thx voor feedbackAcolyte57 schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 16:06:
[...]
Geen ervaring met DVD9 en BR images. Maar de DVD5s die ik heb gaan allemaal prima (zijn er overigens niet veel).
[...]
Ja, werkt.
Als andere mensen input hebben, graag
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
thx voor feedbackAcolyte57 schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 16:06:
[...]
Geen ervaring met DVD9 en BR images. Maar de DVD5s die ik heb gaan allemaal prima (zijn er overigens niet veel).
[...]
Ja, werkt.
Waarom installeer je xbmc niet gewoon op je windows machine? Kun je alles uitproberen.Squishie schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 16:11:
[...]
thx voor feedback. post aangepast.
Als andere mensen input hebben, graag![]()
Is dat hetzelfde als wanneer ik het installeer op een mediaserver? Ik merk namelijk ook verschillen bij Plex media server.Exocet schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 16:21:
[...]
Waarom installeer je xbmc niet gewoon op je windows machine? Kun je alles uitproberen.
Aangenomen dat je dezelfde versie installeert, jazeker.Squishie schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 16:29:
Is dat hetzelfde als wanneer ik het installeer op een mediaserver?
~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~
dan is dit een mogelijke optie om te gaan proberen vanavond :)!Acolyte57 schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 16:33:
[...]
Aangenomen dat je dezelfde versie installeert, jazeker.
Als je XBMC op windows hebt draaien zit daar de verklaring voor je probleem.witchdoc schreef op zaterdag 12 mei 2012 @ 18:26:
Iemand een idee hoe ik achterhaal waarom XBMC wel gezien wordt als Airplay device maar er geen geluid uitkomt?
Dus video werkt, maar audio niet.... helaas.All platforms except Windows support music (with or without DRM). Windows will be supported when libshairport is ported to Win32. (Shairport4w can be used in the background as a workaround to get music support in Windows)
Er is helemaal geen verschil tussen DVD5 en DVD9 vwb XBMCSquishie schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 15:57:
Beste tweakers,
[...]
[x] - Afspelen van ISO's (DVD5)
[ ] - Afspelen van ISO's (DVD9 en Blu-ray (dus niet ene DVD5 wel en andere DVD5 niet?)
[...]
Blu-Ray als iso wordt (bij de iso's die ik heb) met Eden goed afgespeeld.Fire69 schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 17:38:
[...]
Er is helemaal geen verschil tussen DVD5 en DVD9 vwb XBMC
BluRay kan ik je niks over vertellen, die heb ik niet.
Testing, one, two ...
thx. ik ga het eens uitproberen. Eden is de naam van de laatste versie toch?hardware-lover schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 18:01:
[...]
Blu-Ray als iso wordt (bij de iso's die ik heb) met Eden goed afgespeeld.
[ Voor 11% gewijzigd door Squishie op 16-05-2012 21:35 ]
[ Voor 35% gewijzigd door HarmoniousVibe op 16-05-2012 21:45 ]
12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW
Je maakt van xotuzg (of welke addon dan ook) een favoriet. Dan maak je een menu knop aan voor die favoriet. Zelf naam verzinnen, leuk plaatje erbij en je start het zo vanaf het hoofdmenu.G.Scholtens schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 16:05:
Iemand enig idee of ik de naam van XOT:uzg kan aanpassen naar uitzending gemist? Deze wil ik namelijk op mijn home screen plaatsen.
Skin Aeon Nox 2.0
Ben ook even met dat MakeMKV bezig geweest, DVD geopend en hij zit netjes 5 hoofdstukken maar vervolgens komt er maar 1 mkv uit ter grote van de DVD zelf.Janoz schreef op maandag 14 mei 2012 @ 11:40:
DVD inlezen in makemkv, daar zie je vervolgens keurig de 4 episodes staan. Eventueel kies je enkel de sporen uit die je wilt hebben (andere talen niet mee, alleen dat DTS track ipv DD) en dan druk je op de grote knop. Eventjes laten ratelen en er staan 4 mkv bestanden in je output map. Alleen nog even de bestanden hernoemen en klaar.
Ben zelf nu ook bezig met Makemkv en het bevalt mij nu erg goed.schumi2004 schreef op donderdag 17 mei 2012 @ 19:11:
[...]
Ben ook even met dat MakeMKV bezig geweest, DVD geopend en hij zit netjes 5 hoofdstukken maar vervolgens komt er maar 1 mkv uit ter grote van de DVD zelf.
Mis ik een instelling ergens?
Oke bedankt.Dennisdn schreef op donderdag 17 mei 2012 @ 09:41:
[...]
Je maakt van xotuzg (of welke addon dan ook) een favoriet. Dan maak je een menu knop aan voor die favoriet. Zelf naam verzinnen, leuk plaatje erbij en je start het zo vanaf het hoofdmenu.
Je kunt het zo zelf maken zoals je wil. Met submenus kun je bijvoorbeeld rechtstreeks linken naar je favoriete onderdelen van xot.
Is het een DVD met episodes?schumi2004 schreef op donderdag 17 mei 2012 @ 19:11:
[...]
Ben ook even met dat MakeMKV bezig geweest, DVD geopend en hij zit netjes 5 hoofdstukken maar vervolgens komt er maar 1 mkv uit ter grote van de DVD zelf.
Mis ik een instelling ergens?
Kun je uitleggen hoe je dit voor elkaar hebt gekregen? Er zit bij mij maar 1 skin bij.. kan ze alleen maar handmatig installeren. Een add-more optie via internet vanuit xbmc zou erg welkom zijnDennis schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 02:09:
Ik begreep al een tijdje niet hoe je nou alle skins in OpenElec te zien krijgt, maar vanavond is het me eindelijk gelukt om dingen toe te voegen die er niet staan. Ik kan nu eindelijk de prachtige reFocus skin gebruiken. Geen ingewikkelde menu's, gewoon voor een leek te begrijpen. Fantastisch systeem. Voorlopig staat het geheel nog even op een 'gewone' pc, maar de bedoeling is wel dat er straks een Zotac komt.
[ Voor 7% gewijzigd door Workaholic op 18-05-2012 13:04 ]
Je kan toch gewoon via addons en dan skins nieuwe downloaden?Workaholic schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 13:01:
[...]
Kun je uitleggen hoe je dit voor elkaar hebt gekregen? Er zit bij mij maar 1 skin bij.. kan ze alleen maar handmatig installeren. Een add-more optie via internet vanuit xbmc zou erg welkom zijn
Hmm, nog niet geprobeerd via die route.. dank voor de tip.schumi2004 schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 13:05:
[...]
Je kan toch gewoon via addons en dan skins nieuwe downloaden?
Sommige zoals MQ3 bijvoorbeeld die moet je manual met zip bestand doen omdat die niet in de officiele repo zitten.
Ik hoop niet dat ik je euforie nu teniet doe, maar ik heb ook maar handmatig het zip bestand in een directory gezet, waarna ik hem als add-on kon installeren.Workaholic schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 13:01:
Kun je uitleggen hoe je dit voor elkaar hebt gekregen? Er zit bij mij maar 1 skin bij.. kan ze alleen maar handmatig installeren. Een add-more optie via internet vanuit xbmc zou erg welkom zijn
Je bedoelt; "verversingsfrequentie scherm aanpassen aan video"? onder instellingen > beeld > afspelenWorkaholic schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 13:08:
Weet iemand waar de setting auto frequency (60hz vs 24hz etc) is gebleven in de laatste versies van XBMC?
Ik kan mijn system settings wel mijn hz aanpassen (staat nu op 60hz) maar vroeger bepaalde hij zelf aan de hand van de content of het ook 24hz kon zijn etc.
[knip]
[ Voor 4% gewijzigd door hardware-lover op 18-05-2012 13:13 ]
Testing, one, two ...
Correcthardware-lover schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 13:12:
[...]
Je bedoelt; "verversingsfrequentie scherm aanpassen aan video"?
Ahh ik dacht vanuit xbmcDennis schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 13:11:
[...]
Ik hoop niet dat ik je euforie nu teniet doe, maar ik heb ook maar handmatig het zip bestand in een directory gezet, waarna ik hem als add-on kon installeren.
Geheel automatisch is mij ook niet gelukt, maar ik vind het ook niet noodzakelijk. Ik wil toch niet meer dingen dan het standaardsysteem.
[ Voor 60% gewijzigd door Workaholic op 18-05-2012 13:15 ]
Testing, one, two ...
Zie mijn edit
[ Voor 161% gewijzigd door Workaholic op 18-05-2012 13:44 ]
Geen zip maar wel mooie 3D plaatjes: https://plus.google.com/p...wa&authkey=CMO4j8-T14-aWAWorkaholic schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 13:30:
Nog twee vragen:
1) Iemand nog een link naar een download met een zip file met diverse wallpapers (1080P) voor xbmc wallpapers voor gebruik bij de skins?
[knip]
Testing, one, two ...
Zo instellen dat ie automatisch cleant bij een update. Elke keer dat je update knikkert ie dan ook de verwijderde films uit de library.Workaholic schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 13:30:
Nu weet ik dat de library functionaliteit (middels scrapers) dit allemaal voor ons kan doen, maar het probleem is dat we vanuit windows zeer regelmatig de "finished directory" leeggooien. Deze directory is dus erg gevoelig voor wijzigingen. Lijkt me dat de library functionaliteit dan niet echt handig is? Zoek dus meer een tussenoplossing. Iemand een idee/suggestie?
~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~
Nooit gevonden dat dit automatisch kon, dat schoonmaken dan. Waar is deze instelling te vinden?Acolyte57 schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 13:48:
[...]
Zo instellen dat ie automatisch cleant bij een update. Elke keer dat je update knikkert ie dan ook de verwijderde films uit de library.
Testing, one, two ...
[ Voor 14% gewijzigd door lowfi op 18-05-2012 13:59 ]
Denk niet dat die ooit gemaakt is; iedereen gaat uit van library gebruik voor functionaliteit. Verkijk je ook niet teveel op de library als alleen een archief functie, juist voor het door jou beoogde gebruik is het ook fijn (ik werkte ook eerst zo, tot ik ontdekte hoe fijn library is). Ik kan als er vrienden op bezoek komen en we een film moeten kiezen juist dankzij de library snel bv selecteren op genre, ordenen op IMDB cijfer, de recently added movies laten zien, plots en trailers vertonen, etc.Workaholic schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 14:06:
Dank voor de feedback. Is er echter geen plugin of skin bekend die aan de hand van een titel gewoon een lookup doet bij imdb of moviemeter? Zou voor ons meer dan voldoende zijn.
Die kende ik idd al maar i.v.m. mogelijke share connect problemen blijf ik het dan toch maar handmatig doen al heb ik nooit begrepen waarom hij dit niet tijdens (of na) het updaten uitvoert. Ik mag niet vloeken in de kerk maar onder MediaPortal >MovingPictures (nu moet ik zeker mijn mond gaan spoelen?) is dit wel prima geregeld zonder dat mijn centrale database naar zijn grootje gaat.lowfi schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 13:57:
In de advancedsettings.xml. Zelf even toevoegen. Zie xbmc wiki.
Nadeel is als bv een netwerk share niet beschikbaar is de hele library dus ook leeg gegooid wordt.
Ik heb zelf clean & update library aan twee knoppen op de afstandsbediening gemapped.
[ Voor 0% gewijzigd door hardware-lover op 18-05-2012 17:15 . Reden: typo ]
Testing, one, two ...
Ik zal er nog eens een poging mee wagen, thanks._Mitchie_ schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 18:49:
Ik heb het gedaan met MP3tag daar kun je ook album art toevoegen
Ik heb nog jaren VMWare op m'n Mac gedraaid alleen maar om Tag & Rename te kunnen gebruiken. Dat prog is wat mij betreft heilig.Fire69 schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 19:56:
Ik gebruik al jaren Tag&Rename, werkt perfect.
Anoniem: 36409
hardware-lover schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 14:34:
[...]
Die kende ik idd al maar i.v.m. mogelijke share connect problemen blijf ik het dan toch maar handmatig doen al heb ik nooit begrepen waarom hij dit niet tijdens (of na) het updaten uitvoert. Ik mag niet vloeken in de kerk maar onder MediaPortal >MovingPictures (nu moet ik zeker mijn mond gaan spoelen?) is dit wel prima geregeld zonder dat mijn centrale database naar zijn grootje gaat.
[ Voor 27% gewijzigd door seninha op 19-05-2012 10:07 ]
http://wiki.xbmc.org/inde...t_video_and_audio_streamsseninha schreef op zaterdag 19 mei 2012 @ 09:31:
Even een vraag omtrend online streams.
Dit weekend wordt er op de Nordschleife in Duitsland de ADAC 24hr rennen gehouden.
Nou heb ik een paar sites gevonden die een stream gaan leveren.Nou zou ik deze streams gewoon op mijn TV willen zien ipv de hele tijd achter de PC te moeten zitten.
Vraag is dus: hoe kan ik er voor zorgen dat ik beide streams aan kan spreken via XBMC?
Het gaat om volgende sites
http://www.sportauto.de/l....html?bcpid=1011710104001
http://tv.sport1.de/player/player.php?id=s317456
http://www.vln.de/tv/
http://www.24h-rennen.de/Live.94.0.html?&L=1
en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet
Misschien heb je hier ook iets aanseninha schreef op zaterdag 19 mei 2012 @ 09:31:
Dit weekend wordt er op de Nordschleife in Duitsland de ADAC 24hr rennen gehouden.
Nou heb ik een paar sites gevonden die een stream gaan leveren.Nou zou ik deze streams gewoon op mijn TV willen zien ipv de hele tijd achter de PC te moeten zitten.
Vraag is dus: hoe kan ik er voor zorgen dat ik beide streams aan kan spreken via XBMC?
Het gaat om volgende sites
http://www.sportauto.de/l....html?bcpid=1011710104001
http://tv.sport1.de/player/player.php?id=s317456
Ik gaat er ook eens mee spelen, kan daar ook wel lekker voor gaan zitten voor de 24h rennenseninha schreef op zaterdag 19 mei 2012 @ 10:54:
Ja, dat laatste zag ik net ook.Toen ben ik gaan zoeken naar een how to op Youtube en kwam deze filmpje tegen:
[video]
Daar kan ik de add-on halen en ook een XML file.Deze heb ik nu geopend en heb nu de stream van volgende pagina toe gevoegd:
Info heb ik uit de pagina source gehaald en dit is wat ik nu in mijn XML file heb gebruik:
<item>
<title>Livestream VLN Nürburgring 2012</title>
<link>rtmp://fms.edge.newmedia.nacamar.net/livecast/wigelive</link>
<thumbnail>https://secureassets.clickmotive.com/Customers/B/BoardwalkLamborghini/customerImage/ADAC_24h.jpg</thumbail>
</item>
Ben nu op mn werk dus kan het niet testen, hopelijk werkt het wel.
Probeer nu een andere stream ook even er tussen te zetten maar heb nog niet op de source gevonden welke adres ze gebruiken.
Gaat om deze site:
Gefeliciteerd met je zoonseninha schreef op zaterdag 19 mei 2012 @ 11:05:
Verleden jaar was ik er bij, en sinds dien ben ik helemaal aan verkikkerd.
Het is dat mijn zoon jarig is, anders had mijn tentje er nu weer gestaan.
Daarom zoek ik naar een optie om het dit jaar toch te kunnen volgen.Als het werkt wordt het vandaag een latertje
Kan geen VNK stream vinden ?seninha schreef op zaterdag 19 mei 2012 @ 11:31:
Bedankt.
Klopt dat een ervan geen toestemming geeft, zag dat die alleen in Duitsland bekeken kan worden.
Hier heb je meer info over beschikbare streams:
http://www.gtplanet.net/forum/showthread.php?t=252936
VNK stream begint over 15 minuten dus als je die kan testen
Die doet dus nog niks maar heb even deze geprobeerd
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
| 12:10:44 T:2908 NOTICE: DVDPlayer: Opening: rtmp://fms.edge.newmedia.nacamar.net/livecast 12:10:44 T:2908 WARNING: CDVDMessageQueue(player)::Put MSGQ_NOT_INITIALIZED 12:10:44 T:4836 NOTICE: Creating InputStream 12:10:45 T:4836 ERROR: Closing connection: NetStream.Play.Failed 12:10:45 T:4836 ERROR: CDVDPlayer::OpenInputStream - error opening [rtmp://fms.edge.newmedia.nacamar.net/livecast] 12:10:45 T:4836 NOTICE: CDVDPlayer::OnExit() 12:10:45 T:4836 NOTICE: CDVDPlayer::OnExit() deleting input stream 12:10:45 T:2908 ERROR: Playlist Player: skipping unplayable item: 0, path [rtmp://fms.edge.newmedia.nacamar.net/livecast] 12:10:45 T:2908 NOTICE: CDVDPlayer::CloseFile() 12:10:45 T:2908 WARNING: CDVDMessageQueue(player)::Put MSGQ_NOT_INITIALIZED 12:10:45 T:2908 NOTICE: DVDPlayer: waiting for threads to exit 12:10:45 T:2908 NOTICE: DVDPlayer: finished waiting |
Als ik het goed begrijp is de stream url niet helemaal compleet, URL Snooper laat echter niet meer zien. Eens zien of er een andere sniffer is.seninha schreef op zaterdag 19 mei 2012 @ 12:17:
Ik zie dat alle sites de zelfde stream gebruiken, alleen ik heb steeds een andere einde
rtmp://fms.edge.newmedia.nacamar.net/livecast/wigelive
of
rtmp://fms.edge.newmedia.nacamar.net/wigevod
Maar misschien krijg je een foutmelding omdat de sites werken met flashplayer (geen idee, zeg maar wat)
We zullen even moeten wachten denk, geen enkele stream is actief. Doet ik snel rond supermarkt.
[ Voor 20% gewijzigd door schumi2004 op 19-05-2012 15:20 ]
Hmm, nee dank je. Na de 24u uitgereden te hebben in GT5 kan ik het circuit niet meer zien, al kan ik hem dromen ;-)seninha schreef op zaterdag 19 mei 2012 @ 09:31:
Die rtmp url die ik te zien kreeg en hier ergens boven staat is niet compleet, er moet nog iets bij.seninha schreef op zaterdag 19 mei 2012 @ 16:18:
Ik probeer de Live Stream add on maar die geeft steeds een script fout.
Wel krijg ik de XML file te zien,maar niet de zenders.
Als ik er op klik dan krijg ik dus een scrip fout
[ Voor 25% gewijzigd door schumi2004 op 20-05-2012 00:24 ]
[ Voor 67% gewijzigd door Borromini op 20-05-2012 02:25 ]
Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje
Blu-ray zou toch gewoon vloeiend moeten werken? Alle andere HD bestanden doen het overigens prima tot nu toe onder open elec met mijn asrock.Spotnet title:
Eagles - Farewell I Tour (Live from Melbourne) HD-DVD transfer naar: Blu-Ray
[ Voor 10% gewijzigd door Workaholic op 20-05-2012 13:05 ]
Dan heb je hem waarschijnlijk op speelfilms gezet? Bij mij staat concerrs nu namelijk als muziekvideosFire69 schreef op zondag 20 mei 2012 @ 18:36:
Ik gebruik gewoon TMDB, en die vond Adele zonder problemen
Ik ben op het XBMC Community Forum alle skins die daar een eigen forum hebben langsgelopen. Overal naar de screenshots gekeken en dit kwam het meest in de buurt. Vervolgens geïnstalleerd en bleek perfect te voldoen.Workaholic schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 13:13:
Ahh ik dacht vanuit xbmcIk ben nog opzoek naar een top10 van xbmc skins oid, maakt het zoeken naar andere skins makkelijker. Hoe kom je bij refocus?
Gewoon openelec installeren, ik had ook wat problemen met xbuntu.SubenBanDemu schreef op zondag 20 mei 2012 @ 18:45:
Ik ben nu al de hele dag bezig met het proberen om XBMCbuntu op mijn htpc te installeren, maar ik krijg steeds weer nadat ik het heb geïnstalleerd en probeer te booten "read error" te zien. Hier onder de specs van mijn htpc:
- Asrock E350M1
- corsair value select 4gb (2x2) ddr3 1333 mhz
- ocz vertex+ sataII 30gb ssd
Google heeft mij geen oplossing kunnen bieden, dus ik ben nu op het punt waar ik de hulptroepen van GoT inschakel. Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen aangezien ik zelf geen raad meer weet.
[ Voor 23% gewijzigd door G.Scholtens op 21-05-2012 12:20 ]
Had er nog niet eerder tijd voor gehad maar inmiddels heb ik bovenstaande uitvoering getest met diverse XBMC versies, Openelec, XBMC onder Windows (7), en daarbij gebruik makend van diverse versie-nummers op verschillende systemen (ION 330, AMD E-350, Intel i860 met nVidia GTX560. Ik heb geen enkele XBMC versie gevonden die deze video probleemloos af kan spelen. Mogelijk heb ik nog niet de juiste gehad maar bij alle (Eden Final en allerlei test) versies die ik heb geprobeerd gaat het niet goed. Soms alleen maar audio, soms video en audio maar dan is het een blokken festijn, soms te snel of vertraagd, van alles eigenlijk. Andere Blu-Ray's die ik getest heb gaan prima (o.a. Adele Live At The Royal Albert Hall). Met MPC-HC gaat het goed, en onder MediaPortal (1.2.3.) met een ION 330 systeempje gaat het ook goed, daarom houd ik het op een codec issue onder XBMC.Workaholic schreef op zondag 20 mei 2012 @ 13:04:
Ik heb de laatste openelec build staan op mijn asrock ion 330 HT met 2gb mem maar krijg onderstaande blu-ray niet vloeiend aan het spelen.
[Eagles - Farewell I Tour]
Blu-ray zou toch gewoon vloeiend moeten werken? Alle andere HD bestanden doen het overigens prima tot nu toe onder open elec met mijn asrock.
Kan iemand dit testen op zijn of haar xbmc? Thanks!
Testing, one, two ...
[ Voor 10% gewijzigd door Acolyte57 op 21-05-2012 14:23 ]
ik zal 'm vanavond proberen, heb zelf ook een Asrock ion330HT icm Arch Linux en XBMC.Workaholic schreef op zondag 20 mei 2012 @ 13:04:
Ik heb de laatste openelec build staan op mijn asrock ion 330 HT met 2gb mem maar krijg onderstaande blu-ray niet vloeiend aan het spelen.
[...]
Blu-ray zou toch gewoon vloeiend moeten werken? Alle andere HD bestanden doen het overigens prima tot nu toe onder open elec met mijn asrock.
Kan iemand dit testen op zijn of haar xbmc? Thanks!
Dat is goed om te horen.. dan ligt het niet aan mijn systeem maar aan het filmpje/codec/xbmc.hardware-lover schreef op maandag 21 mei 2012 @ 14:00:
[...]
Had er nog niet eerder tijd voor gehad maar inmiddels heb ik bovenstaande uitvoering getest met diverse XBMC versies, Openelec, XBMC onder Windows (7), en daarbij gebruik makend van diverse versie-nummers op verschillende systemen (ION 330, AMD E-350, Intel i860 met nVidia GTX560. Ik heb geen enkele XBMC versie gevonden die deze video probleemloos af kan spelen. Mogelijk heb ik nog niet de juiste gehad maar bij alle (Eden Final en allerlei test) versies die ik heb geprobeerd gaat het niet goed. Soms alleen maar audio, soms video en audio maar dan is het een blokken festijn, soms te snel of vertraagd, van alles eigenlijk. Andere Blu-Ray's die ik getest heb gaan prima (o.a. Adele Live At The Royal Albert Hall). Met MPC-HC gaat het goed, en onder MediaPortal (1.2.3.) met een ION 330 systeempje gaat het ook goed, daarom houd ik het op een codec issue onder XBMC.
Steam info uit MPC-HC:
Video: WVC1 1920x1080 29.97fps [Video]
Audio: DTS 48000Hz 6ch 1536kbps [Audio]
Er zit echter ook een HD audio stream in de release.
Top ben benieuwd. Een andere tweaker ging het ook proberen.r3v0ss schreef op maandag 21 mei 2012 @ 14:49:
[...]
ik zal 'm vanavond proberen, heb zelf ook een Asrock ion330HT icm Arch Linux en XBMC.
[ Voor 70% gewijzigd door Workaholic op 21-05-2012 16:50 ]
Ik heb niet direct een antwoord op je vraag maar is er is een bepaalde reden waarom je v2 blijft gebruiken nu er ook een v3 is? http://forum.xbmc.org/forumdisplay.php?fid=142G.Scholtens schreef op maandag 21 mei 2012 @ 16:57:
Hoe kan ik achtergronden wijzigen bij een custome home tab?
Heb nu uitzending gemist in het hoofd menu bij aeon nox 2 gezet, maar nu daar een andere achtergrond bij hebben.
Bij skin options zie ik niet een optie om bij deze een andere achtergrond te doen. Voor movies kan dit echter wel.
Testing, one, two ...
Wacht op de final versie. Deze zal ook een deze dagen uitkomen. Is nog nog de RC versie.hardware-lover schreef op maandag 21 mei 2012 @ 17:07:
[...]
Ik heb niet direct een antwoord op je vraag maar is er is een bepaalde reden waarom je v2 blijft gebruiken nu er ook een v3 is? http://forum.xbmc.org/forumdisplay.php?fid=142
Testing, one, two ...
Dat heb ik geprobeerd, maar werkte niet echtAcolyte57 schreef op zondag 20 mei 2012 @ 20:42:
Andere talen (german, french, italian, etc) waar je last van hebt in de lijst van ignore words zetten.
Waar is die English-only setting? Kan hem niet vindenFire69 schreef op zondag 20 mei 2012 @ 19:40:
Volgens mij is daar geen expliciete setting voor (behalve in de settings voor NZBMatrix, daar kan je English-only aanvinken).
Maar vraag het misschien beter eens in [Ervaringen] CouchPotato, Sickbeard, Headphones e.a. deel 2
[ Voor 9% gewijzigd door teddysleep op 21-05-2012 17:29 ]
Je zit zoals al aangegeven was in het verkeerde topic en er is geen English only setting!teddysleep schreef op maandag 21 mei 2012 @ 17:28:
[...]
Waar is die English-only setting? Kan hem niet vindenook niet via google
edit: kan ik de posts samenvoegen en de laatste verwijderen? Srry kben nieuw op dit forum.
[ Voor 6% gewijzigd door EN-IS op 21-05-2012 21:36 ]
Ik zou de eps gewoon downloaden (waar mogelijk)EN-IS schreef op maandag 21 mei 2012 @ 21:34:
Ik vroeg me het volgende af; vriendin kijkt vaak uitzending gemist via XOT, alleen gebeurt het veel te vaak dat een aflevering (bijvoorbeeld 'hello goodbye') ineens stopt en je vanaf het begin weer moet kijken, ligt dit aan XOT, me XBMC of aan de stream zelf?
Daarnaast is het zo dat wanneer je een stream start (wederom bijvoorbeeld 'hello goodbye') en je springt 10 minuten vooruit, deze dan blijft hangen, ten eerste gaat het niet verder (waar die was gebleven) en springt ook niet.
Dit is vervelend voor haar, moet ze steeds vanaf het begin kijken of even in de tussentijd wat anders doen. Is hier een oplossing voor? Ik dacht dat sowieso vooruit spoelen (voor internet streams) uit den boze!?
Hehe, klopt, moet ook telkens laten zien waar ze dat ook alweer kon vinden (video addons -> XOT). Nou dat is em ook juist, op dat idee kwam ik ook, alleen na het downloaden, was nergens een episode te bekkennen (download popup heb ik gezien), maar geen bestand of wat dan ook, toen maar stream gestart met de hoop dat die de gedownload bestand zou pakken, maar nee...schumi2004 schreef op maandag 21 mei 2012 @ 21:47:
Ik zou de eps gewoon downloaden (waar mogelijk)
Ik ondervond dezelfde problemen zoals jij ze beschrijft, erg vervelend maar ik kan er wel mee leven maar leg dat de vrouw maar eens uit
[ Voor 17% gewijzigd door EN-IS op 21-05-2012 22:11 ]
De mkv die nu draait, Eagles met Farewell 1 Tour, loopt vlekkeloos op 1080p. Scherp beeld, strak geluid, geen hikje, helemaal niks.Workaholic schreef op maandag 21 mei 2012 @ 16:48:
[...]
Dat is goed om te horen.. dan ligt het niet aan mijn systeem maar aan het filmpje/codec/xbmc.
[...]
Top ben benieuwd. Een andere tweaker ging het ook proberen.
Tsja, streams die stoppen, daar kan XOT-Uzg.v3 weinig aan doen. Wellicht even een lagere maximum bitrate instellen. Zoeken in streams is nagenoeg nooit mogelijk (tenzij het RTMP is). Ook dat ligt weer aan XBMC (Libmms beter gezegd).EN-IS schreef op maandag 21 mei 2012 @ 22:07:
[...]
Hehe, klopt, moet ook telkens laten zien waar ze dat ook alweer kon vinden (video addons -> XOT). Nou dat is em ook juist, op dat idee kwam ik ook, alleen na het downloaden, was nergens een episode te bekkennen (download popup heb ik gezien), maar geen bestand of wat dan ook, toen maar stream gestart met de hoop dat die de gedownload bestand zou pakken, maar nee...![]()
![]()
//Heb wel een eigen download plek toegewezen, geen bestand te vinden.
//EDIT
Hmmm, zojuist nog een keer gecheckt, en wat blijkt, het heeft het toch gedownload, 2 dagen terug ook gezocht maar goed. Hoe moet dit werken dan? Want zie dat het bestand geen extensie heeft, en daardoor niet zichtbaar is in XBMC (video bestanden). Bestandsnaam:
do26apr2012,2130-Part_1
Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.
Het ging (en gaat) om de Blu-Ray versie, omgezet van HD-DVD, niet om een mkv. De 26GB versie dusr3v0ss schreef op maandag 21 mei 2012 @ 22:19:
[...]
De mkv die nu draait, Eagles met Farewell 1 Tour, loopt vlekkeloos op 1080p. Scherp beeld, strak geluid, geen hikje, helemaal niks.
[ Voor 3% gewijzigd door hardware-lover op 21-05-2012 23:34 ]
Testing, one, two ...
Ah, ff kijken of ik die ergens kan opsnorren.hardware-lover schreef op maandag 21 mei 2012 @ 23:30:
[...]
Het ging (en gaat) om de Blu-Ray versie, omgezet van HD-DVD, niet om een mkv. De 26GB versie dus
PSN: Melkazar | Steam: Melkaz
Je kan nu al de automatische update functie aanzeten. Bij een reboot update hij dan automatisch als er een nieuwe versie is. Heb ik ook. Krijg je mooi iedere keer automatisch de nieuwste beta binnen en straks ook de final.Melkaz schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 14:17:
Zo ik ben inmiddels ook overgestapt van Windows 7 XBMC-->Xbmcbuntu-->Openelec
Windows 7 stapte ik vanaf vanwege idioot veel crashes vanwege ati drivers, Xbmcbuntu was geweldig en helemaal perfect customized todat ik hem weer terughing in de tv kast..werkte de remote niet meer 100%...
Openelec gisteren installed en vanaf scratch werkte alles perfect! Zelfs 10 bit ondersteuning in beta 4
Als strax 2.0 final uit komt, kan je dan upgraden vanaf beta 4 of moet ik dan weer alles configureren?
Ah nice, ik dacht dat automatic alleen maar stables pakte!Mystic Spirit schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 14:37:
Je kan nu al de automatische update functie aanzeten. Bij een reboot update hij dan automatisch als er een nieuwe versie is. Heb ik ook. Krijg je mooi iedere keer automatisch de nieuwste beta binnen en straks ook de final.
Is dit ook mogelijk voor xbmc onder windows? Wil ook wel dat hij ook de laatste updates / beta's installeerd.Acolyte57 schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 15:26:
[...]
Ah nice, ik dacht dat automatic alleen maar stables pakte!
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq