[ervaringen] Kodi (voorheen XBMC Media Center) - Deel XV Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 17 ... 146 Laatste
Acties:
  • 1.081.031 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris12
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15:05
recar schreef op woensdag 28 december 2011 @ 18:13:
[...]

Hier nog iemand die dit zeer op prijs zou stellen!
Ik ben hiermee bezig geweest... maar dat wil niet echt lukken, en lijkt me ook vrij omslachtig.
http://forum.xbmc.org/showpost.php?p=957966&postcount=1

Mijn PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoXP
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:11
mijn config:
ion330 2024mb
xbmcfreak v20

Inloggen:
nadat ik
code:
1
Sudo passwd root

Heb gedaan om dingen te kunnen installeren krijg ik het volgende:
Afsluiten duurt lang (kan ook door de services komen) maar na het starten krijg ik een roze scherm waar ik een wachtwoord moet opgeven en kan kiezen uit:
XBMC, nog een keer XBMC en XBMCBuntu (laatste heb ik nooit nodig)
Hoe krijg ik de autologon naar xbmc weer terug?

harmony:
ik heb even openelec geprobeerd en dat was zeer snel! ook mijn harmony waarin ik de MS MCE remote heb gezet werkte snel.
de keymap heb ik gekopieerd en werkt. echter de snelheid is flink verlaagd.
iemand enig idee hoe dit te veranderen is?

ftp:
zat er nu standaard ftp in de xbmcfreak versies? ik kan wel connecten maar hij vraagt niet om een wachtwoord.
en voordat ik bijvoorbeeld proftpd ga installeren zou ik graag de standaard functionaliteit willen gebruiken.

snelheid:
het afsluiten duurt ontzettend lang.
omdat ik voorheen even openelec heb gebruikt zie ik dat de mappen veel leger zijn wat logisch is.
maar nu vraag ik me af of ik XBMCuntu ook niet kan opschonen. services die ik niet gebruik uitzetten.
drivers en bestanden die ik niet nodig heb verwijderen. Als het uberhaubt scheeld in snelheid.
heeft iemand hier ervaring mee? ik ben best een linux noob dus hoor graag jullie advies.

updaten:
Nu ik net overgestapt ben op V20 is vandaag alweer v21 uitgekomen.
ik zie via webmin dat er updates voor me klaarstaan:
code:
1
2
xbmc    XBMC Media Center (arch-independent data package)   New version 11.0~git20111222.22ad8e4-0ubuntu1~ppa1~oneiric  Oneiric
xbmc-bin    XBMC Media Center (binary data package) New version 11.0~git20111222.22ad8e4-0ubuntu1~ppa1~oneiric

is v21 hetzelfde als v20 na de update? of is er een andere methoe op mijn boel up to date te houden? zodat ik toch de laatste versies kan draaien met behoud van instellingen en extra installaties?

Gadget-freakz.com. Feedback en tips zijn welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Acolyte57 schreef op woensdag 28 december 2011 @ 14:54:
[...]

Kun je eens testen of bij jou de YouTube plugin werkt onder Nox, op de appleTV? Die geeft mij bij rare crashes.
Zal es kijken. Die skin is sowieso al niet zuinig met RAM, weet niet hoeveel die Youtube-plugin nodig heeft. En mijn CrystalHD-kaartje ondersteunt ook geen flash vziw.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sr_Ogel
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 06-10 09:51

Sr_Ogel

Klop klop klop

Topicstarter
Beta 1 is nu ook beschikbaar voor de ubuntu varianten. De unstable package is weer eens geupdated\

https://launchpad.net/~team-xbmc/+archive/unstable

• Intru
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-09 09:31
GroteBozewolf schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 23:28:
[...]

Damn, het # teken is eruit gevallen waardoor programma's met een nummer niet getoond worden! Ga het direct fixen.

Zoekfunctie zou kunnen, en wellicht ook de 'meest bekeken' / 'laatst toegevoegd'. Zou je hiervoor op de Google Code pagina van XOT een feature request kunnen aanmaken?

EDIT: het issue met de # is opgelost en een nieuwe channel update staat in de repository.
Update met de '#' is binnen! Heb een issue gemaakt in de Google Code: http://code.google.com/p/xot-uzg/issues/detail?id=304

Verder nog een kleine onhandigheid: alles wordt alfabetisch gesort. Daardoor heb je in het main channel een overzicht in rare volgorde: donderdag, gisteren, vandaag, vrijdag, zaterdag, zondag ofzo. Klopt in ieder geval niet met de volgorde van de dagen van de week.

• GroteBozewolf
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15-09 23:31
Intru schreef op donderdag 29 december 2011 @ 10:33:
[...]

Update met de '#' is binnen! Heb een issue gemaakt in de Google Code: http://code.google.com/p/xot-uzg/issues/detail?id=304

Verder nog een kleine onhandigheid: alles wordt alfabetisch gesort. Daardoor heb je in het main channel een overzicht in rare volgorde: donderdag, gisteren, vandaag, vrijdag, zaterdag, zondag ofzo. Klopt in ieder geval niet met de volgorde van de dagen van de week.
Je kunt de sortering op Datum zetten en dan zou het logischer moeten zijn. Het zoeken en zo ben ik mee bezig.

Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:01

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

remcoXP schreef op woensdag 28 december 2011 @ 20:12:
is v21 hetzelfde als v20 na de update? of is er een andere methoe op mijn boel up to date te houden? zodat ik toch de laatste versies kan draaien met behoud van instellingen en extra installaties?
Na het draaien van een apt-get upgrade zijn er geen verschillen meer. xbmc (en xbmc-bin) is momenteel het enige verschil.

http://www.xbmcfreak.nl/

• noodel1988
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15:08
@GroteBozeWolf
Is het ook mogelijk om een duidelijkere titel mee te geven aan de HWI video's, of zijn deze niet beschikbaar, de titel is nu als volgt: HARDWARE INFO TV 0001-0051 enkel de nummers variëren ik neem aan dat er stoort id sortering is, dus nieuwste of boven of onderaan?

Ter verduidelijking:
Op de site van HWI hangen hier duidelijkere titels aan zoals: MSI Wind Top AP2011 All In One PC.

Ik heb even in de feed gekeken en de titel wordt wel daadwerkelijk meegegeven door youtube.

Nu bezig om de play te testen :) ..

Ik begin het system XBMC zeer te waarderen best goed opgezet... En ik vind de XOT addon zo op eerste gezicht wel vet! :P

[ Voor 24% gewijzigd door noodel1988 op 29-12-2011 18:54 ]

Trakt | Last.fm | discogs

• Spam
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-09 18:58
Heeft iemand hier ervaring met de HDMI-CEC met USB schakeling ?

http://www.pulse-eight.co...usb-hdmi-cec-adapter.aspx

Vind het een beetje prijzig maar ben wel van plan om mijn TV te verhuizen en mijn HTPC staat in de huiskamer. Dan hoef ik 1 USB kabel minder te trekken en de lelijke microsoft remote control weg doen.

Wat vragen voor diegenen die ervaring hebben:
  • Werkt dit met elke TV ? ik neem aan dat HDMI-CEC ook door de versterker ondersteund moet worden?
  • Ik gebruik nu een harmony remote voor TV + Sony Receiver + XBMC maar dan afzondelijk (Bravia Theatre Sync staat uit). Als ik die functie aanzet wat voor RC codes kan ik dan programmeren ? Ik heb bijvoorbeeld een extra knop die XBMC opstart met Windows Toets + 1. Werkt dit dan nog ?

We are born, wet, hungry and naked. Then things get worse !

• InflatableMouse
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09-08 07:45

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Is het mogelijk om voor alle TV Shows en Seizoenen de view options in te stellen, in plaats van elke show + seizoen te openen en het met de hand te doen?

Ik zou voor alle shows namelijk dezelfde view willen instellen voor de seizoen view en episode view.

Is dat mogelijk?

Ik zit op XBMC Eden met Aeon Nox skin op Windows.

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Ik dacht dat dat per niveau ging - dus bv. het serie-overzicht: één weergavetype, het seizoensoverzicht een ander, en de lijst van afleveringen nog één. Dus drie mogelijkheden.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• GroteBozewolf
noodel1988 schreef op donderdag 29 december 2011 @ 18:46:
@GroteBozeWolf
Is het ook mogelijk om een duidelijkere titel mee te geven aan de HWI video's, of zijn deze niet beschikbaar, de titel is nu als volgt: HARDWARE INFO TV 0001-0051 enkel de nummers variëren ik neem aan dat er stoort id sortering is, dus nieuwste of boven of onderaan?

Ter verduidelijking:
Op de site van HWI hangen hier duidelijkere titels aan zoals: MSI Wind Top AP2011 All In One PC.

Ik heb even in de feed gekeken en de titel wordt wel daadwerkelijk meegegeven door youtube.

Nu bezig om de play te testen :) ..

Ik begin het system XBMC zeer te waarderen best goed opgezet... En ik vind de XOT addon zo op eerste gezicht wel vet! :P
De nummers zijn het totaal videos opgesplitst in paginas van 50. De 001-051 zijn de meest recente. Als je er een selecteert krijg je de fatsoenlijke titels. De youtube API staat het meer dan 50 opvragen niet toe.

Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:05
Ik heb ook besloten een XBMC media center te bouwen.
Mainboard + CPU + Geheugen + HDD had ik nog liggen.
Ik heb een Sapphire HD6450 erbij besteld samen met een Asus Xonor kaartje voor digitale audio uitgang.

Wat ik nog moet hebben is een kast en IR ontvanger.
Ik zat te denken aan de Silverstone Grandia GD04 maar deze heeft dus geen ingebouwde infrarood ontvanger. Heeft iemand een tip voor een losse infrarood ontvanger?
Deze moet dus werken met XBMC onder Windows. Ik heb een Logitech Harmoney dus ik heb alleen de IR ontvanger nodig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Borromini schreef op donderdag 29 december 2011 @ 23:35:
Ik dacht dat dat per niveau ging - dus bv. het serie-overzicht: één weergavetype, het seizoensoverzicht een ander, en de lijst van afleveringen nog één. Dus drie mogelijkheden.
Ja, dat weet ik maar het gaat er om dat ik niet zie hoe ik alles op een niveau in een keer kan instellen.

Ik heb geen zin natuurlijk om tientallen series en 100-nogwat seizoenen door te browsen om het in te stellen. Ik wil het eigenlijk in een keer doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• art1fex
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22-10-2021
art1fex schreef op woensdag 28 december 2011 @ 14:20:
Ik zie de afleveringen nu allemaal als losse afleveringen in XBMC, echter als ik er eentje ga bekijken krijg ik toch weer eerst het DVD menu waar ik de juiste aflevering moet kiezen.
Is het mogelijk om rechtstreeks naar de juiste aflevering te gaan?

Ook blijft de ondertiteling op Engels springen, ondanks dat ik Nederlands als default zet voor alle films/series.
Niemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarWing
  • Laatst online: 17:34

StarWing

Huh ?!?

Flappie schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 08:48:
Ik zat te denken aan de Silverstone Grandia GD04 maar deze heeft dus geen ingebouwde infrarood ontvanger. Heeft iemand een tip voor een losse infrarood ontvanger?
Deze moet dus werken met XBMC onder Windows. Ik heb een Logitech Harmoney dus ik heb alleen de IR ontvanger nodig :)
Op ieboot kan je voor $12 een HP MCE remote + ir receiver kopen. Deze werkt out-of-the-box met XBMC. Je kan nadien de knoppen proggen op je harmony

Page intentionally left blank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:05
StarWing schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 12:47:
[...]

Op ieboot kan je voor $12 een HP MCE remote + ir receiver kopen. Deze werkt out-of-the-box met XBMC. Je kan nadien de knoppen proggen op je harmony
Wtf is ieboot? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-10 10:20

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

InflatableMouse schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 10:00:
[...]

Ja, dat weet ik maar het gaat er om dat ik niet zie hoe ik alles op een niveau in een keer kan instellen.

Ik heb geen zin natuurlijk om tientallen series en 100-nogwat seizoenen door te browsen om het in te stellen. Ik wil het eigenlijk in een keer doen.
Volgens mij is er ergens een optie of je de view per map in wilt kunnen stellen. Als je die optie uit hebt staan kun je per niveau een view instellen.

Gebruik je trouwens de library of ben je gewoon in mappen aan het browsen.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-10 10:20

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Een DVD is een DVD. XBMC kan niet 'zien' waar welke aflevering begint.

Als je je er echt aan stoort is het misschien handiger om gewoon je ISO's te rippen naar losse aflevering bestanden. Met makeMKV kun je de dvd simpel omzetten naar meerdere bestanden. Voor elke aflevering 1.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarWing
  • Laatst online: 17:34

StarWing

Huh ?!?

Page intentionally left blank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• art1fex
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22-10-2021
Janoz schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 12:55:
[...]

Een DVD is een DVD. XBMC kan niet 'zien' waar welke aflevering begint.

Als je je er echt aan stoort is het misschien handiger om gewoon je ISO's te rippen naar losse aflevering bestanden. Met makeMKV kun je de dvd simpel omzetten naar meerdere bestanden. Voor elke aflevering 1.
Thanks, ik zal eens een keer kijken hoeveel tijd/moeite dat kost.

Maar dan nog rest mijn andere vraag, als ik kies voor Nederlandse ondertitels (de originele van de DVD) en vervolgens kies voor set as default for all movies, dan blijft dit toch niet bewaard.
Telkens springt het terug naar Engels.

Is hier een andere oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Janoz schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 12:53:
[...]

Volgens mij is er ergens een optie of je de view per map in wilt kunnen stellen. Als je die optie uit hebt staan kun je per niveau een view instellen.

Gebruik je trouwens de library of ben je gewoon in mappen aan het browsen.
Library mode.

Die optie kan ik niet terug vinden maar dat zou wel uitkomst bieden.

Ondertussen ben ik al wel begonnen om het met de hand te doen maar ik heb al gemerkt dat wanneer je skins wisselt het soms weer anders staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirrordin
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13-09 09:25
Beste Tweakers,

om te beginnen dit zijn de Specs van mijn HTPC:

#ProductPrijsSubtotaal
1Samsung EcoGreen F4EG HD204UI, 2TB€ 114,90€ 114,90
1Origen AE S10V€ 314,70€ 314,70
1Scythe Snurken Rev. B€ 21,94€ 21,94
1Intel Core i3 2100T Boxed€ 106,80€ 106,80
1Sony Optiarc BC-5640H Zwart€ 89,-€ 89,-
1Huntkey Jumper 300G€ 60,95€ 60,95
1Crucial m4 CT064M4SSD2 64GB€ 90,90€ 90,90
1Corsair XMS CMX4GX3M2A1600C9€ 22,44€ 22,44
1Asrock Z68M/USB3€ 82,63€ 82,63
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 904,26

Ik gebruik momenteel XBMC Eden beta 1 met Windows 7 Home Premium x64. Zonder de standaard XBMC-instellingen aangepast te hebben, stream ik mijn HD films (vanaf een QNAP TS219P NAS met SMB) naar de HTPC. Helaas werkt dit niet helemaal lekker.

Zo heb ik een kopie van de bluray 'Avatar' (geript d.m.v. AnyDVD HD) als ISO en als folder. Als ik deze ga afspelen wil het nog wel eens stoteren. Nu heb ik het volgende gevonden en uitgevoerd: http://forum.xbmc.org/sho...d0fa&p=887984&postcount=3

Met deze instellingen doet Avatar het helemaal perfect, maar bij mijn andere HD films (tevens eigen kopieen van blurays) krijg ik artifacten in beeld en andere vreemde storingen. Ik heb hier nog een paar screen shots van Prince of Persia en Transformers.

Afbeeldingslocatie: http://img4.imageshack.us/img4/504/transformerrevengeofthe.png
By arjanmolenaar at 2011-12-30

Afbeeldingslocatie: http://img265.imageshack.us/img265/8042/princeofpersiab.png
By arjanmolenaar at 2011-12-30

Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0fragger
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 02-10 12:26
Kun je de films eens lokaal op de HTPC zetten en kijken of je dit dan nog hebt, dan weet je of het afspelen goed gaat en het niet aan het netwerk ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-09 11:20

thunder8

Het gedonder begint weer.

DXVA2 uitzetten. Is een bekende bug in XMBC. Hopelijk wordt dit nog opgelost. Zonder DXVA(2) loopt het ook prima.

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0fragger
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 02-10 12:26
thunder8 schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 14:33:
DXVA2 uitzetten. Is een bekende bug in XMBC. Hopelijk wordt dit nog opgelost. Zonder DXVA(2) loopt het ook prima.
van deze oplossing heb ik nog nooit gehoord, als ik hem bij mij aanzet dan functioneerd juist wel alles. Zet ik hem uit dan heb ik alleen maar frame drops...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirrordin
Ik heb prince of persia op de interne hardeschijf gezet, maar hij geeft nog steeds artifacten weer. De volgende instellingen http://forum.xbmc.org/sho...;p=887984&postcount=3 zijn nog steeds ingesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-10 11:31
n0fragger schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 14:35:
[...]

van deze oplossing heb ik nog nooit gehoord, als ik hem bij mij aanzet dan functioneerd juist wel alles. Zet ik hem uit dan heb ik alleen maar frame drops...
Dat is natuurlijk omdat je CPU dat dan niet trekt. Als je GPU-acceleratie uitzet moet je wel genoeg CPU-kracht hebben.

[ Voor 0% gewijzigd door HarmoniousVibe op 30-12-2011 19:27 . Reden: typo :s ]

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirrordin
met deze instellingen http://forum.xbmc.org/sho...;p=887984&postcount=3 doet Avatar het wel gewoon prima, waarom zou Prince of Persia het dan wel doen. Avatar lijkt mij veel zwaarder qua CPU en GPU dan Prince of Persia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-08 08:57
Ik heb deze week mijn htpc in elkaar gezet, xbmc geinstalleerd en geconfigureerd. Films, Series, alles wekrt voortreffelijk behalve de muziek. Het volume van muziek afspelen is heel laag en we krijgen het simpelweg niet verbeterd. Bij de films etc hebben we dit probleem niet. Als we de muziek afspelen met mediaplayer of vlc dan hebben we dit probleem niet, dus er zit iets in XBMC niet goed al kan ik het niet vinden.

Audio staat op coax/ optical , ingesteld op 5.1 en de receiver kan ac3 en dts aan. We zien ook bij het afspelen van films dat audio automatisch wordt aangepast.

Iemand hier die enig idee heeft wat ik over het hoofd zie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

arjanmolenaar schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 16:47:
met deze instellingen http://forum.xbmc.org/sho...;p=887984&postcount=3 doet Avatar het wel gewoon prima, waarom zou Prince of Persia het dan wel doen. Avatar lijkt mij veel zwaarder qua CPU en GPU dan Prince of Persia
Als je netjes URL tags gebruikt wordt je URL niet ingekort en kunnen mensen kijken waar het effectief over gaat ;).

Edit: zie dat hij een paar posts eerder wel deftig wordt doorgegeven.

Ik zie daar ook dingen als bitstreaming staan enzo, en er wordt gesproken over een nVidia GPU. Dus ik denk dat die post niet 100% van toepassing is (bitstreaming zal niet voor Eden zijn in ieder geval, en jij hebt een Intel CPU/GPU).

Al es geprobeerd onder Linux? GPU-hardwareversnelling voor Intel wordt geleverd door VA-API en dat werkt hier niet slecht op mijn eerste generatie i3 laptop. Je kan natuurlijk altijd een goedkope nVidia-kaart kopen ook, dan heb je 24p-ondersteuning. Je hebt er zeker de ruimte voor in je systeem.

[ Voor 40% gewijzigd door Borromini op 30-12-2011 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-10 21:11
Vind de dxva2 behoorlijk slecht werken onder windows, bepaalde blurays die niet afspelen of met blokken, toen toch maar ubuntu geinstalled met xvba xbmc build en moet zeggen wil niets anders meer, alles maar dan ook alles word netjes door de gpu afgehandeld zonder probleem, zowel youtube plugin of ander soort van h264 addons werken perfect ook avc werkt zonder eenig probleem.

Heb alleen een sterk vermoede dat originele xvba support niet meer final komt in deze eden builds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Die gaat er sowieso niet door komen - XvBA ondersteunt tot nu toe maximaal L4.1 ook. Het lijkt wachten op AMD om L5.1 support te krijgen (hoogste h.264-level).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Heeft iemand hier een Zotac AD-10 in combinatie met een een Logitech Harmony remote en XBMC? Met de geadviseerde remote in de Harmony software (Media Center Extender) werkt de externe IR-reciever helaas niet. De Media Center Extender doet wel precies wat ik wil, alleen dan ben ik dus verplicht mijn AD-10 in het zicht te plaatsen en dat is nu juist niet waarom ik deze gekocht heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 27-09 17:17
Tweety1 schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 17:03:
Ik heb deze week mijn htpc in elkaar gezet, xbmc geinstalleerd en geconfigureerd. Films, Series, alles wekrt voortreffelijk behalve de muziek. Het volume van muziek afspelen is heel laag en we krijgen het simpelweg niet verbeterd. Bij de films etc hebben we dit probleem niet. Als we de muziek afspelen met mediaplayer of vlc dan hebben we dit probleem niet, dus er zit iets in XBMC niet goed al kan ik het niet vinden.

Audio staat op coax/ optical , ingesteld op 5.1 en de receiver kan ac3 en dts aan. We zien ook bij het afspelen van films dat audio automatisch wordt aangepast.

Het volume in XBMC zelf verhogen misschien?
Vaak werken films met audio passthrough en zal XBMC het volume hiervan niet aanpassen, bij muziek doet hij dit echter wel. Klinkt misschien stom, maar een andere verklaring heb ik niet :p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klojum
  • Laatst online: 22-09 21:32
arjanmolenaar schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 13:24:
Beste Tweakers,

om te beginnen dit zijn de Specs van mijn HTPC:

#ProductPrijsSubtotaal
1Samsung EcoGreen F4EG HD204UI, 2TB€ 114,90€ 114,90
1Origen AE S10V€ 314,70€ 314,70
1Scythe Snurken Rev. B€ 21,94€ 21,94
1Intel Core i3 2100T Boxed€ 106,80€ 106,80
1Sony Optiarc BC-5640H Zwart€ 89,-€ 89,-
1Huntkey Jumper 300G€ 60,95€ 60,95
1Crucial m4 CT064M4SSD2 64GB€ 90,90€ 90,90
1Corsair XMS CMX4GX3M2A1600C9€ 22,44€ 22,44
1Asrock Z68M/USB3€ 82,63€ 82,63
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 904,26
Als je puur een htpc voor het kijken bouwt, had je in plaats van de Intel Core i3 2100T ook de Intel Pentium 620 kunnen nemen, HD1000 vs HD2000. Het enige grafische verschil met de i3 2100T volgens mij is, dat de Pentium geen transcoding (=Intel Quicksync) biedt. Ook de uiteindelijke krachtverschillen en onderlinge stroombehoeften (slechts enkele watt's) blijken deze CPU's niet zo ver uit elkaar te liggen. En dat terwijl de Pentium 620 minder dan de helft kost van de 'populaire' Core i3 2100T-processor....

Zie de tekst & uitleg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
Snippo schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 20:37:
[...]

Het volume in XBMC zelf verhogen misschien?
Vaak werken films met audio passthrough en zal XBMC het volume hiervan niet aanpassen, bij muziek doet hij dit echter wel. Klinkt misschien stom, maar een andere verklaring heb ik niet :p.
Ik ben door alle opties heen gegaan en we hebben alle opties rondom audio / volume aan en weer uitgevinkt. Helaas geen resultaat, maar in ieder geval bedankt voor het meedenken. Mocht er nog iemand anders zijn met een idee... ik hou me aanbevolen. _/-\o_ Voorlopig zullen we het even moeten doen met Logmein en dan mediaplayer opstarten. Werkt ook, maar ja, XBMC is mooier :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 05-10 18:25

j1nx

Geek - Enjoying life

Tweety1 schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 21:44:
[...]

Ik ben door alle opties heen gegaan en we hebben alle opties rondom audio / volume aan en weer uitgevinkt. Helaas geen resultaat, maar in ieder geval bedankt voor het meedenken. Mocht er nog iemand anders zijn met een idee... ik hou me aanbevolen. _/-\o_ Voorlopig zullen we het even moeten doen met Logmein en dan mediaplayer opstarten. Werkt ook, maar ja, XBMC is mooier :P
Wat hij eigenlijk bedoelt is, dat je met de "+" en "-" (plus en min) op je keyboard het volume van xbmc harder en/of zachter kan zetten. Als je een van beide indrukt krijg je bovenin het scherm een volume indicator te zien.

Staat die wel hard genoeg?

Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8

thunder8

n0fragger schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 14:35:
[...]

Weet niet welke CPU je hebt, maar de poster boven je heeft een 2100T en die moet het makkelijk trekken. Deze CPU heb ik zelf ook en doet zonder problemen 40-50GB BluRay Rips met DXVA uit.
arjanmolenaar schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 16:28:
Ik heb prince of persia op de interne hardeschijf gezet, maar hij geeft nog steeds artifacten weer. De volgende instellingen http://forum.xbmc.org/sho...;p=887984&postcount=3 zijn nog steeds ingesteld.
Heb je nu DXVA al eens uitgezet? Probeer het eens, je CPU trekt dat makkelijk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klojum
  • Laatst online: 22-09 21:32
Tweety1 schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 17:03:

Heb je XBMC op Windows, Ubuntu of OpenELEC?
In Windows kun je zelf meteen alle volumeschuifjes omhoogzetten, bij Ubuntu en OpenELEC moet je wellicht via Putty/SSH de alsamixer eens aanroepen, en kijken of daar alle kanalen op voluit staan. Zoniet, kun je ze meteen bijstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
Klojum schreef op zaterdag 31 december 2011 @ 08:38:
[...]

Heb je XBMC op Windows, Ubuntu of OpenELEC?
In Windows kun je zelf meteen alle volumeschuifjes omhoogzetten, bij Ubuntu en OpenELEC moet je wellicht via Putty/SSH de alsamixer eens aanroepen, en kijken of daar alle kanalen op voluit staan. Zoniet, kun je ze meteen bijstellen.
Xbmc draait op Windows. Alle schuiven in de audio monitor staan op hoog. Als xbm op de achtergrond aanstaat komt er ook een schuif voor xbmc bij en ook die staat op max. Het vreemde is ook dat met films het geluid echt super is. We hebben alleen problemen met de mp3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsman83
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:59
Ik heb onlangs de beta van XBMC 11 geprobeerd echter heb ik nog steeds het probleem dat bij sommige videobestanden het geluid achterloopt. Vooral bij 24p materiaal. Dit had ik al sinds XBMX 10.1, ook de nightly's hebben dat. Paar vrienden van mij hebben ongeveer dezelfde setup qua PC, versterker en TV en hebben dit probleem ook (alles via HDMI aangesloten).
Het zijn maar en paar miliseconden maar ik vind dat ontzettend storend als je een high end setup hebt waarbij alles gewoon perfect moet werken!

Daarom gebruik ik nu al meer dan een jaar Media Portal met de SAF codec pack, hierbij loopt het geluid overal perfect in sync!

Echter vind ik XBMC toch fijner en mooier werken dus zou graag terug willen! Heeft hier niemand daar last van? Ik lees er eigenlijk vrij weinig over hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Ik dacht dat je die sync kon instellen? Misschien zelfs automatisch, maar daar ben ik niet zeker van. Als het niet automatisch gaat en je hebt vertraging bij alles wat je afspeelt dan is dat natuurlijk nutteloos als je 't elke keer manueel moet bijregelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Blobby
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15:13
Marcello83 schreef op zaterdag 31 december 2011 @ 12:01:
Ik heb onlangs de beta van XBMC 11 geprobeerd echter heb ik nog steeds het probleem dat bij sommige videobestanden het geluid achterloopt. Vooral bij 24p materiaal. Dit had ik al sinds XBMX 10.1, ook de nightly's hebben dat. Paar vrienden van mij hebben ongeveer dezelfde setup qua PC, versterker en TV en hebben dit probleem ook (alles via HDMI aangesloten).
Het zijn maar en paar miliseconden maar ik vind dat ontzettend storend als je een high end setup hebt waarbij alles gewoon perfect moet werken!

Daarom gebruik ik nu al meer dan een jaar Media Portal met de SAF codec pack, hierbij loopt het geluid overal perfect in sync!

Echter vind ik XBMC toch fijner en mooier werken dus zou graag terug willen! Heeft hier niemand daar last van? Ik lees er eigenlijk vrij weinig over hier.
Je kan dat simpelweg instellen via "Audio offset" en "Set as default for all movies":
Afbeeldingslocatie: http://wiki.xbmc.org/images/thumb/a/a4/AudioSubtitleSettings.png/800px-AudioSubtitleSettings.png

en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noodel1988
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15:08
@GroteBozeWolf

De XOT addon + extra Channel HWI werkt erg goed!

Bedankt voor het snelle oppakken en beantwoorden van mijn reacties!

[ Voor 7% gewijzigd door noodel1988 op 31-12-2011 15:02 ]

Trakt | Last.fm | discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsman83
Klopt die functie ken ik echter is de vertraging niet altijd hetzelfde. Tevens ben ik van mening dat je zulke "reparaties" niet hoeft te doen aan goede software. Media Portal speelt wel altijd alles in sync, dat moet XBMC toch ook kunnen?
Hebben jullie hier nooit last van of valt het jullie niet op?

[ Voor 11% gewijzigd door Marsman83 op 31-12-2011 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-05 12:06

Acolyte57

Omnia Mutantur, Nihil Interit

Marcello83 schreef op zaterdag 31 december 2011 @ 15:09:
Hebben jullie hier nooit last van of valt het jullie niet op?
Zelf nooit last van, en bij m'n zusje die het wel heeft (door versterker los aangesloten van TV op de media center, waardoor er ergens lag wordt geïntroduceerd) is het perfect consistent hetzelfde, dus kon het met dit truukje van audio instelling 'default for all movies' doen probleemloos opgelost worden.

~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsman83
OK dan is het idd makkelijk opgelost. Bij mij is het echter geen vertraging door versterker/tv combi want in Media Portal heb ik het probleem niet. Ook heb ik bijna alle beeldopties uit staan op mijn tv zodat de beeldvertraging zo min mogelijk of zelfs niet aanwezig is.
Ik ben benieuwd of er situaties zijn waarbij ook een versterker en tv via HDMI gekoppeld zijn en waar ook 24p materiaal afgespeeld wordt en het geluid wel in sync loopt.
Volgens mij gaat het mis bij het aanpassen van de refresh rate waardoor de audio clock anders loopt dan video. Wellicht dat dat bij de ene versterker wel goed gaat en bij de andere niet. Ik heb een Onkyo TX-SR605. Die audio sync opties geven mij echter ook geen consistente verbetering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Voor de Arch Linux-gebruikers: ik heb twee PKGBUILDs geüpload op de AUR - één gebaseerd op de git XvBA branch van Fernet Menta, en een tweede die de Eden beta 1 aanbiedt met XvBA-ondersteuning (via een patch van OpenELEC die de code van Fernet Menta in de main Xbmc tree integreert).

Veel plezier, en testen die handel ;). Loopt hier lekker stabiel.

Xbmc-xvba AUR package
Xbmc-git-xvba AUR package

XvBA is stabieler dan VA-API en het elimineert ook weer een extra schakel (VA-API).

[ Voor 31% gewijzigd door Borromini op 31-12-2011 16:16 . Reden: Links toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
noodel1988 schreef op zaterdag 31 december 2011 @ 15:02:
@GroteBozeWolf

De XOT addon + extra Channel HWI werkt erg goed!

Bedankt voor het snelle oppakken en beantwoorden van mijn reacties!
Graag gedaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-10 20:08

job

Marcello83 schreef op zaterdag 31 december 2011 @ 15:20:
Volgens mij gaat het mis bij het aanpassen van de refresh rate waardoor de audio clock anders loopt dan video.
Heb je al eens gespeeld met de a/v sync settings? Ik heb heb deze op audio clock staan, maar wellicht dat bij jou een andere setting beter werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-05 17:57
De sync opties maken wat dat betreft niets uit, de player synchroniseert namelijk nog steeds aan dezelfde clock, timestamps en delay van het audio device, alleen bij audio clock wordt de videosnelheid aangepast zodat het synchroon loopt aan de audio, en bij de twee andere opties wordt de audio aangepast zodat het synchroon loopt aan de video.

Zelf heb ik het vermoeden dat het processing delay van de tv wordt doorgegeven aan de audiodriver (als hdmi audio wordt gebruikt iig), en als XBMC het refreshrate verandert dan verandert ook het processing delay, maar XBMC opent het audio device voordat het refreshrate wordt aangepast, als het processing delay dan niet door de driver wordt geupdate krijg je een a/v sync probleem.

Er zijn gebruikers die hebben vermeld dat er geen a/v sync probleem is als het standaard refreshrate op 24 hertz staat, zodat XBMC het refreshrate niet aan hoeft te passen om een 24 fps film op 24 hertz af te spelen.

[ Voor 46% gewijzigd door bobo1on1 op 01-01-2012 14:13 ]

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Wat voor voordelen zouden er zijn om XBMC op Linux te draaien ipv op Windows 7?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
InflatableMouse schreef op zondag 01 januari 2012 @ 18:03:
Wat voor voordelen zouden er zijn om XBMC op Linux te draaien ipv op Windows 7?
In ieder geval de kosten voor het OS.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

OS zelf is niet het probleem voor mij, Windows 7 licentie heb ik al.

Ik doelde meer op XBMC zelf, functioneel of performance, iets anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsman83
bobo1on1 schreef op zondag 01 januari 2012 @ 14:07:
De sync opties maken wat dat betreft niets uit, de player synchroniseert namelijk nog steeds aan dezelfde clock, timestamps en delay van het audio device, alleen bij audio clock wordt de videosnelheid aangepast zodat het synchroon loopt aan de audio, en bij de twee andere opties wordt de audio aangepast zodat het synchroon loopt aan de video.

Zelf heb ik het vermoeden dat het processing delay van de tv wordt doorgegeven aan de audiodriver (als hdmi audio wordt gebruikt iig), en als XBMC het refreshrate verandert dan verandert ook het processing delay, maar XBMC opent het audio device voordat het refreshrate wordt aangepast, als het processing delay dan niet door de driver wordt geupdate krijg je een a/v sync probleem.

Er zijn gebruikers die hebben vermeld dat er geen a/v sync probleem is als het standaard refreshrate op 24 hertz staat, zodat XBMC het refreshrate niet aan hoeft te passen om een 24 fps film op 24 hertz af te spelen.
Dat klinkt inderdaad erg aannemelijk! Waarschijnlijk werkt dit systeem in Media Portal met de SAF codec pack wel goed waardoor ik het daar niet heb.
Mijn contec wisseld tussen 24,30 en 50fps en ik laat de refreshrate hierop aanpassen zodat het beeld mooi vloeiend blijft dus zal de geluidsproblemen altijd blijven houden in XBMC.

Eigenlijk zouden ze dan iets in XBMC moeten maken die voordat de film start kijkt welke fps de film heeft en eerst de Hz aanpast en dan de film pas start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Marcello83 schreef op zondag 01 januari 2012 @ 19:21:
[...]

Dat klinkt inderdaad erg aannemelijk! Waarschijnlijk werkt dit systeem in Media Portal met de SAF codec pack wel goed waardoor ik het daar niet heb.
Mijn contec wisseld tussen 24,30 en 50fps en ik laat de refreshrate hierop aanpassen zodat het beeld mooi vloeiend blijft dus zal de geluidsproblemen altijd blijven houden in XBMC.

Eigenlijk zouden ze dan iets in XBMC moeten maken die voordat de film start kijkt welke fps de film heeft en eerst de Hz aanpast en dan de film pas start.
Dat zit er toch al in of ben ik nu gek geworden? Mijn TV laat namelijk een aangepaste RR zien voordat de film door XBMC wordt opgestart. Natuurlijk heb ik die instelling wel actief staan onder de settings.

Edit:

onder video > afspelen;

Verversingsfrequentie....: aan (<< dit activeert toch de auto refreshrate?)

[ Voor 6% gewijzigd door hardware-lover op 01-01-2012 20:14 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
InflatableMouse schreef op zondag 01 januari 2012 @ 18:20:
OS zelf is niet het probleem voor mij, Windows 7 licentie heb ik al.

Ik doelde meer op XBMC zelf, functioneel of performance, iets anders?
Dan zie ik verder weinig nadelen eerlijk gezegd maar mogelijk zie ik wat over het hoofd?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15:39
Tijdje terug heb ik iets over Ambilight gevraagd en kwam gisteren dit systeem tegen.

http://www.ladyada.net/make/adalight/
2x http://www.adafruit.com/products/461 (ivm 40" LCD, 1 strip gaat dit niet redden)
1x http://www.adafruit.com/products/50

Hier een video ervan http://vimeo.com/30043456

Had even snel berekend en je kunt voor 95 euro een compleet Ambilight systeempje hebben aan je XBMC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r3v0ss
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 29-11-2021
Whaa, net zo vet! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Leek mij ook ja maar als ik er een paar keer naar kijk en vergelijk met andere setups dan doe ik de leds vervangen door plak strips.

Licht verdeling lijkt me daar mooier van, nu kun je zo nu en dan zien dat het losse leds zijn. Alleen nog even uitzoeken welke led-strips beste en prijs technisch interessant zijn.

Hier nog een filmpje YouTube: Xbmc + adalight + cinema experience

[ Voor 13% gewijzigd door schumi2004 op 02-01-2012 09:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

schumi2004 schreef op maandag 02 januari 2012 @ 09:41:
[...]

Leek mij ook ja maar als ik er een paar keer naar kijk en vergelijk met andere setups dan doe ik de leds vervangen door plak strips.

Licht verdeling lijkt me daar mooier van, nu kun je zo nu en dan zien dat het losse leds zijn. Alleen nog even uitzoeken welke led-strips beste en prijs technisch interessant zijn.
Ik voel een howto-tje aankomen ;) Zoek jij het even uit, dan doen wij je na _/-\o_ Ben namelijk ook wel geintresseerd.

Dan plak ik naast dat Arduino boardje ook nog een RaspberryPi boardje met XBMC.

Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
j1nx schreef op maandag 02 januari 2012 @ 09:54:
[...]

Ik voel een howto-tje aankomen ;) Zoek jij het even uit, dan doen wij je na _/-\o_ Ben namelijk ook wel geintresseerd.

Dan plak ik naast dat Arduino boardje ook nog een RaspberryPi boardje met XBMC.
Hehehehe

Ik heb even ander filmpje van die user bekeken en hij lijkt gewoon gebruik te maken van de starters kit met die ledjes die ik eerder gepost had (zie o.a. reflectie op tv meubel) YouTube: XBMC ambilight and fireplace

Waar ik nu vooral mee zit is hoe krijg je dit fatsoenlijk bevestigd aan de achterkant van je TV, met die led-strips met die 3M tape er al op maakt het een stuk makkelijker namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 05-10 08:34
hardware-lover schreef op zondag 01 januari 2012 @ 20:08:
[...]

Dan zie ik verder weinig nadelen eerlijk gezegd maar mogelijk zie ik wat over het hoofd?
Je kan de windows licentie voor iets nuttigs gebruiken.... ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirrordin
thunder8 schreef op zaterdag 31 december 2011 @ 07:26:
[...]

Weet niet welke CPU je hebt, maar de poster boven je heeft een 2100T en die moet het makkelijk trekken. Deze CPU heb ik zelf ook en doet zonder problemen 40-50GB BluRay Rips met DXVA uit.

[...]

Heb je nu DXVA al eens uitgezet? Probeer het eens, je CPU trekt dat makkelijk. :)
Ik heb DXVA uitgezet maar dan schokt Avatar weer, de films zoals Prince of Persia en Transformers doen het echter dan weer wel perfect, dus geen artefacten in beeld.

Misschien schokt Avatar omdat ik het vanaf mijn NAS stream. Daarom zal ik de film naar de interne schijf kopiëren om te kijken of de film Avatar nog steeds schokt.

[ Voor 11% gewijzigd door Mirrordin op 02-01-2012 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peppie71
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 09:45
Soms als ik een film aan het kijken ben en dan per ongeluk op backspace druk, draait de film door als achtergrond van het hoofdmenu. Hoe kan ik dan weer terugspringen in de film, zonder het bestand opnieuw te starten?

Draai de mq3 skin.

[ Voor 4% gewijzigd door peppie71 op 02-01-2012 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 05-10 08:34
Met TAB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peppie71
Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mpx200_05
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19:09
XBMC Eden vers geinstalleerd op een HTPC en een gewone pc. Werkt als een fluitje.
Bij het instellen van een centrale database op mijn Windows Home Server ging het fout met de tutorial van Lifehacker. XBMC kon niet connecten met de database volgens de logbestanden van XBMC.
Na lang zoeken de oplossing gevonden in post 14.
Eden maakt blijkbaar zelf de databases aan in Mysql. Na het verwijderen van de beide folders xbmc_video en
xbmc_music werkte het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-10 11:31
arjanmolenaar schreef op maandag 02 januari 2012 @ 13:11:
[...]

Ik heb DXVA uitgezet maar dan schokt Avatar weer, de films zoals Prince of Persia en Transformers doen het echter dan weer wel perfect, dus geen artefacten in beeld.

Misschien schokt Avatar omdat ik het vanaf mijn NAS stream. Daarom zal ik de film naar de interne schijf kopiëren om te kijken of de film Avatar nog steeds schokt.
Je hebt nu eenmaal films die qua I/O (dus ook bandbreedte) dan wel wel qua CPU-kracht zwaarder zijn dan anderen. Zonder die info kunnen wij ook niet veel. Ik zou eens aan willen raden om mediainfo op die drie films te draaien en de output naar pastebin te plakken en om eens te kijken tijdens het afspelen van de fims of je iets over dxva ziet en hoeveel frames per seconde hij draait. Druk op O om deze overlay te togglen.

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwolf
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
schumi2004 schreef op maandag 02 januari 2012 @ 09:59:
[...]

Hehehehe

Ik heb even ander filmpje van die user bekeken en hij lijkt gewoon gebruik te maken van de starters kit met die ledjes die ik eerder gepost had (zie o.a. reflectie op tv meubel) YouTube: XBMC ambilight and fireplace

Waar ik nu vooral mee zit is hoe krijg je dit fatsoenlijk bevestigd aan de achterkant van je TV, met die led-strips met die 3M tape er al op maakt het een stuk makkelijker namelijk.
Dit ziet er inderdaad wel erg strak uit. Waar ik me het meest zorg over maak is het solderen, en het geheel laten werken onder XBMC Live, het bevestigen zal niet zo'n issue zijn. Of direct achterop je tv tapen, of een frame maken van dik karton/dun triplex, en je VESA-gaten gebruiken (als die vrij zijn).

Jammer dat hij geen kant-en-klare pakketjes verkoopt, en dat je zelf nog moet gaan prutsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

mrwolf schreef op maandag 02 januari 2012 @ 20:29:
[...]
Jammer dat hij geen kant-en-klare pakketjes verkoopt, en dat je zelf nog moet gaan prutsen.
LOL, dat ik dat nog mag lezen op "het tweakers" forum _/-\o_

Het is volgens mij wel allemaal plug en pray, dus echt veel werk lijkt het me niet

[ Voor 13% gewijzigd door j1nx op 02-01-2012 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-05 17:57
Er is ook een officiele boblight addon voor XBMC, die reageert alleen op de video zelf, dus geen gezeur met zwarte balken etc, en je kunt ook instellingen als saturation etc direct vanuit XBMC configureren.

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

SYQ

schumi2004 schreef op maandag 02 januari 2012 @ 09:59:
[...]

Hehehehe

misschien idee om een apart topic hiervoor te maken, ben ook wel geintresseerd. De ledstrips zijn best prijzig, die moeten we vast via een chinees webwinkel goedkoper kunnen scoren toch? :)

edit/
kijk eens aan : http://www.dealextreme.co...0-led-string-light-111682

[ Voor 6% gewijzigd door SYQ op 02-01-2012 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
SYQ schreef op maandag 02 januari 2012 @ 20:58:
[...]

misschien idee om een apart topic hiervoor te maken, ben ook wel geintresseerd. De ledstrips zijn best prijzig, die moeten we vast via een chinees webwinkel goedkoper kunnen scoren toch? :)

edit/
kijk eens aan : http://www.dealextreme.co...0-led-string-light-111682
Of een group-buy via site? Overigens is die 50 leds string wel een mooie optie, hoef je geen 2 stuks van adalight te kopen. (denk dat je namelijk wel 50 leds nodig hebt om een 40/42" LCD van genoeg licht te kunnen voorzien)

Ik wilde zelf niet op de gok spullen gaan kopen. Enerzijds lijken mij die losse leds te sterk qua verlichting (weet ook niet of dit te regelen is via boblight?) anderzijds zijn die led (plak) strips makkelijker te bevestigen maar geven wellicht weer te weinig light aangezien deze haaks achter op de TV zullen zitten (licht gaat richting muur waar deze bij de losse leds naar zijkant gaan).
mrwolf schreef op maandag 02 januari 2012 @ 20:29:
[...]

Dit ziet er inderdaad wel erg strak uit. Waar ik me het meest zorg over maak is het solderen, en het geheel laten werken onder XBMC Live, het bevestigen zal niet zo'n issue zijn. Of direct achterop je tv tapen, of een frame maken van dik karton/dun triplex, en je VESA-gaten gebruiken (als die vrij zijn).

Ik denk dat dat solderen wel mee zal vallen. Jammer dat het printplaatje niet in een nette behuizing zit, het is net niet lekker afgewerkt imo.

[ Voor 5% gewijzigd door schumi2004 op 02-01-2012 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

Misschien moeten we in deze thread verder gaan;
DIY Ambilight howto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Laatst online: 14:24
Heeft er nog iemand problemen met de xbmc-site?
Momenteel zou hun DNS moeten overgezet zijn, maar ik geraak nog steeds niet op de site :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thof
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 17:10

thof

FP ProMod
De site deed het enkele uren geleden prima, het forum gaf toen bij mij aan dat de server busy was. Op dit moment werken ze beide prima hier.

Server 1: Intel N305 | 48GB RAM | 5*4TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 2: Intel N5105 | 64GB RAM | 1TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 3: Intel Xeon E5-2670 | 128GB RAM | 512+750GB SATA SSD | 6x10TB HDD | 6x 1GbE [Buiten gebruik]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Tja, typisch, nu werkt het plots wel terug natuurlijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

Taplan, die bezig was met een web-based mediamanager is weer opgestaan.

Look at this shit !!!
http://www.j1nx.nl/demo_web.ogv

Meer info;
http://forum.xbmc.org/showthread.php?t=106980

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8

thunder8

arjanmolenaar schreef op maandag 02 januari 2012 @ 13:11:
[...]

Als dat niet helpt, zou er haast iets anders met je PC mis moeten zijn. Zoals je zelf aangeeft, geeft het uitzetten van DXVA wel resultaat dat die andere films te kijken zijn. Zelf draai ik al vanaf dag 1 met DXVA uit en ook Avatar draait bij mij als een zonnetje. Alle films staan op externe USB-2 schijven bij mij, dus ook niet de snelsten.

Als je de film kopieert, kijk ook eens naar hoe snel de film naar de HTPC komt. Misschien dat daar nog wat uit uit te lezen valt. Hoe heb je verder je netwerk ingericht? Alles bedraad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funkeey
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16:30
Sinds de update van XBMC worden mijn TV Shows niet meer compleet gescraped. Ik mis poster.jpg en ook alle andere artwork die wel te zien is in XBMC staat niet in mijn mappen.

Iemand een idee wat er niet goed gaat? Verder worden de overige afbeeldingen en informatie dus wel gewoon goed gescraped..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Laatst online: 19:12
Ben nieuw met XBMC en kan de subtitels niet werkende krijgen bij de Icefilms add-on. Ik heb de XMBC subtitle add-on gedownload en vervolgens dit gedaan:

System --> Skin --> Add-on --> Video OSD --> Enable Subtitle Download in Video OSD, Path to subtitle add-on = script.xbmc.subtitles

Bij de films in Icefilms krijg ik echter geen subtitles dus ik denk dat ik wat fout gedaan heb. Ook vraag ik me af hoe subtitels gaan werken als de films in 3 delen gesplitst zijn.

Owja ik gebruik XBMC op m'n Mac, weet niet of de Windows variant anders is.

Edit: of zijn subtitles alleen mogelijk bij films die je zelf in je library hebt staan?

[ Voor 7% gewijzigd door SquareOne op 03-01-2012 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Brm-G schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 14:12:
Ben nieuw met XBMC en kan de subtitels niet werkende krijgen bij de Icefilms add-on. Ik heb de XMBC subtitle add-on gedownload en vervolgens dit gedaan:

System --> Skin --> Add-on --> Video OSD --> Enable Subtitle Download in Video OSD, Path to subtitle add-on = script.xbmc.subtitles

Bij de films in Icefilms krijg ik echter geen subtitles dus ik denk dat ik wat fout gedaan heb. Ook vraag ik me af hoe subtitels gaan werken als de films in 3 delen gesplitst zijn.

Edit: of zijn subtitles alleen mogelijk bij films die je zelf in je library hebt staan?
Ik dacht dat je deze add-on ook moest hebben maar weet niet zeker.

http://forum.xbmc.org/showthread.php?t=109572

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
schumi2004 schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 14:31:
[...]

Ik dacht dat je deze add-on ook moest hebben maar weet niet zeker.

http://forum.xbmc.org/showthread.php?t=109572
Dan heb je een modified version van XBMC nodig.. Zo goed ben ik niet, haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Brm-G schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 14:52:
[...]

Dan heb je een modified version van XBMC nodig.. Zo goed ben ik niet, haha.
Das waar ja maar zoals ik al zei, weet niet zeker of je dat wel echt nodig hebt ervoor om subs werkend te krijgen.

Misschien dat er al iemand een patched file voor je heeft in topic ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pingkiller
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:51
Is het mogelijk om de volledige xbmc interface op je tablet te krijgen? Zodat je als het ware je mediacenter kan controllen zonder naar je TV te kijken. Zodra je dan via je tablet een video start, dan zie je wat op je TV verschijnen. De remote control apps die er nu zijn fungeren bijna alleen als een input device. Eigenlijk wil je op een tablet een volledig interactieve interface.

CSS snippet om users te blokkeren: https://tweakers.net/instellingen/customcss/snippets/bekijk/2618/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• udenjpg
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

udenjpg

C8H10N4O2

pingkiller schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 16:30:
Is het mogelijk om de volledige xbmc interface op je tablet te krijgen? Zodat je als het ware je mediacenter kan controllen zonder naar je TV te kijken. Zodra je dan via je tablet een video start, dan zie je wat op je TV verschijnen. De remote control apps die er nu zijn fungeren bijna alleen als een input device. Eigenlijk wil je op een tablet een volledig interactieve interface.
Voor IOS gebruik ik al tijden XBMC Commander. Ik heb er meerdere geprobeerd, maar deze blijft mijn favoriet.

Coffee isn't a matter of life and death. It's far more important than that.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pingkiller
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:51
udenjpg schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 16:40:
[...]

Voor IOS gebruik ik al tijden XBMC Commander. Ik heb er meerdere geprobeerd, maar deze blijft mijn favoriet.
Mja, ik wil voornamelijk bij plugins kunnen. Volgens mij kan XBMC commander dat niet?

CSS snippet om users te blokkeren: https://tweakers.net/instellingen/customcss/snippets/bekijk/2618/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Dat kan volgens mij geen enkele 'remote'.

Ik gebruik op Android gewoon de officiële remote, op de iPad gebruik ik Constellation, gewoon, omdat het er mooi uitziet! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

Brm-G schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 14:12:

Hij download ze niet automatisch heh!

Druk tijdens de film op pauze en je zal in de OSD een nieuw knopje vinden "subtitels". Via die knop kan je dan bij de ingestelde website, subtitels voor je film downloaden. Kwestie van even de juiste file selecteren op OK drukken en je film gaat weer verder met ondertitels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
j1nx schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 23:41:
[...]

Wat hij eigenlijk bedoelt is, dat je met de "+" en "-" (plus en min) op je keyboard het volume van xbmc harder en/of zachter kan zetten. Als je een van beide indrukt krijg je bovenin het scherm een volume indicator te zien.

Staat die wel hard genoeg?
Ik heb me rot gezocht om de + en de - optie te vinden op de ipad (via remote control), maar hoera!!! dat was inderdaad de oplossing. Hartstikke bedankt voor jullie hulp _/-\o_ _/-\o_ . En voor diegene die hun XBMC ook via de Ipad aansturen (icm logmein) de + is de = op het ipad keyboard >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 27-09 17:17
Oh haha, dat bedoelde ik inderdaad.
Ik heb hier zelf zo'n multimedia keyboard waar volume knoppen op zitten dus voor mij was het vrij logisch, maar ik kan begrijpen dat je dat zo 123 niet gevonden krijgt op een iPad :P .

Edit: Werkt de fysieke volume knop van de iPad zelf ook niet? Op mijn android smartphone is dat namelijk wel het geval met de officiële xbmc remote app.

[ Voor 26% gewijzigd door Snippo op 03-01-2012 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
Snippo schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 21:47:
Oh haha, dat bedoelde ik inderdaad.
Ik heb hier zelf zo'n multimedia keyboard waar volume knoppen op zitten dus voor mij was het vrij logisch, maar ik kan begrijpen dat je dat zo 123 niet gevonden krijgt op een iPad :P .

Edit: Werkt de fysieke volume knop van de iPad zelf ook niet? Op mijn android smartphone is dat namelijk wel het geval met de officiële xbmc remote app.
Verhip... aan die heb ik nooit gedacht 8)7 . Helemaal vergeten dat die bestond |:( . Ga ik nog ff proberen. Kom ik op terug

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peppie71
Hallo,

Draaide de mq3 pre eden skin onders w7. Dit liep op af en toe wat vastlopers na perfect. Nu heb ik vanmiddag de de nieuwe eden beta geinstalleerd. Ik heb met mijn stomme hoofd mijn userdata ook gewist. Mq3 via repository er weer opgezet. Ik ben alle instellingen weer aan het nalopen, maar ik krijg de presentaties van mijn library niet meer aangepast. Ik stel de gewenste opties in via de skin opties, maar als.ik dan in bv de movies library ben krijg ik alleen de lijst links en het hoesje daarnaast. Voorheen kon ik hier links een menuutje open klikken, maar dit kan ik nu niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
j1nx schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 17:13:
[...]

Hij download ze niet automatisch heh!

Druk tijdens de film op pauze en je zal in de OSD een nieuw knopje vinden "subtitels". Via die knop kan je dan bij de ingestelde website, subtitels voor je film downloaden. Kwestie van even de juiste file selecteren op OK drukken en je film gaat weer verder met ondertitels.
Ahhh oke. Dat was mijn probleem dus... Stom, maarja heb het programma net één dag.
Thanks for your help.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Brm-G schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 22:58:
[...]

Ahhh oke. Dat was mijn probleem dus... Stom, maarja heb het programma net één dag.
Thanks for your help.
Ik heb in mijn keymap een regel gemaakt zodat ik subs met de record button kan downloaden, misschien heb je er iets aan.

<keymap>
<!-- Fullscreen Video -->
<!-- Record download subtitles -->
<FullscreenVideo>
<remote>
<record>RunScript(script.xbmc.subtitles)</record>
</remote>
</FullscreenVideo>
</keymap>

Pas in subtitle plugin ook even aan dat hij automatisch first synced subtitle download en eventueel de volgende provider probeert als de eerste niet werkt.

[ Voor 12% gewijzigd door schumi2004 op 03-01-2012 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirrordin
HarmoniousVibe schreef op maandag 02 januari 2012 @ 18:51:
[...]

Je hebt nu eenmaal films die qua I/O (dus ook bandbreedte) dan wel wel qua CPU-kracht zwaarder zijn dan anderen. Zonder die info kunnen wij ook niet veel. Ik zou eens aan willen raden om mediainfo op die drie films te draaien en de output naar pastebin te plakken en om eens te kijken tijdens het afspelen van de fims of je iets over dxva ziet en hoeveel frames per seconde hij draait. Druk op O om deze overlay te togglen.
Hier heb je de mediainfo waar je om vroeg.

Mediainfo Avatar
http://pastebin.com/JJUJkRrC

Mediainfo Prince of Persia
http://pastebin.com/CZTAyffT

Mediainfo Transformers
http://pastebin.com/GSPY9i26

Ik hoop dat hier wat aan hebt. En ik zal nog even kijken met hoeveel frames per seconde ik de bovenstaande films draai en of ik iets over dxva zie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirrordin
Ik heb ze alle drie even getest met de overlay aan in XBMC. De films draaien constant tussen 23,90 - 24,00 fps en ik zie dit over dxva staan: dc: ff-h264-dxva2 maar dit zie ik alleen staan als dxva2 is ingeschakeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taab
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18:53
Na mijn HDX-1000 verkocht te hebben ben ik nu eindelijk overgegaan op een knappe mediaplayer/HTPC: OpenElec in combinatie met een Zotac zbox ID41.

Het werkt allemaal goed en streamen vanaf mijn mediaserver werkt ook super, erg blij met de mogelijkheid van de add-ons, het subtitle zoeken en toevoegen vanuit het info menu, fantastisch!

Nu loop ik alleen tegen een zeer irritant probleem aan, wanneer ik films download zet sabnzbd na het uitpakken deze elk in een aparte map in de centrale film map.

Nu blijkt XBMC library hier niks mee te kunnen want de nieuwe films worden niet automatisch toegevoegd. Dit moet ik voor elke film handmatig doen, of de film handmatig uit de map halen en in de centrale film map zetten. Dit is niet erg maar wel vervelend om voor elke film te blijven doen.

Nu heb ik al gezocht maar ik kon geen oplossing vinden via google of GOT. Heeft een van jullie een idee om dit op te lossen?
Pagina: 1 ... 17 ... 146 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]Let op!!

Als je een vraag stelt, vergeet dan niet:
- Eerst in de debug logging te kijken (eventueel mee te posten via http://www.xbmclogs.com/)!
- Het besturingssysteem te vermelden (OSX, Linux, Windows, ATV, iOS, Android, Raspberry Pi).
- Eventuele informatie als de versie (SVN, Stable, Nightly, XBMC Buntu, OpenELEC etc)
- Eventueel skin versie.

Let a.u.b. ook op met zaken waarvan de legaliteit in twijfel getrokken kan worden (add-ons en bijbehorende sites). Zie ook het algemeen beleid.~~~[/html]