[ervaringen] Kodi (voorheen XBMC Media Center) - Deel XV Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 23 ... 146 Laatste
Acties:
  • 1.081.043 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolverine3141
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-09 22:34
Otherside1982 schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 13:20:
[...]

Als ik de changelog van XBMC en FFMPEG goed gelezen heb, vermoed ik dat er een multithreaded h264 decoder gebruikt wordt in Eden.
XBMC heeft zich tot nu toe meer gericht op hardware-accelerated decoding via de GPU. Jouw GPU (AMD Radeon 3200) lijkt met te oud om dat te ondersteunen.
Je kan altijd eens proberen met een Live CD van XMBC Eden Beta, de live CD installeert niks en kan je dus gerust mee testen.
Oké bedankt voor de tips! Ik zal van het weekend eens wat gaan testen. Ook ga ik even die Live editie proberen idd. Kan het zijn dat Eden nog niet in de Live uitvoering is?

Overigens volgens deze site Wikipedia: Unified Video Decoder zou mijn HD 3200 wel UVD moeten ondersteunen. Is er geen mogelijkheid om UVD in XBMC te activeren voor Windows XP? :-(

iRacing profile | Racing rig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

DXVA?

Was effe vergeten dat het om XP ging :P

[ Voor 86% gewijzigd door Borromini op 03-02-2012 15:28 ]

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:49

DarkSide

theres no place like ::1

Het beste is om win7 te gaan gebruiken. Daar maak ik met een HD3100 gebruik van DXVA en dat werkt perfect

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweak_dude
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:07
Otherside1982 schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 13:20:
[...]

Als ik de changelog van XBMC en FFMPEG goed gelezen heb, vermoed ik dat er een multithreaded h264 decoder gebruikt wordt in Eden.
XBMC heeft zich tot nu toe meer gericht op hardware-accelerated decoding via de GPU. Jouw GPU (AMD Radeon 3200) lijkt met te oud om dat te ondersteunen.
Je kan altijd eens proberen met een Live CD van XMBC Eden Beta, de live CD installeert niks en kan je dus gerust mee testen.
Nee, helaas zit er nog en oude ffmpeg in Eden die nog niet multithreaded is. Oude XBMC versies hebben trouwens wel ffmpeg met multithreaded patches gehad maar volgens de developers gaf dat problemen. Begin 2011 heeft ffmpeg offciële multithreaded support gekregen die waarschijnlijk in de volgende XBMC terecht komt (Frodo). Dan ook eindelijk 10bit h264 support :)

Edit: DXVA onder XP kan trouwens ook met DS player voor XBMC. Is trouwens wel experimenteel, dus zal nog niet ideaal werken. DXVA is icm Ati kaarten onder XP trouwens sowieso niet compleet, decoding werkt maar tot level 4.1 oid. Maar gelukkig is het meeste materiaal <= L4.1.

[ Voor 13% gewijzigd door tweak_dude op 03-02-2012 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Grrr... :( Draai nu een week ofzo beta2; geen enkel probleem met installeren en voor zover ik kan zien werkt mijn Aeon nog steeds netjes en de plugins die ik gebruik werken ook allemaal vlekkeloos. Toen kwam ik MCERemote tegen; erg handig en de readme was ook duidelijk.

Goed, ik de settings toegepast op XBMC, PC herstart, XBMC gestart en de remote getest. Tot zover alles oke. Kom ik er net achter dat de Play/Pause knop op mijn HP HDX niet werkt (want normaal is de default action voor mijn mooie middelste knop om meteen een video te starten). Even rondsnuffelen in de Wiki en daar blijkt een aparte reg-key voor te zijn om een bepaalde code mee te geven.

Maar, die reg-key werkt weer niet in combinatie met MCERemote; die werkt weer met een keymappings.xml. Goed, xml opengetrokken, gekeken, ik niet snappen.

Help anyone?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwolf
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Je bedoelt waarschijnlijk keyboard.xml, hier staat de syntax, en hier een voorbeeld voor een MCE remote

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

mrwolf schreef op zondag 05 februari 2012 @ 11:22:
Je bedoelt waarschijnlijk keyboard.xml, hier staat de syntax, en hier een voorbeeld voor een MCE remote
d:)b & :X Ik ga kijken of ik de betreffende reg-file kan "omzetten" naar XML-commando's.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15:28
Voor de liefhebbers, Maraschino is nu ook als addon beschikbaar

http://www.openelec.tv/fo...eb-server-interface#24960

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05-10 01:34
Voor wie het gemist heeft: Een nieuw lid op het xbmc-forum heeft voor elkaar gekregen om DTS-HD MA te laten outputten richting je receiver.
http://forum.xbmc.org/sho...t=121877&highlight=dts-hd
Heb het zojuist getest en het blauwe lampje gaat branden op m'n denon 1909

PSN: djmurcielago

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:37
Als ik de zip wil installeren, krijg ik 'dependencies not met' (op beta2)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Fire69 schreef op zondag 05 februari 2012 @ 14:39:
[...]

Als ik de zip wil installeren, krijg ik 'dependencies not met' (op beta2)
Ik heb het zelf nog niet getest maar wat als je zelf de zip uitpakt in addon folder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Edit: ik heb wat zaken door elkaar gehaald, onderstaande reactie slaat enkel op de HD audio versie en heeft niets van doen met de reactie van Schumie die net boven deze reactie staat.

Ik heb de HD-Audio zip uitgepakt en de exe als administrator over de bestaande Beta2 installatie gezet, zonder foutmeldingen gekregen te hebben. Ik zie de "Dolby TrueHD capable receiver" als selecteerbare optie onder de geluidshardware. Ik kan nu echter geen praktijktest uitvoeren want er wordt nu TV gekeken op het main HD audo capable media center. M.a.w., ik kan de HD audio receiver nu even niet bereiken :)

Edit 2: Blu-Ray (images op schijf) met ondertitels worden nu ook goed ge-synced weergegeven, dat was eerder nog niet het geval.

Edit 3: Bij Blu-Ray (images op schijf) met menu's, worden de diverse hoofd streams er goed uitgepikt met de ondertitel in sync. Daarbij worden de diverse afzonderlijke delen (als voorbeeld Life van BBC) ook goed achter elkaar afgespeeld.

Edit 4: Bij een Harry Potter Blu-Ray image staat de ondertitel veel te kort in beeld, wel goed in sync maar wordt een fractie van een seconde weergegeven.
Aanvulling: een apart toegevoegde ondertitel wordt wel correct weergeven, dat is een alternatief waar ik wel mee kan leven.

[ Voor 62% gewijzigd door hardware-lover op 19-02-2012 02:32 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
schumi2004 schreef op zondag 05 februari 2012 @ 14:40:
[...]

Ik heb het zelf nog niet getest maar wat als je zelf de zip uitpakt in addon folder?
Ik denk dat dit roet in het eten gaat gooien...

code:
1
2
3
4
  <requires>
    <import addon="os.openelec.tv" version="2.0"/>
    <import addon="xbmc.python" version="2.0"/>
  </requires>

Ik snap het niet goed, dit werkt dus enkel op OpenElec? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Edit: Foutje, bedankt :)

[ Voor 101% gewijzigd door hardware-lover op 05-02-2012 16:59 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Da's een add-on die OpenELEC nodig heeft, en dat is Linux.

Geen flauw idee waarom zoiets specifiek OpenELEC nodig zou hebben.

[ Voor 37% gewijzigd door Borromini op 05-02-2012 17:07 ]

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Murcielago schreef op zondag 05 februari 2012 @ 14:12:
Voor wie het gemist heeft: Een nieuw lid op het xbmc-forum heeft voor elkaar gekregen om DTS-HD MA te laten outputten richting je receiver.
Ik heb net even de tijd gehad om het e.e.a. te proberen op mijn HTPC die aan een HD audio receiver hangt.
Voorzichtige conclusie, niet alle HD audio streams worden als HD audio naar de receiver gestuurd.

DTS-HD wordt als PCM weergegeven, Dolby True-HD en Dolby Digital+ (plus) worden wel als zodanig naar de receiver gestuurd. Ik moet nog uitgebreider testen en zal eens aparte testfiles binnenhengelen waarin verschillende HD audio streams verwerkt zijn. De HD audio-streams die wel goed worden weergegeven spelen zonder hapering o.i.d. af, dat is dus wel 100% in orde.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Borromini schreef op zondag 05 februari 2012 @ 17:01:
Da's een add-on die OpenELEC nodig heeft, en dat is Linux.

Geen flauw idee waarom zoiets specifiek OpenELEC nodig zou hebben.
Nee zie ik het nut ook niet van in nee, beetje jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Murcielago schreef op zondag 05 februari 2012 @ 14:12:
Voor mensen te enthousiast worden: alleen op Windows, jammer genoeg :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Ondertussen alle HD-audio formaten aan de praat gekregen, vooralsnog alleen onder Windows natuurlijk ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Iemand enig idee wat er mis gaat met mijn mp3 tags?

Ik heb 9 albums toegevoegd, allemaal op dezelfde manier.
Er zijn er echter maar 2 die correct gescrapped worden door XBMC. de overige 7 (welke in mp3tag helemaal gelijk zijn) niet, geen covers, geen genre enz.

Wat mis ik?

Tag ID's zijn ook gelijk. (ID3v2.3)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-09 11:20

thunder8

Het gedonder begint weer.

hardware-lover schreef op maandag 06 februari 2012 @ 16:55:
Ondertussen alle HD-audio formaten aan de praat gekregen, vooralsnog alleen onder Windows natuurlijk ;)
Hier ook. Heb alleen niet kunnen testen met Dolby TrueHD, want al mijn HD audio materiaal is DTS-HD MA.

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-09 11:20

thunder8

Het gedonder begint weer.

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Iemand al met users accounts gewerkt en shared library, hoe gaat dat met de watched indicators?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 05-10 18:25

j1nx

Geek - Enjoying life

schumi2004 schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 15:17:
Iemand al met users accounts gewerkt en shared library, hoe gaat dat met de watched indicators?
Nope staat bij mij nog steeds op de planning, maar ben wel geintresseerd in de uitkomst _/-\o_

Heb alwel mijn HTPC op de slaapkamer naar MySQL omgegooid, maar moet de rest nog ernaar toe gooien en het hele profiel gedoe uitzoeken.

Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
j1nx schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 16:01:
[...]

Nope staat bij mij nog steeds op de planning, maar ben wel geintresseerd in de uitkomst _/-\o_

Heb alwel mijn HTPC op de slaapkamer naar MySQL omgegooid, maar moet de rest nog ernaar toe gooien en het hele profiel gedoe uitzoeken.
Ik gaat het straks wel ff proberen, hoopte dat iemand mij al voor was dan hoef ik niet hele zwikje in te stellen :P

Even nog een schopje naar mijn eerdere MP3 probleem, iemand?

:edit:"
Zie net dat beta 3 uit is van XBMC (althans volgens OE git), toch maar even compilen en updaten. Hopelijk zit er verbetering in.

[ Voor 16% gewijzigd door schumi2004 op 07-02-2012 20:30 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
schumi2004 schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 15:17:
Hoe zie je dat juist in zijn werk gaan?
Je wilt dus een gescheiden library per user-account, maar wil in dezelfde database op je server?

Volgens mij gaat dat nog niet werken, aangezien de Libraries nu ook gescheiden .db-files zijn die in aparte folders staan per user-account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:49

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

schumi2004 schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 19:01:
[...]
Zie net dat beta 3 uit is van XBMC (althans volgens OE git), toch maar even compilen en updaten. Hopelijk zit er verbetering in.
Op de Linux ppa is beta 3 inmiddels ook te vinden. Door een apt-get upgrade uit te voeren ga je automatisch naar een nieuwe versie.

http://www.xbmcfreak.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Fire69 schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 21:32:
[...]

Hoe zie je dat juist in zijn werk gaan?
Je wilt dus een gescheiden library per user-account, maar wil in dezelfde database op je server?

Volgens mij gaat dat nog niet werken, aangezien de Libraries nu ook gescheiden .db-files zijn die in aparte folders staan per user-account.
Ik hoopte eigenlijk dat beide users een gescheiden watch indicator zouden hebben op een shared database.

Helaas zelf nog niet aan toegekomen om het te proberen maar er staat me iets van bij dat het in verleden ook al ter sprake gekomen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XBMC Eden Beta 3 is uit, zie xbmc.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Verwijderd schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 09:17:
XBMC Eden Beta 3 is uit, zie xbmc.org
Klopt, was al via repo te downloaden. Draai hem al en valt tot op heden nog niet tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:25
schumi2004 schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 09:26:
[...]

Klopt, was al via repo te downloaden. Draai hem al en valt tot op heden nog niet tegen.
Kun je die ook updaten vanuit XBMC, of moet ik gewoon alles opnieuw installeren?

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Phusebox schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 09:53:
[...]

Kun je die ook updaten vanuit XBMC, of moet ik gewoon alles opnieuw installeren?
Ik draai OpenELEC daar werkt auto update niet in maar gewoon de files in update folder gegooid en reboot, klaar.

En voor de andere platformen gewoon erover heen installeren of een pull op repo doen uit mijn hoofd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
In Openelec heb ik nu 2 keer geprobeerd te updaten, maar beide keren bleef openelec hangen bij het opstarten. Hij kon bepaalde zaken niet vinden. Dus toch maar weer een backup draaien van de belangrijke instellingen/database en opnieuw installeren. Valt uiteindelijk mee, maar kost me wel wat teveel moeite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
schumi2004 schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 09:54:
[...]

Ik draai OpenELEC daar werkt auto update niet in maar gewoon de files in update folder gegooid en reboot, klaar.

En voor de andere platformen gewoon erover heen installeren of een pull op repo doen uit mijn hoofd.
Ehm ja ik draai onder Windows, maar eroverheen gooien dan.

Heb sowieso een probleem, maar dat zal wel in de skin zitten, ik kan namelijk niet meer via movies een genre selecteren. Er gebeurt dan gewoon niets; zelfde geldt voor acteurs, regisseurs etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paskaal
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 05-10 18:50
Op xbmc.org kan ik geen Beta 3 vinden hoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Jelte schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 09:56:
In Openelec heb ik nu 2 keer geprobeerd te updaten, maar beide keren bleef openelec hangen bij het opstarten. Hij kon bepaalde zaken niet vinden. Dus toch maar weer een backup draaien van de belangrijke instellingen/database en opnieuw installeren. Valt uiteindelijk mee, maar kost me wel wat teveel moeite.
Dat heb ik ook al eens gehad en ik vermoed doordat er 1 of 2 commits te weinig mee gingen die noodzakelijk waren (eigen build), bijvoorbeeld kernel upgrade maar dan zonder de bijbehorende patches.

Toen hing deze ook en ik baalde als de pest dat ik geen backup had toen. Gebeurt me niet nog eens :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:45

OMX2000

By any means necessary...

Kan het kloppen dat in Beta 3 de sets niet zomaar werken. Ik heb de optie aangezet via Settings, maar in mijn film lijst zie ik niet dat ie sets maakt van bijv de Matrix of Bourne Trilogy...

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
OMX2000 schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 12:36:
Kan het kloppen dat in Beta 3 de sets niet zomaar werken. Ik heb de optie aangezet via Settings, maar in mijn film lijst zie ik niet dat ie sets maakt van bijv de Matrix of Bourne Trilogy...
Waar vind je die optie dan? Ik kan hem in Beta 2 niet vinden iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
In B2 had ik het ook niet, maar nu in B3 staat het wel bij Settings - Video - Library - Group movies in sets

Effe testen! :)

[edit]
Nope, werkt niet... :/

[ Voor 12% gewijzigd door Fire69 op 09-02-2012 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwolf
  • Niet online
Ik kan ook niet vinden hoe die sets dan zouden moeten werken. Voor zover ik weet heeft IMDB die info ook niet, en mijn scraper Moviemeter al helemaal niet. Ergens moet je toch aangeven dat films bij elkaar horen lijkt me, in een speciale tag in een .nfo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000

OMX2000

mrwolf schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 13:24:
Ik kan ook niet vinden hoe die sets dan zouden moeten werken. Voor zover ik weet heeft IMDB die info ook niet, en mijn scraper Moviemeter al helemaal niet. Ergens moet je toch aangeven dat films bij elkaar horen lijkt me, in een speciale tag in een .nfo?
Ik dacht gezien te hebben dat de imdb scraper sets ondersteunde... Nu weet ik niet of ik dan de moviemeter scraper uit moet zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-05 12:06

Acolyte57

Omnia Mutantur, Nihil Interit

Ik dacht dat de movie sets alleen met de TMDB scraper werkte?

~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwolf
  • Niet online
Maar weet ook iemand hoe het dan precies zit? Hoe weet XBMC dat een film bij een set hoort? Lijkt me in een .nfo te staan, dan kun je het bij wijze van spreken zelf nog wel toevoegen.

edit: zo dus

[ Voor 17% gewijzigd door mrwolf op 09-02-2012 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Yep, werkend gekregen. :)

Mijn scraper stond op IMDB, maar het moet dus TMDB zijn, die ondersteunt sets wel.
Dan had ik ook al .nfo's staan, dus XBMC gebruikte die ipv de scraper.
.nfo's effe verplaatst, films uit de Library verwijderd en een update laten doen en daar stond mooi een nieuw setje met 2 films erin 8)
Nee, zo dus niet meer :P
Vroeger moest het zo manueel, heb ik ook nog gedaan.
Maar nu is dat dus niet meer nodig!

[ Voor 33% gewijzigd door Fire69 op 09-02-2012 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bo0bz
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14:36
ik draai de laaste stabiele versie van xmbc (geloof v10.1!?) en heb de XOT-uzgv3 addon geinstalleerd. Ik krijg alleen bij elke zender een groen beeld ipv het programma. Iemand een idee hoe ik dit kan verhelpen? Draai het op Win7 overigens :)

EDIT: Ok ik heb het gevonden het gaat dan om DRM beveiliging... stom van me. Maar ik zit met een ander probleem: De meeste programma's werken niet en krijg ik een foutmelding en komt er een pop-up die zegt dat ik in het logbestand moet kijken. Iemand tips?

[ Voor 35% gewijzigd door Bo0bz op 09-02-2012 14:42 . Reden: Juiste versie nummer ]

7360wp | 17*320 OZO | 6* 320 WNW | PVoutput | Loria 6008 | Fujitsu AGYG09LV | Gasloos sinds 10-07-2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07:23
Uhm.. kijk in het logbestand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57

Acolyte57

mrwolf schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 13:45:
Maar weet ook iemand hoe het dan precies zit? Hoe weet XBMC dat een film bij een set hoort?
Dat vertelt TMDB aan XBMC tijdens het scrapen (blijkbaar).
Lijkt me in een .nfo te staan, dan kun je het bij wijze van spreken zelf nog wel toevoegen.
Dat kon allang handmatig via nfo's, maar niemand had echt zin om dat zelf te doen, daarom is deze feature dus handig :)

~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bo0bz
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14:36
Ja :9 I did! Wordt ik niet wijzer van ik zal hem toevoegen misschien wil er iemand naar kijken ;)

http://dl.dropbox.com/u/28454635/uzgPlugin.log
http://dl.dropbox.com/u/28454635/uzgPlugin.old.log

7360wp | 17*320 OZO | 6* 320 WNW | PVoutput | Loria 6008 | Fujitsu AGYG09LV | Gasloos sinds 10-07-2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kefding
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 03-10 13:22
Is het eigenlijk mogelijk om Nu24 in XBMC te bekijken?
Dat zou wel handig zijn :)

Last.FM | Trakt.TV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mpx200_05
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07-10 19:09
win 7 met eden beta 3: Muziek drie vragen:
1. hoe kom ik terug bij de afspeellijst bijvoorbeeld in de 'feestmix' als ik op een andere plaats in xbmc ben geweest?
2. als ik een nummer uit de feestmix verwijder, blijft deze dan nog wel in de library?
3. Bij fullscreen muziek is er geen fanart terwijl deze wel zichtbaar is in de afspeellijst.

Edit:
antw. 3:
a. Niet gevonden in de standaard Confluence, maar er is ook een gemodde versie.
Helaas hebben we daar een draaiende CD...
b. Transparancy als sking gebruiken werkt ook.

antw.: 1: spatiebalk (daar waar het geen pauze is)

[ Voor 31% gewijzigd door mpx200_05 op 13-02-2012 08:22 . Reden: nieuwe antwoorden op vraag 1 en 3 gevonden ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
inhakend op @mpx200_05 zijn vraag, hoe kom ik weer terug in het vorige scherm (met een MCE remote) als het scherm tijdens muziek afspelen overgeschakeld is naar visualisatie?

[ Voor 6% gewijzigd door schumi2004 op 09-02-2012 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000

OMX2000

Laatste daily build van openelec.tv geinstalleerd en viel me op dat ik van macroblocks af was. Vorige versie was de stable openelec (Dharma)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15-09 23:31
Bo0bz schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 18:36:
[...]

Ja :9 I did! Wordt ik niet wijzer van ik zal hem toevoegen misschien wil er iemand naar kijken ;)

http://dl.dropbox.com/u/28454635/uzgPlugin.log
http://dl.dropbox.com/u/28454635/uzgPlugin.old.log
Er zal Inderdaad weinig werken als je met een XBMC draait van bijna een jaar oud! Installeer XBMC Eden BETA 3 eens. Hou er rekening mee dat het meeste van RTL niet zal werken ivm. DRM.

Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naj_Geetsrev
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21-07 13:18
schumi2004 schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 09:54:
[...]

OpenELEC auto update werkt wel. Alleen hij auto update uiteraard alleen naar stables. ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Naj_Geetsrev schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 09:07:
[...]

OpenELEC auto update werkt wel. Alleen hij auto update uiteraard alleen naar stables. ;).
Dus werkt het niet (pre-eden ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14:23
Naj_Geetsrev schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 09:07:
[...]

Men zou ook een optie kunnen inbouwen of je wilt automatisch upgraden naar stable of naar development!
Zo ingewikkeld hoeft dat toch niet te zijn?
Scheelt een hoop gedoe met het handmatig overzetten van nieuwe versies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
HoppyF schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 10:52:
[...]

Men zou ook een optie kunnen inbouwen of je wilt automatisch upgraden naar stable of naar development!
Zo ingewikkeld hoeft dat toch niet te zijn?
Scheelt een hoop gedoe met het handmatig overzetten van nieuwe versies.
Denk niet dat dit gewenst is aangezien de dev builds nog wel eens wat kuren kunnen hebben wat je een gewone gebruiker niet wil aandoen.
Zou alleen maar een negatief effect kunnen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Nu online
GroteBozewolf schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 09:05:
[...]
Hou er rekening mee dat het meeste van RTL niet zal werken ivm. DRM.
Is hier nog iets mee te doen? Als ik in mediaplayer een stream van RTL opende kwam er een venster met een betaalmogelijkheid. Heb je al eens aan een samenwerking met RTL gedacht of juist heel bewust niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14:23
schumi2004 schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 11:47:
[...]

Denk niet dat dit gewenst is aangezien de dev builds nog wel eens wat kuren kunnen hebben wat je een gewone gebruiker niet wil aandoen.
Zou alleen maar een negatief effect kunnen hebben.
Ik bedoel dus niet altijd de laatste development release updaten maar de keuze om OF de stable release OF de development release automatisch te laten upgraden.
Dus totaal drie keuzes die je kunt maken: 1. geen updates, 2 stable, 3. development.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
HoppyF schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 15:19:
[...]

Ik bedoel dus niet altijd de laatste development release updaten maar de keuze om OF de stable release OF de development release automatisch te laten upgraden.
Dus totaal drie keuzes die je kunt maken: 1. geen updates, 2 stable, 3. development.
Dan denk ik dat het beter is te kiezen voor een update functie in de dev builds voor alleen dev en in de stable voor alleen stable (zoals het nu al is)

Overigens na wat ge-chat te hebben met xe en sraue is mij duidelijk geworden dat dat ook niet het gewenste effect geeft. Het is namelijk zo dat zo nu en dan een clean install nodig is, zo ook mijn ervaringen dat na diverse dev updates je systeem instabiel begint te worden. Ook vanuit het trouble shoot oogpunt is mijn inziens een clean install beter zonder toeters en bellen. Er moeten tenslotte fouten uitgehaald worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15-09 23:31
Dennisdn schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 13:43:
[...]

Is hier nog iets mee te doen? Als ik in mediaplayer een stream van RTL opende kwam er een venster met een betaalmogelijkheid. Heb je al eens aan een samenwerking met RTL gedacht of juist heel bewust niet?
Heel bewust niet. Op het moment dat ik dat zou gaan doen, wordt alles een stuk complexer. Veikigheid gaat dan een issue worden en dan moet er opeens betalingsverkeer worden afgehandeld. Daar zitten teveel haken en ogen aan.

Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwin.heukels
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 05-12-2020
Bo0bz schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 14:14:
ik draai de laaste stabiele versie van xmbc (geloof v10.1!?) en heb de XOT-uzgv3 addon geinstalleerd. Ik krijg alleen bij elke zender een groen beeld ipv het programma. Iemand een idee hoe ik dit kan verhelpen? Draai het op Win7 overigens :)
ik heb soortgelijke setup (Win7) en heb net de XOT-uzgv3 repository via ZIP-file geinstalleerd.
vervolgens via Get AddOns de verschillende mogelijkheden binnengehaald en een aantal enabled.
nu komen ze alleen niet in mijn keuze-lijstje onder Video - AddOns tussen mijn andere video add ons?
ze staan wel keurig in het overzicht 'all add-ons' met 'enabled' erachter?
Afbeeldingslocatie: http://i182.photobucket.com/albums/x84/Erwinner/screendump_xbmx_XOT_addons.jpg

hoe kan ik ze nu starten?

one life, live it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Nu online
GroteBozewolf schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 15:55:
[...]

Heel bewust niet. Op het moment dat ik dat zou gaan doen, wordt alles een stuk complexer. Veikigheid gaat dan een issue worden en dan moet er opeens betalingsverkeer worden afgehandeld. Daar zitten teveel haken en ogen aan.
Goed punt, het moet wel leuk blijven om te doen.
erwin.heukels schreef op zaterdag 11 februari 2012 @ 07:31:
[...]

ik heb soortgelijke setup (Win7) en heb net de XOT-uzgv3 repository via ZIP-file geinstalleerd.
vervolgens via Get AddOns de verschillende mogelijkheden binnengehaald en een aantal enabled.
nu komen ze alleen niet in mijn keuze-lijstje onder Video - AddOns tussen mijn andere video add ons?
ze staan wel keurig in het overzicht 'all add-ons' met 'enabled' erachter?
[afbeelding]

hoe kan ik ze nu starten?
Kijk eens bij programma addons?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwin.heukels
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 05-12-2020
Kijk eens bij programma addons?
Top! Dat werkt super! Nu ook vanuit één scherm direct alle streams die ik wil gebruiken dus werkt super _/-\o_

one life, live it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat zijn eigenlijk goede instellingen voor XBMC onder Windows 7 (Ultimate)? Ik krijg het maar niet goed.
Zonder DXVA2 aan veel frameloss en met DXVA2 aan blokkerig beeld. Beiden zijn niet om aan te zien.
Ik heb de Intel HD driver al eens opnieuw geinstalleerd, XBMC ook maar het blijft bagger.

Hoe kan ik zonder hardwareversnelling de boel zo instellen dat het wel vloeiend gaat of is er toch een manier om die hardwareversnelling te gebruiken?
Ik heb een G530/H61 setup met HD2000.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 11-02-2012 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000

OMX2000

Verwijderd schreef op zaterdag 11 februari 2012 @ 11:45:
Wat zijn eigenlijk goede instellingen voor XBMC onder Windows 7 (Ultimate)? Ik krijg het maar niet goed.
Zonder DXVA2 aan veel frameloss en met DXVA2 aan blokkerig beeld. Beiden zijn niet om aan te zien.
Ik heb de Intel HD driver al eens opnieuw geinstalleerd, XBMC ook maar het blijft bagger.

Hoe kan ik zonder hardwareversnelling de boel zo instellen dat het wel vloeiend gaat of is er toch een manier om die hardwareversnelling te gebruiken?
Ik heb een G530/H61 setup met HD2000.
Probeer XBMCbuntu eens, hoef je niet te installeren en zie je of kwaliteit beter is

By the way G530 heeft geen hd 2000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Ik heb al her en der gezocht en mogelijk heb ik er overheen gelezen, maar is er een sneltoets (op een MCE afstandsbediening) waarmee je, bij het kijken naar film/TV-serie, direct naar de ondertitel selectie kunt gaan?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je hebt gelijk.
Raar maar waar, ik heb nog een paar keer XBMC eraf gegooid en opnieuw geinstalleerd en daarna de beta geprobeerd. Niks meer aan het handje. :-)
Ik baal er altijd enorm van als iets opgelost is en ik weet niet hoe maar ik laat het deze keer maar een keer zitten, lang genoeg mee bezig geweest....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Nu online
erwin.heukels schreef op zaterdag 11 februari 2012 @ 10:29:
[...]

Top! Dat werkt super! Nu ook vanuit één scherm direct alle streams die ik wil gebruiken dus werkt super _/-\o_
Wat ik altijd doe is XOT als favoriet instellen, en dan een knop ervoor in het hoofdmenu maken. Scheelt elke keer een paar klikken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Blobby
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:09
hardware-lover schreef op zaterdag 11 februari 2012 @ 14:01:
Ik heb al her en der gezocht en mogelijk heb ik er overheen gelezen, maar is er een sneltoets (op een MCE afstandsbediening) waarmee je, bij het kijken naar film/TV-serie, direct naar de ondertitel selectie kunt gaan?
Dit kan door het aanmaken van een bestand keyboard.xml
  • Windows - %APPDATA%\xbmc\userdata\keymaps\keyboard.xml
  • Linux - $home/.xbmc/userdata/keymaps/keyboard.xml
Dit bestand keyboard.xml vullen met:
code:
1
2
3
4
5
6
7
<keymap>
    <FullscreenVideo>
        <remote>
            <blue>XBMC.RunScript(script.xbmc.subtitles)</blue>
        </remote>
    </FullscreenVideo>
</keymap>
Hiermee open je direct de ondertitel addon tijdens het kijken van een film met de blauwe toets van de MCE remote.
Meer tips voor de subtitle addon:
  • Het automatisch downloaden van synchrone ondertitels gaat door in de XBMC subtitles addon de optie:
    Auto download first "sync" subtitle te activeren.
  • En als je daarnaast ook nog de optie: Search next available service if no results are found activeert, gaat die automatisch via een andere service (website) zoeken naar ondertitels als er met de huidige service helemaal geen ondertitels zijn gevonden.
  • Niet alle zoekservices van het script kunnen goed bepalen of het synchrone ondertitels zijn.
    Bierdopje.com en Opensubtitles.org bijvoorbeeld wel, maar Ondertitel.com niet (misschien dat ik het voor die laatste ook nog wel een keer kan inbouwen).

en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Gaan we proberen.

De onderste tips had ik al uitgevoerd maar toch mijn waardering voor het aanhalen daarvan.

Ik ben al jaren MediaPortal gebruiker en heb daarnaast altijd een actieve XBMC installatie gehad.
XBMC is voor mij nu zover gekomen dat ik hem serieus aan het vergelijken ben met MediaPortal, daarbij loop ik natuurlijk tegen een wat andere bediening aan maar dat zou de pret niet mogen drukken.

De hoofdreden dat ik XBMC meestal nog links liet liggen was door de minder complete BluRay (image op schijf) afhandeling maar deze is nu dusdanig goed dat de grootste hindernis nu is weggenomen. Daarbij wordt bij BluRay weergave ook amBX nog eens ondersteund, een extra pluspunt. En daar is sinds kort de HD-audio ondersteuning ook nog eens bijgekomen dus v.w.b. mogelijkheden top.
Nu nog de puntjes op de i en dan mag mijn gezin zelf weten wat ze willen gebruiken. Zowel MediaPoral als XBMC is vanaf de afstandsbediening te starten. De tijd zal het leren :)

Ik zal beide players blijven volgen en proberen. Ik zou niet weten waarom ik mijn geld (spreekwoordelijk dan) op één paard zou moeten zetten.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000

OMX2000

Maraschino op OpenElec werkt niet echt lekker hier. Krijgt geen verbinding met XBMC. Alleen Sickbeard werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
OMX2000 schreef op zaterdag 11 februari 2012 @ 18:35:
Maraschino op OpenElec werkt niet echt lekker hier. Krijgt geen verbinding met XBMC. Alleen Sickbeard werkt.
Heb je wel een IP adres ingevoerd ipv een hostname? (dus geen localhost maar box z'n IP)

Werkt namelijk perfect hier.

update:
Iemand die mij vertellen kan welk item in remote.xml verantwoordelijk is voor het visualisation screen? (met afspelen van muziek?)

Wat ik wil is 1 button op mijn MCE remote om fatsoenlijk terug te gaan naar vorige pagina, tot op heden is me dat nog niet gelukt.

[ Voor 34% gewijzigd door schumi2004 op 12-02-2012 01:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borduif81
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14:35
Ik probeer al een aantal dagen DTS-HD aan de praat te krijgen maar dit is me tot op heden niet gelukt.

Volgens mij ondersteund al mijn apparatuur wel DTS-HD:

Onkyo TX-906
GA-H55M-UD2H met een intel I3
Allemaal met de laatste officiële driver gedownload van http://www.gigabyte.com/p...uct-page.aspx?pid=3309#dl

Ik draai met Windows 7 pro 64bit icm XBMC Beta 3 incl HD

Settings in XBMC:
Audio output HDMI
Receiver support DTS-HD master audio
alle opties aangevinkt van dolby digital(AC3) capable receiver en dolby TrueHD capable receiver

Output naar een WASAPI Onkyo 906 High definition audio

Ik heb verschillende bronnen geprobeerd bv de blueray demo disc 15

Als er dan een DTS-HD audio spoor selecteer dan krijg ik de melding failed to initialize audio en dan hoor ik niks meer en video schokt.

Zet ik de instellingen van XBMC op:
Receiver support DTS High def audio en reduced (core) dan schakelt xbmc audio terug naar DTS en dan werkt het wel. Alleen geen blauw HD lampje op mijn versterker.

Ik kom er niet meer uit. Wie kan mij helpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
@Borduif81, zoals ik het heb begrepen zit er een Realtek ALC889 op het moederbord en deze lijkt geen Bitstream audio te ondersteunen, dit kan enkel als loss-less (PCM) naar je receiver gestuurd worden.

Wat gebeurd er als je kiest voor "- receiver gets other dts formats" > "Decoded (lpcm)"?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57

Acolyte57

Mr_Blobby schreef op zaterdag 11 februari 2012 @ 15:30:
Niet alle zoekservices van het script kunnen goed bepalen of het synchrone ondertitels zijn.
Bierdopje.com en Opensubtitles.org bijvoorbeeld wel, maar Ondertitel.com niet (misschien dat ik het voor die laatste ook nog wel een keer kan inbouwen).
Hoe wordt dat uberhaupt bepaald? Tot nu toe is het vrij hit & miss als ik een sub met 'sync' erbij download of hij ook daadwerkelijk past bij mijn film.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Acolyte57 schreef op maandag 13 februari 2012 @ 13:27:
[...]

Hoe wordt dat uberhaupt bepaald? Tot nu toe is het vrij hit & miss als ik een sub met 'sync' erbij download of hij ook daadwerkelijk past bij mijn film.
Of hij pakt hem gewoon niet terwijl subs duidelijk aanwezig izjn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Mr_Blobby schreef op zaterdag 11 februari 2012 @ 15:30:
[knip]

Dit bestand keyboard.xml vullen met:
code:
1
2
3
4
5
6
7
<keymap>
    <FullscreenVideo>
        <remote>
            <blue>XBMC.RunScript(script.xbmc.subtitles)</blue>
        </remote>
    </FullscreenVideo>
</keymap>
Hiermee open je direct de ondertitel addon tijdens het kijken van een film met de blauwe toets van de MCE remote.
[knip]
Aangemaakt (copy/paste van wat hierboven staat), en op de locatie neergezet die aangegeven staat maar XBMC reageert er niet op. Dien ik nog wat zaken aan of uit te zetten? De Sub-addon staat 100% zeker geïnstalleerd en kan ik ook bereiken door de balk boven in beeld te activeren (tijdens het afspelen oproepbaar). Ik beschik over de originele MCE afstandsbediening.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
hardware-lover schreef op maandag 13 februari 2012 @ 13:28:
[...]

Aangemaakt (copy/paste van wat hierboven staat), en op de locatie neergezet die aangegeven staat maar XBMC reageert er niet op. Dien ik nog wat zaken aan of uit te zetten? De Sub-addon staat 100% zeker geïnstalleerd en kan ik ook bereiken door de balk boven in beeld te activeren (tijdens het afspelen oproepbaar). Ik beschik over de originele MCE afstandsbediening.
Bij mij heet de file keymap.xml ipv keyboard.xml.

Reboot gedaan van systeem/xbmc, en subtitle addon geconfigureerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57

Acolyte57

Misschien handig om eerst even te testen met een ongebruikte knop op het reguliere toetsenbord, om te zien of het probleem zit in je functie-aanroep of dat er bij de MCE keymap iets mis gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkO
  • Laatst online: 07-10 21:35
Even een vraag/opmerking aangaande de XOT-Uzg plugin;

Ik heb ‘m ruim een half jaar geleden geïnstalleerd, maar ik merk dat ik ‘m amper gebruik vanwege de enorm slechte kwaliteit van de uitzendingen. Ik neem even als voorbeeld het gedeelte van uitzending gemist. Ik heb wel ’s de Lama’s of Top Gear terug gekeken, maar het beeld is van zulke matige kwaliteit dat de lol van het kijken er snel vanaf is. Ik kijk op een 42” plasma en als je eenmaal HD content (of DVD kwaliteit for that matter) gewend bent dan is het gewoon niet om aan te gluren… Ben ik nou zo verwend of delen anderen ook deze mening? :/

Dan gelijk een vervolgvraag; is er nog een verbetering te verwachten qua kwaliteit over een tijdje of is het technisch gewoon niet mogelijk?

Dit is overigens geen kritiek op de maker, want het is verder een uitstekende plug-in en ik ben blij dat er uberhaubt zoiets bestaat. _/-\o_

"Life's a bitch and then you die.. That's why we get high, cause you never know when you're gonna go.."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57

Acolyte57

Ik heb precies hetzelfde JunkO. Ik waardeer het concept ontzettend en installeer het bij elke XBMC setup die ik ergens neerzet, maar in de praktijk gebruik ik het echt alleen als ik geen andere keuze heb en het alsnog moet en zal zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borduif81
hardware-lover schreef op maandag 13 februari 2012 @ 13:18:
@Borduif81, zoals ik het heb begrepen zit er een Realtek ALC889 op het moederbord en deze lijkt geen Bitstream audio te ondersteunen, dit kan enkel als loss-less (PCM) naar je receiver gestuurd worden.

Wat gebeurd er als je kiest voor "- receiver gets other dts formats" > "Decoded (lpcm)"?
Ik dacht dat de I3 standaard bitstream audio ondersteunde. Ik had deze optie al wel geprobeerd en dit werkte ook niet. Volgens mij kreeg ik dezelfde foutmelding maar ik zal het vanavond opnieuw proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Nu online
JunkO schreef op maandag 13 februari 2012 @ 14:36:
Even een vraag/opmerking aangaande de XOT-Uzg plugin;

Ik heb ‘m ruim een half jaar geleden geïnstalleerd, maar ik merk dat ik ‘m amper gebruik vanwege de enorm slechte kwaliteit van de uitzendingen. Ik neem even als voorbeeld het gedeelte van uitzending gemist. Ik heb wel ’s de Lama’s of Top Gear terug gekeken, maar het beeld is van zulke matige kwaliteit dat de lol van het kijken er snel vanaf is. Ik kijk op een 42” plasma en als je eenmaal HD content (of DVD kwaliteit for that matter) gewend bent dan is het gewoon niet om aan te gluren… Ben ik nou zo verwend of delen anderen ook deze mening? :/

Dan gelijk een vervolgvraag; is er nog een verbetering te verwachten qua kwaliteit over een tijdje of is het technisch gewoon niet mogelijk?
Voor Top Gear is er niets aan te doen. Ligt ook niet aan XOT. Veronica zet zelf gewoon verschikkelijk slechte bestanden online. De Lama's durf ik niet te zeggen omdat ik die nog nooit via XOT heb bekeken. Maar uitzendinggemist van NL1 tm NL3 en iRTL enzo moeten gewoon super strak zijn.

Als je bij de uitzendinggemist van NL1 tm NL3 matig beeld hebt, moet je XOT er helemaal afgooien, en opnieuw via de XOT repository installeren. Dat scheelde bij mij enorm omdat ik blijkbaar nog naar een oudere stream-kwaliteit keek. Ook updaten gaat dan heel eenvoudig.

[ Voor 12% gewijzigd door Dennisdn op 13-02-2012 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57

Acolyte57

Dennisdn schreef op maandag 13 februari 2012 @ 14:50:
Als je bij de uitzendinggemist van NL1 tm NL3 matig beeld hebt, moet je XOT er helemaal afgooien, en opnieuw via de XOT repository installeren. Dat scheelde bij mij enorm omdat ik blijkbaar nog naar een oudere stream-kwaliteit keek. Ook updaten gaat dan heel eenvoudig.
Oh, dat ga ik even proberen. Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkO
Dennisdn schreef op maandag 13 februari 2012 @ 14:50:
[...]
Ok, gelijk maar even proberen vanavond!

[ Voor 46% gewijzigd door JunkO op 13-02-2012 15:14 ]

"Life's a bitch and then you die.. That's why we get high, cause you never know when you're gonna go.."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
schumi2004 schreef op maandag 13 februari 2012 @ 13:30:
[...]

Bij mij heet de file keymap.xml ipv keyboard.xml.

Reboot gedaan van systeem/xbmc, en subtitle addon geconfigureerd?
Ja, en ja. Ook een rename van het bestand keyboard > keymap maakt niet uit.
Edit: het zou volgens XBMC info toch keyboard.xml moeten zijn en niet keymap.xml

http://wiki.xbmc.org/index.php?title=Modifying_keyboard.xml

Ik zal eens nakijken of mijn setup niet is "vervuild" door een eerdere aanpassing waardoor bepaalde toetsen niet willen reageren. De standaard MCE toetsen werken verder prima.

[ Voor 16% gewijzigd door hardware-lover op 13-02-2012 16:02 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Nu online
Laatst heb ik een nieuwe Windows NAS/HTPC in elkaar gezet om de oude (ION systeem) te vervangen. Echter werkt alles nu een stuk beter; het is sneller, 5.1 geluid werkt beter dan op de ION en het geheel verbruikt minder stroom :).

Echter loop ik nog steeds tegen één probleem aan: 24p content. Nu had ik dit probleem ook op mijn ION systeem waar het met een of andere SVN build plots was opgelost en het goed werkte, maar nu met mijn nieuwe systeem werkt het voor geen meter. Relevante systeemconfiguratie:
  • Intel Core i3-2105 met Intel HD Graphics 3000
  • Analoog 5.1 geluid (onboard Realtek)
  • Sharp LC-40LE700E televisie
  • Windows 7 Professional (64-bit)
  • XBMC pre-eden beta 3 (met XeBoo skin)
  • Laatste drivers van alle fabrikanten geïnstalleerd
Zoals ik al zei, alles werkt behalve het aanpassen naar refresh rate. Mijn televisie springt wel op de juiste refresh rate, maar het beeld wordt 'choppy', net of er constant flink wat frames geskipped worden. Nu heb ik al met verschillende instellingen gespeeld waaronder DXVA(2) aan en uitzetten, en de rendermethode, maar het wordt er niet beter op. Ook op de televisie vanalles al geprobeerd - alhoewel deze nu op dezelfde instellingen als met mijn ION.

Dus zijn er toevallig nog mensen met tips voor deze configuratie - behalve het switchen naar Linux?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

24p is een bekend probleem op Intel. Hun GPUs ondersteunen dat nog steeds niet correct.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTjuk
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:05
Heb sinds vandaag een raar probleem met mijn OpenElec installatie.

Het systeem boot, vervolgens probeer je een film te starten/muziek af te spelen, maar na zo'n 30 seconden wordt het beeld zwart en kom je terug in het hoofdscherm.

Het hele systeem start niet opnieuw op, maar het kapt waar het mee bezig is en begint dan weer op het hoofdscherm.

Ook als ik niks doe ,doet dit zich iedere 30 seconden voor.

Iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn of hoe ik meer info kan verkrijgen.

Draai al geruime tijd r9469 naar alle tevredenheid.

Alweer opgelost. Vermoed dat er twee keer hetzelfde IP adres is uitgedeeld geworden. Geen verklaring voor.

:( te vroeg gejuicht...

## Update ##

Inmiddels op een andere USB stick beta 3 geinstalleerd van OpenElec en het draait weer als vanouds. :)

[ Voor 20% gewijzigd door DeTjuk op 15-02-2012 18:17 ]

[PSN: DeTjuK] Follow your instinct, no one beats you with character and balls.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000

OMX2000

Borromini schreef op maandag 13 februari 2012 @ 17:12:
24p is een bekend probleem op Intel. Hun GPUs ondersteunen dat nog steeds niet correct.
Blijft dit nou terugkomen? Op Windows met UAC uit werkt het goed genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Nu online
OMX2000 schreef op maandag 13 februari 2012 @ 18:00:
[...]

Deze had ik wel al gevonden, maar nog geen tijd gehad om te testen. Morgen eens proberen of het daarmee is opgelost. Vreemd genoeg had ik ook problemen met mijn Nvidia Geforce 9400 en 24p. Want het is dus niet alleen op 23.976Hz, maar ook op 24Hz materiaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borduif81
hardware-lover schreef op maandag 13 februari 2012 @ 13:18:

Helaas, dat werkt ook niet. Dezelfde foutmelding.
Als ik XBMC op decoded lpcm en op DTS-HD High resolution audio zet ipv DTS-HD Master audio en op reduced, dan komt er wel geluid uit en komt er alleen DTS of Dolby Digital in het scherm te staan.
Iemand nog een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

OMX2000 schreef op maandag 13 februari 2012 @ 18:00:
[...]

Tsja, het feit dat het blijft terugkomen geeft toch duidelijk aan dat het een probleem is, of niet? Da's een workaround, geen fix van Intel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkO
JunkO schreef op maandag 13 februari 2012 @ 15:12:
[...]

Ok, gelijk maar even proberen vanavond!
Nou ik zie dat ik XOT:Uzg versie 3.2.12 heb draaien dus de meest recente. Dan kan het daar toch niet aan liggen of wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000

OMX2000

Borromini schreef op maandag 13 februari 2012 @ 20:15:
[...]

Tsja, het feit dat het blijft terugkomen geeft toch duidelijk aan dat het een probleem is, of niet? Da's een workaround, geen fix van Intel.
Intel heeft een driver aanpassing en een bios update uitgebracht, waarmee de situatie nu even slecht is als bijv nVidia.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Nu online
JunkO schreef op maandag 13 februari 2012 @ 20:43:
[...]

Nou ik zie dat ik XOT:Uzg versie 3.2.12 heb draaien dus de meest recente. Dan kan het daar toch niet aan liggen of wel?
Dan weet ik het ook niet. Heb bij UZG en iRTL gewoon goed beeld. Geen HD kwaliteit, misschien ook geen dvd, maar in ieder geval niet slechter dan met de streams via de officiële sites. XBMC en XOT kunnen al een heleboel, maar geen slechte bronnen upscalen.

[ Voor 7% gewijzigd door Dennisdn op 13-02-2012 20:52 ]

Pagina: 1 ... 23 ... 146 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]Let op!!

Als je een vraag stelt, vergeet dan niet:
- Eerst in de debug logging te kijken (eventueel mee te posten via http://www.xbmclogs.com/)!
- Het besturingssysteem te vermelden (OSX, Linux, Windows, ATV, iOS, Android, Raspberry Pi).
- Eventuele informatie als de versie (SVN, Stable, Nightly, XBMC Buntu, OpenELEC etc)
- Eventueel skin versie.

Let a.u.b. ook op met zaken waarvan de legaliteit in twijfel getrokken kan worden (add-ons en bijbehorende sites). Zie ook het algemeen beleid.~~~[/html]