mijn config:
ion330 2024mb
xbmcfreak v20
Inloggen:
nadat ik
Heb gedaan om dingen te kunnen installeren krijg ik het volgende:
Afsluiten duurt lang (kan ook door de services komen) maar na het starten krijg ik een roze scherm waar ik een wachtwoord moet opgeven en kan kiezen uit:
XBMC, nog een keer XBMC en XBMCBuntu (laatste heb ik nooit nodig)
Hoe krijg ik de autologon naar xbmc weer terug?
harmony:
ik heb even openelec geprobeerd en dat was zeer snel! ook mijn harmony waarin ik de MS MCE remote heb gezet werkte snel.
de keymap heb ik gekopieerd en werkt. echter de snelheid is flink verlaagd.
iemand enig idee hoe dit te veranderen is?
ftp:
zat er nu standaard ftp in de xbmcfreak versies? ik kan wel connecten maar hij vraagt niet om een wachtwoord.
en voordat ik bijvoorbeeld proftpd ga installeren zou ik graag de standaard functionaliteit willen gebruiken.
snelheid:
het afsluiten duurt ontzettend lang.
omdat ik voorheen even openelec heb gebruikt zie ik dat de mappen veel leger zijn wat logisch is.
maar nu vraag ik me af of ik XBMCuntu ook niet kan opschonen. services die ik niet gebruik uitzetten.
drivers en bestanden die ik niet nodig heb verwijderen. Als het uberhaubt scheeld in snelheid.
heeft iemand hier ervaring mee? ik ben best een linux noob dus hoor graag jullie advies.
updaten:
Nu ik net overgestapt ben op V20 is vandaag alweer v21 uitgekomen.
ik zie via webmin dat er updates voor me klaarstaan:
code:
1
2
| xbmc XBMC Media Center (arch-independent data package) New version 11.0~git20111222.22ad8e4-0ubuntu1~ppa1~oneiric Oneiric
xbmc-bin XBMC Media Center (binary data package) New version 11.0~git20111222.22ad8e4-0ubuntu1~ppa1~oneiric |
is v21 hetzelfde als v20 na de update? of is er een andere methoe op mijn boel up to date te houden? zodat ik toch de laatste versies kan draaien met behoud van instellingen en extra installaties?
Gadget-freakz.com. Feedback en tips zijn welkom.