CJ's Radeon Nieuwsdiscussietopic - Deel 122 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 16 ... 31 Laatste
Acties:
  • 135.082 views

Onderwerpen

• madmaxnl
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-08-2022
Denk dat bepaalde personen bij nVidia geen fijne kerst en jaar wisseling gaan hebben. Tenzij ze uit de nog te verschijnen reviews concluderen dat wat zij in huis hebben beter is.

[ Voor 35% gewijzigd door madmaxnl op 15-12-2011 21:51 ]

• Hekking
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 02-02-2020

Hekking

Can of whoopass

Zo als het nu lijkt blijkt maar weer dat er niks boven een proces schrink gaat :P
Tussen de 50 en 70 % verbetering @ launch is niet verkeerd laat staan met een nieuwe architectuur.
Kan niet wachten om volgende week met kerst reviews door te spitten :9~

Facts and perspective don't care about emotion. This was offensive? Hold my beer. When you tear out a mans tongue you not prove him evil, you're telling the world that you fear what he might say

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
De plaatjes hierboven is wel van Tesselation performance hè, is niet zo dat het zonder Tesselation net zo snel is.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Verwijderd

Kijk dat zijn nou leuke slides over de 7990 7970. Het blijft natuurlijk afwachten maar voorlopig ziet het er goed uit. :)
TomasH schreef op donderdag 15 december 2011 @ 14:45:
Op 22 december om zes uur 's ochtends krijgen jullie al heel wat meer info over de HD 7970. HD 7950 blijft onder NDA tot de eerder genoemde datum.
Betekent dat ook dat de NDA voor de pers ook vervroegd is en we dan reviews kunnen verwachten (aangezien de pers volgens Neliz de kaarten al heeft/morgen krijgt)? Of moeten we daarvoor wel tot 9 januari wachten?
TomasH schreef op donderdag 15 december 2011 @ 20:55:
Om het nu maar ff de wereld uit te helpen: dit wordt geen paper launch!
[..]
De datum waarop ze verkrijgbaar worden is eveneens 9 januari 2011. Niet gaan zeuren dat er op 22 december geen verkrijgbaarheid oftewel een paper launch is, dus.
Wat mij betreft is het grootste probleem van een paper launch dat de GPU fabrikant je wijsmaakt dat er een nieuwe kaart te koop zal zijn, en vervolgens op launch day blijkt dat dat niet het geval is. Daarnaast heb je dan ook geen idee wanneer die kaart wel te koop zal zijn. Wat AMD hier doet (zoals ik het begrijp) is op 22 december het ding aankondigen met daarbij de mededeling dat hij vanaf 9 januari te koop is. We worden als consumenten dus niet voor de gek gehouden en weten precies waar we aan toe zijn. Wat mij betreft prima, mogen ze vaker doen. :)

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2011 19:19 . Reden: 7990 typo gefixt, freudiaans foutje? ]

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14:48

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Verwijderd schreef op donderdag 15 december 2011 @ 22:29:
Kijk dat zijn nou leuke slides over de 7990. Het blijft natuurlijk afwachten maar voorlopig ziet het er goed uit. :)

[...]

Betekent dat ook dat de NDA voor de pers ook vervroegd is en we dan reviews kunnen verwachten (aangezien de pers volgens Neliz de kaarten al heeft/morgen krijgt)? Of moeten we daarvoor wel tot 9 januari wachten?

[...]

Wat mij betreft is het grootste probleem van een paper launch dat de GPU fabrikant je wijsmaakt dat er een nieuwe kaart te koop zal zijn, en vervolgens op launch day blijkt dat dat niet het geval is. Daarnaast heb je dan ook geen idee wanneer die kaart wel te koop zal zijn. Wat AMD hier doet (zoals ik het begrijp) is op 22 december het ding aankondigen met daarbij de mededeling dat hij vanaf 9 januari te koop is. We worden als consumenten dus niet voor de gek gehouden en weten precies waar we aan toe zijn. Wat mij betreft prima, mogen ze vaker doen. :)
Als inderdaad blijkt dat ik op 9 januari een bestelling kan doen voor de 7970, en ik heb 'm binnen een week in huis. Dan stuur ik AMD persoonlijk een bos bloemen.

Professioneel Heftruck Syndroom

Verwijderd

TomasH schreef op donderdag 15 december 2011 @ 20:55:
Om het nu maar ff de wereld uit te helpen: dit wordt geen paper launch!

NDA date voor slides e.d. was oorspronkelijk 9 januari 2011. HD 7970 NDA date is nu verschoven naar de 22ste, maar de HD 7950 NDA date is nog gewoon 9 januari 2011. De datum waarop ze verkrijgbaar worden is eveneens 9 januari 2011. Niet gaan zeuren dat er op 22 december geen verkrijgbaarheid oftewel een paper launch is, dus.
Nu moet ik toch wel een beetje lachen hoor... Er wordt altijd moeilijk gedaan over de manier van marketing van Nvidia (ook terecht.... kaarten laten zien die er nog niet zijn e.d.), maar AMD gaat nu dus ook een kaart op 22 december 'introduceren' die pas vanaf 9 jan. leverbaar is. Zal er wel mee te maken hebben dat ze willen claimen dat ze de kaart geintroduceerd hebben in 2011 en niet in 2012, maar voor mij is het (als er geen kaarten beschikbaar zijn in de winkel) niks anders dan een paperlaunch. Mag je het noemen wat je wil (intro, enz.), maar vind het wel apart en eigenlijk jammer. En ja, het zijn maar een paar weken, maar toch, het lijkt er verdacht veel op dat AMD de (Amerikaanse) consument wil beinvloeden m.b.t. kerstinkopen. En is het ook geen paperlaunch wanneer je een kaart op 22 december introduceert en gaat leveren op 20 feb? Waar ligt de grens?

Begrijp me niet verkeerd, ik vind het allemaal volstrekt logisch, maar het is een 'softe' vorm van de zo verfoeide 'Nvidia manier'...

En wellicht zullen velen het hier wel helemaal niet mee eens zijn en dit totaal iets anders vinden, maar zo zie ik het gewoon.

Over de HD7970; Zal een prachtige kaart worden. Los van de prestaties op het scherm ziet het er ook goed uit dat de standaard koeler ook weer beter zal presteren. Wat ik me verder af vroeg is dat er in de slides over een 6th generation 'vapour' chamber gesproken wordt, maar ze zouden toch overstappen naar een zogenaamde 'liquid chamber'?

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2011 23:48 ]

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15:50
Verwijderd schreef op donderdag 15 december 2011 @ 22:29:
Kijk dat zijn nou leuke slides over de 7990. Het blijft natuurlijk afwachten maar voorlopig ziet het er goed uit. :)
7970?
Paprika schreef op woensdag 14 december 2011 @ 20:41:
Verder wil ik weer een vervanging van de leuke anti-nVidia slides zien,
[afbeelding]
(late shipping Fermi)
[afbeelding]
(spreekt voor zich)
Afbeeldingslocatie: http://www.abload.de/img/amdradeonhd7970_pb_4_rnrhk.jpg

En hij is er weer. :P
Verwijderd schreef op donderdag 15 december 2011 @ 23:42:
[...]

Nu moet ik toch wel een beetje lachen hoor... Er wordt altijd moeilijk gedaan over de manier van marketing van Nvidia (ook terecht.... kaarten laten zien die er nog niet zijn e.d.), maar AMD gaat nu dus ook een kaart op 22 december 'introduceren' die pas vanaf 9 jan. levenbaar is. Zal er wel mee te maken hebben dat ze willen claimen dat ze de kaart geintroduceerd hebben in 2011 en niet in 2012, maar voor mij is het (als er geen kaarten beschikbaar zijn in de winkel) niks anders dan een paperlaunch. Mag je het noemen wat je wil (intro, enz.), maar vind het wel apart en eigenlijk jammer. En ja, het zijn maar een paar weken, maar toch, het lijkt er verdacht veel op dat AMD de (Amerikaanse) consument wil beinvloeden m.b.t. kerstinkopen. Begrijp me niet verkeerd, ik vind het allemaal volstrekt logisch, maar het is een 'softe' vorm van de zo verfoeide 'Nvidia manier'...
Het verschil is wel <3 weken t.o.v. >3 maanden.

[ Voor 43% gewijzigd door Paprika op 15-12-2011 23:45 ]

Verwijderd

Paprika schreef op donderdag 15 december 2011 @ 23:44:
[...]
Het verschil is wel <3 weken t.o.v. >3 maanden.
Klopt, ik heb er zelf ook niet zo'n probleem mee, maar de reden van de intro op 22 december is dus gewoon een zoethoudertje. Met 9 jan. was niks mis en al snel zat. Met 'zoethoudertjes' is normaal niemand blij en nu vinden we het opeens geweldig?

• madmaxnl
  • Laatst online: 09-08-2022
Zo nu en dan haalt AMD/ATI, nVidia streken uit. Jammer want ze hoeven zich niet in niveau te verlagen om te 'winnen'.
Hekking schreef op donderdag 15 december 2011 @ 22:00:
Zo als het nu lijkt blijkt maar weer dat er niks boven een proces schrink gaat :P
Tussen de 50 en 70 % verbetering @ launch is niet verkeerd laat staan met een nieuwe architectuur.
Kan niet wachten om volgende week met kerst reviews door te spitten :9~
Weet je ook meteen waarom Intel altijd voor ligt op AMD. Ze liggen altijd een productie procedé voor. Alleen ten tijden van K8 in 2003 t/m 2005 kreeg Intel klappen ondanks dat zij al op 65nm zaten en AMD nog op 90nm zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neliz
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11-02 16:54

neliz

GIGABYTE Man

Verwijderd schreef op donderdag 15 december 2011 @ 23:50:
[...]

Klopt, ik heb er zelf ook niet zo'n probleem mee, maar de reden van de intro op 22 december is dus gewoon een zoethoudertje. Met 9 jan. was niks mis en al snel zat. Met 'zoethoudertjes' is normaal niemand blij en nu vinden we het opeens geweldig?
Als de reviews online zijn op de 22ste betekend dat de pers vrij heeft met kerst en oud&nieuw.. de meesten zouden heel chagarijnig worden als ze ipv vuurwerk af te steken furmark moeten draaien.

nou ja.. bijna dan :p

Miss you CJ....:'( en nee... ik kan niet aan samples komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
madmaxnl schreef op donderdag 15 december 2011 @ 23:57:
Weet je ook meteen waarom Intel altijd voor ligt op AMD. Ze liggen altijd een productie procedé voor. Alleen ten tijden van K8 in 2003 t/m 2005 kreeg Intel klappen ondanks dat zij al op 65nm zaten en AMD nog op 90nm zat.
Is dat zo? Als je 65nm CPUs van Intel en AMD tegen elkaar zet wint Intel volgens mij ook aardig. Voor 45nm geldt hetzelfde.

[ Voor 3% gewijzigd door Olaf van der Spek op 16-12-2011 00:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-08 19:58
neliz schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 00:32:
[...]

Als de reviews online zijn op de 22ste betekend dat de pers vrij heeft met kerst en oud&nieuw.. de meesten zouden heel chagarijnig worden als ze ipv vuurwerk af te steken furmark moeten draaien.

nou ja.. bijna dan :p
I cant wait xD
Heb al geld opzij gezet voor een 7970. Laat de kaartjes maar komen!

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Olaf van der Spek schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 00:44:
[...]

Is dat zo? Als je 65nm CPUs van Intel en AMD tegen elkaar zet wint Intel volgens mij ook aardig. Voor 45nm geldt hetzelfde.
Maar daar zit ook nog eens veel verschil in de productie processen. Dat kan ook veel uitmaken voor de clockspeeds en zo. Buiten het feit of het design goed is of niet. K7 en K8 vs P4 was weer helemaal andersom.

nVidia en AMD maken GPU's op hetzelfde proces. Dus dan is het de architectuur en het ontwerp van de chip wat het verschil zal geven.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Astennu schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 01:07:
Maar daar zit ook nog eens veel verschil in de productie processen. Dat kan ook veel uitmaken voor de clockspeeds en zo.
Dat is zo, maar wat madmaxnl zegt is dus niet waar.
Astennu schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 01:07:
nVidia en AMD maken GPU's op hetzelfde proces. Dus dan is het de architectuur en het ontwerp van de chip wat het verschil zal geven.
En drivers niet te vergeten.

[ Voor 33% gewijzigd door Olaf van der Spek op 16-12-2011 01:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dahakon
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-04-2024
Mag je het noemen wat je wil (intro, enz.), maar vind het wel apart en eigenlijk jammer. En ja, het zijn maar een paar weken, maar toch, het lijkt er verdacht veel op dat AMD de (Amerikaanse) consument wil beinvloeden m.b.t. kerstinkopen. En is het ook geen paperlaunch wanneer je een kaart op 22 december introduceert en gaat leveren op 20 feb? Waar ligt de grens?
Sinds het debacel van de HD4850/70 launch, waar mensen al kaarten in huis hadden voordat de NDA voor reviewers officieel verlopen was en mensen die die kaarten hadden overal maar benches rond strooiden, heeft AMD een iets andere aanpak in gebruik genomen. Deze houdt in dat er een introductie en een feitenlijke launch is, waarbij er gegarandeerd kan worden dat reviewers hun reviews online kunnen hebben, voordat de eindgebruiker de kaarten al in gebruik kan nemen. Dit scheelt een heleboel ontevreden reviewers.

En zolang er maar een paar weken verschil tussen zit en in de reviews duidelijk naar voren komt wanneer de werkelijke launch is, is dat allemaal niet zo heel erg. Het wordt pas vervelend wanneer er van alles beloofd wordt wat eigenlijk gewoon niet nagekomen kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05-09 11:40

Format-C

Tracing Rays

Als de kaartjes over 6 dagen!!!!! :D gereviewed kunnen worden (of de reviews vrijgegeven morgen worden) verwacht ik dat we vandaag of morgen ook wel wat echte performance leaks kunnen verwachten.

Cant wait!

Bring it ON! *O*

Edit; er zit een BIOS switch op voor "unprotected" settings? Zou dit inhouden dat het een enorme stroomslurper is die over de PCI-e spec heengaat als je hem overklokt?

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/nLG9H.jpg

Dan verstookt ie flink! Maar goed. Dan hoeft de kachel niet aan in januari. :D

[ Voor 45% gewijzigd door Format-C op 16-12-2011 06:46 ]

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-09-2024
Format-C schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 05:44:
Als de kaartjes over 6 dagen!!!!! :D gereviewed kunnen worden (of de reviews vrijgegeven morgen worden) verwacht ik dat we vandaag of morgen ook wel wat echte performance leaks kunnen verwachten.

Cant wait!

Bring it ON! *O*

Edit; er zit een BIOS switch op voor "unprotected" settings? Zou dit inhouden dat het een enorme stroomslurper is die over de PCI-e spec heengaat als je hem overklokt?

[afbeelding]

Lijkt me net als nu ;een flashable bios?

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Olaf van der Spek schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 01:46:
[...]

Dat is zo, maar wat madmaxnl zegt is dus niet waar.

[...]

En drivers niet te vergeten.
Ja klopt even niet aan gedacht. Maar die spelen bij CPU's ook een rol. (Microcode)
Format-C schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 05:44:

Cant wait!

Bring it ON! *O*

[afbeelding]

De 6970 heeft die bios switch ook al. Een bios kun je zelf overschrijven de andere niet die is locked. Dit is om er voor te zorgen dat je altijd een backup bios hebt. Bij de 6990 zit er wel een OC bios bij. Dat is ook de bios die overschrijfbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Nu online

OMD

Nou, dat ziet er allemaal erg veel belovend uit. Dan is hier toch de vervanger van mijn HD4890. Ik heb 3 jaar goed kunnen spelen met de 4890, heeft toen een smak geld gekost maar voor mij dubbel en dwars terugverdiend.

de 4890 kan dat in de htpc zodat die ook nog een beetje wat kan :+

Ben erg benieuwd of de reviews gelaunched gaan worden de 22e. kan niet wachten nie.

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Reviews zonder verkoop? Normaal gesproken gaat dit toch altijd samen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.abload.de/img/amdradeonhd7970_pb_4_rnrhk.jpg

Is dit niet fake? Ik vraag het maar even voor er een feit van te maken?

[ Voor 186% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2011 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdcobra
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15-09 17:21
-The_Mask- schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 08:49:
Als je goed hebt opgelet weet je de TDP al. ;)
Ja <300W :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snorro
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16:04
Dat scheen over de 7990 te gaan, voor de 7970 werd daarna 190-200W genoemd, ik weet alleen niet wat daar nou de bron van was en hoe betrouwbaar die dus is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Depep
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 27-07 13:15
[...]

Nu moet ik toch wel een beetje lachen hoor... Er wordt altijd moeilijk gedaan over de manier van marketing van Nvidia (ook terecht.... kaarten laten zien die er nog niet zijn e.d.), maar AMD gaat nu dus ook een kaart op 22 december 'introduceren' die pas vanaf 9 jan. leverbaar is.
Verwijderd schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 10:24:
Reviews zonder verkoop? Normaal gesproken gaat dit toch altijd samen?
Ik vind dit wel heel apart. We krijgen eindelijk een keer performance cijfers een aantal weken voor een release, niet meer speculeren, gewoon duidelijkheid en dan nog zijn er mensen die durven klagen. AMD speelt volledig open kaart, we weten precies wát we krijgen en wanneer. Voor mij geeft dit aan dat AMD erg zeker is over hun product.

Over de verwachte performance gain ten opzichte van de HD6970 ben ik wat minder optimistisch dan de meesten hier. Als in de plaatjes met Tesselation performance verbeteringen vanaf 50% worden opgenomen, dan zal de performance gain zonder Tesselation waarschijnlijk lager liggen. Ik verwacht niet meer dan 30-40%. Niet dat dat heel verkeerd is natuurlijk!

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt MW1F amd kijt hier alles te kunnen en mogen en het is allemaal goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 10:26:
Is dit niet fake? Ik vraag het maar even voor er een feit van te maken?
Ja hoor die is fake, anderen ook allemaal.
Depep schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 11:08:
Als in de plaatjes met Tesselation performance verbeteringen vanaf 50% worden opgenomen, dan zal de performance gain zonder Tesselation waarschijnlijk lager liggen. Ik verwacht niet meer dan 30-40%. Niet dat dat heel verkeerd is natuurlijk!
:)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redblader
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15-09 07:18
Verwijderd schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 11:13:
Doe niet zo zielig..

Er word toch nergens beweerd dat de kaarten echt gelaunched worden op 22 december?
Het is alleen de datum waarop de NDA vervalt waardoor je dus al heel wat reviews kan lezen voordat de kaarten 9 Januari in de winkel liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dahakon
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-04-2024
Ze liggen doorgaans dicht bij elkaar, maar je wilt niet dat er per ongeluk kaarten eerder beschikbaar zijn dan de NDA van de reviewers verloopt. Op deze manier voorkom je dat.

Aangaande performance. TSMC heeft in zijn 28nm specificaties opgenomen dat je een 45% meer prestaties kunt behalen bij gelijke TDP, of gelijke prestaties met 40% minder stroomverbruik. Dit is natuurlijk bij gelijkblijvende architectuur en ten opzichte van 40nm.

Vanuit dat oogpunt, met in gedachte nemende een iets lager TDP van HD7970 dan die van HD6970, zou je een prestatiewinst van 35-40% moeten verwachten. De rest van de winst zal uit de architectuur moeten komen. Het lijkt me echter niet reeel om meer dan 20% winst op dat gebied te verwachten, waarmee prestaties typisch met ~50% max omhoog zou gaan. Dit is overigens mijn persoonlijke speculatie op basis van bekende informatie. Verwachtingspatronen van winsten van 70-80% lijken me gewoonweg onrealistisch, bijzondere gevallen daargelaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Depep schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 11:08:
[...]

[...]

Ik vind dit wel heel apart. We krijgen eindelijk een keer performance cijfers een aantal weken voor een release, niet meer speculeren, gewoon duidelijkheid en dan nog zijn er mensen die durven klagen. AMD speelt volledig open kaart, we weten precies wát we krijgen en wanneer. Voor mij geeft dit aan dat AMD erg zeker is over hun product.

Over de verwachte performance gain ten opzichte van de HD6970 ben ik wat minder optimistisch dan de meesten hier. Als in de plaatjes met Tesselation performance verbeteringen vanaf 50% worden opgenomen, dan zal de performance gain zonder Tesselation waarschijnlijk lager liggen. Ik verwacht niet meer dan 30-40%. Niet dat dat heel verkeerd is natuurlijk!
Dat zouden GTX580 levels zijn. Ik mag hopen dat ze toch echt 2x zo snel zullen zijn als niet meer. nVidia zit ook niet stil en games beginnen het te gebruiken dus het wordt nu belangrijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Verwijderd schreef op donderdag 15 december 2011 @ 23:50:
[...]

Ben het helemaal met je eens. Zijn gewoon nvidia praktijken dit. En het is imho een paperlaunch. Vind het wel jammer dat AMD dit nu ook doet.

Heb uiteraard wel zin in de reviews. :)

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Help!!!! schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 11:46:
[...]

Ben het helemaal met je eens. Zijn gewoon nvidia praktijken dit. En het is imho een paperlaunch. Vind het wel jammer dat AMD dit nu ook doet.

Heb uiteraard wel zin in de reviews. :)
Ja het is jammer. Aan de andere kant is het al weer lang geleden dat we een hardlaunch hebben gehad. Dat is zo met telefoons, tablets, cpus, en GPU's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik snap het van uit AMD zeker. Waarom mensen een GTX580 laten kopen voor kerst, als ze in Januari jouw product die sneller is kunnen kopen. Dus nu al verkopen weg halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Astennu schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 11:48:
[...]

Ja het is jammer. Aan de andere kant is het al weer lang geleden dat we een hardlaunch hebben gehad. Dat is zo met telefoons, tablets, cpus, en GPU's.
Intel CPU's worden toch gewoon gehardlaunched? Maar mijn geheugen laat me beetje in de steek. Op zich is 2.5 a 3 weken verschil soort van acceptabel gezien het argument dat consumenten de kaart eerder zouden kunnen hebben dan de NDA vd reviewers is verlopen.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toettoetdaan
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23-08 15:00
Er zit wel een verschil tussen:
'Dit is ons product en vanaf die datum kun je hem krijgen'
en
'Dit is ons product en je kunt hem nu al krijgen, indien je bij de 500 eerste kopers hoort....'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marce
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 31-07 11:30

Marce

Het is Marc met een C!

Toch vind ik er wel verschil in zitten, even los van of het AMD of nVidia is. Als je een product lanceert als een hardlaunch op een bepaalde datum, en je hebt weken laten dan nog geen kaarten beschikbaar is dat niet netjes.

In dit geval geven ze al van te voren aan dat de kaarten pas 9 jan beschikbaar komen, dus niemand die dan kan zeggen dat ze de boel voor de gek houden. Dit is natuurlijk mits ze de kaarten dan wel voldoende kunnen leveren. Tja, in dit geval zou ik het wel een paperlaunch noemen, maar what's in a name?

EDIT: Wat Toettoetdaan zegt ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Marce op 16-12-2011 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 11:55:
Ik snap het van uit AMD zeker. Waarom mensen een GTX580 laten kopen voor kerst, als ze in Januari jouw product die sneller is kunnen kopen. Dus nu al verkopen weg halen.
De mensen die vaak voor dit soort kaarten kiesen blijven vaak ook bij nvidia. Het zijn echt de nvidia liefhebbers die dure kaarten van nvidia kopen en niet snel zullen overstappen, ook al is er wat snellers, ze weten dat erna altijd weer wat snellers komt.
Marce schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 11:59:
Toch vind ik er wel verschil in zitten, even los van of het AMD of nVidia is. Als je een product lanceert als een hardlaunch op een bepaalde datum, en je hebt weken laten dan nog geen kaarten beschikbaar is dat niet netjes.

In dit geval geven ze al van te voren aan dat de kaarten pas 9 jan beschikbaar komen, dus niemand die dan kan zeggen dat ze de boel voor de gek houden. Dit is natuurlijk mits ze de kaarten dan wel voldoende kunnen leveren. Tja, in dit geval zou ik het wel een paperlaunch noemen, maar what's in a name?

EDIT: Wat Toettoetdaan zegt ;)
Of te wel paperlaunch

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2011 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redblader
Verwijderd schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 12:00:
[...]

De mensen die vaak voor dit soort kaarten kiesen blijven vaak ook bij nvidia. Het zijn echt de nvidia liefhebbers die dure kaarten van nvidia kopen en niet snel zullen overstappen, ook al is er wat snellers, ze weten dat erna altijd weer wat snellers komt.

[...]

Of te wel paperlaunch
Niet zomaar mensen in hokjes plaatsen, er zijn genoeg mensen die gewoon voor het snelste van het moment willen gaan en dus niet per se Nvidia of AMD willen hebben.
Het kan natuurlijk toch ook gewoon zijn dat sommigen die net een upgrade wilden kopen nu even een paar weekjes zullen wachten voor een betere kaart, dat zou naar mijn mening in ieder geval altijd het slimst zijn als het uiteindelijk toch niks blijkt te zijn komen er vast nog wel prijsverlagingen voor de oudere producten.

En ik zal het nog een keer posten:

A release of a product, especially a computer component, in extremely limited quantities, making it very difficult for consumers to get their hands on. The purpose of this is generally for a company to be able to say "we have the fastest chip", before they can actually produce large numbers of them.

Het is ook niet echt een paperlaunch wanneer de fabrikant zelf al aangeeft dat er pas later kaarten in de winkel komen, er is geen sprake van een beperkte voorraad.

[ Voor 6% gewijzigd door Redblader op 16-12-2011 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Redblader schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 11:18:
[...]

Doe niet zo zielig..

Er word toch nergens beweerd dat de kaarten echt gelaunched worden op 22 december?
Het is alleen de datum waarop de NDA vervalt waardoor je dus al heel wat reviews kan lezen voordat de kaarten 9 Januari in de winkel liggen.
Doe even niet zo op de persoon in gaan met doe niet zo zielig want dat is best zielig om zo te brengen en het is gewoon waar dus.

Nee maar het is wel waar dat vaak de grote liefhebbers voor een merk de grote groep zijn die deze kaarten aan schaffen niet iedereen natuurlijk maar het is wel de grotere groep.

[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2011 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Redblader schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 12:07:

Het is ook niet echt een paperlaunch wanneer de fabrikant zelf al aangeeft dat er pas later kaarten in de winkel komen, er is geen sprake van een beperkte voorraad.
Kortom, 9 januari zijn er voldoende 7970's op voorraad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redblader
NeFoRcE schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 12:09:
[...]

Volgens AMD wel in ieder geval :P
Wanneer er ook 9 Januari niks te verkrijgen is mag iedereen het van mij best een paperlaunch noemen maar op dit moment vind ik dat nog zeker niet het geval.
Verwijderd schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 12:09:
Nee maar het is wel waar dat vaak de grote liefhebbers voor een merk de grote groep zijn die deze kaarten aan schaffen niet iedereen natuurlijk maar het is wel de grotere groep.
Mensen die alleen op een merk af gaan in plaats van kijken naar prijs/prestatie en features van een product zijn gewoon stom bezig. :X
Ze zijn er jammer genoeg wel maar ik kan me moeilijk voorstellen dat het grootste deel van de consumenten die op dat moment een kaart willen kopen zo zullen denken, dan ben je praktisch geld aan het weggooien.

[ Voor 47% gewijzigd door Redblader op 16-12-2011 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toettoetdaan
Verwijderd schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 12:09:
Jup, hoeveel weet ik niet, maar er blijven altijd mensen fan en je hebt natuurlijk mensen met het motto: Wat de boer niet kent.... ;)
NeFoRcE schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 12:09:
[...]

Daarvoor moet je neliz heel lief aankijken, maar op een ander forum was hij het niet zo eens met iemand die beweerde dat er voor Rusland maar 500 karten waren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcm360
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

Waarschijnlijk gaat het gewoon ergens ertussenin zitten. Ja, AMD heeft een berg kaarten die direct verkocht kunnen worden de 9e, maar dat zal waarschijnlijk niet voldoende zijn om aan de gehele vraag te voldoen. Dat is gewoon zeer lastig, en alleen op te lossen door de release verder uit te stellen. De kunst is dus om een redelijk compromis tussen leverbaarheid en vroeg releasen te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

dcm360 schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 12:13:
Waarschijnlijk gaat het gewoon ergens ertussenin zitten. Ja, AMD heeft een berg kaarten die direct verkocht kunnen worden de 9e, maar dat zal waarschijnlijk niet voldoende zijn om aan de gehele vraag te voldoen. Dat is gewoon zeer lastig, en alleen op te lossen door de release verder uit te stellen. De kunst is dus om een redelijk compromis tussen leverbaarheid en vroeg releasen te vinden.
In dat geval zit ik in de startblokken om een 7970 te kunnen bemachtigen. Moet ook al totaal 1,5 maand wachten op de 3930K proc van Intel. En geen zin om weer lang te wachten. Ben het kijken tegen een high-end kast zonder dat ie werkt wel een beetje beu! ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toettoetdaan
dcm360 schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 12:13:
Volgens de berichten hebben ze de eerste kaarten al geleverd, dus de 9e heb je dan een voorraad van 3weken, volgens mij is dat best wel veel. (Wild gokkendt: Misschien zelfs meer de de HD5800)
NeFoRcE schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 12:15:
[...]

In dat geval zit ik in de startblokken om een 7970 te kunnen bemachtigen. Moet ook al totaal 1,5 maand wachten op de 3930K proc van Intel. En geen zin om weer lang te wachten. Ben het kijken tegen een high-end kast zonder dat ie werkt wel een beetje beu! ;-)
Nooit fijn zoon duur voetenbankje ;)

[ Voor 22% gewijzigd door Toettoetdaan op 16-12-2011 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Redblader schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 12:10:
[...]

Volgens AMD wel in ieder geval :P
Wanneer er ook 9 Januari niks te verkrijgen is mag iedereen het van mij best een paperlaunch noemen maar op dit moment vind ik dat nog zeker niet het geval.

[...]

Mensen die alleen op een merk af gaan in plaats van kijken naar prijs/prestatie en features van een product zijn gewoon stom bezig. :X
Ze zijn er jammer genoeg wel maar ik kan me moeilijk voorstellen dat het grootste deel van de consumenten die op dat moment een kaart willen kopen zo zullen denken, dan ben je praktisch geld aan het weggooien.
Nee dan ben je geen geld aan het weg gooien die wachten dan weer vaak op een reeks van hun merk, als het merk geen goede kaarten heeft die weer minder presteren tjah dan is het wel weer geld weg gooien. Verder is het helemaal niet raar want sommige mensen willen bepaalde features houden en liever werken met een driver waar zij bekent mee zijn. Dit is niet raar hoor. Zo heb je ook mensen die liever een fiat hebben ipv een opel. Ik zef heb ook liever nvidia dan wacht ik, als dat dom is vraag ik me af waarom?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2011 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redblader
Verwijderd schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 12:20:
[...]

Nee dan ben je geen geld aan het weg gooien die wachten dan weer vaak op een reeks van hun merk, als het merk geen goede kaarten heeft die weer minder presteren tjah dan is het wle wer geld weg gooien. Verder is het helemaal niet raar want sommige mensen willen bepaalde features houden en liever werken met een driver waar zij bekent mee zijn. Dit is niet raar hoor. Zo heb je ook mensen die liever een fiat hebben ipv een opel. Ik zef heb ook liever nvidia dan wacht ik, als dat dom is vraag ik me af waarom?
Ik heb het over mensen die op dat moment een videokaart nodig hebben, dan ga je toch niet nog 4 maanden zonder videokaart zitten omdat een merk je niet aan staat? Of toch maar een videokaart kopen die minder presteert en wel even duur is omdat je dat een mooier merk vind?
Auto vergelijkingen kloppen bijna nooit, voor 90% van de consumenten zal een high-end videokaart alleen gebruikt worden om spellen zo goed mogelijk te draaien en dan draait het dus meer om rauwe performance, niet hoe de kaart er uit ziet van buiten oid. terwijl dat bij auto's wel een belangrijk punt is.

Maar goed ik ontken ook niet dat er mensen zijn die echt op de manier denken zoals jij het nu stelt maar persoonlijk vind ik dat dus niet slim, je laat je dan leiden door onderbuik gevoelens in plaats van feiten en bij computer onderdelen zul je toch een stuk meer aan harde cijfers hebben dan aan een ''gevoel''.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar mensen zoals ik kijken eerst wat bijde bedrijven doen en willen dan diegene met de beste prestaties.
Ik laat mij altijd leiden door de beste prestaties met 1 gpu. Daarom is het ook 1 keer voorgekomen dat ik voor de hd5870 ben gegaan gewoon weg om dat die sneller was dan zijn tegenhanger die ook nog eens later kwam. Nooit spijt van gehad overgens.Uit persoonlijke ervaringen vind ik de drivers van nvidia wel weer beter en dit is best wel belangrijk voor een gamer denk ik.

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2011 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redblader
Verwijderd schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 12:31:
Maar mensen zoals ik kijken eerst wat bijde bedrijven doen en willen dan diegene met de beste prestaties.
Ik laat mij altijd leiden door de beste restaties met 1 gpu. Daarom is het ook 1 keer voorgekomen dat ik voor de hd5870 ben gegaan gewoon weg om dat die sneller was dan zijn tegenhanger die ook nog eens later kwam.
De GTX 480 was uiteindelijk anders wel sneller dan de 5870, maar nogmaals als Nvidia nu 3-4 maanden later gaat komen kan je toch niet vergelijken met de nieuwe serie van Nvidia en zullen mensen die op dat moment in de markt zijn voor een videokaart toch makkelijker voor de 7970/7950 gaan want ik neem wel aan dat die weer sneller dan een GTX 580 zullen zijn en in ieder geval zuiniger.
Verwijderd schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 12:31:
Uit persoonlijke ervaringen vind ik de drivers van nvidia wel weer beter en dit is best wel belangrijk voor een gamer denk ik.
Ik heb zelf nog nooit problemen gehad met drivers, niet bij mijn AMD kaarten en nu ook niet met mijn GTX470.
Tegenwoordig werkt het bij beide merken gewoon goed, alleen Crossfire/SLI wil nog wel is problemen geven.

[ Voor 21% gewijzigd door Redblader op 16-12-2011 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Redblader schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 12:34:
[...]

Doe even niet zo op de persoon in gaan met doe niet zo zielig want dat is best zielig om zo te brengen en het is gewoon waar dus.

De GTX 480 was uiteindelijk anders wel sneller dan de 5870, maar nogmaals als Nvidia nu 3-4 maanden later gaat komen kan je toch niet vergelijken met de nieuwe serie van Nvidia en zullen mensen die op dat moment in de markt zijn voor een videokaart toch makkelijker voor de 7970/7950 gaan want ik neem wel aan dat die weer sneller dan een GTX 580 zullen zijn en in ieder geval zuiniger.
Tuurlijk kun je dan we vergelijken helemaal als je al iets hebt wat nog snel zat is. Dan is vergelijken juist de beste keuze als je wat snellers wil hebben. Als je vanuit het niets komt dan is wachten niet echt waard, of als je nog met een slappe kaart zit te gamen.

Ojah de gtx480 waswel sneller ja maar gf100 he.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2011 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redblader
Verwijderd schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 12:37:
[...]

Tuurlijk kun je dan we vergelijken helemaal als je al iets hebt wat nog snel zat is. Dan is vergelijken juist de beste keuze aslje wat snellers wil hebben.

Ojah de gtx480 waswel sneller ja maar gf100 he.
Je kan toch niet vergelijken tussen de nieuwe series van AMD/Nvidia als één van de twee pas maanden later komt en als je op dat moment een high-end videokaart nodig hebt is de keuze snel gemaakt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jawel dat kan wel en is juist verstandig of je moet graag alleen amd willen. Ik zeg er ook bij als je dan nog wat hebt wat snel zat is voor jou op dat moment. Ik ga echt niet zo maar dom gelijk vanaf mijn gtx580 in eens eens hd7970 kopen terwel ik totaal niet weet wat de nvidia high end kaart te bieden heeft.
Stel ik weet dan dat nvidia niet een goede opvolger heeft en zelfs langamer is dan de 7970 dan kan ik als nog voor een leuke 7970 gaan en dat zal ik dan ook zeker doen, + dat je dan ook nog eens leuke oc kaarten hebt voor het uitkiesen en miss ook weer wat goedkoper. ;) Dubble win voor je zelfs dus ALS de7970 sneller is.

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2011 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redblader
Als je nog niet echt een upgrade nodig hebt was je sowieso al niet in de markt geweest voor een nieuwe videokaart en dan zullen de eerdere reviews van de 7970 toch niks veranderen aan je kerstinkopen. ;)
AMD mikt hiermee waarschijnlijk juist op de mensen die met kerst een nieuwe high-end videokaart hadden willen kopen en hierdoor toch nog even ~3 weken wachten.

[ Voor 28% gewijzigd door Redblader op 16-12-2011 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spNk
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 05-09 08:50
En hoe zou dat zijn wanneer je huidige GPU overlijd op 22 December? Ga je op onboard verder spelen en dan wachten op een GTX680?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

spNk schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 12:50:
En hoe zou dat zijn wanneer je huidige GPU overlijd op 22 December? Ga je op onboard verder spelen en dan wachten op een GTX680?
Nee dan koop ik een hd7970 omdat het niet anders is.Een licht kaartje zit er niet in voor mij want ik wil wel op max kunnen blijven gamen.
Redblader schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 12:50:
Als je nog niet echt een upgrade nodig hebt was je sowieso al niet in de markt geweest voor een nieuwe videokaart en dan zullen de eerdere reviews van de 7970 toch niks veranderen aan je kerstinkopen. ;)
AMD mikt hiermee waarschijnlijk juist op de mensen die met kerst een nieuwe high-end videokaart hadden willen kopen en hierdoor toch nog even ~3 weken wachten.
Tuurlijk wel want ik heb dan waarschijnlijk een betere sterkere kaart waar ik weer een jaar mee kan gaan doen. Ik kan dan een sli setup met hoog verbruik weg gaan doen. Een gtx580 heeft in sommige game als laggy prestaties dus een opvolger is wel op zijn plek.

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2011 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Help!!!! schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 11:55:
[...]

Intel CPU's worden toch gewoon gehardlaunched? Maar mijn geheugen laat me beetje in de steek. Op zich is 2.5 a 3 weken verschil soort van acceptabel gezien het argument dat consumenten de kaart eerder zouden kunnen hebben dan de NDA vd reviewers is verlopen.
Hardlaunch is imo beschikbaarheid in de eerste week en niet dat maar een paar mensen er een kunnen hebben maar dat er echt behoorlijk wat chips beschikbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toettoetdaan
Verwijderd schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 12:43:
Stel ik weet dan dat nvidia niet een goede opvolger heeft en zelfs langamer is dan de 7970 dan kan ik als nog voor een leuke 7970 gaan en dat zal ik dan ook zeker doen, + dat je dan ook nog eens leuke oc kaarten hebt voor het uitkiesen en miss ook weer wat goedkoper. ;) Dubble win voor je zelfs dus.
Zou je in dat geval niet gewoon wachten op de HD8000 vs GK112?
Afbeeldingslocatie: http://ic.tweakimg.net/ext/i/imagelarge/1322301587.jpeg
Deze roadmap wordt door veel mensen voor waar aangenomen
Tenzij de GK104 beter presteert dan een HD7970 komt de echt interessante kaart pas tegen 2013...
Even wild redenerend in het verkeerde topic, als de GK104 een verdubbeling is van de GF104, dan heb je een relatief zuinige GTX580.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marce
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 31-07 11:30

Marce

Het is Marc met een C!

Dit is het enigste wat ik hierzo offtopic ga plaatsen over nVidia op dit moment, maar zijn die codenamen niet totaal onlogisch? :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die klopt indd volgens geruchten ook niet. En ook al zou dat wel het geval zijn dan heb ik nog genoeg wacht ruimte.

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2011 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toettoetdaan
Marce schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 13:02:
Dit is het enigste wat ik hierzo offtopic ga plaatsen over nVidia op dit moment, maar zijn die codenamen niet totaal onlogisch? :O
Origineel zat er een systeem in, maar dan moet je terug naar de G80 benamingen.

En wat is onlogisch? Ik heb mensen hele eilanden groepen zien ontleden om wat zinnigs te maken van de code namen van ATI/AMD. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdcobra
Ik lees nu dingen over een lancering op 22 december, zou dit betekenen dat er dan ook voor consumenten kaarten beschikbaar moeten zijn? Ik heb eigenlijk best zin om er met kerst mee te gaan spelen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Dude, anders lees je het topic? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdcobra
Jejking schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 13:27:
Dude, anders lees je het topic? 8)7
Dude, dat heb ik waarschijnlijk beter gedaan dan jou......... Alleen lees ik nog wel meer dan hier alleen.

Let op:

'Lancering vervroegd naar 22 december'

Nog groter nieuws komt van VR-Zone, want daar lezen we dat AMD haar Radeon HD 7970 vervroegd zal lanceren. In plaats van een officiële lancering op 9 januari tijdens de CES zou de kaart nu al vanaf 22 december verkrijgbaar moeten zijn.

[ Voor 43% gewijzigd door mdcobra op 16-12-2011 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
mdcobra schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 14:02:
[...]

Dude, dat heb ik waarschijnlijk beter gedaan dan jou......... Alleen lees ik nog wel meer dan hier alleen.
Sorry maar ik vrees van niet anders had je het antwoord wel geweten. (beschikbaarheid zou namelijk rond 9 jan zijn) Ik snap dat je het niet leuk vind om zo "aangevallen" te worden. Maar er op deze manier op reageren helpt niet of kan het mogelijk alleen maar laten escaleren.
mdcobra schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 14:02:
[...]

Let op:

'Lancering vervroegd naar 22 december'

Nog groter nieuws komt van VR-Zone, want daar lezen we dat AMD haar Radeon HD 7970 vervroegd zal lanceren. In plaats van een officiële lancering op 9 januari tijdens de CES zou de kaart nu al vanaf 22 december verkrijgbaar moeten zijn.
Die had ik zelf nog niet gezien. Het zou allemaal kunnen. Ik zou het zelf niet erg vinden als het zo zou zijn. Al zegt iets in me dat dit niet gaat gebeuren. Klinkt iets te mooi om waar te zijn.

[ Voor 48% gewijzigd door Astennu op 16-12-2011 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity
  • Laatst online: 07-06 11:39
Tweaker., Redblader, jongens.. Hou gewoon maar weer op met die offtopic discussies en nVidia speculaties of ga die even via DM voeren.. Mijn excuses hoor, maar ik zie dit gewoon weer compleet de verkeerde kant op gaan en ik heb iig geen zin in nog een slotje ;) :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geeft niet maar mensen halen perongeluk nvidia er bij dan krijg je dat. Als dat niet gebeurd dan krijg je ook geen nvidia praat hier. Ik zelf heb dit ook wel eens gedaan en merk dat het niet handig is in een AMD topic. Andersom net zo trouwens.

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2011 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity
Verwijderd schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 11:13:
Verwijderd schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 12:00:
[...]

Jij bent degene die de aanzet hier gaf hoor.. Just to be clear..

Nu dus weer kappen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nope anderen begonnen over nvidia en dan ging ik er op in, lees eens weer even goed terug voor dat je mensen vals gaat beschuldigen.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2011 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Kappen nu, en OT verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K3ke
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15-09 10:12
Ik ben toch echt benieuwd hoeveel de HD7970 gaat kosten.
Een prijs onder de 400 euro zou mooi zijn bij de lancering :) Maar als richtprijs zie ik overal 500 euro staan. Dan kan je net zo goed een HD6990 kopen voor een paar tientjes meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelzadh
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11:12
Ben ook wel benieuwd wat de prijzen van de HD6xxx serie gaan doen... gezien de prijs/prestatie verhoudingen nogal scheef trekken bij introductie :)

PUHZ-SW100YAA & 7440wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzx
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10-09 13:50

yzx

roelzadh schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 14:36:
Ben ook wel benieuwd wat de prijzen van de HD6xxx serie gaan doen... gezien de prijs/prestatie verhoudingen nogal scheef trekken bij introductie :)
Ik denk dat de prijzen van de 6950 naar de 6870 toe gaan en de 6970 naar 6950 gezien de 78xx de 69xx "vervangt " he en ze tussen de 250-300dollar gaan kosten

Hey, waar is Perry? III Hoezo Mentos verslaving ? III

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
Paprika in "CJ's Radeon Nieuwsdiscussietopic - Deel 122"

Daar blijf ik voorlopig nog even bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K3ke
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15-09 10:12
yzx schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 14:37:
[...]

Ik denk dat de prijzen van de 6950 naar de 6870 toe gaan en de 6970 naar 6950 gezien de 78xx de 69xx "vervangt " he en ze tussen de 250-300dollar gaan kosten
Ik denk het niet. En dat komt omdat er nog geen concurrentie is.
De HD6970 kost al ruim 125 euro minder dan de GTX580. AMD zal gek zijn om het nog eens 100 euro goedkoper te maken.
Dus ik verwacht geen prijsdalingen zolang NVIDIA niet met een prijsverlaging komt aanzetten.

[ Voor 9% gewijzigd door K3ke op 16-12-2011 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity
K3ke schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 14:40:
[...]

De HD6970 kost al ruim 100 euro minder dan de GTX580. AMD zal gek zijn om het nog eens 100 euro goedkoper te maken.
Er zit geen 100 euro verschil tussen de HD6870 en de HD6950 of de HD6950 en de HD6970 he, eerder 50. Dit lijkt me een realistischere zet, veel meer klinkt niet reeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelzadh
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11:12
een HD6870 onder de 100 euro klinkt niet slecht :)

PUHZ-SW100YAA & 7440wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Ik verwacht maar weinig prijsdalingen door gebrek aan concurrentie, net zoals de vorige keer dus.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity
-The_Mask- schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 14:52:
Ik verwacht maar weinig prijsdalingen door gebrek aan concurrentie, net zoals de vorige keer dus.
Ze zullen wel iets gaan schuiven lijkt me.. 50 euro misschien niet, of alleen de HD6900 reeks. Dan van de HD6800 reeks een euro of 25. Helemaal niets veranderen, afijn, is natuurlijk mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben benieuwd of AMD nu zijn GPGPU interface net zo toegankelijk heeft gemaakt dan Nv gedaan heeft met CUDA. Wie weet zien we op dat gebied nu meer concurrentie, en meer applicaties verschijnen. Wat ook leuk zou zijn is als AMD zijn video-interface beter openstelt, zodat video-applicaties bijvoorbeeld toegang krijgen tot bv. de de-interlace opties. Dan kan je eindelijk een van TV opgenomen 1080i stream via een frameserver door de GPU laten deinterlacen (en eventueel schalen), en dan met behulp van x264 archiveren in 720p formaat. Dit kan al via CUDA (DGNvtools), maar nog niet op AMD's.

En natuurlijk eindelijk eens High bitdepth video output voor ons consumenten. Kunnen wij ook eens zonder hacks genieten van deep-color of wide-gamut :)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2011 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
K3ke schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 14:40:
[...]

De HD6970 kost al ruim 125 euro minder dan de GTX580. AMD zal gek zijn om het nog eens 100 euro goedkoper te maken.
Dus ik verwacht geen prijsdalingen zolang NVIDIA niet met een prijsverlaging komt aanzetten.
Gezien de grote van de GPU vind ik de 6950 een super nette prijs hebben.
-The_Mask- schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 14:52:
Inderdaad ze konden toen alle kaarten kwijt. Maar dan nog steeds de prijzen waren niet extreem. Misschien in vergelijking met de 4870 X2 die toen heel goedkoop was. Maar op zich viel de prijs van de 5870 dan nog wel mee.

Daarnaast is de HD79xx waarschijnlijk complexer. Er zitten meer geheugen chips op 384bit bus dus complexere PCB. Dat kost ook allemaal geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Depep
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 27-07 13:15
Astennu schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 15:07:
[...]
Gezien de grote van de GPU vind ik de 6950 een super nette prijs hebben.
Ik verwacht ook dat ze de HD69xx zo snel mogelijk EOL laten gaan en vervangen door de HD78xx. Zo'n grote die voor een lage prijs verkopen kost alleen maar geld.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:02
Is er al wat bekend over het stroomverbruik van de mainstream kaarten (75xx, 76xx)?

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 15-09 21:24
Ik hoop wel dat er goede reviews komen :p
Want ik kan nu bijna niet meer stil zitten van de spanning over hoe de 79xx het gaan doen (kan ook aan m'n ADHD liggen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Mja, wat inderdaad, zoals hier al vaker gezegd wordt, belangrijk is, is de prijs.

Ik kocht de HD5870 (Crossfire) voor 340 (of 375? Ik weet het niet meer precies, volgens mij zelfs 375!) per stuk. Dat was de snelste single chip graka op de aardkloof. Die dingen waren slecht verkrijgbaar, en heb er 2 kunnen bemachtigen door de hoofdprijs te betalen @ launch.

De gangbare verkoopprijs was na een tijdje zo'n 325 a 330 euro dacht ik. Ik hoop dat de 7970 dit ook gaat kosten, maar ik vrees dat deze 450 tot 500 gaat kosten, en dat de HD7950 op het niveau van 300 tot 350 komt te zitten. Hier baal ik op zich wel wat van, want langzaam kruipen we/ ze (bij AMD) weer naar erg hoge prijzen. :( Als de geruchten waar zijn he!!

Als je nu bijvoorbeeld 2 HD6950's (gemod naar HD6970 met switch of RBE) neemt, die kosten zo'n 450. En ik weet nagenoeg zeker dat deze kaartjes sneller zijn dan een HD7970. (100% meer performance hebben we nog nooit gezien volgens mij) Dus HD6950 CFX zou dan goedkoper zijn.

Ik hoop dus dat AMD de prijs onder de 450 wegzet, anders wordt het straks moeilijk kiezen... :)

Op zich zou ik liever gewoon een single chip setup houden, maar als het niet anders kán... :>

[ Voor 7% gewijzigd door Format-C op 16-12-2011 16:37 ]

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
Format-C schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 16:34:
Mja, wat inderdaad, zoals hier al vaker gezegd wordt, belangrijk is, is de prijs.

Ik kocht de HD5870 (Crossfire) voor 340 (of 375? ik weet het niet meer precies) per stuk. Dat was de snelste single chip grake op de aardkloof. Die dingen waren slecht verkrijgbaar, en heb er 2 kunnen bemachtigen door de hoofdprijs te betalen.
Bij launch betaalde ik gewoon netjes 300 euro, binnen 24 uur was ie geleverd. :+
De gangbare verkoopprijs was na een tijdje zo'n 325 euro dacht ik. Ik hoop dat de 7970 dit ook gaat kosten, maar ik vrees dat deze 450 tot 500 gaat kosten, en dat de HD7950 op het niveau van 300 tot 350 komt te zitten. Hier baal ik op zich wel wat van, want langzaam kruipen we/ ze (bij AMD) weer naar erg hoge prijzen. :( Als de geruchten waar zijn he!!
Paprika schreef op donderdag 15 december 2011 @ 13:38:

De die-size is veel groter, de componenten op de kaart duurder, de koeling wordt beter (en duurder), nieuwe technieken (zoals Eyefinity 3D), grotere bus, meer geheugen, nieuwe architectuur....
Je zult meer betalen dan voor een kaart die zo klein is als een 4870, niets aan te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdcobra
Afbeeldingslocatie: http://1.bp.blogspot.com/-WieU8waLVCI/Tutcj_809YI/AAAAAAAABkM/6NgXAFpMJqQ/s1600/slajdek.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Paprika schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 16:36:
[...]

Bij launch betaalde ik gewoon netjes 300 euro, binnen 24 uur was ie geleverd. :+
Mja, ik heb al wat zitten zoeken naar bonnetjes... Zou kunnen dat ik ook zoiets betaald heb idd.... Maar goed. Ik weet het echt niet meer...

Ik snap dat door bepaalde dingen een kaart duurder wordt, maar het is wel jammer. De HD5870 was samen met de 8800GTX het beste wat ik ooit gehad heb. (En ik heb er veeeeeeeeeel gehad >:) ) En ik hoop dat dit net zo'n knaller wordt. En de HD5870 was ECHT een koopje vond ik.

[ Voor 5% gewijzigd door Format-C op 16-12-2011 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
Daarvoor heb je bijna 2 7970s. :P Of was het de Ultra die zo mega absurd was?

[ Voor 11% gewijzigd door Paprika op 16-12-2011 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Paprika schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 16:40:
[...]

Daarvoor heb je bijna 2 7970s. :P Of was het de Ultra die zo mega absurd was?
Volgens mij was dat de Ultra idd. (Ook gehad. :P)

Ach. Als het ECHT weer zo'n knaller is betaal ik wel. Who cares. :+

Einde discussie. Hebbe hebbe. 8)

[ Voor 21% gewijzigd door Format-C op 16-12-2011 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Depep schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 15:20:
[...]

Ik verwacht ook dat ze de HD69xx zo snel mogelijk EOL laten gaan en vervangen door de HD78xx. Zo'n grote die voor een lage prijs verkopen kost alleen maar geld.
Als ze voldoende 28nm chips kunnen leveren wel. Daarnaast is het niet bekend of de HD79xx wel veel kleiner is.

Ik kocht de HD5870 (Crossfire) voor 340 (of 375? Ik weet het niet meer precies, volgens mij zelfs 375!) per stuk. Dat was de snelste single chip graka op de aardkloof. Die dingen waren slecht verkrijgbaar, en heb er 2 kunnen bemachtigen door de hoofdprijs te betalen @ launch.

De gangbare verkoopprijs was na een tijdje zo'n 325 a 330 euro dacht ik. Ik hoop dat de 7970 dit ook gaat kosten, maar ik vrees dat deze 450 tot 500 gaat kosten, en dat de HD7950 op het niveau van 300 tot 350 komt te zitten. Hier baal ik op zich wel wat van, want langzaam kruipen we/ ze (bij AMD) weer naar erg hoge prijzen. :( Als de geruchten waar zijn he!!

Als je nu bijvoorbeeld 2 HD6950's (gemod naar HD6970 met switch of RBE) neemt, die kosten zo'n 450. En ik weet nagenoeg zeker dat deze kaartjes sneller zijn dan een HD7970. (100% meer performance hebben we nog nooit gezien volgens mij) Dus HD6950 CFX zou dan goedkoper zijn.

Ik hoop dus dat AMD de prijs onder de 450 wegzet, anders wordt het straks moeilijk kiezen... :)

Op zich zou ik liever gewoon een single chip setup houden, maar als het niet anders kán... :>
De prijs was toen terecht. Snelste Single GPU kaart. DX11, Eyefinity en relatief zuinig tov HD4870 X2. Daarnaast geen concurrent dus wat wil je.
AMD deed het dan nog netjes. Ze hadden er ook 500-600 voor kunnen vragen.
Ik vraag me af hoeveel % van de transistors gebruikt gaan worden voor GPGPU. Ik vrees heel erg veel.

[ Voor 8% gewijzigd door Astennu op 16-12-2011 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07-09 01:13

pino85

Im just a Bird in the Sky

Format-C schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 16:39:
[...]

Mja, ik heb al wat zitten zoeken naar bonnetjes... Zou kunnen dat ik ook zoiets betaald heb idd.... Maar goed. Ik weet het echt niet meer...

Ik snap dat door bepaalde dingen een kaart duurder wordt, maar het is wel jammer. De HD5870 was samen met de 8800GTX het beste wat ik ooit gehad heb. (En ik heb er veeeeeeeeeel gehad >:) ) En ik hoop dat dit net zo'n knaller wordt. En de HD5870 was ECHT een koopje vond ik.
Die 2 kaarten waren inderdaad echt top, zelf kan mijn 5870 nog steeds enorm goed mee met alle games zo wat op de hoogste instellingen en dat na +- 2.5 jaar al begint hij nu toch wel wat trager te worden kwa fps dat merk ik, ik moet wat settings omlaag gaan zetten, dat heb ik iig nog nooit mee gemaakt met de kaarten die ik heb gehad en ik kocht hem voor onder de 300 euro toen der tijd.
Hoop alleen dat de 7950 of eventueel 7970 die in verhouding wellicht minder interessant voor mij gaat zijn kwa prijs/prestatie zo'n grote sprong vooruit is dat het loont om over te stappen maar er komen zo veel berichten nu binnen via allerlei sites dat het nog even afwachten word!
En de prijzen tja ik geef AMD geen ongelijk als ze hogere prijzen vragen zo lang het wel in verhouding staat tot de prestaties heb ik er geen enkel probleem mee en zelfs als dit niet direct is gun ik het AMD alsnog, men kan de inkomsten goed gebruiken en daar naast als je een underdogg bent dan moet je een totaal andere strategie voeren maar op GPU vlak lijkt AMD dat niet meer te zijn.

[ Voor 17% gewijzigd door pino85 op 16-12-2011 16:46 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Astennu schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 16:43:

De prijs was toen terecht. Snelste Single GPU kaart. DX11, Eyefinity en relatief zuinig tov HD4870 X2. Daarnaast geen concurrent dus wat wil je.
AMD deed het dan nog netjes. Ze hadden er ook 500-600 voor kunnen vragen.
Mja, dat bedoel ik juist. De HD5870 was in ALLE opzichten de meest _/-\o_ kaart ever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Format-C schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 16:44:
[...]
Mja, dat bedoel ik juist. De HD5870 was in ALLE opzichten de meest _/-\o_ kaart ever.
Nah dat is in mijn ogen nog steeds de Radeon 9700 Pro :) dat ding blies echt alles omver :D Die heeft toch echt het meeste indruk op me gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

In die tijd gamede ik nog op console(s). Ik begon met gamen op PC met een 6800LE gemod naar 6800GT. unlockte pipelines. Daarvoor had ik een simpele Radeon 9200 ofzo. 8)

Heb daarvoor ook wel PC's gebruikt om wat op te gamen, van mijn ouders en vriendin's ouders destijds, maar dat waren simpele games zoals DOOM enzo. Zat ook wel op de amiga op school. Volgens mij was dat zelf daar nog weer voor... Edit; En op de commodore 64... Met casette bandjes. Whahahaha. Was wel cool. Maar het was niet echt intensief.

Ik had een Nintendo 8 bit, en alle consoles die daarna kwamen... Daardoor werd ik gamer. 1983!!! :P

Mooie tijden. :Y) Jammer dat de tijd zo snel gaat...

[ Voor 84% gewijzigd door Format-C op 16-12-2011 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArgantosNL
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-09 16:54
Format-C schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 16:48:
In die tijd gamede ik nog op console(s). Ik begon met gamen met een 6800LE gemod naar 6800GT. :)
was dat jaar niet zo'n beetje het einde van de hardware mods. En een andere koeling is geen mod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Billie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15-09 14:46
6970 Die size 389 mm2 met 2.64B transistors
7970 Die size +-378 mm2 met 4.3-4.5B transistors

Dat is dus een kleinere Die maar wel 63-71% meer transistors!

Als die goed gebruikt worden dan moet 50% meer performance wel lukken lijkt me :D

Mijn game PC: http://tweakers.net/gallery/125384?inv_id=19781#tab:inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
Waar heb je de 378mm^2 vandaan? Ik heb namelijk nog geen goede leak met de die-size gezien. Alleen wat gemeten lengtes d.m.v. foto's (welke >400 lieten zien).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Billie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15-09 14:46
Hier en daar wordt idd door meten een beetje gespeculeerd over die grote ;)
Fud spreekt zelfs van 365 mm2, speculaties alom maar het lijkt me dat het niet een monsterlijk grote chip wordt.

Mijn game PC: http://tweakers.net/gallery/125384?inv_id=19781#tab:inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
http://www.chiphell.com/thread-329802-1-1.html

Goede vertaling is:
A few numbers:
1. NDA ends on December 22
2. Beats GTX580 by 20% on average, not 3DMark. Beats GTX580 by around 30% in Crysis. Expected goal has been reached. There has been no goal of doubling the performance of previous generation cards as speculated.
3. Two cards will be (paper) launched: PRO + XT
Of de google translate fans:
A few figures:
1.12 22
2 More than GTX580, on average 20%, note that the average, not 3DMark. crysis seems to be to 30% on the ah. To design expectations, what the goal is to double YY Bite your tongue, there is no such goal.
3 released two, pro + XT
Uitgaande van de TPU summary van de 6970 review kom ik dan uit op 35% a 40% t.o.v. een 6970.

[ Voor 17% gewijzigd door Paprika op 16-12-2011 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdcobra
Mooi, dan zou ik alleen nog willen weten wat die kost (ik denk 499$) en wat de TDP is (ik denk 190W).
Ik denk dat ik dan de overstap van mijn 6870's in CF maar ga maken!
Pagina: 1 ... 16 ... 31 Laatste

Dit topic is gesloten.