Wat is het geworden?
Ik ben ook wel benieuwd ja.
Het leven is te kort om geduld te hebben!
WTF, mijn Clio ingeruild voor 1500, ik had hem 1,5 jaar geleden voor 2600 gekocht.
Tadaa.....
"Dealer onderhouden"
* KillaZ is tegenwoordig ook dealer, voor al uw klusjes, gewoon op de stoep met 2 as steunen!
Tadaa.....
"Dealer onderhouden"
* KillaZ is tegenwoordig ook dealer, voor al uw klusjes, gewoon op de stoep met 2 as steunen!
K to the KillaZ
Tot 160.000km zeker dealer onderhouden?
Lol
Sowieso, 230.000 km en dan nog 3000 durven vragen
Nou ja, occassion dealer ja. Daarna bijna alles zelf gedaan, op een D-riem, Dynamo en remschijven na.
Maar ook die zijn voor weinig bij een Iveco garage gedaan
K to the KillaZ
Mja mijn V40 uit 2003 met 254 op de klok, daar heb ik ook 6k voor betaald.melcon schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 21:50:
Lol![]()
Een V40 is wel een stapje hoger als een clio, alsnog een hoop geld
(en 6k teveel voor een volvo
)
(en 6k teveel voor een volvo
Ohja, nickname change, wat zou ik er van maken? 
Het is een Renault Megane GrandTour
Tis zo'n 1 geworden, niet eigen foto, maar wel exact dezelfde:

Mooi wat ruimte en luxe
Het is een Renault Megane GrandTour
Tis zo'n 1 geworden, niet eigen foto, maar wel exact dezelfde:

Mooi wat ruimte en luxe
T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›
Zoals het er nu naar uitziet, ga ik me vanaf deze zomer hier ook melden. ik mag leasen, en wegens een ernstig goede aanbieding van leaseplan ga ik deze week wsch deze uitvoering bestellen:

Uiteraard een 14% bijtellingsdiesel. De optielijst kon ook goed aangestreept worden, er zit sowieso leer en een panoramadak in, ik kijk nog even of ik xenon doe.
Was redelijk beduusd dat ik dit eruit kon halen; was tot nu toe met een klasse lager bezig om alles nog redelijk binnen de perken te houden.

Uiteraard een 14% bijtellingsdiesel. De optielijst kon ook goed aangestreept worden, er zit sowieso leer en een panoramadak in, ik kijk nog even of ik xenon doe.
Was redelijk beduusd dat ik dit eruit kon halen; was tot nu toe met een klasse lager bezig om alles nog redelijk binnen de perken te houden.
Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP
Ik ben wel benieuwd of iemand al iets gezien heeft van de nieuwe voorkant van de Megane?
@GGS, daar valt wel mee te leven, nette auto
@Krisp, als je de 14% bijtelling megane kan krijgen dan zeker doen! De orderboeken zitten al vol namelijk, dus als je hem kan krijgen bevind je je in een luxe positie. Dan heb je tenminste een auto, anders zit je aan zo'n gedrocht als de prius als je net zoveel ruimte wil
@Krisp, als je de 14% bijtelling megane kan krijgen dan zeker doen! De orderboeken zitten al vol namelijk, dus als je hem kan krijgen bevind je je in een luxe positie. Dan heb je tenminste een auto, anders zit je aan zo'n gedrocht als de prius als je net zoveel ruimte wil
Orderboeken vol?melcon schreef op maandag 06 februari 2012 @ 09:38:
@GGS, daar valt wel mee te leven, nette auto![]()
Na juli 2012 heeft de Megane ook nog 14% bijtelling toch...
Ik hoop dat men in 2013 ook nog 14% weet te behalen, dan wordt dit mijn volgende leasewagen...
Renault is goed bezig!
Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)
Dat bedoel ik, ik hoop dat men de grens nog iets omlaag krijgt zodat ook in 2013 nog 14% bijtelling te behalen is. Ik mag weer in 2013 gaan kiezen...
Je onderschrift is meer van toepassing op Renault
Renault, Voorsprong door techniek

Offtopic: Audi is wel mn favoriete automerk, maar helaas groeit het geld niet op mn rug. Voor mij een lekkere comfortabele en betaalbare Renault. Afhankelijk van het werk en hoe snel de auto "op" is, zou ik zo weer een Renault kopen.
Het Alfalogo in mn avatar zegt overigens niet dat ik het een mooie merk vind, maar de Miti heeft zo'n leuke naam ;-)
Het Alfalogo in mn avatar zegt overigens niet dat ik het een mooie merk vind, maar de Miti heeft zo'n leuke naam ;-)
Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)
Dat had ik nog niet meegekregen, dat is goed nieuws!
De grap is dat ik het niet eens voor de ruimte doe. Ik wilde eerst een 208, maar die zit in het 20%-verhaal. Daardoor heeft die ook wegenbelasting, en daarmee komt die net over mijn budget heen. De megane is completer en goedkoper.melcon schreef op maandag 06 februari 2012 @ 09:38:
@GGS, daar valt wel mee te leven, nette auto![]()
Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP
Als het past, altijd xenon doen. En anders het dak doorstrepen en daar de xenon voor in de plaats doen. Top-optie!
Zou je kunnen uitleggen waarom die xenon zo geweldig is? Want ik zat laatst bij iemand in de auto met een open dak en de ruimte ervaring voegt heel veel toe aan een auto.
Ik denk dat het heel persoonlijk is want xenon interesseert mij echt geen ruk. Goed afgesteld H1 of H7 zie ik niet zoveel mee, heb ik geen xenon voor nodig, maar mischien heb ik gewoon goede ogen
Zou lekker voor dat panorama dak gaan
Zou lekker voor dat panorama dak gaan
Alvast maar even neuzen in dit topic, ik heb ook zo'n 14% Megane Coupe in bestelling staan, hoop deze ergens in juni te krijgen. GT-line, met xenon, privacy glass, verwarmde voorstoelen (damn, had ik dat nu maar alvast) en Bose geluidspakket. Van Peugeot naar Renault.
Het is dat ik dicht bij het werk woon, anders had ik deze ook geleased. Grote vooruitgang, LS!
De Megane II van vrouwlief (Privilege luxe) is de ruitenwisser motor van kaduuk denken ze.
Nu kost het grapje, uitvogelen wat er stuk aan was,montage en weer in elkaar zetten van de auto 400 euro.
Is dat normaal?
Zelf rijdt ik een laguna III maar dat is lease dus vandaar dat prijzen mij niks zeggen.
Linkjes op onderdelen sites zie ik schokkende prijzen van 75 euro voor een motor maar ja is dat het wel?
Nu kost het grapje, uitvogelen wat er stuk aan was,montage en weer in elkaar zetten van de auto 400 euro.
Is dat normaal?
Zelf rijdt ik een laguna III maar dat is lease dus vandaar dat prijzen mij niks zeggen.
Linkjes op onderdelen sites zie ik schokkende prijzen van 75 euro voor een motor maar ja is dat het wel?
Bears and Bulls
Geen idee hoe het bij de Mégane II zit, maar bij mijn eerste auto was ik erg lang bezig met demonteren en weer opnieuw monteren van alles wat rond de ruitenwissermotor zat. Daar zitten dus waarschijnlijk de meeste kosten in.
Niettemin lijkt €400,- me erg veel geld. Misschien eens wat rondkijken bij andere garages?
Niettemin lijkt €400,- me erg veel geld. Misschien eens wat rondkijken bij andere garages?
Liefde maakt een smal bed breed!
Nu de dekens nog...
Is geen bijzondere prijs voor een dealer, een originele ruitenwisser motor kost 100,- euro. 300 Euro is beetje afhankelijk van het tarief 3 tot 4 uur werk wat wel klopt. 1 uur om te onderzoeken (zit het in de hendel, is het de motor zelf, etc. ben je al gauw een uur mee bezig). Om het ding te vervangen moet er een heleboel los voor je er bij kan. Dat moet ook weer in elkaar, kost al gauw 2 uur als het niet meer is.
Ook is er een modificatie beschikbaar voor de bedrading van de ruitenwissermotor, die zullen ze ook wel meenemen bij het vervangen anders gaat de motor weer stuk.
Ook is er een modificatie beschikbaar voor de bedrading van de ruitenwissermotor, die zullen ze ook wel meenemen bij het vervangen anders gaat de motor weer stuk.
Het dak gaat er sowieso in, ik vind licht van buiten veel belangrijker dan licht vooruit. Tot nu toe reed ik altijd met normale lampen, en dat gaat ook prima.El-Loco schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 20:38:
Als het past, altijd xenon doen. En anders het dak doorstrepen en daar de xenon voor in de plaats doen. Top-optie!
Ja, uiteindelijk 375 betaald.melcon schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 09:57:
Is geen bijzondere prijs voor een dealer, een originele ruitenwisser motor kost 100,- euro. 300 Euro is beetje afhankelijk van het tarief 3 tot 4 uur werk wat wel klopt. 1 uur om te onderzoeken (zit het in de hendel, is het de motor zelf, etc. ben je al gauw een uur mee bezig). Om het ding te vervangen moet er een heleboel los voor je er bij kan. Dat moet ook weer in elkaar, kost al gauw 2 uur als het niet meer is.
Er zit een cabasse radio in, met een 6 cd front lader. Er zit in nr 3 een cd vast, waardoor hij helemaal niks meer laad. Iemand een suggestie hoe de cd te verwijderen? Eject werkt niet.
Bears and Bulls
Ik weet niet hoe de wisselaar eruit ziet maar bij veel standaard CD spelers zit er een klein gaat voor in de lade waar je bijv een paperclip in kunt duwen waardoor de lade handmatig open gaat. Verder zou je eens kunnen proberen om hem open te maken en daar wat te forceren. Ligt er een beetje hoe dierbaar de CD voor je is en of hij daadwerkelijk geladen is.
Er is geen paperclip gaatje maar wel een eenvoudig trucje. Enige wat je nodig hebt is een andere cd.
Alle cd's ejecten behalve die vast zit, daarna de cd ejecten die vastzit, op het moment dat je dat doet schuif een andere cd erin en je voelt dan vanzelf de cd die er niet goed uit wil. Wip hem een klein beetje omhoog en zie daar, de cd die er niet uit wil
Alle cd's ejecten behalve die vast zit, daarna de cd ejecten die vastzit, op het moment dat je dat doet schuif een andere cd erin en je voelt dan vanzelf de cd die er niet goed uit wil. Wip hem een klein beetje omhoog en zie daar, de cd die er niet uit wil
WoW! awesome! dat ga ik proberen!melcon schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 22:16:
Er is geen paperclip gaatje maar wel een eenvoudig trucje. Enige wat je nodig hebt is een andere cd.
het gaat trouwens om deze radio:

Bears and Bulls
Iemand nog interesse in een Haynes manual voor de Clio phase II? 
* KillaZ kwam hem tegen in de boekenkast
@GGS: mooi ding! Congratz
K to the KillaZ
@mindcre8r, ja, zo'n radio hadden mijn ouders ook in de laguna II phase II die precies hetzelfde euvel wel eens vertoonde. Met dat trucje oplosbaar
De radio in de lag 3 doet ook bluetooth audio kan ik nu bevestigen trouwens
ik heb een Lag III met cabasse (de megane is van mn meisje) maar die doet geen audio over BT ?melcon schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 11:17:
@mindcre8r, ja, zo'n radio hadden mijn ouders ook in de laguna II phase II die precies hetzelfde euvel wel eens vertoonde. Met dat trucje oplosbaar![]()
Bears and Bulls
Die van mijn ouders heeft de gewone radio/navigatie en die speelt gewoon audio over BT
Zou wel raar zijn als de cabasse dat niet doet?
Thanks, ook wel wijs mee.KillaZ schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 08:27:
Iemand nog interesse in een Haynes manual voor de Clio phase II?
Voldoet nu nog steeds prima. Vooral cruisecontrol is wel chill op de lange stukken. En ook handige bediening ervan
T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›
Je truc met de andere CD werkte ook niet trouwens in de CBR van de Megane.melcon schreef op zaterdag 11 februari 2012 @ 08:16:
Die van mijn ouders heeft de gewone radio/navigatie en die speelt gewoon audio over BT![]()
Toch maar uit het dashboard halen, heb je al1 van die platte lepels nodig, rechts kreeg ik m wel los maar links niet.
Hoe doe je dat testen met die audio over bluetooth? ik heb een android 2.3 phone.
Bears and Bulls
Ah dat is balen. Er is nog een truc, eject knop vasthouden en daarna op power knop drukken, of andersom
Als dat niet werkt dan zit er inderdaad niets anders op en eruit halen.
Gewoon pairen, android geeft wel aan of audio over bluetooth beschikbaar is, in de player dan kiezen om af te spelen over bluetooth. Radio schakelt dan uit zichzelf over. Heb geen idee welke android ik heb overigens ,die standaard op een desire S, verdiep me daar niet zo in
Gewoon pairen, android geeft wel aan of audio over bluetooth beschikbaar is, in de player dan kiezen om af te spelen over bluetooth. Radio schakelt dan uit zichzelf over. Heb geen idee welke android ik heb overigens ,die standaard op een desire S, verdiep me daar niet zo in
[ Voor 24% gewijzigd door melcon op 11-02-2012 17:27 ]
Ik krijg idd de optie afspelen VIA mycar, maar hoor niks?melcon schreef op zaterdag 11 februari 2012 @ 17:18:
Ah dat is balen. Er is nog een truc, eject knop vasthouden en daarna op power knop drukken, of andersom![]()
Bears and Bulls
Dat streamen werkte ook zonder gedoe met de iPhone, zo heb ik gisteren tijdens een proefrit uitgevogeld. Was daar erg blij mee, temeer omdat Spotify streamen ook zonder moeite gaat. Enig nadeel is dat er geen namen worden uitgewisseld, dat was nog een leuke toevoeging geweest.
Je hoort wat te horen als je afspeelt, er zitten verder geen instelmogelijkheden w.d.b. in de radio voorzover ik weet. Dus het werkt of werkt niet denk ik
ach nog een half jaar, dan is het weer tijd voor een nieuwe auto.melcon schreef op zondag 12 februari 2012 @ 11:49:
Je hoort wat te horen als je afspeelt, er zitten verder geen instelmogelijkheden w.d.b. in de radio voorzover ik weet. Dus het werkt of werkt niet denk ik
Denk de Megane GT line full option(of bose die heeft pianolak interieur das wel erg mooi), 14% bijtelling is een lachtertje natuurlijk en het is een knappe bak.
En de nieuwe radio in de megane heeft usb in de radio zitten, dat is knap genoeg.
Bears and Bulls
Ja helemaal voor 14% bijtelling, daar kan op het moment niets aan tippen
Ik zou maar vast bestellen, de levertijd op die dingen is momenteel meer dan een half jaar.
Meer dan een half jaar? Waar baseer je dat op? Heb zaterdag een testritje gemaakt in de huidige gtline en toen had de verkoper het over +- 4 maanden. Maar ik geloof graag dat de nieuwe eco2 als een speer gaat en dat de orderboeken aardig vol lopen...
Ik ga hopelijk aankomende week bestellen. Twijfel nog of ik de ruimte echt nodig heb voor werk, even met mn baas overleggen. Zit ook met de Polo R-Line in mn hoofd...
Jammer dat Renault de EDC bak (nog) niet in de 14% categorie heeft geperst.
Ik ga hopelijk aankomende week bestellen. Twijfel nog of ik de ruimte echt nodig heb voor werk, even met mn baas overleggen. Zit ook met de Polo R-Line in mn hoofd...
Jammer dat Renault de EDC bak (nog) niet in de 14% categorie heeft geperst.
Komt doordat Renault de EDC-bak gewoon inkoopt, dus qua R&D moet er nog wat gebeuren bij ZF
Nee, merp!
4 maanden zou ± juni zijn, mijn verkoper (en ik ga ook van de week bestellen) had het al over juli of augustus. Als het echt vier maanden zijn, heb ik weer een argument meer voor de Renault.
Staar je er niet blind op. De Mégane is ook na de wijziging in de bijtellingsregels 'gewoon' (nu ja, als enige in zijn segment) een 14%-bijteller.
Nee, merp!
Zolang je 'm maar voor 01-01-2013 op kenteken zet. Daarna gaat de grens naar 88gr/km.
Nu de dekens nog...
de eerste batch van alle nieuwe meganes gaa naar nederland, dit vanwege de 14% bijtelling en de run op die auto. Die eerste batch is pas April/Mei dus vandaar die 5 maanden.
Vanaf die datum gewoon 2 maanden levertijd maar de dealers gaan gezamelijk een vooraad aan i.v.m. de hoge vraag.
Slimme marketing gedaan om na 31-1 met de melding pas te komen dat de Co2 naar beneden ging en de auto tot 1-1-13 op 14% bijtelling te rijden is.
Vanaf die datum gewoon 2 maanden levertijd maar de dealers gaan gezamelijk een vooraad aan i.v.m. de hoge vraag.
Slimme marketing gedaan om na 31-1 met de melding pas te komen dat de Co2 naar beneden ging en de auto tot 1-1-13 op 14% bijtelling te rijden is.
Bears and Bulls
Nog wat knutselen en weer een stukje naar beneden, bam 88 gramRvL schreef op maandag 13 februari 2012 @ 09:02:
Zolang je 'm maar voor 01-01-2013 op kenteken zet. Daarna gaat de grens naar 88gr/km.
Was het maar zo simpel. Naast het knutselen moet er dan ook weer Europese homologatie worden geregeld en het is maar de vraag of Renault S.A. daartoe bereid is voor zo'n relatief onbelangrijke markt als Nederland. Ik vind 't behoorlijk knap dat Renault Nederland de Fransen heeft weten te bewegen tot het opnieuw homologeren van hun model
Nee, merp!
Het gaat me niet om de voor/na juni, maar meer dat ik de levertijd nu een nadeel vind, en dan acceptabel.PauseBreak schreef op maandag 13 februari 2012 @ 06:59:
Staar je er niet blind op. De Mégane is ook na de wijziging in de bijtellingsregels 'gewoon' (nu ja, als enige in zijn segment) een 14%-bijteller.
Laten we 't hopen. Als ik door blijf tuffen zoals ik nu doe (+/-75000km per jaar) dan ben ik in 2013 weer aan de beurt voor een nieuwe leasertmelcon schreef op maandag 13 februari 2012 @ 15:12:
[...]
Nog wat knutselen en weer een stukje naar beneden, bam 88 gram
Nu de dekens nog...
Snap ik, al is de levertijd bij Ford ook niet om over naar huis te schrijvenKrisp schreef op maandag 13 februari 2012 @ 16:35:
[...]
Het gaat me niet om de voor/na juni, maar meer dat ik de levertijd nu een nadeel vind, en dan acceptabel.
Nee, merp!
Waarschijnlijk gaat volgende week definitief de kogel door de kerk en gaat er (eindelijk) besteld worden:

Renault Mégane Estate Energy dCi 110 S&S ECO2 GT-Line:
+ Pack Introduction (Lane departure warning en bochtverlichting in de vorm van meedraaiende koplampen)
+ Pack Lumière (Elektrisch bedienbaar panoramisch schuif-/kanteldak en extra getinte achterste zijruiten en achterruit)
+ Pack Luxe Renault Sport (Volleder bekleding en stoelverwarming)
+ Elektronische handrem + Hill Start Assist
+ Bi-Xenon
+ BOSE Sound System
+ Metallic lak (Brun Marron Glace)
+ Bandenspanningcontrolesysteem
+ Bagagenet
+ Webasto standkachel en -ventilatie
+ Afneembare trekhaak
+ Automatisch dimmende binnenspiegel
Completer dan dit kan ik het niet krijgen binnen mijn leasebudget.

+ Pack Introduction (Lane departure warning en bochtverlichting in de vorm van meedraaiende koplampen)
+ Pack Lumière (Elektrisch bedienbaar panoramisch schuif-/kanteldak en extra getinte achterste zijruiten en achterruit)
+ Bi-Xenon
+ BOSE Sound System
+ Bagagenet

+ Afneembare trekhaak
Who is General Failure and why is he reading my hard drive?
Zo, dat zijn zo ongeveer alle opties die je er op kwijt kunt. Veel plezier ermee
Nee, merp!
Als je hem in die kleur besteld
Die standkachel is ook wel vet trouwens
Niet om het een of ander...
+ Pack Introduction (Lane departure warning en grootlichtassistent)
+ Bi-Xenon incl. bochtverlichting in de vorm van meedraaiende koplampen
+ BOSE Sound System
+ Bagagenet
+ Afneembare trekhaak
Verder tuurlijk helemaal goed. Loaded, zoals vrijwel iedereen hem neemt.
+ Pack Introduction (Lane departure warning en grootlichtassistent)
+ Bi-Xenon incl. bochtverlichting in de vorm van meedraaiende koplampen
+ BOSE Sound System
+ Bagagenet
+ Afneembare trekhaak
Verder tuurlijk helemaal goed. Loaded, zoals vrijwel iedereen hem neemt.
^^ I stand corrected 

De kleur heet 'Brun Marron Glace'
Standkachel en -ventilatie gaat heel fijn zijn
Wakker worden, *bliep* kachel aan, krantje+ontbijtje, aankleden en wegrijden in een ijsvrije en voorverwarmde auto
In het echt zal-ie wat donker zijn:melcon schreef op zaterdag 18 februari 2012 @ 16:00:
Als je hem in die kleur besteld![]()
![]()

De kleur heet 'Brun Marron Glace'
Standkachel en -ventilatie gaat heel fijn zijn
Goeie kleur en leuke uitvoering.
Maar je weet nu echt wat je gaat doen?
^^ Yep, staat nu toch wel voor 99% vast
Een vergelijkbaar uitgeruste Hyundai i30 is zomaar €100 per maand duurder in de lease (dan zit ik op het randje of er net over qua budget) en daarover moet 20% bijtelling berekend worden, in plaats van 14% voor de Mégane.
De gedachte dat ik straks voor €160 netto per maand een auto kan rijden die door zijn assen zakt van de goodies en opties, maakt me erg blij
De gedachte dat ik straks voor €160 netto per maand een auto kan rijden die door zijn assen zakt van de goodies en opties, maakt me erg blij
Mooie bak! Wij zitten al te bedenken wat we volgend jaar gaan doen. Of de Twingo inruilen en dan een Megane ervoor terug of de Twingo houden en dan een Alfa 159 erbij. Wel van belang, moet in Mei beslissen of ik de garantie nog uitbreid met 2 jaar namelijk
.

Gisteren maar eens gewassen. Ding bevalt nog steeds erg goed, zeker op zijn winterbanden nu ploegde hij door alle sneeuw. Verbruik is met de koude temp 1:16, in de zomer 1:18.

Gisteren maar eens gewassen. Ding bevalt nog steeds erg goed, zeker op zijn winterbanden nu ploegde hij door alle sneeuw. Verbruik is met de koude temp 1:16, in de zomer 1:18.
ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR
Wij zijn op zoek naar een 3e auto voor erbij/voor als de treinen weer eens kut doen. Ons oog is gevallen op een MX-5 of een Megane Cabrio uit 1996. Nu lijkt mij de Megane een iets fijnere auto voor langere tochten, en om eerlijk te zijn vind ik hem ook erg mooi. Zijn er bepaalde zwakke punten van de Megane? Hij is namelijk wel erg goedkoop t.o.v. een MX-5.
In het 96 model waren nog geen 16 kleppers verkrijgbaar, dat verklaart de lagere prijs.
Overigens ,als de auto van 96 is dan is het vrijwel zeker import, is NL pas geleverd vanaf 97.
In het algemeen heeft de auto geen zwakke punten, onderhuids is het nog steeds gewoon een R19, dus de technische betrouwbaarheid is gewoon goed. De carrosserie is dan weer een stuk beter als bij de R19, dus geen roest problemen te verwachten, zijn die er wel dan is het een slecht herstelde schade.
Wat het meeste voorkomt, zeker bij auto's van die leeftijd zijn de stuurkogels, fuseekogels en schokdempers. Lambdasonde wil ook nog wel eens kapot gaan. Voor de rest blijft het allemaal wel heel, de 2.0 8V is beter als de 1.6e (8v), die laatste wil nog wel eens een lekke koppakking krijgen bij om en nabij 2 ton.
De 2.0 8v is overigens een stukker prettiger als de 2.0 16v of de 1.6 16v omdat deze onderin veel meer koppel heeft. In een cabrio waarmee je toch voornamelijk toert wel zo prettig
Overigens ,als de auto van 96 is dan is het vrijwel zeker import, is NL pas geleverd vanaf 97.
In het algemeen heeft de auto geen zwakke punten, onderhuids is het nog steeds gewoon een R19, dus de technische betrouwbaarheid is gewoon goed. De carrosserie is dan weer een stuk beter als bij de R19, dus geen roest problemen te verwachten, zijn die er wel dan is het een slecht herstelde schade.
Wat het meeste voorkomt, zeker bij auto's van die leeftijd zijn de stuurkogels, fuseekogels en schokdempers. Lambdasonde wil ook nog wel eens kapot gaan. Voor de rest blijft het allemaal wel heel, de 2.0 8V is beter als de 1.6e (8v), die laatste wil nog wel eens een lekke koppakking krijgen bij om en nabij 2 ton.
De 2.0 8v is overigens een stukker prettiger als de 2.0 16v of de 1.6 16v omdat deze onderin veel meer koppel heeft. In een cabrio waarmee je toch voornamelijk toert wel zo prettig
Vergeet niet te controleren of de kap wel waterdicht is. Zeker bij de eerdere modellen is dit een punt van aandacht, en met die eerdere modellen wil je ook écht niet door een wasstraat rijden
Nee, merp!
Dat geld voor elke stoffen kap, maar inderdaad wel iets om op te letten
En de afwateringskanalen zeker achterin controleren op de roest, en sowieso de rest.
Het staat hier nog niet, maar Renault heeft vorige week officieel bevestigd dat Alpine nieuw leven ingeblazen krijgt (muv Engeland, want daar hebben ze de rechten niet op de merknaam). Eerste model zou een 'opvolger' moeten worden in de geest van de A110.
Nee, merp!
Morgen tekenen voor een Megane (lease):
Renault Mégane ENERGY dCi 110 STOP & START ECO2 BOSE (5d, Noir Etoile) met als opties:
- Lederen bekleding
- Pack Lumiere (glazen dak)
- Pack Luxe Bose (elektrisch verstelbare en verwarmde stoelen)
- Kaart Europa
Voordeel is dat de Bose-editie al een elektrische handrem heeft, en het bose systeem. Ik vind de normale editie mooier dan de GT-line, en deze is goedkoper. De keuze was dus niet moeilijk: veel luxe aan de binnenkant.

Dit is er 1 voor de update, die na de update wordt alleen maar mooier.
Krijg bijvoorbeeld deze velgen:

Xenon ging helaas net niet meer lukken, maar ik vond dit op zich al een goede keuze voor een eerste lease-auto.
Renault Mégane ENERGY dCi 110 STOP & START ECO2 BOSE (5d, Noir Etoile) met als opties:
- Lederen bekleding
- Kaart Europa
Voordeel is dat de Bose-editie al een elektrische handrem heeft, en het bose systeem. Ik vind de normale editie mooier dan de GT-line, en deze is goedkoper. De keuze was dus niet moeilijk: veel luxe aan de binnenkant.

Dit is er 1 voor de update, die na de update wordt alleen maar mooier.
Xenon ging helaas net niet meer lukken, maar ik vond dit op zich al een goede keuze voor een eerste lease-auto.
[ Voor 28% gewijzigd door Krisp op 23-02-2012 12:21 ]
Als eerste lease auto denk ik dat je erg tevreden mag zijn! Ziet er goed uit. Ik heb gehoord dat mijn ouders de auto in week 19 geleverd krijgen. Nog dik twee maanden wachten. Ook waren er al 3500 verkocht in Nederland. Wat me best wel veel lijkt. Gelukkig is het een mooie auto
Dat valt wel mee: naar verluidt (mijn dealer, die overigens goed was in sterke verhalen) heeft Renault er duizend op een dag verkocht. Dat zal rond 31 januari zijn geweest, toen de deadline lag van de eerste 14% ronde. Ik verwacht dat de Megane komende maanden op 1 of 2 staat in de verkooplijsten in NL.
Sinds een week rijd ik ook een Renault. Als student zijnde geen hypermoderne, maar een Renault Clio 1.2 uit 1998. Heeft nu 137.500 op de teller.

PV: 20x 370Wp DMEGC DM375M6-60HBB panelen (12x Oost / 8x West) = 7400 Wp op een SAJ R5-6K-T2 (6kW) 3-fase string-omvormer
AC: Mitsubishi Heavy Industries SCM80ZS-W (8kW) multi-spit met 1x SRK50ZS-W (5kW) / 1x SRK35ZS-W (3.5kW) / 2x SRK25ZS-W (2.5kW)
Nettte auto, kun je nog een hoop kilometers bij zetten
@walletje-w, inderdaad, ik moet het met een polo slow motion doen als eerste lease slet
@walletje-w, inderdaad, ik moet het met een polo slow motion doen als eerste lease slet

Verwijderd
Ik ben ook nog aan het rondkijken voor een nieuwe lease wagen, afgelopen weekend ook de Megane Estate gereden.. Zeer mooie auto.. Maar had liever Xenon genomen ipv het dakraampje..Krisp schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 11:56:
Morgen tekenen voor een Megane (lease):
- Lederen bekleding
- Kaart Europa
[afbeelding]
Dit is er 1 voor de update, die na de update wordt alleen maar mooier.Krijg bijvoorbeeld deze velgen:
[afbeelding]
Het is een mooie optie.. Maar ik denk dat ik hem niet vaak open zou hebben, Clima-control zorgt al voor verkoeling.. En een beetje extra licht is niet nodig voor mij.
Daarom ga ik waarschijnlijk voor de Xenon ipv het open dakje..
Heb vandaag een Megane Estate GTline uit de 14% regeling besteld. Leuke auto. Voor de rest niet veel extra's gekocht. Alleen panorama dak en betere autoradio.
[ Voor 41% gewijzigd door backupdevice op 28-02-2012 12:57 ]
"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021
Ik reageer sterk op zonlicht.Verwijderd schreef op maandag 27 februari 2012 @ 10:10:
[...]
Ik ben ook nog aan het rondkijken voor een nieuwe lease wagen, afgelopen weekend ook de Megane Estate gereden.. Zeer mooie auto.. Maar had liever Xenon genomen ipv het dakraampje..
Het is een mooie optie.. Maar ik denk dat ik hem niet vaak open zou hebben, Clima-control zorgt al voor verkoeling.. En een beetje extra licht is niet nodig voor mij.
Daarom ga ik waarschijnlijk voor de Xenon ipv het open dakje..
Hoe doe je dat eigenlijk bij lease, kun je zelf de dealer kiezen die je auto levert? Zijn dealers makkelijk met proefritten, ook al ga je daar niet je auto bestellen?
Hier waren ze heel makkelijk, kwam eigenlijk binnen vallen om hem eens in het echt als GT Line te zien. Even aan de praat, en binnen 15 minuten was ik onderweg met mooie GT line blauwe estate. Rijd best goed en voor 31k heb je hem afgeladenGluten Parody schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 18:40:
Hoe doe je dat eigenlijk bij lease, kun je zelf de dealer kiezen die je auto levert? Zijn dealers makkelijk met proefritten, ook al ga je daar niet je auto bestellen?
Vanwege voor het gevoel wat weinig vermorgen in de megane ben ik toch voor de 508 hybrid gegaan maar ja als ze die niet leveren optijd, wie weet toch voor het eerst een franse auto voor mij

Ehm, als ze hem wel op tijd leveren heb je toch ook een Franse auto.. of komt Peugeot niet meer uit Frankrijk?thefox154 schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 22:51:
[...]
Hier waren ze heel makkelijk, kwam eigenlijk binnen vallen om hem eens in het echt als GT Line te zien. Even aan de praat, en binnen 15 minuten was ik onderweg met mooie GT line blauwe estate. Rijd best goed en voor 31k heb je hem afgeladenEn die kleur blauw is echt mooooi!
Vanwege voor het gevoel wat weinig vermorgen in de megane ben ik toch voor de 508 hybrid gegaan maar ja als ze die niet leveren optijd, wie weet toch voor het eerst een franse auto voor mij
Hehe ja, ik bedoelde van de 508 is gewoon de logische keus.. Als je hier buiten gaat kijken is er keuze genoeg en niets vergelijkbaars, en dan misschien toch bewust voor Renault kiezenla_fusion schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 08:25:
[...]
Ehm, als ze hem wel op tijd leveren heb je toch ook een Franse auto.. of komt Peugeot niet meer uit Frankrijk?
Na alle ellende die ik hier in het bedrijf heb gezien met megane's en laguna's de afgelopen 6 jaar verklaart elke collega me nu al voor gek
Ik had de eerste keer een offerte, daarna een afspraak gemaakt voor een proefrit. Was niet moeilijk, formulier ondertekenen (rijbewijs mee!) en gaan.thefox154 schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 22:51:
[...]
Hier waren ze heel makkelijk, kwam eigenlijk binnen vallen om hem eens in het echt als GT Line te zien. Even aan de praat, en binnen 15 minuten was ik onderweg met mooie GT line blauwe estate. Rijd best goed en voor 31k heb je hem afgeladenEn die kleur blauw is echt mooooi!
Productieversie van de Zoe Z.E.:

Bron (+info)
Ik zou zeggen, kijk er goed naar. Dit design ga je op alle Renaults zien die nieuw geïntroduceerd gaan worden (of in het geval van de Twingo II ph. 2, de phase 2).

Bron (+info)
Ik zou zeggen, kijk er goed naar. Dit design ga je op alle Renaults zien die nieuw geïntroduceerd gaan worden (of in het geval van de Twingo II ph. 2, de phase 2).
Nee, merp!
ik vind renault best leuke wagens maken maar bovenstaande kan ik niet bepaald waarderen. Mooie Kia velgen ook...

Die velgen zijn nog steeds show, die ga je echt niet terugzien op de auto's die uitgeleverd worden.
Voor de rest wel geinig design maar ik hoop dat ze het iets spannender maken voor de niet ZE modellen.
Voor de rest wel geinig design maar ik hoop dat ze het iets spannender maken voor de niet ZE modellen.
Die velgen zijn volgens mij optioneel en inderdaad niet standaard. Verder is dit ontwerp wel af eigenlijk. Ik denk dat als je een spannendere auto wilt hebben dat je dan bij de Clio IV moet zijn (in dezelfde klasse).
Nee, merp!
Zo...Wok schreef op vrijdag 17 februari 2012 @ 22:44:
Waarschijnlijk gaat volgende week definitief de kogel door de kerk en gaat er (eindelijk) besteld worden:
[afbeelding]
[afbeelding]
+ Bi-Xenon
+ BOSE Sound System
+ Bagagenet
+ Webasto standkachel en -ventilatie [afbeelding]
+ Afneembare trekhaak
Het ligt nu in de mallemolen van de HRM-afdeling:

GT-Line in Bleu Malte met:
- Pack Introduction
- Pack Lumière
- Pack Luxe Renault Sport
- Automatische parkeerrem met Hill-start Assist
- Reservewiel
- Automatisch dimmende binnenspiegel (dealeroptie)
- Afneembare trekhaak (dealeroptie)
- Bi-xenon
- Kaart Europa t.b.v. navigatie
- BOSE audio
De standkachel heb ik geschrapt en ik heb toch voor een andere kleur gekozen.
Dat blauw ook echt mooier 
Nog iets dat leuk is in het echt, nieuwe Twingo.
Was er eerst echt niet kapot van, maar ik stond net geparkeerd naast een Phase 2, zelfde kleur en ik was wel onder de indruk.
Oogt ook wat breder aan de voorkant, is mannelijker op een of andere manier, niet slecht in elk geval. Was wel ook een dure uitvoering, met achterspoiler, leuke velgen etc.
Stiekem wil ik wel een RS zoals Renault hem op de promo foto's zet, in dat foute geel.

Als ik nu 10K bij zou kunnen leggen op die van mij zou ik hard twijfelen, maar ik kan aan mezelf niet dat prijsverschil goed praten en dan wil ik een veiligere parkeerplek dus het gaat niet gebeuren. Maar ik vind hem wel tof.
Verder toch maar Borbet LV4 velgen gekocht, beetje afgezaagd onder een Twingo op het internet, maar ik ben er IRL nog geen tegen gekomen.
Gewoon 14 inch, dus geen grote hoepels. Ik heb over zoveel velgen getwijfeld, zwart, wit, maar uiteindelijk maar iets gekozen dat zeker goed staat.
En het wordt tijd om de winterbanden eraf te halen dus maar de knoop doorgehakt. Volgende week zaterdag eronder laten zetten.
Nog iets dat leuk is in het echt, nieuwe Twingo.
Was er eerst echt niet kapot van, maar ik stond net geparkeerd naast een Phase 2, zelfde kleur en ik was wel onder de indruk.
Oogt ook wat breder aan de voorkant, is mannelijker op een of andere manier, niet slecht in elk geval. Was wel ook een dure uitvoering, met achterspoiler, leuke velgen etc.
Stiekem wil ik wel een RS zoals Renault hem op de promo foto's zet, in dat foute geel.

Als ik nu 10K bij zou kunnen leggen op die van mij zou ik hard twijfelen, maar ik kan aan mezelf niet dat prijsverschil goed praten en dan wil ik een veiligere parkeerplek dus het gaat niet gebeuren. Maar ik vind hem wel tof.
Verder toch maar Borbet LV4 velgen gekocht, beetje afgezaagd onder een Twingo op het internet, maar ik ben er IRL nog geen tegen gekomen.
Gewoon 14 inch, dus geen grote hoepels. Ik heb over zoveel velgen getwijfeld, zwart, wit, maar uiteindelijk maar iets gekozen dat zeker goed staat.
En het wordt tijd om de winterbanden eraf te halen dus maar de knoop doorgehakt. Volgende week zaterdag eronder laten zetten.
Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO
Die LV4's zijn supercool, mijn vader heeft ze ook besteld voor de lag 3 (in 17 inch uiteraard
)
Zullen wel LV5's zijn denk ik?
Maar die zijn ook mooi
En het is natuurlijk degelijk spul, ik zag ook van die setjes van 250 Euro, maar daar heb ik altijd een beetje twijfels bij.
Maar die zijn ook mooi
En het is natuurlijk degelijk spul, ik zag ook van die setjes van 250 Euro, maar daar heb ik altijd een beetje twijfels bij.
Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO
Ow ja, zijn inderdaad LV5's, lijken er veel op
We doen er wel michelin banden omheen, die zijn het stilst en dat is belangrijk bij de lag 3, die auto is zo stil dat het enige wat je hoort de banden zijn. Belangrijk dus dat die niet teveel lawaai maken
We doen er wel michelin banden omheen, die zijn het stilst en dat is belangrijk bij de lag 3, die auto is zo stil dat het enige wat je hoort de banden zijn. Belangrijk dus dat die niet teveel lawaai maken
Michelin op zich zegt natuurlijk ook niet zoveel.. zal ook afhankelijk zijn van het type. Ik vind dat de Michelin Pilot Exalto PE2 onder mijn Clio 1.6 best wat lawaai maken. Helaas ben ik nog geen goed alternatief tegen gekomen, wellicht hier iemand?
Een exalto is dan een sportieve band, waar minder naar de geluids produktie gekeken is.
De primacy HP of de nieuwe primacy 3 is wat je nodig hebt c.q. wat je zoekt
Verdeling is ongeveer dit idee.
auto's in de geest van 911 GT3 RS / Megane R26.R: Pilot sport Cup
sport auto's en high performance zaken sedans: Pilot sport, pilot super sport, pilot sport 3
Normaal / sportief: primacy 3/HP, pilot exalto.
waarbij de primacy voor meer comfort is en de exalto voor sportiviteit
Budget: energy
De primacy HP of de nieuwe primacy 3 is wat je nodig hebt c.q. wat je zoekt
Verdeling is ongeveer dit idee.
auto's in de geest van 911 GT3 RS / Megane R26.R: Pilot sport Cup
sport auto's en high performance zaken sedans: Pilot sport, pilot super sport, pilot sport 3
Normaal / sportief: primacy 3/HP, pilot exalto.
waarbij de primacy voor meer comfort is en de exalto voor sportiviteit
Budget: energy
[ Voor 53% gewijzigd door melcon op 01-03-2012 10:10 ]
Ah duidelijk! Dan is de exalto wel gewoon de juiste keus, alleen jammer van het geluid en prijs.. ik wil namelijk wel 185/55/15 houden en dan zit je toch makkelijk aan 115 euro op autobandenmarkt.nl
Waarom geen 195/50/15? Dan ben je voor 67 euro per band klaar, afwijking is 1.5% en deze maat zit ook origineel onder een ph 1 RS, dus is ook gewoon een voor de clio geschikte maat.
Dit topic is gesloten.