CJ's Radeon Nieuwsdiscussietopic - Deel 122 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 31 Laatste
Acties:
  • 135.071 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:18
Nou vooruit Catalyst 11.11 is uit....

Highlights of the AMD Catalyst™ 11.11 Windows release includes:

NEW FEATURES
Adobe Flash Player 11 support
· Enables full support of the GPU accelerated Stage 3D API and Stage 3D applications
· Supported on the AMD Radeon HD Series of GPUs, A-Series APU and E-Series APU

RESOLVED ISSUES

Resolved Issues for the Windows 7 Operating System
This section provides information on resolved known issues in this release of the AMD Catalyst™ 11.11 software suite for Windows 7. These include:
· Images and textures are no longer corrupted (Blue) in Rage.
· Bezel compensation now works correctly with Far Cry 2.
· Screen tearing is no longer randomly observed while moving a window on the desktop while in Clone mode or Eyefinity mode.
· A black screen is no longer observed when extending displays.
· Homefront no longer crashes randomly when Crossfire is enabled.
· DC – Universe Online no longer hangs soon after selecting a character and entering the game.

KNOWN ISSUES
Known issues under the Windows 7 operating system
The following section provides a summary of open issues that may be experienced under the Windows 7 operating system in the latest version of AMD Catalyst™. These include:
· Screen tearing may be observed occasionally while playing Portal 2 in DirectX 9 mode.
· Shogun 2 may exhibit screen corruption while playing on low resolution settings in 2x1 Eyefinity mode.
· Choppy playback may be observed playing interlaced DVD content in full screen mode using PowerDVD 11.
· A BSOD error may occur while playing Call of Duty – Black Ops in Multiplayer mode with Crossfire enabled.
· Video corruption may be observed while playing World of Warcraft in windowed mode and AVI file simultaneously.
· Dragon Age 2 may exhibit corruption during in game cinematics when run in DirectX 9 mode.
· Lost Planet 2 my display random corruption and flickering when run in DirectX 9 mode.
· Lost Planet 2 may crash randomly when Crossfire is enabled.
· The following games may experience random flashing textures during gameplay :
o Homefront
o Metro 2033
o Far Cry 2
o Stalker : Call of Pripyat

Known Issues under the Windows Vista Operating System
The following section provides a summary of open issues that may be experienced under the Windows Vista operating system in the latest version of AMD Catalyst™. These include:
· Windows Aero options may be missing after installing the driver.
· A ‘ghost’ cursor may be observed when playing Dragon Age 2 in Crossfire mode.
· The character avatar in Dragon Age 2 may display random flickering.
· HAWX 2 may experience random system reboots when run in Eyefinity mode.
· Civilization V may experience random crashing when run at medium or high in game settings.
· Bulletstorm may experience random flashing during gameplay.
· Dead Space 2 may hang occasionally soon after game launch.

[ Voor 97% gewijzigd door winwiz op 15-11-2011 21:19 ]

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-09 22:01

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Toettoetdaan schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 18:08:

EDIT: Aaaarg, weer nVidia talk in het radeon topic....
Modbreak:Laten we daar dan maar mee stoppen. Nvidia nieuws hoort in ...(drum roll)... het Nvidia Nieuwsdiscussietopic! Houd het dan ook daar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dahakon schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 18:02:
[...]
Met andere woorden, nVidia heeft nog geen Kepler-antwoord op AMD's Southern Islands, die wel binnenkort hun launch zouden moeten zien.
Wat is in jou ogen 'binnenkort'? 2 weken of 2-3 maanden? Ik kan me namelijk niet voorstellen dat AMD voor de kerst hun high-end segment uit zal brengen, of heb ik iets gemist? Of bedoel je de low/mid-end modelen?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 16-11-2011 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redblader
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 07:18
Verwijderd schreef op woensdag 16 november 2011 @ 11:56:
[...]

Wat is in jou ogen 'binnenkort'? 2 weken of 2-3 maanden? Ik kan me namelijk niet voorstellen dat AMD voor de kerst hun high-end segment uit zal brengen, of heb ik iets gemist? Of bedoel je de low/mid-end modelen?
Er is toch al vrij vaak het gerucht naar buiten gekomen dat de High-end van AMD rond de jaarwisseling zal komen (volgens een tabel die laatst langs kwam 7850/7870 in december en de 7950/7970 in januari)

Waarom kan je je dat niet voorstellen?
Het meeste nieuws wijst namelijk toch op rond de jaarwisseling/begin 2012.

[ Voor 9% gewijzigd door Redblader op 16-11-2011 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, en juist dat noem ik dus niet binnenkort... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:41
Redblader schreef op woensdag 16 november 2011 @ 12:18:
Er is toch al vrij vaak het gerucht naar buiten gekomen dat de High-end van AMD rond de jaarwisseling zal komen (volgens een tabel die laatst langs kwam 7850/7870 in december en de 7950/7970 in januari)
Volgens de geruchten zouden de HD78xx kaarten in december uit moeten komen, en de 79xx kaarten in januari. Maar met nog zo'n 6 weken te gaan tot eind december is er nog geen enkele concrete informatie over de verkoop van de HD78xx kaarten. Geen winkels die ze alvast voor pre-order hebben opgenomen. Geen enkele prijs-indicatie ook. Wanneer die kaarten daadwerkelijk nog voor de jaarwisseling in de winkels moeten komen, dan begint de tijd wel te dringen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Niet echt ten eerste is er maar één persoon geweest die kwam met de HD78xx dit jaar, de vraag is dus als het uberhaubt wel waar is en daarnaast weet AMD het tegenwoordig tot een/twee weken voor de launch nog heel veel geheim te houden.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomcatha
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21-05-2022
niet alleen tegenwoordig... eigenlijk al sinds de 3xxx serie....
maar goed dat is ook een verschil in marketing ideeen. nvidia gaat voor de luide manier en amd probeert ineens te verrassen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05-09 11:40

Format-C

Tracing Rays

winwiz schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 21:12:
Nou vooruit Catalyst 11.11 is uit....
Belachelijk dat er nog geen CAP voor Skyrim zijn... Ik begrijp echt niet dat dit bij AMD vaak zo lang moet duren...

[ Voor 13% gewijzigd door Format-C op 16-11-2011 20:39 ]

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toettoetdaan
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23-08 15:00
Format-C schreef op woensdag 16 november 2011 @ 20:36:
[...]

Belachelijk dat er nog geen CAP voor Skyrim zijn... Ik begrijp echt niet dat dit bij AMD vaak zo lang moet duren...
Is dat nodig dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Hoe weet jij dat het lang duurt? Ik weet niet hoe lang/kort ze de game al tot hun beschikking hebben.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-08-2022
Format-C schreef op woensdag 16 november 2011 @ 20:36:
[...]

Gaan we nu weer op de nVidia heeft betere driver-ondersteuning-toer o.i.d. ? Je hebt op dit moment volgens mij niet eens een AMD kaart. Laat staan een Crossfire setup. Anders moet je even je inventaris updaten ;)

[ Voor 17% gewijzigd door madmaxnl op 16-11-2011 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
madmaxnl schreef op woensdag 16 november 2011 @ 22:14:
[...]

Gaan we nu weer op de nVidia heeft betere driver-ondersteuning-toer o.i.d. ? Je hebt op dit moment volgens mij niet eens een AMD kaart. Laat staan een Crossfire setup. Anders moet je even je inventaris updaten ;)
Wie begint er nou weer over nV?
-The_Mask- schreef op woensdag 16 november 2011 @ 21:35:
Hoe weet jij dat het lang duurt? Ik weet niet hoe lang/kort ze de game al tot hun beschikking hebben.
Je weet toch hoe lang geleden de game gereleased is?

[ Voor 27% gewijzigd door Olaf van der Spek op 16-11-2011 23:15 ]

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

madmaxnl schreef op woensdag 16 november 2011 @ 22:14:
[...]

Gaan we nu weer op de nVidia heeft betere driver-ondersteuning-toer o.i.d. ?
Dat zie ik nergens staan in mijn post.
Je hebt op dit moment volgens mij niet eens een AMD kaart. Laat staan een Crossfire setup.
OK. Als jij het zegt.... :)

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

• pino85
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07-09 01:13

pino85

Im just a Bird in the Sky

Goede vraag Format, vraag het me namelijk ook af, dit is toch wel 1 van de echte toppers en daarin zou je verwachten dat men dit direct zeer goed zou ondersteunen op elk vlak, jammer dat je dan direct weer word aangekeken door iemand omdat je hier vragen bij stelt.
Ook mag ik hopen/verwacht ik dat wanneer een game uit komt een AMD of de concurrent deze game toch wel iets eerder zou kunnen bemachtigen dan wanneer hij officieel in de winkels ligt, geen idee of het ook echt zo is? reviewers krijgen games ook eerder op de mat dus waarom een AMD bv niet? Iemand in dit topic die hier meer van af weet?

Zelfs mocht dit nu niet zo zijn had ik ook wel verwacht dat men hier op zou zijn ingesprongen maar dit zal nog wel komen binnen een korte tijd.
Interessant, bedankt voor de link, wat ik mij afvraag is wat de nadelen zijn, de pluspunten zie ik staan maar er zullen ook wel nadelen aan zitten?

Liefhebber van Tweakers

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

pino85 schreef op donderdag 17 november 2011 @ 07:05:
Goede vraag Format, vraag het me namelijk ook af, dit is toch wel 1 van de echte toppers en daarin zou je verwachten dat men dit direct zeer goed zou ondersteunen op elk vlak, jammer dat je dan direct weer word aangekeken door iemand omdat je hier vragen bij stelt.
Ook mag ik hopen/verwacht ik dat wanneer een game uit komt een AMD of de concurrent deze game toch wel iets eerder zou kunnen bemachtigen dan wanneer hij officieel in de winkels ligt, geen idee of het ook echt zo is? reviewers krijgen games ook eerder op de mat dus waarom een AMD bv niet? Iemand in dit topic die hier meer van af weet?
Nou, mijn mening is dat JUIST deze CFX profielen ERG belangrijk zijn om direct bij de release van een game te releasen. Ik vind het dan ook hoogst vreemd dat AMD dit blijkbaar niet vindt.

Waarom: omdat de mensen die CFX hebben enthousiasts zijn, en dus een hoop geld uitgeven aan PC's. Deze mensen spelen de nieuwste games, en als AMD dan traag is met ondersteuning, ergeren deze users zich. Deze mensen hebben geen zin om een week, of 2 weken te wachten op ondersteuning. Deze mensen hebben games gepre-orderd om vanaf dag 1 ermee los te gaan.

Als dit dan niet kan, of minder goed kan door "slechte" driverondersteuning, bestaat de kans dat deze mensen nooit weer een CFX setup nemen.

Kortgezegd, dit kost klanten. Of zou klanten kunnen kosten.

Edit; en om dan tóch nog maar even naar nV te kijken in dit geval (zonder te willen flamen of trollen of whatever) ; die hebben op de releasedag van Skyrim een driver klaar, mét SLi ondersteuning. En dat AMD dat niet heeft is imho niet echt handig van AMD.

[ Voor 10% gewijzigd door Format-C op 17-11-2011 08:17 ]

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

^
Je hebt gewoon gelijk. Alhoewel ik grosso modo erg tevreden ben met CF en AMD laat de ondersteuning van nieuwe blockbusters te wensen over. En hoe AMD dat oplost is in feite niet relevant voor mij. Dat ze het oplossen wel.

Op zich heeft AMD wat mij betreft een hele nette driverpolicy: Elke maand WHQL drivers, en tov vroeger veel meer beta/preview drivers. Ook het CAP idee is best goed.

Maar uiteindelijk moet men imho toch een manier vinden om bij release van een blockbuster goed werkende CF profiles te hebben.

ps:
Daarnaast is het ook irritant dat ik bij in- en uitschakelen van CF de PC moet herstarten.
Alsmede dat ze nog steeds geen optie hebben ingebouwd om bij beide kaarten tegelijk de OC settings aan te passen.

[ Voor 17% gewijzigd door Help!!!! op 17-11-2011 10:21 ]

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

• -The_Mask-
  • Niet online
Format-C schreef op donderdag 17 november 2011 @ 08:01:

Edit; en om dan tóch nog maar even naar nV te kijken in dit geval (zonder te willen flamen of trollen of whatever) ; die hebben op de releasedag van Skyrim een driver klaar, mét SLi ondersteuning. En dat AMD dat niet heeft is imho niet echt handig van AMD.
Nogmaals weet jij hoelang AMD en nVidia de game tot hun beschikking hebben, misschien heeft nVidia de game veel eerder tot hun beschikking dan is dat niet vreemd.

AMD Nieuwsdiscussie

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

-The_Mask- schreef op donderdag 17 november 2011 @ 10:24:
[...]

Nogmaals weet jij hoelang AMD en nVidia de game tot hun beschikking hebben, misschien heeft nVidia de game veel eerder tot hun beschikking dan is dat niet vreemd.
Maar dat is toch niet interessant. AMD zal moeten zorgen dat zij (ook) de game tijdig in handen hebben.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Als partij 1 geld steekt in ontwikkeling en/of het vroegtijdig in handen krijgen van de game, dan laat die partij natuurlijk wel vastleggen dat partij 2 geen toegang krijgt...

edit: Ik begrijp het eigenlijk niet zo goed. De CF ondersteuning is enorm verbeterd de laatste twee jaar. Ik heb werkelijk niets te klagen en nu gaat het om een game met graphics uit 2007, die pas een paar dagen uit is?

[ Voor 38% gewijzigd door Edmin op 17-11-2011 10:29 ]

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Edmin schreef op donderdag 17 november 2011 @ 10:27:
Als partij 1 geld steekt in ontwikkeling en/of het vroegtijdig in handen krijgen van de game, dan laat die partij natuurlijk wel vastleggen dat partij 2 geen toegang krijgt...

edit: Ik begrijp het eigenlijk niet zo goed. De CF ondersteuning is enorm verbeterd de laatste twee jaar. Ik heb werkelijk niets te klagen en nu gaat het om een game met graphics uit 2007, die pas een paar dagen uit is?
Het is niet zo dat ik niet kan bedenken wat voor processen er waarschijnlijk achter zitten. Maar nogmaals het is voor mij niet interessant hoe ze het doen.

Dat jij geen klachten hebt en/of bereid bent te wachten is natuurlijk prima, maar er zijn mensen die daar anders over denken. Ik ben met je eens dat CF stukken beter is geworden maar dat betekent imo niet dat we niet mogen verwachten dat zaken die niet goed zijn, ook aangepakt worden.

Het is in ieder geval zeker iets wat voor mij ook een afweging is bij de aanschaf van een videokaart.

[ Voor 8% gewijzigd door Help!!!! op 17-11-2011 10:45 ]

PC Specs

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Help!!!! schreef op donderdag 17 november 2011 @ 10:26:
[...]

Maar dat is toch niet interessant. AMD zal moeten zorgen dat zij (ook) de game tijdig in handen hebben.
Precies.
Edmin schreef op donderdag 17 november 2011 @ 10:27:
Heeft nV er geld ingestoken dan?
Dit gaat niet alleen bij deze game zo. Hier ben ik zelf al vaker tegenaan gelopen. Crossfire werkt geweldig. Als het werkt. Ik vind gewoon dat AMD moet zorgen dat ze eigenlijk al bij de release van een AAA game een CFX profiel moeten hebben voor de betreffende game.

Edit; ik zou dit als bedrijf niet willen:

http://www.google.nl/#scl...81bc111c&biw=1236&bih=652

Op diverse fora lopen mensen te klagen... En volgens mij is dit redelijk makkelijk te voorkomen?

[ Voor 15% gewijzigd door Format-C op 17-11-2011 10:46 ]

• Toettoetdaan
Format-C schreef op donderdag 17 november 2011 @ 10:44:
Dit gaat niet alleen bij deze game zo. Hier ben ik zelf al vaker tegenaan gelopen. Crossfire werkt geweldig. Als het werkt. Ik vind gewoon dat AMD moet zorgen dat ze eigenlijk al bij de release van een AAA game een CFX profiel moeten hebben voor de betreffende game.
Vind ik ook, maar geef dan wel prioriteit aan de games die het nodig hebben.
BF3 is een game die op de hoogste settings alles vraagt van je kaarten, zou dus fijn zijn als dat meteen ondersteund wordt.

Skyrim, tja... Daar poept elke kaart op die een normaal mens gebruikt voor CF.
Minimum: Direct X 9.0c compliant video card with 512 MB of RAM
Recommended: DirectX 9.0c compatible NVIDIA or AMD ATI video card with 1GB of RAM (Nvidia GeForce GTX 260 or higher (i.e GTX550Ti); ATI Radeon 4890 or higher).

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Als je Skyrim op Ultra met 4x of 8xAA wil spelen red je het niet met een HD6870, 6950, of GTX560Ti. Dan heb je drops naar 40FPS.

Dan moet je al lopen klooien met settings. Dus AA verlagen, schaduwen omlaag... Dus dan zou SLi of CFX wel zin hebben. ;)

En dat ze een bepaalde kaart recommenden, wil niet zeggen dat het dan ook vloeiend loopt op bijvoorbeeld 60FPS.
Recommended system requirements for Battlefield 3
•Processor: Quad-core Intel or AMD CPU
•RAM: 4GB
•Graphics card: DirectX 11 Nvidia or AMD ATI card, Nvidia GeForce GTX 560 or ATI Radeon 6950.
•Graphics card memory: 1 GB
•Sound card: DirectX compatibl sound card
•Hard drive: 15 GB for disc version or 10 GB for digital version
Voor Ultra heb je echt véél meer nodig dan bovenstaande. Je hebt zelfs meer dan 1GB VRAM nodig. Dus dat recommended is leuk, maar niet écht interessant. ;)

[ Voor 59% gewijzigd door Format-C op 17-11-2011 11:15 ]

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Format-C schreef op donderdag 17 november 2011 @ 11:05:
Als je Skyrim op Ultra met 4x of 8xAA wil spelen red je het niet met een HD6870, 6950, of GTX560Ti. Dan heb je drops naar 40FPS.
Nou, zie daar waarom AMD er geen enorme prio van maakt. Je beschrijft een absolute niche van mensen die op elke grafische slak zout leggen. 40FPS bij 8xAA op Ultra is voor iedereen behalve anderhalve kip en een paardekop ruim voldoende. Dat gaat om een zo enorm klein deel van de markt, dat je je af kunt vragen wat het nut ervan is. Daar waar het dan _wel_ nodig is, wordt ook sneller gehandeld. Kijk naar BF3, waar CF support al veel sneller op orde was dan SLi. Ander type game, andere HW vereisten, andere markt, andere prio. Je kunt je resources namelijk maar één keer inzetten.

[ Voor 6% gewijzigd door Edmin op 17-11-2011 11:25 ]

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Edmin schreef op donderdag 17 november 2011 @ 11:24:
[...]

Nou, zie daar waarom AMD er geen enorme prio van maakt. Je beschrijft een absolute niche van mensen die op elke grafische slak zout leggen. 40FPS bij 8xAA op Ultra is voor iedereen behalve anderhalve kip en een paardekop ruim voldoende. Dat gaat om een zo enorm klein deel van de markt, dat je je af kunt vragen wat het nut ervan is. Daar waar het dan _wel_ nodig is, wordt ook sneller gehandeld. Kijk naar BF3, waar CF support al veel sneller op orde was dan SLi. Ander type game, andere HW vereisten, andere markt, andere prio. Je kunt je resources namelijk maar één keer inzetten.
Kuch, crysis 2.

PC Specs

• LongBowNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14-09 20:03
Je ziet ook heel vaak bij een game reclame van één van de makers. Het zou mij niet verbazen dat de GFX maker die vermeld wordt, sneller met ondersteuning komt dan de andere maker.
Bijvoorbeeld BF3, daar staat reclame van AMD bij, dus daarom zijn ze waarschijnlijk sneller met CFX support.

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Natuurlijk is dat zo. NVidia heeft $2 miljoen gestoken om van Crysis2 een TWIMTBP game te maken. Dat Help!!!! het dan aanhaalt als voorbeeld waar AMD het niet sneller dan NV op orde had is schattig, maar die twee miljoen zal ongetwijfeld voor een deel ingezet worden om de concurrent een hak te zetten. Ik heb geen idee hoe de opvolger van GITG tegenwoordig heet, maar dat zal AMD ongetwijfeld ook doen. Als je dan ziet om hoeveel geld het gaat om slechts één titel aan je merk te verbinden, dan kun je je afvragen wat het nut is van een dergelijke investering in een titel als Skyrim, die zoals gezegd voor 99,99% van de users al perfect loopt.

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Edmin schreef op donderdag 17 november 2011 @ 11:53:
Natuurlijk is dat zo. NVidia heeft $2 miljoen gestoken om van Crysis2 een TWIMTBP game te maken. Dat Help!!!! het dan aanhaalt als voorbeeld waar AMD het niet sneller dan NV op orde had is schattig, maar die twee miljoen zal ongetwijfeld voor een deel ingezet worden om de concurrent een hak te zetten. Ik heb geen idee hoe de opvolger van GITG tegenwoordig heet, maar dat zal AMD ongetwijfeld ook doen. Als je dan ziet om hoeveel geld het gaat om slechts één titel aan je merk te verbinden, dan kun je je afvragen wat het nut is van een dergelijke investering in een titel als Skyrim, die zoals gezegd voor 99,99% van de users al perfect loopt.
Jij stelt zelf dat, "waar nodig er wel wordt gehandeld". Dit klopt aantoonbaar niet, waarvan een goed voorbeeld wordt gegeven. Tja, vervolgens sla je de denigrerende richting in. Sterk.

Maar goed het is duidelijk: de mensen die vinden dat CF support nog niet goed genoeg is, zijn een niche market en moeten vooral hun kop houden want het zijn IQ zeikerds die itt jouzelf niet snappen hoet het spel gespeeld wordt.
Verder moeten we ons er maar bij neerleggen want dit is nou eenmaal de realiteit waarmee we maar moeten leven.

Prima mag je vinden, maar er zijn gelukkig nog wel mensen die proberen meer waar voor hun geld te krijgen door op de diverse fora dit aan te kaarten en wellicht ook met hun voeten te stemmen.

PC Specs

• Toettoetdaan

• Toettoetdaan
-The_Mask- schreef op donderdag 17 november 2011 @ 12:28:
Onzin kan je elke dag wel verwachten. :)
Gelukkig ik begon al aan mezelf te twijfelen :)

• Fid3lity
  • Laatst online: 07-06 11:39
Help!!!! schreef op donderdag 17 november 2011 @ 12:18:
[...]

Maar goed het is duidelijk: de mensen die vinden dat CF support nog niet goed genoeg is, zijn een niche market en moeten vooral hun kop houden want het zijn IQ zeikerds die itt jouzelf niet snappen hoet het spel gespeeld wordt.
Subtiel hoor.. :Y

• pino85

pino85

Dat zou wat zijn geweest als dit correcte info was :)
[...]

Jij stelt zelf dat, "waar nodig er wel wordt gehandeld". Dit klopt aantoonbaar niet, waarvan een goed voorbeeld wordt gegeven. Tja, vervolgens sla je de denigrerende richting in. Sterk.

Verder moeten we ons er maar bij neerleggen want dit is nou eenmaal de realiteit waarmee we maar moeten leven.

Prima mag je vinden, maar er zijn gelukkig nog wel mensen die proberen meer waar voor hun geld te krijgen door op de diverse fora dit aan te kaarten en wellicht ook met hun voeten te stemmen.
Ik snap je frustratie wellicht, echter het op deze manier verwoorden vind ik dan wel jammer.
Niche markt of niet het wil inderdaad ook niet zeggen dat je niet je stem moet laten horen, want dat is denk ik juist goed en niets mis mee.. alleen persoonlijk houd ik het wel graag netjes, dit gaat beiden kanten uit natuurlijk.

offtopic:
En over skyrim zelf tja, mijn 5870 @ 950/1375 mhz en mijn 8GB ram/SSD en 2600K @4.5ghz zorgen dat op ultra(1920x1080) het niet fatsoenlijk draait, ik moet vanalles terug schroeven want het is echt te zwaar.. nog zwaarder dan BF3 imo en dat had ik niet verwacht, maar ik heb het idee dat dit ook een probleem kan zijn van de 1GB die ik bezit op mijn videokaart en hij is toch al wat ouder aan het worden.
Ik heb drops naar 15-25 fps of zelfs lager op ultra met schadows en de mikmak aan, dus tijd voor een nieuwe generatie videokaarten.

[ Voor 72% gewijzigd door pino85 op 17-11-2011 15:24 ]

Liefhebber van Tweakers

• pino85

pino85

nvm dubbel post

[ Voor 106% gewijzigd door pino85 op 17-11-2011 14:25 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toettoetdaan
More bits on HD7000/Southern Islands/GCN leak
It looks like AMD (NYSE:AMD) is planning on launching desktop HD7000 GPUs in January, and SemiAccurate just got a few more bits about them. There isn’t much new, January launch for Tahiti XT, followed by Tahiti Pro a month later, then Pitcairn XT in March, Pro in April.

The cards themselves are known as GNC (Graphics Core Next), Southern Islands, or HD7000, depending on who you talk to. All of them are made on TSMC’s 28nm process, and are cousins to the laptop lines we told you about earlier. Pricing is tentatively set for around $500 for the top Tahiti part, $400 for the Pro, $300 for Pitcairn XT, $200 for the Pro, all subject to much change and our minor but patented SPMOODT(TM)(R)(C)(P) (Source Protecting Minor Obfuscation Of Data Technology).

The new tidbit? 384-bit memory bus, that means 3GB cards. Whoopee, you can now bump the AA setting 1x more on your six 30″ 4Mp panels for Eyefinity gaming. It can’t come soon enough. Things are about to get even more silly.S|A
Bron: http://semiaccurate.com/2...northern-islandsgcn-leak/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Als ik die prijzen zo zie (als ze kloppen) lijkt het erop dat we weer naar de prijzen van jaren terug, gaan...

500 euro voor de snelste. 7970?

De snelste single chip kaart kost nu 300. 6970.

[ Voor 6% gewijzigd door Format-C op 18-11-2011 07:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity
GNC? Lekker bezig Charlie..

Prijzen lijken mij overigens wat hoog.. Naar verwachting zou de HD7870 ~ gelijk moeten zijn aan de HD6970 en voor de prijs van eerstgenoemde zou ik alsnog die HD6970 halen.. :?

[ Voor 77% gewijzigd door Fid3lity op 18-11-2011 09:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

[...]

kleinzerigheid is nergens voor nodig. Je haalt nota bene zelf een TWIMTBP game aan (zonder verdere onderbouwing) om je gelijk te halen. Je begrijpt toch zelf ook wel dat het daardoor onmogelijk is voor AMD om op launch date een goed cf profiel te hebben. Mag je het wensen? Sure. Maar om op die basis AMD te bekritiseren is gewoon niet fair.
Rustig aan zeg... Ik leg gewoon uit wat de overwegingen zijn voor een bedrijf om bepaalde zaken wel of niet met prio aan te pakken. Spijtig dat dat niet in jouw straatje valt, maar het is niet anders. Nog niet zo lang geleden zaten we nog .exe bestanden te renamen om resultaat te boeken, dus we komen al van ver. Is het ideaal? Nope. Maar zolang gpu fabrikanten titels aan zich binden met geld, zal dit gewoon niet opgelost worden.
Dan is je enige mogelijkheid om geen dual gpu opstellingen meer te nemen. No big deal, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Format-C schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 07:57:
Als ik die prijzen zo zie (als ze kloppen) lijkt het erop dat we weer naar de prijzen van jaren terug, gaan...

Klopt maar dat zijn als alles correct is advies prijzen he.. daar gaat 9 van 10x nog een stuk vanaf, en als blijkt dat je voor dat bedrag gelijkwaardige/betere prestaties krijgt dan een 6990? die op dit moment gemiddeld ook boven de 500 euro zit.
Geen idee of dat zo zal zijn dat die 7970 gelijkwaardig/sneller zal zijn maar als je het dan in perspectief zet valt het toch wel mee, hoe meer high end je wilt gaan hoe slechter de prijs/prestatie word, dat is nou eenmaal zo niets aan te doen dit is altijd al geweest en ik vind dat dus geen big issue.. wellicht ook omdat ik nooit in die aller hoogste regionen shop, ik ga er altijd iets onder zitten.

Conclusie tot nu toe is we kunnen nog geen enkel oordeel vellen omtrent de prijzen want we weten niet hoe deze zich verhouden tot de prestaties.

[ Voor 22% gewijzigd door pino85 op 18-11-2011 09:47 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

pino85 schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 09:27:
hoe meer high end je wilt gaan hoe slechter de prijs/prestatie word, dat is nou eenmaal zo niets aan te doen dit is altijd al geweest en ik vind dat dus geen big issue
Mja, de 5870 was de snelste single chip kaart van dat moment. Die was 300. De 6970 ook zo'n 300. De 4870 en 4890 waren zo'n 200 tot 230?

Dus het lijkt me sterk dat ze nu ineens de snelste single chip kaart weer 500 maken.

Maar goed. We zien het wel. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Format-C schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 09:55:
Dus het lijkt me sterk dat ze nu ineens de snelste single chip kaart weer 500 maken.
Hangt natuurlijk sterk af van kosten en concurrentie.

Valt me trouwens op dat beschikbaarheid van de 6950 1 gb nog steeds laag is en de prijzen eerder omhoog dan omlaag gaan.

[ Voor 19% gewijzigd door Olaf van der Spek op 18-11-2011 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Format-C schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 09:55:
[...]

Mja, de 5870 was de snelste single chip kaart van dat moment. Die was 300. De 6970 ook zo'n 300. De 4870 en 4890 waren zo'n 200 tot 230?

Maar goed. We zien het wel. :)
Mij maakt dat niet veel uit uit, single chip/ dual chip.
Zo lang de prestaties gewoon er naar zijn en we weten dat nu nog niet kunnen we toch geen hard oordeel vellen.
Ook zal het wellicht te maken hebben dat AMD gewoon een steeds sterkere positie heeft gekregen in de loop der tijd, en dan stijgen de prijzen ook.
Maar we zullen wel zien wat het word inderdaad ! , ik hoop echt voor een grote boost tov de huidige serie.

[ Voor 6% gewijzigd door pino85 op 18-11-2011 13:08 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TetPr87
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 06-09 11:26
Hoi,

Waarschijnlijk simpel vraagje voor de kenner.
Moet ik de oude CAP (11.11 CAP1) verwijderen alvorens de nieuwe CAP (11.11 CAP2) te installeren?
Of mag die er gewoon overheen ?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

TetPr87 schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 20:52:
Hoi,

Waarschijnlijk simpel vraagje voor de kenner.
Moet ik de oude CAP (11.11 CAP1) verwijderen alvorens de nieuwe CAP (11.11 CAP2) te installeren?
Of mag die er gewoon overheen ?

Alvast bedankt.
Mag er gewoon overheen.

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Edmin schreef op donderdag 17 november 2011 @ 11:24:
[...]

In battlefield 3 was er voor dat de game uit kwam al sli suport, sterker nog al tijdens de alpha werkte sli gewoon goed. Bij bf3 is er voor gezorgd dat zowel beide fabriekanten gelijk goed doen, ze hebben er ook beiden aan mee gewerkt.
Format-C schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 07:57:

Ze gaan nvidia achter na. Daar kost de snelste single core chip van nu ook nog zo'n
400 euro en in het begin was dat 500 euro,

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 19-11-2011 08:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dahakon
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-04-2024
Waar komt die 500 euro toch vandaan? In het staatje van Toettoetdaans post staat 295 Britse Pond als richtprijs voor de HD7970. Dat komt overeen met ongeveer 350 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Laatst online: 09:14
Er staat 500 dollar, sommigen zetten dat nog steeds 1 op 1 om naar euro's, ook al is dat vaak niet het geval.
Overigens, als hij sneller wordt dan een 580, dan 'mag' hij ook gewoon 400+ euro gaan kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzx
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10-09 13:50

yzx

mitsumark schreef op zaterdag 19 november 2011 @ 10:19:
Er staat 500 dollar, sommigen zetten dat nog steeds 1 op 1 om naar euro's, ook al is dat vaak niet het geval.
Overigens, als hij sneller wordt dan een 580, dan 'mag' hij ook gewoon 400+ euro gaan kosten.
Maar AMD kennende zal het toch wel rond dezelfde prijs zijn vanwege de price/performance niet? :?
Natuurlijk hoe duurder hoe minder dat is

[ Voor 4% gewijzigd door yzx op 19-11-2011 10:35 ]

Hey, waar is Perry? III Hoezo Mentos verslaving ? III

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Slechte prijs prestatie dus want dat is ook zo met de gtx580

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
Dat zal echt afhangen van de performance, daar durf ik nu nog niks over te zeggen.
Ik meen wel gelezen te hebben dat de 7970 bijna gelijk zou moeten presteren aan de 6990 (en de 7950 een stuk boven de 6970), maar dat was meer gebaseerd op gokwerk dan kennis volgens mij.
http://lenzfire.com/2011/...pected-to-launch-by-2012/

High-end kaarten hebben altijd een (te) hoge prijs, misschien kunnen we dan ook weer beter kijken naar 7870CF ofzo, time will tell.

[ Voor 10% gewijzigd door mitsumark op 19-11-2011 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kijk zelf liever naar de echte high end kaarten want doe er altijd lang mee, wat dat betreft heb ik er wel wat meer geld voor over ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toettoetdaan
dahakon schreef op zaterdag 19 november 2011 @ 09:29:
Waar komt die 500 euro toch vandaan? In het staatje van Toettoetdaans post staat 295 Britse Pond als richtprijs voor de HD7970. Dat komt overeen met ongeveer 350 euro.
Van Semiaccurate: http://semiaccurate.com/2...northern-islandsgcn-leak/
Welke ik prefereer boven kidguru ;)

Maar in het artikel wordt duidelijk vermeld dat de prijzen heel grof zijn afgerond om te voorkomen dat AMD de souche uit de prijzen kan afleiden.

Dus voor hetzelfde geld kan het 550 zijn geweest of juist 450.
Neem voor de gein 450, trek er 5% van de advies prijs af en nog eens 10% om het in euro's te krijgen en je komt op 385 euro voor werelds snelste GPU... (Hecht hier geen waarde aan, is gewoon een illustratie van hoe het uit zou kunnen pakken)

Gelukkig hebben we altijd mensen die alles van de prijsstelling en performance af weten:
Verwijderd schreef op zaterdag 19 november 2011 @ 11:21:
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Werelds snelste gpu is nog niet te zeggen ik denk dat dat bij de 6990 of gtx590 blijft liggen .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZwartR
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10:55
Verwijderd schreef op zaterdag 19 november 2011 @ 12:47:
Werelds snelste gpu is nog niet te zeggen ik denk dat dat bij de 6990 of gtx590 blijft liggen .
Dat zijn kaarten met 2 GPU's.

[ Voor 101% gewijzigd door ZwartR op 19-11-2011 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oké gpu's maar sat is ook nog niet te zeggen kan maar zo een flop zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
Als de 7970 slechter presteert dan de 580 (en dus niet (veel) beter dan de 6970) kan AMD beter stoppen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1 zo'n fout zal niet zo gevaarlijk zijn dat ze dan moeten stoppen lijkt mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bladerash
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 08-09 11:33
Daarom hebben ze nu 2 architecturen voor elk generatie.
GCN is alleen voor de high-end chip om een nieuwe architectuur uit te proberen en de rest krijgt VLIW4 om het safe te spelen in het geval dat GCN toch niet zo goed blijkt te zijn als in theorie.
Ook al faalt GCN, dan hebben ze nog steeds killer chips voor alles onder de 250 euro waar ze het meeste geld mee binnen halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
Verwijderd schreef op zaterdag 19 november 2011 @ 13:24:
1 zo'n fout zal niet zo gevaarlijk zijn dat ze dan moeten stoppen lijkt mij?
Nja, als je nieuwe high-end kaarten uitbrengt die niet beter zijn dan je oude moet je wel achter je oren krabben, die kritiek krijgen ze nu al voor 6970 vs 5870 en daar zit nog 10-20% verschil in...
Weer 10-20% meer brengt ze op 580 niveau, maar dat is niet voldoende om (tijdelijk) de niche markt over te nemen.
De verwachting ligt wel een stuk hoger, ik ga er maar even vanuit dat ze die waar kunnen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dahakon
Punt is, Kitguru geeft prijzen in Britse Ponden, namelijk 295 Pond, wat ongeveer 470 US Dollar is. Daar maakt Format-C dan leuk 500 euro van, maar 295 Pond is slechts zo'n 350 Euro en in de UK hebben ze bovendien een 20% VAT, nog hoger dan we hier hebben.

Met andere woorden, het 1 op 1 omzetten van Dollar naar Euro voor de prijs van de nieuwe kaart is (ook met het ook op de situatie in het verleden) gewoonweg onzinnig en daar dan ook nog eens drukte om gaan maken al helemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bladerash
mitsumark schreef op zaterdag 19 november 2011 @ 13:58:

Nja, als je nieuwe high-end kaarten uitbrengt die niet beter zijn dan je oude moet je wel achter je oren krabben, die kritiek krijgen ze nu al voor 6970 vs 5870 en daar zit nog 10-20% verschil in...
Weer 10-20% meer brengt ze op 580 niveau, maar dat is niet voldoende om (tijdelijk) de niche markt over te nemen.
De verwachting ligt wel een stuk hoger, ik ga er maar even vanuit dat ze die waar kunnen maken.
Die kritiek komt alleen van mensen die geen flauw benul hebben van proces technologie. Tussen de 6970 en 5870 is geen dieshrink uitgevoerd. Op transistor niveau kan je al geen hogere dichtheid halen. Wat ze hebben gedaan is een nieuwe architectuur gemaakt welke in staat is om 10% betere prestaties neer te zetten op hetzelfde die oppervlak. Willen ze 2x zoveel prestaties halen, zou je of op een kleinere proces moeten overgaan of een 2x zo'n grote die maken met 2x zoveel stroomverbruik. De eerste was destijds niet mogelijk en de 2e is geen logische optie aangezien je dan iets krijgt met >600mm^2 en stroomverbruik van meer dan 300w.
Die kleinere proces is nu wel mogelijk met TSMC 28nm.. dus je kunt wel weer prestatieverbetering van ~2x verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 19 november 2011 @ 11:21:
[...]

Van wat ik heb gehoort is die gewoon erg snel.
bladerash schreef op zaterdag 19 november 2011 @ 13:34:
GCN is alleen voor de high-end chip om een nieuwe architectuur uit te proberen en de rest krijgt VLIW4 om het safe te spelen in het geval dat GCN toch niet zo goed blijkt te zijn als in theorie.
Is dat zo?

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomas Hochstenbach
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 11:48

Tomas Hochstenbach

Redacteur componenten
Afbeeldingslocatie: http://www.bouweenpc.nl/wp-content/uploads/2011/11/tabel.png
Zoiets lijkt mij nog wel redelijk. Kloks e.d. is waarschijnlijk bullshit, ik kan me niet voorstellen dat in dit stadium de kloksnelheden van videokaarten die worden gelanceerd in april al vaststaan. XDR2 lijkt me niet heel waarschijnlijk, 3GB GDDR5 voor Tahiti is logischer. Waar zou AMD grote hoeveelheden XDR2 vandaan moeten halen?

Wat ook kan: HD 7790 CV XTX, HD 7770 CV XT, HD 7750 CV Pro en alles eronder Turks/Caicos/Cedar. Daar zou dit op aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bladerash
Ze hebben iig aangegeven met twee architecturen te werken. Zowel GCN als VLIW4.
Bedoeld of niet, feit is wel dat het dit als voordeel gaat opleveren. Zo hebben ze altijd een zekerheidje met VLIW4.
Met de HD6 series waren ze op die manier begonnen. VLIW4 voor HD6900 en de rest krijgt het vertrouwde VLIW5.
Uiteindelijk bleek dat VLIW4 een betere design was dan VLIW5, maar van te voren kunnen ze daar niet 100% op rekenen. Daarom hadden ze met Barts iig een zekerheidje. Anders hadden ze natuurlijk ook een VLIW4 versie van Barts gemaakt welke een 10% besparing zou hebben opgeleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
bladerash schreef op zaterdag 19 november 2011 @ 15:27:
[...]

Ze hebben iig aangegeven met twee architecturen te werken. Zowel GCN als VLIW4.
Dat ontken ik ook niet.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bladerash
Dus je bent het met me eens dat deze aanpak veel minder risicovol is dan wanneer ze alles inzetten op de nieuwe architectuur? :)
Een nieuwe HD2900XT is dan niet zo'n grote ramp als je gehele performance&mainstream lijn sterk staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity
TomasH schreef op zaterdag 19 november 2011 @ 15:15:
[afbeelding]
Zoiets lijkt mij nog wel redelijk. Kloks e.d. is waarschijnlijk bullshit, ik kan me niet voorstellen dat in dit stadium de kloksnelheden van videokaarten die worden gelanceerd in april al vaststaan. XDR2 lijkt me niet heel waarschijnlijk, 3GB GDDR5 voor Tahiti is logischer. Waar zou AMD grote hoeveelheden XDR2 vandaan moeten halen?

Wat ook kan: HD 7790 CV XTX, HD 7770 CV XT, HD 7750 CV Pro en alles eronder Turks/Caicos/Cedar. Daar zou dit op aansluiten.
Vraagje: Waarom zou Tahiti Pro een maand later gelanceerd worden? Is gewoon niet logisch imo.

//zelfde geldt trouwens ook voor Pitcairn Pro :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toettoetdaan
Bron?

Als je het mij vraagt is dat totale onzin en vervuiling van forums om dat verder te verspreiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomas Hochstenbach
  • Laatst online: 11:48

Tomas Hochstenbach

Redacteur componenten
3XPER7 schreef op zaterdag 19 november 2011 @ 16:04:
[...]

Vraagje: Waarom zou Tahiti Pro een maand later gelanceerd worden? Is gewoon niet logisch imo.

//zelfde geldt trouwens ook voor Pitcairn Pro :Y
Dat zei Charlie van S|A.
Toettoetdaan schreef op zaterdag 19 november 2011 @ 16:08:
[...]

Bron?

Als je het mij vraagt is dat totale onzin en vervuiling van forums om dat verder te verspreiden.
Bij elkaar geraapte geruchten van S|A, Neliz, Rage3D en Fuad. Zoals ik al zei is het meeste uit de tabel zooi, maar wel de enige beschikbare data. De eerste twee en de laatste vier lijken me het interessantst. Op dit moment moet je gewoon niet naar gelekte kloks e.d. kijken, daar klopt toch niets van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomcatha
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21-05-2022
ik verwacht een zeer grote performance boost eigenlijk. We hebben een node geskipt. Ze hebben meer kunnen shrinken in % dan met de vorige shrinks. Er is zeker een kans voor dat zowel nvidia en ati ruim dubbel zo snelle kaarten gaan uitbrengen.

maar er is ook nu ruimte gekomen voor 2 verschillende series van chips die redelijk performance verschil hebben. Dus misschien eerst kleinere 28nm chips en later wanneer ze de proces beter onder de knie hebben grotere chips die ook nog redelijk wat sneller zijn dan de eerste. Zoiets als wat je vroeger zag bij de 55nm en eerdere generaties.

[ Voor 41% gewijzigd door tomcatha op 19-11-2011 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
  • Laatst online: 14-09 14:42
Ik zet mijn plan voor WC even in de koelkast, om op de 7970 te wachten (heb binnen twee maanden toch wel 300 euro, maar toch)

Ik heb expres de 6xxx geskiped, want deze was geen schrink en had eigenlijk weinig nieuws (zelfde aantal ROP's enz.).
De 7970 heeft een kleiner procede, meer ROP's enz. (aanneming).
Voor mij gaat m;n trouwe 5870 opgevolgd worden door een 7970. (En dan bewaar ik die 5870 nog even voor een backup pc'tje)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TetPr87
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 06-09 11:26
DCG909 schreef op zaterdag 19 november 2011 @ 23:52:

Ik heb expres de 6xxx geskiped, want deze was geen schrink en had eigenlijk weinig nieuws (zelfde aantal ROP's enz.).
De 7970 heeft een kleiner procede, meer ROP's enz. (aanneming).
Voor mij gaat m;n trouwe 5870 opgevolgd worden door een 7970. (En dan bewaar ik die 5870 nog even voor een backup pc'tje)
Een goed aanpak!
De HD5870 is nog altijd een beest van een kaart! Ik vind het performance verschil tussen deze en een HD6970 dan ook niets bijzonders.

Draai zelf nu 2x HD6850, ik haal er fijne performance mee, maar wil wel graag terug op één videokaart.(i.v.m driver issues soms) Misschien dat een HD7970 een waardig vervanging is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mitsumark schreef op zaterdag 19 november 2011 @ 13:58:
[...]

Dit is wel vrij simpel gedacht hoor... ;) Wat nou als ze meer winst maken met een chip die iets langzamer is, maar tegelijk een heel stuk goedkoper is om te produceren (en te verkopen)? Die keuze heeft AMD de afgelopen drie generaties ook gemaakt. Daarnaast komt de meeste winst waarschijnlijk niet van de 6970 / 7970 maar van producten waarvan er simpelweg veel meer worden verkocht, van de midrange en lager. Tot slot overleven ze een slechte generatie ook wel - dat hebben zowel AMD als nVidia meerdere keren moeten meemaken.

Overigens is de enige kritiek die ik heb meegemaakt van mensen die hoopten op een wonder chip, die op miraculeuze wijze de performace / mm^2 of per Watt met 50% deed toenemen op hetzelfde process... :P En door de teleurstelling konden velen niet inzien dat voor z'n prijs en grootte de HD 6970 het eigenlijk gewoon prima deed.

Ga er maar van uit dat ze bij AMD op winst zijn gericht (en dus wellicht meer heil zien in het verkopen van meer kleinere chips, die het wellicht wat minder snel zijn dan de concurrentie) en dat ze geen tovernaars in dienst hebben. ;) Hoe 28 nm en GCN (die wellicht iets inefficienter gaat zijn dan VLIW4, zeker in de eerste generatie ervan) uitpakken, dat zien we wel bij launch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat las ik ook in reviews dat de 6900 high end kaarten mid end prestaties hebben maar toch als high end verkocht worden schandalig als je het mij vraagt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is high end? Ja, ze presteren minder als GTX 580, maar de prijs is ook een stuk lager en ze zijn goedkoper te produceren. Ik zie het probleem niet. :? Als échte high end promoot AMD de HD 6990...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mee eens maar de hd6950 en 6970 worden ook gepromoot als high end kaarten terwel deze niet high end prestaties leveren voor een nieuwe serie kaarten.

Beter was geweest om deze kaarten als mid en te promoten en de 6990 als high end wat wel die naam mag hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja, dat is dan een questie van marketing... Ik heb zelf weinig gepromoot gezien van AMD en nVidia dus daar weet ik niet zo veel van - ik ga er maar van uit dat tweakers de reviews wel weten te vinden. ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 20-11-2011 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
Ligt er maar net aan hoe je het bekijkt.
Ik had laatst een discussie hier op het forum met iemand die de 6850 en 6870 nog high-end vond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lol dat kan iemand wel vinden maar als amd een gpu die naam geeft is het die naam en niet anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity
Verwijderd schreef op zondag 20 november 2011 @ 11:21:
Dat las ik ook in reviews dat de 6900 high end kaarten mid end prestaties hebben maar toch als high end verkocht worden schandalig als je het mij vraagt
Schandalig? Onzin.. Sowieso stelt de marketing van AMD de HD6950 op als 'Class of its own' en de HD6970 als 'Enthousiast' GPU. De HD6990 staat als de echte 'High-end' opgesteld.

Als je alleen maar gaat kijken naar single-GPU videokaarten vind ik het gewoon eerlijk om de HD6900 op te stellen als 'High-end'.. HD6970 ~ (GTX570 // GTX480), en dat is ook in de prijs terug te zien.. Dat de GTX580 bovenaan staat, tsjah, AMD ontwikkelt geen GPU om op dat punt te staan.

[ Voor 43% gewijzigd door Fid3lity op 20-11-2011 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik mag dat toch schandalig vinden, als ik dat vind is dat geen onzin want dat geldt voor mij zelf hé :*)
De 6970 kan ik eenigzins nog in komen maar de hd6950 8)7

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 20-11-2011 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity
Je mag het best vinden, ik ben het er gewoon niet mee eens ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan er in komen dat de hd6970 een high end kaart is maar dat de 6950 een high end kaart word genoemd is onzin want het levert geen high end prestaties. Als het de bedoeling was om er een high end kaart van te maken dan is dat niet gelukt door AMD. Dat is een fail high end kaart, omdat hij niet de prestaties levert van een high end kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dahakon
Verwijderd schreef op zondag 20 november 2011 @ 13:52:
Ik kan er in komen dat de hd6970 een high end kaart is maar dat de 6950 een high end kaart word genoemd is onzin want het levert geen high end prestaties. Als het de bedoeling was om er een high end kaart van te maken dan is dat niet gelukt door AMD. Dat is een fail high end kaart, omdat hij niet de prestaties levert van een high end kaart.
Vertel eens, wat is "High End" dan? En dan niet met een kaart-model komen, maar met een prestatieniveau, waarbij ook graag uitgelegd waarom dit niveau bepalend is en waarom het niet lager/hoger kan liggen dan dat voor de definitie die jij wilt hanteren.

Vooralsnog vind ik persoonlijk namelijk vooral jouw stellingname FAIL, omdat het een uiterst vage 'die wel, die niet' random pick lijkt te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14-09 20:28

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

waarschijnlijk moet het megabedrag wat voor zijn hij 'high-end' kaart betaald heeft goed zien te praten, veel zinnigs komt er iig geval niet uit...

mss handig om een extra kolom in benchmarks op te nemen, nl. de fps/buck..

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sain onez schreef op zondag 20 november 2011 @ 14:20:
waarschijnlijk moet het megabedrag wat voor zijn hij 'high-end' kaart betaald heeft goed zien te praten, veel zinnigs komt er iig geval niet uit...

Waarom zeg je dingen die ik helemaal niet bedoel of wil zeggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzx

yzx

sain onez schreef op zondag 20 november 2011 @ 14:20:

Die heet price/performance en daar MIKT AMD op, ze mikken op de gamer precies en wat zei nodig hebben kijk maar hoeveel CFX6870 en CFX 6950 opstelling er zijn tov een single GTX580 ;)

Amd gaat voor budget en nvidia gaat voor brute kracht

Edit : tweaker fanboy much? :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14-09 20:28

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

precies wat ik bedoel, en tweaker.,

dat is mijn mening net zo als die van jou, maar om daar meteen een feit van te maken..

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dahakon schreef op zondag 20 november 2011 @ 14:17:
[...]

Vertel eens, wat is "High End" dan? En dan niet met een kaart-model komen, maar met een prestatieniveau, waarbij ook graag uitgelegd waarom dit niveau bepalend is en waarom het niet lager/hoger kan liggen dan dat voor de definitie die jij wilt hanteren.

Vooralsnog vind ik persoonlijk namelijk vooral jouw stellingname FAIL, omdat het een uiterst vage 'die wel, die niet' random pick lijkt te zijn.
High end is dat de kaarten prestaties neer zetten die een eindje boven de prestaties van mid end kaarten en boven de prestaties van de voorige high end kaarten zitten. Dat moet toch wel iedereen weten hier dat dit zo hoort te zijn, mijn stellingsname is dus helemaal niet FAIL.
sain onez schreef op zondag 20 november 2011 @ 14:25:
precies wat ik bedoel, en tweaker.,

dat is mijn mening net zo als die van jou, maar om daar meteen een feit van te maken..
Joun mening over mij klopt dus totaal niet want ik vind de prijs prestatie van de gtx580 barre slecht.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 20-11-2011 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Verwijderd schreef op zondag 20 november 2011 @ 13:33:
Ik mag dat toch schandalig vinden, als ik dat vind is dat geen onzin want dat geldt voor mij zelf hé :*)
De 6970 kan ik eenigzins nog in komen maar de hd6950 8)7
Hoezo is dat geen onzin, ik mag het toch onzin vinden?

Ieder zijn mening maar "het is pas high-end vanaf prestaties X en niet anders" is wat mij betreft gewoon pertinente onzin. Ik als budgetman vindt de HD6870 ook aardig high-end, en die mening zou dan schandalig zijn? Nou zeg. En dat je een HD6870 niet als high-end wil zien, oké, maar het schandalig vinden dat iemand een HD6950 high-end vindt? Jeetje. Het is de op drie na snelste single-GPU-kaart die er bestaat.
Verwijderd schreef op zondag 20 november 2011 @ 14:25:
High end is dat de kaarten prestaties neer zetten die een eindje boven de prestaties van mid end kaarten en boven de prestaties van de voorige high end kaarten zitten. Dat moet toch wel iedereen weten hier dat dit zo hoort te zijn, mijn stellingsname is dus helemaal niet FAIL.
Een GTX580 is dus niet high-end vanwege de HD5970? Nog leuker zeg. :+ "Dat hoort toch iedereen te weten" is natuurlijk ook een drogreden van heb-ik-jou-daar.

[ Voor 26% gewijzigd door bwerg op 20-11-2011 14:28 ]

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bwerg schreef op zondag 20 november 2011 @ 14:26:
[...]

Ieder zijn mening maar "het is pas high-end vanaf prestaties X en niet anders" is wat mij betreft gewoon pertinente onzin. Ik als budgetman vindt de HD6870 ook aardig high-end, en die mening zou dan schandalig zijn? Nou zeg. En dat je een HD6870 niet als high-end wil zien, oké, maar het schandalig vinden dat iemand een HD6950 high-end vindt? Jeetje. Het is de op drie na snelste single-GPU-kaart die er bestaat.
Geef het dan ook geen high end naam als het onder die prestaties zitten.
Is toch heel logisch al zeg ik het zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity
Verwijderd schreef op zondag 20 november 2011 @ 14:25:
[...]

High end is dat de kaarten prestaties neer zetten die een eindje boven de prestaties van mid end kaarten en boven de prestaties van de voorige high end kaarten zitten.
HD6900 > HD5800 en zeker > HD6800.. Your point being :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzx

yzx

3XPER7 schreef op zondag 20 november 2011 @ 14:28:
[...]

5870 -> 6870 -> 58xx hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bwerg schreef op zondag 20 november 2011 @ 14:26:
[...]

[...]

Een GTX580 is dus niet high-end vanwege de HD5970? Nog leuker zeg. :+ "Dat hoort toch iedereen te weten" is natuurlijk ook een drogreden van heb-ik-jou-daar.
Je vergelijkt nu appels met peren, denk een beetje zoals AMD en nvidia denken hoe het zou moeten zijn, dan zijn we snel uitgepraat en ja iedereen weet dat wel maar sommige kleur freaks zien dat niet

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 20-11-2011 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

3XPER7 schreef op zondag 20 november 2011 @ 14:28:
[...]

Ik doel ook alleen op de hd6950 he dat is gewoon een mid end kaart met mid end prestaties met de naam high end :*)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 20-11-2011 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity
yzx schreef op zondag 20 november 2011 @ 14:29:
[...]

5870 -> 6870 -> 58xx hoor ;)
Ik zei volgens mij gewoon HD6900 > HD5800 > HD6800

DUS:

HD6970 > HD5870 > HD6870
HD6950 > HD5850 > HD6850

Of was dat serieus te moeilijk? :+
Verwijderd schreef op zondag 20 november 2011 @ 14:30:
[...]

Ik doel ook alleen op de hd6950 he dat is gewoon een mid end kaart met mid end prestaties met de naam high end :*)
De HD6950 is geen 'Midrange' kaart.

De HD6950 2GB is eerst neergezet als 'Class of its own' omdat AMD ook gewoon niet wist hoe ze die chip nou echt moesten promoten. Later kwam het antwoord van nVidia in de vorm van de GTX560Ti die oorspronkelijk tegenover de HD6800-GPU's werd gezet. Deze kwam echter zo dicht in de buurt van HD6950 prestaties dat AMD ook een HD6950 1GB uitbracht als direct antwoord op de GTX560Ti. Als je het mij vraagt hangen dus zowel de HD6950 als de GTX560Ti er een beetje tussenin en ligt het maar aan je voorkeur welk stempel je die chips geeft.

[ Voor 62% gewijzigd door Fid3lity op 20-11-2011 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzx

yzx

3XPER7 schreef op zondag 20 november 2011 @ 14:34:
[...]

Ik zei volgens mij gewoon HD6900 > HD5800 > HD6800

DUS:

HD6970 > HD5870 > HD6870
HD6950 > HD5850 > HD6850

Of was dat serieus te moeilijk? :+
Oohh zo bedoelde je het 8)7 Je m`excuse ;)

Pagina: 1 ... 7 ... 31 Laatste

Dit topic is gesloten.