[ervaringen] Kodi (voorheen XBMC Media Center) - Deel XV Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 27 ... 146 Laatste
Acties:
  • 1.081.043 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Earzz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 07-10 19:35
Verwijderd schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 09:07:
Je kan op het XBMC forum een xbmc.exe downloaden welke het geluid naar meerdere uitgangen tegelijk kan sturen.
Zo stuurt mij Windows 7 XBMC tegelijkertijd geluid over HDM en Digital Out
Heb je hier een linkje van?
FF googlen op XBMC.exe geeft heel wat resultaten maar ik krijg zo snel niet de goede gevonden.

XboxLive: Dave 130R

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17:15
Earzz schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 11:59:
[...]

Heb je hier een linkje van?
FF googlen op XBMC.exe geeft heel wat resultaten maar ik krijg zo snel niet de goede gevonden.
Paar posts boven je hardware-lover in "[ervaringen] XBMC Media Center - Deel XV"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
mpx200_05 schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 08:20:
[...]

Het HD signaal wordt volgens mij door de geluidskaart (van de pc) omgezet naar 2.0 afhankelijk van de uitgang die je kiest. Op mijn Asrock kan ik het afspeelapparaat kiezen. HDMI, Realtek HD (toslink) en analoog via headset (gaat automatisch bij het insteken van de plug).
Welke kwaliteit in bitrate er vervolgens overblijft is afhankelijk van de geluidskaart denk ik.

Kies je in XBMC voor analoog dan valt er bij mij niets meer te kiezen.
De Tweaker die er naar vroeg wilde de hogere bitrate van HD-audio behouden bij uitsturen naar analoog audio. Die hogere bitstream zie ik bij mij op het scherm (middels de knop "o") bij selectie van een niet HD-audio weergave-apparaat niet meer terug. Of het ook werkelijk te horen is laat ik in het midden.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Bedoelt hij misschien niet dit; http://forum.xbmc.org/showthread.php?t=86038

En voor de Windows (7) gebruikers is het volgende misschien ook interessant;

http://sourceforge.net/projects/win7audioswitch/

[ Voor 17% gewijzigd door hardware-lover op 01-03-2012 14:45 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:14
Helaas in de TraktUtilities thread op het XBMC forum verder geen antwoord meer gehad als "je hebt connection issues en je moet zorgen dat TU allowed :? is om de trakt site te bereiken.

De trakt.tv site werkt prima in de browser, op de vraag wat er dan "allowed" moet zijn heb ik geen antwoord gekregen.
Je hoeft toch op de trakt.tv site niets in te stellen om TU te kunnen gebruiken?
En ook in XBMC is het niets anders dan username/password invullen toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W.Zijlstra.
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 26-07 17:22
Heeft iemand anders hier ook last van streams die er spontaan uitklappen en vervolgens niet meer willen starten bij XOT-UZG ? Ook als ik door bijvoorbeeld uitzending gemist heenscroll dan gaat het niet bepaald soepeltjes en wil hij van elke aflevering eerst informatie binnenhalen (wat eventjes duurt)

Verder, ik vroeg mij af waarom het zo lang duurt om bepaalde informatie in te laden, bijvoorbeeld :
- Zoekresultaten youtube
- Lijst opvragen met radiostations in 'Radio'

Ik krijg hierbij regelmatig iets in de trant van 'Searching for results...." ..... ..... .... ..... '0 results found" > Vervolgens laat hij het lijstje zien wat ik wilde.

Dit is onafhankelijk van de hoeveelheid data dat ik opvraag.

Ik gebruik regelmatig 'My radio station', waar ik 4 voorkeurzenders in heb staan. Die gaat hij elke keer weer lopen binnenhalen terwijl ik denk : moet dat nou ? en het duurt net zo lang als een hele lijst van radiostations binnehalen van Ukraine, of de hele trance-genre radio lijst (+100 entry's).

Ligt het nou aan mij of gaat er dan gewoon iets mis ? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15-09 23:31
W.Zijlstra. schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 15:32:
Heeft iemand anders hier ook last van streams die er spontaan uitklappen en vervolgens niet meer willen starten bij XOT-UZG ? Ook als ik door bijvoorbeeld uitzending gemist heenscroll dan gaat het niet bepaald soepeltjes en wil hij van elke aflevering eerst informatie binnenhalen (wat eventjes duurt)

Verder, ik vroeg mij af waarom het zo lang duurt om bepaalde informatie in te laden, bijvoorbeeld :
- Zoekresultaten youtube
- Lijst opvragen met radiostations in 'Radio'

Ik krijg hierbij regelmatig iets in de trant van 'Searching for results...." ..... ..... .... ..... '0 results found" > Vervolgens laat hij het lijstje zien wat ik wilde.

Dit is onafhankelijk van de hoeveelheid data dat ik opvraag.

Ik gebruik regelmatig 'My radio station', waar ik 4 voorkeurzenders in heb staan. Die gaat hij elke keer weer lopen binnenhalen terwijl ik denk : moet dat nou ? en het duurt net zo lang als een hele lijst van radiostations binnehalen van Ukraine, of de hele trance-genre radio lijst (+100 entry's).

Ligt het nou aan mij of gaat er dan gewoon iets mis ? :)
Wat betreft XOT-Uzg.v3: als Program Add-on gaat hij data ophalen zodra je een seconden op een time stil staat. Dat kost dan even wat tijd. Als je door blijft klikken dan zal geen data ophalen.

In de Video Add-on mode gaat hij pas data ophalen bij het afspelen, met als nadeel dat hij dat bij elke keer doet dat je gaat afspelen. Speel je 2x het zelfde af, gaat ie 2x de zelfde info (stream info, plaatjes en zo) downloaden. Er zit wel caching in, maar veel websites accepteren dat niet.

Verder: is XBMC niet echt heel goed in het tonen van lange lijsten. Dat ligt met name aan de trage 'connectie' tussen de Python code en de C++ Python libraries voor XBMC.

Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mpx200_05
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07-10 19:09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17:51
hardware-lover schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 14:02:

En voor de Windows (7) gebruikers is het volgende misschien ook interessant;

http://sourceforge.net/projects/win7audioswitch/
Thanks! Hiermee kan ik het simpel vanuit de taakbalk switchen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mpx200_05
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07-10 19:09
Dennisdn schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 11:43:
[...]

Bij mij doet hij het sinds ik denk eergister ook niet meer. Viel me ineens op dat er geen nieuwe films meer in de library kwamen. Zal vanavond Themoviedb eens proberen.
Moviemeter werkt nog steeds niet? Iemand een workaroud?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
mpx200_05 schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 08:07:
[...]

Moviemeter werkt nog steeds niet? Iemand een workaroud?
Andere scrapper gebruiken? Heb al vaker problemen gehoord met moviemeter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16:54
Heel goed.
Ik draai OpenElec en zie dat deze builds ook geupdate zijn.
Ik vermoed dat r9963 van 2 maart ook wel de RC2 is.
http://sources.openelec.tv/tmp/image/openelec-eden/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomk94
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 16:26

tomk94

Developer

HoppyF schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 11:52:
[...]

Heel goed.
Worden de dailybuilds(ik heb de fusion versie) eigelijk automatisch geupdate?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
[...]

Heel goed.
Dat is inderdaad RC2. Heb zelf alleen een probleem met de splashscreen tijdens het opstarten op mijn AD02.
Hoewel ik de resolutie config en image zelf toegevoegd heb geeft hij er toch nog een foutmelding op.
tomwebfreak schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 11:55:
[...]

Al een aantal keer voorbij gekomen, antwoord hierop is nee. Je zult hem handmatig moeten updaten.

edit:
Dadelijk eens kijken of deze fix inderdaad de AD02 minder luidruchtig maakt https://github.com/OpenELEC/OpenELEC.tv/pull/259

[ Voor 30% gewijzigd door schumi2004 op 02-03-2012 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkO
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-10 21:35
Meer mensen die problemen hebben met de Dumpert add-on? Ik probeerde gisteravond wat filmpjes te bekijken (pagina 1 t/m … weergave) maar geen enkele kon worden gestart. Ik kon er wel op klikken maar vervolgens gebeurde er niets.

"Life's a bitch and then you die.. That's why we get high, cause you never know when you're gonna go.."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTjuk
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:05
tomwebfreak schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 11:55:
Nope, dit staat uit in de instellingen. Durf niet te zeggen dat als je het aanzet dat het dan goed gaat voor de daily builds.
Volgens mij is het voornamelijk bedoeld voor de stabiele releases.

Of bedoel je het niet op die manier?

[PSN: DeTjuK] Follow your instinct, no one beats you with character and balls.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTjuk
JunkO schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 12:13:
Meer mensen die problemen hebben met de Dumpert add-on? Ik probeerde gisteravond wat filmpjes te bekijken (pagina 1 t/m … weergave) maar geen enkele kon worden gestart. Ik kon er wel op klikken maar vervolgens gebeurde er niets.
Je bedoelt dan XOT-Uzg.v3 neem ik aan?
Ik heb het Dumpert gedeelte op OpenElec ook niet aan de praat.

Geen idee of dat aan het platform ligt of aan de instellingen zelf...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boelensman1
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 27-09 10:16
Heey,

Wat is eigenlijk beter? Een shared folder met alle films, muziek enzo op een server. Of een UPNP server draaien op diezelfde server. Heb al wat rondgegoogled, maar kan niks vinden qua voor/nadelen.

CTO van Appeal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

UPnP heeft alleen maar nadelen als je een echte bibliotheek wil.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:40
Borromini schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 13:45:
UPnP heeft alleen maar nadelen als je een echte bibliotheek wil.
FTFY :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
schumi2004 schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 11:55:
[...]

Dat is inderdaad RC2. Heb zelf alleen een probleem met de splashscreen tijdens het opstarten op mijn AD02.
Hoewel ik de resolutie config en image zelf toegevoegd heb geeft hij er toch nog een foutmelding op.

[...]

Al een aantal keer voorbij gekomen, antwoord hierop is nee. Je zult hem handmatig moeten updaten.

edit:
Dadelijk eens kijken of deze fix inderdaad de AD02 minder luidruchtig maakt https://github.com/OpenELEC/OpenELEC.tv/pull/259
De OpenElec RC2 werkt goed zo is tenminste mijn eerste indruk.
Voor de Zotac Zbox AD10 heb ik deze image gebruikt.
http://sources.openelec.t...20302011655-r9963.tar.bz2
Het splash screen is nieuw maar ziet er goed uit. (OpenElec logo).
Voor de rest heb ik nog niets bijzonders gevonden.
Afspelen van een film die eerst wat haperde gaat nu goed.

Updaten moet met de hand, dat wil zeggen de Kernel en System modules vanuit de Target in de Update map plaatsen. Daarna een reboot en je hebt de nieuwe versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keepitfrosty
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15:52
HoppyF schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 14:01:
[...]

Updaten moet met de hand, dat wil zeggen de Kernel en System modules vanuit de Target in de Update map plaatsen. Daarna een reboot en je hebt de nieuwe versie.
haperde die film met openelec beta 3 of draaide je hiervoor de stable versie? Ik heb namelijk net openelec beta 3 geinstalleerd en alles draait naar behoren en als de rc2 niet veel verschil geeft dan laat ik het eerst zo tot de final EDEN uit is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
keepitfrosty schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 14:04:
[...]

haperde die film met openelec beta 3 of draaide je hiervoor de stable versie? Ik heb namelijk net openelec beta 3 geinstalleerd en alles draait naar behoren en als de rc2 niet veel verschil geeft dan laat ik het eerst zo tot de final EDEN uit is.
Ik had af en toe een hapering met de daily builds.
Om precies te zijn met de i386 fusion r9824 van 15 febr 2012.
Dat was de beta dus geen stable release.
De hapering heb ik maar bij een enkele film gezien met andere films van een zelfde formaat (mkv of iso bluray) had ik geen problemen.

[ Voor 11% gewijzigd door HoppyF op 02-03-2012 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C4Vette
  • Laatst online: 07-07-2021
Maar welke methode is dan wel aan te bevelen?
FTP schijnt niet handig te zijn en SMB hoor ik ook niets positiefs over.

Ik ben sinds een 1/2 jaartje een zeer tevreden XBMC gebruiker met een Asrock ION 152 met Ubuntu (minimal server) en was toevallig van plan om dit weekend de library beschikbaar te maken voor een iPad waarop ik XBMC ga zetten. Dit een beetje als test, want als dat goed gaat wil ik een A-TV2 aan de TV in de slaapkamer koppelen zodat films daar verder gezien kunnen worden als het laat wordt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 28-09 05:58

Mystic Spirit

PSN: mr_mysticspirit

C4Vette schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 14:48:
[...]

FTP schijnt niet handig te zijn en SMB hoor ik ook niets positiefs over.

Ik ben sinds een 1/2 jaartje een zeer tevreden XBMC gebruiker met een Asrock ION 152 met Ubuntu (minimal server) en was toevallig van plan om dit weekend de library beschikbaar te maken voor een iPad waarop ik XBMC ga zetten. Dit een beetje als test, want als dat goed gaat wil ik een A-TV2 aan de TV in de slaapkamer koppelen zodat films daar verder gezien kunnen worden als het laat wordt :)
In mijn beleveing is er niks mis met SMB. Ik gebruik al tijden SMB en heb nooit last van enige hapering of doorvoersnelheden die niet gehaald worden.

Hoe ga je trouwens XBMC op een iPad zetten? of bedoel je de remote?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17:28
Hier werk ik ook gewoon met SMB. Het enige nadeel dat ik heb is dat af en toe de laadtijd wat langer kan zijn, bijvoorbeeld bij het refreshen. Denk dan aan een seconde of 5. Verder vind ik de buffer bij FTP weer te klein om daarvan goed gebruik te kunnen maken over wifi.

Het beste blijkt NFS te zijn, alleen heb ik daar geen ervaring mee. Zolang SMB bij mij goed werkt, zal ik dat ook wel blijven gebruiken denk ik zo.

XBMC op een iDevice kan gewoon hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTjuk
C4Vette schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 14:48:
NFS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obiter dictum
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

Obiter dictum

Zwart, geen suiker.

Nieuw hier :w

Sinds kort heb ik ook XBMC geinstalleerd, nog even wachten op een 10m HDMI kabel en we kunnen los! Mijn pc wordt XBMC host, mijn Androidtelefoon de remote en via HDMI komt de output op mijn tv. Zo zie ik mijn setup. Omdat ik géén draadloos heb hier, heb ik alvast een Wifidongle gekocht om van mijn pc een accespoint te kunnen maken. Dit is ook vlekkeloos gelukt; wifi ontvang ik nu via mijn pc op mijn telefoon. Het lijkt echter alsof de remote mijn pc (dus de XBMC host) niet in het netwerk herkent. Bummer. In Windows worden inderdaad twee netwerken gegeven; het bedrade netwerk en een wifi netwerk. Is er een manier om dit toch te laten werken?

Nog wat specs; de accespoint wordt gemaakt via Connectifyme, telefoon is HTC Desire en de guide die ik heb gevonden (en dus niet werkt) is http://code.google.com/p/...te/wiki/SetupInstructions.

Mijn meest recente productreview.
GoT; een haast oneindige bron van technologische kennis. Experts die elkaar helpen, en ik ben trots, hieraan een bijdrage -nsfw- te mogen leveren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qui-Gon Jinn
  • Laatst online: 07-07 15:01
@ Obiter dictum: Ik mag er van uit gaan dat beide netwerken (LAN en WiFi) in dezelfde IP range zitten? Welke wordt gebruikt als gateway?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slurpgeit
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04-10 18:36
[...]

Heel goed.
Kan het zijn dat heel openelec.tv nu offline is? Ik krijg een 403

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Slurpgeit schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 16:10:
[...]

Ja, offline. Gelukkig hebben we de source nog ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obiter dictum
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

Obiter dictum

Zwart, geen suiker.

Qui-Gon Jinn schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 16:09:
@ Obiter dictum: Ik mag er van uit gaan dat beide netwerken (LAN en WiFi) in dezelfde IP range zitten? Welke wordt gebruikt als gateway?
Oeioeioei als ik er vanuit mag gaan dat je daarmee bedoelt dat ze in dezelfde poel ip-adressen zitten die door het router wordt uitgedeeld dan wel, dat zitten ze ja. Wat je bedoelt met wat als gateway wordt gebruikt durf ik je niet te beantwoorden. Hopelijk helpt een snelle situatieschets van mijn netwerk:

Router --> 2 laptop's, één switch.
Switch --> nas, mediaspeler, pc
Pc --> wifi dongle
Wifi dongle --> telefoon

Mijn meest recente productreview.
GoT; een haast oneindige bron van technologische kennis. Experts die elkaar helpen, en ik ben trots, hieraan een bijdrage -nsfw- te mogen leveren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Slurpgeit schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 16:10:
[...]
Hier doet ie site het prima!
http://openelec.tv/
en deze ook http://sources.openelec.tv/tmp/image/openelec-eden/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garth1978
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11-04 20:23
Hola!
Ik gebruik al geruime tijd Plex op mijn mac-mini, sinds een paar maanden woon ik als expat in Argentinie en maak ik veel gebruik van uitzending gemist. Helaas werkt deze app voor plex niet meer (geen updates) dus ben gaan kijken naar XBMC in eerste instantie alleen voor uitzending gemist (deze is nl. wel goed uptodate en uitgebreider dan de plex versie)
Omdat xbmc toch wel iets strakker is qua design heb ik ook maar eens mijn films, series en muziek gelinkt aan xbmc... en meteen stuit ik weer op de nadelen van xbmc... bij deze dus wat vraagjes over xbmc...

- Plex heeft de server versie apart draaien, dit heeft ook als groot voordeel dat je een media manager hebt, mocht plex door een rare directory naam de film niet auto. vinden kan je hem met de hand zoeken. Bestaat dit ook voor xbmc of moet ik nu AL mijn 300 films gaan nalopen en alle dirs gaan rename met de hand?! ik mis in xbmc zo'n 30 films die xbmx dus schijnbaar niet ziet/herkent...

- omdat mijn macmini tevens dient als downloadserver voor oa. sickbeard staat die 24/7 aan. nu wil ik ook gewoon xbmc blijven draaien . Nadeel van Plex en xbmc is is dat dit (schijnbaar) veel CPU kost en de macmini constant heet is en vaak moet bijkoelen wat niet hoeft als ik Plex/xbmx afsluit. Nu schijnt dit probleem verholpen te zijn in XBMC maar is dit dmv een nightly build of?! speciale upgrade!?

- bij sommige films als je op stop drukt en daarna weer wilt resumé werkt dit niet is dit een bekend probleem of een instelling die verkeerd staat... bij sommige doet ie het ook wel!?

Hoop dat iemand mij met deze vragen kan helpen....

gr

Tinuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
HoppyF schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 14:01:
[...]

Ik ben vandaag maar eens gaan stoeien met bovenstaande Openelec versie op een AD02 tegenhanger en had deze eerst op een SSD geïnstalleerd. Dat ging dat allemaal glatjes en bloedsnel. Bibliotheken (NAS shares) toegevoegd en daarna ging het scrapen ook weer als de brandweer. MQ3 erop en nog steeds niets te klagen v.w.b. scrollen, selecteren, afspelen, enz. Omdat ik heel graag dingen met elkaar wil vergelijken heb ik de gehele procedure nog maar eens herhaald met een SD geheugenkaart. Dan merk je dat het plaatsen van een (kleine) SSD toch werkelijk de moeite loont. De lees/schrijfsnelheid van een redelijk eenvoudige SSD ligt al snel tig keer hoger dan van een SD kaartje ook al is deze volgens specificatie aardig snel. Het lijkt dus wel de moeite om voor een SSD-tje te gaan maar ik test nog verder om te kijken of dat ook een keiharde conclusie gaat worden. Als men minimaal wil investeren dan kan een SD kaartje altijd volstaan natuurlijk.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
hardware-lover schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 20:24:
[...]

Ik ben vandaag maar eens gaan stoeien met bovenstaande Openelec versie op een AD02 tegenhanger en had deze eerst op een SSD geïnstalleerd. Dat ging dat allemaal glatjes en bloedsnel. Bibliotheken (NAS shares) toegevoegd en daarna ging het scrapen ook weer als de brandweer. MQ3 erop en nog steeds niets te klagen v.w.b. scrollen, selecteren, afspelen, enz. Omdat ik heel graag dingen met elkaar wil vergelijken heb ik de gehele procedure nog maar eens herhaald met een SD geheugenkaart. Dan merk je dat het plaatsen van een (kleine) SSD toch werkelijk de moeite loont. De lees/schrijfsnelheid van een redelijk eenvoudige SSD ligt al snel tig keer hoger dan van een SD kaartje ook al is deze volgens specificatie aardig snel. Het lijkt dus wel de moeite om voor een SSD-tje te gaan maar ik test nog verder om te kijken of dat ook een keiharde conclusie gaat worden. Als men minimaal wil investeren dan kan een SD kaartje altijd volstaan natuurlijk.
Ik heb OpenElec op een SD kaartje staan, dit werkt prima vind ik.
Ik merk ook niet dat je even moeten wachten vooral het opstarten gaat ook erg snel daar zie ik geen verschil met het opstarten vanaf SSD.
De SSD heb ik er wel in gehad maar eruit gehaald en in mijn PC gezet.
Op mijn PC merk ik wel heel duidelijk een verschil tussen de SATA schijf en de SSD.
Ik laat voorlopig OpenElec dus maar van SD kaart draaien.

Ik heb geen schone installatie gedaan van RC2 maar een upgrade van de beta release van 15 febr.
Het viel me wel op dat er alleen een 64bits versie is de i386 stond er niet bij.
Op zich niet erg denk ik want ik zie geen verschil.
Misschien gaat de 64bits versie wel wat efficiënter om met het geheugen (4GB).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W.Zijlstra.
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 26-07 17:22
DeTjuk schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 13:11:
[...]

Dumpert werkt hier ook niet. Hebben jullie ook last van de volgende dingen ?:
- Stream die er uit klapt, vervolgens moet je de plugin herstarten omdat de link niet meer werkt.
- vooruit spoelen werkt niet goed ?te snel = crash.

Edit: als mijn xot bijvoorbeeld crashed bij het laden van een stream krijg ik de melding ' immediate HD spindown' , drives blijven draaien, downloads lopen gewoo door maar ik moet xbmc wel via ssh restarten :(

[ Voor 16% gewijzigd door W.Zijlstra. op 02-03-2012 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
HoppyF schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 20:36:
[...]

Ik heb OpenElec op een SD kaartje staan, dit werkt prima vind ik.
Ik merk ook niet dat je even moeten wachten vooral het opstarten gaat ook erg snel daar zie ik geen verschil met het opstarten vanaf SSD.
De SSD heb ik er wel in gehad maar eruit gehaald en in mijn PC gezet.
Op mijn PC merk ik wel heel duidelijk een verschil tussen de SATA schijf en de SSD.
Ik laat voorlopig OpenElec dus maar van SD kaart draaien.

[knip]
Ik zal eens testen met een andere SD kaart waarvan ik zeker weet dat ie (voor SD dan) razendsnel is maar tegen de leestijden van een moderne SSD kan hij natuurlijk niet op. Het aanmaken van de media-theek (films en TV-series) vanaf mijn snelle Synology's Nassen ging op SD werkelijk stukken langzamer (zeg maar traag) maar dit aanmaken doe je vaak maar 1 keer en daarna is het een kwestie van onderhouden. Met het opstarten vanaf SD hoef ik ook niet te wachten, het laad alleen maar minder snel.
Ik heb om het uiterste te bepalen ook maar eens een heel erg snelle SSD besteld, eens kijken of ik daar nog wat nog wat extra's uit kan persen ;)

Kan het zijn dat Openelec.tv er op dit moment uit ligt?

[ Voor 0% gewijzigd door hardware-lover op 03-03-2012 03:21 . Reden: Inmiddels weer in de lucht ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
DeTjuk schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 13:11:
[...]

Ik probeer het hier op PC en ATV2 en geen problemen met Dumpert. Wellicht een OpenElec issue. Bekijk de OpenElec logs eens.

Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Mystic Spirit schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 14:56:
[...]

In mijn beleveing is er niks mis met SMB. Ik gebruik al tijden SMB en heb nooit last van enige hapering of doorvoersnelheden die niet gehaald worden.

alex3305 schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 15:00:
Hier werk ik ook gewoon met SMB. Het enige nadeel dat ik heb is dat af en toe de laadtijd wat langer kan zijn, bijvoorbeeld bij het refreshen. Denk dan aan een seconde of 5. Verder vind ik de buffer bij FTP weer te klein om daarvan goed gebruik te kunnen maken over wifi.

Het beste blijkt NFS te zijn, alleen heb ik daar geen ervaring mee. Zolang SMB bij mij goed werkt, zal ik dat ook wel blijven gebruiken denk ik zo.

XBMC op een iDevice kan gewoon hoor.
SMB werkt bij mij absoluut niet op mijn atv2. Heel vreemd, want op mijn laptop heb ik er geen problemen mee.
Ik gebruik nu dus FTP, dat werkt perfect, buffer zakt nooit onder de 95% (tenzij bij skippen, maar dan vult hij binnen de seconde terug naar 99%)

Dit weekend gaat mijn server van Server2008 naar Openfiler (als ik het geinstalleerd krijg :P ), dan ga ik terug SMB proberen, als dat niet werkt, ga ik ook waarschijnlijk NFS gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Iemand hier die de laatste (of een) OpenELEC 64 bits versie draait met een werkende boblight ?
Ik blijf maar library missing melding krijgen, ook na een clean install. Wordt er beetje moe van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martynvs
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Als ik XOT-uzg opstart krijg ik een melding dat ik de repository niet heb geinstalleerd en hij daarom geen updates kan vinden. Ik heb XOT-uzg echter via de repository geinstalleerd en de repository is echt nog wel geinstalleerd. Wat gaat er fout?
Ik heb overigens al de repository opnieuw te geinstalleerd, maar daarmee ging de melding niet weg. Ik draai overigens Dharma op Win7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EN-IS
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:43
Sinds een aantal maanden (ongeveer 6) gebruik ik nu een wat oudere pc als mediacenter, nog onlangs Win XP MCE erop gezet samen met XBMC (EDEN RC1) en nog altijd tevreden over XBMC :)

Heb het nu ook zo ingesteld dat ik met de Windows Media Remote op de groene knop kan klikken zodat XBMC opstart. Alleen vroeg ik mij nog 1 ding af, en de kenners hier kunnen daar wel op antwoord geven (kon het niet vinden in de wiki van XBMC); is het mogelijk om de rechtermuisknop te emuleren in XBMC?

Het komt weleens voor dat ik wat wil verwijderen/wijzigen van de bibliotheek, hiervoor moet ik telkens een draadloze muis pakken en vervolgens inpluggen in de pc en dan de muis gebruiken, ik doe dit liever met mijn afstandsbediening.

Afstdansbediening:
http://wiki.xbmc.org/index.php?title=File:Hpremote.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kefding
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 03-10 13:22
Ik gebruik nooit de rechtermuisknop en weet het dus ook niet zeker, maar zit dat niet gewoon onder C van het toetsenbord?
Dat moet wel te emuleren zijn toch?

Last.FM | Trakt.TV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Da's gewoon het context menu, niks emulatie voor nodig... Gewoon zorgen dat je de juiste knop op je AB vindt :P.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EN-IS
Borromini schreef op zaterdag 03 maart 2012 @ 15:33:
Da's gewoon het context menu, niks emulatie voor nodig... Gewoon zorgen dat je de juiste knop op je AB vindt :P.
Dat heb ik al geprobeerd :9 Maar nee, krijg het niet voor elkaar om de contextmenu (rechtermuisknop op item) weer te geven. Ik heb ook de MCE Remote plugin/addon geinstalleerd (anders werkt de remote niet helemaal optimaal met xbmc), hierin is het nog mogelijk knoppen te koppelen aan keystrokes (bijvoorbeeld red button = ctrl-alt-1) alleen zie ik daar de optie Context Menu niet ook niet staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Laatst online: 06-10 20:08

job

Die optie hoef je daar ook niet te zien. Gewoon een van de knoppen koppelen aan de letter c.
De knop die bij de het context menu/rechter muisklik hoort is de knop met het "tabelletje" tussen het tv'tje met rode stip en tv'tje met play symbool.

[ Voor 45% gewijzigd door job op 03-03-2012 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EN-IS
job schreef op zaterdag 03 maart 2012 @ 15:51:
Die optie hoef je daar ook niet te zien. Gewoon een van de knoppen koppelen aan de letter c.
De knop die bij de het context menu/rechter muisklik hoort is de knop met het "tabelletje" tussen het tv'tje met rode stip en tv'tje met play symbool.
Bedankt! Ik ga het zo proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C4Vette
  • Laatst online: 07-07-2021
Mystic Spirit schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 14:56:
[...]

Nee, niet de remote, daar gebruik ik Constellation voor.

Via Cydia inmiddels XBMC geinstalleerd en gekozen voor uPNP. Dat ging prima; ik kan de library volledig zien en afspelen. Alle films zijn 1080 mkv's en worden als 720 afgespeeld. Dat geeft een prima beeld-kwaliteit. Het enige wat een beetje tegenvalt is de beeldverhouding van de iPad; dat geeft zwarte balken onder en boven.

Volgende stap wordt proberen (via een ander protocol) de library beter te benutten. Het is namelijk via uPNP niet mogelijk om te hervatten na een stop. Of moet dat al helemaal anders?

edit:
Inmiddeld begrepen dat de DB dan omgezet moet worden naar MySQL. Zie bijvoorbeeld:
http://lifehacker.com/563...s-every-room-in-the-house

[ Voor 9% gewijzigd door C4Vette op 03-03-2012 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
martynvs schreef op zaterdag 03 maart 2012 @ 13:38:
Als ik XOT-uzg opstart krijg ik een melding dat ik de repository niet heb geinstalleerd en hij daarom geen updates kan vinden. Ik heb XOT-uzg echter via de repository geinstalleerd en de repository is echt nog wel geinstalleerd. Wat gaat er fout?
Ik heb overigens al de repository opnieuw te geinstalleerd, maar daarmee ging de melding niet weg. Ik draai overigens Dharma op Win7
Als je XBMC Eden RC2 gaat draaien werkt het zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martynvs
  • Niet online
GroteBozewolf schreef op zondag 04 maart 2012 @ 07:42:
[...]

Als je XBMC Eden RC2 gaat draaien werkt het zonder problemen.
Ok, dank je. Ik wacht wel gewoon op de official release. Zal wel niet zo lang meer duren en het 'probleem' oplossen heeft niet zo'n haast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris12
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 14:41
Ik heb enkele vragen over XBMC (Eden RC2) in combinatie met de MQ3 skin.
Ik heb dit geïnstalleerd op windows7 en een paar dingen krijg ik niet meer voor elkaar, wat bij 10.1 met de MQ2 skin wel lukte...

- Extra menu Item "Favorite1" daar kan ik maar 4 submenus onder maken, kunnen dit er niet meer zijn?
(submenus zijn gekoppeld aan favorieten, dit zijn directories op schijf/netwerk)
Ik draai in de super-mode van MQ3)

- Series komen niet te voorschijn onder TVshows hoe kan je dit koppelen? Melding: library empty..
Ik heb advancedsettings.xml al voorzien van de codes om video_ts bestanden ook te kunne indexeren.
of werkt dit bij v11 anders?

Mijn PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Mitchie_
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17:47
Heb XbmxUbuntu RC2 nu draaien, vindt het installeer front nu te klein , de letters zijn wazig en niet duidelijk. Ik weet na zoveel keer installeren wel wat ik moet aanklikken maar het is gewoon heel onduidelijk dat kleine front met zijn wazig letters. De moviemeter addon werkt ook niet hopelijk wordt deze snel gemaakt

Vindt de XbmcUbuntu RC2 behoudens het installeer front weer een hele mooie versie en kan niet wachten dat de final versie er is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:06

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

_Mitchie_ schreef op zondag 04 maart 2012 @ 16:01:
Heb XbmxUbuntu RC2 nu draaien, vindt het installeer front nu te klein , de letters zijn wazig en niet duidelijk. Ik weet na zoveel keer installeren wel wat ik moet aanklikken maar het is gewoon heel onduidelijk dat kleine front met zijn wazig letters. De moviemeter addon werkt ook niet hopelijk wordt deze snel gemaakt

Vindt de XbmcUbuntu RC2 behoudens het installeer front weer een hele mooie versie en kan niet wachten dat de final versie er is
Op wat voor een hardware installeer je XBMCbuntu? Er zijn problemen met grotere beeldschermen en bijvoorbeeld de drivers van AMD.

http://www.xbmcfreak.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Mitchie_
  • Laatst online: 17:47
Erhnam schreef op zondag 04 maart 2012 @ 16:05:
[...]

Op wat voor een hardware installeer je XBMCbuntu? Er zijn problemen met grotere beeldschermen en bijvoorbeeld de drivers van AMD.
Mijn systeem is een Asrock ION 3D 152D, heb ook al een post gemaakt op je forum , kan ook het tmp/debugInfo.txt niet vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris12
Chris12 schreef op zondag 04 maart 2012 @ 14:31:
Ik heb enkele vragen over XBMC (Eden RC2) in combinatie met de MQ3 skin.
Ik heb dit geïnstalleerd op windows7 en een paar dingen krijg ik niet meer voor elkaar, wat bij 10.1 met de MQ2 skin wel lukte...

- Series komen niet te voorschijn onder TVshows hoe kan je dit koppelen? Melding: library empty..
Ik heb advancedsettings.xml al voorzien van de codes om video_ts bestanden ook te kunnen indexeren.
of werkt dit bij v11 anders?
Bovenstaande is al deels opgelost. Echter de series worden niet gescraped. Meeste series heb ik in DVD formaat, per DVD dan 3 of 4 afleveringen.Naam van de map heb ik al hernoemt naar serie.E1E2E3E4
(dit werkte in 10.1 om zo de afleveringen gescraped te krijgen)

- Extra menu item "Favorite1" daar kan ik maar 4 submenus onder maken, kunnen dit er niet meer zijn?
(submenus zijn gekoppeld aan favorieten, dit zijn directories op schijf/netwerk)
Ik draai in de super-mode van MQ3) Bij 10.1 kon je er veel meer toevoegen middels new item, echter dat is niet mogelijk meer bij 11 RC2 ??
In de guisettings.xml heeft het ook geen zin om handmatig een extra item toe te voegen, dit werkt niet.

Mijn PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste Tweakers,

Ik ben al een poos in het bezit van een mediacenter i.c.m. Mediaportal. Inmiddels raak ik toch steeds meer uitgekeken op Mediaportal, en stijgt mijn interesse voor XBMC. Ik heb het programma zojuist gedownload, om het "even te proberen", en het bevalt mij eigenlijk wel.

Toch loop ik tegen een probleempje aan, al mijn films zijn in DVD5 formaat. Normaal als ik in Mediaportal op de gewenste film klik, start hij direct. Nu met XBMC, wordt de film map geopend met de daarin alle VIDEO_TS files. Graag zou ik het weer zo willen dat de film direct begint met spelen. Kan iemand mij hiermee helpen?

Bij voorbaat dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RFdeGroot
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 07-10 09:34
Verwijderd schreef op zondag 04 maart 2012 @ 21:05:
Beste Tweakers,

Ik ben al een poos in het bezit van een mediacenter i.c.m. Mediaportal. Inmiddels raak ik toch steeds meer uitgekeken op Mediaportal, en stijgt mijn interesse voor XBMC. Ik heb het programma zojuist gedownload, om het "even te proberen", en het bevalt mij eigenlijk wel.

Toch loop ik tegen een probleempje aan, al mijn films zijn in DVD5 formaat. Normaal als ik in Mediaportal op de gewenste film klik, start hij direct. Nu met XBMC, wordt de film map geopend met de daarin alle VIDEO_TS files. Graag zou ik het weer zo willen dat de film direct begint met spelen. Kan iemand mij hiermee helpen?

Bij voorbaat dank
Waarschijnlijk gebruik je xbmc in 'File Mode'.
Als je de films in je movie library scant start hij ze gewoon meteen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Ik gebruik XBMC nu op Windows 7, maar veel van mijn films heb ik dubbel staan. Ik kan ze wel allemaal handmatig verwijderen, maar daar heb ik geen zin in. Het zijn at random films en bij mijn series gebeurt dit niet. Na een Refresh van mijn bibliotheek en zelfs de map in zijn geheel verwijderen en opnieuw plaatsen gebeurt er nog niets.

Hoe kan ik dit oplossen?

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Kijk eens of ze er nog staan na een Clean Library (via System - Video).
XBMC verwijdert namelijk geen films als je je Library update, enkel bij een Clean.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Jup.. Je moet je sources eerst nog toevoegen aan xmbc voordat je kan doen wat jij wilt: http://wiki.xbmc.org/inde...rary/Adding_media_sources

Vervolgens kan je in de skin opties nog een eigen menu knop voor films en tv-shows activeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Fire69 schreef op zondag 04 maart 2012 @ 21:44:
Kijk eens of ze er nog staan na een Clean Library (via System - Video).
XBMC verwijdert namelijk geen films als je je Library update, enkel bij een Clean.
Heb ik net geprobeerd, maar helpt ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RFdeGroot schreef op zondag 04 maart 2012 @ 21:18:
[...]

Waarschijnlijk gebruik je xbmc in 'File Mode'.
Als je de films in je movie library scant start hij ze gewoon meteen.
Hmm... Ik heb alles gescant. Als ik nu rechter muisknop -> Afspelen doe, start hij de film direct. Maar als ik op enter druk, opent hij de map. Bestaat er een mogelijkheid om ook bij enter de film te starten?

Bvd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-05 12:06

Acolyte57

Omnia Mutantur, Nihil Interit

Yorin schreef op zondag 04 maart 2012 @ 21:24:
Ik gebruik XBMC nu op Windows 7, maar veel van mijn films heb ik dubbel staan. Ik kan ze wel allemaal handmatig verwijderen, maar daar heb ik geen zin in. Het zijn at random films en bij mijn series gebeurt dit niet.
Heb je toevallig nog sample video files in precies die filmdirs staan? Die scant xbmc als dezelfde film nog een keer.

~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Acolyte57 schreef op zondag 04 maart 2012 @ 22:43:
[...]

Heb je toevallig nog sample video files in precies die filmdirs staan? Die scant xbmc als dezelfde film nog een keer.
Staan er ook niet in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EN-IS
job schreef op zaterdag 03 maart 2012 @ 15:51:
Thanx! Het werkt _/-\o_ Hehe, en btw de knop 'tabelletje' die doet niets in XBMC en Win (getest voor en na instellen van C functie aan een knop)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DFKT
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08-09 22:35
Een aanrader voor degenen die DE skin nog steeds niet gevonden hebben (smaken verschillen tenslotte, maar ik vind deze toch wel erg mooi worden):

Breeze - http://forum.xbmc.org/showthread.php?t=107504

Afbeeldingslocatie: http://i952.photobucket.com/albums/ae3/Eddage/Breeze/screenshot001-2.jpg

[ Voor 23% gewijzigd door DFKT op 05-03-2012 12:36 ]

Je moet de mening van een meerderheid niet verwarren met de waarheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keepitfrosty
DFKT schreef op maandag 05 maart 2012 @ 12:35:
Een aanrader voor degenen die DE skin nog steeds niet gevonden hebben (smaken verschillen tenslotte, maar ik vind deze toch wel erg mooi worden):

[afbeelding]
Op zich wel nice alleen het blauwe vind ik wat minder. Ik hou het toch nog maar bij de MQ3 skin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
keepitfrosty schreef op maandag 05 maart 2012 @ 12:38:
[...]

Op zich wel nice alleen het blauwe vind ik wat minder. Ik hou het toch nog maar bij de MQ3 skin.
Yups, same here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik heb ook een tijdlang MQ3 gebruikt, wat qua eyecandy natuurlijk wel heel erg lekker is.

Echter ben ik onlangs overgestapt op Xeebo, stuk minder eyecandy, maar de navigatie vind ik zalig, daar is MQ3 toch wel een log ding in. Ook de "active shows" optie is erg fijn. Echter vind ik de groene kleurstelling van xeebo niet mooi. Zijn er andere skins die net zo navigeerbaar zijn, maar toch een stukje mooier? En ook nog ondersteund/aan ontwikkeld?

Ik heb the carmichael al geprobeerd, ook erg mooi en navigeerbaar, maar al heel lang niet meer geupdate. Alaska ben ik een beetje op uitgekeken.

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hogader
  • Laatst online: 17:20
DFKT schreef op maandag 05 maart 2012 @ 12:35:

Zo te zien werkt deze met Cinema Experience en ik vind hem er ook lekker uitzien. Is hij ook een beetje snel kwa reageren of heeft hij nog teveel onnodige resources/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DFKT
Heb het nog niet draaien... vanwege mijn gezin wacht ik even met installeren tot we de bugs fase voorbij zijn ;)

De ontwikkeling van de Welo skin (http://forum.xbmc.org/showthread.php?t=102199) lijkt trouwens ook eindelijk te convergeren. Vind ik ook wel een erg fijne skin, wat ik er van gezien heb.

[ Voor 51% gewijzigd door DFKT op 05-03-2012 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keepitfrosty
Magic schreef op maandag 05 maart 2012 @ 13:23:
Ik heb ook een tijdlang MQ3 gebruikt, wat qua eyecandy natuurlijk wel heel erg lekker is.

Echter ben ik onlangs overgestapt op Xeebo, stuk minder eyecandy, maar de navigatie vind ik zalig, daar is MQ3 toch wel een log ding in. Ook de "active shows" optie is erg fijn. Echter vind ik de groene kleurstelling van xeebo niet mooi. Zijn er andere skins die net zo navigeerbaar zijn, maar toch een stukje mooier? En ook nog ondersteund/aan ontwikkeld?

Ik heb the carmichael al geprobeerd, ook erg mooi en navigeerbaar, maar al heel lang niet meer geupdate. Alaska ben ik een beetje op uitgekeken.
Moet zeggen dat met de Eden Beta 3 (inmiddels RC2) en MQ3 Eden de navigatie best vlot werkt met een redelijk bibliotheek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Niet online
Ik heb hem met beta 3 ook nog gebruikt, het is niet dat het niet vlot is, het is meer de hele navigatie op zich die ik niet intuitief vind. Ik heb hem zo'n 4 maand gebruikt, maar nog moest ik bij elke handeling nadenken. (waarom staat speelfilms en series niet onder video's, en kan ik onder speelfilms niet bestanden of add-ons vinden).

Natuurlijk valt dat allemaal te tweaken, als je hem op expert mode gooit kun je alles aanpassen, maar ik ben van mening dat een skin out of the box makkelijk te gebruiken moet zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keepitfrosty
Magic schreef op maandag 05 maart 2012 @ 13:50:
Ik heb hem met beta 3 ook nog gebruikt, het is niet dat het niet vlot is, het is meer de hele navigatie op zich die ik niet intuitief vind. Ik heb hem zo'n 4 maand gebruikt, maar nog moest ik bij elke handeling nadenken. (waarom staat speelfilms en series niet onder video's, en kan ik onder speelfilms niet bestanden of add-ons vinden).

Natuurlijk valt dat allemaal te tweaken, als je hem op expert mode gooit kun je alles aanpassen, maar ik ben van mening dat een skin out of the box makkelijk te gebruiken moet zijn :)
Hehe ok ervaar dat totaal niet eigenlijk wat je beschrijft maar dat is voor iedereen persoonlijk natuurlijk. Ik gebruik gewoon de normal mode met alleen wat aanpassingen in de viewtypes voor laten zien van de hoesjes etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
  • Laatst online: 26-08 08:57
Chris12 schreef op zondag 04 maart 2012 @ 17:57:
[...]

Bovenstaande is al deels opgelost. Echter de series worden niet gescraped. Meeste series heb ik in DVD formaat, per DVD dan 3 of 4 afleveringen.Naam van de map heb ik al hernoemt naar serie.E1E2E3E4
(dit werkte in 10.1 om zo de afleveringen gescraped te krijgen)
Ik heb dit zelf ook nooit helemaal werkend gekregen en heb uiteindelijk voor de oplossing "omzetten naar iso" gekozen. Ik zet nu al mijn video_ts bestanden om naar iso bestanden (met imageburn) die je dan wel dezelfde naamgeving geeft zoals jij nu doet en dan pakt XBMC ze wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-10 10:20

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

met keepitfrosty. Maar dat komt waarschijnlijk ook omdat ik helemaal geen addons of programs gebruik en eigenlijk alles via de library doe en daarbij gewoon 4 keuzes heb vanuit het hoofdmenu (1x alle films en series en 1x met alleen genre children maakt 4 opties ;) ). Mijn vrouw en dochter (van 4) hebben geen moeite met de navigatie.

@Tweety1 & Chris12
Wat je ook kunt doen is met MakeMkv gewoon van elke aflevering een apart bestand maken. MakeMkv haalt gewoon de mpeg2 stream uit de dvd en wrapt deze in een mkv container. Er is dus geen enkele vorm van kwaliteitsverlies of transcoding (waardoor het ook niet zo langzaam gaat). Dan ben je gelijk ook van al die (nonskippable) voorfilmpjes verlost.

[ Voor 35% gewijzigd door Janoz op 05-03-2012 14:47 ]

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Niet online
keepitfrosty schreef op maandag 05 maart 2012 @ 14:19:
[...]

Hehe ok ervaar dat totaal niet eigenlijk wat je beschrijft maar dat is voor iedereen persoonlijk natuurlijk. Ik gebruik gewoon de normal mode met alleen wat aanpassingen in de viewtypes voor laten zien van de hoesjes etc.
Het is inderdaad een kwestie van smaak. MQ3 is zeker een prachtige skin, echter xeebo heeft voor mij die "out of the box-experience". Misschien is het in MQ3 ook die overdaad aan eye candy waardoor ik de navigatie verlies :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-05 12:06

Acolyte57

Omnia Mutantur, Nihil Interit

Janoz schreef op maandag 05 maart 2012 @ 14:40:
Wat je ook kunt doen is met MakeMkv gewoon van elke aflevering een apart bestand maken. MakeMkv haalt gewoon de mpeg2 stream uit de dvd en wrapt deze in een mkv container. Er is dus geen enkele vorm van kwaliteitsverlies of transcoding (waardoor het ook niet zo langzaam gaat). Dan ben je gelijk ook van al die (nonskippable) voorfilmpjes verlost.
Hee, dat is best een fraai idee waar ik nog nooit over nagedacht heb :D

~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
  • Laatst online: 26-08 08:57
Janoz schreef op maandag 05 maart 2012 @ 14:40:

Ik heb het eigenlijk nog niet uitgeprobeerd in XBMC maar de aflevering ziet hij altijd apart dus dan heb ik toch helemaal geen last van die voorfilmpjes? Nogmaals, ik heb de series (Prison Break bijv) alleen nog maar laten inlezen door XBMC dus misschien zeg ik nu iets heel doms :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Afaik herkent hij ze wel apart, maar bij het afspelen start hij bij allemaal gewoon de DVD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris12
Tweety1 schreef op maandag 05 maart 2012 @ 14:40:
[...]

Ik heb dit zelf ook nooit helemaal werkend gekregen en heb uiteindelijk voor de oplossing "omzetten naar iso" gekozen. Ik zet nu al mijn video_ts bestanden om naar iso bestanden (met imageburn) die je dan wel dezelfde naamgeving geeft zoals jij nu doet en dan pakt XBMC ze wel.
In V10.1 werkte het perfect. in je advancedsettings.xml de codes zetten zoals hier te vinden:
http://wiki.xbmc.org/index.php?title=Advancedsettings.xml

code:
1
2
3
4
5
6
7
  <tvshowmatching>
    <regexp>\[[Ss]([0-9]+)\]_\[[Ee]([0-9]+)([^\\/]*)</regexp>  <!-- foo_[s01]_[e01] -->
    <regexp>[\._ \-]([0-9]+)x([0-9]+)([^\\/]*)</regexp>  <!-- foo.1x09 -->
    <regexp>[\._ \-][Ss]([0-9]+)[\.\-]?[Ee]([0-9]+)([^\\/]*)</regexp>  <!-- foo s01e01, foo.s01.e01, foo.s01-e01 -->
    <regexp>[\._ \-]([0-9]+)([0-9][0-9])([\._ \-][^\\/]*)</regexp>  <!-- foo.103 -->
    <regexp>[\._ \-]p(?:ar)?t[._ -]()([ivxlcdm]+)([\._ \-][^\\/]*)</regexp>  <!-- Pt.I, Part XIV -->
  </tvshowmatching>

En de DVD folder waar de serie afleveringen opstaan renamen naar bv.
Debiteuren-Crediteuren.S1.E1E2E3E4E5E6E7E8E9E10
en in die folder de video_ts folder met daarin de diverse files.

Maar blijkbaar werkt dit niet meer in v11.R2... of anders.

Mijn PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r3v0ss
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 29-11-2021
keepitfrosty schreef op maandag 05 maart 2012 @ 12:38:
[...]

Toch grappig, ik blijf terugkomen bij de reFocus skin. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RFdeGroot
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 07-10 09:34
Verwijderd schreef op zondag 04 maart 2012 @ 22:39:
[...]

Hmm... Ik heb alles gescant. Als ik nu rechter muisknop -> Afspelen doe, start hij de film direct. Maar als ik op enter druk, opent hij de map. Bestaat er een mogelijkheid om ook bij enter de film te starten?

Bvd
Als je alles gescant hebt moet je in de skin setting ff movies en tvshows aanzetten in de skin settings.
Je zit denk ik nog steeds in file mode te werken.
Via Movies kom je in je movie library en van daaruit start alles door gewoon de film te kiezen.

Tip: http://wiki.xbmc.org/index.php?title=Main_Page

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
  • Laatst online: 07-10 10:02
Is het ook mogelijk om bijvoorbeeld een Logitech Harmony 200 of 300 als afstandsbediening te gebruiken in xbmc icm windows 7? Zo ja wat heb ik dan nog meer nodig?

Heb een leuke kast gezien maar zonder afstandsbediening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djvdorp
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 27-07 21:57
Iemand hier die weet of er voor XBMC (draai nu op de Eden Beta3, maar ben bereid naar v10 te gaan) een oplossing is die automatisch subtitles (voornamelijk series van bierdopje.com) download? Het liefst eigenlijk wat BSPlayerPro op windows doet (alle subs voor de taal gekozen automagisch downloaden) ?
Plugin oid?
Heb XBMC op Ubuntu 11.10 draaien btw.

Daniel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkzell
  • Laatst online: 07-10 21:39
Je kan toch gewoon die subtitle add-on installeren, dan kan je gewoon via XBMC in bierdopje, ondertitel, etc zoeken. Dat werkt bij mij iig perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17:51
Een simpelere manier kan ik me niet bedenken idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeVortex
  • Laatst online: 07:36
Darkzell schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 19:04:
Je kan toch gewoon die subtitle add-on installeren, dan kan je gewoon via XBMC in bierdopje, ondertitel, etc zoeken. Dat werkt bij mij iig perfect.
Goede oplossing, maar deze is natuurlijk verre van automatisch zoals hierboven bedoelt wordt. Je moet bij iedere film/aflevering de sub downloaden. Hij wil het automatisch laten doen.

Dit kan doormiddel van Sublimal en/of Periscope. Deze ondersteunen alleen niet alle subtitle sites.
Ook http://code.google.com/p/bierdopje-sub-downloader/ kan werken. Behalve bierdopje werkt dit programma ook met opensubtitles.com

edit: XBMC doet sinds beta 3 of de RC voorkeur geven aan externe subs. Dus dan hoef je niet eens meer te veranderen van sub.

[ Voor 8% gewijzigd door LeVortex op 06-03-2012 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iqwert
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21-04 19:34
Ik heb een apple TV1 met XBMC en autoboot. Hij staat sinds kort te ver van het netwerkaansluiting en daarom gebruik ik hem met wifi. Helaas lukt het xbmc niet om de wifi verbinding op te zetten. Ik moet altijd even uit xbmc naar het apple menu en dan weer terug xbmc in. Het lijkt er dus op dat de autoboot even zou moeten wachten totdat de netwerkverbinding is opgezet. Weet iemand hoe ik die pause kan instellen?

bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Laatst online: 07:23
LeVortex schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 19:37:
[...]

Goede oplossing, maar deze is natuurlijk verre van automatisch zoals hierboven bedoelt wordt. Je moet bij iedere film/aflevering de sub downloaden. Hij wil het automatisch laten doen.

Dit kan doormiddel van Sublimal en/of Periscope. Deze ondersteunen alleen niet alle subtitle sites.
Ook http://code.google.com/p/bierdopje-sub-downloader/ kan werken. Behalve bierdopje werkt dit programma ook met opensubtitles.com

edit: XBMC doet sinds beta 3 of de RC voorkeur geven aan externe subs. Dus dan hoef je niet eens meer te veranderen van sub.
auto-sub doet dit automatisch mbv bierdopje site. Nu nog alleen voor series dus. Heeft een fancy webservertje ingebouwd. Wordt nog driftig aan gedevved ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

G.Scholtens schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 17:26:
Is het ook mogelijk om bijvoorbeeld een Logitech Harmony 200 of 300 als afstandsbediening te gebruiken in xbmc icm windows 7? Zo ja wat heb ik dan nog meer nodig?

Heb een leuke kast gezien maar zonder afstandsbediening.
Zoeken op HP MCE USB IR en je harmony instellen als MCE device. Als de kast zelf al IR ondersteund dan kan het heel goed gewoon standaard al met de Harmony werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Blobby
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:36
Laat ik nog maar eens wat tips geven over het gebruik van de XBMC subtitle addon, die ik mede heb gemaakt.
Je kan de addon direct starten met één druk op een knop, door het maken van een bestand keyboard.xml
  • Windows - %APPDATA%\xbmc\userdata\keymaps\keyboard.xml
  • Linux - $home/.xbmc/userdata/keymaps/keyboard.xml
Dit bestand keyboard.xml vullen met bijvoorbeeld:
code:
1
2
3
4
5
6
7
<keymap>
    <FullscreenVideo>
        <remote>
            <blue>XBMC.RunScript(script.xbmc.subtitles)</blue>
        </remote>
    </FullscreenVideo>
</keymap>
Hiermee open je direct de ondertitel addon tijdens het kijken van een film met de blauwe toets van de MCE remote.
Meer tips voor de subtitle addon:
  • Het automatisch downloaden van synchrone ondertitels gaat door in de XBMC subtitles addon de optie:
    Auto download first "sync" subtitle te activeren.
  • En als je daarnaast ook nog de optie: Search next available service if no results are found activeert, gaat die automatisch via een andere service (website) zoeken naar ondertitels als er met de huidige service helemaal geen ondertitels zijn gevonden.
  • Niet alle zoekservices van het script kunnen goed bepalen of het synchrone ondertitels zijn.
    Bierdopje.com en Opensubtitles.org bijvoorbeeld wel, maar Ondertitel.com niet.
Als ik een TV-show bekijk, dan hoef ik in 80% van de gevallen alleen maar de addon te starten met de blauwe knop. Hij selecteert, download en activeert automatisch de synchrone ondertitels van bierdopje.

Aan de teller van de Bierdopje API key, kan ik zien dat de Bierdopje service van de XBMC subtitle addon duizenden keren per dag wordt gebruikt,
In totaal staat de teller nu op bijna 5 miljoen :)

en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DFKT
r3v0ss schreef op maandag 05 maart 2012 @ 20:16:
[...]

Toch grappig, ik blijf terugkomen bij de reFocus skin. :)
An sich ook een mooie skin. Alleen vind ik de fonts nog niet helemaal lekker matchen met de vormgeving, qua grootte en zo.

Waren die lui niet ook verantwoordelijk voor de Maya skin voor Mediaportal? Dat was echt een juweeltje in ieder geval, alleen is die ook niet meer doorontwikkeld (voor ik de switch maakte van MP naar XBMC in ieder geval)

Edit: oh nee, geloof dat ik "Joost" en "Jeroen" met elkaar verwar...

[ Voor 6% gewijzigd door DFKT op 06-03-2012 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Via het tvheadend forum kreeg ik de indruk mijn vraag hier te stellen.

Ik zou graag van mijn XBMC willen omzetten naar PVR.
Ik draai nu XBMC op een Zotac AD02 met OpenELEC vanaf SD-kaartje, stream data van mijn NAS en heb als provider Ziggo.
Nu zou ik graag willen weten welke hardware er voor nodig is om nu Ziggo werkend te krijgen op mijn AD02, er is geen ruimte om in te bouwen dus zou het een extern device moeten worden. Ook zou ik willen opnemen maar gaat dat wel naar een NAS toe?

Belangrijkste is in iedergeval dat ik mijn CAI en Ziggo aangesloten krijg op mijn AD02, waarna ik OpenELEC PVR versie ga draaien.

Dank vast voor de reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

schumi2004 schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 22:51:
Nu zou ik graag willen weten welke hardware er voor nodig is om nu Ziggo werkend te krijgen op mijn AD02, er is geen ruimte om in te bouwen dus zou het een extern device moeten worden.
Hier al gekeken?
\[DVB-C] Digitale kabel TV op de PC [DEEL 5]
Daar wordt uitgebreid verschillende hardware oplossingen besproken om het ziggo signaal te decoderen.
xbmc wordt er ook besproken :)

[ Voor 14% gewijzigd door job op 06-03-2012 23:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
job schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 23:18:
[...]

Hier al gekeken?
\[DVB-C] Digitale kabel TV op de PC [DEEL 5]
Daar wordt uitgebreid verschillende hardware oplossingen besproken om het ziggo signaal te decoderen.
xbmc wordt er ook besproken :)
Ja vluchtig maar zag ergens weer dat men naar TVHeadend werd verwezen en daar zag ik weer naar hier maar toch bedankt, zal er eens een kijkje nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martynvs
  • Niet online
Ik gebruik voor mijn XBMC bediening een MCE remote. Ik heb hem ingesteld mbv Eventghost. Ik zag dat er ook een MCE Remote addon voor XBMC beschikbaar is. Heeft iemand een idee wat het verschil in functionaliteit en kwaliteit is met Eventghost? Wat raden jullie aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Laatst online: 07:23
schumi2004 schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 23:45:
[...]

Ja vluchtig maar zag ergens weer dat men naar TVHeadend werd verwezen en daar zag ik weer naar hier maar toch bedankt, zal er eens een kijkje nemen.
Openelec heeft toch een partnership met Njoy?

http://www.openelec.tv/co...dly-presents-njoy-live-tv

Volgens mij is het dan verder een kwestie van een addon uit de officiele repo te installeren in xbmc. PVR werkt op dit moment nog niet dacht ik.

[ Voor 15% gewijzigd door lowfi op 07-03-2012 09:30 ]

Pagina: 1 ... 27 ... 146 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]Let op!!

Als je een vraag stelt, vergeet dan niet:
- Eerst in de debug logging te kijken (eventueel mee te posten via http://www.xbmclogs.com/)!
- Het besturingssysteem te vermelden (OSX, Linux, Windows, ATV, iOS, Android, Raspberry Pi).
- Eventuele informatie als de versie (SVN, Stable, Nightly, XBMC Buntu, OpenELEC etc)
- Eventueel skin versie.

Let a.u.b. ook op met zaken waarvan de legaliteit in twijfel getrokken kan worden (add-ons en bijbehorende sites). Zie ook het algemeen beleid.~~~[/html]