar een spinner te zitten te kijken... Kan ik dit nog ergens instellen?

Als dat niet kan vliegt Aeon Nox er vanavond nog af en ga ik gewoon weer terug naar de default skin.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Heb je volledig gelijk in, maar ik heb daar nog geen instelling voor gevonden. Werk je met mappen of gewoon met bestanden? Sinds ik met mappen werk (één map = film met eventuele aparte ondertitels, NFO-bestand, ...) lijkt het scannen langer in beslag te nemen.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amelandbor
Dit heeft niet met het scannen te maken. Dit heeft te maken met de scripts die Aeon Nox tijdens het opstarten draait. Wat ik persoonlijk heb gemerkt is dat script.watchlist de meeste tijd in beslag neemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
Borromini schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 13:17:
Heb je volledig gelijk in, maar ik heb daar nog geen instelling voor gevonden. Werk je met mappen of gewoon met bestanden? Sinds ik met mappen werk (één map = film met eventuele aparte ondertitels, NFO-bestand, ...) lijkt het scannen langer in beslag te nemen.
Ik werk inderdaad ook met mappen, ongeveer de volgende structuur:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
Movies
  - SD
      - Movie 1
          - VIDEO_TS
          - AUDIO_TS
      - Movie 2
          - VIDEO_TS
          - AUDIO_TS
  - HD
      - Movie 1
          - movie.mkv
      - Movie 2
          - movie.mkv

Series
  - Serie1
      - Season 1
          - Episode1.mkv
          - Episode2.mkv
      - Season 2
          - Episode1.mkv
          - Episode2.mkv
  - Serie2
     - etc.

Ik denk dat ik gewoon terug ga naar de standaard skin, en dan kijk ik later nog wel eens wat voor alternatieve skins er nog beschikbaar zijn. Zonde van deze rare feature in Aeon Nox, want verder is het een pracht van een skin.

Volgens mij is het ook mogelijk om tools als Sickbeard en Couchpotato een soort pushbericht naar XMBC te laten sturen dat er nieuwe content is toegevoegd, als ik dat allemaal goed heb ingesteld zou ik wellicht de hele content scan bij start-up uit kunnen zetten. Dan zou ik weer terug gebruik kunnen gaan maken van Aeon Nox, maar zoals het nu is erger ik me er te veel aan :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:43
XyritZz schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 13:09:
[...]

Bedankt voor je antwoord.

De standaard skin voert dit volgens mij gewoon op de achtergrond uit, ik krijg dan direct het hoofdmenu te zien met bovenin beeld een klein blokje waarin je een progressbar van de scan ziet. Waarom blokkeert Aeon Nox dan de hele interface om dit uit te voeren? Het is toch gigantisch irritant om naar een spinner te zitten te kijken... Kan ik dit nog ergens instellen?
Ook wel in geinteresseerd. Het is volgens mij in ieder geval niet de scan naar nieuw materiaal want ook als je de library scan at startup uitzet krijg je de spinner te zien (en een library scan gebeurt ook op de achtergrond als je hem aanzet).
Ik heb de Aeon Nox skin juist omdat ie zo configureerbaar is, maar die extra startup tijd is best irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
Amelandbor schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 13:25:
Dit heeft niet met het scannen te maken. Dit heeft te maken met de scripts die Aeon Nox tijdens het opstarten draait. Wat ik persoonlijk heb gemerkt is dat script.watchlist de meeste tijd in beslag neemt.
Weet je toevallig ook wat dit script doet? Ik heb dit script gegoogled, maar wat ik vond deed me sterk denken aan de standaard XBMC functionaliteit die bijhoudt welke films/series je al bekeken hebt en welke je nog moet kijken.

Dat wil ik wel graag behouden, dus vandaar dat ik watchlist nog niet had weggegooid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amelandbor
Die functionaliteit is het niet. Dit is het script

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
Thanks, dat gebruik ik toch niet dus vanavond script.watchlist eens weggooien uit de addons folder :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amelandbor
Je krijgt er de spinner niet mee weg, maar het scheelt wel tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
Tnx, dit scheelt behoorlijk. 'spinner' van 9 seconden naar 3 seconden.

(Was dit overigens het script waar 'aanbevolen films' ,'aanbevolen series' widgets gebruik van maken ? In dat geval zal ik het zeker niet missen)

Ander vraagje: weet iemand of het mogelijk is een delay in te stellen in bijv. de 'Tripanel' view van TV Series zodat je bij het snel door een (lange) lijst scrollen niet wordt opgehouden door het continue refreshen van de bijbehorende posters/serie info ? Dus dat die pas wordt getoond als je de up/down toets los laat ?

[ Voor 26% gewijzigd door sverzijl op 25-09-2012 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Als ik dit topic doorblader en op het XBMC forum rondneus zie ik diverse skins voorbijkomen die erg mooi zijn maar niet in de standaard downloadlist staan van XBMC. Zie zie ik Refocus, Alaska, een combinatie van die twee (mooi!) en ook een andere versie van de Aeon-skin die ik nu heb: MQ 3.

Mijn vraag: is er een reden dat die niet in de "officiële" lijst staan? Is dat een kwestie van stabiliteit? Want dat laatste vind ik wel belangrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amelandbor
sverzijl schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 15:25:
[...]

Tnx, dit scheelt behoorlijk. 'spinner' van 9 seconden naar 3 seconden.

(Was dit overigens het script waar 'aanbevolen films' ,'aanbevolen series' widgets gebruik van maken ? In dat geval zal ik het zeker niet missen)

Ander vraagje: weet iemand of het mogelijk is een delay in te stellen in bijv. de 'Tripanel' view van TV Series zodat je bij het snel door een (lange) lijst scrollen niet wordt opgehouden door het continue refreshen van de bijbehorende posters/serie info ? Dus dat die pas wordt getoond als je de up/down toets los laat ?
Heb die widgets nooit gebruikt dus zou het niet weten, maar dat zou best mogelijk zijn.

Wat voor systeem gebruik je dat het zo langzaam maakt, want in principe wordt er al gewacht met de poster als ik hier de knop ingedrukt heb.
D-e-n schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 16:53:
Als ik dit topic doorblader en op het XBMC forum rondneus zie ik diverse skins voorbijkomen die erg mooi zijn maar niet in de standaard downloadlist staan van XBMC. Zie zie ik Refocus, Alaska, een combinatie van die twee (mooi!) en ook een andere versie van de Aeon-skin die ik nu heb: MQ 3.

Mijn vraag: is er een reden dat die niet in de "officiële" lijst staan? Is dat een kwestie van stabiliteit? Want dat laatste vind ik wel belangrijk.
Het heeft vaak met copyright van fonts te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
Amelandbor schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 17:05:
[...]

Heb die widgets nooit gebruikt dus zou het niet weten, maar dat zou best mogelijk zijn.

Wat voor systeem gebruik je dat het zo langzaam maakt, want in principe wordt er al gewacht met de poster als ik hier de knop ingedrukt heb.
Zotac AD11. Als ik door een lijst met TV series in Tripanel view scroll dan zie ik alle posters langskomen. Niet dat het superlangzaam gaat, maar heb wel het idee dat het een stuk sneller moet kunnen. Zal straks m'n Zotac AB nog eens proberen ipv de Pronto die ik nu gebruik (en mogelijk net te langzaam is om de posters te skippen). Maar eerst kijkt m'n zoontje een Dora ;)

[edit]Remote is net te langzaam om de posters te skippen. Heel soms zie ik dat er een geskipped wordt, maar meestal niet. Keyboardje eraan gehangen en daarmee werkt het wel goed, dan vliegt ie door de lijst heen. Eens zien of er nog wat aan de repeatsnelheid te doen is.

[ Voor 15% gewijzigd door sverzijl op 25-09-2012 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 07:05

Als je heel tevreden bent over MQ3, is het zeker de moeite waard MQ4 te proberen. Wel even wennen aan nieuwe instellingen opties maar zeer uitgebreid en erg mooi geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Zijn er hier nog meer OpenELEC Frodo gebruikers waarbij XBMC moeite heeft met het uit slaapstand komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Dennisdn schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 18:37:
[...]

Als je heel tevreden bent over MQ3, is het zeker de moeite waard MQ4 te proberen. Wel even wennen aan nieuwe instellingen opties maar zeer uitgebreid en erg mooi geworden.
Een misverstandje: ik heb momenteel de Nox variant :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-05 12:06

Acolyte57

Omnia Mutantur, Nihil Interit

Ook. Skins moeten stabiel en uit 'beta' zijn voor ze op de officieel repo komen. Maar sommige skinners vinden het gewoon teveel gedoe om op de officiele repo te staan en draaien daarom op hun eigen (of een andere bekende) repo. Ik heb op veel niet-officiele repo skins gedraaid die gewoon superstabiel waren, dus daar hoef je je in principe niet zorgen om te maken als het een bekende, veelgebruikte skin is.
http://wiki.xbmc.org/inde...fficial_add-on_repository

~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15-09 23:31
Acolyte57 schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 19:11:
[...]

Ook. Skins moeten stabiel en uit 'beta' zijn voor ze op de officieel repo komen. Maar sommige skinners vinden het gewoon teveel gedoe om op de officiele repo te staan en draaien daarom op hun eigen (of een andere bekende) repo. Ik heb op veel niet-officiele repo skins gedraaid die gewoon superstabiel waren, dus daar hoef je je in principe niet zorgen om te maken als het een bekende, veelgebruikte skin is.
http://wiki.xbmc.org/inde...fficial_add-on_repository
Ik draai voor XOT-Uzg.v3 ook een eigen repo. Je hebt dan wat meer vrijheid en kan sneller releases doen. Daarnaast heb ik wat reporting geïmplementeerd zodat ik mooi kan zien hoe vaak iets wordt gedownload.

Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.

• Jveer
  • Laatst online: 27-08 23:04
Meerdere die problemen hebben met het inloggen van Trakt Utilities? En nee me username/wachtwoord is niet verkeerd ingevuld.

• Exocet
  • Niet online
Jveer schreef op woensdag 26 september 2012 @ 01:22:
Meerdere die problemen hebben met het inloggen van Trakt Utilities? En nee me username/wachtwoord is niet verkeerd ingevuld.
Inderdaad, nu je het zegt... Ik kijk even op de trakt site en ik zie dat sinds 18 september geen watched items zijn bijgekomen. Ik heb in XBMC geen melding gezien dat de inlog fout ging.

• schumi2004
Exocet schreef op woensdag 26 september 2012 @ 08:35:
[...]

Inderdaad, nu je het zegt... Ik kijk even op de trakt site en ik zie dat sinds 18 september geen watched items zijn bijgekomen. Ik heb in XBMC geen melding gezien dat de inlog fout ging.
Welke versie gebruiken jullie 0.6.4 zeker? Probeer 0.6.5 maar eens of anders deze http://forum.xbmc.org/sho...d=139839&highlight=traktr

• Magic
  • Niet online
Dit bleek de gouden tip, hij is nog niet zo snel als de apple remote, maar zeker goed werkbaar zo :)

Nu nog even een goede layout maken, want de standaard is niet handig :P

• Jveer
  • Laatst online: 27-08 23:04
schumi2004 schreef op woensdag 26 september 2012 @ 09:29:
[...]

Welke versie gebruiken jullie 0.6.4 zeker? Probeer 0.6.5 maar eens of anders deze http://forum.xbmc.org/sho...d=139839&highlight=traktr
Bedankt voor de tip! Ik heb de Trakt add on gedownload van de respository en alles werkt weer :*)

• sverzijl
Ik gebruik nu Aeon Nox als skin, en daarin wordt bij TV Series achter de naam van de serie het totaal aantal afleveringen getoond.
Is er ook een setting (of desnoods andere skin) die aangeeft hoeveel _onbekeken_ afleveringen een serie nog heeft ? Daar ben ik namelijk veel meer in geinteresseerd dan het totaal.

Duh.. of je zet gewoon het 'unwatched' filter aan.

[ Voor 8% gewijzigd door sverzijl op 26-09-2012 15:14 ]

• D-e-n
Amelandbor schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 11:09:
Je kan even kijken of ze misschien als myvideo,mymusic enz geregistreerd worden, aangezien die dezelfde functie hebben.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
<myvideo>XBMC.ActivateWindow(MyVideos)</myvideo>
<mymusic>XBMC.ActivateWindow(MyMusic)</mymusic>
<mypictures>XBMC.ActivateWindow(MyPictures)</mypictures>
<mytv>XBMC.ActivateWindow(VideoLibrary,TvShows)</mytv>
<red>XBMC.ActivateWindow(Home)</red>
<green>XBMC.ActivateWindow(MyVideos)</green>
<yellow>XBMC.ActivateWindow(MyMusic)</yellow>
<blue>XBMC.ActivateWindow(MyPictures)</blue>
Ja! Dat was 'm. Tnx :)
Ik had me inderdaad helemaal geconcentreerd op rood,geel, groen en blauw en deze dus niet gezien. Gewoon de keymap in de userdata-map aanpassen werkt nu inderdaad wel.

Iedereen ook bedankt voor de info over de skins. Als ik tijd en zin heb zal ik dus ook wat andere skins uitproberen. Gisteren al wat gespeeld met Refocus maar die had niet zoveel opties om het menu aan te passen zo leek het.

• PSU_freak
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 01-10 21:51
PSU_freak schreef op woensdag 19 september 2012 @ 22:37:
Ik draai al een tijdje xbmc op ubuntu 12.04 met een ati 4350. Ik heb daarbij het probleem dat er midden in het scherm een grote blokjes waas ontstaat. Dit gebeurt zowel in het menu als in een film. Het moment van optreden is wanneer de framerate van de videokaart verandert (de optie "Adjust display refresh rate to match video" staat ingeschakeld).

Op het moment dat het optreed in een film kun je weer terug naar het menu en dan is het beeld in het menu weer goed. Als je vervolgens weer naar de full screen film gaat is de film weer slecht. Hetzelfde geldt als het probleem zich voordoet in het menu, de film ziet er dan goed uit maar bij het teruggaan naar het menu is alles weer slecht.

Het probleem treedt met alle frequentie wijzigingen op, 24, 50 en 60fps.

Bijgevoegd een screenshot met het probleem zichtbaar in het menu. De zijkanten van het scherm zijn wel nog goed.

Ik heb ook al geprobeerd vsync aan en uit te zetten en de laatste beta ati catalyst te installeren.
[afbeelding]
Heeft iemand dit rare pixelation effect ook gehad? Of een oplossing?

• Buzzie
  • Laatst online: 24-09 15:53
Ik heb ook een probleem met XBMC.

Ik ben aan het stoeien geweest om mijn databases op mijn NAS te krijgen.
Dit is uiteindelijk niet gelukt en heb besloten om dat ook niet meer te doen omdat ik XBMC toch maar op 1 machine draai.

Nu krijg ik zeer vaak dat XBMC gewoon vast loopt. Als ik een serie heb gekeken bijvoorbeeld en ik weer naar een ander scherm wil gaan....of als ik iets wil starten....het geluid loopt wel maar het beeld niet.
Zeer irritant.
Ik heb de mappen van XBMC allemaal al is verwijderd en XBMC opnieuw geinstalleerd en de databases opnieuw aangemaakt.
Wat ik niet heb gedaan is XBMC verwijderd via programma verwijderen van Windows. Geen idee of dit iets uitmaakt.

Iemand enig idee wat dit kan zijn??

XBMC eden op een Windows 7 x64 machine met Aeon Nox skin op een Zotac Zbox

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-10 16:51
Waarom heb je het dan zo verwijderd ipv via de normale manier? :?

Heb je je xbmc-profielfolder ook gedelete? Gooi die anders eens volledig weg uit C:\Users\<usernaam>\Application Data\Roaming

• Buzzie
Fire69 schreef op donderdag 27 september 2012 @ 23:11:
Waarom heb je het dan zo verwijderd ipv via de normale manier? :?

Heb je je xbmc-profielfolder ook gedelete? Gooi die anders eens volledig weg uit C:\Users\<usernaam>\Application Data\Roaming
ja dat vraag ik mezelf nu ook wel is af :)

maar ja ik heb alle mappen verwijderd....ook de map die jij noemt....heb ik al een paar keer gedaan maar geen succes :(
enige wat ik nog kan bedenken is dat ik de fout in ben gegaan door niet de normale manier van verwijderen te gebruiken.
dat zal ik van het weekend nog is proberen en dan opnieuw te installeren en de database opnieuw aan te maken....als dat niet goed gaat dan maar misschien een herinstallatie van Windows.

• schumi2004
Buzzie schreef op donderdag 27 september 2012 @ 23:15:
[...]

ja dat vraag ik mezelf nu ook wel is af :)

maar ja ik heb alle mappen verwijderd....ook de map die jij noemt....heb ik al een paar keer gedaan maar geen succes :(
enige wat ik nog kan bedenken is dat ik de fout in ben gegaan door niet de normale manier van verwijderen te gebruiken.
dat zal ik van het weekend nog is proberen en dan opnieuw te installeren en de database opnieuw aan te maken....als dat niet goed gaat dan maar misschien een herinstallatie van Windows.
Registry cleaner al eens geprobeerd? CCleaner?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57

Acolyte57

Magic schreef op woensdag 26 september 2012 @ 11:09:
Dit bleek de gouden tip, hij is nog niet zo snel als de apple remote, maar zeker goed werkbaar zo :)
Hee, inderdaad! Stuk snappier zo. En ik heb al ruim 3 jaar een Harmony One die niet zo ingesteld stond :')

~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Acolyte57 schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 00:36:
[...]

Hee, inderdaad! Stuk snappier zo. En ik heb al ruim 3 jaar een Harmony One die niet zo ingesteld stond :')
Dat gaat ik ook eens proberen, wordt nu ook wel benieuwd.

Edit:
Neem aan dat alleen de retry count op 1 voldoende is? Staan namelijk nog wat meer settings.
Step 4 - ** optional ** Configuring Delays

The Harmony remote is slow and unreliable without a few minor tweaks. Thanks to jv4779, there's a way to make it a bit faster and a lot more reliable. Here's the data:
Apple remote: 157-200 ms
Harmony (1 retries, 0 ms inter-key delay): 176 ms (not reliable at all)
Harmony (1 retries, 100 ms inter-key delay): 272 ms (reliable)
Harmony (3 retries, 0 ms inter-key delay): 370 ms (not very reliable on up/down)
Harmony (3 retries, 100 ms inter-key delay): 480 ms (reliable)
And here's the secret:
Set the inter-key delay to 100ms.
Click on Troubleshoot" for the Plex device
"See more options"
"Plex doesn't appear to receive every command correctly"
"The device responds too much to some commands"
Set the retry count to 1 instead of 3.
Click "Yes" when it asks if you'd like to update the remote now (if not, it won't save it).

[ Voor 63% gewijzigd door schumi2004 op 28-09-2012 01:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57

Acolyte57

Ja, die van 3 naar 1 halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Thanks @Amelandbor, geweldige tip ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rintje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-09 18:55
Ook geprobeerd met m'n Harmony 555, en hij het werkt inderdaad een tikkie soepeler nu. Toppie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
rintje schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 22:26:
Ook geprobeerd met m'n Harmony 555, en hij het werkt inderdaad een tikkie soepeler nu. Toppie!
Ik heb hem weer even terug naar 3 gezet want om 1 of andere reden kwam het signaal niet helemaal lekker aan bij XBMC. Geen idee of het met afstand of omgeving verlichting te maken heeft maar iig XBMC reageerde niet op het uitschakel commando net zo mijn dat hij reageerde (of slechter reageerde) op direction buttons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rintje
Hmm, bij mij gaat ie inderdaad ook niet meer uit.. das nou jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
rintje schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 22:48:
Hmm, bij mij gaat ie inderdaad ook niet meer uit.. das nou jammer.
Ik ga er gewoon tussen inzitten, 2 dus, kijken wat deze doet.

• Buzzie
schumi2004 schreef op donderdag 27 september 2012 @ 23:46:
[...]

Registry cleaner al eens geprobeerd? CCleaner?
Yep.

Net alles op de normale manier verwijderd via software scherm.
gekeken of echt alles weg was en dit was het geval.
CCleaner gedraait en niets gevonden wat ook maar met xbmc van doen had.

XBMC opnieuw geinstalleerd en net tijdens het configureren van alles sloeg hij weer vast.

Zo nog ff kijken of een system herstel van een paar weken geleden helpt....anders wordt het een herinstall van Windows ben ik bang :(

• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 30-09 14:58
Buzzie schreef op donderdag 27 september 2012 @ 23:07:
Ik heb ook een probleem met XBMC.

Ik ben aan het stoeien geweest om mijn databases op mijn NAS te krijgen.
Dit is uiteindelijk niet gelukt en heb besloten om dat ook niet meer te doen omdat ik XBMC toch maar op 1 machine draai.

Nu krijg ik zeer vaak dat XBMC gewoon vast loopt. Als ik een serie heb gekeken bijvoorbeeld en ik weer naar een ander scherm wil gaan....of als ik iets wil starten....het geluid loopt wel maar het beeld niet.
Zeer irritant.
Ik heb de mappen van XBMC allemaal al is verwijderd en XBMC opnieuw geinstalleerd en de databases opnieuw aangemaakt.
Wat ik niet heb gedaan is XBMC verwijderd via programma verwijderen van Windows. Geen idee of dit iets uitmaakt.

Iemand enig idee wat dit kan zijn??

XBMC eden op een Windows 7 x64 machine met Aeon Nox skin op een Zotac Zbox
Wat je zou kunnen proberen is een her installatie van windows, of overstappen naar open elec.

• Henkske
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17-09 19:04
Allen,

Weet iemand wat de beste methode is om je NFS shares beschikbaar te hebben zodra XBMC is opgestart?

Ik heb mijn NFS shares via FSTAB ingestelt maar aangezien XBMC is opgestart VOORDAT mijn NAS "wakker" is zijn mijn shares in XBMC niet beschikbaar.

• rintje
schumi2004 schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 22:51:
[...]

Ik ga er gewoon tussen inzitten, 2 dus, kijken wat deze doet.
Op 2 gaat 'ie wel weer uit gelukkig. Hij lijkt ook nog steeds snappier dan op 3, dus voorlopig laat ik hem hier maar even op.

[ Voor 40% gewijzigd door rintje op 29-09-2012 23:13 ]

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 04:19

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Henkske schreef op zaterdag 29 september 2012 @ 22:28:
Allen,

Weet iemand wat de beste methode is om je NFS shares beschikbaar te hebben zodra XBMC is opgestart?

Ik heb mijn NFS shares via FSTAB ingestelt maar aangezien XBMC is opgestart VOORDAT mijn NAS "wakker" is zijn mijn shares in XBMC niet beschikbaar.
Je nas wakker hebben. Je share is domweg niet toegankelijk als je nas niet wakker is. Je zou eventueel een cronjob kunnen bouwen, die periodiek controlleert of je nas nog wakker is.

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaero
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 01-10 10:46
Iemand toevallig enig idee of het mogelijk is om XBMC als een service te draaien? Wil graag via maraschino info er uit roppen, Sickbeard laten updaten, Couchpotato laten updaten maar dan zonder dat XBMC constant aan hoeft te staan..

Platform: Windows
XBMC 11 van 27 juli..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Er is volgens mij ergens een versie beschikbaar die 'headless' kan draaien, als server dus.
Moet je eens naar zoeken op het xbmc-forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaero
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 01-10 10:46
Had inderdaad al wat gevonden. Maar wordt er niet echt wijzer van of het er nu al in zit of dat ze er nu nog mee bezig zijn.. Kwam allemaal git pull requests tegen met verwijzing naar verwijzing :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15-09 23:31
Dat is inderdaad een XBMC versie als service. Het is echter enkel voor Linux beschikbaar.

Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 01-10 19:45
Is er iemand hier die Openelec frodo (ION/Generic) gebruikt? Zo ja welke versie gebruiken jullie?

Deze: http://sources.openelec.tv/tmp/image/openelec-frodo/ heeft wat issues mbt films die in een raar formaat worden afgespeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-10 15:13

zAo

GPLv2 Fanboy

Ik heb een ZOTAC AD10 (Fusion 350) met Openelec. Nu kraakt het geluid alleen heel erg, tenzij ik de video sync anders instel. Dan loopt het geluid alleen achter/out-of-sync. Ik heb alle mogelijkheden geprobeerd, maar niets werkt; ook 24p niet (TV gaat wel netjes op 24p).

Hoe stellen jullie XBMC op Fusion's in?
Afbeeldingslocatie: http://s7.postimage.org/qzl31whhl/xbmc_videoplayback_settings.jpg

Edit: Screenshot is geleend, TV zit op HDMI en geluid is analoog.

[ Voor 7% gewijzigd door zAo op 01-10-2012 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
lowfi schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 11:39:
Is er iemand hier die Openelec frodo (ION/Generic) gebruikt? Zo ja welke versie gebruiken jullie?

Deze: http://sources.openelec.tv/tmp/image/openelec-frodo/ heeft wat issues mbt films die in een raar formaat worden afgespeeld.
Probeer het forum eens, zat builds te vinden http://openelec.tv/forum/...?limit=20&start=940#48054

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Laatst online: 01:03

OMX2000

By any means necessary...

Weet iemand hier of er kant en klare builds zijn van Openelec Frodo met de HBR Patch voor Intel? Dat zou ervoor moeten zorgen dat DTS HD MA en TrueHD ondersteund wordt door Intel/Linux/openelec builds.

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
OMX2000 schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 13:03:
Weet iemand hier of er kant en klare builds zijn van Openelec Frodo met de HBR Patch voor Intel? Dat zou ervoor moeten zorgen dat DTS HD MA en TrueHD ondersteund wordt door Intel/Linux/openelec builds.
Doe eens 1 post boven die van jezelf lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000

OMX2000

schumi2004 schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 13:07:
[...]

Doe eens 1 post boven die van jezelf lezen.
Mega oeps! |:( Teveel tegelijk aan het doen... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goedemiddag,

Ik loop tegen het volgende probleem aan:

Wanneer ik xbmc opnieuw installeer en configureer kan ik wel de informatie van de films downloaden. Echter wanneer ik nieuwe films aan mijn source heb toegevoegd krijg ik de volgende melding: geen verbinding met remote server. wilt u doorgaan met scannen?

Als ik dan handmatig de source verwijder en opnieuw toevoeg krijg ik dezelfde melding.

De oplossing is xbmc opnieuw installeren dan werkt het weer perfect. tot het moment dat er nieuwe films worden toegevoegd.

Heeft iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen.

specs: foxconn at3500 /4gig / windows 7 / xbmc eden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Welke album- en artist scraper hebben jullie eigenlijk voor muziek ingesteld? Ik heb nu Universal scraper ingesteld maar die pakt ook niet alles. Met een vrij bekende naam als Green Day heeft hij problemen bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000

OMX2000

Voor eventueel anderen die willen experimenteren met DTS HD MA en Intel/Openelec/Frodo? Ik heb net de laatste build van hier geprobeerd : https://www.dropbox.com/s...lec-Next----Latest-builds

DTS HD werkt hier bij mij. Stabiliteit is nog niet wat het moet zijn lijkt het. Midden in een film op info drukken was een crash van xbmc. X restarte en het werkte weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
D-e-n schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 14:23:
Welke album- en artist scraper hebben jullie eigenlijk voor muziek ingesteld? Ik heb nu Universal scraper ingesteld maar die pakt ook niet alles. Met een vrij bekende naam als Green Day heeft hij problemen bij mij.
En welke providers heb je dan weer ingesteld in deze universal scrapper, zou het daar niet aan kunnen liggen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
schumi2004 schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 14:57:
[...]

En welke providers heb je dan weer ingesteld in deze universal scrapper, zou het daar niet aan kunnen liggen ;)
Sorry. Ik dacht er iets te makkelijk over. Ik dacht dat dát dan wel gelijk was ingesteld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
Wil vanaf volgens jaar een tablet gaan kopen en heb nu een htpc in mijn woonkamer staan met OpenElec erop.
Is het mogelijk om via bijvoorbeeld wake on lan, dan mijn htpc in de woonkamer aan te zetten en de films en series die ik hier op heb staan via mijn tablet te bekijken?

Zag in de app store van android wel een xbmc remote, maar hierbij kon je geen films afspelen. Alleen maar trailers en film info bekijken of je xbmc machine bedienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
G.Scholtens schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 15:02:
Wil vanaf volgens jaar een tablet gaan kopen en heb nu een htpc in mijn woonkamer staan met OpenElec erop.
Is het mogelijk om via bijvoorbeeld wake on lan, dan mijn htpc in de woonkamer aan te zetten en de films en series die ik hier op heb staan via mijn tablet te bekijken?

Zag in de app store van android wel een xbmc remote, maar hierbij kon je geen films afspelen. Alleen maar trailers en film info bekijken of je xbmc machine bedienen.
Gaat heel goed en met een beetje mazzel is xbmc iets of wat meer volwassen genoeg om ook stabiel op je tablet te kunnen draaien ;) (Ga er gemakshalve van uit dat je een Android tablet koopt ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
schumi2004 schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 15:21:
[...]

Gaat heel goed en met een beetje mazzel is xbmc iets of wat meer volwassen genoeg om ook stabiel op je tablet te kunnen draaien ;) (Ga er gemakshalve van uit dat je een Android tablet koopt ;) )
Ga denk ik wel een android tablet kopen. Volgens mij komt samsung volgend voorjaar met een nieuw 10inch tablet met een hoge resolutie, en anders neem ik de note 10inch tablet.

Maar met welke app moet ik dan werken voor de tablet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
G.Scholtens schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 15:25:
[...]

Ga denk ik wel een android tablet kopen. Volgens mij komt samsung volgend voorjaar met een nieuw 10inch tablet met een hoge resolutie, en anders neem ik de note 10inch tablet.

Maar met welke app moet ik dan werken voor de tablet?
XBMC zoals ik al zei ;)
Zelf doe ik het nu nog met gewone explorer (ES Explorer) en BSPlayer maar dit is wel behelpen en staat niet zo leuk bij vrienden en familie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
schumi2004 schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 15:34:
[...]

XBMC zoals ik al zei ;)
Zelf doe ik het nu nog met gewone explorer (ES Explorer) en BSPlayer maar dit is wel behelpen en staat niet zo leuk bij vrienden en familie ;)
Jij bedoeld de xmbc android client zeker?

Ik draai dus al xbmc (openelec) op een vaste computer in huis. Via de tablet wil ik dus deze machine aan / uit kunnen zetten. En de xbmc versie die ik op die machine dus heb, wil ik dus op mijn tablet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
G.Scholtens schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 15:40:
[...]

Jij bedoeld de xmbc android client zeker?

Ik draai dus al xbmc (openelec) op een vaste computer in huis. Via de tablet wil ik dus deze machine aan / uit kunnen zetten. En de xbmc versie die ik op die machine dus heb, wil ik dus op mijn tablet.
XBMC Android client ja, voor het WOL gebeuren van je huidige PC zul je denk toch een exteren app moeten gebruiken denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
De Android-remote doet volgens mij ook WOL :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
Fire69 schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 15:47:
De Android-remote doet volgens mij ook WOL :)
Tegen de tijd dat ik mijn tablet heb zal ik eens kijken. Maar het moet dus wel mogelijk zijn en daar ging het mij om. Zou wel relaxed zijn om zo films te kijken, hebben namelijk maar 1 tv in huis :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-09 10:13

seninha

god's right foot

Ik vraag me het volgende af.
Thuis heb ik een PC staan welke als server wordt gebruikt.

Nou loop ik met de gedachte om in deze PC welke op win 7 draait een DVB-S HD tuner in te bouwen om oa "free to air" channels te ontvangen.

Alleen voor ik dit ga doen wil ik weten of er een mogelijkheid is om de signaal wat er dan binnen komt op de een of ander manier te streamen naar mijn XBMC systeem zodat ik via de TV naar de uitzending kan kijken.

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is zeker mogelijk :) Check Mediaportal even. Deze software installeer je op je "server" en als je een PVR build van XBMC installeert kun je de kanalen gewoon kijken op XBMC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
Weet iemand of het mogelijk is om een bepaalde Add-on (in dit geval gaat het om SpotyXBMC) direct onder een button op de remote (via remote.xml) te hangen ? Wat voor actie moet ik daar aan de button koppelen, of is dit niet mogelijk ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Verwijderd schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 11:48:
Dat is zeker mogelijk :) Check Mediaportal even. Deze software installeer je op je "server" en als je een PVR build van XBMC installeert kun je de kanalen gewoon kijken op XBMC.
Zijn die PVR-builds niet vrij experimenteel? Of is dat gewoon Eden met een beetje extra?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
sverzijl schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 14:25:
Weet iemand of het mogelijk is om een bepaalde Add-on (in dit geval gaat het om SpotyXBMC) direct onder een button op de remote (via remote.xml) te hangen ? Wat voor actie moet ik daar aan de button koppelen, of is dit niet mogelijk ?
Zie http://wiki.xbmc.org/inde...ist_of_built-in_functions RunScript of RunAddon functies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
Ik zat er toevallig net naar te kijken. Tnx. Werkt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tk55
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Waarom zie ik bij Openelec 2.0 beta 7 geen addons? Ik vond via Google al iets waar stond dat ze geen addons meer gebruiken maar dat lijkt me wat raar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
Tk55 schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 15:34:
Waarom zie ik bij Openelec 2.0 beta 7 geen addons? Ik vond via Google al iets waar stond dat ze geen addons meer gebruiken maar dat lijkt me wat raar?
Dat lijkt me ook sterk. Werk nu met een 'eigen' OpenElec build van 29 sep (master branch + spotyXBMC add-on meegecompileerd) en daar zitten standaard nog steeds een hele zooi add-ons in (/usr/share/xbmc/addons/ en ~/.xbmc/addons).

[ Voor 3% gewijzigd door sverzijl op 02-10-2012 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tk55
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Er zitten wel addons bij, maar ik kan geen nieuwe vinden via System>Add-ons>Get Add-ons, de lijsten zijn gewoon leeg. Overigens lukt het installeren van een skin via USB ook niet.

[ Voor 20% gewijzigd door Tk55 op 02-10-2012 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
Tk55 schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 15:50:
Er zitten wel addons bij, maar ik kan geen nieuwe vinden via System>Add-ons>Get Add-ons, de lijsten zijn gewoon leeg. Overigens lukt het installeren van een skin via USB ook niet.
En ook geen meldingen in xbmc.log (met evt debug aan) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb op mijn oude desktop XBMC geïnstalleerd waarmee ik dan mijn films en series op mijn QNAP-212 wil bekijken. Wanneer ik een video hiervan wil openen krijg ik volgende fout in een crashlog:

"The thread tried to read from or write to a vitual address for which it does not have the appropriate access"

Op mijn Nas staat wel een account met paswoord, maar hoe zet ik dit ook in XBMC zodat hij deze video's kan afspelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
Verwijderd schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 16:40:
Ik heb op mijn oude desktop XBMC geïnstalleerd waarmee ik dan mijn films en series op mijn QNAP-212 wil bekijken. Wanneer ik een video hiervan wil openen krijg ik volgende fout in een crashlog:

"The thread tried to read from or write to a vitual address for which it does not have the appropriate access"

Op mijn Nas staat wel een account met paswoord, maar hoe zet ik dit ook in XBMC zodat hij deze video's kan afspelen?
Via Add Source -> Add network location kan je userid/password opgeven.

Of je edit je bestaande path in sources.xml :
zoiets als dit :
...
<path pathversion="1">smb://userid:password@nassie/video/Series/</path>
..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzzie
Buzzie schreef op zaterdag 29 september 2012 @ 12:37:
[...]

Yep.

Net alles op de normale manier verwijderd via software scherm.
gekeken of echt alles weg was en dit was het geval.
CCleaner gedraait en niets gevonden wat ook maar met xbmc van doen had.

XBMC opnieuw geinstalleerd en net tijdens het configureren van alles sloeg hij weer vast.

Zo nog ff kijken of een system herstel van een paar weken geleden helpt....anders wordt het een herinstall van Windows ben ik bang :(
Ok gisteren een complete herinstallatie gedaan van Windows.....XBMC geinstalleerd....Aeon Nox 3.6 erop als skin....wat instellen en.....boem....slaat weer vast.

is daarna meerdere keren vastgelopen.....overgestapt naar Aeon MQ 4.....nog niets aan de hand....verder op internet gekeken zijn er meer mensen waarbij XBMC ook vast loopt bij Aeon Nox 3.6 en 3.5 geen problemen heeft.

dus voor de mensen die nog Aeon Nox 3.5 gebruiken.....wacht met updaten naar 3.6 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
Buzzie schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 16:57:
[...]
is daarna meerdere keren vastgelopen.....overgestapt naar Aeon MQ 4.....nog niets aan de hand....verder op internet gekeken zijn er meer mensen waarbij XBMC ook vast loopt bij Aeon Nox 3.6 en 3.5 geen problemen heeft.

dus voor de mensen die nog Aeon Nox 3.5 gebruiken.....wacht met updaten naar 3.6 :)
Hm, moet zeggen dat ik ook af en toe last heb van hangers met Nox 3.6, waarbij alleen een kill -9 helpt. Is MQ4 net zo configurable als Nox ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzzie
sverzijl schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 17:04:
[...]

Hm, moet zeggen dat ik ook af en toe last heb van hangers met Nox 3.6, waarbij alleen een kill -9 helpt. Is MQ4 net zo configurable als Nox ?
ja behoorlijk....en hij bevalt me wel....maar goed is even wennen ook omdat ik Nox natuurlijk gewend was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57

Acolyte57

Ik ben juist weer terug naar Nox gegaan (ja, wispelturig idd :))... maar hij is bij mij soms ook wat crashy. Vooral bij het afspelen van bestanden vanaf een NAS krijg ik rare dingen als sound die wel speelt, maar video niet, bv. Na een seconde of 20/30 crasht de boel daarna.

Pagina: 1 ... 56 ... 146 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]Let op!!

Als je een vraag stelt, vergeet dan niet:
- Eerst in de debug logging te kijken (eventueel mee te posten via http://www.xbmclogs.com/)!
- Het besturingssysteem te vermelden (OSX, Linux, Windows, ATV, iOS, Android, Raspberry Pi).
- Eventuele informatie als de versie (SVN, Stable, Nightly, XBMC Buntu, OpenELEC etc)
- Eventueel skin versie.

Let a.u.b. ook op met zaken waarvan de legaliteit in twijfel getrokken kan worden (add-ons en bijbehorende sites). Zie ook het algemeen beleid.~~~[/html]