[ervaringen] Kodi (voorheen XBMC Media Center) - Deel XV Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 34 ... 146 Laatste
Acties:
  • 1.081.035 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zandhaas schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 00:35:
Is het ook bij jullie dat de subs in bluray ISO's fractie van 0,01 weergeven?
Het is al tweede iso sinds Eden uitkwam.
In alle exe's behalve bluray iso lopen subs prima.
Ja dit probleem heb ik ook. De huidige Blu-Ray ondersteuning in XBMC vind ik matig (tevens ook de enige tekortkoming voor mij op dit moment). Daarom heb ik Total Media Theatre geinstalleerd om toch mijn eigen Blu-Ray's af te spelen op de HTPC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Is er een MCE compatible IR receiver (voor de Harmony) ook in Nederland te krijgen?
Of moet je dan voor de bekende HP IR van ebay gaan? Of is er nog een andere site waar je 'm sneller kan krijgen?

[dit is een cross post met het zotac zbox topic]

[ Voor 14% gewijzigd door Exocet op 13-04-2012 09:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SemperFidelis
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01-08 19:47
Bij mij werkt de subtitle add on van XBMW niet.
Ik kan subtitles zoeken en aanklikken, maar als hij gaat downloaden blijft hij daar hangen...
Iemand ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serhat
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22-09-2023
SemperFidelis schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 12:15:
Bij mij werkt de subtitle add on van XBMW niet.
Ik kan subtitles zoeken en aanklikken, maar als hij gaat downloaden blijft hij daar hangen...
Iemand ervaring mee?
Zie je wat in de XBMC logs terug? Desnoods even de debug logging aanzetten voor uitgebreidere logging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ample Energy
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20:29
Kan iemand mij vertellen hoe XBMC met FLAC images omgaat? Speelt hij ze überhaupt af en laat hij individuele nummers zien? En hoe zit het met 5.1?

Ik heb http://wiki.xbmc.org/index.php?title=Cue_sheets gevonden, maar er staat niet of XBMC het ook snapt.

Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serhat
Siempie schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 13:22:
Kan iemand mij vertellen hoe XBMC met FLAC images omgaat? Speelt hij ze überhaupt af en laat hij individuele nummers zien? En hoe zit het met 5.1?

Ik heb http://wiki.xbmc.org/index.php?title=Cue_sheets gevonden, maar er staat niet of XBMC het ook snapt.
Ik had het onlangs nodig en heb het onderzocht. Flac ondersteunt hij prima, maar er is een catch.
Flac ondersteunt zijn eigen tags voor muziek, maar ook de ID3 tags zoals we dit van MP3 kennen. Najah het kan ze bevatten, maar een pure Flac zou dat niet moeten hebben. Sommige Flac bestanden die je online kan vinden worden dan ook alleen met ID3 getagged.

De XBMC developers vinden dat ze de echte tags moeten gebruiken en niet de tags die er eigenlijk niet horen te zitten. Dus zolang een Flac bestand totaal niet getagged is, of alleen een ID3 tag bevat, zal deze niet door XBMC herkent worden.

Je kan ze opnieuw taggen met menig software die ervoor bestaat. Zolang je maar ervoor zorgt dat hij echt Flac tags wegschrijft en niet de ID3 versie.

[EDIT]
Pfft. Moest weer even zoeken voor een bron, maar *klik*. Zie de reacties van de developers eronder.
Helemaal onderaan heeft de TS nog gereageerd met hoe hij de tags heeft gefixt.

[ Voor 10% gewijzigd door serhat op 13-04-2012 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ample Energy
  • Laatst online: 20:29
Geweldig, dankjewel! Ik zal er toch een paar moeten retaggen, maar dat is zo gebeurd.

Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fantasma
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 09-09 11:52

Fantasma

Just a ghost.

Eerste keer dat ik hier post.

Ben vandaag verder beginnen te kijken naar verschillende series.
En ik merkte dat het beeld nu om de paar seconden eventjes blijft hangen.

Ik heb stand-alone XBMC Eden 11.0 op mijn Ubuntu(32 bit) staan. Hardware Atom 330 + ION.
Als ik xbmc opzet draait er op de achtergrond niets, VDPAU staat gewoon op.
Is een H.264 file, gewoon standard definition, Nvidia drivers (van site zelf) 295.20.

Iemand die een oplossing heeft? (Als ik meer settings moet geven zeg het maar even.)

mm net eventjes geprutst en toen "Sync playback to display" uitgezet en het werkt normaal.

Krijg wel heel de tijd de volgende error als ik opstart: XBMC Remote communication server failed to start.

[ Voor 16% gewijzigd door Fantasma op 13-04-2012 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serhat
Fantasma schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 17:25:
Krijg wel heel de tijd de volgende error als ik opstart: XBMC Remote communication server failed to start.
Misschien dat dit helpt. Klinkt plausibel. :) Zo niet even kijken of je nog wat anders in je log terug ziet.

[ Voor 8% gewijzigd door serhat op 13-04-2012 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EN-IS
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:55
Als ik mijn mediacenter start, dan start utorrent automatisch op, en begint dan direct (via rss feed) een aantal series te downloaden.

Mijn ratio is ingesteld op 150% (upload), en ik zou willen dat utorrent zich sluit nadat is voldaan aan deze ratio, iemand hier ervaringen mee? Heb forum van utorrent afgezocht, en zelfs een aantal scripts uit laten voeren door utorrent maar het is niet helemaal gelukt :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:13
Fantasma schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 17:25:
Eerste keer dat ik hier post.

Ben vandaag verder beginnen te kijken naar verschillende series.
[...]
Dit krijg ik dus ook altijd op mijn atv2. Nog geen oplossing voor gevonden :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fantasma
  • Laatst online: 09-09 11:52

Fantasma

Just a ghost.

serhat schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 21:28:
[...]

Misschien dat dit helpt. Klinkt plausibel. :) Zo niet even kijken of je nog wat anders in je log terug ziet.
Zal binnenkort eens bekijken dan (had ik ook gevonden maar ik heb niets ingesteld van servers? (Of is dit standaard?))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serhat
Fantasma schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 22:54:
[...]

Zal binnenkort eens bekijken dan (had ik ook gevonden maar ik heb niets ingesteld van servers? (Of is dit standaard?))
Als het goed is, is het een instelling die standaard aanstaat. Hierdoor kunnen programma's die lokaal draaien communiceren met XBMC. Het kan heel goed dat er een ander programma is die ook net diezelfde poort gebruikt. Desnoods moet je of bij XBMC of bij de andere applicatie het poortnummer veranderen.

Of als je geen gebruik ervan wil maken (remote beheer van XBMC), zou je het ook binnen XBMC kunnen uitzetten zoals in die ene link staat.

Op linux zou je met de volgende commando moeten kunnen achterhalen wie er van een poort gebruik maakt:
netstat -anop | grep <poortnummer>

Op Windows (laatste kolom is PID van het proces die er gebruik van maakt)
netstat -ano | find "<poortnummer>"

[ Voor 16% gewijzigd door serhat op 14-04-2012 03:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-07 11:37

Roeligan

Feyenoord

Ik kreeg ook vaak de XBMC Remote communication server failed to start error. Upgraden hielp toen, toen deed echter mijn sabnzbd suite het neit meer en moest ik weer downgraden, iig nu wel een versie die de XBMC Remote communication server failed to start error neit meer geeft :P

A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-10 23:17

TRaSH

koffie ?

Exocet schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 09:43:
Is er een MCE compatible IR receiver (voor de Harmony) ook in Nederland te krijgen?
Of moet je dan voor de bekende HP IR van ebay gaan? Of is er nog een andere site waar je 'm sneller kan krijgen?

ik heb hem ook via ebay besteld,
je kan kiezen om er meer voor te betalen en dan hopen dat je hem binnen een week krijgt.
bv uit duitsland of engeland.
ik heb gekozen voor de goedkopere bestelling en duurde 2-3 weken

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan
  • Laatst online: 22-07 11:37

Roeligan

Feyenoord

http://www.informatique.n...-veris-multimedia-ez.html
Afbeeldingslocatie: http://img.informatique.nl/750/85229301.jpg

Heb hem ook gehad en aan een mede tweaker verkocht, deed dienst in mn oude HTPC.

A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walletje-w
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20:49
Zijn er meer mensen waarbij de uitzending gemist add on het niet meer doet? Hij start prima op maar krijgt bij beide versies geen enkele stream meer te zien. Net of hij niets meer kan ophalen van het internet.

Verder heb ik ook het probleem dat er geen subtitles gedownload kunnen worden. Ik selecteer dan een subtitle maar vervolgens blijft hij staan op downloading subtitles.

Ik gebruik een apple tv 2 met de eden release.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nosehook
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 06-10 21:25
Exocet schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 09:43:

ik gebruik http://www.dealextreme.co...ver-for-pc-1-cr2025-26368 en ook mijn logitch harmony one, werkt super!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cacao70
  • Laatst online: 04-10 22:30
Beste Tweakers,

Ik heb sinds kort XBMCbuntu (11.0 Eden) op mijn Media Center PC draaien.
Tot nu toe werkt alles naar behoren. De films spelen vloeiend af enz.
Wat ik echter nog niet voor elkaar heb, is om mijn afstandsbediening werkende te krijgen.

Ik ben in het bezig van een OrigenAE S14V kast. Hierin zit een VFD module (VF310) en een IR-ontvanger (IR221) met een bijgeleverde iMON Pad afstandsbediening. De iMON afstandsbediening heb ik echter vervangen door een Logitech Harmony One afstandsbediening. Mijn situatie was als volgt:

Logitech Harmony One (ingesteld als MCE Remote) --> MCE Remote keys mapping naar XBMC keys (ingesteld via iMON software, XBMC profiel) --> XBMC

Ik wil in principe ervoor zorgen dat ik met mijn Logitech Harmony afstandsbediening de XBMC kan bedienen. Nou weet ik dat het een stuk lastiger is om een afstandsbediening werkende te krijgen onder Linux. Maar heb voor de bovenstaande opstelling nog geen info gevonden en kom er niet echt uit.
Heeft iemand dit al voor elkaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Laatst online: 06-10 20:08

job

Je logitech instellen als imon (of de codes aanleren) is geen oplossing?
Ik meen dat de imon remote standaard ondersteund wordt door linux namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Heb ook 'n Harmony, heb die ingesteld als Plex Remote. Daar lijkt LIRC het betrouwbaarst mee te werken.

IMON is verder een bekend merk, dat zou voldoende ondersteund moeten zijn in Linux.

XBMCbuntu zou de nieuwere LIRC-modules moeten gebruiken die standaard in de kernel zitten. De instructies voor LIRC zijn identiek, of je nu de meegeleverde kernelmodules gebruikt of een apart pakket.

[ Voor 34% gewijzigd door Borromini op 14-04-2012 21:28 ]

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20:24
walletje-w schreef op zaterdag 14 april 2012 @ 13:51:
Zijn er meer mensen waarbij de uitzending gemist add on het niet meer doet? Hij start prima op maar krijgt bij beide versies geen enkele stream meer te zien. Net of hij niets meer kan ophalen van het internet.

Verder heb ik ook het probleem dat er geen subtitles gedownload kunnen worden. Ik selecteer dan een subtitle maar vervolgens blijft hij staan op downloading subtitles.

Heb (gister en vandaag) geen enkel probleem met XOT of subs.
Moet aan je eigen configuratie liggen dus....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik hoop echt dat iemand hier een antwoord voor heeft want na 2 dagen zoeken geef ik de hoop op.
Ik gebruik XBMC al jaren en altijd wel alle probleemjes zelf kunnen oplossen maar deze niet.

Ik wilde een nieuwe skin gaan proberen voor mijn XBMC 11.0 (BETA1GIT) die draait op ASROCK330 onder Ubuntu.(10.04)
Bijna alle Eden skins hebben ook logo views dus ik met de Skin en Artwork Downloader alle series voorzien van een logo / poster / landscape / fanart en banner.jpg in de hoofdmap.

Ik heb mijn series verdeeld over 2 NAS systemen. Bij series op de 1e nas laat hij alle logo's enz zien maar bij de 2e nas niet. Ik denk niet dat ik het moet zoeken in de NAS o.i.d want hij speelt verder wel alles goed af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 15 april 2012 @ 12:45:
Ik hoop echt dat iemand hier een antwoord voor heeft want na 2 dagen zoeken geef ik de hoop op.
Ik gebruik XBMC al jaren en altijd wel alle probleemjes zelf kunnen oplossen maar deze niet.

Ik wilde een nieuwe skin gaan proberen voor mijn XBMC 11.0 (BETA1GIT) die draait op ASROCK330 onder Ubuntu.(10.04)
Bijna alle Eden skins hebben ook logo views dus ik met de Skin en Artwork Downloader alle series voorzien van een logo / poster / landscape / fanart en banner.jpg in de hoofdmap.

Ik heb mijn series verdeeld over 2 NAS systemen. Bij series op de 1e nas laat hij alle logo's enz zien maar bij de 2e nas niet. Ik denk niet dat ik het moet zoeken in de NAS o.i.d want hij speelt verder wel alles goed af.
EDIT : opgelost. op een of andere manier is het misgegaan met rechten problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dynoot
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 27-08 06:23
Ik gebruik sinds een tijdje de laatste versie van xbmcbuntu, alleen zit ik met het volgende:
Alle films staan er dubbel in, de tv-series staan wel gewoon goed.

Nu heb ik de snelkoppeling verwijderd zodat er geen films meer horen te staan in de library, maar nu staan alle films er gewoon enkel in. Dus het probleem is in principe opgelost, alleen nu kan ik niet instellen waar xbmc de informatie vandaan moet halen (IMDb, The MovieDB).

Maar wat het gekke is, is dat ik niet aangegeven heb om de films op te halen van de server, maar xbmc dit toch doet. Er moet ergens iets staan dat xbmc toch de films weet op te halen. Ik heb al in de mediasources.xml gekeken, maar daar staat het gewoon goed.

Weet iemand hoe ik dit kan oplossen, of in welk bestandje ik nog kan kijken waar het mogelijk verkeerd kan staan?
Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Clean library al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dynoot
Ja, al geprobeerd. Ook al opnieuw opgestart. Ik zou zelf niet weten waar het aan zou kunnen liggen.
Het is foutgegaan toen ik opnieuw een locatie heb toegevoegd met inloggegevens ipv zonder inloggegevens. Hierna heb ik de snelkoppeling 'Films' gekoppeld aan de juiste locatie.

Toen kwam ik erachter dat alles dubbel stond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Source terug verwijderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15:39
database verwijderen?

MyVideos*.db

[ Voor 27% gewijzigd door schumi2004 op 15-04-2012 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dynoot
Had ik al gedaan, had helaas geen effect.
schumi2004 schreef op zondag 15 april 2012 @ 14:33:
database verwijderen?

MyVideos*.db
Thanks! Dit was het, nu alles weer opnieuw ingesteld en nu gaat het goed!

Bedankt schumi2004 en de andere tweakers voor het helpen & meedenken! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paladin
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-10 21:43

Paladin

Play Ball!

Ik gebruik nu sinds kort xbmc en heb een vraag. als je een map hebt met een serie seizoen met meerdere afleveringen is het dan mogelijk om meteen door te gaan naar de volgende episode? Op het moment als ie klaar is met een aflevering ga je terug naar de overview en moet je de volgende ep selecteren. Ik zou graag zien dat ie gewoon meteen door gaat is dit ergens in te stellen? ik kan het niet in de GUI settings vinden.

|Yesterday is History, Today is a gift, Tomorrow a Mystery | M3 - LRAWD - Referral-link:https://ts.la/p66085

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15-09 23:31
walletje-w schreef op zaterdag 14 april 2012 @ 13:51:

Post even een complete uzg.log of uzgplugin.log op pastebin.com? Dan zal ik even kijken of ik iets zie.

Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Paladin schreef op zondag 15 april 2012 @ 19:12:
Ik gebruik nu sinds kort xbmc en heb een vraag. als je een map hebt met een serie seizoen met meerdere afleveringen is het dan mogelijk om meteen door te gaan naar de volgende episode? Op het moment als ie klaar is met een aflevering ga je terug naar de overview en moet je de volgende ep selecteren. Ik zou graag zien dat ie gewoon meteen door gaat is dit ergens in te stellen? ik kan het niet in de GUI settings vinden.
Er is een optie om alles af te spelen dacht ik.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Op je hoofdfolder het contextmenu openen (C op je keyboard, rechtsklikken met muis) en daar gewoon Play kiezen, dan zet hij alle eps in de playlist en gaan ze gewoon één voor één :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EN-IS
EN-IS schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 22:20:
Als ik mijn mediacenter start, dan start utorrent automatisch op, en begint dan direct (via rss feed) een aantal series te downloaden.

Mijn ratio is ingesteld op 150% (upload), en ik zou willen dat utorrent zich sluit nadat is voldaan aan deze ratio, iemand hier ervaringen mee? Heb forum van utorrent afgezocht, en zelfs een aantal scripts uit laten voeren door utorrent maar het is niet helemaal gelukt :'(
Eigen quote
Niemand die hier toevallig ervaring mee heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anthirian
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16-09 01:03

Anthirian

In Trance We Trust

EN-IS schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 22:20:

Volgens mij moet er een optie zijn dat je torrent "Finished" is zodra hij een bepaalde ratio bereikt. Je kunt dan dacht ik in Options > Auto Shutdown kiezen voor "Quit when Everything Completes."

Mijn Films en TV Series, Games en Muziek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walletje-w
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20:49
GroteBozewolf schreef op zondag 15 april 2012 @ 20:01:
[...]

Post even een complete uzg.log of uzgplugin.log op pastebin.com? Dan zal ik even kijken of ik iets zie.
Dat zou mooi zijn. Ik kom nu twee weken niet meer thuis maar ik zal kijken of het via teamvieuwer lukt. Nu moet ik er wel bij vermelden dat het netwerk nog niet stabiel is daar zou het aan kunnen liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r3v0ss
  • Laatst online: 29-11-2021
Van het weekend maar even 1 dag gespendeerd om m'n huidige XBMCbuntu systeem om te zetten naar Arch met XBMC. Er was 1 ding waar ik tegen op zag: m'n Logitech Harmony aan de praat krijgen. Boven verwachting ging dat redelijk soepel.

Ik heb alleen 1 manco: als ik op m'n harmony op de 'power off all' knop druk gaat alles uit, behalve m'n htpc. Voorheen, met Dharma, geen probleem. Nu moet ik eerst het device zelf kiezen op de harmony en dan 'power toggle' kiezen.

heb de halve zondag al gespendeerd op Google, maar ik wordt er niet veel wijzer van. Hier iemand een gouden tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Als je via keyboard in XBMC zelf Shutdown kiest, wat gebeurt er dan?
Als dat wel goed gaat, kan je je keymap misschien aanpassen om dat commando aan je Harmony te koppelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r3v0ss
  • Laatst online: 29-11-2021
Fire69 schreef op maandag 16 april 2012 @ 12:22:
Als je via keyboard in XBMC zelf Shutdown kiest, wat gebeurt er dan?
Als dat wel goed gaat, kan je je keymap misschien aanpassen om dat commando aan je Harmony te koppelen.
Oeh, dan moet ik mijn toetsenbord er weer aanhangen. Heb hier wel een keymap gevonden voor de Harmony. Vanavond ff vegelijken met mijn huidige keymap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-10 10:02
Is het mogelijk om xmbc of windows compleet af te sluiten via een afstandbediening?
Heb de ms-tech1200 met afstandsbediening. De kast aanzetten gaat prima met de afstandsbediening, maar uitzetten niet.

Is dit nog in te stellen in het bios of ergens anders? Ga vanaf morgen overstappen naar openelec.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
G.Scholtens schreef op maandag 16 april 2012 @ 13:14:
Is het mogelijk om xmbc of windows compleet af te sluiten via een afstandbediening?
Heb de ms-tech1200 met afstandsbediening. De kast aanzetten gaat prima met de afstandsbediening, maar uitzetten niet.

Is dit nog in te stellen in het bios of ergens anders? Ga vanaf morgen overstappen naar openelec.
De meeste gebruikers hier hebben nu net problemen met het omgekeerde, het kunnen aanzetten met de afstandsbediening. Normaal gesproken is het afsluiten (gedrag van de "uit" knop) eenvoudig in te stellen binnen de instellingen van Windows en XBMC maar aangezien je toch met Openelec aan de slag gaat zou ik maar even afwachten of je daar ook tegen het afsluitprobleem aan gaat lopen en het dan vervolgens melden.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EN-IS
Anthirian schreef op zondag 15 april 2012 @ 22:38:
Volgens mij moet er een optie zijn dat je torrent "Finished" is zodra hij een bepaalde ratio bereikt. Je kunt dan dacht ik in Options > Auto Shutdown kiezen voor "Quit when Everything Completes."
Dat klopt, alleen dien je dat telkens handmatig te doen, waar ik tegen aan loop is dat ik dit automatisch wil laten doen maar tot op heden nog geen goed oplossing heb gevonden, daarom mijn vraag hier;

dus wanneer torrent klaar -> check ratio -> 150% berreikt? -> JA -> Sluit utorrent (niet minimaliseren maar echt sluiten)

:)
hardware-lover schreef op maandag 16 april 2012 @ 13:28:
De meeste gebruikers hier hebben nu net problemen met het omgekeerde, het kunnen aanzetten met de afstandsbediening.
Yups :Y Zou erg vet zijn als ik de kast/systeem aan kon zetten met mijn afstandsbediening :)

[ Voor 27% gewijzigd door EN-IS op 16-04-2012 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
Het aanzetten kan ik gelukkig wel, dit werkte out of the box. Alleen afsluiten nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mawi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07-10 11:55
Het lukt me niet om vanuit XBMC (11) te connecten met een SMB of NFS share op m'n Ubuntu server, terwijl dit vanaf een Windows PC wel gewoon lukt. Zie ik nog iets over het hoofd? Ik geef in XBMC gewoon username en password op, zelfde als dat ik in Windows doe (<Server>\<Username>).

Heb wel nog ergens gelezen dat je een UID moet zetten voor NFS, op de Server.

Idee iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoostTheHost
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 05-10 11:49
Anthirian schreef op zondag 15 april 2012 @ 22:38:
[...]

Of (mijn voorkeur) uTorrent aan laten staan, maar de uploads stoppen:

-'opties' > 'voorkeuren' > tabblad 'wachtrij'.
Onderaan staat ergens 'Als uTorrent oploaddoel heeft bereikt uploadsnelheid beperken tot [0 = stop]'.

[ Voor 13% gewijzigd door JoostTheHost op 16-04-2012 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
Kan ik de addon XOT-Uzg.v3 ook naar het home screen brengen, en dan met de naam Uitzendinggemist?

Nog andere vraag over roms. Zie dat je ook roms kan spelen, nu kan dat in xbmc zelf maar ook in hyperspin ofzo. Welke raden jullie zelf aan?
Kan ik die roms ook gewoon spelen als ik gebruik zou maken van OpenElec of moet ik Windows hiervoor dan als os hebben?

[ Voor 57% gewijzigd door G.Scholtens op 16-04-2012 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 06-10 13:35
mawi schreef op maandag 16 april 2012 @ 14:15:
Het lukt me niet om vanuit XBMC (11) te connecten met een SMB of NFS share op m'n Ubuntu server, terwijl dit vanaf een Windows PC wel gewoon lukt. Zie ik nog iets over het hoofd? Ik geef in XBMC gewoon username en password op, zelfde als dat ik in Windows doe (<Server>\<Username>).

Heb wel nog ergens gelezen dat je een UID moet zetten voor NFS, op de Server.

Idee iemand?
Misschien de "insecure" optie niet aan? Zie hier.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EN-IS
JoostTheHost schreef op maandag 16 april 2012 @ 15:32:
Of (mijn voorkeur) uTorrent aan laten staan, maar de uploads stoppen:

-'opties' > 'voorkeuren' > tabblad 'wachtrij'.
Onderaan staat ergens 'Als uTorrent oploaddoel heeft bereikt uploadsnelheid beperken tot \[0 = stop]'.
uTorrent aan laten staan is wat ik nu ook doe, maar je merkt toch wel een effect op het interne netwerk hier, ook als die niet upload, zo'n soort optie had ik al gevonden en heb het op 1 kb/s gezet, dat wil zeggen na downloaden, ratio voldoen en dan uploaden met 1 kb/s, en 0 = onbeperkt (upload/download), niet stop :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EN-IS
G.Scholtens schreef op maandag 16 april 2012 @ 17:53:
Kan ik de addon XOT-Uzg.v3 ook naar het home screen brengen, en dan met de naam Uitzendinggemist?
Ergens in de instellingen, van wat ik me herinner onder SKIN opties, kun je bij iets in de trend van snelkoppeling, "addons" toevoegen als (favoriete) tabbladen, deze verschijnen dan onder, bijvoorbeeld in dit geval voor XOT, de kop VIDEO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
EN-IS schreef op maandag 16 april 2012 @ 22:58:
[...]

Ergens in de instellingen, van wat ik me herinner onder SKIN opties, kun je bij iets in de trend van snelkoppeling, "addons" toevoegen als (favoriete) tabbladen, deze verschijnen dan onder, bijvoorbeeld in dit geval voor XOT, de kop VIDEO.
Maar dus niet dat ik naast bijvoorbeeld films, dan de naam uitzendinggemist heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksmedts
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-12-2021
@g.scholtens ligt ook een beetje aan de skin die je draait.... Ik heb aeon mq3 en daar kan het wel mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
ksmedts schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 08:18:
@g.scholtens ligt ook een beetje aan de skin die je draait.... Ik heb aeon mq3 en daar kan het wel mee!
Thnx die ga ik ook gebruiken.

Zit nu alleen nog te twijfelen aan het os. Of Openelec omdat deze zeer snel is. Maar twijfel over windows, omdat ik dan echt nog normaal Internet Explorer heb. Windows games kan spelen of puur roms met emulator.

De boottijd van windows is bij mij 30sec. en dan zit ik dus al in xbmc. Bij openelec zou dit misschien 20sec zijn denk ik.

Wat is jullie advies hiervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Probeer het zelf, en dan kan je zelf beslissen. Zoveel tijd neemt het nu ook weer niet in beslag :).

OpenELEC kan je altijd op een stick installeren.

[ Voor 23% gewijzigd door Borromini op 17-04-2012 08:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_fragle
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-09 14:35

mr_fragle

Don't forget the guide

Nog iemand problemen met het scrapen van TV-eps met Media Companion?

Laatste twee versies geven geen resultaat. TheTVDB is wel gewoon bereikbaar via het www, en daar worden de series en eps ook gewoon gevonden.

Ik krijg deze melding in mijn output log:

Detected : Season : 15 Episode : 14
WARNING: Could not locate this episode on TVDB, or TVDB may be unavailable

And now the most interresting part of deze grot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Misschien heeft TheTVDB iets aan hun API aangepast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mawi
Hmm, sinds gisteravond problemen met XBMCbuntu; geluid werkt niet meer via HDMI en als ik bij de settings ga kijken, dan mis ik ook ineens settings (HDMI-NVIDIA Salsa (0). Verder, alsk ik nu een film wil afspelen, dan lijk XBMCbuntu te crashen; hij schakelt even naar terminal en dan kom ik weer in het hoofdscherm (lijkt dus XBCM opnieuw op te starten). Iemand dit eerder meegemaakt?

Denk dat ik XBMCbuntu maar opnieuw ga installeren, library moet ik toch nog een keer goed opbouwen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:58

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

mawi schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 11:08:
Hmm, sinds gisteravond problemen met XBMCbuntu; geluid werkt niet meer via HDMI en als ik bij de settings ga kijken, dan mis ik ook ineens settings (HDMI-NVIDIA Salsa (0). Verder, alsk ik nu een film wil afspelen, dan lijk XBMCbuntu te crashen; hij schakelt even naar terminal en dan kom ik weer in het hoofdscherm (lijkt dus XBCM opnieuw op te starten). Iemand dit eerder meegemaakt?

Denk dat ik XBMCbuntu maar opnieuw ga installeren, library moet ik toch nog een keer goed opbouwen....
Wat staat er in de ~/.asoundrc ?

http://www.xbmcfreak.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 28-09 05:58

Mystic Spirit

PSN: mr_mysticspirit

G.Scholtens schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 08:25:
[...]

Thnx die ga ik ook gebruiken.

Zit nu alleen nog te twijfelen aan het os. Of Openelec omdat deze zeer snel is. Maar twijfel over windows, omdat ik dan echt nog normaal Internet Explorer heb. Windows games kan spelen of puur roms met emulator.

De boottijd van windows is bij mij 30sec. en dan zit ik dus al in xbmc. Bij openelec zou dit misschien 20sec zijn denk ik.

Wat is jullie advies hiervoor?
Ik zou zeker voor OE gaan, maar dat is persoonlijk. De meeste dingen die ik met een browser op de TV zou willen doen zijn ook XBMC plug-ins voor gemaakt (Youtube, Ziggo Streams, Uitzending gemist etc.). Als het je om gamen gaat dan kan je dat toch niet echt verlangen van de gemiddelde HTPC en emulators zijn ook plug-ins voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
Mystic Spirit schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 11:30:
[...]

Ik zou zeker voor OE gaan, maar dat is persoonlijk. De meeste dingen die ik met een browser op de TV zou willen doen zijn ook XBMC plug-ins voor gemaakt (Youtube, Ziggo Streams, Uitzending gemist etc.). Als het je om gamen gaat dan kan je dat toch niet echt verlangen van de gemiddelde HTPC en emulators zijn ook plug-ins voor.
De games zullen ook voornamelijk roms zijn, aangezien het totaal geen game pc is. Maar wel leuk dat je af en toe dat soort retro games kan doen.

Ga vanavond eens aan de slag met OpenElec om mijn bevindingen te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mawi
Erhnam schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 11:11:
[...]

Wat staat er in de ~/.asoundrc ?
Heb eerlijk gezegd nog geen logfiles bekeken, zal vanavond de file opzoeken en de inhoud posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
Op dit moment OpenElec draaiend bevalt goed qua snelheid.
Heb de Aeon Nox skin ingesteld, maar nu wil ik het video gedeelte uitschakelen en dan films en series aanzetten. Maar waar doe ik dit precies.

heb al bij de skin settings gekeken in het system menu. Maar hier zie ik het niet staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-05 12:06

Acolyte57

Omnia Mutantur, Nihil Interit

Je kunt bij de Skin settings verschillende opties in het menu laten zien/hiden, maar je moet uberhaupt eerst films en serie-episodes in de library hebben zitten voor die opties tevoorschijn komen.

~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eoghlear
  • Laatst online: 02-06 11:04
G.Scholtens schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 20:05:
Op dit moment OpenElec draaiend bevalt goed qua snelheid.
Heb de Aeon Nox skin ingesteld, maar nu wil ik het video gedeelte uitschakelen en dan films en series aanzetten. Maar waar doe ik dit precies.

heb al bij de skin settings gekeken in het system menu. Maar hier zie ik het niet staan.
Uit mijn hoofd: via settings, dan skin (onderste mogelijkheid meen ik), en daar kun je ergens customize home screen (sub deel van eerste of tweede keuze mogelijkheid) selecteren. Daar kun je precies aangeven wat je wel en niet wilt laten weergeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
Acolyte57 schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 20:28:
Je kunt bij de Skin settings verschillende opties in het menu laten zien/hiden, maar je moet uberhaupt eerst films en serie-episodes in de library hebben zitten voor die opties tevoorschijn komen.
Zal er eerst voor zorgen dan, dat ik wat films en series op mijn hdd krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_fragle
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-09 14:35

mr_fragle

Don't forget the guide

Fire69 schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 09:01:
Misschien heeft TheTVDB iets aan hun API aangepast?
Dat zou kunnen, maar dan moeten andere mensen daar ook last van hebben lijkt me. Kan er verder niets over vinden...

And now the most interresting part of deze grot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Tot nader order werkt ie hier nog goed, en heb gisteren en vandaag nog eps toegevoegd (6 in totaal).

Xbmc Eden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweetyfrk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-03 16:54
Even reclame maken, want addons schrijven doe je om gebruikers te hebben :)

Vanaf heden beschikbaar in de officiele XBMC repo (alleen Eden, want Dharma accepteert geen nieuwe addons meer): de Eredivisie Live video addon. Deze haalt video's van eredivisielive.nl/video en hiermee kan je dus samenvattingen, interviews, beschouwingen en dergelijke kijken. Geen live-wedstrijden natuurlijk, want die zitten achter een paywall. Veel plezier ermee!

Ik ben van plan in de komende tijd nog wel wat te updaten (bitrate is eigenlijk netter als instelling ipv menutje wat iedere keer vraagt bijvoorbeeld), maar dit is de eerste werkende versie dus wou hem alvast delen.

Edit: Tips over waar ik dit nog meer kan posten zijn overigens welkom.

[ Voor 5% gewijzigd door Tweetyfrk op 17-04-2012 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 00:02
Tweetyfrk schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 21:43:

Vanaf heden beschikbaar in de officiele XBMC repo (alleen Eden, want Dharma accepteert geen nieuwe addons meer): de Eredivisie Live video addon. Deze haalt video's van eredivisielive.nl/video en hiermee kan je dus samenvattingen, interviews, beschouwingen en dergelijke kijken. Geen live-wedstrijden natuurlijk, want die zitten achter een paywall. Veel plezier ermee!

Ik ben van plan in de komende tijd nog wel wat te updaten (bitrate is eigenlijk netter als instelling ipv menutje wat iedere keer vraagt bijvoorbeeld), maar dit is de eerste werkende versie dus wou hem alvast delen.
Dat klinkt leuk,weet je toevallig zo of je daar ook vanuit het buitenland bij kan? Dat kan namelijk niet met de betaalde live content (dat gaat weer via andere content provider). Kan het natuurlijk altijd ff proberen, maja scheelt weer 5 minuten testwerk + installen/uninstallen :P

Mooi werk in ieder geval!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweetyfrk
Snowdog schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 21:49:
[...]

Dat klinkt leuk,weet je toevallig zo of je daar ook vanuit het buitenland bij kan? Dat kan namelijk niet met de betaalde live content (dat gaat weer via andere content provider). Kan het natuurlijk altijd ff proberen, maja scheelt weer 5 minuten testwerk + installen/uninstallen :P

Mooi werk in ieder geval!
Goede vraag, maar geen flauw idee, ik zit hier gewoon in NL :) Laat maar even weten als je het getest hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 00:02
Tweetyfrk schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 21:56:
[...]

Goede vraag, maar geen flauw idee, ik zit hier gewoon in NL :) Laat maar even weten als je het getest hebt.
ik ga nu slapen, maar zal het morgen ff testen en laten weten

EDIT:
Ok heb t even getest, maar het is een beetje vaag. Krijg bij veel filmpjes die ik probeer te openen een script error en soms werken de filmpjes wel... De snelheid is dan echter zo laag dat ik zelfs met 350kbps geen vloeiend beeld krijg... jammer maar helaas dus...
Maja wel relaxte plugin verder, als ik in NL zou wonen dan zou ik em zeker wel gebruiken :P

[ Voor 38% gewijzigd door Snowdog op 18-04-2012 06:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nistuf
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 23-01 10:48
hardware-lover schreef op maandag 16 april 2012 @ 13:28:
[...]

De meeste gebruikers hier hebben nu net problemen met het omgekeerde, het kunnen aanzetten met de afstandsbediening. Normaal gesproken is het afsluiten (gedrag van de "uit" knop) eenvoudig in te stellen binnen de instellingen van Windows en XBMC maar aangezien je toch met Openelec aan de slag gaat zou ik maar even afwachten of je daar ook tegen het afsluitprobleem aan gaat lopen en het dan vervolgens melden.
Ik doe het meestal vanuit het shutdown menu in XBMC. In de settings van XBMC kan je aangeven welke functie erbij hoort (Quit XBMC/Shutdown PC). Als je dan de letter 's' op je remote instelt is dit een makkelijke manier. (Niet zo makkelijk als gewoon de uitknop, maar toch!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nistuf
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 23-01 10:48
Ik kwam gisteren toevallig op een addon die het mogelijk maakt spotify te gebruiken in XBMC. De ontwikkeling is nog wel in een alpha-stage, maar het werkt al wel! Hopelijk wordt dit een mooi afgeronde addon, want zou voor velen wel een toevoeging zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
nistuf schreef op woensdag 18 april 2012 @ 08:41:
Ik kwam gisteren toevallig op een addon die het mogelijk maakt spotify te gebruiken in XBMC. De ontwikkeling is nog wel in een alpha-stage, maar het werkt al wel! Hopelijk wordt dit een mooi afgeronde addon, want zou voor velen wel een toevoeging zijn :)
Is het nu zo dat je moet betalen voor die muziek die je via Spotify download?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keepitfrosty
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15:42
G.Scholtens schreef op woensdag 18 april 2012 @ 08:50:
[...]

Is het nu zo dat je moet betalen voor die muziek die je via Spotify download?
Is altijd al zo geweest om muziek te downloaden als mp3 van spotify dat je moet betalen. Streamen "kan" gratis (met reclame en lagere bitrate) al heb je voor veel apps een premium account nodig en ook daar betaal je voor.

[ Voor 18% gewijzigd door keepitfrosty op 18-04-2012 09:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15-09 23:31
Tweetyfrk schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 21:43:

Edit: Tips over waar ik dit nog meer kan posten zijn overigens welkom.
Eredivisie live zit ook in XOT-Uzg.v3.

Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweetyfrk
Snowdog schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 22:07:
[...]

ik ga nu slapen, maar zal het morgen ff testen en laten weten

EDIT:
Ok heb t even getest, maar het is een beetje vaag. Krijg bij veel filmpjes die ik probeer te openen een script error en soms werken de filmpjes wel... De snelheid is dan echter zo laag dat ik zelfs met 350kbps geen vloeiend beeld krijg... jammer maar helaas dus...
Maja wel relaxte plugin verder, als ik in NL zou wonen dan zou ik em zeker wel gebruiken :P
Hm... vreemd, hier deed hij het gewoon wel. Ik zal straks even wat fanatieker testen (heb maar een paar filmpjes geprobeerd, ben zelf niet zo'n voetbalfan) en kijken of ik die script error kan reproduceren.
Edit: Gereproduceerd en gefixed, blijkbaar staan er tussen de videos ook een aantal paywall items. Deze worden nu gefilterd (met als gevolg dat het lijstje een beetje kort is af en toe nu, maar ik moet het "volgende pagina" knopje nog implementeren). Heb de geupdate versie net gesubmit aan XMBC, dus waarschijnlijk later vandaag is het opgelost. Thanks voor het bugreport :)
Edit2: En nu is next page wel geimplementeerd. Heb hem meteen een stukje rapper gemaakt.
GroteBozewolf schreef op woensdag 18 april 2012 @ 09:20:
[...]

Eredivisie live zit ook in XOT-Uzg.v3.
Dat zou best kunnen, maar XOT-Uzg.v3 heeft een licensing probleem en ik installeer bij voorkeur uit de officiele repo.

[ Voor 18% gewijzigd door Tweetyfrk op 18-04-2012 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SemperFidelis
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01-08 19:47
nistuf schreef op woensdag 18 april 2012 @ 08:41:
Werkt dat ook voor Unlimited users?
Meestal is het voor Premium maar dat gebruik ik weer niet...

Ik zal thuis ff testen, klinkt interessant.
Die Eredivisie app ook wel :p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
Heb nu dus OpenElec draaien, maar is het ook mogelijk om bijvoorbeeld op mijn windows pc films te downloaden. Via torrent, spotnet etc. en dan deze via het netwerk op mijn Openelec systeem te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja dat is zeker mogelijk kijk maar eens naar windows shared folders of SMB dus eigenlijk in feite een netwerkdrive. Of je kzan ze ook via FTP op je openelec systeem zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
Verwijderd schreef op woensdag 18 april 2012 @ 13:35:
Ja dat is zeker mogelijk kijk maar eens naar windows shared folders of SMB dus eigenlijk in feite een netwerkdrive. Of je kzan ze ook via FTP op je openelec systeem zetten.
Heb geen ftp server draaien, maar copy/past moet dus ook voldoende zijn vanaf de windows pc.
Ga hier eens mee aan de slag vanavond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XBMC is eigenlijk al een FTP server, je moet het gewoon in de netwerk settings nog activeren eigenlijk vrij simpel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
Zal het qua snelheid veel uitmaken? Of via ftp overzetten of copy.paste vanuit de verkenner?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B_FORCE
  • Niet online
G.Scholtens schreef op woensdag 18 april 2012 @ 14:07:
Zal het qua snelheid veel uitmaken? Of via ftp overzetten of copy.paste vanuit de verkenner?
Dat hangt nogal van je andere apparaten (bv NAS) af.
Ik heb hier een NASje waar ik het verschil heel duidelijk merk.
Via verkenner haal ik net 60-70% van de bandbreedte, via FTP 90-98%

One World Concepts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik haal via FTP meestal ook een hogere snelheid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Hhmm, ik heb het maar in dit topic gepost omdat het doel uiteindelijk is om XBMC aan de praat te krijgen.
Stel dat je XBMC op een Raspberry Pi wilt installeren...

OpenELEC ARM is wel in de maak maar nog niet beschikbaar.
Heeft iemand zelf een build uitgevoerd?

Geen IR ontvanger aanwezig.
Flirc zou een optie kunnen zijn?
Probleem is denk ik dat er geen ARM software beschikbaar is om het in te stellen.
Alternatief is Lirc maar dan zelf een IR ontvanger aanschaffen?

Mijn receiver heeft alleen een toslink/optische ingang.
RasPI alleen HDMI uit.
Ik zoek dus eigenlijk een (betaalbare) HDMI (RasPI) --> TOSLINK (receiver)/HDMI (TV) splitter.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je een smartphone hebt of ipod zou je daarmee je XBMC kunnen besturen .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serhat
Verwijderd schreef op woensdag 18 april 2012 @ 15:36:
Als je een smartphone hebt of ipod zou je daarmee je XBMC kunnen besturen .
Ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het was eigenlijk geen vraag maar gewoon een antwoord op KRaades zijn vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kraades schreef op woensdag 18 april 2012 @ 15:30:
Hhmm, ik heb het maar in dit topic gepost omdat het doel uiteindelijk is om XBMC aan de praat te krijgen.

Probleem is denk ik dat er geen ARM software beschikbaar is om het in te stellen.

RasPI alleen HDMI uit.
Ik zoek dus eigenlijk een (betaalbare) HDMI (RasPI) --> TOSLINK (receiver)/HDMI (TV) splitter.
De meeste recente TV modellen hebben dit ingebouwd, ik zou eens kijken of het er bij jouw ook opzit.

Ik heb er ook een aantal maanden overheen gekeken O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serhat
Verwijderd schreef op woensdag 18 april 2012 @ 15:37:
Het was eigenlijk geen vraag maar gewoon een antwoord op KRaades zijn vraag.
Ah ja... ik zit het nu,, Ik ben weer eens scherp. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 28-09 05:58

Mystic Spirit

PSN: mr_mysticspirit

kraades schreef op woensdag 18 april 2012 @ 15:30:

RasPI alleen HDMI uit.
Ik ben ook al eens opzoek geweest naar een HDMI naar Toslink en HDMI splitter. Dit kan alleen via een actieve splitter. Die apparaten zijn vrij duur. Dus je kan beter voor een apparaat gaan die gewoon een toslink out heeft.
Verwijderd schreef op woensdag 18 april 2012 @ 15:39:
[...]

De meeste recente TV modellen hebben dit ingebouwd, ik zou eens kijken of het er bij jouw ook opzit.

Het klopt dat op veel modellen een tosslink out zit. Daar hoeft je TV niet eens zo heel recent voor te zijn. Het werkt echter op de meeste modellen niet bepaald vlekkeloos. Vaak kunnen bepaalde streams niet doorgegeven worden als de TV er zelf ook niet mee overweg kan en zeker in de goedkopere modellen, gaat dat vaak mis. Neemt niet weg dat je het altijd eens proberen kan.

[ Voor 22% gewijzigd door Mystic Spirit op 18-04-2012 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-05 12:06

Acolyte57

Omnia Mutantur, Nihil Interit

Mystic Spirit schreef op woensdag 18 april 2012 @ 15:46:
Het klopt dat op veel modellen een tosslink out zit. Daar hoeft je TV niet eens zo heel recent voor te zijn. Het werkt echter op de meeste modellen niet bepaald vlekkeloos. Vaak kunnen bepaalde streams niet doorgegeven worden als de TV er zelf ook niet mee overweg kan en zeker in de goedkopere modellen, gaat dat vaak mis. Neemt niet weg dat je het altijd eens proberen kan.
Het probleem dat ik heb op mijn Samsungs is dat ie wel HDMI in en een Optisch Out heeft, maar dat de TV zichzelf blijkbaar automatisch identificeert als een 2-speaker device en over de HDMI enkel nog een stereo signaal krijgt toegevoerd. Passthrough van de originele DTS/Dolby stream over de optische out lukt dan niet meer. Ik heb gehoord dat wel meer merken daar last van hebben.

~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20:24
Omdat ik maar 1 optische ingang op de reciever heb, probeerde ik om PS3 of htpc via Hdmi naar tv en dan weer via optisch naar reciever te sturen, maar dat resulteerde altijd in stereo-geluid. En ik heb idd ook een Samsung plasma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Verwijderd schreef op woensdag 18 april 2012 @ 15:39:
[...]

<off topic>
Ik heb verkeerd gekeken maar je suggestie heeft mij wel aan het denken gezet.

Mijn versterker heeft een coax digital in aanslutiing en geen optische in zoals ik beweerde.
De Apple TV een optische uit.
Hiertussen heb ik een convertor geplaatst. Dit werkt.

Tot mijn verbazing heeft mijn Philips 47PFL9732D TV ook een digital out aansluting.
Al jaaaren overheen gekeken. ;)

Deze kan ik ook netjes direct op de versterker aansluiten. Hoera!
Het werkt okay voor Dolby behalve dat een DTS signaal niet wordt doorgestuurd. Boehoe.
Onbruikbaar dus. Helaas...
</off topic>

[ Voor 0% gewijzigd door technorabilia op 18-04-2012 17:25 . Reden: aanvulling ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cacao70
  • Laatst online: 04-10 22:30
Beste Tweakers,

Ik had onlangs een bericht gepost waarin ik me afvroeg hoe ik de Logitech Harmony One werkend kon krijgen onder XBMCbuntu. Zie hier de post voor wat achtergrondinfo.

Ik heb reeds een tutorial gevonden, waarin wordt uitgelegd hoe je een remote werkend kan krijgen onder Linux. In de tutorial leggen ze uit dat je met de tool ir-keytable (onder andere) de hexadecimale waarden van de knoppen van je remote zichtbaar kan maken met de volgende commando:
ir-keytable -c -p RC-6 -t
(waarbij RC6 het ondersteunende IR-protocol is)

Ik heb mijn Logitech Harmony One remote ingesteld als iMON (Media Center PC > SoundGraph > iMon), maar ook als MCE Remote (Media Center PC > Microsoft > MCE Remote) maar na het drukken op de toetsen, worden de bijbehorende codes niet zichtbaar.

Heeft iemand een oplossing hiervoor? Moet ik de Logitech misschien instellen als een ander apparaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mpx200_05
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19:09
De oplossing voor "Fetching album reviews is prohibited to due copyright concerns" als ik allmusic als scraper gebruik werkt bij mij niet.
Als ik het orginele allmusic.xml bestand vergelijk met het bestand in deze post lijkt het ook wel hetzelfde.

Iemand die de melding kwijt is én de info wel te zien krijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-10 11:31
cacao70 schreef op woensdag 18 april 2012 @ 20:29:
Beste Tweakers,

Ik had onlangs een bericht gepost waarin ik me afvroeg hoe ik de Logitech Harmony One werkend kon krijgen onder XBMCbuntu. Zie hier de post voor wat achtergrondinfo.

Ik heb reeds een tutorial gevonden, waarin wordt uitgelegd hoe je een remote werkend kan krijgen onder Linux. In de tutorial leggen ze uit dat je met de tool ir-keytable (onder andere) de hexadecimale waarden van de knoppen van je remote zichtbaar kan maken met de volgende commando:
ir-keytable -c -p RC-6 -t
(waarbij RC6 het ondersteunende IR-protocol is)

Ik heb mijn Logitech Harmony One remote ingesteld als iMON (Media Center PC > SoundGraph > iMon), maar ook als MCE Remote (Media Center PC > Microsoft > MCE Remote) maar na het drukken op de toetsen, worden de bijbehorende codes niet zichtbaar.

Heeft iemand een oplossing hiervoor? Moet ik de Logitech misschien instellen als een ander apparaat?
Haha, wat grappig. Dat is mijn tutorial. Heb je ook nog lirc draaien of gebruik je alleen ir-keytable?

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helox-in-a-box
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:35
Acolyte57 schreef op woensdag 18 april 2012 @ 16:21:
[...]

Het probleem dat ik heb op mijn Samsungs is dat ie wel HDMI in en een Optisch Out heeft, maar dat de TV zichzelf blijkbaar automatisch identificeert als een 2-speaker device en over de HDMI enkel nog een stereo signaal krijgt toegevoerd. Passthrough van de originele DTS/Dolby stream over de optische out lukt dan niet meer. Ik heb gehoord dat wel meer merken daar last van hebben.
DTS over optical kan ook niet, daar heb je HDMI voor nodig, wellicht een goedkope receiver op de kop tikken? Als zo'n optical-hdmi splitter redelijk duur is dan kan je beter gelijk wat meer geld uitgeven voor een mooie receiver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:58

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Waarom kan DTS over optical niet :? Of is dat een of andere XBMC beperking?

Tijd voor een nieuwe sig..

Pagina: 1 ... 34 ... 146 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]Let op!!

Als je een vraag stelt, vergeet dan niet:
- Eerst in de debug logging te kijken (eventueel mee te posten via http://www.xbmclogs.com/)!
- Het besturingssysteem te vermelden (OSX, Linux, Windows, ATV, iOS, Android, Raspberry Pi).
- Eventuele informatie als de versie (SVN, Stable, Nightly, XBMC Buntu, OpenELEC etc)
- Eventueel skin versie.

Let a.u.b. ook op met zaken waarvan de legaliteit in twijfel getrokken kan worden (add-ons en bijbehorende sites). Zie ook het algemeen beleid.~~~[/html]