[ervaringen] Kodi (voorheen XBMC Media Center) - Deel XV Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 29 ... 146 Laatste
Acties:
  • 1.081.043 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:52
Jij linkt naar NFS. CIFS is SMB (Windows shares) :)

http://wiki.xbmc.org/index.php?title=SMB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marigo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13-09 15:57
DeTjuk schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 15:18:
[...]

Probeer tijdens het tv kijken je geluidsinstellingen van xbmc eens te veranderen. Ik had dit ook. Film kijken wel geluid, muziek afspelen geen geluid. Bleek instelling te zijn in audio gedeelte, weet alleen de naam niet meer.
Ik heb zitten spelen met verschillende passthrough settings, maar krijg er (nog) geen geluid uit. In alsamixer staat alles ge-unmute, dus daar zal het ook niet aan liggen.

Ik heb dit ook nog uitgevoerd, maar dit maakt ook geen verschil.

EDIT: Probleem gevonden. in alsamixer stonden sommige kanalen nog niet op de hoogste level.

[ Voor 6% gewijzigd door marigo op 15-03-2012 06:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-09 11:20

thunder8

Het gedonder begint weer.

smartsys schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 15:14:
5. Het geluid moet in 7.1 analoog naar een verouderde, doch perfect functionerende Denon AVC-A1-SE surround versterker.
Dit gaat het grootste probleem zijn. 7.1 (zelfs 5.1) zou dan al gedecodeerd moeten worden voordat het naar je receiver gaat. Hiervoor heb je dan een aparte decoder/processor nodig. Denk dat oplossingen hiervoor behoorlijk in de papieren gaan lopen.

Edit: Zie dat die Asus soundcard al met een 7.1 analog output komt. Wel een behoorlijke investering, aangezien een dergelijke kaart voor HTPC met HDMI niet meer nodig is eigenlijk.

[ Voor 16% gewijzigd door thunder8 op 14-03-2012 09:27 ]

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bman59
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13:28
Klopt :) Ik heb het probleem gelukkig kunnen oplossen door een autostart.sh aan te maken, en hierin mijn shares te mounten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 28-09 05:58

Mystic Spirit

PSN: mr_mysticspirit

thunder8 schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 09:19:
[...]

Dit gaat het grootste probleem zijn. 7.1 (zelfs 5.1) zou dan al gedecodeerd moeten worden voordat het naar je receiver gaat. Hiervoor heb je dan een aparte decoder/processor nodig. Denk dat oplossingen hiervoor behoorlijk in de papieren gaan lopen.

Edit: Zie dat die Asus soundcard al met een 7.1 analog output komt. Wel een behoorlijke investering, aangezien een dergelijke kaart voor HTPC met HDMI niet meer nodig is eigenlijk.
Ik begrijp sowieso de analoog 7.1 eis niet en volgens mij ga je dat ook niet redden met een patch. De Denon AVC-A1-SE heeft gewoon een optische en coaxiale ingang die gebruikt kan worden voor geluidsoverdracht. Als je die gebruikt helpt een dual audio patch wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12:09
Ik ben ook eens bezig geweest met dual audio en had het werkend, kwam alleen 1 nadeel tegen.

Ik had dual audio op hdmi (naar TV) en optical (naar reciever) actief echter wanneer er 5.1 materiaal afgespeeld werd kreeg ik op mijn HDMI ook 5.1 wat mijn TV dus niet verwerken kan.
Ik moet dus de audio over HDMI vervolgens nog eens downmixen naar 2.0 maar na veel lezen en proberen niet voor elkaar gekregen vanwege gebrek aan kennis m.b.t. alsa. Hier niet toevallig een alsa expert die weet hoe dat voor elkaar te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smartsys
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:10
Mystic Spirit schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 11:02:
[...]

Ik begrijp sowieso de analoog 7.1 eis niet en volgens mij ga je dat ook niet redden met een patch. De Denon AVC-A1-SE heeft gewoon een optische en coaxiale ingang die gebruikt kan worden voor geluidsoverdracht. Als je die gebruikt helpt een dual audio patch wel.
De DTS-HD of DD-HD bestaan uit twee onderdelen om backward compatibility te verkrijgen. Echter valt het HD deel weg wanneer ik optisch of coaxiaal naar de Denon ga. Oftewel geen HD audio.

Wanneer ik de HD audio door de mediaspeler of HTPC laat omzetten naar analoog door de Asus Xonar (de kaart heeft redelijke DACs dus de kwaliteit is ook redelijk) en dit analoge signaal de 7.1 analog in op de Denon in stuur, heb ik wat ik wil. De HD audio formaten uit mijn oude Denon versterker. Deze versterker speelt op de niet HD formaten en analoog nog steeds beter dan vele andere versterkers welke zelf de HD formaten kunnen weergeven en ik heb niet weer even ongeveer € 4500 euro om deze versterker door een nieuw high-end model te vervangen.

Een andere optie waar ik naar kijk is een Oppo blu-ray speler, maar ik twijfel of die nog lang de functies zullen bevatten welke ze momenteel bieden aangezien Hollywood het afspelen van ISO's en andere container formaten aan banden wil leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Takkiedroid1970
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 05-07 18:36
Hoe kan ik mijn mappen voor films het beste benoemen zodat xbmc goed kan scrapen. Mijn blbliotheek werk niet echt lekker. Is er een bepaalde volgorde of naamgeving waarmee xbmc uit de voeten kan?
Gebruik RC2 en data staat op een unraid server. Kon met de zoekfunctie niet echt iets vinden in het forum.
Kan iemand hiermee helpen, ben een redelijke noob op dat gebied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
2 mogelijkheden (er zijn er natuurlijk nog, maar deze werken zeker goed)
- Film-map
-- Film 1 (jaar)
----- Film1.ext
-- Film2 (jaar)
----- Film2.ext

of
- Film-map
-- Film1 (jaar).ext
-- Film2 (jaar).ext

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07:23
code:
1
2
3
Movie name (20**)
      <original filename>.mkv
       movie.nfo (met imdb url)

Op deze manier heb je nooit issues.

[ Voor 5% gewijzigd door lowfi op 14-03-2012 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tboheeren
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 27-09 10:20
tboheeren schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 15:00:
Ik heb met Eden RC2 de volgende twee problemen:
- Mijn database cleant niet meer. Ik zie de progress bar wel tot 100% gaan maar er is geen enkele film of TV show verwijderd. Een enkele film of tv show verwijderen lukt wel.
- Ik had bij de toevoeging van mijn tv show source per toeval de optie 'Folder contains one TV show' aangevinkt. Nadien heb ik dit terug uitgevinkt. Toch blijft hij de serie 'The Up Series' toevoegen en hij doet dit met episodes uit verschillende series. Deze serie heb ik uiteraard niet. De serie verwijderen en refresh library helpt niet.

Ik had dezelfde name conventions als voordien bij Dharma en daar had ik dit laatste probleem niet. Ik heb in de bugtracker gezocht maar daar vind ik niets wat op deze problemen lijkt. Heeft iemand van jullie suggesties? Ik heb persoonlijk de indruk dat Win7 niet voldoende rechten geeft aan XBMC, is dat mogelijk?

ps: Mijn xbmc draait op Win7 maar alle media staat netjes in folders op mijn NAS. NAS en Win7 desktop zitten in hetzelfde netwerk.
Ondertussen heb ik de volledige source van tv shows gedelete en vervolgens weer toegevoegd met de juiste opties. Dit lijkt een oplossing. Het eerste probleem blijft echter bestaan. Clean database is niet mogelijk.

Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-08 08:57
tboheeren schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 15:55:
[...]

Ondertussen heb ik de volledige source van tv shows gedelete en vervolgens weer toegevoegd met de juiste opties. Dit lijkt een oplossing. Het eerste probleem blijft echter bestaan. Clean database is niet mogelijk.
Ik heb met Dharma precies hetzelfde probleem met de "UP series". Ken de serie verder helemaal niet en inderdaad na volledig verwijderen van de source en opnieuw aanmaken is het weg. Heb echter alleen nooit begrepen waar het vandaan komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
  • Laatst online: 13:47
lowfi schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 15:00:
code:
1
2
3
Movie name (20**)
      <original filename>.mkv
       movie.nfo (met imdb url)

Op deze manier heb je nooit issues.
Ik gebruik altijd
code:
1
2
3
4
5
Original Directory Name
   <original filename>.mkv
   <original filename>.nfo (met imdb url)
   <original filename>-trailer.mov
   <original filename>.srt

en dan soms
code:
1
2
   <original filename>-fanart.jpg
   <original filename>.tbn

[ Voor 10% gewijzigd door SidewalkSuper op 15-03-2012 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
  • Laatst online: 07-10 10:02
Snap het nog niet helemaal met die scrapers voor de films

Heb een hdd nu met heel wat films er op. Meeste zijn gewoon video_ts mappen en sommige iso files.

Hoe kan ik deze nu het beste gebruiken voor de scraper? Heb namelijk nergens een .nfo file van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Heb je de Xbmc wiki al geraadpleegd? Is redelijk basic :).

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
Borromini schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 17:59:
Heb je de Xbmc wiki al geraadpleegd? Is redelijk basic :).
Geen idee waar ik daar in moet zoeken :) Zijn nog allemaal nieuwe termen.

Welke versie raden jullie trouwens aan voor werken onder windows 7? Dharma 10.2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkO
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-10 21:35
Iemand een idee hoe je handmatig je library kunt updaten zonder XBMC opnieuw op te starten? Ik ben vaak van alles aan het downloaden en zodra het klaar is wil ik het gelijk kunnen bekijken, zonder XBMC af te sluiten, opnieuw te starten en dan te laten zoeken...

"Life's a bitch and then you die.. That's why we get high, cause you never know when you're gonna go.."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

G.Scholtens schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 20:01:
[...]

Geen idee waar ik daar in moet zoeken :) Zijn nog allemaal nieuwe termen.

Welke versie raden jullie trouwens aan voor werken onder windows 7? Dharma 10.2?
https://www.google.be/sea...&oe=utf-8&channel=suggest

Scraper, film, en xbmc zijn je trefwoorden.

11.0 zit eraan te komen, je kan beter de RC's daarvan proberen, momenteel zitten ze aan RC2.

[ Voor 4% gewijzigd door Borromini op 15-03-2012 20:17 ]

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
Als ik dat zo lees hoef ik de alleen maar een map met films aan te maken op mijn hdd en dan bijvoorbeeld:

FILM MAP
-------------------Galdiotor (2009)
------------------- Fast Five (2011)
------------------- etc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuZZ
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 05:39
JunkO schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 20:11:
Iemand een idee hoe je handmatig je library kunt updaten zonder XBMC opnieuw op te starten? Ik ben vaak van alles aan het downloaden en zodra het klaar is wil ik het gelijk kunnen bekijken, zonder XBMC af te sluiten, opnieuw te starten en dan te laten zoeken...
ik was ook naar zoiets op zoek en kwam op http://wiki.xbmc.org/inde...:XBMC_Library_Auto_Update misschien kun je er wat mee?

enphase 8300wp (3460 ZO, 2740 ZW, 2100 NO), 2x20 vacuümbuizen op 300l SWW, Panasonic WH-MXC12J9E8, gasloos sinds Juni 2022 Stromer st3 voor woon-werk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

G.Scholtens schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 20:17:
Als ik dat zo lees hoef ik de alleen maar een map met films aan te maken op mijn hdd en dan bijvoorbeeld:

FILM MAP
-------------------Galdiotor (2009)
------------------- Fast Five (2011)
------------------- etc...
Als je mismatches wil vermijden gebruik je .nfo-bestanden, die kan je manueel aanmaken. Je hoeft dat niet voor alle bestanden te doen; je kan ook eerst een scan laten uitvoeren en daarna de rotte appels via een .nfo-bestand fiksen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anthirian
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16-09 01:03

Anthirian

In Trance We Trust

Ga naar je films / series en selecteer in het contextmenu "update library".

Mijn Films en TV Series, Games en Muziek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
Borromini schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 20:33:
[...]

Als je mismatches wil vermijden gebruik je .nfo-bestanden, die kan je manueel aanmaken. Je hoeft dat niet voor alle bestanden te doen; je kan ook eerst een scan laten uitvoeren en daarna de rotte appels via een .nfo-bestand fiksen.
Kan ik daar ook een handleiding van vinden, over het .nfo gedeelte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 27-09 17:17
http://wiki.xbmc.org/inde...t_Library#Video_nfo_Files

Je kan inderdaad beter eerst xbmc alles laten scrapen of bijv. Ember Media Manager gebruiken (die maakt gelijk de .nfo bestanden aan). Mijn ervaring is dat het dan 9/10 meteen goed staat en je zelf niks meer hoeft te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-05 12:06

Acolyte57

Omnia Mutantur, Nihil Interit

Borromini schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 20:33:
Ik heb dat zelfs nog nooit gedaan. Ik check bij een mismatch even wat de juiste naam is volgens TMDB (die scraper gebruik ik) en dan rename ik de directory naar de juist naam.(jaartal) - gaat dan altijd goed.

~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stien
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21-05 15:39
Ik volg deze thread al ruime tijd en elke keer zie ik die scraper vrager langs komen met handmatige aanpassingen en dergelijk.

Eerlijk gezegd snap ik heel die discussie niet van handmatig aanpassen van .nfo bestanden ed.
Ik wijzig nooit een directory naam van een film. Mijn movies map stikt dus van de 1080P.Proper.HackzoRs. naamgeving en toch vind de IMDB scraper in 99% van de gevallen probleemloos de film.
In die enkele situatie dat de verkeerde film gevonden wordt navigeer ik naar de film en open het movie information panel. en doe middels refresh zelf de juiste film selecteren.

Middels een crontab exporteer ik dagelijks de .nfo bestanden welke weer ingelezen worden door mijn gejailbreakte ATV2. Altijd synchroon zonder een gesharede MySQL database.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hogader
  • Laatst online: 09:00
Stien schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 09:11:
Ik volg deze thread al ruime tijd en elke keer zie ik die scraper vrager langs komen met handmatige aanpassingen en dergelijk.

Eerlijk gezegd snap ik heel die discussie niet van handmatig aanpassen van .nfo bestanden ed.
Ik wijzig nooit een directory naam van een film. Mijn movies map stikt dus van de 1080P.Proper.HackzoRs. naamgeving en toch vind de IMDB scraper in 99% van de gevallen probleemloos de film.
In die enkele situatie dat de verkeerde film gevonden wordt navigeer ik naar de film en open het movie information panel. en doe middels refresh zelf de juiste film selecteren.
Ik pas zelf ook niks aan, maar heb wel mijn gehele movie folder netjes gerangschikt. Als ik iets download dan zet ik het zelf in de structuur van: Map: Moviename (1080/720p) en in de map alleen de naam.

Vaak is de naam al genoeg om de juiste film te pakken, zo niet dan refresh ik zelf ook en heb ik hem alsnog te pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
Hij scrapet 99 van de 100 keer hier ook gewoon goed met de originele dirnaam.
Ik laat de nfo er ook niet altijd in, maar soms heb ik liever beide titels bij internationale films.

Zo staat dit in de nfo van de film A Separation
code:
1
2
3
4
<movie>
    <title>A Separation (Jodaeiye Nader Az Simin)</title>
</movie>
http://www.imdb.com/title/tt1832382/

en ik gebruik het ook om enkele docu's de goede informatie te geven
The Art of Flight
code:
1
2
3
4
5
<movie>
    <plot>A new breed of action sports film comes to life as Red Bull Media House, in association with Brain Farm Digital Cinema, present "The Art of FLIGHT", a Curt Morgan Film. Two years in the making, "The Art of FLIGHT" gives iconic snowboarder Travis Rice and friends the opportunity to redefine what is possible in the mountains. Experience the highs, as new tricks are landed and new zones opened, alongside the lows, where avalanches, accidents, and wrong-turns strike. Immerse yourself in a cinematic experience as Brain Farm and their arsenal of filmmaking technology capture the culture, wildlife and scenic landscapes the riders take in along the way. Join in the ride as the creators of "That&#8217;s It, That&#8217;s All" completely rewrite the formula for action sports cinema with "The Art of FLIGHT."</plot>
    <runtime>80</runtime>
</movie>
http://www.imdb.com/title/tt1646967/

Die docu is een mega aanrader btw :)

[ Voor 59% gewijzigd door SidewalkSuper op 16-03-2012 09:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keepitfrosty
  • Laatst online: 13:33
Handmatig updaten van je library zit gewoon in xbmc zelf. Ga op een film of serie (zullen nog meer mogelijkheden zijn ongetwijfeld) staan druk op "C" dacht ik en je krijgt een popup window en dan "Update Library". Daar hoef je niet opnieuw voor op te starten. Dit is ook vast en zeker wel te mappen op je remote mocht je dat gebruiken. Gebruik zelf een Dinovo Mini dus doe het via toetsenbordje

[ Voor 16% gewijzigd door keepitfrosty op 16-03-2012 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tolgaliya
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 04-03-2021
Hi,
Ik heb besloten om dit weekend mijn Asrock 152D te voorzien van Openelec ipv de huidige win7 installatie. Klopt het dat als ik gebruik wil maken van de laatste XBMC Eden versie, ik de volgende build moet binnenhalen: OpenELEC-ION.x86_64-devel-20120309130135-r10068.tar.bz2

En kan iemand mij vertellen of ik ergens de backdrops terug kan vinden die ik momenteel heb ingesteld via de MQ3 skin?

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
tolgaliya schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 10:50:
Hi,
Ik heb besloten om dit weekend mijn Asrock 152D te voorzien van Openelec ipv de huidige win7 installatie. Klopt het dat als ik gebruik wil maken van de laatste XBMC Eden versie, ik de volgende build moet binnenhalen: OpenELEC-ION.x86_64-devel-20120309130135-r10068.tar.bz2

En kan iemand mij vertellen of ik ergens de backdrops terug kan vinden die ik momenteel heb ingesteld via de MQ3 skin?

Thanks!
Backdrops op de locatie zoals je ze aangegeven hebt in de skin. Lijkt mij dat het volledige pad daar staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stien
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21-05 15:39
keepitfrosty schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 10:43:
[...]

Handmatig updaten van je library zit gewoon in xbmc zelf. Ga op een film of serie (zullen nog meer mogelijkheden zijn ongetwijfeld) staan druk op "C" dacht ik en je krijgt een popup window en dan "Update Library". Daar hoef je niet opnieuw voor op te starten. Dit is ook vast en zeker wel te mappen op je remote mocht je dat gebruiken. Gebruik zelf een Dinovo Mini dus doe het via toetsenbordje
Of een crontab script.
Bij mij start dagelijks
om 00:00 een clean library
om 00:05 een update library
om 00:10 een export library

[ Voor 9% gewijzigd door Stien op 16-03-2012 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Convoy
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:11

Convoy

g44p

SidewalkSuper schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 09:54:
Hij scrapet 99 van de 100 keer hier ook gewoon goed met de originele dirnaam.
Ik laat de nfo er ook niet altijd in, maar soms heb ik liever beide titels bij internationale films.

Zo staat dit in de nfo van de film A Separation
code:
1
2
3
4
<movie>
    <title>A Separation (Jodaeiye Nader Az Simin)</title>
</movie>
http://www.imdb.com/title/tt1832382/

en ik gebruik het ook om enkele docu's de goede informatie te geven
The Art of Flight
code:
1
2
3
4
5
<movie>
    <plot>A new breed of action sports film comes to life as Red Bull Media House, in association with Brain Farm Digital Cinema, present "The Art of FLIGHT", a Curt Morgan Film. Two years in the making, "The Art of FLIGHT" gives iconic snowboarder Travis Rice and friends the opportunity to redefine what is possible in the mountains. Experience the highs, as new tricks are landed and new zones opened, alongside the lows, where avalanches, accidents, and wrong-turns strike. Immerse yourself in a cinematic experience as Brain Farm and their arsenal of filmmaking technology capture the culture, wildlife and scenic landscapes the riders take in along the way. Join in the ride as the creators of "That&#8217;s It, That&#8217;s All" completely rewrite the formula for action sports cinema with "The Art of FLIGHT."</plot>
    <runtime>80</runtime>
</movie>
http://www.imdb.com/title/tt1646967/

Die docu is een mega aanrader btw :)
briljant zelfs en geniaal film werk _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-05 12:06

Acolyte57

Omnia Mutantur, Nihil Interit

Stien schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 09:11:
Ik zie het als het probleem bij de oorzaak aanpakken. Ik kan bij een refresh wel een andere film kiezen (al heb ik ook vaker gehad dat de goede film daar niet tussen staat!) maar de fout zit in de directorynaam. Kan ik beter daar even wat moeite in stoppen dan in de refresh handeling.

Overigens heb ik sinds een overstap naar couchpotato en bijbehorende automatisering nergens last meer van. Die haalt z'n info natuurlijk van precies dezelfde plek vandaan.

~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jheroun
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Ik ben XBMC op een oude laptop met winXP aan het zetten, installatie ging prima maar ik kan een functie niet zo goed vinden (als hij er al is). Ooit gebruikte ik op mijn Xbox (1) XBMC om videoclips geshuffled af te spelen, ik kan nu echter (zoals in bijna alle videoplayers) geen shuffle knop meer vinden. Weet iemand hoe je met XBMC videobestanden random af kan spelen?

Ik blijf het conceptueel bizar vinden dat bijna geen enkele videospeler zo snugger is om even de optie te bieden om na afspelen van een video random de volgende te pakken ipv sequentieel. Ik snap dat het bij het kijken van een serie niet handig is maar er zijn dus zeker toepassingen voor en de shuffle functionaliteit uit de audiohoek ook even in de videohoek plakken lijkt me een koud kunstje.

Alle ideeën zijn welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurgen
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 25-09 14:34
hmm ik heb een serie in mijn database staan (the sopranos) echter deze heb ik verwijderd van mijn schijf. Echter als ik de serie verwijder blijft deze toch terugkomen.

De map is echt weg... (ik heb zelfs een nieuwe map gemaakt, en weer verwijderd... :s) Hebben jullie hier ook wel eens last van gehad? en hoe los ik t op?

Ik draai de laatste eden RC, echter heb ik dit probleem als sinds een van de laatste dharmas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Je hebt je database al opgekuist? Xbmc doet zoiets namelijk niet automatisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurgen
  • Laatst online: 25-09 14:34
Borromini schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 17:49:
Je hebt je database al opgekuist? Xbmc doet zoiets namelijk niet automatisch.
Ook meerdere keren geprobeerd, ook in sickbeard is de serie verwijderd.. ik kan er niets van terugvinden.. maar xbmc schijnbaar wel :s

ok, nu geef ik het op.. na nog eens proberen is het toch opgelost :s.. misschien dat het aanmaken van een nieuwe map met dezelfde naam, en die verwijderen het verschil maakte.. hij is nu iig wel uit de database :D

[ Voor 24% gewijzigd door Jurgen op 16-03-2012 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Jheroun schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 17:14:
Ik ben XBMC op een oude laptop met winXP aan het zetten, installatie ging prima maar ik kan een functie niet zo goed vinden (als hij er al is). Ooit gebruikte ik op mijn Xbox (1) XBMC om videoclips geshuffled af te spelen, ik kan nu echter (zoals in bijna alle videoplayers) geen shuffle knop meer vinden. Weet iemand hoe je met XBMC videobestanden random af kan spelen?

Ik blijf het conceptueel bizar vinden dat bijna geen enkele videospeler zo snugger is om even de optie te bieden om na afspelen van een video random de volgende te pakken ipv sequentieel. Ik snap dat het bij het kijken van een serie niet handig is maar er zijn dus zeker toepassingen voor en de shuffle functionaliteit uit de audiohoek ook even in de videohoek plakken lijkt me een koud kunstje.

Alle ideeën zijn welkom!
Als je in je lijst met video-bestanden zit, kan je op spatie drukken, dan kom je in de huidige playlist.
Daar kan je links het menu openen en Shuffle kiezen.
Normaal kan je dit ook op het hoofdscherm. Bij het afspelen komt dan boven de menubalk aan de rechtse kant een knoppenbalkje bij, daar staat ook een shuffle-knop op.

Dit alles trouwens in de veronderstelling dat je de standaard Confluence-skin gebruikt :)
ColTju schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 17:54:
[...]

Ook meerdere keren geprobeerd, ook in sickbeard is de serie verwijderd.. ik kan er niets van terugvinden.. maar xbmc schijnbaar wel :s

ok, nu geef ik het op.. na nog eens proberen is het toch opgelost :s.. misschien dat het aanmaken van een nieuwe map met dezelfde naam, en die verwijderen het verschil maakte.. hij is nu iig wel uit de database :D
Volgende keer als het gebeurt eens op de thumbnail gaat staan en I drukken (of context-menu en Information).
Daar staat normaalgezien het path bij waar hij het gevonden heeft.
Als die folder dan effectief niet meer bestaat, is het een foutje in de database. :)
Dat komt jammergenoeg nog wel eens voor bij XBMC.

[ Voor 22% gewijzigd door Fire69 op 16-03-2012 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:27

mvds

Totally awesome!

Ik heb net XMBC geïnstalleerd en ik zie dat hij bij alle films een screenshot heeft staan van de film. Ik kan handmatig voor elke film die info van internet af laten halen, maar kan ik dat ook voor alle films ineens doen?

nfo bestanden staan goed, scraper staat op imdb, automatisch scannen staat aan, ik heb de database al opgeschoond, en gezegd dat ie de bibliotheek moet updaten, maar ik blijf die screenshots zien ipv de gedownloade info. Doe ik iets fout?

En als ik een nieuwe film toevoeg, moet ik dan handmatig de bibliotheek updaten? Of doet ie dat automatisch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jheroun
  • Niet online
Fire69 schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 19:46:
[...]
Als je in je lijst met video-bestanden zit, kan je op spatie drukken, dan kom je in de huidige playlist.
Daar kan je links het menu openen en Shuffle kiezen.
Normaal kan je dit ook op het hoofdscherm. Bij het afspelen komt dan boven de menubalk aan de rechtse kant een knoppenbalkje bij, daar staat ook een shuffle-knop op.

Dit alles trouwens in de veronderstelling dat je de standaard Confluence-skin gebruikt :)
Gelukt, maar jezus wat omslachtig, waarom zit er als ik de eerste video in een map afspeel niet gewoon een icoontje voor?

Maar de map waar al mijn video's instaan toevoegen aan de queue en dan via de spatiemethode de shuffle mogelijkheid aanzetten werkt.

Danku!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
obsidian schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 23:34:
Ik heb net XMBC geïnstalleerd en ik zie dat hij bij alle films een screenshot heeft staan van de film. Ik kan handmatig voor elke film die info van internet af laten halen, maar kan ik dat ook voor alle films ineens doen?

nfo bestanden staan goed, scraper staat op imdb, automatisch scannen staat aan, ik heb de database al opgeschoond, en gezegd dat ie de bibliotheek moet updaten, maar ik blijf die screenshots zien ipv de gedownloade info. Doe ik iets fout?
Sta je in Library-mode?
En als ik een nieuwe film toevoeg, moet ik dan handmatig de bibliotheek updaten? Of doet ie dat automatisch?
Yep, manueel, of je kan instellen dat hij het bij het starten van XBMC moet doen.
Jheroun schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 23:35:
[...]

Gelukt, maar jezus wat omslachtig, waarom zit er als ik de eerste video in een map afspeel niet gewoon een icoontje voor?

Maar de map waar al mijn video's instaan toevoegen aan de queue en dan via de spatiemethode de shuffle mogelijkheid aanzetten werkt.

Danku!
Beter 'omslachtig' (valt wel mee toch?) dan niet mogelijk, zoals je zegt bij die andere mediaspelers ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

Fire69 schreef op zaterdag 17 maart 2012 @ 00:04:
[...]
Sta je in Library-mode?

Yep, manueel, of je kan instellen dat hij het bij het starten van XBMC moet doen.
Yep, ik sta in Library mode. En in file mode de optie "Scan for new files" doet ook niks.

En het staat aan dat ie het bij het starten van XBMC moet doen.

[edit] ik heb het maar handmatig gedaan

Oh, en kan ik, net zoals het in WMC kan, ook een film deleten in XBMC? Dus niet alleen uit de bibliotheek gooien, maar ook het filmbestand weggooien van de HD?

[ Voor 28% gewijzigd door mvds op 18-03-2012 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thespeed
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10:49
Ik draai nu via Openelec XBMC (de laatste nightlies voor Fusion) , alles werkt prima.
Maar als ik een mkv of via Youtube iets afspeel dan begint het geluid in het menu bij de settings te stotteren.
Dit gebeurd ook als ik hetzelfde doe bij het muziek menu of het video menu waar je de bestanden kunt selecteren. Als ik dan naar de system info gaat begint hij ook te stotteren en geeft hij dat het beschikbaar geheugen 3148MB is en de belasting van CPU0:20% en bij CPU1:17%.

Het geluid wordt analoog uitgestuurd. Als ik het geluid via HDMI op mijn tv laat lopen dan heb ik hetzelfde probleem. GLSL (geavanceerde shaders) heb ik aangezet en XVBA, USE XVBA shared surfaces, en de verversingsfrequentie scherm aanpassen aan video heb ik ook aangezet.
Ik heb het ook geprobeerd met een MKV die op de hardeschijf staat en daarbij heb ik hetzelfde probleem.
Het netwerk heb ik bedraad aangesloten.

Wat mij opvalt is dat als ik terugkom van het instellingen menu en dan weer terug naar het hoofdscherm ga dat het kleine videoscherm een inhaalslag maakt en de video opeens super snel loopt.
Momenteel draai ik de AEON MQ3 skin als ik een andere selecteer heb ik er iets minder last van maar het lost dan ook niet op.

Via het bios heb ik bij de CPU settings nog wat trial en error gedaan maar dat helpt niet.
Video's en dergelijke worden verder prima afgespeeld en als ik de O indruk bij het spelen van een video is CPU0:18.1% en CPU1:17%.
Ik ben zelf al uren aan het zoeken geweest maar weet iemand waar dit aan ligt?
Ik weet dat je bij de nightlies problemen kunt krijgen maar bij anderen werkt het volgens mij zonder problemen. Ik heb de stable fusion versie ook gedraait en dan had ik problemen met de videodrivers en een AMD logo.
Ik hoop dat ik het kan oplossen want ik irriteer mijzelf er flink aan.

Het moederbord dat ik heb is een Asus E45M1-I, de processor een AMD Fusion E-450 met de
interne Radeon HD6320. Als geheugen heb ik Crucial 4GB ddr3-1333 (PC3-10600)
Via Windows heb ik geen problemen en via DPC Latency heb ik een latency van
237-350 micro seconde en soms een rare piek van 4128micro seconde .
Dit is met het afspelen van dezelfde video maar dan via VLC mediaplayer in Windows 7.
Maar volgens dat programma ligt dat aan de device drivers.
En dat heeft met Openelec vanwege andere drivers niets te maken.

[ Voor 12% gewijzigd door thespeed op 17-03-2012 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EN-IS
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:43
Hebben meerdere mensen last van dat RC2 vertraagd opstart? Ongeveer 60seconden ipv binnen 2seconden?

Nieuwe installatie hier gedaan, probleem blijft zich voordoen (win7, rc1/2, core2 e6300, intelssd). Volgens mij ligt het aan de userdata map, op het moment dat ik mijn backup terug zet, start het 1x goed, dus direct binnen een paar seconden start xbmc op.

Vervolgens schakel ik de pc uit, start pc op,kom in windows (binnen 5seconden klaar voor gebruik) en vervolgens open ik XBMC, die doet er dus ongeveer een minuut over om te starten? :( :X

Iemand een idee waar het aan kan liggen? :?

//EDIT
Heb even het volgende getest: gehele XBMC installatie met userdata map verwijderd. PC opnieuw gestart. XBMC opnieuw geinstalleerd (maakt niet uit of het RC1 of RC2 is), dit keer geen backup teruggezet, probleem blijft zich voordoen. Dus ik ga er nu vanuit dat het aan mijn Win7 moet liggen of iets in die richting. Ik zou niet weten wat, het is een 'clean install' van win7 op een intel ssd.

Heb verder geen zware software of iets dergelijks geinstalleerd... Zo blijf ik bezig ;(

[ Voor 29% gewijzigd door EN-IS op 17-03-2012 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BushWhacker
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 18-09 19:46

BushWhacker

developer

Stien schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 12:06:
[...]

Of een crontab script.
Bij mij start dagelijks
om 00:00 een clean library
om 00:05 een update library
om 00:10 een export library
Super handig.
Welk commando's roep je in crontab aan?

Freedom FttH - EdgeRouter 4 SFP - OnePlus 8T - Debian - Home Assistant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anthirian

Anthirian

In Trance We Trust

obsidian schreef op zaterdag 17 maart 2012 @ 00:11:
[...]

Yep, ik sta in Library mode. En in file mode de optie "Scan for new files" doet ook niks.

En het staat aan dat ie het bij het starten van XBMC moet doen.

Oh, en kan ik, net zoals het in WMC kan, ook een film deleten in XBMC? Dus niet alleen uit de bibliotheek gooien, maar ook het filmbestand weggooien van de HD?
Ja je kunt wel bestanden verwijderen, maar die functionaliteit moet je via de opties aanzetten voor je hem kan gebruiken. Ik weet zo 1, 2, 3 niet precies waar die optie staat, maar het is niet moeilijk te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obiter dictum
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

Obiter dictum

Zwart, geen suiker.

XBMC is hier behoorlijk trager dan je zou verwachten op een core i5 2500. Helemaal als je alt-tab't, de computer is dan amper nog fatsoenlijk te gebruiken door lag en traagheid. Leunt XBMC sterk op de aanwezigheid van een grafische kaart? Die heb ik niet in mijn computer namelijk, en zou e.e.a. verklaren...

Mijn meest recente productreview.
GoT; een haast oneindige bron van technologische kennis. Experts die elkaar helpen, en ik ben trots, hieraan een bijdrage -nsfw- te mogen leveren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Zou wel kunnen ja. De interface wordt volgens mij gerenderd met OpenGL. Als dat softwarematig moet, zal dat wel problemen geven.
Verwondert me sowieso al dat XBMC wil opstarten dan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkaz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07-10 16:50

Melkaz

Melkazar

Ik draai af en toe XBMC op een Macbook Pro 13 inch i5 via de GPU van de CPU en gaat vlekkeloos, volgens mij is er hier iets meer aan de hand.

PSN: Melkazar | Steam: Melkaz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastard
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 06-10 08:41
Obiter dictum schreef op zaterdag 17 maart 2012 @ 21:09:
XBMC is hier behoorlijk trager dan je zou verwachten op een core i5 2500. Helemaal als je alt-tab't, de computer is dan amper nog fatsoenlijk te gebruiken door lag en traagheid. Leunt XBMC sterk op de aanwezigheid van een grafische kaart? Die heb ik niet in mijn computer namelijk, en zou e.e.a. verklaren...
Lag en traagheid zou ik eerder verwachten als er veel gedaan wordt van de harddisk, ik heb hier een i5-2400 met losse graka en die loopt met alt+tab wel prima, maar alleen als de harddisk verder niets aan het doen is, anders is het ook niet vooruit te branden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obiter dictum
  • Niet online

Obiter dictum

Zwart, geen suiker.

Fire69 schreef op zaterdag 17 maart 2012 @ 21:11:
Zou wel kunnen ja. De interface wordt volgens mij gerenderd met OpenGL. Als dat softwarematig moet, zal dat wel problemen geven.
Verwondert me sowieso al dat XBMC wil opstarten dan :P
De Core i5 heeft natuurlijk wel een (onboard) GPU, alleen is hij niet je-van-het. Het werkt dus wel, en als XBMC gefocused is ook wel prima, maar alt-tabben maakt alles zo retetraag...
Melkaz schreef op zaterdag 17 maart 2012 @ 21:12:
Ik draai af en toe XBMC op een Macbook Pro 13 inch i5 via de GPU van de CPU en gaat vlekkeloos, volgens mij is er hier iets meer aan de hand.
Probeer eens te alt-tabben als je wilt, merk je dan een algemene vertraging van je computer in het gebruik?
KAdrifter schreef op zaterdag 17 maart 2012 @ 21:14:
Lag en traagheid zou ik eerder verwachten als er veel gedaan wordt van de harddisk, ik heb hier een i5-2400 met losse graka en die loopt met alt+tab wel prima, maar alleen als de harddisk verder niets aan het doen is, anders is het ook niet vooruit te branden.
Mwoah, huidig systeem heeft intern alleen een SSD, media staat lekker op mijn NAS'je. HDD zal het probleem dus niet zijn ;)

[ Voor 22% gewijzigd door Obiter dictum op 17-03-2012 21:17 ]

GoT; een haast oneindige bron van technologische kennis. Experts die elkaar helpen, en ik ben trots, hieraan een bijdrage -nsfw- te mogen leveren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 13:25
XBMC Eden RC2 op Apple TV 2.

Ik heb het probleem dat zodra een film in ISO formaat is deze niet wordt opgepikt door de scraper (MovieMeter).
En kan deze dus alleen via Files benaderen.
Kan hier iets aan worden gedaan?
Ik kan nergens een setting vinden...

[ Voor 0% gewijzigd door technorabilia op 17-03-2012 22:39 . Reden: Typo ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
Die film een nfo geven. Is al wel een paar keer voorbij gekomen hoor ;)
.iso moet hij trouwens gewoon herkennen als film als de benaming goed is.

[ Voor 34% gewijzigd door SidewalkSuper op 18-03-2012 00:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obiter dictum
  • Niet online

Obiter dictum

Zwart, geen suiker.

Ik snap de ondertiteldownloader niet :s. In addons heb ik XBMC subtitles enabled, ingesteld op (o.a.) Bierdopje. Nu open ik een serie/film vanuit de library. Er wordt niets automatisch gedownload. Ok. Ik druk op "T", en nu schakelt hij tussen geen subs of de subs die ik al handmatig gevonden heb. Geen autodownload in elk geval.

In het geval van series weet ik dat er subs (engels, goed ingesteld) beschikbaar zijn voor deze serie (Oz). Toch wordt er niets gedownload. Na een zoektochtje door het topic kwam ik slechts één probleem tegen, dat mappen read only zouden zijn en dat zijn ze niet. Wat mis ik hier? Hoe gebruik je XMBC Subtitles?

Edit; goedverdoemme, vergeten de koppeling te maken in settings/skins. Opgelost, welgeteld 30 seconden na het posten van bovenstaande reply |:(

[ Voor 10% gewijzigd door Obiter dictum op 18-03-2012 00:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EN-IS
Obiter dictum schreef op zondag 18 maart 2012 @ 00:18:
Edit; goedverdoemme, vergeten de koppeling te maken in settings/skins. Opgelost, welgeteld 30 seconden na het posten van bovenstaande reply |:(
Hehe :D Daar had ik ook last van, nergens stond aangegeven dat het geactiveerd diende te worden in de skin eigenschappen, heb me destijds rot gezocht :P

[ Voor 6% gewijzigd door EN-IS op 18-03-2012 02:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

Anthirian schreef op zaterdag 17 maart 2012 @ 15:39:
[...]

Ja je kunt wel bestanden verwijderen, maar die functionaliteit moet je via de opties aanzetten voor je hem kan gebruiken. Ik weet zo 1, 2, 3 niet precies waar die optie staat, maar het is niet moeilijk te vinden.
Yep gevonden, thanks! :)

Volgende vraag, ik heb gevonden dat je binnen XBMC met een Harmony remote ook met één knop kan wisselen tussen de verschillende audio-streams, en (met een andere knop) subtitles, maar nergens hoe je dat instelt.

[ Voor 22% gewijzigd door mvds op 18-03-2012 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L0g0ff
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 07-10 23:50

L0g0ff

omg

Ik draai sinds een week of 3 nu XBMCBuntu. Ik kom van openelec af (en daarboor mijn oude xbox ;-)) maar ik kwam erachter dat het voor mij toch makkelijker was als ik gewoon een voledige ubuntu omgeving ter beschikbaar had.

Nu vroeg ik me af of er mogelijkheden zijn om silverlight/moonlight te koppelen zodat bijvoorbeeld RTL streams wel af te spelen zijn.

Ik kan hier vrijwel niets actueels over op het net vinden. Heeft iemand hier ervaring mee?

Blog.wapnet.nl KompassOS.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Voor een feestje wil ik graag een jukebox functie hebben in XBMC. Nu is er de party mode die random muziek speelt op basis van in te stellen regels. Maar mocht iemand nu even een bepaald nummer willen luisteren is dat voor zover ik kan vinden niet mogelijk zonder uit de party mode te gaan.

Kortom eigenlijk mis ik de functie waarbij een nummer als eerste in de playlist wordt gezet, terwijl de rest van de playlist behouden blijft. Is dit in XBMC mogelijk?

Ideaal gezien gebruik ik de smart shuffle van android muziekspeler jukefox: http://www.jukefox.org/index.php/concepts. Dit is een shuffle functie waarbij de opvolgende nummers bij elkaar worden gezocht en je dus niet van genre naar genre springt. Ook gaat deze modus automatisch aan als je zelf samengestelde playlist leeg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
obsidian schreef op zondag 18 maart 2012 @ 10:16:
[...]

Yep gevonden, thanks! :)

Volgende vraag, ik heb gevonden dat je binnen XBMC met een Harmony remote ook met één knop kan wisselen tussen de verschillende audio-streams, en (met een andere knop) subtitles, maar nergens hoe je dat instelt.
Instellen in de keymap
https://github.com/xbmc/xbmc/tree/master/system/keymaps

Daar de goeie uitkiezen en dan map je je remoteknop gewoon aan een letter op je toetsenbord.
Hier heb je de mogelijkheden die je kan mappen.
http://wiki.xbmc.org/index.php?title=Keyboard.xml

Als voorbeeld: AudioNextLanguage moet je mappen om naar de volgende audio track te kunnen gaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

SidewalkSuper schreef op zondag 18 maart 2012 @ 13:34:
[...]

Instellen in de keymap
https://github.com/xbmc/xbmc/tree/master/system/keymaps

Daar de goeie uitkiezen en dan map je je remoteknop gewoon aan een letter op je toetsenbord.
Hier heb je de mogelijkheden die je kan mappen.
http://wiki.xbmc.org/index.php?title=Keyboard.xml

Als voorbeeld: AudioNextLanguage moet je mappen om naar de volgende audio track te kunnen gaan :)
Maar daar ga je er dus van uit dat ik een keyboard heb. Maar die toetsen die ze beschrijven heb ik niet op mijn remote :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
Je hebt helemaal geen keyboard nodig, gewoon je remote mappen aan keypresses :)
Maar je kan ook gewoon je remote keymap opnieuw mappen. Moet je alleen weten welk commando je remote geeft bij het indrukken van de toets die je wil gebruiken en die dan remappen.

[ Voor 53% gewijzigd door SidewalkSuper op 18-03-2012 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

Het is vreemd, maar als ik dat progje gebruik om toetsaanslagen te zien dan zie ik bij een aantal knoppen op mijn remote niks binnenkomen, terwijl ze wel gemapt zijn, en het lichtje op mijn MCE ontvanger zie ik ook knipperen. Bijvoorbeeld de Menu toets doet niks, de Info toets niet, de Exit knop niet. En zo zijn er meer. Snapt XBMC die knoppen dan niet of wat is er aan de hand?

Never mind, juist de meest gebruikte remote (MCE Remote) heeft dus schijnbaar extra software nodig om alles werkend te krijgen terwijl andere el cheapo remotes out-of-the-box ondersteuning hebben :?

[ Voor 21% gewijzigd door mvds op 19-03-2012 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jheroun
  • Niet online
Fire69 schreef op zaterdag 17 maart 2012 @ 00:04:

Beter 'omslachtig' (valt wel mee toch?) dan niet mogelijk, zoals je zegt bij die andere mediaspelers ;)
Dat is waar, beter onhandig dan niet, maar het verbaast mij gewoon dat de benadering van video altijd zo totaal anders is dan die van audio, dan krijg je dat soort verschillen.

Daarnaast heb ik sowieso nog wat moeite met xbmc nu, ooit op de xbox was het simpel en vanzelfsprekend, nu loop je eerst tegen een leercurve aan over mappen, libraries, playlists, sources en weetikwat, om nog maar niet te spreken over het verschillende gedrag in normale mode en library mode. Waarom is dat zo verzonnen? Begrijp me niet verkeerd, ik snap het nu wel weer zon beetje en het doet wat het moet doen maar mag het misschien een onsje simpeler?

Random muziekvideos afspelen koste me met xbmc een paar uur, inclusief browsen op internet totdat een tweaker het antwoord had. Met vlc was hetzelfde in een minuut gedaan, map om af te spelen aanwijzen en de shuffle knop aanzetten, het kan dus wel simpel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Met Dharma was het tenminste nog simpel om door je bestanden te zoeken :P. Nu met die Eden beta's en RC's en die integratie van file and database mode (of hoe ze 't ook noemen) is het nog moeilijker dan vroeger om gewoon effe te browsen :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Wat is er dan moeilijker? Ik zie eigenlijk geen verschil met Dharma. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Het zit veel meer weggemoffeld, die bestandsmodus. Een van de punten van Eden was ook een verdere integratie van de databasemodus met de bestandsmodus.

[ Voor 50% gewijzigd door Borromini op 18-03-2012 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Als je in Confluence op het hoofdscherm naar Videos gaat, heb je toch gewoon de keuze Files?
Daar kan ik naar mijn Movies of Series-source gaan en zie ik mijn bestanden.
Niks ingewikkeld aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Niet iedereen gebruikt Confluence hé :P.

Ik heb trouwens zo'n belabberde bug waardoor ik op m'n AD10 niet in Confluence en ook niet in Aeon Nox in dat bestandsmenu kom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wachten...
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 08:59
Beste Leden,

Ik heb een vraag betreft XBMCbuntu (live)
Ik heb hier een gehele schone instalatie van gedaan op mijn HTPC
dus schijf geformateerd en alleen XBMCbuntu erop gezet
Mijn htpc heeft een geintregeerde videokaart ATI radeon HD4200

Echter krijg ik met geen mogelijkheid audio over HDMI aan de praat...
Ik heb onder audio diverse mogelijkheden
Ik heb ook heel wat topics afgezocht waar wordt gepraat over alsamixer, een nieuwe file aanmaken genaamd .asoundrc daar een bepaalde code in plakken etc.
heb echt van alles geprobeer maar niks werkt.
Ik heb sinds gisteren wel 'geluid' maar alles hapert, zowel de video als het geluid

Ik dacht van de week even xbmcbuntu instaleren en films kijken maar...
maar helaas is dit tot nu toe nog niet het geval.
Ik hoop echt dat iemand mij hiermee kan helpen

Video playback rendering heb ik trouwens op software staan ( als ik default of iets anders kies dan crasht mijn xbmc continue)

Als je dit kunt lezen, dan werkt mij Signature!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Borromini schreef op zondag 18 maart 2012 @ 22:34:
Niet iedereen gebruikt Confluence hé :P.

Ik heb trouwens zo'n belabberde bug waardoor ik op m'n AD10 niet in Confluence en ook niet in Aeon Nox in dat bestandsmenu kom.
Je bedoelt dus dat de skin die jij gebruikt gewoon niet handig is voor hetgeen je wil doen? ;)
Kan je moeilijk de fout bij XBMC leggen lijkt me :P

Waar zit die bug dan? In XBMC of je AD10? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disturbedmind
  • Laatst online: 28-08 13:54
Ik gebruik nu ongeveer 2 maanden XBMC icm met een htpc en een nassysteem maar sinds kort als ik de subtitles van series wil ophalen via de xbmc addon vind hij ze wel maar hij komt elke keer met de melding "Error extracting subtitles". Ik heb het op versie 10 geprobeerd en op Eden rc2 maar alle twee precies dezelfde fout. Ik draai mijn htpc op windows 7 64 bit sp1 op een ssd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dCY
  • Laatst online: 20-05 15:11

dCY

disturbedmind schreef op maandag 19 maart 2012 @ 12:29:
Ik gebruik nu ongeveer 2 maanden XBMC icm met een htpc en een nassysteem maar sinds kort als ik de subtitles van series wil ophalen via de xbmc addon vind hij ze wel maar hij komt elke keer met de melding "Error extracting subtitles". Ik heb het op versie 10 geprobeerd en op Eden rc2 maar alle twee precies dezelfde fout. Ik draai mijn htpc op windows 7 64 bit sp1 op een ssd.
Mischien staat je folder op read only.?

Ik had het probleem ook.. bleek na het verplaatsen van folders op de NAS de Read/Write werd aabgepast.
(webbrowser filemanager).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disturbedmind
dCY schreef op maandag 19 maart 2012 @ 12:35:
[...]

Mischien staat je folder op read only.?

Ik had het probleem ook.. bleek na het verplaatsen van folders op de NAS de Read/Write werd aabgepast.
(webbrowser filemanager).
Ik heb ook al het pad voor het uitpakken gewijzigd, heb hem zelf lokaal gezet.

En het heeft ooit wel gewerkt, dus of ik moet iets hebben veranderd of er is een update gekomen voor de XBMC subtitles maar dan zouden er wel meer mensen last van hebben lijkt mij.

[ Voor 19% gewijzigd door disturbedmind op 19-03-2012 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:10

TRaSH

koffie ?

obsidian schreef op zondag 18 maart 2012 @ 19:32:

Never mind, juist de meest gebruikte remote (MCE Remote) heeft dus schijnbaar extra software nodig om alles werkend te krijgen.
weet niet welke extra software je nodig hebt,
(behalve de registery hack)
maar heb de volgende uitleg gevolgt en dan alles remapped op me logitech.
was niet veel werk behalve dat ik me audio en subs opties anders wou (auto subdownloading met 1 druk en audio/sub switchen)

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

TRaSH schreef op maandag 19 maart 2012 @ 19:25:
[...]

weet niet welke extra software je nodig hebt,
(behalve de registery hack)
maar heb de volgende uitleg gevolgt en dan alles remapped op me logitech.
was niet veel werk behalve dat ik me audio en subs opties anders wou (auto subdownloading met 1 druk en audio/sub switchen)
Die ja :) Maar die installed ook extra software hoor :)

En hoe heb je dat subdownloading gedaan dan? En die audio switching wil ik ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EN-IS
obsidian schreef op maandag 19 maart 2012 @ 19:54:
[...]

Die ja :) Maar die installed ook extra software hoor :)

En hoe heb je dat subdownloading gedaan dan? En die audio switching wil ik ook :)
De topic waar men het hierboven over heeft, is mijn redding geweest, geniaal, alles werkt (en echt alles) op mijn HP mediacenter afstandsbediening :)

De automatische subdownloading heb ik ook gedaan door middel van het volgende:
hier is de tip van een medetweaker: Mr_Blobby in "[ervaringen] XBMC Media Center - Deel XV"

Mij lukte het niet meteen maar daarna wel:
EN-IS in "[ervaringen] XBMC Media Center - Deel XV"

Ik heb het nu onder een andere toets dan ik in mijn reply had genoemd, heb het nu onder "My TV" knop, wanneer deze is geklikt, zoekt het automatisch de ondertitels bij en download het deze, anders krijg ik de vraag welke van de x aantal het juiste is.

[ Voor 14% gewijzigd door EN-IS op 19-03-2012 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkkk1972
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 06-09-2023
Hallo,

Ik heb de nieuwste versie van XBMC voor windows geinstalleerd en ik heb een probleem:

Als ik XBMC probeer af te sluiten loopt hij vast.... dan moet ik taakbeheer starten om hem geforceerd te sluiten, kan iemand mij vertellen wat ik hier aan kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disturbedmind
Henkkk1972 schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 14:15:
Hallo,

Ik heb de nieuwste versie van XBMC voor windows geinstalleerd en ik heb een probleem:

Als ik XBMC probeer af te sluiten loopt hij vast.... dan moet ik taakbeheer starten om hem geforceerd te sluiten, kan iemand mij vertellen wat ik hier aan kan doen?
Misschien wat meer informatie bv wat voor OS je draait en welke hardware?

En met nieuwste versie bedoel je dan de versie 11 "Eden" rc 2? Of versie 10.1 "Dharma"?

[ Voor 9% gewijzigd door disturbedmind op 20-03-2012 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Nu online
Henkkk1972 schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 14:15:
Hallo,

Ik doe altijd gewoon \ en dan met kruisje afsluiten. Gaat sneller dan in het menu naar afsluiten zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anthirian

Anthirian

In Trance We Trust

Dat kan ook, maar netter is om gewoon in het hoofdmenu op de End knop te drukken. Zo worden alle threads netjes afgesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkkk1972
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 06-09-2023
Bedankt voor jullie reacties!!

oke hier wat meer over mijn systeem:

Ik heb er windows 7 op staan, toen Dharma geïnstalleerd, dat werkte goed, totdat ik het afsluit probleem kreeg. Toen heb ik er eden overheen gezet, maar het probleem bleef...

Ik heb pas een week geleden mijn htpc in elkaar gezet dus ik ben erg nieuw op dit gebied....

Mijn systeem ziet er zo uit:

#ProductPrijsSubtotaal
1Asus F1A75-M LE€ 56,90€ 56,90
1Asus My Cinema P7131 Hybrid SE€ 38,72€ 38,72
1Samsung Spinpoint F1 HD103UJ, 1TB€ 109,90€ 109,90
1Samsung SH-S222AB Zwart€ 14,99€ 14,99
1Silverstone Grandia GD06B€ 108,-€ 108,-
3Enermax T.B.Silence Fan UCTB12 - 120mm, 120mm€ 5,90€ 17,70
1Trust Thinity Wireless Entertainment Keyboard€ 49,40€ 49,40
1be quiet! Pure Power L7 300W€ 35,-€ 35,-
1G.Skill F3-12800CL9D-4GBNQ€ 25,99€ 25,99
1AMD A6-3650 Boxed€ 84,99€ 84,99
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 541,59

Ik zal ook eens proberen op die manieren af te sluiten zoals jullie noemen, maar graag heb ik het toch zo zoals het hoort ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willemd
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Vraagje.. ik gebruik XBMC (Eden, Windows 7) soms om dvd's af te spelen. Dat werkt helemaal prima, maar helaas blijft de dvd-speler op volle snelheid draaien, met een hoop geluid als gevolg. Is er een geijkte oplossing om het ding minder hard te laten draaien, zodat hij niet meer zo'n herrie maakt?

Via Google kom ik wel op allerlei Linux-scriptjes en voor Windows op het betaalde Nero Drivespeed, maar niet op een gratis oplossing voor Windows. En voor zoiets simpels zal toch wel een gratis oplossing zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Deze is al wat ouder en nog steeds gratis, links werken en je haalt drivespeed binnen, niet wat anders wat je liever niet zou willen.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Anthirian schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 20:17:
Dat kan ook, maar netter is om gewoon in het hoofdmenu op de End knop te drukken. Zo worden alle threads netjes afgesloten.
Leuk, die kende ik nog niet! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 30-09 11:31

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Aargh, ik heb dit weekend mijn Ubuntu 11.04/XBMC Dharma installatie vervangen door Debian Wheezy/Eden RC2 en nu geen geluid meer via HDMI :/ Om te testen heb ik een headsetje aangesloten, in XBMC custom audio device 'hw:0,0' (de analoge uitgang van mijn ION-bordje) ingesteld en voila, geluid! Stom genoeg krijg ik na het aanzetten van een film geen geluid meer in het menu, maar dat was bij mijn vorige setup ook. Als ik 'hw:0,3' instel als output (de HDMI audio-uitgang) krijg ik geen geluid, terwijl dat voorheen wel gewerkt heeft.. Maar dan krijg ik wel weer geluidjes van het menu via de koptelefoon :P Iemand die hier toevallig ook mee geploeterd heeft?

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Zo even tussendoor. Weet iemand image size voor profile pictures/images?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Voor het plaatje dat je bij je login-scherm gebruikt per profiel bedoel je?
Ik heb daar gewoon 2 full-size jpg's voor gebruikt.
Gewoon zien dat het een 1:1-verhouding (vierkant dus :P ) heeft, anders wordt het platgedrukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tito129
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07:22
Demoniac schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 22:57:
Aargh, ik heb dit weekend mijn Ubuntu 11.04/XBMC Dharma installatie vervangen door Debian Wheezy/Eden RC2 en nu geen geluid meer via HDMI :/ Om te testen heb ik een headsetje aangesloten, in XBMC custom audio device 'hw:0,0' (de analoge uitgang van mijn ION-bordje) ingesteld en voila, geluid! Stom genoeg krijg ik na het aanzetten van een film geen geluid meer in het menu, maar dat was bij mijn vorige setup ook. Als ik 'hw:0,3' instel als output (de HDMI audio-uitgang) krijg ik geen geluid, terwijl dat voorheen wel gewerkt heeft.. Maar dan krijg ik wel weer geluidjes van het menu via de koptelefoon :P Iemand die hier toevallig ook mee geploeterd heeft?
Heb je in alsamixer alles aangezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:49

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Demoniac schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 22:57:
Hoe heb je xbmc op debian geïnstalleerd? Vianden deb uit een repo of handmatig gecompileerd?

http://www.xbmcfreak.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Volgens mij is XBMC Eden een feit ;)

* 73a3dea 2012-03-21 | xbmc: update to xbmc-11.0 (final) (HEAD, origin/master, origin/HEAD, master) [Stephan Raue]

https://github.com/OpenEL...b9e3f2174353e73c2337b42c3

[ Voor 22% gewijzigd door schumi2004 op 21-03-2012 08:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo

Demo

Tito129 schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 08:17:
[...]

Heb je in alsamixer alles aangezet?
Die fout maak ik geen 2 keer :+
Erhnam schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 08:28:
[...]

Hoe heb je xbmc op debian geïnstalleerd? Vianden deb uit een repo of handmatig gecompileerd?
Debian-Multimedia repo.
Het is niet echt specifiek een XBMC-probleem, met speaker-test (alsa tooltje) krijg ik ook geluid op de analoge uitgang maar niet op HDMI.

[ Voor 20% gewijzigd door Demo op 21-03-2012 09:49 ]

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tito129
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07:22
Demoniac schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 09:47:
[...]
had je op ubuntu niet een aangepaste asound.conf gemaakt?

Zo ja probeer het via deze weg: http://wiki.xbmc.org/inde...GeForce/nForce_controller

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Ik zie al commits bij OpenELEC voor Xbmc final, ziet er naar uit dat ie in de pijplijn zit :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:49

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Borromini schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 12:54:
Ik zie al commits bij OpenELEC voor Xbmc final, ziet er naar uit dat ie in de pijplijn zit :).
De Eden branch op github is ook al helemaal bijgewerkt. Final zal inderdaad niet lang meer op zich laten wachten ;)

http://www.xbmcfreak.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweak_dude
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:33
Anthirian schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 20:17:
Maakt niets uit als ik deze reactie van een XBMC developer mag geloven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Erhnam schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 13:03:
[...]

De Eden branch op github is ook al helemaal bijgewerkt. Final zal inderdaad niet lang meer op zich laten wachten ;)
O+

Sraue laat er meestal inderdaad geen gras over groeien :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Erhnam schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 13:03:
[...]

Volgens mij is de final er al, ik heb hem iig op OpenELEC :P
schumi2004 schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 08:42:
Volgens mij is XBMC Eden een feit ;)

* 73a3dea 2012-03-21 | xbmc: update to xbmc-11.0 (final) (HEAD, origin/master, origin/HEAD, master) [Stephan Raue]

https://github.com/OpenEL...b9e3f2174353e73c2337b42c3

[ Voor 36% gewijzigd door schumi2004 op 21-03-2012 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo

Demo

Demoniac schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 09:47:
[...]
* Demo rent met een enorm rood hoofd het topic uit.. Blijkbaar was er een tweede S/PDIF output (de eerste is denk ik de optische connector, de tweede de HDMI-uitgang) die wel gemute stond :$
Nouja, ik kan weer film kijken en me nu uren gaan bezig houden met het tweaken van al die mooie Eden-skins. En proberen het ding nog wat sneller op te laten starten.. Allen bedankt voor het meedenken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
1 klein probleempje gevonden met Eden, mijn MP3's laten alleen maar ruis horen nu :(

Verder werkt alles perfect.

edit:
En blijf er de pest in hebben dat ik geen MCE Keyboard kan mimicken op OpenELEC, wat dat betreft is het waardeloos
Fire69 schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 08:00:
Voor het plaatje dat je bij je login-scherm gebruikt per profiel bedoel je?
Ik heb daar gewoon 2 full-size jpg's voor gebruikt.
Gewoon zien dat het een 1:1-verhouding (vierkant dus :P ) heeft, anders wordt het platgedrukt.
Weet je toevallig ook of je de achtergrond kunt aanpassen in profile menu?

[ Voor 81% gewijzigd door schumi2004 op 22-03-2012 09:41 ]

Pagina: 1 ... 29 ... 146 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]Let op!!

Als je een vraag stelt, vergeet dan niet:
- Eerst in de debug logging te kijken (eventueel mee te posten via http://www.xbmclogs.com/)!
- Het besturingssysteem te vermelden (OSX, Linux, Windows, ATV, iOS, Android, Raspberry Pi).
- Eventuele informatie als de versie (SVN, Stable, Nightly, XBMC Buntu, OpenELEC etc)
- Eventueel skin versie.

Let a.u.b. ook op met zaken waarvan de legaliteit in twijfel getrokken kan worden (add-ons en bijbehorende sites). Zie ook het algemeen beleid.~~~[/html]