Mijn Films en TV Series, Games en Muziek.
Niemand tips voor betere playback?zAo schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 11:53:
Ik heb een ZOTAC AD10 (Fusion 350) met Openelec. Nu kraakt het geluid alleen heel erg, tenzij ik de video sync anders instel. Dan loopt het geluid alleen achter/out-of-sync. Ik heb alle mogelijkheden geprobeerd, maar niets werkt; ook 24p niet (TV gaat wel netjes op 24p).
Hoe stellen jullie XBMC op Fusion's in?
[afbeelding]
Edit: Screenshot is geleend, TV zit op HDMI en geluid is analoog.
Ja dat had ik dus bijvoorbeeld ook....of een tv serie openen....of rechtermuis knop gebruiken ergens..Acolyte57 schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 18:58:
Ik ben juist weer terug naar Nox gegaan (ja, wispelturig idd)... maar hij is bij mij soms ook wat crashy. Vooral bij het afspelen van bestanden vanaf een NAS krijg ik rare dingen als sound die wel speelt, maar video niet, bv. Na een seconde of 20/30 crasht de boel daarna.
Misschien dat ik ook wel weer terug ga....maar dan pas als die bug eruit is
Verwijderd
Ze zijn experimenteel, zeker. Maar hij draait hier prima! Af en toe moet ik op mijn server de TVservice van Mediaportal herstarten (omdat XBMC dan aangeeft dat alle kaarten bezet zijn terwijl dat niet is) maar verder draait het als een tierelier. Ik las trouwens ergens dat dit makkelijk te tackelen is door een script te maken wat de TVservice herstart en dit script vervolgens af te trappen vanuit XBMC.Zijn die PVR-builds niet vrij experimenteel? Of is dat gewoon Eden met een beetje extra?
Verder zit PVR standaard in de volgende XBMC versie, zegt genoeg
Wat is experimenteel, imo is PVR dat niet meer sinds hij in mainstream meegenomen is.Verwijderd schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 20:26:
[...]
Ze zijn experimenteel, zeker. Maar hij draait hier prima! Af en toe moet ik op mijn server de TVservice van Mediaportal herstarten (omdat XBMC dan aangeeft dat alle kaarten bezet zijn terwijl dat niet is) maar verder draait het als een tierelier. Ik las trouwens ergens dat dit makkelijk te tackelen is door een script te maken wat de TVservice herstart en dit script vervolgens af te trappen vanuit XBMC.
Verder zit PVR standaard in de volgende XBMC versie, zegt genoeg
Ze staan nu zo, maar dan kraakt het geluid dus.

Heb zelf (met AD11) wel Verversingsfrequentie scherm aanpassen aan video aanstaan (anders schokkerig beeld bij sommige series), maar Synchroniseer video met beeldschermfrequentie uit. Heb zelf geen last van audio of of sync (althans nog niet opgevallen), maar als de afwijking gelijk blijft zou je kunnen proberen een vaste offset in te stellen.zAo schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 20:30:
[...]
Ze staan nu zo, maar dan kraakt het geluid dus.
[afbeelding]
Dank je. Als ik dat doe is het geluid goed, maar zie je bij bewegende beelden (vooral landschappen/beeldvullende bewegende beelden) schokjes. De TV blijft ook gewoon op 1080p60 staan, terwijl het een 720p24 MKV is.sverzijl schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 20:47:
[...]
Heb zelf (met AD11) wel Verversingsfrequentie scherm aanpassen aan video aanstaan (anders schokkerig beeld bij sommige series), maar Synchroniseer video met beeldschermfrequentie uit. Heb zelf geen last van audio of of sync (althans nog niet opgevallen), maar als de afwijking gelijk blijft zou je kunnen proberen een vaste offset in te stellen.
Dat kan natuurlijk als je TV ingesteld is op het upscalen van de hele hap. Die instelling heeft dus alleen zin als je de rest van je set ook op het automatisch overnemen van wat uitgestuurd wordt zet. Mijn AV reciever zorgt ook voor de upscaling bij 720p en geeft 1080p 1op1 door met juiste frequentie.zAo schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 21:16:
[...]
Dank je. Als ik dat doe is het geluid goed, maar zie je bij bewegende beelden (vooral landschappen/beeldvullende bewegende beelden) schokjes. De TV blijft ook gewoon op 1080p60 staan, terwijl het een 720p24 MKV is.
Alleen de padverwijzingen zijn opgezet via nfs (/media/Video/Film/). Dat werkt niet onder Windows (Z:\Film). Heb 'pathsubstitution' al geprobeerd in de advancedsettings.xml. Maar in het logbestand blijft 'ie aangeven dat het pad (/media/Video/Film/...) niet bestaat.
Zie ik nu iets over het hoofd?
Ik heb hier gewoon NFS wat ik wel heb gedaan is NFS Client in Windows 7 enabled (Windows Onderdelen in of uitschakelen onder programma's en onderdelen)r3v0ss schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 11:02:
Kan iemand mij even de juiste kant op wijzen? Ik heb een htpc met daarop Arch Linux draaien icm met xbmc. De library zelf staat op m'n servertje in een MySQL database. Dat werkt prima. Nu heb ik een nieuwe laptop met Windows 7 en xbmc. Als ik 'm naar de MySQL server verwijs worden alle gegevens netjes ingeladen.
Alleen de padverwijzingen zijn opgezet via nfs (/media/Video/Film/). Dat werkt niet onder Windows (Z:\Film). Heb 'pathsubstitution' al geprobeerd in de advancedsettings.xml. Maar in het logbestand blijft 'ie aangeven dat het pad (/media/Video/Film/...) niet bestaat.
Zie ik nu iets over het hoofd?
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
eymey schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 11:25:
NFS in Windows? Damn, ik begin echt te weinig verstand (meer) te krijgen van Windows (noch nieuwe ontwikkelingen) door MAC en Linux gebruik
ik heb xbmc (eden stable) draaien op windows 7
airplay/zeroconf aanstaan in xbmc
bonjour (Bonjour Print Services for Windows v2.0.2) geinstalleerd..
maar mijn telefoon (android) ziet xbmc niet maar mijn nas wel..
enableairtunesdebuglog in advancedsettings staat aan.. rest is default dus hoeft er niet in lijkt mij
wat gaat hier fout weet iemand dat zo?
http://forum.xbmc.org/showthread.php?tid=127560eehbiertje schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 13:19:
even een snelle vraag tussendoor..
ik heb xbmc (eden stable) draaien op windows 7
airplay/zeroconf aanstaan in xbmc
bonjour (Bonjour Print Services for Windows v2.0.2) geinstalleerd..
maar mijn telefoon (android) ziet xbmc niet maar mijn nas wel..
enableairtunesdebuglog in advancedsettings staat aan.. rest is default dus hoeft er niet in lijkt mij
wat gaat hier fout weet iemand dat zo?
mss heb je hier iets aan
helaas niet dit is voor de remote control/appletv (dit werkt) toch bedanktfreekweb schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 13:23:
[...]
http://forum.xbmc.org/showthread.php?tid=127560
mss heb je hier iets aan
ik ben bezig of nouja doe een poging om mijn media van de telefoon direct op de tv te kijgen via airplay
Overigens, wat betreft in NFS in Windows nog ff gekeken: Maar ik kan het in Win7 PRO niet vinden bij de windows onderdelen... Misschien zit het alleen in bepaalde edities?....
[ Voor 3% gewijzigd door eymey op 04-10-2012 15:04 ]
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
Volgens mij bedoelt vraagsteller eerder dat hij vanaf z'n Android muziek wel streamen naar XBMC.... maar erg duidelijk staat het er niet (bv., wat hebben de bonjour print services hiermee te maken?).freekweb schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 13:23:
[...]
http://forum.xbmc.org/showthread.php?tid=127560
mss heb je hier iets aan
En ook der zin "Android ziet m'n XBMC niet maar m'n NAS wel". Bedoel je nou dat Android XBMC niet ziet en je NAS wel? Of bedoel je dat je NAS XBMC wel ziet?
Oftewel, wat probeer je precies te bereiken?
Android kan volgens mij vrijwel niets van Airplay. Als je van je Android iets naar XBMC wil streamen, dan moet je UPNP/DLNA gebruiken.
Geupgrade naar eden. Mediaelch gedownload en daar *.info files laten aanmaken.
so far so good. Alle informatie van de films wordt goed weergegeven.
vraag1:
Als ik naar movies ga en daar naar title zie ik dat hij van verschillende films (eigenlijk de hele tijd) icoontjes van dezelfde film meerdere keren weergeeft (soms tot wel 7 keer) Zeker weten dat hij maar één keer op de hdd staat (gecheked)
vraag2:
bij sommige films geeft hij enkel het standaard icoon en als je daar je muis over houd geeft hij de title van een film weer maar dat zegt me niets. Kan ik zien naar welke file op de HDD hij verwijst? ook geeft hij soms het verkeerde icoontje weer (bv maya de bij en dan geeft hij een of andere film maar geen idee welke)
library file is al verschillende keren gerefreshed.
Don't argue with fools, they will bring you down to their level and beat you with experience.
Soms gebeurt het dat er een trailer of sample in de film map staat. Deze geeft hij dan hetzelfde icoon als de normale film.dread schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 16:40:
Vanmiddag eens begonnen mijn XBMC installatie aan te pakken.
vraag1:
Als ik naar movies ga en daar naar title zie ik dat hij van verschillende films (eigenlijk de hele tijd) icoontjes van dezelfde film meerdere keren weergeeft (soms tot wel 7 keer) Zeker weten dat hij maar één keer op de hdd staat (gecheked)
vraag2:
bij sommige films geeft hij enkel het standaard icoon en als je daar je muis over houd geeft hij de title van een film weer maar dat zegt me niets. Kan ik zien naar welke file op de HDD hij verwijst? ook geeft hij soms het verkeerde icoontje weer (bv maya de bij en dan geeft hij een of andere film maar geen idee welke)
ik probeer dus airplay werkend te krijgen op mijn xbmc (windows)eymey schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 15:13:
[...]
Volgens mij bedoelt vraagsteller eerder dat hij vanaf z'n Android muziek wel streamen naar XBMC.... maar erg duidelijk staat het er niet (bv., wat hebben de bonjour print services hiermee te maken?).
En ook der zin "Android ziet m'n XBMC niet maar m'n NAS wel". Bedoel je nou dat Android XBMC niet ziet en je NAS wel? Of bedoel je dat je NAS XBMC wel ziet?
Oftewel, wat probeer je precies te bereiken?
Android kan volgens mij vrijwel niets van Airplay. Als je van je Android iets naar XBMC wil streamen, dan moet je UPNP/DLNA gebruiken.
ik gebruik op mijn htc one x twonky beam om te gaan streamen deze ondersteund airplay..
nu zie ik op mijn telefoon mijn nas die airplay ondersteund dus wel (waar ik vanaf kan streamen)
maar mijn xbmc dus niet..
de bonjour service moet je op je windows pc geinstalleerd hebben voor airplay (als ik de xbmc wiki mag geloven)
oftewel kort gezegd ik probeer gewoon airplay aan de gang te krijgen op windows
wou het kort houden maar ben dus eigenlijk vergeten mijn vraag te stellen

[ Voor 7% gewijzigd door eehbiertje op 04-10-2012 17:19 ]
Zoals ik het gelezen heb zit die optie alleen in de Ultimate en Enterprise versies. In de Professional versie en lager volgens mij niet aanwezig.eymey schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 15:04:
[knip]
Overigens, wat betreft in NFS in Windows nog ff gekeken: Maar ik kan het in Win7 PRO niet vinden bij de windows onderdelen... Misschien zit het alleen in bepaalde edities?....
Testing, one, two ...
When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.
bedankt maar dit werkt bij mijSepp14 schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 17:30:
@ eehbiertje http://code.google.com/p/...structions_9_11_and_later mss heb je daar ook wat aan.
misschien is dit een makkelijke uitleg over het idee [YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=mYu8JpiljHY]
ik weet dat dit geen xbmc is in het filmpje. maar het idee wat ik bedoel wordt uitgelegd
sinds Eden wordt dit ondersteund alleen mijn vraag is dus hoe krijg ik dit werkend op de windows variant..
volgens de xbmc wiki moet je dus bij netwerk "ontvang airplay content" en zeroconf aanzetten

dit staat aan en je moet de bonjour service van apple installeren om airplay te kunnen gebruiken.
voor zover ik weet staat nu alles dus goed ingesteld maar het werkt dus niet op zowel de iphone als android
[ Voor 7% gewijzigd door eehbiertje op 04-10-2012 17:51 ]
Ieder adres zonder username en password ingesteld. Bij mij werkt het wel. Heb alleen geen airplay maar zo regel ik vanaf de bank me xbmc.
When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.
ok sorry vergeten te melden: alle samples heb ik verwijderd:G.Scholtens schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 17:03:
[...]
Soms gebeurt het dat er een trailer of sample in de film map staat. Deze geeft hij dan hetzelfde icoon als de normale film.
was een reactie op deze post:
Vanmiddag eens begonnen mijn XBMC installatie aan te pakken.
vraag1:
vraag2:
edit: vraag 1:
Het probleem kwam door dat het dvd's waren
opgelost door alle dvd's te verwijderen en die te vervangen door mkv
[ Voor 5% gewijzigd door dread op 05-10-2012 10:49 ]
Don't argue with fools, they will bring you down to their level and beat you with experience.
Inderdaad, heb zelf home premium, dus dat gaat 'm al niet worden. Maar kan pathsubstitution hier voor gebruikt worden? Want het lijkt alsof er niks mee gebeurt.hardware-lover schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 17:29:
[...]
Zoals ik het gelezen heb zit die optie alleen in de Ultimate en Enterprise versies. In de Professional versie en lager volgens mij niet aanwezig.
AirPlay is toch Apple only?eehbiertje schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 17:44:
[...]
bedankt maar dit werkt bij mij![]()
misschien is dit een makkelijke uitleg over het idee [video]
ik weet dat dit geen xbmc is in het filmpje. maar het idee wat ik bedoel wordt uitgelegd![]()
sinds Eden wordt dit ondersteund alleen mijn vraag is dus hoe krijg ik dit werkend op de windows variant..
volgens de xbmc wiki moet je dus bij netwerk "ontvang airplay content" en zeroconf aanzetten
[afbeelding] *dit plaatje komt van de wiki
dit staat aan en je moet de bonjour service van apple installeren om airplay te kunnen gebruiken.
voor zover ik weet staat nu alles dus goed ingesteld maar het werkt dus niet op zowel de iphone als android
Als je zegt dat Android het ook kan (zou moeten kunnen) wil ik wel een poging eraan wagen het werkend te krijgen.
ja klopt maar voor zover ik het overal lees op internet moet dit gewoon werkenschumi2004 schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 21:06:
[...]
AirPlay is toch Apple only?
Als je zegt dat Android het ook kan (zou moeten kunnen) wil ik wel een poging eraan wagen het werkend te krijgen.
http://www.knowyourmobile...lay_apps_for_android.html
het is dus mijn bedoeling om fotos/video direct vanaf mijn telefoon te streamen naar xbmc..
en aangezien dit ingebouwd zit in eden.
is het een kwestie van de bonjour service installeren en airplay/zeroconf aan te zetten
mirroring werkt dan niet maargoed dat maakt mij persoonlijk niet zoveel uit
weet niet waar je op draait aangezien op de mac en linux alles werkt (ook mirroring)
dit is 1 van de sites waar een uitleg op staat
http://cybernetnews.com/xbmc-airplay-on-windows/
succes
Ik zal het eens proberen, moet wel even nieuwe build maken aangezien ik airplay eruit gesloopt hadeehbiertje schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 21:56:
[...]
ja klopt maar voor zover ik het overal lees op internet moet dit gewoon werken
http://www.knowyourmobile...lay_apps_for_android.html
het is dus mijn bedoeling om fotos/video direct vanaf mijn telefoon te streamen naar xbmc..
en aangezien dit ingebouwd zit in eden.
is het een kwestie van de bonjour service installeren en airplay/zeroconf aan te zetten
mirroring werkt dan niet maargoed dat maakt mij persoonlijk niet zoveel uit![]()
weet niet waar je op draait aangezien op de mac en linux alles werkt (ook mirroring)
dit is 1 van de sites waar een uitleg op staat [
url]http://cybernetnews.com/xbmc-airplay-on-windows/[/url]
succes
Grappig overigens dat ik net de door jouw gelinkte site knowyourmobile. zat te lezen
heb zelf dit probleem met windows
normaal zou ik zeggen laat maar zitten maar er zoveel mogelijk uithalen is het leukste naar mijn mening
Gewoon omdat het kan, over een uurtje weet ik heteehbiertje schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 22:05:
@schumi2004 ben benieuwd of jij het wel zo aan de praat krijgt..
heb zelf dit probleem met windows
normaal zou ik zeggen laat maar zitten maar er zoveel mogelijk uithalen is het leukste naar mijn mening
Edit:
Toch niet dus. Het achteraf weer activeren van AirPlay support in OE zorgt er dus niet voor dat je het weer krijgt. Dat wordt weer een clean build

[ Voor 17% gewijzigd door schumi2004 op 04-10-2012 23:20 ]
Bij iphone weet ik niet (ik heb geen iphone of ipod touch) maar in theorie zou dat uiteraard moeten werken omdat een Apple device bij uitstek Airplay ondersteunt.eehbiertje schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 17:44:
[...]
bedankt maar dit werkt bij mij![]()
misschien is dit een makkelijke uitleg over het idee [video]
ik weet dat dit geen xbmc is in het filmpje. maar het idee wat ik bedoel wordt uitgelegd![]()
[afbeelding] *dit plaatje komt van de wiki
Echter, bij Android lijkt het me wat logischer dat het niet werkt aangezien ik daar uberhaupt nog geen Airplay support heb gezien.....
Maar de site waar je naar linkt klinkt wel veelbelovend
Echter, eerst maar eens andere problemen oplossen. Hier werkt ineens van de ene op de andere dag audio niet meer in m'n (al maanden stabiel draaiende) XBMC setup op een ION2 bordje met Eden+PVR.....

[ Voor 9% gewijzigd door eymey op 04-10-2012 22:22 ]
Is hier wat vaker langsgekomen dacht ik, ik meende mij te herinneren dat het kon en als ik zo snel bekijk geven meerdere mensen aan dat dit wel werkt.. misschien kan je het als voorbeeld gebruiken:r3v0ss schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 19:21:
[...]
Inderdaad, heb zelf home premium, dus dat gaat 'm al niet worden. Maar kan pathsubstitution hier voor gebruikt worden? Want het lijkt alsof er niks mee gebeurt.
Sneezydevil in "[ervaringen] XBMC Media Center - Deel XV"
Airplaying video should work. Airplaying audio (a.k.a. AirTunes) is not supported when using Eden on windows (will be added in frodo). It depends on the app you are using. Some video apps only deliver audio - these would not work in that case (youtube.app and video + trailer app should be fine for example).
In your log everything looks fine according to AirPlay Video. Nothing tried to connect to it. So you ment audio maybe?
zou het systeem het dan niet goed oppikken?

[ Voor 13% gewijzigd door eehbiertje op 04-10-2012 23:25 ]
Heb een vorige build naar de klote geholpen maar gelukkig had ik er nog 1 en heb het zo juist getest met een OpenELEC development build. Airplay support enabled zonder password en de app iMediashare gebruikt en moet zeggen dat het eigenlijk best goed werkt, krijg alleen de stream niet gestopt nueehbiertje schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 23:25:
op het xbmc.org forum heb ik deze reactie gekregen..
Airplaying video should work. Airplaying audio (a.k.a. AirTunes) is not supported when using Eden on windows (will be added in frodo). It depends on the app you are using. Some video apps only deliver audio - these would not work in that case (youtube.app and video + trailer app should be fine for example).
In your log everything looks fine according to AirPlay Video. Nothing tried to connect to it. So you ment audio maybe?
zou het systeem het dan niet goed oppikken?morgen weer een dag om het uit te vogelen

Edit:
De app PlayTo werkt niet.
Ik bedien XBMC via de officiële xbmcRemote op de iPad.
Als ik naar (bijvoorbeeld) muziek ga ziet hij geen muziek in mijn muziek bibliotheek. Als ik op het icoontje album of artiest klik laat hij ook zien dat ik geen albums heb.
Ik kan mijn muziek alleen benaderen via de mappenstructuur op de iPad. Dan ziet hij wel alles, maar hij herkent niet de albums.
Hoe kan ik er voor zorgen dat hij wel gewoon albums en artiesten ziet in de remote app (zodat ik daar ook op kan zoeken)?
XBMC updatet de library wel automatisch met opstarten, en heeft ook al voor al mijn muziek thumbs gedownload. Als ik op mijn W7 pc in XBMC met rechts op een nummer klik zie ik dat hij wel gewoon artiesten naam en album info weet.
[ Voor 9% gewijzigd door nils_vdg op 05-10-2012 00:24 ]
In die folder view de map met muziek selecteren, menu op vragen en kiezen voor toevoegen aan bibliotheek. Vindt het zelf ook niet logisch gezien de manier hoe video toegevoegd kan/moet worden maar zo moet het.nils_vdg schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 00:21:
Even een noob vraagje.
Ik bedien XBMC via de officiële xbmcRemote op de iPad.
Als ik naar (bijvoorbeeld) muziek ga ziet hij geen muziek in mijn muziek bibliotheek. Als ik op het icoontje album of artiest klik laat hij ook zien dat ik geen albums heb.
Ik kan mijn muziek alleen benaderen via de mappenstructuur op de iPad. Dan ziet hij wel alles, maar hij herkent niet de albums.
Hoe kan ik er voor zorgen dat hij wel gewoon albums en artiesten ziet (zodat ik daar ook op kan zoeken)?
XBMC updatet de library wel automatisch met opstarten, en heeft ook al voor al mijn muziek thumbs gedownload. Ik draai XBMC op W7 pc.
oke nice die 1e build van je was ook linux based?schumi2004 schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 00:21:
[...]
Heb een vorige build naar de klote geholpen maar gelukkig had ik er nog 1 en heb het zo juist getest met een OpenELEC development build. Airplay support enabled zonder password en de app iMediashare gebruikt en moet zeggen dat het eigenlijk best goed werkt, krijg alleen de stream niet gestopt nu
Edit:
De app PlayTo werkt niet.
aangezien het probleem voornamelijk op windows voor komt maar zal het met de genoemde app even proberen of ik het hier werkend krijg
(iets met digibeten in huis wat me tegen houd open elec te gebruiken)
mocht het werken maak ik wel een tutorial ervan
Met mediaelch heb ik nfo files gecreated en alle info wordt netjes weergegeven behalve de rating. HEt klopt dat mediaelch geen rating invult bij het ophalen van informatie bij imdb.
Enkel als ik de informatie van de film in xbmc opvraag en refresh click en overrule dat hij de informatie uit de nfo file moet halen, haalt hij de info op van imdb met de rating.
Is er een manier dat ik dit niet altijd bij elke film moet doen maar ergens globaal.
edit: ok gaat niet werken dus..
http://forum.xbmc.org/sho...d=132695&highlight=rating
[ Voor 8% gewijzigd door dread op 05-10-2012 13:06 ]
Waarom zou OpenElec dan niet geschikt zijn? De 'eindgebruiker' ziet alleen XBMC en of dat nu onder Windows draait of Linux maakt verder weinig uit.eehbiertje schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 10:09:
[...]
(iets met digibeten in huis wat me tegen houd open elec te gebruiken)
omdat ze ook willen internetten en alles (en hem af en toe als gewone pc willen gebruiken)sverzijl schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 10:48:
[...]
Waarom zou OpenElec dan niet geschikt zijn? De 'eindgebruiker' ziet alleen XBMC en of dat nu onder Windows draait of Linux maakt verder weinig uit.
en alles wat dan niet op windows lijkt

airplay heb ik nu aan de gang gekregen of in ieder geval het idee

als ik upnp aanzet kan ik hem met Imediashare vinden en direct alles naar de tv streamen qua fotos en dergerlijke

@schumi2004 had jij upnp aan of uitstaan?
Dat is sowieso niet mogelijk met OpenElec, heeft verder weinig met al dan niet digibeet zijn te maken. Maar goed, duidelijkeehbiertje schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 10:52:
[...]
omdat ze ook willen internetten en alles (en hem af en toe als gewone pc willen gebruiken)
Firefox en Opera zijn wel verkrijgbaar voor Openelec naar mijn weten.sverzijl schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 11:55:
[...]
Dat is sowieso niet mogelijk met OpenElec, heeft verder weinig met al dan niet digibeet zijn te maken. Maar goed, duidelijk
OpenElec is een minimalistische/uitgeklede Linux die eigenlijk alleen bedoeld is om XBMC goed/snel te kunnen draaien. Wil je dingen als Firefox kunnen draaien dan zal je dit als add-on binnen XBMC moeten aanroepen. Kan dus ongetwijfeld, maar dan zou ik persoonlijk toch gewoon een willekeurige andere Linux variant kiezen. Dat maakt je leven een stuk makkelijker.G.Scholtens schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 12:21:
[...]
Firefox en Opera zijn wel verkrijgbaar voor Openelec naar mijn weten.
[ Voor 11% gewijzigd door sverzijl op 05-10-2012 12:41 ]
verder lijkt het me wel wat omdat mijn raspberry pi (raspbmc) nu niet synct met mijn windows systemen (aparte database)
dus overal dezelfde openelec installatie op knallen zou daarvoor handig zijn..
of heeft iemand hier een trucje voor om verschillende versies van xbmc in 1 database te krijgen?
p.s vandaag is het de 10de verjaardag van xbmc

[ Voor 6% gewijzigd door eehbiertje op 05-10-2012 13:14 ]
ik zit met hetzelfde probleem, moet een windows en linux machine op dezelfde database krijgen. Wil vanavond proberen of ik het via de trakt.tv plugin kan syncen (watched statussen en dergelijke).eehbiertje schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 13:10:
ja agh ze hebben er al moeite mee om de tv op hdmi kanaal 2 te zetten.. en een windows pc snappen ze nog een beetje..
verder lijkt het me wel wat omdat mijn raspberry pi (raspbmc) nu niet synct met mijn windows systemen (aparte database)
dus overal dezelfde openelec installatie op knallen zou daarvoor handig zijn..
of heeft iemand hier een trucje voor om verschillende versies van xbmc in 1 database te krijgen?
p.s vandaag is het de 10de verjaardag van xbmc![]()
Maar het kan wel in tegenstelling tot wat je eerder zei dat het niet mogelijk was. Ik draai zelf naar volle tevredenheid Opera dus tja.sverzijl schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 12:35:
[...]
OpenElec is een minimalistische/uitgeklede Linux die eigenlijk alleen bedoeld is om XBMC goed/snel te kunnen draaien. Wil je dingen als Firefox kunnen draaien dan zal je dit als add-on binnen XBMC moeten aanroepen. Kan dus ongetwijfeld, maar dan zou ik persoonlijk toch gewoon een willekeurige andere Linux variant kiezen. Dat maakt je leven een stuk makkelijker.
[ Voor 16% gewijzigd door schumi2004 op 05-10-2012 13:34 ]
Ik geloof dat ik hetzelfde heb nu op mijn AD11 (aangesloten op versterker via pasthrough SP/DIF) nu ik wat meer heb gezien/getest (ik kijk overigens bijna alleen maar 24p mkv's) :zAo schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 11:53:
Ik heb een ZOTAC AD10 (Fusion 350) met Openelec. Nu kraakt het geluid alleen heel erg, tenzij ik de video sync anders instel. Dan loopt het geluid alleen achter/out-of-sync. Ik heb alle mogelijkheden geprobeerd, maar niets werkt; ook 24p niet (TV gaat wel netjes op 24p).
- Adjust display refresh rate to match video aan + Sync playback to display aan => krakerig geluid (bij harder geluid) en af en toe hapering in geluid danwel beeld (afhankelijk of je A/V sync method audio clock danwel video clock is)
- Adjust display refresh rate to math video aan en Sync playback to display uit => Geluid out-of-sync (soms direct (125-175ms), soms pas na een half uur verderop). Dit schijnt een known issue te zijn met 24p materiaal, er is hier ook een global audio delay patch voor toegevoegd aan advancedsettings.xml. Maar daar heb je weinig aan als de delay niet altijd hetzelfde is.
- beide opties uit : Geluid in sync, maar af en toe een heel kleine hicup bij 24p materiaal. Bij 1 serie (tot nu toe dan gevonden, Sherlock) veroorzaakt het echter weer een enorm schokkerige playback. Het lijkt er echter wel op dat dit de minst problematische instelling is.
ho hoschumi2004 schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 13:32:
[...]
Maar het kan wel in tegenstelling tot wat je eerder zei dat het niet mogelijk was. Ik draai zelf naar volle tevredenheid Opera dus tja.
Dat is wel even iets meer dan een browser add-on toevoegen. Just sayinginternetten en alles (en hem af en toe als gewone pc willen gebruiken)"
denk dat het via trakt niet gaat werken (die opties ook nog niet gezien)r3v0ss schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 13:21:
[...]
ik zit met hetzelfde probleem, moet een windows en linux machine op dezelfde database krijgen. Wil vanavond proberen of ik het via de trakt.tv plugin kan syncen (watched statussen en dergelijke).
neem aan dat je de advancedsettings.xml gebruikt om via sql de database extern aan te maken/onderhouden?
anders is dit misschien nog een optie
de database wordt onderhouden door een liux machine die nfs paden teruggeeft aan mysql. Onder Windows heb ik niks aan die paden. Heb al pathsubstitution geprobeert in de advancedsettings.xml, maar dat haalt niks uit. Sync via trakt werkt redelijk, niet alle series worden bijgewerkt, maar dat kan ook aan de trakt site liggen, die is op moment van schrijven donders traag.eehbiertje schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 16:52:
[...]
denk dat het via trakt niet gaat werken (die opties ook nog niet gezien)
neem aan dat je de advancedsettings.xml gebruikt om via sql de database extern aan te maken/onderhouden?
anders is dit misschien nog een optie
Mijn beleving was dat het stukje waar ik op reageerde even alleen de browser betrof maar hebben we het over het "en alles" gedeelte dan is OpenELEC inderdaad een no-go. Ik vind het overigens ook apart te lezen dat de machine ansich naast XBMC eigenlijk als een gewone desktop gebruikt wordt. Ik was redelijk ervan overtuigd dat het merendeel een machine zouden hebben puur en alleen voor XBMC , als HTPC dus maar dat is een mis opvatting van mijn kantsverzijl schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 13:44:
[...]
ho hoHet ging niet alleen om browser maar om :
[...]
Dat is wel even iets meer dan een browser add-on toevoegen. Just saying
Probeer anders deze eens Traktr welke ook met het advanced rating system van Trakt overweg kan , dus niet alleen slecht (0) of goed (10).eehbiertje schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 20:33:
Had van de week zelf ook problemen met trakt... Even de nieuwe versie erop gezet (0.65) en alles werkt weer. nfs is toch ook gewoon mogelijk onder Windows? Volgens mij bij mij wel (ult x64)
nfs onder Windows is alleen mogelijk onder Professional en Ultimate, ik heb zelf Home Premium... Maar dan nog kloppen de bestandspaden niet.eehbiertje schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 20:33:
Had van de week zelf ook problemen met trakt... Even de nieuwe versie erop gezet (0.65) en alles werkt weer. nfs is toch ook gewoon mogelijk onder Windows? Volgens mij bij mij wel (ult x64)
Oh dat is wel beter opzich als ik zondag weer thuis ben gooi ik direct de oude erafschumi2004 schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 20:35:
[...]
Probeer anders deze eens Traktr welke ook met het advanced rating system van Trakt overweg kan , dus niet alleen slecht (0) of goed (10).
Denk dat ik maar eens wat meer moet speuren er zijn zoveel meer plug-ins/add-ons dan ik verwacht had
Waarom heb je onder Windows niks aan die paden? XBMC voor Windows ondersteunt tegenwoordig toch ook gewoon NFS?r3v0ss schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 19:48:
[...]
de database wordt onderhouden door een liux machine die nfs paden teruggeeft aan mysql. Onder Windows heb ik niks aan die paden. Heb al pathsubstitution geprobeert in de advancedsettings.xml, maar dat haalt niks uit. Sync via trakt werkt redelijk, niet alle series worden bijgewerkt, maar dat kan ook aan de trakt site liggen, die is op moment van schrijven donders traag.
Er is een fix voor de hangers in Nox 3.6.. In 3.6.1 zou dit zijn opgelost. Ben benieuwd, want dit vind ik toch wel de beste skin (MQ4 ook even geprobeerd, maar die vind ik maar niets).Buzzie schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 16:57:
[...]
Ok gisteren een complete herinstallatie gedaan van Windows.....XBMC geinstalleerd....Aeon Nox 3.6 erop als skin....wat instellen en.....boem....slaat weer vast.
is daarna meerdere keren vastgelopen.....overgestapt naar Aeon MQ 4.....nog niets aan de hand....verder op internet gekeken zijn er meer mensen waarbij XBMC ook vast loopt bij Aeon Nox 3.6 en 3.5 geen problemen heeft.
dus voor de mensen die nog Aeon Nox 3.5 gebruiken.....wacht met updaten naar 3.6
Kan ik me bij aansluiten, fijne skin, vooral het White Theme komt goed uit de verf. Wordt de update vanzelf geïnstalleerd als je NOX actief hebt onder XBMC?sverzijl schreef op zaterdag 06 oktober 2012 @ 12:58:
[...]
Er is een fix voor de hangers in Nox 3.6.. In 3.6.1 zou dit zijn opgelost. Ben benieuwd, want dit vind ik toch wel de beste skin (MQ4 ook even geprobeerd, maar die vind ik maar niets).
Edit: wordt idd vanzelf bijgewerkt
Edit 2: nog steeds een vastloper met het probleem wat ik al eerder had. Ik kies een bepaalde serie en klik op vernieuwen (omdat sommige nieuw toegevoegde afleveringen niet automatisch gevonden worden) en het systeem hangt. Dat was eigenlijk zowat het enige waar ik tegenaan liep maar dat is blijkbaar niet opgelost.
Toch maar weer even terug naar een andere skin.
[ Voor 31% gewijzigd door hardware-lover op 06-10-2012 14:11 ]
Testing, one, two ...
Als je automatic updates aan hebt staan (zie slide menu bij Add-ons) wel. Staat volgens mij default aan.hardware-lover schreef op zaterdag 06 oktober 2012 @ 14:01:
[...]
Kan ik me bij aansluiten, fijne skin, vooral het White Theme komt goed uit de verf. Wordt de update vanzelf geïnstalleerd als je NOX actief hebt onder XBMC?
Je hebt de naam in ieder geval niet helemaal juist. Maar als je de titels zo overneemt zoals ze op IMDB te vinden zijn dan zouden ze toch gevonden moeten kunnen worden?JBSDM schreef op zaterdag 06 oktober 2012 @ 14:19:
Iemand enig idee waarom bepaalde films niet tussen mijn speelfilms worden getoont? Pirates of the Caribieen 1 bijvoorbeeld niet maar deel 2/3 wel...
http://www.imdb.com/find?...es+of+the+Caribbean&s=all
Testing, one, two ...
ahh weer wat geleerd:) had de naam wel goed maar stond een puntje tussen-.-hardware-lover schreef op zaterdag 06 oktober 2012 @ 14:24:
[...]
Je hebt de naam in ieder geval niet helemaal juist. Maar als je de titels zo overneemt zoals ze op IMDB te vinden zijn dan zouden ze toch gevonden moeten kunnen worden?
http://www.imdb.com/find?...es+of+the+Caribbean&s=all
Dank U!
Thanks.....net XBMC gestart om nieuwe series in library toe te voegen en had dit niet gezien....weer geswitched naar 3.6.1 en alles lijkt goed te gaansverzijl schreef op zaterdag 06 oktober 2012 @ 12:58:
[...]
Er is een fix voor de hangers in Nox 3.6.. In 3.6.1 zou dit zijn opgelost. Ben benieuwd, want dit vind ik toch wel de beste skin (MQ4 ook even geprobeerd, maar die vind ik maar niets).
* Buzzie happy
Hier ook nog vastlopers helaas met 3.6.1. ZIe dat een rollback naar 3.5 ook nog steeds mogelijk is. Dat maar eens proberen.hardware-lover schreef op zaterdag 06 oktober 2012 @ 14:01:
Edit 2: nog steeds een vastloper met het probleem wat ik al eerder had. Ik kies een bepaalde serie en klik op vernieuwen (omdat sommige nieuw toegevoegde afleveringen niet automatisch gevonden worden) en het systeem hangt. Dat was eigenlijk zowat het enige waar ik tegenaan liep maar dat is blijkbaar niet opgelost.
Toch maar weer even terug naar een andere skin.
Ik bedoel ik hou erg van eyecandy enzo en vindt het dan wel jammer dat ik de films die ik origineel heb, niet in mijn XBMC heb staan.....dus vraag me af hoe jullie dat oplossen?

Ja, maar die vind niks.xburchartz schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 23:44:
[...]
Waarom heb je onder Windows niks aan die paden? XBMC voor Windows ondersteunt tegenwoordig toch ook gewoon NFS?
Tuurlijk, doe niet zo malMystic Spirit schreef op zaterdag 06 oktober 2012 @ 17:54:
Wij hebben natuurlijk allemaal alleen maar originele films die we zelf geript hebben waardoor ze in onze library staan![]()
hahah ja uiteraard.....maar stel je hebt een paar films die je bent vergeten om te rippen?? of je harde schijf is vol en het duurt nog ff voor de schijven weer leverbaar zijn?? kan me dan voorstellen dat je toch die film in je database wilt hebben
Als het een serieuze vraag is dan zou ik een fake folder maken met hierin een nfo met een link naar imdbBuzzie schreef op zaterdag 06 oktober 2012 @ 18:41:
[...]
hahah ja uiteraard.....maar stel je hebt een paar films die je bent vergeten om te rippen?? of je harde schijf is vol en het duurt nog ff voor de schijven weer leverbaar zijn?? kan me dan voorstellen dat je toch die film in je database wilt hebben
Jammer dat dit niet werkt bij mijschumi2004 schreef op zaterdag 06 oktober 2012 @ 18:42:
[...]
Als het een serieuze vraag is dan zou ik een fake folder maken met hierin een nfo met een link naar imdb
map aangemaakt -> film naam -> nfo bestand gemaakt met complete link naar imdb voor de film.
Testing, one, two ...
Ik zou een fake mkv bestand aamaken. gewoon tekst bestandje nemen en de extensie veranderen. Ik denk dat die dan wel verschijnt in je library.Buzzie schreef op zaterdag 06 oktober 2012 @ 19:16:
[...]
Jammer dat dit niet werkt bij mij
map aangemaakt -> film naam -> nfo bestand gemaakt met complete link naar imdb voor de film.
Ook dat heb ik geprobeerd zojuist...wel een hee; klein bestand maar dit wordt niet door xbmc opgepakt voor een film en in de library gezet.....tenzij de nfo fout is maar daar ga ik nog ff naar kijkenMystic Spirit schreef op zaterdag 06 oktober 2012 @ 20:33:
[...]
Ik zou een fake mkv bestand aamaken. gewoon tekst bestandje nemen en de extensie veranderen. Ik denk dat die dan wel verschijnt in je library.
Bleek niet in de NFO te zitten maar op deze manier moet er gescand worden met Scan Recursively aan
Nee is niet geheel waar.....als ik een serie toevoeg dan wordt deze keurig opgepikt....dan heb ik alleen een foldernaam zonder maar ook 1 bestand erin.hardware-lover schreef op zaterdag 06 oktober 2012 @ 19:42:
Volgens mij moet er idd een medium te vinden zijn in de folder, anders neemt ie hem niet mee. En dat is maar goed ook gezien ik de TV-series regelmatig leeggooi (Avi, en MKV's eruit, rest blijft staan) en weer vul zodra een nieuw seizoen gestart is.
Helaas is het dan wel weer zo dat XBMC wel de fanart e.d. binnenhaalt maar verdere episodes informatie niet.
Dat vindt ik nog steeds heel erg jammer ten opzichte van MediaPortal die WEL alle episodes informatie binnenhaalt...ook al heb je de daadwerkelijke afleveringen niet fysiek. Ook informatie van toekomstige afleveringen.......blijf ik een gemis vinden.
[ Voor 3% gewijzigd door Buzzie op 06-10-2012 22:10 ]
Ik snap ergens wel je gemis, mediaportal geeft waarschijnlijk aan dat je hem nog moet /rippen/downloaden ?Buzzie schreef op zaterdag 06 oktober 2012 @ 21:58:
[...]
Ook dat heb ik geprobeerd zojuist...wel een hee; klein bestand maar dit wordt niet door xbmc opgepakt voor een film en in de library gezet.....tenzij de nfo fout is maar daar ga ik nog ff naar kijken
Bleek niet in de NFO te zitten maar op deze manier moet er gescand worden met Scan Recursively aan
[...]
Nee is niet geheel waar.....als ik een serie toevoeg dan wordt deze keurig opgepikt....dan heb ik alleen een foldernaam zonder maar ook 1 bestand erin.
Helaas is het dan wel weer zo dat XBMC wel de fanart e.d. binnenhaalt maar verdere episodes informatie niet.
Dat vindt ik nog steeds heel erg jammer ten opzichte van MediaPortal die WEL alle episodes informatie binnenhaalt...ook al heb je de daadwerkelijke afleveringen niet fysiek. Ook informatie van toekomstige afleveringen.......blijf ik een gemis vinden.
Ik ben het met je eens dat dat wel in XBMC gebakken mag worden maar echt een must feature vind ik het niet.
Nope....die haalde gewoon alle informatie binnen van TheTVDB.com als ik me niet vergis en liet dat vervolgens zien.....en als er dan een mkv/avi/whatever aan verbonden was dan kon je dat ook zien (zwart ipv licht grijs)schumi2004 schreef op zaterdag 06 oktober 2012 @ 23:07:
[...]
Ik snap ergens wel je gemis, mediaportal geeft waarschijnlijk aan dat je hem nog moet /rippen/downloaden ?
Ik ben het met je eens dat dat wel in XBMC gebakken mag worden maar echt een must feature vind ik het niet.
en aangezien deze natuurlijk ook steeds een update draait kon je op die manier ook nieuwe afleveringen zien in de lijst waarbij je de mogelijkheid hebt om de informatie van de aflevering niet zichtbaar te maken zodat je niet kon zien wat er nog stond te gebeuren.
Wat ik bedoelde maar verkeerd verwoord hebBuzzie schreef op zaterdag 06 oktober 2012 @ 23:23:
[...]
Nope....die haalde gewoon alle informatie binnen van TheTVDB.com als ik me niet vergis en liet dat vervolgens zien.....en als er dan een mkv/avi/whatever aan verbonden was dan kon je dat ook zien (zwart ipv licht grijs)
en aangezien deze natuurlijk ook steeds een update draait kon je op die manier ook nieuwe afleveringen zien in de lijst waarbij je de mogelijkheid hebt om de informatie van de aflevering niet zichtbaar te maken zodat je niet kon zien wat er nog stond te gebeuren.
Je bent dan wel afhankelijk van de info die is toegevoegd op TVDB want anders komt de nog niet uitgezonden episode info ook niet (lichtgrijs) in het overzicht terug onder Moving Pictures.Buzzie schreef op zaterdag 06 oktober 2012 @ 23:23:
[...]
Nope....die haalde gewoon alle informatie binnen van TheTVDB.com als ik me niet vergis en liet dat vervolgens zien.....en als er dan een mkv/avi/whatever aan verbonden was dan kon je dat ook zien (zwart ipv licht grijs)
Als voorbeeld; het nieuwe seizoen van 2 Broke Girls staat er nu t/m afl. 3 op, 2 afl. zijn inmiddels verschenen, How I met your Mother staat er t/m afl. 7 op en daar zijn er inmiddels ook 2 van verschenen. Maar ik ben het met je eens dat er meer info beschikbaar kan zijn dan onder XBMC al heb je er niet echt veel aan natuurlijk, er valt dan nog steeds niets af te spelen.
Testing, one, two ...
Nee klopt je hebt er inderdaad niet veel aan nee.....maar vindt het wel wat volledigerhardware-lover schreef op zaterdag 06 oktober 2012 @ 23:41:
[...]
Je bent dan wel afhankelijk van de info die is toegevoegd op TVDB want anders komt de nog niet uitgezonden episode info ook niet (lichtgrijs) in het overzicht terug onder Moving Pictures.
Als voorbeeld; het nieuwe seizoen van 2 Broke Girls staat er nu t/m afl. 3 op, 2 afl. zijn inmiddels verschenen, How I met your Mother staat er t/m afl. 7 op en daar zijn er inmiddels ook 2 van verschenen. Maar ik ben het met je eens dat er meer info beschikbaar kan zijn dan onder XBMC al heb je er niet echt veel aan natuurlijk, er valt dan nog steeds niets af te spelen.
en aangezien ik ben begonnen met MediaPortal en het niet in XBMC zit "mis" ik het wel.
Testing, one, two ...
als ik de moviemeter scraper pak is de info gewoon nederlandstalig maar is dit met imdb ook mogelijk?
niet dat ik vaak de info lees maar het is wel handig als je een keer met iemand een film wil gaan kijken
Wat draaien andere mensen op hun Brazos systeempje?
Ik draai onder w7. W7 en xbmc vanaf een ssd. Mijn bibliotheek vanaf een hd.
Na de recente installatie van een nightly, had ik ineens random 24p MKV's die het niet goed deden. Eerst 10 seconden bufferen en daarna wel dik 3.5fps afspelen met haperend geluid.sverzijl schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 13:42:
[...]
Ik geloof dat ik hetzelfde heb nu op mijn AD11 (aangesloten op versterker via pasthrough SP/DIF) nu ik wat meer heb gezien/getest (ik kijk overigens bijna alleen maar 24p mkv's) :
*knip*
Oplossing: in System -> Audio Output even uitvinken dan je een DTS-HD versterker hebt. Als het goed is, gaan er meteen 3 tot 4 vinkjes "uit". Dan je materiaal testen en 1 voor 1 de vinkjes weer aanzetten.
Dit is trouwens wel via HTPC -> HDMI -> receiver -> HDMI -> TV.
Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof
met xbmc frodo en eden.
ik heb al verschillende instellingen gewijzigd. maar het wil maar niet lukken.
Render method, dxva2, verschillende sync opties.
Met bv vlc player speelt alles wel soepel af.
iemand een idee?
Op wat voor hardware draai je, welk OS? Zonder die informatie is het zoeken naar een speld in een hooiberg..thve schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 11:07:
bij mij speelt alle video slecht af met ongeveer 8 fps.
met xbmc frodo en eden.
ik heb al verschillende instellingen gewijzigd. maar het wil maar niet lukken.
Render method, dxva2, verschillende sync opties.
Met bv vlc player speelt alles wel soepel af.
iemand een idee?
Kijk even naar je cpu-load, waarschijnlijk is die maximaal? Dan weet je in ieder geval dat XBMC je videokaart niet gebruikt.
Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done
Zijn daarvoor niet de media stubs?Buzzie schreef op zaterdag 06 oktober 2012 @ 17:31:
Misschien een vreemde vraag maar hoe doen jullie dat in XBMC met originele films??
Ik bedoel ik hou erg van eyecandy enzo en vindt het dan wel jammer dat ik de films die ik origineel heb, niet in mijn XBMC heb staan.....dus vraag me af hoe jullie dat oplossen?
Uit de wiki:
Media stubs
As of v11 (Eden), XBMC now has support for offline media stub files. These are files that represent a media outside of the online digital infrastructure and allow XBMC's library to catalog your "offline" media collection, as well as ask for the media when selected for playback.
Windows Vista 64 bits, Amd Fusion A6 3500Demoniac schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 11:59:
[...]
Op wat voor hardware draai je, welk OS? Zonder die informatie is het zoeken naar een speld in een hooiberg..
Kijk even naar je cpu-load, waarschijnlijk is die maximaal? Dan weet je in ieder geval dat XBMC je videokaart niet gebruikt.
CPU load is maar 25%
Je moet je hardware accelreatie in de instelling van adobe flash aanzetten. Dan is er waarschijnlijk niks meer aan de hand.thve schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 13:56:
[...]
Windows Vista 64 bits, Amd Fusion A6 3500
CPU load is maar 25%
Heeft volgens mij trouwens weinig met XBMC van doen. Het zelfde probleem zou buiten XBMC op moeten treden.
[ Voor 15% gewijzigd door Mystic Spirit op 09-10-2012 14:12 ]
zou het misschien aan een of andere codec kunnen liggen?
Met VLC heb ik echt nergens problemen mee.
In XBMC speelt hij het simpelste filmpje nog niet eens soepel af.
Ja, je kunt in XBMC aangeven welke categorie zenders er weergegeven moeten worden....schumi2004 schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 14:23:
Voor de PVR users onder ons. Ik gebruik bv TVHeadend en daar kan ik per channel categorieën opgeven maar kan ik daar ook iets mee doen in XBMC zelf, bv alleen channels uit de categorie nieuws laten zien?
Dit topic is gesloten.
~~~[html]Let op!!
Als je een vraag stelt, vergeet dan niet:
- Eerst in de debug logging te kijken (eventueel mee te posten via http://www.xbmclogs.com/)!
- Het besturingssysteem te vermelden (OSX, Linux, Windows, ATV, iOS, Android, Raspberry Pi).
- Eventuele informatie als de versie (SVN, Stable, Nightly, XBMC Buntu, OpenELEC etc)
- Eventueel skin versie.
Let a.u.b. ook op met zaken waarvan de legaliteit in twijfel getrokken kan worden (add-ons en bijbehorende sites). Zie ook het algemeen beleid.~~~[/html]