[PSN: DeTjuK] Follow your instinct, no one beats you with character and balls.
Iemand ervaring waar dit aan kan liggen ?
Ben trouwens wel blij met Eden. Kan nu eindelijk remote de HTPC overnemen met radmin. Bij Dharma kreeg ik telkens een zwart scherm.
[ Voor 31% gewijzigd door Spam op 24-02-2012 13:41 ]
We are born, wet, hungry and naked. Then things get worse !
Het laatste snap ik niet helemaal, TU allowed to reach the trakt sites?This could be a connection issue, TU has the same message for both wrong details or no connection. This is what your log indicates, for since reason trakt.tv is returning blank responses, you need to ensure that xbmc can and is allowed to reach the trakt sites.
Hoe/wat/waar kan of moet ik instellen dat TU de trakt sites mag benaderen
Thanks, dat werkte inderdaad wel, en het lijkt dus dat rad.io plugin iets niet goed doetDeTjuk schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 10:40:
[...]
Probeer eens XOT-Uzg.v3
Onder het RadioNL channel zijn allerlei radiozenders terug te vinden
Of het verhaal van favorieten aanmaken ook werkt, weet ik niet maar de Grote Boze Wolf vast wel
Ik had er nooit naar gezocht als ik wist dat XOT ook radio deed. Ik had in mijn hoofd de link tussen radioNL en volendamse inhakers al gemaakt, dus nooit gekeken wat er precies instond
Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz
LOL, die gedachtegang had ik ook. Tot mijn verbazing kwam ik gewoon de NL landelijke en regionale radiozenders tegen. GeniaalMagic schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 13:53:
Ik had er nooit naar gezocht als ik wist dat XOT ook radio deed. Ik had in mijn hoofd de link tussen radioNL en volendamse inhakers al gemaakt, dus nooit gekeken wat er precies instond
Dan gewoon alleen officiele scene releases downloaden en daarvoor worden ook altijd op bierdopje de juiste ondertitels voor geplaatst. Dan heb je alles zo eenvoudig mogelijk zonder ge-eikel dat subs niet sync lopen tenzij de uploader van de subs er weinig kaas van heeft gegetenR.plas schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 17:49:
[...]
Maar dan moet ik waarschijnlijk de Subs eerst gedownload hebben.
Dit kan niet terwijl XBMC draait en de film/serie afspeelt.
Ik wil alles zo eenvoudig mogelijk hebben uiteraard
/dev/sda1 7,8G 2,0G 5,5G 27% /
Ik heb de 64bit mini.iso van oneiric gebruikt:
http://archive.ubuntu.com...t/images/netboot/mini.iso
Even op een usb of cd zetten en dan ermee booten, ik heb voor de grafische installer gekozen. Tot mijn grote plezier heeft dat mijn wireless kaartje dit keer direct herkend (dat was ten tijde van 10.4 nog niet zo) dus hoefde ik zelf niet te prutsen met wpa-supplicant/wireless-tools.
Username aanmaken enzo, timezone zetten en keyboard layout kiezen kan allemaal grafisch. Ook de disk-partitioner is grafisch en kan volledig begeleid (al heb ik handmatig gedaan om mijn bestaande home te houden). En het mooie is dat je in deze disk-partitioner ook nog bestanden van de ene schijf naar de andere kan kopieren. Dit had ik ook nog nooit eerder gezien (of was mij nog nooit opgevallen).
De mini-iso download vanalles om uiteindelijk aan je te vragen wat je wilt installeren. En dan is in principe alleen ubuntu-server en openssh-server voldoende, omdat later de ppa van xbmc-live wel komt.
Als de server klaar is met installen dan kan je na een reboot een remote ssh-sessie opstarten en alles vanaf een andere pc gaan beheren. Dan begint het 'echte' HTPC-werk.
sudo apt-get install python-software-properties sudo add-apt-repository ppa:team-xbmc/unstable sudo apt-get update sudo apt-get install xbmc-live uxlaunch alsa-base nvidia-current lirc madlib0
Kies bij uxlaunch questions ook voor uxlaunch (ipv lightdm).
Optioneel boot-splash-screen aanpassen:
sudo apt-get install plymouth-label wget http://excyle.nl/plymouth-theme-xbmc-logo.deb sudo dpkg -i plymouth-theme-xbmc-logo.deb sudo update-grub sudo reboot
Vrij simpel eigenlijk, maar dit is echt razendsnel geboot.
Je kunt ubuntu-server weg laten toch. Ik heb het nog nooit geinstalleerd in ieder geval.Mar2zz schreef op zaterdag 25 februari 2012 @ 09:56:
De mini-iso download vanalles om uiteindelijk aan je te vragen wat je wilt installeren. En dan is in principe alleen ubuntu-server en openssh-server voldoende, omdat later de ppa van xbmc-live wel komt.
Ik heb een vraagje. Ik probeer xbmcbuntu te installeren op mijn htpc maar ik krijg geen installer te zien. Hij start gelijk xbmc op. ik heb dit probleem bij xbmcbuntu beta 3 en XBMCbuntu-v32 van xbmcfreak. iemand ideeën?
Iemand die hetzelfde probleem ervaart? Ik heb helaas nog geen oplossingPossible schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 18:58:
Sinds een aantal dagen heb ik het volgende probleem met XBMC:
Elke keer als een nieuwe episode of een film is toegevoegd aan XBMC, wordt de libary niet geupdated. ''speelfilms'' en ''tv-series'' kan ik scannen naar nieuwe inhoud of de bibliotheek bijwerken, maar er gebeurd niks.
Ik kan dit alleen oplossen door naar Video te gaan en de locatie aan te passen van de desbetreffende directory van de films/series. Als ik hier kies voor ''naar nieuwe inhoud scannen'' gaat het wel goed. De nieuwe series die zijn toegevoegd verschijnen weer in het menu.
Iemand enig idee wat het probleem is?
PS: Als ik ''locatie aanpassen'' kies bij de Video source, dan staat automatisch scannen elke keer uitgevinkt. Kan dit er mee te maken hebben?
Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live
Blijkt dus aan de scraper te liggen, gewijzigd van Moviemeter naar themoviedb en daarna werkte het wel. Helaas alleen nu dus geen nederlands plot.
Die kun je in /etc/fstab zetten zodat ie automatisch gemount wordt.linkje schreef op zaterdag 25 februari 2012 @ 12:41:
Ik heb nu een ander probleempje als ik normaal boot in xbmcbuntu zie ik mijn interne hdd niet. xbmcbuntu staat op een usb stick. Als ik daarna uitlog en dan naar de interface ga zie ik hem wel verschijnen en als ik dan weer uitlog en weer terug ga naar de xbmc omgeving zie ik hem wel. Hij word dus niet gemount als je automatisch in de xbmc omgeving komt.
mijn fstab entrys voor harddisks;
1
2
3
| /dev/scd0 /media/cdrom0 udf,iso9660 user,noauto,exec,utf8 0 0 /dev/sda5 /home/mars/Disk1 ext4 rw 0 0 /dev/sdb2 /home/mars/Disk2 ext4 rw 0 0 |
de map waar je in mount moet bestaan en leeg zijn. als je fstab hebt aangepast kun je 'm herladen met sudo mount -a, of rebooten.
er zit geen text editor in xbmcbuntu hoe moet ik hem anders aanpassen?Mar2zz schreef op zaterdag 25 februari 2012 @ 12:47:
[...]
Die kun je in /etc/fstab zetten zodat ie automatisch gemount wordt.
mijn fstab entrys voor harddisks;code:
1 2 3 /dev/scd0 /media/cdrom0 udf,iso9660 user,noauto,exec,utf8 0 0 /dev/sda5 /home/mars/Disk1 ext4 rw 0 0 /dev/sdb2 /home/mars/Disk2 ext4 rw 0 0
de map waar je in mount moet bestaan en leeg zijn. als je fstab hebt aangepast kun je 'm herladen met sudo mount -a, of rebooten.
Er zit ongetwijfeld iets in als nano of vi, die kan je gebruiken via telnet/ssh.linkje schreef op zaterdag 25 februari 2012 @ 13:06:
er zit geen text editor in xbmcbuntu hoe moet ik hem anders aanpassen?
Welk pad hebben je sources.. en hoe heb je vervolgens je films in mappen ingedeeld?Possible schreef op zaterdag 25 februari 2012 @ 12:28:
Iemand die hetzelfde probleem ervaart? Ik heb helaas nog geen oplossing
Hoe heb je je scrapers ingesteld (welke opties heb je aan en aan gevinkt bij 'set content'?
[ Voor 94% gewijzigd door job op 25-02-2012 15:08 ]
als je een keyboard hebt aan je xbmcbuntu dan kun je in het xmbc-live scherm ctrl+alt+F1 (of F2) drukken. Je komt dan in een terminal. Dan typ je sudo nano /etc/fstab en voeg je je schijven toe.linkje schreef op zaterdag 25 februari 2012 @ 13:06:
[...]
er zit geen text editor in xbmcbuntu hoe moet ik hem anders aanpassen?
Gebruikt iemand deze addon en kan hij/zij bevestigen dat het werkt? Of gebruikt iemand een andere oplossing om muziek in meerdere kamers te beluisteren? Zo ja, wat werkt goed?
Spam schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 13:35:
Vraag over Airplay in de Eden build. Hij werkt eigenlijk prima behalve met de Uitzendinggemist app op mijn iphone. Dan blijft ie hangen en weigerd de video af te spelen. Als dit zou werken zou echt helemaal top zijn.
Iemand ervaring waar dit aan kan liggen ?
Ben trouwens wel blij met Eden. Kan nu eindelijk remote de HTPC overnemen met radmin. Bij Dharma kreeg ik telkens een zwart scherm.
Ik gebruikte eerder altijd AWX als xbmc-controller, maar Maraschino is zoveel beter als je gewoon even kunt navigeren. En ook zonder televisie aan kan je gewoon bij je muziek via de media library module... Wat een fijne addon...
Toevallig wil ik hetzelfde en ik heb nog geen tijd gehad om me hier heel erg in te verdiepen. Ik weet wel dat er externe programma's zijn die dit als het goed is kunnen.Mystic Spirit schreef op zaterdag 25 februari 2012 @ 10:49:
Ik vroeg me af of er een manier was om de subtitle add-on van xbmc voor alle bestaande files een subtitle te downloaden. Is dit iets wat ik over het hoofd zie of bestaat de functie gewoon niet?
Sublimal en Periscope, er is als je zoekt een guide te vinden om python te installeren op windows en volgens mij werkt het out of the box al op linux. Ik hoop dat dit is wat je zoekt.
Periscope: http://code.google.com/p/periscope/ Hier moet je als je windows gebruikt nog even een guide bij zoeken hoe je dit doet.
Waar hier misschien wel wat bruikbaars (hoewel gedateerd instaat) Steph's tweakblog: Subliminal: Automatische ondertiteling!
[ Voor 21% gewijzigd door LeVortex op 25-02-2012 20:04 ]
Niet alleen voor zomaar navigeren maar ook om hem te configureren.Mar2zz schreef op zaterdag 25 februari 2012 @ 19:54:
Ik heb Maraschino eens even geprobeerd met Eden, en die remote keyboard plugin is echt genius! Het toetsenbord van eender welke computer werkt dan gewoon alsof ie native is (alleen zit er wat vertraging in als je keypress in houdt bij scrollen bijvoorbeeld).
Ik gebruikte eerder altijd AWX als xbmc-controller, maar Maraschino is zoveel beter als je gewoon even kunt navigeren. En ook zonder televisie aan kan je gewoon bij je muziek via de media library module... Wat een fijne addon...
Eerst moest ik met mijn muis en KB heen en weer sleuren maar nu is het gewoon vanaf de laptop alles instellen.
Thnx voor de tip. Natuurlijk heb ik gekeken naar de oplossingen die je noemt, maar ik was op zoek naar de "luie" oplossing. Als ik Subliminal wil gebruiken zou ik hem in mijn synology moeten laden en hoopte op een makkelijke oplossing. Er was een tijd terug ook een pull request bij Sickbeard om subliminal daar aan toe te voegen, maar die pull is nooit uitgevoerd. Waarom is mij onduidelijk.LeVortex schreef op zaterdag 25 februari 2012 @ 20:00:
[...]
Toevallig wil ik hetzelfde en ik heb nog geen tijd gehad om me hier heel erg in te verdiepen. Ik weet wel dat er externe programma's zijn die dit als het goed is kunnen.
Sublimal en Periscope, er is als je zoekt een guide te vinden om python te installeren op windows en volgens mij werkt het out of the box al op linux. Ik hoop dat dit is wat je zoekt.
Periscope: http://code.google.com/p/periscope/ Hier moet je als je windows gebruikt nog even een guide bij zoeken hoe je dit doet.
Waar hier misschien wel wat bruikbaars (hoewel gedateerd instaat) Steph's tweakblog: Subliminal: Automatische ondertiteling!
Voorlopig houd ik het bij de xbmc add on
http://forum.xbmc.org/showthread.php?t=109470
Ik lees er niks over terwijl dit de meest waanzinige skin is die ik ooit gezien heb,
en dan met name het metro home screen.
Mocht dit toch bekend zijn dan heb ik niks gezegd anders veel plezier ermee je krijgt er geen spijt van.
Dit klonk erg interessant dus ik heb de Openelec add on van Maraschino geinstalleerd, maar er staat nergens waar ik de interface benaderen moet. Wat is het adres? Ik heb op zowel port 5000 als 7000 geen respons. Iemand een tip?schumi2004 schreef op zaterdag 25 februari 2012 @ 21:52:
[...]
Niet alleen voor zomaar navigeren maar ook om hem te configureren.
Eerst moest ik met mijn muis en KB heen en weer sleuren maar nu is het gewoon vanaf de laptop alles instellen.
Port 7000 doet het opeens.... kennelijk opstarttijd nodig....
[ Voor 7% gewijzigd door Mystic Spirit op 25-02-2012 23:16 ]
Ik heb hem ook geprobeerd, mooiste ooit, maar wel wat lastig in gebruik. Hij heeft geen concert video's/muziekvideos tab. Vaak onduidelijk wat er nou is geselecteerd en dergelijke. Ik wacht nog even op een metro skin die makkelijker in gebruik is.binbakker schreef op zaterdag 25 februari 2012 @ 22:40:
Waarom heb ik het idee dat niemand deze skin gebruikt:
http://forum.xbmc.org/showthread.php?t=109470
Ik lees er niks over terwijl dit de meest waanzinige skin is die ik ooit gezien heb,
en dan met name het metro home screen.
Mocht dit toch bekend zijn dan heb ik niks gezegd anders veel plezier ermee je krijgt er geen spijt van.
Ik moet zeggen dat ik reFocus 0.9.x ook heeeeel mooi vind. Al is het maar omdat het door een landgenoot is gemaakt.LeVortex schreef op zaterdag 25 februari 2012 @ 23:16:
[...]
Ik heb hem ook geprobeerd, mooiste ooit, maar wel wat lastig in gebruik. Hij heeft geen concert video's/muziekvideos tab. Vaak onduidelijk wat er nou is geselecteerd en dergelijke. Ik wacht nog even op een metro skin die makkelijker in gebruik is.
Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast
Is het mogelijk om een webbrowser te draaien via XBMC (of andere manier) zodat ik kan surfen op internet?
Bedankt.
[ Voor 6% gewijzigd door technorabilia op 26-02-2012 10:47 ]
👉🏻 Blog 👈🏻
18:41:34 T:140666612995840 NOTICE: Trakt Utilities: traktQuery: Bad JSON responce:Sleepie schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 13:40:
Ik heb intussen een antwoordje op de xbmc forums over mijn TraktUtilities probleem:
[...]
Het laatste snap ik niet helemaal, TU allowed to reach the trakt sites?
Hoe/wat/waar kan of moet ik instellen dat TU de trakt sites mag benaderen
Kan je op de xbmc pc is gewoon navigeren naar trakt + inloggen werkt het daar wel?
Volgens mijn komt hij gewoon niet door het login proces heen.
Kan je xbmc + trakt is installeren op een niet XMBC pc? bijv laptop pc kijken of het daar wel werkt... en dan de logs naast elkaar leggen...
Ok, dus anderen hebben hier ook last van. Youtube werkt fantastisch dus zou wel super zijn als dat zou werken. Waar meld je zo'n probleem aan eigenlijk ?icegodd schreef op zaterdag 25 februari 2012 @ 18:30:
het ligt aan XBMC > met apple TV werkt AIRPLAY 100% (beter dan ik ooit had gedacht..)
[...]
We are born, wet, hungry and naked. Then things get worse !
/media/media/Movies/Léon (1994)/
/media/media/Movies/WALL·E (2008)/
/media/media/Movies/Naked Gun 2½: The Smell of Fear, The (1991)
De vorige versie had hier geen last van (XBMCLive). De films staat op een nfs share en als backend gebruik ik MySQL.
Ook films die al wel in de library stonden, klaagt ie nu over dat de files niet meer beschikbaar zijn. Ik heb al van alles gezocht, maar ik kan niet vinden wat ik nu moet aanpassen zodat het weer werkt. Weet iemand hier waar dit aan ligt?
8<------------------------------------------------------------------------------------
Als ik zo door ga haal ik m'n dood niet. | ik hou van goeie muziek
Ik vind het al verschrikkelijk dat m'n Xbox er zo uit ziet tegenwoordig, dus heb niet super behoefte om m'n XBMC ook zo te draaienbinbakker schreef op zaterdag 25 februari 2012 @ 22:40:
~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~
Elke keer als ik met mijn laptop verbinding wil maken met de shares, wordt er om een netwerk gebruikersnaam en wachtwoord gevraagd
Mijn SMB config die ik heb gebackuped:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
| [Videos] path = /home/xbmc/Movies public = yes only guest = yes guest ok = yes read only = no [Music] path = /home/xbmc/Music public = yes only guest = yes guest ok = yes read only = no [TV Shows] path = /home/xbmc/TV Shows public = yes only guest = yes guest ok = yes |
[ Voor 3% gewijzigd door Possible op 26-02-2012 13:45 ]
Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live
Iets heel anders, maar ik heb laatst een niet-Trakt XBMC probleem lopen troubleshooten waarbij bleek dat een andere add-on - in dat geval de Transmission suite van OpenElec - de JSON verbinding/poort liep te verneuken. Je zou kunnen proberen alle andere add-ons op je systeem te disablen en te kijken of het dan wel werkt.noodel1988 schreef op zondag 26 februari 2012 @ 11:27:
18:41:34 T:140666612995840 NOTICE: Trakt Utilities: traktQuery: Bad JSON responce:
~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~
ik draai nu openelec generic daily build op een asus f1a75-m samen met een a4-3400 apu. nu heb ik netwerk problemen. De weather app laad gewoon maar ik kan niets scrapen of addon repositories laden dan krijg een cannot connect error of gewoon helemaal niets. Ik ben op de chat geweest van openelec en daar kwamen we er ook niet uit. Ik kan namelijk gewoon pingen via ssh naar google en er is geen packetloss, Iemand ideeën waar het aan kan liggen?
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
| <?xml version="1.0"?> <advancedsettings> <videodatabase> <type>mysql</type> <host>192.168.0.248</host> <port>3306</port> <user>xbmc</user> <pass>xbmc</pass> <name>xbmc_videodatabase</name> </videodatabase> <musicdatabase> <type>mysql</type> <host>192.168.0.248</host> <port>3306</port> <user>xbmc</user> <pass>xbmc</pass> <name>xbmc_musicdatabase</name> </musicdatabase> </advancedsettings> |
XBMC maakt echter altijd een nieuwe database aan voor video en muziek, xbmc_musicdatabase18 en xbmc_musicdatabase60. Deze database wordt wel goed gebruikt, data wordt weggeschreven en opgehaald. Vervelende is echter dat wanneer ik hetzelfde xml-bestand op de iPad plaats, XBMC weer een nieuwe database aanmaakt met een extra 18 en 60 op het einde: xbmc_musicdatabase1818 en xbmc_videodatabase6060. Iemand enig idee wat er misgaat?
export DISPLAY=":0.0"
xbmc --standalone
dan herstart xbmc, alleen zie ik pas het home screen nadat ik putty afsluit. Ik kan nergens een beter of snellere manier vinden.
De PC waar momenteel xbmc op staat is mijn werkstation, waar Linux Mint 12 op draait en waar ik nu ook op zit te typennoodel1988 schreef op zondag 26 februari 2012 @ 11:27:
[...]
18:41:34 T:140666612995840 NOTICE: Trakt Utilities: traktQuery: Bad JSON responce:
Kan je op de xbmc pc is gewoon navigeren naar trakt + inloggen werkt het daar wel?
Volgens mijn komt hij gewoon niet door het login proces heen.
Kan je xbmc + trakt is installeren op een niet XMBC pc? bijv laptop pc kijken of het daar wel werkt... en dan de logs naast elkaar leggen...
Beneden (zelfde netwerkje) staat een HTPC die MP draait, daarop is ook een trakt-addon geinstalleert en die doet het prima.
Wat me overigens wel opvalt, is dat het lijkt alsof de TU addon niet eens probeert om een verbinding te maken. De "invalid username/password" message popt eigenlijk meteen op.
Ik heb nog een oud machientje staan hier, daar zal ik OpenElec eens op installeren.
Mijn SMB config ziet er altijd zo uit en geeft nooit problemenPossible schreef op zondag 26 februari 2012 @ 13:41:
Zojuist de XBMC Eden installer build geinstalleerd. Alles werkt perfect op de network shares na.
Elke keer als ik met mijn laptop verbinding wil maken met de shares, wordt er om een netwerk gebruikersnaam en wachtwoord gevraagdIemand enig idee waarom dit zo is? Met de vorige versie die ik had geinstalleerd had ik dit probleem niet (Dit was een xbmc live cd Dharmen)
Mijn SMB config die ik heb gebackuped:
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 [Videos] path = /home/xbmc/Movies public = yes only guest = yes guest ok = yes read only = no [Music] path = /home/xbmc/Music public = yes only guest = yes guest ok = yes read only = no [TV Shows] path = /home/xbmc/TV Shows public = yes only guest = yes guest ok = yes
[Videos]
path = /media/data/Videos
force user = xbmc
inherit permissions = yes
public = yes
only guest = yes
guest ok = yes
read only = no
Ik ben vandaag zelf ook wat bezig met testen en denk dat ik iets heb ontdekt wat bij jou ook wel eens aan de hand zou kunnen zijn. Ik heb sinds gisteren Maraschino geinstalleerd en vanaf dat moment doet de scrobble functie van trakt het niet meer. Ik heb het vermoeden dat als de API key van trakt in gebruik is dat het scrobblen niet meer werkt.Sleepie schreef op zondag 26 februari 2012 @ 15:46:
[...]
De PC waar momenteel xbmc op staat is mijn werkstation, waar Linux Mint 12 op draait en waar ik nu ook op zit te typenIk kan op deze PC zonder enig probleem inloggen op de trakt.tv website.
Beneden (zelfde netwerkje) staat een HTPC die MP draait, daarop is ook een trakt-addon geinstalleert en die doet het prima.
Wat me overigens wel opvalt, is dat het lijkt alsof de TU addon niet eens probeert om een verbinding te maken. De "invalid username/password" message popt eigenlijk meteen op.
Ik heb nog een oud machientje staan hier, daar zal ik OpenElec eens op installeren.
Iemand die wil proberen zijn trakt account met api in maraschino wil zetten en reproduceren?
Ik heb op de trakt site de trakt utilities gedownload en dat is het, ff installeren en configureren en alles werkt naar behoren.kraades schreef op zondag 26 februari 2012 @ 18:14:
XBMC Eden b3 op Apple TV 2.
In de startpost staat aangegeven dat je deze addon voor Trakt moet gebruiken.
Dat is nog steeds zo? Dus niet de officiele gebruiken?
Ik heb zowel Trakt als Maraschino in gebruik en heb hier geen last van.Mystic Spirit schreef op zondag 26 februari 2012 @ 18:14:
[...]
Ik ben vandaag zelf ook wat bezig met testen en denk dat ik iets heb ontdekt wat bij jou ook wel eens aan de hand zou kunnen zijn. Ik heb sinds gisteren Maraschino geinstalleerd en vanaf dat moment doet de scrobble functie van trakt het niet meer. Ik heb het vermoeden dat als de API key van trakt in gebruik is dat het scrobblen niet meer werkt.
Iemand die wil proberen zijn trakt account met api in maraschino wil zetten en reproduceren?
Ik gebruik dan ook niet de oude Trakt plugin maar die waar kraades naar verwijst, Trakt Utilities.
Hoewel dat volgens mij niet veel meer is dan een website, dus die heeft niks in gebruik zolang ik de site niet benader.
Dan zou mijn andere machine met MP erop eerder de boosdoener kunnen zijn, omdat die natuurlijk ook met de trakt site connect. Maar ik mag toch hopen dat je op twee machines een trakt plugin kunt gebruiken? Dat is net het hele idee, via trakt en een werkende plugin blijven twee machines netjes gesynchroniseerd wat betreft de seen/unseen afleveringen Dat is nou net waar het mij om te doen is
Overigens is het bij mij natuurlijk niet een bepaalde functie die het niet doet, heel TU doet het gewoon niet aangezien ik niet kan inloggen
[ Voor 44% gewijzigd door Sleepie op 26-02-2012 20:30 ]
Ik gebruik ook trakt utilities op openelec met eden beta 3. Gebruik jij ook de trakt module in Maraschino?schumi2004 schreef op zondag 26 februari 2012 @ 18:31:
[...]
Ik heb zowel Trakt als Maraschino in gebruik en heb hier geen last van.
Ik gebruik dan ook niet de oude Trakt plugin maar die waar kraades naar verwijst, Trakt Utilities.
Ja, zonder problemen.Mystic Spirit schreef op zondag 26 februari 2012 @ 20:53:
[...]
Ik gebruik ook trakt utilities op openelec met eden beta 3. Gebruik jij ook de trakt module in Maraschino?
Gebruik je ook OE met pree eden beta 3 en de Maraschino add on die er is voor OE?
Ja, ik draai uit mijn hoofd OE build r9824, heb altijd TU installed gehad en sinds Maraschino voor OE beschikbaar is ook die. Heb alles geconfigureerd gehad in Maraschino en OE en geen problemen (meer) ermee gehad.Mystic Spirit schreef op zondag 26 februari 2012 @ 21:15:
[...]
Gebruik je ook OE met pree eden beta 3 en de Maraschino add on die er is voor OE?
Echter denk ik niet dat het een API gerelateerd probleem is, soort gelijke problemen heb ik namelijk in verleden ook gehad toen Maraschino ervoor OE nog niet was (althans niet als addon), niet het niet kunnen inloggen maar wel dat er niet gescrobbled werd bijvoorbeeld. Om 1 of andere reden deed hij alles zetten op Manual marked seen, zware storend toen maar het werkte in iedergeval. Na vele log files en herinstallaties van OE/XBMC en addons is hij bij het probleem "spontaan" verdwenen. Er zal vast wel iets voor nodig geweest zijn echter heb ik er destijds niet meer zo bij stil gestaan en gewoon de nodige updates uitgevoerd van zowel OE/XBMC als addons. Ook heb ik geregeld het zaakje van scratch geïnstalleerd gehad waar weer mijn eerdere issues nog steeds niet terug kwam.
Daarom vind ik het zo vreemd dat na de nodige herinstallaties etc het probleem blijft. Je zet niet toevallig een backup met settings terug of iets dergelijks? (waar het manco dus in verstopt zou kunnen zitten)
Het niet kunnen inloggen snap ik ook niet, zijn username en password wel 100% in orde? Worden er wellicht vreemde karakters gebruikt waar OE/XBMC misschien problemen mee heeft?
Username en password zijn 100% zeker weten OK. Ik heb het al tig keer nagekeken, opnieuw ingetypt etc.schumi2004 schreef op zondag 26 februari 2012 @ 21:38:
Het niet kunnen inloggen snap ik ook niet, zijn username en password wel 100% in orde? Worden er wellicht vreemde karakters gebruikt waar OE/XBMC misschien problemen mee heeft?
Zelfs mijn password op trakt.tv gewijzigd, maar het mag allemaal niet baten.
Vreemde karakters gebruik ik ook niet, username is Sleepie net als hier en mijn wachtwoord bestaat uit niets anders dan letters en cijfers.
Op de trakt website kan ik zonder problemen inloggen.
Draai hem tot nog toe zonder problemen op OE. (r9916)Borromini schreef op maandag 27 februari 2012 @ 10:17:
RC1 is uit, voor de geïnteresseerden. De PPA zou 'm al hebben, en de tarball is ook al te downloaden van xbmc.org.
edit:
Was iets te voorbarig, hij werkt weliswaar goed was echter vergeten dat mijn boblight systeem los gekoppeld was, maar deze mist een binary lib en bobloght werkt dus (nog) niet.
[ Voor 25% gewijzigd door schumi2004 op 27-02-2012 14:32 ]
Dit kan wel via de JAVA ondertiteldownloader van Bierdopje.com JSubdownloader (4.04).Mystic Spirit schreef op zaterdag 25 februari 2012 @ 10:49:
Ik vroeg me af of er een manier was om de subtitle add-on van xbmc voor alle bestaande files een subtitle te downloaden. Is dit iets wat ik over het hoofd zie of bestaat de functie gewoon niet?
Hier kun je een directory aangeven die gescand moet worden op series. Hou je de 'officiele' bestandsnaam aan, dan zorgt JSubdownloader er voor dat de juiste ondertitel wordt gevonden.
Er is ook nog een mogelijkheid om dit te automatiseren voor toekomstige releases.
In de XBMC subtitle addon zit het, zoals al gezegd, niet.
sudo service lightdm restartHEY_DUDE schreef op zondag 26 februari 2012 @ 14:54:
Weet iemand hoe XBMCBuntu makkelijk te herstarten is via SSH. In de vorige XBMC-live versie kon dat eenvoudig door XBMC-live stop en XBMC-live start commandos. Nu moet ik eerst een kill commando geven en vervolgens:
export DISPLAY=":0.0"
xbmc --standalone
dan herstart xbmc, alleen zie ik pas het home screen nadat ik putty afsluit. Ik kan nergens een beter of snellere manier vinden.
http://www.xbmcfreak.nl/
Goeie tip. Ik zal vanavond eens kijken of ik daarmee uit de voeten kan.DeTjuk schreef op maandag 27 februari 2012 @ 10:45:
[...]
Dit kan wel via de JAVA ondertiteldownloader van Bierdopje.com JSubdownloader (4.04).
Hier kun je een directory aangeven die gescand moet worden op series. Hou je de 'officiele' bestandsnaam aan, dan zorgt JSubdownloader er voor dat de juiste ondertitel wordt gevonden.
Er is ook nog een mogelijkheid om dit te automatiseren voor toekomstige releases.
In de XBMC subtitle addon zit het, zoals al gezegd, niet.
Bij mij vindt hij niets meer. En als ik handmatig de URL van de scraper aanroep krijg ik een error:
http://www.theghost16.nl/...ex.php?movie=free%20willy
Zijn er nog andere Nederlandse scrapers?
Zit nu 2 dagen in de xbmc wereld en er komt heel veel informatie op me af... Maar I love it ;-)
Wilde dit ook gaan bestellen, maar verzendkosten maken het geheel wel een stuk prijziger. Group buy zou handig zijn om die verzendkosten te kunnen delen. In je eentje is wat mij betreft niet rendabel.schumi2004 schreef op maandag 02 januari 2012 @ 07:58:
Tijdje terug heb ik iets over Ambilight gevraagd en kwam gisteren dit systeem tegen.
http://www.ladyada.net/make/adalight/
2x http://www.adafruit.com/products/461 (ivm 40" LCD, 1 strip gaat dit niet redden)
1x http://www.adafruit.com/products/50
Hier een video ervan http://vimeo.com/30043456
Had even snel berekend en je kunt voor 95 euro een compleet Ambilight systeempje hebben aan je XBMC.
Neem eens een kijkje hier DIY Ambilight howto?OMX2000 schreef op maandag 27 februari 2012 @ 23:03:
[...]
Wilde dit ook gaan bestellen, maar verzendkosten maken het geheel wel een stuk prijziger. Group buy zou handig zijn om die verzendkosten te kunnen delen. In je eentje is wat mij betreft niet rendabel.
Ik was voor 6 tientjes klaar, besteld in NL
Lijkt dit boodschappenlijstje ergens op?schumi2004 schreef op maandag 27 februari 2012 @ 23:17:
[...]
Neem eens een kijkje hier DIY Ambilight howto?
Ik was voor 6 tientjes klaar, besteld in NL
Arduino Uno Rev3
2x 25 leds 12mm (42 inch plasma)
Adapter http://www.pieterfloris.nl/shop/product.php?id_product=542
2.1mm female power jack
Denk dat we deze discussie beter in ander topic kunnen voeren maar het lijkt inderdaad ergens op.OMX2000 schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 00:14:
[...]
Lijkt dit boodschappenlijstje ergens op?
Arduino Uno Rev3
2x 25 leds 12mm (42 inch plasma)
Adapter http://www.pieterfloris.nl/shop/product.php?id_product=542
2.1mm female power jack
Ik zelf heb 25 leds voor een 40" LCD en moet zeggen dat het reuze mee valt, je kan er altijd nog een string van 25 leds aan klikken mocht het niet voldoende zijn.
Bij mij doet hij het sinds ik denk eergister ook niet meer. Viel me ineens op dat er geen nieuwe films meer in de library kwamen. Zal vanavond Themoviedb eens proberen.NLAnaconda schreef op maandag 27 februari 2012 @ 18:02:
Weet iemand of de moviemeter scraper kapot is?
Bij mij vindt hij niets meer. En als ik handmatig de URL van de scraper aanroep krijg ik een error:
http://www.theghost16.nl/...ex.php?movie=free%20willy
Mijn Films en TV Series, Games en Muziek.
Niet alleen met de Aeon Nox skin, heb het zelfde gemerkt in MQ3. Ik denk een bug in RC1. Ik kreeg hem niet alleen te zien maar hij veranderde ook naar een lager niveau.Anthirian schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 12:01:
Sinds de upgrade naar RC1 doet Aeon Nox vreemd zodra je een TV Show in of uit gaat. Je krijgt dan heel even de volumebalk weer te zien, zonder dat je er aan hebt gezeten. Ik draai trouwens de git-versie van de skin.
Dat heb ik hier niet (stabiele Aeon Nox-versie, Eden RC1).Anthirian schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 12:01:
Sinds de upgrade naar RC1 doet Aeon Nox vreemd zodra je een TV Show in of uit gaat. Je krijgt dan heel even de volumebalk weer te zien, zonder dat je er aan hebt gezeten. Ik draai trouwens de git-versie van de skin.
Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje
Edit: ondertussen getest met diverse skins om te kijken of het "volume" probleem zich ook bij deze Windows versie voordoet.
Xperience1080: nee
Aeon MQ3: nee
Aeon Nox: nee
Breeze: nee
Cirrus extended v2: nee
Confluence-MOD: nee
Meer skins heb ik er niet opstaan. Ik heb geen last van genoemd fenomeen.
Ik heb dit uitgeprobeerd om mijn test HTPC, ik zal het later nog even op het TV-systeem testen.
[ Voor 56% gewijzigd door hardware-lover op 28-02-2012 22:01 ]
Testing, one, two ...
Alles draait nu lekker, ik heb alleen 1 probleem wat ik tot nu toe niet opgelost heb.
Is het mogelijk om standaard subtitles te downloaden (van bijvoorbeeld bierdopje), Ik heb deze optie nog niet gevonden.
Heeft iemand een idee?
Ja....met XBMC Subtitle addonrdvl schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 22:04:
Ik heb hier ook al een tijdje XBMC draaien. Eerst even op een HTPC maar toch gekozen voor een apple TV.
Alles draait nu lekker, ik heb alleen 1 probleem wat ik tot nu toe niet opgelost heb.
Is het mogelijk om standaard subtitles te downloaden (van bijvoorbeeld bierdopje), Ik heb deze optie nog niet gevonden.
Heeft iemand een idee?
Werkt prima.
zou alleen willen weten of het daarmee mogelijk is dat deze automatisch aan gaat als een serie wordt gestart ala MediaPortal.
Nu doe ik het via het OSD scherm. werkt ook prima daar niet van maar gemak dient de mens
Shortcut in je keymap/remote maken.Buzzie schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 22:42:
[...]
-knip-
Nu doe ik het via het OSD scherm. werkt ook prima daar niet van maar gemak dient de mens
Mr_Blobby in "[ervaringen] XBMC Media Center - Deel XV"
FixSlurpie schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 08:08:
Kijk uit me upgrade gisteravond al gedaan en heb last van sync en playback issues. En was niet de enige.
Ik doe het nu inderdaad ook via het OSD scherm maar dat is nog al vervelend. Dus als iemand een oplossing weet.Buzzie schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 22:42:
[...]
Ja....met XBMC Subtitle addon
Werkt prima.
zou alleen willen weten of het daarmee mogelijk is dat deze automatisch aan gaat als een serie wordt gestart ala MediaPortal.
Kijk twee posts boven je.rdvl schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 23:23:
[...]
Ik doe het nu inderdaad ook via het OSD scherm maar dat is nog al vervelend. Dus als iemand een oplossing weet.
en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet
Aanvulling;hardware-lover schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 20:06:
Windows Eden RC1 inclusief HD-Audio patch.
Edit: ondertussen getest met diverse skins om te kijken of het "volume" probleem zich ook bij deze Windows versie voordoet.
Xperience1080: nee
Aeon MQ3: nee
Aeon Nox: nee
Breeze: nee
Cirrus extended v2: nee
Confluence-MOD: nee
Meer skins heb ik er niet opstaan. Ik heb geen last van genoemd fenomeen.
Ik heb dit uitgeprobeerd om mijn test HTPC, ik zal het later nog even op het TV-systeem testen.
Op het TV-systeem heb ik er met sommige skins wel eens last van maar niet met allemaal en niet altijd. Als ik xbmc via een tablet bedien dan krijg ik de volume-balk helemaal niet in beeld. Met een MCE afstandsbediening af en toe. Vreemd.
Hoe dan ook, het lijkt RC1 gerelateerd.
Testing, one, two ...
In de praktijk valt het nogal tegen hoe in sync die volgens het icoontje zogenaamde 'sync' subtitles zijn...Mystic Spirit schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 12:53:
Ik weet het niet zeker, maar is het niet zo dat als je het vinkje aan zet voor download first sync subtitle dat je gewoon op de subtitle knop kan drukken en dat het dan werkt?
Ik moet zeggen dat dat bij mij zeer goed meevalt. Ik heb het nog maar een enkele keer geweten dat het niet 100% sync was.Acolyte57 schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 13:07:
[...]
In de praktijk valt het nogal tegen hoe in sync die volgens het icoontje zogenaamde 'sync' subtitles zijn...
Kan ik xbmc zo instellen dat hij de true-HD/ DTS-HD sporen in 2.0 door stuurt naar de versterker?
Momenteel zit de versterker analoog aangesloten op de XBMC set.
Ik ga er vanuit dat je versterker/receiver geen ondersteuning heeft HD-Audio en je hebt je versterker op je (HT)PC via spdif? Dan kun je het gevoeglijk vergeten.Stien schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 13:20:
Ik heb thuis een goede stereo set staan en heb geen behoefte aan 5.1 geluid. Maar ik wil wel genieten van de hogere bitrate van true-HD/ DTS-HD.
Kan ik xbmc zo instellen dat hij de true-HD/ DTS-HD sporen in 2.0 door stuurt naar de versterker?
Testing, one, two ...
Testing, one, two ...
Heb je de 'hash' (weet de exacte benamening even niet) optie dan ook aan staan?Acolyte57 schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 13:07:
In de praktijk valt het nogal tegen hoe in sync die volgens het icoontje zogenaamde 'sync' subtitles zijn...
De hash optie is bijvoorbeeld voor Opensubtitles.org.DeTjuk schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 14:57:
[...]
Heb je de 'hash' (weet de exacte benamening even niet) optie dan ook aan staan?
Voor de Nederlandse Bierdopje.com en Ondertitel.com wordt geen hash gebruikt.
Als je zoekt via de Ondertitel.com service, dan zal je ondertitel nooit als "sync" wordt getoond, omdat ik dat er simpelweg nooit in heb gebouwd
Voor Bierdopje.com heb ik dat wel gedaan en die is vrijwel 100% betrouwbaar omdat de naam van het ondertitelbestand hetzelfde moet zijn als van het videobestand om als "sync" te worden bestempeld.
en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet
M'n setup is een Dell Optiplex GX620 met een Sapphire HD4550.
Ga OpenELEC op een 2.5" SATA schijfje installeren wat ik hier nog heb liggen. Ben benieuwd.
Edit: Oke, in 1 woord: WOW!!
Installeren was nog geen 5 minuten, en hij pakt m'n Creative externe USB geluidskaart, DTS, Dolby Digital etc, alles! M'n videokaart pakt hij ook in 1x. En als kers op de taart: het start bloedjesnel op vanaf een cold boot.
Ik ben tevreden
[ Voor 45% gewijzigd door ThinkPad op 29-02-2012 17:05 ]
Je kan dan toch ook gewoon de audio ouput van XBMC op 2.0 zetten. Hierdoor stuurt hij het geluid 2.0 door naar je receiverStien schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 13:20:
Ik heb thuis een goede stereo set staan en heb geen behoefte aan 5.1 geluid. Maar ik wil wel genieten van de hogere bitrate van true-HD/ DTS-HD.
Werkt hier ook gewoon via analoge uitgang naar 2.0. Wordt een beetje vreemd als ik geen headset meer aan mijn computer zou kunnen hangen.Hogader schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 16:43:
[...]
Je kan dan toch ook gewoon de audio ouput van XBMC op 2.0 zetten. Hierdoor stuurt hij het geluid 2.0 door naar je receiver
Testing, one, two ...
Soms wil ik een film kijken met surround. Maar bijvoorbeeld uitzendinggemist kijk ik weer liever met gewoon geluid uit de tv.
Nu moet ik steeds via het Windows configuratiescherm bij geluid gaan selecteren of ik geluid via Hdmi naar tv of de optische kabel naar surroundset wil. Het liefst wil ik dit vanuit xbmc bedienen of nog liever gewoon altijd over beide kanalen tegelijk het geluid. De instellingen van xbmc lijken hierin niks uit te maken omdat Windows en/of m'n Moederbord dit overrulen. Iemand een idee?
Het HD signaal wordt volgens mij door de geluidskaart (van de pc) omgezet naar 2.0 afhankelijk van de uitgang die je kiest. Op mijn Asrock kan ik het afspeelapparaat kiezen. HDMI, Realtek HD (toslink) en analoog via headset (gaat automatisch bij het insteken van de plug).hardware-lover schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 20:01:
En kunnen beide users hierboven ook kiezen voor HD-audio binnen de geluidsinstellingen bij analoog audio?
Welke kwaliteit in bitrate er vervolgens overblijft is afhankelijk van de geluidskaart denk ik.
Kies je in XBMC voor analoog dan valt er bij mij niets meer te kiezen.
Ik had mijn Foxcon nt3500 aangesloten via HDMI op mijn tv en mijn tv via toslink en DAC naar een analoge versterker. Het geluid liep dus via de tv. Is dit bij jou ook geen optie?Dennisdn schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 07:03:
Nu het toch over geluid gaat, hopelijk weten jullie raad.
Soms wil ik een film kijken met surround. Maar bijvoorbeeld uitzendinggemist kijk ik weer liever met gewoon geluid uit de tv.
Nu moet ik steeds via het Windows configuratiescherm bij geluid gaan selecteren of ik geluid via Hdmi naar tv of de optische kabel naar surroundset wil. Het liefst wil ik dit vanuit xbmc bedienen of nog liever gewoon altijd over beide kanalen tegelijk het geluid. De instellingen van xbmc lijken hierin niks uit te maken omdat Windows en/of m'n Moederbord dit overrulen. Iemand een idee?
Of doorlussen vanuit de receiver naar de tv met HDMI in en out, maar daar heb ik geen ervaring mee.
Verwijderd
Zo stuurt mij Windows 7 XBMC tegelijkertijd geluid over HDM en Digital Out
Dit topic is gesloten.
~~~[html]Let op!!
Als je een vraag stelt, vergeet dan niet:
- Eerst in de debug logging te kijken (eventueel mee te posten via http://www.xbmclogs.com/)!
- Het besturingssysteem te vermelden (OSX, Linux, Windows, ATV, iOS, Android, Raspberry Pi).
- Eventuele informatie als de versie (SVN, Stable, Nightly, XBMC Buntu, OpenELEC etc)
- Eventueel skin versie.
Let a.u.b. ook op met zaken waarvan de legaliteit in twijfel getrokken kan worden (add-ons en bijbehorende sites). Zie ook het algemeen beleid.~~~[/html]