@G.Scholten
Windows 7 of openelec maakt geen drol uit. De media manager zet gewoon wat extra bestandjes bij de films en series welke vervolgens door XBMC opgepakt worden ipv het op internet op te zoeken. In het geval van openElec zul je je mediamanager wel op een andere computer moeten gebruiken, maar dat lijkt me ook logisch. De media managers zijn echter computer applicaties welke je met muis en toetsenbord gebruikt. Je start ze op nadat je je nieuwe films aan de verschillende mappen hebt toegevoegd. Kiest wat leuke fanart en een poster uit en sluit de media manager weer af.
Bij series gebruik ik 'm alleen voor de allereerste aflevering (of per seizoen) om de juiste info en fanart te kunnen kiezen. Per episode laat ik het lekker door xbmc zelf doen (dat zijn toch alleen maar de info en een thumb)
@Snowdog
Ik zou zeggen WakeOnLan, maar toen ik je bericht nog eens las kreeg ik het vermoeden dat dat niet het probleem was, maar dat je een computer hebt die wel altijd aan staat, maar waarop niet altijd XBMC draait. Dat is nogal een niet standaard situatie en daarom denk ik dat er ook niet zomaar een out of the box oplossing voor is.
(je zou iets knnen proberen waarbij je een webservertje draait met bv php ondersteuning waarbij je vervolgens middels het aanroepen van een scriptje xbmc kunt starten. Die kun je dan opstarten middels een favoriet op je telefoon oid)
Echter... Waarom zou je XBMC afsluiten? Zeker wanneer je dirty regions gebruikt en een screensaver neemt die het beeld naar zwart zet dan neemt XBMC volgens mij ook geen resources meer.
[
Voor 33% gewijzigd door
Janoz op 11-04-2012 10:01
]