[ervaringen] Kodi (voorheen XBMC Media Center) - Deel XV Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 38 ... 146 Laatste
Acties:
  • 1.081.029 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20:06
Recent heb ik een nieuwe htpc gebouwd en daarop een schone installatie gestart van XBMC Eden. Ik heb alleen een vreemd probleem. Wat ik ook doe, de YouTube addon wil het maar niet doen, hij geeft steeds de Foutmelding: fout in script plugin.video.youtube. De addon verwijderen en opnieuw installeren al meerdere keren geprobeerd zonder resultaat. Ik snap er niks van, op mijn andere systemen met zelfde setup met niet eens een schone installatie werkt het gewoon perfect.

Iemand nog ideeën zonder heel XBMC opnieuw te installeren? Heb er namelijk heel wat uren inzitten om Aeon MQ3 helemaal ingericht te hebben.

[ Voor 10% gewijzigd door Dennisdn op 07-05-2012 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:22
Debugging enabled en in de logging gekeken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoXP
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18:59
ik moet nu een goed en goedkoop xbmtje bouwen waar ik van plan ben om openelec op te zetten.
naast het prijsverschil ben ik benieuwd wat ik merk tijdens het kijken van 1080 mkvtjes tussen een: e-450 en een e-35m ?

Het verschil is kwa prijs rond de 60 euro. maar als het verschil drops of niet is heb ik de keuze snel gemaakt. als de 350 het al op zijn sloffen red hoef ik alleen nog naar extra's als wifi en spdif te kijken? iemand ervaring om mijn keuze te kunnen maken?

Gadget-freakz.com. Feedback en tips zijn welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Na net een eerste blik gezien te hebben van Raspberry Pi en XBMC begint het stiekem te jeuken om ook zo'n ding aan te schaffen, gewoon omdat het kan.

Hier toevallig tweakers die Raspberry Pi in bestelling hebben en van plan zijn te gebruiken voor XBMC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:19
remcoXP schreef op maandag 07 mei 2012 @ 21:01:
ik moet nu een goed en goedkoop xbmtje bouwen waar ik van plan ben om openelec op te zetten.
naast het prijsverschil ben ik benieuwd wat ik merk tijdens het kijken van 1080 mkvtjes tussen een: e-450 en een e-35m ?

Het verschil is kwa prijs rond de 60 euro. maar als het verschil drops of niet is heb ik de keuze snel gemaakt. als de 350 het al op zijn sloffen red hoef ik alleen nog naar extra's als wifi en spdif te kijken? iemand ervaring om mijn keuze te kunnen maken?
Heb zelf een E350 en dat werkt prima met 1080p mkvtjes volgens mij kun je online ook genoeg mensen vinden met dezelfde ervaringen :P

ff ander vraagje, ik heb wat problemen met subtitle offset, het lijkt er een beetje op dat het instellen van de subtitle offset helemaal geen effect heeft en ik krijg subtitles dan ook niet echt handig gesynced... is dit een bekend probleem of moet ik behalve de offset instellen dit ook nog ergens enablen ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepyhead
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 02-10 19:47

Sleepyhead

Sleepy as always....

Ik heb een klein probleemje met het aanzetten via een afstandsbediening van mijn HTPC

Sinds kort heb ik OpenElec 1.0.2 draaien op mijn zelfgebouwde HTPC (geluidsloos).
Hier even de specs:
- Mini-ITX case Jetway JC-113-B 60W (Standaard fans vervangen door 1 grote fan die op laag toerental draait)
- ASUS AT5IONT-I Moederbord met Atom D525 processor en NVIDIA ION2 chipset
- Hynix 2048MB DDR3 SDRAM PC3-10600 geheugen
- Intel Postville X25-M SSDSA2MH080G2R5 80GB
- MCE Keyboard infrarood ontvanger USB
- Logitech HarmonyOne

Alles werkt tot nu toe!
Zelfs passthrough geluid naar mijn versterker.

Alleen dus het aanzetten via de afstandsbediening wil niet lukken.
Ik ben via deze 2 tutorials bezig geweest:

http://wiki.xbmc.org/inde...uspend_and_wake_in_Ubuntu
http://www.loggn.de/linux...-fernbedienung-aufwecken/

Ik maak verbinding met mijn HTPC via Putty
En ben zo ver gekomen dat de wakeup functies van alle USB poorten aan staan.
Alleen dan kom ik niet verder.
Heb niet zo heel veel ervaring LINUX en volgens de tutorial moet ik wat regels toevoegen aan /etc/rc.local

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
status=`cat /proc/acpi/wakeup | grep "USB0" | awk {'print $3}'`
 if [ "$status" = "disabled" -o "$status" = "*disabled" ]; then
 echo "USB0" > /proc/acpi/wakeup
 fi
status=`cat /proc/acpi/wakeup | grep "USB2" | awk {'print $3}'`
 echo "USB2" > /proc/acpi/wakeup
 fi
status=`cat /proc/acpi/wakeup | grep "USB1" | awk {'print $3}'`
 echo "US12" > /proc/acpi/wakeup
 fi

Geen idee hoe dit moest, maar volgens google moet dit kunnen via het vi command.
kan idd bestand aanpassen, maar op het moment dat ik wil opslaan krijg ik dat het bestand read-only is....
En toen kwam ik niet verder ... 8)7

Enkele vragen:
- kan iemand me hier verder mee helpen?
- heeft iemand anders ervaring met het aanzetten via een afstandsbediening en misschien een andere goede tutorial?

Thx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martynvs
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Mr_Blobby schreef op donderdag 05 april 2012 @ 20:32:
Ik heb een XBMC Add-on gemaakt voor het bekijken van de Nederlandse TV zenders in XBMC.
Deze maakt gebruik van de Ziggo TV streaming functionaliteit, en dus is een Ziggo internetverbinding vereist.
De XBMC Add-on voor Ziggo TV streaming is te vinden in de officiele repository van XBMC add-ons :)
Dus je kan hem vinden in XBMC via:
System → Settings → Add-ons → Get Add-ons → XBMC.org Add-ons → Video Add-ons → Ziggo TV Streams
Het valt mij op dat de kwaliteit van de streams vrij laag is vergeleken met de kwaliteit via de settopbox. Kan ik hier wat aan doen of is dat inherent aan de streams die aangeboden worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Convoy
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:25

Convoy

g44p

schumi2004 schreef op maandag 07 mei 2012 @ 22:08:
Na net een eerste blik gezien te hebben van Raspberry Pi en XBMC begint het stiekem te jeuken om ook zo'n ding aan te schaffen, gewoon omdat het kan.

Hier toevallig tweakers die Raspberry Pi in bestelling hebben en van plan zijn te gebruiken voor XBMC?
Ikke! Als het goed is heb ik hem volgende week binnen _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:20

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

martynvs schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 08:47:
[...]

Het valt mij op dat de kwaliteit van de streams vrij laag is vergeleken met de kwaliteit via de settopbox. Kan ik hier wat aan doen of is dat inherent aan de streams die aangeboden worden?
VOlgens mij zijn het gewoon de internetstreams die je ook op de site kunt bekijken. De kwaliteit is, zeker voor op een tv, matig. De iPad streams zijn een stuk beter, maar die worden niet door die app gebruikt

(ik heb het wel eens voor elkaar gekregen door dat andere tooltje van een tweaker hier zo om te vormen dat de boel niet met vlc werd afgespeeld, maar met xbmc. Nadeel was wel dat ik zelf een stream bestandje in elkaar moest hacken en het tooltje ook op een aparte PC moest draaien.)

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
freekweb schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 08:49:
[...]

Ikke! Als het goed is heb ik hem volgende week binnen _/-\o_
Dan hou ik je posts even in de gaten hehe ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duifi
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-03-2024
Ik heb onlangs ook een XBMC mediacenter in elkaar gezet, Gebaseerd op de live versie. Nu heb ik airplay gedeeltelijk aan de praat. Als ik een nummer afspeel vanuit Itunes kan ik aangeven dat dit via XBMC moet, Ook wanneer ik een filmpje of vodcast afspeel. Nu was alleen nog mijn vraag, is er een mogelijkheid om gewoon alle geluiden te streamen via airplay, dus dat het eigenlijk gewoon een soort uitvoerapparaat wordt.

Ik gebruik v11, Eden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DragonFly
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08:54
Sleepyhead schreef op maandag 07 mei 2012 @ 22:31:
Ik heb een klein probleemje met het aanzetten via een afstandsbediening van mijn HTPC
Aanzetten na S5 (helemaal uit) gaat ALLEEN met hardware die dat ondersteunt (CIR header, aangepaste voedingsschakelaar, etc).

Aanzetten na S3 (slaapstand) is afhankelijk van je BIOS instellingen en wordt als dit goed is ingesteld ondersteunt door OpenElec

Dus wat bedoel je met "aanzetten"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
DragonFly schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 12:09:
[...]

Aanzetten na S5 (helemaal uit) gaat ALLEEN met hardware die dat ondersteunt (CIR header, aangepaste voedingsschakelaar, etc).
Mijn Pulse-Eight USB CEC adapter ondersteund ook het opstarten van de PC als de TV aan gaat. Wat ik hierover las op hun website is dat dit, afhankelijk van de hardware, ook vanuit S5 kan. Ik weet niet of er veel hardware is die het ondersteund, maar het zou dus in ieder geval mogelijk moeten zijn, om een wake up commando over USB te sturen en dat de PC dan ook daadwerkelijk aan gaat (uit S5). Ik neem wel aan dat het hierbij gaat om een speciaal signaal, hetzelfde als een magic packet bij WOL. Zal er dan dus ook aan liggen of de ontvanger van de remote dat signaal ondersteund. Daarnaast neem ik aan dat er ook iets van stroom moet zijn. Ik neem niet aan dat de ontvanger werkt (signaal van remote ontvangt) als de PC uit is en dus geen stroom op USB heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tito129
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:01
Sleepyhead schreef op maandag 07 mei 2012 @ 22:31:
ervaring met het aanzetten via een afstandsbediening en misschien een andere goede tutorial?

Thx!
Heb je dit gedaan Make sure your ACPI S1/S3 is enabled in your BIOS. There are as many ways to do this as there are different BIOSes out there. Refer to your motherboard documentation for details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mawi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 02-10 19:02
Heb sinds een week het probleem dat m'n IR Receiver (Philips) niet meer werkt in XBMC Eden. Iemand een idee om dit te herstellen? Moet ik hiervoor LIRC opnieuw installeren?? Na initiele installatie van XBMC werkte de IR Receiver out of the box en toen ineens niet meer dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DragonFly
  • Laatst online: 08:54
RobertMe schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 12:17:
[...]

Ik weet niet of er veel hardware is die het ondersteund...........
Nee, niet veel. Ik weet dat bv sommige Zotac HTPC's, de Xtreamer Ultra (uit ervaring) en misschien hier en daar een Fusion bordje, aangaan via de remote na S5. Er zit op deze hardware in ieders geval een ontvanger (RF of IR) met logisch circuit wat de voeding aanstuurt.

Je kan een CEC-module of Flirc plaatsen maar daarmee gaat ie nog niet "magisch" aan vanuit S5

Anyway, het starten van een HTPC (uit S5) om het "consumer apparaat" gevoel te krijgen is nog lang geen gemeen goed.
Daarintegen het (automatisch) laten slapen en starten vanuit S3 werkt wel bijna altijd.............

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 28-09 05:58

Mystic Spirit

PSN: mr_mysticspirit

DragonFly schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 12:58:
[...]

Nee, niet veel. Ik weet dat bv sommige Zotac HTPC's, de Xtreamer Ultra (uit ervaring) en misschien hier en daar een Fusion bordje, aangaan via de remote na S5. Er zit op deze hardware in ieders geval een ontvanger (RF of IR) met logisch circuit wat de voeding aanstuurt.

Je kan een CEC-module of Flirc plaatsen maar daarmee gaat ie nog niet "magisch" aan vanuit S5

Anyway, het starten van een HTPC (uit S5) om het "consumer apparaat" gevoel te krijgen is nog lang geen gemeen goed.
Daarintegen het (automatisch) laten slapen en starten vanuit S3 werkt wel bijna altijd.............
Vaak werkt S5 ook wel op USB als de bios er de opties voor heeft. Enige nadeel daarvan is als je die met een een USB IR receiver gebruikt dat hij dan ook regelmatig aan zal springen als je een ander apparaat wil bedienen. Veel moederborden ondersteunen namelijk wel wake on USB, maar iedere input op de USB is dan voldoende om het apparaat te laten booten en dat is iets wat je niet wil.

Om dichtbij de consumer ervaring te komen kun je denk ik het beste wake-on-lan gebruiken met een smartphone en de xbmc remote app. Die gebruik ik ook regelmatig en dat werkt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Ik heb wat settings in series en movie scrappers aangepast maar hoe kan ik die aanpassingen terug laten vloeien in de library van XBMC?

Een voorbeeld is plot language.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Laatst online: 05-10 08:34
Per film/serie refresh info afaik. Beter is het om de hele DB te droppen en opnieuw te beginnen. Paar keer w drukken is namelijk sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
lowfi schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 16:26:
Per film/serie refresh info afaik. Beter is het om de hele DB te droppen en opnieuw te beginnen. Paar keer w drukken is namelijk sneller.
Dus de makkelijkste oplossing is mijn hele librabry opnieuw gaan opbouwen met alle nadelen van dien waarvan de watched status toch wel meest belangrijkste is kwijt te zijn?

:( daar zit ik niet echt op te wachten eerlijk gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
schumi2004 schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 16:24:
Ik heb wat settings in series en movie scrappers aangepast maar hoe kan ik die aanpassingen terug laten vloeien in de library van XBMC?

Een voorbeeld is plot language.
Als je die instellingen aanpast komt ie bij mij met de vraag of ik alle info voor die content moet refreshen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
@exocet Volgens mij is dat alleen als je van scraper wisselt.

Met de toets "w" op een keyboard kan je de watched status wijzigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
lowfi schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 16:31:
@exocet Volgens mij is dat alleen als je van scraper wisselt.

Met de toets "w" op een keyboard kan je de watched status wijzigen.
Dat is ook wel zo als het er maar 10 zijn ofzo maar was niet van plan 90 films en ik weet niet hoeveel series/afleveringen op die manier te doen. Kan het risico nemen dat trakt.tv up-to-date is op die manier syncen.

Toch vervelend dat dit niet anders kan eigenlijk.

edit:
Denk toch dat enigste snelle optie is idd library rebuilden en hopen dat trakt utilities zijn werk doet.

Hoe doen andere hier hun metadata verzamelen, door XBMC laten uitvoeren m.b.v. scrapers of bv SickBeard/CouchPotato het laten aanleveren?

[ Voor 20% gewijzigd door schumi2004 op 08-05-2012 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Heeft er iemand met Aeon Nox en Eden al custom main menu entries aan de praat gekregen? Ik kan menu-items hernoemen en activeren en deactiveren maar bij die playlist rommel krijg ik op geen enkele manier een smart playlist gelinkt... Als ik één van die items activeer krijg ik een dialoogschermpje dat de playlists zou moeten tonen, maar die is leeg :(.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serhat
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22-09-2023
Borromini schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 17:08:
Heeft er iemand met Aeon Nox en Eden al custom main menu entries aan de praat gekregen? Ik kan menu-items hernoemen en activeren en deactiveren maar bij die playlist rommel krijg ik op geen enkele manier een smart playlist gelinkt... Als ik één van die items activeer krijg ik een dialoogschermpje dat de playlists zou moeten tonen, maar die is leeg :(.
Bij mij werkt dat eigenlijk prima.. zolang ik maar een van de VPL1-2-3 entries kies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
schumi2004 schreef op maandag 07 mei 2012 @ 19:54:
Debugging enabled en in de logging gekeken ?
Ik heb het geprobeerd, maar kan er geen wijs uit, behalve een probleem met simpledownloader. Maar geen idee wat ik ermee aan moet :(

18:16:51 T:3720   DEBUG: unable to load C:\Users\HTPC\AppData\Roaming\XBMC\addons\plugin.video.youtube\resources\language\Dutch\strings.xml: Failed to open file at line 0
18:16:51 T:3720    INFO: -->Python script returned the following error<--
18:16:51 T:3720   ERROR: Error Type: <type 'exceptions.ImportError'>
18:16:51 T:3720   ERROR: Error Contents: No module named SimpleDownloader
18:16:51 T:3720   ERROR: Traceback (most recent call last):
                                              File "C:\Users\HTPC\AppData\Roaming\XBMC\addons\plugin.video.youtube\default.py", line 87, in <module>
                                                import SimpleDownloader as downloader
                                            ImportError: No module named SimpleDownloader
18:16:51 T:3720    INFO: -->End of Python script error report<--
18:16:51 T:3720    INFO: Python script stopped
18:16:51 T:3720   DEBUG: Thread XBPyThread 3720 terminating
18:16:51 T:604   DEBUG:  XFILE::CPluginDirectory::WaitOnScriptResult - plugin exited prematurely - terminating
18:16:51 T:604   ERROR: XFILE::CDirectory::GetDirectory - Error getting plugin://plugin.video.youtube
18:16:51 T:604   ERROR: CGUIMediaWindow::GetDirectory(plugin://plugin.video.youtube) failed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik heb net ubuntu 12.04 op mijn Asrock Ion 330ht gezet en daarop xbmc 11.0 'eden' geinstalleerd. Nu probeer ik het geluid digitaal naar mijn versterker te krijgen. Via hdmi naar de tv en dan via de tv weer naar de versterker of direct via de optische uitgang naar de versterker het maakt me niet uit maar ik krijg er geen enkel geluid uit. Wie kan me vertellen welke van de triljoen instellingen ik moet kiezen in xbmc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:00
schumi2004 schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 16:45:
[...]

Hoe doen andere hier hun metadata verzamelen, door XBMC laten uitvoeren m.b.v. scrapers of bv SickBeard/CouchPotato het laten aanleveren?
Series gaan via SB.
Voor films heb in nog maar net CP Server op mijn server gezet, maar daar heb ik de meta-data optie direkt weer van uitgezet omdat CP echt hele slechte (beperkte) nfo's maakt :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Ik maak zelf een .nfo met de IMDb URL erin als er iets mis loopt of als ik vermoed dat er wel iets mis kan gaan.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 27-09 17:17
Kaasplank schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 20:23:
Ik heb net ubuntu 12.04 op mijn Asrock Ion 330ht gezet en daarop xbmc 11.0 'eden' geinstalleerd. Nu probeer ik het geluid digitaal naar mijn versterker te krijgen. Via hdmi naar de tv en dan via de tv weer naar de versterker of direct via de optische uitgang naar de versterker het maakt me niet uit maar ik krijg er geen enkel geluid uit. Wie kan me vertellen welke van de triljoen instellingen ik moet kiezen in xbmc?
http://forum.xbmc.org/sho...12&pid=1092039#pid1092039

En zo zijn er nog tig topics te vinden op xbmc.org. Gok dat die vraag iedere dag voorbij komt :+ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Snippo schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 21:55:
[...]
Gok dat die vraag iedere dag voorbij komt :+ .
Vind je het gek? Wat een typisch linuxzooitje is dat audio gedoe weer zeg. Ik moest de pulseaudio package verwijderen en beide opties in xbmc op custom en plughw:0,3 zetten. Aan het begin van de film en tijdens het voor of achteruit skippen krijg ik een seconde een bak ruis en ik vind de stemmen aan de zachte kant of compleet afwezig tijdens sommige films. Nu maar eens uitzoeken waar dat nou weer aan licht. Mijn versterker geeft wel DTS of dolby aan wanneer het moet dus het signaal komt denk ik wel goed aan.

Voor de mensen die airplay willen gebruiken. Je moet je ubuntu firewall aanpassen:
sudo ufw allow from 192.168.1.0/24 to 192.168.1.0/24 port 36666
sudo ufw allow from 192.168.1.0/24 to 192.168.1.0/24 port 36667

Ook las ik dat je op je Mac ipv6 uit moet zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11:16
Gebruik Aeon Nox in eden, nu valt het mij op zodra ik series in banner mode view wil zien dat die afbeeldingen er niet uit zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibidem
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-09 07:34
Ik ben een nieuwe gebruiker van XBMC omdat in deze release (Eden) DTS Master Audio zou moeten werken. Alleen doet het dat dus niet.

Ik heb een HTPC met een Radeon 5450 in t systeem en een i3 als processor. PowerDVD 11 & 12 plus MPC Home Cinema geven keurig DTS:MA & True-HD weer (op mijn Onkyo 609) Alleen XBMC dus nog niet. Het zou out of the box moeten werken lees ik overal maar dat doet het niet. Iemand een idee :?

Dank!

..::System Specs::..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slurpgeit
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04-10 18:36
schumi2004 schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 10:05:
[...]

Dan hou ik je posts even in de gaten hehe ;)
Ik heb al een tijdje openelec erop draaien. CPU usage is erg hoog, zelfs onder idle al rond de 70%. Films werken opzich redelijk, alleen seeken duurt erg lang. Als je opties als DTS downmix gaat gebruiken ( Wat de Pi met de CPU doet) zakt je framerate naar 5 fps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzzie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-09 15:53
Ibidem schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 12:21:
Ik ben een nieuwe gebruiker van XBMC omdat in deze release (Eden) DTS Master Audio zou moeten werken. Alleen doet het dat dus niet.

Ik heb een HTPC met een Radeon 5450 in t systeem en een i3 als processor. PowerDVD 11 & 12 plus MPC Home Cinema geven keurig DTS:MA & True-HD weer (op mijn Onkyo 609) Alleen XBMC dus nog niet. Het zou out of the box moeten werken lees ik overal maar dat doet het niet. Iemand een idee :?

Dank!
Gebruik je de versie van xbmc.org zelf of de aangepaste versie via onderstaande link ?

http://forum.xbmc.org/showthread.php?tid=121877

Deze versie heeft het wel en ook vermeld welke instellingen je moet gebruiken.
De "standaard" versie heeft deze ondersteuning niet standaard namelijk. Dit zal pas vanaf 12 zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
serhat schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 17:55:
[...]

Bij mij werkt dat eigenlijk prima.. zolang ik maar een van de VPL1-2-3 entries kies.
IK heb zelf de entry concerten toegevoegd aan het main menu.

Gedaan door naar video's te gaan, nieuwe bestands lijkst. Deze via context menu aan favorieten toevoegen.
Via skin settings FAV1 gekoppeld aan de map Concerten en klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theodor
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 13-09 17:01
Heb op mijn htpc xbmc eden staan werkt prima moet ik zeggen.
Alleen 1 probleem scan mijn films met de moviemeter plugin maar sommige films worden verkeerd herkend of helemaal niet.
Zoals de film Eva 2012 hij haalt geen info op,terwijl hij wel als zodanig op moviemeter staat.
In de de oudere versie van xbmc kon je info ophalen van de film en kiezen uit diverse films met dezelfde naam.
Dit kan in Eden niet meer, dus naam intypen maar dat helpt ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57
  • Laatst online: 19-05 12:06

Acolyte57

Omnia Mutantur, Nihil Interit

G.Scholtens schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 11:46:
Gebruik Aeon Nox in eden, nu valt het mij op zodra ik series in banner mode view wil zien dat die afbeeldingen er niet uit zien.
Omdat je blijkbaar geen banners hebt, maar posters als thumbnails.

Niet de banner view gebruiken dus.

[ Voor 3% gewijzigd door Acolyte57 op 10-05-2012 15:21 ]

~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
Fire69 schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 21:10:
[...]

Series gaan via SB.
Voor films heb in nog maar net CP Server op mijn server gezet, maar daar heb ik de meta-data optie direkt weer van uitgezet omdat CP echt hele slechte (beperkte) nfo's maakt :/
Je kan in de ini van CP aangeven dat je gewoon de imdb url erin wil hebben ipv die gare xml nu. De meeste scrapers ondersteunen dat prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

G.Scholtens schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 12:59:
[...]

IK heb zelf de entry concerten toegevoegd aan het main menu.

Gedaan door naar video's te gaan, nieuwe bestands lijkst. Deze via context menu aan favorieten toevoegen.
Via skin settings FAV1 gekoppeld aan de map Concerten en klaar.
Bedankt, misschien moet ik dat maar es proberen. Ik vind het in ieder geval enorm omslachtig :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Borromini schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 16:01:
[...]

Bedankt, misschien moet ik dat maar es proberen. Ik vind het in ieder geval enorm omslachtig :(.
Niks omslachtigs aan. Eerst een folder favoriet maken vervolgens deze favoriet aan een Favo button knopen.

Zo lastig is dat toch niet ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Ik heb een lijstje met favorieten, en mijn smart playlist staat daar ook tussen. Als ik dan in de instellingen het Aeon Nox-menu probeer aan te passen, en één van die knoppen activeer, dan geeft dat rotding een venstertje waarin zogezegd afspeellijsten zouden moeten staan. En dat is niet het geval.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Qs9Qu.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/btMSQ.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/GMj6p.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/etVN8.jpg

Edit: ik was even in de war door de gebruikte termen, maar dit is dus wat ik al de hele tijd probeer te doen en wat hier dus om de een of andere reden niet werkt...

[ Voor 45% gewijzigd door Borromini op 10-05-2012 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Klopt het dat je je itunes muziek die je afspeelt via de ipad, niet via airplay via XBMC kan afspelen?

Videos lukt me, Youtube filmpjes lukt me, maar de muziek van mn ipad afspelen via XBMC (airplay) werkt niet. Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
Acolyte57 schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 15:21:
[...]

Omdat je blijkbaar geen banners hebt, maar posters als thumbnails.

Niet de banner view gebruiken dus.
Bij sickbeard heb ik wel aangeven om banners te download voor xbmc.
Kan ik alsnog ergens banners downloaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 27-09 17:17
Kaasplank schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 11:32:
[...]

Vind je het gek? Wat een typisch linuxzooitje is dat audio gedoe weer zeg.
Haha idd. Maar als je het eenmaal weet hoe, werkt het ook gewoon en hoef je niet te gaan kloten met bijv. PulseAudio (wat effectief de boel helemaal sloopt :p).
Je zou in alsamixer kunnen kijken (gewoon alsamixer typen in de terminal) of sommige kanalen niet een lager volume hebben oid. Die ruis wordt volgens mij veroorzaakt omdat er op dat moment geen signaal wordt verzonden, heb er zelf ook wel eens last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Laatst online: 20:08

job

G.Scholtens schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 17:35:
Kan ik alsnog ergens banners downloaden?
http://thetvdb.com/

Het staat me bij dat aeon nox een plugin heeft waarmee je missende banners e.d. kan downloaden.

[ Voor 23% gewijzigd door job op 10-05-2012 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
Je moet ook de optie use banners in de skin opties aanzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
lowfi schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 15:42:
[...]

Je kan in de ini van CP aangeven dat je gewoon de imdb url erin wil hebben ipv die gare xml nu. De meeste scrapers ondersteunen dat prima.
Aha, wist ik niet. Thanks :)

[edit]
Ik vind het niet :?

[ Voor 5% gewijzigd door Fire69 op 10-05-2012 18:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Laatst online: 20:08

job

lowfi schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 18:30:
Je moet ook de optie use banners in de skin opties aanzetten.
Dat heeft hij al, maar dan moeten er natuurlijk wel banners aanwezig zijn. Zo niet dan moet hij ze downloaden :)

[ Voor 12% gewijzigd door job op 10-05-2012 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
Las al dat ik ook de artwork addon kon downloaden deze zet ook alle banners, posters etc erin.
Zal het weekend ff bezig.

Toch bedankt en zal de skin optie ook even bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:18
Hallo,

Zijn er hier mensen die openelec draaien? Ik heb de stable versie geïnstalleerd, echter wil ik ook gebruik kunnen maken van het apt-get install handigheid van Linux.

Is deze op een losse manier toe te voegen zodat ik al mijn packages kan updaten via een terminal?

Ik heb op internet gezocht, maar het is me nog niet gelukt

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
Draai OpenElec pas een paar dagen tot een week. Maar voor zover ik weet moet je OpenElec als een totaalplaatje zien. Je kunt het niet updaten etc., behalve de totale updates. Dit komt o.a. door de manier waarop OE in elkaar zit. De partitie waarop OE zelf staat is volgensmij niet eens schrijfbaar, daarom moet je configuratie bestanden ook op de Storage partitie zetten etc.

Je moet het dus echt zien als een embedded besturingssysteem waar je geen echte controle over hebt, behalve de opties van XBMC en de extra addon van OE. Daarnaast kun je wel handmatig nog een paar config. bestanden aanpassen (op de Storage partitie), maar dat is het ook. Een update moet je dan ook min of meer zien als het reflashen van de firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:18
Hmmm oke jammer! De opstarttijden bevallen me wel, maar ik wil toch nog het e.e.a. configureren.

Ik zal de Live CD van xbmcfreak eens proberen!

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
Als het puur om configureren gaat kun je kijken of je aan /Storage/.config voldoende hebt. Daar kun je verschillende configuratiebestanden plaatsen die dan gebruikt worden. Ik heb alleen nog niks kunnen vinden over hoe dit precies werkt, behalve specifieke howto's om iets te bereiken. Ik weet dus niet welke bestanden van die map gelezen worden etc.

Edit:
Voor een voorbeeld van "configuratie veranderen" kun je in de wiki kijken. Maar dit zijn dan dus wel specifieke howto's. En niet de globale "je kunt config. bestand X in die map zetten en die wordt dan gebruikt".

[ Voor 29% gewijzigd door RobertMe op 10-05-2012 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Even een vervolg op mijn eerdere bericht schumi2004 in "[ervaringen] XBMC Media Center - Deel XV"

Ik heb dus er maar voor gekozen mijn library helemaal opnieuw op te bouwen, dit doe ik dus nooit meer. Voor mijn 48 series was hij nog wel even bezig. ;(

Bij mijn films had ik er even geen rekening mee gehouden dat er nog foutieve nfo files aanwezig waren en komt er dus opneer dat ik deze opnieuw moet toevoegen. 8)7
Series had ik als goed is al helemaal opnieuw voorzien van de benodigde info via SickBeard, die is gelukkig wel goed, heb nog niet echt gecontrolleerd maar diegeven die ik gecheked heb leken goed.

Ben er al wel achter dat het een omslachtig process is en vraag me af waarom dit niet anders kan. Je moet dus van te voren heel goed weten hoe je het hebben wilt want achteraf aanpassen is echt niet grappig zeker als het je hele library betreft die aangepast is/wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
Theodor schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 14:04:
Heb op mijn htpc xbmc eden staan werkt prima moet ik zeggen.
Alleen 1 probleem scan mijn films met de moviemeter plugin maar sommige films worden verkeerd herkend of helemaal niet.
Zoals de film Eva 2012 hij haalt geen info op,terwijl hij wel als zodanig op moviemeter staat.
In de de oudere versie van xbmc kon je info ophalen van de film en kiezen uit diverse films met dezelfde naam.
Dit kan in Eden niet meer, dus naam intypen maar dat helpt ook niet.
Haal het jaartal eens weg uit de titel..... Dan vindt hij hem vast en zeker alsnog, en is hij in de scraper waarschijnlijk bekend onder 2011.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
Inmiddels artwork addon gedownload. Maar zie nog nergens dat hij bezig is met downloaden van banners etc.
Ook al start ik de applicatie vanuit apps.

Andere vraag, zojuist de serie moordvrouw en dark angel gedownload.
Moordvrouw heb ik 3 dvd's van.
Dark angel seisoen 1, 6 dvd's en seisoen 2 ook 6 volgens mij.

Heb ze als volgt genoemd:

Moordvrouw dvd 1: Moordvrouw_s01e01e02e03e04
Dark angel seizoen 1: Dark_Angel_s1D1 Dark_angel_s1D2 etc.

Wat is hier fout aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
  • Laatst online: 08:09
Buzzie schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 12:34:
[...]

Gebruik je de versie van xbmc.org zelf of de aangepaste versie via onderstaande link ?

http://forum.xbmc.org/showthread.php?tid=121877

Deze versie heeft het wel en ook vermeld welke instellingen je moet gebruiken.
De "standaard" versie heeft deze ondersteuning niet standaard namelijk. Dit zal pas vanaf 12 zijn.
Men is bezig om AudioEngine in 12.0 te hangen. AudioEngine zal streaming van HD audio formaten ondersteunen. Je kunt beter hier kijken:

http://forum.xbmc.org/showthread.php?tid=124600

AudioEngine is een complete rewrite van audio in XBMC. Bitstreaming van TrueHD, DTS-HD MA etc. werkt onder Windows prima. Onder Linux is er een probleem met AMD drivers, die voor zover ik weet alleen stereo bitstreaming (PCM) over HDMI ondersteunen, maar kan het mis hebben.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
Possible schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 20:42:
Hmmm oke jammer! De opstarttijden bevallen me wel, maar ik wil toch nog het e.e.a. configureren.

Ik zal de Live CD van xbmcfreak eens proberen!
Wat wil je precies configureren? Ik heb heel lang xbmclive gebruikt en ben kort geleden overgestapt op OE. Juist omdat het zo plug n play is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serhat
G.Scholtens schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 09:45:
Inmiddels artwork addon gedownload. Maar zie nog nergens dat hij bezig is met downloaden van banners etc.
Ook al start ik de applicatie vanuit apps.

Andere vraag, zojuist de serie moordvrouw en dark angel gedownload.
Moordvrouw heb ik 3 dvd's van.
Dark angel seisoen 1, 6 dvd's en seisoen 2 ook 6 volgens mij.

Heb ze als volgt genoemd:

Moordvrouw dvd 1: Moordvrouw_s01e01e02e03e04
Dark angel seizoen 1: Dark_Angel_s1D1 Dark_angel_s1D2 etc.

Wat is hier fout aan?
Afhankelijk of je met de benamingsinstellingen hebt gespeeld zal dit moeten werken (dit werkt met de default settings):
serhat in "[ervaringen] XBMC Media Center - Deel XV"

offtopic:
PS: Als je goed kijkt was het een soortgelijk vraag van je die je eerder hebt gesteld. Of is hier wat anders aan de hand?

[ Voor 8% gewijzigd door serhat op 11-05-2012 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
serhat schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 10:18:
[...]

Afhankelijk of je met de benamingsinstellingen hebt gespeeld zal dit moeten werken (dit werkt met de default settings):
serhat in "[ervaringen] XBMC Media Center - Deel XV"

offtopic:
PS: Als je goed kijkt was het een soortgelijk vraag van je die je eerder hebt gesteld. Of is hier wat anders aan de hand?
Oke zal ze eens proberen om in seizoens mappen te plaatsen.
DIt had ik na mijn weten nog niet gedaan, maar de benaming is dus goed zoals nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serhat
G.Scholtens schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 10:26:
[...]

Oke zal ze eens proberen om in seizoens mappen te plaatsen.
DIt had ik na mijn weten nog niet gedaan, maar de benaming is dus goed zoals nu?
Ik zou puntjes gebruiken i.p.v. een _ . Als in Show.S01E01..... i.p.v. Show_S01E01_...
Zie hier (even zoeken op "<tvshowmatching>") de voorbeelden wat mag qua format. _ mag, maar dan lijkt het erop dat je iets in die trant van S01_E01 moet gebruiken. Puntjes zijn veiliger en daar ondersteunt hij meerdere vormen. Ik zou gewoon de formatting aanhouden die ik in die ene post ook heb gebruikt. Weet je zeker dat het goed is.

[ Voor 4% gewijzigd door serhat op 11-05-2012 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
Weten jullie zo of er een addon bestaat die geluid van XBMC kan opnemen? Ik zie wel een opname knop in de geluidspeler maar die doet niks. Ik zou namelijk graag de streams van dancepartment opnemen die ik luister op 538 via de xot-plugin.

Losse Windows-programma's die gewoon het geluid opnemen wat over de geluidskaart komt zijn maar lastig te vinden. En tot nu toe is vaak gebleken dat ik veel te moeilijk dacht omdat er voor XBMC zooooooveel is te krijgen....

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57

Acolyte57

schumi2004 schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 07:47:
Ik heb dus er maar voor gekozen mijn library helemaal opnieuw op te bouwen, dit doe ik dus nooit meer. Voor mijn 48 series was hij nog wel even bezig. ;(
Oh, ik heb in de periode dat Crystalbuntu onstabiel was met enige regelmaat m'n library opnieuw gedaan en daar heb ik - buiten dat ie wel een half uurtje zoet was - nooit veel problemen mee gehad. En ik heb wel even wat meer dan 48 series...

Het vervelendste was als TVDB om een of andere reden langzaam was of slecht te bereiken, dan gaat het info ophalen voor elke ep apart echt heel lang duren...

~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Acolyte57 schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 15:44:
[...]

Oh, ik heb in de periode dat Crystalbuntu onstabiel was met enige regelmaat m'n library opnieuw gedaan en daar heb ik - buiten dat ie wel een half uurtje zoet was - nooit veel problemen mee gehad. En ik heb wel even wat meer dan 48 series...

Het vervelendste was als TVDB om een of andere reden langzaam was of slecht te bereiken, dan gaat het info ophalen voor elke ep apart echt heel lang duren...
Het zal dan wel aan tvdb gelegen hebben want series duurde een eeuwigheid hier. Overigens ook vreemd aangezien meeste al op NAS stond wat binnen getrokken was door SickBeard.

Welke scrappers worden hier met name gebruikt?
Ik gebruik bv gewoon de defaults, themoviedb en thetvdb en alles ingesteld op engels.

Ben toch benieuwd naar wat andere gebruiken en waarom?

[ Voor 5% gewijzigd door schumi2004 op 11-05-2012 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

IMDb, louter omdat hun database uitgebreider is. Zeker met niet-Engelstalige films handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Borromini schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 16:31:
IMDb, louter omdat hun database uitgebreider is. Zeker met niet-Engelstalige films handig.
Das ook weer zo ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57

Acolyte57

Ik gebruik de default scrapers omdat die goed genoeg werken. Overigens zat ik laatst eens te kijken of ik de Rotten Tomatoes score erbij kon scrapen (naast die van IMDB), dat ging niet lukken, maar ik kwam wel deze Universal Scraper tegen:
http://forum.xbmc.org/showthread.php?tid=129821

Daarmee zou je per veld in de database kunnen kiezen of hij de data moet halen uit TMDB, IMDB of Rotten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Acolyte57 schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 16:48:
Ik gebruik de default scrapers omdat die goed genoeg werken. Overigens zat ik laatst eens te kijken of ik de Rotten Tomatoes score erbij kon scrapen (naast die van IMDB), dat ging niet lukken, maar ik kwam wel deze Universal Scraper tegen:

Daarmee zou je per veld in de database kunnen kiezen of hij de data moet halen uit TMDB, IMDB of Rotten.
Die universal scrapper had ik poosje terug ook hier neer geplempt maar wacht nog even de bevindingen van deze scrapper af. Was toen nog in beta geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Acolyte57 schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 16:48:

Er is een scraper die de IMDb-rating vervangt door die van Rotten Tomatoes (die ik persoonlijk iets betrouwbaarder vind).

Maar die link ziet er nog interessanter uit, ga dat es proberen :).

[ Voor 5% gewijzigd door Borromini op 11-05-2012 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandaX
  • Registratie: November 2003
  • Nu online

SandaX

Nicht Ärgern nur wundern

Ik draai XBMC op windows 7 stream via wifi videomateriaal van een NAS. Als de HTPC een aantal keren in slaapstand is geweest loopt de video niet meer helemaal vloeiend, het lijkt alsof er een aantal frames worden overgeslagen aangezien het licht schokkerig overkomt. Opnieuw opstarten van XBMC helpt meestal, soms moet echter ook geheel windows een reboot hebben. Ik heb meerdere releases en updates van XBMC geïnstalleerd gehad en het probleem doet zich overal voor.

De hardware is met een amd A8 3850 meer dan toereikend en aangezien er na reboots wel vloeiend wordt afgespeeld vermoed ik een softwarematig probleem in windows / XBMC. Ik zou graag gebruik blijven maken van de slaapstand, aangezien dit vlot opstart.

Iemand bekend met dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
SandaX schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 17:02:
Ik draai XBMC op windows 7 stream via wifi videomateriaal van een NAS. Als de HTPC een aantal keren in slaapstand is geweest loopt de video niet meer helemaal vloeiend, het lijkt alsof er een aantal frames worden overgeslagen aangezien het licht schokkerig overkomt. Opnieuw opstarten van XBMC helpt meestal, soms moet echter ook geheel windows een reboot hebben. Ik heb meerdere releases en updates van XBMC geïnstalleerd gehad en het probleem doet zich overal voor.

De hardware is met een amd A8 3850 meer dan toereikend en aangezien er na reboots wel vloeiend wordt afgespeeld vermoed ik een softwarematig probleem in windows / XBMC. Ik zou graag gebruik blijven maken van de slaapstand, aangezien dit vlot opstart.

Wifi en streamen is vaak geen 100% gelukkige oplossing maar meestal kan men niet anders als er voor deze verbinding wordt gekozen. Heb je de energie_instellingen voor dit apparaat al uitgeschakeld? Dus dat Windows niets mag doen met je Wifi adapter mocht daar volgens het systeem aanleiding voor zijn.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16:20
SandaX schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 17:02:

Druk even op O en je ziet de framerate en cpu belasting en de buffering.

Met bijvoorbeeld DU meter kun je bekijken met welke snelheid er wordt gedownload.

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felyrion
  • Laatst online: 16:41

Felyrion

goodgoan!

Ik heb het volgende probleempje:

Ik heb XBMC draaien op mijn pc en deze middels HDMI aangesloten op mijn TV.
Meestal kijk ik dan ook films en series op mijn TV, dus heb ik ingesteld dat hij start op Scherm nummertje 2, de TV.

Nu wil ik ook regelmatig voor het gemak een serie kijken op mijn PC. Maar ook als de TV uit staat start XBMC toch op scherm nummertje 2, dus buiten beeld.

Is er een methode (bijvoorbeeld hotkey, zoals bij normale windowed apps windowskey+pijl) om XBMC van scherm te laten wisselen?
Nu moet ik de TV aanzetten, settings openen, ander scherm kiezen en de TV weer uitdoen.. en andersom als ik weer op de TV wil kijken. Dat moet toch beter kunnen?

sleep: a completely inadequate substitute for caffeine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Hij start standaard fullscreen op je tv en de focus staat ook op het xbmc-venster?
Dan zou je misschien kunnen met / hem windowed zetten en dan met windowskey+pijl hem verhuizen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felyrion
  • Laatst online: 16:41

Felyrion

goodgoan!

Fire69 schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 23:47:
Hij start standaard fullscreen op je tv en de focus staat ook op het xbmc-venster?
Dan zou je misschien kunnen met / hem windowed zetten en dan met windowskey+pijl hem verhuizen?
ahh, thnx, precies wat ik zocht :)

sleep: a completely inadequate substitute for caffeine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kavaa
  • Laatst online: 30-09 07:40
Iemand ervaring dat sinds gistere de rtl streams niet meer werken bij xot-uzg.v4 (3.2.14)

ICTWebSolution - Wi-Fi Problemen? Stuur maar een berichtje! - Wi-Fi Bereik verbeteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VivaAtloni
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 03-10 08:22
Ik draai op een tijdje openelec en momenteel met v2 eden B3.
Ik heb een probleem met mijn muziek library dat ik niet op kan lossen. Dus graag hulp.
De library scan vindt keurig mijn mp3's en zet deze in de library, zodat ik bv kan selecteren op artiest of album. Ik heb alleen het probleem dat niet automatisch mijn thumbs worden gevonden.Hiervoor moet ik altijd op de folder waar de mp3's in staan, kiezen voor change scraper en dan kiezen voor automatic scan. Dan gaat hij de tumb zoeken voor alleen dit album. Dit schiet dus niet op.
De file structuur van mijn muziek collectie ziet er als volgt uit (wellicht is dat het issue??):
Muziek -> Artiest naam -> Album naam -> Mp3's

Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?

24x sf175s + gw5000-dt op oost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witchdoc
  • Laatst online: 03-10 15:50
Iemand een idee hoe ik achterhaal waarom XBMC wel gezien wordt als Airplay device maar er geen geluid uitkomt?

Ik heb bij System > Network > "Allow XBMC to receive Airplay Content" aan staan.
Use password protection staat uit.

Op mijn iPhone krijg ik netjes XBMC (mijnpc) als output te zien en kan ik hem zonder problemen selecteren. Alleen.. er komt dus niks nada gelijk uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Goed - voor degenen die ooit tegen hetzelfde probleem mochten aanlopen: een lege lijst met favorieten wanneer je een van de custom playlist items (VPL1 etc.) activeert in Aeon Nox: zorg dat het Favourites script is geïnstalleerd. Dat zorgt er namelijk voor dat je favorieten in die lijst komen te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• its_Lochii
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19-09 10:24
Beste,

Ik heb sinds een korte tijd een eigen HTPC gebouwd met een AMD E-450. In eerste instantie wilde ik hier Linux op draaien maar na veel ge-emmer met de drivers en VAAPI, VDPAU en weet ik het allemaal heb ik het opgegeven. Momenteel draai ik er dus maar Windows op. Ik heb XBMC v11 (eden) en heb bij erg veel films problemen met het afspelen. Ik stream video's van een 2TB externe hardeschijf (USB3) en ik zit met het probleem dat tijdens het spelen de 'vq' waarde (dit zie ik nadat ik op 'o' druk) in zakt. Zodra deze 0 bereikt stopt het afspelen en moet ik ruim 10 seconden wachten tot hij weer eens verder gaat. Erg vervelend en de ondertiteling gaat er om een of andere reden ook niet meer synchroon door lopen.

Nu had ik pasgeleden ondervonden dat Windows standaard 'Selectieve USB onderbreking' aan heeft staan. Toen ik dit uitschakelde leek het probleem opgelost. Echter, na ongeveer een weekje is het probleem weer volop terug. Op internet is er wel iets over te vinden maar daar gaat het veelal over mensen die streamen over wireless netwerk en dat de verbindings snelheid de boosdoener is. Dit lijkt me voor mij met ~120MB/sec niet echt van toepassing.

Ik heb met meerdere instellingen gespeeld als v-sync, etcetera maar helaas geen resultaat.

De gemiddelde CPU load bij het kijken van een 15GB film is ongeveer 35%, dus de CPU heeft er ook totaal geen moeite mee. Ik ben zo onderhand ten einde raad en weet niet wat ik er mee aan moet. Ik heb ook over oplossingen als OpenELEC gelezen maar dit is voor mij geen optie omdat ik naast XBMC ook andere dingen doe als downloaden en webserver draaien.

Mijn hardware is als volgt:
ASUS E45M1-i Deluxe
4GB DDR3 1066 (de APU snoept 1,5GB weg voor video-ram dus houd ik 2.5GB over, is dit wellicht het probleem?)
OCZ Vertex 3 60GB SSD

Is er hier toevallig iemand die mijn probleem herkent en iets aan kan raden?

"If a messy desk is a sign of a messy mind, then a empty desk is ..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Je kan heel eenvoudig uitvissen of je USB-schijf het probleem is of niet: kopieer de film naar je interne schijf, en speel 'm zo af. Als dat zonder stotteren gaat is er een probleem met je USB-schijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15-09 23:31
djkavaa schreef op zaterdag 12 mei 2012 @ 14:45:
Iemand ervaring dat sinds gistere de rtl streams niet meer werken bij xot-uzg.v4 (3.2.14)
Gefixed: er staat een update in the repository.

Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
serhat schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 11:15:
[...]

Ik zou puntjes gebruiken i.p.v. een _ . Als in Show.S01E01..... i.p.v. Show_S01E01_...
Zie hier (even zoeken op "<tvshowmatching>") de voorbeelden wat mag qua format. _ mag, maar dan lijkt het erop dat je iets in die trant van S01_E01 moet gebruiken. Puntjes zijn veiliger en daar ondersteunt hij meerdere vormen. Ik zou gewoon de formatting aanhouden die ik in die ene post ook heb gebruikt. Weet je zeker dat het goed is.
Heb nu de folder geranamed naar bv. moordvrouw\season 1\s01 - e01.02.iso

Afleveringen worden nu netjes weergegeven in xbmc. Alleen kan ik ze daar niet afspelen. Kan elke aflevering aanklikken. Maar gebeurd verder niks.

Speel ik de iso in vlc player af, dan is er niks aan de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serhat
G.Scholtens schreef op maandag 14 mei 2012 @ 08:05:
[...]

Heb nu de folder geranamed naar bv. moordvrouw\season 1\s01 - e01.02.iso

Afleveringen worden nu netjes weergegeven in xbmc. Alleen kan ik ze daar niet afspelen. Kan elke aflevering aanklikken. Maar gebeurd verder niks.

Speel ik de iso in vlc player af, dan is er niks aan de hand.
Heb je die iso's gedownload of zelf gemaakt? XBMC is strict als het om ISO's gaat. Zie ook dit voor meer info.
Je kan even kijken of het opnieuw maken van de iso helpt. Zo ja zijn de iso's die je hebt mogelijk niet '100%' compliant DVD iso's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
serhat schreef op maandag 14 mei 2012 @ 08:53:
[...]

Heb je die iso's gedownload of zelf gemaakt? XBMC is strict als het om ISO's gaat. Zie ook dit voor meer info.
Je kan even kijken of het opnieuw maken van de iso helpt. Zo ja zijn de iso's die je hebt mogelijk niet '100%' compliant DVD iso's.
Het was een map video_ts, deze heb ik omgezet met folder2iso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serhat
G.Scholtens schreef op maandag 14 mei 2012 @ 08:57:
[...]

Het was een map video_ts, deze heb ik omgezet met folder2iso
Aha, dat zou het kunnen verklaren. Ik kan mij voorstellen dat folder2iso er een iso bestand van maakt, maar niet zoals het voor een dvd is bedoeld (heeft met filesysteem en dergelijke te maken dat gebruikt wordt).

Wat ik je zou aanraden om imgburn hiervoor te gebruiken. Zie hier voor een nette tutorial hierover.

[ Voor 4% gewijzigd door serhat op 14-05-2012 09:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Maar als je toch om gaat zetten kun je misschien beter makemkv gebruiken. Die zet de DVD content om in losse mkv bestanden (zonder te hercoderen, je krijgt dus gewoon per aflevering een mpeg2 in een mkv file) Exact dezelfde content en kwaliteit (die exact even veel ruimte inneemt) maar dan met handzamere bestanden. Zeker met series op dvd kun je ze met dat programma heel makkelijk in losse afleveringen knippen. Als je ze dan ook nog goed noemt (serie.s0xe0y.weetikveel.mkv) staan ze ook nog keurig in je library en zijn ze, itt iso's, allemaal los te starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
Zal de dvd´s eerst even opnieuw downloaden. Heb net de origenele files verwijderd.

Nu zit ik met dark angel met hetzelfde probleem.

Heb dark angel seizoen 1 en seizoen 2.
Seizoen 1 en 2 hebben bijde 6discs. Elke disc heeft ongeveer 4 epsiodes. Maar om elke dvd in epsiodes om te zetten. is ook een rot klus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Waarom? Half uurtje werk voor het omzetten. Je zit even lang te klooien als je met die iso's aan de slag moet. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serhat
Klopt wat Janoz en Fire69 zeggen. Dit komt simpelweg door het volgende, zoals Janoz dat heel netjes zei:
Die zet de DVD content om in losse mkv bestanden (zonder te hercoderen, je krijgt dus gewoon per aflevering een mpeg2 in een mkv file)
Het hecoderen is wat veel 'tijd' komt normaliter. Nu pleurt hij eigenlijk dus de content van een dvd filmpje bijna 'letterlijk' in een MKV. Waardoor het alleen maar lees en schrijfwerk is. Zo gepiept.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

DVD inlezen in makemkv, daar zie je vervolgens keurig de 4 episodes staan. Eventueel kies je enkel de sporen uit die je wilt hebben (andere talen niet mee, alleen dat DTS track ipv DD) en dan druk je op de grote knop. Eventjes laten ratelen en er staan 4 mkv bestanden in je output map. Alleen nog even de bestanden hernoemen en klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
Janoz schreef op maandag 14 mei 2012 @ 11:40:
DVD inlezen in makemkv, daar zie je vervolgens keurig de 4 episodes staan. Eventueel kies je enkel de sporen uit die je wilt hebben (andere talen niet mee, alleen dat DTS track ipv DD) en dan druk je op de grote knop. Eventjes laten ratelen en er staan 4 mkv bestanden in je output map. Alleen nog even de bestanden hernoemen en klaar.
Zal vanavond eens aan de slag met makemkv. Vorige keer kwam ik er niet uit, toen had ik 9mkv bestanden terwijl er maar 4 epsiodes op de dvd zouden moeten staan. En qua grootte waren ze niet heel verschillend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Dan speel je ze toch gewoon even af en kijk je welke wel een episode is, en welke BREIN-filmpjes zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serhat
Een deel van die 9 kan je ook al uitsluiten op basis van bestandsgrootte denk ik.. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anthirian
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16-09 01:03

Anthirian

In Trance We Trust

De discussie over de dvd-formaten is een paar pagina's terug ook al gevoerd. Het verschil is dat het nu gaat om Moordvrouw (waarom je dat wil kijken is mij een raadsel, maar tegelijk offtopic) en niet 24. Ook toen is de tip van makemkv gegeven.

Mijn Films en TV Series, Games en Muziek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
serhat schreef op maandag 14 mei 2012 @ 15:21:
Een deel van die 9 kan je ook al uitsluiten op basis van bestandsgrootte denk ik.. :P
G.Scholtens schreef op maandag 14 mei 2012 @ 11:45:
[...]
En qua grootte waren ze niet heel verschillend.
Misschien ook niet dus ;)

Maar zoals hierboven gezegd, het is al eens uitgelegd, en het gaat behoorlijk offtopic.

[ Voor 10% gewijzigd door Fire69 op 14-05-2012 18:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squishie
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

Squishie

Not So....

Beste tweakers,

Ik ben doorverwezen naar dit topic, omdat ik op zoek ben naar een mediaspeler die voldoet aan mijn eisen
Ik heb de laatste pagina's doorgelezen en een wat duidelijkbeeld gekregen over de applicatie. Tevens heb ik ook wat dingen op de website en wiki van XBMC gelezen.
Ik heb wat filmpjes op youtube gekeken en de gebruikersinterface van XBMC spreekt mij wel aan.

Dit zijn de eisen die ik stel aan de een mediaspeler:

[x] - Afstandsbedieningmogelijkheid
[x] - Streamen vanuit m'n NAS
[x] - Configureerbare libraries (categoriseren etc.)
[x] - Afspelen van ISO's (DVD5)
[ ] - Afspelen van ISO's (DVD9 en Blu-ray (dus niet ene DVD5 wel en andere DVD5 niet?)
[x] - Afspelen van MKv's
[x] - Afspelen van divx, mpg etc.etc.
[ ] - Gebruiken van menu's in ISO's
[ ] - Gebruiken van menu's in MKV's
[x] - Afspelen van subtitles intern mkv'/iso (instelbaar, wisselbaar mbv afstandsbediening bijv?)
[x] - Afspelen van subtitles extern

Zoals jullie kunnen zien zijn er bepaalde zaken waar ik dus nog geen specifiek antwoord voor he (de [ ] componenten), want zoals ik de laatste pagina's teruglees, zie ik dat er incompabiliteit is met bepaalde ISO's en dit is dus onduidelijk voor mij. Ook vond ik geen duidelijk antwoord (veel tegenspraak) in hoeverre menu's toegankelijk zijn in iso's / mkv's.

Alle hulp stel ik op de prijs :). _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Ik wil immers geen geld uitgeven aan een HTPC als het met XMBC toch niet gaat werken.

EDIT1: aangepast na feedback Acolyte57: _/-\o_

more input needed :)!

[ Voor 8% gewijzigd door Squishie op 16-05-2012 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
Iemand enig idee of ik de naam van XOT:uzg kan aanpassen naar uitzending gemist? Deze wil ik namelijk op mijn home screen plaatsen.

Skin Aeon Nox 2.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57

Acolyte57

Squishie schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 15:57:
[ ] - Afspelen van ISO's (o.a. DVD5, DVD9 en Blu-ray (dus niet ene DVD5 wel en andere DVD5 niet?)
[ ] - Gebruiken van menu's in ISO's
Geen ervaring met DVD9 en BR images. Maar de DVD5s die ik heb gaan allemaal prima (zijn er overigens niet veel).
[ ] - Afspelen van subtitles intern mkv'/iso (instelbaar, wisselbaar mbv afstandsbediening bijv?)
Ja, werkt.

Pagina: 1 ... 38 ... 146 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]Let op!!

Als je een vraag stelt, vergeet dan niet:
- Eerst in de debug logging te kijken (eventueel mee te posten via http://www.xbmclogs.com/)!
- Het besturingssysteem te vermelden (OSX, Linux, Windows, ATV, iOS, Android, Raspberry Pi).
- Eventuele informatie als de versie (SVN, Stable, Nightly, XBMC Buntu, OpenELEC etc)
- Eventueel skin versie.

Let a.u.b. ook op met zaken waarvan de legaliteit in twijfel getrokken kan worden (add-ons en bijbehorende sites). Zie ook het algemeen beleid.~~~[/html]