[ervaringen] Kodi (voorheen XBMC Media Center) - Deel XV Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 20 ... 146 Laatste
Acties:
  • 1.081.042 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordiz15
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 22-03 15:19
Fire69 schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 22:30:
[...]

En wat is dan de bestandnaam van je .nfo?
Bestand heet gewoon tvshow.nfo. Kladblok geopend, id erin gezet en opslaan als tvshow.nfo. Heb hem in de map "XBMC -> TV series -> 24" geplaatst. Moet er naast het id van de show nog iets anders in de .nfo staan misschien?

Na wat gezoek kwam ik er achter dat "24: Redemption" de alternatieve titel is. Deze gebruikt voor de map en nu wordt hij wel gevonden, alles opgelost.

Met de nfo kreeg ik hem niet aan de gang, maar toch bedankt voor de tijd.

[ Voor 23% gewijzigd door jordiz15 op 15-01-2012 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Nu online
Hallo allen,
Ik heb nog een pentium 4, P2.66 met een 512 geheugen.

Is hier nog wat van te maken voor xbmc, of is dat echt te oud om hd films te kunnen draaien?
Er staat nu windows7 op, maar is eigenlijk gemaakt voor xp.
Ik wil hem puur alleen voor xbmc gaan gebruiken, dus bijvoorbeeld openelec of iets dergelijks zou tot de mogelijkheden behoren. Heeft het zin om bijv het geheugen nog uit te breiden en een goeie videokaart erin te doen, of kan ik beter maar gelijk een htpc gaan uitzoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 05-10 18:25

j1nx

Geek - Enjoying life

Dennisdn schreef op zondag 15 januari 2012 @ 19:11:
Hallo allen,
Ik heb nog een pentium 4, P2.66 met een 512 geheugen.

Is hier nog wat van te maken voor xbmc, of is dat echt te oud om hd films te kunnen draaien?
Er staat nu windows7 op, maar is eigenlijk gemaakt voor xp.
Ik wil hem puur alleen voor xbmc gaan gebruiken, dus bijvoorbeeld openelec of iets dergelijks zou tot de mogelijkheden behoren. Heeft het zin om bijv het geheugen nog uit te breiden en een goeie videokaart erin te doen, of kan ik beter maar gelijk een htpc gaan uitzoeken?
Met de nieuwe JPEG engine en dirty regions, kan je best een snappy XBMC GUI op zo'n bakkie draaien (heb zelf ook een P4 op de slaapkamer)

Voor media valt en staat het met de videokaart. de P4 heeft vast geen pCI express en ben je dus aangewezen op een AGP kaartje. Er is helaas niet zo heel veel HD-Decoding support voor de AGP kaarten. ATI gaat je niet lukken, die hebben lang geleden de kaarten met AGP al op de legacy lijst gezet. Nvidia heeft enkele geforce 8 kaarten uitgebracht met AGP. Zijn heel lastig te vinden, maar als je VDPAU wilt gebruiken om HD materiaal af te spelen dan zal je een AGP kaart vanaf geforce 8 moeten vinden.

Voor SD materiaal, voldoet het bakkie verder prima.

Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Nu online
Dank voor het snelle antwoord!
In de specs staat:
Expansion: 2 full-height PCI slots 1 low-profile AGP 8X slot

Is dat de pCI express die je bedoeld? Of wordt het dan toch AGP?
In dat laatste geval ga ik er maar niet aan beginnen en ergens een htpc'tje zoeken.

*edit
Dit was een klassiek gevalletje van "eerst zoeken voor posten", want heb binnen paar tellen al gevonden dat express de opvolger is van gewoon PCI.
Wikipedia: PCI Express

[ Voor 30% gewijzigd door Dennisdn op 15-01-2012 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

Dennisdn schreef op zondag 15 januari 2012 @ 19:48:
Dank voor het snelle antwoord!
In de specs staat:
Expansion: 2 full-height PCI slots 1 low-profile AGP 8X slot

Is dat de pCI express die je bedoeld? Of wordt het dan toch AGP?
In dat laatste geval ga ik er maar niet aan beginnen en ergens een htpc'tje zoeken.
Dat word AGP dus ...

Volgens mij is de enige AGP kaart die VDPAU ondersteund (specs A only) de Geforce 8400GS

Je kan even rondneuzen of je hem kan vinden voor weinig anders zal je aan een andere HTPC moeten.

Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Nu online
Ik ga zeker het laatste doen, want ik wil geen concessies doen in het gebruik van xbmc. Heb het nu perfect draaien op een laptop maar dat gedoe met klep open en dicht doen in het tv kastje voor het opstarten begint te vervelen. Een andere optie is nog even uitzoeken of ik niet gewoon het scherm van de laptop kan monteren, aangezien ik die alleen maar op de tv gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-10 20:08

job

Een 8400 lijkt me niet krachtig genoeg voor 1080p, ik zou eerder kijken naar een 8800. De vraag is of je die 8800 agp kaarten ergens tweedehands kan vinden.

Ik denk dat het handiger is om ergens tweedehands een htpc vandaan te halen. zo af en toe komt er wel een ion systeem voorbij op marktplaats/ebay/tweakers (op dit moment twee stuk). Die zijn niet super snel, maar snel genoeg voor 1080p via de GPU.

[ Voor 45% gewijzigd door job op 15-01-2012 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

Als je genoegen neemt met 720p, dan is een ATV2 misschien iets (119,-).

Anders voor 1080p, als je nog een klein beetje geduld hebt, dan neem je RaspberryPi ($35,-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

job schreef op zondag 15 januari 2012 @ 20:00:
Een 8400 lijkt me niet krachtig genoeg voor 1080p, ik zou eerder kijken naar een 8800. De vraag is of je die 8800 agp kaarten ergens tweedehands kan vinden.
Op de overzichtslijst van kaarten die VPDAU ondersteunen staat de 8800 met een G80 kern vermeld als een model dat VDPAU niet ondersteunt. 't Is maar dat de potentiële aankoper het weet ;).

Ik zou trouwens niet weten waarom een 8400 te zwak zou zijn voor VDPAU. Je kan zelfs beter een 8400 GS op de kop tikken dan een 8800 want die eerste ondersteunt featureset B en de 8800-modellen 'slechts' featureset A. Zelfs een 8300 of 8200 ondersteunen featureset B.

Edit: en kijk: V&A aangeboden: NVIDIA GeForce 8400 256MB >:)

Heb geen link met aanbieder btw :P.

[ Voor 32% gewijzigd door Borromini op 15-01-2012 21:29 ]

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-10 10:20

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Dennisdn schreef op zondag 15 januari 2012 @ 19:59:
Ik ga zeker het laatste doen, want ik wil geen concessies doen in het gebruik van xbmc. Heb het nu perfect draaien op een laptop maar dat gedoe met klep open en dicht doen in het tv kastje voor het opstarten begint te vervelen. Een andere optie is nog even uitzoeken of ik niet gewoon het scherm van de laptop kan monteren, aangezien ik die alleen maar op de tv gebruik.
Kun je je laptop niet middel WOL aanzetten?

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Nu online
Janoz schreef op maandag 16 januari 2012 @ 09:26:
[...]

Kun je je laptop niet middel WOL aanzetten?
Heb ik wel naar gekeken, maar zover ik het heb begrepen moet je dan alsnog het commando geven vanaf een andere computer in het netwerk. En om nou de ene computer op te starten om de andere een opstartcommando te geven, lijkt me niet handig.

Ik wilde vanavond eens kijken of ik de laptop netjes open kan krijgen, en wellicht gewoon de aan/uit-knop los kan halen en ietsje verlengen zodat ik erbij kan terwijl het scherm dicht blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Dennisdn schreef op maandag 16 januari 2012 @ 09:33:
[...]

Heb ik wel naar gekeken, maar zover ik het heb begrepen moet je dan alsnog het commando geven vanaf een andere computer in het netwerk. En om nou de ene computer op te starten om de andere een opstartcommando te geven, lijkt me niet handig.

Ik wilde vanavond eens kijken of ik de laptop netjes open kan krijgen, en wellicht gewoon de aan/uit-knop los kan halen en ietsje verlengen zodat ik erbij kan terwijl het scherm dicht blijft.
Dat WOL berichtje stuur ik gewoon vanaf mijn telefoon met de officiele XBMC remote. DUs nee, het hoeft niet perse met een andere computer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Nu online
Nouja, ik heb inmiddels een ideaal draadloos mini-toetsenbordje gekocht als vervanging van de XMBC-app op de telefoon, en heb geen zin ook nog verplicht de iPad erbij te pakken om de boel op te starten. Maar na je tip over WOL ben ik er nogmaals ingedoken en ontdekt dat sommige biossen zo zijn in te stellen dat je hem met een USB-apparaat kan opstarten. Wellicht lukt dat ook met mijn computer en dat toetsenbordje. Ga ik vanavond meteen proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korras
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-09 14:45
OpenElec gaat Libaacs inbouwen, om op die manier uiteindelijk Blu-Ray support voor elkaar te krijgen. :)

http://openelec.tv/compon...blu-ray-support-the-truth

heel fijn voor diegenen met een Ion PC met ingebouwde blu-ray. :)

7D | 30D | grips | flitslampjes | lensspul
Te Koop: A-Mount Sigma 20MM F1.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japius
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23:47
lowfi schreef op zondag 15 januari 2012 @ 11:48:
Behoorlijk geniaal...
Met de nieuwe apple trailer plugin kan je films direct aan CP toevoegen!
Sweet! Heb je een linkje naar de nieuwe apple trailers plugin? Staat die gewoon in de repository?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-05 17:57
Borromini schreef op zondag 15 januari 2012 @ 20:37:
[...]
Ik zou trouwens niet weten waarom een 8400 te zwak zou zijn voor VDPAU.
Op zich is die gpu niet te zwak voor vdpau, maar omdat XBMC de video ook nog eens rendert in OpenGL is een 8400 eigenlijk net iets te langzaam, dat is vooral te merken bij 60 fps video, of als je een deinterlacer gebruikt die het framerate verdubbelt.

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tboheeren
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 27-09 10:20
Binnenkort ga ik mijn WD TV live vervangen door een HTPC. Vooral omdat ik XBMC wil hebben op de TV en niet enkel op de pc's zoals vandaag. Ik heb wat opgezocht om toch de 'feeling' van de mediaplayer te behouden.
Voorlopig vond ik enkel:
- xmbc Live
- OpenElec

Als ik het goed heb komt XBMC live met een 'zwaardere linux' distributie dan OpenElec, klopt dit?
Zijn er nog andere alternatieven dan deze twee?

Ook wil ik graag in de toekomst windows 7 op een andere partitie plaatsen dan OpenElec maar OpenElec laten booten by default. Hierover heb ik ook wat opgezocht maar ik heb de indruk dat er veel problemen zijn en dat er toch een degelijke linux kennis vereist is, iets wat ik niet heb. Is deze configuratie makkelijker met xbmc live? Als deze dualboot vereist is, is het misschien een betere oplossing om gewoon win7 te installeren en xbmc in windows automatisch te laten starten?

Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

SYQ

dat WOL gebeuren lijkt me ook wel intressant omdat ik de pc nu ook gebruik als download bak mbv sickbeard, maar hij mag van mij best wel uitstaan. Is het echt iets wat de mobo van je pc moet ondersteunen? Ik gebruik trouwens Xbmc onder win7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweak_dude
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:22
SYQ schreef op maandag 16 januari 2012 @ 15:42:
dat WOL gebeuren lijkt me ook wel intressant omdat ik de pc nu ook gebruik als download bak mbv sickbeard, maar hij mag van mij best wel uitstaan. Is het echt iets wat de mobo van je pc moet ondersteunen? Ik gebruik trouwens Xbmc onder win7
Ja, mobo ondersteuning is nodig. Maar ik heb nog geen mobo gehad waar dat niet het geval was :)
De netwerk driver moet het trouwens ook ondersteunen en aanzetten (bij het afsluiten). Maar dat zal bij (vrijwel) iedere kaart ook wel aanwezig zijn, maar misschien moet je het manueel even aanzetten (kan in het geval van Windows in de device manager).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stelling
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 04-10 11:56
tboheeren schreef op maandag 16 januari 2012 @ 14:39:
XBMCFreak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

[quote]tboheeren schreef op maandag 16 januari 2012 @ 14:39:
Binnenkort ga ik mijn WD TV live vervangen door een HTPC. Vooral omdat ik XBMC wil hebben op de TV en niet enkel op de pc's zoals vandaag. Ik heb wat opgezocht om toch de 'feeling' van de mediaplayer te behouden.
Voorlopig vond ik enkel:
- xmbc Live
- OpenElec
Als ik het goed heb komt XBMC live met een 'zwaardere linux' distributie dan OpenElec, klopt dit?
Ja, dat klopt.
Er zijn er wel meer, maar ik ben zeer tevreden over de (zeer actief onderhouden) openElec
Ook wil ik graag in de toekomst windows 7 op een andere partitie plaatsen dan OpenElec maar OpenElec laten booten by default. Hierover heb ik ook wat opgezocht maar ik heb de indruk dat er veel problemen zijn en dat er toch een degelijke linux kennis vereist is, iets wat ik niet heb. Is deze configuratie makkelijker met xbmc live? Als deze dualboot vereist is, is het misschien een betere oplossing om gewoon win7 te installeren en xbmc in windows automatisch te laten starten?
Ach. openElec draait ook prachtig vanaf een usbStick. Wanneer je in je bios zo ingesteld hebt dat hij eerst vanaf usb opstart en daarna pas vanaf HD kun je een 'dual boot' maken door op te starten met de usb stick erin voor openElec en usb stick eruit voor Windows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Janoz schreef op maandag 16 januari 2012 @ 10:05:
[...]

Dat WOL berichtje stuur ik gewoon vanaf mijn telefoon met de officiele XBMC remote. DUs nee, het hoeft niet perse met een andere computer.
Hoi zou je willen uitleggen hoe je dit voor elkaar hebt gekregen. Ik krijg het namelijk niet voor elkaar , krijg steeds de melding dat er geen verbinding met XBMC is (logisch).Ik draai xbmc op een windows7 machine en als remote mijn telefoon met android.

alvast bedankt

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2012 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien is deze vraag al langs geweest.
Ik zoek een makkelijke oplossing voor het volgende probleem.

Heb voor mijn pa een HTPC gebouwd met XBMC. De series die hij kijkt hebben niet standaard subtitels. Dus hij maakt gebruik van de subtitels tool in XBMC.
Maar op de subtitle te downloaden moet je de juiste bestandsnaam/rip weten. Is er een makkelijke manier om dit te zien in XBMC? Terug naar windows en de juiste map opzoeken zijn voor mijn pa wat veel handelingen.

Daarnaast heb ik nog een vraagje.
Wanneer ik een cleane install van xbmc doe en dan mijn nas toevoeg met series. Dan laat hij altijd de covers van de series compleet uit formaat zien. Die moet ik dan handmatig bijwerken via fanart nieuwe covers downloaden die wel kloppen. Dit is nogal tijdrovend. Is er een betere methodiek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Nu online
Verwijderd schreef op maandag 16 januari 2012 @ 17:08:

Heb voor mijn pa een HTPC gebouwd met XBMC. De series die hij kijkt hebben niet standaard subtitels. Dus hij maakt gebruik van de subtitels tool in XBMC.
Maar op de subtitle te downloaden moet je de juiste bestandsnaam/rip weten. Is er een makkelijke manier om dit te zien in XBMC? Terug naar windows en de juiste map opzoeken zijn voor mijn pa wat veel handelingen.

Daarnaast heb ik nog een vraagje.
Wanneer ik een cleane install van xbmc doe en dan mijn nas toevoeg met series. Dan laat hij altijd de covers van de series compleet uit formaat zien. Die moet ik dan handmatig bijwerken via fanart nieuwe covers downloaden die wel kloppen. Dit is nogal tijdrovend. Is er een betere methodiek?
Als de naam van de film of serie netjes is opgebouwd volgens een van de standaarden (vrijwel al het download materiaal heeft al een goede naam meegekregen) dan zou het automatisch moeten gaan. Ik heb gewoon de standaard subs addon, en heb nog nooit 1x zelf subs hoeven zoeken.

Overigens kun je met de \ knop makkelijk switchen tussen Windows en xbmc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Blobby
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07-10 20:23
Verwijderd schreef op maandag 16 januari 2012 @ 17:08:

Maar op de subtitle te downloaden moet je de juiste bestandsnaam/rip weten. Is er een makkelijke manier om dit te zien in XBMC? Terug naar windows en de juiste map opzoeken zijn voor mijn pa wat veel handelingen
In subtitles addon settings, bij advanced kan je zoiets selecteren als: display file name in results page.

en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mr_Blobby schreef op maandag 16 januari 2012 @ 18:05:
[...]
In subtitles addon settings, bij advanced kan je zoiets selecteren als: display file name in results page.
Dit heeft perfect gewerkt thx.

Volledig automatisch zoals de`nnisdn in zijn post beschrijgt wil niet lukken.
Hoe doe je dit Dennis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ratsja
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-09-2023

ratsja

bi polair

Wisten jullie dit al ?

XBMC op zwart ???

http://xbmc.org/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

Goed initiatief :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 07-10 14:51
Zijn heel veel sites die meedoen aan dat initiatief, niks mis mee lijkt me :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mantis
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07-10 20:13
Ik ben na een kleine vier jaar weer begonnen met skin design.
Bezig aan een remake van m'n oude Vinci skin die de hardcore xbmc gebruikers misschien wel nog kennen :)
Snelle youtube preview

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mantis schreef op maandag 16 januari 2012 @ 21:57:
Ik ben na een kleine vier jaar weer begonnen met skin design.
Bezig aan een remake van m'n oude Vinci skin die de hardcore xbmc gebruikers misschien wel nog kennen :)
Snelle youtube preview
Mijn eerste indruk was: Retro style. Zelf vind ik het wel wat hebben, ben benieuwd.

Volgens mij is hij ook vrij minimalistisch? Heb meerdere skins gezien die er zo uitzagen en hoewel ik ze vaak ook mooi vind mis ik de extra's die bv MQ3 allemaal heeft.

Maar vaak probeer ik ze wel, net zoals ik straks als hij gereleased is deze wil proberen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-08 07:53
Vinci! Ik dacht dat jij van Transparency! was tegenwoordig, maar blijkbaar fout gedacht.

Ik wou dat iemand eens een mooie skin voor kids maakte. Met vrolijke kleuren en leuke poppetjes enzo. Iets waar je vrolijk van wordt. Regenbogen en al die shit.
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

Mar2zz schreef op maandag 16 januari 2012 @ 22:12:
Ik wou dat iemand eens een mooie skin voor kids maakte. Met vrolijke kleuren en leuke poppetjes enzo. Iets waar je vrolijk van wordt. Regenbogen en al die shit.
;)
+1

Die van mij hebben ook een Ubuntu desktop op hun kamer, lijkt me vanzelf spekend dat ze dan ook hun filmpjes en dergelijke via de XBMC moeten kunnnen zien met een passend thema.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
j1nx schreef op maandag 16 januari 2012 @ 23:41:
[...]

+1

Die van mij hebben ook een Ubuntu desktop op hun kamer, lijkt me vanzelf spekend dat ze dan ook hun filmpjes en dergelijke via de XBMC moeten kunnnen zien met een passend thema.
Ook een +1 van deze kant.

Wie voelt zich geroepen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-05 12:06

Acolyte57

Omnia Mutantur, Nihil Interit

Mar2zz schreef op maandag 16 januari 2012 @ 22:12:
Lijkt me dat je met het toevoegen van blije achtergrondjes op alle menu-opties van bestaande skins toch al een heel end moet kunnen komen? :)

~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Acolyte57 schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 01:11:
[...]

Lijkt me dat je met het toevoegen van blije achtergrondjes op alle menu-opties van bestaande skins toch al een heel end moet kunnen komen? :)
Dat klopt, zo heb ik het ook.

Echter mijn kids (iig 1 ervan) weet wel hoe de remote werkt maar labels zijn net te hoog gegrepen, waren het nu icons, laat zeggen 4 op 1 scherm, dan wordt het al een stuk handiger voor ze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
ik heb voor de kids gewoon fanart van alle kinderfilms als walls. Maar elke skinmaker richt zich op slick en clean en features. Kids willen gewoon iets kunnen aanzetten. Die interesseren zich niet voor 10 soorten views. Er zou een soort hidden adminmode moeten zijn waar je alles instelt maar dan verder iconbased gui doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Nu online
Verwijderd schreef op maandag 16 januari 2012 @ 19:19:
[...]

Dit heeft perfect gewerkt thx.

Volledig automatisch zoals dennisdn in zijn post beschrijft wil niet lukken.
Hoe doe je dit Dennis?
Nouja, ik heb er eigenlijk helemaal niets aan gedaan. Gewoon de standaard subs-addon installeren en in het skin- OSD menu de knop activeren. Als je dan na het starten van een film of serie in het OSD-menu op de subs-knop drukt, gaat de rest helemaal vanzelf. Je kunt instellen dat hij dan vanzelf de eerste gesyncte subs pakt die hij tegenkomt, en als er meerdere beschikbaar zijn krijg je een rijtje om uit te kiezen. (of niets als er geen subs te vinden zijn).

Je moet in het subs-configuratiemenu wel een aantal bronnen aanvinken waar hij de subs vandaan moet halen, bijvoorbeeld Bierdopje voor series.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

Mar2zz schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 06:52:
ik heb voor de kids gewoon fanart van alle kinderfilms als walls. Maar elke skinmaker richt zich op slick en clean en features. Kids willen gewoon iets kunnen aanzetten. Die interesseren zich niet voor 10 soorten views. Er zou een soort hidden adminmode moeten zijn waar je alles instelt maar dan verder iconbased gui doen.
Inderdaad, zoals Schumi2004 ook al aangaf.
  • Een Dora met een videoband in haar hand
  • Een Boots met een Radio in zijn hand
  • Een Swieber met een zooitje foto's in zijn hand
  • etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
j1nx schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 09:19:
[...]

Inderdaad, zoals Schumi2004 ook al aangaf.
  • etc.
Precies, lekker simpel en herkenbaar.

Heb er geen tijd voor maar leek me anders wel een leuke uitdaging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

j1nx schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 09:19:
  • etc.
Wut? Ik denk niet dat mijn dochter daar iets van snapt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Acolyte57 schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 01:11:
[...]

Ikzelf heb aeon MQ3 met de light theme en heb voor de kinder opties (tv en films) deze background.

Het is alleen nog wel jammer dat ik geen onderscheid heb tussen film en tv. Ik had vroeger een collage van allemaal cartoon network figuren, maar de SD waar die op staat ben ik kwijt en ik kan hem ook niet meer via google vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 08:21

_Apache_

For life.

_Apache_ schreef op zondag 15 januari 2012 @ 14:46:
Ben al lange tijd een gebruiker van XBMC, echt supersoftware! Maar toch loop ik tegen wat vreemd gedrag aan.

Ik probeer mijn library te laten leunen op een MySQL database (die op de lokale machine draait). Nu heb ik de advancedsettings.xml alsvolgt aangepast,

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
<advancedsettings>
    <videodatabase>
        <type>mysql</type>
        <host>192.168.1.12</host>
        <port>3306</port>
        <user>xbmc</user>
        <pass>*****</pass>
        <name>xbmc_video</name>
    </videodatabase> 
    <musicdatabase>
        <type>mysql</type>
        <host>192.168.1.12</host>
        <port>3306</port>
        <user>xbmc</user>
        <pass>****</pass>
        <name>xbmc_music</name>
    </musicdatabase>
</advancedsettings>

Wanneer ik XBMC start worden tabellen aangemaakt, en de gescande media word zichtbaar in de database. So far, zo goed.

Maar de optie 'medialibrary' binnen muziek blijft greyed-out. Heb een aantal keren de library geschoont, kleine map gescant, aantal keren herstart, maar geen resultaat.
Wanneer ik de xml weghaal en xbmc laat terugvallen op de standaard library gaat het wel goed. Dan is de optie wel zichtbaar.

Heb gegoogled, maar vind alleen maar resultaten van mensen die de standaard library gebruiken en/of nog niets gescand hadden..
Iemand een idee?

Details,
laatste stable release van 10.0,
Windows 7 64bits.
Iemand een idee?

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonnoeboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Janoz schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 11:31:
[...]

Ikzelf heb aeon MQ3 met de light theme en heb voor de kinder opties (tv en films) deze background.

Het is alleen nog wel jammer dat ik geen onderscheid heb tussen film en tv. Ik had vroeger een collage van allemaal cartoon network figuren, maar de SD waar die op staat ben ik kwijt en ik kan hem ook niet meer via google vinden.
Zelf gebruik ik deze http://www.freegreatpictu...s-christmas-wallpaper.jpg

Had eerst meerdere maar was toch niet helemaal gebruiksvriendelijk. (verwarring bij switchen van backdrop)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had in eerste instantie ook problemen met Eden beta1 icm met mijn SQL database. Wat heb ik gedaan om het toch weer werkend te krijgen (maak eerst een backup van je huidige database):

Zorg ervoor dat user 'xbmc' alle rechten heeft:
code:
1
 GRANT ALL ON *.* TO 'xbmc';

Vervolgens moet je all databases die door XBMC aangemaakt (xbmc_musicxx, xbmc_videoxx, etc) verwijderen. Dit kan door middel van:
code:
1
drop database naam_database;

Dit was voor mij voldoende. Plaats nu advancedsettings.xml terug.
XBMC gaat nu zelf proberen de databases aan te maken. Let wel op: ondanks dat je de database xbmc_music noemt zal XBMC hier zelf een versie nummer achterzetten. Importeer vervolgens de backup van je oude database (of laat alles opnieuw scannen) en alles zou goed moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

schumi2004 schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 11:50:
[...]

Zelf gebruik ik deze http://www.freegreatpictu...s-christmas-wallpaper.jpg

Had eerst meerdere maar was toch niet helemaal gebruiksvriendelijk. (verwarring bij switchen van backdrop)
Bij films en series heb ik gewoon de fanart. Werkt uitstekend. Zei ik trouwens light? Ik bedoel natuurlijk cold. Daar past die witte achtergrond achter de prinsessen dan weer mooi bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Ik ben al ruim een jaar niet in dit topic geweest maar heb een vraag die jullie vast wel kunnen en willen beantwoorden:

Ik draai thuis naar alle tevredenheid XBMC op 2 asrock 330HT en een xbox 1. Mijn ouders willen ook gaan "streamen".

Kan iemand mij adviseren welke kant en klare ht (ion?) pc we het beste kunnen aanschaffen voor full hd / wifi / netwerk en hdmi + optisch of analoog geluid?

Er is tegenwoordig veel meer keuze, maar ik heb liever een populair model welke veel in gebruik is en goed werkt. Iemand een idee/advies?

[ Voor 18% gewijzigd door Workaholic op 17-01-2012 13:52 ]

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Workaholic schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 13:44:
Ik ben al ruim een jaar niet in dit topic geweest maar heb een vraag die jullie vast wel kunnen en willen beantwoorden:

Ik draai thuis naar alle tevredenheid XBMC op 2 asrock 330HT en een xbox 1. Mijn ouders willen ook gaan "streamen".

Kan iemand mij adviseren welke kant en klare ht (ion?) pc we het beste kunnen aanschaffen voor full hd / wifi / netwerk en hdmi + optisch of analoog geluid?

Er is tegenwoordig veel meer keuze, maar ik heb liever een populair model welke veel in gebruik is en goed werkt. Iemand een idee/advies?
Zotac ID41 + SD van een paar GB voor OpenELEC.
MCE remote plus reciever

Of AD10 (AMD Fusion) maar deze heeft geen optical wel ingebouwde IR plus een remote. ook weer een SD voor OpenELEC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
zbox heeft mooie systemen voor xbmc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Niet online
schumi2004 schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 14:23:
[...]

Zotac ID41 + SD van een paar GB voor OpenELEC.
MCE remote plus reciever

Of AD10 (AMD Fusion) maar deze heeft geen optical wel ingebouwde IR plus een remote. ook weer een SD voor OpenELEC.
Voordeel van de asrock 330ht was juist een all-in one systeem, xbmc.nl live cdtje er in en klaar. Zijn er nu geen systemen zoals deze beschikbaar die men veel gebruikt met ingebouwde ir?
Mar2zz schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 14:23:
zbox heeft mooie systemen voor xbmc.
Hey Marz, nog actief hier zie ik ;) Heb destijds een mooi script van jou gebruikt + jouw blog voor de xbmc, spotweb etc.

Heb je toevallig een type nummer van de zbox die je zou aanraden? Ik heb geen idee welke op dit moment out of the box goed werkt met full hd en zonder tweaken van de xmbc build

[ Voor 31% gewijzigd door Workaholic op 17-01-2012 14:26 ]

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Workaholic schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 14:25:
[...]

Voordeel van de asrock 330ht was juist een all-in one systeem, xbmc.nl live cdtje er in en klaar. Zijn er nu geen systemen zoals deze beschikbaar die men veel gebruikt met ingebouwde ir?

[...]

Hey Marz, nog actief hier zie ik ;) Heb destijds een mooi script van jou gebruikt + jouw blog voor de xbmc, spotweb etc.

Heb je toevallig een type nummer van de zbox die je zou aanraden? Ik heb geen idee welke op dit moment out of the box goed werkt met full hd en zonder tweaken van de xmbc build
Out of the box (geen iON) een Zotac Zbox AD10, SD met OpenELEC en je kan gekijk beginnen, 5 min werk.

Lees voer:
http://www.zotacusa.com/zbox-nano-ad10.html
http://openelec.tv
[HTPC] Zotac ZBOX

[ Voor 7% gewijzigd door schumi2004 op 17-01-2012 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Niet online
Sounds good, maar heb toch liever een systeem met 2.5inch hdisk en geheugen reeds ingebouwd dat ik dat ding alleen maar hoef neer te zetten en vol kan gooien met data.

SSD is imho te duur als je wat meer gb wilt, streamen is lastig voor mijn ouders (snappen er geen drol van) en met een ingebouwde disk kan ik van te voren wat muziek albums en content neerzetten zodat ze dit kunnen beluisteren/bekijken.

Anders moet ik ook een pc of nas hiervoor in gaan richten en moeten zij deze aanzetten. Allemaal teveel gedoe voor wat muziek albums en af en toe een filmpje

edit: ook geen spdif input.

in iedere geval bedankt voor de tips, zal ff kijken of er een alternatief is van dit merk

[ Voor 66% gewijzigd door Workaholic op 17-01-2012 14:46 ]

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Workaholic schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 14:38:
Sounds good, maar heb toch liever een systeem met 2.5inch hdisk en geheugen reeds ingebouwd dat ik dat ding alleen maar hoef neer te zetten en vol kan gooien met data.
Dan koop je hem kant en klaar met geheugen en 2,5" HDD.
http://www.zotacusa.com/zbox-nano-ad10-plus.html
(zelf even SSD of SD kaartje erin doen)

Blader maar eens door de linkjes heen.

Ik ging persoonlijk voor een SD kaartje met OpenELEC, is toch maar voor streamen.

edit:
Overigens is de onderdelen los kopen toch stukje goedkoper als een plus variant, deksel is er zo af. Lijkt mij dat je dat wel moet lukken om een reepje te plaatsen ;)

http://tweakers.net/pricewatch/zoeken/?keyword=ad10
pricewatch: Transcend SDHC 8GB Class 10
pricewatch: Kingston ValueRAM KVR1066D3S7/4G
Workaholic schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 14:38:

SSD is imho te duur als je wat meer gb wilt, streamen is lastig voor mijn ouders (snappen er geen drol van) en met een ingebouwde disk kan ik van te voren wat muziek albums en content neerzetten zodat ze dit kunnen beluisteren/bekijken.

Anders moet ik ook een pc of nas hiervoor in gaan richten en moeten zij deze aanzetten. Allemaal teveel gedoe voor wat muziek albums en af en toe een filmpje

edit: ook geen spdif input.

in iedere geval bedankt voor de tips, zal ff kijken of er een alternatief is van dit merk
Was in eerste instantie niet je vraag om te streamen en we er gemakshalve van uit gaan dat er een NAS beschikbaar is?
En het streamen icm met XBMC helemaal geen probleem zou hoeven te zijn maar dat wist je al want zelf heb je ook XBMC ;)

[ Voor 81% gewijzigd door schumi2004 op 17-01-2012 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Niet online
Inderdaad verkeerde term gebruikt, ik zoek dus een kant en klare xbmc player met 2.5inch disk, ir oogje en gbit lan. Een nieuwe Asrock 330ht dus :)

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07:23
Veel simpeler dan een zotac nano wordt het niet....

nano + 2Gb geheugen + sdkaart (boot) + 1Tb 2.5" (data). Iets van 300 euro. Eventueel laat je die sd kaart nog weg en zet je ook het os op die 2.5"

[ Voor 24% gewijzigd door lowfi op 17-01-2012 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
lowfi schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 15:30:
Veel simpeler dan een zotac nano wordt het niet....

nano + 2Gb geheugen + sdkaart (boot) + 1Tb 2.5" (data). Iets van 300 euro. Eventueel laat je die sd kaart nog weg en zet je ook het os op die 2.5"
Edit: Ik had niet goed gekeken, 1Tb 2.5" is redelijk betaalbaar :)

[ Voor 64% gewijzigd door hardware-lover op 17-01-2012 15:43 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

AD10 for the win inderdaad. Heb 'm zelf ook gekocht, hoop 'm morgen op te pikken :).

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Laatst online: 08:21

_Apache_

For life.

Verwijderd schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 11:57:
[...]
Ik had in eerste instantie ook problemen met Eden beta1 icm met mijn SQL database. Wat heb ik gedaan om het toch weer werkend te krijgen (maak eerst een backup van je huidige database):

Zorg ervoor dat user 'xbmc' alle rechten heeft:
code:
1
 GRANT ALL ON *.* TO 'xbmc';

Vervolgens moet je all databases die door XBMC aangemaakt (xbmc_musicxx, xbmc_videoxx, etc) verwijderen. Dit kan door middel van:
code:
1
drop database naam_database;

Dit was voor mij voldoende. Plaats nu advancedsettings.xml terug.
XBMC gaat nu zelf proberen de databases aan te maken. Let wel op: ondanks dat je de database xbmc_music noemt zal XBMC hier zelf een versie nummer achterzetten. Importeer vervolgens de backup van je oude database (of laat alles opnieuw scannen) en alles zou goed moeten zijn.
Held! Het werkt nu :)

- XBMC sluiten
- Grant all gedaan.
- Beide database gedropt
- XBMC starten
- Map toegevoegd (kleintje, om te testen)

Button was weer klikbaar, en de bibliotheek werkt! Nu de andere 75k mp3'tjes nog.. :9

Wat me trouwens opvalt, hij piept in de logfile nu ook niet meer over..

code:
1
2
3
4
5
6
ERROR: SQL: The table does not exist
      Query: select * from movieview order by idMovie desc limit 4

of
ERROR: SQL: The table does not exist
      Query: select count(idSong) as NumSongs from songview

Omdat deze views nu wel goed zijn aangemaakt. =)

[ Voor 13% gewijzigd door _Apache_ op 17-01-2012 18:54 ]

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonnoeboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Er zijn hier vast meer UZG gebruikers?

Vraagje, er schijnen 2 verschillende views te zijn voor uitzending gemist plugin echter kan ik er maar 1 te voorschijn toveren en dat is met de zenders onderin.
Maar een andere view moet ook mogelijk zijn (als ik de screendumps geloven moet)?

Iemand enig idee hoe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

schumi2004 schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 00:02:

Vraagje, er schijnen 2 verschillende views te zijn voor uitzending gemist plugin echter kan ik er maar 1 te voorschijn toveren en dat is met de zenders onderin.
Maar een andere view moet ook mogelijk zijn (als ik de screendumps geloven moet)?

Iemand enig idee hoe?
Ga via het "Video's" menu (dus niet de speelfilm database versie), naar addons. Kies dan voor UZG

1) view is als "programs addon"
2) view is als "videos addon"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15-09 23:31
schumi2004 schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 00:02:

Iemand enig idee hoe?
Zie hier: http://www.rieter.net/pag...ll_XOT-Uzg.v3_as_an_Addon

onderaan staat:
  • The plugin version will appear under Videos -> Video Add-ons
  • The script version will appear under Programs

Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook sinds kort kennis gemaakt met XBMC, geweldige software is het. Ik speel 1080p content met een acer aspire one met een amd c-60 apu. Heb XBMC pre-eden draaien op win7 met de standaard skin.

Ik ben aan het proberen al mijn media te scrapen met Ember Media Manager, dit programma is nog behoorlijk buggy maar het bevalt me best. Het enige probleem is dat ik er niet in slaag om de fanart correct zichtbaar te maken in XBMC. Zo is de achtergrond en de filmposter steeds de zelfde image. Terwijl ik in EMM hier duidelijk andere waardes voor gekozen heb. Eenmaal als ik dit werkende heb bestel ik me een vga converter en een remote van focalprice ^^

Kent iemand de nieuwe naamgeving van XBMC pre-eden? Ik dacht deze howto te volgen maar dit werkt niet: How To Use Ember Media Manager to Organize Your Media Collection - How-To Geek

Ik heb wat zitten zoeken naar de juiste naamgeving en nu slaagt xbmc er zelfs niet meer in om mijn series te vinden:p Ik moet steeds via 'Files' gaan om ze te kunnen afspelen. Ideëen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seth_Chaos
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Weet iemand nog een mirror naar xbmc? Net op de dag dat ik vrij genomen heb om een mediacenter op te bouwen hebben die pannenkoeken besloten hun site een dag plat te gooien wegens SOPA en PIPA. Erg irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Waarom gebruik je ember om te scrapen? Ember is vrij buggy, oud en wordt niet meer onderhouden. Je kan ook xbmc zelf gebruiken om te scrapen (set content).

Wat de naamgeving betreft (deze is jaren dezelfde) zou ik je normaal gesproken doorverwijzen naar de xbmc wiki, maar die hebben ze vandaag vanwege sopa "plat" gelegd. Dus dan maar op de volgende wijze:
Als voorbeeld neem ik de serie house, en een standaard manier waarop je je bestanden indeelt.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
tv shows
  - house
      - season 08
        - house - s08e01.mkv
        - house - s08e01.nfo
        - house - s08e01.jpg (of .tbn)
        - house - s08e02.mkv
        - house - s08e02.nfo
        - house - s08e02.jpg (of .tbn)
    - fanart.jpg
    - folder.jpg
    - season08.jpg (of .tbn)
    - tvshow.nfo

oftewel, je hebt een map van een serie met als titel de serie zoals deze genoemd is op thetvdb.com. In die map heb je de informatie over de serie (nfo) de seizoensthumbnails, fanart en de folderart. Ook staan in de seriemap de seizoensmappen. In zo'n seizoensmap staan de episodes samen met de informatie (nfo) en de episode thumbnails.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Seth_Chaos schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 12:13:
Weet iemand nog een mirror naar xbmc? Net op de dag dat ik vrij genomen heb om een mediacenter op te bouwen hebben die pannenkoeken besloten hun site een dag plat te gooien wegens SOPA en PIPA. Erg irritant.
http://xbmc.nl.malavida.com/mvdwn/5498-windows

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 27-09 17:17
job schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 12:14:
Waarom gebruik je ember om te scrapen? Ember is vrij buggy, oud en wordt niet meer onderhouden.
Ember is weer opgepakt door iemand anders en wordt dus weer onderhouden. Als xbmc.org werkte had ik je een link gegeven naar het topic daar :+
Ik heb het zelf gebruikt voor mijn 'library' (nu nog maar 8 films ofzo O-) ) en dat werkte perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ratsja

ratsja

bi polair

Waar ik nu telkens tegen aanloop is het volgende.

Mijn XBMC wil de ondertitels niet meer downloaden.
Ik heb al een aantal keer XBMC opnieuw geinstalleerd, verschillende versies.
In het begin is er niets aan de hand, maar na 1 dag vertikt ie het.
Wat me dan tevens opvalt is dat het weerbericht ook niet meer werkt, wat dus eerst wel werkt.
Ik verander niets, als het werkt, werkt het.

Subititle script deleten, nieuwe erop, werkt niet.
Installeren via Zip, ook geen succes, rollback werkt ook niet.

Heeft iemand een idee, want los downloaden is gewoon niet te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

job schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 12:14:
Waarom gebruik je ember om te scrapen? Ember is vrij buggy, oud en wordt niet meer onderhouden. Je kan ook xbmc zelf gebruiken om te scrapen (set content).
ember-mm gebruik ik om exact te zijn, buggy is het inderdaad, maar oud zou ik hem niet noemen, laatste release gebeurde op 09-01-2012. (voor referentie: http://ember.purplepig.net/)

en het waarom: omdat ze deze aanraden op lifehacker en ik daar de guide volgde...
Ik sta open voor een ander media manager maar ik doe dit vooral omdat ik zelf wil kiezen welke art ik gebruik. Daarenboven is het na het opslaan van alle jpg/tbn/nfo in de corresponderende mappen geen probleem als ik xbmc moet herinstaleren of de data benader met een andere computer met xbmc. Dat bespaart me de moeite om steeds de library te exporteren en importeren. Ik zie het zo al gebeuren dat ik een massa films toevoeg, vergeet te exporteren en dat XBMC het begeeft:p

Raden jullie een andere media manager aan?
job schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 12:14
Wat de naamgeving betreft (deze is jaren dezelfde)...
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
tv shows
  - house
      - season 08
        - house - s08e01.mkv
        - house - s08e01.nfo
        - house - s08e01.jpg (of .tbn)
        - house - s08e02.mkv
        - house - s08e02.nfo
        - house - s08e02.jpg (of .tbn)
    - fanart.jpg
    - folder.jpg
    - season08.jpg (of .tbn)
    - tvshow.nfo
Geweldig, dan vermoed ik dat het probleem in mijn cache zit. Ik zal deze eens verwijderen en zien of XBMC mijn eigen art oppikt.

Humm, als ik een film van eigen jpg/tbn wil voorzien dan neem ik aan dat ik folder.jpg en fanart.jpg samen met de film in één map dienen te staan? Dan doe ik het dus zo:
code:
1
2
3
4
5
6
7
Movies
  - Back to the future.(1985)
      - Back to the future.(1985).mkv
      - Back to the future.(1985).nfo
      - Back to the future.(1985).jpg (of .tbn)
      - fanart.jpg
      - folder.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Oh verrek, je had het over films.
Bij films heb je geen folder.jpg/tbn maar movie.jpg/tbn.

en bij films staan alle bestanden van 1 film in 1 map inderdaad.

Maar als je in ember bij de settings de juiste files aan klikt worden alle bestanden gewoon netjes en op de juist plek opgeslagen. Je moet alleen weten welke bestanden je wilt hebben (bijvoorbeeld: movie.nfo, movie.tbn, fanart.jpg), die klik je aan en scrapen maar. ember maakt de mappen aan met de juiste naam en zet de bestanden op de juiste plek.

[ Voor 77% gewijzigd door job op 18-01-2012 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-09-2024
Ik kom er maar niet uit na uren lezen. :'(

Hij gebruikt nu de standaard imdb scraper, maar ik kan nergens andere scrapers (moviemeter/disney) selecteren. Hoe kan ik nu andere scrapers installeren?

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wel grappig dat je het over Ember hebt, ben er toevallig ook net mee aan het spelen, zien of het nu wel wil vlotten.

Maar een vervolg vraag hierop, ik heb nu een bulk nfo's gedit en van .en naar .nl omgezet maar hoe krijg ik dat weer opnieuw ingeladen in XBMC zonder mijn hele library te moeten rebuilden?
Bullus schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 15:49:
Ik kom er maar niet uit na uren lezen. :'(

Hij gebruikt nu de standaard imdb scraper, maar ik kan nergens andere scrapers (moviemeter/disney) selecteren. Hoe kan ik nu andere scrapers installeren?
Add-on manager in XBMC

Note: Het is zelfs zo bij selecteren van een scraper dat je ook kan kiezen om er nog meer te installeren ;)

edit2:
Nu was ik nog wat vergeten.

Iemand enig idee hoe ik in een profiel add-ons kan uitschakelen? Lukt nu namelijk niet.
Ik heb bv een paar add-ons die zeuren om username en pass, nam het eerst voor lief maar begin me er nu mateloos aan te irriteren.

[ Voor 56% gewijzigd door schumi2004 op 18-01-2012 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
Thx, moest ff weer zoeken, maar heb het opeens gevonden.

Add-ons,xbmc.org add-ons,movie-information,moviemeter.
Ik had elke x niet gedrukt op xbmc addons 8)7

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

schumi2004 schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 15:49:
Wel grappig dat je het over Ember hebt, ben er toevallig ook net mee aan het spelen, zien of het nu wel wil vlotten.

Maar een vervolg vraag hierop, ik heb nu een bulk nfo's gedit en van .en naar .nl omgezet maar hoe krijg ik dat weer opnieuw ingeladen in XBMC zonder mijn hele library te moeten rebuilden?
Je moet per film het context menu openen en dan voor de optie update / rescan kiezen (weet het niet exact uit mijn hoofd). XBMC zal nu de film opnieuw scrapen en als het goed is hiervoor je aangepaste NFO gebruiken. Ik denk niet dat het mogelijk is om dit in bulk te doen zonder je hele library opnieuw te scannen.
Iemand enig idee hoe ik in een profiel add-ons kan uitschakelen? Lukt nu namelijk niet.
Ik heb bv een paar add-ons die zeuren om username en pass, nam het eerst voor lief maar begin me er nu mateloos aan te irriteren.
Kies system -> add-ons. Hier kan je elke add-on uitzetten of verwijderen. Ik weet alleen niet of dit op profiel basis werkt.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2012 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 16:21:
[...]

Je moet per film het context menu openen en dan voor de optie update / rescan kiezen (weet het niet exact uit mijn hoofd). XBMC zal nu de film opnieuw scrapen en als het goed is hiervoor je aangepaste NFO gebruiken. Ik denk niet dat het mogelijk is om dit in bulk te doen zonder je hele library opnieuw te scannen.
Das wel ruk, betekent dat ik zo'n beetje stuk voor stuk moet nalopen. Dan maar een volledige rescan als ik klaar ben ;)
Kies system -> add-ons. Hier kan je elke add-on uitzetten of verwijderen. Ik weet alleen niet of dit op profiel basis werkt.
Dat had ik ook geprobeerd echter een add-on installed op master account kon ik niet disabled krijgen op tweede account.
Ik gaat even verder zoeken op het web.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
Iemand een how-to om xbmc-remote via android in te stellen?
xbmc.org has gone dark en kan daar dus niet zoeken.

Name of instance:
Host or IP adress:
HTTP API port: 8080
username: xbmc
password:
eventserver Port:9777
acces point:
mac adress:
socket read timeout:5000
wait after WOL:40
wol port: 9

in xbmc heb ik al de server aangevinkt

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Nu online
Bullus schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 19:23:
Iemand een how-to om xbmc-remote via android in te stellen?
xbmc.org has gone dark en kan daar dus niet zoeken.

Name of instance:
Host or IP adress:
HTTP API port: 8080
username: xbmc
password:
eventserver Port:9777
acces point:
mac adress:
socket read timeout:5000
wait after WOL:40
wol port: 9

in xbmc heb ik al de server aangevinkt
Als het goed is hoef je alleen het ip adres van betreffende computer in te voeren in je android device. Overigens is het wel handig een skin te gebruiken die of in het hoofdmenu het ip laat zien, want dat wil nog wel eens veranderen, en dan werkt de app niet meer.

[ Voor 60% gewijzigd door Dennisdn op 18-01-2012 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n1ck
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 07-10 18:12
ratsja schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 12:55:

Wat me dan tevens opvalt is dat het weerbericht ook niet meer werkt, wat dus eerst wel werkt.

Heb ik ook eens gehad. Bij mij was het toen zo dat alle tv show mappen op read-only stonden. Nadat ik read-only verwijderd had werkte het weer zoals vanouds. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
Dennisdn schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 19:52:
[...]

Als het goed is hoef je alleen het ip adres van betreffende computer in te voeren in je android device. Overigens is het wel handig een skin te gebruiken die of in het hoofdmenu het ip laat zien, want dat wil nog wel eens veranderen, en dan werkt de app niet meer.
Ik zal de app eens reinstallen en kijken wat ie dan doet en even zoeken naar die skin...

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Nu online
Ik heb de afgelopen jaren zelf de Apps geprobeerd op de iPad, android en een besturing met Blackberry, en jammer genoeg blijft het op die manier toch een beetje behelpen. Je moet de app opstarten wat ff duurt en alle onhandigheden die erbij horen zoals een lege batterij, geen verbinding etc.

Na jaren van verschillende manieren behelpen met grote toetsenborden of gedoe met een moeilijke harmonie heb ik vorige maand de ultime besturing gevonden. Voor 5 tientjes een mooi toetsenbord met mousepad op het formaat van een kleine tv afstandsbediening.
http://www.minitoetsenbor...n=com_virtuemart&Itemid=2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ratsja

ratsja

bi polair

n1ck schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 20:00:
[...]

Heb ik ook eens gehad. Bij mij was het toen zo dat alle tv show mappen op read-only stonden. Nadat ik read-only verwijderd had werkte het weer zoals vanouds. :)
Mijn mappen stonden inderdaad op read only, maar dat maakte niets uit.
Of is het zo dat ik een key nodig heb om te kunnen inloggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-05 12:06

Acolyte57

Omnia Mutantur, Nihil Interit

Dennisdn schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 19:52:
Overigens is het wel handig een skin te gebruiken die of in het hoofdmenu het ip laat zien, want dat wil nog wel eens veranderen, en dan werkt de app niet meer.
Daarom is het praktischer om je XBMC device in de router een statisch IP te geven, zodat het niet verandert :)

~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het volgende geprobeerd:

ik heb onder userdata/xbmc alle *video*.db gewist en alle thumbnails onder Video
Mijn map die ik getest heb ziet er als volgt uit:
code:
1
2
3
4
5
- Back.to.the.Future.1985
       - Back.to.the.Future.1985.720p.mkv
       - Back.to.the.Future.1985.720p.nfo
       - Back.to.the.Future.1985.720p.tbn
       - fanart.jpg

Helaas zie ik enkel fanart.jpg, zowel als achtergrond als in de kleine rechthoek.
Ik zou fanart.jpg als achtergrond willen zien en Back.to.the.Future.1985.720p.tbn in de kleine rechthoek

Ik heb ook geprobeerd dit te doen met mijn series, heb het even getest met Bacanno! Alle afleveringen hebben in het kleine rechthoekje een screencapture staan die gelijk is aan de tbn. Dus dat is goed.
De fanart wordt als achtergrond weergegeven, dus ook goed.

Probleem is dat ik geen banner krijg, zo een lange rechthoek. Deze is opgeslagen als folder.jpg, season01.tbn is een rechthoekige poster en wordt ook niet gebruikt.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
- Bacanno !
        - Season 01
               - Baccano!.S01E04.Ladd.Russo.Enjoys.Talking.A.Lot.and.Slaughtering.A.Lot.mkv
               - Baccano!.S01E04.Ladd.Russo.Enjoys.Talking.A.Lot.and.Slaughtering.A.Lot.tbn
               - Baccano!.S01E04.Ladd.Russo.Enjoys.Talking.A.Lot.and.Slaughtering.A.Lot.nfo
         - fanart.jpg
         - folder.jpg
         - tvshow.nfo
         - season01.tbn

the nfo ziet er als volgt uit:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<?xml version="1.0" encoding="utf-8"?>
<tvshow xmlns:xsi="http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance" xmlns:xsd="http://www.w3.org/2001/XMLSchema">
  <title>Baccano</title>
  <id>80421</id>
  <rating>9</rating>
  <genre>Animation / Drama</genre>
  <mpaa>TV-MA</mpaa>
  <premiered>2007-07-27</premiered>
  <studio>WOWOW</studio>
  <plot>"Baccano", which light novelist Narita translates as "stupid commotion", is Italian for "ruckus". Each of the stories in the series involves several unrelated plots intersecting and crossing each other as events spiral further and further out of control. Immortal alchemists, mafia operated speakeasies, and many other elements of pulp fiction are mashed together for a world straight out of the movies.

Source: ANN</plot>
  <actor>
    <name>Caitlin Glass</name>
    <role>Miria Harvent</role>
    <thumb />
  </actor>
  <actor>
    <name>J. Michael Tatum</name>
    <role>Isaac Dian</role>
    <thumb />
  </actor>
  <actor>
    <name>Todd Haberkorn</name>
    <role>Firo Prochainezo</role>
    <thumb />
  </actor>
</tvshow>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:52
Geef eens even een screenshotje anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HwKok
  • Laatst online: 28-08 14:33
Een hele korte vraag:

Bij mij werkt in XBMC het huidige "weer" wel, maar de "weersverwachting" blijft leeg.
Vergeet ik iets in te stellen? Ik gebruik de add-on van Weather Plus..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evanraalte
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 07-10 15:19
Hallo,

Ik heb sinds gister XBMC op een windows 7 pc gezet, alles werkt vlot en wel. Echter, zodra ik via een add-on verbinding wil maken met bijvoorbeeld youtube, krijg ik een connection error(dit krijg ik bij alle internet vereisende programma's ). ik ben gewoon verbonden via LAN en heb op Windows ook gewoon internetconnectie.

Ik ben bij network settings gaan kijken en heb nu bij "Internet access" verbinden via proxy uitgezet. Werkt niet. Ook heb ik diverse andere zaken veranderd maar blijf geen connectie houden :(.\

Op diverse fora zijn wel berichten te vinden, alleen dat is allemaal via xbmclive, terwijl ik gewoon via een goedwerkende verbinding werk. Weet iemand misschien wat hier aan de hand is?

EDIT:

Ik ben er achter gekomen dat ik wel kan zoeken naar youtubefilmpjes, maar ik krijg als ik er 1 wil bekijken een script foutmelding, ik krijg dit ook bij andere programma's (bijv. Utorrent). Ik heb de porten in de firewall openstaan maar het werkt dus nog steeds niet.

[ Voor 16% gewijzigd door evanraalte op 19-01-2012 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTjuk
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:38
evanraalte schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 13:09:

Ik heb sinds gister XBMC op een windows 7 pc gezet, alles werkt vlot en wel. Echter, zodra ik via een add-on verbinding wil maken met bijvoorbeeld youtube, krijg ik een connection error(dit krijg ik bij alle internet vereisende programma's ). ik ben gewoon verbonden via LAN en heb op Windows ook gewoon internetconnectie.
Misschien dat dit helpt:
Intru in "[ervaringen] XBMC Media Center - Deel XV"

[PSN: DeTjuK] Follow your instinct, no one beats you with character and balls.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTjuk
Ik heb zelf een probleem met het installeren van uitzending gemist onder OpenElec (OpenELEC-ION.i386-devel-20120109014922-r9469).

Ik heb de instructies gevolgd, zoals hier staan:

Current repository: net.rieter.xot.repository-1.0.1.zip
Die heb ik vervolgens geinstalleerd. De repository is ook zichtbaar.
Vervolgens probeer ik de Dutch Channels te installeren. Dit lukt niet (geen zichtbare foutmelding). Voor de RTL kanalen kwam er uiteindelijk wel enabled te staan, maar ik kon onder Video -> Add ons niets terug vinden.

Wat doe ik fout?

Of is er nog geen support voor de pre-eden versie van Openelec?

Zie trouwens dat er een nieuwe devel uit is: OpenELEC-ION.i386-devel-20120118223331-r9573.tar.bz2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dekilo
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 18-02 18:18
Ik kom het instellingen menu niet meer in.
Ik had die optie uit het menu verwijderd!
Hoe krijg ik die terug?
Help please
Ik draai eden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
DeTjuk schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 15:21:
Ik heb zelf een probleem met het installeren van uitzending gemist onder OpenElec (OpenELEC-ION.i386-devel-20120109014922-r9469).

Ik heb de instructies gevolgd, zoals hier staan:

Current repository: net.rieter.xot.repository-1.0.1.zip
Die heb ik vervolgens geinstalleerd. De repository is ook zichtbaar.
Vervolgens probeer ik de Dutch Channels te installeren. Dit lukt niet (geen zichtbare foutmelding). Voor de RTL kanalen kwam er uiteindelijk wel enabled te staan, maar ik kon onder Video -> Add ons niets terug vinden.

Wat doe ik fout?

Of is er nog geen support voor de pre-eden versie van Openelec?

Zie trouwens dat er een nieuwe devel uit is: OpenELEC-ION.i386-devel-20120118223331-r9573.tar.bz2
Je moet geen losse kanalen installeren, maar XOT-Uzg.v3. Daar zitten alle kanalen in. De channel updates kun je dus niet los installeren.

OpenElec wordt overigens niet officieel ondersteund.

Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Nu online
evanraalte schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 13:09:
Hallo,

Ik ben bij network settings gaan kijken en heb nu bij "Internet access" verbinden via proxy uitgezet. Werkt niet. Ook heb ik diverse andere zaken veranderd maar blijf geen connectie houden :(.\

Op diverse fora zijn wel berichten te vinden, alleen dat is allemaal via xbmclive, terwijl ik gewoon via een goedwerkende verbinding werk. Weet iemand misschien wat hier aan de hand is?
Qua vergaande softwareproblemen kan ik je helaas niet helpen. Maar Ik zou eens proberen alles te verwijderen en helemaal opnieuw te beginnen. Ik heb zelf als leek xbmc op zo'n beetje elke windows7 pc in mijn vriendenkring geïnstalleerd, of ze hebben dat zelf met nog minder kennis gedaan. Nog nooit foutmeldingen gehad of überhaupt naar de firewall of andere moeilijk instellingen hoeven kijken. Denk dat er echt ergens bij de installatie of instellingen uitproberen is misgegaan.

[ Voor 9% gewijzigd door Dennisdn op 19-01-2012 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evanraalte
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 07-10 15:19
@DeTjuk:

Ik denk dat ik iets fout doe nu:

Ik heb de tread gelezen en heb bij de map /userdata/ een nieuw .xml bestand aangemaakt: advancedsettings.xml

(C:\program files\xbmc\userdata\advancedsettings.xml )

vervolgens heb ik hier de volgende code ingezet:

<advancedsettings>
<network>
<autodetectpingtime>30</autodetectpingtime> <!-- Length in seconds between pinging the network to detect new xbox's -->
<curlclienttimeout>40</curlclienttimeout> <!-- Timeout in seconds for libcurl (http/ftp) connections -->
<curllowspeedtime>40</curllowspeedtime> <!-- Time in seconds for libcurl to consider a connection lowspeed -->
<httpproxyusername></httpproxyusername> <!-- username for Basic Proxy Authentication -->
<httpproxypassword></httpproxypassword> <!-- password for Basic Proxy Authentication -->
</network>

</advancedsettings>

Deze heb ik netjes gesaved en daarna heb ik het programma geopend, werkt nog steeds niet :(

ik heb vervolgens een check uitgevoerd door dit in te voegen:
<fullscreen>false</fullscreen>

hij opende daarna nog steeds in fullscreen dus ik heb het waarschijnlijk fout gedaan.. Enig idee?

EDIT:

Ik vond net dit topic:

http://forum.xbmc.org/showthread.php?t=117791

Daar heeft iemand het probleem opgelost door proxy aan te zetten als ik dit zo lees, maar ik zou echt niet weten wat ik daar allemaal moet invullen? server,name,password,port? Het moet toch gewoon mogelijk zijn om verbinding te maken, ik snap er echt niks meer van 8)7

[ Voor 15% gewijzigd door evanraalte op 19-01-2012 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTjuk
GroteBozewolf schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 16:23:
Je moet geen losse kanalen installeren, maar XOT-Uzg.v3. Daar zitten alle kanalen in. De channel updates kun je dus niet los installeren.

OpenElec wordt overigens niet officieel ondersteund.
Juist, en het is gelukt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
Ben wel benieuwd of het goed werkt onder OpenElec? Dat is het enige platform dat ik zelf niet kan testen (aangezien het niet binnen VirtualBox draait).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickysedai
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 23:30

rickysedai

Whoop whoop

ratsja schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 12:55:

Ik heb laatst precies hetzelfde gehad. Bleek toen te maken te hebben met de rechten die ik had op de map waarin XBMC geinstalleerd was. Op de een of andere manier waren deze rechten veranderd waardoor een aantal dingen in XBMC niet meer werkten. (Rechten of verborgen mappen, een van de twee, begin nu te twijfelen...) Ik heb windows 7 home edition 32 bit geinstalleerd op mijn HTPC.

edit: ik zie dat iemand anders er ook al op gereageerd had. Bij mij staan alle films en series op een NAS. Vanaf een andere PC (64 bit pro editie) had ik geen problemen met XBMC. Het ging echt om de map waarin XBMC zijn bestanden opslaat. Volgens mij iets van: mijn documenten\gebruikers\roaming\xbmc

[ Voor 12% gewijzigd door rickysedai op 19-01-2012 23:48 ]

Leg de lat laag, dan ben je altijd succesvol!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-10 23:17

TRaSH

koffie ?

Dennisdn schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 20:12:
Ik heb de afgelopen jaren zelf de Apps geprobeerd op de iPad, android en een besturing met Blackberry, en jammer genoeg blijft het op die manier toch een beetje behelpen. Je moet de app opstarten wat ff duurt en alle onhandigheden die erbij horen zoals een lege batterij, geen verbinding etc.

Na jaren van verschillende manieren behelpen met grote toetsenborden of gedoe met een moeilijke harmonie heb ik vorige maand de ultime besturing gevonden. Voor 5 tientjes een mooi toetsenbord met mousepad op het formaat van een kleine tv afstandsbediening.
http://www.minitoetsenbor...n=com_virtuemart&Itemid=2
Voor 20 dollar een MCe remote en de keyboard.xml licht aanpassen en hij werkt.

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joker1977
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07:05

joker1977

Tweakert

Workaholic schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 15:01:
Inderdaad verkeerde term gebruikt, ik zoek dus een kant en klare xbmc player met 2.5inch disk, ir oogje en gbit lan. Een nieuwe Asrock 330ht dus :)
http://www.informatique.n...op-3d-ion-152d-zwart.html

ASRock Nettop Ion 152D

Recent gekocht (ook voor mijn ouders) en draait OpenElec prima op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Nu online
TRaSH schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 07:20:
[...]

Voor 20 dollar een MCe remote en de keyboard.xml licht aanpassen en hij werkt.
Een MCe remote is ook zwaar behelpen op een HTPC.
Wat nou als je een stukje tekst moet intoetsen? Wat nou als je de \ toets nodig hebt om even naar windows te schakelen? Wat nou als je contr-alt-del nodig hebt? Moet je er toch voor alles een toetsenbord aan koppelen.
De link die ik gaf heeft volledige toetsenborden op het formaat van een MCE remote, maar dan -out of the box- volledig werkend incl mousepad. USB dongeltje (bijgeleverd) in de computer en gaan.....

[ Voor 11% gewijzigd door Dennisdn op 20-01-2012 08:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:45

OMX2000

By any means necessary...

Is er een addon om tegelijk films te kijken op meerdere locaties? Dus soort "samen synchroon film" kijken feature?

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ratsja

ratsja

bi polair

rickysedai schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 23:45:
[...]

Ik heb laatst precies hetzelfde gehad. Bleek toen te maken te hebben met de rechten die ik had op de map waarin XBMC geinstalleerd was. Op de een of andere manier waren deze rechten veranderd waardoor een aantal dingen in XBMC niet meer werkten. (Rechten of verborgen mappen, een van de twee, begin nu te twijfelen...) Ik heb windows 7 home edition 32 bit geinstalleerd op mijn HTPC.

edit: ik zie dat iemand anders er ook al op gereageerd had. Bij mij staan alle films en series op een NAS. Vanaf een andere PC (64 bit pro editie) had ik geen problemen met XBMC. Het ging echt om de map waarin XBMC zijn bestanden opslaat. Volgens mij iets van: mijn documenten\gebruikers\roaming\xbmc
bedankt ik zal eens kijken.
Heb trouwens wel weer een xbmc delete gedaan en daarna weer geinstalleerd.
Nu heb ik een andere foutmelding.
Bij bierdopje kan het geen id van de shows vinden.
Bij open subtitles krijg ik de melding fout bij het uitpakken.

Maar ik zal je tip bekijken.
Pagina: 1 ... 20 ... 146 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]Let op!!

Als je een vraag stelt, vergeet dan niet:
- Eerst in de debug logging te kijken (eventueel mee te posten via http://www.xbmclogs.com/)!
- Het besturingssysteem te vermelden (OSX, Linux, Windows, ATV, iOS, Android, Raspberry Pi).
- Eventuele informatie als de versie (SVN, Stable, Nightly, XBMC Buntu, OpenELEC etc)
- Eventueel skin versie.

Let a.u.b. ook op met zaken waarvan de legaliteit in twijfel getrokken kan worden (add-ons en bijbehorende sites). Zie ook het algemeen beleid.~~~[/html]