[ervaringen] Kodi (voorheen XBMC Media Center) - Deel XV Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 37 ... 146 Laatste
Acties:
  • 1.081.031 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serhat
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22-09-2023
Tweety1 schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 11:10:
[...]

Maar dan krijg je het probleem dat de hele dvd wordt gestart als je een willekeurige aflevering selecteert waardoor je alsnog de juiste moet selecteren (dat gebeurde ten minste bij mij). Ik wil dat de aflevering die ik selecteer, ook meteen wordt afgespeelt.
Ja, maar zoals hij het nu heeft ingesteld is dat ook het probleem dat erbij hoort. Dan moet je gewoon per aflevering voor een bestand gaan als je het niet wilt hebben.

Voor een DVD moet dat denk ik makkelijk kunnen, gezien de filmpjes (.VOB bestanden) soort van MPEG videos zijn, al dan wel niet gesplit per 1 GB. Maar een episode van meerdere gesplitte fragmenten zou je daardoor denk ik makkelijk kunnen 'joinen' tot een bestand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMDathlonxp
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20-06-2024
Tot heden gebruikte ik altijd Windows MCE, maar aangezien alles hier in huis Linux based is moest ook de HTPC eraan geloven :)
Ubuntu 12.04 was uitgekomen, dus gelijk geinstalleerd icm met XBMC 11 Eden + PVR (xbmc geinstalleerd vanuit "ppa:alexandr-surkov/xbmc-pvr")
Ik gebruik nu Oscam icm TVHeadend. Ik moet zeggen, werkt allemaal super!

Ik zit alleen met een klein? probleem. Bij het kijken van TV begint na aan kleine 45 minuten (soms ook pas na anderhalf uur) het beeld beetje bij beetje te stotteren. Op den duur valt er gewoon niet meer naar te kijken en schokt zelfs de muis enorm.
Gek genoeg lost het probleem zich meestal op door even van zender te switchen, maar naar een paar keer switchen help ook dat niet meer. Systeem een reboot geven, en ik kan weer enige tijd TV kijken.
CPU load is normaal (<30%). Wat me wel opvalt is dat wanneer de TV goed werkt, de FPS ongeveer 60 is, maar zodra de boel begint de laggen schommelt deze continu tussen de 100FPS en 183FPS.

Bij het bekijken van een HD zender doet het probleem zich sneller voor als bij een SD zender.
Bij een HD zender heb ik tevens langs van strepen door het beeld bij snel bewegende beelden.

Iemand enig idee wat dit probleem zou kunnen veroorzaken? Ik vind het systeem super werken, alleen nog een paar kinderziektes eruit :)

Hardware specs;
AMD Athlon X2 6000+
3GB ram
ATi HD2600XT
Terratec Cinergy C HD

Ubuntu 12.04 x64 + XBMC 11 Eden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10:02
Waarom zijn er eigenlijks geen apps zoals funda en buienradar voor xmbc? Zou hier zelf erg veel belang bij hebben. Dit soort apps zijn er ook voor de smart tv's tegenwoordig. Dus waarom niet voor xbmc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
  • Laatst online: 26-08 08:57
G.Scholtens schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 11:17:
Volgens mij ontkom je daar nietaan. Mits je van elke aflevering losse bestanden maakt. .
Klopt. Dat is de enige oplossing zover ik heb kunnen achterhalen. Vooralsnog heb ik de problemen nog niet gehad die jij had (meerdere mkv bestanden voor 1 aflevering), dus voor mij is het de meest optimale oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
Tweety1 schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 12:13:
[...]

Klopt. Dat is de enige oplossing zover ik heb kunnen achterhalen. Vooralsnog heb ik de problemen nog niet gehad die jij had (meerdere mkv bestanden voor 1 aflevering), dus voor mij is het de meest optimale oplossing
Maar zolang xbmc alle afleveringen gewoon weergeeft. Wat is dan het probleem dat er 4 afleveringen op 1 disc zouden staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
G.Scholtens schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 12:22:
[...]

Maar zolang xbmc alle afleveringen gewoon weergeeft. Wat is dan het probleem dat er 4 afleveringen op 1 disc zouden staan?
Omdat bij het afspelen niet de aflevering die je selecteerde wordt gestart, maar het startmenu van de dvd. Moet je alsnog de juiste aflevering selecteren en dat is mij te veel moeite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzzie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-09 15:53
Tweety1 schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 12:24:
[...]

Omdat bij het afspelen niet de aflevering die je selecteerde wordt gestart, maar het startmenu van de dvd. Moet je alsnog de juiste aflevering selecteren en dat is mij te veel moeite.
Gemak dient de mens niet waar :)
Persoonlijk zou ik MakeMKV er even op los laten om losse afleveringen te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
Buzzie schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 12:41:
[...]

Gemak dient de mens niet waar :)
Persoonlijk zou ik MakeMKV er even op los laten om losse afleveringen te maken.
Dat is waar, maar kwam er niet helemaal uit met MakeMKV aangezien hij 9 mkv's van 1 dvd maakt. Dus doen dan liever iets meer werk. Maar zal vanavond eens screenshot plaatsten van makemkv. Misschien dat iemand mij dan verder kan helpen om de juiste bestanden te maken.

Heeft iemand trouwens ervaring met de beta van Aeon Nox 3.0?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EN-IS
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-10 09:36
schumi2004 schreef op maandag 30 april 2012 @ 00:54:
[...]

Dit werkt dus niet schijnbaar, iemand betere suggesties?
Schumi, is het nog gelukt, oplossing? :)

[ Voor 7% gewijzigd door EN-IS op 01-05-2012 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11:16
EN-IS schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 17:07:
[...]

Schumi, is het nog gelukt, oplossing? :)
Ja ben er uit gekomen. (zo'n 15 min geleden ;) )

Ik had mijn lircmap.xml op verkeerde plek staan, moet niet in keymap maar in userdata zelf staan 8)7

[ Voor 4% gewijzigd door schumi2004 op 01-05-2012 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
Iemand trouwens enig idee hoe je de karoake functie kan gebruiken? (Aeon Nox 2.0)?
Heb de functie wel aangezet in system skin settings.

Maar als ik naar muziek /albums toe ga. Speelt hij netjes de muziek af en kom ik terug in het homescreen met links onder een cd die draait.

Andere vraag: wat zijn breadcrumps, is het handig om deze aan te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serhat
G.Scholtens schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 12:45:
[...]

Dat is waar, maar kwam er niet helemaal uit met MakeMKV aangezien hij 9 mkv's van 1 dvd maakt. Dus doen dan liever iets meer werk. Maar zal vanavond eens screenshot plaatsten van makemkv. Misschien dat iemand mij dan verder kan helpen om de juiste bestanden te maken.
G.Scholtens schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 17:16:
Andere vraag: wat zijn breadcrumps, is het handig om deze aan te zetten?
9 bestanden zou heel goed kunnen. Een dvd bestaat doorgaans uit een film (in geval van een serie meerdere afleveringen), wat reclame filmpjes, extra's, menu's etc. Wat MakeMKV waarschijnlijk doet is van alle filmpjes een MKV van maken. Je moet dan even snel erdoorheen kijken welke nou wel een film/aflevering is, en welke niet. Zou je waarschijnlijk prima op basis van de filesize kunnen achterhalen ook denk ik.

Breadcrump komt van de brood kruimeltjes van Hans en Grietje. :P Binnen XBMC is dit meer dat als je bijvoorbeeld op Tv Shows drukt, vervolgens op serie House en dan ook nog eens seizoen 5, omdat het kan, dat je dan linksboven ergens iets ziet in de trant van "Tv Shows -> House - Season 05"

[ Voor 3% gewijzigd door serhat op 01-05-2012 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chundo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 05-10 22:35
ik blijf met mijn "dualgeluidprobleem" zitten. De situatie is als volgt:
ik heb een HTPC die op mijn pioneer vsx-921 is aangesloten via hdmi en optisch. het geluid gaat via hdmi naar de reciever. Nu wil ik via de optische ingang internetradio luisteren (via hdmi moet de tv aan staan). Als ik iets kijk doe ik dat altijd via XBMC. de pioneer heeft geen HDMI pass trough dus de tv moet aan staan als ik internetradio wil luisteren. De HTPC is ook aangesloten via de optische kabel en ik kan via wmc luisteren naar internetradio zonder instellingen te wijzigen.

Momenteel gebruik is dus ook windows mediacenter, in windows staat mijn geluid optisch ingesteld dus alles wat ik via wmc doe werkt optisch, als overschakel op XBMC werkt alles via HDMI en is er geen probleem zonder dat ik eerst alles moet gaan instellen.

Nu zou ik graag enkel xbmc gebruiken en het daar voor mekaar krijgen. Het is een veel besproken onderwerp en heb al meerdere dingen geprobeerd, Win7AudioSwitcher werkt niet, hij blijft de XBMC setting behouden, de dualadioversie werkt ook niet voor mij en ik zou graag altijd geluid hebben via de HDMI en optische uitgang

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EN-IS
schumi2004 schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 17:11:
Ja ben er uit gekomen. (zo'n 15 min geleden ;) )

Ik had mijn lircmap.xml op verkeerde plek staan, moet niet in keymap maar in userdata zelf staan 8)7
Hehe :) Goed! Dit is dus toch wel de oplossing?

schumi2004 in "[ervaringen] XBMC Media Center - Deel XV"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57
  • Laatst online: 19-05 12:06

Acolyte57

Omnia Mutantur, Nihil Interit

chundo schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 19:07:
ik blijf met mijn "dualgeluidprobleem" zitten. De situatie is als volgt:
ik heb een HTPC die op mijn pioneer vsx-921 is aangesloten via hdmi en optisch. het geluid gaat via hdmi naar de reciever. Nu wil ik via de optische ingang internetradio luisteren (via hdmi moet de tv aan staan).
In beide gevallen (internetradio vs XBMC kijken) wordt de receiver gebruikt. Is het in jouw situatie dan niet sowieso simpeler als je alles via optisch laat lopen, dus nooit geluid via HDMI voor XBMC gebruikt?

[ Voor 7% gewijzigd door Acolyte57 op 01-05-2012 23:05 ]

~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Ja en nee, ik heb nog wel problemen met het remappen van functies gedefineerd in lircmap.xml. (was een vervolg hierop)

Ik wil een bestaande button hieruit remappen naar iets anders maar dat lijkt niet te werken, een niet gedfinieerde button weer wel. Vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10:32
Ik wil XBMC (OpenElec om precies te zijn) voor een HTPC gaan gebruiken. Ik ben nu bezig met het instellen van de scrapers maar loop hier tegen een "probleem" aan. Het eerste was natuurlijk dat scrapers niet werken over uPnP wat ik heb opgelost door een Samba share te gebruiken. Maar met TV series krijg ik de scraper nu niet lekker. "The TV database" herkent uhm, niks. Alles wat ik heb moet ik handmatig de naam bijwerken (Spartacus.Blood.And.Sand bv. herkent hij niet, net zoals iets als "Game of Thrones Season 1"), ik moet dan dus handmatig de naam aanpassen naar "Spartacus" of "Game of Thrones" en dan vindt hij ze wel. Maar Spartacus is weer op een grote hoop gegooid, voor Blood and Sand en Vengeance gaat dit goed, maar voor Gods of the Arena, die tussen beide is uitgekomen en min of meer een losse serie is, herkent hij niet. Als ik Gods of the Arena invoer als "Spartacus" pakt hij de data van Blood and Sand. Op de site, thetvdb.com, zie ik ook dat de afleveringen van Gods of the Arena als "special" bij seizoen 1 staan. Dit krijg ik natuurlijk nooit goed in XBMC ingesteld? Omdat de filenames dus met S01E01, S01E02 zijn etc.. Ik heb ook de IMDB scraper geïnstalleerd en geprobeerd. Deze herkende wel alle mappen en bestanden, maar deze was (/leek) ontzettend langzaam, daarnaast was de informatie niet zo uitgebreid als the TV db had ik het idee.

Wat is dus een goede scraper voor TV series? En evt. voor films, maar die heb ik nog niet in de library staan dus weet ook niet of die van The Movie db goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzzie
RobertMe schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 13:05:
Ik wil XBMC (OpenElec om precies te zijn) voor een HTPC gaan gebruiken. Ik ben nu bezig met het instellen van de scrapers maar loop hier tegen een "probleem" aan. Het eerste was natuurlijk dat scrapers niet werken over uPnP wat ik heb opgelost door een Samba share te gebruiken. Maar met TV series krijg ik de scraper nu niet lekker. "The TV database" herkent uhm, niks. Alles wat ik heb moet ik handmatig de naam bijwerken (Spartacus.Blood.And.Sand bv. herkent hij niet, net zoals iets als "Game of Thrones Season 1"), ik moet dan dus handmatig de naam aanpassen naar "Spartacus" of "Game of Thrones" en dan vindt hij ze wel. Maar Spartacus is weer op een grote hoop gegooid, voor Blood and Sand en Vengeance gaat dit goed, maar voor Gods of the Arena, die tussen beide is uitgekomen en min of meer een losse serie is, herkent hij niet. Als ik Gods of the Arena invoer als "Spartacus" pakt hij de data van Blood and Sand. Op de site, thetvdb.com, zie ik ook dat de afleveringen van Gods of the Arena als "special" bij seizoen 1 staan. Dit krijg ik natuurlijk nooit goed in XBMC ingesteld? Omdat de filenames dus met S01E01, S01E02 zijn etc.. Ik heb ook de IMDB scraper geïnstalleerd en geprobeerd. Deze herkende wel alle mappen en bestanden, maar deze was (/leek) ontzettend langzaam, daarnaast was de informatie niet zo uitgebreid als the TV db had ik het idee.

Wat is dus een goede scraper voor TV series? En evt. voor films, maar die heb ik nog niet in de library staan dus weet ook niet of die van The Movie db goed is.
The TV database is een prima scraper.
gebruik hem zelf ook en de meesten hier ook denk en ik heb er nooit problemen mee.....mits de bestandsnamen maar wel kloppen.
Omdat Gods of the Arena een special is zal deze moeten worden genoemd naar S00E01, S00E02 etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serhat
Buzzie schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 13:17:
[...]

The TV database is een prima scraper.
gebruik hem zelf ook en de meesten hier ook denk en ik heb er nooit problemen mee.....mits de bestandsnamen maar wel kloppen.
Omdat Gods of the Arena een special is zal deze moeten worden genoemd naar S00E01, S00E02 etc.
Eens met Buzzie. Je gebruikt voor zover ik weet simpelweg gekke mapnamen. Deze horen consistent te zijn en hier zijn regels eraan verbonden.
Denk aan Serienaam\season01\Serie.S01E01.blabla.mkv enzovoorts. Specials kan je aangeven als seizoen 0.
Spartacus is een rare wat dat betreft. Heb ik ook last van gehad.

Zie hier

[ Voor 7% gewijzigd door serhat op 02-05-2012 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d3vlin
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-10 21:39
Weet iemand hoe ik een smart playlist kan maken voor film met een lengte van maximaal 90 minuten?
Op zich leek 'DURATION LESS THAN 01:30' mij vrij logisch, maar vervolgens bevat de lijst gewoon films van 104minuten en langer..

Leaping Lab Rats!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Buzzie en serhat, beide dank voor jullie reactie. Spartacus is dus gewoon "gek", wat ikzelf al verwachte. Ik denk dat ik nog wat ga spelen met eigen regexp voor filename matchen, aangezien ik de bestanden zo krijg "aangeleverd". Via de XBMC wiki kwam ik in dit topic waarin nog wat regexpen staan. Denk dat ik daar wel de juiste tussen vind of in ieder geval een goede basis om hem zelf te schrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serhat
d3vlin schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 13:37:
Weet iemand hoe ik een smart playlist kan maken voor film met een lengte van maximaal 90 minuten?
Op zich leek 'DURATION LESS THAN 01:30' mij vrij logisch, maar vervolgens bevat de lijst gewoon films van 104minuten en langer..
De UI genereert een bestand met de 'rules' erin maar kan best zijn dat dit verkeerd opgeslagen wordt. Een tip zou zijn om het handmatig proberen te maken op basis van deze thread gezien daar mensen ook soortgelijke problemen hadden. Misschien dat het helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-10 10:20

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

RobertMe schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 13:05:

Beide hebben trouwen een andere serieId bij thetvdb. Als je gewoon in de map met gods of the arena een bestandje genaamd tvshow.nfo zet met daarin:
code:
1
2
3
<tvshow>
  <id>207341</id>
</tvshow>

dan moet het goed gaan.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
@Janoz
Hoe heb je dat ID achterhaald? Als ik bij hen op de site zoek naar Spartacus hebben ze allemaal hetzelfde Show ID staan in de tabel. (Daarnaast geeft dat id wat jij geeft als ik die zelf in de URL zet een foutmelding dat ie niet bestaat. Heb het alleen nog niet kunnen proberen of het wel werkt in XBMC.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Je dient te klikken op het goede lemma, en dan krijg je dat cijfer te zien in de URL?

Makkelijker nog is gewoon de URL in een .nfo dumpen. The Pillars of the Earth heeft bv. als URl http://thetvdb.com/?tab=series&id=159431&lid=7, dan maak je daar in je .nfo http://thetvdb.com/?tab=series&id=159431 van.

Edit: volgens mij moet er iets mis zijn met de site... Hij geeft inderdaad voor meerdere series hetzelfde ID, maakt niet uit welke taal je kiest.

[ Voor 75% gewijzigd door Borromini op 02-05-2012 15:20 ]

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzzie
RobertMe schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 15:02:
@Janoz
Hoe heb je dat ID achterhaald? Als ik bij hen op de site zoek naar Spartacus hebben ze allemaal hetzelfde Show ID staan in de tabel. (Daarnaast geeft dat id wat jij geeft als ik die zelf in de URL zet een foutmelding dat ie niet bestaat. Heb het alleen nog niet kunnen proberen of het wel werkt in XBMC.)
Dat zou ik ook wel willen weten :)
ik kom namelijk aan 129261 voor alles van Spartacus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57

Acolyte57

Spartacus is een nogal specifiek vervelend exemplaar omdat ze daar een aantal keer achter elkaar de serienaam/subnaam en seizoensnummering hebben aangepast (in verband met de ziekte/dood van de hoofdacteur hebben ze een 'miniserie' met een andere naam tussendoor gedaan om tijd te rekken, bij het uitkomen van het 2de seizoen werd de - niet meer relevante - subtitel van de serie verwijderd en werd het alleen nog maar Spartacus, etc), en de release groups zich daar dus ook niet aan konden houden - voor zover ze dat ooit van plan zijn. Ik heb uiteindelijk mijn bestanden allemaal met de hand renamed naar precies zoals het op TVDB staat.

[ Voor 27% gewijzigd door Acolyte57 op 02-05-2012 15:36 ]

~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serhat
Borromini schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 15:17:
Je dient te klikken op het goede lemma, en dan krijg je dat cijfer te zien in de URL?

Makkelijker nog is gewoon de URL in een .nfo dumpen. The Pillars of the Earth heeft bv. als URl http://thetvdb.com/?tab=series&id=159431&lid=7, dan maak je daar in je .nfo http://thetvdb.com/?tab=series&id=159431 van.

Edit: volgens mij moet er iets mis zijn met de site... Hij geeft inderdaad voor meerdere series hetzelfde ID, maakt niet uit welke taal je kiest.
Let op de 'lid' die er wel in staat. Ik gok dat het voor language ID staat. Als in, het zijn ook dezelfde series, alleen dan in een andere taal.

[ Voor 5% gewijzigd door serhat op 02-05-2012 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Dat klopt. De instructies die ik steeds gevonden heb voor URLs met TVDB in Xbmc vermeldden altijd dat je die lid weg moest laten. Nu heb ik gewoon alle info in het Engels, en heb nooit geprobeerd om die in het Nederlands te scrapen.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Ik zit nu even te experimenteren met Janoz zijn nfo bestand (natuurlijk met juiste id). Als ik nu ga refreshen krijg ik de melding dat er lokale info is en of ik die wil negeren en toch op internet wil zoeken. Zeg ik nee (dus gebruik nfo), krijg ik geen info, zeg ik ja (dus zoek op internet) vraagt hij alsnog wat ik wil zoeken ("Game of Thrones - Season 1" matcht nergens mee, waarna hij vraagt om zelf zoekterm op te geven (dus Game of Thrones, en vindt hij hem wel)).

Ook even de oplossing Borromini geprobeerd. Leeg .nfo bestand met alleen de URL. Dan lijkt het wel te werken, als ik aangeef om de nfo te gebruiken en dus niet op internet te zoeken (wat hij natuurlijk wel weer uit zichzelf doet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Als hij het heeft over lokale info is dat in principe informatie die effectief al in de database zit - zoals fanart, en plotinfo. Dat dien je dus effectief te verversen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Daar lijkt het niet op. Als ik ignore vraagt hij weer naar de titel, omdat hij met "Game of Thrones - Season 1" dus geen hits heeft. Als ik dus aangeef "ignore en zoek alleen op internet" is dat ook wat hij doet, en leest hij niet het .nfo bestand om de juiste URL (/scraper) te achterhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57

Acolyte57

RobertMe schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 18:25:
Daar lijkt het niet op. Als ik ignore vraagt hij weer naar de titel, omdat hij met "Game of Thrones - Season 1" dus geen hits heeft.
Waarom heb je 'Season 1' in de directory naam staan? Die informatie zit al in de episode-nummering (S01E01, after all) dus de eps kunnen allemaal direct onder die dir staan. Als je het apart wilt houden kun je beter subdirs aanmaken voor elk seizoen en recursief laten scrapen. Dus:
Game of Thrones
- Season 1
-- S01E01
-- S01E02
-- ...
-- S01E12
- Season 2
-- S02E01
etc.

De scraper kan er weinig aan doen als de informatie waar hij op moet zoeken niet is zoals verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d3vlin
serhat schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 14:07:
[...]

De UI genereert een bestand met de 'rules' erin maar kan best zijn dat dit verkeerd opgeslagen wordt. Een tip zou zijn om het handmatig proberen te maken op basis van deze thread gezien daar mensen ook soortgelijke problemen hadden. Misschien dat het helpt.
Dank voor het meedenken. Ik heb mijn playlist even bekeken en dat ziet er gezond uit (en in overeenstemming met de playlists in die thread).

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" standalone="yes" ?>
<smartplaylist type="movies">
    <name>Max 90 Minutes</name>
    <match>all</match>
    <rule field="time" operator="greaterthan">00:01</rule>
    <rule field="time" operator="lessthan">01:31</rule>
    <order direction="ascending">time</order>
</smartplaylist>

Helaas geeft dit dus niet het gewenste resultaat. Er staan talloze films in de lijst die langer zijn en de sortering klopt ook niet. Het lijkt alsof 'Duration' bij het aanmaken van een smart playlist niet 'lengte van de film' betekent zoals 'Runtime' dat aangeeft in de movie information dialog.

Leaping Lab Rats!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Acolyte57 schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 18:29:
[...]

Waarom heb je 'Season 1' in de directory naam staan?
Met die mappen komen ze van de torrent boer. Heb ook nog nooit erop gelet of die gewijzigd kunnen worden, volgensmij niet namelijk (omdat ze dus in de torrent zelf zitten). Ga dus ook even kijken of ik wat "slims" kan doen met die <tvshowmatching> in de advancedsettings.xml.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57

Acolyte57

RobertMe schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 18:43:
Met die mappen komen ze van de torrent boer. Heb ook nog nooit erop gelet of die gewijzigd kunnen worden, volgensmij niet namelijk (omdat ze dus in de torrent zelf zitten). Ga dus ook even kijken of ik wat "slims" kan doen met die <tvshowmatching> in de advancedsettings.xml.
Ah, je wilt dus niet handmatig de dir aanpassen omdat je hem ook nog shared via torrent? Dan heb ik ook niet zo snel een oplossing nee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Een .nfo gebruiken en in die map duwen zou wel moeten werken. Verifieer daarna nog es voor de zekerheid de checksum van je torrent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
nfo werkte gewoon ja (met de URL zoals je aangaf), alleen geen checksum gedaan daarna (in ieder geen errors in de torrent client). Ben nu bezig met die mappen weer in hun eigen mappen te zetten (Sherlock Season 1(complete) en Sherlock.S02.HDTV.XviD in een mapje "Sherlock" dus, en dan de originele mappen behouden voor submapje) en dat lijkt te werken, of in ieder geval voor deze. Matchen van seizoen en aflevering gaat ook allemaal goed (of in ieder geval geen fouten opgevallen op Spartacus Gods of the Arena na). Alleen met de mapnaam gaat ie dus de mist in. Mapje per serie is sowieso wel mooi dus dat ga ik nu ook doen. Voor dingen die dan nog echt misgaan kan ik dan altijd nog een nfo maken.

Edit:
Een <tvshowmatching> gaat denk ik ook niet lukken. Die lijkt alleen voor seizoen en aflevering te zijn, daarmee kan ik dus geen "titel" match maken. Wordt dus gewoon mooi mapjes maken per serie en daarin de mappen per seizoen(/torrent) zetten.

Edit2:
Als iemand nog een ideetje heeft voor Spartacus Gods of the Arena houd ik me daarvoor wel aanbevolen. Aangezien ik dus niet de bestanden kan renamen naar S00. Misschien is hier ook een nfo oplossing voor?

[ Voor 25% gewijzigd door RobertMe op 02-05-2012 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Je kan een .nfo per aflevering gebruiken, maar dat wordt dan wel erg onhandig. Maar dat is zeker mogelijk als je dat ervoor over hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EN-IS
schumi2004 schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 23:44:
Ja en nee, ik heb nog wel problemen met het remappen van functies gedefineerd in lircmap.xml. (was een vervolg hierop)

Ik wil een bestaande button hieruit remappen naar iets anders maar dat lijkt niet te werken, een niet gedfinieerde button weer wel. Vreemd.
Wat bedoel je precies met een bestaande button en een niet gedefinieerd button?

Bestaande is bijvoorbeeld = rood, groen, etc, die al zijn gedefinieerd met een functie?
En met niet gedefinieerd bedoel je bijvoorbeeld blauw die geen functie heeft? Is dit dan niet logisch? Dat deze dan botst met een al eerder gedefinieerd button of snap ik het nu helemaal niet meer :9 :P

Ik heb de oplossing nog niet zelf geprobeerd, mag ik je lircmap.xml zien (pastebin?). :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Borromini schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 20:43:
Je kan een .nfo per aflevering gebruiken, maar dat wordt dan wel erg onhandig. Maar dat is zeker mogelijk als je dat ervoor over hebt.
Zover was ik intussen al :). Maar dit kan niet gedeeltelijk automatisch? nfo heeft geen support voor URLs wat ik vond op forum van XBMC, en met alleen
XML:
1
2
3
4
5
6
7
<tvshow>
  <episodedetails>
    <season>0</season>
    <episode>1</episode>
  </episodedetails>
</tvshow>

Werkt het ook niet. Komt wel onder "specials" maar haalt geen info op. Krijg dan dus alleen het "Specials" kopje onder "Spartacus" en dan in de lijst gewoon "01", geen titel etc. Dan zou ik dus inderdaad echt alles moeten gaan invullen. Zijn het gelukkig wel maar 6 afleveringen (en titel is voldoende).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serhat
d3vlin schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 18:41:
[...]

Dank voor het meedenken. Ik heb mijn playlist even bekeken en dat ziet er gezond uit (en in overeenstemming met de playlists in die thread).

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
<smartplaylist type="movies">
    <name>Max 90 Minutes</name>
    <match>all</match>
    <rule field="time" operator="greaterthan">00:01</rule>
    <rule field="time" operator="lessthan">01:31</rule>
    <order direction="ascending">time</order>
</smartplaylist>

Helaas geeft dit dus niet het gewenste resultaat. Er staan talloze films in de lijst die langer zijn en de sortering klopt ook niet. Het lijkt alsof 'Duration' bij het aanmaken van een smart playlist niet 'lengte van de film' betekent zoals 'Runtime' dat aangeeft in de movie information dialog.
Als ik de rest van de topic lees heb ik het gevoel dat het buggy werkt. Ik zie iemand die wel zoiets als tussen 2 en 3 uur doet, wat wil lijkt te werken en dan maar een inverse op de playlist doet om dingen < 2 uur te krijgen (al zou je theoretisch in dit geval dan ook films > 3 uur moeten krijgen, maar daar heb je niet veel van denk ik).

Zou je misschien zoiets kunnen uitproberen al dan niet stapsgewijs.. een playlist met een rule, namelijk time greaterthan 90. Zowel een keer met match optie 'all' en en keer met match optie 'one'. Als het werkt, een playlist maken die een 'inverse' maakt van die eerdere playlist (voorbeeld staat in zelfde topic).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
Weer wat vragen waar ik niet uitkom

1, is er binnen xbmc een optie om automatisch de nightlies te downloaden en installeren?

2, Zodra ik naar movies komt hij niet op de eerste film cover te staan. Maar op 1 ernaast, de UP folder om het zomaar te zeggen.

3, Zodra ik music open, open hij dus eerst de lijst met albums, artiest, genre etc. Wil graag dat hij direct de albums laat zien, net als bij de movies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastadont
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-10 19:49
Acolyte57 schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 15:34:
Spartacus is een nogal specifiek vervelend exemplaar omdat ze daar een aantal keer achter elkaar de serienaam/subnaam en seizoensnummering hebben aangepast (in verband met de ziekte/dood van de hoofdacteur hebben ze een 'miniserie' met een andere naam tussendoor gedaan om tijd te rekken, bij het uitkomen van het 2de seizoen werd de - niet meer relevante - subtitel van de serie verwijderd en werd het alleen nog maar Spartacus, etc), en de release groups zich daar dus ook niet aan konden houden - voor zover ze dat ooit van plan zijn. Ik heb uiteindelijk mijn bestanden allemaal met de hand renamed naar precies zoals het op TVDB staat.
Ik heb maar met 1 serie moeite gehad (qua namen) en jij hebt het geweldig uitgelegd. Dank! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nasty Nate
  • Laatst online: 22-09 10:36
Ik heb voor het eerst ooit nu een fatsoenlijk getagde muziek library toegevoegd aan xbmc (windows) en dacht laat ik dan ook eens niet voor de 'file' modus kiezen maar gewoon echt library artiest/album weergave.

Wat me nu opvalt is dat hij van toch nog vrij veel muziek geen info kan/wil binnenhalen van all music die standaard staat ingesteld.

Cd's als Royksopp Junior/Senior die hij beiden niet pakt bijvoorbeeld terwijl ze toch best bekend zijn en zo nog tig voorbeelden van vrij commerciele cd's waarvan geen info/hoes etc geladen kan worden.

Heeft iemand hier misschien tips om dit beter te maken, misschien iets anders dan All Music gebruiken of toch nog iets aanpassen in de tag ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r3v0ss
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 29-11-2021
De AllMusic scraper haalt bij mij ook niet alles binnen. De last.fm scraper doet dat een stuk beter, bij mij iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nasty Nate
  • Laatst online: 22-09 10:36
Last.fm heb ik gisteren bij plugins ook op enabled gezet als test, kan ik die naast die van allmusic draaien tegelijkertijd of kan ik dan beter een van de twee uitzetten?

edit:
En bij verdere onbekende muziek dus gewoon handmatig een plaatje in de goede map zetten voor de fan art en cd cover?

[ Voor 28% gewijzigd door Nasty Nate op 03-05-2012 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serhat
Nasty Nate schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 11:13:
Last.fm heb ik gisteren bij plugins ook op enabled gezet als test, kan ik die naast die van allmusic draaien tegelijkertijd of kan ik dan beter een van de twee uitzetten?

edit:
En bij verdere onbekende muziek dus gewoon handmatig een plaatje in de goede map zetten voor de fan art en cd cover?
Aanzetten betekent niet dat hij het gebruikt. Je geeft per source aan welke scraper hij moet gebruiken. Waarschijnlijk kan je nu wel kiezen welke je wilt waaronder Last.fm, terwijl je hiervoor mogelijk alleen maar AllMusic kon kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

RobertMe schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 15:02:
@Janoz
Hoe heb je dat ID achterhaald?
Gevonden in het nfo bestand dat ik bij die serie in mijn media map had staan. Die heb ik er ooit ingezet toen ik die serie net gedownload had. Waarschijnlijk was dat voordat de hele meuk weer hernoemd was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57

Acolyte57

serhat schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 11:32:
Aanzetten betekent niet dat hij het gebruikt. Je geeft per source aan welke scraper hij moet gebruiken. Waarschijnlijk kan je nu wel kiezen welke je wilt waaronder Last.fm, terwijl je hiervoor mogelijk alleen maar AllMusic kon kiezen.
Werkt het bij music niet hetzelfde als bij video sources? Dus dat je een set content kan doen vanaf de files view om specifieke directories anders te laten scrapen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serhat
Acolyte57 schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 13:31:
[...]

Werkt het bij music niet hetzelfde als bij video sources? Dus dat je een set content kan doen vanaf de files view om specifieke directories anders te laten scrapen?
Yup, al heb ik het gevoel dat hij het alleen de last.fm plugin heeft geinstalleerd. Wilde even zeker weten of hij het ook heeft geconfigureerd om te gebruiken bij bepaalde sources/mappen etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:29
Bij Music heb je geen Set Content. Je moet via Settings - Music - Library de Default Service kiezen.
Alleen de Last.fm-scraper installeren, doet dus niks. Je moet via de Settings zeggen dat hij die moet gebruiken ipv Allmusic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
Is het mogelijk om een remote in te stellen?

Alles werkt prima met mijn remote out of the box. Maar er is geen toets ingesteld om het context menu te openen. Zou bijvoorbeeld de * toest willen gebruiken, aangezien je toch niks met deze toets doet. Hoe kan ik dit het beste doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Heb je een menu-toets? Probeer deze eens lang ingedrukt te houden?
Zo werkt het standaard bij de atv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57

Acolyte57

Fire69 schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 13:39:
Bij Music heb je geen Set Content.
Ah. Dan houdt het op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
Fire69 schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 13:52:
Heb je een menu-toets? Probeer deze eens lang ingedrukt te houden?
Zo werkt het standaard bij de atv.
Nee zit geen menu toest op mijn afstandsbediening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 27-09 17:17
Welke remote gebruik je? Als het een MCE remote is heb je vrijwel zeker al een toets om het context menu te openen. Als het iets anders is zal je zelf een en ander aan moeten passen in remote.xml. Zo 1-2-3 weet ik niet wat je precies te doen maar op internet (xbmc-wiki) is genoeg te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Zijn er hier die ervaring hebben met de USB CEC adapter van Pulse Eight? Heb de mijne vandaag binnen gekregen. Werkt op zich heel mooi zo snel, alleen werken wat dingen niet. Met de pijltjes op AB van TV kan ik nu door menu's klikken, play/pauze wordt mooi herkent etc (neemt zelfs de taal van TV over). Maar bv. de nummers (1-9) werken niet, de TV schakelt dan terug naar analoog, in plaats van dat hij het doorstuurt naar XBMC. Weet iemand toevallig of dit een setting is, een "bug"/missende feature in TV is, of gewoon mist als feature in XBMC/CEC adapter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
Snippo schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 18:53:
Welke remote gebruik je? Als het een MCE remote is heb je vrijwel zeker al een toets om het context menu te openen. Als het iets anders is zal je zelf een en ander aan moeten passen in remote.xml. Zo 1-2-3 weet ik niet wat je precies te doen maar op internet (xbmc-wiki) is genoeg te vinden.
Standaard remote van de behuizing. Volgens mij een keyboard.xml dat ik nodig heb. Althans heb die addon voor mce remote geinstalleerd. En daar lees ik verwijzingen als CTRL+SHIFT+A = ....

Kan ik er vanuit dat ik de keyboard.xml moet aanpassen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand op Marktplaats en het forum van Iphoneclub beweerd dat het mogelijk is op de apple tv 2 eredivisie live draaiend te krijgen, diegene doet dit voor € 30,- (hier gaat het dan echt om de live wedstrijden, niet om alleen samenvattingen achteraf)

Iemand hier al iets hierover gehoord of gelezen? Ik kan via Google e.d. niks terugvinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
Verwijderd schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 14:38:
Iemand op Marktplaats en het forum van Iphoneclub beweerd dat het mogelijk is op de apple tv 2 eredivisie live draaiend te krijgen, diegene doet dit voor € 30,- (hier gaat het dan echt om de live wedstrijden, niet om alleen samenvattingen achteraf)

Iemand hier al iets hierover gehoord of gelezen? Ik kan via Google e.d. niks terugvinden.
Eredivisie live zit nu toch standaard in XOT-Uzg.v3?
Althans uitzending gemist hiervan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

G.Scholtens schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 14:44:
[...]

Eredivisie live zit nu toch standaard in XOT-Uzg.v3?
Althans uitzending gemist hiervan?
Inderdaad, echter diegene beweert de daadwerkelijke live kanalen op je atv te kunnen krijgen.
Zie de link (vanaf reactie #36)
http://forum.iculture.nl/...ns-koop-2.html#post791663

Lijkt me toch niet mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
Lijkt me ook van niet. Normaal moet je al 15euro p/m betalen voor Eredivisie live. Dus 30euro een beetje aan lage kant lijkt mij. Maar ook geen ervaring mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Maar dan is dat dan toch niet alleen voor een apple tv, lijkt me eerder dat de internet stream wordt gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
Nee die 15euro betaal je gewoon aan ziggo of upc (kabelproviders). Verder kan je ook geen speciale apple abbo's afsluiten naar mijn weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
Heeft iemand toevallig subtitles voor BBC One Life (2011) in het nederlands? Kan ze nergens vinden.
Al handmatig zoekopdrachten gegegeven in Opensubtitles en via google gezocht, echter zonder resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
G.Scholtens schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 16:38:
Heeft iemand toevallig subtitles voor BBC One Life (2011) in het nederlands? Kan ze nergens vinden.
Al handmatig zoekopdrachten gegegeven in Opensubtitles en via google gezocht, echter zonder resultaat.
Ik kwam deze tegen http://www.nlondertitels.com/search/q/one+life/1. Bedoel je die?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
Bedankt dat was hem idd. Heb dan wel een x264 rip maar valt altijd te testen met deze.

Is er trouwens ook een optie om covers handmatig te veranderen in xbmc misschien via ember ofzo. Heb via moviemeter mijn films gevonden. Echter zijn er een aantal covers in een andere taal, geen NL of engelse cover. Plot en andere info daar in tegen is wel nederlands. Maar wil dus toch nog even die covers aanpassen zonder dat de overige info verloren gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
G.Scholtens schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 16:59:
[...]

Bedankt dat was hem idd. Heb dan wel een x264 rip maar valt altijd te testen met deze.

Is er trouwens ook een optie om covers handmatig te veranderen in xbmc misschien via ember ofzo. Heb via moviemeter mijn films gevonden. Echter zijn er een aantal covers in een andere taal, geen NL of engelse cover. Plot en andere info daar in tegen is wel nederlands. Maar wil dus toch nog even die covers aanpassen zonder dat de overige info verloren gaat.
Je moet inderdaad ff kijken of audio en subtitles nu nog synchroon lopen al kan je de ondertitels iets versnellen of vertragen in xbmc. Hebben wij laatst gedaan bij tranformers toen de boel een beetje uit de pas ging lopen gedurende de film. Werkt als een trein.

Wat betreft de covers. Ja die kan je met de hand aanpassen door zo iets in ember. Wat je ook kan doen is je de poster opslaan als poster.jpg en daar vervolgens in je nfo bestand naar verwijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
.nfo gebruik ik niet. Maar als ik nu de film ga rescrapen in ember. Zet ember er na mijn weten ook weer een engels plot in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serhat
Tweety1 schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 17:06:
[...]

Je moet inderdaad ff kijken of audio en subtitles nu nog synchroon lopen al kan je de ondertitels iets versnellen of vertragen in xbmc. Hebben wij laatst gedaan bij tranformers toen de boel een beetje uit de pas ging lopen gedurende de film. Werkt als een trein.

Wat betreft de covers. Ja die kan je met de hand aanpassen door zo iets in ember. Wat je ook kan doen is je de poster opslaan als poster.jpg en daar vervolgens in je nfo bestand naar verwijzen.
Ik vind het juist heel beperkt werken. Je mag mag maximaal 10 seconden erbij doen of eraf, waarom!?
Wat jij zegt heeft te maken dat de sub voor een andere release was met een ander FPS.. Vroeger gebruikte ik Subtitle Workshop om dit aan te passen.. vind het eigenlijk wel jammer dat het nu ook niet kan binnen XBMC..

Gelukkig komt het dan ook niet veel meer voor, alleen de wat onbekendere films eerder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 05-10 18:25

j1nx

Geek - Enjoying life

serhat schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 18:26:
[...]

Ik vind het juist heel beperkt werken. Je mag mag maximaal 10 seconden erbij doen of eraf, waarom!?
Omdat 10 seconden in 90% van de gevallen goed genoeg is. Als je meer wilt, dan kan dat ook gewoon alleen zal je dat even in de advancedsettings.xml moeten aanpassen.

Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15-09 23:31
Verwijderd schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 14:56:
[...]

Inderdaad, echter diegene beweert de daadwerkelijke live kanalen op je atv te kunnen krijgen.
Zie de link (vanaf reactie #36)
http://forum.iculture.nl/...ns-koop-2.html#post791663

Lijkt me toch niet mogelijk.
Lijkt me zeer onwaarschijnlijk. Die zijn enkel betaald te bekijken. Maar mocht iemand uitvogelen hoe wel, ga er dan geen 30 EUR voor betalen, maar laat mij het weten en dan zitten ze daarna in XOT-Uzg.v3.....gratis.

Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 25-09 07:01
G.Scholtens schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 17:07:
.nfo gebruik ik niet. Maar als ik nu de film ga rescrapen in ember. Zet ember er na mijn weten ook weer een engels plot in.
ALs het alleen om de cover gaat kunt je

a. het nieuwe bestand (cover) hernoemen naar poster.jpg en bestand overschrijven met de oude.
b. In Eber kiezen om een edit te doen ipv scrapen. Daarna kun je via tabbladen naar de covers en fanarts gaan en kies je voor een lokaal bestanden en kun je zelf een jpg kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
Heb in Aeon Nox de map concerts in mijn favorieten gekregen. Maar nu wil ik deze in mijn hoofdmenu krijgen. Hoe kan ik deze daar krijgen.

En hoe stel ik theconcertsdb scraper hierop in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:24
Eindelijk een goede manier gevonden om spotify te gebruiken in xbmc: http://forum.xbmc.org/showthread.php?tid=125147

Heb het zelf op deze manier moeten installen om ervoor te zorgen dat het werkt, maar werkt echt als een zonnetje en (mischien wel het belangrijkste) het wordt actief ontwikkeld: http://forum.xbmc.org/sho...47&pid=1044028#pid1044028

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7189/6972988248_2e73148b57.jpg

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Mijn xbox 1 is nu echt aan vervanging toe voor de slaapkamer. DVD5 gaat prima voor films, maar series komen steeds vaker alleen in HD Uit.

Kan iemand een goedkope mediaspeler adviseren welke XBMC heeft+ hdmi en coax/optisch geluid ivm oude versterker boven? Liefst zo veel mogelijk plug and play (inclusief (ram) disk). Dus alleen cd of usb stick er in, installen en klaar. Geen zin om de hele zondag te gaan modden ;)

[ Voor 22% gewijzigd door Workaholic op 05-05-2012 17:38 ]

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EN-IS
Workaholic schreef op zaterdag 05 mei 2012 @ 17:33:
Mijn xbox 1 is nu echt aan vervanging toe voor de slaapkamer. DVD5 gaat prima voor films, maar series komen steeds vaker alleen in HD Uit.

Kan iemand een goedkope mediaspeler adviseren welke XBMC heeft+ hdmi en coax/optisch geluid ivm oude versterker boven? Liefst zo veel mogelijk plug and play (inclusief (ram) disk). Dus alleen cd of usb stick er in, installen en klaar. Geen zin om de hele zondag te gaan modden ;)
Ehmmm, ik zeg, tover zo'n kleine zakelijke pc (dell, hp, compaq, lenovo) om tot een mediacenter, heb ik ook gedaan (2x);

- PCtje van 50/60 euro (vaak zonder videokaart, genoeg usb aansluitingen, plug en play)
--- V&A aangeboden: Energiezuinge PC (of NAS )(35-40 Watt)
--- V&A aangeboden: Esprimo E5915 Core2Duo SFF Desktop
--- V&A aangeboden: Antec ISK 300-150 + E350IA-E45 (met AMD A50M Fusion)
--- V&A aangeboden: HTPC - compleet! (8 maanden oud)
- Videokaart -> silent zoals Asus EN210 SILENT/DI/512MD2(LP)
- Afstandsbediening op EBAY kopen
--- http://stores.ebay.nl/wholesalepub
- XBMC installeren of OpenElec

Klaar, als je er energie en tijd in wilt steken, ben je rond de 100euro klaar. Geen zin en tijd, ja dan ben je sowieso duurder uit of anders een Apple TV 2 kopen voor rond en minder dan 100euro, jailbreaken en XBMC erop zetten.

[ Voor 6% gewijzigd door EN-IS op 05-05-2012 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi Hoi,

Na mijn instalatie van xbmc eden onder Ubuntu 12.04 is er een groot probleem opgetreden welke ik in mijn voorgaande setup niet had ( xbmc Dharma Ubuntu 10.10). Telkens waneer ik een dvd rip afspeel (ISO of Video_TS) stop het afspelen als de hoofdfilm begind. De voorstukjes worden wel afgespeeld.

Ook als ik in de map kijk en rechtstreeks de .VOB open loopt het prima. Echter als ik via files de map wil afspelen met de rip daarin via "P" loopt deze dus vast.

Heeft er iemand een advies?

Het systeem is een at5iont-i Deluxe :P

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keepitfrosty
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09:43
Workaholic schreef op zaterdag 05 mei 2012 @ 17:33:

Zotac pctje + openelec xbmc. Dan heb je binnen paar minuten alles draaien. Alleen coax optisch weet ik zo niet of die zotacs dat hebben. Koop ram en schijf los, is goedkoper en in de zotac plaatsen stelt niks voor.

[ Voor 5% gewijzigd door keepitfrosty op 06-05-2012 08:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webjunkie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 27-09 08:00
weet iemand waar je de instelling kan vinden dat xbmc (eden) je film resume't op het punt waar je de vorige keer gestopt bent?
nu start hij de film telkens van het begin, terwijl de dharma versie in de huiskamer eerst netjes vraagt op welk punt ik verder wil gaan.

HTPC, Speeldoos | PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serhat
Webjunkie schreef op zondag 06 mei 2012 @ 08:39:
weet iemand waar je de instelling kan vinden dat xbmc (eden) je film resume't op het punt waar je de vorige keer gestopt bent?
nu start hij de film telkens van het begin, terwijl de dharma versie in de huiskamer eerst netjes vraagt op welk punt ik verder wil gaan.
Paar dingen die ik mij kan voorstellen is dat je niet de standaard built-in media player gebruikt maar een alternatieve externe. Dan kan hij niet bijhouden hoeveel van de film je echt hebt gezien en of zelfs later kan meegeven om te beginnen op positie x minuten en x seconden.

Of dat je de films niet langer dan 3 minuten aan laat staan. Althans als het goed is maakt XBMC pas een resume point aan na 3 minuten het filmpje in. Dit is wel aan te passen in je advancedsettings
XML:
1
2
<ignoreatstart>15</ignoreatstart>
<!-- Number of seconds to ignore at video start after which a resume point is created -->

Ik zou bijna ook zeggen, misschien je skin.. alleen zou ik dat wel heel raar vinden.. niet geschoten altijd mis though..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webjunkie
nee, ik gebruik de standaard player en skin, en hij resume't ook niet als je midden in een film stopt.
het enige wat niet standaard is, is dat ik hem over de beta (3 geloof ik) heen heb geinstalleerd.
maar dat zou niet uit mogen maken, denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Kijk eens bij Settings - Video - File lists - Default select action

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Convoy
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-10 22:37

Convoy

g44p

Iemand enig idee wrm ik de meeste films gewoon kan afspelen zonder uit te pakken en ik een paar (stuk of 10) films niet kan afspelen zonder ze eerst uit te pakken. Betreft allemaal een 720p *.mkv bestand. Als ik een van die 10 films uitpak kan ik hem zonder probleem afspelen. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serhat
freekweb schreef op zondag 06 mei 2012 @ 21:04:
Iemand enig idee wrm ik de meeste films gewoon kan afspelen zonder uit te pakken en ik een paar (stuk of 10) films niet kan afspelen zonder ze eerst uit te pakken. Betreft allemaal een 720p *.mkv bestand. Als ik een van die 10 films uitpak kan ik hem zonder probleem afspelen. :?
Allemaal dezelfde type archieven? Dus allemaal zips/rars (laatste zie je vaker)? Of misschien zelfs .001/.002 bestanden?

Zou echt aan genoeg dingen kunnen liggen. O.a. dat er een compressie extensie staat, wat niet matcht met de gebruikte compressie (filename is .rar terwijl het stieken een .zip is bijvoorbeeld). Een niet 100% compatibele programma is gebruikt om het in te pakken (in 99.99% gevallen zal het wel kloppen, maar soms lees je wel eens in de meuktracker bugfixes hieromtrent) en nog veel meer. In andere woorden, in de meeste gevallen zal of de archieven niet helemaal 100% zijn of dat de XBMC library die hiervoor gebruikt wordt er niet altijd goed mee om kan gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
G.Scholtens schreef op zaterdag 05 mei 2012 @ 08:39:
Heb in Aeon Nox de map concerts in mijn favorieten gekregen. Maar nu wil ik deze in mijn hoofdmenu krijgen. Hoe kan ik deze daar krijgen.

En hoe stel ik theconcertsdb scraper hierop in?
Iemand die mij hiermee kan helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d3vlin
serhat schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 21:23:
[...]

Als ik de rest van de topic lees heb ik het gevoel dat het buggy werkt. Ik zie iemand die wel zoiets als tussen 2 en 3 uur doet, wat wil lijkt te werken en dan maar een inverse op de playlist doet om dingen < 2 uur te krijgen (al zou je theoretisch in dit geval dan ook films > 3 uur moeten krijgen, maar daar heb je niet veel van denk ik).
http://trac.xbmc.org/ticket/12987 ;)

Leaping Lab Rats!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serhat
Yey. Vraag mij af of er een standaardisatie-slag ervoor gaat komen. Ga het volgen. Thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
G.Scholtens schreef op maandag 07 mei 2012 @ 08:09:
[...]

Iemand die mij hiermee kan helpen?
Volgens mij zijn er maar een paar skins waar je de homepage van kan aanpassen, maar als deze er 1 van is, dan doe je dat in de setting van de skin zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
En ik weet dus niet waar. Kan mijn skin wel aanpassen, maar niet iets uit mijn favorieten halen en naar het homescreen brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

In Aeon Nox kun je keurig een favorite aan je homescreen toevoegen. Dat heb ik zelf ook gedaan met mijn kinderfilms. Ergens bij de settings kun je het homescreen aanpassen en daar moet je (uit mijn hoofd) even het menuitem Fav1 (oid) aanzetten. Deze laten verwijzen naar je concert favorite en vervolgens hernoemen naar Concert. Leuk achtergrond plaatje erbij en klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
Janoz schreef op maandag 07 mei 2012 @ 11:04:
In Aeon Nox kun je keurig een favorite aan je homescreen toevoegen. Dat heb ik zelf ook gedaan met mijn kinderfilms. Ergens bij de settings kun je het homescreen aanpassen en daar moet je (uit mijn hoofd) even het menuitem Fav1 (oid) aanzetten. Deze laten verwijzen naar je concert favorite en vervolgens hernoemen naar Concert. Leuk achtergrond plaatje erbij en klaar.
Volgens mij is dit het juiste pad: Settings>skin>playlist>Add Video Playlist to Home Menu (bron: forum xbmc pag 8 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

AFAIK wil hij geen playlist, maar een favorite aan zijn hoofdmenu toevoegen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
Janoz schreef op maandag 07 mei 2012 @ 11:04:
Volgens mij ben ik dit idd ergens tegen gekomen.Zo kan je ook video's toevoegen, speel schijf etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webjunkie
Fire69 schreef op zondag 06 mei 2012 @ 20:25:
Kijk eens bij Settings - Video - File lists - Default select action
aha die zocht ik idd.
thx :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
Janoz schreef op maandag 07 mei 2012 @ 11:38:
AFAIK wil hij geen playlist, maar een favorite aan zijn hoofdmenu toevoegen
Ik was in de veronderstelling dat hetdezelfde systematiek was, mea culpa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
Is mogelijk om het geluid zowel via hdmi als optical te laten lopen in eden final (windows)?
Heb nu beeld en geluid via hdmi lopen naar de tv. En heb nu geluid uit mijn tv boxen. Maar op mijn mainbord heb ik ook nog een optical uitgang. Kan ik dan zowel geluid via hdmi als optical doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
G.Scholtens schreef op maandag 07 mei 2012 @ 15:37:
Is mogelijk om het geluid zowel via hdmi als optical te laten lopen in eden final (windows)?
Heb nu beeld en geluid via hdmi lopen naar de tv. En heb nu geluid uit mijn tv boxen. Maar op mijn mainbord heb ik ook nog een optical uitgang. Kan ik dan zowel geluid via hdmi als optical doen?
Windows --> http://forum.xbmc.org/showthread.php?tid=86038

[ Voor 15% gewijzigd door schumi2004 op 07-05-2012 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
Oke de patch is dus genoeg. Zal die vanavond eens testen
Pagina: 1 ... 37 ... 146 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]Let op!!

Als je een vraag stelt, vergeet dan niet:
- Eerst in de debug logging te kijken (eventueel mee te posten via http://www.xbmclogs.com/)!
- Het besturingssysteem te vermelden (OSX, Linux, Windows, ATV, iOS, Android, Raspberry Pi).
- Eventuele informatie als de versie (SVN, Stable, Nightly, XBMC Buntu, OpenELEC etc)
- Eventueel skin versie.

Let a.u.b. ook op met zaken waarvan de legaliteit in twijfel getrokken kan worden (add-ons en bijbehorende sites). Zie ook het algemeen beleid.~~~[/html]