[ervaringen] Kodi (voorheen XBMC Media Center) - Deel XV Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 24 ... 146 Laatste
Acties:
  • 1.081.043 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16:54
Dennisdn schreef op maandag 13 februari 2012 @ 20:51:
[...]

Dan weet ik het ook niet. Heb bij UZG en iRTL gewoon goed beeld. Geen HD kwaliteit, misschien ook geen dvd, maar in ieder geval niet slechter dan met de streams via de officiële sites. XBMC en XOT kunnen al een heleboel, maar geen slechte bronnen upscalen.
Ik heb XOT:Uzg versie 3.2.12 ook pas geïnstalleerd en het werkt best goed (onder OpenElec beta3 op Zotac AD10).
De kwaliteit van de streams is wisselend maar dat ligt niet aan XOT of XBMC maar aan de bron.
Bagger in = bagger uit, daar verander je niks aan.
Als de bron HD is komt het er ook goed uit te zien.
Met de Youtube addon is dat ook zo, daar kun je hele goede HD kwaliteit zien.

Ik zag alleen dat bij een aantal XOT streams er ook ondertiteling in zat welke ik niet zo snel uit kon krijgen. En dat bij Nederland-talige programma's ....
Wie heeft een tip kan hoe ik deze ondertitels weg krijg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Borduif81 schreef op maandag 13 februari 2012 @ 20:12:
[...]

Helaas, dat werkt ook niet. Dezelfde foutmelding.
Als ik XBMC op decoded lpcm en op DTS-HD High resolution audio zet ipv DTS-HD Master audio en op reduced, dan komt er wel geluid uit en komt er alleen DTS of Dolby Digital in het scherm te staan.
Iemand nog een idee?
Ik heb hetzelfde probleem als jij. Ding is alleen dat ik een GT520 Nvidia kaartje gebruik om die Intel 24p bug te omzeilen. Op het bordje zelf zit een Via hd audio chipset en ook dan krijg ik de door jou omschreven problemen. Toevallig heb ik ook een onkyo reciever. De tx-nr808.
Heb jij die versie van xbmc over je bestaande xbmc install gegooid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07:23
Wat zijn de ervaringen met xbmcubuntu b3 en fanart op een lowpower systeempjes (atom etc). Als ik het goed begrijp is DDS fantart overbodig geworden met de nieuwe jpg engine in eden.... maar mijn ervaringen is dat alles nu stroperig aanvoelt terwijl het eerst (dharma met dds) lekker vloeiend ging.

specs:
atom 330
ion
2gb
xbmcubuntu b3

Thumbs staan op een netwerk share maar dat is niet veranderd sinds dharma...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HwKok
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 28-08 14:33
Ligt het aan mijn verbinding of ligt de server van XOT-Uzg eruit? Heb vanmiddag nog de repository gedownload en geïnstalleerd maar de repository bleef leeg. Nu ik 'gewoon' via internet naar de site wil, ligt deze er ook uit.

Net nu ik Uzg wilde gaan proberen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:28
HoppyF schreef op maandag 13 februari 2012 @ 21:26:
[...]

Ik heb XOT:Uzg versie 3.2.12 ook pas geïnstalleerd en het werkt best goed (onder OpenElec beta3 op Zotac AD10).
De kwaliteit van de streams is wisselend maar dat ligt niet aan XOT of XBMC maar aan de bron.
Bagger in = bagger uit, daar verander je niks aan.
Als de bron HD is komt het er ook goed uit te zien.
Met de Youtube addon is dat ook zo, daar kun je hele goede HD kwaliteit zien.

Ik zag alleen dat bij een aantal XOT streams er ook ondertiteling in zat welke ik niet zo snel uit kon krijgen. En dat bij Nederland-talige programma's ....
Hoppy :+ :w (GoT kan klein zijn :P )

Zijn ze niet toevallig uit te zetten via het zelfde mechanisme als bij normale bestanden? Dus bv. met de muis (afhankelijk van je skin) naar het luidspreker icoontje rechts-onder gaan? Iig in het scherm waar je normaal ook de audio en de subs kan instellen.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15-09 23:31
JunkO schreef op maandag 13 februari 2012 @ 20:43:
[...]Nou ik zie dat ik XOT:Uzg versie 3.2.12 heb draaien dus de meest recente. Dan kan het daar toch niet aan liggen of wel?
Heb je echt allen kanalen geupdate? Dat zou je in de XBMC Add-on instellingen moeten zien. Daarnaast kan je via de XOT-Uzg.v3 Add-on settings de bitrate wat hoger instellen. Als het dan nog niet lukt, speel dan een keer zo'n stream af die niet goed genoeg is en post volledige een uzg(plugin).log op pastbin.com en plaats hier even een linkje, kan ik kijken of er iets niet goed zit bij jou.
HoppyF schreef op maandag 13 februari 2012 @ 21:26:
Via de Add-on settings van XOT-Uzg.v3 kan je ze disablen of gewoon via de OSD van XBMC tijdens het afspelen van de stream.
HwKok schreef op maandag 13 februari 2012 @ 21:52:
Ligt het aan mijn verbinding of ligt de server van XOT-Uzg eruit? Heb vanmiddag nog de repository gedownload en geïnstalleerd maar de repository bleef leeg. Nu ik 'gewoon' via internet naar de site wil, ligt deze er ook uit.

Net nu ik Uzg wilde gaan proberen :(
Klopt, hosting problemen. Ze gaan binnenkort over op een nieuwe server.

Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borduif81
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:58
Verwijderd schreef op maandag 13 februari 2012 @ 21:33:
[...]

Ik heb hetzelfde probleem als jij. Ding is alleen dat ik een GT520 Nvidia kaartje gebruik om die Intel 24p bug te omzeilen. Op het bordje zelf zit een Via hd audio chipset en ook dan krijg ik de door jou omschreven problemen. Toevallig heb ik ook een onkyo reciever. De tx-nr808.
Heb jij die versie van xbmc over je bestaande xbmc install gegooid?
Zou het misschien aan de Onkyo liggen? Ik had eerst beta 1 geinstalleerd. daarna heb ik de volledige xbmc beta 3 + hd geinstalleerd. Ik heb nog en dell insp 6100, daar werkt het ook niet op maar ik kan nergens vinden of deze het wel ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien iemand die kan vertellen of zij hun versie over een bestaande install hebben gezet of een losse install hebben gedaan van hun xbmc hd versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Borduif81 schreef op maandag 13 februari 2012 @ 20:12:
[...]

Helaas, dat werkt ook niet. Dezelfde foutmelding.
Als ik XBMC op decoded lpcm en op DTS-HD High resolution audio zet ipv DTS-HD Master audio en op reduced, dan komt er wel geluid uit en komt er alleen DTS of Dolby Digital in het scherm te staan.
Iemand nog een idee?
En dat is eigenlijk ook correct, je Realtek audio chip ondersteund blijkbaar idd geen bitstream audio.
Het idee wat ik heb is het aanschaffen van een videokaart die wel HD audio bitstream ondersteund of anders accepteren dat het DTS, DD of (L)pcm zal zijn.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe kan het dan dat ik hetzelfde probleem heb maar dan met een losse gt520 kaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 13 februari 2012 @ 22:33:
Misschien iemand die kan vertellen of zij hun versie over een bestaande install hebben gezet of een losse install hebben gedaan van hun xbmc hd versie?
Er overheen.

Eerst beta 2 bitstream over beta 1 niet bitstream.
Daarna een tijdelijke beta 3 bitstream over beta 2 bitstream en uiteindelijk beta 3 bitstream van de oorspronkelijke programmeur die beta 2 bitstream beschikbaar stelde.

Werkt probleemloos na al die installaties.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan ligt daar het probleem dus ook niet. Dan toch een Onkyo probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Ik neem aan dat je de audiostream ook via de 520 laat lopen en dat onboard HDMI (indien mogelijk) niet actief is?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yep.

Als ik dan kijk bij de audioconfiguratie in Win7 dan zie ik bij playback devices de onkyo staan als default hd audio device. Bij properties en dan bij supported formats staat dus alles dts,dolby d en dts-es geloof ik.

Grappige is dat als ik via remote desktop het ding beheer en dan naar dezelfde bovenstaande opties ga dat er dan wel bij staat dat dts-hd ma ondersteund word.

Edit,

het word steeds gekker. Net even de beta 3 met hd geinstalleert en die gestart via remote desktop. Warempel die start op en draait dts-hd. ik loop naar beneden en zie op de reciever ook dts-hd master staan. Ik neem beneden het mediacenter over en start lokaal de film weer op en hoppa geen dts-hd meer aan de praat te krijgen. 8)7 :?

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2012 23:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goderic
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 27-09 00:41
Zijn er hier nog mensen die XBMC op FreeBSD gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 13 februari 2012 @ 23:24:
Yep.

Als ik dan kijk bij de audioconfiguratie in Win7 dan zie ik bij playback devices de onkyo staan als default hd audio device. Bij properties en dan bij supported formats staat dus alles dts,dolby d en dts-es geloof ik.

Grappige is dat als ik via remote desktop het ding beheer en dan naar dezelfde bovenstaande opties ga dat er dan wel bij staat dat dts-hd ma ondersteund word.

Edit,

het word steeds gekker. Net even de beta 3 met hd geinstalleert en die gestart via remote desktop. Warempel die start op en draait dts-hd. ik loop naar beneden en zie op de reciever ook dts-hd master staan. Ik neem beneden het mediacenter over en start lokaal de film weer op en hoppa geen dts-hd meer aan de praat te krijgen. 8)7 :?
Ik heb dat ook eens gehad, volgens mij hoor je je receiver helemaal niet bij de Windows audio devices te zien staan. Dat heb ik ook eens gehad, toen had ik naast HDMI audio ook mijn receiver in het lijstje staan. Dat had met een bepaalde instelling op de receiver te maken en niet met een instelling van Windows, maar welke was dat ook alweer? Ff zoeken.

Hoopvol is dat het dus blijkbaar wel mogelijk is.

Zie je bij je HDMI audio wel alle HD audio formaten staan die weergegeven kunnen worden?

[ Voor 7% gewijzigd door hardware-lover op 14-02-2012 01:06 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Van andere apparaten kan ik de properties niet bekijken. Reciever staat op passtrough.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borduif81
Ik heb 3 devices. Onkyo 906, realtek digital audio en realtek digital optical out.
Bij mij staat de ook op de onkyo. Bij supported audio formats staat inderdaad dts,dolby d en dts-es geloof ik.
DTS-hd staat er niet bij.
Als ik de realtek audio selecteer dan heb ik geen geluid

[ Voor 11% gewijzigd door Borduif81 op 14-02-2012 08:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Er zijn blijkbaar wel meer mensen met een Onkyo receiver en Windows 7 problemen.
De foto is niet zo heel erg duidelijk maar je kunt de HD audio formaten zien bij het Onkyo audio apparaat.

De personen met de Onkyo hebben de laatste stuurprogramma's voor de in gebruik zijnde HDMI aansluiting en de meest actuele chipdriver set ook al geïnstalleerd? Degene met de nVidia GT520 zou zeker even de aparte HDMI audio stuurprogramma's apart opnieuw installeren, deze staan in de map waar nVidia zijn stuurprogramma-pakket uitpakt onder de map HDaudio. Indien mogelijk installeren zonder dat de receiver is aangesloten of anders geforceerd installeren als Windows zegt dat het niet het juiste stuurprogramma zou zijn.

Afbeeldingslocatie: http://i617.photobucket.com/albums/tt252/mkohman187/IMG00166-20100624-2231800x600.jpg

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die formaten zie ik dus alleen als ik via remote desktop connect. Local dus niet.

Verder je suggesties geprobeerd maar geen resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RMX
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07-10 09:14

RMX

Beste mensen, hebben jullie ervaring met XBMC op Linux en zowel Windows 7?
Ik wil mn nieuwe HTPC gaan samenstellen, maar ben benieuwd voor welk platform jullie zouden gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwolf
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
RMX schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 13:53:
Ik wil mn nieuwe HTPC gaan samenstellen, maar ben benieuwd voor welk platform jullie zouden gaan?
Als je dit forum en google eens doorzoekt zul je genoeg informatie vinden. Voor beiden zijn voor- en nadelen, en hangt helemaal af van wat je zelf wil en kan. Vorm je eigen beeld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 13:48:
Die formaten zie ik dus alleen als ik via remote desktop connect. Local dus niet.

Verder je suggesties geprobeerd maar geen resultaat.
Heb je je receiver op "TV-Audio" uit staan? Zo niet, die instelling kiezen, HDMI kabel even losmaken tussen HTPC en receiver en daarna weer aansluiten en kijken wat het effect is. Zie blz 116 van je handleiding. Mogelijk worden de audio-mogelijkheden van je TV gezien en niet van je receiver.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nope, stond altijd al uit. zal de handleiding nog eens doornemen. Misschien staat er wat vreemds in.

Blijf het raar vinden dat het via remote desktop wel werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Je zou bijna gaan denken dat een EDID override een oplossing zou kunnen bieden. Dat had ik destijds ook nodig om een ION 330 systeempje naar 5.1 te krijgen. Die bleef ook eigenwijs vasthouden aan een 2.0 setup omdat alleen de audio mogelijkheden van de TV werden gezien. Het installeren van een aangepast INF bestand voor het beeldscherm gaf destijds de oplossing. Google maar eens op EDID override en er gaat een hoop (ellende) open, maar vaak is er ook een passende oplossing.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iets in die zin dus!

Heb maar even mijn Dell 2311 naar beneden gehaald en jawel, we hebben gewoon dts-hd ma! Dat is wel redelijk weird. Blijkbaar toch iets tussen de communicatie tussen de reciever en de tv. Een LG trouwens. Zal nu eens in de instellingen van LG kijken of daar iets in te vinden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-07 11:37

Roeligan

Feyenoord

RMX schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 13:53:
Of kijk naar openelec.

A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, heb het aan de praat.

http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=1227161

Hier heb ik een .inf bestand vandaan geplukt. Ik heb degene gepikt met de tx-sr606 erin en een lg tv. Dat werkte voor mij. Specs zijn niet gelijk maar ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
d:)b

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Laatst online: 07:23
lowfi schreef op maandag 13 februari 2012 @ 21:44:
Wat zijn de ervaringen met xbmcubuntu b3 en fanart op een lowpower systeempjes (atom etc). Als ik het goed begrijp is DDS fantart overbodig geworden met de nieuwe jpg engine in eden.... maar mijn ervaringen is dat alles nu stroperig aanvoelt terwijl het eerst (dharma met dds) lekker vloeiend ging.

specs:
atom 330
ion
2gb
xbmcubuntu b3

Thumbs staan op een netwerk share maar dat is niet veranderd sinds dharma...
Om hierop terug te komen. DDS fanart heeft ondanks die zogenaamd nieuwe jpg engine nog steeds wel zin. Heb het weer aangezet en kan nu weer razend snel door de library browsen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Laatst online: 17:28
alex3305 schreef op maandag 13 februari 2012 @ 19:19:
[...]

Deze had ik wel al gevonden, maar nog geen tijd gehad om te testen. Morgen eens proberen of het daarmee is opgelost. Vreemd genoeg had ik ook problemen met mijn Nvidia Geforce 9400 en 24p. Want het is dus niet alleen op 23.976Hz, maar ook op 24Hz materiaal.
Inmiddels de moed, na vele probleemtopics, bij Intel maar opgegeven en een simpele HD5450 gehaald. Echter heb ik hier ook judder op 24Hz. Zowel op de desktop als XBMC. Om eerlijk te zijn weet ik het eigenlijk niet meer -O- .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja, bij xbmc raad ik een NVIDIA kaartje aan. Dat draait hier perfect en werd ook op het forum van xbmc aangeraden.
Heb je zaken als dxva en stnc playback to display al aangezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Een extra stem voor vsync hier, maar wat refresh rate betreft kan je beter je scherm laten aanpassen aan de refreshrate van het beeldmateriaal dan omgekeerd - als je scherm 24 Hz ondersteunt, tenminste.

Weet er trouwens iemand of het mogelijk is om in Xbmc externe scripts aan te roepen met een knop op de afstandsbediening, en zoja hoe? Tot nu toe heb ik alleen nog maar aanwijzingen gebruiken om ingebouwde functies van Xbmc aan te roepen...

[ Voor 37% gewijzigd door Borromini op 14-02-2012 22:03 ]

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
alex3305 schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 20:21:
[...]

Inmiddels de moed, na vele probleemtopics, bij Intel maar opgegeven en een simpele HD5450 gehaald. Echter heb ik hier ook judder op 24Hz. Zowel op de desktop als XBMC. Om eerlijk te zijn weet ik het eigenlijk niet meer -O- .
Even nalopen met de volgende (ATI) beeldinstellingen. Ik ga er van uit dat je tv ook 24p ondersteund?

Onder >> Video (lybrary and playback)
Afspelen;
  • rendermethode: automatisch detecteren
  • hardwareversnelling inschakelen (DXVA2): aan
  • verversingsfrequentie scherm aanpassen aan video: aan
  • pauzeren gedurende wijzigen verversing snelheid: 5 seconden (<< geeft mijn TV de tijd om te reageren)
  • synchroniseer video met beeldschermfrequentie: uit
  • toegestane afwijking in beeldverhouding (%): geen
Onder >> System (cache and hardware)
Videohardware;
  • weergavemodus: volledig scherm #1
  • resolutie: 1920x1080
  • gemaximaliseerd venster in plaats van volledig scherm: uit
  • stop doorgifte videosignaal aan andere beeldschermen: uit (<< ik heb maar een scherm aangesloten)
  • vertical blank sync: altijd aan
Met bovenstaande instellingen is mijn beeldweergave werkelijk heel vloeiend met een AMD E-350 systeem (GPU = ATI HD6310) en Windows 7 32b, vooral bij weergave van 24p materiaal (BluRay vanaf harde schijf, full-HD MKV's, enz).
Dit zowel op een Samsung Full-HD plasma als op een iiyama Prolite e2273HDS. Bij het laatste scherm heb ik handmatig de diverse refreshrates toegevoegd waaronder 24p weergave. Ook daarop lopen de video's soepel hoewel ietsje minder vloeiend dan op mijn plasma tv (gelukkig maar).

Met bovenstaande instellingen geen schokken en 0 (nul) dropped frames tijdens de gehele film. Dat is wel eens anders geweest in het verleden.

Oh ja, niet vergeten. Bij 2 actieve HDMI aansluitingen kan het zeker geen kwaad om de ongebruikte UIT te schakelen, het kan een hoop ellende voorkomen (audio sync problemen en nog meer van dat alles).

[ Voor 8% gewijzigd door hardware-lover op 14-02-2012 23:18 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Blobby
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:36
Borromini schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 21:38:
Een extra stem voor vsync hier, maar wat refresh rate betreft kan je beter je scherm laten aanpassen aan de refreshrate van het beeldmateriaal dan omgekeerd - als je scherm 24 Hz ondersteunt, tenminste.

Weet er trouwens iemand of het mogelijk is om in Xbmc externe scripts aan te roepen met een knop op de afstandsbediening, en zoja hoe? Tot nu toe heb ik alleen nog maar aanwijzingen gebruiken om ingebouwde functies van Xbmc aan te roepen...
Kijk eens naar de functie system.exec ( http://wiki.xbmc.org/inde...ist_of_built-in_functions )

en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
hardware-lover schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 23:12:
[...]

Even nalopen met de volgende (ATI) beeldinstellingen. Ik ga er van uit dat je tv ook 24p ondersteund?

[...]

Onder >> System (cache and hardware)
Videohardware;
  • weergavemodus: volledig scherm #1
  • resolutie: 1920x1080
  • gemaximaliseerd venster in plaats van volledig scherm: uit
  • stop doorgifte videosignaal aan andere beeldschermen: uit (<< ik heb maar een scherm aangesloten)
  • vertical blank sync: altijd aan
[...]
En we hebben een winnaar!! Toen ik bovenstaande optie uitzette kreeg ik meteen vloeiend 24p beeld. Ontzettend bedankt voor het meedenken en dan ik ga nu lekker een filmpje kijken :). _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Bedankt. Ik wist dat ik verder in die lijst had moeten kijken 8)7

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-10 16:22

seninha

god's right foot

Weet iemand of er een fix is voor buffer problemen bij Trailers?
Elke keer als ik een trailer wil bekijken dan gaat deze na ongeveer 5 seconden bufferen.

Heb voor het geval even een andere 10/100 switch tussen mijn Asrock 330 en de Ziggo modem gehangen maar probleem blijft bestaan :|

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackburst
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 27-01 13:58
We hebben nu sets in beta 3, hoe zit het met zelf aanmaken, Die Hard en Godfather worden prachtige sets, maar heb ook veel films van Al Pacino en Richard Gere, daar word niks aangemaakt, iemand een idee ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welke films van Pacino en Gere. Er worden geen sets aangemaakt op basis van acteurs maar op basis van de films zelf. De films die jij noemt hebben allemaal sequels dus daar word een set van aangemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
Verwijderd schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 14:01:
Welke films van Pacino en Gere. Er worden geen sets aangemaakt op basis van acteurs maar op basis van de films zelf. De films die jij noemt hebben allemaal sequels dus daar word een set van aangemaakt.
Inderdaad en anders kijken in de bibliotheekmodus bij Acteurs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Jij interpreteert sets breder dan Xbmc dat doet.

Als jij sets wil gebaseerd op acteur en dergelijke (en je wil die in je collectie kunnen zien) dan dien je die zelf handmatig via .nfo-bestanden samen te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackburst
Oke, niet op basis van acteur, heb de James Bond serie, een keurige set, met verschillende acteurs.
Zou ook graag de set hebben van Disney, maar goed, ga google op NFO binnen XBMC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raziel
  • Laatst online: 24-09 07:28
Voor wie het leuk vindt:

Uit een niets is op het xbmc forum een duitse dame verschenen die een goede(!) HD audio oplossing heeft bedacht.

http://forum.xbmc.org/showthread.php?t=121877

Werkt (bij mij) perfect. Eindelijk HD audio uit mijn E350 in xbmc. Er staan meerdere builds in het topic, ook op basis van XBMC 11 beta 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17:15
Raziel schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 17:48:
Voor wie het leuk vindt:

Uit een niets is op het xbmc forum een duitse dame verschenen die een goede(!) HD audio oplossing heeft bedacht.

http://forum.xbmc.org/showthread.php?t=121877

Werkt (bij mij) perfect. Eindelijk HD audio uit mijn E350 in xbmc. Er staan meerdere builds in het topic, ook op basis van XBMC 11 beta 3.
Je bent iets te laat ;)

Murcielago in "[ervaringen] XBMC Media Center - Deel XV"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Wat maar weer eens duidelijk maakt dat diverse users niet teruglezen wat al eerder is gepost. Dat is niet specifiek voor dit topic en tweakers.net maar dat geldt eigenlijk wel op ieder forum. Het loont dus zeker de moeite om eens te kijken wat er gepost is sinds je voorlaatste bezoek aan een topic.

Het is natuurlijk wel zo, beter 3 keer iets dan helemaal niets :)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15-09 23:31
Voor de geïnteresseerden: ik heb zojuist XOT-Uzg.v3.2.13 online gezet. Deze release bevat een aantal bugfixes voor kanalen en wat extra checks met betrekking to de deployment van XOT-Uzg.v3: als je geen repository hebt geïnstalleerd zal XOT-Uzg.v3 je dat melden (tenzij je XBMC4Xbox draait) en dat blijven doen totdat je de repository hebt geïnstalleerd. Er zijn nog teveel mensen die geen repository geïnstalleerd hebben en issues melden die al lang gefixed zijn. Elke melding bekijken we en dat kost dus onnodig tijd. Ook hebben we getracht wat issues te fixen in de Video Add-on versie, waarin af en toe wat locks optraden.

Hier het volledige overzicht:

Changelog v3.2.13 - 2012-02-15
Works best with Eden and later builds

Framework related
  • Added: Proxy password options (Issue 310)
  • Fixed: CacheResponse was empty if a exception occured (stream was at the end).
  • Fixed: Cached Responses could cause exceptions
  • Fixed: SAMI -> SRT lost special characters
  • Added: Subtitle support to SMIL helper
  • Fixed: SubtitleHelper now handles SAMI better
  • Fixed: If description of a MediaItem was None, it would fail to generate a XBMC item.
  • Fixed: None stringvalue is decoded to None
  • Fixed: No video item resulted in no update in the GUI (part of Issue 299)
  • Updated: stopwatch Stop() method.
  • Updated: Stopwatch to show delta time.
  • Changed: CreatePageItem can now return None and will be ignored.
  • Fixed: Compile error in PyAMF
  • Changed: Adding a favorite in the Video Add-On now redirects to favorites. This way XBMC waits for the adding to be finished
  • Changed: logger is now passed into the LockWithDialog decorator
  • Fixed: TypeError in PyAmf
  • Added: some DB connection cleanup
  • Added: Busy Dialog in Plugin (locker.py)
  • Added: UrlDecode to the HTML Entity Helper
  • Changed: shortened "Remove from favorites" -> "Remove favorite"
  • Added: A small fix to PyAMF (commented now)
  • Added: Restart message to settings
  • Added: Option to change backgrounds
  • Fixed: Some UTF-8 issues with XBMC paths
  • Added: show error when XOT-Uzg.v3 is not installed using repository on non Xbox systems
Skin related
  • None
Channel related
  • Fixed: iRTL channel was broken due to XML changes
  • Added: Freecaster.tv became Extreme.com (Issue 309)
  • Added: Subtitle support to TV4.se (Thanks to Göran). It does need a XOT framework update.
  • Fixed: Date extraction of iRTL channel
  • Fixed: after an update the TV4.se is not marked as completed (part of Issue 299)
  • Fixed: Slow Regexes in a number of channels
  • Fixed: Search did not work in NOS channel
  • Fixed: Southpark.nl did not play more than one act (Issue 309).
  • Fixed: Southpark.nl SWF path updated.
  • Changed: BETA Uitzending Gemist channel is now the main one, as the old one is offline.
  • Fixed: "Een.be" channel had wrong videos (Issue 305)
  • Added: Search to NOS Uitzendinn Gemist BETA (Issue 304)
  • Added: TOP50 for Uitzendinggemist BETA (Issue 304)
  • Fixed: NOS Beta does not display shows that start with a number (Issue 303)
  • Added: Hardware.info TV
  • Fixed: NOS Uitzendinggemist BETA (Issue 301). Rearranged the channel.
  • Changed: iRTL now works on XBCM4Xbox again (Issue 300)
  • Fixed: iRTL did not playback (Issue 302)

Installatie
Informatie over de installatie mogelijkheden onder XBMC for Xbox en XBMC vind je op de installatie pagina.

Problemen en issues
Problemen hoor ik via de Issue List van de GoogleCode pagina van XOT (http://code.google.com/p/xot-uzg/issues/list) graag voorzien van Logfile (zowel het script als de plugin hebben hun eigen logfile). Zeer geintereseerd ben ik in de resultaten van mensen met een MAC of met Linux, deze platforms zijn voor mij lastig te testen.

XBMC4Xbox
Er zit op dit moment een bug in XBMC4Xbox waardoor de plugin/script settings niet worden getoond vanuit het script. Je kunt ze echter wel gewoon benaderen voordat je het script start vanuit het context menu. Het iRTL kanaal zou met recente builds voor XBMC4Xbox weer moeten werken.

RTL & DRM
RTL gebruikt tegenwoordig voor de meer populaire programma's DRM (Digital Rights Management) beveiliging. Deze wordt niet ondersteund door XBMC. Probeer je deze wel af te spelen, al het resulteren in een zwart scherm met rare blokjes en constant uit de cache lopen van je stream. Ook hier weer: ik kan er niks aan doen, maar er is inmiddels wel een iRTL kanaal in XOT-Uzg.v3 waar een aantal afleveringen zonder DRM te bekijken is.

Download
De versie is te downloaden op mijn eigen site: http://www.rieter.net/pages/XOT:Download.

Dan nog mijn dank aan de eigenaar van hamans.com voor kosteloos aanbieden van hosting en een hoop bandbreedte.

Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een klein vraagje en lopen zoeken maar geen duidelijke oplossing gevonden.

heb dus xbmc ede beta 3 draaien en alles werkt perfect zelfs hd audio op onkyo versterker, maar mijn probleem treed alleen op bij bluray afspelen.

doe dit via smb share vanaf mijn vaste pc, maar xbmc blijft heel vaak bufferen bij het afspelen en heb 1gb modem/router en gebruik nog een switch ook van 1gb.
Mijn netwerk op de htcp geeft dan ook keurig aan 1gb netwerk snelheid, hoe kan het dan dat die blu-rays stotteren??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Kun je als test niet even een Windows share aanmaken op je vaste PC en deze via het netwerk koppelen als drive op je HTPC. Als z:\ bijvoorbeeld en dan zet je daar even een BluRay image in? Daarna binnen XBMC even koppelen en opnieuw testen.

Gezien je HD-audio XBMC ondersteuning ga ik er maar even vanuit dat je met Windows draait?

[ Voor 3% gewijzigd door hardware-lover op 15-02-2012 23:06 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er is ook bepaalde realtek netwerk driver die dit gedrag veroorzaakt. Toevallig een realtek onboard netwerkchipje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:45

OMX2000

By any means necessary...

Ik vind het nog steeds vreemd dat als ik tijdens een film besluit om een ondertitel te downloaden voor de film, na het downloaden ik geen ondertiteling meer heb. Op de Apple TV 2 was de oplossing om ondertitels dan naar een vaste map te downloaden. Maar da's wat mij betreft en workaround.

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Blobby
OMX2000 schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 23:25:
Ik vind het nog steeds vreemd dat als ik tijdens een film besluit om een ondertitel te downloaden voor de film, na het downloaden ik geen ondertiteling meer heb. Op de Apple TV 2 was de oplossing om ondertitels dan naar een vaste map te downloaden. Maar da's wat mij betreft en workaround.
Dat wordt hoogstwaarschijnlijk veroorzaakt door problemen met het opslaan van de ondertitels in de map van de film. De subtitles addon zal de ondertitels dan in een tijdelijke cache map van XBMC opslaan en deze cache map wordt gewist bij het opnieuw starten van de addon. Zet de debuglogging eens aan en kijk wat de XBMC log zegt.

• Acolyte57
  • Laatst online: 19-05 12:06

Acolyte57

Omnia Mutantur, Nihil Interit

Mr_Blobby schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 23:36:
Dat wordt hoogstwaarschijnlijk veroorzaakt door problemen met het opslaan van de ondertitels in de map van de film.
Ik had dit probleem idd toen ik een read-only account had aangemaakt voor XBMC op mijn NAS, niet erbij nadenkend dat XBMC ook graag wel eens bestanden als subs wil kunnen wegschrijven naar die dirs.

~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~

• shoombak
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Acolyte57 schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 01:11:
[...]

Ik had dit probleem idd toen ik een read-only account had aangemaakt voor XBMC op mijn NAS, niet erbij nadenkend dat XBMC ook graag wel eens bestanden als subs wil kunnen wegschrijven naar die dirs.
Is dit trouwens sowieso aan te raden?
Ik heb op mijn xbmc smb shares van mijn nas toegevoegd met mijn eigen credentials, en af en toe merk ik dat het subtitle script vastloopt bij downloaden van subtitles. Kan ik beter een xbmc account aanmaken en het daar mee doen?

• Borduif81
Verwijderd schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 15:58:
Ok, heb het aan de praat.

http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=1227161

Hier heb ik een .inf bestand vandaan geplukt. Ik heb degene gepikt met de tx-sr606 erin en een lg tv. Dat werkte voor mij. Specs zijn niet gelijk maar ja.
Helaas, bij mij werkt het nog niet. Ik heb nog geprobeerd een inf te installeren. Onder systeem zie ik dan wel de juiste gegevens maar bij eigenschappen van Intel audio blijf ik de onkyo TX-906 zien

Als ik mijn tv uitdoe dan heb ik inderdaad onder eigenschappen wel o.s. DTS-HD. Het is me toen gelukt om een audiospoor met dts-hd af te spelen. Lampje ging ook daadwerkelijk op mijn versterker branden. Helaas kan ik volgens mij niet gebruik maken van EDID override omdat ik een H55 chipset heb en die dat niet ondersteund.

misschien een goed excuus om mijn Philips plasma te vervangen door wat beters :)

Heeft iemand nog een idee?

Verwijderd

Dat .inf bestand is ter vervanging van je beeldscherm .inf bestand.

Ga naar control panel > device manager>monitors>rechtermuisknop>update drivers>browse my computer>Let me pick from a list>Have disk>browse en dan het .inf bestand pakken.

Wat voor tv heb je?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2012 16:24 ]

• Borduif81
Verwijderd schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 16:23:
Dat .inf bestand is ter vervanging van je beeldscherm .inf bestand.

Ga naar control panel > device manager>monitors>rechtermuisknop>update drivers>browse my computer>Let me pick from a list>Have disk>browse en dan het .inf bestand pakken.

Wat voor tv heb je?
Ja, dat had ik ook gedaan. Onder monitor komt dan de tekst "onkyo tx-906 EDID override" te staan.
Onder audio blijft de standaard tekst "onkyo tx-906" staan.

Deze set is op een Philips 50PFP5532D aangesloten. Ik heb nog een nieuwere sony full hd scherm staan. misschien proberen om deze vanavond aan te sluiten maar dat wordt wel een gesleep.

• OMX2000

OMX2000

Mr_Blobby schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 23:36:
[...]
Dat wordt hoogstwaarschijnlijk veroorzaakt door problemen met het opslaan van de ondertitels in de map van de film. De subtitles addon zal de ondertitels dan in een tijdelijke cache map van XBMC opslaan en deze cache map wordt gewist bij het opnieuw starten van de addon. Zet de debuglogging eens aan en kijk wat de XBMC log zegt.
Thx voor het meedenken. Ik dacht de rechten goed te hebben staan, maar de onderliggende mappen hadden niet de juiste rechten.

Nu ff testen of downloaden met Couch/Sabnzbd roet in het eten gooien doordat ze rechten niet goed zetten.

• tripkip
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 08-08 07:54
XBMC plugin die ik gemaakt heb voor SiriServer (om XBMC met je stem te bedienen):
YouTube: XBMC plugin for SiriServer

Twitter iCouchPotato

Verwijderd

hardware-lover schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 23:05:
Kun je als test niet even een Windows share aanmaken op je vaste PC en deze via het netwerk koppelen als drive op je HTPC. Als z:\ bijvoorbeeld en dan zet je daar even een BluRay image in? Daarna binnen XBMC even koppelen en opnieuw testen.

Gezien je HD-audio XBMC ondersteuning ga ik er maar even vanuit dat je met Windows draait?
Ook dit geprobeerd maar werkt ook niet zal even duidelijk mijn setup vertellen mischien dat jullie wat verkeerds zien.
Media PC AMD 4X 6400 4gb geheugen ati kaart 6450 asrock moederbord K10N78M pro (windows 7)

Vaste PC i7 4gb geheugen nvidia x275 kaart gigabyte moederbord (windows 7)

Heb namelijk ook een dune d1 en die speelt wel perfect die blu-rays af op zelfde netwerk aansluiting, vandaar dat ik het zo vreemd vind dat xbmc elke keer moet bufferen om de 5 sec ofzo!
Gebruikte bij de dune ook gewoon smb share optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTjuk
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:05
Heb namelijk ook een dune d1 en die speelt wel perfect die blu-rays af op zelfde netwerk aansluiting, vandaar dat ik het zo vreemd vind dat xbmc elke keer moet bufferen om de 5 sec ofzo!
Gebruikte bij de dune ook gewoon smb share optie.
Er wordt aangeraden om te sharen dmv een NFS share.

Als NFS server onder windows kan ik je Hanewin aanraden.
http://www.hanewin.net/nfs-e.htm

Ik ben nu niet thuis, er is een vinkje dat je moet zetten, anders raakt de server in de war.
Iets van restart/reboot inode table.
Ding raakt anders corrupt en dan werkt het niet meer.

Zoeken in deze thread op NFS levert ook wat hints/tips/links op. Succes.

[ Voor 5% gewijzigd door DeTjuk op 17-02-2012 11:51 ]

[PSN: DeTjuK] Follow your instinct, no one beats you with character and balls.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
DeTjuk schreef op vrijdag 17 februari 2012 @ 11:50:
[...]

Ik ben nu niet thuis, er is een vinkje dat je moet zetten, anders raakt de server in de war.

Dat kan ik hier niet terugvinden? Waar heb je dat gelezen? NFS wordt meestal bij Linux gebruikt?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16:54
hardware-lover schreef op vrijdag 17 februari 2012 @ 14:18:
[...]

Dat kan ik hier niet terugvinden? Waar heb je dat gelezen? NFS wordt meestal bij Linux gebruikt?
Ligt eraan wat je wilt sharen.
Wat is de server die de files shared?
Als het een Windows server is kun je met XMBC als client SMB/CIFS/Samba gebruiken.
Als het een Linux server (kan ook een NAS zijn), dan kun je vaak ook SMB/CIFS/Samba gebruiken maar daarnaast ook nog NFS.
Het is maar net wat je zelf het prettigst vindt werken.
XBMC kan volgens mij wel veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
De user met de stream problemen had het over Windows (7) systemen.

[ Voor 40% gewijzigd door hardware-lover op 17-02-2012 16:08 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwolf
  • Niet online
Ik draai OpenElec (nightly build Eden b3), en heb mijn database op mijn Synology NAS staan. Hartstikke handig, maar vandaag heeft XBMC mijn videodatabase al 2x geleegd. De sources staan er nog wel, maar de content is weg. De database is dan ook helemaal leeg, en ik moet alles weer opnieuw scannen. Behoorlijk irritant, en hiermee is ook mijn 'watched'-status van mijn tv shows foetsie.

Nu heb ik het vermoeden dat OpenElec bij het opstarten niet direct toegang krijgt tot de smb-shares op de NAS, en daardoor de database leeggooit. Ik heb namelijk een library-update bij opstarten ingesteld, en als hij 'niets' kan vinden, dan gooit hij alles weg. Kan ik die library-update uitstellen met bijv. 10 of 30 seconden?

Ik kan het geheel natuurlijk ook handmatig updaten, of met een getimede interval, maar dat wil ik niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Het enige wat een bibliotheekupdate standaard doet is dingen toevoegen; als je collectie gewist wordt dan hebben de OpenELEC-devs waarschijnlijk ergens 'clean on update' ingesteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwolf
  • Niet online
Dat klopt inderdaad. Misschien een idee om dat te schedulen ipv bij iedere start...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 25-09 07:01
mrwolf schreef op vrijdag 17 februari 2012 @ 21:18:
Ik draai OpenElec (nightly build Eden b3), en heb mijn database op mijn Synology NAS staan. Hartstikke handig, maar vandaag heeft XBMC mijn videodatabase al 2x geleegd. De sources staan er nog wel, maar de content is weg. De database is dan ook helemaal leeg, en ik moet alles weer opnieuw scannen. Behoorlijk irritant, en hiermee is ook mijn 'watched'-status van mijn tv shows foetsie.

Nu heb ik het vermoeden dat OpenElec bij het opstarten niet direct toegang krijgt tot de smb-shares op de NAS, en daardoor de database leeggooit. Ik heb namelijk een library-update bij opstarten ingesteld, en als hij 'niets' kan vinden, dan gooit hij alles weg. Kan ik die library-update uitstellen met bijv. 10 of 30 seconden?

Ik kan het geheel natuurlijk ook handmatig updaten, of met een getimede interval, maar dat wil ik niet...
Ik zou SMB shares eens vervangen door NFS shares. Dit werkt meestal een stuk beter en OpenElec kan hier prima mee overweg.

Hier staan de stappen voor de Synology die je moet uitvoeren om alles goed werkend te krijgen
http://wiki.xbmc.org/index.php?title=NFS#Synology

Kleine tip.
OpenElec heeft 1 probleem en dat is dat hij maar 1 share aankan. Als je er meerdere aanmaakt en gebruikt dan werkt dit soms wel maar meestal niet.

Omdat ik mijn bestanden (shares) op diverse lokaties op de NAS heb staan heb ik het eenvoudig opgelost.
In Stap 7 van de handleiding open je het bestand exports

Nu moet je daar de insecure_locks" aanpassen. Als je nu de locatie /volume1/Movies aanpast naar /volume1 en daarna de overige shares verwijderd dan ben je er. Dan kun je met 1 share (/volume1)toch over de gehele /volume1 map bladeren. Is niet de mooiste oplossing maar het werkt.

Natuurlijk kun je ook al je dat in 1 map onderbrengen en deze sharen dat heb je geen last van dit probleem.

Enig nadeel is wel dat je de aangemaakte share in Stap 4 hierna niet meer terugvindt op de Synology bij NFS privilage. Dit omdat je de share later hebt aangepast en je kun niet de share op deze mannier aanmaken op de NAS zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Xbmc Eden (waarop de nightlies van OpenELEC draaien) ondersteunt zelf Samba- en NFS-shares. Je kan die rechtstreeks in Xbmc aankoppelen, misschien dat je zo die OpenELEC-beperking (lijkt me een vreemde bug) kan omzeilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwolf
  • Niet online
MikeOO schreef op zaterdag 18 februari 2012 @ 08:45:
[...]

Ik zou SMB shares eens vervangen door NFS shares. Dit werkt meestal een stuk beter en OpenElec kan hier prima mee overweg.

Hier staan de stappen voor de Synology die je moet uitvoeren om alles goed werkend te krijgen
http://wiki.xbmc.org/index.php?title=NFS#Synology

Kleine tip.
OpenElec heeft 1 probleem en dat is dat hij maar 1 share aankan. Als je er meerdere aanmaakt en gebruikt dan werkt dit soms wel maar meestal niet.

Omdat ik mijn bestanden (shares) op diverse lokaties op de NAS heb staan heb ik het eenvoudig opgelost.
In Stap 7 van de handleiding open je het bestand exports

Nu moet je daar de insecure_locks" aanpassen. Als je nu de locatie /volume1/Movies aanpast naar /volume1 en daarna de overige shares verwijderd dan ben je er. Dan kun je met 1 share (/volume1)toch over de gehele /volume1 map bladeren. Is niet de mooiste oplossing maar het werkt.

Natuurlijk kun je ook al je dat in 1 map onderbrengen en deze sharen dat heb je geen last van dit probleem.

Enig nadeel is wel dat je de aangemaakte share in Stap 4 hierna niet meer terugvindt op de Synology bij NFS privilage. Dit omdat je de share later hebt aangepast en je kun niet de share op deze mannier aanmaken op de NAS zelf.
Maar 1 NFS share op OE? Dat is dan wel jammer, aangezien ik mijn media op volume1 én volume2 heb staan. Ik ga er wel eens mee stoeien, thanks voor de info

[ Voor 85% gewijzigd door mrwolf op 18-02-2012 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackburst
Folks,
Kan nu eigen sets maken, zelf films toevoegen, zie link,
http://wiki.xbmc.org/index.php?title=Movie_sets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:40
Dat kan je al heel lang hoor :P
Het nieuwe is juist dat xbmc het nu automatisch voor jou kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mpx200_05
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07-10 19:09
Sinds kort stottert de muziek als ik deze pauzeer. Iemand hetzelfde probleem en een mogelijke oplossing.
Ik heb dit maar op 1 van de 3 systemen met XBMC eden b3.
Ik draai XBMC op een windows 7 installatie op een Foxcon nt-3500 (AMD e350). Dit is de snelste machine met XBMC in huis.
Is aangesloten op een 100mb/s netwerk kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000

OMX2000

Dat automatisch sets maken gaat niet helemaal goed... Van een paar sets ontbreekt steeds 1 film. Beetje vaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DeTjuk schreef op vrijdag 17 februari 2012 @ 11:50:
[...]

Helemaal super het is gelukt via youtube filmpje wat eigenlijk voor de xtreamer was.
Blu-rays spelen, alleen nou nog uitvogelen waarom de subs weg vallen, en hij niet de hoofdfilm pakt maar bijvoorbeeld te making of the movie???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTjuk
Blu-rays spelen, alleen nou nog uitvogelen waarom de subs weg vallen, en hij niet de hoofdfilm pakt maar bijvoorbeeld te making of the movie???
Mooi dat het gelukt is. Denk er wel om dat Hanewin geen freeware is. Je zult het moeten kopen, wil je het blijven gebruiken. Ik vond het het geld zeker waard.

Wat bedoel je met subs weg vallen?

Dat ze in beeld verschijnen en heel snel weer verdwijnen?

[ Voor 23% gewijzigd door DeTjuk op 18-02-2012 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja inderdaad de subs verschijnen heel snel en vallen meteen weer weg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 19 februari 2012 @ 00:06:
Ik kan het zo nergens terugvinden in de reacties van je, maar gaat het om BluRay images (vanaf HD) gestreamed? Zo ja, er is een acceptabele oplossing voor de flits-ondertitel.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackburst
OMX2000 schreef op zaterdag 18 februari 2012 @ 16:21:
Dat automatisch sets maken gaat niet helemaal goed... Van een paar sets ontbreekt steeds 1 film. Beetje vaag.
Je kan de film handmatig toevoegen, copy en edit NFO file. Maak nu zelf sets, gister Disney set gemaakt, bij de automaat krijg je alleen Cinderella, Happy Feet set ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
Je kunt dan toch net zo goed ook op Studio filteren? Of heb ik het dan mis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzzie
  • Laatst online: 24-09 15:53
Ik kan het nergens vinden dus ik hoop dat iemand het antwoordt op deze vraag weet.

Ik ben sinds kort overgestapt van Mediaportal naar XBMC en het bevalt me prima.
echter als ik naar me tv series ga dan laat hij alleen de afleveringen zien die op me harde schijf staan.

Bij de Tv Series Plugin in Mediaportal kon je alles laten zien....dus ook de oude afleveringen maar ook de toekomstige afleveringen.

waar kan ik dat aanzetten??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Blobby
Buzzie schreef op zondag 19 februari 2012 @ 12:47:
Ik kan het nergens vinden dus ik hoop dat iemand het antwoordt op deze vraag weet.

Ik ben sinds kort overgestapt van Mediaportal naar XBMC en het bevalt me prima.
echter als ik naar me tv series ga dan laat hij alleen de afleveringen zien die op me harde schijf staan.

Bij de Tv Series Plugin in Mediaportal kon je alles laten zien....dus ook de oude afleveringen maar ook de toekomstige afleveringen.

waar kan ik dat aanzetten??
Waarom wil je afleveringen zien die je toch niet kan bekijken ...?
Als je vanuit XBMC wil zien wanneer de volgende aflevering wordt uitgezonden op TV dan kan je de "TV Show Next Aired" addon gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackburst
alex3305 schreef op zondag 19 februari 2012 @ 12:26:
Je kunt dan toch net zo goed ook op Studio filteren? Of heb ik het dan mis?
Tis eigenlijk niet alleen Disney, maar ook Dreamworks enzo, allemaal tekenfilms, en ik zie de sets gewoon in de Movies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzzie
  • Laatst online: 24-09 15:53
Mr_Blobby schreef op zondag 19 februari 2012 @ 13:14:
[...]
Als je vanuit XBMC wil zien wanneer de volgende aflevering wordt uitgezonden op TV dan kan je de "TV Show Next Aired" addon gebruiken.
Die addon gebruik ik al en krijg ik ook in mijn mobiel te zien....echter vindt ik het mooier en completer als hij "alles" laat zien. In Mediaportal liet hij dan standaard al zien wanneer een volgende aflevering te zien is.

dus vandaar mijn vraag....kan dat en zo ja waar kan ik dat vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Mr_Blobby schreef op zondag 19 februari 2012 @ 13:14:
[...]
Als je Eden gebruikt kan je zelfs de 'TV-gids' inschakelen en dan geeft Xbmc een weekoverzicht weer voor de komende zeven dagen (dat elke dag opschuift). Het downloadt dan netjes de volgende aflevering voor de series die je hebt.

Ik denk dat de 'Next Aired' add-on niet meer dan dat doet - de volgende aflevering laten zien.

[ Voor 6% gewijzigd door Borromini op 19-02-2012 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Blobby
Borromini schreef op zondag 19 februari 2012 @ 14:04:
[...]

Als je Eden gebruikt kan je zelfs de 'TV-gids' inschakelen en dan geeft Xbmc een weekoverzicht weer voor de komende zeven dagen (dat elke dag opschuift). Het downloadt dan netjes de volgende aflevering voor de series die je hebt.

Ik denk dat de 'Next Aired' add-on niet meer dan dat doet - de volgende aflevering laten zien.
Die functie ken ik nog niet en kan ik ook niet vinden in mijn beta 3 van Eden met standaard Confluence skin.
Hoe of waar schakel je die "TV-gids" in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:49

DarkSide

theres no place like ::1

OMX2000 schreef op zaterdag 18 februari 2012 @ 16:21:
Krijg helemaal geen sets.
LOTR bv pakt hij niet als set. Geen idee hoe ik sets zou moeten krijgen. Draai wel beta 3 welke ik meende het nu automatisch moest kunnen

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Blobby
DarkSide schreef op zondag 19 februari 2012 @ 15:18:
[...]

Krijg helemaal geen sets.
LOTR bv pakt hij niet als set. Geen idee hoe ik sets zou moeten krijgen. Draai wel beta 3 welke ik meende het nu automatisch moest kunnen
Van de XBMC homepage:
Update:
With Beta 2, XBMC has begun automatically scanning for Movie Collections when using the default movie scraper. With Beta 3, XBMC continues to scan for those collections, but no longer displays Collections by default. To enable Movie Collections, visit System -> Video -> Library, and enable “Group movies in sets.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:49

DarkSide

theres no place like ::1

Wel gezocht. Maar niet gevonden. Straks nogmaals proberen. Tnx

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
Je moet wel TheMovieDB gebruiken als scraper, anders werkt het blijkbaar ook niet.

In de XeeBo skin zit overigens een bug dat Cinema Experience niet standaard werkt. Een slordigheidje van de ontwikkelaar -- ook gemeld -- en is gemakkelijk op te lossen. Ik citeer het even:
quote: Hitcher
Damn it, when I removed the option to enable it I forgot to remove the condition to show it - fixed for next update.

In the meantime you can fix it easily by editing your guisettings.xml from
XML:
1
<setting type="bool" name="skin.xeebo.EnableCinemaExp">false</setting> 

to
XML:
1
<setting type="bool" name="skin.xeebo.EnableCinemaExp">true</setting> 

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 17:55
Ik heb sinds een kleine week een HTPC met XBMC Live Eden Beta 3 draaien. Sick Beard en CouchPotato zorgen voor de content en mijn skin is ReFocus. Als ik 'Clean Library' doe, dan verdwijnen de series die uit Sick Beard verwijderd heb wel, maar na een restart zijn de 'folders' en fanart/banners/etc, weer gewoon terug. Heeft iemand hier een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Borduif81 schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 16:43:
[...]

Ja, dat had ik ook gedaan. Onder monitor komt dan de tekst "onkyo tx-906 EDID override" te staan.
Onder audio blijft de standaard tekst "onkyo tx-906" staan.

Deze set is op een Philips 50PFP5532D aangesloten. Ik heb nog een nieuwere sony full hd scherm staan. misschien proberen om deze vanavond aan te sluiten maar dat wordt wel een gesleep.
Stel je vraag anders eens in het Onkyo discussie topic. Misschien dat ze daar iest weten. Wat nu blijkt is dat het toch niet echt een probleem van xbmc is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnve
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 15:33
Mr_Blobby schreef op zondag 19 februari 2012 @ 15:20:
[...]
Van de XBMC homepage:

[...]
Bij mij is die knop er dus niet 8)7

Mini-ITX GamePC: Core i5 3470 | 16GB DDR3 | GTX 970 4GB | Samsung 830 128GB | Dell u2711 (27", IPS,1440p), 2343BW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:40
2 mogelijkheden volgens mij:
- Je gebruikt niet Confluence als skin
- Je draait nog geen beta3

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTjuk
Verwijderd schreef op zondag 19 februari 2012 @ 00:06:
Deze onvolkomenheid zit al geruime tijd in xbmc. Ook bij andere afspeelformaten/containers wil dit voorkomen. De aangedragen oplossing is ook de oplossing die ik hanteer. Losse ondertitel pakken.

Er zijn diverse programma's om een ondertitel uit een Blu-Ray disc te halen, mocht je er geen kunnen vinden op de daarin gespecialiseerde sites.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anthirian
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16-09 01:03

Anthirian

In Trance We Trust

oohh schreef op zondag 19 februari 2012 @ 16:30:
Ik heb sinds een kleine week een HTPC met XBMC Live Eden Beta 3 draaien. Sick Beard en CouchPotato zorgen voor de content en mijn skin is ReFocus. Als ik 'Clean Library' doe, dan verdwijnen de series die uit Sick Beard verwijderd heb wel, maar na een restart zijn de 'folders' en fanart/banners/etc, weer gewoon terug. Heeft iemand hier een oplossing voor?
Heb je wel alle mappen ook van de hdd gegooid? Zolang de mappen er nog staan met .nfo's etc. wordt hij bij een library update gewoon weer meegenomen namelijk.

Mijn Films en TV Series, Games en Muziek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-10 16:22

seninha

god's right foot

Ik draai sinds een paar maanden XBMC 10.1 op mn Asrock 330.Alles wordt gestreamt vanuit mn server.

Gister heb ik een Nascar Race gedownload en nu valt me op dat het beeld steeds verspringt.
Dit is vooral te merken bij snelle camera bewegingen.

Hier info van XBMC:
Afbeeldingslocatie: http://i1093.photobucket.com/albums/i438/seninnha/e1a08134.jpg?t=1329741429

Afbeeldingslocatie: http://i1093.photobucket.com/albums/i438/seninnha/0def3f59.jpg?t=1329741437

Nou zie ik een framerate van 50fps. TV is een panasonic Plasma welke geen 24fps optie heeft.

Waar ligt het probleem en is dit makkelijk op te lossen?

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Schakel 'sync playback to display' in zodat Xbmc de framerate van het materiaal versnelt naar de verversingssnelheid van je TV.

Je kan gewoon de 'Record' knop gebruiken op je afstandsbediening om screenshots te nemen btw ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 16:26
Confluence XBMC Eden Beta3 op Apple TV 2.

Weet iemand hoe ik Microsoft Channel9 videos kan bekijken?

Ik vind er wel e.e.a. over op internet maar kan er geen wijs uit worden. :?

[ Voor 0% gewijzigd door technorabilia op 20-02-2012 14:55 . Reden: typo ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Pagina: 1 ... 24 ... 146 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]Let op!!

Als je een vraag stelt, vergeet dan niet:
- Eerst in de debug logging te kijken (eventueel mee te posten via http://www.xbmclogs.com/)!
- Het besturingssysteem te vermelden (OSX, Linux, Windows, ATV, iOS, Android, Raspberry Pi).
- Eventuele informatie als de versie (SVN, Stable, Nightly, XBMC Buntu, OpenELEC etc)
- Eventueel skin versie.

Let a.u.b. ook op met zaken waarvan de legaliteit in twijfel getrokken kan worden (add-ons en bijbehorende sites). Zie ook het algemeen beleid.~~~[/html]