Ja okee, maar de laatste keer vóór de HD6950 was het volgens mij de X1950Pro die uberhaupt te modden was (en ervoor de X800, 9800 LE en 9500 non-Pro. Da's best lang geleden en dat werd uiteindelijk teruggbracht met lasercutting. Ik dacht dat het een uitspattende gedachte was zonder bron, en dat was het ook uiteindelijkDCG909 schreef op maandag 12 december 2011 @ 07:50:
[...]
Als er ook op deze kaarten bios switches komen te zitten zou dat dan ook betekenen dat Tahiti Pro's net zo makkelijk unlocked zullen kunnen worden naar Tahiti XT specs, als nu met de 6950 en 6970 het geval is? Of gaan de overige shader ge-lasercut worden?
Daar refereerde ik naar, de 69xx heeft ook de bios switch, maar na de introductie van de costum pcb's is AMD begonnen met lasercutten.
Aangenomen dat AMD die "tactiek" doorzet, omdat de eerste 6950's best populair zijn/ waren.
Er kwam een nieuwe revisie inderdaad, de eerste generatie 6950 was inderdaad om te katten maar tegenwoordig lukt dat als het goed is niet meer. Zitten voors en tegens aan dat unlocken, want het geeft tweakbaarheid aan maar zorgt dat je klanten niet meer je duurste modellen kopen.Toettoetdaan schreef op maandag 12 december 2011 @ 12:37:
[...]
Ik wist niet eens dat ze gingen lasercutten? bron?
Dat unlocken lijkt me juist wel een klein marketing puntje, niet bijzonder veel mensen doen het, maar het wordt wel als een pluspunt genoemd waardoor meer mensen voor een unlockbare kaart kiezen 'omdat het kan'.
Mensen die geld genoeg hebben om niet te hoeven unlocken kopen toch wel de betere kaart.
AMD doet het ook niet bij zijn CPU's, ik ga er eigenlijk van uit dat ze dat nu ook niet gaan doen.