[PSN: DeTjuK] Follow your instinct, no one beats you with character and balls.
Ik stel mijn remote als MCE Keyboard in maar OpenELEC kan er helemaal niks mee, geeft totaal geen reactie. Mijn mening is dat het voor de devs niet zo moeilijk moet zijn om MCE Keyboard te supporten.
Juist, het officiele MCE Keyboard werkt wel? De USB IR reciever in combinatie met de afstandsbediening werkt prima out of the box.schumi2004 schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 12:38:
Ik stel mijn remote als MCE Keyboard in maar OpenELEC kan er helemaal niks mee, geeft totaal geen reactie. Mijn mening is dat het voor de devs niet zo moeilijk moet zijn om MCE Keyboard te supporten.
Heb geen officieel MCE Keyboard. Je ziet de IR ontvanger wel reageren maar OpenELEC doet er niks mee, lijkt wel of er een driver of iets dergelijks mist. Een MCE Remote werkt inderdaad out of the box maar je bent zo beperkt met het mappen van keys.DeTjuk schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 13:22:
[...]
Juist, het officiele MCE Keyboard werkt wel? De USB IR reciever in combinatie met de afstandsbediening werkt prima out of the box.
EDIT:
Vergeet die MCE Keyboard maar ff, eerst dit
https://github.com/OpenEL...d76565b597f76aad065d1f2e2
[ Voor 12% gewijzigd door schumi2004 op 22-03-2012 18:48 ]
Inderdaad vergeet dat MCE tb.... Die link is interessantschumi2004 schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 14:01:
[...]
Heb geen officieel MCE Keyboard. Je ziet de IR ontvanger wel reageren maar OpenELEC doet er niks mee, lijkt wel of er een driver of iets dergelijks mist. Een MCE Remote werkt inderdaad out of the box maar je bent zo beperkt met het mappen van keys.
EDIT:
Vergeet die MCE Keyboard maar ff, eerst dit
https://github.com/OpenEL...d76565b597f76aad065d1f2e2
Precies en dan vlug Keyboard support over IRMystic Spirit schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 20:17:
[...]
Inderdaad vergeet dat MCE tb.... Die link is interessantBen benieuwd hoe de webbrowser straks werkt in OE. Als het een beetje werkt is OE echt behoorlijk compleet aan het worden qua functionaliteit!
ik loop al 2 uur te zoeken maar kan en het filmpje niet weer vinden en niet echt informatie hierover vinden
Dat zou ik ook wel interessant vinden! Ik heb dergelijke previews nog nooit gezien. Heb je een voorbeeldje?eehbiertje schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 23:15:
ik heb ergens gezien dat mensen videopreviews hebben (dat ipv een background image/poster) de video begint te spelen bij bijv tv series.. weet iemand zo hoe deze add on heet of hoe je dat instelt?
ik loop al 2 uur te zoeken maar kan en het filmpje niet weer vinden en niet echt informatie hierover vinden
Onder system bij de instelling staat een optie voor powersaving o.i.d. en daar kan je kiezen voor hibernate, power down, etc. Het zijn niet de exacte termen, maar moet te vinden zijn met dit duwtje in de richting.obsidian schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 00:03:
Hoe kan ik ervoor zorgen dat XBMC geen bevestiging vraagt voor het afsluiten? Als ik op mijn Harmony op afsluiten druk, dan vraag XBMC om bevestiging met dat balkje met 4 keuzes, reboot, shut down, sleep enz
[ Voor 33% gewijzigd door Mystic Spirit op 23-03-2012 08:47 ]
Die heb ik gevonden inderdaad, dat is de standaard instelling voor de powerknop, maar die instelling lijkt ie te negeren.Mystic Spirit schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 08:46:
[...]
Onder system bij de instelling staat een optie voor powersaving o.i.d. en daar kan je kiezen voor hibernate, power down, etc. Het zijn niet de exacte termen, maar moet te vinden zijn met dit duwtje in de richting.
1
| XBMC.ShutDown() |
[ Voor 14% gewijzigd door SidewalkSuper op 23-03-2012 10:16 ]
Samen met Ultraman ben ik bezig geweest om Opera (met Flash!) werkend te krijgen in OE. Het werkt maar er zijn nogal wat issues. Standaard mist OE nogal wat dependencies om uberhaupt een 3rd party programma aan de praat te krijgen. Er moet nog het een en een ander vlak gestreken worden. Naast de missende libraries zijn er nog wat problemen met fontgrootte met verschillende 720p/1080p screens. (ook een groot probleem bij XBMCbuntu, trouwens).Ben benieuwd hoe de webbrowser straks werkt in OE. Als het een beetje werkt is OE echt behoorlijk compleet aan het worden qua functionaliteit
Als je daar mee kan leven heb je in ieders geval een webbrowser tot je beschikking in OpenElec!
Denk niet dat browser support lang op zich laat wachtenDragonFly schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 10:46:
[...]
Samen met Ultraman ben ik bezig geweest om Opera (met Flash!) werkend te krijgen in OE. Het werkt maar er zijn nogal wat issues. Standaard mist OE nogal wat dependencies om uberhaupt een 3rd party programma aan de praat te krijgen. Er moet nog het een en een ander vlak gestreken worden. Naast de missende libraries zijn er nog wat problemen met fontgrootte met verschillende 720p/1080p screens. (ook een groot probleem bij XBMCbuntu, trouwens).
Als je daar mee kan leven heb je in ieders geval een webbrowser tot je beschikking in OpenElec!
schumi2004 in "[ervaringen] XBMC Media Center - Deel XV"
EDIT:
Waar kunnen we die browser vinden?
After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads
Ja.............dus.schumi2004 schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 11:14:
[...]
Denk niet dat browser support lang op zich laat wachten
schumi2004 in "[ervaringen] XBMC Media Center - Deel XV"
EDIT:
Waar kunnen we die browser vinden?
Die Github entry is een (eerste) gevolg van de inspanningen die ik in de vorige post vermeldde. Er dienen een aantal aanpassingen aan OE te worden verricht om uberhaupt iets te kunnen laten draaien. Waaronder de cursor zichtbaar maken (die was hidden) plus het toevoegen van een paar dependencies (maar zeker niet alle)
Het is allemaal nog in het beginstadium.
Het plaatsen van Opera in de /storage dir van OE en daar vanaf draaien lukt in ieders geval. Het is nu de taak om er een addon van de maken zodat ook de onervaren gebruiker er mee kan spelen.
Ik ben blij met je inspanningen en zie uit naar de eerste implementatieDragonFly schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 10:46:
[...]
Samen met Ultraman ben ik bezig geweest om Opera (met Flash!) werkend te krijgen in OE. Het werkt maar er zijn nogal wat issues. Standaard mist OE nogal wat dependencies om uberhaupt een 3rd party programma aan de praat te krijgen. Er moet nog het een en een ander vlak gestreken worden. Naast de missende libraries zijn er nog wat problemen met fontgrootte met verschillende 720p/1080p screens. (ook een groot probleem bij XBMCbuntu, trouwens).
Ik ben een redelijke noob als het hierop aankomt, maar ik ben al blij met basis functionaliteit. Zelfs flash kan ik wel missen. Zou zelf liever zien dat java goed werkt. Geen idee of het één of andere ingewikkelder is. en het laatste waar ik om geef is of er af en toe een font voorbij komt die er niet helemaal top uitziet.
Ik was er niet van op de hoogte dat die commit het gevolg was van jullie inspanningen.DragonFly schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 12:57:
[...]
Ja.............dus.
Die Github entry is een (eerste) gevolg van de inspanningen die ik in de vorige post vermeldde. Er dienen een aantal aanpassingen aan OE te worden verricht om uberhaupt iets te kunnen laten draaien. Waaronder de cursor zichtbaar maken (die was hidden) plus het toevoegen van een paar dependencies (maar zeker niet alle)
Het is allemaal nog in het beginstadium.
Het plaatsen van Opera in de /storage dir van OE en daar vanaf draaien lukt in ieders geval. Het is nu de taak om er een addon van de maken zodat ook de onervaren gebruiker er mee kan spelen.
Wordt nu wel nieuwsgierig hoe het er straks uit gaat zien en werken, keep up the good work
http://openelec.tv/forum/...er-running-with-flash-but.
Kan je e.a.a proberen.........
Thanks. Ik wacht nog een paar dagen want als ik topic zo lees heb ik het idee dat er een zip voorbij komt.DragonFly schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 14:26:
In het OE forum heb ik ergens een link staan met een zipfile van een werkende Opera (nog geen addon).
http://openelec.tv/forum/...er-running-with-flash-but.
Kan je e.a.a proberen.........
Iets anders. Ik probeer addons voor bepaalde profielen uit te schakelen maar wat ik er over terug kan vinden zijn deze global? Ik vroeg me toch af of het niet via een andere manier kan? Krijg nu foutmelding op aantal addons vanwege missende username en password info maar als ik deze vul dan gaat hij de addon uitvoeren wat ook weer niet de bedoeling is.
[ Voor 28% gewijzigd door schumi2004 op 23-03-2012 17:12 ]
Sowieso zijn de profielen in xbmc nog niet 100% uitgewerkt zoals het hoort.
Vaak beb ik als ik uitlog uit 1 profiel en inlog in een ander stukken die blijven hangen, soms de library, soms de sources.
Heel vervelend...
Ja dat kan, maak wel voor de zekerheid een backup van je USERDATA map of de gehele XBMC MAP, je kunt deze vinden in, win7:Yorin schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 11:34:
Kan je upgraden naar de nieuwe versie zonder al je skins, extensions enz. kwijt te raken? Het gaat dan om de Windows-versie.
C:\Users\%username%\AppData\Roaming\XBMC\userdata
C:\Users\%username%\AppData\Roaming\XBMC\
Win XP:
C:\Documents and Settings\%username%\Application Data\XBMC
dat is het hem nu juist ik kan er ook niets over terugvindenMystic Spirit schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 08:46:
[...]
Dat zou ik ook wel interessant vinden! Ik heb dergelijke previews nog nooit gezien. Heb je een voorbeeldje?
heb wel iets gevonden over een programma dat elke 5 seconden een screenshot maakt en die laat zien maar adt was het niet dit speelde soepel af.. (als ik het weer vind pm ik je wel even)
verder weet iemand misschien wat ik verkeerd doe met tv tunes ik heb gisteren aeon mq2 geinstalleerd en zag de optie tv tunes dus opgezocht wat het was..
oke allemaal ingesteld hij zoekt ze ook netjes op ik selecteer deze gebruiken
maar als ik naar het folder menu ga speelt hij ze niet af (tv tunes staat aan) geluid staat op voldoende heb de loop aan en uit gehad.. schrijven naar smb met mijn wachtwoord en loginnaam niets werkt helaas
Of deel het met de rest van de Tweakerseehbiertje schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 22:44:
[...]
dat is het hem nu juist ik kan er ook niets over terugvinden
heb wel iets gevonden over een programma dat elke 5 seconden een screenshot maakt en die laat zien maar adt was het niet dit speelde soepel af.. (als ik het weer vind pm ik je wel even)
-knip-
Knikker je bevindingen maar gewoon in dit topic. Dan vindt ik ze wel weer en onze mede tweakers ook. Ik zal morgen eens even naar de tv tunes optie kijken. Wellicht krijg ik hem hier wel aan de praat. Dan deel ik de resultaten wel even. Ga er nu eerst even een nachtje over slapen.eehbiertje schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 22:44:
[...]
dat is het hem nu juist ik kan er ook niets over terugvinden
verder weet iemand misschien wat ik verkeerd doe met tv tunes ik heb gisteren aeon mq2 geinstalleerd en zag de optie tv tunes dus opgezocht wat het was..
maar als ik naar het folder menu ga speelt hij ze niet af (tv tunes staat aan) geluid staat op voldoende heb de loop aan en uit gehad.. schrijven naar smb met mijn wachtwoord en loginnaam niets werkt helaasook heb ik een bestand genaamd theme.mp3 in de root van de folder gezet ook dit werkt niet.. weet iemand zo waar dit aan kan liggen?

Ik gebruik mijn windows7 HTPC vrijwel alleen voor usenet en XBMC. Heb alles al jaren goed werkend, maar mis net ergens de missende schakel. Films zoek ik met de iPad, waarbij ik de nzbs rechtstreeks in de dropboxfolder kan zetten, waar sab weer zijn nzb's zoekt. Tot zo ver prima, werkt ideaal. In de praktijk is het alleen klikken op iPad, en ff later staat de film uitgepakt en al op de schijf. Hetzelfde geld voor series in combinatie met sickbeard.
En nu moet ik vaak films hernoemen naar "filmnaam (jaar)" en in mijn map met films stoppen, vanwaar XBMC weer automatisch zijn bibliotheek update. Hetzelfde voor series in de map "shows>serienaam>seizoen" alleen die hoef ik nooit te hernoemen.
Ik mis dus de schakel, dat het bestand vanuit SAB in de juiste XBMC folder wordt geplaatst (en eventueel hernoemd). En het liefst ook gelijk alle reclamemeuk verwijderd die altijd met een film meekomt in het mapje. Hoe hebben jullie dit opgelost?
[ Voor 5% gewijzigd door Dennisdn op 24-03-2012 11:15 ]
Je kan eens kijken naar SickBeard en Couchpotato, deze zijn niet alleen voor het hernoemen van de films / series, maar kunnen deze ook nog eens automatisch downloaden.Dennisdn schreef op zaterdag 24 maart 2012 @ 11:13:
Vraagje dat indirect met XBMC te maken heeft.
Ik gebruik mijn windows7 HTPC vrijwel alleen voor usenet en XBMC. Heb alles al jaren goed werkend, maar mis net ergens de missende schakel. Films zoek ik met de iPad, waarbij ik de nzbs rechtstreeks in de dropboxfolder kan zetten, waar sab weer zijn nzb's zoekt. Tot zo ver prima, werkt ideaal. In de praktijk is het alleen klikken op iPad, en ff later staat de film uitgepakt en al op de schijf. Hetzelfde geld voor series in combinatie met sickbeard.
En nu moet ik vaak films hernoemen naar "filmnaam (jaar)" en in mijn map met films stoppen, vanwaar XBMC weer automatisch zijn bibliotheek update. Hetzelfde voor series in de map "shows>serienaam>seizoen" alleen die hoef ik nooit te hernoemen.
Ik mis dus de schakel, dat het bestand vanuit SAB in de juiste XBMC folder wordt geplaatst (en eventueel hernoemd). En het liefst ook gelijk alle reclamemeuk verwijderd die altijd met een film meekomt in het mapje. Hoe hebben jullie dit opgelost?
Je kan met beide gewoon aangeven welke series / films je wil hebben en in welke kwaliteit en ze zullen vervolgens automatisch alles downloaden, fanart, en nfo bestanden aanmaken en ze met de juiste naam op de juiste plek zetten.
Er is op GoT een compleet topic over te vinden [Ervaringen] CouchPotato, Sickbeard, Headphones e.a. deel 2
Leek me wel geschikt voor erbij aangezien het met de Harmony niet mogelijk is deze als MCE Keyboard te gebruiken op OpenELEC

http://www.dealextreme.co...ackball-mouse-2-aaa-35909
[ Voor 5% gewijzigd door schumi2004 op 24-03-2012 13:40 ]
Ik heb even voor je gekeken of ik het bij mij aan de praat kon krijgen en dat is gelukt. Wat ik heb gedaan is het volgende:eehbiertje schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 22:44:
[...]
maar als ik naar het folder menu ga speelt hij ze niet af (tv tunes staat aan) geluid staat op voldoende heb de loop aan en uit gehad.. schrijven naar smb met mijn wachtwoord en loginnaam niets werkt helaasook heb ik een bestand genaamd theme.mp3 in de root van de folder gezet ook dit werkt niet.. weet iemand zo waar dit aan kan liggen?
Setup:
Openelelec met MQ3 dus zal misschien iets verschillen.
Handelingen:
- TVTUNES script add-on installen
- TVTunes Script configureren met SMB wachtwoord etc.
- Naar de TV Shows gaan in je library
- Pijltje naar links drukken voor settings menu
- Kiezen voor Available add-ons
- TVTunes aanvinken
- Klik op execute TVTunes (gaat hij alleseries af om tunes te zoeken)
- Klaar TVTunes speelt netjes alles af
Meeste zijn inderdaad bagger daarom haal ik ze gewoon van YouTube binnenMystic Spirit schreef op zaterdag 24 maart 2012 @ 13:50:
[...]
Ik heb even voor je gekeken of ik het bij mij aan de praat kon krijgen en dat is gelukt. Wat ik heb gedaan is het volgende:
Setup:
Handelingen:Meeste tunes zijn wel echt bagger kwaliteit, maar dan heb je in ieder geval iets.
- TVTunes aanvinken
Deze start op in windows 7 dmv een snelkoppeling met opstarten.
Nu verdwijnt xbmc na 10 seconden geminimaliseert naar de taakbalk.
Niet erg handig.
Heb al op het xbmc forum gelezen dat ik parameters aan de opstart moest toevoegen.
Maar helaas hij blijft maar teruggaan naar de taakbalk.
Ben ten einde raad , wie heeft een goede tip voor mij.
BVD
Maar kan ik dan bijvoorbeeld 30 film in een wishlist zetten. En zeggen van die 5 moeten naar de category documentaire en die 10 naar animatie etc. En voegt hij dit dan automatisch toe aan de library met alle info vanuit de scraper (covers, info, trailers)?
Dat lijkt me namelijk erg handig, XBMC opstarten en na zoveel uur staan mijn films compleet en al ertussen.
Die muziekjes aan de praat krijgen, gekoppeld aan de serie die je binnengaat, is niet echt een probleem volgens mij. De vraag ging volgens mij oorspronkelijk over het afspelen van achtergrond VIDEO bij de TV-series; eehbiertje in "[ervaringen] XBMC Media Center - Deel XV"Mystic Spirit schreef op zaterdag 24 maart 2012 @ 13:50:
[...]
Ik heb even voor je gekeken of ik het bij mij aan de praat kon krijgen en dat is gelukt. Wat ik heb gedaan is het volgende:
Setup:
Handelingen:Meeste tunes zijn wel echt bagger kwaliteit, maar dan heb je in ieder geval iets.
- TVTunes aanvinken
eehbiertje schreef; "ik heb ergens gezien dat mensen videopreviews hebben (dat ipv een background image/poster) de video begint te spelen bij bijv tv series.. weet iemand zo hoe deze add on heet of hoe je dat instelt?
ik loop al 2 uur te zoeken maar kan en het filmpje niet weer vinden en niet echt informatie hierover vinden"
[ Voor 14% gewijzigd door hardware-lover op 24-03-2012 20:05 ]
Testing, one, two ...
Lees in ieder geval even de startpost van dit topic: [Ervaringen] CouchPotato, Sickbeard, Headphones e.a. deel 2G.Scholtens schreef op zaterdag 24 maart 2012 @ 19:25:
Vraag over films downloaden. Voor het automatisch downloaden van films heb ik begrepen dat ik couchpotato moet gebruiken.
Maar kan ik dan bijvoorbeeld 30 film in een wishlist zetten. En zeggen van die 5 moeten naar de category documentaire en die 10 naar animatie etc. En voegt hij dit dan automatisch toe aan de library met alle info vanuit de scraper (covers, info, trailers)?
Dat lijkt me namelijk erg handig, XBMC opstarten en na zoveel uur staan mijn films compleet en al ertussen.
Het is alleen niet mogelijk om CP films in verschillende categorieën te laten plaatsen. Hij kan wel metadata schrijven en XBMC updaten, maar XBMC zal zelf de indeling moeten maken op basis van die metadata.
Mijn Films en TV Series, Games en Muziek.
Verwijderd
Ik draai xmbc op een foxconn nt a3500
Bron: https://twitter.com/XBMC/statuses/183657008745037825XBMC schreef op zaterdag 24 maart 2012 @ 21:50:
Ladies and Gentlemen, we are pleased to announce Eden. http://xbmc.org/natethomas/2012/03/24/xbmc-11-0-eden/
[ Voor 11% gewijzigd door Anthirian op 24-03-2012 21:54 ]
Mijn Films en TV Series, Games en Muziek.
Oplossing voor je "probleem" staat in diverse topics vermeld. Zoek en ge vind zult, èh, zoek en ge zult vindenVerwijderd schreef op zaterdag 24 maart 2012 @ 21:50:
Heb een probleempje met XBMC want tijdens het afspelen van content (720p/10280p) heb ik last van underscan. Ik probeer dit te corrigeren door de xbmc calibratie instellingen te wijzigen maar ik krijg het niet beeldvullend. Het vreemde is dat het xbmc menu wel beeldvullend is en dus geen last van underscan.
Ik draai xmbc op een foxconn nt a3500
Testing, one, two ...
En natuurlijk onze eigen FP!
Misschien een -hele- stomme vraag, maar ik kan er serieus niets over vinden. Misschien is het de drank van gisteravond, misschien ligt het aan mij, maar hoe update ik XBMC? Moet ik dan serieus de RC verwijderen en de final installeren? Kan nergens een updatefunctie vinden
Edit; Windows 7. Manier voor Linux update had ik al gevonden in de TS, voor W7 niet...
[ Voor 8% gewijzigd door Obiter dictum op 25-03-2012 11:54 ]
Mijn meest recente productreview.
GoT; een haast oneindige bron van technologische kennis. Experts die elkaar helpen, en ik ben trots, hieraan een bijdrage -nsfw- te mogen leveren!
Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done
Dude...Obiter dictum schreef op zondag 25 maart 2012 @ 11:53:
[...]
En natuurlijk onze eigen FP!
Misschien een -hele- stomme vraag, maar ik kan er serieus niets over vinden. Misschien is het de drank van gisteravond, misschien ligt het aan mij, maar hoe update ik XBMC? Moet ik dan serieus de RC verwijderen en de final installeren? Kan nergens een updatefunctie vinden
Edit; Windows 7. Manier voor Linux update had ik al gevonden in de TS, voor W7 niet...
Gewoon de exe downloaden en starten!
Ik heb een logitech k230 gekocht.... stuk groter natuurlijk maar ik gebruik het alleen naast mijn harmony als ik wachtwoorden etc moet invullen.schumi2004 schreef op zaterdag 24 maart 2012 @ 13:40:
Iemand ervaring met dit toetsenbordje? Reviews ervan zijn in ieder geval goed.
Leek me wel geschikt voor erbij aangezien het met de Harmony niet mogelijk is deze als MCE Keyboard te gebruiken op OpenELEC
[afbeelding]
http://www.dealextreme.co...ackball-mouse-2-aaa-35909
15 euro
Heb een HTPC draaiende op VISTA 32 bit en enkel XBMC 11.0 Eden. Nu heb ik mijn DVD van National Geographic Explorer: Iraq's Guns for Hire geript en als bestand op de HD geplaatst (juiste naam gegeven etc).
Als ik nu in Speelfilms deze wil scrapen met IMDB dan pakt hij hem niet terwijl hij wel op IMDB genoemd staat.
Nu keek ik eens goed en daar staat hij op als TV Serie. Als ik de docu dan als TV serie probeer te scrapen pakt hij hem ook niet met de TVDB omdat hij daar niet tussen staat.
Weet iemand hoe ik deze docu tussen mijn 'films' kan krijgen omdat bijvoorbeeld IMDB enkel films laat zien uit zn database en niet de docu's die vallen onder tv series bij IMDB?
Alvast bedankt
Edit: Problem solved door zelf de database aan te passen
[ Voor 3% gewijzigd door xdwarfx op 25-03-2012 17:56 ]
Das ook een optie natuurlijk. Enige wat ik er wel op mis is een muis.lowfi schreef op zondag 25 maart 2012 @ 16:11:
[...]
Ik heb een logitech k230 gekocht.... stuk groter natuurlijk maar ik gebruik het alleen naast mijn harmony als ik wachtwoorden etc moet invullen.
15 euro
~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~
Leek me wellicht handig voor internetten.Acolyte57 schreef op zondag 25 maart 2012 @ 17:05:
Waar gebruik je de muis voor dan? Ik heb een oude bluetooth kb aan mijn aTV hangen, die ligt onder de bank voor als ik eens iets wil intypen (heb voor normaal ook een Harmony). Er zit ook een muis bij de kb set, maar die is ergens vergeten in een hoekje weg aan het stoffen. Nooit nodig gehad.
EDIT:
Ook maar de K230 besteld
[ Voor 4% gewijzigd door schumi2004 op 25-03-2012 17:22 ]
Dit heb ik ook, heb je toevallig al een oplossing gevonden?vanWalsum schreef op zondag 25 maart 2012 @ 15:20:
Ik probeer Eden te installeren vanaf een USB Stickje, bij XBMC live 10 ging dat perfect. Maar als ik nu onder het opstarten "Install XBMCbuntu" aanklik, boot hij gelijk in XBMC, zonder de installatie te starten. Wat kan het zijn>?
Als ik XBMC opstart en het zwarte scherm krijg van 'XBMC Eden', dan blijft heel het programma hangen. (Alleen XBMC, de rest van windows kan ik gewoon gebruiken). Bij XBMC Dharma had ik dit probleem ook al.
Een herinstallatie van windows of van xbmc helpt niet.
Systeem: HP Probook 6560b
Processor: Intel Core i5-2410M
Grafische kaart: Intel HD graphics 3000
Harde schijf:= 128Gb SATA II (SSD)
RAM-geheugen: 4096MB DDR3 1333Mhz
Windows 7 ultimate 32 bit
...
Debug log:
http://pastebin.com/KmxcUMxG
Ik heb ook al gekeken op het forum van XBMC en ik zie daar ook nog mensen met hetzelfde probleem, maar geen oplossing.
Kan iemand mij helpen?
Heeft iemand het al voor elkaar gekregen om DTS-HD / MA als bitstream door te zetten naar je receiver?
Op internet las ik dat de Eden build dit mogelijk moet maken. Ik draai nu nog Beta 3 van deze build. Als ik in het XBMC menu kijk, zie ik alleen het volgende staan:
''Versterker ondersteund DTS''
Specs:
Zotac ND 22
XUbuntu Eden beta 3 geinstalleerd
Receiver: Onkyo 609
[ Voor 10% gewijzigd door Possible op 25-03-2012 21:35 ]
Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live
Heb je hier gekeken?Possible schreef op zondag 25 maart 2012 @ 21:33:
Hallo,
Heeft iemand het al voor elkaar gekregen om DTS-HD / MA als bitstream door te zetten naar je receiver?
Op internet las ik dat de Eden build dit mogelijk moet maken. Ik draai nu nog Beta 3 van deze build. Als ik in het XBMC menu kijk, zie ik alleen het volgende staan:
''Versterker ondersteund DTS''
Specs:
Zotac ND 22
XUbuntu Eden beta 3 geinstalleerd
Receiver: Onkyo 609
http://forum.xbmc.org/showthread.php?tid=121877
en
http://dl.dropbox.com/u/5...BHD-audio-20120325-dx.exe
Wellicht heb je daar iets aan.
Ik kan het zelf (nog) niet testen.
Maakt in jou geval weinig uit. Ik moet me heel sterk vergissen maar volgens mij ondersteund je Zotac ND 22 helemaal geen bitstream audio.Possible schreef op zondag 25 maart 2012 @ 21:55:
ik ben die links inderdaad tegen gekomen, echter draai ik geen windows maar linux ubuntu.
Testing, one, two ...
Dat zou toch niet uit moeten maken? Voor zover ik weet is de receiver verandwoordelijk om het signaal te decoden. Het gaat toch via hdmi?hardware-lover schreef op zondag 25 maart 2012 @ 22:16:
[...]
Maakt in jou geval weinig uit. Ik moet me heel sterk vergissen maar volgens mij ondersteund je Zotac ND 22 helemaal geen bitstream audio.
Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live
Wat er niet wordt ingestopt komt er aan de andere kant ook niet uit.Possible schreef op zondag 25 maart 2012 @ 22:22:
[...]
Dat zou toch niet uit moeten maken? Voor zover ik weet is de receiver verandwoordelijk om het signaal te decoden. Het gaat toch via hdmi?
Met een ND22 helaas Impossible
[ Voor 5% gewijzigd door hardware-lover op 25-03-2012 22:29 ]
Testing, one, two ...
Hier wordt aangegeven dat het puur aan de software ligt.
Edit. Het werkt inderdaad toch niet.. dat wordt zoeken naar een type die het wel ondersteund.
[ Voor 20% gewijzigd door Possible op 25-03-2012 22:49 ]
Ik probeer het nog één keertje, niet om gelijk te krijgen maar om je een mogelijke teleurstelling te besparen mocht je er heel erg op tellen.Possible schreef op zondag 25 maart 2012 @ 22:34:
http://openelec.tv/forum/...-zotac-zbox-with-openelec
Hier wordt aangegeven dat het puur aan de software ligt.
Edit. Het werkt inderdaad toch niet.. dat wordt zoeken naar een type die het wel ondersteund.
http://www.saitti.org/2011/03/17/982/
Another wee disappointment came when I wanted to pass lossless HD audio in bitstream format from Blu-ray to an A/V receiver. Both PowerDVD 10 and TMT5 offered decoding to multichannel PCM and DD/DTS core passthru only. It appears that the fault lies with Nvidia ION which can’t do lossless HD audio bitstreaming.
Bitstream audio dus niet maar (l)pcm kan wel. Je zult alleen niet de tekst DTS-HD (of andere HD audio formaten) of een bijbehorend lampje op je receiver te zien krijgen.
Edit: ah, je had het zelf ook gevonden. Er zijn ondertussen genoeg mini systeempjes die het wel kunnen als je er erg op telt.
[ Voor 5% gewijzigd door hardware-lover op 25-03-2012 22:58 ]
Testing, one, two ...
stefve1 schreef op zondag 25 maart 2012 @ 21:20:
Hallo
Als ik XBMC opstart en het zwarte scherm krijg van 'XBMC Eden', dan blijft heel het programma hangen. (Alleen XBMC, de rest van windows kan ik gewoon gebruiken). Bij XBMC Dharma had ik dit probleem ook al.
Een herinstallatie van windows of van xbmc helpt niet.
Systeem: HP Probook 6560b
Processor: Intel Core i5-2410M
Grafische kaart: Intel HD graphics 3000
Harde schijf:= 128Gb SATA II (SSD)
RAM-geheugen: 4096MB DDR3 1333Mhz
Windows 7 ultimate 32 bit
...
Debug log:
http://pastebin.com/KmxcUMxG
Ik heb ook al gekeken op het forum van XBMC en ik zie daar ook nog mensen met hetzelfde probleem, maar geen oplossing.
Kan iemand mij helpen?
Ik zag het ja..excuses! Thanks voor de info. Ik ga dan maar voor de ad02. Deze schijnt het wel te ondersteunen als ik de website mag geloven. Lpcm zou inderdaad kunnen, maar dat dts hd lampje op de receiver is zo mooihardware-lover schreef op zondag 25 maart 2012 @ 22:56:
[...]
Ik probeer het nog één keertje, niet om gelijk te krijgen maar om je een mogelijke teleurstelling te besparen mocht je er heel erg op tellen.
http://www.saitti.org/2011/03/17/982/
Another wee disappointment came when I wanted to pass lossless HD audio in bitstream format from Blu-ray to an A/V receiver. Both PowerDVD 10 and TMT5 offered decoding to multichannel PCM and DD/DTS core passthru only. It appears that the fault lies with Nvidia ION which can’t do lossless HD audio bitstreaming.
Bitstream audio dus niet maar (l)pcm kan wel. Je zult alleen niet de tekst DTS-HD (of andere HD audio formaten) of een bijbehorend lampje op je receiver te zien krijgen.
Edit: ah, je had het zelf ook gevonden. Er zijn ondertussen genoeg mini systeempjes die het wel kunnen als je er erg op telt.
Vraag me nu af wat beter is:
-XBMC 11 volledig nieuw er op zetten (dus HDD formateren enz)
of kan ik gewoon updaten via volgende manier:
Controleren op updates:
sudo aptitude update
Updates installeren:
sudo aptitude safe-upgrade
Indien het laatste ook goed is, hoe kom ik ook al weer in de terminal als je XBMC live heb? (tijd geleden dat ik dit gedaan heb

Als je stabiliteit wil kan je volgens mij beter een OpenELEC-release nemen waarvan bekend is dat ze stabiel draait (dat fluctueert nogal met de nightlies, blijkbaar).
Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje
Maar aan de andere kant is OpenElec wel tietjesnel met opstarten. Eerst maar eens kijken of ik m'n huidige situatie kan verbeteren.
[ Voor 13% gewijzigd door Borromini op 26-03-2012 10:29 ]
Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje
Heb inmiddels het officiele MCE keyboard geprobeerd. Het enige dat werkt zijn de pijltjestoetsen en Ok-knoppen en aanverwante, maar de LETTERtoetsen reageren helemaal niet.schumi2004 schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 14:01:
Heb geen officieel MCE Keyboard. Je ziet de IR ontvanger wel reageren maar OpenELEC doet er niks mee, lijkt wel of er een driver of iets dergelijks mist. Een MCE Remote werkt inderdaad out of the box maar je bent zo beperkt met het mappen van keys.
Is dit nog werkend te krijgen met een aangepaste keymap of iets dergelijks?
Ben bang van niet. Ben er zelf ook al een poos mee bezig en iets zinnigs van de devs proberen te krijgen maar tot op heden is nog niks gelukt.DeTjuk schreef op maandag 26 maart 2012 @ 11:52:
[...]
Heb inmiddels het officiele MCE keyboard geprobeerd. Het enige dat werkt zijn de pijltjestoetsen en Ok-knoppen en aanverwante, maar de LETTERtoetsen reageren helemaal niet.
Is dit nog werkend te krijgen met een aangepaste keymap of iets dergelijks?
Wel een ticket aangemaakt, misschien dat het iets uit gaat maken. Er zijn in ieder geval genoeg topics van op OpenELEC forum.
Heeft iemand anders nog tips?
goosjuh schreef op zondag 25 maart 2012 @ 22:58:
Ik had dit probleem ook, bij mij lag het aan de rss feeds, deze heb ik leeggemaakt in guisettings.xml deze op false te zetten: <enablerssfeeds>false</enablerssfeeds>
[...]
Ik heb een probleempje met m'n huidige htpc setup.
Als de HTPC in slaapstand is geraakt, wordt ie wel wakker, maar reageert ie nergens meer op.
Momenteel draai ik Win7x64 Ultimate met alle drivers ed.
Nu wil ik graag weten welk OS ik het beste kan gaan installeren (aangezien dit probleem niet op te lossen is behalve door een herinstallatie)
Eerst even de hardware:
AMD X2 245e
Adata S599 40GB SSD
WD 1,5 TB hdd
2x2GB 1600 Kingston HyperX
Asrock 870 Extreme
Sapphire HD5570 512MB
Software (MUST):
XBMC (v11)
SABnzbd+
FTP
Mogelijkheden:
TRIM (voor SSD)
FTP
1080x1920 24p, 30p, 50p, 60p
DTS-HD, Dolby-HD enz. via HDMI via HD5570
Laag energiegebruik
In en uit slaapstand kunnen
Welk OS kan ik het beste gaan gebruiken?
Windows 7
Windows 8
een Linux Distro
XBMCBunut?
Anders nl....
Scientia Potentia Est
Xbox-Live GamerTag: H3llStorm666
19x Q.Cell G5 325wp op APsystems QS1
PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL
Windows 8 werkt niet als HTPC OS.
(draai het al sinds de CP op de laptop)
Zodra ik boot zeurt ie eerst om opstart device, maar gewoon op enter drukken en hij gaat toch verder. Ook na een herinstallatie.
FTP server onthoud z'n instellingen niet.
Volgende test is Lubunutu (lichte versie van ubuntu).
Hopen dat ik strim en DTS voor elkaar krijg...
Scientia Potentia Est
Dat hij zeurt over een startup device ligt volgens mij gewoon aan jouw setup, hier doet hij dat helemaal niet.
Ik heb de iso met Unetbootin op een usb-stick gezet. Dan krijg je een menu tijdens het opstarten waar je voor `install` kan kiezen.Toverdoos schreef op zondag 25 maart 2012 @ 19:39:
[...]
Dit heb ik ook, heb je toevallig al een oplossing gevonden?
Bij mij liep de nieuwe installatie constant vast.
Ik moest toen vervolgens 10.1 weer installeren.
Ik heb het probleem opgelost door de skin tijdelijk weer terug te zetten naar confluence.D
Daarnaast heb ik alle addons uitgeschakeld.
Daarna heb ik 11 weer geïnstalleerd en het probleem was opgelost.\
De addons heb ik weer ingeschakeld en mijn oude skin (night) ook.
Alles werkt tot nu toe weer als een zonnetje.
Kun je niet terug naar een restore point? Kun je misschien kijken waar het 'm in zit...thunder8 schreef op maandag 26 maart 2012 @ 14:32:
Denk dat er een update van Windows hier de oorzaak van is. Ik heb sinds 1-2 weken hetzelfde probleem, wakker worden uit slaap modus en niets werkt naar behoren. Daar ik de PC met VNC overneem, krijg ik het ook niet voor elkaar om hem nog te besturen. Ik moet het systeem dan eerst uitzetten via de powerbutton, daarna herstarten en dan werkt alles weer naar behoren. Voor de laatste updates had ik hier zelden een probleem mee.
👉🏻 Blog 👈🏻
Het keuze menu kreeg ik in eerste instantie helemaal niet te zien, na het gebruik van unetbootin heb ik inderdaad de installatie optie, maar juist deze heb ik al geprobeerd. Het enige wat ik dan zie gebeuren is zoals gezegd dat xbmc vanaf USB opstart. Weet je toevallig nog andere manieren?lauret schreef op maandag 26 maart 2012 @ 18:05:
[...]
Ik heb de iso met Unetbootin op een usb-stick gezet. Dan krijg je een menu tijdens het opstarten waar je voor `install` kan kiezen.
Alvast bedankt!
Werkt op zich perfect, alleen het opstarten.
Zodra ik de power knop indruk komt het volgende in beeld

Ik moet dus met mn toetsenbord op ENTER drukken anders start XBMC niet op.
iemand een idee hoe dit op te lossen??
Als je dan uitlogt uit de Ubuntu desktop (niet afsluiten) kun je je opnieuw aanmelden, even kiezen dan voor de XBMC omgeving ipv de desktop.oZner schreef op maandag 26 maart 2012 @ 19:54:
Ik heb XBMCbuntu geinstalleerd. Ik heb XBMC afgesloten en ingelogd in het Ubuntu gedeelte. Het probleem is nu dat elke keer mijn machine start ik de Ubuntu desktop zie, en XBMC niet meer automatisch start. Ik weet alleen niet waar ik dit kan veranderen
Had er zelf ook even last van, gelukkig snel gevonden hoe dit op te lossen
Don't judge me on my creatifity, my genie is mentaly challenged.
Voor wie het ook wil proberen, hier de link welke instructies ik aan't volgen ben.
Het "take a coffee" moet echt letterlijk genomen worden... 300MB+ aan het compilen....
http://forum.xbmc.org/sho...?pid=1023220%23pid1023220
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Je zou grub kunnen vertellen om de eerste optie automatisch te starten. Dit deed je voorheen in het menu.lst bestand.. maar volgens mij gebruikt grub tegenwoordig een ander bestand.seninha schreef op maandag 26 maart 2012 @ 20:47:
Ik moet dus met mn toetsenbord op ENTER drukken anders start XBMC niet op.
iemand een idee hoe dit op te lossen??
edit: gevonden
Toch is het wel raar aangezien grub normaal gesproken zelf al een standaard optie zou moeten instellen. Lijkt er op dat er toch nog een foutje in de installatie iso zit.
[ Voor 24% gewijzigd door job op 27-03-2012 08:35 ]
Bij videos is de wisselende achtergrond me gelukt doormiddel van extrafanart die wordt gedownload door een plugin. (artwork downloader)
Bij muziek lukt het in zekere zin ook, alleen slaat die ze niet op in de extrafanart folder wat ik wel graag wil. De plugin die ik hier gebruik is van last.fm (plugin artist slideshow), artwork downloader werkt hier helaas niet, die werkt alleen bij films, series en muziekVIDEOS. Ik weet niet of hier een oplossing voor is?
CD-art, ik heb de programm-addon gedownload (CDart) alleen die werkt niet, hij download niks, als die gaat updaten in de database dan zie ik in de log alleen maar timed out en error (400 en 503), verder wordt ik er niet duidelijk uit, daarnaast komt in de log vaak dat een window geen focus krijgt. Ik kan in de repo geen andere plugins vinden die dit zouden kunnen.
Ik zit op Eden, windows 7 en draai in portable mode (shortcut -p) en gebruik de skin ConfluenceMOD
Ik weet niet waar ik bug moet aankaarten.
Ik stream dus mijn video vanuit iphone in portrait stand en XBMC speelt m in kwartslag af. Of de video in landscape speelt XBMC video onderstboven af.
-iphone video in portrait = kwartslag weergave
-iphone video in landscape = onderstboven weergave
Iemand idee hoe het moet oplossen?
Nu krijg ik 3 verschillende mappen te zien, waaronder mijn zelfgemaakte folder waar mijn Films in staan.
Ik moet dus twee keer drukken.Eerst op VIDEO en dan de folder FILMS. Dan pas zie ze staan.
Heb al geprobeerd om default aan te geven bij source.xml maar dat helpt niet.
Ik maak trouwens geen gebruik van library mode ( en wil dit ook niet). Alleen bestanden.
Bij XBMC 10 kon ik gewoon in XBMC zelf aangeven dat dit standaard folder was, maar in Eden kun je dit alleen bij Muziek en fotos aangeven.
Bij films is deze weg gelaten.
XBMCbuntu 11.0 draait nu.
TRIM op de SSD voor elkaar gekregen
Sabnzbd+ start automatisch op in de achtergrond
1,5TB HDD wordt automatisch gemount in /mnt/hdd met ntfs-g3 (lees en schrijfrecht op ntfs)
2 dingen die t alleen nog niet doen....
1) Geluid, alleen analoog werkt, maar ik wil uiteraard digitaal via HDMI (vraag me ook af hoe ie analoog doet via de HDMI maargoed...)
2) Afstandsbediening, momenteel werkt alleen de mouse mode en niet de key mode.
punt 1 is natuurlijk het belangrijkst.
Ati controlcenter stond automatisch al geinstalleerd, en dat werkt ook allemaal. In XBMC geluid op HDMI ingesteld en 7.1 aangegeven dat DTS ed ondersteund word en in het menu daar onder zo ongeveer al elk geluidsapparaat geprobeert, maar krijg steeds de melding dat audio apparaat niet geinitialiseerd kon worden.
Hoe te fixen?
ps. geluid en beeld gaat dus via de HD5570 naar een Onkyo TX-SR607 en daarvandaan door naar de TV
Scientia Potentia Est
Ik heb restore uitstaan helaas. Vind het niet zo'n enorm probleem, zet hem nu pas aan als ik hem nodig heb. Die paar stappen die ik moet doen is de moeite ook niet.kraades schreef op maandag 26 maart 2012 @ 19:17:
[...]
Kun je niet terug naar een restore point? Kun je misschien kijken waar het 'm in zit...
PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL
Ik zit nu op werk, maar thuis kan ik wel ff voor je kijken, ik heb er toen heel lang naar gezocht.
Je instellingen moeten dan staan op:
-algemeen (hdmi)
-hdmi(ALSA)
Voor punt 2 gebruik ik gewoon de webbediening van xbmc, dit werkt in mijn geval perfect voor op een wifi netwerk.
Volgens mij heb ik dit scriptje gebruikt:
http://www.xbmcfreak.nl/e...-ion-330-hdmi-sound-xbmc/
To have hdmi sound enabled by default on your Nvidia ION system with XBMC (live) combined add a file .asoundrc to your home directory, by default /home/xbmc/
The content of the file should look like this:
pcm.!default {
type plug
slave {
pcm "hdmi"
}
}
When XBMC is configured with sound output to default everything should work.
laat maar weten of deze werkt anders kijk ik thuis nog even.
HellStorm666 schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 08:23:
Zo, eindelijk een OS draaien die doet wat t moet doen..
XBMCbuntu 11.0 draait nu.
TRIM op de SSD voor elkaar gekregen
Sabnzbd+ start automatisch op in de achtergrond
1,5TB HDD wordt automatisch gemount in /mnt/hdd met ntfs-g3 (lees en schrijfrecht op ntfs)
2 dingen die t alleen nog niet doen....
1) Geluid, alleen analoog werkt, maar ik wil uiteraard digitaal via HDMI (vraag me ook af hoe ie analoog doet via de HDMI maargoed...)
2) Afstandsbediening, momenteel werkt alleen de mouse mode en niet de key mode.
punt 1 is natuurlijk het belangrijkst.
Ati controlcenter stond automatisch al geinstalleerd, en dat werkt ook allemaal. In XBMC geluid op HDMI ingesteld en 7.1 aangegeven dat DTS ed ondersteund word en in het menu daar onder zo ongeveer al elk geluidsapparaat geprobeert, maar krijg steeds de melding dat audio apparaat niet geinitialiseerd kon worden.
Hoe te fixen?
ps. geluid en beeld gaat dus via de HD5570 naar een Onkyo TX-SR607 en daarvandaan door naar de TV
[ Voor 15% gewijzigd door Robert H op 27-03-2012 10:02 . Reden: script toegevoegd ]
Met "aplay -l" kan je vervolgens een lijst weergeven met de geluidsapparaten van je systeem.
Je krijgt dan een lijst te zien met bijvoorbeeld (gekopieerd van internet):
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| **** List of PLAYBACK Hardware Devices **** card 0: NVidia [HDA NVidia], device 0: ALC883 Analog [ALC883 Analog] Subdevices: 1/1 Subdevice #0: subdevice #0 card 0: NVidia [HDA NVidia], device 1: ALC883 Digital [ALC883 Digital] Subdevices: 1/1 Subdevice #0: subdevice #0 card 0: NVidia [HDA NVidia], device 3: NVIDIA HDMI [NVIDIA HDMI] Subdevices: 1/1 Subdevice #0: subdevice #0 |
In de xbmc audio settings moet je vervolgens bij custom audio device `plughw:card,device' invoeren. In dit geval voor hdmi dus: `plughw:0,3'.
Nou werkt dit wel goed.Als ik VIDEO druk dan zie ik gelijk alle films.
Probleem is dat ik een paar folders heb staat waar ik meerder film bestanden in bewaar.
Ik heb bv een folder genaamd National Geographic. In deze folder doe ik uitzendingen die ik de moeite waard vind om te bekijken.
Op dit moment heb ik er in staan: Mega Factories: Lotus Evora en een aflevering van Wheeler dealers.
Daarnaast heb ik een folder genaamd F1. Daar staan 3 wedstrijden in ISO formaat.(Oostenrijk 2000, Engeland 2000 en Italie 2000)
Als ik nu door mijn libray scroll kom ik deze bestanden tegen tussen de films.Dat zou ik anders willen hebben.
Ik zou graag (net zoals in FILE mode) het hoesje van bv National Geographic en die van F1 willen zien, en pas al ik er in ga, de bestanden.
Kan XBMC zo ingesteld worden dat ik dit voor elkaar kan krijgen?
Onderstaande oplossing had ik ook geprobeerd, maar werkte bij mij niet. Er zijn volgens mij veel oplossingen voor dit probleem. Overal waar ik zocht stond weer een totaal andere oplossing die zou moeten werken
Snippo schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 10:11:
Voor werkend geluid moet je ten eerste ervoor zorgen dat in alsamixer je apparaat niet gemute is.
Met "aplay -l" kan je vervolgens een lijst weergeven met de geluidsapparaten van je systeem.
Je krijgt dan een lijst te zien met bijvoorbeeld (gekopieerd van internet):
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 **** List of PLAYBACK Hardware Devices **** card 0: NVidia [HDA NVidia], device 0: ALC883 Analog [ALC883 Analog] Subdevices: 1/1 Subdevice #0: subdevice #0 card 0: NVidia [HDA NVidia], device 1: ALC883 Digital [ALC883 Digital] Subdevices: 1/1 Subdevice #0: subdevice #0 card 0: NVidia [HDA NVidia], device 3: NVIDIA HDMI [NVIDIA HDMI] Subdevices: 1/1 Subdevice #0: subdevice #0
In de xbmc audio settings moet je vervolgens bij custom audio device `plughw:card,device' invoeren. In dit geval voor hdmi dus: `plughw:0,3'.
Staan ze, qua datums wel juist in XBMC? Daarnaast ligt de site van Trakt er de laatste tijd geregeld uit.Darkzell schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 10:33:
Sinds kort heb ik weer problemen met Trakt Utilities. Tv series werken prima, maar films voegt ie met de verkeerde datum toe (1 jan 1970), heb hem al een paar keer opnieuw geinstalleerd maar dit helpt allemaal niks.
Persoonlijk zou ik dit onder TV Series zetten, wat dat is het eigenlijk.seninha schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 10:34:
Omdat ik FILE mode niet goed aan de praat krijg (VIDEO knop brengt me niet gelijk naar mijn films) ben ik bezig met LIBRARY mode.
Nou werkt dit wel goed.Als ik VIDEO druk dan zie ik gelijk alle films.
Probleem is dat ik een paar folders heb staat waar ik meerder film bestanden in bewaar.
Ik heb bv een folder genaamd National Geographic. In deze folder doe ik uitzendingen die ik de moeite waard vind om te bekijken.
Op dit moment heb ik er in staan: Mega Factories: Lotus Evora en een aflevering van Wheeler dealers.
Daarnaast heb ik een folder genaamd F1. Daar staan 3 wedstrijden in ISO formaat.(Oostenrijk 2000, Engeland 2000 en Italie 2000)
Als ik nu door mijn libray scroll kom ik deze bestanden tegen tussen de films.Dat zou ik anders willen hebben.
Ik zou graag (net zoals in FILE mode) het hoesje van bv National Geographic en die van F1 willen zien, en pas al ik er in ga, de bestanden.
Kan XBMC zo ingesteld worden dat ik dit voor elkaar kan krijgen?
[ Voor 57% gewijzigd door r3v0ss op 27-03-2012 11:21 ]
Ik wil gewoon het hoesje van F1 en NG te zien krijgen en als ik die aanklik ik dan pas de bestanden zie staan.
Maar zoals al gezegd, ik zou ze onder tv-series zetten, dan krijg je gewoon de cover van je serie, en als je die selecteert pas de onderliggende afleveringen.
Het is niet zozeer dat ie de film verkeerd pakt qua jaartal maar meer dat ie aangeeeft dat ik de film op 1 jan 1970 heb bekeken. Als ik een film kijk geeft ie dat op de site ook netjes aan, maar zodra Trakt de film zou moeten toevoegen en er een tijdstip+datum aan toe moet voegen dan pakt ie standaard 1970 (ook al kijk ik een film uit 2012). Daardoor komen ze ook niet op mijn profielpagina te staan als films die ik recentelijk heb gekeken.r3v0ss schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 11:20:
[...]
Staan ze, qua datums wel juist in XBMC? Daarnaast ligt de site van Trakt er de laatste tijd geregeld uit.
Het enige waar ik echt niet uit kom is de ondersteuning voor ondertiteling. In ongeveer de helft van alle films die ik heb getest, krijg ik wel een heel leuk lijstje met allemaal ondertitels te zien die ik kan selecteren, maar de ondertiteling komt vervolgens niet in beeld als ik een keuze heb gemaakt (je krijgt even kortstondig in beeld dat de ondertitel gedownload wordt en vervolgens gaat de film weer vrolijk verder zonder ondertitel). Bij een andere film gaat het dan vervolgens weer perfect, kan ik zo switchen tussen verschillende ondertitels. Wat kan het zijn dat ik bij een heleboel films geen ondertiteling kan krijgen?
Hopelijk kan iemand mij in de juiste richting sturen!
Hij wordt echt gedownload? kijk eens in de folder van je film, als het goed is staat die er dan tussen.Marando schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 15:10:
Sinds een paar dagen lekker films aan het kijken met OE, een build van afgelopen vrijdag. Werkt heerlijk (vloeiend/soepel) met mijn nieuwe HTPC.
Het enige waar ik echt niet uit kom is de ondersteuning voor ondertiteling. In ongeveer de helft van alle films die ik heb getest, krijg ik wel een heel leuk lijstje met allemaal ondertitels te zien die ik kan selecteren, maar de ondertiteling komt vervolgens niet in beeld als ik een keuze heb gemaakt (je krijgt even kortstondig in beeld dat de ondertitel gedownload wordt en vervolgens gaat de film weer vrolijk verder zonder ondertitel). Bij een andere film gaat het dan vervolgens weer perfect, kan ik zo switchen tussen verschillende ondertitels. Wat kan het zijn dat ik bij een heleboel films geen ondertiteling kan krijgen?
Hopelijk kan iemand mij in de juiste richting sturen!
Of in het geluid knopje kijk of de subtitle daar aanstaat
Dat probleem heb ik ook wel eens, maar dat komt eigenlijk altijd doordat de rechten op de map van die film niet goed staan. Nu is dat bij mij een stuk makkelijker aangezien alle media op een linux server staan. Vaak heb ik dan onder mijn eigen account de map aangemaakt waardoor de media-'user' er geen schrijfrechten op heeft en de subtitles dan ook niet weg kan schrijven.LeVortex schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 15:26:
[...]
Hij wordt echt gedownload? kijk eens in de folder van je film, als het goed is staat die er dan tussen.
Of in het geluid knopje kijk of de subtitle daar aanstaat
Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'
Dit topic is gesloten.
~~~[html]Let op!!
Als je een vraag stelt, vergeet dan niet:
- Eerst in de debug logging te kijken (eventueel mee te posten via http://www.xbmclogs.com/)!
- Het besturingssysteem te vermelden (OSX, Linux, Windows, ATV, iOS, Android, Raspberry Pi).
- Eventuele informatie als de versie (SVN, Stable, Nightly, XBMC Buntu, OpenELEC etc)
- Eventueel skin versie.
Let a.u.b. ook op met zaken waarvan de legaliteit in twijfel getrokken kan worden (add-ons en bijbehorende sites). Zie ook het algemeen beleid.~~~[/html]