[ervaringen] Kodi (voorheen XBMC Media Center) - Deel XV Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 21 ... 146 Laatste
Acties:
  • 1.081.043 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-05 12:06

Acolyte57

Omnia Mutantur, Nihil Interit

Hee, een blije verrassing vanochtend. Ik heb net bij m'n ouders een Openelec XBMC install op een Zotac geupdate naar de nieuwste Eden nightly, ivm AFP shares die nodig waren na overgang op OSX Lion waar SMB shares kapot zijn gegaan. Bij alles opnieuw scrapen blijkt dat er een nieuwe functie in de scraper zit: films die bij elkaar horen worden nu automatisch bij het scrapen in een movie set gezet! Dus in plaats van bv El Mariachi, Desperado en Once Upon A Time In Mexico los in je library te hebben staan worden ze nu gezamenlijk onder de Mexico Trilogy in je library gestopt. Was ik nog niet eerder tegengekomen... Dit kon je natuurlijk zelf al doen met nfo bestanden, maar dat vond ik teveel gedoe - dus dit is echt een nice oplossing.

~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:52
Da's inderdaad een hele leuke verrassing!
Die sets manueel maken vond ik toch ook niet zo'n goeie oplossing...

Effe testen! :P

[edit]
Hm, net effe 3 fake files aangemaakt voor Matrix 1-3, maar na het scannen staan ze bij mij netjes naast elkaar...
Welke XBMC/scraper/... gebruikt je bij OpenElec?

[ Voor 40% gewijzigd door Fire69 op 20-01-2012 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10:14
Acolyte57 schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 11:09:
Hee, een blije verrassing vanochtend. Ik heb net bij m'n ouders een Openelec XBMC install op een Zotac geupdate naar de nieuwste Eden nightly, ivm AFP shares die nodig waren na overgang op OSX Lion waar SMB shares kapot zijn gegaan. Bij alles opnieuw scrapen blijkt dat er een nieuwe functie in de scraper zit: films die bij elkaar horen worden nu automatisch bij het scrapen in een movie set gezet! Dus in plaats van bv El Mariachi, Desperado en Once Upon A Time In Mexico los in je library te hebben staan worden ze nu gezamenlijk onder de Mexico Trilogy in je library gestopt. Was ik nog niet eerder tegengekomen... Dit kon je natuurlijk zelf al doen met nfo bestanden, maar dat vond ik teveel gedoe - dus dit is echt een nice oplossing.
Welke scrapper is dit dan want er zijn er nogal wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTjuk
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:05
GroteBozewolf schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 23:09:
Ben wel benieuwd of het goed werkt onder OpenElec? Dat is het enige platform dat ik zelf niet kan testen (aangezien het niet binnen VirtualBox draait).
Ik heb even heel snel 'getest'. Wie is de Mol van 12-01-2012 werd geladen.

Dumpert:
Toppertjes pagina 1 werd niets geladen.
Toen willekeurige pagina gepakt. Thumbnails worden geladen. Afspelen van een filmpje ging niet.

Wil best uitgebreider het een en ander testen voor je. Stuur me maar een DM of mail.

*update*
Als ik UZG start vanuit Programs dan zie ik bij Dumpert rode kruisjes verschijnen ipv de vinkjes.
Andere kanalen lijken het prima te doen. Soms wel bufferen, maar daar kan UZG niets aan doen, denk ik.

[ Voor 15% gewijzigd door DeTjuk op 20-01-2012 22:32 ]

[PSN: DeTjuK] Follow your instinct, no one beats you with character and balls.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Net als eerder kom ik tot de conclusie dat XBMC niet alle muziek bestanden pikt. Meest frappante is het album VS van Pearl Jam. Terwijl Ten gewoon wordt meegenomen, pikt XBMC het VS album niet. Terwijl dit gewoon mp3tjes zijn met allebei de juiste tags en gegevens. Ook het handmatig toevoegen aan de library van VS werkt helaas niet.

edit:
Bij een scan wordt het volgende in de logfile weergegeven:
code:
1
DoScan Skipping dir 'smb://URANIUM/Volume_1/Music/Pearl Jam/1993 - VS/' due to no change

Dit impliceert dat een entry van VS al wel in de library bestaat, maar dus niet wordt weergegeven.

Nu is dit nogal een lastig probleem om te zoeken, dus vraag ik liever hier eerst of iemand een idee waarom bepaalde albums niet worden gescand. Met de hoop dat iemand al eerder met het bijltje heeft gehakt.

[ Voor 20% gewijzigd door Jelte op 20-01-2012 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emmix5
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 30-08 17:28
schumi2004 schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 11:44:
[...]

Ik gebruik gewoon themoviedb.org en dan gebeurt "het" ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dennisdn schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 07:51:
[...]

Nouja, ik heb er eigenlijk helemaal niets aan gedaan. Gewoon de standaard subs-addon installeren en in het skin- OSD menu de knop activeren. Als je dan na het starten van een film of serie in het OSD-menu op de subs-knop drukt, gaat de rest helemaal vanzelf. Je kunt instellen dat hij dan vanzelf de eerste gesyncte subs pakt die hij tegenkomt, en als er meerdere beschikbaar zijn krijg je een rijtje om uit te kiezen. (of niets als er geen subs te vinden zijn).

Je moet in het subs-configuratiemenu wel een aantal bronnen aanvinken waar hij de subs vandaan moet halen, bijvoorbeeld Bierdopje voor series.
Dit werkt perfect, scheelt me hele hoop tijd. Thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
emmix5 schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 18:08:
[...]

Ik gebruik gewoon themoviedb.org en dan gebeurt "het" ;-)
Bij jou worden die sets ook automatisch gemaakt, net als bij Acolyte57? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57

Acolyte57

schumi2004 schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 11:44:
De standaard TMDB scraper. Ik weet niet of het een algemene update van de scraper is, alleen in de Eden versie van de scraper zit of op een of andere manier in de nightly is verwerkt; de vorige installatie bij m'n ouders en mijn pre-Eden installatie op een aTV deden het iig hiervoor niet. Maar die nightly (r9573 van openelec) doet dus automatisch moviesets maken.

[ Voor 7% gewijzigd door Acolyte57 op 21-01-2012 09:00 ]

~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-10 10:20

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Was al wel wat over bekend, maar zeker erg interessant!!

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57

Acolyte57

Wow. Als die ARM versie een beetje stabiel draait wordt dat echt wel m'n standaard verjaardagscadeau voor vrienden die het teveel geld vinden kosten om een HTPC in elkaar te klussen. $35 voor een XBMC media streamer die 1080p aan kan? Wow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Janoz schreef op zaterdag 21 januari 2012 @ 10:33:
Was al wel wat over bekend, maar zeker erg interessant!!

[video]
d:)b d:)b Hebbuh!!!

Ziet er zeker interessant uit; ben zelf iemand die niet regelmatig 1080 kijkt maar voornamelijk 720 en als de video inderdaad op geen enkel vlak fake is, zou zo'n Pi erg leuk zijn als extra streamer :)

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Iemand Eden beta 2 al geprobeerd?

Hier net geïnstalleerd, wat is eigenlijk de meerwaarde van Eden tov Dharma? Zie geen nieuwe opties of mogelijkheden.

[ Voor 64% gewijzigd door Phusebox op 21-01-2012 12:10 ]

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwolf
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Phusebox schreef op zaterdag 21 januari 2012 @ 11:21:

Hier net geïnstalleerd, wat is eigenlijk de meerwaarde van Eden tov Dharma? Zie geen nieuwe opties of mogelijkheden.
Beta2? Is die al uit dan?
En het verschil tussen Dharma en Eden? Is niet heel moeilijk te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noodel1988
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 07-10 21:43
Phusebox schreef op zaterdag 21 januari 2012 @ 11:21:
Is deze al uit dan, ik zie hem er nog niet bij staan: http://xbmc.org/download/ ?

Trakt | Last.fm | discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Nu online
Pff ik ga maar weer terug naar Dharma; cpu load is 2-3x zo hoog onder Eden, kan aeon nox 2 niet installeren via add-ons (via zip installeren werkt ook niet)

[ Voor 12% gewijzigd door Phusebox op 21-01-2012 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:59

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

De linux beta2 versie staat ook op de ppa. Gewoon door een apt-get update en upgrade te doen kan je naar de volgende versie.

http://www.xbmcfreak.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57

Acolyte57

Phusebox schreef op zaterdag 21 januari 2012 @ 12:59:
kan aeon nox 2 niet installeren via add-ons (en kan geen zip vinden)...
Dat ligt aan Nox, die is nog under development voor eden. Even de passion-xbmc repo installeren, dan heb je de developtment versies van veel verschillende skins, waaronder nox, erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Nu online
Acolyte57 schreef op zaterdag 21 januari 2012 @ 13:04:
[...]

Dat ligt aan Nox, die is nog under development voor eden. Even de passion-xbmc repo installeren, dan heb je de developtment versies van veel verschillende skins, waaronder nox, erbij.
nox2.0 is officieel gereleased zover ik weet

Force refresh gedaan, aeon nox werd geupdate, maar activeren gaat niet.

Aaaargh uninstall ik die passion-xbmc crap, en nu kan ik geen enkele officiele xbmc add-on meer vinden, lijst met categorieen is leeg.

[ Voor 22% gewijzigd door Phusebox op 21-01-2012 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57

Acolyte57

Phusebox schreef op zaterdag 21 januari 2012 @ 13:05:
nox2.0 is officieel gereleased zover ik weet
Ah klopt idd, vorige maand zelfs al. Ik zet ondertussen overal MQ3 op ipv Nox dus had het gemist, excuus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emmix5
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 30-08 17:28
Fire69 schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 23:09:
[...]

Bij jou worden die sets ook automatisch gemaakt, net als bij Acolyte57? :?
Gewoon enkele weken geleden de update van Darma naar Eden uitgevoerd met gebruik van Confluence skin... et voilá.
Bestaande setjes laat deze met rust. Wil je deze ook aanpassen dan --> "I" update ; gegevens van internet laden "N" ... en weer voilá.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10:10
Erhnam schreef op zaterdag 21 januari 2012 @ 13:00:
De linux beta2 versie staat ook op de ppa. Gewoon door een apt-get update en upgrade te doen kan je naar de volgende versie.
Ja, zoiets.
Ik heb net OpenELEC geupgrade van OpenELEC Version: devel-20120104195933-r9429 naar OpenELEC-Generic.i386-devel-20120120183004-r9589.
Deze release laat bij de info ook zien dat het Beta 2 is.

Dit gaat zo te zien prima, mijn films werden na het opnieuw opstarten gescand en kunnen zo afgespeeld worden (blu-ray bestanden).

Het lijkt erop dat de afstandsbediening ietsje anders werkt. (clear toets gaat niet terug naar het menu), de rode knop daaronder doet dat echter wel. Ik gebruik verder een Zotac AD10 en gebruik OpenELEC vanaf een SD kaartje.

EDIT:
Oeps.
Ik had even niet op zitten letten en per ongeluk de Generic release van r9589 gedownload en geupgrade ipv de Fusion release.
Dit moet zijn: OpenELEC-Fusion.i386-devel-20120120182419-r9589

[ Voor 11% gewijzigd door HoppyF op 21-01-2012 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H.Boss
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 05-10 19:14

H.Boss

Hugo Boss

Even een vraagje:

Ik had laatst die pre-eden geinstalleerd, alleen merkte ik geen drastische verbeteringen. Meer een negatief punt, dat de subtitle addon niet meer werkt en blijft hangen. Dus ben weer terug naar de stable version 10.1.

Weet iemand hoe dit komt?

"Would you prefer my normal method of conflict resolution?" - Dexter Morgan-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Beta 2 is net uit. Nog niet aangekondigd, wel al te downloaden ondertussen.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Net HDMI audio op m'n AD10 aan de praat gekregen onder Linux, man dat loopt lekker :). Lirc en m'n Harmony was wel knoeien - had daarvoor nog nooit Lirc geconfigureerd dus was wel wat zoeken.

Planet Earth in 1080p, vogelscène, Xbmc beta 2 met XvBA, load van beide CPU-cores ~20% :P. Netjes!

Enige minpuntje: ik heb een sloot RAM in dit ding (4 GB :P) en blijkbaar gebruikt het hele systeem niet eens 512 MB, zelfs tijdens Full HD playback :/.

[ Voor 14% gewijzigd door Borromini op 21-01-2012 22:27 ]

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57

Acolyte57

Borromini schreef op zaterdag 21 januari 2012 @ 22:14:
Enige minpuntje: ik heb een sloot RAM in dit ding (4 GB :P) en blijkbaar gebruikt het hele systeem niet eens 512 MB, zelfs tijdens Full HD playback :/.
Wacht, het minpuntje is dat het systeem dus te efficient met z'n RAM omgaat? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Ik hoopte stiekum dat het iets meer zou zijn :P.

Langs de andere kant zit Linux wel een hoop te cachen:
$ free -m
             total       used       free     shared    buffers     cached
Mem:          3567       2257       1309          0         14       1863
-/+ buffers/cache:        379       3188
Swap:          512          0        512

Ook goed neem ik aan :P.

Moet zeggen dat het systeem heel vlot reageert, wist niet wat ik moest verwachten van de E-350. Draai de Aeon Nox skin en da's toch niet de lichtste, maar je merkt er niks van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Borromini schreef op zaterdag 21 januari 2012 @ 22:14:
Net HDMI audio op m'n AD10 aan de praat gekregen onder Linux, man dat loopt lekker :). Lirc en m'n Harmony was wel knoeien - had daarvoor nog nooit Lirc geconfigureerd dus was wel wat zoeken.

Planet Earth in 1080p, vogelscène, Xbmc beta 2 met XvBA, load van beide CPU-cores ~20% :P. Netjes!

Hier ook een AD10 zoals ik in een paar posts terug al schreef.
Welke XBMC release gebruik je?
Ik gebruik verder de standaard meegeleverde afstandsbediening en audio loopt voorlopig via HDMI nog direct naar de TV een geschikte HDMI audio receiver is er (nog) niet.
4GB heb ik ook en dat is misschien een beetje een overkill, maar iets teveel is altijd handig voor de nog komende release die wellicht wat meer vragen.
Ik ben ook wel geïnteresseerd in je instelling van de Video. (wel of geen opties aangezet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Sorry, niet gewoon beta 2, maar Eden beta 2. Van de toekomstige 11.0-release dus. Op Linux.

Ik heb Xbmc zo ingesteld dat ie de frequentie van het scherm dient aan te passen aan de framerate van het bronmateriaal. Dus 24 Hz als het bv. 1080p24 is (je TV/scherm dient dan wel 24 Hz te ondersteunen). Voor de rest gewoon XvBA ingeschakeld. Afstandsbediening is een Logitech Harmony, heb 'm geconfigureerd met Lirc, er zijn nog een paar schoonheidsfoutjes die ik nog moet wegwerken in de configuratie van de afstandsbediening voor Xbmc.

[ Voor 76% gewijzigd door Borromini op 21-01-2012 23:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Borromini schreef op zaterdag 21 januari 2012 @ 23:08:
Sorry, niet gewoon beta 2, maar Eden beta 2. Van de toekomstige 11.0-release dus. Op Linux.

Ik heb Xbmc zo ingesteld dat ie de frequentie van het scherm dient aan te passen aan de framerate van het bronmateriaal. Dus 24 Hz als het bv. 1080p24 is (je TV/scherm dient dan wel 24 Hz te ondersteunen). Voor de rest gewoon XvBA ingeschakeld. Afstandsbediening is een Logitech Harmony, heb 'm geconfigureerd met Lirc, er zijn nog een paar schoonheidsfoutjes die ik nog moet wegwerken in de configuratie van de afstandsbediening voor Xbmc.
Wat en waarom heb je hem ingesteld via Lirc? Werkt een standaard MCE profiel niet naar behoren?

Ik zie dat wel vaker dat men hem via Lirc configureert echter snap ik niet helemaal waarom, ik gebruik gewoon MCE als profiel op mijn Harmony en het werkt gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Het is een beetje kip en ei vrees ik. Ik heb me rot gezocht naar info, maar blijkbaar niet op de juiste termen dan. Het is m'n eerste keer met Lirc, dus van omweggetjes ken ik niks :).

Hoe heb jij je Harmony geconfigureerd als afstandsbediening? Je kan namelijk ook de AD10 aanvinken in de software, dat heb ik gedaan en dan via Lirc geconfigureerd. Ik ben op zoek gegaan naar een config voor mijn model (Harmony 555), heb dat niet gevonden, en ben dan maar zelf aan de slag gegaan.

[ Voor 15% gewijzigd door Borromini op 22-01-2012 01:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Borromini schreef op zondag 22 januari 2012 @ 01:29:
Het is een beetje kip en ei vrees ik. Ik heb me rot gezocht naar info, maar blijkbaar niet op de juiste termen dan. Het is m'n eerste keer met Lirc, dus van omweggetjes ken ik niks :).

Hoe heb jij je Harmony geconfigureerd als afstandsbediening? Je kan namelijk ook de AD10 aanvinken in de software, dat heb ik gedaan en dan via Lirc geconfigureerd. Ik ben op zoek gegaan naar een config voor mijn model (Harmony 555), heb dat niet gevonden, en ben dan maar zelf aan de slag gegaan.
Ik heb mijn Harmony One geconfigureerd met MCE profiel met hier en daar wat custom mappings maar ik draai dan ook OpenELEC wellicht dat dat het verschil is?

Als het puur voor XBMC is dan zou MCE toch moeten volstaan wat de basale buttons betreft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Wel, heb net even gegoogled, en daar lijkt het inderdaad op. Ondertussen heb ik het werk natuurlijk al gedaan :P.

http://forum.xbmc.org/showthread.php?p=995504

Ik ga de configuraties later even swappen en zien of dat beter werkt. Want mijn eigen Lirc-configuratie werkt wel goed maar de mappings in Xbmc hebben hier en daar nog wat aanpassing nodig.

Bedankt voor de tip in ieder geval :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Borromini schreef op zaterdag 21 januari 2012 @ 23:08:

Ja, ik bedoelde ook Eden beta 2 op Linux. (OpenELEC r9589)
Ik heb ook getest met de framerate aanpassen aan de bron maar dan heb ik bij bv 720p ook een klein scherm omdat de resolutie kleiner is dan die van de full HD TV. (1920*1080). Het beeld bij 720 moet natuurlijk wel beeldvullend worden. Mijn TV doet wel 24p (Panasonic plasma). Ik zie ook dat hij omschakelt van bv 50, 60Hz naar 24. Dat heeft de TV linksboven in als er een nieuw signaal binnen komt.
Ik ga nog wel even wat proberen wat de meest optimale instelling is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noodel1988
Wat is de update tactiek om niets kwijt te raken dan wel opnieuw hoeven te installeren?

Ik neem aan iets als:
Unistall (met behoud van je userdata folder, back-up maken)
Vervolgens install
Done

Of moet je dan nog de userdata terugzetten?

Ik ben tot nu toe altijd helemaal opnieuw begonnen omdat ik vrij lang stable heb gedraaid :+ , vandaar de vraag.

Edit
Iemand een changelist gevonden?

Edit2
Ik heb enkel back-up gemaakt van userdata en vervolgens gewoon de nieuwe setup uitgevoerd, hij lijkt prima te starten :+ . Ik zie in ieder geval Beta2 staan :P .

[ Voor 22% gewijzigd door noodel1988 op 22-01-2012 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japius
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23:47
Ik weet niet welke distro je draait, maar maak voor de zekerheid een backup van je userdata! Al je instellingen staan daar in.

Ubuntu / Livecd:
code:
1
tar -czf ~/Desktop/xbmc_profile.tgz ~/.xbmc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noodel1988
Japius schreef op zondag 22 januari 2012 @ 11:40:
Ik weet niet welke distro je draait, maar maak voor de zekerheid een backup van je userdata! Al je instellingen staan daar in.

Ubuntu / Livecd:
code:
1
tar -czf ~/Desktop/xbmc_profile.tgz ~/.xbmc
Windows >:) En dan gewoon geinstalleerd als applicatie, zodat ik mijn XBMC machine eventueel zou kunnen inzetten voor andere toepassingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
HoppyF schreef op zondag 22 januari 2012 @ 11:20:
[...]

Ik heb ook getest met de framerate aanpassen aan de bron maar dan heb ik bij bv 720p ook een klein scherm omdat de resolutie kleiner is dan die van de full HD TV. (1920*1080). Het beeld bij 720 moet natuurlijk wel beeldvullend worden. Mijn TV doet wel 24p (Panasonic plasma). Ik zie ook dat hij omschakelt van bv 50, 60Hz naar 24. Dat heeft de TV linksboven in als er een nieuw signaal binnen komt.
Weet je zeker dat je beta-2 draait want die komt pas vanaf hier en dat is build r9601 (21-01) ;)

Note: build r9589 is van 20-01.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DyStiC
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-10 21:47

DyStiC

'Atta way, baby!

Iemand anders nog last dat er de laatste tijd geen trailers meer worden gescraped bij het toevoegen van nieuwe films aan de library? Ik gebruik de IMDB scraper.
Vind altijd wel handig dat je vanuit je library bij de betreffende film direct ff de trailer kunt bekijken namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

HoppyF schreef op zondag 22 januari 2012 @ 11:20:
[...]

Ik heb ook getest met de framerate aanpassen aan de bron maar dan heb ik bij bv 720p ook een klein scherm omdat de resolutie kleiner is dan die van de full HD TV. (1920*1080). Het beeld bij 720 moet natuurlijk wel beeldvullend worden. Mijn TV doet wel 24p (Panasonic plasma).
Da's vreemd. Kijk es in je logs (~/.xbmc/temp/xbmc.log).

Ik vermoed dat je ergens in je video-instellingen origineel formaat ofzo hebt ingesteld (weergave-opties). Probeer es rips op DVD-resolutie, zijn die nog kleiner? Normaal schaalt Xbmc de weergave automatisch naar 1920x1080 (met zwarte balken als de aspect ratio dat vereist).
Ik zie ook dat hij omschakelt van bv 50, 60Hz naar 24. Dat heeft de TV linksboven in als er een nieuw signaal binnen komt.
Voor refresh rate is dat de meest optimale instelling ;). Beter je TV met je beeldmateriaal synchroniseren dan omgekeerd.

@ Schumi2004: gisteren nog even geprobeerd met de Harmony geconfigureerd als MCE remote, dat werkt netjes, maar Xbmc verspringt meestal twee keer van positie als ik 'n knop indruk. Heb al heel wat geprobeerd (waaronder geladen lirc kernel modules verwijderen) maar dat verbetert de zaak niet, het gaat dan gewoon de andere kant uit (moet ik twee keer drukken om één positie te verspringen).

Onder de MCE remote kan ik netjes al m'n knoppen configureren in de Harmony-software, dus dat krijgt uiteraard de voorkeur, maar mijn afstandsbediening is zo goed als onbruikbaar zo.

Heb zelf 'n Lirc config in mekaar gedraaid met de Harmony ingesteld als MCE remote, en zowel met die config als met de stock MCE USB remote config die Lirc meelevert heb ik het probleem met dubbele aanslagen. Blijkbaar is Lirc een rommeltje op dit moment, als ik het zo lees online...

In ieder geval, tips zijn welkom ;).

[ Voor 28% gewijzigd door Borromini op 22-01-2012 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
schumi2004 schreef op zondag 22 januari 2012 @ 11:57:
[...]

Weet je zeker dat je beta-2 draait want die komt pas vanaf hier en dat is build r9601 (21-01) ;)

Note: build r9589 is van 20-01.
Toch nog maar een upgrade gedaan vandaag naar:
OpenELEC Version: devel-20120122004530-r9607
OpenELEC git: 5c7d44d3a9492139ea72f3682c435532324557d3

Uit de log:
15:35:40 T:3044005632 NOTICE: Starting XBMC (11.0-BETA2 Git:Unknown), Platform: Linux (Ubuntu 11.10 - XBMCbuntu, 3.0.0-15-generic-pae i686). Built on Jan 21 2012

@Borromini.
Het schalen gaat nu weer goed, DVD's e.d. worden nu naar full screen geschaald.
Kortom, deze release gaat wel prima zo.

Vandaag kwam er ook een nieuwe release van XBMCbuntu uit. v28.
Deze heb ik ook geinstalleerd (dual boot naast OpenELEC).
Werkt ook maar deze heeft als (groot) nadeel dat hij de blu-ray's niet af wil spelen.
De films staan in de video library maar als je er op klikt gebeurt er niets.
Bij OpenELEC spelen dezelfde films prima af, dus het ligt echt aan XMBCbuntu, ik vermoed dat er iets ontbreekt maar ik ben er nog niet achter wat.
Ook handmatig naar de index.bdvm gaan en deze selecteren helpt niet, ook dat werkt bij OpenELEC prima.
Zo zijn er toch nog wat verschillen.

Afspelen van de films in XMBCbuntu lukt wel als je doorklikt naar de STREAMS zelf.
Dat is echter niet zo erg handig.

[ Voor 4% gewijzigd door HoppyF op 22-01-2012 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anthirian
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16-09 01:03

Anthirian

In Trance We Trust

Het is volgens mij ernstig druk. Ik krijg elke keer een timeout bij het downloaden van Eden Beta 2 voor Windows :)

Mijn Films en TV Series, Games en Muziek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11:02
Alhoewel Eden (pre, beta, whatever) soms nog erg kan laggen en er ook weleens memory leaks aanwezig zijn, althans in de versies die ik heb geprobeerd. Moet ik zeggen dat ik er uitermate tevreden over ben. Het grote voordeel van de Eden branche is namelijk dat nu het refreshrate aan video aanpassen eens fatsoenlijk werkt zonder tearing of 'stotteringen'.

Het enige nadeel alleen nog is dat de 23.9 fps refreshrate nog niet goed wordt opgepakt en deze wordt resynct naar 24 fps, wat natuurlijk niet helemaal klopt. Een audio-delay van 0.255 maakt het dan wel weer helemaal goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Ondertussen Lirc buitengekegeld en de remote min of meer aan de praat gekregen met ir-keytable en de IR-drivers van de kernel zelf. Dubbele aanslagen behoren nog niet tot het verleden jammer genoeg maar 't is toch al een stuk beter.

Nu nog al de knoppen juist mappen, dat lijkt ook geen sinecure :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-10 23:07
Tot op kort gebruikte ik Boxee, maar daar wil ik vanaf. Boxee wordt niet meer ondersteund en ik vind het vrij buggy. De reden dat ik Boxee gebruikte is vanwege één specifieke functie, en dat is dat Boxee in staat was om automatisch films en tv-series te herkennen zonder deze in aparte mapjes te stoppen. Dit zorgde ervoor dat ik al mijn series en films gewoon in één grote rommelmap kon zetten (zoals ik gewend ben), en Boxee dit vervolgens mooi categoriseerde.

Nu is mijn vraag dus of XBMC iets soortgelijks kan. Ik heb het zelf niet kunnen vinden, en ook met wat Googlen kwam ik niet ver, maar de ontwikkeling van XBMC gaat best snel dus het zou kunnen dat mijn zoekresultaten niet van toepassing zijn op de meest recente XBMC. Ik ben absoluut niet van plan om een nette mappenstructuur op te gaan zetten (veel te veel moeite aangezien ik alles na het kijken toch weer verwijder).

Dus: kan XBMC automatisch films en series herkennen zonder een duidelijke mappenstructuur te hanteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Ja, en nee.
Hij kan het (redelijk) apart voor films en series, dus je zal 2 aparte rommelmappen moeten maken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
Fire69 schreef op zondag 22 januari 2012 @ 23:13:
Ja, en nee.
Hij kan het (redelijk) apart voor films en series, dus je zal 2 aparte rommelmappen moeten maken :P
Ik zit een beetje te klooien, maar kan ik niet gewoon een aparte source aanmaken voor films en een aparte source voor series, en dan beiden naar dezelfde map wijzen :) ? Ik verdiep me er nu iets meer in, en het lijkt eigenlijk best veel op Boxee.

Edit: Bij nader inzien kan het niet, zucht... en wat een drama is XBMC qua usability, maar dat terzijde.

[ Voor 10% gewijzigd door MarcoC op 22-01-2012 23:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_scientist
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15-11-2023
Allen,

Ik draai XBMC Nightly op m'n Apple TV 2. Nu heb ik sinds enige tijd het probleem dat het downloaden van ondertitels via ondertitel.com niet meer werkt. Ik krijg de melding dat de ondertitel succesvol is gedownload en onder de ondertitelselectie zie ik het ondertitel-bestand geselecteerd, maar ik krijg geen tekst. Ook zie ik dat er geen enkele ondertitel voorzien is van sterren in het keuzemenu. Is dit probleem bekend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
MarcoC schreef op zondag 22 januari 2012 @ 23:21:
[...]
Ik zit een beetje te klooien, maar kan ik niet gewoon een aparte source aanmaken voor films en een aparte source voor series, en dan beiden naar dezelfde map wijzen :) ? Ik verdiep me er nu iets meer in, en het lijkt eigenlijk best veel op Boxee.

Edit: Bij nader inzien kan het niet, zucht... en wat een drama is XBMC qua usability, maar dat terzijde.
Nee, zo kan het inderdaad niet, dan ga je volgens mij ofwel dubbele ofwel verkeerde resultaten krijgen.

Wat is er mis met de usability? Ik vond vroeger Boxee verschrikkelijk in gebruik, maar dat kwam waarschijnlijk omdat ik XBMC al gewoon was. Volgens mij heb jij het omgekeerde :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
Fire69 schreef op zondag 22 januari 2012 @ 23:47:
[...]

Nee, zo kan het inderdaad niet, dan ga je volgens mij ofwel dubbele ofwel verkeerde resultaten krijgen.

Wat is er mis met de usability? Ik vond vroeger Boxee verschrikkelijk in gebruik, maar dat kwam waarschijnlijk omdat ik XBMC al gewoon was. Volgens mij heb jij het omgekeerde :P
Nou, dat als ik op "movies" klik ik geen lijst met films kijk, maar een lijst waarin staat "Title", "Year", "Genre" en dat ik dan vervolgens op "Title" moet klikken om daadwerkelijk al mijn films te zien. Dat je in de Library-mode geen sources kan toevoegen. Erg omslachtig allemaal.

Ik snap gewoon niet waarom je een aparte map voor films en series moet hebben. Dat is echt zo'n techneuten-oplossing, als je hier een gebruiker 10 minuten naar laat kijken dan zie je toch meteen dat dat super-irritant is. Functioneel gezien wil je (neem ik aan) dat een gebruiker enkel bronnen aangeeft, en dat XBMC de rest doet. Ik moet niet het werk van XBMC gaan doen door films en series te scheiden, temeer omdat XBMC technisch gezien makkelijk in staat is om dit zelf af te vangen! Ik vind het gewoon onlogisch werken.

Misschien ben ik gefrustreerd omdat zoiets enorm simpels als wat ik wil gewoon niet kan, en ik verbaas me er enorm over dat dat niet kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57

Acolyte57

MarcoC schreef op zondag 22 januari 2012 @ 23:51:
Nou, dat als ik op "movies" klik ik geen lijst met films kijk, maar een lijst waarin staat "Title", "Year", "Genre" en dat ik dan vervolgens op "Title" moet klikken om daadwerkelijk al mijn films te zien.
Welke skin draai je? Dat heeft mijn XBMC echt nog nooit gedaan. Ik moet zelfs best veel moeite doen om dat menu in te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

MarcoC schreef op zondag 22 januari 2012 @ 23:21:
[...]
Je bedoelt: Boxee lijkt zoveel op Xbmc ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwolf
  • Niet online
[...]
Ik snap gewoon niet waarom je een aparte map voor films en series moet hebben. Dat is echt zo'n techneuten-oplossing, als je hier een gebruiker 10 minuten naar laat kijken dan zie je toch meteen dat dat super-irritant is.
Om een heleboel redenen (postprocessing van downloads én overzichtelijkheid wil je deze twee juist wel scheiden. Daar is geen techneutenbrein voor nodig :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Laatst online: 09:35

DarkSide

theres no place like ::1

Ook voor een normale gebruiker vind ik het handig.
Daar staan films. Daar staan series. Die map is voor muziek en die voor foto;s.
Net als in je kleding kast. Of heb je daar ook alles op 1 hoop liggen :-)

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Eigenlijk is deze gewoon te makkelijk, inkoppertje maar on-topic.

Wat jij zoiets simpels noemt zal in de praktijk als één grote puinhoop uitpakken.
Hoe heb je zelf bijvoorbeeld je media georganiseerd?

Sources toevoegen in library view. Ik zie het probleem niet. Ik ga niet dagelijks nieuwe sources toevoegen, meestal is dit een eenmalige handeling of denk ik nu te simpel!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
[...]

Nou, dat als ik op "movies" klik ik geen lijst met films kijk, maar een lijst waarin staat "Title", "Year", "Genre" en dat ik dan vervolgens op "Title" moet klikken om daadwerkelijk al mijn films te zien. Dat je in de Library-mode geen sources kan toevoegen. Erg omslachtig allemaal.
Draai je de standaard Confluence?
Zo ja, links het menu openen (door links of omhoog te duwen, afhankelijk van welke view je gebruikt.)
Daar vink je onderaan 'Flatten' aan, en de volgende keer dat je naar Movies gaat kom je rechtstreeks in je filmlijst uit. ;)
Ik snap gewoon niet waarom je een aparte map voor films en series moet hebben. Dat is echt zo'n techneuten-oplossing, als je hier een gebruiker 10 minuten naar laat kijken dan zie je toch meteen dat dat super-irritant is. Functioneel gezien wil je (neem ik aan) dat een gebruiker enkel bronnen aangeeft, en dat XBMC de rest doet. Ik moet niet het werk van XBMC gaan doen door films en series te scheiden, temeer omdat XBMC technisch gezien makkelijk in staat is om dit zelf af te vangen! Ik vind het gewoon onlogisch werken.
Het is hier al gezegd, het is onder andere handiger om 2 aparte folders te hebben voor bvb. de postprocessing van SickBeard/CouchPotato/...
Die verwerken elk apart enkel films of series, gooi je dan alles bij elkaar, dan gaan die waarschijnlijk flippen. :)
Misschien ben ik gefrustreerd omdat zoiets enorm simpels als wat ik wil gewoon niet kan, en ik verbaas me er enorm over dat dat niet kan.
Misschien ben je gefrustreerd omdat je één manier van werken gewoon bent en nu moet overschakelen naar een andere, die niet persé moeilijker is maar gewoon anders.
Schakel eens van Windows naar Linux/Mac of omgekeerd. Same difference :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tripkip
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 08-08 07:54
Ik wou vandaag Google Chrome installeren op mijn verse XBMCbuntu Eden b2 installatie.
Via een usb stick heb ik xbmcbuntu op een andere stick geinstalleerd.
De stick waar xbmcbuntu op draait is 2GB.
Tijdens het downloaden van Google Chrome (78MB) zegt ie plots dat er geen plaats meer is .... :s
Met het commando df -h krijg ik inderdaad te zien dat de schijf zogezegd vol is:

code:
1
2
3
4
5
6
7
xbmc@XBMC:~$ df -h
Filesystem            Size  Used Avail Use% Mounted on
/dev/sda1             1.9G  1.8G     0 100% /
udev                  997M  4.0K  997M   1% /dev
tmpfs                 403M  368K  403M   1% /run
none                  5.0M     0  5.0M   0% /run/lock
none                 1007M     0 1007M   0% /run/shm

Vind ik zeer bizar aangezien xbmclive +-600mb is.

Hoe los ik dit op?

Twitter iCouchPotato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meikrekel
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 27-01 17:37
Ik heb XBMC op Windows 7 geïnstalleerd (ik geloof de laatste stabiele versie van XBMC), en heb recent een Logitech Rumble Gamepad f510 gekocht. Ik zou graag deze gamepad gebruiken voor het besturen van XBMC, en heb ook iets gezien over de Rumblepad 2 die hiervoor wordt gebruikt, maar ik weet niet hoe ik nou mijn gamepad aan de praat moet krijgen met XBMC (hij doet 't bijvoorbeeld wel gewoon met fifa)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

De XBMC app op Android doet het prima bij me, maar het laat ook films zien die allang verwijderd zijn. Kan dat komen omdat mijn PC XBMC draait, maar de films op een server staan? De verwijderde films zie ik niet terug op die PC, dus waar de app ze vandaan tovert..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweak_dude
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:16
Staan de films nog in je XBMC library? Zolang je de library niet opschoont zullen die films er blijven staan ook al heb je de bestanden verwijderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_scientist
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15-11-2023
Is er een manier om de library automatisch 1 X per dag te laten schonen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwolf
  • Niet online
the_scientist schreef op maandag 23 januari 2012 @ 20:53:
Ik heb het anders opgelost: ik heb bij advancedsettings.xml <cleanonupdate>true</cleanonupdate> opgenomen. Zo wordt de library bij iedere update (bij opstarten) ook meteen geschoond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-10 20:08

job

the_scientist schreef op maandag 23 januari 2012 @ 20:53:
Je kan een autoupdate script toevoegen via programs (of was het add-ons).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

tweak_dude schreef op maandag 23 januari 2012 @ 20:36:
Staan de films nog in je XBMC library? Zolang je de library niet opschoont zullen die films er blijven staan ook al heb je de bestanden verwijderd.
Dat is dus anders dan de interface waar ik mijn films zie...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweak_dude
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:16
Exorcist schreef op maandag 23 januari 2012 @ 21:18:
[...]

Nee, maar het is goed mogelijk dat films die je al gekeken hebt verborgen zijn. Die kun je met de view settings weer te voorschijn krijgen.

Edit: of XBMC remote watched items ook laten hiden :p

[ Voor 9% gewijzigd door tweak_dude op 23-01-2012 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57

Acolyte57

Ik had met constellation (iOS xbmc remote) dat ik soms even de local cache opnieuw moest laten syncen. Hij hield blijkbaar intern een eigen kopie van de filmlijst bij en daar bleven soms wat files in hangen die op xbmc al verwijderd waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10:58
Exorcist schreef op maandag 23 januari 2012 @ 21:18:
[...]

Wat ik altijd doe is bij Video, dan met rechtermuisknop op de betreffende map en dan kiezen voor bibliotheek opschonen. Dan gooit hij alle film-info weg van de films die niet meer in die map staan.

Misschien is er nog een makkelijkere manier, maar dit kost je een paar muisklikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Goed. Wat ik al geprobeerd heb voor m'n afstandsbediening:
  • Lirc
    • De Harmony in de Logitech-software geconfigureerd als AD10 remote. Werkt netjes met Lirc, nadeel: heel wat knoppen (en dan heb ik het niet over de programmeerbare die via het scherm van de Harmony werken) zitten blijkbaar niet op de originele remote en worden dus ook uitgeschakeld op de Harmony. Wel geen dubbele toetsaanslagen.
    • De Harmony in de Logitech-software geconfigureerd als MCE remote. Voordeel: alle knoppen zijn beschikbaar, maar dubbele toetsaanslagen. De andere protocols uit /sys/class/rc/rc0 verwijderen (of uit een bestand in die map, ik weet het even niet meer) of Lirc als enige inschakelen heeft geen effect. De responsiviteit van de Harmony in de Logitech-software wijzigen evenmin. Als ik Lirc instel dat ie dubbele toetsaanslagen moet negeren dan moet ik twee keer drukken voor Xbmc één enkele actie uitvoert. Net het omgekeerde effect van de standaardconfiguratie dus.
  • v4l-utils (ir-keytable)
    Werkt zo goed als out of the box, maar de keymappings in Xbmc zijn wat onwennig (en sommige knoppen worden niet herkend door Xbmc). De knopnamen blijken voorgedefinieerd, dus je kan je knop niet eender wat noemen in de configuratiebestanden van v4l-utils. Daar kan mits wat prutsen waarschijnlijk een mouw aan gepast worden. Enige probleem: toetsaanslagen worden dubbel gedetecteerd. In Xorg de IR-transceiver negeren zorgt ervoor dat Xbmc helemaal niks meer doet - dus het wordt weldegelijk naar X events vertaald met v4l-utils. De responsiviteit van de Harmony in de Logitech-software wijzigen helpt ook hier evenmin. Het probleem van dubbele toetsaanslagen met v4l-utils en de kerneldrivers lijkt bekend, maar een structurele oplossing heb ik online niet kunnen vinden.
Ik vrees dat ik de externe receiver die Zotac meelevert ook maar es moet proberen want het bereik van dat intern ding is gewoon bagger. De IR van m'n 1st gen AppleTV was een stuk beter. Gelukkig werkt XvBA nog netjes, anders zou dit ding tot nu toe compleet een miskoop lijken :(.

Als iemand tips heeft: ik hoor het graag :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank Martin
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-10-2023

Frank Martin

Vervoert alles

Sinds kort heb ik een DS211j-NAS. Ideaal ding in combinatie met een XBMC-setup uiteraard. Ik heb nu de schijven van de NAS gemount op de XBMC server. Nu beschikt de NAS uiteraard ook over een media server functionaliteit en XBMC kan ook via DLNA praten. Uit nieuwsgierigheid vraag ik me af of er mensen zijn die de DLNA-functionaliteit van de NAS gebruiken ipv XBMC direct schijftoegang te geven op de NAS. Ik kan me zo voorstellen dat directe schijftoegang sneller is en beter werkt met externe scrapers, maar de gedachte dat je maar één database hebt met al je metadata (op de NAS dus) spreekt mij ook wel aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Dennisdn schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 08:08:
Misschien is er nog een makkelijkere manier, maar dit kost je een paar muisklikken.
De makkelijke manier is om cleanonupdate in advancedsettings.xml op true te zetten.
Bij elke start van xbmc worden dan verwijderde films/series uit de library gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Frank Martin schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 09:52:
Uit nieuwsgierigheid vraag ik me af of er mensen zijn die de DLNA-functionaliteit van de NAS gebruiken ipv XBMC direct schijftoegang te geven op de NAS. Ik kan me zo voorstellen dat directe schijftoegang sneller is en beter werkt met externe scrapers, maar de gedachte dat je maar één database hebt met al je metadata (op de NAS dus) spreekt mij ook wel aan.
Zonde om het via dnla te doen. Je raakt daarmee alleen maar mogelijkheden kwijt.
Ik vraag me af of je met dnla wel de beschikking hebt over metadata en filminformatie, denk het niet.

Wil je je metadata op de nas hebben staan, dat kan met eden (toekomstige xbmc versie). Je kan dan de folders met thumbnails e.d. verplaatsen naar (bijvoorbeeld) je nas.

[ Voor 30% gewijzigd door job op 24-01-2012 10:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

@Frank Martin (en job)

Sterker nog, de DS211j kan gewoon zelf een mysql server draaien. Kun je alsnog een centrale metadatabase gebruiken, zonder dlna te hoeven gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank Martin
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-10-2023

Frank Martin

Vervoert alles

Ik zal eens kijken hoe ik de DS211j als centrale metadatabase kan gebruiken. Het nadeel is dan wel dat je alsnog XBMC zelf moet laten indexen en scrapen om de database te vullen. Als je gebruik maakt van de DLNA functionaliteit heeft zowel de DLNA van de NAS (bijvoorbeeld voor Android audiostation) als XBMC altijd dezelfde content. Maargoed, dat indexen en scrapen is het probleem niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Janoz schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 11:10:
@Frank Martin (en job)

Sterker nog, de DS211j kan gewoon zelf een mysql server draaien. Kun je alsnog een centrale metadatabase gebruiken, zonder dlna te hoeven gebruiken.
Klopt. Heb zelf dit gevolgd: Entertainment vanuit de luie stoel: XBMC: One database to rule them all

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icingdeath
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-08 10:37
Iemand enig idee of dit een beetje werkt met XBMC als Engels niet je moedertaal is?
http://voxcommando.com/

[ Voor 4% gewijzigd door Icingdeath op 24-01-2012 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Icingdeath schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 14:13:
Iemand enig idee of dit een beetje werkt met XBMC als Engels niet je moedertaal is?
http://voxcommando.com/
Ow das wel lache, denk dat het wel in engels moet allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timminater
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 04-10 11:36
gebruik VOX Commando al enige tijd, maar ik heb met een nederlandse XBMC library toch wel veel problemen. Bediening in het engels werkt erg goed, maar dat kun je gewoon gratis testen met de testversie van XBMC commander. Let wel op, je moet een engelstalige windows hebben om VOX Commando te gebruiken.
Helaas gaat er geen nederlandse versie van komen omdat hij ontwikkeld is op de Windows 7 spraakherkenning, en die is er niet in het nederlands

[ Voor 3% gewijzigd door timminater op 24-01-2012 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icingdeath
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-08 10:37
Vroeg me meer af of dit nog goed werkt als je als Nederlander met verrot accent engels spreekt :P

[ Voor 56% gewijzigd door Icingdeath op 24-01-2012 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
  • Laatst online: 20-08 07:53
plee temmineethur toew
Wie de film raadt krijgt virtueel schouderklopje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r3v0ss
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 29-11-2021
Terminator 2? :P

[ Voor 3% gewijzigd door r3v0ss op 24-01-2012 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
  • Laatst online: 20-08 07:53
*pats ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klojum
  • Laatst online: 22-09 21:32
Exorcist schreef op maandag 23 januari 2012 @ 20:18:
De XBMC app op Android doet het prima bij me, maar het laat ook films zien die allang verwijderd zijn. Kan dat komen omdat mijn PC XBMC draait, maar de films op een server staan? De verwijderde films zie ik niet terug op die PC, dus waar de app ze vandaan tovert..
Geen idee welke XBMC-versie je draait, maar het is mogelijk dat niet alle referenties naar je film(s) uit de XBMC-library verwijderd zijn. (My)SQL support staat helaas nog op een laag pitje, al is het onder pre-Eden ondertussen wel wat verbeterd.

Als oplossing zou je je library eens kunnen opschonen (via het Settings/Video/Clean Library).
Heeft XBMC wel voldoende rechten tot de bestanden op je server, bijvoorbeeld m.b.t. verwijderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Mwah,, ik denk toch dat het probleem, zoals eerder ook al aangegeven, eerder veroorzaakt wordt doordat Exorcist het 'hide watched' vinkje aan heeft staan waardoor hij onterecht aanneemt dat een heleboel content (die hij al gezien heeft) uit de library verdwenen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Uiteindelijk een thread op het Xbmc-forum gevonden waarin iemand suggereerde om het met de Plex-mapping te proberen voor de Harmony, die zou geen last hebben van het verspringen. En warempel: het werkt, en ik kan al mijn knoppen gebruiken :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTjuk
job schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 09:55:
De makkelijke manier is om cleanonupdate in advancedsettings.xml op true te zetten.
Bij elke start van xbmc worden dan verwijderde films/series uit de library gehaald.
Geniaal. Bedankt voor de info.

Ik verwijder mijn gekeken films nu op 1 van deze 2 manieren.

1) Shift-delete op de desktop PC
2) Via XBMC zelf mbv de filemanager.

Oplossing 2 is ietwat omslachtig.

Kan het ook zo dat als ik de film uit de Library verwijder dat het daadwerkelijke bestand op de HDD ook wordt verwijderd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Laatst online: 09:35

DarkSide

theres no place like ::1

Als ik een film uit de library verwijder (optie c en dan remove from library) krijg ik ook de optie om de file zelf te verwijderen. (moet je wel delete en edit files in je opties aan hebben staan).
Het enige is dat hij wel de file (de mkv) verwijderd. Maar niet de map zelf (of de andere bestanden in de map)

Het ruimt dus wel de library op en de HD (je bent tenminste de GB van de film kwijt). Maar als je op de HD zelf gaat kijken (met windows explorer bv) zie je de folder nog wel staan. En lijkt het dus of de film er nog is.
(xbmc scant de film overigens niet opnieuw in bij het opstarten).

Het zou mooier zijn als de hele folder structuur verwijderd zou worden,

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d3vlin
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-10 21:50
Dat is in jouw geval misschien mooier omdat je je files/mappen zo gestructureerd hebt, maar als je files en folders wat minder geordend zijn -wat helaas bij veel mensen het geval is- kan dat voor hele vervelende verrassingen zorgen. Je gaat dan bijna automatisch naar een systeem waarbij XBMC zelf de bestanden/mappenstructuur moet gaan ordenen om ze vervolgens ook weer ordentelijk en naar verwachting te kunnen verwijderen.

[ Voor 11% gewijzigd door d3vlin op 25-01-2012 16:51 ]

Leaping Lab Rats!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Borromini schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 22:10:
Uiteindelijk een thread op het Xbmc-forum gevonden waarin iemand suggereerde om het met de Plex-mapping te proberen voor de Harmony, die zou geen last hebben van het verspringen. En warempel: het werkt, en ik kan al mijn knoppen gebruiken :).
Welke Device selectie in de Harmony software gebruik je? Dus Device / Manufacturer / Model. Ben benieuwd of het bij mij ook zin heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Plex Player :)

Heb instructies van deze thread op het Xbmc-forum gevolgd en mijn config erop gebaseerd (gekopieerd en wat knopnamen gewijzigd).

Werkt goed met de drivers in de kernel (mceusb hoeft dus niet geladen) en Lirc. Het leuke is dat je al je knoppen kan blijven gebruiken (als ik de Harmony als Nano AD10 remote configureer werkt alles netjes, maar de helft van de speciale knoppen zijn niet beschikbaar, wat inhoudt dat je die dus ook niet kan wijzigen in de Harmony-software).

Ik vermoed dat hij zo een ander protocol gebruikt, want met de MCE-configuratie werd het RC6-protocol gebruikt en dat gaf die dubbele toetsaanslagen.

[ Voor 44% gewijzigd door Borromini op 25-01-2012 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MIsschien kan iemand mij helpen.

Bij het afspelen bij bepaalde MKV bestanden loopt XBMC vast bij mij en na verloop van tijd
gaat die terug naar het menu.

Ik heb de Eden Beta 2 van 11.0 geinstalleerd op een windows 7 machine.

Hieronder zie je de logfile die rond die tijd vastliep bij het afspelen van MKV.

Kan iemand mij helpen?

21:23:16 T:4008 WARNING: CDVDMessageQueue(audio)::Get - asked for new data packet, with nothing available
21:23:17 T:1668 WARNING: CDVDMessageQueue(video)::Get - asked for new data packet, with nothing available
21:23:40 T:3728 NOTICE: CDVDPlayer::CloseFile()
21:23:40 T:3728 NOTICE: DVDPlayer: waiting for threads to exit
21:23:41 T:1668 WARNING: CRenderManager::FlipPage - timeout waiting for flip to complete
21:23:41 T:1668 WARNING: CRenderManager::FlipPage - timeout waiting for previous frame
21:23:42 T:2924 WARNING: Previous line repeats 7 times.
21:23:42 T:2924 NOTICE: CDVDPlayer::OnExit()
21:23:42 T:2924 NOTICE: DVDPlayer: closing audio stream
21:23:42 T:2924 NOTICE: Closing audio stream
21:23:42 T:2924 NOTICE: Waiting for audio thread to exit
21:23:42 T:4008 NOTICE: thread end: CDVDPlayerAudio::OnExit()
21:23:42 T:2924 NOTICE: Closing audio device
21:23:42 T:2924 NOTICE: Deleting audio codec
21:23:42 T:2924 NOTICE: DVDPlayer: closing video stream
21:23:42 T:2924 NOTICE: Closing video stream
21:23:42 T:2924 NOTICE: waiting for video thread to exit
21:23:42 T:1668 NOTICE: thread end: video_thread
21:23:42 T:2924 NOTICE: deleting video codec
21:23:42 T:2924 NOTICE: DVDPlayer: closing subtitle stream
21:23:42 T:2924 NOTICE: Closing subtitle stream
21:23:42 T:2924 NOTICE: CDVDPlayer::OnExit() deleting demuxer
21:23:42 T:2924 NOTICE: CDVDPlayer::OnExit() deleting input stream
21:23:42 T:3728 NOTICE: DVDPlayer: finished waiting
21:23:42 T:3728 NOTICE: CDVDPlayer::CloseFile()
21:23:42 T:3728 WARNING: CDVDMessageQueue(player)::Put MSGQ_NOT_INITIALIZED
21:23:42 T:3728 NOTICE: DVDPlayer: waiting for threads to exit
21:23:42 T:3728 NOTICE: DVDPlayer: finished waiting
21:23:45 T:3704 WARNING: XFILE::CFileCurl::CReadState::FillBuffer: curl failed with code 22
21:23:45 T:3704 ERROR: CFileCurl::CReadState::Open, didn't get any data from stream.
21:23:45 T:3704 ERROR: XFILE::CFileCache::Open - failed to open source <http://apple-tv2-xbmc.googlecode.com/svn/trunk/addons/addons.xml.md5>
21:23:45 T:3704 WARNING: XFILE::CFileCurl::CReadState::FillBuffer: curl failed with code 22
21:23:45 T:3704 ERROR: CFileCurl::CReadState::Open, didn't get any data from stream.
21:23:45 T:3704 ERROR: XFILE::CFileCache::Open - failed to open source <http://apple-tv2-xbmc.googlecode.com/svn/trunk/addons/addons.xml>
21:23:45 T:3704 ERROR: Repository aj addons returned no add-ons, listing may have failed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Borromini schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 17:01:
Plex Player :)

Heb instructies van deze thread op het Xbmc-forum gevolgd en mijn config erop gebaseerd (gekopieerd en wat knopnamen gewijzigd).

Werkt goed met de drivers in de kernel (mceusb hoeft dus niet geladen) en Lirc. Het leuke is dat je al je knoppen kan blijven gebruiken (als ik de Harmony als Nano AD10 remote configureer werkt alles netjes, maar de helft van de speciale knoppen zijn niet beschikbaar, wat inhoudt dat je die dus ook niet kan wijzigen in de Harmony-software).

Ik vermoed dat hij zo een ander protocol gebruikt, want met de MCE-configuratie werd het RC6-protocol gebruikt en dat gaf die dubbele toetsaanslagen.
Klinkt heel logisch, maar in Openelec (wat ik gebruik) kun je de lircd.conf niet aanpassen omdat deze read-only is. Dus daar moet ik nog weer een andere oplossing voor vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiGER2905
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-09 09:44
ik heb gisteren openelec upgedate naar r9616 en nu kan ik niet meer via mijn netwerk op mijn mediacenter
bestaat er een mogelijkheid om dit terug te draaien? want op deze manier kan ik hem zelfs niet updaten naar de volgende versie ofzo, geen serie of film erop zetten,..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klojum
  • Laatst online: 22-09 21:32
TiGER2905 schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 18:25:
ik heb gisteren openelec upgedate naar r9616 en nu kan ik niet meer via mijn netwerk op mijn mediacenter
bestaat er een mogelijkheid om dit terug te draaien? want op deze manier kan ik hem zelfs niet updaten naar de volgende versie ofzo, geen serie of film erop zetten,..
Als je de toegang bedoelt via SSH, dat is sinds een aantal builds uitgezet (weet niet precies waarom). Maar je kunt via SMB, als dat ingeschakeld is, in de .configmap een leeg bestandje genaamd 'ssh_enable' aanmaken (zonder de quotes). Effe rebooten en de SSH-connect vindt weer doorgang.

Upgraden/downgraden van OpenELEC gaat altijd op dezelfde simpele manier: een nieuwe/oude set SYSTEM en KERNEL bestanden plaatsen in de .update folder, en eventjes rebooten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTjuk
DarkSide schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 16:39:
Als ik een film uit de library verwijder (optie c en dan remove from library) krijg ik ook de optie om de file zelf te verwijderen. (moet je wel delete en edit files in je opties aan hebben staan).
Het enige is dat hij wel de file (de mkv) verwijderd. Maar niet de map zelf (of de andere bestanden in de map)

Het ruimt dus wel de library op en de HD (je bent tenminste de GB van de film kwijt). Maar als je op de HD zelf gaat kijken (met windows explorer bv) zie je de folder nog wel staan. En lijkt het dus of de film er nog is.
(xbmc scant de film overigens niet opnieuw in bij het opstarten).
Thanks voor de uitleg. Zal mijn opties nalopen. Volgens mij staat het standaard uit. Ik ben al er al blij mee dat de ruimte op de HDD dan vrij komt
Het zou mooier zijn als de hele folder structuur verwijderd zou worden,
Maar, dit zou nog mooier zijn inderdaad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Klojum schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 18:47:
[...]

Als je de toegang bedoelt via SSH, dat is sinds een aantal builds uitgezet (weet niet precies waarom). Maar je kunt via SMB, als dat ingeschakeld is, in de .configmap een leeg bestandje genaamd 'ssh_enable' aanmaken (zonder de quotes). Effe rebooten en de SSH-connect vindt weer doorgang.

Upgraden/downgraden van OpenELEC gaat altijd op dezelfde simpele manier: een nieuwe/oude set SYSTEM en KERNEL bestanden plaatsen in de .update folder, en eventjes rebooten.
Hier om https://github.com/OpenEL...5378d2aa93ac789f61fead199

Een security ding als deze default enabled is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Jelte schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 17:49:
[...]

Klinkt heel logisch, maar in Openelec (wat ik gebruik) kun je de lircd.conf niet aanpassen omdat deze read-only is. Dus daar moet ik nog weer een andere oplossing voor vinden.
Om knoppen te wijzigen (in de zin van: bestaande een andere functie toewijzen) heb je Lirc niet nodig, daarvoor volstaat een custom remote.xml (of keyboard.xml).

Je kan daarmee ook knoppen toewijzen die Xbmc wel ziet maar die niet gedefinieerd zijn (dus als je bv. 'OnKey 0' ziet verschijnen maar achter de Action op dezelfde lijn niks volgt.

Als je de knop indrukt en de log van Xbmc geeft niks weer dan zal je 'm toch via Lirc moeten mappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Specifiek probleem van de Zotac AD10 is dat de signalen van de externe IR op een vreemde manier worden verwerkt in XBMC. En dat een custom remote.xml/keyboard.xml me tot nu toe nog geen soelaas heeft geboden. Daarom hoopte ik zoiets als wat je voorstelde te regelen.

Ik moet er gewoon eens rustig voor gaan zitten en kijken wat er te doen is met de plextor methode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Ik zit met 2 dingen.

Eerste is dat ik opzoek ben naar een manier om mijn harmony zich werkend te laten gedragen als mce keyboard in openelec. Iemand die dat voor elkaar gekregen heeft?

Tweede wat ik nu het meest storend vind is het volgende.
Mijn huishouden maakt gebruik van de zelfde serie database nu onder 1 user de master. Laten we uitgaan van 2 personen. Beide volgen zelfde series maar het gebeurt wel eens dat de 1 bepaalde afleveringen vooruit loopt. Meestal kijken we samen maar in genoemde situatie zit je wel te kijken met marked seen indicator wat het voor de ander vrij lastig maakt te zien hij gebleven is. Is er niet een plugin die dubelle seen markers geeft? 2 accounts werkt ook lastig als je merendeel samen kijkt. Hoe gaan andere hiermee om?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsjuhz
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 03-10 19:01
Hey ik had een vraagje. ik ben echt totaal nieuw bij XBMC maar heb de windows variant even snel op mijn laptop geinstalleerd en dat werkte wel nice. Nu wil ik zelf een aparte energiezuinige Nasje eigelijk hebben maar ik heb gezien dat XBMC ook een add-on heeft voor Sabnzbd dus kan beter een leuke htpc straks in me eigen huisje neer zetten dan heb ik er meer aan.

Nu was me vraag wat zou ik het beste kunnen doen? ik ben van plan om een AMD Fusion E-350 moederbordje te halen en daar 4gb geheugen in te stoppen. Hardeschrijf heb ik nog 1tje van 1tb (NTFS al helemaal vol met films en data) en nog 1tje van 500gb waar ubuntu op staat die al 8maanden niet is opgestart.
Later wil ik nog uitbreiden met extra hdd's voor leuke verzameling.

Nou ging de live variant niet helemaal goed in VMWare dus de heb ik niet kunnen testen, maar is de live variant beter om te installeren dan XBMC boven op een OS te installeren?

En zou de Fusion E-350 processor wel blu-ray films af kunnen spelen? (Mkv bestanden van 14GB).
En zou zo'n opstelling ook nog beetje energiezuinig zijn? Want zie wel veel mensen bij het grote zfs topic dat ze zo'n moederbord gebruiken en wel tegen de 40w aan zitten als nasje.
Pagina: 1 ... 21 ... 146 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]Let op!!

Als je een vraag stelt, vergeet dan niet:
- Eerst in de debug logging te kijken (eventueel mee te posten via http://www.xbmclogs.com/)!
- Het besturingssysteem te vermelden (OSX, Linux, Windows, ATV, iOS, Android, Raspberry Pi).
- Eventuele informatie als de versie (SVN, Stable, Nightly, XBMC Buntu, OpenELEC etc)
- Eventueel skin versie.

Let a.u.b. ook op met zaken waarvan de legaliteit in twijfel getrokken kan worden (add-ons en bijbehorende sites). Zie ook het algemeen beleid.~~~[/html]