[ervaringen] Kodi (voorheen XBMC Media Center) - Deel XV Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 32 ... 146 Laatste
Acties:
  • 1.081.040 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Lunacy schreef op zondag 01 april 2012 @ 16:57:
[...]

Dat kan toch niet de bedoeling zijn dat die verschijnt nadat je je monitor/tv aan en uit schakelt?
Misschien dat de HDMI-uitgang wordt uitgeschakeld, en daarmee ook de X server. Ik heb dat probleem in ieder geval niet hier (ook niet als ik vanuit suspend to RAM terug opstart). Xorg-server 1.11 met Catalyst 12.3.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-10 10:02
Heb sinds gisteren dan eindelijk de htpc in elkaar. Win7 met XBMC Eden final. Alles verloopt prima. Echter het downloaden via couchpotato nog niet.

Sabnzbd geinstalleerd en deze moet na mijn weten goed werken.
Couchpotato ben NZB heb ik aangevinkt dat hij Sabnzbd moet gebruiken. Maar zodra ik nu een film zoek word hij niet door gestuurd. Bij het provider gedeelte heb ik nog niks ingevuld moet dit wel? Zie hierover namelijk niks in de handleidingen op internet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eehbiertje
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 03-10 11:44
schumi2004 schreef op zondag 01 april 2012 @ 15:33:
[...]

Ik ben ook al een poosje opzoek naar aanleiding van je post maar kom tot de enige conclusie dat het op XBMC in ieder geval niet mogelijk is.

Wat ik dan wel gevonden heb is dit http://vimeo.com/26122738
Gevonden uit dit topic http://forum.xbmc.org/showthread.php?tid=106498

In het kort, pak een sample en save elke frame als jpg en m.b.v. showmix krijg je dan het effect uit filmpje.

uitleg: http://forum.xbmc.org/sho...6498&pid=850505#pid850505

edit:
Nu zei ik dat het niet mogelijk was maar cirrus skin schijnt een dergelijk iets te hebben als ik deze post geloven moet. http://forum.xbmc.org/sho...2066&pid=921194#pid921194
filmpje YouTube: Dream.avi
oke nu wordt je misschien flauw.. maar heb dus terug gevonden wat ik bedoelde 8)7 YouTube: XBMC Demo op het eind zie je die film spelen maar hij had dus gewoon tab gedrukt... 8)7 ik was dus echt in de veronderstelling dat hij dus de serie liet beginnen in de preview window :(

maargoed dit gezegd misschien een leuk project voor iemand (als ik het zelf zou kunnen zou ik het zeker doen)

[ Voor 18% gewijzigd door eehbiertje op 01-04-2012 19:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisism
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 29-01 23:41
Ik weet niet wat het is met eden, maar hij is zooooooooo traag. Vooral bij het openen van file lists/library en het starten van een film. Voordat de film daadwerkelijk start ben ik zo weer een minuut verder. Vervolgens duurt het nog eventjes voordat het beeld komt. Lijkt niet specifiek bij alleen bepaalde bestandstypen.
Hij ziet er wel slick uit, maar hij mag wel wat sneller reageren, zoals bij Dharma. Ik draai hem op een Asrock ION 330.

ChrisIsm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-10 16:25
Vreemd. Hier absoluut geen last van traagheid (ik draai hem al tijden via de repo's van Opdenkamp, die er PVR functionaliteit aan toegevoegd heeft).

Ook de final doet het hier gewoon lekker.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanWalsum
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22:27
vanWalsum schreef op zondag 01 april 2012 @ 13:19:
Ik heb een probleem met mijn Broadcom Crystal HD chip. Mijn laptop is net iets te traag om 1080p materiaal zelf goed af te spelen. Dus een Crystal HD chip aangeschaft. Echter loopt het beeld in XBMC nog steeds schokkerig bij full hd films. Als ik dezelfde Full hd chip in windows media player wil afspelen loopt het super smooth. Ik heb de chip op enable staan in de interface van XBMC. Iemand een oplossing? Ik kom met google niet verder.

XBMC 11.0 op Windows 7
Core Duo 2130 1.8ghz
2gb intern geheugen
500gb 7200rpm hdd
Broadcom crystal hd chip
Ik ben er achter dat hij na het aanpassen van wat instellingen toch gebruik maakt van de Crystal HD chip. Echter loopt het beeld dus schokkerig. In windows media player en media player classic gaat het perfect, zonder schokken. De pc kan het dus hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:13
chrisism schreef op zondag 01 april 2012 @ 22:03:
Ik weet niet wat het is met eden, maar hij is zooooooooo traag. Vooral bij het openen van file lists/library en het starten van een film. Voordat de film daadwerkelijk start ben ik zo weer een minuut verder. Vervolgens duurt het nog eventjes voordat het beeld komt. Lijkt niet specifiek bij alleen bepaalde bestandstypen.
Hij ziet er wel slick uit, maar hij mag wel wat sneller reageren, zoals bij Dharma. Ik draai hem op een Asrock ION 330.
Gebruik je een locale db, of mysql?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisism
eymey schreef op zondag 01 april 2012 @ 22:05:
Vreemd. Hier absoluut geen last van traagheid (ik draai hem al tijden via de repo's van Opdenkamp, die er PVR functionaliteit aan toegevoegd heeft).

Ook de final doet het hier gewoon lekker.
Het is ook vooral in library mode. Elke keer als ik switch van folder, naar een show ga, of een film start.
En krijg mijn geluid ook niet goed. Bij dts en 5.1 hoor ik meestal niks. Op mn spdif/optisch is het aardig stil. Zet ik m op analoog dan hoor ik alleen de muziek kanalen van de film en de audio gesproken tekst is niet echt aanwezig. HDMI wil zo af en toe wel wat geluid geven. Drama.

ChrisIsm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisism
Fire69 schreef op zondag 01 april 2012 @ 22:23:
[...]

Gebruik je een locale db, of mysql?
mysql externe server, deed t perfect in Dharma. Heb hem ook direct op ip adres ingesteld, dus niet met host naam.
Verklaart overigens nog niet dat het zo lang duurt voordat de film/show start en dat het dan nog eens zo lang duurt voordat ik beeld zie (geluid doet t dan wel al indien t stereo of ac3 is, zie vorige post)

[ Voor 27% gewijzigd door chrisism op 01-04-2012 22:27 ]

ChrisIsm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EN-IS
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:55
Weet iemand toevallig of het volgende uberhaupt mogelijk is;

films en tv series worden alfabetisch weergegeven, alleen er zijn genoeg films en series die met THE beginnen, dus als een film bijvoorbeeld The American heet, wordt deze bij de A gezet, dit is voor sommigen misschien logisch, alleen prefereer ik dat deze gewoon bij de alfabetisch volgorde van T verschijnt, een oplossing kon ik via google/xbmc niet vinden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

chrisism schreef op zondag 01 april 2012 @ 22:25:
Verklaart overigens nog niet dat het zo lang duurt voordat de film/show start en dat het dan nog eens zo lang duurt voordat ik beeld zie (geluid doet t dan wel al indien t stereo of ac3 is, zie vorige post)
Er zijn anders legio klachten over trage databases bij Xbmc-upgrades ;).

Exporteer je bibliotheek, sla ze ergens op, wis al je databases in MySQL, laat Xbmc zelf nieuwe databases aanmaken, en importeer je bibliotheek. Kost wat tijd, maar je hoeft er niet op te zitten kijken, en je speelt niks kwijt.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 27-09 17:17
EN-IS schreef op zondag 01 april 2012 @ 23:21:

films en tv series worden alfabetisch weergegeven, alleen er zijn genoeg films en series die met THE beginnen, dus als een film bijvoorbeeld The American heet, wordt deze bij de A gezet, dit is voor sommigen misschien logisch, alleen prefereer ik dat deze gewoon bij de alfabetisch volgorde van T verschijnt, een oplossing kon ik via google/xbmc niet vinden. :)
Ergens in de settings kan je dit aan/uitzetten. Iets met `sort...definite articles'...
Kwam het gister nog tegen maar kan me niet meer exact herinneren waar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kefding
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 03-10 13:22
EN-IS schreef op zondag 01 april 2012 @ 23:21:

Als het goed is kan dat via Settings>Appearance>File Lists> Ignore particles.
Die staat nu dan denk ik aan, als je die uitzet zou het goed moeten komen :)

Last.FM | Trakt.TV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grodor
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:32
Ik ga dat zeker even proberen. Bedankt voor de tip.

Ik heb nog een ander probleem met mijn remote. Ik heb een Windows MCE remote met USB IR receiver. Sinds eden final lijkt het erop dat de remote werkt. Maar na een shutdown moet ik de power cord uit de HTPC lostrekken en weer inpluggen om de IR receiver weer werkend te krijgen. Het lijkt erop dat dit niet altijd hoeft. Maar vaak gaat het ledje op de IR receiver niet branden. Een simpele uit- en inplug actie van de USB IR Receiver heeft geen effect.

No coffee, no nothing!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisism
Borromini schreef op zondag 01 april 2012 @ 23:43:
[...]

Er zijn anders legio klachten over trage databases bij Xbmc-upgrades ;).

Exporteer je bibliotheek, sla ze ergens op, wis al je databases in MySQL, laat Xbmc zelf nieuwe databases aanmaken, en importeer je bibliotheek. Kost wat tijd, maar je hoeft er niet op te zitten kijken, en je speelt niks kwijt.
Ja, dat heb ik dus al gedaan omdat ik mn thumbs cache was vergeten te backuppen. Was toen nog erger, maar nu met mn nieuwe db alsnog niet veel sneller dus. In ieder geval wel mn correcte thumbs weer terug.

Iemand al goede geluidsinstellingen voor asrock ion 330 (oude)? Krijg nog steeds niet goed mn geluid over de optical. Gooit wat kanalen door elkaar waardoor ik alleen de muziek kanaal hoor als ik m op analoog zet (geen spraak). HDMI direct op tv geeft mij alleen geluid bij stereo audio. DTS etc. is stil op zowel HDMI als spdif/optical setting.
Ik heb nu maar de asoundrc van http://www.xbmcfreak.nl/x...f-en-hdmi-tegelijkertijd/. Die werkte perfect onder Dharma, maar nu dus bovenstaand probleem.

ChrisIsm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
chrisism schreef op zondag 01 april 2012 @ 22:25:
[...]

mysql externe server, deed t perfect in Dharma. Heb hem ook direct op ip adres ingesteld, dus niet met host naam.
Probeer dit eens:
http://www.linuxask.com/q...-hostname-lookup-in-mysql

Mijn source is ook op ip-adres, maar toch moest ik bovenstaande aanpassen of het duurte minutenlang voor ik in mijn Library geraakte...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisism
Fire69 schreef op maandag 02 april 2012 @ 16:50:
[...]

Probeer dit eens:
http://www.linuxask.com/q...-hostname-lookup-in-mysql

Mijn source is ook op ip-adres, maar toch moest ik bovenstaande aanpassen of het duurte minutenlang voor ik in mijn Library geraakte...
Whaaa, super bedankt! _/-\o_ _/-\o_
Dit doet het geweldig. Had mn mysql wel op een windows server draaien, maar ik heb gelijk nog wat dingen aangepast. Nu werkt het weer super. Ook het starten van videos gaat weer direct, wat ik wel vreemd vind, aangezien ik niet weet wat hij daarvan dan uit de db moet halen. Bizar dat dit zoveel scheelt, terwijl ik gewoon direct op ip adres verbinding had.

Nu moet ik nog mn geluid goed voor elkaar krijgen en ben ik weer een tevreden man.
thnx!

ChrisIsm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EN-IS
Snippo schreef op zondag 01 april 2012 @ 23:50:
Ergens in de settings kan je dit aan/uitzetten. Iets met `sort...definite articles'...
Kwam het gister nog tegen maar kan me niet meer exact herinneren waar...
Kefding schreef op zondag 01 april 2012 @ 23:51:
Als het goed is kan dat via Settings>Appearance>File Lists> Ignore particles.
Die staat nu dan denk ik aan, als je die uitzet zou het goed moeten komen :)
Top, dit was em! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Je kan de lijst in principe zelf ook bewerken, maar dan moet je aan de gang met de configuratiebestanden zelf denk ik (of de skin).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Ik heb nu wel iets heel vreemds aan de hand.
Als ik een mkv start op de atv2, krijg ik de eerst 5-10 seconden alleen artefacts en zo. Daarna speelt de film perfect.
Start ik dezelfde films op een windows-xmbc, dan doen ze het helemaal perfect. :/

Kan ik op 1 of andere manier een mkv checken of deze helemaal in orde is? Zo weet ik zeker of het aan de files of aan de atv2 ligt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisism
Fire69 schreef op maandag 02 april 2012 @ 22:23:
Ik heb nu wel iets heel vreemds aan de hand.
Als ik een mkv start op de atv2, krijg ik de eerst 5-10 seconden alleen artefacts en zo. Daarna speelt de film perfect.
Start ik dezelfde films op een windows-xmbc, dan doen ze het helemaal perfect. :/

Kan ik op 1 of andere manier een mkv checken of deze helemaal in orde is? Zo weet ik zeker of het aan de files of aan de atv2 ligt...
Niet nog een plesk er naast? Of meerdere mkvs?

ChrisIsm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
plesk?

Ik heb het met een hele hoop mkv's. Kan me niet voorstellen dat ik het nog niet zou gemerkt hebben vroeger moest het echt aan de files liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisism
Fire69 schreef op maandag 02 april 2012 @ 22:51:
plesk?

Ik heb het met een hele hoop mkv's. Kan me niet voorstellen dat ik het nog niet zou gemerkt hebben vroeger moest het echt aan de files liggen.
sorry, plex bedoelde ik. In ieder geval een andere player op de atv om mee te checken.
Lijkt wel een soort buffering probleem ofzo, omdat het alleen in het begin is.

[edit]
net nog even gevraagd aan een collega, die zegt ook dat het waarschijnlijk buffer problemen is, omdat hij zoweinig geheugen heeft en het streamt. Hij zei ook iets over een patch/update daarvoor bij http://www.xbmcfreak.nl
[edit]

[ Voor 22% gewijzigd door chrisism op 03-04-2012 09:46 ]

ChrisIsm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
Heb twee vragen over xbmc eden onder windows 7.

1. Heb nu bijvoorbeeld de naam Video's in de menu balk. Kan ik hier ook FILMS en SERIES van maken?

2. Als ik nu Videos open, krijg ik de films in een lijst te zien. Maar ik wil dus de covers etc. zien. Heb als scraper moviemeter gedownload. Maar krijg dus niks te zien. Heb de handleiding van xbmcfreaks.nl gevolgd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-09 11:20

thunder8

Het gedonder begint weer.

G.Scholtens schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 11:33:

1. Heb nu bijvoorbeeld de naam Video's in de menu balk. Kan ik hier ook FILMS en SERIES van maken?

2. Als ik nu Videos open, krijg ik de films in een lijst te zien. Maar ik wil dus de covers etc. zien. Heb als scraper moviemeter gedownload. Maar krijg dus niks te zien. Heb de handleiding van xbmcfreaks.nl gevolgd.
Beetje afhankelijk welke skin je hebt, maar de meeste hebben een groep: Movies en Series. Die moet je waarschijnlijk nog apart activeren in het skins menu. Als je die activeert, kan je in die groepen ook aangeven hoe je de weergave wil hebben. Sommige skins bieden je de mogelijkheid om zeer uitgebreide nieuwe groepen te maken.

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTjuk
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07-10 18:59
G.Scholtens schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 11:33:

Library mode aanzetten.

[PSN: DeTjuK] Follow your instinct, no one beats you with character and balls.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
thunder8 schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 12:10:
[...]

Beetje afhankelijk welke skin je hebt, maar de meeste hebben een groep: Movies en Series. Die moet je waarschijnlijk nog apart activeren in het skins menu. Als je die activeert, kan je in die groepen ook aangeven hoe je de weergave wil hebben. Sommige skins bieden je de mogelijkheid om zeer uitgebreide nieuwe groepen te maken.
Gebruik de Aeon skin. Zal vanavond eens kijken of ik series kan activeren, deze staat namelijk standaard niet aan.

Maar kan ik die naam Video's ook veranderen in Movies of films?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTjuk
G.Scholtens schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 12:13:
Maar kan ik die naam Video's ook veranderen in Movies of films?
Door deze groepen aan te zetten in de settings van je skin, komen deze groepen te voorschijn op je hoofdscherm.

Dus naast Videos krijg je dan ook Movies en eventueel Series te zien.

Zo kun je andere zaken weer uitzetten, Programs en Weather bijvoorbeeld.

In het begin is het gewoon een kwestie van de vele instelmogelijkheden doorspitten. Succes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
DeTjuk schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 12:40:
[...]

Door deze groepen aan te zetten in de settings van je skin, komen deze groepen te voorschijn op je hoofdscherm.

Dus naast Videos krijg je dan ook Movies en eventueel Series te zien.

Zo kun je andere zaken weer uitzetten, Programs en Weather bijvoorbeeld.

In het begin is het gewoon een kwestie van de vele instelmogelijkheden doorspitten. Succes :)
Haha ja die instelmogelijkheden zijn er genoeg. Totaal geen idee waar ik nog moet zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTjuk
G.Scholtens schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 12:48:
Haha ja die instelmogelijkheden zijn er genoeg. Totaal geen idee waar ik nog moet zoeken.
De ene skin is de andere ook niet. Ik draai met de standaard skin. De Aeon skin zou op bepaalde onderdelen anders 'werken' qua instellingen en benamingen. Kwestie van proberen/testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online
In aeon nox kan je in ieder geval eigen favorieten in je hoofdmenu zetten. Weet niet zeker of dit ook in confluence kan. Een goede om te beginnen is altijd skin settings ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
Aangezien ik couchpotato nog niet aan de praat heb. Is het ook mogelijk om gewoon spotnet te gebruiken? Althans gebruik normaal windows icm xbmc? Spotnet kan ik laten downloaden naar mijn movie map. XBMC haalt zelf de metadata op toch icm de scraper? Trailers kunnen weer via de trailer addon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
chrisism schreef op maandag 02 april 2012 @ 23:01:
[...]

sorry, plex bedoelde ik. In ieder geval een andere player op de atv om mee te checken.
Lijkt wel een soort buffering probleem ofzo, omdat het alleen in het begin is.

[edit]
net nog even gevraagd aan een collega, die zegt ook dat het waarschijnlijk buffer problemen is, omdat hij zoweinig geheugen heeft en het streamt. Hij zei ook iets over een patch/update daarvoor bij http://www.xbmcfreak.nl
[edit]
Dan moet het een bug zijn in de Eden-release, want tot een paar dagen geleden heb ik er nooit last van gehad.
We zien wel, ik zoek nog wat verder. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
  • Laatst online: 22:41
Een tijdje geleden heb ik (o.a. via dit topic) een HTPC samengesteld en die draait nu dan ook op mijn slaapkamertje. Er zit een Core i3 2525 in, wat volgens dit forum (en andere fora) genoeg moet zijn om 1080p aan te kunnen. Maar je raad het al, ik heb duseen probleem met het afspelen van 1080p content. Vooral wanneer er sprake is van panning en er dus veel frames geladen moeten worden. Ik draai XBMCbuntu Eden, en alles is geüpdatet naar de laatste versie.

Wat ik zelf al heb gedaan is een aantal internetfora afgestruimd, o.a. het XBMC forum, maar daar is echter weinig concrete informatie te vinden. Zou het misschien aan de drivers van mijn IGP kunnen liggen? Ik dacht zelf dat die ingebakken zitten in de distro, maar misschien zijn er mensen die er wat meer verstand van hebben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 03:36

Firesphere

Yoshis before Hoshis

oohh schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 21:37:
Er zit een Core i3 2525 in, wat volgens dit forum (en andere fora) genoeg moet zijn om 1080p aan te kunnen. Maar je raad het al, ik heb duseen probleem met het afspelen van 1080p content. Vooral wanneer er sprake is van panning en er dus veel frames geladen moeten worden. Ik draai XBMCbuntu Eden, en alles is geüpdatet naar de laatste versie.
Dat is vreemd, ik draai Eden op een ATi 6600 ofzo, met een AMD Athlon 2000+ met 1G RAM, en geen problemen met HD.

Kun je een algemene top-output geven? Misschien is er een memory-hog aanwezig?

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
  • Laatst online: 26-08 08:57
Ik ben een beetje aan het spelen met de verschillende skins in XBMC op mijn mac (nog niet heel lang een mac gebruiker). Nou wil ik mijn library leeg hebben dus dacht ik op zoek te gaan naar de userdata folder. Schiet mij maar lek, maar ik kan die dus niet vinden. Zou ergens te vinden moeten zijn via Computer => Users => 'user' => Library. en daar gaat het mis. Ik heb die folder niet. Ik heb wel op andere plekken library staan (iets hoger niveau) waar bijvoorbeeld applicatie support te vinden is, maar ook daar geen map xbmc. Wat doe ik in vredesnaam verkeerd (draai op Lion).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voor de OpenELEC gebruikers onder ons.

Heeft me de nodige tijd gekost om in OE te krijgen maar hier dan Eden met Dual Audio ondersteuning welke hier beschreven wordt. http://forum.xbmc.org/showthread.php?tid=86038
(was een leerzaam traject moet ik zeggen)

Afbeeldingslocatie: http://cspzqa.bay.livefilestore.com/y1pezAhboa4Pful7YBzi3sUubs8QDtpVpz7ut9kJ9KGkho57i-9KZpk4utayICA2G2oUoMuu6L3fizbu4UYNz_J6LQTwDK3FciB/XBMC-DA-0e.jpg?psid=1

Werkt als een tiet moet ik zeggen.

Fusion, Generic en ION builds.
http://www.4shared.com/fo.../OpenELEC_Dual_Audio.html
(Als iemand andere build hebben moet geef maar gil, compileer ik hem voor je)

[ Voor 19% gewijzigd door schumi2004 op 11-04-2012 15:23 . Reden: url aangepast, meerdere builds beschikbaar. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Een tijdje geleden heb ik (o.a. via dit topic) een HTPC samengesteld en die draait nu dan ook op mijn slaapkamertje. Er zit een Core i3 2525 in, wat volgens dit forum (en andere fora) genoeg moet zijn om 1080p aan te kunnen. Maar je raad het al, ik heb duseen probleem met het afspelen van 1080p content. Vooral wanneer er sprake is van panning en er dus veel frames geladen moeten worden. Ik draai XBMCbuntu Eden, en alles is geüpdatet naar de laatste versie.

Wat ik zelf al heb gedaan is een aantal internetfora afgestruimd, o.a. het XBMC forum, maar daar is echter weinig concrete informatie te vinden. Zou het misschien aan de drivers van mijn IGP kunnen liggen? Ik dacht zelf dat die ingebakken zitten in de distro, maar misschien zijn er mensen die er wat meer verstand van hebben ;)
VA-API ingeschakeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
Firesphere schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 21:41:
[...]

Dat is vreemd, ik draai Eden op een ATi 6600 ofzo, met een AMD Athlon 2000+ met 1G RAM, en geen problemen met HD.

Kun je een algemene top-output geven? Misschien is er een memory-hog aanwezig?
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
top - 21:52:05 up  2:29,  1 user,  load average: 0.00, 0.03, 0.05
Mem:   8177552k total,  4111376k used,  4066176k free,    16676k buffers
Swap:  8296444k total,        0k used,  8296444k free,  3802756k cached

PID USER      PR  NI  VIRT  RES  SHR S %CPU %MEM    TIME+  COMMAND
 1301 thomas    20   0  819m  85m  13m S   15  1.1   8:48.87 xbmc.bin
  948 root      20   0 28444 9760 3440 S    1  0.1   0:18.12 Xorg
   45 root      20   0     0    0    0 S    0  0.0   0:01.95 kworker/u:2
  916 thomas    20   0  193m  20m 3756 S    0  0.3   0:25.77 python
 1239 thomas    20   0  248m  49m 3468 S    0  0.6  15:36.59 sabnzbdplus
 1852 thomas    20   0  2812 1124  864 R    0  0.0   0:00.07 top
    1 root      20   0  3452 1868 1168 S    0  0.0   0:01.06 init
    2 root      20   0     0    0    0 S    0  0.0   0:00.00 kthreadd
    3 root      20   0     0    0    0 S    0  0.0   0:00.21 ksoftirqd/0
    6 root      RT   0     0    0    0 S    0  0.0   0:00.00 migration/0
    7 root      RT   0     0    0    0 S    0  0.0   0:00.00 migration/1
    8 root      20   0     0    0    0 S    0  0.0   0:01.13 kworker/1:0
    9 root      20   0     0    0    0 S    0  0.0   0:00.06 ksoftirqd/1
   11 root      RT   0     0    0    0 S    0  0.0   0:00.00 migration/2
   13 root      20   0     0    0    0 S    0  0.0   0:00.52 ksoftirqd/2
   14 root      RT   0     0    0    0 S    0  0.0   0:00.00 migration/3
   15 root      20   0     0    0    0 S    0  0.0   0:00.00 kworker/3:0
   16 root      20   0     0    0    0 S    0  0.0   0:00.17 ksoftirqd/3
   17 root       0 -20     0    0    0 S    0  0.0   0:00.00 cpuset

total       used       free     shared    buffers     cached
Mem:       8177552    4111236    4066316          0      16708    3802812
-/+ buffers/cache:     291716    7885836
Swap:      8296444          0    8296444

Hier zijn de 'free' output en de 'top' output. Ik heb verder geen idee waar ik naar moet kijken...
VA-API en VDPAU zijn ingeschakeld. Verder staat de render method op Auto detect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-10 11:31

Heeft niks met de load te maken, maar dit klinkt heel erg als telecine judder. Juist telecine judder wordt bij langzame panning heel erg duidelijk. Dat heeft niks met het aantal frames te maken. Die is immers constant. Telecine judder is eigenlijk de mismatch tussen de refresh rate (standaard 60Hz) en het aantal frames per seconde van het filmmateriaal (doorgaans 24/1,001 =~ 23,976fps =~ 24p). Reken zelf maar na; 24 frames kun je nooit 'egaal' over een frequentie van 60Hz verspreiden. De techniek die dan wordt toegepast heel 3:2 pulldown: frame A wordt 3 keer weergegeven, frame B 2 keer, frame C weer 3 keer, enz enz. Dit heeft telecine judder tot gevolg.

Ik raad je aan je output op 24p te enablen en "match refresh rate to video" in te schakelen. Dan draaien de interface en eventuele NTSC-uitzendingen netjes op 60fps en draait filmmateriaal zonder judder op 24p. Ik had wel gelezen dat er mogelijkerwijs problemen waren of zijn met de IGP en 24p, dus dat zul je even moeten opzoeken. Met een i3 kun je wellicht ook softwarematig decoden, al is dat wel een stuk minder zuinig.

Voor degenen die erin geïnteresseerd zijn: deze xorg.conf werkt perfect met mijn NVidia G210, GT430 en GTX550

Section "Device"
    Identifier  "nvidia"
    Driver      "nvidia"
    Option      "DynamicTwinView"       "false"
    Option      "HWCursor"              "false"
    Option      "ModeDebug"             "true"

Option      "ModeValidation"        "NoVesaModes, NoXServerModes, NoVertRefreshCheck"
    Option      "ExactModeTimingsDVI"   "true"
    Option      "FlatPanelProperties"   "Scaling = Native, Dithering = Disabled"

#Option     "ColorSpace"            "YCbCr444"
EndSection

Section "Screen"
    Identifier  "screen"
    Device      "nvidia"
    SubSection "Display"
        Modes   "1920x1080_60_0" "1920x1080_50" "1920x1080_24" "1920x1080_30" "1920x1080_25"
    EndSubSection
EndSection

Section "Extensions"
    Option      "Composite" "false"
EndSection

[ Voor 34% gewijzigd door HarmoniousVibe op 03-04-2012 22:50 ]

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
HarmoniousVibe schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 22:34:
[...]

Heeft niks met de load te maken, maar dit klinkt heel erg als telecine judder. Juist telecine judder wordt bij langzame panning heel erg duidelijk. Dat heeft niks met het aantal frames te maken. Die is immers constant. Telecine judder is eigenlijk de mismatch tussen de refresh rate (standaard 60Hz) en het aantal frames per seconde van het filmmateriaal (doorgaans 24/1,001 =~ 23,976fps =~ 24p). Reken zelf maar na; 24 frames kun je nooit 'egaal' over een frequentie van 60Hz verspreiden. De techniek die dan wordt toegepast heel 3:2 pulldown: frame A wordt 3 keer weergegeven, frame B 2 keer, frame C weer 3 keer, enz enz. Dit heeft telecine judder tot gevolg.

Ik raad je aan je output op 24p te enablen en "match refresh rate to video" in te schakelen. Dan draaien de interface en eventuele NTSC-uitzendingen netjes op 60fps en draait filmmateriaal zonder judder op 24p. Ik had wel gelezen dat er mogelijkerwijs problemen waren of zijn met de IGP en 24p, dus dat zul je even moeten opzoeken. Met een i3 kun je wellicht ook softwarematig decoden, al is dat wel een stuk minder zuinig.
Bedankt, ik had inderdaad ook dingen gelezen over 24p issues, maar ik wist niet dat het daar aan kon liggen. Ik ga er even mee aan de slag. Allen bedankt voor de informatie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

oohh schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 21:57:
[...]

Hier zijn de 'free' output en de 'top' output. Ik heb verder geen idee waar ik naar moet kijken...

[...]

VA-API en VDPAU zijn ingeschakeld. Verder staat de render method op Auto detect.
Zo te zien is het ding dus niks aan het doen. Met jouw systeem, moet dat probleemloos HD-rendering moeten opleveren.

Wat zijn je exacte system-specs? OS, CPU etc. Ik heb even geen flauw idee, het enige dat ik kan bedenken is dat toch stiekem niet je nvidia driver wordt geladen. Dat kun je direct checken door de splash aan te zetten.
Sorry, verder kan ik geen zinnige reden bedenken, je output en usage zijn niet extreem om hd te blokkeren.

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Hij gebruikt een i3, Xbmcbuntu, dus VDPAU komt er niet bij kijken. nVidia-drivers al evenmin :P.

Log in op LXDE en check dit es:
$ vainfo 
libva: VA-API version 0.32.0
libva: va_getDriverName() returns 0
libva: Trying to open /usr/lib/dri/i965_drv_video.so
libva: va_openDriver() returns 0
vainfo: VA-API version: 0.32 (libva 1.0.15)
vainfo: Driver version: Intel i965 driver - 1.0.15
vainfo: Supported profile and entrypoints
      VAProfileMPEG2Simple            :	VAEntrypointVLD
      VAProfileMPEG2Main              :	VAEntrypointVLD
      VAProfileH264Baseline           :	VAEntrypointVLD
      VAProfileH264Main               :	VAEntrypointVLD
      VAProfileH264High               :	VAEntrypointVLD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-10 11:31
Weet ik, mijn xorg.conf stond los van het antwoord op zijn vraag.

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mauz1978
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:22

Mauz1978

Console War Veteran

Kan iemand mij helpen? Ik heb een nieuwe install van vista gemaakt op een schone hdd, daarna xbmc eden erop gezet en uiteraard weer de subtitels addon geinstalleerd, alleen ik krijg nu de melding "failed to contact bierdopje site" zodra ik nieuwe ondertitels wil. Voorheen werkte het prima, en heb het ook aangevinkt in de skins sectie... Wie kan mij helpen? Heb voor de rest nergens last van (ands dan tot nu toe een film om de 20 minuten freezde)...

Something under the bed is drooling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DragonFly
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-10 08:54
(Als iemand andere build hebben moet geef maar gil, compileer ik hem voor je)
Doe maar een Generic i386 build aub. Bereik je de meeste gebruikers mee.

Werkt dit out of the box of moet je een asound.conf aanpassen afhankelijk van je hardware?
Buiten dualaudio vind ik crossfade een must. Werkt dat ook?

[ Voor 31% gewijzigd door DragonFly op 04-04-2012 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DragonFly schreef op woensdag 04 april 2012 @ 13:53:
[...]

Werkt dit out of the box of moet je een asound.conf aanpassen afhankelijk van je hardware?
Ik heb geen asound.conf aangepast maar dat zou per systeem kunnen verschillen.

Ik zal later vandaag een Generic build uploaden.

Crossfade kan ik je geen antwoord op geven, moet ik me in verdiepen.

[ Voor 6% gewijzigd door schumi2004 op 04-04-2012 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blurryilluzion
  • Laatst online: 16-09 11:14
Hee allemaal!

Ik ben al even bezig met XBMC, deze draaide altijd op Windows. Inmiddels ben ik overgestapt op De laatste versie van XBMC, en heb er direct voor gekozen om XBMCbuntu te installeren. Dit is gelukt en ik heb video, geluid, netwerk, etc. Allemaal goed.

Nu is er wel een probleem ontstaan. Op het moment dat ik een audio-bestand wil afspelen krijg ik rechts onderin beeld de volgende melding:
Failed to initialize audio device
Check your audiosettings
Vreemd detail hierbij is dat de navigeer-geluidjes van XBMC wel gewoon werken, die stoppen echter met werken zodra je afspeelt en gaan ook pas weer werken als je het afspelen stopt.

Nu weet ik dat dit kan ontstaan als de audio-hardware bepaalde dingen niet ondersteund, zoals bijvoorbeeld DTS. Dit moet dan op te lossen zijn in de instellingen. Echter maakt het niet uit wat ik probeer in te stellen. Het probleem blijft bestaan.

Mijn mediacenter is opgebouwd uit de volgende onderdelen:
Moederbord: Asus P7P55-M
Video: Ati Radeon 5450
Audio: Asus Xonar HDAV 1.3 Slim

De Mediacenter is aangesloten op de tv via HDMI, HDMI komt uit de videokaart en gaat via de Xonar geluidskaart naar de FulHD tv toe. Er gaat ook een optische kabel naar een AV-receiver.

Momenteel staat de mediacenter zo ingesteld:
Audio output: Analog
Speaker configuraion: 2.0
Boost volume level on downmix: true
- Dolby Digital AC3 capable receiver: false
- DTS capable receiver: false
Audio output device: Xonar HDAV1.3 Slim - default - 1 (ALSA)

Ik kan bij Audio output ook kieen voor HDMI en Optical/Coax.
Bij device kan ik kiezen voor HDMI/Optical/default op de Xonar kaart en built-in video. Ook kan ik nog kiezen voor defaults. Ik ben hierin alles afgegaan, maar niets werkt. Sommige opties geven zelfs helemaal geen geluid, ook niet meer in het menu...

Iemand een idee wat ik kan proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-10 16:22

seninha

god's right foot

Ik vraag me af hoe jullie sport uitzendingen bewaren in je bibliotheek?

Heb namelijk een Indy Car race en heb hiervoor een folder genaamd Indy Car gemaakt.
In de folder heb ik de race gezet:
-Indy Car.SE12E02

Toch krijg ik niets te zien.

Heb de zelfde folder even in de film folder gezet en daar is deze ook niet te zien.

Hoe krijgik het toch voor elkaar om deze uitzending te bekijken?
Via bestandbeheer lukt wel maar wil het gewoon tussen mn series of films hebben

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

S/s voor seizoen, E/e voor aflevering (episode). SE gaat ie niks op vinden. Als correcte naamgeving niet werkt, probeer dan met .nfo.

[ Voor 27% gewijzigd door Borromini op 04-04-2012 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Indy Car is geen gekende serie op thetvdb.com
Maw, als je niet zelf met nfo's aan de gang gaat, gaat XBMC het nooit herkennen en het ook niet in je library zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha

seninha

god's right foot

Foutje.Bedoel S12E02

UPDATE: ben al een heel tijd bezig om een .nfo file te maken volgens volgende procedure:
http://www.pcmediacenter....ary-mode-using-nfo-files/
maar lukt gewoon niet.

Als ik het goed heb moet ik als volg handelen.
Folder IZOD Indy car , heb ik in de folder Series.Daarin moet dus een .nfo file staan.

--Series/IZOD Indy car/IZOD.Indy Car.nfo

Dan heb ik een folder met seizoen waar de eigenlijke MKV zit met een .nfo file

-Series/IZOD Indy car/Seizoen 12/IZOD Indy car.S12E02.mkv
-Series/IZOD Indy car/Seizoen 12/IZOD Indy car.S12E02.nfo

Klopt dit?

Daarnaast moet er natuurlijk gegevens in die .nfo file staat. Ik heb de .nfo van de how to overgenomen en gegevens veranderd voor die van mij.

Maar toch zie ik deze IZOD Indy car niet tussen de andere series.

Iemand die mij zou kunnen helpen om een juiste .nfo file te kunnen maken?

[ Voor 95% gewijzigd door seninha op 04-04-2012 22:50 ]

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 25-09 07:01
seninha schreef op woensdag 04 april 2012 @ 21:58:
Foutje.Bedoel S12E02

UPDATE: ben al een heel tijd bezig om een .nfo file te maken volgens volgende procedure:
maar lukt gewoon niet.

Folder IZOD Indy car , heb ik in de folder Series.Daarin moet dus een .nfo file staan.

Klopt dit?

Daarnaast moet er natuurlijk gegevens in die .nfo file staat. Ik heb de .nfo van de how to overgenomen en gegevens veranderd voor die van mij.

Maar toch zie ik deze IZOD Indy car niet tussen de andere series.

Iemand die mij zou kunnen helpen om een juiste .nfo file te kunnen maken?
Download anders Ember Media Manager
http://ember.purplepig.net/projects/embermm

Hiermee kun je alles goed instellen. Films en Serie kun je direct scrapen. Als iets niet voorkomt kun je alle info zelf eenvoudig invullen en covers etc toevoegen. Als je op opslaan klikt worden alle bestanden netjes aangemaakt in de folders van de afleveringen en daarna in XBMC je bibliotheek even bijwerken en klaar.

Ember goed instellen voor XBMC
http://www.howtogeek.com/...ia-collection-into-shape/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DragonFly schreef op woensdag 04 april 2012 @ 13:53:
[...]

Heb even geduurd maar hier is laatste nieuwe van vanmorgen voor Fusion en Generic
Note: Fusion build is nog aan het uploaden.

https://www.dropbox.com/sh/l3nkz53rhucvj09/ZDNUIHJs03

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

seninha schreef op woensdag 04 april 2012 @ 21:58:
Foutje.Bedoel S12E02

maar lukt gewoon niet.

Klopt dit?
Als je voor elke aflevering apart info wil, ja. Anders gebruik je gewoon tvshow.nfo in de hoofdmap van de serie.

$ ls Game\ of\ Thrones/
logo.png  Season 01  Season 02  Specials  tvshow.nfo
$ cat Game\ of\ Thrones/tvshow.nfo 
TheTVDB URL     : http://thetvdb.com/?tab=series&id=121361

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha

seninha

god's right foot

@Borromini:

Het liefst heb ik dat gewoon de Folder IZOD Indy Cars te zien is tussen de andere series.
Elke race hoeft in feite geen eigen info te hebben omdat deze na het gekeken te hebben weer verwijderd wordt.
Om daarna vervangen te worden door een nieuwe.

Wat jij nu laat zien, die info met Game of thrones. Is dat een .nfo file? Want wat er staat komt mij niet bekend.

Moet ik die gegevens gewoon copieren en opslaan als .nfo en in de folder IZOD Indy cars stoppen?

@Mikeo O:

Aangezien de rest van mijn files wel goed door XBMC zelf worden gescraped, kan ik ook gewoon die ene Indy Car bestand scrapen met Ember Media Manager?

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serhat
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22-09-2023
seninha schreef op donderdag 05 april 2012 @ 09:19:
@Mikeo O:

Aangezien de rest van mijn files wel goed door XBMC zelf worden gescraped, kan ik ook gewoon die ene Indy Car bestand scrapen met Ember Media Manager?
Ja dat kan. Zolang je maar uit kijkt dat hij ook niet het een andere probeert te wijzigen in de andere mappen. Desnoods even alleen die ene map moven naar een veilige plek waar alleen Indy Car staat. Ember door die map halen. Als je klaar bent map terugzetten.

----

Ik heb zelf nog wel een vraag over Ember Media Manager. Ik krijg hem maar niet goed aan de praat. Ik heb de tutorial gevolgd van de thinkgeek website waar hier vaak naar verwezen wordt. Op de een of andere manier pakt XBMC niet bij elke film de poster goed. Soms laat hij niks zien en soms pakt hij maar de fanart i.p.v poster, terwijl hij zeker aanwezig is. Dit allemaal nadat ik mijn userdata/Thumbnails map netjes opschoon, gezien gecachte een hogere prio hebben en als eerste geladen worden voor zover ik weet.

Mogelijk doe ik gewoonweg iets verkeerd. Als ik in XBMC "Get thumb" doe (mogelijk skin-specifiek) is de poster vaak nummer 2 in het lijstje en als ik die kies is het opeens wel weer goed.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/R0Yya5zVINvuexRM11UbGHqN/thumb.png

[ Voor 15% gewijzigd door serhat op 05-04-2012 09:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anthirian
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16-09 01:03

Anthirian

In Trance We Trust

Een kleine vraag. Ik had vroeger (op Dharma) een addon genaamd XBMC File Cleaner. Omdat ik eigenlijk alle series en films maar één keer bekijk gooi ik ze daarna meteen weg. Deze addon keek eens in de zoveel tijd naar de afleveringen en films die een watched-flag hebben en gooide deze dan van de harde schijf en deed een cleanup. Helaas werkt deze addon niet op Eden. Daar komt bij dat deze addon al lange tijd niet meer geüpdatet is en dat waarschijnlijk ook niet meer zal worden. Weten jullie toevallig een andere addon die deze functionaliteit bevat?

[ Voor 8% gewijzigd door Anthirian op 05-04-2012 12:00 ]

Mijn Films en TV Series, Games en Muziek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DancePlaza
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-09 13:39

DancePlaza

ninja

Anthirian schreef op donderdag 05 april 2012 @ 11:59:
Een kleine vraag. Ik had vroeger (op Dharma) een addon genaamd XBMC File Cleaner. Omdat ik eigenlijk alle series en films maar één keer bekijk gooi ik ze daarna meteen weg. Deze addon keek eens in de zoveel tijd naar de afleveringen en films die een watched-flag hebben en gooide deze dan van de harde schijf en deed een cleanup. Helaas werkt deze addon niet op Eden. Daar komt bij dat deze addon al lange tijd niet meer geüpdatet is en dat waarschijnlijk ook niet meer zal worden. Weten jullie toevallig een andere addon die deze functionaliteit bevat?
voorlopig nog niet, volgens de url.

https://www.google.nl/url...Z_U3OZjQmZbEDs4vlbsXEfv5w

Van het kastje naar de muur lopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anthirian

Anthirian

In Trance We Trust

Ja dat issue ken ik. Ik heb er zelfs een paar replies in gezet. De vraag was meer of er addons zijn die dezelfde functies bevatten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nosehook
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 06-10 21:25
Schumi,

Ik heb zojuist voor windows die patch gedownload maar ik doe denk ik iets verkeerd. Ik heb de AD02 met XBMC via HDMI op mijn TV en in de groene audiopoort mijn headset. Ik krijg of muziek via de TV of via de headset en moet dit in windows aanpassen, XBMC lijkt geen invloed te hebben, welke settings ik ook gebruik, Hoe heb jij dit ingesteld?
Thnx!

Disregard... solved

[ Voor 4% gewijzigd door nosehook op 05-04-2012 16:47 . Reden: finger trouble ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Blobby
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:23
Ik heb een XBMC Add-on gemaakt voor het bekijken van de Nederlandse TV zenders in XBMC.
Deze maakt gebruik van de Ziggo TV streaming functionaliteit, en dus is een Ziggo internetverbinding vereist.
De XBMC Add-on voor Ziggo TV streaming is te vinden in de officiele repository van XBMC add-ons :)
Dus je kan hem vinden in XBMC via:
System → Settings → Add-ons → Get Add-ons → XBMC.org Add-ons → Video Add-ons → Ziggo TV Streams

en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:12

OMX2000

By any means necessary...

Mr_Blobby schreef op donderdag 05 april 2012 @ 20:32:
Ik heb een XBMC Add-on gemaakt voor het bekijken van de Nederlandse TV zenders in XBMC.
Deze maakt gebruik van de Ziggo TV streaming functionaliteit, en dus is een Ziggo internetverbinding vereist.
De XBMC Add-on voor Ziggo TV streaming is te vinden in de officiele repository van XBMC add-ons :)
System → Settings → Add-ons → Get Add-ons → XBMC.org Add-ons → Video Add-ons → Ziggo TV Streams
Moet je een bepaalde repository toevoegen? Want ik zie hem niet

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Blobby
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:23
OMX2000 schreef op donderdag 05 april 2012 @ 20:42:
[...]

Moet je een bepaalde repository toevoegen? Want ik zie hem niet
Gebruik je misschien nog de oude "Dharma" versie?
Want de add-on werkt alleen met de nieuwe "Eden" versie van XBMC.
Ook is de add-on pas vandaag in de repository geplaatst, dus misschien komt die niet overal direct door.
Wellicht kan je het forceren door XBMC opnieuw te starten.
In ieder geval zie ik hem hier op mijn Windows 7 XBMC "Eden" gewoon staan.

en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxtrash
  • Registratie: Augustus 2002
ik heb hetzelfde probleem. Xbmc, eden op windows 7 en geen ziggo plugin te zien.
laatste plugins zijn YouTube en Zapiks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
maxtrash schreef op donderdag 05 april 2012 @ 21:23:
ik heb hetzelfde probleem. Xbmc, eden op windows 7 en geen ziggo plugin te zien.
laatste plugins zijn YouTube en Zapiks.
Ik zou even de add-on library een force update geven want hij is er toch echt

Afbeeldingslocatie: http://i.imgbox.com/aajIzM3e.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
@seninha

Dat kan inderdaad. Klik op Update Library
Hij leest dan alles netjes in en covers etc die je zelf al hebt geplaatst leest hij netjes in.
Zoek de film/serie op die je wilt aanpassen.
Rechtermuisknop en kies voor (Re)scrape ...
Hij probeert de data opnieuw te downloaden.
Daarna krijg je het overzicht te zien en kun je aanpassen wat je wilt. Na opslaan past hij je bestanden aan.
Als er een keer een film/serie steeds fout zou gaan dan kun je ook na het 1x goed te zetten kiezen voor Lock (rechtermuisknop op film/serie). Dan past hij niets meer aan na een update.

@serhat
Ik hoef alleen maar in Ember alles goed te zetten en te downloaden. Ik scrape een film/serie en pas wat dingen aan. Engelse tekst naar NL en sla het op. Covers etc download hij netjes en daarna in XBMC hoef ik alleen te kiezen voor Biblio Bijwerken en alles staat er netjes in.

Misschien je Bibliotheek eens een keer opnieuw aanmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 28-09 05:58

Mystic Spirit

PSN: mr_mysticspirit

Je bent een held Mr_Bobby *O* Deze zal ik vanavond eens even in mijn OE installeren. Scheelt weer wat heen en weer schakelen d:)b
Ik was namelijk net aan het kijken of ik een tv2lan apparaat zou gaan kopen, maar deze oplossing is natuurlijk veel beter :)

Heb hem inmiddels installed staan en ben er helemaal blij mee :) echt top gedaan! Heb je je gebasseerd op de wezelkrozum implementatie?

[ Voor 14% gewijzigd door Mystic Spirit op 06-04-2012 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxtrash
  • Registratie: Augustus 2002
schumi2004 schreef op donderdag 05 april 2012 @ 21:37:
[...]

Ik zou even de add-on library een force update geven want hij is er toch echt

[afbeelding]
ik heb gisteren zitten zoeken hoe ik kon forceren dat de add-on's zich zouden updaten maar heb dat helaas niet gevonden. Zal het nog eens proberen, als iemand tips heeft houd ik me aanbevolen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mauz1978
  • Registratie: Juni 2005

Mauz1978

Console War Veteran

Sinds ik eden en een nieuwe htpc heb, slaat elke 23 minuten een film vast, het duurt dan een minuut voor ik weer in het menu zit en verder kan. Ik heb geprobeerd via vlc een film te kijken en dat gaf geen issues, dus hardwarematig zit alles goed.

Reinstall van xbmc proberen? Of een oude versie van xbmc? Het lukt me sindsdien ook geen bierdopje subs te downloaden, zonder verklaring van xbmc devs of bierdopje devs...

Suggesties zijn dus welkom ;)

(ik draai Vista)

Something under the bed is drooling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serhat
MikeOO schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 07:53:
@serhat
Ik hoef alleen maar in Ember alles goed te zetten en te downloaden. Ik scrape een film/serie en pas wat dingen aan. Engelse tekst naar NL en sla het op. Covers etc download hij netjes en daarna in XBMC hoef ik alleen te kiezen voor Biblio Bijwerken en alles staat er netjes in.

Misschien je Bibliotheek eens een keer opnieuw aanmaken.
Ik denk dat het bij mij iets heel specifieks is. Want dat doet het juist niet. Ik zie wel dat hij netjes de informatie van de films, fanart etc. Alleen de poster niet. Gelukkig heb ik niet superveel films op het moment en kan ik ze makkelijk per film selecteren. Maar toch, ik zoek een fix zodat ik heb niet met elk nieuwe film opnieuw hoef te doen. :)
Mauz1978 schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 09:07:
Sinds ik eden en een nieuwe htpc heb, slaat elke 23 minuten een film vast, het duurt dan een minuut voor ik weer in het menu zit en verder kan. Ik heb geprobeerd via vlc een film te kijken en dat gaf geen issues, dus hardwarematig zit alles goed.

Reinstall van xbmc proberen? Of een oude versie van xbmc? Het lukt me sindsdien ook geen bierdopje subs te downloaden, zonder verklaring van xbmc devs of bierdopje devs...

Suggesties zijn dus welkom ;)

(ik draai Vista)
Gevonden!

Nee, even serieus. Ik had ook wel wat last van crashes in het begin, voornamelijk met subs downloaden. In mijn geval had het te maken dat ik er te vroeg bij was en de addons nog niet goed werkten onder Eden. Ik had alles meegenomen van Dharma. Na enkele dagen zag ik af en toe een updated addon voorbij komen en sindsdien heb ik er ook geen last meer van gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
maxtrash schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 08:51:
[...]

ik heb gisteren zitten zoeken hoe ik kon forceren dat de add-on's zich zouden updaten maar heb dat helaas niet gevonden. Zal het nog eens proberen, als iemand tips heeft houd ik me aanbevolen
Rechtermuis knop XBMC.org Add-ons

Afbeeldingslocatie: http://i.imgbox.com/aajzRM56.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ny-hardcore
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:32
Held!

hopelijk komt er ook eentje voor de streams van interactieve TV van KPN ....

cd /pub && more beer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGNL
  • Niet online
ny-hardcore schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 11:55:
[...]

Held!

hopelijk komt er ook eentje voor de streams van interactieve TV van KPN ....
Jaaa!! hier wacht ik ook op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-10 16:25
Ik weet niet exact de technische implementatie bij Ziggo, maar ik had begrepen dat deze streams behoorlijk 'vrij' op te vragen zijn, zonder encryptie in bijna iedere streaming mediaplayer... zolang je op het Ziggo netwerk zit.

De streams van KPN zijn, zowel op hun IPTV netwerk zelf als volgens mij ook via de internetversie, behoorlijk beveiligd en versleuteld met DRM.

De vraag is dus in hoeverre dit technisch echt haalbaar is....

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C.44
  • Laatst online: 05-08-2020

C.44

TurboCharged Supra Driver

Misschien dat de vraag al eens eerder gesteld is maar ik kon zo 123 geen oplossing vinden. Is het mogelijk om het volume van die notificaties drastisch omlaag te gooien? Soms staat XBMC even niets te doen en is het vrij stil in de kamer, dan komt er ineens een notificatie en schrik ik me een ongeluk :X

Toyota Supra 3.0i Turbo Targa in Panther Black Mica - 300D || 30D || 10-20 || 50mm 1.8 mk1 || 18-55 || 17-85 || 75-300 || Giottos || Manfrotto || Cullmann || Kenko || Hoya

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
serhat schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 09:44:
[...]

Ik denk dat het bij mij iets heel specifieks is. Want dat doet het juist niet. Ik zie wel dat hij netjes de informatie van de films, fanart etc. Alleen de poster niet. Gelukkig heb ik niet superveel films op het moment en kan ik ze makkelijk per film selecteren. Maar toch, ik zoek een fix zodat ik heb niet met elk nieuwe film opnieuw hoef te doen. :)
Heb je XBMC wel ingesteld om Poster te gebruiken ipv banner voor je eventuele Series.

Systeem --> Skin --> Keuzerondje aan bij Gebruik "Posters" in plaats van "Banners" voor Series

Heb je de scrapers zelf ook goed ingesteld in XBMC zodat deze weet dat de map Films betreft.
icm met Ember werkt dat verder prima. Je kunt met Ember en zelf met XBMC ook zelf de cover toevoegen.
Ook handmatig door de cover te hernoemen naar folder.jpg moet hij deze gaan zien,

1. Open the XBMC software. Select "Video." A list of video sources appears.

2 Right-click the video source for which you want to set up the scraper. Click "Set Content" from the menu. The scraper set-up screen appears.

3 Click the up and down arrows to specify the type of media files that are in the selected share. For example, if a specific share you are setting up contains files in it that are movies, select the "Movies" option.

4 Click "OK." A confirmation screen appears.

5 Click "OK" to confirm the media type selection. The scraper begins automatically downloading descriptions of your media files from the selected source.

Als dit alles niet werkt dan zou ik toch eens naar rechten gaan kijken want de lijkt het bijna of XBMC of Ember geen schrijfrechten heeft in de map van je films.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serhat
MikeOO schreef op zaterdag 07 april 2012 @ 08:22:
[...]

Heb je XBMC wel ingesteld om Poster te gebruiken ipv banner voor je eventuele Series.

Systeem --> Skin --> Keuzerondje aan bij Gebruik "Posters" in plaats van "Banners" voor Series

Heb je de scrapers zelf ook goed ingesteld in XBMC zodat deze weet dat de map Films betreft.
icm met Ember werkt dat verder prima. Je kunt met Ember en zelf met XBMC ook zelf de cover toevoegen.
Ook handmatig door de cover te hernoemen naar folder.jpg moet hij deze gaan zien,

1. Open the XBMC software. Select "Video." A list of video sources appears.

2 Right-click the video source for which you want to set up the scraper. Click "Set Content" from the menu. The scraper set-up screen appears.

3 Click the up and down arrows to specify the type of media files that are in the selected share. For example, if a specific share you are setting up contains files in it that are movies, select the "Movies" option.

4 Click "OK." A confirmation screen appears.

5 Click "OK" to confirm the media type selection. The scraper begins automatically downloading descriptions of your media files from the selected source.

Als dit alles niet werkt dan zou ik toch eens naar rechten gaan kijken want de lijkt het bijna of XBMC of Ember geen schrijfrechten heeft in de map van je films.
Dank voor de uitleg. Ik heb het even geprobeerd. Ik zag die optie niet specifiek in mijn skin staan, maar wel iets wat er op leek. Dat had niet zoveel effect. Toen maar even een andere skin geprobeerd, hier kan ik het wel expliciet aangeven, en daar was het probleem ook hetzelfde Na elke verandering, schoonde ik wel netjes mijn thumbnails cache voor het geval dat.

Wat ik nu wel heb gemerkt.. Als ik er heel snel bij ben zie ik wel netjes de posters zoals ze horen.. Maar na een tijdje (als hij klaar is met de thumbnails indexeren denk ik?) krijg ik opeens in heel veel films juist de fanart te zien. Terwijl deze bestanden ook nog in een apart submap zitten en hij er eigenlijk vrij weinig mee zou moeten doen.

Het is een Windows bak. Alles wordt onder dezelfde gebruiker gedaan. Toch als ik kijk naar de rechten lijkt het allemaal goed te zijn.

[EDIT]
Ik kwam in de logs opeens entries tegen dat hij de thumbs probeert te genereren uit de films zelf. Dit ging mis met bepaalde ISO bestanden, anders had ik het niet gemerkt.

Daar lag het dus ook aan. Ik zag daardoor wel eerst de goede poster, maar die werden dus vervangen met de thumbs die hij genereert aan de hand van de films zelf (die ook altijd in de extra fanarts zaten die ik extract).

Settings -> Video -> File Lists -> Extract thumbnails and video information

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkO
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:35
Ik heb de add-on toegevoegd, maar als ik hem wil openen via Video Add-Ons geeft hij een melding dat de library empty is en ik krijg dan een error tijdens verbinding maken met de server oid... :?

Enig idee? Ik gebruik Eden.

"Life's a bitch and then you die.. That's why we get high, cause you never know when you're gonna go.."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
serhat schreef op zaterdag 07 april 2012 @ 11:47:
[...]

Dank voor de uitleg. Ik heb het even geprobeerd. Ik zag die optie niet specifiek in mijn skin staan, maar wel iets wat er op leek. Dat had niet zoveel effect. Toen maar even een andere skin geprobeerd, hier kan ik het wel expliciet aangeven, en daar was het probleem ook hetzelfde Na elke verandering, schoonde ik wel netjes mijn thumbnails cache voor het geval dat.

Wat ik nu wel heb gemerkt.. Als ik er heel snel bij ben zie ik wel netjes de posters zoals ze horen.. Maar na een tijdje (als hij klaar is met de thumbnails indexeren denk ik?) krijg ik opeens in heel veel films juist de fanart te zien. Terwijl deze bestanden ook nog in een apart submap zitten en hij er eigenlijk vrij weinig mee zou moeten doen.

Het is een Windows bak. Alles wordt onder dezelfde gebruiker gedaan. Toch als ik kijk naar de rechten lijkt het allemaal goed te zijn.

[EDIT]
Ik kwam in de logs opeens entries tegen dat hij de thumbs probeert te genereren uit de films zelf. Dit ging mis met bepaalde ISO bestanden, anders had ik het niet gemerkt.

Daar lag het dus ook aan. Ik zag daardoor wel eerst de goede poster, maar die werden dus vervangen met de thumbs die hij genereert aan de hand van de films zelf (die ook altijd in de extra fanarts zaten die ik extract).

Settings -> Video -> File Lists -> Extract thumbnails and video information
Erg vreemd dat dit gebeurt want standaard werkt XBMC al direct goed. Het lijkt daarom wel een verkeerde instelling en een corrupt bestand of een Add-On die de boel in de soep gooit.

Ineens bedacht ik mij heb je Stap 10 al eens geprobeerd. Anders dit eerst even proberen en als dat oplost ga je verder met onderstaand.

Kun je eens testen als je de userdata** map (eerst even de inhoud kopieeren naar veilige plek) en dan deze map leegmaken.

XBMC zou dan redelijk standaard moeten zijn en dan direct eens testen zonder andere instellingen te maken. Wel even de vorige stap doen zodat XBMC weet dat je de map als films moet behandelen. Probeer ook zoveel mogelijk extra Add-Ons tijdelijk uit te zetten voor je dit gaat doen.

Dus
1. Add-Ons uitzetten
2. XBMC sluiten
3. Userdatamap kopieeren
4. Userdatamap leegmaken
5. XBMC weer starten
6. Folder van Films toevoegen aan XBMC
7. Scrapersettings goed zetten voor de folder in stap 6.
8. Rechtermuisknop op folder klikken en kiezen voor bibliotheer bijwerken
9. Map aanklikken zodat je de films krijgt te zien.
10. pijltje naar rechts. Er opent een submenu en kies een weergave.

** userdata map kun je hier vinden in Windows
Windows XP: Documents and Settings\%userprofile%\Application Data\XBMC\userdata\
Vista/Windows 7: Users\%userprofile%\AppData\Roaming\XBMC\userdata\

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
Opera voor OpenElec gaat goed zo te lezen en is nu als Add-On te installeren. Was al eerder gemeld maar volgens mij nog niet als Add-On.

Add-On
http://dl.dropbox.com/u/8...ra/opera/final/index.html

Je hebt wel de laaste Nightly Build nodig van OpenElec
http://sources.openelec.tv/tmp/image/openelec-eden/

Topic OpenElec
http://openelec.tv/forum/...er-running-with-flash-but

Topic Xtreamer (wel registratie nodig)
http://forum.xtreamer.net...1660__st__320#entry231660

[ Voor 30% gewijzigd door MikeOO op 07-04-2012 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-07 11:37

Roeligan

Feyenoord

Had problemen met updaten van nightlies icm Sabnzb suite. van de week gedowngrade naar r10068 waarin de suite weer goed werkt. Nu gaan mijn downloads niet meer naar de juiste share.

netmount.conf:
cifs | //192.168.0.192/Volume_1/media/tv shows | /storage/nastv
cifs | //192.168.0.192/Volume_1/media/music | /storage/nasmusic
cifs | //192.168.0.192/Volume_1/media/movie | /storage/nasmovies
cifs | //192.168.0.192/Volume_1/media/downloads | /storage/nasdownloads
Op mijn HTPC zie ik ze echter staan in /storage/nas[xxxx] (fysieke map) ipv dat hij ze naar de share schrijft. Werkte voorheen wel juist, iemand een idee?

A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serhat
MikeOO schreef op zaterdag 07 april 2012 @ 13:57:
[...]

Erg vreemd dat dit gebeurt want standaard werkt XBMC al direct goed. Het lijkt daarom wel een verkeerde instelling en een corrupt bestand of een Add-On die de boel in de soep gooit.

Ineens bedacht ik mij heb je Stap 10 al eens geprobeerd. Anders dit eerst even proberen en als dat oplost ga je verder met onderstaand.

Kun je eens testen als je de userdata** map (eerst even de inhoud kopieeren naar veilige plek) en dan deze map leegmaken.

XBMC zou dan redelijk standaard moeten zijn en dan direct eens testen zonder andere instellingen te maken. Wel even de vorige stap doen zodat XBMC weet dat je de map als films moet behandelen. Probeer ook zoveel mogelijk extra Add-Ons tijdelijk uit te zetten voor je dit gaat doen.

Dus
1. Add-Ons uitzetten
2. XBMC sluiten
3. Userdatamap kopieeren
4. Userdatamap leegmaken
5. XBMC weer starten
6. Folder van Films toevoegen aan XBMC
7. Scrapersettings goed zetten voor de folder in stap 6.
8. Rechtermuisknop op folder klikken en kiezen voor bibliotheer bijwerken
9. Map aanklikken zodat je de films krijgt te zien.
10. pijltje naar rechts. Er opent een submenu en kies een weergave.

** userdata map kun je hier vinden in Windows
Windows XP: Documents and Settings\%userprofile%\Application Data\XBMC\userdata\
Vista/Windows 7: Users\%userprofile%\AppData\Roaming\XBMC\userdata\
Zoals het nu is werkt het opeens wel, nadat ik wat ik heb aangegeven in mijn vorige post had uitgezet in de settings. Ik ga even kijken of het nog klopt allemaal. Als ik iets geks tegenkom zal ik even een nieuwe install doen. Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anthirian

Anthirian

In Trance We Trust

Anthirian schreef op donderdag 05 april 2012 @ 11:59:
Even een bump :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben sinds vandaag ook aan het experimenteren met xbmc. Had een plex-installatie maar die is erg traag met updaten van mn audio-library.

Vandaag xbmcbuntu op een usb-stick geinstalleerd en aan de slag gegaan. Opstarten gaat vrij traag, maar als 't er is dan werkt het soepel. Ook bedienen via iPad liep simpel.

So far so good, tot ik een andere geluidskaart wilde instellen. Ik had de keus uit een flink rijtje en wist niet precies welke ik moest hebben. Op goed geluk 1 gekozen, en nu zet 't apparaat zichzelf uit tijdens het opstarten. Ook recovery mode helpt niet. Iemand een tip waar ik moet zoeken?

En gebeurt zoiets vaker? Zit nl. niet te wachten op een wiebelige installatie die er elke week een keer mee ophoud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic6399
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EN-IS
Verwijderd schreef op zaterdag 07 april 2012 @ 22:30:
Ik ben sinds vandaag ook aan het experimenteren met xbmc. Had een plex-installatie maar die is erg traag met updaten van mn audio-library.

Vandaag xbmcbuntu op een usb-stick geinstalleerd en aan de slag gegaan. Opstarten gaat vrij traag, maar als 't er is dan werkt het soepel. Ook bedienen via iPad liep simpel.

So far so good, tot ik een andere geluidskaart wilde instellen. Ik had de keus uit een flink rijtje en wist niet precies welke ik moest hebben. Op goed geluk 1 gekozen, en nu zet 't apparaat zichzelf uit tijdens het opstarten. Ook recovery mode helpt niet. Iemand een tip waar ik moet zoeken?

En gebeurt zoiets vaker? Zit nl. niet te wachten op een wiebelige installatie die er elke week een keer mee ophoud.
Far fetched maybe:
ligt het niet aan de AUDIO instellingen in de bios? Als deze op AUTO staat, dan werken andere geluidskaarten/onboard audio niet meer (bijvoorbeeld in geval van videokaart met HDMI output, dat ziet de pc als eerste en schakelt het de rest uit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pe1dnn
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-04 22:19
Ik heb een raar probleem met XOT-Uzg. Ik heb het forum en de site van de auteur doorgezocht en vreemd genoeg vind ik geen meldingen over dit probleem, dus het moet iets bij mij zijn. Vreemd genoeg heb ik het probleem op 3 totaal verschillende systemen (Windows 7 Professional; Netbook met 7 starter en zelfs een Apple iBook G4 (PowerPC).

Problemen:

- In eerste instantie alles okay en kan gaan kijken naar uitzending, als ik echter seek naar een andere positie, bijvoorbeeld halverwege, dan komt hij er niet meer uit, geen beeld. Ik kan alleen het afspelen nog stoppen.
- Wil ik de uitzending opnieuw bekijken, dan krijg ik de melding "Uw sessie is verlopen herlaad de pagina". Ik zou wel willen herladen, maar de enige manier die ik gevonden heb is XBMC afsluiten en opnieuw starten... Da's nou niet de bedoeling

Ik start XOT-Uzg via Programma's, kan ook via Video met een andere layout maar effect en probleem is het zelfde. Aangezien ik het op 3 systemen heb doe ik blijkbaar iets structureel fout. Maar wat?

Windows 7 Professional SP1 - Medion PC
Windows 7 Starter SP1 - Asus EEE PC 1005PE
Mac OS X 10.5.8 - iBook G4 @ 1GHz
XBMC 11.0 Eden release versie
XOT-Uzg.v3 3.2.13

Overigens die iBook G4 trekt het maar net, sommige streams gaan net waaronder de meeste van uitzending gemist maar bij andere kan dit beestje het niet trekken. Ik was al verbaasd dat het überhaupt wou werken op een PowerPC machine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 06-10 13:35
XBMC 11 op ATV2.

Mijn audio gaat via optisch naar de versterker echter HDMI blijft ook audio naar mijn TV versturen terwijl alleen beeld nodig is. Daarom moet ik steeds het geluid op de TV uit zetten.

Is hier iets op te verzinnen? (nl. HTML audio blokkeren)

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Waarschijnlijk niet het antwoord dat je zoekt, maar mijn Harmony zet automatisch de TV op Mute :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

kraades schreef op zondag 08 april 2012 @ 23:06:
XBMC 11 op ATV2.

Mijn audio gaat via optisch naar de versterker echter HDMI blijft ook audio naar mijn TV versturen terwijl alleen beeld nodig is. Daarom moet ik steeds het geluid op de TV uit zetten.

Is hier iets op te verzinnen? (nl. HTML audio blokkeren)
Onder Linux kun je via een config bepaalde hardware blokkeren/uitschakelen voor bepaald gebruik met een simpel sh-scriptje dat je koppelt aan het afspelen.

Aangezien ATV ook Unix-based is... moet het daar ook kunnen lijkt me.

Een simpele "use only audio output0 if video-source is X" sh lijkt me voldoende eigenlijk... (geen zin om hier uitgebreide scripts neer te gooien, heb'n klote dag achter de rug, sorry)

[ Voor 7% gewijzigd door Firesphere op 08-04-2012 23:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 06-10 13:35
Hhmm, ik zal eens kijken.

Mijn TV laat als ik mute een icon op het scherm zien dus helaas.......... 8)7 8)7 8)7

[ Voor 3% gewijzigd door technorabilia op 09-04-2012 02:05 . Reden: typos...laat... ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15-09 23:31
pe1dnn schreef op zondag 08 april 2012 @ 22:14:
Problemen:

- In eerste instantie alles okay en kan gaan kijken naar uitzending, als ik echter seek naar een andere positie, bijvoorbeeld halverwege, dan komt hij er niet meer uit, geen beeld. Ik kan alleen het afspelen nog stoppen.
- Wil ik de uitzending opnieuw bekijken, dan krijg ik de melding "Uw sessie is verlopen herlaad de pagina". Ik zou wel willen herladen, maar de enige manier die ik gevonden heb is XBMC afsluiten en opnieuw starten... Da's nou niet de bedoeling.
Zoeken in streams kan niet, omdat XBMC het niet ondersteund.

XOT-Uzg.v3 cached een hoop waardoor het voorkomt dat sessies zijn verlopen aan de web-kant. Even terug gaan naar het programma overzicht en daar de reload functie van XOT gebruiken.

Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-07 11:37

Roeligan

Feyenoord

Roeligan schreef op zaterdag 07 april 2012 @ 15:11:
Had problemen met updaten van nightlies icm Sabnzb suite. van de week gedowngrade naar r10068 waarin de suite weer goed werkt. Nu gaan mijn downloads niet meer naar de juiste share.

netmount.conf:

[...]

Op mijn HTPC zie ik ze echter staan in /storage/nas[xxxx] (fysieke map) ipv dat hij ze naar de share schrijft. Werkte voorheen wel juist, iemand een idee?
Lekker dan.... Openelec EDEN heeft geen netmount.conf meer.... een autostart.sh werkt ook niet, als ik wil mounten vanaf de commandline blijf ik errors krijgen...

mount -t cifs //192.168.0.192/Volume_1/media/movie | /storage/nasmovies

geeft error

-sh: /storage/nasmovies: Permission denied
mount: can't find //192.168.0.192/Volume_1/media/movie in /etc/fstab

Ook als ik mount -t cifs //192.168.0.192/Volume_1/media/movie | /storage/nasmovies
-o username=[un],password=[pw] doe krijg ik dezelfde melding...

A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-10 12:08
Roeligan schreef op maandag 09 april 2012 @ 10:25:
[...]

Lekker dan.... Openelec EDEN heeft geen netmount.conf meer.... een autostart.sh werkt ook niet, als ik wil mounten vanaf de commandline blijf ik errors krijgen...

geeft error

Ook als ik mount -t cifs //192.168.0.192/Volume_1/media/movie | /storage/nasmovies
mount -t cifs //192.168.0.192/Volume_1/media/movie /storage/nasmovies

Je moet geen pipe | gebruiken in een mount commando op de command line volgens mij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

1. Definieer aankoppelpunt in fstab, met alle details.
2. Dump het volgende commando in je opstartscript:
mount $mountpoint

En klaar is kees.

Ja, Eden heeft native ondersteuning voor NFS en Samba, maar ik zie zoveel mensen daarmee prutsen dat het nog altijd simpeler lijkt om gewoon NFS op OS-niveau te gebruiken. Ik heb er geen moment aan gedacht om mijn NFS mounts door Xbmc zelf te laten afhandelen.

Het zou een stuk handiger zijn mochten de devs die ondersteuning uit de Linux-versie slopen. Ik kan me voorstellen dat ondersteuning voor NFS/Samba handig is op iOS. Maar op Linux heb je al volledige ondersteuning, en die libnfs-implementatie lijkt daar niet aan te kunnen tippen.

[ Voor 6% gewijzigd door Borromini op 09-04-2012 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Laatst online: 06-10 20:08

job

Klopt, ik las het ook. Het schijnt niet meer nodig te zijn.
Kan je niet rechtstreeks mounten bij toevoegen van de source?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pe1dnn
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-04 22:19
GroteBozewolf schreef op maandag 09 april 2012 @ 08:59:
Zoeken in streams kan niet, omdat XBMC het niet ondersteund.
Okay! Als ik het goed begrijp ligt het niet aan mij maar werkt dat gewoon niet? Da's eigenlijk wel jammer want dan kan ik het ook niet corrigeren...

Het gekke is, ik gebruik ook plugin "Nederland 24". De meeste '24' kanalen zijn streams die je niet anders dan real-time kunt volgen, maar bijvoorbeeld "Laatste Achtuurjournaal" is een volledige uitzending zoals ook uitzending gemist uitzendingen zijn en zijn ook prima seekable (is niet echt Nederlands maar je begrijpt wat ik bedoel). Als ik daar de aanwijzer in de tijdbalk verschuif dan gaat de uitzending vanaf dat punt lopen. Mogelijk wordt die stream anders aangeboden of hebben de auteurs een mogelijkheid gevonden om het toch werkend te krijgen.

Overigen wil seeken ook bij XOT-Uzg maar dan alleen als het deel waar je naar toe wil inmiddels in de cache zit. Is de grootte van de cache trouwens ergens in te stellen? Een tijdelijke dikke disk file lijke me niet echt een probleem dus wat mij betreft mag hij een volledige uitzending eerst cachen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 28-09 05:58

Mystic Spirit

PSN: mr_mysticspirit

[...]

geeft error

Het Hele idee is toch dat XBMC nu native NFS CIFS etc. ondersteund, waarom wil je dan nog een netmount.conf hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:58

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Probleem:

Ik heb al mijn films verhuisd van de ene fileserver naar de andere. Op de servernaam is verder alles gelijk gebleven.
Ik heb een backup gemaakt van de xbmc_video MySQL database en deze bewerkt door een find & replace op servernaam.
Het probleem is dat de thumbnails opgelsagen worden met een CRC code van het totale pad. De CRC is anders omdat het door de servernaam een ander pad is geworden.

Ik kan me haast niet voorstellen dat ik de eerste ben die tegen dit probleem aan loopt, iemand een idee?

Tijd voor een nieuwe sig..

Pagina: 1 ... 32 ... 146 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]Let op!!

Als je een vraag stelt, vergeet dan niet:
- Eerst in de debug logging te kijken (eventueel mee te posten via http://www.xbmclogs.com/)!
- Het besturingssysteem te vermelden (OSX, Linux, Windows, ATV, iOS, Android, Raspberry Pi).
- Eventuele informatie als de versie (SVN, Stable, Nightly, XBMC Buntu, OpenELEC etc)
- Eventueel skin versie.

Let a.u.b. ook op met zaken waarvan de legaliteit in twijfel getrokken kan worden (add-ons en bijbehorende sites). Zie ook het algemeen beleid.~~~[/html]