[ervaringen] Kodi (voorheen XBMC Media Center) - Deel XV Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 16 ... 146 Laatste
Acties:
  • 1.081.031 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocdaan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09 14:20

ocdaan

Niet zo zeuren jongens!

Is er een manier om er achter te komen welke movies de scraper niet heeft kunnen vinden?

// kom net dit tegen..

[ Voor 34% gewijzigd door ocdaan op 21-12-2011 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tboheeren
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 27-09 10:20
ocdaan schreef op woensdag 21 december 2011 @ 12:53:
Is er een manier om er achter te komen welke movies de scraper niet heeft kunnen vinden?

// kom net dit tegen..
Hierin ben ik ook geïnteresseerd

Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkzell
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 04-10 15:21
Meer mensen trouwens last van dat mkv's een veel lager volume hebben. Al mijn tv series zijn gewoon avi's en die zijn prima te horen op het halve volume, als ik een film kijk (mkv dus meestal) dan moet ik het volume vol open gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intru
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-09 09:31
GroteBozewolf schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 12:41:
Kan je mij laten weten wat er niet werkt aan XOT-Uzg.v3? Wellicht een uzg.log/uzgplugin.log en xbmc.log op pastebin.com zetten. Ik heb zelf geen OpenElec om te testen (pas als het in een Virtuele Machine draaien kan, kan ik het gaan testen). Wellicht kan ik het en en andere snel fixen?
Had volgens mij een wat verouderde versie draaien. Als ik het wou starten gebeurde er niks, en keerde hij uiteindelijk terug naar het hoofdscherm van XBMC.

Heb er net even naar gekeken en netjes even de nieuwste versie via de repository geinstalleerd. En dat werkt in 1 keer prima :) De plugin ziet er erg netjes uit, mijn complimenten. Alleen worden er geen video's gevonden bij de 'beta uitzendinggemist', terwijl de 'oude' en ned1/2/3 het wel gewoon doen.

@Sneezydevil ik draai OpenELEC 1.0.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrcBas
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07:38
Ben druk bezig met xbmc te optimaliseren zoals ik wil. Echter krijg ik sinds ik het beeld het gedupliceerd met mijn tv en monitor vaak de volgende bluescreen. Ook loopt het beeld op mijn tv niet helemaal lekker. In het begin van de film Tron waarbij allemaal verticale lijnen te zien zijn waar een lichtgevende horizontale lijn doorheen gaat lijkt het niet of alle verticale lijnen doormidden gaan en opschuiven (weet niet beter hoe ik het uit moet leggen). Wat kan hier de oorzaak van zijn? Op mijn monitor speelt hij wel vloeiend af. Heb b.t.w. de laatste nightly build draaien van 10 dec.

Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto-W8LR4LZ4.jpg

edit: Heb de drivers wel al aantal keer opnieuw geïnstalleerd en alles opgeschoond met Driver Sweeper

[ Voor 7% gewijzigd door BrcBas op 21-12-2011 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r3v0ss
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 29-11-2021
aangezien het om atikmpag.sys gaat (en dus wijst naar een ATI kaart), zou ik eens kijken naar de drivers van de videokaart, of naar de kaart zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intru
Iemand trouwens ervaring met OpenELEC (of XBMC in het algemeen) en SopCast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
GroteBozewolf schreef op zaterdag 17 december 2011 @ 00:08:
[...]

Je kunt de XBMC Live CD ook upgraden naar een nightly build: http://forum.xbmc.org/showthread.php?t=110570
Heb dit vandaag geprobeerd, maar dit is echt niet vooruit te branden op m'n Zotac AD02, in de menu's gaat alles al met een enorme vertraging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intru
XOT-uzg werkt hier nu helemaal prima. Alleen jammer dat de kwaliteit van de oude uitzendinggemist vaak minder goed is dan de beta, en die werkt hiet nog niet. Hier nog even een linkje naar m'n uzg.log nadat ik probeer het beta uitzendinggemist channel te laden: http://pastebin.com/J9TtwFJ7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15-09 23:31
Intru schreef op woensdag 21 december 2011 @ 15:24:
[...]

Had volgens mij een wat verouderde versie draaien. Als ik het wou starten gebeurde er niks, en keerde hij uiteindelijk terug naar het hoofdscherm van XBMC.

Heb er net even naar gekeken en netjes even de nieuwste versie via de repository geinstalleerd. En dat werkt in 1 keer prima :) De plugin ziet er erg netjes uit, mijn complimenten. Alleen worden er geen video's gevonden bij de 'beta uitzendinggemist', terwijl de 'oude' en ned1/2/3 het wel gewoon doen.

@Sneezydevil ik draai OpenELEC 1.0.2
Ze hebben kennelijk een nieuwe release gedaan. Zal het wat moeten gaan fixen. Zou je een issue kunnen aanmaken op de XOT google code pagina?

Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.

• Acolyte57
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-05 12:06

Acolyte57

Omnia Mutantur, Nihil Interit

Darkzell schreef op woensdag 21 december 2011 @ 15:23:
Meer mensen trouwens last van dat mkv's een veel lager volume hebben. Al mijn tv series zijn gewoon avi's en die zijn prima te horen op het halve volume, als ik een film kijk (mkv dus meestal) dan moet ik het volume vol open gooien.
Ik merk ook een verschil in volume tussen mijn stereo 700mb AVI's en surround sound grote HD MKV's. Zal ws wel komen door de downmix van surround naar stereo. Ik vind het zelf niet zo'n probleem, mijn versterker trekt dat verschil nog wel prima.

~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~

• HarmoniousVibe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-10 11:31
Volgens mij is er een 'boost volume on downmix'-optie ofzo.

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Eden ondersteunt idd nog geen DTS-HD en Dolby TrueHD. Bij de DTS-HD demo Blu-Ray doet mijn versterker van alles (DTS-ES, DTS MTRX en DTS DSCRT), maar geen DTS-HD MA. Bij Media Player Classic krijgt mijn versterker wel het juiste voorgeschoteld. PCM is leuk, maar wil graag dat mijn versterker het correcte aangeeft.

Nu mijn PS3 nog 's vervangen door een Slim PS3..de oude geeft het helaas ook niet (bitstream) door.

[ Voor 14% gewijzigd door Exorcist op 22-12-2011 09:57 ]

• Intru
GroteBozewolf schreef op woensdag 21 december 2011 @ 20:52:
[...]

Ze hebben kennelijk een nieuwe release gedaan. Zal het wat moeten gaan fixen. Zou je een issue kunnen aanmaken op de XOT google code pagina?
Done: http://code.google.com/p/xot-uzg/issues/detail?id=301

Bij bepaalde channels loop ik nog tegen iets anders aan. De lijst met video's wordt wel geladen, er wordt zelfs een thumbnail voor de video geshowed, maar de video zelf speelt niet af. Geen rare DRM zaken, er gebeurt gewoon helemaal niks. Er staat ook een rood kruisje rechtsboven bij de thumbnail. Is dit een bekend iets?

• HarmoniousVibe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-10 11:31
Exorcist schreef op donderdag 22 december 2011 @ 09:55:
Eden ondersteunt idd nog geen DTS-HD en Dolby TrueHD. Bij de DTS-HD demo Blu-Ray doet mijn versterker van alles (DTS-ES, DTS MTRX en DTS DSCRT), maar geen DTS-HD MA. Bij Media Player Classic krijgt mijn versterker wel het juiste voorgeschoteld. PCM is leuk, maar wil graag dat mijn versterker het correcte aangeeft.

Nu mijn PS3 nog 's vervangen door een Slim PS3..de oude geeft het helaas ook niet (bitstream) door.
LPCM klinkt precies hetzelfde als DTS-MA. Het decoderen van DTS-MA en eigenlijk van de meeste codecs, is lossless.

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

HarmoniousVibe schreef op donderdag 22 december 2011 @ 11:30:
[...]

LPCM klinkt precies hetzelfde als DTS-MA. Het decoderen van DTS-MA en eigenlijk van de meeste codecs, is lossless.
Ja, dat weet ik; ik zeg dan ook dat ik het alleen maar wil voor de juiste benaming in het display van mijn versterker ;)

• GroteBozewolf
Intru schreef op donderdag 22 december 2011 @ 10:32:
[...]

Done: http://code.google.com/p/xot-uzg/issues/detail?id=301

Bij bepaalde channels loop ik nog tegen iets anders aan. De lijst met video's wordt wel geladen, er wordt zelfs een thumbnail voor de video geshowed, maar de video zelf speelt niet af. Geen rare DRM zaken, er gebeurt gewoon helemaal niks. Er staat ook een rood kruisje rechtsboven bij de thumbnail. Is dit een bekend iets?
Rood kruisje betekent: error. Als dat gebeurt, is het handig om een issue aan te maken op de XOT GoogleCode page en je uzg.log (uzgplugin.log) bij te voegen. Vermeld altijd duidelijk welk kanaal, programma en episode fout gaat. Het zijn vaak kleine zaken die er bij mijn standaard tests niet uitkomen (ik kan nu eenmaal niet elke episode van elke kanaal testen).

Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gait
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 06-10 23:54
Ik heb een probleem met het maken vaan afspeellijsten. Of ik ze nou maak met WMP of XBMC zelf, hij geeft aan dat hij ze niet kan vinden. Nu heeft het waarschijnlijk te maken dat ik mijn muziek op een WHS heb staan.
In het logboek zie ik dat hij naar de volgende locatie linkt:
smb://SERVER/Muziek/Afspeellijsten///SERVER/Muziek/Kerst/Kerst Top 25/All I Want For Christmas Is You.mp3

Hoe kan ik dit goed krijgen?

[ Voor 9% gewijzigd door Gait op 23-12-2011 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-10 10:20

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Probeer de items eens relatief op te nemen in de playlist:

../Kerst/Kerst Top 25/All I Want For Christmas Is You.mp3

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkske
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17-09 19:04
OPGELOST!!!

[ Voor 98% gewijzigd door Henkske op 23-12-2011 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoXP
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07:26
Ik gebruik nu de openelect nightly build maar daarvoor altijd xbmcfreak. toch heb ik bij beide hetzelfde probleem:

Scrapen doet hij via imdb. bij de scraper staat ingesteld dat hij vanaf trailers speelt vanaf: hd-trailers.net
bijna iedere film krijgt hierdoor een trailer. maar als ik die afspeel buffered hij veel te lang en te vaak.

Terwijl als ik via de apple trailers light een trailer afspeel doe ik dit zelfs in 1080 ipv 720 en gaat het als een trein.
Is het mogelijk apple te gebruiken ipv hd-trailers ?

Dan heb ik nog een andere vraag:
ik heb nu een werkende config met add-ons, sabsuite, shares, goede xorg.conf, geluid instellingen enz.
open elec is super, maar mis toch een paar dingen: browser, mogelijkheid om een html te draaien die verwijst naar de verschillende services, en ftp.
De sabsuite is volgens mij specifiek voor OE, en de xorg ook, de shares verwacht mounts op een bepaalde manier.

Kortom: wat moet ik allemaal backuppen zodat ik XBMCFreak kan installeren en dan bestanden kan terugzetten en overschrijven om alles binnen xbmc weer hetzelfde te hebben? is dat uberhaubt mogelijk of werkt dit alleen als ik update naar een OE versie?
zijn allemaal kleine instellingen maar zoveel werk om alles binnen de addons en configs weer exact hetzelfde in te stellen.

Gadget-freakz.com. Feedback en tips zijn welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoXP
ocdaan schreef op woensdag 21 december 2011 @ 12:53:

// kom net dit tegen..
kheb hem geprobeerd. maar kan nergens zien wat er nu dus niet goed gescraped is. (lijkt me sterk dat echt alles gescraped is namelijk)
op de google page is niet te vinden wat er gebeurd als deze plugin results heeft.

bij jouw al iets meer bekend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11:16
Iemand bekend met het gebruik van een asound.conf file in OpenELEC en hoe deze in XBMC te configureren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoXP
schumi2004 schreef op zaterdag 24 december 2011 @ 11:18:
Iemand bekend met het gebruik van een asound.conf file in OpenELEC en hoe deze in XBMC te configureren?
deze staat in de share configfiles als sample. pak daar de juiste en rename hem (haal sample uit bestandsnaam)
deze configs uit de share configfiles overrulen de default configs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
remcoXP schreef op zaterdag 24 december 2011 @ 11:33:
[...]

deze staat in de share configfiles als sample. pak daar de juiste en rename hem (haal sample uit bestandsnaam)
deze configs uit de share configfiles overrulen de default configs.
En hoe configureer je dit dan weer in XBMC, bijvoorbeeld bij deze asound.conf http://pastebin.com/a60Bw9Dq

Ik had zelf begrepen dat je custom device moest kiezen en als audio device dan plughw:both_digital maar deze en/of plug:both_digital lijken niks te doen.

[ Voor 17% gewijzigd door schumi2004 op 24-12-2011 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-10 20:28

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

http://www.xbmcfreak.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
Nu nog een XBMC live beta...
Maar mooi dat het toch nog voor de kerst gelukt is om de beta af te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocdaan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09 14:20

ocdaan

Niet zo zeuren jongens!

Ik draai op een mysql sever met v10.1. Iemand enig idee als deze beta compatible is? Het zou zonde zijn als v11 mijn database om zeep helpt ;)

// voor de liefhebbers... bij mij iig niet. Ik heb backups getrokken van de 10.1 db en thumbs en heb nu 11beta draaien met een schone lei. Eens kijken als het scrapen in deze nieuwe versie wat beter gaat. Het scrapen en beheren van de library blijft toch een drama met xbmc vergeleken met moving pictures van media portal.

[ Voor 53% gewijzigd door ocdaan op 24-12-2011 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 02-10 00:08
Exorcist schreef op donderdag 22 december 2011 @ 11:51:
[...]

Ja, dat weet ik; ik zeg dan ook dat ik het alleen maar wil voor de juiste benaming in het display van mijn versterker ;)
Is volgens mij opgelost: "Added support to identify DTS-HD (DTS-HD MA and DTS-HD HRA) profiles in audio stream list"

http://mirror.hro.nl/xbmc...-Eden_beta1-changelog.txt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10:52

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

Da_maniaC schreef op zondag 18 december 2011 @ 20:53:
Hmmm, na een paar weken gezeur aan een stuk heb ik XBMC maar opnieuw geïnstalleerd...naar wens ingericht en meteen een backup gemaakt van alles (bin en de profile gegevens).
Nu kan ik tenminste meteen reverten wanneer er weer een auto-update komt die alles om zeep helpt (net zoals de afgelopen weken :'( ).

Nu heb ik alles lekker aan de gang (ging gelukkig een stuk vlotter dan de allereerste keer alles opzetten).
Echter blijf ik problemen houden met het toevoegen van 1 TV Show aan XBMC.
De serie is prima te vinden op thetvb.com (http://thetvdb.com/?tab=series&id=79275), echter lijkt het niet te willen werken.

Mijn configuratie is als volgt:
Windows 7 Ultimate x64 SP1
XMBC Dharma (laatste nightly build) + Aeon Nox skin.

Mijn series zitten in de volgende folder:
F:\Series\Thundercats 2011 Season 1\
F:\Series\Dragonball GT 1996\Season 1\
F:\Series\Dragonball GT 1996\Season 2\
F:\Series\Dragonball GT 1996\Season 3\

De Thundercats serie wordt vlekkeloos herkent en opgenomen in mijn library... bij de Dragonball GT serie wil dit echter niet lukken. Filenames zijn allemaal netjes en hij is ook al eens handmatig gescraped met Ember Media Manager (.nfo erbij enzo... maar dat hielp ook niet).

Ook heb ik al geprobeerd om alle episodes (alle seizoenen) in de root folder te zetten (hier dus):
F:\Series\Dragonball GT 1996\
maar ook dat had helaas geen nut.

Als iemand tips heeft hoor ik het graag! :)
Iemand? :'(

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pkunk
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11-09 17:52
Ik weet dat het bij films wel eens help haakjes om het jaartal heen te zetten..

Hallo met Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Als ik het goed gelezen heb dan gaat het om Dragon Ball GT, niet om DragonBall GT (whats in a word).

Ik zou de series als volgt opzetten;

TV-series\Dragon Ball GT\Season 1\Dragon Ball GT S01E01.avi* (* als het om avi gaat).

Edit: maar even de proef op de som genomen en wat oude bestanden binnengehaald van 1200 dagen geleden.

Eerste aflevering komt binnen als dbz-dragon-ball-z-gt-s01e01\dbgt01.AVI en daar kan mijn scraper geen chocolade van maken.
Na de opzet gewijzigd te hebben in Dragon Ball GT\Season 01\Dragon Ball GT S01E01.AVI wordt de juiste aflevering automatisch gevonden. Als ik de bestandsnaam Dragon Ball GT S01E01.AVI wijzig in S01E01.AVI dan wordt deze al niet meer juist gevonden.

[ Voor 52% gewijzigd door hardware-lover op 24-12-2011 14:19 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-10 20:28

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Exocet schreef op zaterdag 24 december 2011 @ 13:23:
[...]
Nu nog een XBMC live beta...
Maar mooi dat het toch nog voor de kerst gelukt is om de beta af te krijgen.
XBMCLive beta zal er voor de kerst niet meer komen. Een preview van XBMCbuntu, zoals de versie zal heten, is eventueel wel te vinden op mijn site.

http://www.xbmcfreak.nl/c...nother-xbmcbuntu-preview/

http://www.xbmcfreak.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Jazco2nd schreef op zaterdag 24 december 2011 @ 13:44:
[...]
Is volgens mij opgelost: "Added support to identify DTS-HD (DTS-HD MA and DTS-HD HRA) profiles in audio stream list"

http://mirror.hro.nl/xbmc...-Eden_beta1-changelog.txt
Wordt wel goed herkent in het medium en goed op je (TV)scherm vermeld (er staat dan DTS-HD bijvoorbeeld) maar wordt niet als zodanig ook weergegeven, op je receiver merk je er volgens mijn ervaring nog niets van.

[ Voor 4% gewijzigd door hardware-lover op 24-12-2011 16:12 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10:52

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

@ pkunk en hardware-lover:
Dank voor de tips ik ga het uitproberen! :)
hardware-lover schreef op zaterdag 24 december 2011 @ 13:56:
Als ik het goed gelezen heb dan gaat het om Dragon Ball GT, niet om DragonBall GT (whats in a word).

Ik zou de series als volgt opzetten;

TV-series\Dragon Ball GT\Season 1\Dragon Ball GT S01E01.avi* (* als het om avi gaat).

Edit: maar even de proef op de som genomen en wat oude bestanden binnengehaald van 1200 dagen geleden.

Eerste aflevering komt binnen als dbz-dragon-ball-z-gt-s01e01\dbgt01.AVI en daar kan mijn scraper geen chocolade van maken.
Na de opzet gewijzigd te hebben in Dragon Ball GT\Season 01\Dragon Ball GT S01E01.AVI wordt de juiste aflevering automatisch gevonden. Als ik de bestandsnaam Dragon Ball GT S01E01.AVI wijzig in S01E01.AVI dan wordt deze al niet meer juist gevonden.
Hiermee is het gelukt! Thanks. :)

[ Voor 86% gewijzigd door Da_maniaC op 24-12-2011 20:29 ]

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09-08 07:45

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Hela,

Iemand een idee, ik zoek me wezeloos en vind wel posts van anderen met hetzelfde of soort gelijk probleem, maar ik krijg de context menu niet tevoorschijn met de MCE remote. Rechtermuis en het menuknopje op het toetsenbord doen het wel, maar met de remote lukt het me voor geen cent.

Ik lees dat de 'guide' toets dat zou moeten doen en op sommige remotes de play toets, maar geen van beide doen dat.

Kan iemand me daarmee helpen?

Tx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoXP
InflatableMouse schreef op zaterdag 24 december 2011 @ 23:10:
Hela,

Iemand een idee, ik zoek me wezeloos en vind wel posts van anderen met hetzelfde of soort gelijk probleem, maar ik krijg de context menu niet tevoorschijn met de MCE remote. Rechtermuis en het menuknopje op het toetsenbord doen het wel, maar met de remote lukt het me voor geen cent.

Ik lees dat de 'guide' toets dat zou moeten doen en op sommige remotes de play toets, maar geen van beide doen dat.

Kan iemand me daarmee helpen?

Tx!
check http://openelec.tv/find-h...tation/howtos/accessories op hun forum is nog een handleiding die alle knoppen beschijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Remco, bedankt maar wat heb ik daar aan? Ik gebruik geen OpenELEC en ik heb geen Harmony One?

Ik gebruik de MCE remote die bij de AsRock Ion 3D zat.

Is het niet zo dat het "i" knopje (info) dit menu zou moeten laten zien? Knopje doet helemaal niets.

Ik heb ook die MCERemote app geinstalleerd in XBMC en daarin staat die knop naar 'ctrl-d', dat doet dus helemaal niets. Ik begrijp niet hoe ik dat kan veranderen naar dat submenu knopje op je toetsenbord rechtsonder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:50

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

ocdaan schreef op zaterdag 24 december 2011 @ 13:27:
Ik draai op een mysql sever met v10.1. Iemand enig idee als deze beta compatible is? Het zou zonde zijn als v11 mijn database om zeep helpt ;)

// voor de liefhebbers... bij mij iig niet. Ik heb backups getrokken van de 10.1 db en thumbs en heb nu 11beta draaien met een schone lei. Eens kijken als het scrapen in deze nieuwe versie wat beter gaat. Het scrapen en beheren van de library blijft toch een drama met xbmc vergeleken met moving pictures van media portal.
Hoe zijn de scrapers nu? Is er nu eindelijk een fatsoenlijke disc-scraper ipv een moviescraper?

Tijd voor een nieuwe sig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris12
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 09:21
Ik heb een tijdje op XBMC 10.1 de MQ2 skin gebruikt, en bij deze skin was het mogelijk om onder een menu item (bv. Films) submenu's te maken van bv. Bluray-DVD-IMAX welke dan verwezen naar een favorite die je aan de betreffende map met Bluray-DVD-IMAX had gekoppeld.

Nu heb ik de MQ3 skin voor 10.1 geïnstalleerd, maar kan er maar niet achter komen of ik ook submenu's kan koppelen met aangemaakte favorites. Ik kan ze wel renamen maar verder niks.

Weet iemand hoe je dit kan doen? Ik gebruikt onder MQ3 de prof.mode, systeem draait onder win7

Mijn PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 05-10 18:25

j1nx

Geek - Enjoying life

Erhnam schreef op zaterdag 24 december 2011 @ 15:35:
[...]

XBMCLive beta zal er voor de kerst niet meer komen. Een preview van XBMCbuntu, zoals de versie zal heten, is eventueel wel te vinden op mijn site.

http://www.xbmcfreak.nl/c...nother-xbmcbuntu-preview/
Ziet er erg goed uit. Er worden goede stappen gezet. Vind het ook fantastsch dat er voor standardisatie gekozen is.

Ontwikkel je dit alleen? Of met het team?

Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris12
Kan je onder XBMC 10.1 (windows, MQ3 skin) ook NFS shares instellen?

Aan de serverzijde waar de media op staat heb ik het werkend, echter weet ik niet hoe dit in XBMC in te stellen. Zie daar nergens een optie met NFS tussen staan als ik een netwerk locatie wil toevoegen.

is dit onder de windows XBMC versie wel mogelijk?

Mijn PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noodel1988
  • Registratie: Februari 2006
  • Nu online

Heb je een nieuwe MySQL database gebruikt of gewoon lokaal.

Ik ben op dit moment bezig met het maken van back-up om het daarna uit te gaan proberen.

Met de vorige Nightly kreeg ik het niet voor elkaar om een connectie te maken met de (oude en nieuwe) database.

2e vraag:
Ik heb ook even de nieuwste test versie van openELEC uitgeprobeerd alleen wordt mijn wifi stick niet gedetecteerd, hij werd geladen en vervolgens gelijk weer uitgezet, dat betekend dat mijn wifi stick niet ondersteund wordt door de linux kernel, neem ik aan?

Edit oplossing MySQL : http://wiki.xbmc.org/index.php?title=Mysql
Some instructions, such as the Lifehacker guide and this how-to, are already set up this way:
GRANT ALL ON *.* TO 'xbmc';

If all you use your MySQL server for is XBMC, then that's all you need to do. Some users like to limit the access the "XBMC" user has to MySQL and prefer to use this instead (Make note of the ` vs ' ):
GRANT ALL PRIVILEGES ON `xbmc_%`.* TO 'xbmc'@'%';

[ Voor 55% gewijzigd door noodel1988 op 25-12-2011 13:10 . Reden: MySQL probleem bij upgraden waar ik tegenaan loop ]

Trakt | Last.fm | discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
InflatableMouse schreef op zondag 25 december 2011 @ 09:31:
Remco, bedankt maar wat heb ik daar aan? Ik gebruik geen OpenELEC en ik heb geen Harmony One?

Ik gebruik de MCE remote die bij de AsRock Ion 3D zat.

Is het niet zo dat het "i" knopje (info) dit menu zou moeten laten zien? Knopje doet helemaal niets.

Ik heb ook die MCERemote app geinstalleerd in XBMC en daarin staat die knop naar 'ctrl-d', dat doet dus helemaal niets. Ik begrijp niet hoe ik dat kan veranderen naar dat submenu knopje op je toetsenbord rechtsonder.
Kun je wat met de info uit onderstaande links;

http://wiki.xbmc.org/inde...dia_Center_Remote_Control

http://sourceforge.net/projects/xbmccustomregis/

http://xbmccustomregis.sourceforge.net/

[ Voor 2% gewijzigd door hardware-lover op 25-12-2011 12:30 . Reden: Fijne Kerstdagen ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkske
Zoals beloofd hierbij de ssh commands die ik gebruikt heb voor het installen van een nightly.

CONFIG:

Ubuntu server 11.10
GT520

sudo apt-get update
sudo apt-get upgrade –y
sudo apt-get install python-software-properties -y
sudo apt-get install binutils gcc make –y
sudo wget http://uk.download.nvidia...IDIA-Linux-x86-290.10.run
sudo sh ./NVIDIA-Linux-x86-290.10.run
sudo add-apt-repository ppa:nathan-renniewaldock/xbmc-nightly
sudo apt-get update
apt-get install xbmc-live xinit x11-xserver-utils linux-sound-base alsa-base alsa-utils upower udisks libvdpau1 pkg-config –y
THIS WILL GIVE AN ERROR BUT THAT’S OK
sudo apt-get purge xbmc-live;sudo apt-get install xbmc
sudo nano /etc/init/xbmc.conf
# xbmc-standalone
description "Autostart XBMC"

start on starting lightdm
stop on runlevel [06]

task
console output
emits starting-x

exec /bin/su xbmc -c "/usr/bin/startx /etc/X11/Xsession /usr/bin/xbmc-standalone"

sudo nano /etc/lightdm/lightdm.conf]

[SeatDefaults]
autologin-user=xbmc
autologin-user-timeout=0
user-session=XBMC
greeter-session=lightdm-gtk-greeter

sudo nano /usr/share/xsessions/XBMC.desktop

[Desktop Entry]
Name=XBMC
Comment=This session will start XBMC Media Center
Exec=xbmc-standalone
TryExec=xbmc-standalone
Type=Application

sudo nano /etc/modprobe.d/sound.conf

options snd-hda-intel probe_mask=0x101

sudo alsamixer ( press M to unmute )
sudo alsactl store 0
sudo nano .asoundrc

pcm.!default {
type plug
slave {
pcm "hdmi"
}
}

sudo reboot now.

Als alles goed is gegaan kom je nu terecht in XBMC.

Ik voer persoonlijk ook nog de volgende commando's in maar dat verschilt per user natuurlijk:

SKIN:
sudo apt-get install subversion -y
cd .xbmc/addons
svn checkout http://transparency-xbmc.googlecode.com/svn/trunk/ skin.transparency

FSTAB:
sudo mkdir /media/1
sudo mkdir /media/2
sudo mkdir /media/3
sudo mkdir /media/4
IP_SERVER:/schijf/1 /media/1 nfs rsize=8192,wsize=8192,timeo=30,intr
IP_SERVER:/schijf2/2 /media/2 nfs rsize=8192,wsize=8192,timeo=30,intr
IP_SERVER:/schijf3/3 /media/3 nfs rsize=8192,wsize=8192,timeo=30,intr
IP_SERVER:/schijf4/4 /media/4 nfs rsize=8192,wsize=8192,timeo=30,intr

Ik weet niet of dit een perfecte manier van installen is maar bij mij werkt het in ieder geval.

Het enigste wat ik nu nog werkend wil hebben is dat mijn NFS shares eerder bereikbaar zijn. Omdat de schijven uit standby moeten komen (wakeup) zijn ze nog niet altijd meteen bereikbaar na boot en dat vind ik persoonlijk best irri omdat ik graag een automatische library update uitvoer na update.
Ook kan het af en toe lang duren voordat ze bereikbaar zijn ook al is de NAS "wakker"

Ook wil ik een Mysql database gaan opzetten op me NAS maar dat moet ik nog ff goed uitzoeken

[ Voor 23% gewijzigd door Henkske op 25-12-2011 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noodel1988
  • Nu online
Henkske schreef op zondag 25 december 2011 @ 13:57:
Ook wil ik een Mysql database gaan opzetten op me NAS maar dat moet ik nog ff goed uitzoeken
Meer informatie: http://wiki.xbmc.org/index.php?title=Mysql en http://ozymandyaz.blogspo...-nas-as-mysql-server.html

XBMC Eden Beta1: in combinatie met MQ3 skin kom ik dit tegen in de log: Is dit een bekend probleem of licht het aan mijn specifieke installatie?
15:15:51 T:6068 ERROR: CRemoteControl::Connect - failed to connect
15:15:52 T:1204 ERROR: unmatched parentheses in substring(Container(510).ListItem.Property(RunningTime),min
15:15:52 T:1204 WARNING: Label Formating: $VAR[Furniture_VideoGermanRating] is not defined

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03-10 13:40
Ik heb ook Eden beta geinstalleerd over mijn 10.1 WIN7 installatie. Hij start op en dan gaat hij muziek lib bijwerken en blijft hij hangen elke keer. Toeen weer 10.1 geinstalleerd en alles werkte weer.

AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Sinds vandaag een xbox in bezit, en kom ik er dus achter dat de xbox reageerd op het on/off signaal van mijn Logitech Harmony als ik mijn XBMC computer via een MCE keyboard aanstuur.

Iemand tips hoe hier beter mee om te gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r3v0ss
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 29-11-2021
Oude xbox of een 360? Bij een 360 kun je ergens onder instellingen ingeven dat 'ie alleen mag reageren op een controller en niet op de afstandsbediening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Candymirror
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04-10 11:54
noodel1988 schreef op zondag 25 december 2011 @ 12:09:
[...]
2e vraag:
Ik heb ook even de nieuwste test versie van openELEC uitgeprobeerd alleen wordt mijn wifi stick niet gedetecteerd, hij werd geladen en vervolgens gelijk weer uitgezet, dat betekend dat mijn wifi stick niet ondersteund wordt door de linux kernel, neem ik aan?
Heb je je netwerkkabel wel verwijderd? Openelec verkiest bed raad netwerk altijd boven draadloos. Netwerkkabel loskoppelen en opnieuw opstarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

r3v0ss schreef op zondag 25 december 2011 @ 19:33:
Oude xbox of een 360? Bij een 360 kun je ergens onder instellingen ingeven dat 'ie alleen mag reageren op een controller en niet op de afstandsbediening.
Yup, dat was de truuk. Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoXP
Bij de eerste keer opstarten van openelec kon ik door mijn andere schijven browsen. deze werden automatisch gemound op storage/schijf 1 en storage/schijf2

is dat bij de nieuwe xbmcfreak ook zo of is dat nog handmatig mounten (wat me nooit lukte en ik dus webmin voor gebruikte). als dat het geval is: hoe kan het dat openelec automount?? ik heb in alle bestanden zitten kijken maar kon niets terugvinden wat dit zou kunnen doen.

inflatablemous: hoewel het over een harmoney gaat is deze wel ingesteld als MCE remote. de keymap kun je dus gebruiken. dat was mijn bedoeling eigenlijk. misschien had ik het iets duidelijker moeten zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric-B
  • Laatst online: 24-09 18:55
Hey!

Ik heb een vraagje. Bij mijn muziek bestandenlijst in XBMC zie ik bij nummers waar een plaatje in de id3tag zit het juiste plaatje, maar bij nummers waar geen plaatje in de id3tag zit krijg ik vaak een hele andere afbeelding te zien, geen idee waar die vandaan komt, waatschijnlijk wat hidden jpg files in de folders gezeten denk ik. Maar ik krijg dat plaatje (die ik dus niet wil zien) niet meer weg, XBMC blijft dat verkeerde plaatje maar weergeven bij heel veel nummers zonder id3tag plaatje. Weet iemand of ik dat ergens kan wissen? of iets van een cover libary file verwijderen ofzo?

Gigabyte 965P-DS4 - Intel Core 2 Duo E4300 "Allendale" @ 3.0 GHz - 4GB MDT PC2 6400 - Sapphire ATI Radeon HD5770 1GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris12
GroteBozewolf schreef op donderdag 15 december 2011 @ 20:08:
Voor de geintereseerden: ik heb zojuist XOT-Uzg.v3.2.12 online gezet. Deze release bevat een aantal bugfixes voor kanalen en wat minor zaken in het framework zelf. Ook zou XOT-Uzg.v3 weer moet werken op een Apple TV. {knip}
Hoe krijg ik alle kanalen op 1 scherm ipv een balk aan de onderzijde ?
Zoals hier te zien:
http://www.rieter.net/pages/File:Xot-uzg.v3.png

Mijn PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
Chris12 schreef op maandag 26 december 2011 @ 14:53:
[...]

Hoe krijg ik alle kanalen op 1 scherm ipv een balk aan de onderzijde ?
Zoals hier te zien:
http://www.rieter.net/pages/File:Xot-uzg.v3.png
Niet meer, dat is een oude skin. Je kunt wel eventueel XOT-Uzg.v3 als Video Add-On (Plugin) draaien en dan een thumb view aanzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkske
Eric-B schreef op maandag 26 december 2011 @ 12:56:
Hey!

Ik heb een vraagje. Bij mijn muziek bestandenlijst in XBMC zie ik bij nummers waar een plaatje in de id3tag zit het juiste plaatje, maar bij nummers waar geen plaatje in de id3tag zit krijg ik vaak een hele andere afbeelding te zien, geen idee waar die vandaan komt, waatschijnlijk wat hidden jpg files in de folders gezeten denk ik. Maar ik krijg dat plaatje (die ik dus niet wil zien) niet meer weg, XBMC blijft dat verkeerde plaatje maar weergeven bij heel veel nummers zonder id3tag plaatje. Weet iemand of ik dat ergens kan wissen? of iets van een cover libary file verwijderen ofzo?
Ik denk dat het komt omdat het ID3tag dezelfde album naam heeft als een andere MP3. Hierbij pakt hij dan 1 afbeelding voor alle mp3's met dezelfde album naam. Probeer de album naam eens aan te passen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris12
GroteBozewolf schreef op maandag 26 december 2011 @ 15:09:
[...]

Niet meer, dat is een oude skin. Je kunt wel eventueel XOT-Uzg.v3 als Video Add-On (Plugin) draaien en dan een thumb view aanzetten.
Ok, en hoe doe ik dat laatste precies? Ik gebruik de MQ2 skin (in 10.1)

Mijn PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-10 10:20

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Bij add-ons een keer naar beneden drukken en dan video uitkiezen of bij video's een keer naar beneden drukken en dan add-ons uitkiezen. Dan wordt de addon weergegeven middels een door je zelf te selecteren view.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noodel1988
  • Nu online
Wat is de beste manier om fanart en posters binnen te halen als EmberMediaManager niets kan vinden aka http://thetvdb.com bevat geen images voor deze shows.

Voorbeeld shows:
Desert Car Kings
South Beach Classics
Dirty Jobs

Blijkbaar doet discovery moeilijk, want bij mijn andere shows heb ik geen problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris12
Janoz schreef op maandag 26 december 2011 @ 15:27:
Bij add-ons een keer naar beneden drukken en dan video uitkiezen of bij video's een keer naar beneden drukken en dan add-ons uitkiezen. Dan wordt de addon weergegeven middels een door je zelf te selecteren view.
Ok,dat werkt

Echter ik heb een apart menu item aangemaakt en daar een (v2) script aan gehangen.
Ik heb getracht dat ook voor de v3 te doen maar op één of andere manier werkt dat niet.

edit: het is gelukt, heb even een new menu item aangemaakt en daar kon ik script aanhangen. Oude menu item verwijderd. en werkt perfect!

[ Voor 58% gewijzigd door Chris12 op 26-12-2011 16:09 ]

Mijn PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris12
Chris12 schreef op zondag 25 december 2011 @ 12:02:
Kan je onder XBMC 10.1 (windows, MQ3 skin) ook NFS shares instellen?

Aan de serverzijde waar de media op staat heb ik het werkend, echter weet ik niet hoe dit in XBMC in te stellen. Zie daar nergens een optie met NFS tussen staan als ik een netwerk locatie wil toevoegen.

is dit onder de windows XBMC versie wel mogelijk?
Ook hier ben ik achter, dit gaat niet werken met windows en 10.1
Bij 11 beta schijnt dit wel te werken, daar wordt NFS onder windows ondersteund

Maar ben er nog niet achter of ik probleemloos kan upgraden (dat de movie library wordt overgezet en dat ik de MQ2 skin kan houden, met de MQ3 skin heb ik een aantal dingen nog niet duidelijk)

is er eigenlijk een groot snelheid (doorvoer) verschil tussen SMB en NFS shares?

Mijn PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

SYQ

is de beta 1 recenter als de nightly builds? zoja dan ga ik hem straks ook maar ff installeren

- is het iemand hier nog gelukt om fatsoenlijk ziggo zenders te kijken mbv de live streams? Bij mij werkt het dan wel dan niet, dus zo goed als onbruikbaar. Via mediaplayer gaat het dan wel weer goed
- ook zit ik met een irritant geluidsprobleem. Om de zoveel tijd valt het geluid een seconde ofzo weg, zwaar irritant maar waarschijnlijk is het een probleem van de tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noodel1988
  • Nu online
SYQ schreef op maandag 26 december 2011 @ 18:53:
is de beta 1 recenter als de nightly builds? zoja dan ga ik hem straks ook maar ff installeren
Ja.

Laatste nightly was van 12e volgens mijn.
Beta is van 24ste ;)

[ Voor 40% gewijzigd door noodel1988 op 26-12-2011 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Werkt goed trouwens dit!

Paar andere kleine vraagjes, ben nog niet zo bekend met XBMC (draai het pas sinds 2 dagen), ik zit op versie 11 beta op Windows 7 64bit. Ik ben hier uiteraard zelf ook naar aan het zoeken al is het nog wat lastig mn weg te banen door alle info die beschikbaar is.

Kan ik de groene MC knop zodanig configureren dat XBMC in een keer terug naar het hoofdmenu gaat?

Kan ik op een of andere manier het 'playing now' wat onder context menu soms beschikbaar is in het hoofdmenu toveren? Het liefst gewoon na Music.

Bedankt vast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H.Boss
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 05-10 19:14

H.Boss

Hugo Boss

Bedankt voor die links!

Eindelijk heb ik mijn philips MCE remote helemaal afgestemd op XBMC.

"Would you prefer my normal method of conflict resolution?" - Dexter Morgan-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
Chris12 schreef op maandag 26 december 2011 @ 15:35:
[...]

Ok,dat werkt

Echter ik heb een apart menu item aangemaakt en daar een (v2) script aan gehangen.
Ik heb getracht dat ook voor de v3 te doen maar op één of andere manier werkt dat niet.

edit: het is gelukt, heb even een new menu item aangemaakt en daar kon ik script aanhangen. Oude menu item verwijderd. en werkt perfect!
Wat versta je onder v2 en v3? Als je XOT-Uzg.v3 installeert dan komt ie (behalve onder XBMC4Xbox) als zowel Program Add-on als Video Add-on in XBMC terecht. Zie hier: http://www.rieter.net/pag...pt_or_plugin_or_add-on.3F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
InflatableMouse schreef op maandag 26 december 2011 @ 19:46:
[...]

Kan ik de groene MC knop zodanig configureren dat XBMC in een keer terug naar het hoofdmenu gaat?
Onder de derde link is het volgende te vinden;

1.2 Green Start Button:

11- Green Start Button GSB Home Jump feature added. MUST download Autohotkey script as well for it to work.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10:33
Joster schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 21:23:
Edit: sorry voor de dubbelpost.

[...]

Ik kan nu wel mijn web interface bereiken maar heb daar wat weinig mogelijkheden. Weet iemand of je eenzelfde iets als hierboven kan gebruiken bij XBMC op een Xbox?
Dit ging dus om XWMM. Ik zou graag een soort gelijke web interface gebruiken voor het beheren van mijn library's op een xbmc4xbox. Met XWMM loop ik tegen de nodige problemen aan tot nog toe. Maar mijn huidige library is best een puinhoop vanwege CouchPotato en een moviemeter scraper die het niet meer op de xbox doet.

Ja, een andere bak uitzoeken voor XBMC en ik ben klaar, dat weet ik. Maar ik heb andere prioriteiten binnen mijn gezin. Heb nog niet eens een tv op hdmi :X

@Fire69: Hoe bouw jij je film library lokaal op? Doe je dat met Mediacompanion oid?

Edit: Ah ik zag dat je Ember Media Manager gebruikt. Dan moet je toch eerst Ember draaien voor je je XBMC start en hij alsnog gaat scrapen?

Nice, volgens mij kan Ember ook op mijn NAS draaien waarbij ik hem via web beschikbaar kan maken :) Dat zou toch wel de ideale oplossing zijn zeg. Kan je hem dan ook eens per dag ofzo laten scannen naar nieuwe films? Of er moet vanuit SAB een signaal naar Ember kunnen maar dat lijkt me niet haalbaar :P

[ Voor 33% gewijzigd door Joster op 27-12-2011 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

hardware-lover schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 00:04:
[...]

Onder de derde link is het volgende te vinden;

1.2 Green Start Button:

11- Green Start Button GSB Home Jump feature added. MUST download Autohotkey script as well for it to work.
lol ... en het staat er nog wel zo groot |:(

Wederom bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noodel1988
  • Nu online
Waar kan ik de repository vinden XOT (uitzending gemist):?http://www.rieter.net/pages/XOT:Download#XBMC_Repository de genoemde link in deze wiki is namelijk dood :P

Plus is er een manier zodat wij kunnen bijdragen voor support HWI TV http://code.google.com/p/xot-uzg/issues/detail?id=265?

[ Voor 27% gewijzigd door noodel1988 op 27-12-2011 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris12
GroteBozewolf schreef op maandag 26 december 2011 @ 22:56:
[...]

Wat versta je onder v2 en v3? Als je XOT-Uzg.v3 installeert dan komt ie (behalve onder XBMC4Xbox) als zowel Program Add-on als Video Add-on in XBMC terecht. Zie hier: http://www.rieter.net/pag...pt_or_plugin_or_add-on.3F
met V3 bedoelde ik de nieuwste versie, maar het is inmiddels gelukt (zie andere post) !

Mijn PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Had het al eens gevraagd maar niet echt een duidelijk antwoord op gekregen.

Ik draai XBMC via OpenELEC op mij Zotac systeem.

Om nu niet altijd te moeten switchen tussen audio (hdmi en spdif heb ik een asound.conf file gemaakt http://pastebin.com/j6KHx1gZ

Ik heb in XBMC audio op analoog gezet, speaker setup op 5.1 en custom audio device gekozen (plug:both_digital).

Dit werkt naar behoren echter kom ik er nu achter dat een film met DTS audio niet helemaal perfect werkt over HDMI (achter grond geluid is hoorbaar , spraak niet), en dit klopt ook wel aangezien speaker setup dus ingesteld is als 5.1 voor het geval ik DTS materiaal over de reciever luisteren wil.

Hoe kan ik nu asound.conf aanpassen dat hierin de speaker setup in meegenomen wordt?

2.0 voor HDMI en 5.1 voor spdif?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
noodel1988 schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 13:13:
Waar kan ik de repository vinden XOT (uitzending gemist):?http://www.rieter.net/pages/XOT:Download#XBMC_Repository de genoemde link in deze wiki is namelijk dood :P

Plus is er een manier zodat wij kunnen bijdragen voor support HWI TV http://code.google.com/p/xot-uzg/issues/detail?id=265?
My bad! Ik had iets teveel opgeruimd. De repo download is er weer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
noodel1988 schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 13:13:
Je zou zelf een kanaal kunnen bouwen, maar dan heb je wel wat Python kennis nodig. Maar ik zie dat het door wijst naar Youtube! Dat is wat lastiger, laten we de discussie even verplaatsen naar het het XOT-Uzg.v3 issue (http://code.google.com/p/xot-uzg/issues/detail?id=265)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noodel1988
  • Nu online
GroteBozewolf schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 16:22:
[...]

My bad! Ik had iets teveel opgeruimd. De repo download is er weer!
Ik probeerde het nog maar is... (zonder het topic te lezen voorheen) maar de repo is inderdaad weer bereikbaar.
Bedankt voor de snelle reactie.

@HWI TV, deze is ook via de standaard youtube addon te bekijken (net even getest) al is het niet optimaal qua gebruiksvriendelijkheid. Dus wellicht bij wat informatie dat ik wat kan bijdragen ;), ik houd me mail + issue in de gaten.

[ Voor 11% gewijzigd door noodel1988 op 27-12-2011 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Een vriend van me heeft z'n database ook naar MySQL gemigreerd en net zoals met sqlite maakt Xbmc bij een upgrade (van de database-interface ofzo) een nieuwe database aan. Je kan dus altijd terug als je wil. De n nieuwe database krijgt gewoon een hoger volgnummer.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intru
Beta uitzendinggemist werkt nu (weer) prima onder xot-uzg. Heb wel een paar kleine op en aanmerkingen over de indeling van het channel. Je kan alleen programma's vinden die beginnen met a-z (ik kan bv '3 op reis' niet vinden), en het gebrek van een zoekfunctie is toch wel jammer. Een andere mooie toevoeging zou een 'meest bekeken' / 'laatst toegevoegd' overzicht zijn, zoals de website van beta uitzendinggemist ook biedt. Verder bevalt het zeer goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
noodel1988 schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 18:21:
[...]

Ik probeerde het nog maar is... (zonder het topic te lezen voorheen) maar de repo is inderdaad weer bereikbaar.
Bedankt voor de snelle reactie.

@HWI TV, deze is ook via de standaard youtube addon te bekijken (net even getest) al is het niet optimaal qua gebruiksvriendelijkheid. Dus wellicht bij wat informatie dat ik wat kan bijdragen ;), ik houd me mail + issue in de gaten.
Hij zit er in!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
Intru schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 19:49:
Beta uitzendinggemist werkt nu (weer) prima onder xot-uzg. Heb wel een paar kleine op en aanmerkingen over de indeling van het channel. Je kan alleen programma's vinden die beginnen met a-z (ik kan bv '3 op reis' niet vinden), en het gebrek van een zoekfunctie is toch wel jammer. Een andere mooie toevoeging zou een 'meest bekeken' / 'laatst toegevoegd' overzicht zijn, zoals de website van beta uitzendinggemist ook biedt. Verder bevalt het zeer goed.
Damn, het # teken is eruit gevallen waardoor programma's met een nummer niet getoond worden! Ga het direct fixen.

Zoekfunctie zou kunnen, en wellicht ook de 'meest bekeken' / 'laatst toegevoegd'. Zou je hiervoor op de Google Code pagina van XOT een feature request kunnen aanmaken?

EDIT: het issue met de # is opgelost en een nieuwe channel update staat in de repository.

[ Voor 5% gewijzigd door GroteBozewolf op 27-12-2011 23:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Mischien heeft iemand het hier al een keer gedaan, maar wat voor nadelen zouden er hangen aan XBMC op Windows 2008 R2?

http://www.win2008r2workstation.com/

De voornaamste reden is dat ik dan remote kan inloggen zonder dat ik de console overneem als iemand film aan het kijken is/muziek staat te spelen.

Uiteraard moet ik even uitzoeken of al m'n drivers gaan werken, DirectX is geen probleem. Verder wordt het wel heel makkelijk om dat dingetje als klein servertje te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzity
  • Niet online
Vraag:
XBMC op Windows (sinds gisteren)
NAS met Audio files netjes gestructureerd volgens:
Album Artist - Album Title - Year\Trackno - Artist - Title
MP3 tags zijn gevuld, met alleen Artist en Title.

Is er een mogelijkheid dat het scannen voor je library niet de tags gaat lezen, maar alleen de directory/filename?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markbeek
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11:53
InflatableMouse schreef op woensdag 28 december 2011 @ 09:50:
Mischien heeft iemand het hier al een keer gedaan, maar wat voor nadelen zouden er hangen aan XBMC op Windows 2008 R2?

http://www.win2008r2workstation.com/

De voornaamste reden is dat ik dan remote kan inloggen zonder dat ik de console overneem als iemand film aan het kijken is/muziek staat te spelen.

Uiteraard moet ik even uitzoeken of al m'n drivers gaan werken, DirectX is geen probleem. Verder wordt het wel heel makkelijk om dat dingetje als klein servertje te gebruiken.
Dit probleem kun je ook oplossen door onder windows 7 de tsclient.dll van windows server 2008r2 te installeren. Op die manier kun je verschillende remote sessies starten terwijl je console sessie lokaal actief blijft. Zoek met de bekende zoekmachines maar eens op "universal terminal server patch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarWing
  • Laatst online: 05-10 17:41

StarWing

Huh ?!?

Ik heb een redelijke default xbmc met enkele addons, 1 "hoofdprofiel" en 1 bijkomend profiel dewelke de library deelt met het hoofdprofiel.

Als ik dit profiel laadt, dan krijg ik steeds de error "script.common.plugin.cache" error.
onderstaand is de log hiervan. Blijkbaar ben ik de enige met dit probleem, want ik kan er nergens iets van vinden
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
11:31:39 T:3216   ERROR: Error Type: <class 'socket.error'>
11:31:39 T:3216   ERROR: Error Contents: (10048, 'Elk socketadres (protocol/netwerkadres/poort) kan normaal slechts \xe9\xe9n keer worden gebruikt')
11:31:40 T:3220  NOTICE: Artwork Downloader: Service - Run at startup: True
11:31:40 T:3216   ERROR: Traceback (most recent call last):
                                              File "C:\Users\Cinema\AppData\Roaming\XBMC\addons\script.common.plugin.cache\default.py", line 40, in <module>
                                                run()
                                              File "C:\Users\Cinema\AppData\Roaming\XBMC\addons\script.common.plugin.cache\default.py", line 33, in run
                                                s.run()
                                              File "C:\Users\Cinema\AppData\Roaming\XBMC\addons\script.common.plugin.cache\lib\StorageServer.py", line 106, in run
                                                sock.bind(self.socket)
                                              File "<string>", line 1, in bind
                                            error: (10048, 'Elk socketadres (protocol/netwerkadres/poort) kan normaal slechts \xe9\xe9n keer worden gebruikt')
1

Ik heb dit zowel met enkele eerder nightly's als met de nieuwe eden beta.
xbmc draait hier op een w7 home 64bit

Page intentionally left blank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• art1fex
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22-10-2021
Ik heb al aardig wat dingen gelezen/geprobeerd maar ik krijg het toch niet voor elkaar dat al mijn series gedetecteerd worden in de library.

Ik heb bijvoorbeeld van de serie "24" seizoen 7 in .iso formaat, en seizoen 8 gewoon als losse VIDEO_TS bestanden.

Mijn advancedsettings.xml ziet er zo uit:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
<advancedsettings>
<tvshowmatching append="no">
  <regexp>\[[Ss]([0-9]+)\]_\[[Ee]([0-9]+)\]?([^\\/]*)(?:(?:[\\/]video_ts)[\\/]video_ts.ifo)?</regexp>
  <regexp>[\._ \[\-\\/]([0-9]+)x([0-9]+)([^\\/]*)(?:(?:[\\/]video_ts)[\\/]video_ts.ifo)?</regexp>
  <regexp>[Ss]([0-9]+)[\.\-]?[Ee]([0-9]+)([^\\/]*)(?:(?:[\\/]video_ts)[\\/]video_ts.ifo)?</regexp>
  <regexp>[\._ \-\\/]([0-9]+)([0-9][0-9])([\._ \-][^\\/]*)(?:(?:[\\/]video_ts)[\\/]video_ts.ifo)?</regexp>
</tvshowmatching>
<useddsfanart>true</useddsfanart>
</advancedsettings>

Kan iemand mij vertellen hoe ik de structuur van mijn "Series" map het beste kan maken?
Ik heb al verschillende dingen geprobeerd, dus vandaar dat ik het toch maar vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• new_guy
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10:46
Ik heb alleen losse files per aflevering, maar bij mij ziet het er zo uit:

Series > 24 > S01 > 24.S01E01.avi
Series > 24 > S01 > 24.S01E02.avi
Series > 24 > S02 > 24.S02E01.avi
Series > 24 > S02 > 24.S02E02.avi

Nog geen problemen tegen gekomen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• art1fex
Dat heb ik bij andere series ook zo, bijvoorbeeld bij The Simpsons:

Series\The Simpsons\Seizoen 23

Deze bestanden (losse afleveringen) worden wel gedetecteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keepitfrosty
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09:43
Hmm net een clean install gedaan op een windows 7 machine maar ik krijg airplay maar niet werkend onder de eden beta. Ik heb de optie aangezet bij netwerk settings en mijn iphone en ipad vinden xbmc ook maar bij het laden van een youtube filmpje krijg ik op mijn iphone te zien bewerking kan niet worden voltooid en er gebeurt helemaal niks op het scherm van xbmc. Hiervoor had ik het shairport tooltje op de htpc staan en daarmee kon ik wel probleemloos audio streamen via airplay maar nu lukt het niet meer met de ingebouwde features van xbmc. (audio werkt volgens mij niet onder windows op het moment maar video zou moeten werken met een windows build toch?)

[ Voor 9% gewijzigd door keepitfrosty op 28-12-2011 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• art1fex
Nu leest XBMC de ISO bestanden gelukkig wel!
Terwijl ik volgens mij niets nieuws heb geprobeerd..

Kijken of de VIDEO_TS ook wil werken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapiteiniglo
  • Niet online

Kapiteiniglo

Kapiteinigloo

Ik heb net XBMC geïnstalleerd op een Mac Mini maar bij sommige films / afleveringen krijg ik een soort heel raar geknetter, terwijl andere afleveringen dit niet hebben. (geluid uit zetten en het is weg, dus het niet de hdd ofzo die raar doet) Iemand die dit probleem kent of weet waarop ik moet googelen?

edit: geluid op analoog zetten en het is foetsie..

[ Voor 9% gewijzigd door Kapiteiniglo op 28-12-2011 13:33 ]

Scientia potentia est

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• art1fex
VIDEO_TS werkt ook nu,, had alleen de advancedsettings.xml op de verkeerde locatie staan |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• art1fex
Ik zie de afleveringen nu allemaal als losse afleveringen in XBMC, echter als ik er eentje ga bekijken krijg ik toch weer eerst het DVD menu waar ik de juiste aflevering moet kiezen.
Is het mogelijk om rechtstreeks naar de juiste aflevering te gaan?

Ook blijft de ondertiteling op Engels springen, ondanks dat ik Nederlands als default zet voor alle films/series.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• recar
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 26-05 15:43
keepitfrosty schreef op woensdag 28 december 2011 @ 13:12:
Hmm net een clean install gedaan op een windows 7 machine maar ik krijg airplay maar niet werkend onder de eden beta. Ik heb de optie aangezet bij netwerk settings en mijn iphone en ipad vinden xbmc ook maar bij het laden van een youtube filmpje krijg ik op mijn iphone te zien bewerking kan niet worden voltooid en er gebeurt helemaal niks op het scherm van xbmc. Hiervoor had ik het shairport tooltje op de htpc staan en daarmee kon ik wel probleemloos audio streamen via airplay maar nu lukt het niet meer met de ingebouwde features van xbmc. (audio werkt volgens mij niet onder windows op het moment maar video zou moeten werken met een windows build toch?)
Staat de Apple Bonjour-service wel netjes geïnstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Hier mijn AppleTV naar de eerste beta van Eden gemigreerd. De originele Cirrus-skin wordt niet doorontwikkeld voor Eden dus maar overgestapt op Aeon Nox. Man dat ziet er retestrak uit :9~

Op m'n desktop ook Xbmc geïnstalleerd, dit keer met XvBA-ondersteuning. Loopt best netjes, misschien moet ik maar es gaan kijken of ik die patches niet uit de git tree kan halen en op de beta kan toepassen.

Database ook gemigreerd naar de server, daar draait nu MySQL op en beide Xbmc-installaties halen hun data daar op. Netjes :*)

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keepitfrosty
  • Laatst online: 09:43
recar schreef op woensdag 28 december 2011 @ 14:27:
[...]

Staat de Apple Bonjour-service wel netjes geïnstalleerd?
Ja staat netjes geïnstalleerd omdat ik die ook nodig was voor de shairport tool.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-05 12:06

Acolyte57

Omnia Mutantur, Nihil Interit

Borromini schreef op woensdag 28 december 2011 @ 14:31:
Hier mijn AppleTV naar de eerste beta van Eden gemigreerd. De originele Cirrus-skin wordt niet doorontwikkeld voor Eden dus maar overgestapt op Aeon Nox. Man dat ziet er retestrak uit :9~
Kun je eens testen of bij jou de YouTube plugin werkt onder Nox, op de appleTV? Die geeft mij bij rare crashes.

~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noodel1988
  • Nu online
Super! Op dit moment aan het installeren :+ . Ik ben benieuwd, ik meld mijn bevindingen en zal is kijken of ik soms kan bijdragen aan de addon als wederdienst >:)

Plugin reeds geinstalleerd en lijkt het te doen (log bekeken). Moet hem alleen nog daadwerkelijk uitproberen (enkel geen tijd meer). Wordt vervolgd!

[ Voor 19% gewijzigd door noodel1988 op 28-12-2011 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris12
Mijn HTPC beschikt over een ingebouwde Bluray brander/speler. Nu heb ik me zitten verdiepen in of het mogelijk is om vanuit XBMC deze bluray speler te benaderen en er via XBMC BR discs mee af te spelen.

Ik begrijp dat er eigenlijk 2 programma's zijn die Blurays Ok kunnen af spelen, PowerDVD Cinema 10 en TotalMediaTheatre 5.
Maar hoe kan ik nu deze programma's koppelen met XBMC?
Ik heb al zitten proberen met een "playercorefactory.xml" maar kom er niet uit hoe dan vervolgens een optie in XBMC te zien waar ik de player kan zien, of aan een menu item kan koppelen.

Is er ergens ene stap-voor-stap handleiding hoe dit te doen?

Ik gebruik XBMC 10.1 op windows7 met MQ2 skin

Mijn PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• recar
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 26-05 15:43
Chris12 schreef op woensdag 28 december 2011 @ 18:04:

Is er ergens ene stap-voor-stap handleiding hoe dit te doen?
Hier nog iemand die dit zeer op prijs zou stellen!
Pagina: 1 ... 16 ... 146 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]Let op!!

Als je een vraag stelt, vergeet dan niet:
- Eerst in de debug logging te kijken (eventueel mee te posten via http://www.xbmclogs.com/)!
- Het besturingssysteem te vermelden (OSX, Linux, Windows, ATV, iOS, Android, Raspberry Pi).
- Eventuele informatie als de versie (SVN, Stable, Nightly, XBMC Buntu, OpenELEC etc)
- Eventueel skin versie.

Let a.u.b. ook op met zaken waarvan de legaliteit in twijfel getrokken kan worden (add-ons en bijbehorende sites). Zie ook het algemeen beleid.~~~[/html]