[ervaringen] Kodi (voorheen XBMC Media Center) - Deel XV Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 22 ... 146 Laatste
Acties:
  • 1.081.043 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hogader
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09:00
Op dit moment zit ik mijn home theater compleet goed af te stellen en dat betekent ook mijn XMBC installatie beter finetunen.

Nu heb ik een kleine vraag. Is het mogelijk om bij het starten van XBMC automatisch een bepaalde video af te laten spelen. Het leek me namelijk leuk om een aangepaste versie van de IMAX theater optimization crosscheck af te laten spelen zodra XBMC opstart.

Iemand enig idee of het mogelijk is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Nielsjuhz schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 00:06:
[knip]

En zou de Fusion E-350 processor wel blu-ray films af kunnen spelen? (Mkv bestanden van 14GB).
En zou zo'n opstelling ook nog beetje energiezuinig zijn? Want zie wel veel mensen bij het grote zfs topic dat ze zo'n moederbord gebruiken en wel tegen de 40w aan zitten als nasje.
Hardware-matig is er geen beperking, met de juiste software en instellingen kan de E-350 dat probleemloos voor elkaar krijgen. Een MKV bestand (hoe groot dan ook) zou ik echter geen Blu-Ray film willen noemen, dan zou het toch om m2ts moeten gaan. Hoe dan ook, beiden formaten hoeven geen probleem te geven.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Jelte schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 22:30:
Specifiek probleem van de Zotac AD10 is dat de signalen van de externe IR op een vreemde manier worden verwerkt in XBMC. En dat een custom remote.xml/keyboard.xml me tot nu toe nog geen soelaas heeft geboden. Daarom hoopte ik zoiets als wat je voorstelde te regelen.

Ik moet er gewoon eens rustig voor gaan zitten en kijken wat er te doen is met de plextor methode.
Ik gebruik de interne IR (maar die heeft een enorm belabberd bereik, dus misschien dat ik de USB transceiver uiteindelijk wel aansluit). Ik weet dat OpenELEC een patch gebruikt voor de externe receiver:

https://github.com/OpenEL...inelplus-remote-0.1.patch

Mijn suggestie: test even een minimale Ubuntu install met de Xbmc XvBA PPA.

[ Voor 12% gewijzigd door Borromini op 26-01-2012 01:01 ]

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Nielsjuhz schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 00:06:En zou de Fusion E-350 processor wel blu-ray films af kunnen spelen? (Mkv bestanden van 14GB).
En zou zo'n opstelling ook nog beetje energiezuinig zijn? Want zie wel veel mensen bij het grote zfs topic dat ze zo'n moederbord gebruiken en wel tegen de 40w aan zitten als nasje.
Zuinigheid hangt volledig af van je setup, je aantal schijven e.d.

De Zotac Nano AD10 (E-350) zou zo'n 20W gebruiken, en onder full load 40W. Met hardwareversnelling (XvBA onder Linux) zal je daar nooit aan raken. Ik heb vorige week een Nano AD10 aangeschaft, Linux op gegooid, Xbmc met XvBA-ondersteuning gecompileerd en dat ding trekt dat met de vingers in de neus. CPU-gebruik: 20% op beide cores, beide cores op 800 MHz geklokt (klokt naar 1,6 GHz indien nodig), de HD6310 doet al het werk :).

BBC Planet Earth, Full HD rip:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/MMKbs.jpg

De enige beperking die XvBA voorlopig heeft is dat het niet alle High@L5.1 encodes afspeelt - jammer genoeg zijn er simpelen van geest die denken dat een 720p rip per sé dat profiel nodig heeft (Full HD past perfect in High@L4.1, btw, daar is meer dan genoeg bandbreedte voor). Dus je moet je media checken (bv. met mediainfo) om te zien of daar iets tussen zit.

[ Voor 4% gewijzigd door Borromini op 26-01-2012 08:48 ]

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Borromini schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 00:53:
[...]

Ik gebruik de interne IR (maar die heeft een enorm belabberd bereik, dus misschien dat ik de USB transceiver uiteindelijk wel aansluit). Ik weet dat OpenELEC een patch gebruikt voor de externe receiver:

https://github.com/OpenEL...inelplus-remote-0.1.patch

Mijn suggestie: test even een minimale Ubuntu install met de Xbmc XvBA PPA.
In die patch staan maar een paar knoppen genoteerd.

Wat ik wel gezien heb is dat de spinel plus meer knoppen zou moeten herkennen. Maar ik heb geen idee hoe ik deze toe moet voegen/veranderen. Blijkbaar worden de acties omgezet in keystrokes in openelec/XBMC. En helaas zitten op de ab die je bij de AD10 krijgt maar een beperkt aantal knoppen.

Dus als ik een profiel kan vinden in de Harmony software waar wel al die spinel knoppen inzitten ben ik er geloof ik ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Jelte schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 10:43:
[...]
In die patch staan maar een paar knoppen genoteerd.

Wat ik wel gezien heb is dat de spinel plus meer knoppen zou moeten herkennen. Maar ik heb geen idee hoe ik deze toe moet voegen/veranderen. Blijkbaar worden de acties omgezet in keystrokes in openelec/XBMC. En helaas zitten op de ab die je bij de AD10 krijgt maar een beperkt aantal knoppen.

Dus als ik een profiel kan vinden in de Harmony software waar wel al die spinel knoppen inzitten ben ik er geloof ik ook.
Heb je het Zotac Nano AD10-profiel al geprobeerd? Dat staat er in ieder geval wel in, maar niet alle knoppen zijn dan beschikbaar. Dat werkte wel voor mij - geen dubbele toetsaanslagen en dergelijke. Wel alleen met de internet IR getest.

[ Voor 12% gewijzigd door Borromini op 26-01-2012 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Die werkt inderdaad, maar erg beperkt wat mij betreft. Functies die ik veel gebruik (zoals menu en contextmenu) zijn niet beschikbaar.

Nu zijn er wel wat andere buttons die ik niet gebruik op die zotac remote, maar ideaal is het niet. Het geeft een boel geneuzel en ik wil het gewoon netjes opgelost hebben. Bijvoorbeeld door een profiel in de Harmony software die al de spinel plus commands bevat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hogader
  • Laatst online: 09:00
Hogader schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 00:45:
Op dit moment zit ik mijn home theater compleet goed af te stellen en dat betekent ook mijn XMBC installatie beter finetunen.

Nu heb ik een kleine vraag. Is het mogelijk om bij het starten van XBMC automatisch een bepaalde video af te laten spelen. Het leek me namelijk leuk om een aangepaste versie van de IMAX theater optimization crosscheck af te laten spelen zodra XBMC opstart.

Iemand enig idee of het mogelijk is?
Weet iemand of het mogelijk is zoiets te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Hogader schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 17:53:
[...]

Weet iemand of het mogelijk is zoiets te doen?
Geduld is een schone zaak (niet onnodig kicken bedoel ik dus).

http://forum.xbmc.org/showthread.php?t=87563

Cinema Experience Sequence

1. Trivia Intro Video(s)
2. Slides w/ music playlist
3. Trivia Outro Video(s)
4. Movie Theater Intro Video(s)
5. Coming Attractions Intro Video(s)
6. Trailer(s)
7. Coming Attractions Outro Video(s)
8. Feature Presentation Intro Video(s)
9. Rating
10. Audio (DD/DTS/THX etc)
11. Countdown Video
12. Movie Starts
13. Intermission Video(s) - If selected
14. Rating Video - if selected
15. Audio Format Video - if selected
16. Next Movie Starts
.
. The last three can repeat up to 3 more times

[ Voor 48% gewijzigd door hardware-lover op 26-01-2012 18:53 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoekieLeeuw
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

LoekieLeeuw

Finishing move: Batista Bomb

(overleden)
Ik heb al wat gegoogled maar kan er nergens wat over vinden.
Weet iemand of het mogelijk is om automatisch voor bijv. een heel seizoen alle ondertitels tegelijk te downloaden? ipv alle afleveringen 1 voor 1 te starten en dan de ondertitel download te starten ?

Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots. So far, the Universe is winning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 27-09 17:17
Binnen XBMC kan dat niet volgens mij. Je kunt dat wel doen met Subliminal (zie dit topic: [Ervaringen] CouchPotato, Sickbeard, Headphones e.a. deel 2 ). Je weet dan alleen niet zeker of de ondertiteling wel synchroon loopt (meestal wel, soms niet) zonder dit te testen (en dus één voor één de afleveringen bekijken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsjuhz
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 13:15
Borromini schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 01:00:
[...]

Zuinigheid hangt volledig af van je setup, je aantal schijven e.d.

De Zotac Nano AD10 (E-350) zou zo'n 20W gebruiken, en onder full load 40W. Met hardwareversnelling (XvBA onder Linux) zal je daar nooit aan raken. Ik heb vorige week een Nano AD10 aangeschaft, Linux op gegooid, Xbmc met XvBA-ondersteuning gecompileerd en dat ding trekt dat met de vingers in de neus. CPU-gebruik: 20% op beide cores, beide cores op 800 MHz geklokt (klokt naar 1,6 GHz indien nodig), de HD6310 doet al het werk :).
Oke dus kan best wel zuinig zijn. Hebben die bordjes ook Wake-on-lan ofzo erop?
Maar wat is nou beter dan om te gebruiken? Want wil het eigenlijk gewoon straks als media center gebruiken(Dus in feite mooiste is dan ding aan zetten en ik kan kiezen zonder eerst inteloggen ofzo) en downloaden add-on is er ook al voor zag ik. Kan ik dan beter de Live versie installeren of Windows erop of Linux variant die niet al te moeilijk is onderhouden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Autologin kan zonder problemen op Linux, en ik neem aan op Windows ook. Xbmc Live is Linux, maar in welke mate dat te updaten is als er bv. een nieuwe versie uitkomt kan ik niet zeggen. Xbmc Live is gebaseerd op Ubuntu. Er is ook nog OpenELEC, dat ondersteunt de AD10 in ontwikkelversies (interne en externe IR-transceiver). Ik draai zelf een rolling release distributie en ik compileer tot nader order m'n eigen Xbmc-binaries. Mijn eigen voorkeur gaat dus uit naar Linux ;).

Ik neem aan dat het op Windows ook wel vlotjes zal draaien, maar met DXVA heb ik geen ervaring.

Voor zover ik kan vinden zit er geen WoL op, is opstarten via de remote (IR transceiver) niet handiger? Dat wordt namelijk wel ondersteund.

Ik heb trouwens de WLAN miniPCI-E kaart eruit gehaald, dat scheelt ook weer een paar Watt. Misschien dat ik de 2,5" HD nog ruil voor een SSD in de nabije toekomst. Met 4 GB RAM kan ik /var wel in mijn RAM plempen >:)

[ Voor 35% gewijzigd door Borromini op 26-01-2012 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armageddon_2k
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-10 14:00

Armageddon_2k

Trotse eigenaar: Yamaha R6

Ik heb op dit moment een media setup draaien op mijn normale pc, ik zit er aan te denken om om te gaan naar een Linux distro met XBMC. Maar wat ik me nu afvraag:
-Is het mogelijk om de Linux Distro Naast mn windows setup te draaien?
-Wat is handiger om te doen, OpenElec of een andere Linux distro? zo ja, welke?

Voor OpenElec vraag ik me af of het namelijk mogelijk is om:
-Mijn Logitech DiNovo Mini gebruiken (eventueel), want er is ook een xbmc remote app voor mn telefoon.
-Een Ambilight variant draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-10 10:20

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Voor XBMC zou ik persoonlijk altijd uitgaan volgens: OpenElec, tenzij....

Toetsenbord moet gewoon werken en met ambilight waren ze wel bezig, maar ik heb geen idee wat de status is.

Grote voordeel blijft natuurlijk dat je OpenElec gewoon op een stickje kunt zetten en gewoon op je computer uit kunt proberen zonder dat je iets anders hoeft te deinstaleren. Je hoeft alleen te zorgen dat hij van USB kan opstarten.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warcow
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07-10 11:21
Mijn ervaring is dat openelec vaak problemen heeft met oudere systemen. Op mijn am2 systeem van alweer een aantal jaren oud kreeg ik het niet goed draaien. Om die reden heb ik een shuttle xs35gtv2 in huis gehaald, daar gaat het echt helemaal perfect op.
Met de daily builds heb je echt een hele hoop features, apple airplay werkt al erg goed bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armageddon_2k
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-10 14:00

Armageddon_2k

Trotse eigenaar: Yamaha R6

Janoz schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 14:35:
Voor XBMC zou ik persoonlijk altijd uitgaan volgens: OpenElec, tenzij....

Toetsenbord moet gewoon werken en met ambilight waren ze wel bezig, maar ik heb geen idee wat de status is.

Grote voordeel blijft natuurlijk dat je OpenElec gewoon op een stickje kunt zetten en gewoon op je computer uit kunt proberen zonder dat je iets anders hoeft te deinstaleren. Je hoeft alleen te zorgen dat hij van USB kan opstarten.
Ja, dat is natuurlijk ook wel weer zo. Thx, dan ga ik het gewoon even proberen :)
Uiteindelijk wil ik natuurlijk ook SABnzb en Couchpotato enzo erop gaan draaien.

[ Voor 6% gewijzigd door Armageddon_2k op 27-01-2012 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een recent een Apple TV 2 aangeschaft en XBMC erop gezet. Ik ben helemaal nieuw met XBMC, ik heb een paar vraagjes:

Hoe kan ik een map met films delen op me Mac book Pro en dan streamen op Apple TV?

Weet dat je in Videos een resource kan toevoegen. Maar hoe en wat moet je daar invullen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-10 20:08

job

Als je met xbmc een share op je mac wilt benaderen zal je denk ik gebruik moeten maken van smb.
Zie ook het xbmc for ios topic: matinez in "[Ervaringen & Discussie] XBMC voor iOS"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-05 12:06

Acolyte57

Omnia Mutantur, Nihil Interit

job schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 17:51:
Als je met xbmc een share op je mac wilt benaderen zal je denk ik gebruik moeten maken van smb.
Tegenwoordig moet je AFP gebruiken als je OSX Lion draait. Ze hebben iets verandert op de manier waarop Lion SMB uitvoert, waardoor XBMC niet meer bij bestanden op je SMB shares kan.

~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTjuk
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:05
Armageddon_2k schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 15:10:
Ja, dat is natuurlijk ook wel weer zo. Thx, dan ga ik het gewoon even proberen :)
Uiteindelijk wil ik natuurlijk ook SABnzb en Couchpotato enzo erop gaan draaien.
Ook dat kan, tegenwoordig, met OpenElec. Zie Sabnzbd-suite
Zelf niet getest. Stream alles vanaf mijn desktop PC die ook het downloaden regelt, staat toch aan. Dus mediacenter wordt alleen gebruikt voor kijken van film (en eventueel muziek luisteren in de woonkamer).

[ Voor 19% gewijzigd door DeTjuk op 27-01-2012 18:10 ]

[PSN: DeTjuK] Follow your instinct, no one beats you with character and balls.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTjuk
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:05
-Is het mogelijk om de Linux Distro Naast mn windows setup te draaien?
Dualboot? Vanuit Windows zelf is XBMC ook op te starten.
-Wat is handiger om te doen, OpenElec of een andere Linux distro? zo ja, welke?
Kwestie van smaak. Mooie van OpenElec is dat het makkelijke te upgraden valt. En het draait vanaf USB stick. In principe heeft het geen HDD nodig.
Voor OpenElec vraag ik me af of het namelijk mogelijk is om:
-Mijn Logitech DiNovo Mini gebruiken (eventueel), want er is ook een xbmc remote app voor mn telefoon.
Ik gebruik de official Xbox Remote voor android. Dat bevalt uitstekend.
-Een Ambilight variant draaien.
Boblight
Geen ervaring mee.

[PSN: DeTjuK] Follow your instinct, no one beats you with character and balls.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-10 20:08

job

Acolyte57 schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 18:06:
Tegenwoordig moet je AFP gebruiken als je OSX Lion draait. Ze hebben iets verandert op de manier waarop Lion SMB uitvoert, waardoor XBMC niet meer bij bestanden op je SMB shares kan.
Achja, is ook zo. In elkgeval hier een aantal work arounds: http://forum.xbmc.org/showthread.php?t=106659

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

job schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 18:56:
[...]
Achja, is ook zo. In elkgeval hier een aantal work arounds: http://forum.xbmc.org/showthread.php?t=106659
Hmm... als ik afp://(ip-adres)/Films invoer, zegt hij dat ik geen verbinding kan maken?

Edit: is gelukt!

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2012 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurgen
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 25-09 14:34
Ik heb xbmc ingesteld met mijn mysql server, dit werkt prima en nu hoef ik niet meer handmatig de series die ik gekeken heb op mijn laptop bij te werken. Echter heb ik een probleem met de movie library. Omdat xbmc de fanart lokaal opslaat zit ik met het probleem dat of mijn laptop fanart heeft, of mijn media center. Hoe lossen jullie dit op? Kan ik xbmc de fanart in de folder laten scrapen? (heeft mijn voorkeur) of is hier iets anders voor? een externe scraper gebruik ik liever niet, past nml niet helemaal in mijn situatie.

Mijn series hebben dit probleem niet omdat sickbeard dit netjes regelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Symbolische links gebruiken: Maak een folder aan op de server waar je je fanart wil opslaan (thumbnails). Vervolgens laat je de thumbnails folder van je XBMC userdata verwijzen (symbolishce link) verwijzen naar de folder op je server.

Ik kan de tutorial die ik ooit eens gebruikt heb niet meer vinden, maar een snelle Google zoek leverde me dit op: http://www.mymeanmonkey.com/2011/08/09/6/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurgen
Verwijderd schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 20:26:
Symbolische links gebruiken: Maak een folder aan op de server waar je je fanart wil opslaan (thumbnails). Vervolgens laat je de thumbnails folder van je XBMC userdata verwijzen (symbolishce link) verwijzen naar de folder op je server.

Ik kan de tutorial die ik ooit eens gebruikt heb niet meer vinden, maar een snelle Google zoek leverde me dit op: http://www.mymeanmonkey.com/2011/08/09/6/
dat had ik inderdaad gevonden. echter gaat dat niet helemaal op, ik draai 1 van beide clients op mijn laptop, en ook zonder verbinding thuis. Hierdoor zal een symlink problemen op gaan leveren lijkt me omdat deze dan geen verbinding kan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

De beste manier is gewoon gebruik maken van Xbmc's ingebouwde mogelijkheden. Die laten je toe, net zoals voor je media, een netwerkshare te gebruiken voor de thumbs en fanart.

$ cat .xbmc/userdata/advancedsettings.xml 
<advancedsettings>
 <cleanonupdate>true</cleanonupdate>
 <loglevel>1</loglevel> 
 <gui>    
   <algorithmdirtyregions>2</algorithmdirtyregions>
   <nofliptimeout>1000</nofliptimeout>
 </gui>
<videodatabase>
  <type>mysql</type>
  <host>10.0.0.15</host>
  <port>3306</port>
  <user>xbmc</user>
  <pass>xbmc</pass>
  <name>xbmc_video</name>
</videodatabase>
<pathsubstitution>
  <substitute>
    <from>special://masterprofile/Thumbnails/</from>
    <to>/home/bla/media/mediadb/</to>
  </substitute>
</pathsubstitution>
</advancedsettings>

Geen gerommel met symlinks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurgen
Borromini schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 20:29:
De beste manier is gewoon gebruik maken van Xbmc's ingebouwde mogelijkheden. Die laten je toe, net zoals voor je media, een netwerkshare te gebruiken voor de thumbs en fanart.

Geen gerommel met symlinks.
tnx! niet helemaal waar ik aan dacht als oplossing, maar zou moeten voldoen, ik ga het proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Ik had m'n fanart eerst ook nog lokaal staan maar dat maakt de dingen inderdaad alleen maar vermoeiender. Een keer je je films en series op je NAS/server zet is het een eitje om je thumbnails ook te verhuizen.

Ik moet wel nog es effe uitvissen hoe ik m'n Thumbnails map uitkuis, want dat ding is al ettelijke GB ondertussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurgen
dat werkt prima, die paar gb is op sich geen ramp..

for future reference, ik heb het op windows met samba zo opgelost:

<pathsubstitution>
  <substitute>
    <from>special://masterprofile/Thumbnails/</from>
    <to>smb://jurgen:wachtwoord@server/xbmc_fanart/</to>
  </substitute>
</pathsubstitution>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ah ja, de pathsubstitution tag :) Die had ik in het verleden als eens gebruikt voor mijn ATV2, maar toen wou het niet werken voor mijn windows machines. Wellicht dat er toen wat issues mee waren die in de huidige builds allang opgelost zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Het werkt hier netjes, twee systemen met Eden beta 2 :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royaljoop
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 07:05
Windows kader nlijft zichtbaar als ik met Xbmc werk.

Hoi ik heb windows 7 (64) Ultimate en als ik de laaste Beta (2) van Xbmc start blijft het kader van het venster van windos zichtbaar. Ik heb gezien dat er wel een programma is waarmee je via Windows Mediacenter Xbmc kan opstarten in een vol scherm maar dat moet toch ook anders kunnen?

Tips?

thx Joop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13:03
Wat gebeurt er als je op backslash drukt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royaljoop
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 07:05
GioStyle schreef op zondag 29 januari 2012 @ 13:36:
Wat gebeurt er als je op backslash drukt?
Ha, ha wat dom van me.
Ik had het ook al eens gelezen maar dacht dat niet voor windows was. Had ondanks dat de verkeerde backslag :-) te pakken.

Afijn het probleem is opgelost!

Bedankt _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:25
Is het op de een of andere manier mogelijk om zowel op films als series te scannen in 1 directory? Ik download alles met een torrent client en die gooit alles gewoon op 1 hoop. Maar ik kan zover ik weet alleen óf op series, óf op films scannen en niet allebei.

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r3v0ss
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 29-11-2021
Dat klopt, als in kan niet op 1 hoop. :)

[ Voor 50% gewijzigd door r3v0ss op 29-01-2012 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
Hm, ok. Heb het nu zo gedaan dat torrents van sickbeard automatisch eht label tvshow krijgen, en van coachpotato het label movie. Dan kan ik het ook scheiden.

Is er hier iemand die spotify trouwens aan het werk heeft op xbmc? (windows) Voor zover ik kan vinden moet ik xbmc zelf compilen? Of heb ik eht dan mis? Ik kan niet echt ergens een duidelijke guide vinden oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 07-10 23:50
Maverick schreef op zondag 29 januari 2012 @ 15:31:
Hm, ok. Heb het nu zo gedaan dat torrents van sickbeard automatisch eht label tvshow krijgen, en van coachpotato het label movie. Dan kan ik het ook scheiden.

Is er hier iemand die spotify trouwens aan het werk heeft op xbmc? (windows) Voor zover ik kan vinden moet ik xbmc zelf compilen? Of heb ik eht dan mis? Ik kan niet echt ergens een duidelijke guide vinden oid.
Volgens mij het het 'compilen' van XBMC inderdaad nog steeds de enige oplossing.. Zoek ook nog regelmatig naar een normale add-on, maar tot op heden zonder resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Laatst online: 07:52
Even een niet helemaal xbmc-gerelateerde vraag...

Ben ik nou gek (of dom :P ) of kan je op de site van Trakt je Facebook/Twitter-settings niet opslaan? :?
Ik heb op http://trakt.tv/settings/connections aangevinkt dat Trakt mag tweeten wat ik aan het kijken ben, maar ik vind nergens een knop om die settings op te slaan... (in IE9 en FF geprobeerd) :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12:09
Fire69 schreef op zondag 29 januari 2012 @ 21:18:
Even een niet helemaal xbmc-gerelateerde vraag...

Ben ik nou gek (of dom :P ) of kan je op de site van Trakt je Facebook/Twitter-settings niet opslaan? :?
Ik heb op http://trakt.tv/settings/connections aangevinkt dat Trakt mag tweeten wat ik aan het kijken ben, maar ik vind nergens een knop om die settings op te slaan... (in IE9 en FF geprobeerd) :/
Volgens mij is het zo dat je connect met een twitter account en de tweets aanvinkt welke je getweet wil hebben, that's it ;)

Iets anders.
Als ik een NFO file maak voor een concert film of andere movie, welke url's kan ik gebruiken om te laten scrappen?
Kan dat alleen de url welke er als scrapper ingesteld is?

Ik heb bijvoorbeeld een bulk kids movies en concerten welke niet gevonden kunnen worden op imdb of yahoo enz. Maar had eigenlijk ook geen zin om een hele NFO te gaan samenstellen.
Kan zoiets wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
  • Registratie: April 2010
  • Nu online
In ieder geval de imdb url werkt voor mij.
Meestal heb ik zelf die url ook in een nfo file erbij staan :)

Het lijkt me alleen niet dat ie zo maar iedere url kan scrapen. Misschien dat je bijv een Moviemeter url kan toevoegen als je die plugin ook hebt en dat het dan werkt.

Een nfo samenstellen is ook niet zoveel werk trouwens, je hoeft niet alles erin te zetten. Gewoon titel is genoeg toch :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
SidewalkSuper schreef op maandag 30 januari 2012 @ 12:37:
-knip=

Een nfo samenstellen is ook niet zoveel werk trouwens, je hoeft niet alles erin te zetten. Gewoon titel is genoeg toch :)
En covers, movie info enz. Film/concert is namelijk niet te vinden in XBMC bekende scrappers.

Thanks voor je antwoord iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
  • Nu online
Covers noem ik gewoon filmnaam.tbn en filmnaam-fanart.jpg in die map
Dan heb je covers :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
schumi2004 schreef op maandag 30 januari 2012 @ 10:22:
[...]

Volgens mij is het zo dat je connect met een twitter account en de tweets aanvinkt welke je getweet wil hebben, that's it ;)
Tja, dacht ik ook, maar als ik weg ga van de pagina en terugkeer, zijn de vinkjes weer weg :'(
Iets anders.
Als ik een NFO file maak voor een concert film of andere movie, welke url's kan ik gebruiken om te laten scrappen?

Ik heb bijvoorbeeld een bulk kids movies en concerten welke niet gevonden kunnen worden op imdb of yahoo enz. Maar had eigenlijk ook geen zin om een hele NFO te gaan samenstellen.
Kan zoiets wel?
Gewoon snel zelf een nfo'tje maken. Doe ik ook voor alle K3/Mega Mindy/Piet Piraat-films :P
Google images voor de fanart en je bent klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JopieBadmutS
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 28-08 07:59
Wat ik ook probeer ik kom er niet uit. Hoe kan het dat een bepaalde serie in de libary bij TV-shows blijft staan, ook als ik de map van de serie verwijderd heb. Elke keer als ik de libary update komt de serie weer terug. Bij mijn films die ik gekeken heb verwijder ik gewoon de map en komt de film niet terug in de libary.

Iemand een idee? Ik draai trouwens XBMC Eden onder windows 7..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kefding
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 03-10 13:22
Is er eigenlijk een mogelijkheid om je mail te bekijken in XBMC?
Niet dat het heel belangrijk is, maar ik zou het wel leuk vinden :)

Last.FM | Trakt.TV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
JopieBadmutS schreef op maandag 30 januari 2012 @ 16:10:
Wat ik ook probeer ik kom er niet uit. Hoe kan het dat een bepaalde serie in de libary bij TV-shows blijft staan, ook als ik de map van de serie verwijderd heb. Elke keer als ik de libary update komt de serie weer terug. Bij mijn films die ik gekeken heb verwijder ik gewoon de map en komt de film niet terug in de libary.

Iemand een idee? Ik draai trouwens XBMC Eden onder windows 7..
Doe je een Library Update, of doe je Clean Library in de settings?
Kefding schreef op maandag 30 januari 2012 @ 16:28:
Is er eigenlijk een mogelijkheid om je mail te bekijken in XBMC?
Niet dat het heel belangrijk is, maar ik zou het wel leuk vinden :)
Ik weet dat er addons zijn, maar heb ze zelf nog nooit geprobeerd. :)

[edit]
In de officiële repo zit een addon 'gmail checker'.

[ Voor 3% gewijzigd door Fire69 op 30-01-2012 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

schumi2004 schreef op maandag 30 januari 2012 @ 10:22:
[...]

Iets anders.
De URL die je specifieert in het .nfo-bestand krijgt voorrang op je scraper. Zolang de URL verwijst naar een site waarvan een scraper geïnstalleerd is in Xbmc zit je goed in principe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JopieBadmutS
Fire69 schreef op maandag 30 januari 2012 @ 16:44:
[...]

Doe je een Library Update, of doe je Clean Library in de settings?

[...]
Libary Update doe ik. Dat moet toch voldoende zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Een update van je bibliotheek verwijdert niks. Vandaar ook dat Xbmc de 'cleanonupdate' optie heeft; als ie 't automatisch deed tijdens een update zou 't niet nodig zijn. Er is een optie op je bibliotheek uit te kuisen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Het idee erachter is dat je zo steeds kan checken waar je ooit al naar gekeken hebt. Als je het niet meer in je Library wilt zien, zet je de optie 'Hide Watched' aan.
Daarom wordt er bij een update niet verwijdert. Om te verwijderen moet je naar Settings - Video - Clean Library.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 11:14

_Apache_

For life.

Sinds kort een bijzonder probleem.

Een film start goed, vervolgens bij het starten van een andere film zegt xbmc eerste (rechtsonderin)
Unable to initialize audio device, terwijl er net daarvoor nog geluid uit kwam. Start je de film opnieuw,
Failed to load audio device.

Eerst even alle drivers updaten, en kijken of het zo 1-2-3 op te lossen is.

(W7, GB E7AUM-DS2H, Geluid over HDMI direct naar TV)

NOTICE: Creating audio device with codec id: 86020, channels: 6, sample rate: 48000, no pass-through
ERROR: CWin32DirectSound::Initialize: cannot create secondary buffer (DSERR_BUFFERLOST)
ERROR: Creating a Null Audio Renderer, Check your audio settings as this should not happen :?

[ Voor 26% gewijzigd door _Apache_ op 30-01-2012 19:24 ]

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonnoeboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

goedenavond,
ik gebruik sinds kort xbmc stable version op win7.
ik kan alles doen hij pakt ook bijna alle films via die scrapers
Behalve dragonball gt afleveringen!
de bestandsnamen zijn verschillende malen gewijzigd, in verschillende soorten namen.

dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Verwijderd schreef op maandag 30 januari 2012 @ 20:02:
goedenavond,
ik gebruik sinds kort xbmc stable version op win7.
ik kan alles doen hij pakt ook bijna alle films via die scrapers
Behalve dragonball gt afleveringen!
de bestandsnamen zijn verschillende malen gewijzigd, in verschillende soorten namen.

dank!
[ervaringen] XBMC Media Center - Deel XV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 11:14

_Apache_

For life.

_Apache_ schreef op maandag 30 januari 2012 @ 19:21:
Sinds kort een bijzonder probleem.

Een film start goed, vervolgens bij het starten van een andere film zegt xbmc eerste (rechtsonderin)
Unable to initialize audio device, terwijl er net daarvoor nog geluid uit kwam. Start je de film opnieuw,
Failed to load audio device.

Eerst even alle drivers updaten, en kijken of het zo 1-2-3 op te lossen is.

(W7, GB E7AUM-DS2H, Geluid over HDMI direct naar TV)

NOTICE: Creating audio device with codec id: 86020, channels: 6, sample rate: 48000, no pass-through
ERROR: CWin32DirectSound::Initialize: cannot create secondary buffer (DSERR_BUFFERLOST)
ERROR: Creating a Null Audio Renderer, Check your audio settings as this should not happen :?
Event Viewer Service valt steeds uit, Windows Audio service kan maar met moeite overeind blijven, DHCP valt steeds weg.
* _Apache_ krijgt sterk het vermoeden dat het OS na 3,5 jaar de geest begint te geven. Binnenkort even een partitie schoonvegen en nieuwe OS neerzetten.

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonnoeboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anthirian
  • Laatst online: 16-09 01:03

Anthirian

In Trance We Trust

Ik heb ook een klein 'probleempje' sinds Eden beta 1. Ik heb al sinds den beginne de Aeon Nox skin in gebruik met zijn widgets op je homescreen. Vroeger (lees: in Dharma 10.1) werden de 10 meest recente afleveringen in die widget getoond en zodra je een van die afleveringen gezien had werd die gefilterd. Sinds Eden beta 1 zit die filterfunctie echter niet meer in de widget. Nu kan ik een aflevering kijken en staat hij nog steeds in de meest recente afleveringen. Ook in beta 2 is dit nog niet anders. Heeft iemand toevallig een oplossing?

[ Voor 3% gewijzigd door Anthirian op 30-01-2012 22:23 ]

Mijn Films en TV Series, Games en Muziek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Blijkbaar is dat een optie die ze eruit gehaald hebben in het skin framework. Niet gewoon de skinners, wel de ontwikkelaars van Xbmc zelf. Ik weet niet of dat aan te passen valt. Er is op het Xbmc-forum ook al over geklaagd :).

Heb net even metingen gedaan met m'n AD10, ik ben best wel geschrokken van de waardes die dat ding gaf - 16W bij het afspelen van toch al iets zwaarder 1080p-materiaal 8)7. Aangenaam verrast!

[ Voor 30% gewijzigd door Borromini op 31-01-2012 00:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anthirian
  • Laatst online: 16-09 01:03

Anthirian

In Trance We Trust

Aha dan ga ik daar even verder zoeken, bedankt voor de info :)

Mijn Films en TV Series, Games en Muziek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JopieBadmutS
Fire69 schreef op maandag 30 januari 2012 @ 18:15:
Het idee erachter is dat je zo steeds kan checken waar je ooit al naar gekeken hebt. Als je het niet meer in je Library wilt zien, zet je de optie 'Hide Watched' aan.
Daarom wordt er bij een update niet verwijdert. Om te verwijderen moet je naar Settings - Video - Clean Library.
Dat was hem dus.. Bedankt voor je info! Clean Libary gedaan en dat werkte. Ik denk dat ik ga expirimenteren met hide watched. Misschien bevalt dat wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwolf
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Ik heb in advancedsettings.xml de tag <cleanonupdate> staan, waardoor de library netjes geschoond wordt bij iedere update, wellicht ook handig voor jou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tboheeren
  • Laatst online: 27-09 10:20
mrwolf schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 14:59:
Ik heb in advancedsettings.xml de tag <cleanonupdate> staan, waardoor de library netjes geschoond wordt bij iedere update, wellicht ook handig voor jou?
Indien je dit gebruikt en je source is een NAS die op dat moment even niet beschikbaar is (netwerkprobleem, stroompanne, ...) gaat hij dan de volledige library cleanen?

Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwolf
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Goede vraag, gelukkig is mijn NAS altijd bereikbaar ;)
Ik denk dat je dan een foutmelding krijgt dat hij niet kan connecten naar de NAS, en dat dat niet direct leidt tot een mass-cleanup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
Ik merk dat de indexer van xbmc er toch wel erg vaak naast zit bij mijn films. Nu is dat niet heel gek, mijn films heten "(jaartal) - filmtitel.ext" Dit geeft nogal eens problemen. Nu wil ik ze allemaal gaan hernoemen, maar wie weet er welke namen ik het best aan kan houden zodat 99% van de films goed herkend wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Film (jaartal).ext zou goed moeten zijn. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

tboheeren schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 16:03:
[...]

Indien je dit gebruikt en je source is een NAS die op dat moment even niet beschikbaar is (netwerkprobleem, stroompanne, ...) gaat hij dan de volledige library cleanen?
Jawel.

Als mijn NFS-server eruit ligt wist hij netjes mijn hele bibliotheek. Langs de andere kant: een keer je bibliotheek gevuld is is ie zo weer terug - als de shares opnieuw beschikbaar zijn hoeft hij niet alle fanart e.d. te downloaden dus dat gaat enorm snel (gewoon tekst). Althans, dat meen ik mij toch te herinneren.
mrwolf schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 16:41:
Goede vraag, gelukkig is mijn NAS altijd bereikbaar ;)
Ik denk dat je dan een foutmelding krijgt dat hij niet kan connecten naar de NAS, en dat dat niet direct leidt tot een mass-cleanup.
Toch wel ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Maverick schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 19:02:
Ik merk dat de indexer van xbmc er toch wel erg vaak naast zit bij mijn films. Nu is dat niet heel gek, mijn films heten "(jaartal) - filmtitel.ext" Dit geeft nogal eens problemen. Nu wil ik ze allemaal gaan hernoemen, maar wie weet er welke namen ik het best aan kan houden zodat 99% van de films goed herkend wordt?
IMDB weergave misschien? Werken met folders waarin de filmnaam en het jaartal is opgenomen en in de folder alleen de titel van de film als bestandsnaam (met extensie).
  • {Opslag}\Media\HD-Video\Titel (2010)\Titel.mkv

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Ik ben even bezig geweest met het maken van nfo's maar wat een bagger apps zijn er.
Met zo'n beetje elke app is wel iets. Ben nu aangekomen bij mijn concert dvd's en de nfo generators die ik geprobeerd heb zijn daar niet echt geschikt voor.

Iemand een goeie tip/layout voor muziek video nfo's te maken?

:update:
Weer een poging gewaagd met Ember Media Manager maar dat programma crashed om de haverklap. Iemand hier ook last van? Versie 1.3.0.2

[ Voor 19% gewijzigd door schumi2004 op 31-01-2012 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martdj
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-10 17:39
schumi2004 schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 22:05:
:update:
Weer een poging gewaagd met Ember Media Manager maar dat programma crashed om de haverklap. Iemand hier ook last van? Versie 1.3.0.2
Da's een hele oude versie toch? De nieuwe zit in de 2.4 reeks: http://sourceforge.net/projects/emm-r/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
martdj schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 14:07:
[...]

Da's een hele oude versie toch? De nieuwe zit in de 2.4 reeks: http://sourceforge.net/projects/emm-r/
Volgens mij zijn er verschillende versies in omloop.

Ik bedoelde deze
http://ember.purplepig.net/projects/embermm/files
http://forum.xbmc.org/showthread.php?t=116941

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Ik gebruik zelfs nog steeds de oude Ember 1.2 build 2385 en van een crash heb ik nooit last bij deze versie.
Ember wordt door mij trouwens hoofdzakelijk gebruikt om een mooie output te genereren van de Media bibliotheek en deze daarna online te sharen en voor het toevoegen van missend artwork. Daar voldoet de 1.2 versie prima voor.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
hardware-lover schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 14:25:
Ik gebruik zelfs nog steeds de oude Ember 1.2 build 2385 en van een crash heb ik nooit last bij deze versie.
Ember wordt door mij trouwens hoofdzakelijk gebruikt om een mooie output te genereren van de Media bibliotheek en deze daarna online te sharen en voor het toevoegen van missend artwork. Daar voldoet de 1.2 versie prima voor.
Heb je daar toevallig een linkje van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
schumi2004 schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 14:42:
[...]

Heb je daar toevallig een linkje van?
Ik ben d'r mee bezig......

Edit: http://www.mediafire.com/?budhj6huu11k67h

Er schijnen al wel wat plugin's in te zitten, deze versie is afkomstig van een andere gebruiker. Ik zag wel een setup exe in het archief. Kijk maar wat je er mee kunt aanvangen.

[ Voor 37% gewijzigd door hardware-lover op 01-02-2012 15:59 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
hardware-lover schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 15:51:
[...]

Ik ben d'r mee bezig......

Edit: http://www.mediafire.com/?budhj6huu11k67h

Er schijnen al wel wat plugin's in te zitten, deze versie is afkomstig van een andere gebruiker. Ik zag wel een setup exe in het archief. Kijk maar wat je er mee kunt aanvangen.
Thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
En dit is volgens mij een "schone" versie;
http://dl.cdn.chip.eu/dow...998f2017992a790ed372e.exe

[ Voor 44% gewijzigd door hardware-lover op 01-02-2012 22:30 . Reden: Link opnieuw geplakt ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Die wil files downloaden welke niet bestaan en haakt dus af :P Het wordt je eerder geposte versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand hoe je vanuit je film bibliotheek de locatie van een bepaalde film kunt achterhalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweak_dude
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
Verwijderd schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 20:27:
Weet iemand hoe je vanuit je film bibliotheek de locatie van een bepaalde film kunt achterhalen?
Op de info pagina (standaard i) staat het pad en naam van de file.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yeehaw
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 07:17
Ik heb de HDMI-CEC adapter van Pulse-Eight gekocht om de afstandsbediening van mijn tv in combinatie met mijn htpc te kunnen gebruiken.

Ik moet zeggen dat het best aardig werkt, al is er wel een kleine vertraging merkbaar. Maar er is al aangegeven dat dit in volgende updates opgelost zal worden. Verder moest ik 1 button zelf instellen, zodat ik toegang kreeg tot het osd/menu.

Ik had er nog niks over gezien in dit topic, dus ik denk laat ik eens mijn ervaring delen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
schumi2004 schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 20:03:
[...]

Die wil files downloaden welke niet bestaan en haakt dus af :P Het wordt je eerder geposte versie.
Ik krijg embersetup.exe aangeboden via die link, maar jij niet begrijp ik?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
hardware-lover schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 22:28:
[...]

Ik krijg embersetup.exe aangeboden via die link, maar jij niet begrijp ik?
De setup wil extra files downloaden en komt dan met een xml error terug en wordt afgebroken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb XBMC draaiend op mijn HTPC, alleen als ik de resolutie op 1920*1080 zet en ik speel bijvoorbeeld avatar af. Dan speelt hij netjes op 1920*1080 en ziet er ook veel mooier uit, maar zodra ik een andere film afspeel schiet hij vanzelf terug naar 1024*768. En bij de instellingen van XBMC is hij ook echt terug gezet naar 1024*768. Mijn standaard scherminstelling van windows staat nu ook op 1024*768 maar heb het ook overgezet naar 1920 maar heeft niet gewerkt. Heeft iemand hier misschien een oplossing voor, want nu speel ik 720p films af met een grote zwarte balk erom heen en met de resolutie 1920 niet. Mocht het zijn dat het komt door de tv, weet iemand dan hoe de film op volledig beeld kan afspelen. Want nu valt gewoon 40% weg

Mijn specs

HTPC
MSI e350is-e45
HDMI op 1024*768 en geprobeerd op 1920*1080

TV
Samsung PS43D450 plasma
aanbevolen resolutie is 1024*768. maar beeld is mooier bij films op 1920*1080

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Younes
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14-09 15:30

Younes

Wie, Wat, Waar?

Interessante ontwikkeling. Lijkt me een leuk project. Ga straks proberen een RaspberryPi in het bezit te krijgen en daar ga ik dan XBMC op zetten

...en waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Verwijderd schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 09:29:
...Mocht het zijn dat het komt door de tv, weet iemand dan hoe de film op volledig beeld kan afspelen. Want nu valt gewoon 40% weg...
Even de handleiding lezen? Ik ben misschien erg simpel maar er staan verschillende zaken in de handleiding (online) die te maken hebben met PC-input en uiteindelijke weergave.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippo
Ik ben aan het proberen om mijn muziek fatsoenlijk in de library van XBMC te krijgen. Dit zijn voornamelijk compilatie albums met meerdere CD's. Ik heb inmiddels alle tags al aangepast maar het werkt nog niet helemaal lekker. In XBMC (met Confluence als skin) krijg ik het niet voor elkaar om de CD's apart te selecteren.
(als in Albums -> *album* -> CD x -> tracks). Als ik het album selecteer laat hij meteen de lijst met tracks zien. Door de track naming optie aan te passen krijg ik nu wel alle tracks te zien, maar nog steeds alle CD's door elkaar. Mijn vraag is dus: is dit überhaupt wel mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Zover ik weet niet.
Ik heb ook al mijn tags aangepast. Vroeger had ik als folder:
- Album
-- CD1
---- Track 1 tot 10
-- CD2
---- Track 1 tot 10

Nu heb ik gewoon
- Album
---- Track 1 tot 20

In de tags heb ik dan wel een discnummer ingevuld, maar blijkbaar doet XBMC daar niks mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippo
Ok, ik had al zo'n vermoeden. In xbmc kan je bij 'Track naming template' wel '%S' invullen om het disc nummer te zien.
Ik heb tot nu toe in al mijn muziekprogramma's gewoon de directory view (file view) gebruikt. Op die manier staat de indeling voor mij altijd goed. xbmc kan op die manier echter niks scrapen dus vandaar dat ik het met de library probeerde. Ik gebruik xbmc echter bijna nooit om mijn muziek af te spelen dus voorlopig laat ik het dan maar zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 09:29:
[knip]

Mijn specs

HTPC
MSI e350is-e45
HDMI op 1024*768 en geprobeerd op 1920*1080

TV
Samsung PS43D450 plasma
aanbevolen resolutie is 1024*768. maar beeld is mooier bij films op 1920*1080
Je TV kan zeer waarschijnlijk HD en Full-HD wel verwerken maar niet als zodanig ook weergeven, je TV resolutie is namelijk maximaal 1024*768 (volgens specificatie) en daaraan zit je vast volgens mij.
Welke resoluties zie je onder de ATI beeldscherm-instellingen voor de dag komen en welke kun je kiezen (met verschillende refresh-rates)?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57

Acolyte57

Snippo schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 14:13:
Ok, ik had al zo'n vermoeden. In xbmc kan je bij 'Track naming template' wel '%S' invullen om het disc nummer te zien.
Oh, heb er nooit bij stilgestaan dat daar ook opties zaten. Straks eens kijken of ie dan beter mijn multi-CD albums toont. Ik hoef niet zo nodig aparte CDs te zien maar wil niet hebben dat van 1 album het steeds in volgorde CD1 Track 1, CD2 track 1, CD1 track 2, CD2 track 2, etc staat.

[ Voor 18% gewijzigd door Acolyte57 op 02-02-2012 14:29 ]

~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-08 07:53
met een tagprogramma zet je binnen notime het discnumber voor de bestandsnaam. Ik heb alles hernoemd naar d.tr, dus 1.01, 1.02 2.01 etc. Dat is in veel meer scenarios handig, zoals in bestandsverkenners, autoradio etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Heb die optie eigenlijk altijd standaard laten staan, maar wil het nu ook een beetje aanpassen.
Ik snap het alleen niet zo goed :+

Waarom heb je die [ ] nodig? Standaard staat het bvb. rond N% maar niet rond A% en T%.
Als ik er S% bijzet, krijg ik in de filelist gewoon ook S% te zien! :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57

Acolyte57

Mar2zz schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 15:02:
met een tagprogramma zet je binnen notime het discnumber voor de bestandsnaam. Ik heb alles hernoemd naar d.tr, dus 1.01, 1.02 2.01 etc. Dat is in veel meer scenarios handig, zoals in bestandsverkenners, autoradio etc.
Ik draai verder een Mac huishouden, dus laat alles door iTunes beheren.

Edit: waar overigens het ook al door iTunes zo vernoemd wordt, zie ik nu (1-01, etc). Het ging volgens mij mis toen ik het via de XBMC music library functie poogde te bekijken.

[ Voor 18% gewijzigd door Acolyte57 op 02-02-2012 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippo
Fire69 schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 15:14:
Heb die optie eigenlijk altijd standaard laten staan, maar wil het nu ook een beetje aanpassen.
Ik snap het alleen niet zo goed :+

Waarom heb je die [ ] nodig? Standaard staat het bvb. rond N% maar niet rond A% en T%.
Als ik er S% bijzet, krijg ik in de filelist gewoon ook S% te zien! :?
Je moet ook %S invullen ;)
Waar die [ ] precies voor zijn weet ik eigenlijk ook niet. Hier staat het uitgebreider uitgelegd.

@Mar2zz
XBMC maakt in de Library view echter alleen gebruik van tags, en niet van de bestandsnaam. Ik vind het zelf makkelijker om de CD's apart te hebben dus ik gebruik alleen het track nummer in de bestandsnaam. Dit werkt perfect bij alles dat mijn muziek niet sorteert op basis van tags :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Otherside1982
  • Registratie: Februari 2009
Maverick schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 19:02:
Wellicht handig om deze tool te gebruiken om al je bestanden te hernoemen: http://www.bulkrenameutility.co.uk
Die kan grote groepen bestanden gaan hernoemen volgens allerlei patronen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolverine3141
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-09 22:34
Ik heb pas XBMX geinstalleerd en ik moet zeggen ik ben zeer onder de indruk. De gelikte interface en het gebruiksgemak dmv bv de Android remote control vind ik erg mooi.

Maar nu loop ik tegen wat probleempjes aan. Het is namelijk zo mijn HTPC gebruikte ik altijd al voor het afspelen van 1080p film materiaal. En hiervoor had ik wat codec packs geinstalleerd en speelde films af met BS Player. Dit ging altijd redelijk goed. Maar nu ik XBMC gebruik stottert het beeld soms. Nu zie ik dat de applicatie zelf volgens mij ook redelijk wat resources gebruikt (rond 40% CPU in de menu's) en daarom dus net geen 1080P meer kan afspelen. Ik denk daarom dat mijn systeem eigenlijk te traag is voor XBMC. Kunnen jullie dat bevestigen?

HTPC:
Windows XP MCE
AMD Athlon X2 4850e 2,5 Ghz
2GB RAM
Moederbord: GA-MA78GM-S2H met onboard ATI HD 3200 graphics controller
1TB HDD
XBMC 10.1 Dharma

iRacing profile | Racing rig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Otherside1982
XBMC 10.1 Dharma gebruikt volgens mij nog steeds geen multi-threaded video decoder. Er wordt dus maar 1 core van je dual-core gebruikt. Je codec pack dat je met BS Player gebruikt ondersteunt waarschijnlijk wel multi-threaded decoding, waardoor je daar geen last hebt.
Ik zit met hetzelfde probleem: met de ffmpeg multi-threaded h264 decoder kan mijn HTPC HD content aan, maar in XBMC wordt maar 1 core gebruikt en speelt het dus niet vloeiend af. 720p content gaat net in XBMC met wat kleine stotteringen, maar 1080p is niet mogelijk bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Ok need some guidance here.

Ik heb voor media die ik onder concerten wil laten vallen zelf nfo's en fanart etc gemaakt.
Als ik dan vervolgens update library doe of check nieuwe inhoud gebeurt er niks, er lijkt niks met de aanwezige nfo's en images gedaan te worden.

Doe ik iets verkeerd?

Alle files hernoemt naar <filename>.<ext> en nu werkt het wel.

Het moet toch ook werken met movie.<ext> ?

[ Voor 16% gewijzigd door schumi2004 op 03-02-2012 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolverine3141
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-09 22:34
Otherside1982 schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 12:42:
XBMC 10.1 Dharma gebruikt volgens mij nog steeds geen multi-threaded video decoder. Er wordt dus maar 1 core van je dual-core gebruikt. Je codec pack dat je met BS Player gebruikt ondersteunt waarschijnlijk wel multi-threaded decoding, waardoor je daar geen last hebt.
Ik zit met hetzelfde probleem: met de ffmpeg multi-threaded h264 decoder kan mijn HTPC HD content aan, maar in XBMC wordt maar 1 core gebruikt en speelt het dus niet vloeiend af. 720p content gaat net in XBMC met wat kleine stotteringen, maar 1080p is niet mogelijk bij mij.
Oké, dat is eigenlijk ook vreemd dan dat Dharma nog niet multithreaded is. Zou het helpen als ik Eden (beta) installeer?

Dit vind ik overigens op Wiki
OS requirements/recommendations
minimum supported: Windows XP with Service Pack 3.
recommended: Windows 7, which enables xbmc to take advantage of hardware video decoding.
Windows Home Server and Windows Server are not supported but have been reported to work with some tweaks.

Dit zou dan betekenen dat ik nu geen gebruik kan maken van hardware video decoding (Win XP MCE) Zou het daar misschien mee te maken hebben? Het zou dus kunnen helpen om op mijn HTPC Win 7 te installeren?

iRacing profile | Racing rig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Otherside1982
spoornie schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 13:15:
[...]

Oké, dat is eigenlijk ook vreemd dan dat Dharma nog niet multithreaded is. Zou het helpen als ik Eden (beta) installeer?

Dit vind ik overigens op Wiki
OS requirements/recommendations
minimum supported: Windows XP with Service Pack 3.
recommended: Windows 7, which enables xbmc to take advantage of hardware video decoding.
Windows Home Server and Windows Server are not supported but have been reported to work with some tweaks.

Dit zou dan betekenen dat ik nu geen gebruik kan maken van hardware video decoding (Win XP MCE) Zou het daar misschien mee te maken hebben? Het zou dus kunnen helpen om op mijn HTPC Win 7 te installeren?
Als ik de changelog van XBMC en FFMPEG goed gelezen heb, vermoed ik dat er een multithreaded h264 decoder gebruikt wordt in Eden.
XBMC heeft zich tot nu toe meer gericht op hardware-accelerated decoding via de GPU. Jouw GPU (AMD Radeon 3200) lijkt met te oud om dat te ondersteunen.
Je kan altijd eens proberen met een Live CD van XMBC Eden Beta, de live CD installeert niks en kan je dus gerust mee testen.
Pagina: 1 ... 22 ... 146 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]Let op!!

Als je een vraag stelt, vergeet dan niet:
- Eerst in de debug logging te kijken (eventueel mee te posten via http://www.xbmclogs.com/)!
- Het besturingssysteem te vermelden (OSX, Linux, Windows, ATV, iOS, Android, Raspberry Pi).
- Eventuele informatie als de versie (SVN, Stable, Nightly, XBMC Buntu, OpenELEC etc)
- Eventueel skin versie.

Let a.u.b. ook op met zaken waarvan de legaliteit in twijfel getrokken kan worden (add-ons en bijbehorende sites). Zie ook het algemeen beleid.~~~[/html]