[ervaringen] Kodi (voorheen XBMC Media Center) - Deel XV Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 28 ... 146 Laatste
Acties:
  • 1.081.043 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martynvs
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
schumi2004 schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 22:51:
Via het tvheadend forum kreeg ik de indruk mijn vraag hier te stellen.

Ik zou graag van mijn XBMC willen omzetten naar PVR.
Ik draai nu XBMC op een Zotac AD02 met OpenELEC vanaf SD-kaartje, stream data van mijn NAS en heb als provider Ziggo.
Nu zou ik graag willen weten welke hardware er voor nodig is om nu Ziggo werkend te krijgen op mijn AD02, er is geen ruimte om in te bouwen dus zou het een extern device moeten worden. Ook zou ik willen opnemen maar gaat dat wel naar een NAS toe?

Belangrijkste is in iedergeval dat ik mijn CAI en Ziggo aangesloten krijg op mijn AD02, waarna ik OpenELEC PVR versie ga draaien.

Dank vast voor de reacties.
Ik heb daar ook wel interesse in. Ik dacht alleen dat PVR nog niet (goed) werkt in de officiele XBMC release (zelfs niet in Eden). Werkt dat wel goed in OpenELEC dan? Als het je gelukt is, zou ik wel willen weten hoe je het voor elkaar hebt gekregen Schumi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15:28
martynvs schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 10:33:
[...]

Ik heb daar ook wel interesse in. Ik dacht alleen dat PVR nog niet (goed) werkt in de officiele XBMC release (zelfs niet in Eden). Werkt dat wel goed in OpenELEC dan? Als het je gelukt is, zou ik wel willen weten hoe je het voor elkaar hebt gekregen Schumi.
Ik ben mijn zoektocht naar of en hoe het werkend te krijgen hier verder aan het voeren. schumi2004 in "\[DVB-C] Digitale kabel TV op de PC [DEEL 5]"

Gedane suggestie is om het op mijn NAS te installeren zodat er vanaf elk device gekeken kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tboheeren
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 27-09 10:20
Weten jullie hoe ik in Eden ervoor zorg dat als ik op een film klik in de library, ik eerst de movie information krijg (play, thumb, trailer, extra info) en dan pas kan beginnen met afspelen. Nu begint hij automatisch af te spelen en dat stoort me.

Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

In de instellingen is er ergens een optie wat Xbmc moet doen als je een film/aflevering selecteert. Standaard staat dat op afspelen/hervatten.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RUFFNECK
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22-09 11:11

RUFFNECK

Poentje

Borromini schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 12:27:
In de instellingen is er ergens een optie wat Xbmc moet doen als je een film/aflevering selecteert. Standaard staat dat op afspelen/hervatten.
Ja die is er, ik weet ff zo 1,2,3 niet waar die precies staat (ben op het werk), maar het was iets met (int engels) "action" ofzo. Ik heb hem nu zo ingesteld dat ik een klein context menutje krijgt met 3 opties, waaronder Play, More Information en nog wat.

Heb ik puur gedaan, omdat ik met mijn remote geen rechtermuisklik kan simuleren (of niet gekeken of dat uberhaupt kan of geprobeerd...) en met More Information krijg ik wel al die rechtermuisklik context menu opties :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EN-IS
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:43
Mr_Blobby schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 20:49:
Laat ik nog maar eens wat tips geven over het gebruik van de XBMC subtitle addon, die ik mede heb gemaakt.
Je kan de addon direct starten met één druk op een knop, door het maken van een bestand keyboard.xml
  • Windows - %APPDATA%\xbmc\userdata\keymaps\keyboard.xml
  • Linux - $home/.xbmc/userdata/keymaps/keyboard.xml
Dit bestand keyboard.xml vullen met bijvoorbeeld:
code:
1
2
3
4
5
6
7
<keymap>
    <FullscreenVideo>
        <remote>
            <blue>XBMC.RunScript(script.xbmc.subtitles)</blue>
        </remote>
    </FullscreenVideo>
</keymap>
Thanx! Ik gebruikte al de ondertitel plugin, en daar ben ik echt tevreden over, moet wel elke keer, zoals jij dat al noemt, de plugin (tijdens het kijken van een serie) starten door middel van 'info' knop (verschijnt menu onderaan) en dan vervolgens 'plugin' knop.

Nu kan ik dat zonder 3 stappen uit te voeren, maar gewoon met 1 klik :) _/-\o_

//EDIT
helaas is het niet gelukt, heb aan het einde van keyboard.xml de code toegevoegd, alleen heeft dat niet veel goeds gedaan, is er misschien een andere manier om dit te bewerkstelligen?.

[ Voor 40% gewijzigd door EN-IS op 07-03-2012 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tboheeren
RUFFNECK schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 13:25:
[...]

Ja die is er, ik weet ff zo 1,2,3 niet waar die precies staat (ben op het werk), maar het was iets met (int engels) "action" ofzo. Ik heb hem nu zo ingesteld dat ik een klein context menutje krijgt met 3 opties, waaronder Play, More Information en nog wat.

Heb ik puur gedaan, omdat ik met mijn remote geen rechtermuisklik kan simuleren (of niet gekeken of dat uberhaupt kan of geprobeerd...) en met More Information krijg ik wel al die rechtermuisklik context menu opties :)
Hmm intresting. Indien je de optie terugvindt mag je het altijd even melden want ik vind het nergens :-)

Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-05 12:06

Acolyte57

Omnia Mutantur, Nihil Interit

tboheeren schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 17:03:
Hmm intresting. Indien je de optie terugvindt mag je het altijd even melden want ik vind het nergens :-)
Settings > Video > File Lists > Default Select Action.

~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07:23
Heeft iemand het voor elkaar gekregen om een custom splash screen in openelec te krijgen. Deze guide werkt bij mij niet:

http://openelec.tv/forum/...without-having-to-rebuild

Ik draai daily builds (ION).

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/28951/OEsplash.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-10 10:02
Heb de volgende onderdelen in mijn gedachten

Als kast de MS-TECH LC-01 met mainbord GA-MA78GM-S2H (micro atx), past deze in de kast?

Als afstandsbediening wil de Harmony 300i gebruiken, deze is voor 4 apparaten geschikt. Dus voor tv, hd ontvanger en xbmc. Kan dit?

En hoe kan ik de afstandsbediening gebruiken? Aangezien de kast geen ir ontvanger heeft. Wat moet ik daarvoor aanschaffen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
lowfi schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 19:26:
Heeft iemand het voor elkaar gekregen om een custom splash screen in openelec te krijgen. Deze guide werkt bij mij niet:

[afbeelding]
Als ik custom splashscreen mee bak in firmware loopt hij tijdens booten vast hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biomass
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10:47
Op Fusion 1.0.2 stable heb ik de videomode patch en de oemsplash.png in /flash gezet. Dat werkt prima.

Ik heb Openelec pas twee keer geinstalleerd en had dus geen nano.
Nano installeren in Addons, daarna rebooten voor permissies op nano.

Ik heb eerst een oemsplash.png op flash gezet (van googlecode afgehaald openelec)
Die .png is 1024x768, geen idee of dat verplicht is.
Daarna gereboot en zag ik nog niks.

Toen /flash/extlinux.conf aangepast en rebooten.
If you are using ATI your line should read:
APPEND boot=LABEL=System disk=LABEL=Storage quiet vga=0x323
Een paar minuutjes werk, maar het splashscreen is nu te steeds heel even te zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
EN-IS schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 14:35:
[...]

Thanx! Ik gebruikte al de ondertitel plugin, en daar ben ik echt tevreden over, moet wel elke keer, zoals jij dat al noemt, de plugin (tijdens het kijken van een serie) starten door middel van 'info' knop (verschijnt menu onderaan) en dan vervolgens 'plugin' knop.

Nu kan ik dat zonder 3 stappen uit te voeren, maar gewoon met 1 klik :) _/-\o_

//EDIT
helaas is het niet gelukt, heb aan het einde van keyboard.xml de code toegevoegd, alleen heeft dat niet veel goeds gedaan, is er misschien een andere manier om dit te bewerkstelligen?.
Alles gedaan zoals hier beschreven? Mr_Blobby in "[ervaringen] XBMC Media Center - Deel XV"

Misschien je huidige keymap even op pastebin zetten, kunnen we zien wat er mis gaat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EN-IS
schumi2004 schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 21:15:
Alles gedaan zoals hier beschreven? Mr_Blobby in "[ervaringen] XBMC Media Center - Deel XV"

Misschien je huidige keymap even op pastebin zetten, kunnen we zien wat er mis gaat ;)
Yups, precies zoals het daar staat, gewoon helemaal onderaan de keyboard.xml document geplakt, zelfs een restart gedaan. Ik denk dat ik het niet zomaar ergens onderaan moet plakken :)

Ik probeer het morgen nog eens (en eigenlijk wil ik het liever onder een ander knop, maar goed, als het eenmaal werkt is dat wel uit te vogelen) en laat het ik weten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 05-10 18:25

j1nx

Geek - Enjoying life

EN-IS schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 01:36:
[...]

Yups, precies zoals het daar staat, gewoon helemaal onderaan de keyboard.xml document geplakt, zelfs een restart gedaan. Ik denk dat ik het niet zomaar ergens onderaan moet plakken :)

Ik probeer het morgen nog eens (en eigenlijk wil ik het liever onder een ander knop, maar goed, als het eenmaal werkt is dat wel uit te vogelen) en laat het ik weten. :)
Post eens je hele keymap.xml file hier. Het is wel XML dus je moet de ingevoegde lijnen wel binnen de juiste tags plaatsen. NIET zo maar helemaal onderaan

Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Blobby
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:09
Inderdaad niet zomaar onderaan plakken.
Open het xml betstand eens met een internet browser om te zien of de XML geldig is.

en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
EN-IS schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 01:36:
[...]

Ik vermoed dat je nu een dubelle <keymap> / </keymap> tag hebt als je het letterlijk overgenomen hebt uit genoemde thread.

Je moet de tekst tussen de <keymap en </keymap> uit die thread plakken in je bestaande keymap.xml tussen de <keymap> </keymap> die daar al in aanwezig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomk94
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 15:49

tomk94

Developer

Ik heb ook even een vraagje over de keymap. Ik heb een Lenevo RC6 afstandbediening. En heb hierop de volgende keymap gemaakt:
--knip--

Nou zal ik graag willen dat de Groene Windows Button op mijn afstandbediening net als de blauwe knop naar het home scherm gaat. Volgens het commando irw in openelec heet die knop KEY_PROG1. Maar als ik <prog1>XBMC.ActivateWindow(Home)</prog1> in de keymap zet werkt dit niet.

Heeft iemand hier misschien al mee gewerkt?

Het is al gelukt door ook een Lircmap.xml te maken:
Lircmap.xml
XML:
1
2
3
4
5
6
7
8
<lircmap>
    <remote device="devinput">
        <obc123>KEY_PROG1</obc123>
        <obc124>KEY_DELETE</obc124>
        <obc125>KEY_EPG</obc125>
        <obc126>KEY_TUNER</obc126>
    </remote>
</lircmap>

Keyboard.xml
XML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
<keymap>
    <FullscreenVideo>
        <remote>
            <red>XBMC.RunScript(script.xbmc.subtitles)</red>
        </remote>
    </FullscreenVideo>

<global>
        <remote>
            <green>XBMC.RunScript(net.rieter.xot)</green>
            <yellow>XBMC.RunScript(script.TraktUtilities)</yellow>
            <blue>XBMC.ActivateWindow(Videos,TvShowTitles)</blue>
        </remote>

<universalremote>
            <obc123>XBMC.ActivateWindow(Home)</obc123>
            <obc124>FullScreen</obc124>
            <obc125>XBMC.ActivateWindow(Videos,TvShowTitles)</obc125>
            <obc126>XBMC.ActivateWindow(Videos,MovieTitles)</obc126>
        </universalremote>
    </global>
</keymap>

[ Voor 56% gewijzigd door tomk94 op 08-03-2012 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
wat is de gemiddelde opstarttijd van een cold boot naar xbmc icm win7 met een sata schijf?

Heb elders al gelezen dat het via een ssd schijf in 20 a 30 sec kan. Maar wil dus graag weten hoe snel het vanaf een normale hdd kan (7200rpm).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLAnaconda
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-07 12:42
G.Scholtens schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 17:16:
wat is de gemiddelde opstarttijd van een cold boot naar xbmc icm win7 met een sata schijf?

Heb elders al gelezen dat het via een ssd schijf in 20 a 30 sec kan. Maar wil dus graag weten hoe snel het vanaf een normale hdd kan (7200rpm).
Volgens mij meer dan een minuut. Test hetzelf als je windows 7 hebt op een PC. Reken daar 3 seconden XBMC startup tijd bij en je weet je antwoord.

Maar je kan windows bij "power off" ook in slaapstand zetten. Dan reduceer je de opstarttijd aanzienlijk.
Zelfde als je Kabelkastje die op standby gaat.

[ Voor 9% gewijzigd door NLAnaconda op 09-03-2012 00:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martynvs
  • Niet online
G.Scholtens schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 17:16:

Bij mijn Win7 setup die via eventghost rechtstreeks in XBMC boot is de opstarttijd 1:10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

FYI: Xbmc + Linux hier 45s, op een 5400 RPM schijf.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r3v0ss
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 29-11-2021
Hier XBMCLive icm een SSD, zo'n 23 seconden. Met OpenElec zo'n 10 seconden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-10 10:20

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

OpenElec vanaf een trage SD kaart deed er bij mij 31 seconden over.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:19

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Ik heb sinds deze week last van haperingen in XBMC. Heel vreemd, en ik kan maar niet ontdekken waarom.
Ik draai Windows 7 op een Zotac ID41 met daarop XBMC 10.1

Deze setup werkt normaal prima, behalve dat ik soms last heb van extreem stotteren (als of een ongebufferde film over een traag netwerk kijkt) een reboot helpt dan altijd. Deze ervaring heb ik met meerdere XBMC installaties op verschillende hardware, op de een of andere manier lijkt XBMC niet goed tegen een lange uptime icm hibernate/sleep te kunnen.

Maar goed, waar ik nu last van heb is heel subtiel stotteren van de film, waarbij vaak het geluid problemen geeft. Gedurende een korte tijd (1 seconde) blijft het geluid hangen (digitale versie van een hangen plaat) om vervolgense verder te gaan.
Het viel mij voor het eerst op bij een BR2DVD film, waarbij ik aan een hoge bitrate oid dacht. Naar nu blijk heb ik het ook met mijn bestaande SD DVD's waar ik het voorheen nooit had.
Een reboot heeft niets geholpen (diverse keren gedaan).

Wat mij vooral verbaasd is dat het bij een bestaande setup gebeurd die al die tijd moeiteloos afgespeeld heeft.

Ik speel al mijn films (DVD5 / DVD9 only, in ISO of VIDEO_TS) vanaf een Windows 2008 server share. De zotac is bedraad verbonden (voorheen wireless en dat gaf ook geen problemen).
De Zotac is via HDMI aangesloten op mijn Yamaha A/V Receiver, het geluid gaat via een Toslink naar dezelfde A/V Receiver.
Voorheen had ik een HD-ND22 in exact dezelfde setup, deze is later door de ID41 vervangen (garantie). Beide setups hebben deze problemen nooit eerder gehad.

Ik heb geen idee in welke hoek dit te zoeken.

Tijd voor een nieuwe sig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ny-hardcore
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07-10 19:32
Koffie schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 10:56:
Ik heb sinds deze week last van haperingen in XBMC. Heel vreemd, en ik kan maar niet ontdekken waarom.
Ik draai Windows 7 op een Zotac ID41 met daarop XBMC 10.1

Deze setup werkt normaal prima, behalve dat ik soms last heb van extreem stotteren (als of een ongebufferde film over een traag netwerk kijkt) een reboot helpt dan altijd. Deze ervaring heb ik met meerdere XBMC installaties op verschillende hardware, op de een of andere manier lijkt XBMC niet goed tegen een lange uptime icm hibernate/sleep te kunnen.

Maar goed, waar ik nu last van heb is heel subtiel stotteren van de film, waarbij vaak het geluid problemen geeft. Gedurende een korte tijd (1 seconde) blijft het geluid hangen (digitale versie van een hangen plaat) om vervolgense verder te gaan.
Het viel mij voor het eerst op bij een BR2DVD film, waarbij ik aan een hoge bitrate oid dacht. Naar nu blijk heb ik het ook met mijn bestaande SD DVD's waar ik het voorheen nooit had.
Een reboot heeft niets geholpen (diverse keren gedaan).

Wat mij vooral verbaasd is dat het bij een bestaande setup gebeurd die al die tijd moeiteloos afgespeeld heeft.

Ik speel al mijn films (DVD5 / DVD9 only, in ISO of VIDEO_TS) vanaf een Windows 2008 server share. De zotac is bedraad verbonden (voorheen wireless en dat gaf ook geen problemen).
De Zotac is via HDMI aangesloten op mijn Yamaha A/V Receiver, het geluid gaat via een Toslink naar dezelfde A/V Receiver.
Voorheen had ik een HD-ND22 in exact dezelfde setup, deze is later door de ID41 vervangen (garantie). Beide setups hebben deze problemen nooit eerder gehad.

Ik heb geen idee in welke hoek dit te zoeken.
Kun je in de log files geen rare dingen vinden rond te tijd dat het haperen begint?
Of logging even op debug zetten en dan kijken of je maffe dingen tegekomt?

cd /pub && more beer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EN-IS
schumi2004 schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 11:22:
[...]

Ik vermoed dat je nu een dubelle <keymap> / </keymap> tag hebt als je het letterlijk overgenomen hebt uit genoemde thread.

Je moet de tekst tussen de <keymap en </keymap> uit die thread plakken in je bestaande keymap.xml tussen de <keymap> </keymap> die daar al in aanwezig is.
Ik heb even de originele (zonder handmatige aanpassingen) keyboard.xml bestand op pastebin gezet:
http://pastebin.com/etsxBcgr

Wat ik zou willen is dat de 'my recorded tv' knop of de blauw knop de functie van automatsich ondertitel download start. Als ik het goed heb begrepen dan kan ik dus bijvoorbeeld de onderstaande code op lijn 86:
XML: keyboard.xml
86
<o mod="ctrl">Notification(MCEKeypress, Recorded TV, 3)</o>

vervangen door:
XML: keyboard.xml
86
<o mod="ctrl">XBMC.RunScript(script.xbmc.subtitles)</o>

Klopt dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

ny-hardcore schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 12:38:
[...]

Kun je in de log files geen rare dingen vinden rond te tijd dat het haperen begint?
Of logging even op debug zetten en dan kijken of je maffe dingen tegekomt?
Lijk er op dat ik de volgende regels in de XBMC.log krijg (wanneer debuging aan staat) op het moment van haperen:
code:
1
2
3
19:03:31 T:3600 M:1590390784   DEBUG: CDVDPlayerAudio:: Discontinuity - was:257728043.159564, should be:257602732.277438, error:-125310.882126
19:03:32 T:2752 M:1591332864   DEBUG: Thread 2752 terminating
19:04:31 T:3600 M:1604857856   DEBUG: CDVDPlayerAudio:: Discontinuity - was:318100948.000968, should be:317976000.000000, error:-124948.000968

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Da's wel alleen audio, is het de audio of de video die stottert?

Al weet ik niet of het kip of ei is (de audio die bijgesteld dient omdat de video niet correct afspeelt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
Bedankt voor de info, zal dus een ssd schijf worden. Alles moet binnen halve minuut gereed zijn :)

Twijfel alleen nog tussen windows of linux. Linux geen ervaring mee, maar schijnt wel stukken sneller te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martynvs
  • Niet online
G.Scholtens schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 20:17:
Bedankt voor de info, zal dus een ssd schijf worden. Alles moet binnen halve minuut gereed zijn :)

Twijfel alleen nog tussen windows of linux. Linux geen ervaring mee, maar schijnt wel stukken sneller te werken.
Ik zou eens naar OpenElec kijken. Daar hoor ik goede dingen over. Het is dat mijn XBMC op win7 goed draait, anders zou ik ook wel OpenElec willen proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 28-09 05:58

Mystic Spirit

PSN: mr_mysticspirit

Ik kan iedereen OpenElec aanraden. Past op een sd kaartje of een oude USB stick en boot in 30 seconden. Omdat je het op een usbstick al kan installeren is het ook makkelijk te proberen naast je gewone install.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martynvs
  • Niet online
Is OpenElec vanaf een usbstick ook sneller dan vanaf een 7200 HDD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:45

OMX2000

By any means necessary...

lowfi schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 19:26:

[afbeelding]
Grappige is dat ie hier zo snel opstart en mijn tv langzaam "mode switcht" dat ik geen logo zie

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit

Mystic Spirit

martynvs schreef op zaterdag 10 maart 2012 @ 00:23:
Is OpenElec vanaf een usbstick ook sneller dan vanaf een 7200 HDD?
Ik start hier op van een oud SD kaartje en dat is zeker sneller dan van hdd. Zal met een USB stick niet anders zijn. Probeer het gewoon je bent er hooguit 20 minuten mee bezig om die boel op een stickje te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001

St@m

@ Your Service

Ik kom er niet meer uit, ik krijg mijn XBMC niet aan de gang met mijn Harmony :/
Op aanraden in deze topic: Timminator in "[BBG aanschaf] HTPC"
Heb ik deze USB receiver gekocht: http://www.dealextreme.co...ver-for-pc-1-cr2025-26368

XBMC draait op Windows 7 64 bit
Harmony is een 785

De afstandsbediening die bij de ir receiver zit werkt prima..
Wat heb ik al gedaan:
Een XBMC apparaat toegevoegd in mijn apparaten --> werkt niet
Alle knoppen geleerd van de originele afstandbediening --> werkt niet
MCE remote en MCE keyboard ingesteld --> werkt niet

Geen enkele knop doet iets :(
Ik heb diverse tutorials op het internet doorlopen, maar ik kom er gewoon niet uit wat ik fout doe.. iemand enig idee?

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomk94

tomk94

Developer

St@m schreef op zaterdag 10 maart 2012 @ 11:10:
Ik kom er niet meer uit, ik krijg mijn XBMC niet aan de gang met mijn Harmony :/
Op aanraden in deze topic: Timminator in "[BBG aanschaf] HTPC"
Heb ik deze USB receiver gekocht: http://www.dealextreme.co...ver-for-pc-1-cr2025-26368

XBMC draait op Windows 7 64 bit
Harmony is een 785

De afstandsbediening die bij de ir receiver zit werkt prima..
Wat heb ik al gedaan:
Een XBMC apparaat toegevoegd in mijn apparaten --> werkt niet
Alle knoppen geleerd van de originele afstandbediening --> werkt niet
MCE remote en MCE keyboard ingesteld --> werkt niet

Geen enkele knop doet iets :(
Ik heb diverse tutorials op het internet doorlopen, maar ik kom er gewoon niet uit wat ik fout doe.. iemand enig idee?
Werkt de afstandsbediening die je hebt gekocht wel gewoon in XBMC? (dus degene die bij de ontvanger hebt gehad). Zo nee, heb je wel een keymap in xbmc gemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

tomwebfreak schreef op zaterdag 10 maart 2012 @ 11:18:
[...]

Werkt de afstandsbediening die je hebt gekocht wel gewoon in XBMC? (dus degene die bij de ontvanger hebt gehad). Zo nee, heb je wel een keymap in xbmc gemaakt?
Ja :) Dat werkt echt super.

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomk94

tomk94

Developer

St@m schreef op zaterdag 10 maart 2012 @ 11:19:
[...]

Ja :) Dat werkt echt super.
Ok dan heb je je harmony denk ik niet goed ingesteld.

Op die dealextreme pagina hem ik hetvolgende gevonden:
Woohoo! After much troubleshooting I finally found the solution. When selecting manufacturer and model in the Harmony software:

China-vasion CVSB-983

And when it asks you if you have the remote, choose NO! Then it works! :D

You probably want to do some more configuring though, to rearrange buttons etc, and maybe fix some of the hotkeys in combination with AutoHotkey to the character "I" for information in XMBC if you use that. :)
Misschien lukt het hiermee?

[ Voor 3% gewijzigd door tomk94 op 10-03-2012 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

Jajajajajaaa.. het Dealextreme forum had ik nog niet gevonden 8)7 hartstikke bedankt man! :D
Zo, nu even een uurtje programmeren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris12
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 14:41
Als ik in het add-on menu zit en kies een installed Add-on, hoe kan ik dan weer terug keren naar het add-on overzicht? er is geen level hoger optie?? Ik kom er alleen uit met ESC knop, maar dan ben ik were helemaal terug in het menu. Als ik dan Add-ons kies, ben ik weer bij de enable-de add-on.

Ik gebruik 10.1 met MQ2 skin. (11RC2+MQ3 gaf nog wat problemen)

Mijn PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• straydog_50
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17-02 18:19
Ik heb zelf een Zotac AD02 met W7 en XBMC en gezien de goede ervaringen van Open Elec op een kaartje, ben ik dit ook eens aan het proberen. Alleen wil het mij niet lukken. Download Open Elec en gebruik de handleiding die er ook staat. Een USB stick formatje en dat er dan Open Elec erop gezet wordt lukt me nog wel ( daar kan weinig fout aan gaan ). Als ik dan naar het tweede deel gaat ( USB stick in speler, en dan booten vanaf stick ) dat lukt mij niet, heb het ook op me laptop eens geprobeerd, maar er gebeurt niks. Bios ziet wel de USB stick en leest hem ook, maar er start niet iets op.. Bios start up vanuit USB werkt wel want ik installeer zo altijd me W7. Dus doe ik iets fout of moet er nog een andere handeling gedaan worden. ? iemand een clou ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris12
Chris12 schreef op zaterdag 10 maart 2012 @ 11:43:
Als ik in het add-on menu zit en kies een installed Add-on, hoe kan ik dan weer terug keren naar het add-on overzicht? er is geen level hoger optie?? Ik kom er alleen uit met ESC knop, maar dan ben ik were helemaal terug in het menu. Als ik dan Add-ons kies, ben ik weer bij de enable-de add-on.

Ik gebruik 10.1 met MQ2 skin. (11RC2+MQ3 gaf nog wat problemen)
aha.. al gevonden "show parent folder items" was op één of andere wijze uitgevinkt?

Mijn PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomk94

tomk94

Developer

straydog_50 schreef op zaterdag 10 maart 2012 @ 11:45:
Ik heb zelf een Zotac AD02 met W7 en XBMC en gezien de goede ervaringen van Open Elec op een kaartje, ben ik dit ook eens aan het proberen. Alleen wil het mij niet lukken. Download Open Elec en gebruik de handleiding die er ook staat. Een USB stick formatje en dat er dan Open Elec erop gezet wordt lukt me nog wel ( daar kan weinig fout aan gaan ). Als ik dan naar het tweede deel gaat ( USB stick in speler, en dan booten vanaf stick ) dat lukt mij niet, heb het ook op me laptop eens geprobeerd, maar er gebeurt niks. Bios ziet wel de USB stick en leest hem ook, maar er start niet iets op.. Bios start up vanuit USB werkt wel want ik installeer zo altijd me W7. Dus doe ik iets fout of moet er nog een andere handeling gedaan worden. ? iemand een clou ?
Wel de USB installer van Openelec gebruikt? Zit in de download. (met het create_installstick bat bestand). Zie hier voor meer: http://openelec.tv/installation/install-1-windows

Heb ook de AD02 en is hierop zonder problemen gelukt. Let er wel op dat je de USB 2.0 poort gebruikt. De 3.0 werken bij mij niet om te booten. (USB 3.0 zijn de blauw kleurige connectoren)

En nog een tip: Gebruik de Fusion Daily builds, draaien bij mij een stuk beter dan de 1.0.2 versie.

[ Voor 3% gewijzigd door tomk94 op 10-03-2012 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

1.0.2 heeft ook geen ondersteuning voor XvBA voor zover ik weet, en da's net wat je wil met de AMD APU's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blubbers
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 02-10 09:45
Ik wil even iets meedelen over de dds fanart functie.

Ik heb nu bijna een jaar een mac mini i5 en xbmc heeft eigenlijk nooit vloeiend gewerkt als er fullscreen een fanart werd weergegeven. Dit bij zowel elke skin, bij de ene al meer dan de andere.
Nu dacht ik, ik ga nog eens zoeken voor een oplossing en kwam toevallig deze dds fanart tegen.
Snel even advancedsettings aangemaakt en daarna elke film/serie even weergeven.
De mini ging lekker kabaal maken dus ik merkte dat hij iets aan het veranderen was.
Nadat ik alle films/series gedaan had en weer aan de eerste begon liep wonder bij wonder alles supervloeiend.

Dus zelfs bij de nieuwe Mac Mini heeft die dds fanart nog veel nut. Eindelijk kan ik 100% genieten van XBMC. Ik ergerde me er altijd zeer erg aan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit

Mystic Spirit

Dank voor het delen blubbers. Zal eens kijken wat dit voor resultaat op mijn AD10 geeft en dat hier laten weten.

EDIT:
Heb het idee dat het bij mij ook wel wat resultaat oplevert. Fan art lijkt een stuk vlotter te laden. Vraag me af waarom dit niet standaard aan staat. Wat zouden de te verwachten nadelen kunnen zijn?

[ Voor 48% gewijzigd door Mystic Spirit op 10-03-2012 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 07-10 23:50
Heb DDS dan ook maar eens aangezet, aangezien het scrollen door de bibliotheek niet echt heel soepel ging vond ik... Heb er gewoon een normale CPU inzitten, dus dacht dat het weinig kon uitmaken, maar ik merk wel degelijk verschil! Nog even aankijken, maar heb wel het idee dat het iets doet dus... Dankjewel blubbers :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Borromini schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 20:04:
Da's wel alleen audio, is het de audio of de video die stottert?

Al weet ik niet of het kip of ei is (de audio die bijgesteld dient omdat de video niet correct afspeelt).
Ik heb mijn fileserver eens een reboot gegeven, en het probleem lijkt nu verdwenen te zijn ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
martynvs schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 23:18:
[...]

Ik zou eens naar OpenElec kijken. Daar hoor ik goede dingen over. Het is dat mijn XBMC op win7 goed draait, anders zou ik ook wel OpenElec willen proberen.
Nee wil niet voor OpenElec gaan, deze schijnt zo zijn beperkingen te hebben. En wil ook windows of linux als 2e er naast gaan draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:37
Mystic Spirit schreef op zaterdag 10 maart 2012 @ 15:37:
Dank voor het delen blubbers. Zal eens kijken wat dit voor resultaat op mijn AD10 geeft en dat hier laten weten.

EDIT:
Heb het idee dat het bij mij ook wel wat resultaat oplevert. Fan art lijkt een stuk vlotter te laden. Vraag me af waarom dit niet standaard aan staat. Wat zouden de te verwachten nadelen kunnen zijn?
http://wiki.xbmc.org/inde...mbnails/Cache#DDS_artwork
XBMC uses the compressed format DXT1 or DXT5 in the form of a .dds file. These are GPU-friendly compressed formats which allow for very fast loading of textures. It comes at the disadvantage of a loss in quality - DXT compression can in some cases be very bad quality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Ik ga het toch ook eens proberen, soms lijkt er inderdaad wel wat lag op te zitten.
G.Scholtens schreef op zaterdag 10 maart 2012 @ 18:51:
[...]

Nee wil niet voor OpenElec gaan, deze schijnt zo zijn beperkingen te hebben. En wil ook windows of linux als 2e er naast gaan draaien.
En over welke / wat voor beperkingen hebben we het dan?
Als je puur alleen een HTPC wilt is het uitermate geschikt is mijn mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57

Acolyte57

blubbers schreef op zaterdag 10 maart 2012 @ 15:22:
Ik wil even iets meedelen over de dds fanart functie.
Staat bij veel van de distro's voor zwakke systemen (zoals de originele aTV) standaard aan, juist omdat het zo veel uitmaakt. Je moet wel een achtergrond eerst eens gezien hebben na het aanzetten van die stand voordat hij om wordt gezet naar een DDS fanart, dus even rustig door je hele library heen scrollen. Als je dat nog niet gedaan hebt en het voelt al wel sneller aan dan is het effect ws psychologisch ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Acolyte57 op 10-03-2012 21:32 ]

~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit

Mystic Spirit

Aha :) dus de kwaliteit kan ook lager zijn. Is me niet opgevallen. Wel bijzonder dat je een snellere render methode hebt en dan slechter format gebruikt. Bij mij werkt het in ieder geval lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Weet niet of ik het goed begrijp maar als je eenmaal dds enabled heb kun je niet meer terug of wel?
Je kunt hem weer uitschakelen maar de omgezette fanart blijft heb ik het idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EN-IS
schumi2004 schreef op zaterdag 10 maart 2012 @ 22:47:
Weet niet of ik het goed begrijp maar als je eenmaal dds enabled heb kun je niet meer terug of wel?
Als je fanart downloader (addon) gebruikt, dan download het alle fanart opnieuw in non-.dds formaat dacht ik (weet het niet zeker), ter info ik gebruik de .dds formaat niet.

Nog bedankt voor je reply over de keyboard.xml, ik heb het uiteindelijk voor elkaar:
EN-IS in "[ervaringen] XBMC Media Center - Deel XV"

Daarnaast moet ik wel even zeggen, dat ik na het installeren van een keyboard.xml (via http://xbmccustomregis.sourceforge.net/remote_manu.html zie kop 1.2 green button) bestand meer knop functies had dan met de addon MCE Remote, 1 van de twee zorgt voor minder functies op de afstandsbediening maar ik weet niet welke wat dat is, maar goed, alles werkt precies zoals ik dat wil, dat geklooi met de afstandsbediening is mij het niet waard :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57

Acolyte57

schumi2004 schreef op zaterdag 10 maart 2012 @ 22:47:
Ik meen ooit gelezen te hebben dat je de directory waar de omgezette dds fanarts worden opgeslagen handmatig moet deleten om weer de reguliere files te gebruiken. Waar die precies zitten... geen idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blubbers
  • Laatst online: 02-10 09:45
Acolyte57 schreef op zaterdag 10 maart 2012 @ 21:32:
[...]

Staat bij veel van de distro's voor zwakke systemen (zoals de originele aTV) standaard aan, juist omdat het zo veel uitmaakt. Je moet wel een achtergrond eerst eens gezien hebben na het aanzetten van die stand voordat hij om wordt gezet naar een DDS fanart, dus even rustig door je hele library heen scrollen. Als je dat nog niet gedaan hebt en het voelt al wel sneller aan dan is het effect ws psychologisch ;)
In m'n post zei ik toch dat ik alle films/series even doorlopen heb omdat xbmc deze eerst allemaal moet 'zien' vooraleer ze omgezet worden. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eoghlear
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 02-06 11:04
G.Scholtens schreef op zaterdag 10 maart 2012 @ 18:51:
[...]

Wat zouden volgens jou dan de beperkingen zijn hiervan? Ik heb jaren ubuntu gedraaid met daarop xbmc. En ook dat liep als een trein. Je moest alleen zelf nog wat terminal werk doen. Toen begonnen de OpenElec ernaast te draaien, en binnen een week niet meer opgestart naar Ubuntu. Ik zou zeggen, installeer hem op een oude usb stick en probeer het een tijdje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Het probleem is dat het eigenlijke systeem bij OpenELEC read-only is, dus als je een structureel probleem (bv. hardware-ondersteuning) wil fiksen dan zit er niet veel anders op dan de firmware te hercompileren. Voor zover ik weet is OpenELEC niet modulair.

Dat probleem heb je bij een gewone distro natuurlijk niet. OpenELEC is schitterend als je systeem volledig out of the box wordt ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14:23
Borromini schreef op zondag 11 maart 2012 @ 11:51:
Het probleem is dat het eigenlijke systeem bij OpenELEC read-only is, dus als je een structureel probleem (bv. hardware-ondersteuning) wil fiksen dan zit er niet veel anders op dan de firmware te hercompileren. Voor zover ik weet is OpenELEC niet modulair.

Dat probleem heb je bij een gewone distro natuurlijk niet. OpenELEC is schitterend als je systeem volledig out of the box wordt ondersteund.
Dat is zeker het voordeel van OpenElec.
Zeer compact en snel.
Waar vindt je anders een compleet Linux operating system inclusief alle drivers en toebehoren die maar 150MB ruimte nodig heeft en makkelijk op een -goedkoop- SD kaartje of USB stickje past?

Alternatief is XMBCbuntu waar meer drivers e.d. in zitten voor andere platforms.
De vraag is echter of je dat nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
Oke iedereen is dus behoorlijk positief over OpenElec. Maar wie kan mij nu vertellen waarom ik beter voor Open Elec of XBMC volledig heb icm Windows 7?

Out of the box is me duidelijk, en 150mb ruimte is super. Heb nog 16GB usb stick liggen, dus voor een OS als dit zou dat super zijn. Dat scheelt weer 80euro voor een SSD. Maar windows icm XBMC past denk ik niet op een 16GB usb.

De htpc moet uiteindelijk de vervanger worden van mijn pc. Gebruik de pc nu nog voor internet (bankzaken en mailen.) maar ook om te gamen (shift 2, Battlefield 3 etc.)

Gamen is niet de noodzaak voor de htpc, maar internet nog wel. Dus wat raden jullie dan aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit

Mystic Spirit

OpenElec is alleen voor het spelen van media. Als je ook wil kunnen browsen etc. is het niet geschikt want er zit geen browser bij.

Je zou dan wel kunnen kiezen voor XBMCbuntu. Voordeel daarvan is dat je niet ook nog eens een windows licentie aan hoeft te schaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

G.Scholtens schreef op zondag 11 maart 2012 @ 17:25:
Oke iedereen is dus behoorlijk positief over OpenElec. Maar wie kan mij nu vertellen waarom ik beter voor Open Elec of XBMC volledig heb icm Windows 7?

Out of the box is me duidelijk, en 150mb ruimte is super. Heb nog 16GB usb stick liggen, dus voor een OS als dit zou dat super zijn. Dat scheelt weer 80euro voor een SSD. Maar windows icm XBMC past denk ik niet op een 16GB usb.
Ik heb hier anders toch echt Windows 7 + XBMC op een 16 Gb SSD draaien. Zonder compressie.
Toegegeven: mijn films staan op een externe locatie, maar dat is ook precies wat ik wil.
edit: voor de duidelijkheid ik heb geen Windows Lite oid gebruikt

[ Voor 4% gewijzigd door Koffie op 11-03-2012 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
Denk dat ik toch voor een 60GB SSD ga icm met 2TB normale sata schijf voor de content.
Internet op de tv is toch wel een must aan het worden.

Maar op Open Elec forum lees ik dat wel een optie in zit om te internetten.

Hoe kan ik windows 7 dan vanaf een usb stick gebruiken? Kan wel tutorials vinden om windows 7 te installeren vanaf usb. Maar niet om vanaf usb altijd te starten. Als windows 7 icm xmbc vanaf usb ook binnen een 30 sec. Opgestart kan worden, dan is mijn probleem verholpen.

[ Voor 38% gewijzigd door G.Scholtens op 11-03-2012 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Borromini schreef op zondag 11 maart 2012 @ 11:51:

Je genoemde probleem is eigenlijk geen probleem. Even zoeken maar het kan ongedaan gemaakt worden.
En compileren is ook het probleem niet. Hoe vaak gebeurt dat nu dat je een issue met hardware ondersteuning hebt? Of je compileert het zelf, of haalt de read-only weg en vraagt of ze de driver voor je willen toevoegen als je lui bent. Als dat het enige argument is ben ik niet onder de indruk.

Wil je daarnaast ook een desktop voor andere zaken hebben dan is OE niet geschikt mijn inziens.

[ Voor 5% gewijzigd door schumi2004 op 11-03-2012 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

G.Scholtens schreef op zondag 11 maart 2012 @ 17:41:
Denk dat ik toch voor een 60GB SSD ga icm met 2TB normale sata schijf voor de content.
Internet op de tv is toch wel een must aan het worden.

Maar op Open Elec forum lees ik dat wel een optie in zit om te internetten.

Hoe kan ik windows 7 dan vanaf een usb stick gebruiken? Kan wel tutorials vinden om windows 7 te installeren vanaf usb. Maar niet om vanaf usb altijd te starten. Als windows 7 icm xmbc vanaf usb ook binnen een 30 sec. Opgestart kan worden, dan is mijn probleem verholpen.
Omdat XBMC bij ons letterlijk dagelijks gebruikt word, laat ik 'm gewoon in sleepmodus gaan als ik op OFF druk. Zo is mijn XBMC setup ook in enkele seconden opgestart :)

Vanaf een USB stick zal het volgens mij niet gaan werken, maar dat zou je nog even moeten googlen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
blubbers schreef op zondag 11 maart 2012 @ 10:46:
[...]

In m'n post zei ik toch dat ik alle films/series even doorlopen heb omdat xbmc deze eerst allemaal moet 'zien' vooraleer ze omgezet worden. ;)
Dat was ik toch niet van plan om alles door te lopen, ze worden van zelf wel gegenereerd als ik ze ooit tegen kom. Als het menu er maar wat vlotter op wordt ben ik benieuwd naar, dat is toch iets wat je veelvuldig gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste mede Tweakers,

Na lang aandringen heb ik me sinds dit weekend volledig op XMBC gestort om mijn wmc te vervangen

Versie 11 (Eden) gedownload.

Uren ermee gespeelt. Ben helemaal om. Geweldig programma.

Maar nu zit ik vast. Ik krijg geen geluid.

Wat voor een settings ik ook doe, hij wilt niet van de MUTE stand af.
Hierna nog eens de vorige stabiele 10 versie (Dharma) gedownload. Precies hetzelfde probleem.

Ik lees een heleboel over de alsa tool en xmbc audio tool.
Maar kan het niet vinden en het zou ook voor Ubuntu zijn
Ook de fix/change in Eden : Add audio mixer plugin to quickly unmute sound vind ik niet.

Kan iemand mij vertellen hoe ik dit oplos?

Geluid : Realtek Audio Control en 2 boxen direct op. Over hdmi een verbinding met versterler en 5.1 set

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Laatst online: 06-10 10:20

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Koffie schreef op zondag 11 maart 2012 @ 19:42:
Omdat XBMC bij ons letterlijk dagelijks gebruikt word, laat ik 'm gewoon in sleepmodus gaan als ik op OFF druk. Zo is mijn XBMC setup ook in enkele seconden opgestart :)
Hier ook, maar de 20 sec 2x per dag heb ik tot nu toe nog nooit als storend ervaren eigenlijk.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
  • Laatst online: 15:07
@ Peter heb je wel gewoon Windows geluiden na een verse reboot?
Zijn je boxen correct aangesloten?
Heb je onder Settings -> System -> Audio al eens met de audio instellingen gespeeld. Wasapi over HDMI ofzo bijvoorbeeld.

Ik noem een paar simpele zijstraten die je misschien al hebt geprobeerd, maar in die simpele straatjes zitten volgens mij toch de meeste issues normaal gesproken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwolf
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Janoz schreef op maandag 12 maart 2012 @ 09:14:
[...]

Hier ook, maar de 20 sec 2x per dag heb ik tot nu toe nog nooit als storend ervaren eigenlijk.
Mijn Asrock Ion met OE gaat ook standaard in standby, niet perse vanwege de opstartsnelheid, maar vanwege luiheid: dan hoef ik niet naar het apparaat te lopen om 'm aan te doen, maar gaat het met de afstandsbediening. De TV staat dan meestal toch al aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Laatst online: 06-10 20:08

job

mrwolf schreef op maandag 12 maart 2012 @ 09:41:
Mijn Asrock Ion met OE gaat ook standaard in standby, niet perse vanwege de opstartsnelheid, maar vanwege luiheid: dan hoef ik niet naar het apparaat te lopen om 'm aan te doen, maar gaat het met de afstandsbediening. De TV staat dan meestal toch al aan.
Mijn asrock ion hoef ik ook als hij uit staat niet naar toe te lopen.
Want ook in de uit stand werkt de afstandbediening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Verwijderd schreef op maandag 12 maart 2012 @ 00:56:
Beste mede Tweakers,

Na lang aandringen heb ik me sinds dit weekend volledig op XMBC gestort om mijn wmc te vervangen

Versie 11 (Eden) gedownload.

Uren ermee gespeelt. Ben helemaal om. Geweldig programma.

Maar nu zit ik vast. Ik krijg geen geluid.

Wat voor een settings ik ook doe, hij wilt niet van de MUTE stand af.
Hierna nog eens de vorige stabiele 10 versie (Dharma) gedownload. Precies hetzelfde probleem.

Ik lees een heleboel over de alsa tool en xmbc audio tool.
Maar kan het niet vinden en het zou ook voor Ubuntu zijn
Ook de fix/change in Eden : Add audio mixer plugin to quickly unmute sound vind ik niet.

Kan iemand mij vertellen hoe ik dit oplos?

Geluid : Realtek Audio Control en 2 boxen direct op. Over hdmi een verbinding met versterler en 5.1 set
Meeste dingen die je opnoemt (alsa en zo) zijn voor de Linux-versie :)

Je zegt 'de MUTE-stand'. Bedoel je dan dat je rechtsboven in beeld het rode speakertje met kruisje ziet?
Heb je al eens geprobeerd om gewoon op de +-toets de duwen (in de veronderstelling dat er een toestenbord aanhangt)?

[ Voor 4% gewijzigd door Fire69 op 12-03-2012 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwolf
  • Niet online
job schreef op maandag 12 maart 2012 @ 10:45:
[...]

Mijn asrock ion hoef ik ook als hij uit staat niet naar toe te lopen.
Want ook in de uit stand werkt de afstandbediening.
oh? Als de mijne (Asrock Ion 330 met usb ir receiver) echt uitstaat (dus geen knipperende led aan de voorkant), dan wil hij alleen aan als ik fysiek de knop indruk, en niet met de Logitech Harmony. Hoe heb jij dat geregeld?

[ Voor 3% gewijzigd door mrwolf op 12-03-2012 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Nu online
Edit

[ Voor 121% gewijzigd door Dennisdn op 12-03-2012 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SidewalkSuper schreef op maandag 12 maart 2012 @ 09:29:
@ Peter heb je wel gewoon Windows geluiden na een verse reboot?
Zijn je boxen correct aangesloten?
Heb je onder Settings -> System -> Audio al eens met de audio instellingen gespeeld. Wasapi over HDMI ofzo bijvoorbeeld.

Ik noem een paar simpele zijstraten die je misschien al hebt geprobeerd, maar in die simpele straatjes zitten volgens mij toch de meeste issues normaal gesproken. :)
Ja Allemaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fire69 schreef op maandag 12 maart 2012 @ 11:11:
[...]

Meeste dingen die je opnoemt (alsa en zo) zijn voor de Linux-versie :)

Je zegt 'de MUTE-stand'. Bedoel je dan dat je rechtsboven in beeld het rode speakertje met kruisje ziet?
Heb je al eens geprobeerd om gewoon op de +-toets de duwen (in de veronderstelling dat er een toestenbord aanhangt)?
Verrek , dat het zo simpel was!

Harstikke bedankt

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2012 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris12
Kan je in de MQ2 skin voor een favoriet (bv. directory met 3D films) ook een andere view kiezen dan alleen de list view? Bij het 'movies' onderdeel kan ik allerlei view types kiezen, echter niet bij een zelf toegevoegde favoriet met submenu's.

Mijn PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
  • Laatst online: 15:07
Verwijderd schreef op maandag 12 maart 2012 @ 19:07:
[...]

Verrek , dat het zo simpel was!

Harstikke bedankt
Ah, een simpele zijstraat die ik nog had gemist haha ;)

[ Voor 13% gewijzigd door SidewalkSuper op 12-03-2012 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Laatst online: 06-10 20:08

job

mrwolf schreef op maandag 12 maart 2012 @ 11:49:
[...]

oh? Als de mijne (Asrock Ion 330 met usb ir receiver) echt uitstaat (dus geen knipperende led aan de voorkant), dan wil hij alleen aan als ik fysiek de knop indruk, en niet met de Logitech Harmony. Hoe heb jij dat geregeld?
Ik heb de 330 ht met ingebouwde ir ontvanger. openelec geinstalelleerd en het werkte.

Ik weet niet of het met jouw model ook mogelijk is, maar probeer eens het volgende (als het mogelijk is).
bios instellen zodat er stroom op je usb poort staat als je pc uit staat (moet op sommige bordjes met een jumper), en je moet kijken of je bios een optie heeft om via usb de pc te starten.

[ Voor 15% gewijzigd door job op 12-03-2012 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bman59
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14:30
Weet er iemand hoe ik weer netjes mijn cifs shares in de laatste build van openelec kan toevoegen?
Ik heb deze namenlijk weer nodig voor mijn sab/sick

Eerder gebruikte je hiervoor het netmount.conf bestand, alleen deze is nu niet meer aanwezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Ik wilde die DDS fanart advanced optie gaan gebruiken maar toen bedacht ik me dat er al een bestond /usr/share/xbmc/system/advancedsettings.xml, zal deze niet worden ge-bypassed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EaS
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-10 10:43

EaS

Smaak is persoonlijk natuurlijk, maar de volgende skin vind ik er wel eentje om in de gaten te houden:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/shwsC.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/KJWrF.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/GhZAp.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/YN36Y.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/37JPF.jpg

Bovenstaande screenshots geven een indruk, maar zien er nogal statisch uit natuurlijk. Maar ook de menu transities en bediening zijn zeer stijlvol gedaan - getuigende de volgende filmpjes:

In het begin stadium:
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=7eLJ_OxX3uQ&context=C3ec844eADOEgsToPDskLnOSpqf_w5wbRsLXCRUtJF]

Al een stukje verder ontwikkeld:
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=E5tDl-Y02ko]

De maker wil de eerste testdrive van bovenstaande skin ergens in april vrijgeven. Ik houd het allemaal in ieder geval zeker even in de gaten. Zie hier: http://forum.xbmc.org/showthread.php?tid=123302

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoombak
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Heb RC2 maar een geinstalleerd, en eindelijk is mijn probleem verholpen.
Ik had al maanden het probleem dat het downloaden van subs voor de series Castle vanaf bierdopje niet werkte > failed to get a showid from Castle (2009). En blijkbaar kun je in RC2 de titel gewoon aanpassen waardoor het werkt.
Ik ben blij :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keepitfrosty
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15:52
EaS schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 03:31:
Smaak is persoonlijk natuurlijk, maar de volgende skin vind ik er wel eentje om in de gaten te houden:

De maker wil de eerste testdrive van bovenstaande skin ergens in april vrijgeven. Ik houd het allemaal in ieder geval zeker even in de gaten. Zie hier: http://forum.xbmc.org/showthread.php?tid=123302
De menu overgangen op het hoofdscherm zien er zeker gelikt uit en verder ook behoorlijk clean. Alleen het afschuwelijke lime groene had van mij anders gemogen. Maar misschien dat de skinner daar opties voor gaat toevoegen om dat te wijzigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Laatst online: 13:49

DarkSide

theres no place like ::1

Ziet er inderdaad erg gelikt uit. Hou hem zeker in de gaten.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RFdeGroot
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 07-10 09:34
Even een vraagje voor mensen hier die XBMC ook op een Asrock ION330 draaien net als mij.

Hoe warm worden de CPU en GPU bij jullie?

Ik draai namelijk sinds afgelopen weekend een daily build van openelec met pvr.
Heb TVHeadend op een aparte linux server (die ook als NAS dient) draaien, hierin zit een DVB-C kaart en via USB een smargo smartcard reader. De ziggo kaart die daarin zit lees ik met OSCam uit.
Dit gaat allemaal prima maar heb een vreemd probleem met live TV en dan met name op HD zenders.

Na een periode van 1 tot 2 uur tvkijken gaat het beeld ineens schokkerig, of beter gezegd in waves. ff langzaam, dan snel om weer in te halen, paar seconden normaal en dan weer langzaam.
Het lijkt wel of dan ineens de GPU of CPU van de Asrock het niet meer kan bijbenen.
Vreemde is echter is om dit (tijdelijk) te verhelpen is het enige wat ik kan doen is rebooten. Daarna doet ie het weer een tijdje goed.
De TV stoppen en weer starten helpt namelijk niet.

Nu zat ik echter even naar de temperatuur van de Asrock te kijken en zag tot mijn schrik dat de CPU op 62 graden staat, maar de GPU op 92!
Is dit normaal? Vooral die GPU?

Ik zag namelijk in de BIOS een optie thermal throttling of zoiets, klinkt als 'ik ga langzamer draaien als ik te warm word'.
Kan dit het probleem zijn?
Willen jullie eens kijken hoe warm de GPU bij jullie word?

Het afspelen van 1080p mkv is overigens geen enkel probleem en ik zou me kunnen voorstellen dat hij hier ook minder warm van word omdat ie niet hoeft te deinterlacen.
En HDTV wat 1080i is natuurlijk wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nosch
  • Laatst online: 13-08 19:24

Nosch

MYLR Blue

Momenteel draai ik XBMC Eden beta 3 op een windows 7 machine. Nu zou ik deze graag bijwerken naar RC2. Kan dit zonder al mijn instellingen te verliezen? Ik kan het nergens vinden (wiki, dit forum, xbmc.org...) Heb net mijn bibliotheek een beetje zoals ik wil...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTjuk
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:05
Nosch schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 14:25:
Momenteel draai ik XBMC Eden beta 3 op een windows 7 machine. Nu zou ik deze graag bijwerken naar RC2. Kan dit zonder al mijn instellingen te verliezen? Ik kan het nergens vinden (wiki, dit forum, xbmc.org...) Heb net mijn bibliotheek een beetje zoals ik wil...
Voor de zekerheid backup maken van je userdata. Zie de wiki.

[PSN: DeTjuK] Follow your instinct, no one beats you with character and balls.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Nosch schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 14:25:
Is bij mij zonder enig probleem gelukt, van de eerste Eden Beta t/m RC2. Steeds over een bestaande heen gezet. Het enige wat ik daarna heb gedaan is het standaard XBMC splashscreen weer even aangepast, dat vind ik namelijk niet zo geweldig.

[ Voor 15% gewijzigd door hardware-lover op 13-03-2012 14:50 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tboheeren
Ik heb met Eden RC2 de volgende twee problemen:
- Mijn database cleant niet meer. Ik zie de progress bar wel tot 100% gaan maar er is geen enkele film of TV show verwijderd. Een enkele film of tv show verwijderen lukt wel.
- Ik had bij de toevoeging van mijn tv show source per toeval de optie 'Folder contains one TV show' aangevinkt. Nadien heb ik dit terug uitgevinkt. Toch blijft hij de serie 'The Up Series' toevoegen en hij doet dit met episodes uit verschillende series. Deze serie heb ik uiteraard niet. De serie verwijderen en refresh library helpt niet.

Ik had dezelfde name conventions als voordien bij Dharma en daar had ik dit laatste probleem niet. Ik heb in de bugtracker gezocht maar daar vind ik niets wat op deze problemen lijkt. Heeft iemand van jullie suggesties? Ik heb persoonlijk de indruk dat Win7 niet voldoende rechten geeft aan XBMC, is dat mogelijk?

ps: Mijn xbmc draait op Win7 maar alle media staat netjes in folders op mijn NAS. NAS en Win7 desktop zitten in hetzelfde netwerk.

[ Voor 9% gewijzigd door tboheeren op 13-03-2012 15:01 ]

Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marigo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13-09 15:57
Beste,

Ik gebruik tvheadend op een HTPC waar XBMCbuntu 11.0-beta3 op draait. tvheadend is in deze distributie opgenomen en werkt out-of-the-box. In tvheadend heb ik sommige multicast groepen opgegeven die mijn ISP (XMS) levert.

In xmbc kan in de source via het htsp protocol opgeven en de streams bekijken, echter gebeurd dit zonder geluid. Tijdens het kijken van een film is er wel geluid.

Ik heb een receiver aangesloten via de optische uitgang.

Iemand een suggestie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smartsys
  • Laatst online: 10:10
Ik ben al een hele tijd op zoek naar een mediaplayer welke het volgende kan:

De onderstaande volgorde is belangrijk!

1. Kinderlijk eenvoudige bediening. Dus apparaat aan, selecteer iets van film, selecteer de film en spelen.
2. In heel goede kwaliteit films afspelen in HD (1080P) kwaliteit van een interne HD in verschillende formaten waaronder ISO, MKV en uitgepakte DVD images (Video_TS)
3. De mogelijkheid om zowel CD, DVD als BluRay als physieke media af te spelen.
4. Het beeld en geluid moet digitaal via HDMI naar de TV (TV moet 2 kanaals weergave kunnen doen)
5. Het geluid moet in 7.1 analoog naar een verouderde, doch perfect functionerende Denon AVC-A1-SE surround versterker.
6. Het moet er grafisch een beetje gelikt uitzien.

Het schijnt dan Dune ooit met een Pro player komt voor een godsvermogen, maar wel met mijn bovenstaande wensen, echter heb ik hier niet zo'n groot vertrouwen meer in.

Ik had een oude versie van XBMC op mijn pc draaien en denk er nu aan een dedicated media player zelf te bouwen.
Ik wilde dan een compacte behuizing gebruiken, hier een snelle Core I5 inzetten met een Asus Xonar HDAV1.3 Deluxe. Verder de meest recente versie van XMCB op een kleine SSD en een grote 3TB HDD voor de opslag van films.

Is dit iets wat gaat lukken? Wat vooral belangrijk is, is dat ik wanneer ik serieus een film wil kijken 7.1 analoog naar de Denon kan sturen en wanneer mijn vrouw voor de kinderen een film aanzet er gewoon geluid uit de TV komt ZONDER dat ze eerst naar allerlei menu's moet om een en ander anders in te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTjuk
marigo schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 15:10:
In xmbc kan in de source via het htsp protocol opgeven en de streams bekijken, echter gebeurd dit zonder geluid. Tijdens het kijken van een film is er wel geluid.
Probeer tijdens het tv kijken je geluidsinstellingen van xbmc eens te veranderen. Ik had dit ook. Film kijken wel geluid, muziek afspelen geen geluid. Bleek instelling te zijn in audio gedeelte, weet alleen de naam niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57

Acolyte57

DeTjuk schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 15:18:
Probeer tijdens het tv kijken je geluidsinstellingen van xbmc eens te veranderen. Ik had dit ook. Film kijken wel geluid, muziek afspelen geen geluid. Bleek instelling te zijn in audio gedeelte, weet alleen de naam niet meer.
De passthrough setting stonden dan ws niet goed? Je films hebben dan ws DTS/Dolby streams die onaangetast doorgestuurd worden naar de versterker, terwijl je muziek gewoon stereo door XBMC gedecodeerd moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTjuk
Acolyte57 schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 15:23:
De passthrough setting stonden dan ws niet goed? Je films hebben dan ws DTS/Dolby streams die onaangetast doorgestuurd worden naar de versterker, terwijl je muziek gewoon stereo door XBMC gedecodeerd moet worden.
Juist, dat was het bij mij idd. Kun je in tvheadend instellen of het stereo geluid door moet komen of het AC3 geluid (mits ondersteund door de zender?).

[ Voor 14% gewijzigd door DeTjuk op 13-03-2012 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keepitfrosty
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15:52
smartsys schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 15:14:
Ik ben al een hele tijd op zoek naar een mediaplayer welke het volgende kan:

De onderstaande volgorde is belangrijk!

1. Kinderlijk eenvoudige bediening. Dus apparaat aan, selecteer iets van film, selecteer de film en spelen.
2. In heel goede kwaliteit films afspelen in HD (1080P) kwaliteit van een interne HD in verschillende formaten waaronder ISO, MKV en uitgepakte DVD images (Video_TS)
3. De mogelijkheid om zowel CD, DVD als BluRay als physieke media af te spelen.
4. Het beeld en geluid moet digitaal via HDMI naar de TV (TV moet 2 kanaals weergave kunnen doen)
5. Het geluid moet in 7.1 analoog naar een verouderde, doch perfect functionerende Denon AVC-A1-SE surround versterker.
6. Het moet er grafisch een beetje gelikt uitzien.

Het schijnt dan Dune ooit met een Pro player komt voor een godsvermogen, maar wel met mijn bovenstaande wensen, echter heb ik hier niet zo'n groot vertrouwen meer in.

Ik had een oude versie van XBMC op mijn pc draaien en denk er nu aan een dedicated media player zelf te bouwen.
Ik wilde dan een compacte behuizing gebruiken, hier een snelle Core I5 inzetten met een Asus Xonar HDAV1.3 Deluxe. Verder de meest recente versie van XMCB op een kleine SSD en een grote 3TB HDD voor de opslag van films.

Is dit iets wat gaat lukken? Wat vooral belangrijk is, is dat ik wanneer ik serieus een film wil kijken 7.1 analoog naar de Denon kan sturen en wanneer mijn vrouw voor de kinderen een film aanzet er gewoon geluid uit de TV komt ZONDER dat ze eerst naar allerlei menu's moet om een en ander anders in te stellen.
Alles wat je noemt moet prima kunnen met xbmc alleen het audio gedeelte moet je denk ik een patch voor hebben want dat zit voor zover ik weet niet standaard in xbmc maar op het xbmc forum zoeken naar dual audio patch kom je volgens mij al een heel eind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 25-09 07:01
Bman59 schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 00:26:
Weet er iemand hoe ik weer netjes mijn cifs shares in de laatste build van openelec kan toevoegen?
Ik heb deze namenlijk weer nodig voor mijn sab/sick

Eerder gebruikte je hiervoor het netmount.conf bestand, alleen deze is nu niet meer aanwezig.
Hier kun je de info vinden wat je moet doen. Even gelinkt naar Windows maar ook anders opties voor een NAS staan op de pagina.
http://wiki.xbmc.org/inde...#NFS_sharing_from_Windows
Pagina: 1 ... 28 ... 146 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]Let op!!

Als je een vraag stelt, vergeet dan niet:
- Eerst in de debug logging te kijken (eventueel mee te posten via http://www.xbmclogs.com/)!
- Het besturingssysteem te vermelden (OSX, Linux, Windows, ATV, iOS, Android, Raspberry Pi).
- Eventuele informatie als de versie (SVN, Stable, Nightly, XBMC Buntu, OpenELEC etc)
- Eventueel skin versie.

Let a.u.b. ook op met zaken waarvan de legaliteit in twijfel getrokken kan worden (add-ons en bijbehorende sites). Zie ook het algemeen beleid.~~~[/html]