En niet vergeten: wel even de bibliotheek opschonen, anders schiet het nog niets op.seninha schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 14:19:
Zal dat straks even proberen.Kijken hoe dat er uit komt te zien.
ARGH!
XBMC maakt me compleet gek. Touchscreen werkt prima onder XBMCBuntu, maar in XBMC zelf is de config compleet genegeerd.
Gebruikt XBMC niet xorg.conf.d? Zo nee, waar moet ik m'n touchscreen-config neerzetten om te laten werken as intended?
XBMC maakt me compleet gek. Touchscreen werkt prima onder XBMCBuntu, maar in XBMC zelf is de config compleet genegeerd.
Gebruikt XBMC niet xorg.conf.d? Zo nee, waar moet ik m'n touchscreen-config neerzetten om te laten werken as intended?
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Ik heb ~30 TV series in Sick Beard staan waarvan ~10 nog episodes bevatten.
Een clean library schoont netjes de "lege" TV series (=lege directories) op.
Echter na een herstart van XBMC worden de shows er weer tussen gezet / gedownload.
Kan dit worden voorkomen?
Een clean library schoont netjes de "lege" TV series (=lege directories) op.
Echter na een herstart van XBMC worden de shows er weer tussen gezet / gedownload.
Kan dit worden voorkomen?
👉🏻 Blog 👈🏻
Heb het even geprobeerd maar vind het nog steeds erg omslachtig.ikke26 schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 17:28:
[...]
En niet vergeten: wel even de bibliotheek opschonen, anders schiet het nog niets op.
Ik heb nu dus een folder met films en eentje met Series.
Nou heb ik dus een knop Video met daar onder tv show, films enz.
Als ik nu TV show wil kijken dan moet ik een van de onderste knoppen gebruiken.
Is het niet gewoon mogelijk om een grote knop FILMS , eentje TV SHOWS te hebben?
Of moet ik daarvoor een andere skin gebruiken?
Vind het erg omslachtig, en mijn kids helemaal
Dit kon het wel eens zijn ja, want ik heb mijn films op twee verschillende locaties staan (nu nog).. een gedeelte op mijn PC en een gedeelte op mijn NAS (uiteindelijk moet alles naar mijn NAS).. en het zou best eens kunnen zijn dat ik geen schrijf rechten heb op mijn PC. Dit ga ik gelijk testen, thanks!Janoz schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 16:24:
[...]
Dat probleem heb ik ook wel eens, maar dat komt eigenlijk altijd doordat de rechten op de map van die film niet goed staan. Nu is dat bij mij een stuk makkelijker aangezien alle media op een linux server staan. Vaak heb ik dan onder mijn eigen account de map aangemaakt waardoor de media-'user' er geen schrijfrechten op heeft en de subtitles dan ook niet weg kan schrijven.
Ja dat kan.seninha schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 20:44:
Is het niet gewoon mogelijk om een grote knop FILMS , eentje TV SHOWS te hebben?
Kan bijna met elke skin. Zie dus ook de settings van je skin.Of moet ik daarvoor een andere skin gebruiken?
Voor xbmc geldt gewoon, lees de handleiding (wiki) voordat je er mee aan de gang gaat.
[ Voor 6% gewijzigd door job op 27-03-2012 20:59 ]
Wiki heb ik al gelezen,maar zoals ik al zei in XBMC Eden hebben ze de mogelijkheid weggehaald om je film folder als DEFAULT te zetten (ga maar op je folm folder staan, druk dan op rechter muis knop)
Deze optie is wel beschikbaar bij Muziek en Fotos.
Deze optie is wel beschikbaar bij Muziek en Fotos.
Dat staat toch volkomen los van de opties om een knop met tv shows, en een knop met movies toe te voegen.
Om die knoppen op je homescreen te krijgen: koppel de sources aan eenn scraper, en in de skin settings de knoppen aanzetten.
Om die knoppen op je homescreen te krijgen: koppel de sources aan eenn scraper, en in de skin settings de knoppen aanzetten.
[ Voor 52% gewijzigd door job op 27-03-2012 21:26 ]
Net maar even overgestapt van OpenElec naar XBMCbuntu. Aangezien het ding hier thuis intensief gebruikt wordt door vele leden van het gezin is stabiliteit wel een vereiste dus heb ik (nog) geen zin in nightleys van OpenElec. Daarnaast wil ik waarschijnlijk ook iets meer met deze htpc doen dan OpenElec toelaat. Echter, na het (oa) instellen van de mysql database is dat ding echt super traag geworden. Ik snapte er niks van (vooral ook omdat ik een helebool advanced settings in 1 keer veranderd had, incl path substitutions met een nfs mount)
Wat blijkt uiteindelijk?
Ik had, om mijn oude database iig te kunnen bewaren, een nieuwe database aangemaakt. Deze had ik xbmc_video_11 genoemd. Blijkt dat hij die 11 vervolgens als een soort van versienummer gaat interpreteren en helemaal in de soep loopt (en dus traag wordt). Gelukkig zag ik in een crashlog van alles voorbij komen, anders had ik werkelijk geen idee gehad...
---edit----
Hmm, te vroeg getikt. Van een afstand leek het even te werken, maar hij blijkt nog steeds tergend langzaam te zijn wanneer ik een remote database gebruik..... Maar weer verder troubleshooten
Wat blijkt uiteindelijk?
Ik had, om mijn oude database iig te kunnen bewaren, een nieuwe database aangemaakt. Deze had ik xbmc_video_11 genoemd. Blijkt dat hij die 11 vervolgens als een soort van versienummer gaat interpreteren en helemaal in de soep loopt (en dus traag wordt). Gelukkig zag ik in een crashlog van alles voorbij komen, anders had ik werkelijk geen idee gehad...
---edit----
Hmm, te vroeg getikt. Van een afstand leek het even te werken, maar hij blijkt nog steeds tergend langzaam te zijn wanneer ik een remote database gebruik..... Maar weer verder troubleshooten
[ Voor 10% gewijzigd door Janoz op 27-03-2012 21:31 ]
Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'
Ik gebruik geen oude instellingen en een voleldig schone database. Ik heb nog helemaal nisk kunnen importeren en hij gaat al zo traag als dikke stront door een trechter.
Ik denk dat ik even een compleet nieuwe mysql gebruiker aanmaak met zijn eigen nieuwe databases. Blijkbaar probeert hij van alles te doen met de reeds aanwezige databases.
Ik denk dat ik even een compleet nieuwe mysql gebruiker aanmaak met zijn eigen nieuwe databases. Blijkbaar probeert hij van alles te doen met de reeds aanwezige databases.
Sorry, maar da's tegenstrijdige info. Ofwel start je met standaardinstellingen, en dan heb je dus geen databases. Ken Xbmc voldoende rechten toe, flikker al je databases buiten (of doe een schone MySQL-installatie gewoon) en laat Xbmc zijn werk doen. Het zal zelf de nodige databases aanmaken.
Xbmc zal niet alleen zelf een database aanmaken maar ook upgraden waar nodig (en het versienummer verhogen).
mysql> show databases; +--------------------+ | Database | +--------------------+ | information_schema | | mysql | | performance_schema | | xbmc_video58 | | xbmc_video60 | +--------------------+ 5 rows in set (0.04 sec)
Xbmc zal niet alleen zelf een database aanmaken maar ook upgraden waar nodig (en het versienummer verhogen).
[ Voor 120% gewijzigd door Borromini op 27-03-2012 21:52 ]
Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje
In de advanced config heb ik een andere database naam aangegeven en deze heb ik ook zelf aangemaakt deze heette xbmc_video_11 (itt xbmc_video welke er ook was).
Maar als ik nu kijk dan zie ik het hele log vol staan met
21:50:49 T:9329792 ERROR: Unable to open database: xbmc_video4 [1044](Access denied for user 'xbmc'@'%' to database 'xbmc_video4')
(en dan die 4 die begint bij 60 en terugloopt naar 0)
--------------------
Hmmm, gefixed. Blijkbaar moet je juist GEEN databases zelf aanmaken. Daarvan gaat hij nogal over de zeik. xbmc_video en xbmc_music weggeflikkerd en nu werkt het wel.
Nu alleen nog even uitzoeken hoe ik er voor zorg dat de knop movies standaard in het 'title' scherm terecht komt zoals in dharma, maar daar las ik eerder in dit draadje al wat over.
------------------- Edit nav je bericht hierboven
Ik had aangenonmen dat ik nog steeds zelf de databases aan zou moeten maken (zoals je ook overal in de tutorials leest) Dat bleek dus inderdaad niet juist te zijn.
Maar als ik nu kijk dan zie ik het hele log vol staan met
21:50:49 T:9329792 ERROR: Unable to open database: xbmc_video4 [1044](Access denied for user 'xbmc'@'%' to database 'xbmc_video4')
(en dan die 4 die begint bij 60 en terugloopt naar 0)
--------------------
Hmmm, gefixed. Blijkbaar moet je juist GEEN databases zelf aanmaken. Daarvan gaat hij nogal over de zeik. xbmc_video en xbmc_music weggeflikkerd en nu werkt het wel.
Nu alleen nog even uitzoeken hoe ik er voor zorg dat de knop movies standaard in het 'title' scherm terecht komt zoals in dharma, maar daar las ik eerder in dit draadje al wat over.
------------------- Edit nav je bericht hierboven
Ik had aangenonmen dat ik nog steeds zelf de databases aan zou moeten maken (zoals je ook overal in de tutorials leest) Dat bleek dus inderdaad niet juist te zijn.
[ Voor 12% gewijzigd door Janoz op 27-03-2012 22:02 ]
Crap, al 2 avonden bezig... Gisteren Openelec nieuwe nightly op mijn ASRock ION 3D gezet, de oude versie liep regelmatig vast.
Nu heb ik geen geluid meer, ik krijg geen foutmelding "audio device not initiated" of zoiets, gewoon geen sound... Op openelec forum en op github zie ik alleen als oplossing staan om een andere build te proberen, ik heb er nu zo'n 8 geprobeerd; allemaal hetzelfde.
Audio output staat op optical/coax (is correct)
Output device staat op defaults (ALSA)
Passthrough op IEC958 (ALSA)
Iemand een idee
Nu heb ik geen geluid meer, ik krijg geen foutmelding "audio device not initiated" of zoiets, gewoon geen sound... Op openelec forum en op github zie ik alleen als oplossing staan om een andere build te proberen, ik heb er nu zo'n 8 geprobeerd; allemaal hetzelfde.
Iemand een idee
A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814
Verwijderd
Gisteren ben ik ook hiermee bezig geweest. Bovenstaande oplossing hielp bij mij ook niet. Maar het hernoemen / verwijderen van .asoundrc in de home directory, plus het aanpassen van de custom xbmc audio settings (zowel audio output device en passthrough output device) in `alsa:hdmi:CARD=NVidia', zorgde ervoor dat ik weer geluid over HDMI kreeg. Het standaard skin geluid (menu's ect) is hiermee verdwenen. Dit neem ik op de koop toe (ik had het bij XBMC 10.x ook niet).Robert H schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 10:36:
Volgens mij heeft hij een atikaart en daar staan deze vaak al standaard aan.
Onderstaande oplossing had ik ook geprobeerd, maar werkte bij mij niet. Er zijn volgens mij veel oplossingen voor dit probleem. Overal waar ik zocht stond weer een totaal andere oplossing die zou moeten werken
[...]
PS al er iemand weet hoe je beide voor elkaar kunt krijgen dan hou ik mij natuurlijk aanbevolen
Verwijderd
Zie mijn antwoord @22:16, het werkte bij mijn ION 3D (onder XBMCBuntu weliswaar)Roeligan schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 22:05:
Crap, al 2 avonden bezig... Gisteren Openelec nieuwe nightly op mijn ASRock ION 3D gezet, de oude versie liep regelmatig vast.
Iemand een idee
Verwijderd
Hallo,
Ik heb een probleem met XBMC waar ikzelf, na lang zoeken maar geen oplossing voor kan vinden,Ook na dit topic zo'n beetje doorgelezen te hebben. Ik hoop dat jullie mij er verder mee kunnen helpen!
Ik ben nog niet heel erg bekend met het programma maar tot nu toe bevalt het mij prima!
Mijn configuratie is als volgt, Ik heb een Windows 7 machine waar een externe HDD op aangesloten is waar mijn film collectie op staat, die ik gedeeld heb op het netwerk. Vanuit daar ga ik over op mijn Macbook pro die aangesloten staat op mijn televisie, waar ik dus ook XBMC mee gebruik, namelijk de 11.0 stable versie.
Tot nu toe ben ik zover gekomen dat ik alles prima kan laten weergeven op mijn televisie, alleen 1080p films willen nog wel is blijven hangen. Dan gaat hij om de 30 seconde ongeveer lopen bufferen, 720p content heeft dat probleem echter niet. Alles gaat via de draad, dus geen Wi-fi.
Maar het meest vreemde is dus dat als ik mijn Windows machine opnieuw opstart, ik ineens wel 1080p films prima kan afspelen. Alleen na wat ik gemerkt heb, is dat maar tijdelijk.
Dus heeft iemand enig idee wat ik hieraan zou kunnen doen?
Met vriendelijke groeten,
Rick.
Ik heb een probleem met XBMC waar ikzelf, na lang zoeken maar geen oplossing voor kan vinden,Ook na dit topic zo'n beetje doorgelezen te hebben. Ik hoop dat jullie mij er verder mee kunnen helpen!
Ik ben nog niet heel erg bekend met het programma maar tot nu toe bevalt het mij prima!
Mijn configuratie is als volgt, Ik heb een Windows 7 machine waar een externe HDD op aangesloten is waar mijn film collectie op staat, die ik gedeeld heb op het netwerk. Vanuit daar ga ik over op mijn Macbook pro die aangesloten staat op mijn televisie, waar ik dus ook XBMC mee gebruik, namelijk de 11.0 stable versie.
Tot nu toe ben ik zover gekomen dat ik alles prima kan laten weergeven op mijn televisie, alleen 1080p films willen nog wel is blijven hangen. Dan gaat hij om de 30 seconde ongeveer lopen bufferen, 720p content heeft dat probleem echter niet. Alles gaat via de draad, dus geen Wi-fi.
Maar het meest vreemde is dus dat als ik mijn Windows machine opnieuw opstart, ik ineens wel 1080p films prima kan afspelen. Alleen na wat ik gemerkt heb, is dat maar tijdelijk.
Dus heeft iemand enig idee wat ik hieraan zou kunnen doen?
Met vriendelijke groeten,
Rick.
Vraagje betreft de video Scrapers. Waarom is het alleen mogelijk om via TMDB info te zoeken? Ik kan wel meerdere addons installeren, maar XBMC zoekt enkel via TMDB.
(Windows 7 + XBMC 11.0)
(Windows 7 + XBMC 11.0)
Eerst de addon installeren, daarna pas Set Content van je source doen.
Dan kan je kiezen welke scraper er gebruikt moet worden.
Dan kan je kiezen welke scraper er gebruikt moet worden.
Shit, het is nog niet helemaal goed. Ik heb een aantal favorieten als hoofdmenu item staan (rechtstreekse koppeling naar children genre van films en tv), maar als ik vanaf daar terug wil naar het hoofdmenu, dan blijft hij hangen. Het beeld blijft op de achtergrond staan en er gebeurt niks. Morgen maar eens even kijken wat er aan de hand zou kunnen zijn. Dit is wel een showstopper
.
Ik neem aan dat je Samba gebruikt? Want dat is niet duidelijk uit je uitleg.Verwijderd schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 22:27:
De USB-schijf kan een bottleneck zijn, afhankelijk van hoe zwaar je Full HD-rips zijn. Er zijn twee manieren om te testen waar het probleem zit:
- de rips naar de schijf van je PC kopiëren en vandaar streamen om de USB-verbinding uit te sluiten;
- je netwerksetup benchmarken (zien welke snelheden de shares halen).
Ik neem aan dat je een USB 2.0 schijf gebruikt, van die nominale 480 Mbps blijft minder over dan je denkt.
Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje
Het geluid heb ik eindelijk voor elkaar, oplossing was op Custom zetten en dan op hdmi:Generic bij beide velden.
Toen werkte alles naar behoren, dus dacht ik, tijd om m'n afstandsbediening in te stellen. Dit wilde niet werken, Lirc geprobeerd, ook daar geen succes. Dus smartphone maar gebruiken met XBMCremote app.
Aantal add-ons geinstalleerd (trackt, repository downloader, xbmcsubs en nog een enkele).
Maar nu als ik een film of muziek wil starten, gaat ie ipv het starten daar van naar een zwart scherm met een wit kruisje als muisaanweizer en start ie vervolgens XBMC opnieuw (gelukkig niet het hele OS).
Iemand enig idee waarom ie dit doet?
Het heeft met de geluidsinstellingen al wel gewerkt.
Toen werkte alles naar behoren, dus dacht ik, tijd om m'n afstandsbediening in te stellen. Dit wilde niet werken, Lirc geprobeerd, ook daar geen succes. Dus smartphone maar gebruiken met XBMCremote app.
Aantal add-ons geinstalleerd (trackt, repository downloader, xbmcsubs en nog een enkele).
Maar nu als ik een film of muziek wil starten, gaat ie ipv het starten daar van naar een zwart scherm met een wit kruisje als muisaanweizer en start ie vervolgens XBMC opnieuw (gelukkig niet het hele OS).
Scientia Potentia Est
Xbox-Live GamerTag: H3llStorm666
19x Q.Cell G5 325wp op APsystems QS1
Bij mij zie ik vaak dat kruisje als ik eerst de htpc opstart en daarna pas de tv, ik denk dat dit met de resolutie of overschakeling naar een ander beeldformaat te maken heeftHellStorm666 schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 08:07:
Het geluid heb ik eindelijk voor elkaar, oplossing was op Custom zetten en dan op hdmi:Generic bij beide velden.
Ik gebruik het toetsenbordje zelfs icm windows en XBMC.schumi2004 schreef op zaterdag 24 maart 2012 @ 13:40:
Iemand ervaring met dit toetsenbordje? Reviews ervan zijn in ieder geval goed.
Leek me wel geschikt voor erbij aangezien het met de Harmony niet mogelijk is deze als MCE Keyboard te gebruiken op OpenELEC
[afbeelding]
http://www.dealextreme.co...ackball-mouse-2-aaa-35909
Achteraf gezien had ik toch liever een groter toetsenbord gekocht, de toetsen zijn echt klein en er is nauwelijks relief dus je drukt makkelijk verkeerd (zeker als je zoals mij grote handen hebt).
Bovendien zou ik liever een backlight gehad hebben, want films kijk ik meestal in een verduisterde/half verduisterde ruimte en het is altijd prutsen. De trackball werkt wel zeer goed daarover heb ik geen klachten. De bouwkwaliteit is over het algemeen goed want ik heb het ding al een paar keer laten vallen zonder problemen. Nog een minpuntje is het feit dat de 'o' toets soms de aanslagen niet goed registreert als je niet hard genoeg drukt.
Any intelligent fool can make things bigger, more complex, and more violent. It takes a touch of genius -- and a lot of courage -- to move in the opposite direction.
Ik heb maandag XBMCbuntu geïnstalleerd op mijn Asrock Ion 330 HT en dat werkt op zich goed. Wel heb ik twee dingen waar ik niet uit kom.
Mijn afstandsbediening werkt niet. Maar hierboven zag ik iemand waarbij hij volgens mij wel out of the box werkte. Op de Asrock site staan wel drivers, maar die zijn allemaal uit 2010. Kan het kwaad als ik die installeer?
Verder werkt mijn boxensetje (een goedkoop Logitech 2.1 setje) niet. Hij is netjes aangesloten met de groene plug, en voorheen (XBMC op windows 7) werkte dat prima. In system settings heb ik alle instellingen voor geluid (HDMI, Analog, Coax) geprobeerd, maar in alle gevallen blijft het geluid gewoon uit de tv komen (die met HDMI aangesloten is). Iemand een idee hoe ik dat op kan lossen?
Mijn afstandsbediening werkt niet. Maar hierboven zag ik iemand waarbij hij volgens mij wel out of the box werkte. Op de Asrock site staan wel drivers, maar die zijn allemaal uit 2010. Kan het kwaad als ik die installeer?
Verder werkt mijn boxensetje (een goedkoop Logitech 2.1 setje) niet. Hij is netjes aangesloten met de groene plug, en voorheen (XBMC op windows 7) werkte dat prima. In system settings heb ik alle instellingen voor geluid (HDMI, Analog, Coax) geprobeerd, maar in alle gevallen blijft het geluid gewoon uit de tv komen (die met HDMI aangesloten is). Iemand een idee hoe ik dat op kan lossen?
Van het weekend overgegaan op de Eden release (xbmcbuntu), vol verwachting.
Helaas iets te snel van slag gegaan zonder alles aandachtig te lezen. Ik maak gebruik van mysql op mn server voor XBMC en had dus wel een MySQL backup, maar geen backup via XBMC zelf.
Resultaat mn gehele library thumbscache weg.
In eerste instantie kon hij via Eden maar niet mijn database upgraden naar de nieuwe versie. Na wat sql queries is mij dat allemaal wel gelukt om het werkend te krijgen, maar nu zit ik met mn thumbs.
Het laden van de library is echt verschrikkelijk sloom. Dit komt waarschijnlijk omdat XBMC van al mijn media thumbs maakt door video screenshots e.d. Hij pakt niet meer mijn originele video hoesjes thumbs die in de map van elke film op de shares staan (leve couchpotato en ember).
Als ik naar de movie info scherm ga in XBMC ziet hij wel de originele hoes thumb nog als 'current thumb', maar ik moet hem nog eens selecteren zodat XBMC hem weer gebruikt. Dit is dus niet te doen voor mn 1000+ films en episodes. Vooral niet met de traagheid van de library op dit moment.
Ik heb geprobeerd de textures6.db file te verwijderen, maar dit lijkt geen effect te hebben. XBMC blijft steeds zelf automatisch screenshots te maken als thumbs.
Weet iemand een truc zodat XBMC weer netjes de correcte bestaande thumbs pakt? Desnoods dmv wat sql queries of zelf wat te programmeren. Zolang ik maar niet 1000 x movie info, refresh thumb hoef te doen.
(XBMC MySQL db users opgelet die nog moeten upgraden naar Eden, vergeet vooral niet ook een export te doen via XBMC zelf!!!!)
Helaas iets te snel van slag gegaan zonder alles aandachtig te lezen. Ik maak gebruik van mysql op mn server voor XBMC en had dus wel een MySQL backup, maar geen backup via XBMC zelf.
In eerste instantie kon hij via Eden maar niet mijn database upgraden naar de nieuwe versie. Na wat sql queries is mij dat allemaal wel gelukt om het werkend te krijgen, maar nu zit ik met mn thumbs.
Het laden van de library is echt verschrikkelijk sloom. Dit komt waarschijnlijk omdat XBMC van al mijn media thumbs maakt door video screenshots e.d. Hij pakt niet meer mijn originele video hoesjes thumbs die in de map van elke film op de shares staan (leve couchpotato en ember).
Als ik naar de movie info scherm ga in XBMC ziet hij wel de originele hoes thumb nog als 'current thumb', maar ik moet hem nog eens selecteren zodat XBMC hem weer gebruikt. Dit is dus niet te doen voor mn 1000+ films en episodes. Vooral niet met de traagheid van de library op dit moment.
Ik heb geprobeerd de textures6.db file te verwijderen, maar dit lijkt geen effect te hebben. XBMC blijft steeds zelf automatisch screenshots te maken als thumbs.
Weet iemand een truc zodat XBMC weer netjes de correcte bestaande thumbs pakt? Desnoods dmv wat sql queries of zelf wat te programmeren. Zolang ik maar niet 1000 x movie info, refresh thumb hoef te doen.
(XBMC MySQL db users opgelet die nog moeten upgraden naar Eden, vergeet vooral niet ook een export te doen via XBMC zelf!!!!)

ChrisIsm
Gadverdamme, heel irritant. Net werkte het even goed (op het ontbreken van het geluid in het menu na), maar nu heeft hij het issue weer dat hij blijft hangen zodra ik terug wil naar het hoofd menu. Dan ben ik bijvoorbeeld in het overzicht van alle tv series en druk dan op menu. Dan zie ik vervolgens enkel nog de fanart, en daar blijft hij hangen.
De grap is, als ik vervolgens het XBMC proces kill, dan lijkt het probleem weg en heb ik ineens ook geluid in het menu. hmmm.... Ik kijk het nog even aan en als het onwerkbaar wordt gaat gewoon de oude openelec er weer op.
De grap is, als ik vervolgens het XBMC proces kill, dan lijkt het probleem weg en heb ik ineens ook geluid in het menu. hmmm.... Ik kijk het nog even aan en als het onwerkbaar wordt gaat gewoon de oude openelec er weer op.
Hoe lijkt het eigenlijk met de remote die wordt geleverd bij de Asrock ION 330 HT-DB? Die werkte in Dharma niet... hoe is dat in Eden?
XBMCUbuntu Eden 11.10: mooi die Chromium browser in de desktop!
Een paar vraagjes:
* Hoe krijg ik op de deskop, bv, in Chromium bij Uitzendinggemist, het geluid aan de gang? In de XBMC mediaplayer heb ik hem wel netjes met geluid (kostte ook wat moeite, maar a la).
* Op de desktop zijn de letters in de balkjes erg klein. Hoe krijg ik dat groter?
* Hoe speel ik nou blu-rays af? Net als een DVD werkt niet.
Bedankt voor de tips!
Een paar vraagjes:
* Hoe krijg ik op de deskop, bv, in Chromium bij Uitzendinggemist, het geluid aan de gang? In de XBMC mediaplayer heb ik hem wel netjes met geluid (kostte ook wat moeite, maar a la).
* Op de desktop zijn de letters in de balkjes erg klein. Hoe krijg ik dat groter?
Bedankt voor de tips!
Mijn (shared) thumb library gaat al een aantal library imports/exports mee. Weet niet meer of ik dit allemaal in eden heb gedaan. DB is sinds dharma (en ook tussendoor in eden builds) een aantal keer aangepast.chrisism schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 14:51:
Van het weekend overgegaan op de Eden release (xbmcbuntu), vol verwachting.
Ik denk eerlijk gezegd dat je het beste helemaal overnieuw kan beginnen. Ik heb het ongeveer voor 500 videofiles gedaan en dat is zo gebeurt. Fanart/tbn/nfo files staan bij mij in de movie folders:

Ik maak verder ook gebruik van path substitution voor thumbs (e.a).
[ Voor 4% gewijzigd door lowfi op 28-03-2012 16:08 ]
Nergens wordt ook beweerd dat Blu-Ray wordt ondersteund. Xbmc ondersteunt alleen het afspelen van onversleutelde rips. Gewone DVD's (ook versleutelde) zouden geen probleem mogen vormen.hansie18 schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 16:00:
[ Voor 10% gewijzigd door Borromini op 28-03-2012 16:23 ]
Misschien doelt hij op hetgeen er vermeld staat bij het verschijnen van Eden Final?Borromini schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 16:14:
[...]
Nergens wordt ook beweerd dat Blu-Ray wordt ondersteund. Xbmc ondersteunt alleen het afspelen van onversleutelde rips. Gewone DVD's (ook versleutelde) zouden geen probleem mogen vormen.
Playback:
- Added support for direct playback of ISO image files for Blu-ray Disc as well as video library integration
[ Voor 6% gewijzigd door hardware-lover op 28-03-2012 17:06 ]
Testing, one, two ...
Goh wat een gemoek is het ook met xbmc, de aeon skin is prachtig, maar ik kan vanuit mijn remote app (WP7) niet naar fullscreen gaan. Ik ben nu al twee dagen aan het aanpassen in de keyboard.xml maar ik krijg het niet voor elkaar.
Er zit een Mute/Unmute knop in de remote knop (die het geluid mute en unmute), maar omdat ik die toch nooit gebruik wil ik die hiervoor gebruiken.
De eerste f8 werkt en doet dus wat ik wil, want er wordt geswitched tussen fullscreen en geen fullscreen.
De tweede actie werkt echter niet, ik heb uiteraard remote ook aangepast in keyboard. Dus
<keyboard>
<mute>fullscreen</mute>
</keyboard>
maar dat haalt niks uit, het enige wat ik me kan bedenken is dat de app een andere actie stuurt dan ik denk
Iemand die weet wat ik kan proberen?
Er zit een Mute/Unmute knop in de remote knop (die het geluid mute en unmute), maar omdat ik die toch nooit gebruik wil ik die hiervoor gebruiken.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
| <keymap> <global> <keyboard> <f8>fullscreen</f8> </keyboard> </global> <global> <remote> <mute>fullscreen</mute> </remote> </global> </keymap> |
De eerste f8 werkt en doet dus wat ik wil, want er wordt geswitched tussen fullscreen en geen fullscreen.
De tweede actie werkt echter niet, ik heb uiteraard remote ook aangepast in keyboard. Dus
<keyboard>
<mute>fullscreen</mute>
</keyboard>
maar dat haalt niks uit, het enige wat ik me kan bedenken is dat de app een andere actie stuurt dan ik denk

Hallo
Als ik XBMC opstart en het zwarte scherm krijg van 'XBMC Eden', dan blijft heel het programma hangen. (Alleen XBMC, de rest van windows kan ik gewoon gebruiken). Bij XBMC Dharma had ik dit probleem ook al.
Een herinstallatie van windows of van xbmc of het uitschakelen van de RSS-feeds helpt niet.
Laptop: HP Probook 6560b
Processor: Intel Core i5-2410M
Grafische kaart: Intel HD graphics 3000
Harde schijf:= 128Gb SATA II (SSD)
RAM-geheugen: 4096MB DDR3 1333Mhz
Windows 7 ultimate 32 bit
...
Debug log:
http://pastebin.com/KmxcUMxG
Ik heb ook al gekeken op het forum van XBMC en ik zie daar ook nog mensen met hetzelfde probleem, maar geen oplossing.
Kan iemand mij helpen?
Als ik XBMC opstart en het zwarte scherm krijg van 'XBMC Eden', dan blijft heel het programma hangen. (Alleen XBMC, de rest van windows kan ik gewoon gebruiken). Bij XBMC Dharma had ik dit probleem ook al.
Een herinstallatie van windows of van xbmc of het uitschakelen van de RSS-feeds helpt niet.
...
Debug log:
Ik heb ook al gekeken op het forum van XBMC en ik zie daar ook nog mensen met hetzelfde probleem, maar geen oplossing.
Kan iemand mij helpen?
Dat heb ik ook wel inderdaad, maar ik wil al mn seen flags niet kwijt. Anders moet ik dat maar via SQL queries oplossen.lowfi schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 16:01:
[...]
Mijn (shared) thumb library gaat al een aantal library imports/exports mee. Weet niet meer of ik dit allemaal in eden heb gedaan. DB is sinds dharma (en ook tussendoor in eden builds) een aantal keer aangepast.
Ik denk eerlijk gezegd dat je het beste helemaal overnieuw kan beginnen. Ik heb het ongeveer voor 500 videofiles gedaan en dat is zo gebeurt. Fanart/tbn/nfo files staan bij mij in de movie folders:
Ik maak verder ook gebruik van path substitution voor thumbs (e.a).
ChrisIsm
Is er ook ergens een nederlandse handleiding om alles in te stellen.
Dus autostart up vanuit windows
Sabnzbd instellen net als couchpotato etc.?
Instellen van een afstandsbediening of werken deze out of te box?
mark as watched?chrisism schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 20:17:
[...]
Dat heb ik ook wel inderdaad, maar ik wil al mn seen flags niet kwijt. Anders moet ik dat maar via SQL queries oplossen.
Als je eerst een export van je db doet, dan heb je .nfo's waar je watched-flag in staat.
Als je dan een nieuwe sql-db maakt, leest hij je nfo's en staat je watched-flag normaalgezien terug goed
Als je dan een nieuwe sql-db maakt, leest hij je nfo's en staat je watched-flag normaalgezien terug goed
klopt, in mn mysql backup zit alles nog, maar het probleem was juist dat de thumbs niet meer werden gepakt (zie mn eerste post hierboven) en hij allemaal screenshots ging maken. Terwijl de thumbs nog wel op de share staan.Fire69 schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 21:14:
Als je eerst een export van je db doet, dan heb je .nfo's waar je watched-flag in staat.
Ben nu mn db opnieuw aan het scannen en ga straks wel via sql queries alle mark as watched flags terugzetten.
Altijd nog simpeler dan een paar duizend keer mark as watch te klikken o.i.d.
ChrisIsm
De ISO ondersteuning lijkt het out of the box wel goed te doen. Een volgens reacties lastige Nova Zembla als ISO wordt direct goed afgespeeld. BluRay's als image vanaf harddisk gestreamed gaan ook in de meeste gevallen goed. Al met al lijkt het helemaal zo verkeerd nog niet. Wat er met afspelen van een BR schijf vanuit een BluRay speler gaat gebeuren kan ik niet zeggen, die heb ik namelijk niet aangesloten.Borromini schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 17:29:
Dat is dan vaag gedoe van het Xbmc-promoteam. Blu-Rayversleuteling wordt niet ondersteund. Je kan dat wel aan de praat krijgen maar dat is een grijze zone.
Testing, one, two ...
Autostart up is volgens mij behoorlijk makkelijk, ik denk dat een snelkoppeling in de start up map van windows al genoeg is, anders moet je maar even googlen. Ik hoop alleen dat het goede programma de focus krijgt. Voor de zekerheid dus niet automatisch IE laten opstarten door SAB en Couchpotato (gewoon onder general bij config bij beide)G.Scholtens schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 20:20:
Is er ook ergens een nederlandse handleiding om alles in te stellen.
Voor een Nederlandse guide zou ik deze aanraden: CodeCaster: Automagisch series en films binnenhengelen
Dit is dus alleen sabnzb en sickbeard/couchpotato
XBMC instellen is niet zo moeilijk, zorg er gewoon voor dat die bij start up in iedergeval even de library updated (of download de add on ervoor) dan weet je zeker dat alles er netjes instaat. Muziek wordt anders niet bijgehouden omdat die niet door couchpotato erin worden gezet. Dit kan gewoon bij system en dan music en video (video is niet perse nodig omdat couchpotato daarvoor zorgt).
Geen idee wat de bron van de lijst is die in de meuktracker post staat, maar het promotionele stukje over de Eden release op xbmc.org, maar bv. ook op xbmcfreak.nl, spreekt toch echt heel erg duidelijk over "better handling of unencrypted BluRay content and structures". Dus niks vaag gedoe.hardware-lover schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 17:05:
[...]
Misschien doelt hij op hetgeen er vermeld staat bij het verschijnen van Eden Final?
Playback:
- Added support for direct playback of ISO image files for Blu-ray Disc as well as video library integration
Ik zie het dus als evident dat encrypted discs in een bluraydrive gewoon nog steeds niet ondersteund zullen worden.
Overigens even heel wat anders: Velen hier zullen "spotyxbmc2" wel herkennen... het project van Akezeke waarin hij in een fork van de XBMC code werk heeft geintegreerd om Spotify te ondersteunen. Erg mooi, maar het blijft bewerkelijk... zeker als je ook nog andere ge-forkte projecten wilt gebruiken zoals bv. de PVR versie van Lars Opdenkamp.
Vandaag ontdekte ik het volgende topic op het forum van xbmc.org:
http://forum.xbmc.org/showthread.php?tid=125147
Het gaat hier dus om een -addon- voor het ondersteunen van Spotify! Je hoeft ook geen developer key aan te vragen bij Spotify en niets te compileren. Alles werkt via de officiele library's van Spotify en je hebt alleen de login van je premium account nodig.
Ik heb het vanavond even uitgeprobeerd en, hoewel het Alpha is, werkt het al behoorlijk goed! Het laden en afspelen van playlists gaat bv. gewoon goed!
Nu kan ik genieten van de PVR builds van Opdenkamp maar ook van Spotify
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
Dat meende ik ook begrepen te hebben; sowieso is het hetzelfde kip-en-eiprobleem als bij CSS.eymey schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 23:31:
Geen idee wat de bron van de lijst is die in de meuktracker post staat, maar het promotionele stukje over de Eden release op xbmc.org, maar bv. ook op xbmcfreak.nl, spreekt toch echt heel erg duidelijk over "better handling of unencrypted BluRay content and structures". Dus niks vaag gedoe.
Ik ben benieuwd waar de auteur van de nieuwspost op Tweakers dat citaat vandaan gehaald heeft.
bluray.. 15 min later heb ik 90% zelfde kwaliteit binnen zonder de elende van lelijke plactic hoesjes opbergen, vette vingers en weet ik wat.
/rant
/rant
Da's niet zo moeilijk te achterhalen hoor, komt hier vandaan; http://xbmc.org/natethomas/2012/03/24/xbmc-11-0-eden en dan "Check out the highlights in the summarized changelog."Borromini schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 00:07:
[...]
Dat meende ik ook begrepen te hebben; sowieso is het hetzelfde kip-en-eiprobleem als bij CSS.
Ik ben benieuwd waar de auteur van de nieuwspost op Tweakers dat citaat vandaan gehaald heeft.
Dat lijkt me de originele XBMC site?
[ Voor 3% gewijzigd door hardware-lover op 29-03-2012 00:41 ]
Testing, one, two ...
Case:
Ik heb een touchscreen, wat altijd goed werkte onder een Ubuntu met XBMC installatie, na enige trial-and-error werkte het perfect.
Problem:
De nieuwe XBMCBuntu weigert. Na starten werkt het, maar eigenlijk krijg ik direct na het opstarten van XBMC een zwart scherm waar m'n touchscreen nog goed is gecalibreerd. Zodra XBMC is herstart, is m'n touchscreen fubar, kan ik er niets meer mee.
Solution:
HELP! Wie kan me helpen? Het gaat om een eGalax single-touch device op port USB-6
Ik heb een touchscreen, wat altijd goed werkte onder een Ubuntu met XBMC installatie, na enige trial-and-error werkte het perfect.
Problem:
De nieuwe XBMCBuntu weigert. Na starten werkt het, maar eigenlijk krijg ik direct na het opstarten van XBMC een zwart scherm waar m'n touchscreen nog goed is gecalibreerd. Zodra XBMC is herstart, is m'n touchscreen fubar, kan ik er niets meer mee.
Solution:
HELP! Wie kan me helpen? Het gaat om een eGalax single-touch device op port USB-6
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Kortom, blu-ray kan (vooralsnog) alleen afgespeeld worden, als je je schijf eerst in de vorm van een .iso ript naar je harde schijf. Is dat inclusief menu? Ik kan me een oudere versie van XBMC Live herinneren die gewoon de grootste .m2ts kon afspelen van een blu-ray schijf.
Dan toch een fuck up van het promoteamhardware-lover schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 00:40:
[...]
Da's niet zo moeilijk te achterhalen hoor, komt hier vandaan; http://xbmc.org/natethomas/2012/03/24/xbmc-11-0-eden en dan "Check out the highlights in the summarized changelog."
Dat lijkt me de originele XBMC site?
Menus zouden voor zover ik weet ondersteund moeten worden.hansie18 schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 04:58:
Kortom, blu-ray kan (vooralsnog) alleen afgespeeld worden, als je je schijf eerst in de vorm van een .iso ript naar je harde schijf. Is dat inclusief menu? Ik kan me een oudere versie van XBMC Live herinneren die gewoon de grootste .m2ts kon afspelen van een blu-ray schijf.
[ Voor 32% gewijzigd door Borromini op 29-03-2012 08:09 ]
Bedankt, had deze ook al gevonden. Maar meer is dus blijkbaar niet nodig.LeVortex schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 23:28:
[...]
Autostart up is volgens mij behoorlijk makkelijk, ik denk dat een snelkoppeling in de start up map van windows al genoeg is, anders moet je maar even googlen. Ik hoop alleen dat het goede programma de focus krijgt. Voor de zekerheid dus niet automatisch IE laten opstarten door SAB en Couchpotato (gewoon onder general bij config bij beide)
Voor een Nederlandse guide zou ik deze aanraden: CodeCaster: Automagisch series en films binnenhengelen
Dit is dus alleen sabnzb en sickbeard/couchpotato
XBMC instellen is niet zo moeilijk, zorg er gewoon voor dat die bij start up in iedergeval even de library updated (of download de add on ervoor) dan weet je zeker dat alles er netjes instaat. Muziek wordt anders niet bijgehouden omdat die niet door couchpotato erin worden gezet. Dit kan gewoon bij system en dan music en video (video is niet perse nodig omdat couchpotato daarvoor zorgt).
Wat ik mij nog afvraag, ga dus xbmc icm Windows 7 ultimate draaien. Maar aangezien xbmc direct in fullscreen moet afspelen, is der dan nog wel een mogelijkheid om vanuit xbmc snel terug te keren naar windows(met een afstandsbedeining)? Omdat je bijvoorbeeld je library wilt bijwerken. Of internetten / facebook etc?
Gisteravond nog maar even snel de Final geinstalleerd met de HD-Audio ondersteuning op mijn HTPC met Win7 64bit Home Premium. Wat ik zo snel kon zien werkt alles naar behoren, maar wat me opviel is dat de audiostream blijft staan als je de film op pauze zet.
Voorheen zette ik een film op pauze en dan zag ik de receiver terugschakelen van DTS(-HD Master) naar niks en als ik de film weer aanzette, duurde het een seconde of 3 voordat de receiver weer op de goede modus stond en geluid gaf. Nu blijft DTS(-HD Master) aanstaan en heb ik meteen weer geluid bij het resumen van een film. Erg fijn!
Voorheen zette ik een film op pauze en dan zag ik de receiver terugschakelen van DTS(-HD Master) naar niks en als ik de film weer aanzette, duurde het een seconde of 3 voordat de receiver weer op de goede modus stond en geluid gaf. Nu blijft DTS(-HD Master) aanstaan en heb ik meteen weer geluid bij het resumen van een film. Erg fijn!
PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL
Tsja, om het een "fuck up" te noemen.... een paar woordjes voor de link naar het summarized changelog zie je de zin staan die ik citeer (waar duidelijk unencrypted bluray staat), dus tsja... jammer dat het in het changelog niet goed staat maar om daar nou zo'n fuss van te maken....Borromini schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 08:08:
[...]
Dan toch een fuck up van het promoteam.
[...]
Menus zouden voor zover ik weet ondersteund moeten worden.
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
Schijnbaar hebben meer mensen er last van, bug is al meerdere malen ingegeven.Darkzell schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 14:21:
[...]
Het is niet zozeer dat ie de film verkeerd pakt qua jaartal maar meer dat ie aangeeeft dat ik de film op 1 jan 1970 heb bekeken. Als ik een film kijk geeft ie dat op de site ook netjes aan, maar zodra Trakt de film zou moeten toevoegen en er een tijdstip+datum aan toe moet voegen dan pakt ie standaard 1970 (ook al kijk ik een film uit 2012). Daardoor komen ze ook niet op mijn profielpagina te staan als films die ik recentelijk heb gekeken.
Er staan 2 meldingen in de changelog m.b.t. Blu-Ray weergave, met en zonder de encrypted vermelding;eymey schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 09:36:
[...]
Tsja, om het een "fuck up" te noemen.... een paar woordjes voor de link naar het summarized changelog zie je de zin staan die ik citeer (waar duidelijk unencrypted bluray staat), dus tsja... jammer dat het in het changelog niet goed staat maar om daar nou zo'n fuss van te maken....
• Added support for direct playback of ISO image files for Blu-ray Disc as well as video library integration
• Improved Blu-ray Disc and harddrive playback support of unencrypted bdmv and mpls files without menus
Niet dat het allemaal zo heel veel uitmaakt, (type)foutjes zijn er om gemaakt te worden.
Het is mij echter wel opgevallen dat vanaf Eden Beta het afspelen van een BR rip (m2ts), stukken beter ging dan voorheen. De BR-rips die ik heb met een menu worden nog steeds zonder menu gestart maar wel in de juiste volgorde van de hoofdstukken. Als voorbeeld, de BBC "Life" rips (voorzien van menu) worden precies in de juiste volgorde weergegeven, echter zonder het aanwezige menu. Omdat ik geen BR ISO op mijn NAS had staan had ik als test de schijnbaar lastiger af te spelen Nova Zembla genomen en deze wordt ook keurig (zonder menu) afgespeeld. Ik heb overigens niets van de "Dark side" op mijn test-systeem staan om een eventuele encryptie te omzeilen.
Ik plaats deze reactie niet om een eventuele discussie uit te lokken of om fouten/ongerechtigheden aan het licht te stellen maar puur ter informatie. Wat ik met deze Eden nu misschien wel of misschien niet kan doen. Ik heb geleerd om altijd zo goed mogelijk iets te lezen (heel belangrijk) en om iets eerst zelf te proberen (indien mogelijk) voordat ik wat destilleer met mijn mede-tweakers. That's all
Testing, one, two ...
Ik draaide eerst openelec en ben nu XBMCbuntu aan testen, maar nu wil ik mijn xbmc backup (uit de .xbmc map) terugzetten op XBMCbuntu. Dit kan echter niet, ik kan wel een connectie maken met de zelf aangemaakte gebruiker, maar deze gebruiker heeft geen schrijfrechten in de .xbmc map.
Iemand een idee hoe dit wel kan?
Iemand een idee hoe dit wel kan?
Ik draai nu al bijna 2 jaar XBMC op een Asrock ION 330. Heb net Eden geinstalleerd en werkt super. Gelijk vanuit de box
Nou erger ik me al tijden aan een ding. Dat is de overscan settings. Ik moet een bepaalde volgorde aanhouden om deze settings niet elke keer opnieuw te moeten dan. Dat is Receiver aan, TV aan en dan pas de Asrock. Doe ik de tv of receiver pas aan nadat XBMC is gestart dan verliest hij de overscan settings.
Dit is niet iets van de laatste versie, maar is eigenlijk altijd al zo geweest. Is er een manier om deze settings vast te zetten ? Misschien dat auto-detect display of iets dergelijks uitgezet kan worden.
Nou erger ik me al tijden aan een ding. Dat is de overscan settings. Ik moet een bepaalde volgorde aanhouden om deze settings niet elke keer opnieuw te moeten dan. Dat is Receiver aan, TV aan en dan pas de Asrock. Doe ik de tv of receiver pas aan nadat XBMC is gestart dan verliest hij de overscan settings.
Dit is niet iets van de laatste versie, maar is eigenlijk altijd al zo geweest. Is er een manier om deze settings vast te zetten ? Misschien dat auto-detect display of iets dergelijks uitgezet kan worden.
No coffee, no nothing!
@Hardware-lover: Dan staat het dus gewoon 100% correct zonder valse verwachtingen in de changelog
.
Bij de eerste occurrance wordt er gesproken over ISO's (die dus volgens mij nooit encrypted zullen zijn). Bij 2 wordt duidelijk "unencrypted" gemeld
.
Verder heb ik het zelf nog niet uitgeprobeerd. Omdat het in het verleden zo'n ramp was om BR structuren af te spelen gebruikte ik MakeMKV om iedere BR iso of BR structuur om te zetten naar MKV
.
Bij de eerste occurrance wordt er gesproken over ISO's (die dus volgens mij nooit encrypted zullen zijn). Bij 2 wordt duidelijk "unencrypted" gemeld
Verder heb ik het zelf nog niet uitgeprobeerd. Omdat het in het verleden zo'n ramp was om BR structuren af te spelen gebruikte ik MakeMKV om iedere BR iso of BR structuur om te zetten naar MKV
Hoe kan ik XBMCBUNTU herstarten vis ssh. De vorige versie kon ik herstarten met
sudo xbmc-live stop/start/restart
dit werkt nu niet meer.
En als ik het process kill dan kom ik in de inlog van die gui, dat wil ik niet.
Als mijn XBMC crasht heb ik als enige alternatief een volledige rebooot te doen. Iemand een idee?
dit werkt nu niet meer.
Als mijn XBMC crasht heb ik als enige alternatief een volledige rebooot te doen. Iemand een idee?
met een beetje geluk kun je
gebruiken.
code:
1
| sudo xbmc restart |
gebruiken.
Gaat via lightdmHEY_DUDE schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 16:15:
sudo /etc/init.d/lightdm restart
http://www.xbmcfreak.nl/
Om /etc/init.d/xbmc weer te laten werken zou je de lightdm kunnen moven, en een symlink maken? Of de originele symlink vervangen?Erhnam schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 18:11:
[...]
Gaat via lightdm
sudo /etc/init.d/lightdm restart
Ik kill het proces gewoon met -9, dan komt ie wel gelijk terug. Om precies te zijn gebruik ik (een scriptje met) het volgende:HEY_DUDE schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 16:15:
dit werkt nu niet meer.
code:
1
| kill -9 `ps -ef | grep xbmc.bin | grep -v grep | awk '{print $2}'` |
Nog even vraagje over een afstandsbediening.
Heb de MS-Tech 1200 behuizing besteld en hierbij zit een afstandsbediening. Zal deze meteen werken in xbmc of moet ik nog downloaden? Lees namelijk ook iets over eventghost, maar andere zeggen dat het direct moet werken omdat het een mce apparaat is.
Heeft iemand misschien de config van zijn eventghost. in het geval ik deze toch moet gebruiken?
Gaat om xbmc eden (final) icm W7 Ultimate X64
Heb de MS-Tech 1200 behuizing besteld en hierbij zit een afstandsbediening. Zal deze meteen werken in xbmc of moet ik nog downloaden? Lees namelijk ook iets over eventghost, maar andere zeggen dat het direct moet werken omdat het een mce apparaat is.
Heeft iemand misschien de config van zijn eventghost. in het geval ik deze toch moet gebruiken?
Ik heb sinds vanavond iets heel raar's met XBMC buntu Eden (in een Asrock ION 330)
Alle Video bestanden die ik probeer te openen geven een zwart scherm met een wit kruis.En dan start XBMC weer op?
Terwijl er vanmiddag nog gewoon gekeken is, zonder enig probleem
heb een log file gemaakt,kan er alleen weinig van maken.
Iemand die mij aan de hand van deze log file zou kunnen helpen?
Hij is hier te halen:
http://www.mijnbestand.nl/Bestand-64J84SLUZRGI.log
Alle Video bestanden die ik probeer te openen geven een zwart scherm met een wit kruis.En dan start XBMC weer op?
Terwijl er vanmiddag nog gewoon gekeken is, zonder enig probleem
heb een log file gemaakt,kan er alleen weinig van maken.
Iemand die mij aan de hand van deze log file zou kunnen helpen?
Hij is hier te halen:
http://www.mijnbestand.nl/Bestand-64J84SLUZRGI.log
Verwijderd
hij werkt gewoon out of the box al met xbmc
G.Scholtens schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 19:59:
Nog even vraagje over een afstandsbediening.
Was net even de log bestand aan het kijken en ben ook even bij XBCM forum geweest en daar las ik iets over het geluid.
of er misschien iets veranderd was.
Nou kan ik me herinneren dat ik vanmiddag bij programma's even naar XBMC audio mixer aan het kijken was.
Zag daar al mijn geluids opties enz
Daarom ben ik zojuist ook er in gegaan en nu staat er gewoon niets meer
Net of geluid opties weg zijn?
Audio bestanden geven trouwens het zelfde probleem.XBMC her-start weer op.
of er misschien iets veranderd was.
Nou kan ik me herinneren dat ik vanmiddag bij programma's even naar XBMC audio mixer aan het kijken was.
Zag daar al mijn geluids opties enz
Daarom ben ik zojuist ook er in gegaan en nu staat er gewoon niets meer
Audio bestanden geven trouwens het zelfde probleem.XBMC her-start weer op.
xbmcbuntu heb ik geditched. ER staat nu gewoon weer OpenElec op (wel de nightley met EDEN). Geluid werkt weer keurig. Ik heb nog wel het issue dat hij vastloopt bij het terugkeren naar het hoofdmenu, maar dat blijkt een bekend probleem van de Aeon MQ3 skin te zijn http://code.google.com/p/mod-skin/issues/detail?id=10 .
Maar even overgestapt op een andere skin (waarbij ik wel de achtergronden van MQ3 overgenomen heb zodat het herkenbaar blijft voor de rest van de familie)
Nu heb ik alleen dat logo.png en clearart.png bij series niet werkt. *zucht*. Thumbnails maar eens even leeggooien en kijken of dat wat oplost...
Maar even overgestapt op een andere skin (waarbij ik wel de achtergronden van MQ3 overgenomen heb zodat het herkenbaar blijft voor de rest van de familie)
Nu heb ik alleen dat logo.png en clearart.png bij series niet werkt. *zucht*. Thumbnails maar eens even leeggooien en kijken of dat wat oplost...
Nog meer mensen bij wie de hideallitems optie in de advancedsettings niet meer werkt in de officiele release van Eden? Het gaat hier om de Windows versie met Aeon nox skin btw...
[ Voor 5% gewijzigd door LiquidSmoke op 29-03-2012 22:34 ]
Dat heb ik dus ook, heb dit zowel met Openelec als met XBMCbuntu, tot op heden geen oplossing gevonden. Erg vreemd dat al je instellingen goed bewaard blijven, maar de video calibration niet.Grodor schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 13:48:
Ik draai nu al bijna 2 jaar XBMC op een Asrock ION 330. Heb net Eden geinstalleerd en werkt super. Gelijk vanuit de box![]()
Misschien dat dit iets helpt ?Exocet schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 09:42:
[...]
Dat heb ik dus ook, heb dit zowel met Openelec als met XBMCbuntu, tot op heden geen oplossing gevonden. Erg vreemd dat al je instellingen goed bewaard blijven, maar de video calibration niet.
Jelte in "[HTPC] Zotac ZBOX"
Added support for direct playback of ISO image files...
Nou mooi niet dus , speeld het begin en dan ho maar stopt gewoon.
Windows 7 xbmc eden windows versie
Mag ik je vragen of je in XBMC nog wat hebt veranderd aan de audio instellingen?thunder8 schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 09:27:
Gisteravond nog maar even snel de Final geinstalleerd met de HD-Audio ondersteuning op mijn HTPC met Win7 64bit Home Premium. Wat ik zo snel kon zien werkt alles naar behoren, maar wat me opviel is dat de audiostream blijft staan als je de film op pauze zet.
Als ik namelijk de input op digital heb staan en hij schakelt aan het begin van een film naar Dolby Digital (of iets soortgelijks) dan werkt dit dus TOT ik een keer de boel op pauze zet, daarna is hij 9/10 het geluid kwijt en krijg ik het alleen nog maar te horen als ik schakel naar analoog.
Moet echt de HTPC rebooten als ik weer digital geluid wil hebben, uit pure ellende heb ik dus al tijden mijn audio in XBMC op analoog staan
edit:
Heb het nog niet geprobeerd met de offciele Dharma trouwens maar heb weinig hoop
Heb het nog niet geprobeerd met de offciele Dharma trouwens maar heb weinig hoop
[ Voor 3% gewijzigd door Nasty Nate op 30-03-2012 14:51 ]
Zag dat er een helebool addons / plugins voor xbmc zijn.
Welke kunnen jullie aanraden? Weet dat icefilms niet meer werkt. Maar zijn er andere top addons?
Maakt niet uit welke categorie.
Welke kunnen jullie aanraden? Weet dat icefilms niet meer werkt. Maar zijn er andere top addons?
Icefilms werkt wel degelijk alleen niet meer via megaupload.G.Scholtens schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 15:28:
Zag dat er een helebool addons / plugins voor xbmc zijn.
Ik heb gewoon de Eden Final versie met de HD-Audio uitbreiding. Output via HDMI op 7.1 (heb ik namelijk ook) De exacte instellingen weet ik zo niet uit mijn hoofd, maar dit is wel de basis.Nasty Nate schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 14:50:
[...]
Mag ik je vragen of je in XBMC nog wat hebt veranderd aan de audio instellingen?
Als ik namelijk de input op digital heb staan en hij schakelt aan het begin van een film naar Dolby Digital (of iets soortgelijks) dan werkt dit dus TOT ik een keer de boel op pauze zet, daarna is hij 9/10 het geluid kwijt en krijg ik het alleen nog maar te horen als ik schakel naar analoog.
Moet echt de HTPC rebooten als ik weer digital geluid wil hebben, uit pure ellende heb ik dus al tijden mijn audio in XBMC op analoog staan
edit:
Wat ik wel VOOR de Final had, was dat na een resume de audio een beetje haperde. Iets terugspoelen helpt dan. Maar de Final heeft dit dus opgelost, aangezien hij nu de stream naar de receiver laat lopen zeg maar.
(Jouw edit: Neem aan dat je Eden bedoelt?)
Als je mijn exacte instelling wil weten, dan moet ik kijken als ik thuis ben. Stuur me maar een DM als het nodig is.
[ Voor 4% gewijzigd door thunder8 op 30-03-2012 15:41 ]
1Channel is wel een aardige vervanger voor Icefilms.ReTechNL schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 15:37:
[...]
Icefilms werkt wel degelijk alleen niet meer via megaupload.
Hier kan je de 1Channel repository en addon vinden: http://www.xbmchub.com/oldforums/viewforum.php?f=31 (binnen de addon werken putlocker and sockshare het beste als sources)
Om de subtitle addon te laten werken binnen Icefilms, zie hier: http://www.xbmchub.com/ol.../viewtopic.php?f=31&t=872
En dit is een handige toevoeging voor de 1Channel addon: http://www.xbmchub.com/ol.../viewtopic.php?f=31&t=788
De "easy install" waarnaar wordt verwezen, staat hier: http://www.xbmchub.com/ol.../viewtopic.php?f=28&t=599
en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet
HD audio is een plugin voor XBMC?!thunder8 schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 15:40:
[...]
Ik heb gewoon de Eden Final versie met de HD-Audio uitbreiding. Output via HDMI op 7.1 (heb ik namelijk ook) De exacte instellingen weet ik zo niet uit mijn hoofd, maar dit is wel de basis.
Wat ik wel VOOR de Final had, was dat na een resume de audio een beetje haperde. Iets terugspoelen helpt dan. Maar de Final heeft dit dus opgelost, aangezien hij nu de stream naar de receiver laat lopen zeg maar.
(Jouw edit: Neem aan dat je Eden bedoelt?)
Als je mijn exacte instelling wil weten, dan moet ik kijken als ik thuis ben. Stuur me maar een DM als het nodig is.
(oortjes klapperen)
Nou die moet ik iig gaan proberen, ik bedoelde idd Eden.
Ik zal die HD audio gaan proberen en als ik nog iets wil weten stuur ik een DM, dank zover!
HD audio is een patch voor de Eden release. Link staat hier wel ergens in de thread en anders op het forum van XBMC. Werkt alleen onder Windows volgens mij.
Klopt.thunder8 schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 16:12:
HD audio is een patch voor de Eden release. Link staat hier wel ergens in de thread en anders op het forum van XBMC. Werkt alleen onder Windows volgens mij.
Werkt alleen onder Windows.
Ik had er in elk geval en volgens mij anderen ook, wat problemen mee met afspelen.
Geluid dat haperde om de paar seconden.
Originele release geïnstalleerd en problemen opgelost
Thanx voor deze tip!Mr_Blobby schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 15:45:
[...]
1Channel is wel een aardige vervanger voor Icefilms.
Hier kan je de 1Channel repository en addon vinden: http://www.xbmchub.com/oldforums/viewforum.php?f=31 (binnen de addon werken putlocker and sockshare het beste als sources)
Om de subtitle addon te laten werken binnen Icefilms, zie hier: http://www.xbmchub.com/ol.../viewtopic.php?f=31&t=872
En dit is een handige toevoeging voor de 1Channel addon: http://www.xbmchub.com/ol.../viewtopic.php?f=31&t=788
De "easy install" waarnaar wordt verwezen, staat hier: http://www.xbmchub.com/ol.../viewtopic.php?f=28&t=599

Wie heeft voor mij de gouden link hoe ik een media manager als Ember in moet stellen? Ik krijg hem namelijk niet aan de praat... Of google heeft me een verouderde versie opgeleverd, of ik snap het niet.
Wil het werkend! =D
Wil het werkend! =D
Wat werkt er dan niet?
Je start het op, in de opties geef je aan waar je tvshows en films staan, je haalt de covers en nfo's binnen, klaar.
Je start het op, in de opties geef je aan waar je tvshows en films staan, je haalt de covers en nfo's binnen, klaar.
Hier kun je de versie vinden die wel af en toe wordt bijgewerktboatfreak schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 23:01:
Wie heeft voor mij de gouden link hoe ik een media manager als Ember in moet stellen? Ik krijg hem namelijk niet aan de praat... Of google heeft me een verouderde versie opgeleverd, of ik snap het niet.
Wil het werkend! =D
http://ember.purplepig.net/projects/embermm/files
Hoe je het moet instellen
http://www.howtogeek.com/...ia-collection-into-shape/
[ Voor 3% gewijzigd door MikeOO op 31-03-2012 07:36 ]
Nou het heeft wat hoofdbrekens gekost, maar ik heb eindelijk Eden op twee htpc's (asrock 330ion en zotac gf9300) en goed draaien met een centrale db en thumbs dir op mijn nas.
Hierbij mijn ervaringen:
Mysql database:
Deze is veranderd tov Dharma en zal opnieuw worden aangemaakt.
Je kunt niet zomaar je advancedsettings.xml met daarin de db gegevens overnemen want de tags voor de dbnaam zijn vervallen; <name>xbmc_video</name> en <name>xbmc_music</name> .
Let verder op dat de rechten goed staan ingesteld anders kan de db niet worden aangemaakt en dit zal resulteren in een enorm trage GUI.
Om goed in te stellen voer uit: GRANT ALL ON *.* TO 'xbmc';
NFS mounts:
In Eden kan het wel minimaal een minuut duren voordat je nfs mounts werken. Dit komt doordat Ubuntu tig keer met een nieuwe nfs versie probeert te verbinden wat niet lukt. Door het opgeven van de parameter nfsvers=3 wordt direct met oude versie verbonden en werken ze direct.
Bijv:
sudo pico /etc/fstab
192.168.1.77:/volume1/video /home/xbmc/Videos nfs nfsvers=3,rsize=8192,wsize=8192,timeo=14,intr,bg
192.168.1.77:/volume1/tv\040series /home/xbmc/TV\040Shows nfs nfsvers=3,rsize=8192,wsize=8192,timeo=14,intr,bg
192.168.1.77:/volume1/xbmc /home/xbmc/.xbmc/userdata/Thumbnails nfs nfsvers=3,rsize=8192,wsize=8192,timeo=14,intr,bg
De laatste mount is voor de Thumbnails. Op deze manier hoef je geen pathsubstitution te doen in je advancedsettings.xml
Geluid:
Mocht je geen geluid hebben, ga dan naar Programs, XBMC Audio mixer en unmute alles.
Probeer daarna de de verschillende audio instel mogelijkheden bij settings, system, audio.
Evt inloggen met putty en aplay -L draaien, kijken welke je moet hebben en dit instellen onder custom.
Bijvoorbeeld:
plughw:CARD=Intel,DEV=0
hdmi:CARD=NVidia,DEV=0
Menu geluiden:
Edit .asoundrc in de homedir en voeg toe of vervang:
pcm.!default {
type plug
slave {
pcm "hw:0,3"
rate 48000
}
}
Xbox DVD dongle als remote
Deze wordt standaard niet meer ondersteund en je moet zelf een driver compileren/installeren.
Hier staat welke handelingen nodig zijn: http://ubuntuforums.org/s...p?p=11422009&postcount=19
Daarna is het net zoals met Dharma de Lirc configuratie aanpassen.
http://wiki.xbmc.org/inde...r_XBOX_DVD-Remote_for_USB
Hierbij mijn ervaringen:
Mysql database:
Deze is veranderd tov Dharma en zal opnieuw worden aangemaakt.
Je kunt niet zomaar je advancedsettings.xml met daarin de db gegevens overnemen want de tags voor de dbnaam zijn vervallen; <name>xbmc_video</name> en <name>xbmc_music</name> .
Let verder op dat de rechten goed staan ingesteld anders kan de db niet worden aangemaakt en dit zal resulteren in een enorm trage GUI.
Om goed in te stellen voer uit: GRANT ALL ON *.* TO 'xbmc';
NFS mounts:
In Eden kan het wel minimaal een minuut duren voordat je nfs mounts werken. Dit komt doordat Ubuntu tig keer met een nieuwe nfs versie probeert te verbinden wat niet lukt. Door het opgeven van de parameter nfsvers=3 wordt direct met oude versie verbonden en werken ze direct.
Bijv:
sudo pico /etc/fstab
192.168.1.77:/volume1/video /home/xbmc/Videos nfs nfsvers=3,rsize=8192,wsize=8192,timeo=14,intr,bg
192.168.1.77:/volume1/tv\040series /home/xbmc/TV\040Shows nfs nfsvers=3,rsize=8192,wsize=8192,timeo=14,intr,bg
192.168.1.77:/volume1/xbmc /home/xbmc/.xbmc/userdata/Thumbnails nfs nfsvers=3,rsize=8192,wsize=8192,timeo=14,intr,bg
De laatste mount is voor de Thumbnails. Op deze manier hoef je geen pathsubstitution te doen in je advancedsettings.xml
Geluid:
Mocht je geen geluid hebben, ga dan naar Programs, XBMC Audio mixer en unmute alles.
Probeer daarna de de verschillende audio instel mogelijkheden bij settings, system, audio.
Evt inloggen met putty en aplay -L draaien, kijken welke je moet hebben en dit instellen onder custom.
Bijvoorbeeld:
plughw:CARD=Intel,DEV=0
hdmi:CARD=NVidia,DEV=0
Menu geluiden:
Edit .asoundrc in de homedir en voeg toe of vervang:
pcm.!default {
type plug
slave {
pcm "hw:0,3"
rate 48000
}
}
Xbox DVD dongle als remote
Deze wordt standaard niet meer ondersteund en je moet zelf een driver compileren/installeren.
Hier staat welke handelingen nodig zijn: http://ubuntuforums.org/s...p?p=11422009&postcount=19
Daarna is het net zoals met Dharma de Lirc configuratie aanpassen.
http://wiki.xbmc.org/inde...r_XBOX_DVD-Remote_for_USB
Vanmiddag maar eens xbmcbuntu geinstalleerd op mijn id41.Nu zou het mogelijk moeten zijn om te schakelen vanuit xbmcbuntu naar Linux. Weet iemand hoe je dit kan doen?
http://specs.tweak.to/6635
Het probleem had ik ook, xmbc bleef dan hangen.
Heb toen de map userdata verplaats en toen werkte het wel.
C:\Users\user\AppData\Roaming\XBMC\user data
Heb toen de map userdata verplaats en toen werkte het wel.
C:\Users\user\AppData\Roaming\XBMC\user data
stefve1 schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 20:12:
Hallo
...
Debug log:
Kan iemand mij helpen?
|2600k|Asus 290|
Exit XBMC en je komt op de Linux desktop. Login met XBMC en password blanco laten. Je kunt vervolgens nog makkelijker switchen tussen desktop en XBMC. Ik heb echter geen geluid op de desktop, zodat ik ook geen Uitzending Gemist daar kan kijken (of luisteren beter). In XBMC heb ik wel geluid. Weet iemand hoe je dat moet oplossen. Ik vind op de desktop ook geen instellingen voor audio/geluid.Stampre schreef op zaterdag 31 maart 2012 @ 20:26:
Vanmiddag maar eens xbmcbuntu geinstalleerd op mijn id41.Nu zou het mogelijk moeten zijn om te schakelen vanuit xbmcbuntu naar Linux. Weet iemand hoe je dit kan doen?
Al mijn DVD rips staan in ISO format en dit werkt gewoon al heel lang zo. heb ze zelfs omgezet van mappen naar ISO's omdat dit gemakkelijker werkt voor die reden.Theodor schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 14:48:
Added support for direct playback of ISO image files...
Page intentionally left blank.
Voor de geïnteresseerde, er is een soort van dual audio patch voor XBMC Eden beschikbaar.
Ben zelf aan het proberen hem in OpenELEC mee te bakken.
Hier de aangepaste XBMC source t.b.v. OpenELEC http://dl.dropbox.com/u/6...source/xbmc-11.0.1.tar.xz
http://forum.xbmc.org/showthread.php?tid=86038
Ben zelf aan het proberen hem in OpenELEC mee te bakken.
Hier de aangepaste XBMC source t.b.v. OpenELEC http://dl.dropbox.com/u/6...source/xbmc-11.0.1.tar.xz
http://forum.xbmc.org/showthread.php?tid=86038
[ Voor 29% gewijzigd door schumi2004 op 03-04-2012 11:52 ]
voor mij is xbmc niet nieuw, maar xbmcbuntu wel.
Ik vroeg me af als ik xbmxlive/buntu als os op mijn htpc installeer, zijn er met dit os dan ook mogelijkheden om met mijn windows pc bestanden er naartoe te kopieeren en evt ook terug over het netwerk?
Misschien een gekke vraag hoor, maar dat is voor mij wel een vereiste.
Ik vroeg me af als ik xbmxlive/buntu als os op mijn htpc installeer, zijn er met dit os dan ook mogelijkheden om met mijn windows pc bestanden er naartoe te kopieeren en evt ook terug over het netwerk?
Misschien een gekke vraag hoor, maar dat is voor mij wel een vereiste.
Ik wordt een beetje moe van dat XBMC steeds crasht en dan zonder touchscreen-calibration herstart. En vervolgens dus prima werkt. Ik wil gewoon m'n touchscreen werkend!
Iemand al iets van een workaround daarvoor gevonden?
Iemand al iets van een workaround daarvoor gevonden?
Ik heb een probleem met mijn Broadcom Crystal HD chip. Mijn laptop is net iets te traag om 1080p materiaal zelf goed af te spelen. Dus een Crystal HD chip aangeschaft. Echter loopt het beeld in XBMC nog steeds schokkerig bij full hd films. Als ik dezelfde Full hd chip in windows media player wil afspelen loopt het super smooth. Ik heb de chip op enable staan in de interface van XBMC. Iemand een oplossing? Ik kom met google niet verder.
XBMC 11.0 op Windows 7
Core Duo 2130 1.8ghz
2gb intern geheugen
500gb 7200rpm hdd
Broadcom crystal hd chip
XBMC 11.0 op Windows 7
Core Duo 2130 1.8ghz
2gb intern geheugen
500gb 7200rpm hdd
Broadcom crystal hd chip
Verwijderd
Na verschillende instellingen te hebben getest kan ik nu goed mijn video materiaal goed afspelen in XBMC onder Windows 7, echter ondervind ik nog steeds een probleem met HD materiaal.
Het beeld wordt in zijn geheel wel vloeiend afgespeeld (na het inschakelen van "Verversingsfrequentie scherm aanpassen aan video") alleen zie je "trekkend" beeld rond personage's in de film wanneer de achtergrond beweegt. Bij een snel bewegende achtergrond soms zelfs blokkerig beeld rondom de personage's. Ook zie ik trekkend beeld in de buitenste randen.
XBMC 11 draait onder Windows 7 Ultimate.
Systeem: AMD A8-3870 met Radeon HD Graphics, 4Gb geheugen.
Het in en uitschakelen van DXVA2 maakt geen verschil, SD materiaal speel in zijn algemeen goed af.
Wie kan mijn helpen met dit probleem?
Het beeld wordt in zijn geheel wel vloeiend afgespeeld (na het inschakelen van "Verversingsfrequentie scherm aanpassen aan video") alleen zie je "trekkend" beeld rond personage's in de film wanneer de achtergrond beweegt. Bij een snel bewegende achtergrond soms zelfs blokkerig beeld rondom de personage's. Ook zie ik trekkend beeld in de buitenste randen.
XBMC 11 draait onder Windows 7 Ultimate.
Systeem: AMD A8-3870 met Radeon HD Graphics, 4Gb geheugen.
Het in en uitschakelen van DXVA2 maakt geen verschil, SD materiaal speel in zijn algemeen goed af.
Wie kan mijn helpen met dit probleem?
Ik ben ook al een poosje opzoek naar aanleiding van je post maar kom tot de enige conclusie dat het op XBMC in ieder geval niet mogelijk is.eehbiertje schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 23:15:
ik heb ergens gezien dat mensen videopreviews hebben (dat ipv een background image/poster) de video begint te spelen bij bijv tv series.. weet iemand zo hoe deze add on heet of hoe je dat instelt?
ik loop al 2 uur te zoeken maar kan en het filmpje niet weer vinden en niet echt informatie hierover vinden
Wat ik dan wel gevonden heb is dit http://vimeo.com/26122738
Gevonden uit dit topic http://forum.xbmc.org/showthread.php?tid=106498
In het kort, pak een sample en save elke frame als jpg en m.b.v. showmix krijg je dan het effect uit filmpje.
uitleg: http://forum.xbmc.org/sho...6498&pid=850505#pid850505
edit:
Nu zei ik dat het niet mogelijk was maar cirrus skin schijnt een dergelijk iets te hebben als ik deze post geloven moet. http://forum.xbmc.org/sho...2066&pid=921194#pid921194
filmpje YouTube: Dream.avi
[ Voor 13% gewijzigd door schumi2004 op 01-04-2012 15:37 ]
Interessant, ik heb net hetzelfde. Erg vervelend want ik de gewoonte de televisie regelmatig uit te schakelen en de HTPC te laten opstaan. Ook als je hem even in suspend gooit komt die terug met dat leuke kruisje in het midden van je scherm. Verder is er wel geen enkel probleem. Ik gebruik xbmcbuntu 11.0 en draai het op AMD Lano A6. Iemand enig idee hoe je hiervan af geraakt?Robert H schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 09:17:
[...]
Bij mij zie ik vaak dat kruisje als ik eerst de htpc opstart en daarna pas de tv, ik denk dat dit met de resolutie of overschakeling naar een ander beeldformaat te maken heeft
Daarnaast heb ik ook opgemerkt dat er wat artefacten zijn in het beeld als de camera snel draait. Het beeld lijkt dan horizontaal opgedeeld te worden in 3,4 grote blokken die niet perfect gesynct zijn. In Windows heb ik hier helemaal geen last van. Kan ik de graka drivers nog updaten ofzo?
(dit staat los van wat je afspeelt, SD, HD of flash) het probleem is steeds aanwezig bij snelle camera bewegingen.
[ Voor 5% gewijzigd door Lunacy op 01-04-2012 16:53 ]
Da's de standaard X cursor voor zover ik weet. Denk niet dat je dat kan wegmoffelen.
Edit: jouw probleem heet tearing, en dat kan je tegengaan door vsync in te schakelen in Xbmc.
Edit: jouw probleem heet tearing, en dat kan je tegengaan door vsync in te schakelen in Xbmc.
[ Voor 36% gewijzigd door Borromini op 01-04-2012 17:06 ]
Dat kan toch niet de bedoeling zijn dat die verschijnt nadat je je monitor/tv aan en uit schakelt?Borromini schreef op zondag 01 april 2012 @ 16:55:
Da's de standaard X cursor voor zover ik weet. Denk niet dat je dat kan wegmoffelen.
Ik ben nog geen gebruiker van XBMC, maar ik ben van plan mijn 10 jaar oude breedbeeld CRT toch maar eens te vervangen door een TV met 3d ondersteuning (waarschijnlijk passief). Hierbij wil ik dan een HTPC met XBMC draaien. Voor 2D volstaat een simpel nettop apparaatje, maar voor 3D weet ik het niet. Volgens mij zou het niet uit moeten maken, aangezien passief 3D het 3D beeld in 1 fullHD frame propt, maar ik wil het graag zeker weten, dus vraag ik het hier
Dit topic is gesloten.
Let op:
~~~[html]Let op!!
Als je een vraag stelt, vergeet dan niet:
- Eerst in de debug logging te kijken (eventueel mee te posten via http://www.xbmclogs.com/)!
- Het besturingssysteem te vermelden (OSX, Linux, Windows, ATV, iOS, Android, Raspberry Pi).
- Eventuele informatie als de versie (SVN, Stable, Nightly, XBMC Buntu, OpenELEC etc)
- Eventueel skin versie.
Let a.u.b. ook op met zaken waarvan de legaliteit in twijfel getrokken kan worden (add-ons en bijbehorende sites). Zie ook het algemeen beleid.~~~[/html]
~~~[html]Let op!!
Als je een vraag stelt, vergeet dan niet:
- Eerst in de debug logging te kijken (eventueel mee te posten via http://www.xbmclogs.com/)!
- Het besturingssysteem te vermelden (OSX, Linux, Windows, ATV, iOS, Android, Raspberry Pi).
- Eventuele informatie als de versie (SVN, Stable, Nightly, XBMC Buntu, OpenELEC etc)
- Eventueel skin versie.
Let a.u.b. ook op met zaken waarvan de legaliteit in twijfel getrokken kan worden (add-ons en bijbehorende sites). Zie ook het algemeen beleid.~~~[/html]