[ervaringen] Kodi (voorheen XBMC Media Center) - Deel XV Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 25 ... 146 Laatste
Acties:
  • 1.081.043 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-10 16:22

seninha

god's right foot

Borromini schreef op maandag 20 februari 2012 @ 14:09:
Schakel 'sync playback to display' in zodat Xbmc de framerate van het materiaal versnelt naar de verversingssnelheid van je TV.

Je kan gewoon de 'Record' knop gebruiken op je afstandsbediening om screenshots te nemen btw ;).
Dank je,zal dit proberen zodra ik thuis ben.
Wat screenshots betreft, werk met XBCM live op welke op een SSD geinstalleerd is. Als ik een screenshot maak moet ik weer via FTP inloggen en de shot vanuit mijn PC weer ergens uploaden enz enz.

Via mn GSM uploaden naar Photobucket gaat het ff sneller ;)

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-05 17:57
seninha schreef op maandag 20 februari 2012 @ 13:44:
Ik draai sinds een paar maanden XBMC 10.1 op mn Asrock 330.Alles wordt gestreamt vanuit mn server.

Gister heb ik een Nascar Race gedownload en nu valt me op dat het beeld steeds verspringt.
Dit is vooral te merken bij snelle camera bewegingen.

Hier info van XBMC:
[afbeelding]

[afbeelding]

Nou zie ik een framerate van 50fps. TV is een panasonic Plasma welke geen 24fps optie heeft.

Waar ligt het probleem en is dit makkelijk op te lossen?
Is die file toevallig 60 fps? Als het refreshrate op 50 hertz staat dan kan XBMC niet sneller renderen dan 50 fps als vsync aan staat (en dat wil je altijd aan hebben), zet de optie "Adjust display refresh rate to match video" aan, dan zet XBMC het refreshrate naar 60 hertz, als je tv het ondersteunt tenminste.

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha

seninha

god's right foot

Voor zover ik weet ondersteunt de TV 100 hertz.Het gaat om een Panasonic TH-42PV70FA.

Ik heb vanuit mn werk even in mijn server ingelogd en zie dat het een mp4 file is met 60fps.

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Blobby
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:36
Borromini schreef op zondag 19 februari 2012 @ 14:04:
[...]

Als je Eden gebruikt kan je zelfs de 'TV-gids' inschakelen en dan geeft Xbmc een weekoverzicht weer voor de komende zeven dagen (dat elke dag opschuift). Het downloadt dan netjes de volgende aflevering voor de series die je hebt.

Ik denk dat de 'Next Aired' add-on niet meer dan dat doet - de volgende aflevering laten zien.
Hoi Borromini,
Ik had het je al gevraagd, maar misschien had je eroverheen gelezen.
Dus vandaar nogmaals de vraag: Hoe of waar schakel je die TV gids in?

en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTjuk
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:05
kraades schreef op maandag 20 februari 2012 @ 14:54:
Confluence XBMC Eden Beta3 op Apple TV 2.

Weet iemand hoe ik Microsoft Channel9 videos kan bekijken?

Ik vind er wel e.e.a. over op internet maar kan er geen wijs uit worden. :?
Kijk hier eens:
http://www.rieter.net/pages/XOT:Channels

Kwestie van installeren en problem solved

[PSN: DeTjuK] Follow your instinct, no one beats you with character and balls.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 20:42
DeTjuk schreef op maandag 20 februari 2012 @ 16:17:
[...]

Kijk hier eens:
http://www.rieter.net/pages/XOT:Channels

Kwestie van installeren en problem solved
Dank je, maar blijkbaar zit er ergens iets niet goed in de add-on.
Als je kiest voor Events dan zie je onderstaand overzicht. De TechDays 2012 zie ik dan weer niet...
Nog andere suggesties?

Edit:
Ook andere channels hebben hier last van bv. Eredivisie Live.
Kies bv. ADO Den Haag en je ziet eerst Page 2 t/m Page 9 in de lijst staan...

Afbeeldingslocatie: http://img39.imageshack.us/img39/1807/channel9.jpg

[ Voor 13% gewijzigd door technorabilia op 20-02-2012 16:42 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Mr_Blobby schreef op maandag 20 februari 2012 @ 16:06:
[...]

Hoi Borromini,
Ik had het je al gevraagd, maar misschien had je eroverheen gelezen.
Dus vandaar nogmaals de vraag: Hoe of waar schakel je die TV gids in?
Sorry, daar heb ik geen flauw idee van... Het lijkt er gewoon standaard in te zitten bij Eden (de beta's).

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-05 12:06

Acolyte57

Omnia Mutantur, Nihil Interit

Dat is toch de TV Guide addon? Sommige skins hebben daar ingebouwd support voor en komen zelfs met de addon bijgeleverd (oa Aeon Nox, als ik het me goed herinner). Het zit als het goed is niet standaard in XMBC Eden.

~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

My bad :P.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-08 07:53
Ik heb gisteren ubuntu xbmc-live dharma 10.4 geupgrade via de updatemanager van ubuntu. van lucid naar natty, van natty naar maverick, van maverick naar oneiric... Man wat een lenghty process.

Voor mensen die het ook willen proberen:
sudo apt-get install do-release-upgrade
sudo do-release-upgrade -d #(x3 dus tot oneiric erop staat).
sudo add-apt-repository ppa:team-xbmc/unstable
sudo apt-get update
sudo apt-get install xbmc-live
sudo dpkg-reconfigure lirc

Ik heb een Asrock 330 HT en de afstsandbediening werkt in Oneiric (kernel 3.0.x) out of the box, dan kies je gewoon een Windows MCE remote en bij transmitter kies je None. Daarnaast moet ik ook de nvidiadrivers van de nvidia site installeren, met current-nvidia raakte xorg in de war over de resolutie ofzo, want mijn tv gaf steeds aan niet ondersteund. Met die nvidia drivers was het gelijk goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoXP
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:48
Ik gebruik nu de laatste xbmcbuntu.
maar als ik mijn htpc aanzet voordat versterker en tv (denon 1911 en samsung 40inch) aanstaan krijg ik zwart beeld.
Ik moet dan resetten. dit had ik ook met de openelec versie maar vroeger nooit met de xbmcfreak versies.

ik heb op xbmc forum en OE forum veel gelezen en mijn xorg al zo vaak aangepast maar nooit werkend gekregen. Het is een bekend probleem en ik denk dat er hier zeker wel mensen zijn die vergelijkbare hardware hebben en het wellicht al hebben opgelost. Maar ik kom er helaas niet uit.

Gadget-freakz.com. Feedback en tips zijn welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoXP
  • Laatst online: 15:48
de beta van Breeze is vanaf nu te downloaden vanaf github :)
http://forum.xbmc.org/showthread.php?t=107504

Gadget-freakz.com. Feedback en tips zijn welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15-09 23:31
kraades schreef op maandag 20 februari 2012 @ 16:36:
[...]

Dank je, maar blijkbaar zit er ergens iets niet goed in de add-on.
Als je kiest voor Events dan zie je onderstaand overzicht. De TechDays 2012 zie ik dan weer niet...
Nog andere suggesties?

Edit:
Ook andere channels hebben hier last van bv. Eredivisie Live.
Kies bv. ADO Den Haag en je ziet eerst Page 2 t/m Page 9 in de lijst staan...

[afbeelding]
Channel 9 is Reeds gefixed. Eredivisie Live heb ik geen problemen. De pagina's zijn folders, de rest zijn videoitems. Folders staan nu eenmaal bovenaan.

Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57

Acolyte57

Oeh dat ziet er sweet uit.

~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17:15
Tweakers die hier gebruik maken van Boblight addon (neem aan van wel ;) )

Is het iemand gelukt de custom settings werkend te krijgen?
Als ik deze selecteer dan doet hij het 3 seconden waarna het zwart word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:14

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

https://github.com/Eddage/skin.breeze zodat anderen zich niet ook een breuk hoeven te zoeken ;)

Tijd voor een nieuwe sig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha

seninha

god's right foot

Borromini schreef op maandag 20 februari 2012 @ 14:09:
Schakel 'sync playback to display' in zodat Xbmc de framerate van het materiaal versnelt naar de verversingssnelheid van je TV.
Dit heeft het probleem opgelost.Dank je. :)

Wel jammer dat zodra je het bestand opstart het beeld even op zwart schiet en omgeschakeld, voor het begint met afspelen.
Dan maar uit vinken als ik de race afgekeken heb.

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HwKok
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 28-08 14:33
Door de laatste update van XOT-uzg, geeft hij steeds de melding dat de repository niet geïnstalleerd is. (dit stond ook in de laatste changelog).

Ik heb de repository echter wel degelijk geïnstalleerd! Verwijderen en opnieuw installeren helpt niet. Ook XOT-uzg geheel verwijderen en weer installeren ook niet. Iemand een idee hoe dit kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTjuk
HwKok schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 08:57:
Ik heb de repository echter wel degelijk geïnstalleerd! Verwijderen en opnieuw installeren helpt niet. Ook XOT-uzg geheel verwijderen en weer installeren ook niet. Iemand een idee hoe dit kan?
Misschien blijven er toch wat bestanden achter. Misschien de folders even nalopen of dit het geval is.
Anders heeft Grote Boze Wolf wel een suggestie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HwKok
DeTjuk schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 10:42:
[...]

Misschien blijven er toch wat bestanden achter. Misschien de folders even nalopen of dit het geval is.
Anders heeft Grote Boze Wolf wel een suggestie.
Ik heb wel zo'n vermoeden, want na verwijderen en een herinstallatie (met tussendoor afsluiten en opnieuw opstarten van XBMC) zijn al mijn instellingen wél behouden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTjuk
Ik heb wel zo'n vermoeden, want na verwijderen en een herinstallatie (met tussendoor afsluiten en opnieuw opstarten van XBMC) zijn al mijn instellingen wél behouden..
Kijk je userdata directory even na. Misschien dat daar wat blijft staan. Zie de wiki voor de locatie op basis van het OS dat je gebruikt:

http://wiki.xbmc.org/index.php?title=Userdata

Uit betrouwbare bron dat het daar niets mee te maken heeft: Grote Boze Wolf.

8)7

[ Voor 16% gewijzigd door DeTjuk op 21-02-2012 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

seninha schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 08:51:
[...]

Dit heeft het probleem opgelost.Dank je. :)

Wel jammer dat zodra je het bestand opstart het beeld even op zwart schiet en omgeschakeld, voor het begint met afspelen.
Dan maar uit vinken als ik de race afgekeken heb.
Je kan een vertraging instellen in Xbmc voor het begint met afspelen, dat kan in tiende seconden. Die zwarte frames zal je wel blijven krijgen zolang ie omschakelt - ik gebruik de omgekeerde instelling (Xbmc past de verversingssnelheid van de TV aan aan de framerate van het bronmateriaal) en dat gaat eerst ook even op zwart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeVortex
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18:28
Op windows met beta 3 van xbmc merk ik dat de fanart bij muziek niet altijd klopt. Nu wil ik graag zelf deze veranderen maar xbmc maakt er in de appdata natuurlijk een zooitje van met nietszeggende filenames en dergelijke en die erritante tbn files.

Nu heb ik doormiddel van een registery tweak al gezorgd dat ik gewoon thumbs kan zien, maar nu blijkt het plaatje er niet tussen te staan.

Is er een manier om alles wat xbmc nu heeft gescraped aan plaatjes en nfo files in de muziekmap te plaatsen zodat het ten eerste niet bij iedere reinstall nodig is of wanneer de muziek map van plek veranderd?
Daarnaast zou nu in ieder geval het plaatje zichtbaar moeten zijn in de map artiest/album/ anders zou die natuurlijk nooit mogen komen en kan ik hem daar veranderen. De export (seperate file with fanart) lijkt niets te doen.
Edit: Crap xbmc had geen write acces, het is nu gelukt en ik kan dus zelf de fanart plaatsen die ik wil. Waarom het de eerste keer fout ging is mij nog steeds een raadsel trouwens.

Volgens de wiki zou een fanart.jpg moeten helpen als overrule van andere art. Deze heb ik in het mapje album geplaatst, maar dat werk dus niet.

BTW het is wel een compilatie album van een film, de tags zijn album artist = filmnaam en contributing artist zijn alle artiesten die in dat nummer meezingen. Daarom gaat het denk ik ook fout.
Deze exporten nog niet , zowel de artist biography als de art. Deze zijn zichtbaar in xbmc maar bij exporteren komen ze niet in de muziek map, komt dat door de compilatie? Enig idee hoe ik dit wel goedkrijg bij compilaties? dus doormiddel van een eigen nfo met inplaats van artist.nfo echt naam-artiest.nfo?

[ Voor 19% gewijzigd door LeVortex op 21-02-2012 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
HwKok schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 08:57:
Door de laatste update van XOT-uzg, geeft hij steeds de melding dat de repository niet geïnstalleerd is. (dit stond ook in de laatste changelog).

Het heeft helemaal niks met userdata te maken! Dus daar hoef je niet naar te kijken.

Post even een complete uzg(plugin).log op pastebin.com nadat je XOT-Uzg.v3 hebt gedraaid? Dan zal ik even kijken.

[ Voor 7% gewijzigd door GroteBozewolf op 21-02-2012 14:58 ]

Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:04
LeVortex schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 13:00:
Op windows met beta 3 van xbmc merk ik dat de fanart bij muziek niet altijd klopt. Nu wil ik graag zelf deze veranderen maar xbmc maakt er in de appdata natuurlijk een zooitje van met nietszeggende filenames en dergelijke en die erritante tbn files.

Nu heb ik doormiddel van een registery tweak al gezorgd dat ik gewoon thumbs kan zien, maar nu blijkt het plaatje er niet tussen te staan.

Is er een manier om alles wat xbmc nu heeft gescraped aan plaatjes en nfo files in de muziekmap te plaatsen zodat het ten eerste niet bij iedere reinstall nodig is of wanneer de muziek map van plek veranderd?
Daarnaast zou nu in ieder geval het plaatje zichtbaar moeten zijn in de map artiest/album/ anders zou die natuurlijk nooit mogen komen en kan ik hem daar veranderen. De export (seperate file with fanart) lijkt niets te doen.
Edit: Crap xbmc had geen write acces, het is nu gelukt en ik kan dus zelf de fanart plaatsen die ik wil. Waarom het de eerste keer fout ging is mij nog steeds een raadsel trouwens.

Volgens de wiki zou een fanart.jpg moeten helpen als overrule van andere art. Deze heb ik in het mapje album geplaatst, maar dat werk dus niet.

BTW het is wel een compilatie album van een film, de tags zijn album artist = filmnaam en contributing artist zijn alle artiesten die in dat nummer meezingen. Daarom gaat het denk ik ook fout.
Deze exporten nog niet , zowel de artist biography als de art. Deze zijn zichtbaar in xbmc maar bij exporteren komen ze niet in de muziek map, komt dat door de compilatie? Enig idee hoe ik dit wel goedkrijg bij compilaties? dus doormiddel van een eigen nfo met inplaats van artist.nfo echt naam-artiest.nfo?
Je moet bij compilaties als album artist 'Various Artists' gebruiken.
Als je tag&rename gebruikt kan je hem dat automatisch laten doen als je aanvinkt dat het een compilatie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HwKok
GroteBozewolf schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 14:53:
[...]

Het heeft helemaal niks met userdata te maken! Dus daar hoef je niet naar te kijken.

Post even een complete uzg(plugin).log op pastebin.com nadat je XOT-Uzg.v3 hebt gedraaid? Dan zal ik even kijken.
Here you go: http://pastebin.com/viDH9Zkg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
Jouw XBMC is van 8 maart 2011. Ik zou even updaten naar de laatste Beta 3. Dan gaat alles werken gok ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
GroteBozewolf schreef op maandag 20 februari 2012 @ 22:11:
[...]

Channel 9 is Reeds gefixed. Eredivisie Live heb ik geen problemen. De pagina's zijn folders, de rest zijn videoitems. Folders staan nu eenmaal bovenaan.
Ik zie nog steeds bij events een soortgelijk lijstje staan met Page 2, 3 en 7.
Na een paar keer klikken op pages komt page 6 erbij en zie ik ook de Techdays 2012 van vorige week.
Als je doorklikt naar de presentaties zie je overigens ook nog CDATA, img tags e.d.

Ok als ik via de Programs interface kijk dan snap ik de Eredivisie opdeling beter.
Je ziet de files on de huidige page en de overige pages kun je kiezen.

Maar bij channel9 klopt er iets nog niet.

Ik zag UZG wel updaten overigens. Nu op 3.2.13...

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Nu online
Hoe zijn jullie ervaringen op dit moment voor OpenElec? Kan namelijk nergens recencies hier over vinden. Ben op zoek naar gebruikersvriendelijk pakket, maar toch met de looks en functionalitiet van xbmc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
kraades schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 19:47:
[...]

Ik zie nog steeds bij events een soortgelijk lijstje staan met Page 2, 3 en 7.
Na een paar keer klikken op pages komt page 6 erbij en zie ik ook de Techdays 2012 van vorige week.
Als je doorklikt naar de presentaties zie je overigens ook nog CDATA, img tags e.d.

Ok als ik via de Programs interface kijk dan snap ik de Eredivisie opdeling beter.
Je ziet de files on de huidige page en de overige pages kun je kiezen.

Maar bij channel9 klopt er iets nog niet.

Ik zag UZG wel updaten overigens. Nu op 3.2.13...
Die tags, zou kunnen (heb je voorbeelden, dan fix ik dat nog). De pages kloppen ook gewoon: ik toen wat zij op de site tonen en dat zijn ook niet alles pages......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-08 07:53
G.Scholtens schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 19:51:
Hoe zijn jullie ervaringen op dit moment voor OpenElec? Kan namelijk nergens recencies hier over vinden. Ben op zoek naar gebruikersvriendelijk pakket, maar toch met de looks en functionalitiet van xbmc
OpenElec is een distro waar je bij veel servertaak-uitbreidingen nog moet wachten op iemand die iets als een addon in elkaar knutselt voor OpenElec. Daarbij moet je dan denken aan addons zoals sabnzbd, sickbeard en dergelijke (maar die zijn er in dit geval al wel voor OpenElec).

Indien je een aparte mediaserver hebt, en puur dedicated htpc wilt, dan is OpenElec het snelste xbmc-variantje dat je kunt ktrijgen. Wil je, zoals veel ook doen, zowel htpc als server combineren dan zou ik XBMC Live aanraden, of zelf xbmc-live op een ubuntu server installeren. XBMC Live iso vanaf xbmc.org is gebaseerd op lubuntu. Wil je nog lichter dan is de minimal server install van ubuntu vanaf de mini-iso aan te raden, waarna je zelf de ppa van xbmc-team toevoegt en dan xbmc-live installeert met apt-get.

Kortgezegd, met de Live variant kan je wat makkelijker meer kanten op, maar daarbij lever je een beetje in aan opstarttijd, al zit mijn oneiric met al zijn extra servertaken ook nog ruim onder de minuut vanuit een cold-boot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
GroteBozewolf schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 19:54:
[...]

Die tags, zou kunnen (heb je voorbeelden, dan fix ik dat nog). De pages kloppen ook gewoon: ik toen wat zij op de site tonen en dat zijn ook niet alles pages......
Hmm, als je naar de site kijkt dan zie je 6 pages met Techdays 2012 bovenaan.
Via UZG zie je heel iets anders...

Tnx.

Edit:
Zie bugtracker.
Ik kijk naar de Past folder en UZG naar de A-Z folder...
De Past folder staat netjes op datum aflopend.........

[ Voor 12% gewijzigd door technorabilia op 21-02-2012 21:45 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
kraades schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 21:03:
[...]

Hmm, als je naar de site kijkt dan zie je 6 pages met Techdays 2012 bovenaan.
Via UZG zie je heel iets anders...

Tnx.

Edit:
Zie bugtracker.
Ik kijk naar de Past folder en UZG naar de A-Z folder...
De Past folder staat netjes op datum aflopend.........
Maar de Past folder heeft minder events! Vandaar dat ik A-Z gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Ik heb hier al een tijdje met beta 3 dat ik bestaande bronnen niet kan wijzigen. Ik krijg namelijk geen 'edit source' knop meer en sources.xml is onbestaande, dus ik zit een beetje vast :(

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/W37wu.jpg

Iemand een tip? Zowel mijn desktop als mijn HTPC draaien dezelfde software (beta 3 + Aeon Nox skin) en op mijn desktop is het geen probleem. Ik heb alle opties nog es doorlopen in de configuratie om te zien dat ik geen dingen uitgeschakeld heb, maar zoals je kan zien in het screenshot kan ik nog steeds bronnen toevoegen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeVortex
Borromini schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 22:08:
Ik heb hier al een tijdje met beta 3 dat ik bestaande bronnen niet kan wijzigen. Ik krijg namelijk geen 'edit source' knop meer en sources.xml is onbestaande, dus ik zit een beetje vast :(

[afbeelding]

Iemand een tip? Zowel mijn desktop als mijn HTPC draaien dezelfde software (beta 3 + Aeon Nox skin) en op mijn desktop is het geen probleem. Ik heb alle opties nog es doorlopen in de configuratie om te zien dat ik geen dingen uitgeschakeld heb, maar zoals je kan zien in het screenshot kan ik nog steeds bronnen toevoegen...
Bij mijn skin is dat ook zo als ik de optie "flatten" heb aanstaan. Als je dat menu krijgt waarbij je de view kan aanpassen (dus in het scherm waar je nu zit) en daar flatten uitzet dan kun je daar weer change content doen. (waarschijnlijk kom je daar door een keer toets naar links in te drukken). Wel weer terug zetten met flatten aan. Tenminste anders gaat mijn xbmc remote (telefoon app) bij die folder over de zeik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Bedankt, zal es checken of dat helpt :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:03
Dat komt omdat de File-browse methode bij Eden tegenwoordig in de Library zit geïntegreerd. Eerst was dat namelijk apart.

Hoe je het nu het beste kunt doen is naar Files (Bestanden) te gaan en daar je sources te wijzigen, dan werkt het vooralsnog bij mij gewoon goed en kun je gewoon alles wijzigen. Direct vanaf de Library lijkt inderdaad niet meer te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Hoe raak ik dan in de bestandsmodus? Want dat vind ik met de beste wil van de wereld niet :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
In Confluence scroll je naar System, kan krijg je onderaan enkele extra's, eentje daarvan is File Manager :)

Beter lezen :X

Je gaat naar Movies, in het menu links check je dan dat de optie Flatten niet aanstaat.
Is dat wel zo, zet je het uit. Dan kom je direkt in het lijstje met Movies, TV Shows, etc.
Daar staat ook Files.

Als het al uitstaat en je zit in je Library, dan vind ik het ook niet. :P
Gewoon Flatten eens aan en terug uitzetten dan :)

[ Voor 62% gewijzigd door Fire69 op 21-02-2012 23:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Bedankt. 'Flatten' staat uit. Als ik in Movies of Series naar het toplevel probeer te gaan geeft ie me het gewone beginscherm. Het 'Files' submenu onder Videos geeft me de mappen Movies/TV shows/Recently added movies/Recently added episodes/Add videos.../Video Add-ons - net zoals in mijn screenshot. Het contextmenu biedt ook hier geen 'Edit source' optie.

Flatten inschakelen en dan weer uitzetten helpt ook niet.

[ Voor 86% gewijzigd door Borromini op 22-02-2012 00:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:03
Het kan zijn dat een bepaalde skin nog niet (goed) is bijgewerkt voor de nieuwe LIbrary modus in Eden. In dat geval kom je er inderdaad niet. Dat was een tijdje terug met reFocus hier het geval bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Ik ben terug 'overgestapt' naar Confluence om dat te testen - excuus dat ik dat niet vermeld heb. Een Xbmc-dev had dat ook al gesuggereerd in #xbmc-linux. Dat helpt jammer genoeg niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:45
Waar kan ik een overzicht vinden van de controls (met het toetsenbord) voor XBMC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:45

OMX2000

By any means necessary...

MarcoC schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 08:12:
Waar kan ik een overzicht vinden van de controls (met het toetsenbord) voor XBMC?
http://lmgtfy.com/?q=xbmc+keyboard

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:45
Bedankt :).

Iemand een idee voor een goede remote voor iOS? Ik heb een paar gratis apps geprobeerd (Constellation), niet tevreden over. De web interface is een leuk idee, maar ik kan geen goede vinden die voor smartphones is geoptimaliseerd. Ik heb wel wat betaalde apps gevonden voor iOS (deze), maar ik wil eerst zeker weten dat deze goed werkt, bijv. ook met Eden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nistuf
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 23-01 10:48
Nu hd-audio ondersteund wordt door xmbc, wil ik daar ook graag gebruik van maken. Mijn huidige 3d kaartje, hd4550, ondersteunt dit alleen niet. Kan ik deze het beste upgraden naar een 5450 (e.g. deze). Deze kaart stamt al uit 2010, dus ik dacht misschien zijn er ondertussen betere oplossingen? Ik draai xbmc op een win7 pc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik heb een probleem, en ik kan niet vinden of het uberhaubt zou moeten werken:

Ik heb een addon van rad.io waarmee ik radio luister. Omdat ik niet elke keer die hele lijst door wil om radio538 of watdanook te vinden wil ik een paar radiostations in mijn favorieten zetten.

Zogezegd zogedaan, de gewenste radiostations staan in mijn favorieten, netjes met icoontje enzovoort, echter als ik er op druk gebeurt er niets.

Ik kan niet vinden of het een bekend probleem, of by design, of dat ik iets verkeerd doe. Zou dit moeten werken? Eden beta-3 trouwens.

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTjuk
Magic schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 09:45:
Ik heb een probleem, en ik kan niet vinden of het uberhaubt zou moeten werken:

Ik heb een addon van rad.io waarmee ik radio luister. Omdat ik niet elke keer die hele lijst door wil om radio538 of watdanook te vinden wil ik een paar radiostations in mijn favorieten zetten.

Zogezegd zogedaan, de gewenste radiostations staan in mijn favorieten, netjes met icoontje enzovoort, echter als ik er op druk gebeurt er niets.

Ik kan niet vinden of het een bekend probleem, of by design, of dat ik iets verkeerd doe. Zou dit moeten werken? Eden beta-3 trouwens.
Probeer eens XOT-Uzg.v3
Onder het RadioNL channel zijn allerlei radiozenders terug te vinden :)
Of het verhaal van favorieten aanmaken ook werkt, weet ik niet maar de Grote Boze Wolf vast wel ;)

[ Voor 5% gewijzigd door DeTjuk op 22-02-2012 10:41 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-09 11:20

thunder8

Het gedonder begint weer.

MarcoC schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 09:21:
[...]

Iemand een idee voor een goede remote voor iOS? Ik heb een paar gratis apps geprobeerd (Constellation), niet tevreden over. De web interface is een leuk idee, maar ik kan geen goede vinden die voor smartphones is geoptimaliseerd. Ik heb wel wat betaalde apps gevonden voor iOS (deze), maar ik wil eerst zeker weten dat deze goed werkt, bijv. ook met Eden.
Ik gebruik XBMC Commander en die bevalt me prima. Vooral op de iPad is het een leuke app. Als je met een paar man film wil kijken, geef je ze de iPad en laat je ze een film kiezen. Films staan op shelves net als het ibooks gebeuren en bij het aanklikken van een film, krijg je een korte intro die je kan lezen. Daar kan je dan meteen kiezen om de film te starten. Verder heb je een apart stukje waarmee je je XMBC kan aansturen.

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Borromini schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 01:56:
Ik ben terug 'overgestapt' naar Confluence om dat te testen - excuus dat ik dat niet vermeld heb. Een Xbmc-dev had dat ook al gesuggereerd in #xbmc-linux. Dat helpt jammer genoeg niet.
Die screenshot is toch niet van Confluence?

Heel raar, als ik Flatten uitzet, krijg ik dus een lijstje met Movies, TV Shows, Recently..., Files, Playlists, Video Addons.
Als ik dan Files kies, krijg ik een lijstje met Movies en Series, dat zijn mijn 2 toegevoegde sources.

Welk OS gebruik je?
thunder8 schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 10:50:
[...]

Ik gebruik XBMC Commander en die bevalt me prima. Vooral op de iPad is het een leuke app. Als je met een paar man film wil kijken, geef je ze de iPad en laat je ze een film kiezen. Films staan op shelves net als het ibooks gebeuren en bij het aanklikken van een film, krijg je een korte intro die je kan lezen. Daar kan je dan meteen kiezen om de film te starten. Verder heb je een apart stukje waarmee je je XMBC kan aansturen.
Ik gebruik meestal Constellation of ook XBMC Commander, die vind ik het makkelijkste werken.
Constellation meeste voor de eyecandy eigenlijk :P

[ Voor 36% gewijzigd door Fire69 op 22-02-2012 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
DeTjuk schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 10:40:
[...]

Probeer eens XOT-Uzg.v3
Onder het RadioNL channel zijn allerlei radiozenders terug te vinden :)
Of het verhaal van favorieten aanmaken ook werkt, weet ik niet maar de Grote Boze Wolf vast wel ;)
Als je XOT-Uzg.v3 als Video Addon start kan je gewoon gebruik maken van de Bookmark features van XBMC en kan je dus een bookmark naar 538 maken (heb ik zelf ook)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:14
Op een test systeempje (weer) maar eens XBMC geinstalleerd, 11.0-BETA3.
Als skin heb ik Aeon MQ3 ingesteld, ziet er prima uit en werkt verder ook perfect.

Echter heb ik weer het probleem dat ik bij eerdere pogingen ook al had, TraktUtilities blijft maar zeggen Wrong Username/Bad Password. Ik heb weinig zin om de watched flag van al mijn series/movies goed te gaan zetten, dus dit is eigenlijk wel een show-stopper voor mij :(

Moet ik ergens nog iets extra configureren voor TU, of zie ik ergens iets over het hoofd ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Die error krijg ik eigenlijk alleen maar als ik in de trein zit en dus geen internet-connectie heb...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepie
Fire69 schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 14:03:
Die error krijg ik eigenlijk alleen maar als ik in de trein zit en dus geen internet-connectie heb...
Ik kan gewoon inloggen op de trakt.tv website in een browser, dus dat lijkt me het probleem niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
nistuf schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 09:35:
Nu hd-audio ondersteund wordt door xmbc, wil ik daar ook graag gebruik van maken. Mijn huidige 3d kaartje, hd4550, ondersteunt dit alleen niet. Kan ik deze het beste upgraden naar een 5450 (e.g. deze). Deze kaart stamt al uit 2010, dus ik dacht misschien zijn er ondertussen betere oplossingen? Ik draai xbmc op een win7 pc...
Misschien eentje uit de 6 serie?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keepitfrosty
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15:52
MarcoC schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 09:21:
[...]

Ik gebruik HippoRemote. Werkt erg goed als remote besturing voor van alles en nog wat op je pc en heeft ook een speciaal XBMC profiel. Je moet wel even een server appje op je pc installeren zodat er connectie gemaakt kan worden maar daarna werkt het prima als afstandbediening.

[ Voor 9% gewijzigd door keepitfrosty op 22-02-2012 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeVortex
@MarcoC Je kunt een addon webinterface downloaden die beter geschikt is voor webkit devices dus die zou je kunnen proberen. Verder zijn apps over het algemeen stukken handiger. Ik zou er gewoon een paar proberen en desnoods 1 kopen voor die euro.

Ik baal echt van sommige xbmc skins. Ze zien er vaak mooier uit dan confluence, maar bijvoorbeeld met de skin transperancy werken NOS, Xot, Youtube, Vimeo en dergelijke niet en is er geen mogelijkheid om de video weer in fullscreen af te laten spelen zonder muis. Waarbij vooral dat laatste gruwelijk erritant is. Je moet perse op de video klikken, wat dus niet gaat sinds die niet te selecteren is met remote.

Confluence mist zoveel instelmogelijkheden zo zit het menu eigenlijk teveel in het midden en heb ik hem liever lager. Mist de muziekview een lowlist zodat de fanart tenminste nog zichtbaar is en is het zo ongebruiksvriendelijk om in fullscreen view bij muziek artist backgrounds te laten zien. Je moet kloten in de musicvisualisation.xml en dan nog werkt het vaak niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57

Acolyte57

LeVortex schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 16:08:
Confluence mist zoveel instelmogelijkheden zo zit het menu eigenlijk teveel in het midden en heb ik hem liever lager. Mist de muziekview een lowlist zodat de fanart tenminste nog zichtbaar is en is het zo ongebruiksvriendelijk om in fullscreen view bij muziek artist backgrounds te laten zien. Je moet kloten in de musicvisualisation.xml en dan nog werkt het vaak niet.
Ik gebruik al een tijdje de Confluence-MOD skin om een beetje langs de limitaties van de standaard Confluence skin heen te komen - bijna alle andere skins draaien te zwaar om echt fijn bruikbaar te zijn op een 1e gen aTV. Misschien dat die voor jou ook een uitkomst biedt?
http://forum.xbmc.org/showthread.php?t=103001

[ Voor 6% gewijzigd door Acolyte57 op 22-02-2012 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
  • Nu online
Mar2zz schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 20:06:
[...]

OpenElec is een distro waar je bij veel servertaak-uitbreidingen nog moet wachten op iemand die iets als een addon in elkaar knutselt voor OpenElec. Daarbij moet je dan denken aan addons zoals sabnzbd, sickbeard en dergelijke (maar die zijn er in dit geval al wel voor OpenElec).

Indien je een aparte mediaserver hebt, en puur dedicated htpc wilt, dan is OpenElec het snelste xbmc-variantje dat je kunt ktrijgen. Wil je, zoals veel ook doen, zowel htpc als server combineren dan zou ik XBMC Live aanraden, of zelf xbmc-live op een ubuntu server installeren. XBMC Live iso vanaf xbmc.org is gebaseerd op lubuntu. Wil je nog lichter dan is de minimal server install van ubuntu vanaf de mini-iso aan te raden, waarna je zelf de ppa van xbmc-team toevoegt en dan xbmc-live installeert met apt-get.

Kortgezegd, met de Live variant kan je wat makkelijker meer kanten op, maar daarbij lever je een beetje in aan opstarttijd, al zit mijn oneiric met al zijn extra servertaken ook nog ruim onder de minuut vanuit een cold-boot.
Heb geen server en ga deze dan ook niet gebruiken. Zal een stand alone media speler worden. Dus puur films, streams van internet, internetbrowser etc. Ook wil ik hem gaan gebruiken voor downloaden, dus dat de films direct op de media speler staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21:00
LeVortex schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 16:08:

Ik baal echt van sommige xbmc skins. Ze zien er vaak mooier uit dan confluence, maar bijvoorbeeld met de skin transperancy werken NOS, Xot, Youtube, Vimeo en dergelijke niet en is er geen mogelijkheid om de video weer in fullscreen af te laten spelen zonder muis. Waarbij vooral dat laatste gruwelijk erritant is. Je moet perse op de video klikken, wat dus niet gaat sinds die niet te selecteren is met remote.
ik heb tot voor kort altijd transperancy gedraaid en bij mij werken die addons allemaal gewoon zoals in elke andere skin. Het video niet op fullscreen herken ik eigenlijk ook niet. Misschien eens opnieuw installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeVortex
Dennisdn schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 16:34:
[...]

ik heb tot voor kort altijd transperancy gedraaid en bij mij werken die addons allemaal gewoon zoals in elke andere skin. Het video niet op fullscreen herken ik eigenlijk ook niet. Misschien eens opnieuw installeren?
Is een verse installatie, al een paar keer de hele userdata map weggegooit uit appdata en dergelijke. In confluence werkt het wel.

Mischien dat het komt door beta 3 dan? Videos worden bij mij in een klein kader afgespeelt van zeg maar 1000 bij 600 pixels (schatting) en daaromheen staat de fanart van de video.

Youtube werkt totdat ik een filmpje wil afspelen dan gebeurd er dus niets.

@Acolyte57: Ik ben nu aan het spelen met confluence mod. Deze lijkt behoorlijk te doen wat ik voor ogen heb. Nog even met wat instellingen spelen. Edit: dit is precies zo als ik het wil. Bedankt.

[ Voor 9% gewijzigd door LeVortex op 22-02-2012 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
LeVortex schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 16:40:
[...]

Is een verse installatie, al een paar keer de hele userdata map weggegooit uit appdata en dergelijke. In confluence werkt het wel.

Mischien dat het komt door beta 3 dan? Videos worden bij mij in een klein kader afgespeelt van zeg maar 1000 bij 600 pixels (schatting) en daaromheen staat de fanart van de video.
Dat zou kunnen, op Eden heb ik hem nooit geprobeerd, toen was ik al over op MQ3. Dat laatste lijkt me een instelling ergens. Zal vanavond eens kijken of ik wat kan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeVortex
Dennisdn schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 17:51:
[...]

Dat zou kunnen, op Eden heb ik hem nooit geprobeerd, toen was ik al over op MQ3. Dat laatste lijkt me een instelling ergens. Zal vanavond eens kijken of ik wat kan vinden.
Let er op dat dat alleen gebeurd als je dus uit de video gaat en dan terug gaat naar het video menu. Er is geen mogelijkheid weer full screen aan te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
LeVortex schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 18:03:
[...]

Let er op dat dat alleen gebeurd als je dus uit de video gaat en dan terug gaat naar het video menu. Er is geen mogelijkheid weer full screen aan te zetten.
Sorry, nu begrijp ik wat je bedoeld. Dan klik ik er gewoon met de muis op, maar daar heb je dus niks aan :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noodel1988
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18:50
Sleepie schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 14:01:
Op een test systeempje (weer) maar eens XBMC geinstalleerd, 11.0-BETA3.
Als skin heb ik Aeon MQ3 ingesteld, ziet er prima uit en werkt verder ook perfect.

Echter heb ik weer het probleem dat ik bij eerdere pogingen ook al had, TraktUtilities blijft maar zeggen Wrong Username/Bad Password. Ik heb weinig zin om de watched flag van al mijn series/movies goed te gaan zetten, dus dit is eigenlijk wel een show-stopper voor mij :(

Moet ik ergens nog iets extra configureren voor TU, of zie ik ergens iets over het hoofd ofzo?
Kijk even in de XBMC log.

Trakt | Last.fm | discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Fire69 schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 12:50:
[...]

Die screenshot is toch niet van Confluence?
Neen, inderdaad, da's Aeon Nox. Het contextmenu onder Confluence ziet er jammer genoeg net hetzelfde uit.
Heel raar, als ik Flatten uitzet, krijg ik dus een lijstje met Movies, TV Shows, Recently..., Files, Playlists, Video Addons.
Als ik dan Files kies, krijg ik een lijstje met Movies en Series, dat zijn mijn 2 toegevoegde sources.
Ik heb nergens Files - zoals je kan zien in bovenstaand screenshot (ik wil nog wel es een screenshot van Confluence maken). Als ik het goed begrijp heb je dus 'Files' in dat lijstje?
Welk OS gebruik je?
Linux.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepie
Daar word ik niet veel wijzer van:
code:
1
2
3
4
more xbmc.log | grep Trak
14:33:25 T:140255601796864  NOTICE: Trakt Utilities: service: script.TraktUtilities - version: 0.6.4
14:33:25 T:140255601796864  NOTICE: Trakt Utilities: trakt json url: /account/test/48dfcb4813134da82152984e8c4f329bc8b8b46a
14:33:26 T:140255601796864  NOTICE: Trakt Utilities: traktQuery: Bad JSON responce:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Sinds een aantal dagen heb ik het volgende probleem met XBMC:

Elke keer als een nieuwe episode of een film is toegevoegd aan XBMC, wordt de libary niet geupdated. ''speelfilms'' en ''tv-series'' kan ik scannen naar nieuwe inhoud of de bibliotheek bijwerken, maar er gebeurd niks.

Ik kan dit alleen oplossen door naar Video te gaan en de locatie aan te passen van de desbetreffende directory van de films/series. Als ik hier kies voor ''naar nieuwe inhoud scannen'' gaat het wel goed. De nieuwe series die zijn toegevoegd verschijnen weer in het menu.

Iemand enig idee wat het probleem is?

PS: Als ik ''locatie aanpassen'' kies bij de Video source, dan staat automatisch scannen elke keer uitgevinkt. Kan dit er mee te maken hebben?

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
  • Nu online
Is er veel vershil met opstart snelhied tussen w7 met xbmc of Openelec? Bijde opstartend vanaf 64gbSSD?

4GB intern geheugen en Athlon x2 6000?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anthirian
  • Laatst online: 16-09 01:03

Anthirian

In Trance We Trust

Sleepie schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 18:55:
[...]

code:
1
2
3
4
14:33:25 T:140255601796864  NOTICE: Trakt Utilities: service: script.TraktUtilities - version: 0.6.4
14:33:25 T:140255601796864  NOTICE: Trakt Utilities: trakt json url: /account/test/48dfcb4813134da82152984e8c4f329bc8b8b46a
14:33:26 T:140255601796864  NOTICE: Trakt Utilities: traktQuery: Bad JSON responce:
Trakt Utilities is nog erg buggy. Ik heb hem wel eens geïnstalleerd gehad, maar dan synct hij alleen wat je hebt en hebt gezien, maar scrobblen vergeet hij; en laat dat nou net de optie zijn die ik het belangrijkst vind.

Mijn Films en TV Series, Games en Muziek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Anthirian schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 19:42:
[...]

Trakt Utilities is nog erg buggy. Ik heb hem wel eens geïnstalleerd gehad, maar dan synct hij alleen wat je hebt en hebt gezien, maar scrobblen vergeet hij; en laat dat nou net de optie zijn die ik het belangrijkst vind.
Dat is ook weer niet altijd zo. Ik heb het zelf ook meegemaakt en uiteindelijk met een clean install was het opeens verholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepie
Anthirian schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 19:42:
[...]

Ik heb de vraag intussen ook maar op het XBMC forum gesteld, wachten op antwoord nu.

Ik vind eigenlijk beide functies wel belangrijk.
Ik kijk nu alles via MediaPortal, er wordt netjes bijgehouden wat ik gezien heb en wat niet. Het zou nu juist zo makkelijk zijn als TU dat gewoon netjes synchroniseert, dan hoef ik niet van alle series en films handmatig te gaan instellen wat ik wel en niet gezien heb.

Nog een vraagje dan maar: ArtworkOrganizer zorgt ervoor dat alle artwork in 1 folder gezet wordt, zodat hieruit random artwork gekozen wordt als background voor de Movies en TVSeries items in het main menu. Dat werkt prima, maar is er een manier om die ArtworkOrganizer te schedulen? (totdat ik series had toegevoegd en handmatig ArtworkOrganizer had gedraaid was de background bij TVSeries zwart)

@Schumi2004: Ik heb xbmc al een keer verwijderd (en de .xbmc folder weggegooid), maar ook dat wil niet helpen.

[ Voor 4% gewijzigd door Sleepie op 22-02-2012 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
@Sleepie, das vervelend. Misschien is het platform verschillend, ik had deze issues onder OpenELEC.

Weet iemand hoe ik een cloon van mijn profiel kan maken?

Reden hiervoor is dat ik maar profiles ga gebruiken om een soort van easy audio switch effect te krijgen maar geen zin heb om mijn huidige profiel opnieuw te gaan inrichten op 2e profiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Screenshots van de ontbrekende Files entry:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/15Jly.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/4QFL3.jpg

• Fire69
Borromini schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 23:51:
Screenshots van de ontbrekende Files entry:

[afbeelding]

[afbeelding]
Anders moet je als test eens even een nieuw profiel aanmaken en kijken of het daar wel goed gaat.
Is dat zo, dan zou je in je originele profiel eens kunnen proberen om je database weg te gooien.
Helpt dat niet, moet je maar gewoon je ganse profiel in de prullenbak steken. :)

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Goed idee, bedankt.

• DeTjuk
G.Scholtens schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 19:31:
Is er veel vershil met opstart snelhied tussen w7 met xbmc of Openelec? Bijde opstartend vanaf 64gbSSD?

4GB intern geheugen en Athlon x2 6000?
OpenElec is puur 'ingericht' op het draaien van XBMC en geoptimaliseerd in combinatie met bepaalde hardware. Zie de downloadsectie om de versie te installeren die het beste op jouw hardware aansluit.

OpenElec lijkt mij het dus qua opstarttijd te gaan winnen.

Maar waarom probeer je het gewoon niet? Installatie is zo gepiept.

• shoombak
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Ik heb een zotac zbox incl windows 7. Via hdmi op mijn tv en s/pdif op mijn home cinemaset aangesloten. Geluid loopt gewoon synchroon, geen probleem, echter als ik een video start of pauzeer begint het geluid pas na 5 sec te spelen. Iemand bekend met dit probleem?

• job
  • Laatst online: 06-10 20:08

job

Begint het geluid te laat op je tv (hdmi) of je home cinema set, of beiden?

• hardware-lover
  • Niet online
job schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 13:43:
Begint het geluid te laat op je tv (hdmi) of je home cinema set, of beiden?
Hij bedoelt waarschijnlijk beeld via HDMI en geluid via spdif.

Testing, one, two ...

• shoombak
  • Niet online
hardware-lover schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 13:45:
[...]

Hij bedoelt waarschijnlijk beeld via HDMI en geluid via spdif.
klopt inderdaad, beeld via hdmi > tv, geluid via spdif > home cinema. Als het geluid eenmaal start loopt het gewoon synchroon.

• job

job

Dat had ik wel door.
Maar ik wil weten wat er gebeurt als je het geluid via hdmi laat gaan?
Ik vermoed namelijk dat de oorzaak in je cinema set zit, niet in xbmc.

• Pablo
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 07-10 13:34

Pablo

Rito pls

vraagje ,

Ik ben The big Bang theory aan het kijken.
En met de ingebouwde subtitle add on (bierdopje) zet ik de onder titels eronder.

Echter als er een commercial tussen is geweest (beeld gaat dan 1-3 seconden op zwart) en hij speelt weer verder , dan is vaak de onder titel niet synchroon meer.
Dan kan ik of handmatig gaan synchen of via de addon een nieuwe subtitle zoeken die wel weer klopt.

is hier een oplossing voor zodat de ondertitels synchroon blijven ?

[ Voor 4% gewijzigd door Pablo op 23-02-2012 15:07 ]

For certain ye have to be lost to find somethin that can't be found.

• keepitfrosty
  • Laatst online: 15:52
R.plas schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 15:06:
vraagje ,

En met de ingebouwde subtitle add on (bierdopje) zet ik de onder titels eronder.

Echter als er een commercial tussen is geweest (beeld gaat dan 1-3 seconden op zwart) en hij speelt weer verder , dan is vaak de onder titel niet synchroon meer.
Dan kan ik of handmatig gaan synchen of via de addon een nieuwe subtitle zoeken die wel weer klopt.

De juiste ondertitel downloaden voor de correcte release :) Ondertitel van Dimension bijvoorbeeld allleen gebruiken bij de versie die Dimension heeft uitgebracht en WEB-DL versie alleen gebruiken bij WEB-DL versies etc

• Buzzie
  • Laatst online: 24-09 15:53
R.plas schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 15:06:
vraagje ,

Ik denk eerder dat dit aan de ondertitel ligt en niet zozeer aan XBMC of de addon. Merk zelf ook dat ondertitels die zeer snel na een release van een serie online is gezet dat deze wat foutjes bevat waaronder het te snel starten van een ondertitel. Waar mensen wat langer de tijd voor hebben genomen zijn dan vaak wat betere kwaliteit.
Maar dit is mijn persoonlijke ervaring.

• job

job

Subs zijn lompweg geprogrammeerd op tijdstip.. dus laat na x minuten, x seconden en x honderste de volgende regel zien

De enige manier waarop subs synchroon blijven is de juiste sub te downloaden, of ze zelf te synchroniseren (kost je waarschijnlijk evenveel tijd als de aflevering afkijken).
Adv de bestandsnaam, blijf dus de gedownloadde naam gebruiken ipv hernoemen, kan je zien of je de juiste hebt.

[ Voor 9% gewijzigd door job op 23-02-2012 15:17 ]

• Buzzie
  • Laatst online: 24-09 15:53
keepitfrosty schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 15:14:
[...]

De juiste ondertitel downloaden voor de correcte release :) Ondertitel van Dimension bijvoorbeeld allleen gebruiken bij de versie die Dimension heeft uitgebracht en WEB-DL versie alleen gebruiken bij WEB-DL versies etc
Of dat inderdaad......net ff wat sneller :)

• ini
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-10 17:29

ini

Life is what you make of it

je kan als deze de gehele film slechts een paar seconden voorloopt of achterloopt wel corrigeren(offset subtitles bij geluidsopties), maar dat werkt alleen als de FPS gelijk is, wanneer deze niet gelijk is, dan zal de subtitle steeds verder van het geluid af komen en dan helpt dit niet

Testspecialist

• hardware-lover
  • Niet online
shoombak schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 14:42:
[...]

klopt inderdaad, beeld via hdmi > tv, geluid via spdif > home cinema. Als het geluid eenmaal start loopt het gewoon synchroon.
Is je HDMI audio mogelijk nog wel actief onder je Windows audio apparaten? Zo ja, zet HDMI audio eens uit en kijk wat het effect is.

Testing, one, two ...

• technorabilia
ini schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 15:28:
je kan als deze de gehele film slechts een paar seconden voorloopt of achterloopt wel corrigeren(offset subtitles bij geluidsopties), maar dat werkt alleen als de FPS gelijk is, wanneer deze niet gelijk is, dan zal de subtitle steeds verder van het geluid af komen en dan helpt dit niet
...en als er echt geen passende subs zijn te vinden heb je ook tooltjes waarbij je start en eind sub kun syncen met de video waarna de tool alle sub posities herberekend.

👉🏻 Blog 👈🏻

• Pablo

Pablo

Rito pls

kraades schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 17:38:
[...]

...en als er echt geen passende subs zijn te vinden heb je ook tooltjes waarbij je start en eind sub kun syncen met de video waarna de tool alle sub posities herberekend.
Maar dan moet ik waarschijnlijk de Subs eerst gedownload hebben.
Dit kan niet terwijl XBMC draait en de film/serie afspeelt.

Ik wil alles zo eenvoudig mogelijk hebben uiteraard :)

• noodel1988
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18:50
Sleepie schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 18:55:
[...]

code:
1
2
3
4
14:33:26 T:140255601796864 NOTICE: Trakt Utilities: traktQuery: Bad JSON responce:
Dat is de key denk ik. Heb je nog meer regels? Tevens vind ik het woordje test verdacht.

Kan je trakt utilities is opnieuw installeren of even kijken in het forum.

Bij mijn draait hij zowaar perfect, echter had ik bij het opzetten ook veel problemen.

Je mag de volledige log wel ff op pastebin zetten en op de DM zetten, dan kijk ik wel ff zaterdag :)

Trakt | Last.fm | discogs

• shoombak
  • Niet online
hardware-lover schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 15:50:
[...]

Is je HDMI audio mogelijk nog wel actief onder je Windows audio apparaten? Zo ja, zet HDMI audio eens uit en kijk wat het effect is.
Nee heb alleen digital audio aan staan. Echter heb ik net nog een beetje zitten spelen met de instellingen; als ik AC3 / DTS uitschakel geen last van het vertraagd doorgeven van audio. Zou het dan een driver probleem zijn?

• Sleepie
noodel1988 schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 18:13:
14:33:26 T:140255601796864 NOTICE: Trakt Utilities: traktQuery: Bad JSON responce:
Dat is de key denk ik. Heb je nog meer regels? Tevens vind ik het woordje test verdacht.

Kan je trakt utilities is opnieuw installeren of even kijken in het forum.

Bij mijn draait hij zowaar perfect, echter had ik bij het opzetten ook veel problemen.

Je mag de volledige log wel ff op pastebin zetten en op de DM zetten, dan kijk ik wel ff zaterdag :)
Dat woordje 'test' vond ik ook al verdacht, maar als ik andere logs (van andere problemen) op het XBMC forum bekijk, kom ik het daar ook tegen.

Ik heb TU nog eens geinstalleerd, (deze keer niet via 'install from a zip file', maar gewoon naar de addons folder gekopieerd. Probleem is nog precies hetzelfde.

Volledige log op pastebin.

• schumi2004
Sleepie schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 18:45:
[...]

Dat woordje 'test' vond ik ook al verdacht, maar als ik andere logs (van andere problemen) op het XBMC forum bekijk, kom ik het daar ook tegen.

Ik heb TU nog eens geinstalleerd, (deze keer niet via 'install from a zip file', maar gewoon naar de addons folder gekopieerd. Probleem is nog precies hetzelfde.

Volledige log op pastebin.
Heb je dit al aangekaart bij de developer(s) van TU ?
http://forum.xbmc.org/showthread.php?t=98582

• kingmob
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 05-10 17:29
Weet iemand een eenvoudige manier om de dwdd site in xbmc te krijgen, zodat ik de live uitzending kan kijken? Ik kan natuurlijk xot gebruiken voor oude afleveringen, maar ik woon in het buitenland en live kijken zou relaxed zijn. Op zich kan ik wel een beetje python tegenwoordig, maar ik heb geen idee hoe ik de url moet krijgen bijvoorbeeld.

• Mr_Blobby
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:36
R.plas schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 17:49:
[...]

Maar dan moet ik waarschijnlijk de Subs eerst gedownload hebben.
Dit kan niet terwijl XBMC draait en de film/serie afspeelt.

Ik wil alles zo eenvoudig mogelijk hebben uiteraard :)
Je kan ook nog twee toetsen toekennen aan de acties SubtitleDelayMinus en SubtitleDelayPlus d.m.v. keyboard.xml.
Dan kan je tijdens het kijken snel de ondertitels vertragen of versnellen.

en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet

• Pablo

Pablo

Rito pls

Mr_Blobby schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 20:49:
[...]
Je kan ook nog twee toetsen toekennen aan de acties SubtitleDelayMinus en SubtitleDelayPlus d.m.v. keyboard.xml.
Dan kan je tijdens het kijken snel de ondertitels vertragen of versnellen.
thanks !
gaan we vanaaf nog even mee aan de slag

• Sleepie
schumi2004 schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 18:58:
Heb je dit al aangekaart bij de developer(s) van TU ?
Uiteraard, zij het nog zonder de log-file erbij.
Heb even een update gegeven daar nu wel met de log-file, hopelijk reageert er nu wel iemand daar.

Ik ga morgen eens proberen met OpenElec op een ander test-systeempje, kijken of dat wel wil lukken.

[ Voor 13% gewijzigd door Sleepie op 23-02-2012 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolverine3141
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-09 22:34
spoornie schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 12:24:
Ik heb pas XBMX geinstalleerd en ik moet zeggen ik ben zeer onder de indruk. De gelikte interface en het gebruiksgemak dmv bv de Android remote control vind ik erg mooi.

Maar nu loop ik tegen wat probleempjes aan. Het is namelijk zo mijn HTPC gebruikte ik altijd al voor het afspelen van 1080p film materiaal. En hiervoor had ik wat codec packs geinstalleerd en speelde films af met BS Player. Dit ging altijd redelijk goed. Maar nu ik XBMC gebruik stottert het beeld soms. Nu zie ik dat de applicatie zelf volgens mij ook redelijk wat resources gebruikt (rond 40% CPU in de menu's) en daarom dus net geen 1080P meer kan afspelen. Ik denk daarom dat mijn systeem eigenlijk te traag is voor XBMC. Kunnen jullie dat bevestigen?

HTPC:
Windows XP MCE
AMD Athlon X2 4850e 2,5 Ghz
2GB RAM
Moederbord: GA-MA78GM-S2H met onboard ATI HD 3200 graphics controller
1TB HDD
XBMC 10.1 Dharma
Ik wil nog even laten weten dat al mijn problemen zijn opgelost door Windows 7 te gaan gebruiken. Onder W7 kan ik nu gebruik maken van XVBA waardoor ik met 1080p contact geen stuttering meer heb en me audio helemaal synchroon loopt. Ook heb ik DD/DTS aan de praat op me Hifi set dus ben helemaal happy! :)

iRacing profile | Racing rig

Pagina: 1 ... 25 ... 146 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]Let op!!

Als je een vraag stelt, vergeet dan niet:
- Eerst in de debug logging te kijken (eventueel mee te posten via http://www.xbmclogs.com/)!
- Het besturingssysteem te vermelden (OSX, Linux, Windows, ATV, iOS, Android, Raspberry Pi).
- Eventuele informatie als de versie (SVN, Stable, Nightly, XBMC Buntu, OpenELEC etc)
- Eventueel skin versie.

Let a.u.b. ook op met zaken waarvan de legaliteit in twijfel getrokken kan worden (add-ons en bijbehorende sites). Zie ook het algemeen beleid.~~~[/html]