Astennu schreef op woensdag 21 december 2011 @ 11:57:
[...]
Is dat zo? Waarom zou je dan voor Ajax of bv PSV zijn? waarom zou je niet voor een bepaald ander merk of team mogen staan? Ik snap dat sommige die vergelijking negens op binden slaan. Maar ik vind het zelf akelig dicht op elkaar zitten.
Je kunt een bedrijf gewoon mooi vinden om hoe het z'n zaken regelt. Hoe het met klanten om gaat en wat voor een producten ze maken voor jou als klant.
En als je het op die manier gaat bekijken is nVidia een veel harder bedrijf wat dingen niet altijd even netjes heeft gedaan. En als het even ten koste van andere kon deden ze dat. Zelf houd ik daar helemaal niet van.
Ze maken wel hele mooie producten. Het is gewoon jammer dat ze de rest van hun zaken zo raar doen.
Door voetbalclubs haal je wel even een stuk psychosociale waardes uit de trucendoos. Voetbalclubs gaat veel meer over jezelf en waarmee je geassocieerd wilt worden. Bepaalde merken van videokaarten of cpu's koop je meer vanwege de service, reputatie, enz enz en mindere mate vanwege de psychosociale waarde die aan het product hangt (met uitzondering van Apple dan).
Vwb nvidia als die geruchten waar zijn vind ik dat AMD beter gewoon sportief zijn revanche mag halen en dmv een goed product nvidia weg kan concurreren. Dit soort dingen moeten niet worden geaccepteerd door de klanten. Alleen wat stellen tweakers nog voor? De huis tuin en keukengebruikers zijn een vele malen grotere groep die niet naar een merkje kijkt wat er in de doos zit maar wat er op de doos staat. Dell, HP, Apple enz enz.
Maar back ontopic;
Ziet er goed uit! Ik gok niet dat de kaart zo duur wordt.
Maargoed, als we naar de vorige serie kaarten kijken, de 6970 en de 6950 dan zie ik dat er amper een afroomstrategie is toegepast. Alleen in de eerste (?) maand na de launch is er een behoorlijke prijsdaling geweest:
pricewatch: Asus EAH6950 DCII/2DI4S/2GD5
pricewatch: Club3D Radeon HD 6950 CoolStream Edition
Dus ga er maar vanuit dat hij na 2 maanden niet veel meer goedkoper wordt. In de loop van de tijd is de prijs zelfs iets gestegen. Bij de 6970 zag ik het al helemaal niet voorkomen. Ik heb alleen geen tijd gehad om de vorige series te gaan bekijken.

Misschien dat de prijzen pas omlaag gaan na introductie van de nieuwe serie..