Ik gebruik al jaren DTS over optical. DTS-HD kan echter niet over optical door te weinig bandbreedte.
Slurpgeit heeft gelijk DTS gaat prima over optical en coax. DTS-HD kan officieel niet, hoewel in theorie de bandbreedte genoeg zou moeten zijn als er niet teveel correctie bitjes nodig zijn.
Hahah idd, das toevallig! Hopelijk kan je me helpen. Ik heb zelf geen aparte lirc modules geinstalleerd oid. Ik gebruik alleen de ir-keytable.HarmoniousVibe schreef op woensdag 18 april 2012 @ 21:07:
[...]
Haha, wat grappig. Dat is mijn tutorial. Heb je ook nog lirc draaien of gebruik je alleen ir-keytable?
Doe eenscacao70 schreef op woensdag 18 april 2012 @ 22:00:
[...]
Hahah idd, das toevallig! Hopelijk kan je me helpen. Ik heb zelf geen aparte lirc modules geinstalleerd oid. Ik gebruik alleen de ir-keytable.
ps aux | grep lirc
en
lsmod | grep lirc
Ik heb namelijk het idee dat als je door zo'n programmaatje (als ik het goed lees) je AB laat kiezen, je altijd met LIRC zult worden opgescheept.
12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW
/never mind
[ Voor 96% gewijzigd door Exorcist op 19-04-2012 18:49 ]
Ik stel de Logitech Harmony One in via de bijgeleverde software. Dit doe ik op mijn laptop (niet op de media center pc). De software zorgt ervoor dat alle instellingen naar de remote worden verplaatst, en zich zo kan gedragen als een iMON of MCE Remote bijv.HarmoniousVibe schreef op donderdag 19 april 2012 @ 15:54:
[...]
Doe eensps aux | grep lirc
en
lsmod | grep lirc
Ik heb namelijk het idee dat als je door zo'n programmaatje (als ik het goed lees) je AB laat kiezen, je altijd met LIRC zult worden opgescheept.
Ik heb de bovenstaande commando's uitgevoerd:
htpc@htpc:~$ ps aux | grep lirc 1000 1809 0.0 0.0 4196 760 pts/0 S+ 21:07 0:00 grep --color=auto lirc
htpc@htpc:~$ lsmod | grep lirc ir_lirc_codec 12770 0 lirc_dev 18700 1 ir_lirc_codec rc_core 25797 9 ir_lirc_codec,ir_sony_decoder,ir_jvc_decoder,rc_ imon_pad,ir_rc6_decoder,ir_rc5_decoder,imon,ir_nec_decoder
2 vraagjes betreft OpenElec / XBMC
Heb op mijn windows pc's een aantal x264 films gedownload via Spotweb. Zoals velen weten heb je dan altijd van die vage bestandsnamen, moet ik deze ook aanpassen naar <film><jaar>? Als zullen ze direct goed gescraped worden? Titel en jaar staan wel in de bestandsnaam zelf.
Bij het hoofdmenu in xbmc heb je bij elke categorie een foto op de achtergrond. Bij weer heb ik nu bijvoorbeeld een chinse tempel ofzo. Kan ik deze afbeeldingen ook veranderen? Of dat hij die random ophaalt hij een map?
Heb op mijn windows pc's een aantal x264 films gedownload via Spotweb. Zoals velen weten heb je dan altijd van die vage bestandsnamen, moet ik deze ook aanpassen naar <film><jaar>? Als zullen ze direct goed gescraped worden? Titel en jaar staan wel in de bestandsnaam zelf.
Bij het hoofdmenu in xbmc heb je bij elke categorie een foto op de achtergrond. Bij weer heb ik nu bijvoorbeeld een chinse tempel ofzo. Kan ik deze afbeeldingen ook veranderen? Of dat hij die random ophaalt hij een map?
En hoe zien die 'vage' bestandsnamen er dan uit? Xbmc heeft namelijk voldoende regex ingebouwd om met scene releases etc. te kunnen omgaan.
Als het niet lukt kan je beter .nfo's gebruiken. Lees het topic even door om uit te vissen hoe het werkt
.
Als het niet lukt kan je beter .nfo's gebruiken. Lees het topic even door om uit te vissen hoe het werkt
Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje
Je kan ook iedere film in een eigen folder met <film><jaar> plaatsen. Je hoeft de bestandsnaam van de film zelf dan niet aan te passen (om de juiste ondertiteling te vinden is het makkelijker als je de originele bestandsnaam aanhoudt).G.Scholtens schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 08:50:
2 vraagjes betreft OpenElec / XBMC
Ik heb dat post-processing maar uitgezet aangezien ik er niet echt over tevreden was.
Er zaten altijd wel films tussen die hij volkomen verkeerd begreep en in 50% van de goede gevallen ziet hij de goede kwaliteit niet.
Ik gebruikte Couch Potato als post-processor voor films, als er betere zijn hoor ik het graag...
Er zaten altijd wel films tussen die hij volkomen verkeerd begreep en in 50% van de goede gevallen ziet hij de goede kwaliteit niet.
Ik gebruikte Couch Potato als post-processor voor films, als er betere zijn hoor ik het graag...
[ Voor 18% gewijzigd door SemperFidelis op 20-04-2012 10:49 ]
Ondertiteling zit al ingebakken bij de films. Gaat mij om de metadata.Snippo schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 10:22:
[...]
Je kan ook iedere film in een eigen folder met <film><jaar> plaatsen. Je hoeft de bestandsnaam van de film zelf dan niet aan te passen (om de juiste ondertiteling te vinden is het makkelijker als je de originele bestandsnaam aanhoudt).
Dus als ik map films maak, en daarin bijvoorbeeld <naam>Jaar dan moet het goedkomen?
je kunt bij de IMDB scraper ook aangeven dat 'ie moet kijken naar de mapnaam.
Ga moviemeter gebruiken, aangezien ik plot etc. in het nederlands wil hebben.r3v0ss schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 11:08:
je kunt bij de IMDB scraper ook aangeven dat 'ie moet kijken naar de mapnaam.
ik weet niet of die scraper dat ondersteunt, moet je ff checken bij het instellen.
Ik had zelf niet zoveel geluk met nederlandse tekst via een scraper en heb uiteindelijk nfo's laten aanmaken door een externe scraper op de mac en vervolgens de engels tekst vervangen met nederlandse tekst die ik op het internet kon vinden. Is een omweg, maar was uiteindelijk minder werk dan verwacht. Alle andere metadata was nl al wel ingeladen door de scraper.G.Scholtens schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 11:16:
[...]
Ga moviemeter gebruiken, aangezien ik plot etc. in het nederlands wil hebben.
Zijn er naast moviemeter nog meer scrapers die nederlands plot er in kunnen zetten? Heb geen zin om alles handmatig te moeten doen.
Bedoeling is dat juist alles geautomatoiseerd is.
Verwijderd
Je moet maar eens in de lijst kijken er zijn er wel nog paar weet het nu niet van buiten...
Kort gezegd de Moviemeter scraper werkt gigantisch kut tov de IMDB plugin.
Je hebt geen goeie mogelijkheid om het NL plot erin te zetten.
Mooiste zou een combi zijn. Als ie dan aan de hand van de IMDB scraper alle info daar vandaan pakt en dan alleen het plot van Moviemeter. Moviemeter heeft op de site een link naar IMDB dus als die urls matchen zou het vrij easy moeten zijn.
Ik ben alleen geen genie qua coden van zoiets anders had ik het al eens geprobeerd.
Daarnaast is Moviemeter ook gewoon veel incompleter dan IMDB dus het is echt geen mooie optie.
Mooiste zou een combi zijn. Als ie dan aan de hand van de IMDB scraper alle info daar vandaan pakt en dan alleen het plot van Moviemeter. Moviemeter heeft op de site een link naar IMDB dus als die urls matchen zou het vrij easy moeten zijn.
Ik ben alleen geen genie qua coden van zoiets anders had ik het al eens geprobeerd.
Daarnaast is Moviemeter ook gewoon veel incompleter dan IMDB dus het is echt geen mooie optie.
[ Voor 9% gewijzigd door SidewalkSuper op 20-04-2012 14:59 ]
Daar zat ik ook al aan te denken, dus alle info van IMDB, ook acteurs, stemmen (cijfer), etc. Vervolgens alleen de plot van MovieMeterSidewalkSuper schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 14:58:
Kort gezegd de Moviemeter scraper werkt gigantisch kut tov de IMDB plugin.
Wat is er precies mis met de moviemeter scraper dan? Dat is na mijn weten de enige in het nederlands. Als je elk film plot handmatig moet aanpassen, lijkt mij ook niet handig. IMDB is helaas alleen maar engels.
Wil puur het plot in het nederlands. Rest van de info mag best engels
Wil puur het plot in het nederlands. Rest van de info mag best engels
Nou hij scrapet films gewoon heel vaak niet goed. Foute film bij een bestand/map en dan moet je al die fouten dus handmatig weer gaan aanpassen. Voor het automatische werk is de IMDB scraper de enige goede oplossing.
Scrape film compleet met IMDB -> zoek film op Moviemeter -> Staat film erop -> Vergelijk IMDB url op Moviemeter met IMDB url -> Scrape plot over het bestaande plot van IMDB heen
Als iemand dit kan maken juich ik het toe.EN-IS schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 15:13:
[...]
Daar zat ik ook al aan te denken, dus alle info van IMDB, ook acteurs, stemmen (cijfer), etc. Vervolgens alleen de plot van MovieMeterDat zou een optimale oplossing zijn!
Scrape film compleet met IMDB -> zoek film op Moviemeter -> Staat film erop -> Vergelijk IMDB url op Moviemeter met IMDB url -> Scrape plot over het bestaande plot van IMDB heen
[ Voor 55% gewijzigd door SidewalkSuper op 20-04-2012 16:07 ]
Zal het eens gaan testen, wil in ieder geval zorgen dat ik zelf de foldernaam meteen goed zet. Denk dat dit ik hiermee al veel problemen mee verhelp.
Verwijderd
Hmm, ik weet niet precies hoe XMBC intern met scrapers omgaat, maar het moet toch mogelijk zijn om een scraper Add-On te maken die gebruik kan maken van de reeds geinstalleerde scraper add-ons.
Ik zal me er eens over inlezen wat mogelijk is binnen XBMC.
Ik zal me er eens over inlezen wat mogelijk is binnen XBMC.
Ik pas nooit iets aan, foldernaam is gewoon bijv Haywire.2011.1080p.BluRay.X264-GROUP en dat vindtie dan perfect. Met de Moviemeter plugin heb je goed kans dattie dan de 1980 Haywire scrapet.
[ Voor 43% gewijzigd door SidewalkSuper op 20-04-2012 16:11 ]
Doet het hier prima hoor.Helox-in-a-box schreef op woensdag 18 april 2012 @ 21:14:
DTS over optical kan ook niet, daar heb je HDMI voor nodig
~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~
Daarom gebruik in Ember.G.Scholtens schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 13:53:
Zijn er naast moviemeter nog meer scrapers die nederlands plot er in kunnen zetten? Heb geen zin om alles handmatig te moeten doen.
http://ember.purplepig.net/projects/embermm/files
Ik scrape eerst alles met Ember en het plot pak ik van Moviemeter en plak deze erbij in Ember.
Daarna werkt je de Bibliotheek bij in XBMC en dan heb je het zoals je wilt.
Je moet dus even een tussenstap doen maar werkt verder prima voor Films en Series.
Kan ik ember dan ook op mijn windows pc draaien. En van het netwerk mijn bibliotheek op de htpc benaderen?MikeOO schreef op zaterdag 21 april 2012 @ 07:48:
[...]
Daarom gebruik in Ember.
http://ember.purplepig.net/projects/embermm/files
Ik scrape eerst alles met Ember en het plot pak ik van Moviemeter en plak deze erbij in Ember.
Daarna werkt je de Bibliotheek bij in XBMC en dan heb je het zoals je wilt.
Je moet dus even een tussenstap doen maar werkt verder prima voor Films en Series.
Yes.. althans, hij heeft je bibliotheek niet volledig nodig. Alleen de ".nfo" bestanden en wat images mits ze in dezelfde map als je films/series opgeslagen worden. Je hebt dus eigenlijk alleen maar via netwerk toegang nodig tot je films/series.. Ik gebruik Ember ook om via het netwerk mijn HTPC de images bij te werken.. Zo kies ik altijd een net andere fanart die ik toch iets mooier vind, en download ik wat extra fanarts..G.Scholtens schreef op zaterdag 21 april 2012 @ 09:23:
[...]
Kan ik ember dan ook op mijn windows pc draaien. En van het netwerk mijn bibliotheek op de htpc benaderen?
Mijn bedoeling is om later met een scriptje door de fanarts te laten 'bladeren' om de zoveel seconden.. lijkt mij wel leuk
Klopt helemaal wat serhat aangeeft. Ember is een Windows programma en je hoeft hierin alleen maar wat instellingen aan te passen en de lokatie van je films en series op te geven.G.Scholtens schreef op zaterdag 21 april 2012 @ 09:23:
[...]
Kan ik ember dan ook op mijn windows pc draaien. En van het netwerk mijn bibliotheek op de htpc benaderen?
Ember download/scape daarna alles voor je wat nodig is voor XBMC. Je kunt daarna nog aanpassingen doen zoals het plot aan te passen in het NL etc.
Hoe je Ember goed kunt instellen voor gebruik met XBMC kun je hier vinden
http://www.howtogeek.com/...ia-collection-into-shape/
kan iemand mij een beetje op weg helpen|? Heb XBMCbuntu 11.1 geinstalleerd, maar ik zie nergens de optie om TV-out van de videokaart aan te zetten. Heb al op de wiki gekeken, maar daar staat ook niet veel info. Moet je hier een addon voor gebruiken? moet je bestanden op de installatie CD aanpassen?
De videokaart in kwestie is een ati x1950pro.
De videokaart in kwestie is een ati x1950pro.
TMBD scraper heeft ook een optie voor NL info. Mijn ervaringen met moviemeter scraper zijn ook overwegend negatief.G.Scholtens schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 13:53:
Thnx
Heb op het moment nog 2 problemen.
1. Heb mijn htpc via hdmi op mijn tv aangesloten. Alles is netjes beeldvullend. Echter als ik bijvoorbeeld naar addons toe ga, en een addon ga configureren. Staan de config instellingen buiten beeld. Hoe kan ik deze ook beeldvullend maken?
2. Hoe kan ik via mijn windows pc het snelste films overzetten naar mijn openelec systeem? lees van alles over ftp en samba. heb via filezilla getracht om mijn machine te benaderen maar geen respone. Via de verkenner van windows kan ik wel gewoon films overzetten. Maardat gaat langzaam.
Heb op het moment nog 2 problemen.
1. Heb mijn htpc via hdmi op mijn tv aangesloten. Alles is netjes beeldvullend. Echter als ik bijvoorbeeld naar addons toe ga, en een addon ga configureren. Staan de config instellingen buiten beeld. Hoe kan ik deze ook beeldvullend maken?
2. Hoe kan ik via mijn windows pc het snelste films overzetten naar mijn openelec systeem? lees van alles over ftp en samba. heb via filezilla getracht om mijn machine te benaderen maar geen respone. Via de verkenner van windows kan ik wel gewoon films overzetten. Maardat gaat langzaam.
Wat is de beeldresolutie van je tv?
Als het bijv. op 16:9 staat ingesteld lukt dat niet helemaal goed met XBMC.
Is ssh niet heel traag voor data over te zetten?Borromini schreef op zaterdag 21 april 2012 @ 20:07:
Als je FileZilla gebruikt kan je beter gewoon SSH activeren op OpenELEC en via FileZilla met SFTP alles kopiëren. Dat gebruikt gewoon het SSH protocol.
16:9 is gewoon standaard breedbeeld (trouwens verhouding, niet resolutieSemperFidelis schreef op zaterdag 21 april 2012 @ 21:11:
Wat is de beeldresolutie van je tv?
Ik heb hier een AD10 als client en die kan dat makkelijk aan. De versleuteling belast de CPU natuurlijk meer dan een onversleutelde connectie, maar het verschil in overdrachtsnelheid is minimaal. Standaard gebeuren al de transfers op mijn LAN via SSH (Xbmc gebruikt gewoon NFS), ook over draadloos is er weinig verschil te merken met een gewone bedrade connectie.Fire69 schreef op zaterdag 21 april 2012 @ 23:33:
[...]
Is ssh niet heel traag voor data over te zetten?
Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje
Ik maak sinds gisteren gebruik van een tweede AppleTV met xbmc erop, en heb In de advancedsettings.xml toegevoegd dat er gebruik moet worden gemaakt van een mysql database om de bibliotheek in op te slaan.
Eerst heb ik op mijn 'oude' appletv mijn bestaande bibliotheek geexporteerd, xbmc afgesloten, advancedsettings aangepast, opgestart, importeren en klaar.
Toen advancedsettings naar de tweede appletv, xbmc opgestart, en ik krijg ook gelijk speelfilms en tv-series in het begin scherm te zien.
Alleen ontbreken op deze xbmc alle banners e.d. bij tv-series en films. Ik krijg hier dus alleen map icoontjes te zien. Moet ik op deze tweede xbmc ook nog de directories toe voegen om te laten scannen?
Eerst heb ik op mijn 'oude' appletv mijn bestaande bibliotheek geexporteerd, xbmc afgesloten, advancedsettings aangepast, opgestart, importeren en klaar.
Toen advancedsettings naar de tweede appletv, xbmc opgestart, en ik krijg ook gelijk speelfilms en tv-series in het begin scherm te zien.
Alleen ontbreken op deze xbmc alle banners e.d. bij tv-series en films. Ik krijg hier dus alleen map icoontjes te zien. Moet ik op deze tweede xbmc ook nog de directories toe voegen om te laten scannen?
In de database zitten alleen de verwijzingen naar de plaatjes in de cache van XBMC volgens mij. Je moet dus ook de cache verplaatsen naar een gedeelde locatie als je wil dat alles direct werkt. En dan een link van de huide locatie naar de nieuwe maken.B2 schreef op zondag 22 april 2012 @ 10:16:
Ik maak sinds gisteren gebruik van een tweede AppleTV met xbmc erop, en heb In de advancedsettings.xml toegevoegd dat er gebruik moet worden gemaakt van een mysql database om de bibliotheek in op te slaan.
Ik ben het wel eens met Fire69. Misschien dat je het bij wifi waar de snelheid niet superhoog ligt (even een aanname) er niks van merkt.. Maar als je hoge snelheden wilt halen, dan ga je dat echt wel merken. Ik heb het wel eens getest met een gemiddeld setup.Borromini schreef op zondag 22 april 2012 @ 08:11:
[...]
Ik heb hier een AD10 als client en die kan dat makkelijk aan. De versleuteling belast de CPU natuurlijk meer dan een onversleutelde connectie, maar het verschil in overdrachtsnelheid is minimaal. Standaard gebeuren al de transfers op mijn LAN via SSH (Xbmc gebruikt gewoon NFS), ook over draadloos is er weinig verschil te merken met een gewone bedrade connectie.
FTP performt dan beter, gezien het standaard niet compressed is. Wel even ervan uitgaande dat het niet teveel kleine bestanden zijn, gezien er per bestand een connectie gemaakt wordt. Geen idee hoe het precies met samba zit, maar ik kan mij voorstellen dat die ook prima zou moeten performen. Al heb ik wel eens gehoord dat dat via de verkenner niet altijd even optimaal is.
Het is maar net denk ik wat je onder 'hoge snelheid' verstaat.
Eens wat Mystic Spirit zegt. Ik kwam heel snel dit tegen wat je op weg zou kunnen helpen.Mystic Spirit schreef op zondag 22 april 2012 @ 10:24:
[...]
In de database zitten alleen de verwijzingen naar de plaatjes in de cache van XBMC volgens mij. Je moet dus ook de cache verplaatsen naar een gedeelde locatie als je wil dat alles direct werkt. En dan een link van de huide locatie naar de nieuwe maken.
[ Voor 19% gewijzigd door serhat op 22-04-2012 12:00 ]
Moviemeter scraper werkt inderdaad niet geweldig. Leuk die nederlandse teksten, maar hij vind bepaalde films niet.
Kan ik ook een 2e scraper instellen als backup? Hoe kan ik trouwens een librabry verwijderen als source zonder de bestanden te verliezen. Dus puur de verwijzing.
Kan ik ook een 2e scraper instellen als backup? Hoe kan ik trouwens een librabry verwijderen als source zonder de bestanden te verliezen. Dus puur de verwijzing.
Als het goed is zou hij het nooit zomaar moeten verwijderen. Als hij het wel wil doen zal hij het er minstens op vragen.peppie71 schreef op zondag 22 april 2012 @ 12:52:
Moviemeter scraper werkt inderdaad niet geweldig. Leuk die nederlandse teksten, maar hij vind bepaalde films niet.
Bij mij zit hij onder Videos -> Files. Ga ik naar de source. Als ik dan op de 'c'-toets druk zie ik 'Remove source' staan.
Gebruik nu de imdb scraper, met nl ingesteld en dat werkt prima.
Echter krijg ik onder Aeon Nox het niet voor elkaar om film / tv series in het hoofdmenu te krijgen.
Krijg nu wel als ik naar video's ga en dan naar bestanden, hele reeks van genre, speelfilm etc. En dan met covers etc. Dus dat gaat nu goed.
Stel je voor ik gebruik een andere skin. Moet ik dan ook mijn indeling van menu items veranderen en alle paden weer instellen?
Echter krijg ik onder Aeon Nox het niet voor elkaar om film / tv series in het hoofdmenu te krijgen.
Krijg nu wel als ik naar video's ga en dan naar bestanden, hele reeks van genre, speelfilm etc. En dan met covers etc. Dus dat gaat nu goed.
Stel je voor ik gebruik een andere skin. Moet ik dan ook mijn indeling van menu items veranderen en alle paden weer instellen?
Sources hoef je niet opnieuw toe te voegen. Indeling van menu items zijn skin-specifiek, dus dat ligt aan welke skin je gebruikt.G.Scholtens schreef op zondag 22 april 2012 @ 17:33:
Gebruik nu de imdb scraper, met nl ingesteld en dat werkt prima.
Maar Aeon Nox skin is uitgebreid configureerbaar. Ga naar Settings -> Skin settings -> Home Window -> Customize Main Menu. Daar kan je items uitgebreid configureren. Zelfs subitems.
[ Voor 5% gewijzigd door serhat op 22-04-2012 19:16 ]
Vorige week Uitzending gemist addon (laatste versie) geïnstalleerd op XBMC versie 10.1, windows 7 64b.
Zowel als addon als plugin beschikbaar, echter bij het openen krijg ik elke keer een melding onder in beeld met de tekst:
Repository Warning
The XOT-Uzg.v3 repository is not installed.
Please install it to allow future updates.
Ik moet dan op OK/enter drukken om door te gaan. Ik kan verder wel gewoon bladeren, alleen telkens die melding.
Voor zover ik weet heb ik de handleiding van de site gevolgd. Wat is hier mis gegaan?
XBMC te oud (compiled op 08-03-2011)?
Zowel als addon als plugin beschikbaar, echter bij het openen krijg ik elke keer een melding onder in beeld met de tekst:
Repository Warning
Ik moet dan op OK/enter drukken om door te gaan. Ik kan verder wel gewoon bladeren, alleen telkens die melding.
Voor zover ik weet heb ik de handleiding van de site gevolgd. Wat is hier mis gegaan?
Software ontwikkelen in de Achterhoek voor leuke klanten door heel Nederland? Klik hier
Euh, je kan misschien versie 11.0 eens proberen ipv 10.1 van een jaar geleden?
Je hebt wel de repository geinstalleerd? Waar op de install pagina voor wordt gewaarschuwd?Arie-Kanarie schreef op zondag 22 april 2012 @ 21:26:
Vorige week Uitzending gemist addon (laatste versie) geïnstalleerd op XBMC versie 10.1, windows 7 64b.
Repository Warning
[ Voor 0% gewijzigd door technorabilia op 22-04-2012 22:45 . Reden: Typos, klein $£^#}+¥ tobo! ]
👉🏻 Blog 👈🏻
Tijdens het kijken van een BD50 merkte ik af en toe lag (om de uur ongeveer) tijdens het kijken van een film, normaliter geen last van. Het leek net alsof Windows iets in de achtergrond deed, Windows Search, auto-defrag misschien? Geen idee precies. Even het film stoppen en wachten totdat hij na 10 seconden is gekapt met laden (is te zien aan het lichtje van mijn HTPC) werkt het weer prima. Jullie enig idee waar ik het beste naar kan kijken? In processen zie je bij geniepige acties zoals auto-defrag van windows er toch weinig van. Enig idee? Dit om het in het vervolg te voorkomen.
Dit triggerde ook nog iets bij mij. Namelijk dat ik ook MPC-HC (met LAV-filters) heb geinstalleerd en geconfigureerd als optionele player binnen XBMC. Deze lijkt net iets beter te presteren over het algemeen, echter bedacht ik mij dat ik direct MPC-HC aanroep waardoor ISO's niet afspelen. Alleen mkv'tjes etc.
Net even opgelost door een .bat script te schrijven die checkt of het argument .iso bevat, zoja het automatisch mount, MPC-HC start en daarna weer unmount. Als het geen .iso bevat, dan start hij gewoon MPC-HC zoals hij altijd deed. Is dat ook weet gedaan.
Dit triggerde ook nog iets bij mij. Namelijk dat ik ook MPC-HC (met LAV-filters) heb geinstalleerd en geconfigureerd als optionele player binnen XBMC. Deze lijkt net iets beter te presteren over het algemeen, echter bedacht ik mij dat ik direct MPC-HC aanroep waardoor ISO's niet afspelen. Alleen mkv'tjes etc.
Net even opgelost door een .bat script te schrijven die checkt of het argument .iso bevat, zoja het automatisch mount, MPC-HC start en daarna weer unmount. Als het geen .iso bevat, dan start hij gewoon MPC-HC zoals hij altijd deed. Is dat ook weet gedaan.
Wut. Ik zit hier met een naar 'volgorde probleem'.
Situatie: ik had een leuke XBMC library, met films en series die lokaal stonden. Ook de library stond lokaal op diezelfde PC. Sim-pel doch doeltreffend.
Nu ben ik op mezelf gaan wonen en heb ik ongeveer alle parameters aan XBMC gewijzigd:
• Data op een NAS
• Library op een NAS
• XBMC geupgrade naar een andere versie
• Meerdere XBMC's
Van de oude library heb ik uiteraard een library export gemaakt.
Het probleem is nu dat ik het niet voor elkaar krijg om de 'watched' parameter goed mee te converteren.
Als ik éérst m'n library backup importeer en dán de nieuwe source toevoeg, gaat hij vrolijk bij de source alles opnieuw bepalen? Zo komen alle films er dus 2x in te staan.
Zet ik eerst de source goed om daarna de library te importeren, dan is dat library importeren niet zo nuttig, omdat hij alles bij het lezen van de source al bepaalt?
Verder heb ik nog gekeken naar waar die 'watched' parameter in de database wordt gezet, om te controleren of het in mijn backup uberhaupt goed staat, maar die kan ik ook niet vinden.
Wat doe ik verkeerd?
Situatie: ik had een leuke XBMC library, met films en series die lokaal stonden. Ook de library stond lokaal op diezelfde PC. Sim-pel doch doeltreffend.
Nu ben ik op mezelf gaan wonen en heb ik ongeveer alle parameters aan XBMC gewijzigd:
• Data op een NAS
• Library op een NAS
• XBMC geupgrade naar een andere versie
• Meerdere XBMC's
Van de oude library heb ik uiteraard een library export gemaakt.
Het probleem is nu dat ik het niet voor elkaar krijg om de 'watched' parameter goed mee te converteren.
Als ik éérst m'n library backup importeer en dán de nieuwe source toevoeg, gaat hij vrolijk bij de source alles opnieuw bepalen? Zo komen alle films er dus 2x in te staan.
Zet ik eerst de source goed om daarna de library te importeren, dan is dat library importeren niet zo nuttig, omdat hij alles bij het lezen van de source al bepaalt?
Verder heb ik nog gekeken naar waar die 'watched' parameter in de database wordt gezet, om te controleren of het in mijn backup uberhaupt goed staat, maar die kan ik ook niet vinden.
Wat doe ik verkeerd?
Source vroeger had een ander path, dus XBMC ziet bij het importeren van je oude Library en het vergelijken met de nieuwe source dat dit niet hetzelfde is => opnieuw toevoegen in Library
Denk niet dat je hier veel gaat aan kunnen doen, behalve manueel in de DB je verwijzingen aanpassen naar de nieuwe source.
Denk niet dat je hier veel gaat aan kunnen doen, behalve manueel in de DB je verwijzingen aanpassen naar de nieuwe source.
Makes sense! Thanks.Fire69 schreef op zondag 22 april 2012 @ 23:16:
Source vroeger had een ander path, dus XBMC ziet bij het importeren van je oude Library en het vergelijken met de nieuwe source dat dit niet hetzelfde is => opnieuw toevoegen in Library
Dat laatste ziet er niet zo ingewikkeld uit. Morgen even afmaken. Dit is de query die ongeveer nodig is om dit te herstellen:
Vorig pad: N:\Films en Series\Films\
Nieuw pad: smb://NAS/video/Films/
Daarna niet vergeten de rest van de slashes (\)uit de Windows paden te vervangen voor de unix backslash (/) versie en dan zou het moeten werken.UPDATE movie set c22=replace(c22, 'N:\\Films en Series\\Films\\', 'smb://NAS/video/Films/') where `c22` like 'N%';
Kun je hiervoor niet gebruik maken van 'substitute path' in je advancedsettings.xml?
Dit vermoeden had ik dus ook dat ik hier heen moest. Dat staat ook in de vele tutorials. Dan kan ik hide movies aan / uitzetten etc. Maar dat heb ik dus allemaal er niet tussen staan.serhat schreef op zondag 22 april 2012 @ 19:15:
[...]
Sources hoef je niet opnieuw toe te voegen. Indeling van menu items zijn skin-specifiek, dus dat ligt aan welke skin je gebruikt.
Maar Aeon Nox skin is uitgebreid configureerbaar. Ga naar Settings -> Skin settings -> Home Window -> Customize Main Menu. Daar kan je items uitgebreid configureren. Zelfs subitems.
G.Scholtens, kan je het eens met een andere skin proberen?
Ik weet van confluence dat die optie altijd te zien is, dus schakel eens over naar de confluence skin.
Is de optie in confluence wel te zien, maar niet te veranderen dan heb je nog geen scraper aan je source toegevoegd.
Ik weet van confluence dat die optie altijd te zien is, dus schakel eens over naar de confluence skin.
Is de optie in confluence wel te zien, maar niet te veranderen dan heb je nog geen scraper aan je source toegevoegd.
[ Voor 12% gewijzigd door job op 23-04-2012 08:15 ]
Heb imdb scraper geinstalleerd, en hij vind dus ook alle metadata.
Als je je XBMC update naar de Eden versie (laatste stable) en je de XOT-Repository installeert (http://www.rieter.net/pag...ll_XOT-Uzg.v3_as_an_Addon) zou alles goed moeten zijn.Arie-Kanarie schreef op zondag 22 april 2012 @ 21:26:
Repository Warning
Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.
Zal gaan overstappen naar die skin. Na wat screens gezien te hebben vind ik die skin nog iets strakker als Aeon Nox. Dus dan kan ik ze ook meteen zien in het home screen of moet ik nog iets instellen voordat ik films en series te zien krijg?job schreef op maandag 23 april 2012 @ 08:14:
G.Scholtens, kan je het eens met een andere skin proberen?
Was even aan het rondstruinen op github. Kwam dit tegen over XBMC. Over het kunnen kiezen van welke stream je wil afspelen van een bluray.
Nu pakt hij zelf op basis van verschillende factoren (langste filmpje etc als het goed is) één. Vaak gaat het nu wel goed, maar niet altijd. Zoals als je de film er 2 keer op hebt, zoals een 2D en 3D. Zelfde als je een soort van commentary video track hebt die je door de hele film loodst.
Ben blij als het er straks in zit.
Nu pakt hij zelf op basis van verschillende factoren (langste filmpje etc als het goed is) één. Vaak gaat het nu wel goed, maar niet altijd. Zoals als je de film er 2 keer op hebt, zoals een 2D en 3D. Zelfde als je een soort van commentary video track hebt die je door de hele film loodst.
Ben blij als het er straks in zit.
[miereneukmode][b]PromWarMachine schreef op maandag 23 april 2012 @ 00:38
Daarna niet vergeten de rest van de slashes (\)uit de Windows paden te vervangen voor de unix backslash (/) versie en dan zou het moeten werken.
Euhm.... De door Windows gebruikte slash heet de backslash ('\'). De door Unix gebruikte slash heet gewoon slash ('/')
Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'
Ik zal mij eens "verdiepen" in het updaten. Misschien sowieso geen slecht idee.GroteBozewolf schreef op maandag 23 april 2012 @ 12:54:
[...]
Als je je XBMC update naar de Eden versie (laatste stable) en je de XOT-Repository installeert (http://www.rieter.net/pag...ll_XOT-Uzg.v3_as_an_Addon) zou alles goed moeten zijn.
"Install from a zip file" heb ik gedaan, echter wel een paar uur nadat ik het gelezen had. Zal de volgende keer de handleiding er bij houden en netjes volgen ;-)
Bedankt voor de tips in ieder geval.
Software ontwikkelen in de Achterhoek voor leuke klanten door heel Nederland? Klik hier
Dat week ik, maar heb direct gekozen voor Aeon Nox. Vond die opzich erg mooi. Maar nu confluence ook horizontaal kan. En die net wat strakkere hoesjes kan weergeven kies ik toch voor die.
Ik heb hier op het forum het probleem ivm "The UP Series" aangehaald.
Probleem was het volgende: een nieuwe serie wordt toegevoegd. Op het zelfde moment wordt "The UP Series" toegevoegd en haalt afleveringen op uit verschillende andere series.
Een tijdelijke oplossing was het volgende: volledige source van TV shows verwijderen en terug toevoegen.
Terugkerend probleem: elke keer als een nieuwe serie wordt toegevoegd dan heb ik dus terug "The UP Series".
Ik heb wat verder gezocht en blijkbaar wordt het probleem veroorzaakt als je de foldernaam van je series "series" noemt :-s. Dit is voor mij zeer irritant om te veranderen want dan kan ik heel wat andere applicaties ook gaan aanpassen.
Heeft iemand hier een andere workaround voor gevonden? In principe is zo een bug toch niet kunnen?
grts
Probleem was het volgende: een nieuwe serie wordt toegevoegd. Op het zelfde moment wordt "The UP Series" toegevoegd en haalt afleveringen op uit verschillende andere series.
Een tijdelijke oplossing was het volgende: volledige source van TV shows verwijderen en terug toevoegen.
Terugkerend probleem: elke keer als een nieuwe serie wordt toegevoegd dan heb ik dus terug "The UP Series".
Ik heb wat verder gezocht en blijkbaar wordt het probleem veroorzaakt als je de foldernaam van je series "series" noemt :-s. Dit is voor mij zeer irritant om te veranderen want dan kan ik heel wat andere applicaties ook gaan aanpassen.
Heeft iemand hier een andere workaround voor gevonden? In principe is zo een bug toch niet kunnen?
grts
Als je achteraf het pad aanpast in de database, werkt het op zich wel, maar dan ben je je 'watched' parameter kwijt. Dat is ook logisch volgens deze wiki pagina, waarin staat dat het importeren wordt overgeslagen als het bestand niet gevonden kan worden.PromWarMachine schreef op maandag 23 april 2012 @ 00:38:
[...]
Makes sense! Thanks.
Dat laatste ziet er niet zo ingewikkeld uit. Morgen even afmaken. Dit is de query die ongeveer nodig is om dit te herstellen:
Vorig pad: N:\Films en Series\Films\
Nieuw pad: smb://NAS/video/Films/
Oplossing: het pad al aanpassen in de videodb.xml die het importeren verzorgd. Hierin staan de watched parameters wel goed. Met het juiste pad kan hij het bestand vinden en gaat de importering goed!

Klopt, thanksJanoz schreef op maandag 23 april 2012 @ 13:52:
[...]
[miereneukmode]
Euhm.... De door Windows gebruikte slash heet de backslash ('\'). De door Unix gebruikte slash heet gewoon slash ('/')
Hallo,
Ik ben bezig om mijn iptv werkend te krijgen onder Openelec PVR XBMC + HTS Tvheadend.
Als ik mijn mac adres clone kan ik via XBMC het zelfde kanaal bekijken als wat ik op de Amino stb kijk.
Stap één heb ik dus werkend gekregen.
Nu zit ik met het volgende probleem. Weet iemand hoe ik stap 2 "DHCP request" aan kan passen onder openelec? Ik kan nergens dhclient-eth..... vinden.
Groeten
Ik ben bezig om mijn iptv werkend te krijgen onder Openelec PVR XBMC + HTS Tvheadend.
Als ik mijn mac adres clone kan ik via XBMC het zelfde kanaal bekijken als wat ik op de Amino stb kijk.
Nu zit ik met het volgende probleem. Weet iemand hoe ik stap 2 "DHCP request" aan kan passen onder openelec? Ik kan nergens dhclient-eth..... vinden.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
| Stap 2: Pas je DHCP request aan Ga naar /etc/dhclient-eth1.conf En verander deze als volgt: code: request subnet-mask, time-offset, routers, domain-name-servers, host-name, domain-name, root-path, default-ip-ttl, broadcast-address, perform-mask-discovery, router-discovery, static-routes, nis-domain, nis-servers, ntp-servers, vendor-encapsulated-options; send dhcp-max-message-size 548; send vendor-encapsulated-options 03:09:61:6d:69:6e:65:74:31:33:30:04:05:66:69:73:79:73; send vendor-class-identifier "Aminoaminet130fisys"; send dhcp-client-identifier 01:00:02:02:xx:xx:xx; supersede domain-name-servers 208.67.222.222, 208.67.220.220; supersede static-routes 82.139.121.0 10.252.160.1; |
Groeten
Als je het snel opgelost wil hebben even het irc kanaal bezoeken van OE, heb je grote kans dat je het binnen paar tellen weet.GreX schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 13:41:
Hallo,
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 Stap 2: Pas je DHCP request aan Ga naar /etc/dhclient-eth1.conf En verander deze als volgt: code: request subnet-mask, time-offset, routers, domain-name-servers, host-name, domain-name, root-path, default-ip-ttl, broadcast-address, perform-mask-discovery, router-discovery, static-routes, nis-domain, nis-servers, ntp-servers, vendor-encapsulated-options; send dhcp-max-message-size 548; send vendor-encapsulated-options 03:09:61:6d:69:6e:65:74:31:33:30:04:05:66:69:73:79:73; send vendor-class-identifier "Aminoaminet130fisys"; send dhcp-client-identifier 01:00:02:02:xx:xx:xx; supersede domain-name-servers 208.67.222.222, 208.67.220.220; supersede static-routes 82.139.121.0 10.252.160.1;
Groeten
Helaas kunnen zei maar daar ook niet 123 helpen 
schumi2004 schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 13:43:
[...]
Als je het snel opgelost wil hebben even het irc kanaal bezoeken van OE, heb je grote kans dat je het binnen paar tellen weet.
Zit even de handleiding door te lezen, maar zet ember mediamanger ook het plot in het nederlands bij de films? Of kan je dit ergens instellen of zoekt het programma puur de posters en fanarts?MikeOO schreef op zaterdag 21 april 2012 @ 12:49:
[...]
Klopt helemaal wat serhat aangeeft. Ember is een Windows programma en je hoeft hierin alleen maar wat instellingen aan te passen en de lokatie van je films en series op te geven.
Ember download/scape daarna alles voor je wat nodig is voor XBMC. Je kunt daarna nog aanpassingen doen zoals het plot aan te passen in het NL etc.
Hoe je Ember goed kunt instellen voor gebruik met XBMC kun je hier vinden
http://www.howtogeek.com/...ia-collection-into-shape/
Als je iets mooiers weet.... Hoor ik het graag!
*edit:
Na aanleiding van onderstaande reactie schaam ik mij ;-). Die aanleidende post was al op de vorige pagina verdwenen.
[ Voor 26% gewijzigd door Dennisdn op 26-04-2012 14:31 ]
Hij reageert op de volgende reactie en niet op XBMC zelf; Arie-Kanarie in "[ervaringen] XBMC Media Center - Deel XV"Dennisdn schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 17:44:
[...]
Als je iets mooiers weet.... Hoor ik het graag!
Testing, one, two ...
Installeren is niet genoeg.G.Scholtens schreef op maandag 23 april 2012 @ 08:22:
Heb imdb scraper geinstalleerd, en hij vind dus ook alle metadata.
Je moet eerst een scraper koppelen aan een source. Vervolgens dus via settings > skins > home screen de tvshows/movies knoppen unhiden.G.Scholtens schreef op maandag 23 april 2012 @ 13:00:
Dus dan kan ik ze ook meteen zien in het home screen of moet ik nog iets instellen voordat ik films en series te zien krijg?
Stomme vraag misschien, maar kan ik mijn sources niet editen als ik de video category hidden heb?
Ik vervang mijn video category nl. door movies en tvshows.. maar dan vind'k ik die add sources niet meer terug?
EDIT: Never mind, ik moet eerst in die file category gaan en kan daar mijn movies en tvshows sources editen.
Ik vervang mijn video category nl. door movies en tvshows.. maar dan vind'k ik die add sources niet meer terug?
EDIT: Never mind, ik moet eerst in die file category gaan en kan daar mijn movies en tvshows sources editen.
[ Voor 21% gewijzigd door witchdoc op 24-04-2012 21:52 ]
sinds kort heb ik een HTPC en gebruik ik XBMC, hoe meer ik het gebruik hoe toffer ik het vind. De pc draaid op windows 7 en zo gebruik ik XBMC. Ik zit alleen met 1 probleem, ik zou graag het geluid via HDMI en de optische uitgang hebben. Ik heb het al eens opgezocht en gezien dat het mogelijk is maar het lukt mij niet.
Nog een 2de vraag, er staat nog versie 10 op mijn pc, hoe kan ik het beste update naar 11 met behoud van instellingen en de markeringen van al geziene bestanden.
Nog een 2de vraag, er staat nog versie 10 op mijn pc, hoe kan ik het beste update naar 11 met behoud van instellingen en de markeringen van al geziene bestanden.
Op al je vragen worden in dit topic al antwoord gegeven, dus niet goed gezocht blijkbaar.chundo schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 21:54:
sinds kort heb ik een HTPC en gebruik ik XBMC, hoe meer ik het gebruik hoe toffer ik het vind. De pc draaid op windows 7 en zo gebruik ik XBMC. Ik zit alleen met 1 probleem, ik zou graag het geluid via HDMI en de optische uitgang hebben. Ik heb het al eens opgezocht en gezien dat het mogelijk is maar het lukt mij niet.
Updaten is een piece of cake, maar met updaten is het altijd raadzaam om je instellingen eerst te backuppen, dit kun je door middel van je XBMC USER map, deze kun je vinden (in Win7):
C:\Users\Name\Appdate\XBMC\user\
Vervolgens nieuwe versie, Eden dus, installeren over huidige installatie, en verder gebruiken.
HDMI verhaal moet je even beter zoeken in dit topic, heb het vaak langs zien komen, maak zelf er geen gebruik van daarom geen direcht antwoord.
Fire69 schreef op woensdag 25 april 2012 @ 13:45:
C:\Users\<username>\Appdata\roaming\XBMC\userdata\
Kleine correctie om extra vragen te voorkomen
[ Voor 8% gewijzigd door EN-IS op 25-04-2012 14:50 ]
Sinds kort heb ik een Zotac AD10 met openelec.
Weet dus niet of ik de vraag hier moet stellen, maar ja, tis ook XBMC wat er draaid.
Wie weet waar ik kan instellen dat er automatisch updates uitgevoerd mogen worden?
Gisteren handmatig een update uitgevoerd naar de laatste versie van Openelec Eden, maar dat zou ik ook ergens automatisch kunnen laten doen.
Dus wie kan mij vertellen in welk menu ik dan moet zijn?
Alvast bedankt!
Weet dus niet of ik de vraag hier moet stellen, maar ja, tis ook XBMC wat er draaid.
Wie weet waar ik kan instellen dat er automatisch updates uitgevoerd mogen worden?
Gisteren handmatig een update uitgevoerd naar de laatste versie van Openelec Eden, maar dat zou ik ook ergens automatisch kunnen laten doen.
Alvast bedankt!
Wel een beetje erg basic dus zie deze mooie link Volgende keer iets beter zoeken voor je vragen dropt in een topic.stimpyrulez schreef op woensdag 25 april 2012 @ 09:37:
Sinds kort heb ik een Zotac AD10 met openelec.
Alvast bedankt!
Thx voor de mooie link.Mystic Spirit schreef op woensdag 25 april 2012 @ 09:52:
[...]
Wel een beetje erg basic dus zie deze mooie link Volgende keer iets beter zoeken voor je vragen dropt in een topic.
Wil wel effe kwijt dat ik flink heb lopen zoeken.
Mooie screensgezien dat je het ergens kan aanzetten, maar ik zag ze niet bij mij op het beeld (waarschijnlijk van oudere versies).
Blijkbaar zit het in de addon tool (als het goed is) en zal vanavond effe kijken
Maar toch bedankt voor de mooie link
Het zit inderdaad in de Openelec OS Settings welke je terug vindt bij de add-ons. Staat ook duidelijk in de OE wiki. Ik kan het daarom soms niet laten om de let me google it for you service te gebruikenstimpyrulez schreef op woensdag 25 april 2012 @ 10:34:
[...]
Thx voor de mooie link.
Wil wel effe kwijt dat ik flink heb lopen zoeken.
Mooie screensgezien dat je het ergens kan aanzetten, maar ik zag ze niet bij mij op het beeld (waarschijnlijk van oudere versies).
Blijkbaar zit het in de addon tool (als het goed is) en zal vanavond effe kijken![]()
Maar toch bedankt voor de mooie link
Als je Aeon Nox mooi vind (vind ik dus ook) en toch alle opties wilt hebben die confluence heeft (neem bijv Live TV). pak dan de Skin NEON, gebruik hem zelf nu ook, werkt perfectG.Scholtens schreef op maandag 23 april 2012 @ 16:14:
[...]
Dat week ik, maar heb direct gekozen voor Aeon Nox. Vond die opzich erg mooi. Maar nu confluence ook horizontaal kan. En die net wat strakkere hoesjes kan weergeven kies ik toch voor die.
C:\Users\<username>\Appdata\roaming\XBMC\userdata\EN-IS schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 22:59:
[...]
deze kun je vinden (in Win7):
[...]
Kleine correctie om extra vragen te voorkomen
Ik heb van het weekend mijn XBMC 10.1 bijgewerkt naar 11.0 (draai op Win7 x64 SP1) en zit met een tweetal vraagjes:
1. Hoe weet ik of de zogenaamde dirty regions werkt ?
2. Ik heb van de gelegenheid gebruik gemaakt om ook van Skin te veranderen (Had Back Row, maar wil nu graag Aeon MQ3). Ik krijg het echter met geen mogelijkheid voor elkaar om deze view te krijgen voor mijn movies/TVshows:
Kan iemand mij uitleggen hoe ik die view selecteer ? (heb hem wel enabled in de settings maar ik kom niet in het 'side menu' om de view aan te passen)
2. Ik heb van de gelegenheid gebruik gemaakt om ook van Skin te veranderen (Had Back Row, maar wil nu graag Aeon MQ3). Ik krijg het echter met geen mogelijkheid voor elkaar om deze view te krijgen voor mijn movies/TVshows:

Kan iemand mij uitleggen hoe ik die view selecteer ? (heb hem wel enabled in de settings maar ik kom niet in het 'side menu' om de view aan te passen)
1) Of dirty regions werkt, kun je niet echt "weten". Het enige dat je zou kunnen merken is dat je cpu/gpu load omlaag gaat. Op snellere systemen merk je daar vrijwel niets van.Tomba schreef op woensdag 25 april 2012 @ 13:52:
Ik heb van het weekend mijn XBMC 10.1 bijgewerkt naar 11.0 (draai op Win7 x64 SP1) en zit met een tweetal vraagjes:
[afbeelding]
2) Als je de juiste opties aangevinkt hebt en je gebruikt XBMC in library mode, dan moet je gewoon door naar links of naar boven te drukken (af hankelijk van wat voor view je nu hebt) in het side menu kunnen komen en de juiste modus kunnen kiezen.
Tomba: Kiosk mode uitzetten in de Skin settings, daarna kun je in het sidemenu komen
Zorg er voor dat het volgende in de guisettings.xml staat:[b][message=38112959,noline]
code:
1
2
3
4
| <gui> <visualizedirtyregions>false</visualizedirtyregions> <algorithmdirtyregions>1</algorithmdirtyregions> </gui> |
In de xbmc.log zou na het opnieuw opstarten de melding voorbij moeten komen dat dirtyregions aan staat.
http://www.xbmcfreak.nl/
Ik heb inderdaad al meer over het HDMI verhaal gelezen maar geen directe instelling, op een ander forum had ik wel iets gelezen van een instelling maar dat was onder linux (http://www.xbmcfreak.nl/x...on-hdmi-or-optical-sound/). Zo had ik ook een update onder linux gevonden maar niet onder windows. In ieder geval bedankt voor u tips!EN-IS schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 22:59:
[...]
Op al je vragen worden in dit topic al antwoord gegeven, dus niet goed gezocht blijkbaar.
Updaten is een piece of cake, maar met updaten is het altijd raadzaam om je instellingen eerst te backuppen, dit kun je door middel van je XBMC USER map, deze kun je vinden (in Win7):
Vervolgens nieuwe versie, Eden dus, installeren over huidige installatie, en verder gebruiken.
HDMI verhaal moet je even beter zoeken in dit topic, heb het vaak langs zien komen, maak zelf er geen gebruik van daarom geen direcht antwoord.
Iemand hier toevallig ervaring met XBMC v11 (eden) incl. HD-Audio patch op Windows8 CP?
Audio van een film loopt niet altijd sync. Het grootste deel wel, maar af en toe merk je gewoon dat het net niet lekker loopt. Voorheen gebruikte ik Dharma op Windows7.. nergens last van, maar ben dus in 1 klap over gegaan naar W8 en Eden.
Voordat ik vanalles ga deinstalleren ben ik benieuwd of meer mensen dit probleem kennen.. of juist niet onder bijvoorbeeld Windows7.
Audio van een film loopt niet altijd sync. Het grootste deel wel, maar af en toe merk je gewoon dat het net niet lekker loopt. Voorheen gebruikte ik Dharma op Windows7.. nergens last van, maar ben dus in 1 klap over gegaan naar W8 en Eden.
Voordat ik vanalles ga deinstalleren ben ik benieuwd of meer mensen dit probleem kennen.. of juist niet onder bijvoorbeeld Windows7.
Rookworst zonder 'r' is ookworst
XBMC 11.0 met dual-audio ingebouwdchundo schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 21:54:
Doet het prima hier.Borromini schreef op woensdag 25 april 2012 @ 20:31:
Link is deaud?
Wachten op de volgende versie danBorromini schreef op woensdag 25 april 2012 @ 20:31:
Link is deaud?
nieuws: Volgende XBMC-release krijgt verbeterde audio-engine
Mmmm net gekeken, maar het staat er helaas niet bij.Mystic Spirit schreef op woensdag 25 april 2012 @ 09:52:
[...]
Wel een beetje erg basic dus zie deze mooie link Volgende keer iets beter zoeken voor je vragen dropt in een topic.
Weet iemand of het uberhaupt mogelijk is onder Eden om automatisch updaten aan te zetten?
Dat XBMC heeft soms echt een eigen willetje lijkt het haast..
Startte net XBMC op zie ik opeens de Confluence skin staan! Ik dacht gelijk dat alles op de default settings stond maar dat viel dus gelukkig mee... Nu alle skin settings teruggezet, maar nu heb ik geen witte balk achter mn RSS feeds.. Beetje lastig lezen zo...
Startte net XBMC op zie ik opeens de Confluence skin staan! Ik dacht gelijk dat alles op de default settings stond maar dat viel dus gelukkig mee... Nu alle skin settings teruggezet, maar nu heb ik geen witte balk achter mn RSS feeds.. Beetje lastig lezen zo...
Had je al een 'gewone' versie geinstalleerd staan?
Zo niet, installeer die even en zet er dan deze versie over?
Zo niet, installeer die even en zet er dan deze versie over?
Uninstall je skin eens, reinstall hem weer. Ik heb daar wel eens last van als de installatie van een nu actieve skin niet helemaal goed gaat tijdens de auto-update. Dat zou in Eden verholpen moeten zijn, but it still happens.SemperFidelis schreef op woensdag 25 april 2012 @ 20:46:
~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~
Nee hij scraped alles in het Engels. Maar het zijn tekstvakken die je kunt aanpassen. Ik zoek de film op in moviemeter en kopieer het plot in ember.G.Scholtens schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 14:24:
[...]
Zit even de handleiding door te lezen, maar zet ember mediamanger ook het plot in het nederlands bij de films? Of kan je dit ergens instellen of zoekt het programma puur de posters en fanarts?
Dus mocht ik plot automatisch in het nederlands willen, dan kan ik het beste dus moviemeter scraper alleen gebruiken en hopen dat hij alles vind? Films die hij niet vind kan ik dan alsnog handmatig aanpassen via ember.MikeOO schreef op donderdag 26 april 2012 @ 08:02:
[...]
Nee hij scraped alles in het Engels. Maar het zijn tekstvakken die je kunt aanpassen. Ik zoek de film op in moviemeter en kopieer het plot in ember.
Nog wat andere problemen waar ik tegen aanloop. Heb nu mijn gehele collectie voorzien van covers en metadata. Maar kan bij confluence skin niet aanvinken om videos te verbergen en alleen movies en tv show weer te geven. En in aeon nox heb ik video's nu verwijderd uit homescreen en films laten staan. Maar nu kan ik hier geen optie vinden om series toe te voegen.
andere 2 problemen waar ik nog last van heb.
1. Zodra ik een film op pauze zet of wil verder spoelen. Zie ik boven en onderin een halve balk waarop je de voorruitgang zou moeten zijn. Deze zijn dus niet leesbaar, voor de rest in xbmc zelf en tijdens de film geen problemen.
2. Hoe kan ik ondertitels wijzigen tijdens een film. Weet dat er een NL sub standaard bij zit, maar hij zet hem automatisch op engels. Op mijn remote zit geen knop voor subtitels (mstech 1200 case) of kan ik nog ergens mijn remote configureren?
Geweldig ! Dat was hemSidewalkSuper schreef op woensdag 25 april 2012 @ 14:37:
Tomba: Kiosk mode uitzetten in de Skin settings, daarna kun je in het sidemenu komen
Note; ik had gehoopt dat Eden een wat makkelijkere manier van instellen had maar helaas; er zijn wéér meer settings bijgekomen... Geeft me een enorm Android gevoel
Als ik deze aan de guisettings.xml toevoeg verwijdert XBMC zelf die entry weer. Maak ik echter een advancedsettings.xml blijft deze staan, maar ik zie verder niets in xbmc.log dat wijst op het daadwerkelijk gebruikErhnam schreef op woensdag 25 april 2012 @ 15:16:
[...]
Zorg er voor dat het volgende in de guisettings.xml staat:
code:
1 2 3 4 <gui> <visualizedirtyregions>false</visualizedirtyregions> <algorithmdirtyregions>1</algorithmdirtyregions> </gui>
In de xbmc.log zou na het opnieuw opstarten de melding voorbij moeten komen dat dirtyregions aan staat.
Dit topic is gesloten.
Let op:
~~~[html]Let op!!
Als je een vraag stelt, vergeet dan niet:
- Eerst in de debug logging te kijken (eventueel mee te posten via http://www.xbmclogs.com/)!
- Het besturingssysteem te vermelden (OSX, Linux, Windows, ATV, iOS, Android, Raspberry Pi).
- Eventuele informatie als de versie (SVN, Stable, Nightly, XBMC Buntu, OpenELEC etc)
- Eventueel skin versie.
Let a.u.b. ook op met zaken waarvan de legaliteit in twijfel getrokken kan worden (add-ons en bijbehorende sites). Zie ook het algemeen beleid.~~~[/html]
~~~[html]Let op!!
Als je een vraag stelt, vergeet dan niet:
- Eerst in de debug logging te kijken (eventueel mee te posten via http://www.xbmclogs.com/)!
- Het besturingssysteem te vermelden (OSX, Linux, Windows, ATV, iOS, Android, Raspberry Pi).
- Eventuele informatie als de versie (SVN, Stable, Nightly, XBMC Buntu, OpenELEC etc)
- Eventueel skin versie.
Let a.u.b. ook op met zaken waarvan de legaliteit in twijfel getrokken kan worden (add-ons en bijbehorende sites). Zie ook het algemeen beleid.~~~[/html]