Gebruik de optie "use folder name for lookup" of iets dergelijks bij "set content'.Taab schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 11:13:
Na mijn HDX-1000 verkocht te hebben ben ik nu eindelijk overgegaan op een knappe mediaplayer/HTPC: OpenElec in combinatie met een Zotac zbox ID41.
Het werkt allemaal goed en streamen vanaf mijn mediaserver werkt ook super, erg blij met de mogelijkheid van de add-ons, het subtitle zoeken en toevoegen vanuit het info menu, fantastisch!
Nu loop ik alleen tegen een zeer irritant probleem aan, wanneer ik films download zet sabnzbd na het uitpakken deze elk in een aparte map in de centrale film map.
Nu blijkt XBMC library hier niks mee te kunnen want de nieuwe films worden niet automatisch toegevoegd. Dit moet ik voor elke film handmatig doen, of de film handmatig uit de map halen en in de centrale film map zetten. Dit is niet erg maar wel vervelend om voor elke film te blijven doen.
Nu heb ik al gezocht maar ik kon geen oplossing vinden via google of GOT. Heeft een van jullie een idee om dit op te lossen?
Idd dat zou moeten werken. Ik heb 2 centrale film mappen (film 1 en film2) waaronder al mijn films staan.
Sab plaatst ze automatisch in een eigen map onder deze hoofdmappen (bv: Film1\apollo13)
En in de map apollo staat dan de film (bv Appollo13.DTS.1080p.mkv) en XMBC scant bij opstarten automatisch de nieuwe mappen en voegt de film toe.
Ook is het handig om Recursive aan te vinken dan gaat hij ook dieper scannen.
Sab plaatst ze automatisch in een eigen map onder deze hoofdmappen (bv: Film1\apollo13)
En in de map apollo staat dan de film (bv Appollo13.DTS.1080p.mkv) en XMBC scant bij opstarten automatisch de nieuwe mappen en voegt de film toe.
[ Voor 10% gewijzigd door DarkSide op 04-01-2012 11:46 ]
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
Die recursive scan functie had ik zelf nog niet gezien, bedankt voor de tip.DarkSide schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 11:45:
Idd dat zou moeten werken. Ik heb 2 centrale film mappen (film 1 en film2) waaronder al mijn films staan.
offtopic:
Sab naar 2 folders laten downloaden snap ik nog wel maar hoe gaat de aansturing hiervan van bv CouchPotato? Ik neem aan dat je die gebruikt? Daar kan namelijk maar 1 categorie mee meegegeven worden en niet voor elke kwaliteit een eigen categorie 720p = cat 720p en 1080p = cat 1080p
Sab naar 2 folders laten downloaden snap ik nog wel maar hoe gaat de aansturing hiervan van bv CouchPotato? Ik neem aan dat je die gebruikt? Daar kan namelijk maar 1 categorie mee meegegeven worden en niet voor elke kwaliteit een eigen categorie 720p = cat 720p en 1080p = cat 1080p
Even een 'aardig' tussendoortje:
XBMC en andere nerd-talk in het openingsstukje van de Coen&Sander show van vandaag. Vanaf 7:35
http://coenensandershow.b...ster-uur-16-00-terug.html
XBMC en andere nerd-talk in het openingsstukje van de Coen&Sander show van vandaag. Vanaf 7:35
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
LOLeymey schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 17:19:
Nu snap je ook een beetje hoe anderen tegen je aankijken als je met dat soort termen loopt te smijteneymey schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 17:19:
Ik heb Windows 7 vervangen voor OpenELEC (Version devel-20120102142054-r9416), werkt super!
Had eerder gevraagd wat voor voordelen er aan zouden hangen en ik kan er zo een paar noemen:
CPU met XBMC idle is nu 1 a 2% ipv 8 en de 12%.
CPU tijdens afspelen is 10 tot 15% lager.
Temperatuur is 10 graden lager (Kastje wordt niet eens warm meer).
Nox skin met animerende achtergrond is nu wel soepel
Start veel sneller op
Alles werkt maar uiteraard heb ik toch een vraag
. Muziek lijkt geresampled te worden naar 24 bits, tenminste dat staat in het info venster rechts onderin. NU vond ik dit http://openelec.tv/forum/...x-resampling-on-spdif-out, maar dat lijkt niet te werken want na een reboot staat er nog steeds 24 bit. Voor films interesseert het me niet maar muziek wil ik graag zo clean mogelijk afgespeeld hebben met de minste fratsen (bit-perfect voor zover mogelijk). iemand een idee hoe ik dat moet configureren?
Bedankt!
Had eerder gevraagd wat voor voordelen er aan zouden hangen en ik kan er zo een paar noemen:
Start veel sneller op
Alles werkt maar uiteraard heb ik toch een vraag
Bedankt!
Verwijderd
Hallo allemaal
Ik ben overgestapt van mediaportal naar XBMC en het bevalt mij tot nu toe prima
Heb alleen een paar vraagjes.
Met mediaporal heb je een functie voor films dat je alleen de laatste die hebt toegevoegd (dacht 2weken) kan opvragen, is dat ook mogelijk met xbmc?
En als ik bijvoorbeeld naar een serie ga dan kan je kiezen alle seizoenen ,seizoen 1 ,2 etc maar ook een map met een pijl die er voorzorgd dat je weer naar het hoofdmenu gaat.
Kan je die hoofdmenu functie uitschakelen?
Alvast bedankt!
Ik ben overgestapt van mediaportal naar XBMC en het bevalt mij tot nu toe prima
Met mediaporal heb je een functie voor films dat je alleen de laatste die hebt toegevoegd (dacht 2weken) kan opvragen, is dat ook mogelijk met xbmc?
En als ik bijvoorbeeld naar een serie ga dan kan je kiezen alle seizoenen ,seizoen 1 ,2 etc maar ook een map met een pijl die er voorzorgd dat je weer naar het hoofdmenu gaat.
Alvast bedankt!
is het mogelijk trailers volledig te laden en dan pas afspelen, nu is hij continue aan het bufferen (100mbit win7 10.1)
AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i
Eerste vraag, nee, ik denk niet dat dat mogelijk is in XBMC.Verwijderd schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 20:44:
Hallo allemaal
Ik ben overgestapt van mediaportal naar XBMC en het bevalt mij tot nu toe prima![]()
Alvast bedankt!
Je hebt wel de optie in de meeste skins om (onder andere) in het hoofdscherm de 'newly added' films/episodes te tonen.
Tweede vraag, ja, dat kan je in de settings aanpassen. Appearce - File Lists - Show parent folder items.
Veel plezier met XBMC!
Ik ben net begonnen met het Cinema Experience-script.
Wel geining, net zoals in de bioscoop intro-filmpjes, trailers, pauze midden in de film, en filmpjes om af te sluiten na de hoofdfilm.
Wat ik graag wil is een extra entry onder VIDEO in het hoofdscherm.
Ik heb nu een paar opties: Movies, TV Shows, Files en Library.
Ik wil daar graag ook TekenFilms onder hebben.
Heeft iemand een idee hoe ik dat voor elkaar kan krijgen.
Ik gebruik XBMCFreak 10.1 (Dharma) met de Confluence Skin op een Asrock ION 3D.
Freedom FttH - EdgeRouter 4 SFP - OnePlus 8T - Debian - Home Assistant
Fire69 schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 21:49:
[...]
Ik ben net begonnen met het Cinema Experience-script.
Wel geining, net zoals in de bioscoop intro-filmpjes, trailers, pauze midden in de film, en filmpjes om af te sluiten na de hoofdfilm.
Waarschijnlijk: "Omdat het kan!"
Dan ben je eindelijk verlost van de verplichte BREIN intro's, maakt men er een script voor...

[ Voor 4% gewijzigd door Magic6399 op 04-01-2012 23:34 ]
Een tijdje geleden is er een erg interessant project gestart door een Italiaan. Hij heeft op basis van de Confluence skin een web interface gemaakt die er dus hetzelfde uitziet als xbmc zelf.helaas heeft hij zijn code niet vrijgegeven en lijkt hij zelf van de aardbodem te zijn verdwenen.pingkiller schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 16:30:
Is het mogelijk om de volledige xbmc interface op je tablet te krijgen? Zodat je als het ware je mediacenter kan controllen zonder naar je TV te kijken. Zodra je dan via je tablet een video start, dan zie je wat op je TV verschijnen. De remote control apps die er nu zijn fungeren bijna alleen als een input device. Eigenlijk wil je op een tablet een volledig interactieve interface.
Ik heb nog wel een vroege beta kunnen vinden, maar die werkt maar deels.
Op zich zou dat precies zijn wat je zoekt. Misschien is er iemand hier die dat project af kan maken?
De link: http://forum.xbmc.org/showthread.php?t=102772
Andere skin nemen die dat ondersteund.BushWhacker schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 22:16:
Wat ik graag wil is een extra entry onder VIDEO in het hoofdscherm.
Recently added zit ingebakken in vele skins. Staat standaard op de laatste 25 films als je in het recently added menu gaat, en op iets van 5-8 stuks als recently added widget direct in het hoofdmenu.Verwijderd schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 20:44:
Hallo allemaal
Ik ben overgestapt van mediaportal naar XBMC en het bevalt mij tot nu toe prima![]()
Alvast bedankt!
Ik maak gebruik van trailers die ik zelf in de map bij de film plaats. Als je dat voor het scrapen doet en hem de naam geeft van de film scrapet ie ipv de online trailer de lokale trailer.Cyrus The Virus schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 20:56:
is het mogelijk trailers volledig te laden en dan pas afspelen, nu is hij continue aan het bufferen (100mbit win7 10.1)
Bijv als film-trailer.mov & film.mkv in 1 map gooien.
Dat bufferen is idd vet irritant, maar heeft volgens mij te maken met de hoeveelheid dataverkeer die die trailersite te verstouwen krijgt, niks aan te doen dus.
Nog mooier zou zijn als iemand iets zou maken dat de Apple Trailers Lite plugin combineert met het scrapen van de film (en dan auto-download), die Apple Trailers blijven vrij lang online en is een zeer complete database.
Jammer genoeg kan ik daar niet goed genoeg voor coden
De viewtypes die je wil gebruiken moet je eerst aanvinken onder Settings -> Skin -> Viewtypes, voordat je ze met het sidemenu kan selecteren.peppie71 schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 22:46:
Hallo,
Draaide de mq3 pre eden skin onders w7. Dit liep op af en toe wat vastlopers na perfect. Nu heb ik vanmiddag de de nieuwe eden beta geinstalleerd. Ik heb met mijn stomme hoofd mijn userdata ook gewist. Mq3 via repository er weer opgezet. Ik ben alle instellingen weer aan het nalopen, maar ik krijg de presentaties van mijn library niet meer aangepast. Ik stel de gewenste opties in via de skin opties, maar als.ik dan in bv de movies library ben krijg ik alleen de lijst links en het hoesje daarnaast. Voorheen kon ik hier links een menuutje open klikken, maar dit kan ik nu niet meer.
Hij lijkt anders weer actief te zijn gezien zijn laatste reacties of vergis ik me? Hieronder de link naar zijn projecten;xburchartz schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 23:40:
[...]
Een tijdje geleden is er een erg interessant project gestart door een Italiaan. Hij heeft op basis van de Confluence skin een web interface gemaakt die er dus hetzelfde uitziet als xbmc zelf.helaas heeft hij zijn code niet vrijgegeven en lijkt hij zelf van de aardbodem te zijn verdwenen.
Ik heb nog wel een vroege beta kunnen vinden, maar die werkt maar deels.
Op zich zou dat precies zijn wat je zoekt. Misschien is er iemand hier die dat project af kan maken?
De link: http://forum.xbmc.org/showthread.php?t=102772
YouTube: Kanaal van mac86project
Testing, one, two ...
De viewtypes heb ik daar aangevinkt, maar het sidemenu komt gewoon niet tevoorschijn. Dus ik kan niks selecteren.SidewalkSuper schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 00:11:
[...]
Andere skin nemen die dat ondersteund.
[...]
Recently added zit ingebakken in vele skins. Staat standaard op de laatste 25 films als je in het recently added menu gaat, en op iets van 5-8 stuks als recently added widget direct in het hoofdmenu.
[...]
Ik maak gebruik van trailers die ik zelf in de map bij de film plaats. Als je dat voor het scrapen doet en hem de naam geeft van de film scrapet ie ipv de online trailer de lokale trailer.
Bijv als film-trailer.mov & film.mkv in 1 map gooien.
Dat bufferen is idd vet irritant, maar heeft volgens mij te maken met de hoeveelheid dataverkeer die die trailersite te verstouwen krijgt, niks aan te doen dus.
Nog mooier zou zijn als iemand iets zou maken dat de Apple Trailers Lite plugin combineert met het scrapen van de film (en dan auto-download), die Apple Trailers blijven vrij lang online en is een zeer complete database.
Jammer genoeg kan ik daar niet goed genoeg voor coden
[...]
De viewtypes die je wil gebruiken moet je eerst aanvinken onder Settings -> Skin -> Viewtypes, voordat je ze met het sidemenu kan selecteren.
Ik wil over een tijdje (als de HDD prijzen flink omlaag zijn gegaan) een servertje neerzetten en daarop ook m'n filmcollectie zetten. Kan ik daar alle subtitles en foto's en beschrijvingen op zetten, of moet dit apart naar elke pc worden gedownload? Bij een tutorial die ik een tijd geleden heb gezien duurde het voor zijn collectie zo'n 10 uur. Nu heb ik waarschijnlijk bij lange na niet zo'n grote collectie, maar het lijkt me wel veel makkelijker om niet voor elke pc waar ik ooit een film mee wil kijken veel te moeten downloaden. En bij het herinstalleren van een OS natuurlijk.
Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.
Je kan de bestanden, alle info, fanarts etc gewoon daar plaatsen.
Je kan altijd een export van de DB doen. En die dan weer importeren.
Dat gaat best snel. Heb zelf zo;n 240 films en 27 shows in de DB staan.
Je kan altijd een export van de DB doen. En die dan weer importeren.
Dat gaat best snel. Heb zelf zo;n 240 films en 27 shows in de DB staan.
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
Ik heb alles (Films incl. jpeg, nfo), Series, Muziek, Foto's, etc) op mijn NAS staan en XBMC haalt daar alles vandaan. Je kan instellen dat XBMC bij elke keer dat hij opstart je hele bibliotheek doorloopt en als je een hele grote collectie hebt kan dat wat tijd nemen, maar dan nog kan je ondertussen gewoon verder. Het enige wat je niet kan doen tijdens het scannen is movie content aanpassen etc.Siempie schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 13:53:
Ik wil over een tijdje (als de HDD prijzen flink omlaag zijn gegaan) een servertje neerzetten en daarop ook m'n filmcollectie zetten. Kan ik daar alle subtitles en foto's en beschrijvingen op zetten, of moet dit apart naar elke pc worden gedownload? Bij een tutorial die ik een tijd geleden heb gezien duurde het voor zijn collectie zo'n 10 uur. Nu heb ik waarschijnlijk bij lange na niet zo'n grote collectie, maar het lijkt me wel veel makkelijker om niet voor elke pc waar ik ooit een film mee wil kijken veel te moeten downloaden. En bij het herinstalleren van een OS natuurlijk.
Zoek eens op Ember Media Manager of YANFOE. Hiermee maak je losse .nfo's aan met filminfo, en alle covers, fanart etc. Dit hoef je maar 1x te doen. Ieder mediaprogramma (XBMC, MP etc.) kunnen deze vervolgens lezen om snel aan hun library toe te voegen.Siempie schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 13:53:
Ik bewaar alle fanart en muziekomschrijvingen gewoon in dezelfde map als de film of muziek zelf. Het grootste werk ooit met een externe scraper gedaan, waarvan er genoeg (gratis) zijn te vinden. Maar denk niet dat dat zolang hoeft te duren. Bij mij was bijvoorbeeld anderhalve terrabyte aan losse cd's en singles binnen een uurtje of 3 gedaan. Maar het zijn simpele programma's die je ongemerkt op de achtergrond kunt laten draaien.Siempie schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 13:53:
Ik wil ook zelf een nas gaan bouwen en wacht ook tot de prijzen weer dalen. Ik kan me herinneren dat je voor de beving ongeveer 100 euro kwijt was voor 2TB, inmiddels is dat gewoon meer dan het dubbele
[ Voor 3% gewijzigd door Dennisdn op 05-01-2012 14:34 ]
Laatste 2TB schijf die ik heb gekocht kostte me 55 euro. Laatste keer dat ik keek waren ze 140
Maar ja, ik blijf sparen, dus dan kan ik wel mooi in 1 keer een aantal schijven kopen en eindelijk gaan beginnen met back uppen
Kan jij zien hoe groot al die covers zijn? Heb namelijk ook nogal wat muziek, dus dan krijg ik een beetje een ideetje.

Ik bedoel dus zo'n view als dit, de Library mode, geloof ik.
Dus ik kan ze downloaden op de server en dan importeren via een pc. Dat is wel goed genoeg. Scheelt weer netwerkverkeer.
@ Tweety1: Dus jij hebt helemaal niks op je pc staan, maar je moet even cachen of zo als je XBMC opstart? Duurt dat niet heel lang dan? Of blader je dan met lag of zo?
@ mrwolf: Klinkt als veel werk. 1 van de redenen dat ik XBMC wil is dat hij er crawlers voor heeft, dus dat ik dat niet hoef te doen
Wat ik me ook nog afvroeg is hoe XBMC de films afspeelt. Doet-ie dat zelf of mag ik een programma kiezen, zoals VLC? Met VLC heb ik namelijk nog nooit problemen gehad en het belangrijkste: Philips amBX moet werken.
Maar ja, ik blijf sparen, dus dan kan ik wel mooi in 1 keer een aantal schijven kopen en eindelijk gaan beginnen met back uppen
Kan jij zien hoe groot al die covers zijn? Heb namelijk ook nogal wat muziek, dus dan krijg ik een beetje een ideetje.

Ik bedoel dus zo'n view als dit, de Library mode, geloof ik.
Dus ik kan ze downloaden op de server en dan importeren via een pc. Dat is wel goed genoeg. Scheelt weer netwerkverkeer.
@ Tweety1: Dus jij hebt helemaal niks op je pc staan, maar je moet even cachen of zo als je XBMC opstart? Duurt dat niet heel lang dan? Of blader je dan met lag of zo?
@ mrwolf: Klinkt als veel werk. 1 van de redenen dat ik XBMC wil is dat hij er crawlers voor heeft, dus dat ik dat niet hoef te doen
Wat ik me ook nog afvroeg is hoe XBMC de films afspeelt. Doet-ie dat zelf of mag ik een programma kiezen, zoals VLC? Met VLC heb ik namelijk nog nooit problemen gehad en het belangrijkste: Philips amBX moet werken.
Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.
Ik heb nu ook een servertje in de meterkast staan (Via eden 1.2 ghz, 1 GB mem, 32 GB SSD, win7). Hierop draaid een mysql en een map met de thumbnails.
Bij een nieuwe install van xbmc hoef ik enkel de conofig file te overschijven en een mapping te leggen naar de thumbnail map op de server.
Dit draaid lekker snel, enkel bij het aanklikken van movies moet ik 8 seconden wachten, vervolgens gaat het browsen en wisselen van pics en fanart lekker snel. Het enige is dus die 8 wacht seconden, die heb ik ook als ik een film stop. Maargoed, ik kan hier nog wel mee leven, misschien dat er nog een oplossing voor word gevonden. btw, er staan plus minus 1500 films in de db.
Bij een nieuwe install van xbmc hoef ik enkel de conofig file te overschijven en een mapping te leggen naar de thumbnail map op de server.
Dit draaid lekker snel, enkel bij het aanklikken van movies moet ik 8 seconden wachten, vervolgens gaat het browsen en wisselen van pics en fanart lekker snel. Het enige is dus die 8 wacht seconden, die heb ik ook als ik een film stop. Maargoed, ik kan hier nog wel mee leven, misschien dat er nog een oplossing voor word gevonden. btw, er staan plus minus 1500 films in de db.
Ik heb inderdaad helemaal niets staan op de PC. heb bewust gekozen voor een SSD met niet meer dan 128 GB geheugen omdat ik snel wil opstarten, maar verder niets. Ik heb een Gigabit netwerk liggen en de HTPC is bedraad gekoppeld aan de NAS. Ik bekijk zowel XVID als HD quality en beide gaan zonder haperen. Het opstarten van een film duurt de ene keer iets langer dan andere keer (verschil is seconden) maar dat zal meer te maken hebben met de grote van het bestand. Het laden van de bibliotheek (voor de plaatjes en de mediacontent) duurt de eerste keer iets langer omdat dan alles nieuw is en je er tegenaan gaat lopen dat niet alle info correct is. Die moet je dan even manueel laten scrapen door XBMC. Daarna kijkt hij alleen of er films toegevoegd zijn in mijn dedicated folder. Dat gaat natuurlijk wel heel snel.Siempie schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 14:54:
XBMC speelt de films zelf af, maar ik las op de XBMC wiki http://wiki.xbmc.org/?tit...Player_for_media_playback dat je een externe speler kan oproepen. Ik gebruik dat verder niet dus kan daar niet veel info over geven.
Ik heb vandaag mijn NAS binnengekregen. Eindelijk een systeem waar ik overal aan de films en series kan 
Ook gaat het leuk zijn om beneden een film te kunnen pauzeren, en boven gewoon verder te kunnen kijken zonder te moeten onthouden waar je was
Ook gaat het leuk zijn om beneden een film te kunnen pauzeren, en boven gewoon verder te kunnen kijken zonder te moeten onthouden waar je was
Dat kan toch sowiso wel? of heb je 2 losse xbmc setups.spleethoven schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 15:24:
Ja, PC beneden aan de TV aangesloten en een mediacenter boven aan een beamer aangesloten
Pauzeren werkt niet. Stoppen en door gaan wel.
Pauze(tijd) wordt niet in de DB geschreven afaik.
Pauze(tijd) wordt niet in de DB geschreven afaik.
[ Voor 36% gewijzigd door lowfi op 05-01-2012 15:32 ]
Stoppen en doorgaan is wat ik bedoelde.
Voor de meeste series/films heb ik netjes alle info bij de bestanden zelf staan op m'n NAS. De info/thumb/backdrop zijn aangemaakt door Sickbeard/CouchPotato. Maar er staan ook nog een paar tussen waarbij het niet netjes is, en waar XBMC dus zelf spul voor heeft gedownload. Voor m'n muziekcollectie is het nog erger, daar zijn bijna geen thumbs/backdrops bij de muziek zelf, dus bijna alles is door XBMC gedownload.
Is er een manier om de thumbs/backdrops die XBMC heeft gescraped op te slaan bij de bestanden? Stel dat ik nu nog een XBMC bak neerzet, dan zou die een hoop werk opnieuw moeten doen. Als zoiets niet kan vanuit XBMC zelf, wat is dan de beste optie? Een soort media manager voor muziek gebruiken vanaf m'n computer, en zorgen dat die alles netjes prepareert voor XBMC? (En dan vanaf XBMC een library update doen, zodat hij niet meer z'n eigen gescrapete data gebruikt?)
Is er een manier om de thumbs/backdrops die XBMC heeft gescraped op te slaan bij de bestanden? Stel dat ik nu nog een XBMC bak neerzet, dan zou die een hoop werk opnieuw moeten doen. Als zoiets niet kan vanuit XBMC zelf, wat is dan de beste optie? Een soort media manager voor muziek gebruiken vanaf m'n computer, en zorgen dat die alles netjes prepareert voor XBMC? (En dan vanaf XBMC een library update doen, zodat hij niet meer z'n eigen gescrapete data gebruikt?)
De skin van kiosk mode afhalenpeppie71 schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 13:00:
[...]
De viewtypes heb ik daar aangevinkt, maar het sidemenu komt gewoon niet tevoorschijn. Dus ik kan niks selecteren.
xbmc 11.0 beta1
aeon nox
Op de homescreen staat er een temperatuur die niet ingevuld is. Bij de opties van de weather add-on heb ik m'n thuisplaats ingevuld.
Iemand een idee waar het misgaat?
aeon nox
Op de homescreen staat er een temperatuur die niet ingevuld is. Bij de opties van de weather add-on heb ik m'n thuisplaats ingevuld.
Is het niet zo dat Weather.com een ander financieel model (en api?) heeft gekregen en dat XBMC overgestapt is naar een andere huisleverancier voor het weer?
[ Voor 6% gewijzigd door anandus op 05-01-2012 16:11 ]
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Iemand een idee mischien?InflatableMouse schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 20:36:
Ik heb Windows 7 vervangen voor OpenELEC (Version devel-20120102142054-r9416), werkt super!
Start veel sneller op
Alles werkt maar uiteraard heb ik toch een vraag. Muziek lijkt geresampled te worden naar 24 bits, tenminste dat staat in het info venster rechts onderin. NU vond ik dit http://openelec.tv/forum/...x-resampling-on-spdif-out, maar dat lijkt niet te werken want na een reboot staat er nog steeds 24 bit. Voor films interesseert het me niet maar muziek wil ik graag zo clean mogelijk afgespeeld hebben met de minste fratsen (bit-perfect voor zover mogelijk). iemand een idee hoe ik dat moet configureren?
Bedankt!
Ik heb dit ook. Als ik het "weather" menu item aanzet in skin settings dan komt er wel iets voor de "c" te staan. Lijkt een Nox bug al kan big_noid het volgens mij niet reproduceren.BobbyDgtl schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 16:10:
xbmc 11.0 beta1
aeon nox
Klinkt super, zo wil ik het ook gaan doen.ocdaan schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 15:01:
Ik heb nu ook een servertje in de meterkast staan (Via eden 1.2 ghz, 1 GB mem, 32 GB SSD, win7). Hierop draaid een mysql en een map met de thumbnails.
Wat is eigenlijk de reden dat je voor een SSD bent gegaan? Heeft dat nog invloed op een storage server?
Oké, dat is ook wel mooi om te weten.Tweety1 schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 15:10:
Ik heb inderdaad helemaal niets staan op de PC. heb bewust gekozen voor een SSD met niet meer dan 128 GB geheugen omdat ik snel wil opstarten, maar verder niets. Ik heb een Gigabit netwerk liggen en de HTPC is bedraad gekoppeld aan de NAS. Ik bekijk zowel XVID als HD quality en beide gaan zonder haperen. Het opstarten van een film duurt de ene keer iets langer dan andere keer (verschil is seconden) maar dat zal meer te maken hebben met de grote van het bestand. Het laden van de bibliotheek (voor de plaatjes en de mediacontent) duurt de eerste keer iets langer omdat dan alles nieuw is en je er tegenaan gaat lopen dat niet alle info correct is. Die moet je dan even manueel laten scrapen door XBMC. Daarna kijkt hij alleen of er films toegevoegd zijn in mijn dedicated folder. Dat gaat natuurlijk wel heel snel.
XBMC speelt de films zelf af, maar ik las op de XBMC wiki http://wiki.xbmc.org/?tit...Player_for_media_playback dat je een externe speler kan oproepen. Ik gebruik dat verder niet dus kan daar niet veel info over geven.
En het is goed dat ik VLC kan gebruiken, want mocht XBMC geen amBX ondersteunen kan het altijd nog via die weg.
Bedankt!
feitelijk is dit een soort XBMC server achtig iets?ocdaan schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 15:01:
Of bestaat dit?
Ik heb een NAS en 1 media speler en op mijn PC nogmaals XBMC, ik heb nu in beiden alles moeten instellen.
Kan je dit ook 1x op je NAS doen, zodat hij feitelijk zijn gegevens niet van de %appdata% haalt maar van de server?
Omdat ik een volledig passief systeempje in de meterkast wil hebben. Dus geen draaiende onderdelen. Ding gebruikt tussen de 17 en 22 watt. Bijkomstig voordeel is de snelheid, de processor is vrij traag dus dit compenseerd een beetje. Omdat'ie alle plaatjes voor xbmc moet serveren is dat wel lekker natuurlijk.Siempie schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 18:36:
[...]
Klinkt super, zo wil ik het ook gaan doen.
Wat is eigenlijk de reden dat je voor een SSD bent gegaan? Heeft dat nog invloed op een storage server?
Bedankt!
Nee, dit staat los van xbmc. En ja, dat kan je doen maar er is wel wat technische kennis vereist. Je moest dus mysql database software installeren. Vervolgens vertel je xbmc dat'ie van deze database gebruik moet maken inderdaad ipv de standaard database wat in de %appdata% staat, Een xbmc server bestaat dus niet... zover ik weet tenminsteRepi3 schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 20:33:
[...]
feitelijk is dit een soort XBMC server achtig iets?
Of bestaat dit?
Ik heb een NAS en 1 media speler en op mijn PC nogmaals XBMC, ik heb nu in beiden alles moeten instellen.
Kan je dit ook 1x op je NAS doen, zodat hij feitelijk zijn gegevens niet van de %appdata% haalt maar van de server?
Als je wilt proberen kan je deze instructies volgen:
http://lifehacker.com/563...s-every-room-in-the-house
//edit - tip: skip de stap waarbij de databases worden aangemaakt ( CREATE database xbmc_video; & CREATE database xbmc_music;) want dit gaat niet goed, de eerste keer zal xbmc zelf de databases wel aanmaken.
[ Voor 7% gewijzigd door ocdaan op 05-01-2012 21:35 ]
Mensen hier die PVR gebruiken op hun XBMC?
Is dat nu de moeite waard of is het leuk voor de heb?
Ik ben zelf een Ziggo abbonee en wat ik ervan begrepen heb heeft het niet zoveel nut.
Ik ben zelf een Ziggo abbonee en wat ik ervan begrepen heb heeft het niet zoveel nut.
Aan allen die hun libraries willen syncen incl thumbs en fanart.
1. Installeer overal XBMC Eden (laatste build)
2. Volg dit: http://wiki.xbmc.org/inde...e_multiple_XBMC_libraries
Werkt perfect!!
1. Installeer overal XBMC Eden (laatste build)
2. Volg dit: http://wiki.xbmc.org/inde...e_multiple_XBMC_libraries
Werkt perfect!!
Inmiddels wel kunnen reproduceren. Is gefixed in volgende release.lowfi schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 16:51:
[...]
Ik heb dit ook. Als ik het "weather" menu item aanzet in skin settings dan komt er wel iets voor de "c" te staan. Lijkt een Nox bug al kan big_noid het volgens mij niet reproduceren.
Voor de OpenELEC users onder ons.
Na diverse upgrades, 9400, 9416 en 9429 werkt de poweron/off en sleepmode niet meer. Systeem wil zich uitschakelen maar springt op zwart en ssh toegang is ook weg en de enigste optie is 220v verwijderen. (voorheen deed ik het via ssh als zo nu en dan gebeurde, poweroff).
Na diverse upgrades, 9400, 9416 en 9429 werkt de poweron/off en sleepmode niet meer. Systeem wil zich uitschakelen maar springt op zwart en ssh toegang is ook weg en de enigste optie is 220v verwijderen. (voorheen deed ik het via ssh als zo nu en dan gebeurde, poweroff).
ssh is bewust uitgezet, moet je even zoeken in het openelec forum. Volgens mij moet je een file ssh_enable in de ConfigFiles directory zetten en rebooten en je zou toegang moeten hebben.schumi2004 schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 00:40:
Voor de OpenELEC users onder ons.
Ik draai zelf nu 9416 en heb geen problemen met poweron/off en sleepmodus.
Van die ssh was ik op de hoogte. Wat er nu met die beter "beveiligde" builds gebeurd is is dat na poweroff commando, ssh disabled wordt en je dus echt niks meer kunt.Exocet schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 08:20:
[...]
ssh is bewust uitgezet, moet je even zoeken in het openelec forum. Volgens mij moet je een file ssh_enable in de ConfigFiles directory zetten en rebooten en je zou toegang moeten hebben.
Ik draai zelf nu 9416 en heb geen problemen met poweron/off en sleepmodus.
Voorheen als ik een dergelijk iets mee maakte kon je via ssh nog het een en ander doen, nu moet ik de stroom er vanaf halen.
Uiteindelijk heb ik nu om onverklaarbare redenen weer een "werkende" r9400 draaien.
Ik blijf het updaten maar onbetrouwbaar vinden. Is niet de eerste keer dat na een simpele upgrade systeem moeilijk gaat doen, aan de andere kant zijn het ook test builds.
Waarom zou het niet veel nut hebben?schumi2004 schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 22:18:
Mensen hier die PVR gebruiken op hun XBMC?
Ik lees veel lovende reacties over de huidige stand van de PVR branch.
Ikzelf sta op het punt om een HDhomerun aan te schaffen en dan openelec-PVR te gaan draaien.
Ik meen gelezen te hebben vanwege de gebruikte codering door Ziggo.Stien schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 10:54:
[...]
Waarom zou het niet veel nut hebben?
Ik lees veel lovende reacties over de huidige stand van de PVR branch.
Ikzelf sta op het punt om een HDhomerun aan te schaffen en dan openelec-PVR te gaan draaien.
Is overigens nog maar de vraag of mijn Zotac AD02 dat allemaal wel trekken wilt. (heb namelijk nog meer wensen
[ Voor 12% gewijzigd door schumi2004 op 06-01-2012 11:23 ]
Ik heb gisteren XBMC (windows) geinstalleerd op tweede pc zodat ik lui vanuit bed me series kan kijken, ik ben vrij nieuw in deze scene. Afin,
Mijn series zijn verdeeld over ongeveer 3 hardenschijfen en een netwerk hdd, maar ik zie er bij TV shows maar een enkele serie tussen staan. Verder zodra ik een serie aanklik zie ik geen afleveringen. Op een serie naar die door sickbeard gedownload is waarbij de benaming van de afleveringen 僕は友達が少ない - 1x01 - 001 - 僕達は友達が出来ない(´・ω・`) - HD TV.mkv is en de map heet 僕は友達が少ない.
Ik vermoed dus dat hij de namen niet correct uit leest, aangezien bij veel andere series de bestandsnaam meestal [fan sub groep]_serie name_episode_[resolution]_[crc].mkv is. Is er een manier om XBMC met bijvooorbeeld een regexp de epsiodes correct te laten uitlezen? Om bij een stuk of 300 series met de hand alles te hernamen zie ik niet zitten
De genoemde series zijn anime's in this case
Mijn series zijn verdeeld over ongeveer 3 hardenschijfen en een netwerk hdd, maar ik zie er bij TV shows maar een enkele serie tussen staan. Verder zodra ik een serie aanklik zie ik geen afleveringen. Op een serie naar die door sickbeard gedownload is waarbij de benaming van de afleveringen 僕は友達が少ない - 1x01 - 001 - 僕達は友達が出来ない(´・ω・`) - HD TV.mkv is en de map heet 僕は友達が少ない.
Ik vermoed dus dat hij de namen niet correct uit leest, aangezien bij veel andere series de bestandsnaam meestal [fan sub groep]_serie name_episode_[resolution]_[crc].mkv is. Is er een manier om XBMC met bijvooorbeeld een regexp de epsiodes correct te laten uitlezen? Om bij een stuk of 300 series met de hand alles te hernamen zie ik niet zitten

Ik moest met de laastste dev build van openelec s3 suspend to memory enablen in de BIOS, anders werd tie niet meer wakker (liep vast). SSH niet getest maar ik kan me voorstellen als tie vast loopt dat SSH ook niet meer werktschumi2004 schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 08:49:
[...]
Van die ssh was ik op de hoogte. Wat er nu met die beter "beveiligde" builds gebeurd is is dat na poweroff commando, ssh disabled wordt en je dus echt niks meer kunt.
Voorheen als ik een dergelijk iets mee maakte kon je via ssh nog het een en ander doen, nu moet ik de stroom er vanaf halen.
Uiteindelijk heb ik nu om onverklaarbare redenen weer een "werkende" r9400 draaien.
Ik blijf het updaten maar onbetrouwbaar vinden. Is niet de eerste keer dat na een simpele upgrade systeem moeilijk gaat doen, aan de andere kant zijn het ook test builds.
Stomme vraag misschien maar kan ik 11.0 Eden over 10.1 heenzetten zonder dat de instellingen, bibliotheek e.d van 10.1 weg is?
Welke scraper maak je gebruik van?Nahata schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 11:35:
Er staat me bij dat er een anime scraper is.
Die staat volgens mij default al enabled op mijn Zotac AD02.InflatableMouse schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 13:00:
[...]
Ik moest met de laastste dev build van openelec s3 suspend to memory enablen in de BIOS, anders werd tie niet meer wakker (liep vast). SSH niet getest maar ik kan me voorstellen als tie vast loopt dat SSH ook niet meer werkt. De powerknop ingedrukt houden werkte dan ook niet meer, ik moest em echt van het stroom afhalen.
Vreemde is is dat het altijd gewerkt heeft maar na een paar up/downgrades werkte het niet meer (is niet de eerste keer dat ik zoiets mee maak met upgrades van OE)
Vetrouw die upgrade functie voor geen meter, elke keer spannend of er weer niet iets kapot gaat.
Deep sleep was een setting die ik disabled heb.
[ Voor 3% gewijzigd door schumi2004 op 06-01-2012 13:25 ]
Ik heb op het moment de AniDB.net en Anime News Network scrapers geinstalleerd, The TVDB heeft ook wel wat series in de DB staan. De fanart/beschrijven word namelijk wel gewoon goed afgehaald.job schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 13:09:
[...]
Welke scraper maak je gebruik van?
Er staat me bij dat er een anime scraper is.
Stond al ergens in het xbmc forum; met skin Confluence gewoon installeren over Dharma. Deed het zelf vorige week en geen enkel probleem gehad, alles werkt als voorheen, maar dan nog beter!!dekilo schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 13:09:
Stomme vraag misschien maar kan ik 11.0 Eden over 10.1 heenzetten zonder dat de instellingen, bibliotheek e.d van 10.1 weg is?
(Foxconn met W7 )
heb nu cinema experiance geinstalleerd. Alle mappen aangemaakt en ingedeeld.
En als ik nu een film wil starten met cinema experiance
Dan zie ik een intro film, een bioscoop intro, een countdown scherm, en dan zou de eigenlijke film moeten starten. Maar dan krijg ik meteen het curtains close outro filmpje.
Ik draai de beta pre eden.
Dan zie ik een intro film, een bioscoop intro, een countdown scherm, en dan zou de eigenlijke film moeten starten. Maar dan krijg ik meteen het curtains close outro filmpje.
Ik zal eens kijken of ik je probleem kan reproduceren, zie veel berichten over CE laatste tijd.DarkSide schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 15:49:
heb nu cinema experiance geinstalleerd. Alle mappen aangemaakt en ingedeeld.
:update:
Mmm das niet "even" geregeld zie ik wel.
[ Voor 4% gewijzigd door schumi2004 op 06-01-2012 16:20 ]
Ik gebruik al enige tijd XBMC naar volle tevredenheid.
Alleen ik lees nu wat over die Cinema experience. Maar ik zou me god niet weten hoe ik dat moet installeren of waar ik dat kan vinden? Want dat klinkt wel nice, net als in de bioscoop die voorfilmpjes etc.
Ik gebruik XBMC 10.1 icm de simplicity skin.
Wie zou mij kunnen helpen ?
harstikke bedankt!
Alleen ik lees nu wat over die Cinema experience. Maar ik zou me god niet weten hoe ik dat moet installeren of waar ik dat kan vinden? Want dat klinkt wel nice, net als in de bioscoop die voorfilmpjes etc.
Ik gebruik XBMC 10.1 icm de simplicity skin.
Wie zou mij kunnen helpen ?
harstikke bedankt!
[ Voor 10% gewijzigd door H.Boss op 06-01-2012 16:42 ]
"Would you prefer my normal method of conflict resolution?" - Dexter Morgan-
Deze pagina's al gelezen?
http://forum.xbmc.org/showthread.php?t=87563
http://code.google.com/p/...iki/CinemaExperienceIntro
Daar wordt aardig duidelijk uitgelegd hoe je Cinema experience installeert en gebruikt.
Daar wordt aardig duidelijk uitgelegd hoe je Cinema experience installeert en gebruikt.
[ Voor 4% gewijzigd door job op 06-01-2012 16:43 ]
Dankjewel! Ik ga dat even doornemen.job schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 16:42:
Deze pagina's al gelezen?
"Would you prefer my normal method of conflict resolution?" - Dexter Morgan-
Even voor de mensen met een centrale database. Ik wil zelf ook wel zoiets, maar de snelheid van navigatie is ook erg belangrijk voor me. Als ik hier lees dat er "maar" 8 seconden gewacht moet worden op het laden van de films dan word ik al een beetje gek 
Valt dit in de praktijk nog mee als er meer aan getweakt wordt?
Ik merk wel dat het iets trager is. Als je bv in je coverflow op het rechtse pijltje zou blijven duwen dan zal het niet zo vlot gaan als lokaal. Maar dat weegt niet op tegen de voordelen. Maak een backup van je lokale db en test het eens ;-)SidewalkSuper schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 17:38:
Even voor de mensen met een centrale database. Ik wil zelf ook wel zoiets, maar de snelheid van navigatie is ook erg belangrijk voor me. Als ik hier lees dat er "maar" 8 seconden gewacht moet worden op het laden van de films dan word ik al een beetje gek
De database maakt hier op m'n desktop geen enkel verschil. M'n AppleTV is te traag (ook door de skin) om te kunnen vaststellen of die MySQL-server een factor is.
De MySQL-server lijkt me niettemin geen factor. Mijn bestanden worden gestreamd via NFS, en ik heb mijn database onlangs gecentraliseerd en op de server geplaatst waar ook m'n films en series staan. De browse-snelheid lijkt hier niet onder te lijden.
De MySQL-server lijkt me niettemin geen factor. Mijn bestanden worden gestreamd via NFS, en ik heb mijn database onlangs gecentraliseerd en op de server geplaatst waar ook m'n films en series staan. De browse-snelheid lijkt hier niet onder te lijden.
Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje
OK het volgende, ik ga mijn multimedia systeem weer verder aanpakken.
Mijn hardware;
Mijn hardware;
- PfSense op zolder (niet belangrijk verder, maar zorgt ervoor dat de kids online niet ergens komen waar ze beter niet kunnen komen)
- Webserver op zolder (newznab, spotweb, website)
- Dataserver op zolder (NFS Shares, SMB Shares, SabNZBd, Sickbeard, CouchPotato, Headphones, TVHeadend/IPTV, Maraschino)
- Dedicated XBMC-HTPC machine in de woonkamer
- Dedicated XBMC-HTPC machine in de slaapkamer
- Desktop machine
- Laptop
- Desktop oudste dochter
- Een hoop machines die allemaal lopen te scrapen
- Lastig elkaar up-to-date te houden
- Veel materiaal dat door elkaar heen staat. (Ik zoek me een ongeluk naar mijn films tussen de Disney meuk van de kids. Andersom trouwens ook)
- Ik wil gebruik gaan maken van de "Icefilms Library" plugin, maar dan word bovenstaande helemaal een probleem
- Allereerst de database(s) centraal via MySQL regelen op de Dataserver op zolder
- Op die zelfde Dataserver wil ik een headless/GUI-less XBMC gaan draaien (http://forum.xbmc.org/showthread.php?t=114612) die met mijn SB/CP/HP moet gaan praten en de automatische updates van de database moet gaan doen
- Ik wil op de XBMC-HTPV in de woonkamer gebruik gaan maken van profielen, zodat bij de start van XBMC eerst gekozen moet worden welke je wil (Kids/Ouders/Online content). Elk met hun eigen database; De kids hoeven mijn films niet te zien, ik hoef alle Disney zooi niet te zien en een apart profiel voor een "online content only". Denk dan aan "Icefilms Library" plugin, maar ook de "newznab/nzbstream" plugin.
- De slaapkamer HTPC, dan alleen de Ouders en Online profiel
- Desktop van mezelf idem
- Laptop, weer alle drie
- Desktop oudste dochter, alleen het kids profiel
- Kan elk profiel zijn eigen database gebruiken?
- Kan 1 machine (de headless) dan al deze databases updaten?
- Ziet iemand in bovenstaande verhaal nog dingen die me tegen zouden moeten houden of waar ik eerst eens naar verder moet kijken?
Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.
Je hebt profiles binnen XBMC waarin je het kan regelen dat de kids meuk niet te zien is.
Verder heb je binnen verschillende skins nog de optie om bijv een Disney menu te maken, of een kids menu met alles wat in de kids folder staat.
Of het eigen databases zijn weet ik niet, je bedoelt dat als je een pornofilm in jouw dir zet, je kinderen niet die pornofilm gescrapet zien worden?
Lijkt me een goeie om eens te testen
Updaten kun je gewoon @ startup van XBMC laten doen door de 1e instance van XBMC die inlogt nadat je updates hebt aangebracht lijkt me.
Verder heb je binnen verschillende skins nog de optie om bijv een Disney menu te maken, of een kids menu met alles wat in de kids folder staat.
Of het eigen databases zijn weet ik niet, je bedoelt dat als je een pornofilm in jouw dir zet, je kinderen niet die pornofilm gescrapet zien worden?
Updaten kun je gewoon @ startup van XBMC laten doen door de 1e instance van XBMC die inlogt nadat je updates hebt aangebracht lijkt me.
De profielen ken ik ja. En volgens mij kan je ook per profiel verschillende databases gebruiken. Alleen werkt dat ook i.c.m. MySQL i.p.v. sqlite En kan 1 xbmc dan ook alle profielen updaten? Het is niet zo zeer dat het hier om porn gaat, want dan zou je die beter ook nog eens met een pin beschermen. Jan en alleman gebruikt die XBMC, viste, oppas etc. Naar mate de bibliotheek groeid, des te onvriendelijker het word.SidewalkSuper schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 21:36:
Je hebt profiles binnen XBMC waarin je het kan regelen dat de kids meuk niet te zien is.
Menuutje maken voor de kids stond ook al op de lijst, maar onder de nice to haves. Dus komt later wel
Elke XBMC bij start laten updaten is niet optimaal aangezien ik juist dat wil ofloaden naar een dedicated install (server). De andere zijn niet altijd aan, de server wel.
Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.
Beste allemaal,
Sinds deze week werkt xot uzg niet meer helemaal. De Nederlandse uitzendinggemist kanalen 1,2, 3 en uitzendinggemist zelf werken niet meer. De beta deed het al wat langer niet meer. Krijg alleen de melding " no playeble files found".
Ik denk dat het hetzelfde probleem is als dat veel IE9 gebruikers krijgen sinds UZG nu de beta defenitief heeft gemaakt. als ze willen inloggen op uitzendinggemist.nl, verschijnt de melding "uw verouderde browser wordt niet ondersteund". Via oud.uitzendinggemist.nl werkt het dan weer wel.
Iemand enig idee hoe ik het in xot weer aan de gang krijg?
Sinds deze week werkt xot uzg niet meer helemaal. De Nederlandse uitzendinggemist kanalen 1,2, 3 en uitzendinggemist zelf werken niet meer. De beta deed het al wat langer niet meer. Krijg alleen de melding " no playeble files found".
Ik denk dat het hetzelfde probleem is als dat veel IE9 gebruikers krijgen sinds UZG nu de beta defenitief heeft gemaakt. als ze willen inloggen op uitzendinggemist.nl, verschijnt de melding "uw verouderde browser wordt niet ondersteund". Via oud.uitzendinggemist.nl werkt het dan weer wel.
Met het oog op een nog te bouwen HTPC heb ik XBMC geïnstalleerd op m'n huidige PC om eens te testen en te kijken hoe het in elkaar steekt.
Vooralsnog bevalt het me erg goed, ik draai de laatste versie (10.1 stable) met de Confluence skin.
Toch loop ik tegen sommige dingen aan waar ik nog geen oplossing voor heb gevonden:
1 - Ik had 7 films, waarvan 5 een mkv-bestand waren en 2 een .iso-bestand. De .iso bestanden leest hij wel, alle info wordt gescraped, echter wanneer ik deze wil afspelen gebeurt er niks. De andere 5 films starten direct zodra ik ze aantik.
2 - Bij de meeste van mijn muzieknummers staat een oerlelijke thumbnail, zonder dat ik deze een keertje aan deze nummers heb toegewezen. Dan liever helemaal geen thumbnail, want dit is een ultra-low-res plaatje. Een doorn in m'n oog. Ik heb wel gevonden dat hij in de userdata-->cache map stond, heb hem daar verwijderd, maar XBMC onthoudt vrolijk die thumbnail voor heel veel (ca. 75%) van mijn library. Ook als ik de muziek verwijder en opnieuw toevoeg... Ik hoop toch niet dat ik handmatig alle thumbnails moet gaan wijzigen?
Alvast bedankt voor het meedenken.
Vooralsnog bevalt het me erg goed, ik draai de laatste versie (10.1 stable) met de Confluence skin.
Toch loop ik tegen sommige dingen aan waar ik nog geen oplossing voor heb gevonden:
1 - Ik had 7 films, waarvan 5 een mkv-bestand waren en 2 een .iso-bestand. De .iso bestanden leest hij wel, alle info wordt gescraped, echter wanneer ik deze wil afspelen gebeurt er niks. De andere 5 films starten direct zodra ik ze aantik.
2 - Bij de meeste van mijn muzieknummers staat een oerlelijke thumbnail, zonder dat ik deze een keertje aan deze nummers heb toegewezen. Dan liever helemaal geen thumbnail, want dit is een ultra-low-res plaatje. Een doorn in m'n oog. Ik heb wel gevonden dat hij in de userdata-->cache map stond, heb hem daar verwijderd, maar XBMC onthoudt vrolijk die thumbnail voor heel veel (ca. 75%) van mijn library. Ook als ik de muziek verwijder en opnieuw toevoeg... Ik hoop toch niet dat ik handmatig alle thumbnails moet gaan wijzigen?
Punt 1 is inderdaad hinderlijk, maar met sommige iso files heeft de 10.1 problemen. Misschien dat de Eden versie het beter doet. Anders zou je de iso kunnen uitpakken, dan werkt het namelijk wel. Ik had dit met de iso files van de Fast And Furious reeks. Allemaal speelden ze niet. 2 uitgepakt en dan pakt hij ze wel.
Punt 2 kan ik je helaas niet mee helpen.
Punt 2 kan ik je helaas niet mee helpen.
PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL
Ik wil overstappen van XBMC Live (Dharma) naar Open Elec (Ion 64bit) met de nieuwste Eden-build, maar ik kom een probleem tegen met mijn Harmony One remote.Deze werkt prima in Dharma, al moest ik daarvoor wel lircd.conf aanpassen (iets wat in OE niet gaat omdat een system read-only file is ofzo?).
De basic dingen werken prima, en met een keyboard.xml kan ik deze ook wel aanpassen. Het probleem zit hem in een aantal knoppen die ik niet (goed) werkend kan krijgen.
Ik heb in XBMC debugging aanstaan, en deze vangt ook netjes de key-presses af, maar toch:
Guide-knop: in Fullscreenvideo geeft deze nu codec-info weer, maar ik wil dat deze het OSD toont. xbmc.log laat het volgende zien:
[code]
12:18:28 T:140238177154880 DEBUG: OnKey: 229 (e5) pressed, action is CodecInfo
12:18:28 T:140238177154880 DEBUG: LIRC: Update - NEW at 1092209:16d 0 KEY_EPG_UP devinput (KEY_EPG_UP)
[/code]
Hoe moet ik dit in keyboard.xml zetten om de actie te wijzigen naar OSD? Ik heb <e5>, <KEY_EPG_UP> en <obc229> geprobeerd, zonder resultaat.
Back-knop en Menu-knop: deze knoppen werken helemaal niet. In xbmc.log komen deze niet terug, en worden dus niet herkend blijkbaar. Heel irritant, want deze gebruik ik veel.
In de Harmony-software heb ik XBMC als Microsoft MCE opgenomen, wat ook overal wordt aangeraden.
De basic dingen werken prima, en met een keyboard.xml kan ik deze ook wel aanpassen. Het probleem zit hem in een aantal knoppen die ik niet (goed) werkend kan krijgen.
Ik heb in XBMC debugging aanstaan, en deze vangt ook netjes de key-presses af, maar toch:
Guide-knop: in Fullscreenvideo geeft deze nu codec-info weer, maar ik wil dat deze het OSD toont. xbmc.log laat het volgende zien:
[code]
12:18:28 T:140238177154880 DEBUG: OnKey: 229 (e5) pressed, action is CodecInfo
12:18:28 T:140238177154880 DEBUG: LIRC: Update - NEW at 1092209:16d 0 KEY_EPG_UP devinput (KEY_EPG_UP)
[/code]
Hoe moet ik dit in keyboard.xml zetten om de actie te wijzigen naar OSD? Ik heb <e5>, <KEY_EPG_UP> en <obc229> geprobeerd, zonder resultaat.
Back-knop en Menu-knop: deze knoppen werken helemaal niet. In xbmc.log komen deze niet terug, en worden dus niet herkend blijkbaar. Heel irritant, want deze gebruik ik veel.
In de Harmony-software heb ik XBMC als Microsoft MCE opgenomen, wat ook overal wordt aangeraden.
[ Voor 2% gewijzigd door mrwolf op 07-01-2012 14:11 . Reden: Guide-knop opgelost, was een tikfout... ]
Niet helemaal wat jij wil, maar ik heb het al volgt opgelost: Alle films die voor de kids zijn maak ik lid van het (Zelf aangemaakt) genre '@Kinder' .j1nx schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 20:31:
OK het volgende, ik ga mijn multimedia systeem weer verder aanpakken.
[..]
De @ zorgt ervoor dat deze de bovenste optie is wanneer je op genre browsed.
De kids weten niet beter dat ze het zo moeten doen (en 9 vd 10 keer resumed hij toch in de library view) en krijgen zo dus niet de films van mij te zien.
Tijd voor een nieuwe sig..
Ik neem aan dat je de meest recente updates van de kanalen hebt geinstalleerd? Ik heb gisteren nog een update gedaan ivm. het niet-BETA worden. En alles werkt 100%.Dennisdn schreef op zaterdag 07 januari 2012 @ 09:52:
Beste allemaal,
Let op dat je op XBMC4Xbox zelf de updates moet installeren via het XOT-Uzg.v3 context menu. Onder XBMC Eden moet het via de Repository van XOT-Uzg.v3
Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.
Of met behulp van profielen zo heb ik het opgelost.Koffie schreef op zaterdag 07 januari 2012 @ 13:39:
[...]
Niet helemaal wat jij wil, maar ik heb het al volgt opgelost: Alle films die voor de kids zijn maak ik lid van het (Zelf aangemaakt) genre '@Kinder' .
De @ zorgt ervoor dat deze de bovenste optie is wanneer je op genre browsed.
De kids weten niet beter dat ze het zo moeten doen (en 9 vd 10 keer resumed hij toch in de library view) en krijgen zo dus niet de films van mij te zien.
Op die manier krijgen de kids een minimalistisch skin waar nauwelijks iets aan stuk te maken is plus het ziet er voor hun leuker uit daar ik de skin naar hun smaak ingericht heb, backdrops etc.
[ Voor 0% gewijzigd door schumi2004 op 07-01-2012 14:28 . Reden: typo ]
Ik schaam mij wel een beetje. Hoe enthousiast ik al was over xot, ik gebruikte het volgens mij op de oude manier, zonder de repository. Nu ik het alsnog allemaal goed heb geïnstalleerd en geupdate werkt het weer perfect....GroteBozewolf schreef op zaterdag 07 januari 2012 @ 13:42:
[...]
Ik neem aan dat je de meest recente updates van de kanalen hebt geinstalleerd? Ik heb gisteren nog een update gedaan ivm. het niet-BETA worden. En alles werkt 100%.
Let op dat je op XBMC4Xbox zelf de updates moet installeren via het XOT-Uzg.v3 context menu. Onder XBMC Eden moet het via de Repository van XOT-Uzg.v3
Geweldig, mijn dank is groot :-)
Wellicht dat het dan toch aan de naming van je files ligt.Nahata schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 13:26:
[...]
Ik heb op het moment de AniDB.net en Anime News Network scrapers geinstalleerd, The TVDB heeft ook wel wat series in de DB staan. De fanart/beschrijven word namelijk wel gewoon goed afgehaald.
Je kan zelf eigen een eigen regexp toevoegen aan xbmc, dus ik hoop voor je dat dat je probleem oplost.
http://wiki.xbmc.org/inde..._Structure_.26_File_Names
No problem! Het repository systeem werkt echt ideaal. Stelt me in staat om XOT per kanaal bij te werken. Als je instelt dat die automatisch update, krijg je gewoon steeds alle updates gepushed.Dennisdn schreef op zaterdag 07 januari 2012 @ 16:27:
[...]
Ik schaam mij wel een beetje. Hoe enthousiast ik al was over xot, ik gebruikte het volgens mij op de oude manier, zonder de repository. Nu ik het alsnog allemaal goed heb geïnstalleerd en geupdate werkt het weer perfect....
Geweldig, mijn dank is groot :-)
Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.
Zo wil ik het ook!schumi2004 schreef op zaterdag 07 januari 2012 @ 14:28:
[...]
Of met behulp van profielen zo heb ik het opgelost.
Op die manier krijgen de kids een minimalistisch skin waar nauwelijks iets aan stuk te maken is plus het ziet er voor hun leuker uit daar ik de skin naar hun smaak ingericht heb, backdrops etc.
Weet jij of de profielen en dus met verschillende databases ook mogelijk is met MySQL?
Hoe update jij de verschillende profielen?
Heb je meerder machines?
Je vraag m.b.t. databases durf ik niet te zeggen, lijkt mij van wel maar dat zou je dan even moeten uitzoeken/proberenj1nx schreef op zaterdag 07 januari 2012 @ 18:45:
[...]
Zo wil ik het ook!
Weet jij of de profielen en dus met verschillende databases ook mogelijk is met MySQL?
Hoe update jij de verschillende profielen?
Heb je meerder machines?
Wat bedoel je met updaten, de film collectie?
Een aantal dagen terug heb ik deze vraag gesteld. Niemand had hier iets voor en ik heb na 2 dagen zoeken nog steeds geen oplossing voor het probleem.funkeey schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 12:20:
Sinds de update van XBMC worden mijn TV Shows niet meer compleet gescraped. Ik mis poster.jpg en ook alle andere artwork die wel te zien is in XBMC staat niet in mijn mappen.
Iemand een idee wat er niet goed gaat? Verder worden de overige afbeeldingen en informatie dus wel gewoon goed gescraped..
Punt 1: Installeer de laatste beta, probleem opgelostHwKok schreef op zaterdag 07 januari 2012 @ 09:56:
Met het oog op een nog te bouwen HTPC heb ik XBMC geïnstalleerd op m'n huidige PC om eens te testen en te kijken hoe het in elkaar steekt.
Punt 2: XBMC haalt deze uit de fanart, ofwel de losse files die bij je muziek staat, ofwel uit de mp3 zelf.
Voor zover ik weet kan je dit in XBMC niet uitzetten. Enige (en ook zeer aan te raden) oplossing, zorg dat je fanart in orde is
Ik zit hier met de volgende problemen in XBMC.
1. Sommige films worden niet getoond in de lijst.
Het gaat hier dan om de film "Zack and Miri making a porno" (Neen, dit is geen porno maar een komedie film
)
En waarschijnlijk nog andere..
2. Sommige films worden herkent als een andere film
Zo heb ik 'The hangover I & II", beiden in een aparte map met een verschillende naam en toch herkent hij ze als part II.
3. Taxi 1 wordt bij mij herkent als "The Class"
2, 3 & 4 herkent hij wel goed.
Ik geraak er maar niet uit hoe dit kan opgelost kan worden.
Ik lees hier verschillende zaken over .nfo bestanden, maar in de mappen staat niks anders dan de film.
Ik lees hier ook over externe scrapers gebruiken, maar daar ben ik een volledige leek in. :-)
1. Sommige films worden niet getoond in de lijst.
Het gaat hier dan om de film "Zack and Miri making a porno" (Neen, dit is geen porno maar een komedie film
En waarschijnlijk nog andere..
2. Sommige films worden herkent als een andere film
Zo heb ik 'The hangover I & II", beiden in een aparte map met een verschillende naam en toch herkent hij ze als part II.
3. Taxi 1 wordt bij mij herkent als "The Class"
2, 3 & 4 herkent hij wel goed.
Ik geraak er maar niet uit hoe dit kan opgelost kan worden.
Ik lees hier verschillende zaken over .nfo bestanden, maar in de mappen staat niks anders dan de film.
Ik lees hier ook over externe scrapers gebruiken, maar daar ben ik een volledige leek in. :-)
Je moet proberen om de directory's en de namen goed te benoemen.
The Hangover
The Hangover Part II
Ikzelf heb altijd het jaartal in de directorynaam staan;
Op deze wijze maak ik zelden mee dat het niet goed wordt meegenomen door de scraper.
Taxi 1 moet dus Taxi zijn, zonder de 1.
nfo bestandje maak je eenvoudig zelf door een tekstbestand aan te maken, plak er de juiste IMDB link in, bewaar als [film naam].nfo
The Hangover
The Hangover Part II
Ikzelf heb altijd het jaartal in de directorynaam staan;
- The Hangover (2009)\The hangover.*
- The Hangover Part II (2011)\The hangover part II.*
Op deze wijze maak ik zelden mee dat het niet goed wordt meegenomen door de scraper.
nfo bestandje maak je eenvoudig zelf door een tekstbestand aan te maken, plak er de juiste IMDB link in, bewaar als [film naam].nfo
[ Voor 15% gewijzigd door hardware-lover op 08-01-2012 00:50 ]
Testing, one, two ...
Voordat ik OpenElec gebruikte gebruikte ik xbmcfreak
mijn hardware: ion330, mijn pc draait met windows 7, beideop een gigabit network en linksys router.
Ik kreeg de volgende snelheden:
ftp: about 60mb en samba: 50mb
Echter nu maar: met filezilla/winscp: 5mb (op beide harddisks)
and samba: 20 op incoming and 30mbps op movies (ext4)
Ik zie dat ext4 beter performed. of misschien is het wel mijn harddisk die beter draait.
Hoe kan ik in linux de max read/write speeds checken/benchmarken?
Kan ik aanpassingen doen zodat het sneller gaat en wat zijn überhaupt voor mij de ideale settings?
mijn hardware: ion330, mijn pc draait met windows 7, beideop een gigabit network en linksys router.
Ik kreeg de volgende snelheden:
ftp: about 60mb en samba: 50mb
Echter nu maar: met filezilla/winscp: 5mb (op beide harddisks)
and samba: 20 op incoming and 30mbps op movies (ext4)
Ik zie dat ext4 beter performed. of misschien is het wel mijn harddisk die beter draait.
Hoe kan ik in linux de max read/write speeds checken/benchmarken?
Kan ik aanpassingen doen zodat het sneller gaat en wat zijn überhaupt voor mij de ideale settings?
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
| (parted) print list all print list all Model: ATA Hitachi HTS72106 (scsi) Disk /dev/sda: 60.0GB Sector size (logical/physical): 512B/512B Partition Table: msdos Number Start End Size Type File system Flags 1 1049kB 189MB 188MB primary ext4 boot 2 189MB 60.0GB 59.8GB primary ext4 Model: ATA SAMSUNG HD203WI (scsi) Disk /dev/sdb: 2000GB Sector size (logical/physical): 512B/512B Partition Table: msdos Number Start End Size Type File system Flags 1 32.3kB 2000GB 2000GB primary ext4 Model: ATA SAMSUNG HD103UJ (scsi) Disk /dev/sdc: 1000GB Sector size (logical/physical): 512B/512B Partition Table: msdos Number Start End Size Type File system Flags 1 1049kB 1000GB 1000GB primary ext3 Model: ATA SAMSUNG HD203WI (scsi) Disk /dev/sdb: 2000GB Sector size (logical/physical): 512B/512B Partition Table: msdos Number Start End Size Type File system Flags 1 32.3kB 2000GB 2000GB primary ext4 Model: ATA SAMSUNG HD103UJ (scsi) Disk /dev/sdc: 1000GB Sector size (logical/physical): 512B/512B Partition Table: msdos Number Start End Size Type File system Flags 1 1049kB 1000GB 1000GB primary ext3 |
Gadget-freakz.com. Feedback en tips zijn welkom.
Bedankt!hardware-lover schreef op zondag 08 januari 2012 @ 00:48:
The Hangover
The Hangover Part II
Ikzelf heb altijd het jaartal in de directorynaam staan;Daarbij altijd een NFO bestand bij de film geplaatst met daarin een (IMDB)link naar de juiste film.
Jou oplossing van benamen heeft het hem gedaan.
Zal nu maar beginnen om alle jaartallen er ook bij te zetten, kwestie van zoveel mogelijk info er aan toe te voegen.
Om al die .nfo bestanden te plaatsen, moet dit allemaal manueel of kan dit automatisch gedaan worden?
Is daar een externe scraper voor nodig of hoe doet men dit?
Ik heb dezelfde directory structuur, maar gebruik nooit een nfo bestand. Ik gebruik altijd de TMDB scraper, ingesteld op 'use folder name for lookup' en imdb rating. Als het dan voorkomt dat ie de film niet herkent ga ik zelf naar de TMDB site en zoek op hoe de film in hun database staat, vervolgens copy/paste ik die titel letterlijk vanaf de site naar de directory naam toe. Werkt feilloos. Vaak blijkt gewoon dat hoe ik denk dat een film heet of gespeld wordt niet helemaal klopt met de werkelijkheid...hardware-lover schreef op zondag 08 januari 2012 @ 00:48:
The Hangover
The Hangover Part II
Ikzelf heb altijd het jaartal in de directorynaam staan;Daarbij altijd een NFO bestand bij de film geplaatst met daarin een (IMDB)link naar de juiste film.
~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~
Ik heb toch vaak genoeg een film waarvan automatisch (te) weinig wordt gevonden, dit komt vooral voor bij Scandinavische en Aziatische films. Ik scrape altijd vooraf met Ember Media Manager en die plaatst dan nfo's en fan-art's en ik kan ingrijpen als de film niet of fout wordt herkent, maar ik kan me voorstellen dat er users zijn die het volledig automatisch willen hebben. Ik doe dat vooral ook omdat XBMC niet mijn hoofd media speler is en omdat mijn hoofd media software prima uit de voeten kan met de Ember info.Acolyte57 schreef op zondag 08 januari 2012 @ 12:17:
[...]
Ik heb dezelfde directory structuur, maar gebruik nooit een nfo bestand. Ik gebruik altijd de TMDB scraper, ingesteld op 'use folder name for lookup' en imdb rating. Als het dan voorkomt dat ie de film niet herkent ga ik zelf naar de TMDB site en zoek op hoe de film in hun database staat, vervolgens copy/paste ik die titel letterlijk vanaf de site naar de directory naam toe. Werkt feilloos. Vaak blijkt gewoon dat hoe ik denk dat een film heet of gespeld wordt niet helemaal klopt met de werkelijkheid...
[ Voor 0% gewijzigd door hardware-lover op 08-01-2012 14:27 . Reden: typo ]
Testing, one, two ...
Zo.. ben nu toch al een weekje of 2 aan het rommelen met XBMC, maar er zijn een paar dingen waar ik niet uit kom:
1) Ik heb nummers van 1 artiest, maar van meerdere albums. Ik wil de fanart per album hebben, maar wanneer ik de map van de artiest open, is er altijd maar 1 plaatje die hij kan laten zien. De andere albumafbeeldingen verdwijnen. Iemand enig idee hoe dit precies in zijn werk gaat?
2) Er is de laatste wk veel gerommeld in de library door mijn vriend (ik had liever gehad dat hij lekker lokaal ging spelen met XBMC dan op de mediacenter, maar goed, het is al gebeurt). Gevolg is wel dat de library op heel veel punten niet meer klopt. Ik heb hem al 'clear library' laten uitvoeren, maar ik zie geen veranderingen. Hoe kan ik er voor zorgen dat XBMC weer helemaal opnieuw begint met het opbouwen van de library van Muziek?
3) Bepaalde muziek dvd's krijg ik niet zichtbaar in de library mode omdat XBMC de juiste info niet kan vinden. Ik heb vervolgens geprobeerd een eigen nfo te maken, maar die wordt volgens mij helemaal niet gelezen door XBMC. Er veranderd in ieder geval niets aan de situatie :-). Omdat ik eigenlijk alleen de library mode gebruikt, moet ik de boel dus sluitend krijgen. Iemand nog tips die ik kan proberen?
1) Ik heb nummers van 1 artiest, maar van meerdere albums. Ik wil de fanart per album hebben, maar wanneer ik de map van de artiest open, is er altijd maar 1 plaatje die hij kan laten zien. De andere albumafbeeldingen verdwijnen. Iemand enig idee hoe dit precies in zijn werk gaat?
2) Er is de laatste wk veel gerommeld in de library door mijn vriend (ik had liever gehad dat hij lekker lokaal ging spelen met XBMC dan op de mediacenter, maar goed, het is al gebeurt). Gevolg is wel dat de library op heel veel punten niet meer klopt. Ik heb hem al 'clear library' laten uitvoeren, maar ik zie geen veranderingen. Hoe kan ik er voor zorgen dat XBMC weer helemaal opnieuw begint met het opbouwen van de library van Muziek?
3) Bepaalde muziek dvd's krijg ik niet zichtbaar in de library mode omdat XBMC de juiste info niet kan vinden. Ik heb vervolgens geprobeerd een eigen nfo te maken, maar die wordt volgens mij helemaal niet gelezen door XBMC. Er veranderd in ieder geval niets aan de situatie :-). Omdat ik eigenlijk alleen de library mode gebruikt, moet ik de boel dus sluitend krijgen. Iemand nog tips die ik kan proberen?
1. Dat is afhankelijk van je skins. Skins kunnen meerdere afbeeldingen laten zien.
2. De music source verwijderen, en opnieuw toevoegen
3. nfo's worden alleen gebruikt als je bij set content bij de scrape opties "use folder name" uitgevinkt hebt.
Daarnaast kan je bij info en refresh zelf nog de juiste titel forceren.
3. nfo's worden alleen gebruikt als je bij set content bij de scrape opties "use folder name" uitgevinkt hebt.
[ Voor 16% gewijzigd door job op 08-01-2012 14:29 ]
Oke thanks,job schreef op zondag 08 januari 2012 @ 14:28:
1. Dat is afhankelijk van je skins. Skins kunnen meerdere afbeeldingen laten zien.
1) Ik moet dus misschien een andere skin gebruiken. Gebruik nu PM3
2) Dat heeft niet gewerkt. Ik heb de source verwijderd, de library wordt automatisch geupdate en bij opstarten stonden alle nummers nog gewoon in library mode. Clean heeft ook niet geholpen. Afspelen kan niet, maar ze blijven zichtbaar. Heel irritant. Zie nog gebeuren dat ik alles opnieuw kan installeren.
3) Kan zijn dat ik die optie inderdaad niet heb aangepast, ga ik straks ff naar kijken.
Er valt mij net nog iets op.
Bij TV Shows toont hij correct het seizoen en de afleveringen.
Enkel staan de aflevering niet op volgorde maar op alfabet?
De scraper is TheTVDB en hier valt vrij weinig voor in te stellen. Overigens heb ik ook niets veranderd.. Maar posters en fanart scrapen staat aan.Borromini schreef op zaterdag 07 januari 2012 @ 23:08:
De instellingen van je seriescraper al gecheckt?
- Ik heb inmiddels XBMC een herinstallatie gegeven maar dit mocht niet baten. Het gaat hier om de v11 eden en mac OSX.
[ Voor 16% gewijzigd door funkeey op 08-01-2012 16:40 ]
Ik heb ook zulke problemen gehad met m'n music library. Heb uiteindelijk handmatig het bestand verwijderd via ssh. Daarna gewoon netjes opnieuw de library gevuld.Tweety1 schreef op zondag 08 januari 2012 @ 14:34:
[...]
Oke thanks,
1) Ik moet dus misschien een andere skin gebruiken. Gebruik nu PM3
2) Dat heeft niet gewerkt. Ik heb de source verwijderd, de library wordt automatisch geupdate en bij opstarten stonden alle nummers nog gewoon in library mode. Clean heeft ook niet geholpen. Afspelen kan niet, maar ze blijven zichtbaar. Heel irritant. Zie nog gebeuren dat ik alles opnieuw kan installeren.
3) Kan zijn dat ik die optie inderdaad niet heb aangepast, ga ik straks ff naar kijken.
Menu openen (pijltje <- ) en daar de sort aanpassen?Asterion schreef op zondag 08 januari 2012 @ 14:58:
[edit]
Heeft er nog iemand problemen met themoviedb-scraper?
Hier wil hij dus helemaal geen nieuwe films meer scrapen, ik krijg steeds 'unable to connect to the server'.
Op verschillende systemen, dus ik denk niet dat het aan mijn setup ligt...
[ Voor 28% gewijzigd door Fire69 op 08-01-2012 23:06 ]
dit had ik ook, via het confluence skin kon ik het aanpassen (ik gebruik normaal quartz skin maar daar kon ik het niet vinden). En dan kun je de sorteer opties aanpassen zoals Fire69 al zei.Asterion schreef op zondag 08 januari 2012 @ 14:58:
[ Voor 7% gewijzigd door Cyrus The Virus op 09-01-2012 08:46 ]
AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i
Ik gebruik xbmc V11 eden in combinatie met de skin aeon mq3. Dit alles draait op een asrock ion met windows 7. Alles werkt perfect. Ik mis alleen de functionaliteit om tijdens het afspelen te zien welk liedje er wordt afgespeeld.
Dit zie je natuurlijk netjes zodra je start met muziek afspelen. Dan krijg je een draainde cd te zien met het liedje info. Maar zodra de screensaver (foto screensaver) start dan zie ik geen info meer maar alleen de foto's.
Is er een mogelijkheid om de info van de muziek te blijven zien terwijl de foto screensaver draait?
Dit zie je natuurlijk netjes zodra je start met muziek afspelen. Dan krijg je een draainde cd te zien met het liedje info. Maar zodra de screensaver (foto screensaver) start dan zie ik geen info meer maar alleen de foto's.
Is er een mogelijkheid om de info van de muziek te blijven zien terwijl de foto screensaver draait?
The Force is like Duck-tape, it has a light side, a dark side and it holds the universe together
Misschien een domme vraag maar ik kom er ff niet uit!
Ik draai Eden 11 met transparency skin.
Ik heb de volgende folders:
Films
Series
Muziek
Ik wil nu een extra folder aanmaken "kinderen"
Daar wil ik alle kinder series en films inzetten.
Hoe doe ik dat ook alweer?
Ik heb de map kinderen al aangemaakt op de HD en zie hem onder video's op xbmc maar ik wil hem ook in het menu zien.
Films
Series
Muziek
Ik heb de map kinderen al aangemaakt op de HD en zie hem onder video's op xbmc maar ik wil hem ook in het menu zien.
In folder view zou die optie moeten zitten, tenzij je hem uitgeschakeld hebt.dekilo schreef op maandag 09 januari 2012 @ 12:39:
Misschien een domme vraag maar ik kom er ff niet uit!
Films
Series
Muziek
Met de Rapier skin kon ik het eerst niet aanpassen blijkbaar.Fire69 schreef op zondag 08 januari 2012 @ 21:43:
[...]
Menu openen (pijltje <- ) en daar de sort aanpassen?
[edit]
Heeft er nog iemand problemen met themoviedb-scraper?
Hier wil hij dus helemaal geen nieuwe films meer scrapen, ik krijg steeds 'unable to connect to the server'.
Op verschillende systemen, dus ik denk niet dat het aan mijn setup ligt...
Even terug naar Confluence, daarin aanpassen en dan kon ik het in Rapier zelf ook aanpassen.
Bedankt!
Weet iemand of het mogelijk is om 538TV in xbmc te krijgen?
*edit vraag toegevoegd:
Nou heb ik in de kerstvakantie een voor mij perfecte setup van XBMC gecreerd. Eigenlijk wil ik het op de computer van m'n vriendin exact hetzelfde hebben voor als we in haar huis zijn. Beide computers draaien op dezelfde W7 versie. Is het mogelijk om het hele bubsje inclusief alle addons, instellingen en repositories 1 op 1 over te kopieeren naar haar computer? Hiermee zou ik namelijk ook meteen de perfecte backup hebben voor m'n eigen systeem.
*edit vraag toegevoegd:
Nou heb ik in de kerstvakantie een voor mij perfecte setup van XBMC gecreerd. Eigenlijk wil ik het op de computer van m'n vriendin exact hetzelfde hebben voor als we in haar huis zijn. Beide computers draaien op dezelfde W7 versie. Is het mogelijk om het hele bubsje inclusief alle addons, instellingen en repositories 1 op 1 over te kopieeren naar haar computer? Hiermee zou ik namelijk ook meteen de perfecte backup hebben voor m'n eigen systeem.
[ Voor 80% gewijzigd door Dennisdn op 10-01-2012 10:26 ]
Dit topic is gesloten.
Let op:
~~~[html]Let op!!
Als je een vraag stelt, vergeet dan niet:
- Eerst in de debug logging te kijken (eventueel mee te posten via http://www.xbmclogs.com/)!
- Het besturingssysteem te vermelden (OSX, Linux, Windows, ATV, iOS, Android, Raspberry Pi).
- Eventuele informatie als de versie (SVN, Stable, Nightly, XBMC Buntu, OpenELEC etc)
- Eventueel skin versie.
Let a.u.b. ook op met zaken waarvan de legaliteit in twijfel getrokken kan worden (add-ons en bijbehorende sites). Zie ook het algemeen beleid.~~~[/html]
~~~[html]Let op!!
Als je een vraag stelt, vergeet dan niet:
- Eerst in de debug logging te kijken (eventueel mee te posten via http://www.xbmclogs.com/)!
- Het besturingssysteem te vermelden (OSX, Linux, Windows, ATV, iOS, Android, Raspberry Pi).
- Eventuele informatie als de versie (SVN, Stable, Nightly, XBMC Buntu, OpenELEC etc)
- Eventueel skin versie.
Let a.u.b. ook op met zaken waarvan de legaliteit in twijfel getrokken kan worden (add-ons en bijbehorende sites). Zie ook het algemeen beleid.~~~[/html]