[ervaringen] Kodi (voorheen XBMC Media Center) - Deel XV Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 33 ... 146 Laatste
Acties:
  • 1.081.037 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan er niet een apart topic gemaakt worden voor Openelec? Niet vervelend bedoeld maar ik als windows gebruiker kan echt helemaal niets met alle info en problemen die hier al een tijdje gepost worden.

Sterker nog, ik kijk hier alleen maar minder omdat het tegenwoordig maar weinig over XBMC gaat en meer over Openelec.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serhat
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22-09-2023
Koffie schreef op maandag 09 april 2012 @ 20:58:
Probleem:

Ik heb al mijn films verhuisd van de ene fileserver naar de andere. Op de servernaam is verder alles gelijk gebleven.
Ik heb een backup gemaakt van de xbmc_video MySQL database en deze bewerkt door een find & replace op servernaam.
Het probleem is dat de thumbnails opgelsagen worden met een CRC code van het totale pad. De CRC is anders omdat het door de servernaam een ander pad is geworden.

Ik kan me haast niet voorstellen dat ik de eerste ben die tegen dit probleem aan loopt, iemand een idee?
Ik heb het zelf nooit gebruikt, maar kwam het onlangs toevallig tegen.

Is dit misschien iets voor jou? XBMC wiki: Thumbnails
Daarmee zou je ook de CRC kunnen bijwerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:58

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Ik duik er eens in, bedankt!

Tijd voor een nieuwe sig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r3v0ss
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 29-11-2021
Gebruik nu al een tijdje de Eden XBMCbuntu release, en 2 dingen vallen mij op:

- het vinkje wat je aan kunt zetten dat 'ie TV Series automatisch moet scannen, onthoud 'ie niet, staat elke keer uit. Donders irritant, moet ik elke keer handmatig aanzetten. Anders scant hij de nieuwe afleveringen niet
- de remote reageert niet zodra ik in het menu kom. Moet dan een aantal seconden wachten voordat de input doorkomt, en de background fanart wordt niet geladen. Ik weet alleen niet of dat aan de skin (reFocus) ligt of aan xbmc. Als ik eenmaal het menu in ben geweest en daarna weer terugkeer naar het hoofdscherm is het wel netjes zichtbaar.

Voor de rest werkt het super op m'n asrock ion330ht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Dat vinkje werd hier ook elke keer uitgezet, misschien zelfs al met Dharma. Niettemin worden die mappen bij elke opstart netjes gescand, eenmaal alles ingesteld (en aangevinkt) is. Als ik dan opnieuw ga kijken is dat vinkje weg, maar dat lijkt eerder een GUI bug dan wat anders. Ik kan nog steeds zonder problemen dingen toevoegen en die worden opgepikt bij een boot (NFS shares).

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serhat
Dat vinkje is ook een eenmalige scan.. het zorgt ervoor dat als je een 'source' toevoegt hij dan direct begint met scannen i.p.v. dat hij wacht totdat je xbmc start. Benaming kon wel iets, uhh, slimmer..

Je moet even instellen dat hij scant tijdens het opstarten.
Settings -> Videos -> Library -> Update library on startup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:13
Ik heb dat vinkje ook nooit gesnapt. Zelfs als je het niet aanvinkt, vraagt hij of hij de content voor die source moet refreshen. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r3v0ss
serhat schreef op maandag 09 april 2012 @ 21:57:
Dat vinkje is ook een eenmalige scan.. het zorgt ervoor dat als je een 'source' toevoegt hij dan direct begint met scannen i.p.v. dat hij wacht totdat je xbmc start. Benaming kon wel iets, uhh, slimmer..

Je moet even instellen dat hij scant tijdens het opstarten.
Settings -> Videos -> Library -> Update library on startup
Die staat aan, maar dat doet hij dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Fire69 schreef op maandag 09 april 2012 @ 22:00:
Ik heb dat vinkje ook nooit gesnapt. Zelfs als je het niet aanvinkt, vraagt hij of hij de content voor die source moet refreshen. :?
Doet ie volgens mij standaard als je een bron wijzigt?

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Ja, dat bedoel ik dus, wat is dan het nut van die optie die je kan aanvinken? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15-09 23:31
pe1dnn schreef op maandag 09 april 2012 @ 19:57:
[...]Het gekke is, ik gebruik ook plugin "Nederland 24". De meeste '24' kanalen zijn streams die je niet anders dan real-time kunt volgen, maar bijvoorbeeld "Laatste Achtuurjournaal" is een volledige uitzending zoals ook uitzending gemist uitzendingen zijn en zijn ook prima seekable (is niet echt Nederlands maar je begrijpt wat ik bedoel). Als ik daar de aanwijzer in de tijdbalk verschuif dan gaat de uitzending vanaf dat punt lopen. Mogelijk wordt die stream anders aangeboden of hebben de auteurs een mogelijkheid gevonden om het toch werkend te krijgen.
Het kan zijn dat die stream geen MMS stream is. RTMP/Mov streams zijn meestal wel seekable.
pe1dnn schreef op maandag 09 april 2012 @ 19:57:
Overigen wil seeken ook bij XOT-Uzg maar dan alleen als het deel waar je naar toe wil inmiddels in de cache zit. Is de grootte van de cache trouwens ergens in te stellen? Een tijdelijke dikke disk file lijke me niet echt een probleem dus wat mij betreft mag hij een volledige uitzending eerst cachen.
Je kunt het instellen in XBMC, maar het is altijd in memory cache en memory is bijvoorbeeld op de ATV2/XBMC schaars!:

http://wiki.xbmc.org/inde...ettings.xml#.3Cnetwork.3E

Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

In navolging op mijn verhaal dat ik mijn movies heb verplaatst :

Voorheen stonden al mijn films (99% SD content in ISO/VIDEO_TS) op een Windows 2008 server. Nu staan ze op fysiek dezelfde server, echter dan FreeNAS als OS (om heel specifiek te zijn: ESXi 5 met daarop een VM voor FreeNAS waarbij de schijen als raw disk aan het FreeNAS OS worden aangeboden, welke als een ZFS volume aangemaakt zijn) de films worden middels CIFS geshared,
An sich werkt dit allemaal prima, echter als ik een film via XBMX kijk en deze stop dan blijft het beeld een seconde of 10 (of langer) in beeld alvorens terug te keren naar XBMC.
Aan XBMC en de films is niets veranderd, maar ik kan me ook niet voorstellen dat FreeNAS nu zo slecht performed.

Bijten deze 2 elkaar, moet ik specifieke settings doen?
Gebruikt iemand hier ook een vergelijkbare setup met XBMC en FreeNAS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-07 11:37

Roeligan

Feyenoord

Mystic Spirit schreef op maandag 09 april 2012 @ 20:17:
[...]

Het Hele idee is toch dat XBMC nu native NFS CIFS etc. ondersteund, waarom wil je dan nog een netmount.conf hebben?
Sabnzb suite. Mijn downloads moeten op mijn NAS terecht komen, enig idee hoe ik die shares kan zetten? Op het openelec forum zeggen ze dat je dat dan via een autostart shell scriptje moet doen, maar als ik het mount commando in een terminal window geeft krijg ik dus errors.

A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serhat
Roeligan schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 08:54:
[...]

Sabnzb suite. Mijn downloads moeten op mijn NAS terecht komen, enig idee hoe ik die shares kan zetten? Op het openelec forum zeggen ze dat je dat dan via een autostart shell scriptje moet doen, maar als ik het mount commando in een terminal window geeft krijg ik dus errors.
Ik zag je op de volgende reactie niet reageren. Gezien dat eigenlijk ook mijn eerste gedachte was, wil ik even zeker weten dat je het op die manier doet. Excuses als je het al hebt geprobeerd.
Sleepie schreef op maandag 09 april 2012 @ 10:36:
[...]

mount -t cifs //192.168.0.192/Volume_1/media/movie /storage/nasmovies

Je moet geen pipe | gebruiken in een mount commando op de command line volgens mij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan

Roeligan

Feyenoord

Volgens mij ook geprobeerd, vanmiddag nog eens doen.

A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 30-09 11:31

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Roeligan schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 09:25:
Volgens mij ook geprobeerd, vanmiddag nog eens doen.
Mocht het dan nog niet werken, post dan opnieuw de error. Die *zou* heel anders moeten zijn dan.

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan

Roeligan

Feyenoord

Will do :)

RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodie83
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
r3v0ss schreef op maandag 09 april 2012 @ 21:51:
Gebruik nu al een tijdje de Eden XBMCbuntu release, en 2 dingen vallen mij op:

- het vinkje wat je aan kunt zetten dat 'ie TV Series automatisch moet scannen, onthoud 'ie niet, staat elke keer uit. Donders irritant, moet ik elke keer handmatig aanzetten. Anders scant hij de nieuwe afleveringen niet
- de remote reageert niet zodra ik in het menu kom. Moet dan een aantal seconden wachten voordat de input doorkomt, en de background fanart wordt niet geladen. Ik weet alleen niet of dat aan de skin (reFocus) ligt of aan xbmc. Als ik eenmaal het menu in ben geweest en daarna weer terugkeer naar het hoofdscherm is het wel netjes zichtbaar.

Voor de rest werkt het super op m'n asrock ion330ht.
Addon "Library autoupdate" -> erg handig. In de standaard XBMC's repo's te vinden. Verder worden mijn films/series óók gerefreshed door Couchpotato respectievelijk Sickbeard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-10 10:02
Zit te twijfelen om over te stappen naar OpenElec. Maar voor sabnzb is een tweede pc nodig om in te stellen. Kan dit niet zonder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armageddon_2k
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-10 14:00

Armageddon_2k

Trotse eigenaar: Yamaha R6

Sab is toch gewoon webconfig? Dan kan je de XBMC webbrowser pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
zit er standaard een webbrowser addon in dan bij OpenElec?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r3v0ss
rodie83 schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 14:37:
[...]

Addon "Library autoupdate" -> erg handig. In de standaard XBMC's repo's te vinden.
Die addon moet ik dan ff naar kijken.
Verder worden mijn films/series óók gerefreshed door Couchpotato respectievelijk Sickbeard.
Dat gaat bij mij niet op. CP en Sb draaien niet op mijn htpc maar op m'n server. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15:39
G.Scholtens schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 15:16:
zit er standaard een webbrowser addon in dan bij OpenElec?
Nee maar kijk hier even.
http://openelec.tv/forum/...er-running-with-flash-but

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serhat
r3v0ss schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 15:17:

[...]

Dat gaat bij mij niet op. CP en Sb draaien niet op mijn htpc maar op m'n server. :P
Dat maakt niet uit. Je geeft een IP:poort + user/pass aan voor XBMC. Zolang de server bij je HTPC kan (en je in XBMC hebt ingesteld dat deze remote aangeroepen mag worden) zou het moeten werken.

Ik heb het even gecheckt. Dit is zowel bij CP als SB zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:46

DarkSide

theres no place like ::1

Even offtopic. Kon het zo snel niet vinden in dit topic.
Maar EDEN (de betas al) ondersteunen nu, eindelijk, een full screen splash screen.

Voorheen was dit altijd maar een klein logotje.
Kan ik eindelijk aan de gang met een mooie 1920x1080 splashscreen.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r3v0ss
serhat schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 15:22:
[...]

Dat maakt niet uit. Je geeft een IP:poort + user/pass aan voor XBMC. Zolang de server bij je HTPC kan (en je in XBMC hebt ingesteld dat deze remote aangeroepen mag worden) zou het moeten werken.

Ik heb het even gecheckt. Dit is zowel bij CP als SB zo.
Oeh, meteen maar ff checken vanavond. O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
Thnx... Maar blijft toch maar via Windows denk ik, stuk makkelijker qua onderhoud en installatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
G.Scholtens schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 15:24:
[...]
Thnx... Maar blijft toch maar via Windows denk ik, stuk makkelijker qua onderhoud en installatie
Vind je?
Onderhoud en installatie met OpenELEC is echt een eitje. binnen 15 minuten installed en up-and-running. Nu met de development builds moet je (als je wil) een manual update doen (2 files in folder droppen en reboot) maar meer ook niet eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
schumi2004 schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 15:44:
[...]

Vind je?
Onderhoud en installatie met OpenELEC is echt een eitje. binnen 15 minuten installed en up-and-running. Nu met de development builds moet je (als je wil) een manual update doen (2 files in folder droppen en reboot) maar meer ook niet eigenlijk.
Lijkt mij. OpenElec draait via linux. en daar heb ik geen ervaring mee. En er zijn zeer weinig tutoriuals over het instellen etc. van Webbroweser via openelec, CP en Sickbeard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
G.Scholtens schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 15:50:
[...]

Lijkt mij. OpenElec draait via linux. en daar heb ik geen ervaring mee. En er zijn zeer weinig tutoriuals over het instellen etc. van Webbroweser via openelec, CP en Sickbeard.
Webbrowser kan ik inkomen (maar heb je een linkje gegeven met alle benodigde info)
Van de andere apps zijn er legio tutorials van, meeste wijst zich allemaal vanzelf ook.

En wat linux kennis betreft voor OpenELEC, die heb je eigenlijk 0,0 nodig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Laatst online: 06-10 10:20

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

[...]

...OpenElec draait via linux.
Nope. OpenElec draait niet via linux. OpenElec is zelf eigenlijk een linux variantje welke compleet uitgekleed is tot enkel datgene wat nodig is. Alles is er op gericht dat je in principe helemaal niks hoeft te weten anders dan van OpenElec en/of XBMC zelf. Het inrichten en instellen van SB en CP is niet anders dan het installeren en instellen van een andere XBMC addon.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan

Roeligan

Feyenoord

[...]

Zoals gezegd, openelec is eigenlijk XBMC live alleen dan met een zelf gecompileerde linux versie. Instalatie duurt 5 minuten. Sab suite instellen is kwestie van addon instaleren en dan via een browser naar [ip-htpc]:8080 et voila.
Demoniac schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 09:59:
[...]
Mocht het dan nog niet werken, post dan opnieuw de error. Die *zou* heel anders moeten zijn dan.
Error:
mount: mounting //192.168.0.192/Volume_1/media/movie on /storage/nasmovies failed: Invalid argument

[ Voor 23% gewijzigd door Roeligan op 10-04-2012 17:41 ]

RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Mystic Spirit schreef op maandag 09 april 2012 @ 20:17:
[...]

Het Hele idee is toch dat XBMC nu native NFS CIFS etc. ondersteund, waarom wil je dan nog een netmount.conf hebben?
Door deze opmerking ben ik eens gaan prutsen en heb ik op mijn FreeNAS een NFS share gemaakt. Deze toegewezen aan het subnet waar ik in zit en de bestaande user guest er aan toegewezen.
In Eden ga ik browsen naar NFS shares, maar hij vind helemaal niets. Wat doe ik in hemelsnaam fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serhat
Roeligan schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 17:40:

Error:
mount: mounting //192.168.0.192/Volume_1/media/movie on /storage/nasmovies failed: Invalid argument
Invalid argument krijg je al heel snel als de server een fout geeft, maar hij het niet echt kan vertalen.. staat er iets in je logs nadat je die foutmelding krijgt? (commando: dmesg bijvoorbeeld)

probeer anders eens "-o guest" toe te voegen aan je commando. Ik zou ervan uit gaan dat guest credentials impliciet zijn als je geen username/pass hebt meegegeven.. maar je weet maar nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Koffie schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 18:51:
[...]

Door deze opmerking ben ik eens gaan prutsen en heb ik op mijn FreeNAS een NFS share gemaakt. Deze toegewezen aan het subnet waar ik in zit en de bestaande user guest er aan toegewezen.
In Eden ga ik browsen naar NFS shares, maar hij vind helemaal niets. Wat doe ik in hemelsnaam fout?
Heb je dit gecheckt?

http://wiki.xbmc.org/inde...FS#NFS_sharing_from_Linux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan

Roeligan

Feyenoord

serhat schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 18:54:
[...]

Invalid argument krijg je al heel snel als de server een fout geeft, maar hij het niet echt kan vertalen.. staat er iets in je logs nadat je die foutmelding krijgt? (commando: dmesg bijvoorbeeld)

probeer anders eens "-o guest" toe te voegen aan je commando. Ik zou ervan uit gaan dat guest credentials impliciet zijn als je geen username/pass hebt meegegeven.. maar je weet maar nooit.
Zonder username dmesg:
[ 5181.893442] CIFS VFS: No username specified

dan met username:
mount -t cifs //192.168.0.192/Volume_1/media/movie /storage/nasmovies -o username=guest

geeft:
mount: mounting //192.168.0.192/Volume_1/media/movie on /storage/nasmovies failed: No such device or address

dmesg:
[ 5368.696579] CIFS VFS: default security mechanism requested. The default security mechanism will be upgraded from ntlm to ntlmv2 in kernel release 3.3

RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Nee, wel deze: http://wiki.xbmc.org/inde...#NFS_sharing_from_FreeNAS ;)

Ik heb de juiste rc.conf bewerkt zodat na een reboot het volgende in mijn rc.conf staat:

nfs_server_flags="-u -t -n 4"
nfs_reserved_port_only="NO"
mountd_flags="-n"

Wanneer ik dan "Network File System (NFS) selecteer bij het toevoegen van een share, komt er even BUSY in beeld, om vervolgens weer terug te keren in het Browse for new share venster.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serhat
Roeligan schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 19:12:
[...]

Zonder username dmesg:
[ 5181.893442] CIFS VFS: No username specified

dan met username:
mount -t cifs //192.168.0.192/Volume_1/media/movie /storage/nasmovies -o username=guest

geeft:
mount: mounting //192.168.0.192/Volume_1/media/movie on /storage/nasmovies failed: No such device or address

dmesg:
[ 5368.696579] CIFS VFS: default security mechanism requested. The default security mechanism will be upgraded from ntlm to ntlmv2 in kernel release 3.3
Een gekke poging:
mkdir -p /storage/test
mount -t cifs //192.168.0.192/Volume_1 /storage/test -o username=guest

Reden waarom ik dit probeer. Blijkbaar hebben sommige mensen problemen met mounten als ze direct subdirectories gebruiken binnen shares. Kijk even of dit werkt. Zo ja is er altijd nog een workaround mogelijk met een symlink, of kunnen we altijd nog verder kijken.

[ Voor 4% gewijzigd door serhat op 10-04-2012 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Koffie schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 19:55:
[...]

Nee, wel deze: http://wiki.xbmc.org/inde...#NFS_sharing_from_FreeNAS ;)

Ik heb de juiste rc.conf bewerkt zodat na een reboot het volgende in mijn rc.conf staat:

nfs_server_flags="-u -t -n 4"
nfs_reserved_port_only="NO"
mountd_flags="-n"

Wanneer ik dan "Network File System (NFS) selecteer bij het toevoegen van een share, komt er even BUSY in beeld, om vervolgens weer terug te keren in het Browse for new share venster.
Even debugging aangezet:

20:19:20 T:2092   ERROR: XFILE::CDirectory::GetDirectory - Error getting nfs://
20:19:20 T:2092   ERROR: CGUIDialogFileBrowser::GetDirectory(nfs://) failed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

https://github.com/sahlberg/libnfs#readme

:)

Als je gewoon via het OS de shares kan aankoppelen zou ik dat doen. Bespaart je een hoop gedoe :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kefding
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 03-10 13:22
Ik heb laatst Openelec geinstalleerd, maar wil de usb nu even voor iets anders voor gebruiken
Ik weet echter niet hoe ik Openelec van mijn usb af moet krijgen.
Formatteren geeft als resultaat; Het systeem kan het opgegeven bestand niet vinden.

Last.FM | Trakt.TV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vince22
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20:46
Nadat ik eden opnieuw heb geinstalleerd en de userdata terug heb gezet vanaf backup heb ik de volgende melding linksboven in beeld:
Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/25it7c1.jpg

herkent iemand die en hoe kom ik er van af?!
Alles werkt verder naar behoren, het lijkt een debugregel..

[ Voor 11% gewijzigd door Vince22 op 10-04-2012 20:41 ]

Sowieso schrijf je zo! https://www.onzetaal.nl/taalloket/sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 28-09 05:58

Mystic Spirit

PSN: mr_mysticspirit

Koffie schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 18:51:
[...]

Heb je de XBMC wiki gebruikt? http://wiki.xbmc.org/inde...#NFS_sharing_from_FreeNAS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Yup, zie paar posts hierboven. Heb de bewuste settings doorgevoerd in FreeNAS en gereboot.
Borromini schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 20:24:
https://github.com/sahlberg/libnfs#readme

:)

Als je gewoon via het OS de shares kan aankoppelen zou ik dat doen. Bespaart je een hoop gedoe :).
Ik draai op Windows, dus dan kan ik wat dat betreft beter gewoon op CIFS via XBMC blijven werken - al zou ik liever met NFS werken omdat dit een schoner protocol zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan

Roeligan

Feyenoord

serhat schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 20:15:
[...]

Een gekke poging:
mkdir -p /storage/test
mount -t cifs //192.168.0.192/Volume_1 /storage/test -o username=guest

Reden waarom ik dit probeer. Blijkbaar hebben sommige mensen problemen met mounten als ze direct subdirectories gebruiken binnen shares. Kijk even of dit werkt. Zo ja is er altijd nog een workaround mogelijk met een symlink, of kunnen we altijd nog verder kijken.
Inderdaad...

code:
1
2
3
4
5
root ~ # mkdir -p /storage/test
root ~ # mount -t cifs //192.168.0.192/Volume_1 /storage/test -o username=guest
root ~ # mount -t cifs //192.168.0.192/Volume_1/media /storage/test -o username=
guest
mount: mounting //192.168.0.192/Volume_1/media on /storage/test failed: No such device or address

RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit

Mystic Spirit

Koffie schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 21:29:
[...]

Yup, zie paar posts hierboven. Heb de bewuste settings doorgevoerd in FreeNAS en gereboot.

[...]

Ik draai op Windows, dus dan kan ik wat dat betreft beter gewoon op CIFS via XBMC blijven werken - al zou ik liever met NFS werken omdat dit een schoner protocol zou zijn.
:O :X 8)7

Ik gebruik zelf gewoon SMB / CIFS. NFS is inderdaad een protocol met minder overhead, maar het is wel altijd gerommel. De overhead staat de taken die je met OE wil doen niet in de weg. Een BR afspelen gaat prima over een Gbit netwerk met een SMB share.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Eens, maar aangezien ik mijn hele setup opnieuw moet doen, en toch al met een nieuwe FreeNAS omgeving en eeni nieuwe Eden omgeving bezig ben, wil ik het zo goed mogelijk voor elkaar hebben, zo snel mogelijk en met de modernste spullen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

NFS is interessant als je omgeving volledig Unix is, en het zou beter presteren dan Samba. Niettemin zal het verschil niet zo groot zijn dat NFS interessanter is dan Samba, ze zijn allebei voldoende 1080p over een modern Ethernet-netwerk te streamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Mystic Spirit schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 21:33:
Ik gebruik zelf gewoon SMB / CIFS. NFS is inderdaad een protocol met minder overhead, maar het is wel altijd gerommel.
Ik vind het nog altijd fascinerend dat er mensen zijn die zweren bij Samba (in een zuivere Linux-omgeving, tenminste, en ik weet niet of jij alleen Linux draait). Ik vind persoonlijk Samba afgrijselijk, en NFS configureren vind ik een fluitje van een cent.

Zo zie je maar dat smaken verschillen :p.

@ Koffie: de 'insecure' optie instellen op de server zou moeten helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit

Mystic Spirit

Koffie schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 21:35:
Eens, maar aangezien ik mijn hele setup opnieuw moet doen, en toch al met een nieuwe FreeNAS omgeving en eeni nieuwe Eden omgeving bezig ben, wil ik het zo goed mogelijk voor elkaar hebben, zo snel mogelijk en met de modernste spullen :+
Als het dan niet op de nieuwe manier wil, dan moet het maar op de oude. Voorheen maakte je gebruik van de netmount.conf. Die is er niet meer, maar je kan de mounts nog wel in een autostart.sh gooien. Ik ga er even vanuit aangezien je je ook redelijk red met FreeNas dat je weet wat je moet doen om dat mogelijk te maken. Anders kan je dit topic er eens bij pakken http://openelec.tv/forum/...w-to-set-sambacifs-shares
Borromini schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 21:41:
[...]

Ik vind het nog altijd fascinerend dat er mensen zijn die zweren bij Samba (in een zuivere Linux-omgeving, tenminste, en ik weet niet of jij alleen Linux draait). Ik vind persoonlijk Samba afgrijselijk, en NFS configureren vind ik een fluitje van een cent.

Zo zie je maar dat smaken verschillen :p.

@ Koffie: de 'insecure' optie instellen op de server zou moeten helpen.
Ik draai ook windows. Bij alleen Linux is het idd een overweging om helemaal NFS te gaan. Verder werkt het natuurlijk prima en is de configuratie inderdaad easy. Toch heb ik altijd ergens gepruts met NFS omdat ik het verkeerde attribuut op de verkeerde plek heb gezet / gebruikt :P

[ Voor 32% gewijzigd door Mystic Spirit op 10-04-2012 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Zojuist even NFS enabled op mijn Synology Diskstation, en dat werkt direct out-of-the-box. Lijkt dus vooral echt aan FreeNAS te liggen.

@Borromini : Die optie zou enable moeten zijn op FreeNAS:
nfs_reserved_port_only NO Allow for insecure ports to be used by NFS.
Mystic Spirit schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 21:44:
[...]

Als het dan niet op de nieuwe manier wil, dan moet het maar op de oude. Voorheen maakte je gebruik van de netmount.conf. Die is er niet meer, maar je kan de mounts nog wel in een autostart.sh gooien. Ik ga er even vanuit aangezien je je ook redelijk red met FreeNas dat je weet wat je moet doen om dat mogelijk te maken. Anders kan je dit topic er eens bij pakken http://openelec.tv/forum/...w-to-set-sambacifs-shares
Dat snap ik,maar juist als die meuk niet mee wil werken wordt het een principe kwestie tussen de software en ik >:)

BTW: Ik draai als client Windows, niet OE !

[ Voor 56% gewijzigd door Koffie op 10-04-2012 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit

Mystic Spirit

Koffie schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 21:44:
Zojuist even NFS enabled op mijn Synology Diskstation, en dat werkt direct out-of-the-box. Lijkt dus vooral echt aan FreeNAS te liggen.

@Borromini : Die optie zou enable moeten zijn op FreeNAS:

[...]

[...]

Dat snap ik,maar juist als die meuk niet mee wil werken wordt het een principe kwestie tussen de software en ik >:)

BTW: Ik draai als client Windows, niet OE !
Jij wil het jezelf echt lastig maken >:) Op zich een aardig project, maar mijn ervaringen met windows en NFS zijn niet om over naar huis te schrijven. Vraag me trouwens af of de native NFS ondersteuning van XBMC dan nog op gaat. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serhat
Roeligan schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 21:29:
[...]

Inderdaad...

code:
1
2
3
4
5
root ~ # mkdir -p /storage/test
root ~ # mount -t cifs //192.168.0.192/Volume_1 /storage/test -o username=guest
root ~ # mount -t cifs //192.168.0.192/Volume_1/media /storage/test -o username=
guest
mount: mounting //192.168.0.192/Volume_1/media on /storage/test failed: No such device or address
Werkt zo te zien?
Je zou nu gewoon /storage/test/media/movie/ via XBMC moeten kunnen toevoegen als source.. of wil je hem echt specifiek op /storage/nasmovies/ hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan

Roeligan

Feyenoord

Nee, niet perse. Ga ff eea proberen.

Ik zal nog even het autostart.sh scriptje maken ook... anders is er na de reboot niet veel meer toch?

[ Voor 59% gewijzigd door Roeligan op 10-04-2012 22:04 ]

RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serhat
Roeligan schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 22:04:
Nee, niet perse. Ga ff eea proberen.

Ik zal nog even het autostart.sh scriptje maken ook... anders is er na de reboot niet veel meer toch?
Klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Mystic Spirit schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 21:58:
[...]

Jij wil het jezelf echt lastig maken >:) Op zich een aardig project, maar mijn ervaringen met windows en NFS zijn niet om over naar huis te schrijven. Vraag me trouwens af of de native NFS ondersteuning van XBMC dan nog op gaat. :?
Ik probeer ook helemaal niet onder Windows zelf NFS te benaderen (dat lukt nl. wel met NekoDrive NFSClient) maar juist native onder Eden, het probleem zit 'm dus ook in de combi FreeNAS <-> XBMC Eden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan

Roeligan

Feyenoord

Thx voor de hulp guys :)

Mijn autostart.sh werkt zoals het hoort. Moest alleen even sab/sickbear/CP even de paden goedzetten van /storage/nasmovies naar /storage/nas/[pad op nas] maar works like a charm :)

RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 25-09 07:01
Kefding schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 20:28:
Ik heb laatst Openelec geinstalleerd, maar wil de usb nu even voor iets anders voor gebruiken
Ik weet echter niet hoe ik Openelec van mijn usb af moet krijgen.
Formatteren geeft als resultaat; Het systeem kan het opgegeven bestand niet vinden.
Met GParted kun je de partities zonder problemen verwijderen. Ook een linux Live cd werkt prima

http://gparted.sourceforge.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Grodor schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 13:48:
Ik draai nu al bijna 2 jaar XBMC op een Asrock ION 330. Heb net Eden geinstalleerd en werkt super. Gelijk vanuit de box :9

Nou erger ik me al tijden aan een ding. Dat is de overscan settings. Ik moet een bepaalde volgorde aanhouden om deze settings niet elke keer opnieuw te moeten dan. Dat is Receiver aan, TV aan en dan pas de Asrock. Doe ik de tv of receiver pas aan nadat XBMC is gestart dan verliest hij de overscan settings.

Dit is niet iets van de laatste versie, maar is eigenlijk altijd al zo geweest. Is er een manier om deze settings vast te zetten ? Misschien dat auto-detect display of iets dergelijks uitgezet kan worden.
Even een follow-up, aangezien ik dit probleem ook had.
Heb een work around gevonden, je kunt namelijk bij de appearance settings een zoom level instellen, als ik deze op -4% zet, krijg ik wel netjes alles in beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Is het niet handiger om gewoon in de settings van je TV de overscan uit te zetten?
Dan moet je ook niet gaan zoomen en gaat je beeld (iets) scherper blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Koffie schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 22:12:
[...]

Ik probeer ook helemaal niet onder Windows zelf NFS te benaderen (dat lukt nl. wel met NekoDrive NFSClient) maar juist native onder Eden, het probleem zit 'm dus ook in de combi FreeNAS <-> XBMC Eden
De wonderen zijn de wereld nog niet uit ..

Ik had een NFS share van mijn synology gekoppeld aan XBMC Eden.
Vervolgens de sources.xml bewerkt en het IP adres van de nieuwe connectie aangepast naar de FreeNAS server. Vervolgens XBMC gestart, en ik kon gewoon gebruik maken van de share 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
Hoe zijn jullie ervaringen over Ember Media Manger (windows gebruik). Download zowel via CP, Sickbeard en Spotnet (omdat ik toch windows client draai).

Is dit beter en sneller dan XBMC laten scrapen, of is het programma ergens anders voor bedoeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serhat
G.Scholtens schreef op woensdag 11 april 2012 @ 09:09:
Hoe zijn jullie ervaringen over Ember Media Manger (windows gebruik). Download zowel via CP, Sickbeard en Spotnet (omdat ik toch windows client draai).

Is dit beter en sneller dan XBMC laten scrapen, of is het programma ergens anders voor bedoeld?
Niet sneller. Dan zou ik juist XBMC laten scrapen. Lekker makkelijk.
Het voordeel van Ember Media Manager vind ik dat je zelf vrij snel kan kiezen welke poster/fanart en dergelijke je bij je films wilt hebben. Als het goed is zou je het ook kunnen gebruiken om in een batch alle informatie van films te updaten (zoals IMDB rating I guess), maar daar gebruik ik het zelf niet voor.

Ook extra fanart images zijn mogelijk, sommige skins kunnen die gebruiken om er doorheen te roteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 00:02
Gebruik zelf ook xbmc op mijn HTPC en vind het een geweldig programma. Heb alleen 1 vraagje.

Kent iemand een eenvoudig programma voor iphone/ipad om xmbc te starten op de server (Win 7)?

Ik heb xbmc namelijk niet altijd draaien en ik kan dus ook geen verbinding maken met de remote control software. Nu kan ik wel eerst met een VNC appje verbinding maken en xbmc opstarten en daarna de remote openen, maar dat is vrij omslachtig en zou het liever in 1 app hebben of desnoods 2 apps, waarvan de eerste xbmc automatisch start en zichzelf afsluit.

Ik kan waarschijnlijk met mn laptop en powershell xbmc wel remote starten, maar dit is natuurlijk met een ipad wat lastiger.

Hoop dat jullie begrijpen wat ik bedoel en misschien heeft iemand hier een goede oplossing voor dit "probleem" heeft :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
Is er voor openelec ook een media manager? Zit nog steeds erg te twijfelen voor windows 7 met xbmc of puur openelec.

Boottijd van windows is nu 30sec en dan zit ik in xbmc. Maar vind dit zelf nog aan de lange kant. Dus vandaar de mogelijke overstap naar OpenElec.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

En sleep ipv een shutdown?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

@G.Scholten

Windows 7 of openelec maakt geen drol uit. De media manager zet gewoon wat extra bestandjes bij de films en series welke vervolgens door XBMC opgepakt worden ipv het op internet op te zoeken. In het geval van openElec zul je je mediamanager wel op een andere computer moeten gebruiken, maar dat lijkt me ook logisch. De media managers zijn echter computer applicaties welke je met muis en toetsenbord gebruikt. Je start ze op nadat je je nieuwe films aan de verschillende mappen hebt toegevoegd. Kiest wat leuke fanart en een poster uit en sluit de media manager weer af.

Bij series gebruik ik 'm alleen voor de allereerste aflevering (of per seizoen) om de juiste info en fanart te kunnen kiezen. Per episode laat ik het lekker door xbmc zelf doen (dat zijn toch alleen maar de info en een thumb)

@Snowdog
Ik zou zeggen WakeOnLan, maar toen ik je bericht nog eens las kreeg ik het vermoeden dat dat niet het probleem was, maar dat je een computer hebt die wel altijd aan staat, maar waarop niet altijd XBMC draait. Dat is nogal een niet standaard situatie en daarom denk ik dat er ook niet zomaar een out of the box oplossing voor is. (je zou iets knnen proberen waarbij je een webservertje draait met bv php ondersteuning waarbij je vervolgens middels het aanroepen van een scriptje xbmc kunt starten. Die kun je dan opstarten middels een favoriet op je telefoon oid)
Echter... Waarom zou je XBMC afsluiten? Zeker wanneer je dirty regions gebruikt en een screensaver neemt die het beeld naar zwart zet dan neemt XBMC volgens mij ook geen resources meer.

[ Voor 33% gewijzigd door Janoz op 11-04-2012 10:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
Dat is niet echt energie besparend :) Maybe in de toekomst maar voorlopig nog normaal met een cold boot opstarten. Zolang is 30sec. ook weer niet. En kan alles nog doen in windows, zoals msn af en toe gamen en ook direct ember media manger gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit

Mystic Spirit

Koffie schreef op woensdag 11 april 2012 @ 08:45:
[...]

De wonderen zijn de wereld nog niet uit ..

Ik had een NFS share van mijn synology gekoppeld aan XBMC Eden.
Vervolgens de sources.xml bewerkt en het IP adres van de nieuwe connectie aangepast naar de FreeNAS server. Vervolgens XBMC gestart, en ik kon gewoon gebruik maken van de share 8)7
Dat is wel een heel vreemde oplossing. Bestaat er een verschil tussen de originele FreeNAS verbinding in de sources.xml en die van de Synology? Misschien zit er ergens een klein foutje in zoals een spatie teveel of iets dergelijks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
Janoz schreef op woensdag 11 april 2012 @ 09:58:
@G.Scholten

Windows 7 of openelec maakt geen drol uit. De media manager zet gewoon wat extra bestandjes bij de films en series welke vervolgens door XBMC opgepakt worden ipv het op internet op te zoeken. In het geval van openElec zul je je mediamanager wel op een andere computer moeten gebruiken, maar dat lijkt me ook logisch. De media managers zijn echter computer applicaties welke je met muis en toetsenbord gebruikt. Je start ze op nadat je je nieuwe films aan de verschillende mappen hebt toegevoegd. Kiest wat leuke fanart en een poster uit en sluit de media manager weer af.

Bij series gebruik ik 'm alleen voor de allereerste aflevering (of per seizoen) om de juiste info en fanart te kunnen kiezen. Per episode laat ik het lekker door xbmc zelf doen (dat zijn toch alleen maar de info en een thumb)

@Snowdog
Ik zou zeggen WakeOnLan, maar toen ik je bericht nog eens las kreeg ik het vermoeden dat dat niet het probleem was, maar dat je een computer hebt die wel altijd aan staat, maar waarop niet altijd XBMC draait. Dat is nogal een niet standaard situatie en daarom denk ik dat er ook niet zomaar een out of the box oplossing voor is. (je zou iets knnen proberen waarbij je een webservertje draait met bv php ondersteuning waarbij je vervolgens middels het aanroepen van een scriptje xbmc kunt starten. Die kun je dan opstarten middels een favoriet op je telefoon oid)
Echter... Waarom zou je XBMC afsluiten? Zeker wanneer je dirty regions gebruikt en een screensaver neemt die het beeld naar zwart zet dan neemt XBMC volgens mij ook geen resources meer.
Het ging mij inderdaad vooral om de resources, maar als het echt weinig scheelt, dan is het misschien de moeite waard. Verder gebruik ik soms ook dingen als Youku (Chinese Youbtube) in browser (de add on voor xbmc is vrij brak) en Sopcast (daar is volgens mij geen add on voor) en dus is het soms wel makkelijk om in Windows te zitten.

Nouja moet xbmc maar ff goed configureren dan en voor de paar keren dat ik youku/sopcast gebruik vnc-en om dat op te starten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Kun je dat niet met advanced launcher oplossen? Dan kun je vanuit XBMC gewoon een andere executable opstarten (dacht ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
Janoz schreef op woensdag 11 april 2012 @ 11:15:
Kun je dat niet met advanced launcher oplossen? Dan kun je vanuit XBMC gewoon een andere executable opstarten (dacht ik).
Hoewel ik het wel heb gezien tijdens mn google searches heb ik er nog niet echt naar gekeken en geen ervaring mee, zal het eens gaan bekijken en uitzoeken allemaal... thanks iig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxtrash
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:22
Snowdog schreef op woensdag 11 april 2012 @ 09:23:
Gebruik zelf ook xbmc op mijn HTPC en vind het een geweldig programma. Heb alleen 1 vraagje.

Kent iemand een eenvoudig programma voor iphone/ipad om xmbc te starten op de server (Win 7)?

Ik heb xbmc namelijk niet altijd draaien en ik kan dus ook geen verbinding maken met de remote control software. Nu kan ik wel eerst met een VNC appje verbinding maken en xbmc opstarten en daarna de remote openen, maar dat is vrij omslachtig en zou het liever in 1 app hebben of desnoods 2 apps, waarvan de eerste xbmc automatisch start en zichzelf afsluit.

Ik kan waarschijnlijk met mn laptop en powershell xbmc wel remote starten, maar dit is natuurlijk met een ipad wat lastiger.

Hoop dat jullie begrijpen wat ik bedoel en misschien heeft iemand hier een goede oplossing voor dit "probleem" heeft :P
ik gebruik eventghost voor dit soort dingen. Je kunt daar extreem veel mee aan elkaar koppelen en simpelweg een programma starten na een event is een van de mogelijkheden. Het event kun je vervolgens triggeren met infra rood maar ook via de smartphone. Installeer daarvoor EventGhost van Tim Hoeck op je Android smartphone. Dan kun je je eigen afstandsbediening ontwerpen op de telefoon, maar ook losse buttons op je beginscherm zetten. Voor Iphone/IOS heb je weer andere programma's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
Zit intussen toch nog even de wiki door te lezen van OpenElec, kriebelt toch erg om deze te installeren.

Heb alleen 2 vragen, omdat je een webbrowser nodig hebt om sabnzbd suite te installeren. Is de Maraschino dan ook goed genoeg?

Als ik bijvoorbeeld een film zoek via CP of Serie van Sickbeard, hoe krijgt sabnzbd dan hier een nzb van? In windows gaat dit via een script voor openelec zie ik zo niks staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit

Mystic Spirit

G.Scholtens schreef op woensdag 11 april 2012 @ 17:40:
Zit intussen toch nog even de wiki door te lezen van OpenElec, kriebelt toch erg om deze te installeren.

Heb alleen 2 vragen, omdat je een webbrowser nodig hebt om sabnzbd suite te installeren. Is de Maraschino dan ook goed genoeg?

Als ik bijvoorbeeld een film zoek via CP of Serie van Sickbeard, hoe krijgt sabnzbd dan hier een nzb van? In windows gaat dit via een script voor openelec zie ik zo niks staan.
Het is wel redelijk offtopic, maar het werkt op dezelfde manier als op andere systemen. Het benaderen van Sab doe je via een webbrowser, maar die browser hoeft niet op het systeem te staan waar Sab op draait. Zelfde geld voor CP, SB, etc. Ook kan je hetzelfde script gebruiken. Overigens is het script niet om de NZB naar Sab te krijgen. Daar is namelijk de Sab API voor. Het script is voor de post processing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
Mystic Spirit schreef op woensdag 11 april 2012 @ 18:00:
[...]

Het is wel redelijk offtopic, maar het werkt op dezelfde manier als op andere systemen. Het benaderen van Sab doe je via een webbrowser, maar die browser hoeft niet op het systeem te staan waar Sab op draait. Zelfde geld voor CP, SB, etc. Ook kan je hetzelfde script gebruiken. Overigens is het script niet om de NZB naar Sab te krijgen. Daar is namelijk de Sab API voor. Het script is voor de post processing.
Zal er morgens een mee bezig, de wiki van openelec klinkt heel simpel.
Alleen hoe kom ik in Openelec erachter wat mijn ip adres is? Aangezien ik dit ip dan op mijn andere windows pc kan invoeren om de boel in te stellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:59
G.Scholtens schreef op woensdag 11 april 2012 @ 20:07:
[...]

Alleen hoe kom ik in Openelec erachter wat mijn ip adres is? Aangezien ik dit ip dan op mijn andere windows pc kan invoeren om de boel in te stellen?
Gewoon het IP adres instellen misschien?
Werkt prima.
Bijvoorbeeld 192.168.1.10 om maar iets te noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Iemand problemen met bestaande VIDEO_TS DVD's pnder Eden?

Een zut bestaande VIDEO_TS DVD's doen het bij mij niet in Library view onder Eden. Als ik ze handmatig (file niveau) afspeel werkt het prima.
Als ik exact dezelfde film via SMB benader werkt het ook.
Het is dus de combinatie (Eden, ) Library View en NFS.

Eigenlijk dus exact hetzelfde probleem als hier: http://forum.xbmc.org/showthread.php?tid=127870

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 25-09 07:01
Koffie schreef op woensdag 11 april 2012 @ 23:18:
Iemand problemen met bestaande VIDEO_TS DVD's pnder Eden?

Een zut bestaande VIDEO_TS DVD's doen het bij mij niet in Library view onder Eden. Als ik ze handmatig (file niveau) afspeel werkt het prima.
Als ik exact dezelfde film via SMB benader werkt het ook.
Het is dus de combinatie (Eden, ) Library View en NFS.

Eigenlijk dus exact hetzelfde probleem als hier: http://forum.xbmc.org/showthread.php?tid=127870
Je kunt de DVD ook omzetten naar ISO met imgburn. Ik doe dit eigelijk standaard. Voorheen had ik ook de losse dvd's en dat werkte op zicht prima. Soms moet je alleen net de dvd starten via 1 bestandje ipv gewoon de klikken op de ISO.

Voordeel is dat je het iso bestand dezelfde naam kunt geven als de film, overzichtelijker, afspelen gaat eenvoudig omdat je maar 1 bestand hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
  • Laatst online: 26-08 08:57
Ik werk op mijn mac met ViMediaManager om nfo's, posters en fanart te regelen. Dat laat ik op de htpc momenteel door xbmc doen, maar het scrapen gaat niet altijd goed en moet ik alsnog met de hand aanpassen. Daarnaast is de info die gegeven wordt over films in het engels en daar heeft mijn vriend iets meer moeite mee dan met nederlands. Ik ben dus nu, in combinatie met eden, op mijn mac aan het spelen om te kijken of dit via een tool als ViMediaManager makkelijker gaat.
Ik heb gisteren voor een stuk of 50 films de metadata laten downloaden incl fanarts en posters, om vervolgens de tekst van de van de plot te vervangen door de tekst die je bijvoorbeeld op moviemeter kan vinden. Tot mijn grote irritatie merkte ik echter op dat bij het refreshen van de library er slechts 14 automatisch werden opgepakt. Bij alle andere moest ik eerst klikken op "movieinformation" en in veel gevallen de thumbs aangeven voordat alle films in de library kwamen. Dat was uiteraard niet helemaal mijn bedoeling; ik ga dus ergens de mist in. De structuur ziet er als volgt uit:

Map => titel (jaartal)
Inhoud map => Titel (jaartal).mkv / .iso / of video_ts + titel.nfo + titel-fanart.jpg + titel.jpg (poster)

Bij de MKVs hebben alle bestanden dezelfde naam. Bij video_ts heeft het nfo bestand "movie". Dit had ik al veranderd naar "video_ts.nfo" zodat XBMC het bestand ziet en gebruikt. Behalve dat is er verder geen relatie te vinden tussen de verschillende bestanden en hoe ze in xbmc zichtbaar zijn. Bij de een wordt wel de Nederlandse omschrijving gebruikt, bij andere gewoon de Engelse wat mij doet vermoeden dat XBMC het nfo bestand genegeerd heeft en zelf is gaan zoeken.

Iemand enig idee waar het fout gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

MikeOO schreef op donderdag 12 april 2012 @ 07:29:
[...]

Je kunt de DVD ook omzetten naar ISO met imgburn. Ik doe dit eigelijk standaard. Voorheen had ik ook de losse dvd's en dat werkte op zicht prima. Soms moet je alleen net de dvd starten via 1 bestandje ipv gewoon de klikken op de ISO.

Voordeel is dat je het iso bestand dezelfde naam kunt geven als de film, overzichtelijker, afspelen gaat eenvoudig omdat je maar 1 bestand hebt.
Leuk, maar daar heb ik natuurlijk niets aan ;)
Ik ga niet al mijn formats wijzigen omdat Eden buggy is.
Ziet er naar uit dat Eden dus toch te vroeg gereleased is en het hele NFS verhaal nog lang niet goed geimplementeerd is.
Toch maar weer terug naar SMB :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan

Roeligan

Feyenoord

G.Scholtens schreef op woensdag 11 april 2012 @ 20:07:
[...]

Sickbeard en CP gooien automagisch de nzb's nar sab, deze doet dan postprocessing sickbeard en cp updaten.

Op je pc verkenner openen en naar \\openelec gaan brengt je naar de shares van je htpc.

RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
Roeligan schreef op donderdag 12 april 2012 @ 08:55:
[...]

Sickbeard en CP gooien automagisch de nzb's nar sab, deze doet dan postprocessing sickbeard en cp updaten.

Op je pc verkenner openen en naar \\openelec gaan brengt je naar de shares van je htpc.
Voor sickbeard moet ik in sab het script sabtosickbeard gebruiken. En voor CP na mijn weten dus niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan

Roeligan

Feyenoord

Volgens mij wel. Het is vrij simpel, laat je niet in de war brengen door terminologie. Gewoon installen, beetje spelen/pielen en je komt al een heel end :)

RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serhat
Ik heb sinds kort de Anime-branch uitgeprobeerd van SickBeard (hier kan je de packages krijgen: http://sickbeard.lad1337.de/ ).

Werkt op zich best goed, alleen merk ik wel dat heel veel mensen het los van de normale SickBeard draaien, terwijl je eigenlijk zowel je normale series als Anime in de Anime-branch versie zou moeten kunnen instellen. Ik heb het gevoel dat de Anime-branch een beetje achterloopt op de master, misschien dat dat het probleem ook is.

Anyhow. Gezien ik nu 2 SickBeard instanties draai en ik beide goed wil laten werken met SabToSickbeard.exe ben ik even bezig geweest. Na wat kloten kwam ik erachter dat ik de exe niet makkelijk zou kunnen aanpassen gezien het een hele python distributie + scripts in de exe zit. Er worden wel python scripts geleverd zoals ze onder Linux gebruikt worden. Deze worden mogelijk, bijna 1 op 1 ook in de windows versie gebruikt.

Nu roep ik het scriptje aan met een .bat file. Ook heb ik de python scripts aangepast dat het op basis van de categorie (tv of tv-anime) een ander configuratiebestand gebruikt. Eureka het werkt! Dit allemaal voor 1 extra serie en dat je netjes binnen SickBeard ziet dat hij 'gedownload' is. :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
Hoe zit het met de installatie van OpenElec. OE wil ik zelf installaren op een 64gb ssd. En mijn films en series komen op een 2TB HDD.

Zie nergens in de installatie hoe ik dit kan instellen. Die hdd heeft nu een ntfs partitie. Maar kan ik deze tijdens de installatie van OE formateren naar de juiste format? En moet deze schijf ook losgekoppeld worden tijdens de installatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Convoy
  • Laatst online: 06-10 22:37

Convoy

g44p

G.Scholtens schreef op donderdag 12 april 2012 @ 13:27:
Hoe zit het met de installatie van OpenElec. OE wil ik zelf installaren op een 64gb ssd. En mijn films en series komen op een 2TB HDD.

Zie nergens in de installatie hoe ik dit kan instellen. Die hdd heeft nu een ntfs partitie. Maar kan ik deze tijdens de installatie van OE formateren naar de juiste format? En moet deze schijf ook losgekoppeld worden tijdens de installatie?
http://wiki.openelec.tv/index.php?title=Main_Page

suc6 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
Daarin staat niks duidelijk. OpenElec wil ik echt als single os gebruiken. Dus windows niks meer mee te maken. Dat is mijn opzet.

Als ik het goed zie is het puur op mijn windows pc, die installatie op usb zetten. In de HTPC stoppen en setup uitvoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serhat
G.Scholtens schreef op donderdag 12 april 2012 @ 13:37:
Daarin staat niks duidelijk. OpenElec wil ik echt als single os gebruiken. Dus windows niks meer mee te maken. Dat is mijn opzet.

Als ik het goed zie is het puur op mijn windows pc, die installatie op usb zetten. In de HTPC stoppen en setup uitvoeren.
Ik zou gewoon de linux-tactiek gebruiken gezien het gewoon Linux blijft, toch?

Als in disk kan je formatteren, desnoods via de console naar het goede bestandssysteem. Moeten de bestanden mee? Zo ja moet je het even ergens neerzetten, deze gaan met 'conversies' niet mee. Zolang het schijf gemount is, ziet openelec het verschil toch niet tussen een map ergens op de SSD of op die 2 TB HD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
Probleem is, van linux weet ik dus niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan

Roeligan

Feyenoord

Het is zoals je zei. In windows een setup USB stick maken, dan je htpc via die stick booten en je ssd selecteren.

Zoals ik al zei; gewoon beginnen, is echt geen drol an om te doen, alles wijst zich vanzelf.

RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwolf
  • Niet online
G.Scholtens schreef op donderdag 12 april 2012 @ 13:59:
Als je iets beter leest en zoekt dan zie je vanzelf dat de installatie een no-brainer is. En dat precies gebeurt wat jij wil, namelijk OE als enige OS op je pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Convoy
  • Laatst online: 06-10 22:37

Convoy

g44p

mrwolf schreef op donderdag 12 april 2012 @ 14:36:
[...]

Als je iets beter leest en zoekt dan zie je vanzelf dat de installatie een no-brainer is. En dat precies gebeurt wat jij wil, namelijk OE als enige OS op je pc.
Vandaar ook mijn opmerking eerder in dit topic:

http://wiki.openelec.tv/index.php?title=Main_Page

goed lezen blijft toch lastig voor sommige mensen.... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan

Roeligan

Feyenoord

Ik snap het best, je wordt af en toe doodgegooid met termen en dergelijke. Daarom zeg ik ook; gewoon beginnen, de rest wijst zich vanzelf.

Volg deze guide

[ Voor 36% gewijzigd door Roeligan op 12-04-2012 15:09 ]

RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReCreator
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ReCreator

-geen-

Gisteren ook de nieuwe OpenELEC versie getest, 1.95.1. Loopt erg lekker! Airplay werkt goed, paar dingetjes even moeten aanpassen, maar alles loopt goed!
Zelfs de Spotify addon werkt goed alhoewel deze nog Alpha is en verre van perfect ben ik er al zeer blij mee! :)

Is er overigens nog geen apart OpenELEC topic? Ik ben niet zo goed met topicstarts, anders had ik het wel gedaan ;)

Edit:
Ik ben OpenELEC gebruiker van ver voor de eerste officiele release, altijd zeer blij mee geweest!

[ Voor 12% gewijzigd door ReCreator op 12-04-2012 15:11 ]

"Time flies like an arrow; fruit flies like a banana."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 23:50
ReCreator schreef op donderdag 12 april 2012 @ 15:10:
Gisteren ook de nieuwe OpenELEC versie getest, 1.95.1. Loopt erg lekker! Airplay werkt goed, paar dingetjes even moeten aanpassen, maar alles loopt goed!
Zelfs de Spotify addon werkt goed alhoewel deze nog Alpha is en verre van perfect ben ik er al zeer blij mee! :)

(...)
Was de Spotify plugin nog niet tegen gekomen, maar met wat zoeken vond ik hem inderdaad ook. Werkt echt goed en fijn, eindelijk een Spotify plugin! _/-\o_
Voor de duidelijkheid, was blijkbaar ook al eerder gepost, maar mocht je hem (ook) gemist hebben: http://forum.xbmc.org/showthread.php?tid=125147

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 27-09 17:17
G.Scholtens schreef op donderdag 12 april 2012 @ 13:59:
Mooi moment om het dus te leren :) .
Ik had ook 0,0% ervaring met linux voordat ik aan het hele HTPC gebeuren begon. Nu heb ik het meeste aardig door en ik ben nu blij dat ik niet voor de makkelijke weg (windows) heb gekozen. Gister toevallig nog geprobeerd om alles onder Windows aan de praat te krijgen, maar dat lijkt nu allemaal enorm omslachtig t.o.v. linux.

OpenELEC zou gewoon een NTFS schijf moeten kunnen lezen. Maar als je verder geen Windows gaat draaien op die PC kan je misschien beter de schijf formatteren naar ext3/4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandhaas
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-09 13:28

Zandhaas

snelst haas op deze aardekloot

Is het ook bij jullie dat de subs in bluray ISO's fractie van 0,01 weergeven?
Het is al tweede iso sinds Eden uitkwam.
In alle exe's behalve bluray iso lopen subs prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anthirian
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16-09 01:03

Anthirian

In Trance We Trust

Anthirian schreef op donderdag 05 april 2012 @ 11:59:
Een kleine vraag. Ik had vroeger (op Dharma) een addon genaamd XBMC File Cleaner. Omdat ik eigenlijk alle series en films maar één keer bekijk gooi ik ze daarna meteen weg. Deze addon keek eens in de zoveel tijd naar de afleveringen en films die een watched-flag hebben en gooide deze dan van de harde schijf en deed een cleanup. Helaas werkt deze addon niet op Eden. Daar komt bij dat deze addon al lange tijd niet meer geüpdatet is en dat waarschijnlijk ook niet meer zal worden. Weten jullie toevallig een andere addon die deze functionaliteit bevat?
Omdat mijn bericht door al het OpenELEC geweld ondergesneeuwd is geraakt, bij deze eventjes een bump. :)

Mijn Films en TV Series, Games en Muziek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Zandhaas schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 00:35:
Is het ook bij jullie dat de subs in bluray ISO's fractie van 0,01 weergeven?
Het is al tweede iso sinds Eden uitkwam.
In alle exe's behalve bluray iso lopen subs prima.
Daar is in dit topic idd al diverse keren melding van gemaakt en ook is er een "redelijk" alternatief aangehaald, gewoon even een losse ondertitel binnenhalen m.b.v. de subtitle addon.

Testing, one, two ...

Pagina: 1 ... 33 ... 146 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]Let op!!

Als je een vraag stelt, vergeet dan niet:
- Eerst in de debug logging te kijken (eventueel mee te posten via http://www.xbmclogs.com/)!
- Het besturingssysteem te vermelden (OSX, Linux, Windows, ATV, iOS, Android, Raspberry Pi).
- Eventuele informatie als de versie (SVN, Stable, Nightly, XBMC Buntu, OpenELEC etc)
- Eventueel skin versie.

Let a.u.b. ook op met zaken waarvan de legaliteit in twijfel getrokken kan worden (add-ons en bijbehorende sites). Zie ook het algemeen beleid.~~~[/html]