[ervaringen] Kodi (voorheen XBMC Media Center) - Deel XV Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 36 ... 146 Laatste
Acties:
  • 1.081.031 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14:51
Skin settings is een ding wat altijd buiten bereik van de XBMC devs zal blijven, dus als die Androidy aanvoelen, wat ik tot op zekere hoogte met je eens ben, dan is dat niet iets waar zij veel aan kunnen doen, dat ligt bij de skin-makers.
Over XBMC zelf ben ik ook wel van mening dat er op dat vlak nog wel wat te halen valt qua gebruiksvriendelijkheid, maar minder dan met Skins.

[ Voor 3% gewijzigd door SidewalkSuper op 26-04-2012 09:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basa
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 07:46
Sinds deze week ook aan het stoeien met XBMC (Eden). Super in combinatie met de Andriod app.

Ik heb wel nog volgende vaststellingen/problemen:

- Soms slaan de controls met de Andriod app tilt (op win7 pc en Samsung galaxy S2). Zonder ergens op de drukken blijft hij in een vliegensvlug tempo naar beneden te klikken. Zijn er nog met dit probleem?

- Ik zou graag 2 mappen speelfims in mijn bibliotheek hebben. 1 met films voor mezelf en 1 voor de kinderen. Indien ik echter in de confluence Skin 2 locaties toevoeg en instel op speelfilm, dan zet hij alles in 1 bibliotheek met fanart enzo. Indien ik een filmpje opleg voor de kinderen zou het praktisch zijn dat zij geen horror/movie plaatjes moeten zien en anders om... Indien ik door de mappenstructuur blader, dan kan ik natuurlijk wel de locaties gescheiden houden. Is hier een oplossing voor? De films staan in 2 verschillende mappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Kan je niet beter met profielen werken? Eén voor jou, een voor de kinderen, en desnoods het jouwe met een wachtwoord beveiligen.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruut88
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 15:38
basa schreef op donderdag 26 april 2012 @ 14:03:
Sinds deze week ook aan het stoeien met XBMC (Eden). Super in combinatie met de Andriod app.

- Soms slaan de controls met de Andriod app tilt (op win7 pc en Samsung galaxy S2). Zonder ergens op de drukken blijft hij in een vliegensvlug tempo naar beneden te klikken. Zijn er nog met dit probleem?
Had precies het zelfde! Kon zelf geen oorzaak vinden.

Heb inmiddels mijn logitech harmony via IR oogje op de pc aangesloten. Wat een verademing is dat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarkin
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11:43
Ik heb een XBMCBuntu versie draaien, maar ik heb zo het gevoel dat m'n geluid standaard maar op 50% staat.

als je een serie afspeelt, kan je in de instellingen het tweede balkje wel hoger zetten (= luider), maar dan krijg ik een serieus vervormd geluid.

Verder is het ook zo dat er elke nieuwe aflevering van een serie, dat de geluidsinstellingen terug standaard staan, is er ergens een mogelijkheid om die standaard te veranderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkaz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:50

Melkaz

Melkazar

Jep precies hetzelfde hier. Ik had al zitten googlen voor soortgelijke issues maar hoe noem je zoiets in het engels? Remote going crazy? 8)7

Daarmee vond ik wel iets, de oplossingen die worden gemeld nog niet geprobeerd in iedergeval(gebruik meestal de IPad of Harmony ipv smartphone)
http://forum.xbmc.org/showthread.php?tid=83728

PSN: Melkazar | Steam: Melkaz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Nu online

Is meer een XBMC probleem dan dat het aan android ligt. Met de iOS app en mijn draadloze Bluetooth toetsenbordje heb ik hetzelfde gehouden. Volgens mij is hij dan even een tel de verbinding kwijt en blijft ie hangen op de laatst bekende toets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-08 08:57
Dennisdn schreef op donderdag 26 april 2012 @ 14:09:
[...]

Is meer een XBMC probleem dan dat het aan android ligt. Met de iOS app en mijn draadloze Bluetooth toetsenbordje heb ik hetzelfde gehouden. Volgens mij is hij dan even een tel de verbinding kwijt en blijft ie hangen op de laatst bekende toets.
Wij hebben dat ook af en toe met de XBMC commander op de iPad. Gebeurt niet vaak, gelukkig. Meestal is de enige optie, om de seperate muis te pakken en XBMC proberen af te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basa
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 07:46
Borromini schreef op donderdag 26 april 2012 @ 14:06:
Kan je niet beter met profielen werken? Eén voor jou, een voor de kinderen, en desnoods het jouwe met een wachtwoord beveiligen.
Kinderen zijn nog klein, dus ik moet ze opleggen. Andere profielen maken kan een oplossing zijn, maar misschien toch iets minder handig. Had voor mezelf gedacht om onder movies --> Films , Disney en tv series te maken. Dit heb ik echter nog niet voor elkaar gekregen.
Melkaz schreef op donderdag 26 april 2012 @ 14:09:
[...]
Daarmee vond ik wel iets, de oplossingen die worden gemeld nog niet geprobeerd in iedergeval(gebruik meestal de IPad of Harmony ipv smartphone)
http://forum.xbmc.org/showthread.php?tid=83728
Daarin stond spelen met de "Explicitly Send Repeats" . Toch even proberen vanavond!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Nu online
Tweety1 schreef op donderdag 26 april 2012 @ 14:16:
[...]

Wij hebben dat ook af en toe met de XBMC commander op de iPad. Gebeurt niet vaak, gelukkig. Meestal is de enige optie, om de seperate muis te pakken en XBMC proberen af te sluiten.
Het gebeurd mij elke dag wel een keertje. Eigenlijk alleen bij het scrollen met pijltjes-toets. Maar 1x een willekeurige toets op het toetsenbord tikken is bij mij dan voldoende om hem weer stil te zetten.

[ Voor 45% gewijzigd door Dennisdn op 26-04-2012 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Nu online
basa schreef op donderdag 26 april 2012 @ 14:21:
[...]

Kinderen zijn nog klein, dus ik moet ze opleggen. Andere profielen maken kan een oplossing zijn, maar misschien toch iets minder handig. Had voor mezelf gedacht om onder movies --> Films , Disney en tv series te maken. Dit heb ik echter nog niet voor elkaar gekregen.
Profielen aanmaken is toch de beste en snelste oplossing, het is er speciaal voor gemaakt. En echt wel handiger dan zelf een omweg uit te fiedelieren (als die er al is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Nu online
chundo schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 21:54:
sinds kort heb ik een HTPC en gebruik ik XBMC, hoe meer ik het gebruik hoe toffer ik het vind. De pc draaid op windows 7 en zo gebruik ik XBMC. Ik zit alleen met 1 probleem, ik zou graag het geluid via HDMI en de optische uitgang hebben. Ik heb het al eens opgezocht en gezien dat het mogelijk is maar het lukt mij niet.
Heb het toevallig een week of twee geleden hier aangehaald, dus staat nog niet zo heel ver terug. Daarna zelfs nog een aantal hele uitgebreide posts voorbij zien komen. Wat ik zelf heb kunnen achterhalen is dat het in het Moederbord zit, en niet in de software.

Naar aanleiding van een reactie op mijn vraag, was er iemand met een hele handige tip. Ik gebruik nu met tevredenheid het progje Win7audioSwitcher (2.0 beta3).

Hiermee kun je makkelijk met een icoontje in de systeembalk van Windows wisselen tussen uitgangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
- Ik zou graag 2 mappen speelfims in mijn bibliotheek hebben. 1 met films voor mezelf en 1 voor de kinderen. Indien ik echter in de confluence Skin 2 locaties toevoeg en instel op speelfilm, dan zet hij alles in 1 bibliotheek met fanart enzo. Indien ik een filmpje opleg voor de kinderen zou het praktisch zijn dat zij geen horror/movie plaatjes moeten zien en anders om... Indien ik door de mappenstructuur blader, dan kan ik natuurlijk wel de locaties gescheiden houden. Is hier een oplossing voor? De films staan in 2 verschillende mappen.
Ben zelf hier ook mee bezig en kwam deze post tegen. Heb zelf nog geen tijd gehad om het uit te proberen, maar lijkt wel de oplossing te zijn. Komt er kort op neer dat je smartlisten aanmaakt en die vervolgens op je homescreen laat plaatsen. 'Video' verwijder je vervolgens dan van je homescreen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:24
Ik vraag me af waarom je het zo moeilijk zou maken als die profielen er gewoon voor gemaakt zijn? :P

Netjes en handig toch zo?
XBMC loginscreen
basa schreef op donderdag 26 april 2012 @ 14:21:
[...]
[...]
Zeker als je kids nog te klein zijn om het zelf te doen, maakt de manier waarop het gebeurt niet zo veel uit.
Dit is volgens mij het handigste.

Als je toch op jouw manier wilt werken, zou je ook moviesets kunnen gebruiken en als je films onder een movieset 'Adults' en een movieset 'Kids' kunnen zetten.

De oplossing van Tweety1, waar je moet gaan xml's aanmaken en skins aanpassen, sorry maar dat vind ik pas onhandig! :P

[ Voor 57% gewijzigd door Fire69 op 26-04-2012 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Executer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:10

The Executer

Lekker belangrijk!

Fire69 schreef op donderdag 26 april 2012 @ 16:25:
Ik vraag me af waarom je het zo moeilijk zou maken als die profielen er gewoon voor gemaakt zijn? :P

Netjes en handig toch zo?
[afbeelding]
Oeh, das wel erg netjes. Das zeker niet de standaard skin?

"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Nope, da's Quartz. AppleTV-lookalike. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
  • Laatst online: 10:02
Iemand enig idee om via de remote van de ms-tech 1200 ondertitels te kiezen? Kan de knop niet vinden op mijn afstandsbediening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
Hoe kan ik het beste mijn series benoemen.
Heb nu bijvoorbeeld The pacific gedownload.

Dit is een serie van 10 delen. Heb nu 10 mappen.
Map 1: The Pacific -- Episode 1 (1080P - AVCHD - DVD5) en dit dan door t/m 10.

Moet ik nu 1 map The Pacific doen met daarin de 10 mappen. Of 1 map the pacific met daarin de 10 iso bestanden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-10 11:31
G.Scholtens schreef op donderdag 26 april 2012 @ 16:52:
Iemand enig idee om via de remote van de ms-tech 1200 ondertitels te kiezen? Kan de knop niet vinden op mijn afstandsbediening.
Menu => Audio/subtitles =>

Afbeeldingslocatie: http://i51.tinypic.com/25sa23m.jpg

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
G.Scholtens schreef op donderdag 26 april 2012 @ 17:29:
Hoe kan ik het beste mijn series benoemen.
Heb nu bijvoorbeeld The pacific gedownload.

Dit is een serie van 10 delen. Heb nu 10 mappen.
Map 1: The Pacific -- Episode 1 (1080P - AVCHD - DVD5) en dit dan door t/m 10.

Moet ik nu 1 map The Pacific doen met daarin de 10 mappen. Of 1 map the pacific met daarin de 10 iso bestanden?
Ik heb zelf 1 map per seizoen en elke aflevering is een apart mkv (kan ook iso zijn ) bestand. Voorbeeld: TheFirm.S01E01, TheFirm.S01E02, etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
Volgens mij zit er geen menu knop op die afstandsbediening. Wel een title knop, misschien dat ik deze kan instellen als subittle knop. Heb ook nog een audio knop maar als ik daarop druk komt er bovin in beeld MCEexpress audio en dan niks meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
Tweety1 schreef op donderdag 26 april 2012 @ 17:32:
[...]

Ik heb zelf 1 map per seizoen en elke aflevering is een apart mkv (kan ook iso zijn ) bestand. Voorbeeld: TheFirm.S01E01, TheFirm.S01E02, etc
Dan ik heb het dus goed staan:
The Pacific
--------------------<map>The Pacific -- Episode 1 (1080P - AVCHD - DVD5) daarin .iso
---------------------<map>The Pacific -- Episode 2 (1080P - AVCHD - DVD5)daarin .iso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
G.Scholtens schreef op donderdag 26 april 2012 @ 17:34:
[...]

Dan ik heb het dus goed staan:
The Pacific
--------------------<map>The Pacific -- Episode 1 (1080P - AVCHD - DVD5) daarin .iso
---------------------<map>The Pacific -- Episode 2 (1080P - AVCHD - DVD5)daarin .iso
Er is niets mis mee, maar waarom allemaal aparte mappen voor elk iso bestand? Ik heb 1 nivo minder, zeg maar.

The Firm
-------------The firm.S01E0.mkv (of .iso)
-------------The firm.S01E02.mkv
-------------etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
Tweety1 schreef op donderdag 26 april 2012 @ 17:39:
[...]

Er is niets mis mee, maar waarom allemaal aparte mappen voor elk iso bestand? Ik heb 1 nivo minder, zeg maar.

The Firm
-------------The firm.S01E0.mkv (of .iso)
-------------The firm.S01E02.mkv
-------------etc.
Moet ik hem ook dan the pacific.S0E1.iso noemen?

Aangezien het geen seizoenen zijn, maar 10 afleveringen en meer niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
G.Scholtens schreef op donderdag 26 april 2012 @ 17:46:
[...]

Moet ik hem ook dan the pacific.S0E1.iso noemen?

Aangezien het geen seizoenen zijn, maar 10 afleveringen en meer niet
De nummering van S01E01 is om het voor XBMC makkelijker te maken om de tv show informatie te laten scrapen. XBMC kan met veel verschillende naamgevingen overweg, dus ik denk dat jou naamgeving en nummering geen probleem moet zijn. Ik zou wel S01 gebruiken, mocht er een seizoen 2 komen. XBMC kan dan heel makkelijk het verschil tussen beide seizoenen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Zelfs wanneer er maar één seizoen is kan je beter een seizoensaanduiding gebruiken. Dat is toch mijn ervaring. Dus: s01e01 of iets dergelijks, s00 is gereserveerd voor specials.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
Borromini schreef op donderdag 26 april 2012 @ 17:56:
Zelfs wanneer er maar één seizoen is kan je beter een seizoensaanduiding gebruiken. Dat is toch mijn ervaring. Dus: s01e01 of iets dergelijks, s00 is gereserveerd voor specials.
Ga hiermee aan de slag.

Laatste probleem is met de serie 24, heb hiervan seizoen 8 gedownload. Maar dit zijn 2 dvd's Dus elke dvd heeft een aantal afleveringen.

Hoe kan ik deze het beste benoemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

24.S08E01
24.S08E02
...
...
24.S08E23
24.S08E24

edit: zie hier mijn indeling:
Afbeeldingslocatie: http://i281.photobucket.com/albums/kk225/Bulletje0113/xbmcindeling.jpg

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 26-04-2012 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

G.Scholtens schreef op donderdag 26 april 2012 @ 18:04:
[...]

Ga hiermee aan de slag.

Laatste probleem is met de serie 24, heb hiervan seizoen 8 gedownload. Maar dit zijn 2 dvd's Dus elke dvd heeft een aantal afleveringen.

Labelen als s08e01e02 enzovoort. Dan zal Xbmc ze ook als twee aparte afleveringen weergeven. Ik denk wel niet dat het kan 'raden' waar e02 begint. Maar dan staan ze tenminste in je database :P.

Voorbeeldje:
$ pwd && ls -1
/home/anon/series/Mad Men/Season 05
Mad.Men.s05e01e02.A.Little.Kiss.720p.WEB-DL.AAC2.0.H.264-CtrlHD.mkv
Mad.Men.S05E03.720p.HDTV.x264-IMMERSE.mkv
Mad.Men.S05E04.720p.HDTV.x264-IMMERSE.mkv
Mad.Men.S05E05.720p.HDTV.x264-IMMERSE.mkv
mad.men.s05e06.720p.hdtv.x264-2hd.mkv

[ Voor 23% gewijzigd door Borromini op 26-04-2012 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
[...]

Ga hiermee aan de slag.

Ik had dit met onder andere prison break en had ze genummerd zoals hierboven wordt aangegeven. XBMC ziet inderdaad alle alfleveringen en geeft ze afzonderlijk aan. Echter, als je er een van selecteert, zal steeds de gehele dvd starten en moet je alsnog handmatig de juiste aflevering selecteren (hier werd ik overigens op geattendeerd door een mede-tweaker). Ik heb vervolgens met 'make mkv' de dvd's laten omzetten naar allemaal afzonderlijke mkv bestanden en die ingeladen ipv de dvd's. Daarmee was het probleem opgelost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
Ken het programma niet, maar zal het eens een poging wagen. Hij kan dus zien dat er bijvoorbeeld 12 afleveringen op de dvd staan. En hier dus 12 aparte mkv bestanden van maken met de ondertitels?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
G.Scholtens schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 11:18:
Ken het programma niet, maar zal het eens een poging wagen. Hij kan dus zien dat er bijvoorbeeld 12 afleveringen op de dvd staan. En hier dus 12 aparte mkv bestanden van maken met de ondertitels?
Inderdaad. De tool kan je hier vinden

Hij ziet dat er meerdere titels op staan die hij nummert (titel01, titel02, etc). Die zal je vervolgens terug vinden in je aangewezen map. Je moet dan alleen de benaming aanpassen. Je kan meerdere processen tegelijkertijd laten draaien (gewoon make mkv meerdere keren starten), maar hij zal altijd nummeren als titel 01, etc. Dat kan dus wat naamconflicten opleveren. Ik heb als tussenstap een map gemaakt per dvd zodat ik alles kon starten en dan weglopen. Later heb ik alles in 1 map gegooid. Als je in de buurt van je pc blijft of alle tijd van de wereld ;) kan je ook per dvd werken.

Suc6 en mocht je er niet uitkomen, horen we het wel :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
Blijk toch gewoon de 6 dvd's te hebben. Kan ik deze dan wel zo laten staan? In de map 24 seizoen 8. Of toch hernoemen met die make mkv tool?

[ Voor 60% gewijzigd door G.Scholtens op 27-04-2012 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Makemkv zal die bestanden niet hernoemen, maar opsplitsen in aparte mkv-bestanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15:39
Borromini schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 12:06:
Makemkv zal die bestanden niet hernoemen, maar opsplitsen in aparte mkv-bestanden.
Voor renamen zou je weer gebruik kunnen maken van BRU http://www.bulkrenameutility.co.uk/Main_Intro.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
Borromini schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 12:06:
Net makemkv opstart. Van dvd 1 heb ik de .ifo file geopend.

Hij vind dan stuk of 12 titels. En elke titel heeft weer zoveel hoofdstukken. Dus wat moet ik hier nu weer mee?
Denk die vind gewoon 2 afleveringen, omzetten en klaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-10 20:08

job

Uhm.. probeer gewoon eens wat uit. Klik wat rond, kijk wat er gebeurt. :)
12 titels is niet eens zo gek; 2 afleveringen, preview filmpjes, brein/anticopy filmpje, reclame zut etc..

Wat de hoofdstukken betreft, is het je nog nooit opgevallen dat dvd films hoofdstukken hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
Ja dat wel, maar volgens mij ben ik sneller af en losse afleveringen te downloaden. Sickbeard zou dit natuurlijk mooi kunnen doen. En die hernoemt ze ook meteen. Als ik eerst elke hoofdstuk langs moet lopen schiet niet echt op vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
G.Scholtens schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 14:35:
Ja dat wel, maar volgens mij ben ik sneller af en losse afleveringen te downloaden. Sickbeard zou dit natuurlijk mooi kunnen doen. En die hernoemt ze ook meteen. Als ik eerst elke hoofdstuk langs moet lopen schiet niet echt op vind ik.
Elke titel bestaat uit meerdere hoofstukken maar dat is niets raars en XBMC gaat er ook niets raars mee doen. Je hebt zometeen 12 afleveringen. Het programma converteert per titel, niet per hoofdstuk (heb ik tenminste nog nooit gehad) Laat de tool nou gewoon converteren en dan zie je het vanzelf. Ik heb nu al zoveel dvd's omgezet, nog nooit rare dingen gezien.

[ Voor 7% gewijzigd door Miss_80 op 27-04-2012 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
Tweety1 schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 14:42:
[...]

Elke titel bestaat uit meerdere hoofstukken maar dat is niets raars en XBMC gaat er ook niets raars mee doen. Je hebt zometeen 12 afleveringen. Het programma converteert per titel, niet per hoofdstuk (heb ik tenminste nog nooit gehad) Laat de tool nou gewoon converteren en dan zie je het vanzelf. Ik heb nu al zoveel dvd's omgezet, nog nooit rare dingen gezien.
Elke dvd bevat 4 afleveringen, althans op Wikipedia: Lijst van afleveringen van 24 zie je dat er 24 afleveringen zijn.

6 dvd's met elke 4 afleveringen zijn 24. Dus als ik de dvd omzet naar mkv. kan xbmc ze alsnog niet goed herkennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Kom bij toeval deze post tegen, Universal Scraper http://forum.xbmc.org/showthread.php?tid=129821
Features:
Currently it supports 3 sites: IMDb, TMDb and Rotten Tomatoes
You can select for almost (if not all) major fields on a per field basis that from which of the above site you want the info for this particular field
Vanavond maar even testen.

Als ze nu ook zoiets maken voor music/concerts want dat is aan deze kant vaak nog behelpen.

[ Voor 10% gewijzigd door schumi2004 op 27-04-2012 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
G.Scholtens schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 14:47:
[...]

Elke dvd bevat 4 afleveringen, althans op Wikipedia: Lijst van afleveringen van 24 zie je dat er 24 afleveringen zijn.

6 dvd's met elke 4 afleveringen zijn 24. Dus als ik de dvd omzet naar mkv. kan xbmc ze alsnog niet goed herkennen.
Oke, wacht ff. Heb je nu alle posts hierboven wel goed gelezen, want het lijkt erop dat je de tool en de stappen niet goed begrijpt (maar dat kan natuurlijk ook aan mijn uitleg liggen :? )

Stap 1: Laad je iso bestand in bij 'makemkv'.
Stap 2: 'Make mkv' ziet nu 4 afleveringen (titel 01, titel 02,titel 03 en titel 04) per DVD.
Stap 3: Geef aan waar je wil dat makemkv de bestanden moet neerzetten en converteren die hap
Stap 4: Hernoemen van de 4 seperate mkv bestanden met de naam titel 01, titel 02, etc, naar 24.S01E01, 24.S01E02, 24.S01E03 en 24.S01E04

Eerste DVD heb je nu gehad en je herhaalt die stappen voor de andere 5 DVDs. Eindresulaat si 24 afleveringen per seizoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
Tweety1 schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 15:06:
[...]

Oke, wacht ff. Heb je nu alle posts hierboven wel goed gelezen, want het lijkt erop dat je de tool en de stappen niet goed begrijpt (maar dat kan natuurlijk ook aan mijn uitleg liggen :? )

Stap 1: Laad je iso bestand in bij 'makemkv'.
Stap 2: 'Make mkv' ziet nu 4 afleveringen (titel 01, titel 02,titel 03 en titel 04) per DVD.
Stap 3: Geef aan waar je wil dat makemkv de bestanden moet neerzetten en converteren die hap
Stap 4: Hernoemen van de 4 seperate mkv bestanden met de naam titel 01, titel 02, etc, naar 24.S01E01, 24.S01E02, 24.S01E03 en 24.S01E04

Eerste DVD heb je nu gehad en je herhaalt die stappen voor de andere 5 DVDs. Eindresulaat si 24 afleveringen per seizoen.
Probleem is, de dvd is geen iso bestand. Maar normale audio en video_ts map. Als ik de video map open in mkv krijg ik niet 4 afleveringen te zien. Maar een hoop titels met erg veel hoofdstukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
G.Scholtens schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 15:41:
[...]

Probleem is, de dvd is geen iso bestand. Maar normale audio en video_ts map. Als ik de video map open in mkv krijg ik niet 4 afleveringen te zien. Maar een hoop titels met erg veel hoofdstukken.
Als je een iso bestand opent in je windows verkenner zal je zien dat er een video_ts map inzit. 'makemkv' gebruikt het ifo bestand. Kan je eens een printscreen plaatsen? Ik zal thuis kijken wat ik te zien krijg. Maar niet om het een of ander, heb je al een dvd geprobeerd te converteren om te zien wat het eindresultaat is? Ik heb er nooit bewust opgelet. Zodra ik op converteren heb geklikt, zie ik vanzelf de 4 titels verschijnen als hij klaar is.

Je kan ook nog eens kijken naar 'handbrake'. Is ook een tool die mkv kan maken van video_ts bestanden. Weet alleen niet goed hoe die omgaat met series. Met films gaat het wel uit

[ Voor 10% gewijzigd door Miss_80 op 27-04-2012 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
Heb het getest. maar hij maakt er 9 losse mkv bestanden van. Het is dus wel minder geworden dan alle titels en hoofdstukken. Zal ook eens de dvd zelf afspelen kijken wat ik dan tegenkomen. Houd jullie op de hoogte

[ Voor 72% gewijzigd door G.Scholtens op 27-04-2012 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Hoi, nieuwe gebruiker hier :)

Omdat ik hoop dat ik over een aantal maanden een Raspberry Pi kan kopen/binnen kan hebben, heb ik eens XBMC op m'n laptop gezet, om eens te kijken hoe dat gaat. (Ken XBMC al lang, maar nooit écht gebruikt.)

Maar gelijk een probleem; vaak loopt het programma vast of zelfs de hele laptop. Laptop zou het makkelijk aan moeten kunnen (pricewatch: HP Pavilion dv7-6151sd (QC610EA)), dat zou het niet moeten zijn.
Ik had het eerst in program files (x86) geïnstalleerd en dat was helemaal een ramp.
Nu in de 'normale' program files geínstalleerd en dat is iets beter. Erg vaak loopt het dus volledig vast (wil ook nooit op volledig scherm) en het andere moment werkt het prima. Qua addons heb ik alleen XBMC subtitles en IceFilms (niet volledig geconfigureerd; zie hieronder)

Heeft iemand enig idee waar dit aan kan liggen? Wat ik kan doen, wat het beste is om te doen?

Overigens; XBMC is me tot nu toe (Op dit problemen na dus) ontzettend goed bevallen. Prachtige interface, ondertiteling 'on the go' en leuke addons waarbij IceFilms heel erg interessant lijkt (werkt alleen nog niet, vanwege MegaUpload of dat ik ergens anders een account moet hebben?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Nu online
Waar je hem installeerd zou niet zoveel uit mogen maken. Ik heb hem in een map op externe schijf geïnstalleerd zonder problemen. Misschien dat een keer deinstalleren en handmatig alle mapjes en bestanden verwijderen wonderen kan doen.

Volledig scherm doe je met het schuine streepje schakelen.

Icefilms is zo goed als uit de lucht sinds megaupload werd plat gelegd. Een goed alternatief is 1chanel.

Bedenk wel dat de raspberry alleen een uitgeklede versie zal kunnen draaien.

[ Voor 23% gewijzigd door Dennisdn op 27-04-2012 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragonfly28
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 04-07 07:31
ff een domme vraag,
Iemand enig idee hoe het kan dat ik niet remote kan inloggen op m'n xbmc systeem ?

login/pass xbmc werkt niet en de username/pass die ik gebruik om xbmcbuntu in te loggen ook niet.

Kan het systeem wel vinden op het netwerk, kan ook benaderen via ssh, maar kan toch niet inloggen
Ongetwijfeld doe ik iets doms of ben ik iets vergeten, maar google helpt me niet heel veel verder.

Probleem opgelost username is xbmc en pass het wachtwoord dat bij de andere username hoort die ik gebruikt om xbmcbuntu in te loggen
Beetje vaag, maar ik kan erin.

[ Voor 17% gewijzigd door dragonfly28 op 27-04-2012 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Dennisdn schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 17:11:
Waar je hem installeerd zou niet zoveel uit mogen maken. Ik heb hem in een map op externe schijf geïnstalleerd zonder problemen. Misschien dat een keer deinstalleren en handmatig alle mapjes en bestanden verwijderen wonderen kan doen.
Geprobeerd, werkt nog niet. Dan maar geen XBMC...
Volledig scherm doe je met het schuine streepje schakelen.
Dankje.
Icefilms is zo goed als uit de lucht sinds megaupload werd plat gelegd. Een goed alternatief is 1chanel.
Eveneens...dankje.
Bedenk wel dat de raspberry alleen een uitgeklede versie zal kunnen draaien.
Zoiets had ik al verwacht/begrepen. Wel jammer eigenlijk, want meerder addons e.d. zal zekers ook niet gaan werken - of met moeite - en juist die addons maken het zo'n prettig programma.

[ Voor 9% gewijzigd door Piet91 op 27-04-2012 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15-09 23:31
Voor de geintereseerden: ik heb zojuist XOT-Uzg.v3.2.14 online gezet. Deze release bevat een aantal bugfixes voor kanalen, filtering van individuele kanalen in plaats van enkel op basis van taal, en een nieuw logo.

Daarnaast is wat tijdelijke logging ingebouwd die ons wat meer inzicht moet geven over het gebruik van XOT-Uzg.v3: script of plugin. De plugin versie begint steeds volwassener te worden en we zijn benieuwd wat de verhouding is tussen het aantal plugin gebruikers en het aantal program addon gebruikers. Voor deze loging wordt er een eenmalige call gedaan naar een lege tekst file op onze webserver. Uit de logging van de webserver kunnen we de verhouding plugin vs. program addon halen.

Hier het volledige overzicht:

Changelog v3.2.14 - 2012-04-27

Framework related
  • Fixed: Dates on Audio files.
  • Fixed: Plugin could not handle audio files.
  • Added: Folder item prefix to settings
  • Fixed: filter out duplicate folder and video items
  • Changed: Plugin mode is not the default from the Home icons. Changed the order in addon.xml.
  • Added: Json subtitle support.
  • Fixed: no need to re-download a subtitle if we already have it.
  • Added: Impoved the JsonHelper
  • Fixed: HTML helper lstrip() to strip()
  • Fixed: refreshing a MediaItem would not clear existing MediaParts
  • Added: usage statistics
  • Changed: do not load debugger (costs around 1.5 MB)
  • Changed: Channels can still be disabled based on language instead of just based on channel (Issue 328)
  • Added: "No videos found" message to plugin.
  • Fixed: Pre-Eden repository check disabled.
  • Fixed: other XBMC Add-on libs appeared first in the Python path and caused XOT-Uzg.v3 to load the wrong libs (Issue 318)
Skin related
  • Updated: XOT-Uzg.v3 logo (Inspired by Dennis Pettersson)
  • Updated: XOT icon in skin
Channel related
  • Added: Radio 538 Gemist channel
  • Added: SVT Beta (Issue 339)
  • Fixed: Kanal5 broke because the site was renewed (Issue 336)
  • Fixed: Special characters at the start of a title were not recognised (Issue 334).
  • Fixed: duplicate items in TV4 (Issue 333).
  • Added: "Visa fler" folder item.
  • Added: Audio Only detection to UR play (Issue 329).
  • Fixed: Again URPlay (Issue 324). The initial fix was wrong.
  • Fixed: SVT.se SWF url (Issue 327)
  • Fixed: UR Play missed some videos and folders (Issue 324)
  • Fixed: "Meest bekeken" removed from Z@pp channels.
  • Updated: BigFoot radio streams
  • Fixed: Southpark.nl
  • Fixed: Nick Jr. channel (Issue 330)
  • Added: Current/Past/.... categories to Channel 9 (Issue 320)
  • Added: Audio Only detection to UR play (Issue 329).
  • Fixed: Again URPlay (Issue 324). The initial fix was wrong.
  • Fixed: Dumpert.nl (Issue 326)
  • Fixed: MSDN Channel 9 did not show all content (Issue 320)

Installatie
Informatie over de installatie mogelijkheden onder XBMC for Xbox en XBMC vind je op de installatie pagina.

Problemen en issues
Problemen hoor ik via de Issue List van de GoogleCode pagina van XOT (http://code.google.com/p/xot-uzg/issues/list) graag voorzien van Logfile (zowel het script als de plugin hebben hun eigen logfile). Zeer geintereseerd ben ik in de resultaten van mensen met een MAC of met Linux, deze platforms zijn voor mij lastig te testen.

RTL & DRM
RTL gebruikt tegenwoordig voor de meer populaire programma's DRM (Digital Rights Management) beveiliging. Deze wordt niet ondersteund door XBMC. Probeer je deze wel af te spelen, al het resulteren in een zwart scherm met rare blokjes en constant uit de cache lopen van je stream. Ook hier weer: ik kan er niks aan doen, maar er is inmiddels wel een iRTL kanaal in XOT-Uzg.v3 waar een aantal afleveringen zonder DRM te bekijken is.

Download
De versie is te downloaden op mijn eigen site: http://www.rieter.net/pages/XOT:Download.

Dan nog mijn dank aan de eigenaar van hamans.com voor kosteloos aanbieden van hosting en een hoop bandbreedte.

Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij het scrapen van tv-series scraped de TheTVDB scraper altijd de ''tv-serie'' ABC TV micro-mini series. Dit is ook een serie die op de site van TheTVDB staat vermeld. Verwijderen heeft geen zin, want bij de eerstvolgend keer scannen staat de serie er weer tussen.

Dit probleem doet zich constant voor, ook na een herinstallatie of bij nieuwe versies.

Echter heb ik geen enkele map of bestand met een soortgelijke naam? Alle andere series worden ook netjes gescraped.

Kent iemand dit probleem? En de eventuele oplossing (overstappen naar een andere scraper niet direct wenselijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EN-IS
  • Laatst online: 12:50
GroteBozewolf schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 20:10:
Dan nog mijn dank aan de eigenaar van hamans.com voor kosteloos aanbieden van hosting en een hoop bandbreedte.
Mijn dank aan jou! _/-\o_ Geniaal stukje toevoeging aan XBMC! Vriendin maakt er om de dag gebruik van (uitzendinggemist en dergelijke) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Piet91 schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 20:02:
[...]

Geprobeerd, werkt nog niet. Dan maar geen XBMC...

[...]
Niet zo snel opgeven, XBMC is echt wel de moeite waard om er even verder op te zoeken :)
Verwijderd schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 20:11:
Bij het scrapen van tv-series scraped de TheTVDB scraper altijd de ''tv-serie'' ABC TV micro-mini series. Dit is ook een serie die op de site van TheTVDB staat vermeld. Verwijderen heeft geen zin, want bij de eerstvolgend keer scannen staat de serie er weer tussen.

Dit probleem doet zich constant voor, ook na een herinstallatie of bij nieuwe versies.

Echter heb ik geen enkele map of bestand met een soortgelijke naam? Alle andere series worden ook netjes gescraped.

Kent iemand dit probleem? En de eventuele oplossing (overstappen naar een andere scraper niet direct wenselijk).
Geeft hij dan ook episodes aan voor die serie?
Ga even naar het overzicht van je series, en klik rechts op de serie (als je geen muis hebt, moet je C gebruiken) om het Contextmenu te openen.
Daar kan je TV Show Information kiezen.
Dan zie je het path naar de serie. Waarschijnlijk is het gewoon een folder die hij als een serie herkent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Nu online
Piet91 schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 20:02:
[...]

Geprobeerd, werkt nog niet. Dan maar geen XBMC.
Nou sta ik al wel bekend als een snelle opgever, maar dat is wel heel snel.... En zonde want het is zo'n mooi programma. En het zou perfect op je computer moeten kunnen draaien.
Probeer anders eens de live of openelec versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d3vlin
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:43
Sinds ik mijn HTPC van Ubuntu 11.10 naar 12.04LTS geupgrade heb kan ik bij Settings/System/Video geen andere fullscreen resolutie dan (de op zich correcte) 1920x1080 meer kiezen. Daarnaast is de refresh rate gelockt op '0.00'. Mijn Samsung HDTV interpreteert het signaal gewoon als 1920x1080@60Hz. De optie 'adjust display refresh rate to match video fps' (of hoe hij ook precies mag heten) doet ook niets meer. Voorheen schakelde hij terug naar de correcte mode bij bijvoorbeeld 24fps content.

Ik heb ten tijd van Ubuntu 10.XX ooit modelines toegevoegd aan mijn xorg.conf voor 24,50 en 60fps en voorheen wist XBMC daar altijd prima gebruik van te maken. Mijn eerste reactie was die modelines weer disablen, maar helaas heeft dat het probleem niet opgelost.

~/.xbmc/temp/xbmc.log geeft het volgende aan:

# cat xbmc.log | grep ERR
10:05:26 T:139932101392256 ERROR: CXRandR::Query - unable to open xrandr xml
10:05:26 T:139932101392256 ERROR: GLX: Same window as before, refreshing context
10:05:29 T:139932101392256 ERROR: CheckDisplayEvents - no display event after 3 seconds

xrandr geeft in een terminal gewoon netjes de verwachte output.

In /var/log/Xorg.0.log geen errors.

Ter referentie:
xbmc 2:11.0~git20120423.cd20772-1
nvidia-current 295.40-0ubuntu1
linux-image-3.2.0-24-generic 3.2.0-24.37
xorg 1:7.6+12ubuntu1

[ Voor 3% gewijzigd door d3vlin op 28-04-2012 11:21 ]

Leaping Lab Rats!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-10 16:22

seninha

god's right foot

[...]

Ga hiermee aan de slag.

Ik heb thuis Braking Bad.Elke DVD heeft meerdere afleveringen.Om ze goed te laten scrappen heb ik ze als volg benoemd

DVD 1 heeft 3 afleveringen,,DVD 2 4 afleveringen en DVD 3 ook 4
-Breaking Bad
---------Seizoen 1
----------------------: Breaking Bad S01E01E02E03
----------------------: Breaking Bad S01E04E05E06E07
----------------------: Breaking Bad S01E08E09E10E11

Ik krijg dan in Seizoen 1 alle afleveringen onder elkaar te zien.
Alleen als ik bv aflevering 3 wil bekijken dan start gewoon DVD 1 op in het menu, daar kies ik dan de aflevering die ik wil zien.
Normaal , als elke aflevering apart is, zou de gekozen aflevering gelijk beginnen.

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klojum
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22-09 21:32

Klopt, er zit kennelijk nog een bug in de database v.w.b. het deleten van TV series, ik heb er al eens een bugreport over geplaatst. Hopelijk wordt er spoedig een fix van gemaakt.

Wat je kunt doen, is een "Clean Library" uitvoeren. Die verwijdert wel de laatste restjes van verwijderde TV series.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fire69 schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 21:13:
[...]

Niet zo snel opgeven, XBMC is echt wel de moeite waard om er even verder op te zoeken :)

[...]

Geeft hij dan ook episodes aan voor die serie?
Ga even naar het overzicht van je series, en klik rechts op de serie (als je geen muis hebt, moet je C gebruiken) om het Contextmenu te openen.
Daar kan je TV Show Information kiezen.
Dan zie je het path naar de serie. Waarschijnlijk is het gewoon een folder die hij als een serie herkent.
Het was inderdaad de hoofdmap met de naam TV-series die als serie werd herkent. Het path was tevens naar een schijf die niet meer aangesloten is, dus kon de inhoud van die schijf ook niet meer aanpassen.
Klojum schreef op zaterdag 28 april 2012 @ 10:49:
[...]

Klopt, er zit kennelijk nog een bug in de database v.w.b. het deleten van TV series, ik heb er al eens een bugreport over geplaatst. Hopelijk wordt er spoedig een fix van gemaakt.

Wat je kunt doen, is een "Clean Library" uitvoeren. Die verwijdert wel de laatste restjes van verwijderde TV series.
Na clean library lijkt het nu goed te gaan!

Bedankt heren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Laatst online: 06-10 20:08

job

Heb je de debug functie al eens aangezet en in je logs gekeken?
Als het goed is kan je daar exact zien welk bestand tijdens het scrapen als die serie herkend wordt.

Edit: verrek.. zie nu dat het al opgelost is :P

[ Voor 6% gewijzigd door job op 28-04-2012 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d3vlin
d3vlin schreef op zaterdag 28 april 2012 @ 10:23:
Sinds ik mijn HTPC van Ubuntu 11.10 naar 12.04LTS geupgrade heb kan ik bij Settings/System/Video geen andere fullscreen resolutie dan (de op zich correcte) 1920x1080 meer kiezen. Daarnaast is de refresh rate gelockt op '0.00'. Mijn Samsung HDTV interpreteert het signaal gewoon als 1920x1080@60Hz. De optie 'adjust display refresh rate to match video fps' (of hoe hij ook precies mag heten) doet ook niets meer. Voorheen schakelde hij terug naar de correcte mode bij bijvoorbeeld 24fps content.

Ik heb ten tijd van Ubuntu 10.XX ooit modelines toegevoegd aan mijn xorg.conf voor 24,50 en 60fps en voorheen wist XBMC daar altijd prima gebruik van te maken. Mijn eerste reactie was die modelines weer disablen, maar helaas heeft dat het probleem niet opgelost.

~/.xbmc/temp/xbmc.log geeft het volgende aan:

# cat xbmc.log | grep ERR
10:05:26 T:139932101392256 ERROR: CXRandR::Query - unable to open xrandr xml
10:05:26 T:139932101392256 ERROR: GLX: Same window as before, refreshing context
10:05:29 T:139932101392256 ERROR: CheckDisplayEvents - no display event after 3 seconds

xrandr geeft in een terminal gewoon netjes de verwachte output.

In /var/log/Xorg.0.log geen errors.

Ter referentie:
xbmc 2:11.0~git20120423.cd20772-1
nvidia-current 295.40-0ubuntu1
linux-image-3.2.0-24-generic 3.2.0-24.37
xorg 1:7.6+12ubuntu1
For future reference:

In 12.04 zijn een aantal wijzigingen doorgevoerd in xrandr icm proprietary drives (nvidia/fglrx).
XBMC (ook de versie die in de 12.04 repositories zit) weet hier niet mee om te gaan. Er wordt gewerkt aan een fix, maar vooralsnog is het dus afwachten. Advies: blijf tot die tijd op 11:10 :D

Zie ook:
https://github.com/xbmc/xbmc/pull/848
http://trac.xbmc.org/ticket/12799

Leaping Lab Rats!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Ik dacht dat Xbmc zijn eigen xrandr-implementatie gebruikte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d3vlin
Volgens mij is het idd meer de xserver zelf in 12.04 dan strict xrandr. Hoe dan ook weet XBMC er niet de beschikbare resoluties/refresh rates uit te krijgen.

Met dynamicTwinview uit in xorg.conf geeft xrandr bij mij zinnige output (i.e. de 1920x1080 60.0* 50.0 24.0 die ik met modelines specifiek opgegeven heb voor mijn HDTV) terwijl er met die optie aan complete onzin uit komt (1920x1080 50.0* 51.0 52.0 53.0 54.0 55.0 56.0 :? ). XBMC neemt in het eerste geval in elk geval 60Hz over, in het tweede geval een schijnbaar willekeurige refresh uit de reeks.

Leaping Lab Rats!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Fire69 schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 21:13:
Dennisdn schreef op zaterdag 28 april 2012 @ 09:54:
Nou sta ik al wel bekend als een snelle opgever, maar dat is wel heel snel.... En zonde want het is zo'n mooi programma. En het zou perfect op je computer moeten kunnen draaien.
Ik gaf een beetje snel op omdat ik alle mappen/bestanden had verwijderd (software verwijderd, XBMC map in program files verwijderd en de XBMC map in de verborgen Appdata map verwijderd) en daarna een compleet kale versie had geïnstalleerd. Die gaf al problemen dus daarom had ik zoiets van 'laat maar'. Want als het dán nog niet werkt. Maar ik probeer het dan nog maar eens, want het is inderdaad een heerlijk programma.
Probeer anders eens de live of openelec versie.
Live versie: XBMCbuntu? (http://xbmc.org/download/)
Openelec: dit?: http://wiki.openelec.tv/i...27s_with_WINDOWS_(Part_1)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 28-09 05:58

Mystic Spirit

PSN: mr_mysticspirit

Piet91 schreef op zaterdag 28 april 2012 @ 19:02:
[...]

[...]

Ik gaf een beetje snel op omdat ik alle mappen/bestanden had verwijderd (software verwijderd, XBMC map in program files verwijderd en de XBMC map in de verborgen Appdata map verwijderd) en daarna een compleet kale versie had geïnstalleerd. Die gaf al problemen dus daarom had ik zoiets van 'laat maar'. Want als het dán nog niet werkt. Maar ik probeer het dan nog maar eens, want het is inderdaad een heerlijk programma.

[...]

Live versie: XBMCbuntu? (http://xbmc.org/download/)
Openelec: dit?: http://wiki.openelec.tv/i...27s_with_WINDOWS_(Part_1)
Ja, daar heb je de beide beschrijvingen te pakken. Ik zou in jouw geval kiezen voor een openelec versie op een usb-stick. Kan je het buiten windows om makkelijk proberen. Ik vind zelf XBMC live minder prettig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebonite
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 08-05-2021
Ik hoop dat ik in de juiste forum ben, want ik heb een probleem. Ik kan geen reset knop vinden om naar de standaard instellingen te gaan, want ik kan bijna de ondertitelingen niet lezen (het verdwijnt bijna onderaan) alsmede de balk voor instellingen (zoals je ziet op de foto, sorry voor slechte pic maar tis genomen via de telefoon :P). Ik moest vaak gokken waar het is.

Afbeeldingslocatie: http://i931.photobucket.com/albums/ad155/Martin_Visser/televisie1.jpg

Dit speelt al een hele tijd sinds ik XBMC had geïnstalleerd vorig jaar, maar was niet aan toe gekomen om te posten van dit euvel of vergat vaak en hoopte dat versie Eden alles gereset werd (niet dus... :+).

Ik gebruik:
Versie: Eden
Skin: Confluence

Ik was vorig jaar overgestapt van AC Ryan mediaplayer naar HTPC, wat een verademing met geluid en beeld tegenover AC Ryan mediaplayer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-10 16:22

seninha

god's right foot

Je moet even je beeld calibreren in XBMC

Afbeeldingslocatie: http://www.geexbox.org/wp-content/uploads/2011/09/screenshot002-1024x575.png

Afbeeldingslocatie: http://i57.photobucket.com/albums/g239/Stratus_ss/video_calibration.jpg

[ Voor 15% gewijzigd door seninha op 29-04-2012 08:16 ]

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit

Mystic Spirit

Ebonite schreef op zondag 29 april 2012 @ 07:41:
Ik hoop dat ik in de juiste forum ben, want ik heb een probleem. Ik kan geen reset knop vinden om naar de standaard instellingen te gaan, want ik kan bijna de ondertitelingen niet lezen (het verdwijnt bijna onderaan) alsmede de balk voor instellingen (zoals je ziet op de foto, sorry voor slechte pic maar tis genomen via de telefoon :P). Ik moest vaak gokken waar het is.

[afbeelding]

Dit speelt al een hele tijd sinds ik XBMC had geïnstalleerd vorig jaar, maar was niet aan toe gekomen om te posten van dit euvel of vergat vaak en hoopte dat versie Eden alles gereset werd (niet dus... :+).

Ik gebruik:
Versie: Eden
Skin: Confluence

Ik was vorig jaar overgestapt van AC Ryan mediaplayer naar HTPC, wat een verademing met geluid en beeld tegenover AC Ryan mediaplayer.
Voordat je met kalibreren begint, check eerst even de instellingen van de tv. Ik heb ook een Panasonic tv en die heeft standaard overscan aanstaan. Bij mij heet het beeldscan in het menu. Als je die uit zet, dan is je probleem waarschijnlijk al opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Ik zit met het volgende probleem.
Ik gebruik OE/XBMC icm een Harmony One welke geconfigureerd is als een MCE remote (dus niet Keyboard want dat werkt niet op OpenELEC).

Het probleem waar ik mee zit is dat wanneer ik muziek afspeel en XBMC gooit op een bepaald moment visualisation aan dat ik niet meer terug kan naar het hoofdmenu zonder de audio te stoppen.
Normaal zou je ook naar menu kunnen en een serie/fim nog hebben draaiende in een venstertje dat kan ik dus ook niet met mijn remote profiel.

Iemand een idee hoe dit op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit

Mystic Spirit

schumi2004 schreef op zondag 29 april 2012 @ 12:16:
Ik zit met het volgende probleem.
Ik gebruik OE/XBMC icm een Harmony One welke geconfigureerd is als een MCE remote (dus niet Keyboard want dat werkt niet op OpenELEC).

Het probleem waar ik mee zit is dat wanneer ik muziek afspeel en XBMC gooit op een bepaald moment visualisation aan dat ik niet meer terug kan naar het hoofdmenu zonder de audio te stoppen.
Normaal zou je ook naar menu kunnen en een serie/fim nog hebben draaiende in een venstertje dat kan ik dus ook niet met mijn remote profiel.

Iemand een idee hoe dit op te lossen?
Bij mij werkt dat gewoon met de exit knop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r3v0ss
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 29-11-2021
Heb hier een asrock ion330ht met een harmony 700. Als de virtualisaties draaien, en ik druk op de 'exit' knop stopt de virtualisaties, maar draait de muziek gewoon door. De remote is ingesteld als zijnde asrock ion330ht, met de groene windows knop gekoppeld aan de 'menu' knop. Draai zelf xbmc op arch linux.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Mystic Spirit schreef op zondag 29 april 2012 @ 12:21:
[...]

Bij mij werkt dat gewoon met de exit knop.
Als wat staat deze dan geprogrammeerd in de Harmony want ik heb geen Exit functie in MCE (Media Center Extender) profiel.

Of gebruik jij een ander profiel ?

EDIT:
Heb opnieuw een MCE toegevoegd en deze laat zich zien als Windows Media Center EU welke weer wel een Exit button heeft maar weer geen Green Button.

[ Voor 23% gewijzigd door schumi2004 op 29-04-2012 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 05-10 18:25

j1nx

Geek - Enjoying life

schumi2004 schreef op zondag 29 april 2012 @ 13:17:

Heb opnieuw een MCE toegevoegd en deze laat zich zien als Windows Media Center EU welke weer wel een Exit button heeft maar weer geen Green Button.
Afbeeldingslocatie: https://encrypted-tbn0.google.com/images?q=tbn:ANd9GcSk8jRXpDIJiYir84osGyQtOVqylm8KtN9NbABAg1J6-Aun1X4vhnmILA

Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
;)

Ben er nu in zoverre uit dat wanneer er een visualisatie is ik met de EXIT button terug naar menu kan.

Even uitzoeken hoe dit ook tijdens afspelen van video kan, denk dat ik het al gevonden heb alleen even testen.

iemand enig idee hoe je bij de library kunt komen van content ipv, ik noem het maar folder overicht met deze commando's?

<myvideo>XBMC.ActivateWindow(MyVideos)</myvideo>
<mymusic>XBMC.ActivateWindow(MyMusic)</mymusic>
<mypictures>XBMC.ActivateWindow(MyPictures)</mypictures>
<mytv>XBMC.ActivateWindow(VideoLibrary,TvShows)</mytv>

Bij bovenstaande krijg ik namelijk niet library view te zien.

Gevonden http://forum.xbmc.org/sho...61&pid=1049898#pid1049898

[ Voor 34% gewijzigd door schumi2004 op 29-04-2012 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
seninha schreef op zaterdag 28 april 2012 @ 10:34:
[...]

Ik heb thuis Braking Bad.Elke DVD heeft meerdere afleveringen.Om ze goed te laten scrappen heb ik ze als volg benoemd

DVD 1 heeft 3 afleveringen,,DVD 2 4 afleveringen en DVD 3 ook 4
-Breaking Bad
---------Seizoen 1
----------------------: Breaking Bad S01E01E02E03
----------------------: Breaking Bad S01E04E05E06E07
----------------------: Breaking Bad S01E08E09E10E11

Ik krijg dan in Seizoen 1 alle afleveringen onder elkaar te zien.
Alleen als ik bv aflevering 3 wil bekijken dan start gewoon DVD 1 op in het menu, daar kies ik dan de aflevering die ik wil zien.
Normaal , als elke aflevering apart is, zou de gekozen aflevering gelijk beginnen.
Ik heb dat probleem ook gehad met series. De enige oplossing die ik zag is om met een programma als makemkv van elke aflevering een afzonderlijk mkv bestand te maken en die door XBMC te laten inladen. Dan werkt het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
Heb nu moviemeter als scrapers ingesteld, laat hem de film map doorzoeken en hij gaat de library bijwerken.
Vind 80 films nu. Maar er zijn meer dan 130 in die map, dus nu alsnog universal scraper extra geinstalleerd. Maar hij werkt de boel niet bij.

Heb auto library update aanstaan. Als ik xbmc opstart of handmatig bijwerk zie ik rechtsboven in ook even. bezig met zoeken naar nieuwe inhoud.

Maar gebeurt daarna niks meer. Terwijl bij het opstarten nog wel even een melding komt van library update 3h en ... minuten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 05-10 08:34
recursively aangezet?

Check even goed de opties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Iemand die handig is met Lirc of er wel eens mee gespeeld heeft?

Mijn remote heeft een button die wel herkend wordt door mijn systeem maar niet gedefinieerd is in Lircmap.xml en dus ook geen functie heeft.

Nu wil ik deze gebruiken voor iets anders.

Op mijn systeem wordt hij herkend als KEY_PVR dus ik dacht een Lircmap.xml te maken met deze key erin en te plaatsen in mijn userdata keymaps folder.

code:
1
2
3
4
5
<lircmap>
    <remote device="devinput">
        <recordedtv>KEY_PVR</recordedtv>
    </remote>
</lircmap>

Kan ik nu op deze manier in mijn keymap recordedtv gebruiken voor het geen ik van plan was of werkt dat zo niet?

[ Voor 3% gewijzigd door schumi2004 op 29-04-2012 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Mitchie_
  • Nu online
G.Scholtens schreef op zondag 29 april 2012 @ 18:05:
Heb nu moviemeter als scrapers ingesteld, laat hem de film map doorzoeken en hij gaat de library bijwerken.
Vind 80 films nu. Maar er zijn meer dan 130 in die map, dus nu alsnog universal scraper extra geinstalleerd. Maar hij werkt de boel niet bij.

Heb auto library update aanstaan. Als ik xbmc opstart of handmatig bijwerk zie ik rechtsboven in ook even. bezig met zoeken naar nieuwe inhoud.

Maar gebeurt daarna niks meer. Terwijl bij het opstarten nog wel even een melding komt van library update 3h en ... minuten.
Als ik een film heb gedownload zoek ik hem altijd eerst op de moviemeter website, daar kopieer de dan de film titel inclusief het jaartal.
De map en film in de map geef ik dan die naam , bijvoorbeeld Se7en (1995)/Se7en (1995).mkv
Ik verwijder al het overige uit de map ( nfo, sfv etc )

Als je hem nu scrapt met de moviemeter vindt hij bijna altijd gelijk de goede film
Ik heb dit gedaan voor 115 films, 110 werden er zonder problemen gelijk gevonden
De overige 5 heb ik op het xbmcforum gemeld aan de maker(The_Ghost16) van moviemeter scraper, die heeft deze toen gefixed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
Zo heb ik mijn namen van files en mappen ook. Maar dat hij bijna 50 films niet kan vinden? Zijn allemaal films van 2010 of 2011. Ze staan nu ook niet zonder cover in de library. Maar puur de 80 films die hij kan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeVM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 27-09 15:50

MikeVM

- Baloo -

ik heb een probleem met mijn xbmc playback, het beeld loopt niet smooth zoals het hoort

specs
E8400
4850 512MB
4GB DDR2
Win7

FPS: altijd +23
vcore: 10-55%
vgpu 40-60%
VQ +95
AQ +95

hoe komt het toch dat mijn beeld heel lichtjes stottert, vooral als de hele background beweegt, dan stottert het, terwijl alle waardes goed blijven.

op mijn desktop PC loopt dezelfde film wel vloeiend...

ik heb al zoveel instellingen verandert, maar de meeste dingen maken het alleen erger..

TV Panasonic 50G30
Reciever: Onkyo 509

\\ Baloo \\ Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fragcompany
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23-07 20:06
Weet iemand die ook de xtreamer ultra gebruikt de juiste instellingen voor geluid over hdmi met open elec v11 eden?
Optical krijg ik wel voor elkaar,maar over hdmi niet.
Terwijl dit met v10 geen probleem was :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
fragcompany schreef op zondag 29 april 2012 @ 20:06:
Weet iemand die ook de xtreamer ultra gebruikt de juiste instellingen voor geluid over hdmi met open elec v11 eden?
Optical krijg ik wel voor elkaar,maar over hdmi niet.
Terwijl dit met v10 geen probleem was :S
Kun je via SSH iets met volgende commando misschien?

aplay -l

Overzicht van je audio devices en hun device en sub device nummer,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
schumi2004 schreef op zondag 29 april 2012 @ 17:03:
iemand enig idee hoe je bij de library kunt komen van content ipv, ik noem het maar folder overicht met deze commando's?

<myvideo>XBMC.ActivateWindow(MyVideos)</myvideo>
<mymusic>XBMC.ActivateWindow(MyMusic)</mymusic>
<mypictures>XBMC.ActivateWindow(MyPictures)</mypictures>
<mytv>XBMC.ActivateWindow(VideoLibrary,TvShows)</mytv>

Bij bovenstaande krijg ik namelijk niet library view te zien.

Gevonden http://forum.xbmc.org/sho...61&pid=1049898#pid1049898
Dit werkt dus niet schijnbaar, iemand betere suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
lowfi schreef op zondag 29 april 2012 @ 18:36:
recursively aangezet?

Check even goed de opties.
Wat is dit voor optie en waar vind ik deze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anthirian
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16-09 01:03

Anthirian

In Trance We Trust

Als je een source toevoegt stel je een map in en een scraper. Bij de settings van de scraper staat de optie "recursively process this folder" (of iets dat daarop lijkt)

Mijn Films en TV Series, Games en Muziek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Nu online
G.Scholtens schreef op zondag 29 april 2012 @ 19:51:
Zo heb ik mijn namen van files en mappen ook. Maar dat hij bijna 50 films niet kan vinden? Zijn allemaal films van 2010 of 2011. Ze staan nu ook niet zonder cover in de library. Maar puur de 80 films die hij kan vinden.
Heb laatste tijd heel erg zelfde probleem. Het jaartal weghalen in de titel is de oplossing. Dan vind hij ze ineens wel maar dan met 2011 en 2012 omgedraaid alsof ze het niet eens zijn van wanneer de film is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Je moet gewoon kijken welke scraper je gebruikt. Gebruik je imdb, kan kijk je op de site van imdb naar het jaartal. Gebruik je tmdb, dan moet je op hun site checken.
Maar het lijkt me dat die meestal toch wel hetzelfde zullen zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Nu online
Fire69 schreef op maandag 30 april 2012 @ 13:40:
Je moet gewoon kijken welke scraper je gebruikt. Gebruik je imdb, kan kijk je op de site van imdb naar het jaartal. Gebruik je tmdb, dan moet je op hun site checken.
Ik gebruik usenet al jaren en heb het probleem eigenlijk pas sinds een paar maanden. En de films zijn van verschillende releasegroepen. Lijkt erop dat ze vaker de dvdrelease als datum gaan gebruiken, terwijl de scrapers naar de echte release kijken. Zie ook steeds vaker 2011-2012 in de titel staan.

[ Voor 8% gewijzigd door Dennisdn op 30-04-2012 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Nu online
MikeVM schreef op zondag 29 april 2012 @ 20:04:
ik heb een probleem met mijn xbmc playback, het beeld loopt niet smooth zoals het hoort

specs
E8400
4850 512MB
4GB DDR2
Win7

FPS: altijd +23
vcore: 10-55%
vgpu 40-60%
VQ +95
AQ +95

hoe komt het toch dat mijn beeld heel lichtjes stottert, vooral als de hele background beweegt, dan stottert het, terwijl alle waardes goed blijven.

op mijn desktop PC loopt dezelfde film wel vloeiend...

ik heb al zoveel instellingen verandert, maar de meeste dingen maken het alleen erger..

TV Panasonic 50G30
Reciever: Onkyo 509
Dit heeft niets met specs te maken, Zorg ervoor dat je de juiste refresh rate output. Bij 24 fps moet je 24 hz doen, bij pal mteriaal 50 hz en bij ntsc materiaal 60 hz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
Dennisdn schreef op maandag 30 april 2012 @ 14:19:
[...]

Ik gebruik usenet al jaren en heb het probleem eigenlijk pas sinds een paar maanden. En de films zijn van verschillende releasegroepen. Lijkt erop dat ze vaker de dvdrelease als datum gaan gebruiken, terwijl de scrapers naar de echte release kijken. Zie ook steeds vaker 2011-2012 in de titel staan.
Zal het jaartal eens weghalen, kijken wat ik hiermee bereik.
Als ik tmdb scraper zal gaan gebruiken. Vind deze het plot ook in het nederlands?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
Fire69 schreef op maandag 30 april 2012 @ 13:40:
En voor moviemeter? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Dennisdn schreef op maandag 30 april 2012 @ 14:19:
[...]

Vreemd, ik gebruik ook enkel usenet. Die dubbele jaartallen heb ik nog nooit gezien :P
Maar ik rename ook alle folders naar <filmnaam> (<releasegroep> <video/audio> <jaartal>) en dan de filenames naar <filmnaam>.<ext>
G.Scholtens schreef op maandag 30 april 2012 @ 17:31:
[...]

Zal het jaartal eens weghalen, kijken wat ik hiermee bereik.
Als ik tmdb scraper zal gaan gebruiken. Vind deze het plot ook in het nederlands?
Nope
Ik ben niet zo voor een plot in het Nederlands :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Nu online
Fire69 schreef op maandag 30 april 2012 @ 20:47:
[...]

Vreemd, ik gebruik ook enkel usenet. Die dubbele jaartallen heb ik nog nooit gezien :P
Maar ik rename ook alle folders naar <filmnaam> (<releasegroep> <video/audio> <jaartal>) en dan de filenames naar <filmnaam>.<ext>

[...]

Nope

[...]

Ik ben niet zo voor een plot in het Nederlands :P
Ik verander eigenlijk nooit wat aan de naam van de film. Alleen alles na de titel en jaartal wis ik normaal, maar soms dus ook het jaartal en dan vind hij hem gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik voor de foldernames en filenames de titels zoals ze op IMDB te vinden zijn, inclusief het jaartal. Nog nooit problemen gehad dat films niet goed herkend werden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
Verwijderd schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 08:14:
Ik gebruik voor de foldernames en filenames de titels zoals ze op IMDB te vinden zijn, inclusief het jaartal. Nog nooit problemen gehad dat films niet goed herkend werden.
Heb zojuist de namen veranderd naar titel +jaar zowel voor de folders en bestanden. En dit werkt.
Echter mijn series nog niet, zie onderstaande screens

Afbeeldingslocatie: http://img19.imageshack.us/img19/6620/24seizoen8.jpg

Uploaded with ImageShack.us

Afbeeldingslocatie: http://img831.imageshack.us/img831/2022/thepacificc.jpg

Van 24 seizoen 8, vind hij niks behalve de cover.
Van The Pacific, vind hij alleen epsiode 1.

Hoe krijg ik trouwens de tv banner view in aeon nox 2.0?

[ Voor 54% gewijzigd door G.Scholtens op 01-05-2012 08:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzzie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-09 15:53
G.Scholtens schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 08:17:
[...]

Heb zojuist de namen veranderd naar titel +jaar zowel voor de folders en bestanden. En dit werkt.
Echter mijn series nog niet, zie onderstaande screens

[afbeelding]

Uploaded with ImageShack.us

[afbeelding]

Van 24 seizoen 8, vind hij niks behalve de cover.
Van The Pacific, vind hij alleen epsiode 1.

Hoe krijg ik trouwens de tv banner view in aeon nox 2.0?
Wat betreft The Pacific, hier staat geen season aan gekoppeld.
Ik zou 1 (of allemaal) even aanpassen naar S01E01

24 weet ik niet of er op die manier werkt. Dit aangezien er meerdere afleveringen in 1 map staan. of 1 bestand,
Hier heb ik zelf geen ervaring mee dus hier kan ik je helaas niet mee helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
Buzzie schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 09:43:
[...]

Wat betreft The Pacific, hier staat geen season aan gekoppeld.
Ik zou 1 (of allemaal) even aanpassen naar S01E01

24 weet ik niet of er op die manier werkt. Dit aangezien er meerdere afleveringen in 1 map staan. of 1 bestand,
Hier heb ik zelf geen ervaring mee dus hier kan ik je helaas niet mee helpen.
Zie het nu idd van The Pacific, hierop had iemand mij al geatendeerd. Om geen S0 te gebruiken. Zal dit vanavond even aanpassen.

Van 24 zou moeten werken, althans zo staat het zelfs op de wiki van xbmc en in de startpost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serhat
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22-09-2023
G.Scholtens schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 09:57:
[...]

Zie het nu idd van The Pacific, hierop had iemand mij al geatendeerd. Om geen S0 te gebruiken. Zal dit vanavond even aanpassen.

Van 24 zou moeten werken, althans zo staat het zelfs op de wiki van xbmc en in de startpost.
Bevatten de '24' mappen iso's? Zo niet is het vaak aan te raden om er iso's van te maken. Wat bij mij wel werkt (bij een andere serie nog gebruikt gisteren, wel hetzelfde idee)

Series\24\season08\24.S08E01E02E03E04.iso
Series\24\season08\24.S08E05E06E07E08.iso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
serhat schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 10:27:
[...]

Bevatten de '24' mappen iso's? Zo niet is het vaak aan te raden om er iso's van te maken. Wat bij mij wel werkt (bij een andere serie nog gebruikt gisteren, wel hetzelfde idee)

Series\24\season08\24.S08E01E02E03E04.iso
Series\24\season08\24.S08E05E06E07E08.iso
Maar dan krijg je het probleem dat de hele dvd wordt gestart als je een willekeurige aflevering selecteert waardoor je alsnog de juiste moet selecteren (dat gebeurde ten minste bij mij). Ik wil dat de aflevering die ik selecteer, ook meteen wordt afgespeelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
Volgens mij ontkom je daar nietaan. Mits je van elke aflevering losse bestanden maakt. Maar dat kan ik mis hebben anders zou ik dit ook graag willen toepassen.

@serhat, zal ze eens omzetten naar .iso en kijken wat ik dan te zien krijg.
Pagina: 1 ... 36 ... 146 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]Let op!!

Als je een vraag stelt, vergeet dan niet:
- Eerst in de debug logging te kijken (eventueel mee te posten via http://www.xbmclogs.com/)!
- Het besturingssysteem te vermelden (OSX, Linux, Windows, ATV, iOS, Android, Raspberry Pi).
- Eventuele informatie als de versie (SVN, Stable, Nightly, XBMC Buntu, OpenELEC etc)
- Eventueel skin versie.

Let a.u.b. ook op met zaken waarvan de legaliteit in twijfel getrokken kan worden (add-ons en bijbehorende sites). Zie ook het algemeen beleid.~~~[/html]