[ervaringen] Kodi (voorheen XBMC Media Center) - Deel XV Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 19 ... 146 Laatste
Acties:
  • 1.081.037 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 07-10 15:39
Zijn er meer Aeon MQ3 gebruikers die allemaal vage problemen heb zo nu en dan?

Ik draai nu versie 1.2.0 en mijn menu sound werkt niet meer, switch ik terug naar Confluence dan werkt het daar wel.

Iemand dit eerder meegemaakt en een idee hoe dit op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r3v0ss
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 29-11-2021
in de OSD, dat je de geluidsinstellingen niet meer aan kunt passen? Dat had ik in ieder geval bij mijn reFocus skin, is wel skin gerelateerd. Dit was voor mij de oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-10 10:20

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

dekilo schreef op maandag 09 januari 2012 @ 12:39:
Misschien een domme vraag maar ik kom er ff niet uit!
Ik draai Eden 11 met transparency skin.
Ik heb de volgende folders:
Films
Series
Muziek

Ik wil nu een extra folder aanmaken "kinderen"
Daar wil ik alle kinder series en films inzetten.
Hoe doe ik dat ook alweer?
Ik heb de map kinderen al aangemaakt op de HD en zie hem onder video's op xbmc maar ik wil hem ook in het menu zien.
Hoe doe ik dat ook alweer?
Ikzelf gebruik de library. Al mijn kinder films en series hebben iig de categorie "Children". Vervolgens hoef ik in het ganre scherm van series en films alleen maar een favoriet te maken van dat ganre en deze vervolgens als extra hoofdmenu item toe te voegen (weet niet of je skin dat kan). Nu heb ik dus 4 opties: Kids TV, Kids Movies, Tv series en Movies.

Angezien ik het gewoon in de genres aangepast heb kunnen de kinderfilms en series gewoon tussen de rest blijven staan.

[ Voor 6% gewijzigd door Janoz op 10-01-2012 10:41 ]

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-07 11:37

Roeligan

Feyenoord

Ik heb onder MQ3 wel dat als ik een disc in mijn ASRock 152B doe hij deze niet kan afspelen, ik krijg dan de error "cannot start/connect to webserver" oid. Ik kan wel de web bediening benaderen van XBMC... (btw in openelec)

A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:13
Dennisdn schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 06:41:
Weet iemand of het mogelijk is om 538TV in xbmc te krijgen?

*edit vraag toegevoegd:

Nou heb ik in de kerstvakantie een voor mij perfecte setup van XBMC gecreerd. Eigenlijk wil ik het op de computer van m'n vriendin exact hetzelfde hebben voor als we in haar huis zijn. Beide computers draaien op dezelfde W7 versie. Is het mogelijk om het hele bubsje inclusief alle addons, instellingen en repositories 1 op 1 over te kopieeren naar haar computer? Hiermee zou ik namelijk ook meteen de perfecte backup hebben voor m'n eigen systeem.
c:\users\<gebruikersnaam>\appdata\roaming\xbmc

Gans het boeltje overzetten naar de pc van je vriendin en je bent klaar normaalgezien :)

Wel zien dat je sources hetzelfde zijn dan natuurlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
r3v0ss schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 10:36:
in de OSD, dat je de geluidsinstellingen niet meer aan kunt passen? Dat had ik in ieder geval bij mijn reFocus skin, is wel skin gerelateerd. Dit was voor mij de oplossing.
Nee ik bedoel de het geluid als je door de skin heen bladert.

Ik zal eens verder gaan prusten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20:24
Fire69 schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 12:25:
[...]

c:\users\<gebruikersnaam>\appdata\roaming\xbmc

Gans het boeltje overzetten naar de pc van je vriendin en je bent klaar normaalgezien :)

Wel zien dat je sources hetzelfde zijn dan natuurlijk...
Ik ga het vanavond proberen, thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r3v0ss
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 29-11-2021
schumi2004 schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 12:51:
[...]

Nee ik bedoel de het geluid als je door de skin heen bladert.

Ik zal eens verder gaan prusten.
oh, dat weet ik niet, heb ik standaard uit staan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noodel1988
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21:43
Dennisdn schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 06:41:
Weet iemand of het mogelijk is om 538TV in xbmc te krijgen?
Neem hier eens een kijkje: http://www.rieter.net/pages/XOT:Uzg en google code project: http://code.google.com/p/xot-uzg/

Issuelist: http://code.google.com/p/xot-uzg/issues/list - mocht Channel 538 er niet bijstaan, kan je deze als request toevoegen, wellicht dat ze hem dan een keer voor je willen toevoegen ;) .

[ Voor 6% gewijzigd door noodel1988 op 10-01-2012 18:06 ]

Trakt | Last.fm | discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-05 12:06

Acolyte57

Omnia Mutantur, Nihil Interit

Iemand anders er ook wel eens last van dat XBMC spontaan de settings van directories waaruit je library zijn opgebouwd kwijtraakt? Dus die instelling of er movies, series, etc in zitten en welke scraper hij moet gebruiken.

Heb nu in de afgelopen week al iets van 5x opnieuw alles moeten importeren, als ik kijk naar de settings van de netwerkdirectories onder 'videos' dan is de naam en locatie nog steeds correct, maar is het volgende scherm met instellingen (voor TVDB, TMDB, etc) weer gereset naar None. En bij de volgende automatische library update verdwijnt vervolgens alles uit deze dirs. Super irritant...

~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proxx
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 29-05-2024
eerst kon ik met XBMC (openelec) trailers starten door pijl omhoog te drukken. nu moet ik voortaan 3x down drukken wat echt vervelend is. is het mogelijk om gewoon een button te mappen voor trailers?

openelec pre-eden fusion r9469
met MQ3 als theme.

ik heb al wat op got en google gezocht maar krijg het niet gevonden.
ben ook al elke menu item doorgelopen maar zonder resultaat.

Proxx wijzigde deze reactie 31-07-2015 13:37 (1337%)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Proxx schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 20:25:
eerst kon ik met XBMC (openelec) trailers starten door pijl omhoog te drukken. nu moet ik voortaan 3x down drukken wat echt vervelend is. is het mogelijk om gewoon een button te mappen voor trailers?

openelec pre-eden fusion r9469
met MQ3 als theme.

ik heb al wat op got en google gezocht maar krijg het niet gevonden.
ben ook al elke menu item doorgelopen maar zonder resultaat.
Mmm jij draait r9469, toevallig niet ook een autostart.sh om je shares te mounten?

NA build r9429 liep hij hier elke keer op stuk namelijk, error's tijdens booten van autostart.sh.

Misschien dat ik je een klein beetje helpen kan met je probleem. Ik heb het dusdanig ingesteld, noornamelijk vanwege library view, dat ik eerst de info pagina krijg bij selecteren, daar kan ik dan trailer kiezen als ik dat wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HwKok
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 28-08 14:33
Ik heb iets bijzonders met de artiesteninfo van Eros Ramazzotti. Ik heb z'n album correct getagged, met zijn naam met dubbel Z erin.

Nu gaat XBMC de muziek scrapen en artiesteninfo opzoeken. Wat blijkt, hij zet zowel Eros Ramazotti (met 1 z) als Eros Ramazzotti (met dubbel z) in de lijst. Ook kan ik via beide varianten de albums oproepen met alle nummers. Het gekke wil dat bij de verkeerd gespelde naam alle info te vinden is, tot aan de discografie toe. Echter, de goed gespelde naam geeft geen info!

Nu kan ik me aan die enkele of dubbel Z niet storen, dus ik zou bijv. best de 'goed gespelde' artiest zonder info uit de lijst willen halen. Heb een hekel aan dit soort dubbelgangers. Maar..hoe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-10 20:08

job

Domweg weggooien heb je al geprobeerd?
Daarmee bedoel ik via het context-menu (c knop), en dan verwijderen.
De verkeerd gespelde kan je wijzigen door via het context-menu de naam te veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57

Acolyte57

Proxx schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 20:25:
eerst kon ik met XBMC (openelec) trailers starten door pijl omhoog te drukken. nu moet ik voortaan 3x down drukken wat echt vervelend is.
Dat zit in je skin. MQ3 heeft inderdaad 3x beneden of rechts in veel views, misschien is dat recent veranderd of ben jij veranderd van een skin waar het 1x omhoog was naar MQ3? Om een key naar trailer om te mappen vond ik op het xbmc forum dit:
http://forum.xbmc.org/showthread.php?t=89150

Of het werkt weet ik niet.

~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Acolyte57 schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 18:27:
Iemand anders er ook wel eens last van dat XBMC spontaan de settings van directories waaruit je library zijn opgebouwd kwijtraakt? Dus die instelling of er movies, series, etc in zitten en welke scraper hij moet gebruiken.
Ja, heb ik ook gehad...

Opgelost; weet ik niet maar als ik klaar ben met kijken, schakel ik XBMC uit en kom ik terug in Windows 7.

Lijkt erop dat er bepaalde zaken met powersaving enzo niet goed gaan waardoor XBMC zijn eigen XML's verziekt.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HwKok
job schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 22:58:
Domweg weggooien heb je al geprobeerd?
Daarmee bedoel ik via het context-menu (c knop), en dan verwijderen.
De verkeerd gespelde kan je wijzigen door via het context-menu de naam te veranderen.
Opgelost, tagfoutje van mij.
Ik had bij 'albumartiest' het wel goed ingetikt, bij 'artiest' niet.

Hierdoor krijg je dus de situatie dat er een album is van de 'albumartiest'.
Maar er is ook een 'artiest' met een naam die in dit geval 1 letter afwijkt, maar wel dezelfde albums op zijn naam heeft staan!

Komt niet vaak voor denk ik, wie verzint er dan ook zo'n lastige naam. Dubbel Z..dubbel T.. |:(

[ Voor 56% gewijzigd door HwKok op 10-01-2012 23:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57

Acolyte57

MAX3400 schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 23:25:
Ja, heb ik ook gehad...
Opgelost; weet ik niet maar als ik klaar ben met kijken, schakel ik XBMC uit en kom ik terug in Windows 7.
Lijkt erop dat er bepaalde zaken met powersaving enzo niet goed gaan waardoor XBMC zijn eigen XML's verziekt.
Hmmm, dat is voor mij niet echt een optie, ik draai juist een linux install op een aTV zodat hij permanent XBMC kan draaien. Meer dan dat zit er ook echt niet in :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:14
Ik heb gisteren de Aon MQ3 skin geïnstalleerd op Dharma en ik heb enkele vragen die misschien iemand kan oplossen:

- In enig welke view; ik gebruik het liefst Low List; zie je bij de poster een aantal sterren staan, ik zie hier liever de IMDB score, maar krijg het niet voor elkaar.
- In de uitgebreide "Info" view kun je niet door de cast heen scrollen; alleen de bovenste naam selecteren en de foto zien, meer niet. Vrij irritant.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Phusebox schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 08:26:
Ik heb gisteren de Aon MQ3 skin geïnstalleerd op Dharma en ik heb enkele vragen die misschien iemand kan oplossen:

- In enig welke view; ik gebruik het liefst Low List; zie je bij de poster een aantal sterren staan, ik zie hier liever de IMDB score, maar krijg het niet voor elkaar.
- In de uitgebreide "Info" view kun je niet door de cast heen scrollen; alleen de bovenste naam selecteren en de foto zien, meer niet. Vrij irritant.
Settings, Skin, Media Info, Use Text For Movie Rating

Wat Cast betreft, ik heb het ergens gezien dat je kon kiezen om volledige cast of top 5 alleen te zien maar kan niet meer terug vinden waar ik dat gedaan heb. Als ik het gevonden heb laat ik het je weten, tenzij iemand me voor is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
schumi2004 schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 08:44:
[...]

Settings, Skin, Media Info, Use Text For Movie Rating

Wat Cast betreft, ik heb het ergens gezien dat je kon kiezen om volledige cast of top 5 alleen te zien maar kan niet meer terug vinden waar ik dat gedaan heb. Als ik het gevonden heb laat ik het je weten, tenzij iemand me voor is ;)
Ja die optie had ik gevonden, maar doet niks. Blijven gewoon alleen sterren staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Phusebox schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 08:50:
[...]

Ja die optie had ik gevonden, maar doet niks. Blijven gewoon alleen sterren staan.
Ah ben niet de enige met dat probleem dus. Misschien werkt dat alleen als je je Library opnieuw opbouwt. Ik heb het nooit werkend gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoombak
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Ik heb een beetje vaag probleem met het downloaden van ondertitels vanaf Bierdopje voor de serie Castle.
De afleveringen worden door sickbeard binnengehaald, en komt dat op Castle (2009) te staan.
Echter als ik dan de ondertitels vanaf Bierdopje probeer te halen krijg ik de volgende foutmelding: "failed to get show-id from Castle (2009)"
Nu heb ik de folder al gerenamed naar Castle 2009, maar dit maakt verder niet uit. Ook TVDB proberen te laten scrapen naar Casle 2009. maar dit wordt niet gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proxx
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 29-05-2024
schumi2004 schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 20:43:
[...]

Mmm jij draait r9469, toevallig niet ook een autostart.sh om je shares te mounten?

NA build r9429 liep hij hier elke keer op stuk namelijk, error's tijdens booten van autostart.sh.

Misschien dat ik je een klein beetje helpen kan met je probleem. Ik heb het dusdanig ingesteld, noornamelijk vanwege library view, dat ik eerst de info pagina krijg bij selecteren, daar kan ik dan trailer kiezen als ik dat wil.
misschien dat ik vanavond (laat) nog even voor je kan proberen of het werkt.
NFS of CIFS ?
Acolyte57 schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 23:23:
[...]

Dat zit in je skin. MQ3 heeft inderdaad 3x beneden of rechts in veel views, misschien is dat recent veranderd of ben jij veranderd van een skin waar het 1x omhoog was naar MQ3? Om een key naar trailer om te mappen vond ik op het xbmc forum dit:
http://forum.xbmc.org/showthread.php?t=89150

Of het werkt weet ik niet.
volgens mij was mijn vorige setup MQ2 ;) dus zal die link van je een proberen

[ Voor 29% gewijzigd door Proxx op 11-01-2012 12:50 ]

Proxx wijzigde deze reactie 31-07-2015 13:37 (1337%)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0fragger
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 02-10 12:26
shoombak schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 12:42:
Ik heb een beetje vaag probleem met het downloaden van ondertitels vanaf Bierdopje voor de serie Castle.
De afleveringen worden door sickbeard binnengehaald, en komt dat op Castle (2009) te staan.
Echter als ik dan de ondertitels vanaf Bierdopje probeer te halen krijg ik de volgende foutmelding: "failed to get show-id from Castle (2009)"
Nu heb ik de folder al gerenamed naar Castle 2009, maar dit maakt verder niet uit. Ook TVDB proberen te laten scrapen naar Casle 2009. maar dit wordt niet gevonden.
Deinstall of rollback de subtitle Addon even, vervolgende install of update. Ik had dit laatst ook en het verhielp het probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Proxx schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 12:49:
[...]

misschien dat ik vanavond (laat) nog even voor je kan proberen of het werkt.
NFS of CIFS ?

[...]

volgens mij was mijn vorige setup MQ2 ;) dus zal die link van je een proberen
Ik gebruikte nfs, probleem waar het bij mijn op stuk liep was het einde van de file, die sloot af met: )&

Heb het zo overgenomen uit topic op OE dus zal wel goed zitten, het heeft ook gewoon gewerkt totdat ik dus update deed naar hogere versie.

Kreeg ik error op die regel.

code:
1
2
3
4
5
6
7
#!/bin/sh
(sleep 15; \
mount -t nfs 192.168.1.100:/volume2/movies /storage/videos -o nolock; \
mount -t nfs 192.168.1.100:/volume1/series /storage/tvshows -o nolock; \
mount -t nfs 192.168.1.100:/volume1/music /storage/music -o nolock; \
 \
)&

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wmn79
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 06-10 23:52
schumi2004 schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 12:59:
[...]

Ik gebruikte nfs, probleem waar het bij mijn op stuk liep was het einde van de file, die sloot af met: )&

Heb het zo overgenomen uit topic op OE dus zal wel goed zitten, het heeft ook gewoon gewerkt totdat ik dus update deed naar hogere versie.

Kreeg ik error op die regel.

code:
1
2
3
4
5
6
7
#!/bin/sh
(sleep 15; \
 \
)&
Daar had ik ook last van, heb het haakje openen voor de sleep weggehaald en de )& aan het eind en de foutmelding is verdwenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

schumi2004 schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 12:59:
code:
1
2
3
4
5
6
7
#!/bin/sh
(sleep 15; \
 \
)&
Die backslashes zijn nergens voor nodig, de puntkomma's zorgen voor de 'scheiding'. Wat de haakjes () doen is alles op de achtergrond uitvoeren. Je kan die weghalen maar dan zal je opstartproces vijftien seconden langer duren (het script wacht 15s voor het de shares aankoppelt).

Als je Eden gebruikt kan je in principe NFS- en SMB-shares definiëren in Xbmc zelf. Eden heeft daar namelijk ingebouwde ondersteuning voor, vandaar dat OpenELEC de netmount-functionaliteit heeft verwijderd.

Edit: zelsf de puntkomma's zijn nergens voor nodig. Ofwel kwak je alles op één lijn, en dan heb je de puntkomma's nodig, maar dat bevordert de leesbaarheid niet, ofwel geef je elk commando een lijn op zich en dan hoeven die backslashes en puntkomma's niet.

[ Voor 13% gewijzigd door Borromini op 11-01-2012 14:07 ]

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Borromini schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 13:35:
[...]

Die backslashes zijn nergens voor nodig, de puntkomma's zorgen voor de 'scheiding'. Wat de haakjes () doen is alles op de achtergrond uitvoeren. Je kan die weghalen maar dan zal je opstartproces vijftien seconden langer duren (het script wacht 15s voor het de shares aankoppelt).

Als je Eden gebruikt kan je in principe NFS- en SMB-shares definiëren in Xbmc zelf. Eden heeft daar namelijk ingebouwde ondersteuning voor, vandaar dat OpenELEC de netmount-functionaliteit heeft verwijderd.
En toch vind ik de autostart.sh methode achteraf prettiger. Eerst baalde ik van dat NFS geneuzel in OpenELEC/XBMC maar nu met autostart.sh mis ik het totaal niet.

Ik vind het erg handig voor bv een reinstall (wat met de pre-eden's nog wel eens het geval kan zijn)
wmn79 schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 13:16:
[...]

Daar had ik ook last van, heb het haakje openen voor de sleep weggehaald en de )& aan het eind en de foutmelding is verdwenen.
Dan durf ik de gok wel te wagen een upgrade uit te voeren nu naar laatste build van OE.

[ Voor 16% gewijzigd door schumi2004 op 11-01-2012 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Nu jullie het er toch, min of meer, over hebben: ik probeerde gisteren een map toe te voegen die ergens op een server staat; extern; maar dat lukte me met geen mogelijkheid. Ik heb alleen toegang via http://sub.domein.extensie/map

Hoe voeg ik zoiets toe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Heb je ftp toegang tot die locatie? Een ftp locatie mounten moet wel lukken waarschijnlijk.
Wat jij wilt kan gewoonweg niet zomaar.

[ Voor 21% gewijzigd door job op 11-01-2012 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
job schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 14:07:
Heb je ftp toegang tot die locatie? Een ftp locatie mounten moet wel lukken waarschijnlijk.
Wat jij wilt kan gewoonweg niet zomaar.
Nope geen ftp toegang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Via het webmanagement kan je een cifs/smb map toevoegen (dat is waar jij het webadres waarschijnlijk inklopte). Via telnet kan je een nfs share mounten. Een ftp server of webdav mounten moet ook nog wel kunnen.

Maar wat jij kan wil gewoon niet.

[ Voor 3% gewijzigd door job op 11-01-2012 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
job schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 14:15:
Via het webmanagement kan je een cifs/smb map toevoegen (dat is waar jij het webadres waarschijnlijk inklopte). Via telnet kan je een nfs share mounten. Een ftp server of webdav mounten moet ook nog wel kunnen.

Maar wat jij kan wil gewoon niet.
Ik had gewoon handmatig een share toegevoegd in de xml file. Kon wel in de map, maar zag de bestanden niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
Woa, gisteren de gouden tip van Icefilms gekregen. Draait sinds gisteren als een zonnetje op XBMC, top!

Deze guide gevolgd: http://www.windows7hacker...es-and-tv-shows-for-free/

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
aramdin schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 14:55:
Woa, gisteren de gouden tip van Icefilms gekregen. Draait sinds gisteren als een zonnetje op XBMC, top!

offtopic:
Pas maar op dat Tim K. dit niet ziet

Aardige plugin maar ik vond het leuk voor even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Blobby
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:23
aramdin schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 14:55:

Misschien vind je IceLibrary dan ook wel leuk.
De volledige collectie van Icefilms films (+/- 12000) in de XBMC library; dus met posters, fanart en alle info.
Om ook series in de library te krijgen, moet je zelf selecteren welke je wil hebben.
Let op: het vereist wel een "patch" van xbmc.

en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 07-10 14:51
Icefilms is leuk voor op de plee en een mobiel apparaat. Even snel een serietje kijken waarvan je niet alles op je nas hebt staan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asterion
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23:05
Mr_Blobby schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 15:13:
[...]

De volledige collectie van Icefilms films (+/- 12000) in de XBMC library; dus met posters, fanart en alle info.
Om ook series in de library te krijgen, moet je zelf selecteren welke je wil hebben.
Ziet er inderdaad heel aantrekkelijk uit!
Jammer dat ik niet direct een patch voor MAC kan vinden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 05-10 18:25

j1nx

Geek - Enjoying life

Asterion schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 18:29:
[...]

Ziet er inderdaad heel aantrekkelijk uit!
Jammer dat ik niet direct een patch voor MAC kan vinden..
De patch is alleen voor de films. De series kunnen wel direct.

Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20:24
Mr_Blobby schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 15:13:
[...]

Je kunt vanuit de icefilms addon zelf ook gewoon de library view aanzetten met posters, fanart en alle info.

*edit, na het lezen van de opgegeven link ga ik alsnog deze addon eens proberen vanavond!

[ Voor 7% gewijzigd door Dennisdn op 12-01-2012 08:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 07-10 10:33
Geniaal, zelf op mijn oude Xbox is het me gelukt Nederlandse radio stations te installeren. Nu kan ik mooi radio luisteren terwijl er een slideshow afspeelt uit verschillende mappen (werkt ook goed, een pictures source aan maken met verschillende bronnen, dan pakt ie ze in een slideshow / screensaver gewoon allemaal door elkaar).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
De support voor foto's, dat vind ik momenteel één van de weinige dingen aan XBMC dat nog een beetje onderontwikkeld is.

90% van mijn foto-collectie is in raw-formaat. XBMC leest het wel, maar het duurt soms minuten voor je een foto te zien krijgt, en na x aantal foto's crasht hij meestal (memoryleak of zoiets gok ik?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
Het kan aan mij liggen (ik maak gewoon foto's met een Panasonic DMC-TZ 10 in Jpeg welke ik op mijn NAS plemp), maar ik heb bij slideshow's echt geen last van lag of crashes. Dat zal dan met name komen door de RAW formaten denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Ik ben zeker dat het door de raw-files komt, ik heb er ooit (in het xbox-tijdperk :) ) nog een ticket voor aangemaakt, en ze zijn er van op de hoogte, maar doordat ze gebruik maken van een externe lib kunnen ze er niet veel aan doen zeggen ze :'(

Ook zal de beperkte cpu van de atv2 niet veel helpen om het sneller te laten gaan natuurlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Misschien is het vloeken in de kerk, maar je zou kunnen overwegen om het raw deel van je collectie te (batch)-converteren naar jpeg puur voor xbmc. Dat je dus eigenlijk een gemirrorde grote 'thumbs' map hebt puur voor het op TV te laten zien. Je kunt dan zelfs overwegen om de foto's gelijk te resizen naar een formaat dat op 1080p past (landscape foto's niet hoger dan 1080 en portrait foto's niet breder dan 1920). Gewoon Irfanview loslaten. Die heeft een ideale batch functionaliteit en is nog gratis ook.

[ Voor 10% gewijzigd door Janoz op 12-01-2012 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Joster schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 07:35:
Geniaal, zelf op mijn oude Xbox is het me gelukt Nederlandse radio stations te installeren. Nu kan ik mooi radio luisteren terwijl er een slideshow afspeelt uit verschillende mappen (werkt ook goed, een pictures source aan maken met verschillende bronnen, dan pakt ie ze in een slideshow / screensaver gewoon allemaal door elkaar).
Zou je misschien in het kort kunnen vertellen hoe je dit gedaan hebt?

Zoals ik het nu doe (en jij waarschijnlijk ook) is van alle gewenste zenders de stream url opgeslagen in een folder. Deze stream start ik op en ik ga daarna via het menu om de foto slide show te laten zien.

Eigenlijk is dat hele picture view gebeuren niks bijzonders, er is maar weining to niks aan in te stellen imo.
Ben nog geen picture addon tegen gekomen waarin ik dit soort opties makkelijker kan doen, nu vind ik het allemaal omslachtig. Ik kom er uiteindelijk wel maar toch.

[ Voor 0% gewijzigd door schumi2004 op 12-01-2012 10:53 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
schumi2004 schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 10:39:
[...]

Zou je misschien in het kort kunnen vertellen hoe je dit gedaan hebt?
Dat heb ik op de volgende manier gedaan:
Zoals ik het nu doe (en jij waarschijnlijk ook) is van alle gewenste zenders de stream url opgeslagen in een folder. Deze stream start ik op en ik ga daarna via het menu om de foto slide show te laten zien.
;)
Eigenlijk is dat hele picture view gebeuren niks bijzonders, er is maar weining to niks aan in te stellen imo.
Ben nog geen picture addon tegen gekomen waarin ik dit soort opties makkelijker kan doen, nu vind ik het allemaal omslachtig. Ik kom er uiteindelijk wel maar toch.
Ik vind er weinig omslachtig aan eigenlijk. Er is inderdaad weinig in te stellen, maar ik heb ook niet zoveel nodig. Wanneer ik bij pictures een nieuwe bron aan maak browse ik naar verschillende mappen die ik in die bewuste bron wil hebben. Zondag bijvoorbeeld vieren wij de verjaardag van de kleine en dan willen wij bepaalde mappen met foto's laten zien tussendoor. Die mappen zet ik dus in een nieuwe bron en van die bron start ik gewoon de slideshow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RUFFNECK
  • Laatst online: 22-09 11:11

RUFFNECK

Poentje

OS: OpeneElec nightly(daily?) Fusion 32bit -r9469 van 9 jan.

Issue:
De laatste tijd (ook met eerdere builds al), lijkt het alsof mijn films niet meer goed automatisch gescraped worden na downloaden.
Ik doe dit met couchpotato, renaming staat aan zoals het altijd heeft aangestaan (<themovie> (<year>), dus bijv. Puss In Boots (2011)).
Als een film klaar is met downloaden, stuurt CP een notification en update libray command naar XBMC. Deze komt netjes aan en de film is in m'n library (skin: Aeon MQ3), maar het enige wat dan gescraped is qua info (als het uberhaupt is gescraped en niet gewoon al uit de movie.nfo komt) is Duration, Classification, Year en IMDB rating, dus geen plot/outline.

Ik moet dan handmatig de film reloaden van z'n informatie, krijg netjes de vraag of ik de lokale info wil overwriten en dan haalt ie wel alles binnen (director en plot e.d.) en toont hij deze ook.

Ik gebruik de imdb scraper. Heb debugging aangehad toen de film gedownload en geupdate werd de eerste keer, maar er werd niks aangeroepen wat de scraper betreft. Handmatig zie je deze scraper acties wel in de log terug.

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Je krijgt de vraag om de lokale info te overschrijven? Weet je zeker dat dat de vraag is? De vraag kan namelijk ook zijn dat hij lokale info gevonden heeft en vervolgens vraagt of hij die moet gebruiken, of alsnog via internet alles opvragen. Het kan namelijk ook heel goed zijn dat Couchpotato zelf een NFO bestand maakt. Deze heeft de voorkeur boven scrapen vanaf internet. Als daar niet alles in staat zal het ook niet bij XBMC binnen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RUFFNECK

RUFFNECK

Poentje

Ja sorry je hebt gelijk, dat bedoelde ik idd. Lokale info gevonden, doorgaan met ophalen van internet.
Wordt de movie.nfo gelijk met de download meegestuurd? Ja toch? In de xbmc log bij het handmatig scrapen zie ik namelijk dat de scraper die nfo opent en closed om de imdb link o.a. op te halen. En in de nfo staat namelijk wel de plot/outline en toch wordt deze niet getoond in xbmc na de download...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Ligt er aan. Ik heb geen idee hoe CP precies werkt. Maar als het de gebruikelijke met ascii art gevulde NFO's zijn dan heeft XBMC natuurlijk geen enkel idee welk deel nu eigenlijk plot omschrijving is en welk deel de taal van de ondertitels. XBMC heeft een eigen nfo formaat. Voldoet het daar niet aan dan probeert XBMC gewoon een linkje te zoeken (Die vaak wel in zo'n ascii art style nfo staat).

Ikzelf gebruik zelfgemaakte NFO bestanden om op die manier exact controle te krijgen over wat er precies in de library terecht komt. Erg handig voor bijvoorbeeld afleveringen die nog helemaal niet in theTVDB staan (of niet in de gewenste taal).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RUFFNECK

RUFFNECK

Poentje

Ja het nfo formaat is het eerste waar ik naar keek idd en het is nog hetzelfde zoals altijd, de XBMC stijl zeg maar.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
<?xml version="1.0" ?>
<movie>
  <title>Puss in Boots</title>
  <originaltitel>Puss in Boots</originaltitel>
  <rating>7.0</rating>
  <year>2011</year>
  <votes>4</votes>
  <outline>Long before he even met Shrek, the notorious fighter, lover and outlaw Puss in Boots becomes a hero when he sets off on an adventure with the tough and street smart Kitty Softpaws and the mastermind Humpty Dumpty to save his town. This is the true story of The Cat, The Myth, The Legend... The Boots.</outline>
  <genre>Adventure</genre>
  <genre>Animation</genre>
  <genre>Comedy</genre>
  <genre>Family</genre>
  <runtime>90 min</runtime>
  <premiered>2011-10-28</premiered>
  <mpaa>PG</mpaa>
  <id>tt0448694</id>
</movie>

Hmm, ik ga ff verder pielen dan... |:(

edit: ik zie nu iig al dat hij <outline> wel heeft, maar geen <plot>, volgens mij horen ze er allebei te zijn... zou dus toch aan CP liggen lijkt 't zo...

[ Voor 8% gewijzigd door RUFFNECK op 12-01-2012 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emmix5
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 30-08 17:28
<originaltitel>Puss in Boots</originaltitel> gaat ie niet gebruiken

<originaltitle>Puss in Boots</originaltitle> wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RUFFNECK

RUFFNECK

Poentje

emmix5 schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 15:54:
<originaltitel>Puss in Boots</originaltitel> gaat ie niet gebruiken

<originaltitle>Puss in Boots</originaltitle> wel
valt me idd ook nu pas op....
Ik denk dat ik al een idee heb... in CP is er een optie (volgens mij nog niet zo lang, ik gebruik 't iig sinds paar weken pas) om Metadata op te slaan (checkbox). Ik denk dat dit de boosdoener is...
Ik ga weer es proberen zonder dat aangevinkt iets te downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

RUFFNECK schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 15:57:
[...]

valt me idd ook nu pas op....
Ik denk dat ik al een idee heb... in CP is er een optie (volgens mij nog niet zo lang, ik gebruik 't iig sinds paar weken pas) om Metadata op te slaan (checkbox). Ik denk dat dit de boosdoener is...
Ik ga weer es proberen zonder dat aangevinkt iets te downloaden.
Dat dat de boosdoener is is een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingmob
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 05-10 17:29
HwKok schreef op zaterdag 07 januari 2012 @ 09:56:

2 - Bij de meeste van mijn muzieknummers staat een oerlelijke thumbnail, zonder dat ik deze een keertje aan deze nummers heb toegewezen. Dan liever helemaal geen thumbnail, want dit is een ultra-low-res plaatje. Een doorn in m'n oog. Ik heb wel gevonden dat hij in de userdata-->cache map stond, heb hem daar verwijderd, maar XBMC onthoudt vrolijk die thumbnail voor heel veel (ca. 75%) van mijn library. Ook als ik de muziek verwijder en opnieuw toevoeg... Ik hoop toch niet dat ik handmatig alle thumbnails moet gaan wijzigen?
Bedoel je dat er bij velen de thumbnail van 1 artiest staat? En als je Fanart aanzet dezelfde fanart? Ik had dat probleem laatst ineens. Ik weet niet hoe, maar er stonden ineens .tbn bestanden in de root van m'n muziek folder en die veroorzaakten dit. Dus kijk daar eens, verwijder ze en cache je thumbnails daarna opnieuw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HwKok
Nee het ging om een hele slechte thumbnail die ik denk ik door het downloaden van Youtube heb meegekregen. Ik heb inmiddels al wel gevonden bij welk nummer hij hoort.

Nu ben ik echter alles compleet aan het taggen, dus inclusief albuminfo etc. en hetgene wat getagged is zet ik in een nieuwe map, die door XBMC gescanned wordt. Geen rommel er meer tussen dus. Helaas is dit een ontzettend tijdrovend klusje, maar het is een investering in de toekomst zullen we maar zeggen.
Vanzelf komt dat bepaalde nummer dus ook voorbij, geef ik er de goeie tags + albumcover aan en dan moet het denk ik verholpen zijn.

Wel verschijnt hij steeds weer opnieuw als 'localthumb' in de map userdata/cache. Nou ja, ik zie het wel, zo lang ik alleen de goed getaggede nummers in de bibliotheek heb kom ik hem niet meer tegen in ieder geval.

[ Voor 15% gewijzigd door HwKok op 12-01-2012 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xburchartz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 05-10 17:42
Fire69 schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 08:13:
De support voor foto's, dat vind ik momenteel één van de weinige dingen aan XBMC dat nog een beetje onderontwikkeld is.
Helemaal mee eens. Ook bij grote aantallen jpg's duurt het tijden voordat een folder is ingelezen. Als ik even snel wil bladeren, moet ik toch altijd weer een laptop erbij pakken omdat dat toch veel sneller gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-08 07:53
afbeeldingen is al sinds hwt begin ondergeschoven kindje van xbmc. Gaat ook niet gauw veranderen denk ik het team zal daar wel niet zoveel intersse in hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

HwKok schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 17:37:

..
Nu ben ik echter alles compleet aan het taggen, dus inclusief albuminfo etc. en hetgene wat getagged is zet ik in een nieuwe map, die door XBMC gescanned wordt. Geen rommel er meer tussen dus. Helaas is dit een ontzettend tijdrovend klusje, maar het is een investering in de toekomst zullen we maar zeggen.
Vanzelf komt dat bepaalde nummer dus ook voorbij, geef ik er de goeie tags + albumcover aan en dan moet het denk ik verholpen zijn.
Dit heb ik een tijd terug ook gedaan (speciaal TagnRename voor aangeschaft). Hoop gedoe, maar het resultaat is fantastisch. Vanaf nu alleen bij het toevoegen nog een beetje extra werk om de metadata op orde te krijgen, maar mijn collectie blijft heerlijk schoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RUFFNECK

RUFFNECK

Poentje

Janoz schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 16:21:
[...]

Dat dat de boosdoener is is een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid ;)
Inderdaad, net getest met Save Metadata uitgevinkt in CP en het werkt weer als vanouds.
Had beter in het andere topic gemoeten dus, soz :+

iig bug issue aanmaken voor CP :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Janoz schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 20:10:
[...]

Dit heb ik een tijd terug ook gedaan (speciaal TagnRename voor aangeschaft). Hoop gedoe, maar het resultaat is fantastisch. Vanaf nu alleen bij het toevoegen nog een beetje extra werk om de metadata op orde te krijgen, maar mijn collectie blijft heerlijk schoon.
Waarom niet http://www.mp3tag.de/en/ ?

Ik zal ook eens in mijn collectie duiken en nfo's gaan maken voor mijn films/series. Als ik het zo lees is dat toch een stuk fijner voor in de toekomst.

Iemand nog een goeie editor voor nfo's ? Heb er verscheidene geprobeerd maar die deden het maar half bakken of crashte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Eigenlijk zijn ze allemaal redelijk brak. Ember media manager gebruikte ik, maar die werkte op een gegeven moment niet meer. Ik gebruik nu Media Companion, maar die werkt ook niet optimaal.

Voor series gebruik ik eigen geschreven tooling. Ik heb een scriptje dat na een gedownloade aflevering zelf de dingen bij thetvdb ophaalt die ik wil hebben. Ik hoef dan alleen maar een keer wat te kloten wanneer ik een nieuwe serie toevoeg.

En waarom TagnRename? Omdat ik daar de demo van had en die beviel toen zo goed (meuk ophalen bij amazon, batch rename van files en folders uniformiseren track nummering enz enz) dat ik 'm gewoon gekocht heb.

[ Voor 19% gewijzigd door Janoz op 12-01-2012 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Janoz schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 20:35:
Eigenlijk zijn ze allemaal redelijk brak. Ember media manager gebruikte ik, maar die werkte op een gegeven moment niet meer. Ik gebruik nu Media Companion, maar die werkt ook niet optimaal.

Voor series gebruik ik eigen geschreven tooling. Ik heb een scriptje dat na een gedownloade aflevering zelf de dingen bij thetvdb ophaalt die ik wil hebben. Ik hoef dan alleen maar een keer wat te kloten wanneer ik een nieuwe serie toevoeg.

En waarom TagnRename? Omdat ik daar de demo van had en die beviel toen zo goed (meuk ophalen bij amazon, batch rename van files en folders uniformiseren track nummering enz enz) dat ik 'm gewoon gekocht heb.
Het is inderdaad allemaal ruk, films is wellicht nog te doen maar elke episode van een serie is gewoon niet leuk meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Vandaar dat ik vooral dat geautomatiseerd heb. Kan het wel online gaan plaatsen, maar het is wel nogal specifiek :D. Je zult de episodes show.name.s01e02.title.ext moeten noemen en ze moeten in een seizoen mapje staan (of eigenlijk, 1 directory hoger moet een tvshow.nfo staan met een tvdbid en de map zelf moet, vanaf positie 7, het seizoen nummer hebben). Mijn tooltje genereerd vervolgens een nfo en download de thumb van thetvdb. Deze laat ik aanroepen middels een postprocesscript van sabnzbd.

[ Voor 6% gewijzigd door Janoz op 12-01-2012 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Janoz schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 21:18:
Vandaar dat ik vooral dat geautomatiseerd heb. Kan het wel online gaan plaatsen, maar het is wel nogal specifiek :D. Je zult de episodes show.name.s01e02.title.ext moeten noemen en ze moeten in een seizoen mapje staan (of eigenlijk, 1 directory hoger moet een tvshow.nfo staan met een tvdbid en de map zelf moet, vanaf positie 7, het seizoen nummer hebben). Mijn tooltje genereerd vervolgens een nfo en download de thumb van thetvdb. Deze laat ik aanroepen middels een postprocesscript van sabnzbd.
Hehehe nou doe maar niet, wordt al moe van het lezen :P

Op zich heb ik niet zoveel moeite met de info die binnen gehaald wordt, ik vind het over het algemeen wel best en heb nagenoeg nog geen fout item gehad.
Het liefst zou ik veel in het nederlands willen hebben voor series maar thetvdb is daar niet compleet genoeg voor. Ik zal wanneer ik me verveel wel eens alles op gemak gaan doen en dan begin ik met de films, weer maar eens verschillende tools proberen, vandaag toevallig een tegen gekomen welke ik nog niet eerder gezien had, misschien dat dat wat is

XBNE laatste versie hier

:update:
Net de laatste versie gedownload maar wat gaat dat langzaam, hoop dat dit sneller gaat voor wie hem ook hebben/proberen wilt.

[ Voor 10% gewijzigd door schumi2004 op 12-01-2012 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57

Acolyte57

Janoz schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 20:35:
Tag 'n Rename was zo geweldig dat ik lange tijd, na de aankoop van mijn eerste Mac, nog Windows in een VM draaide enkel en alleen om dat programma te kunnen draaien. Ben nog steeds geen enkel ander tag programma op Windows, en al helemaal niet op OSX, tegengekomen dat zo flexibel en krachtig is. Ondertussen ben ik echter een stuk minder OCD over tags geworden dus doe ik er de moeite niet echt meer voor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Janoz schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 10:10:
Misschien is het vloeken in de kerk, maar je zou kunnen overwegen om het raw deel van je collectie te (batch)-converteren naar jpeg puur voor xbmc. Dat je dus eigenlijk een gemirrorde grote 'thumbs' map hebt puur voor het op TV te laten zien. Je kunt dan zelfs overwegen om de foto's gelijk te resizen naar een formaat dat op 1080p past (landscape foto's niet hoger dan 1080 en portrait foto's niet breder dan 1920). Gewoon Irfanview loslaten. Die heeft een ideale batch functionaliteit en is nog gratis ook.
Wil ik wel doen, maar hoe hou je het dan synchroon als er nieuwe foto's bijkomen?
En zoals hieronder ergens gezegd, zelfs met jpg's is het eigenlijk nog te traag om werkbaar te zijn.
(misschien betert dat wel als ik ze naar 1080-resolutie omzet...)
[...]

Om te taggen gebruik ik ook al jaaaaren Tag&Rename. Enige programma dat doet wat het moet :)
Ik ben er ook uren (nee, dagen! ) aan bezig geweest. Meer dan 1000 albums :'(
Nu is het eigenlijk maar 5min werk voor een nieuw album op orde te zetten :)
schumi2004 schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 21:09:
[...]

Het is inderdaad allemaal ruk, films is wellicht nog te doen maar elke episode van een serie is gewoon niet leuk meer.
Ember werkt nog steeds hoor, het is enkel wat uitzoekwerk om het de eerste keer aan de praat te krijgen :)
Ik gebruikte het tot een paar weken geleden ook nog. Maar nu laat ik gewoon XBMC scrapen, en af en toe doe ik een export van de Library, dan heb ik altijd de goeie posters/thumbs/... en de .nfo's zijn altijd netjes 100% zoals XBMC zelf ze wilt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
Fire69 schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 00:02:
[...]

Ember werkt nog steeds hoor, het is enkel wat uitzoekwerk om het de eerste keer aan de praat te krijgen :)
Ik gebruikte het tot een paar weken geleden ook nog. Maar nu laat ik gewoon XBMC scrapen, en af en toe doe ik een export van de Library, dan heb ik altijd de goeie posters/thumbs/... en de .nfo's zijn altijd netjes 100% zoals XBMC zelf ze wilt. :)
Ik heb toch wel eens wat problemen met het scrapen in XBMC zelf. Liever zou ik mijn films database in CouchPotato beheren, zoals in SickBeard wel kan voor series. Hopelijk zit dat in CP v2 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HwKok
[...]

Ik gebruik al een tijdje Mp3tag en dat werkt ook perfect. Tot voor kort zocht ik alles zelf handmatig op, tot ik er ineens achter kwam dat er ook een knopje in het programma zit waarmee je het van internet kan plukken van freedb, amazon.com (en .de), discogs en musicbrainz. |:(

Persoonlijk vind ik dat ik de beste matches vindt bij discogs. Freedb daarentegen is een drama :/
Albums zijn redelijk snel te fixen inderdaad, vooral als je elke keer 1 of 2 albums moet doen. Voor nu ben ik erg druk met m'n losse nummers, maar het is het zeker waard!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Joster schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 07:25:
[...]

Ik heb toch wel eens wat problemen met het scrapen in XBMC zelf. Liever zou ik mijn films database in CouchPotato beheren, zoals in SickBeard wel kan voor series. Hopelijk zit dat in CP v2 :)
Ik vind CouchPotato eigenlijk niet zo interessant (ofwel begrijp ik het verkeerd...) omdat je zo weinig te zeggen hebt over wat hij download. Ik heb het nog maar een paar keer proberen te gebruiken, maar vaak kreeg ik dan een film in het Frans of Duits, ook als ik ignore words gebruik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Fire69 schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 10:59:
[...]

Ik vind CouchPotato eigenlijk niet zo interessant (ofwel begrijp ik het verkeerd...) omdat je zo weinig te zeggen hebt over wat hij download. Ik heb het nog maar een paar keer proberen te gebruiken, maar vaak kreeg ik dan een film in het Frans of Duits, ook als ik ignore words gebruik...
Dat is appart, hebben we het dan over gangbare films?
Als je handmatig zoekt vind je wel juiste releases?
Staat er iets bijzonders in de logging?
Welke sources gebruik je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-08 07:53
Ja vind ik ook apart. Couchpotato is namelijk de enige die ook de mogelijkheid heeft om opnieuw van andere bron iets te downloaden als het niet goed was. Dat ontbreekt bij Sickbeard en Headphones.

En CP kan niet ruiken dat iets Duits subbed is als jouw providers dat niet in de naam aangeven dan kan het ook niet ignored worden. [/love cp modus]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xburchartz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 05-10 17:42
Het rare is dat el meerdere mensen daarvoor een ticket hebben aangemaakt bij sb, waaronder ik. Maar de reactie van Midgetspy is dat hijde noodzaak niet ziet. Ik werk daar nu omheen door dan de provider die de source heeft gevonden tijdelijk uit te schakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
schumi2004 schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 11:11:
[...]

Dat is appart, hebben we het dan over gangbare films?
Als je handmatig zoekt vind je wel juiste releases?
Staat er iets bijzonders in de logging?
Welke sources gebruik je?
Yep, gewoon nieuwe Hollywood-releases.

Handmatig is geen probleem, moest het zo ook niet lukken, zou ik het CP ook wel kunnen vergeven als hij ze niet vindt :)

Sources zijn Newzbin en NZBMatrix.
Mar2zz schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 11:34:
Ja vind ik ook apart. Couchpotato is namelijk de enige die ook de mogelijkheid heeft om opnieuw van andere bron iets te downloaden als het niet goed was. Dat ontbreekt bij Sickbeard en Headphones.
Maar bij SickBeard is dat ook nog nooit nodig geweest :P
En CP kan niet ruiken dat iets Duits subbed is als jouw providers dat niet in de naam aangeven dan kan het ook niet ignored worden. \[/love cp modus]
Welke ignore words hebben jullie dan ingesteld?

offtopic:
We gaan wel serieus off-topic nu trouwens... sorry :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doggy1
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 01-09 22:26
Ik zie even door de bomen het bos niet meer.
Alles loopt bij mij via LAN
Gisteren Apple TV2 gekocht en gejailbreakt, dat is gelukt, daarna Nito en XBMC geinstalleerd.
Nu wil ik addons installeren(icefilm en navix) en als ik het goed begrepen heb moet ik die zipfiles in de Apple TV krijgen, maar dat lukt niet. Ik heb het geprobeerd met Terminal, maar dat lukt niet.
Klopt het dat ik de zip bestanden alleen via Terminal in Apple TV kan krijgen of kan het ook anders? Graag advies(en ja ik heb al uren gegoogled, maar ik kom er niet uit, dus ik hoop dat iemand me wil helpen met een " how to"
Ook kom ik niet te weten hoe ik contact kan maken met mijn NAS(Etrayz), dus daar heb ik ook wat advies bij nodig.
Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Fire69 schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 12:17:
[...]

Yep, gewoon nieuwe Hollywood-releases.

Handmatig is geen probleem, moest het zo ook niet lukken, zou ik het CP ook wel kunnen vergeven als hij ze niet vindt :)

Sources zijn Newzbin en NZBMatrix.
Vreemd, zeker met NZBmatrix zou ik het niet verwachten.
Welke ignore words hebben jullie dan ingesteld?

offtopic:
We gaan wel serieus off-topic nu trouwens... sorry :/
ignore_words = "german,french,core2hd,dutch,swedish"

Moet het zelf nog aanpassen voor NL series zie ik :P

[ Voor 4% gewijzigd door schumi2004 op 13-01-2012 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doggy1
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 01-09 22:26
Ik heb nu gevonden dat ik mbv Filezilla het zip bestand in de map /private/var/mobile van Apple Tv kan zetten, daar kan ik bij systeem dit bestand aktiveren, maar als ik dan naar videos>addons ga dan zie ik niet Icefilms??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
schumi2004 schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 15:25:
[...]

Vreemd, zeker met NZBmatrix zou ik het niet verwachten.

[...]

ignore_words = "german,french,core2hd,dutch,swedish"

Moet het zelf nog aanpassen voor NL series zie ik :P
Misschien deed ik gewoon iets fout, zal het nog eens bekijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bman59
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 07-10 09:19
Ik ben al een paar dagen op zoek naar een web file manager voor mijn XBMC ( openelec ). Kan iemand mij een hint geven waar ik naar kan zoeken? Zelf kan ik het niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Bman59 schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 19:58:
Ik ben al een paar dagen op zoek naar een web file manager voor mijn XBMC ( openelec ). Kan iemand mij een hint geven waar ik naar kan zoeken? Zelf kan ik het niet vinden.
Dit ? http://forum.xbmc.org/showthread.php?t=60643

of dit http://forum.xbmc.org/showthread.php?t=112956

[ Voor 7% gewijzigd door schumi2004 op 13-01-2012 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordiz15
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 22-03 15:19
beste mensen,

heb net een seizoentje 24 op de harde schijf gezet om via XBMC te kijken, alleen de map "24" wordt niet herkent. elke denkbare naam voor de map heb ik al bedacht, maar niks werkt. heeft iemand een idee hoe ik de boel werkend kan krijgen?

dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Gewoon een tvshow.nfo in de map zetten waarin je iig de tvdbid zet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
doggy1 schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 15:43:
Ik heb nu gevonden dat ik mbv Filezilla het zip bestand in de map /private/var/mobile van Apple Tv kan zetten, daar kan ik bij systeem dit bestand aktiveren, maar als ik dan naar videos>addons ga dan zie ik niet Icefilms??
Lees dit anders even eens door:
http://www.windows7hacker...es-and-tv-shows-for-free/

Ik heb hem zelf even geinstalleerd, bovenstaande methode werkt goed.
Repository installeren met de zip-file, dan via die repository Icefilms installeren en hij komt mooi bij Video Addons te staan.
jordiz15 schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 20:45:
beste mensen,

heb net een seizoentje 24 op de harde schijf gezet om via XBMC te kijken, alleen de map "24" wordt niet herkent. elke denkbare naam voor de map heb ik al bedacht, maar niks werkt. heeft iemand een idee hoe ik de boel werkend kan krijgen?

dank
Janoz schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 20:53:
Of gewoon de map "24 (2001)" noemen, dat zou in principe goed moeten werken.
Maar met de oplossing van Janoz ben je steeds 100% zeker dat het werkt :)

[edit]
Damn, ik had die Icefilms niet mogen installeren, dat werkt verslavend!!! :+

[ Voor 49% gewijzigd door Fire69 op 13-01-2012 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingmob
HwKok schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 17:37:
Nee het ging om een hele slechte thumbnail die ik denk ik door het downloaden van Youtube heb meegekregen. Ik heb inmiddels al wel gevonden bij welk nummer hij hoort.

Wel verschijnt hij steeds weer opnieuw als 'localthumb' in de map userdata/cache. Nou ja, ik zie het wel, zo lang ik alleen de goed getaggede nummers in de bibliotheek heb kom ik hem niet meer tegen in ieder geval.
Haha, dat heb ik lang geleden ook een keer gedaan. Uiteindelijk kostte het 8 uur geloof, dus 1 werkdagje. En het is het zeker waard. Alle nieuwe muziek die binnenkomt zul je vanaf dan bovendien altijd eerst correct taggen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingmob
Janoz schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 21:18:
Je kunt dit ook door Sickbeard en Couchpotato laten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

Even kort vraagje tussendoor;

Hebben andere ook het volgende;
  • Xotg addon via het addon menu (programs); De view met de horizontale logo's. Dan vind hij niets bij de iRTL streams
  • Xotg addion via video addons; De normale lijst view. Dan pakt hij wel gewoon alle iRTL streams
Moet ik het in mijn eigen setup gaan zoeken?

@schumi2004
Zie op trakt dat je aan "Supernatural" begonnen bent. Pas op die is verslavend en is al bij seizoen 7. Kan je de rest van je vrije tijd kosten van de aankomende weken _/-\o_

Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
j1nx schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 21:02:

• Xotg addon via het addon menu (programs); De view met de horizontale logo's. Dan vind hij niets bij de iRTL streams
  • Xotg addion via video addons; De normale lijst view. Dan pakt hij wel gewoon alle iRTL streams

@schumi2004
Zie op trakt dat je aan "Supernatural" begonnen bent. Pas op die is verslavend en is al bij seizoen 7. Kan je de rest van je vrije tijd kosten van de aankomende weken _/-\o_
Hehehe ;)

Wat je Xotg probleem betreft, zal het ook eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordiz15
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 22-03 15:19
Janoz schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 20:53:
Ik heb een .nfo bestand gemaakt met daarin de id, 76290, maar XBMC kijkt er nog steeds vrolijk overheen. Blijkbaar doe ik iets fout, zou je iets duidelijker kunnen zijn?

Had eerder al het jaartal erachter gezet, want werkte bij films, maar bij 24 blijkbaar niet.

Dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
jordiz15 schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 22:20:
[...]

Ik heb een .nfo bestand gemaakt met daarin de id, 76290, maar XBMC kijkt er nog steeds vrolijk overheen. Blijkbaar doe ik iets fout, zou je iets duidelijker kunnen zijn?

Had eerder al het jaartal erachter gezet, want werkte bij films, maar bij 24 blijkbaar niet.

Dank
En wat is dan de bestandnaam van je .nfo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Een .nfo-bestand voor een serie dient 'tvshow.nfo' te heten.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-10 16:22

seninha

god's right foot

Sinds vandaag heb ik een vage probleem.heb namelijk een nieuwe Server draaien op Win 7.Hier staat al mijn data. (films , muziek en fotos)
Hiervoor had ik op de oude server Xp draaien.

Nu valt me op dat zodra ik op mijn netwerk kijk via XBMC dit ERG traag gaat.Als ik een folder wil openen dan duurt het ongeveer 20 seconden voor de Folder geopend wordt

Folders die ik wil gebruiken zijn op de server gedeeld.Dat zit goed.
Verder hebben de Server en XBMC beide de zelfde groeps naam.XBMC weet ook inlognaam en paswoord van de server.

Toch gaat alles rette traag zodra ik via het netwerk mijn server benader.

Hoe zou dit mogelijk zijn? Had met de oude server waar XP op zat helemaal geen probleem mee.
Als ik via XBMC naar een folder ging dan ging dit razend snel.Zonder enig probleem.

Server heeft een 1gig netwerk verbinding, XBMC 100mbit.

Als ik in de XBMC menu naar movies ga en een film opstart dan gaat deze normaal open. Dus zonder vertraging.

[ Voor 23% gewijzigd door seninha op 15-01-2012 07:22 ]

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15-09 23:31
j1nx schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 21:02:

@schumi2004
Als je een uzg.log kan posten op pastebin.com voor je iRTL probleem dan zal ik er even naar kijken.

Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
GroteBozewolf schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 23:44:
[...]

Als je een uzg.log kan posten op pastebin.com voor je iRTL probleem dan zal ik er even naar kijken.
Als ik kans zie om aan een goede log te komen zal ik hem ook even posten, reset zich namelijk naar main menu als ik een RTL item opvraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 05-10 08:34
Behoorlijk geniaal...

Met de nieuwe apple trailer plugin kan je films direct aan CP toevoegen!

Afbeeldingslocatie: http://th00.deviantart.net/fs70/300W/f/2010/281/2/a/me_gusta_by_megustaplz-d30cns2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
lowfi schreef op zondag 15 januari 2012 @ 11:48:
Behoorlijk geniaal...

[afbeelding]
Inderdaad. Er was al een versie in omloop en Martijn heeft deze nu bij zijn versie bijgevoegd.

Iets anders, zijn er meer die OpenELEC r9469 gebruiken?

Ding heeft random kuren met afsluiten, vroeger kon je met SSH nog je machine rebooten maar nu met die fix, als hij een shutdown commando krijgt is je SSH functionaliteit ook meteen pisse :(

Heb daarom maar deze fix eruit gesloopt zodat ik remote toch nog iets kan doen ipv klakeloos de 220 eraf te trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

lowfi schreef op zondag 15 januari 2012 @ 11:48:
Behoorlijk geniaal...

[afbeelding]
Ik zag het al op het XBMC forum (Heh "lowfi" die ken ik, wat zegt hij? Heh trailer en CP? Die kon ik nog niet)

Goede spot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Laatst online: 07-10 15:17

_Apache_

For life.

Ben al lange tijd een gebruiker van XBMC, echt supersoftware! Maar toch loop ik tegen wat vreemd gedrag aan.

Ik probeer mijn library te laten leunen op een MySQL database (die op de lokale machine draait). Nu heb ik de advancedsettings.xml alsvolgt aangepast,

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
<advancedsettings>
    <videodatabase>
        <type>mysql</type>
        <host>192.168.1.12</host>
        <port>3306</port>
        <user>xbmc</user>
        <pass>*****</pass>
        <name>xbmc_video</name>
    </videodatabase> 
    <musicdatabase>
        <type>mysql</type>
        <host>192.168.1.12</host>
        <port>3306</port>
        <user>xbmc</user>
        <pass>****</pass>
        <name>xbmc_music</name>
    </musicdatabase>
</advancedsettings>

Wanneer ik XBMC start worden tabellen aangemaakt, en de gescande media word zichtbaar in de database. So far, zo goed.

Maar de optie 'medialibrary' binnen muziek blijft greyed-out. Heb een aantal keren de library geschoont, kleine map gescant, aantal keren herstart, maar geen resultaat.
Wanneer ik de xml weghaal en xbmc laat terugvallen op de standaard library gaat het wel goed. Dan is de optie wel zichtbaar.

Heb gegoogled, maar vind alleen maar resultaten van mensen die de standaard library gebruiken en/of nog niets gescand hadden..
Iemand een idee?

Details,
laatste stable release van 10.0,
Windows 7 64bits.

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonnoeboiler

Pagina: 1 ... 19 ... 146 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]Let op!!

Als je een vraag stelt, vergeet dan niet:
- Eerst in de debug logging te kijken (eventueel mee te posten via http://www.xbmclogs.com/)!
- Het besturingssysteem te vermelden (OSX, Linux, Windows, ATV, iOS, Android, Raspberry Pi).
- Eventuele informatie als de versie (SVN, Stable, Nightly, XBMC Buntu, OpenELEC etc)
- Eventueel skin versie.

Let a.u.b. ook op met zaken waarvan de legaliteit in twijfel getrokken kan worden (add-ons en bijbehorende sites). Zie ook het algemeen beleid.~~~[/html]