Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)
Nou ik hou het liefst volledig origineel, dat vind ik voor mijzelf een fijne geruststelling ook qua snelheid die de snelheidsmeter aangeeft. Sowieso zal met 195/50/15 de snelheidsmeter een lagere snelheid geven, wat misschien niet helemaal gunstig is voor mijn bankrekeningmelcon schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 10:47:
Waarom geen 195/50/15? Dan ben je voor 67 euro per band klaar, afwijking is 1.5% en deze maat zit ook origineel onder een ph 1 RS, dus is ook gewoon een voor de clio geschikte maat.
[ Voor 3% gewijzigd door la_fusion op 01-03-2012 11:05 ]
Nee, merp!

Maar dan in het zwart en een hatchbackmodel.
Wellicht dat ik na een paar maanden de twee zilveren randjes rood ga overspuiten met plasidip, voor een subtiele RS-look.
Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP
Ziet er wel lekker dik uit zo
Het leven is te kort om geduld te hebben!

ContiSportContacts zo te zien.

[ Voor 48% gewijzigd door Krisp op 03-03-2012 21:36 ]
Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP
Nee, merp!

Zo komt de mijne er dus ook uit te zien aan de binnenkant
Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

Ik heb er 5 in 60mm en ik heb 55mm nodig. Wil ze wel op de bus doen tegen vergoeding van 1 euro voor de verzendkosten
PM maar dan, anders gaan ze de prullenbak in.
Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO
Heel veel lurken, heel weinig posten..
Is dit de "standaard" GT-Line of is dit met het pack Luxe Renault Sport ?Wok schreef op maandag 05 maart 2012 @ 00:52:
De stoeltjes in leer (GT-line):
[afbeelding]
Zo komt de mijne er dus ook uit te zien aan de binnenkant
Ik mag ws binnenkort mijn eerste lease auto uit gaan zoeken en ik zit nu serieus aan de GT-Line met alle opties te denken
Dit is het standaard GT-Line interieur:

(halfleer, zwart)
In de stream van Renault staan ng wat meer HiRes foto's. Ik zoek alleen nog een goeie foto van de Bose radio
Zelf zou ik gaan voor de Bose, want m.n. de betere speakers merk je echt wel.
Nee, merp!
En ook altijd leuk, foto's van de Mégane phase 2 (dus iedereen die nog zit te wachten, zo krijg je 'm waarschijnlijk): http://www.autoblog.nl/re...alleen-de-rs-is-opgefristDe Nederlandse importeur heeft een vanafprijs van 20.690 euro voor de Zoé bepaald. Dat is inclusief BTW, maar exclusief het pakket lithium-ion accu's. Het accupakket is te huur voor minimaal 79 euro per maand, inclusief Renault Route Service. De Zoé heeft de beschikking over een elektromotor met een vermogen van 88 pk. Het maximumkoppel is 220 Nm. De topsnelheid is 135 km/h.
De Zoé heeft een actieradius van 210 kilometer.
Nee, merp!

Nee, merp!

Het gaat om de Authentique editie met airco en cruise, automatisch dimmende binnenspiegel, hoofdsteunen achter en weet ik veel wat niet allemaal!
De auto is ter vervanging van een Renault Clio II Ph 3 1.5 dCi die inmiddels alweer 200.000+ op de teller heeft staan. Het goede moment was bereikt door een scherpe aanbieding op de Clio III Ph 2 (en een flink onderhoudskostenplaatje voor de Clio II met o.a. airco repareren, stuurkogels vervangen, distributieriem, remschijven en nog wat zut), we hadden de keuze tussen wit, gris en zwart. Zwart vond de vriendin erg mooi, die keuze was dus simpel. Met het oog op de toekomst een 5 deurs, in vergelijking met de 3 deurs van mijn moeder vind ik dit bij de Clio III toch ook wel wat netter eruit zien (maar, deze heeft een spoiler en de ander niet).
"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."
@Pausebreak, dat is persoonlijk inderdaad, witte velgen onder een zwarte auto vind ik zelf erg mooi maar dat is wel erg besmettelijk
@sp!tf!re, gefelicteerd, ziet er goed uit.
Extra's:
- Reservewiel
- Meesturende bi-xenon verlichting voor dim- en grootlicht inclusief koplampsproeiers
- Automatische parkeerrem en hill assist
- BOSE Energy Efficient Series Sound Systeem voorzien van versterker, subwoofer, 4 luidsprekers & 4 tweeters, USB/MP3-speler aansluiting en handsfree telefoonbediening van bluetooth telefoons 1
- Kaart van geheel Europa voor Carminat TomTom-navigatiesysteem (MAPSUP)
- Winterbanden
- 2012 Bose velgen
(Vond zwarte velgen mooier staan onder een witte auto)
[ Voor 6% gewijzigd door FrankGuthrie op 12-03-2012 21:15 ]
Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)
Maar gefeliciteerd en in het wit een veel geziene verschijning maar dat is ook logisch, het staat
hem erg goed
Volgens de garage is de sensor kapot, maar is dit niet hun schuld. Bij zo'n 'oude' auto kan je het verwachten en of ze even het volle pond wil betalen. (Onderhoud is gedaan door de merkgarage)
Ik heb hier een raar gevoel bij en vind het wel erg toevallig. Ook dat ze eerst volhielden dat het niet hun schuld kon zijn, maar daarna aangaven dat het vervangen van de dist. met water gepaard gaat geeft mij toch het gevoel dat ze het daar gesloopt hebben. Iemand die hier iets zinnigs over kan zeggen?
PSN: Shiver23
Klopt, en met zwarte velgen nog beter. Was dat vergeten te zeggen. Laat de standaard velgen als extraatje van de dealer vervangen door Bose velgen. Alhoewel de standaard erg mooi is, lijken zwarte velgen van de Bose lijn, me er beter onder staan.melcon schreef op maandag 12 maart 2012 @ 21:10:
Het oog wil ook wat natuurlijk, ik bedoel een prius heeft ook 14 % bijtelling.
Maar gefeliciteerd en in het wit een veel geziene verschijning maar dat is ook logisch, het staat
hem erg goed
Russian Blue Neji
Kate Bush
Welke motor heeft haar auto?Shiver23 schreef op maandag 12 maart 2012 @ 21:15:
Hopelijk heeft hier iemand een idee. Twee weken geleden is de distributieriem van de Clio II (2001) van mijn vriendin vervangen. Prima geregeld verder, maar sinds het vervangen brandt het lampje van de CO2.
Volgens de garage is de sensor kapot, maar is dit niet hun schuld. Bij zo'n 'oude' auto kan je het verwachten en of ze even het volle pond wil betalen. (Onderhoud is gedaan door de merkgarage)
Ik heb hier een raar gevoel bij en vind het wel erg toevallig. Ook dat ze eerst volhielden dat het niet hun schuld kon zijn, maar daarna aangaven dat het vervangen van de dist. met water gepaard gaat geeft mij toch het gevoel dat ze het daar gesloopt hebben. Iemand die hier iets zinnigs over kan zeggen?
Nee, merp!
Ik zie trouwens wel staan dat Renault aanraad om die dingen te vervangen bij 160.000km, of beter gezegd: Bosch raadt dat aan, want Renault gebruikt iha Bosch sensors. (reken ongeveer €100,- voor de sensor alleen, exclusief vervangen)
Nee, merp!
Clio heeft inmiddels 184.000 gelopen dus wat dat betreft zou het kunnen. Garage vraagt € 200,- voor de sensor inclusief montage. Is dat makkelijk zelf te vervangen?PauseBreak schreef op maandag 12 maart 2012 @ 22:14:
Dat is inderdaad wel erg toevallig. Als ik het goed zie zou het dan de voorste sensor moeten zijn (of althans, daarvan zou ik verwachten dat die het loodje heeft gelegd) en daar kunnen ze gezien de timing op zijn minst coulant in zijn.
Ik zie trouwens wel staan dat Renault aanraad om die dingen te vervangen bij 160.000km, of beter gezegd: Bosch raadt dat aan, want Renault gebruikt iha Bosch sensors. (reken ongeveer €100,- voor de sensor alleen, exclusief vervangen)
PSN: Shiver23
Nee, merp!
Heb je al een indicatie van de levertijd? Voorlopig roept mijn dealer augustus, terwijl op de verschillende websites een levertijd van mei-uni wordt geroepen (ik heb een voordeel omdat ik een hatchback heb). Ben heel benieuwd.FrankGuthrie schreef op maandag 12 maart 2012 @ 21:06:
Vrijdag een Witte Megane Estate GT line besteld (Lease)
Extra's:14% bijtelling is een goeie motivator
- Reservewiel
- Meesturende bi-xenon verlichting voor dim- en grootlicht inclusief koplampsproeiers
- Automatische parkeerrem en hill assist
- BOSE Energy Efficient Series Sound Systeem voorzien van versterker, subwoofer, 4 luidsprekers & 4 tweeters, USB/MP3-speler aansluiting en handsfree telefoonbediening van bluetooth telefoons 1
- Kaart van geheel Europa voor Carminat TomTom-navigatiesysteem (MAPSUP)
- Winterbanden
- 2012 Bose velgen
(Vond zwarte velgen mooier staan onder een witte auto)
Welke motor zit erin? Dan voeg ik je toe aan de TS.
[ Voor 38% gewijzigd door Joopieboy op 13-03-2012 17:30 ]
Even 2 snelle foto's gemaakt:

Had ook 15 inch kunnen zijn, maar dan moest ik weer nieuwe banden en met deze kan ik rustig een stoeprand aantikken zonder schade
@shiver, die lambda sensor is toeval, die gaat ook niet van een beetje water stuk. Wat Pausebreak zegt, gaat +/- 160.000 km mee afhankelijk van het soort gebruik.
Gaat goedkomen, thanks! Die foto's zijn niet van mij, maar het is precies dezelfde auto (en uitvoering). Het gaat dus om een 1.5 dCi 85 pk.Joopieboy schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 17:23:
Mooie wagen Sp!tf!re! Veel plezier ervan.
Welke motor zit erin? Dan voeg ik je toe aan de TS.
Gisteren hebben we de auto opgehaald in Heerenveen, toch wel apart om een auto echt nieuw te kopen met nog niets op de teller!
Ik ben vooral benieuwd naar het verbruik tov de Clio II, volgens de specificaties zou ik ipv 1 op 21/22 toch wel 1 op 25 moeten kunnen gaan rijden op termijn. Daarnaast natuurlijk geen wegenbelasting de komende tijd
"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."
ik kan niet zonder.
"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021
Een vriend van mij rijdt 1 op 29 met de twingo 1.5 dci (modeljaar 2012), en die heeft hem nog maar net, wordt nog wat zuiniger dus als de eerste 10k er op zitten. Dus met de clio 3 zou je daar echt wel in de buurt moeten kunnen komen, vooral als je veel snelweg doet. 1 op 27 moet te doen zijn
@melcon:
Is 1:27 niet wat optimistisch? Ik zou zelf eerder mikken op 1:25. De Clio III is toch fors groter en zwaarder dan de Twingo II, vandaar.
Nee, merp!
Verwijderd
Interieur en exterieur
Kleur: Blue Malte metaallak
Laksoort: metallic
Bekleding: Bekleding halfleder TEP GT-Line
Bekledingsoort: stof / leder
Opties en accesoires
Pack Introduction Bose / GT-Line € 274,89
Radio "3D Sound By Arkamys" met CD-speler, MP3-ondersteuning, USB/MP3-speler aansluiting en bluetooth € 275,00
Elektrisch verwarmbare voorstoelen € 275,00
BOSE Energy Efficient Series Sound System € 645,00
Privacy glass zijruiten achter en achterruit € 175,00
Meesturende bi-Xenon verlichting voor dim- en grootlicht inclusief koplampsproeiers € 994,99
Automatische parkeerrem met Hill-start assist € 235,00
Kaart van geheel Europa voor Carminat TomTom-navigatiesysteem € 115,00
Speciale metaallak Blue Malte € 755,00
Totaal: € 3.744,88
Ben benieuwd
Zijn er mensen in dit topic die de EGR hebben verwijderd/aangepast?. Ik wil deze nl. loshalen van mijn 1.5dci uit 2004 om motorvervuiling tegen te gaan.KillaZ schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 10:55:
[...]
Je leest wat probleempjes met de EGR klep of de sensor van het gaspedaal, maar verder.....
Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)
Ik tuf nu zo'n 25k in de clio (sinds juli 2011) en nog geen problemen gehad. Ik denk niet dat de vorige eigenaar dit heeft aangepast, dus ik geloof het allemaal weltimovd schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 08:08:
[...]
Zijn er mensen in dit topic die de EGR hebben verwijderd/aangepast?. Ik wil deze nl. loshalen van mijn 1.5dci uit 2004 om motorvervuiling tegen te gaan.
XBO Gamertag: BeerkeeperNL
met 2 radio's ?Verwijderd schreef op maandag 19 maart 2012 @ 20:08:
Vandaag offerte gevraagd voor de Renault Megane Estate Eco2 (Lease)
Interieur en exterieur
Kleur: Blue Malte metaallak
Laksoort: metallic
Bekleding: Bekleding halfleder TEP GT-Line
Bekledingsoort: stof / leder
Opties en accesoires
Pack Introduction Bose / GT-Line € 274,89
Radio "3D Sound By Arkamys" met CD-speler, MP3-ondersteuning, USB/MP3-speler aansluiting en bluetooth € 275,00
Elektrisch verwarmbare voorstoelen € 275,00
BOSE Energy Efficient Series Sound System € 645,00
Privacy glass zijruiten achter en achterruit € 175,00
Meesturende bi-Xenon verlichting voor dim- en grootlicht inclusief koplampsproeiers € 994,99
Automatische parkeerrem met Hill-start assist € 235,00
Kaart van geheel Europa voor Carminat TomTom-navigatiesysteem € 115,00
Speciale metaallak Blue Malte € 755,00
Totaal: € 3.744,88
Ben benieuwd
Verwijderd
Natuurlijk niet..
Dit is een upgrade van de bestaande radio.. je hebt dan 3D surround sound etc..
BOSE Energy Efficient Series Sound System € 645,00 Dit zijn alleen de boxen en versterkers, van standaard 4 boxen naar 9 Bose boxen.
Ik heb liever dat de gassen in het milieu terecht komen dan in mijn motor; dan gaat 'ie langer mee. Als mn blok afgevoerd moet worden, komt het toch wel in het milieu terecht + het is beter voor mn blok.Beerkeeper schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 08:29:
[...]
Ik tuf nu zo'n 25k in de clio (sinds juli 2011) en nog geen problemen gehad. Ik denk niet dat de vorige eigenaar dit heeft aangepast, dus ik geloof het allemaal wel
Binnenkort zelf wat proberen, want mijn garage wil er volgens mij niet aan beginnen.
ze sluiten elkaar uit in de configuratorVerwijderd schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 09:13:
[...]
Natuurlijk niet..
Dit is een upgrade van de bestaande radio.. je hebt dan 3D surround sound etc..
BOSE Energy Efficient Series Sound System € 645,00 Dit zijn alleen de boxen en versterkers, van standaard 4 boxen naar 9 Bose boxen.
Heb je al eens onder de kap gekeken of je er überhaupt makkelijk bij kan? En daarnaast succes. Het wordt lekker warm daar in de buurt van de EGR, die ga je er echt niet 'even' afpakken en weer opzetten.timovd schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 10:37:
Daarom wil ik dit het liefst ook zelf doen. Als ik aan de kant van de weg sta, moet ik 'm ook snel weer terug kunnen zetten.
Nu weet ik niet exact of de 1.5 dCi van 2004 storing zal geven, wellicht nog niet. Maar in ieder geval succes
Verwijderd
Ik heb de configurator op LeasePlandirect gebruikt, daar kon ik ze beide selecteren._-= Erikje =-_ schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 10:40:
[...]
ze sluiten elkaar uit in de configurator
Ik heb eigenlijk vrijwel dezelfde configuratie besteld (ook in die mooie kleur) maar dan een Coupe.
Heb geen Xenon, maar wel panoramadak. Vond het bij Xenon jammer dat dan de donkere koplampbehuizing komt te vervallen wat ik juist mooi vind op de GT line. Daarnaast nooit Xenon gehad dus zal het niet missen.
Ik verwacht hem begin mei, kan niet wachten!
Bij directlease kun je ze ook niet allebei selecteren zie ikVerwijderd schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 10:57:
[...]
Ik heb de configurator op LeasePlandirect gebruikt, daar kon ik ze beide selecteren.
Verwijderd
Op dit moment wordt ie APK voorgekeurd en kan ik 'm donderdag meenemen. Woei.
Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad
Ik kan alleen maar voor de Alfa spreken tegenwoordig: Zorg er voor dat je niet alleen je EGR afkoppelt, maar ook afdopt, dan vervuilt de klep niet intern en heb je, mocht je hem er ooit weer terug op willen zetten, geen gezeur mee.timovd schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 09:13:
[...]
Ik heb liever dat de gassen in het milieu terecht komen dan in mijn motor; dan gaat 'ie langer mee. Als mn blok afgevoerd moet worden, komt het toch wel in het milieu terecht + het is beter voor mn blok.
Binnenkort zelf wat proberen, want mijn garage wil er volgens mij niet aan beginnen.
K to the KillaZ
Heb je al pics en specs?Outerspace schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 11:20:
Zo, ik heb mijn eerste auto aangeschaftEen Renault Laguna 2.0 RXE Break uit 1997 met LPG G3.
Op dit moment wordt ie APK voorgekeurd en kan ik 'm donderdag meenemen. Woei.
Mijn megane gaat overmorgen voor het eerst zijn apk krijgen in mijn bezit. Ben heel erg benieuwd of er nog dure zaken vervangen moeten worden. Al vermoed ik van niet, dan zou ik vast al iets gemerkt hebben tijdens het rijden.
[ Voor 26% gewijzigd door Hooglander1 op 20-03-2012 14:41 ]
Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.
Nee, want heb vandaar erachter aan gebeld, en de order is nu pas goedgekeurd door AlpabetKrisp schreef op maandag 12 maart 2012 @ 23:01:
[...]
Heb je al een indicatie van de levertijd? Voorlopig roept mijn dealer augustus, terwijl op de verschillende websites een levertijd van mei-uni wordt geroepen (ik heb een voordeel omdat ik een hatchback heb). Ben heel benieuwd.
Als ik een indicatie heb laat ik je het weten. Maar ik denk pas Juni-Juli. De auto is te populair alhoewel het nu zal afvlakken met de komt van de Focus 14%.
Russian Blue Neji
Kate Bush
Ik inmiddels wel: 19 juli.FrankGuthrie schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 17:10:
[...]
Nee, want heb vandaar erachter aan gebeld, en de order is nu pas goedgekeurd door Alpabet. Als ik niet had gebeld had mijn order weerd dagen bij een dame gelelgen die er blijkbaar niks mee doet. En dan klagen dat mensen 'druk leggen'. 8 dagen om een oder goed te keren....ppffff..
Als ik een indicatie heb laat ik je het weten. Maar ik denk pas Juni-Juli. De auto is te populair alhoewel het nu zal afvlakken met de komt van de Focus 14%.
Dat gaat hij want het zijn 2 aparte, elkaar uitsluitende opties. Simpelweg omdat de Bose-uitvoering een andere radio-unit heeft en andere speakers. Het makkelijkst is het als je het als volgt ziet:Verwijderd schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 11:19:
Ik heb vorige week de offerte uitgedraaid bij LeasePlanDirect en deze ingeleverd bij mijn wagenpark beheerder om een definitieve offerte te laten maken, ik zie wel of hij tegen problemen aan loopt..
standaard: Radio Renault
midden: Arkamys
beste: Bose.
Zo zitten die niveaus in elkaar en dat betekent dus ook dat het of/of opties zijn, geen en/en
Nee, merp!
[/]Nee, helaas niet bij de hand. Zaterdag zal ik foto's maken en de specs plaatsen.[/] Gevonden: http://www.holtslaggorredijk.nl/
Daar stond ie te koop. Wij hebben m gekocht voor 550 en bij een andere garage voor 350,- laten keuren en repareren. Hij heeft genoeg km's gemaakt, maar wij rijden niet zo heel veel (wel genoeg om de kosten van lpg t.o. benzine te verwaarlozen)
[ Voor 39% gewijzigd door Outerspace op 20-03-2012 20:03 ]
Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Nu is het niet gelukt om deze los te krijgen, maar heb ik wel het kabeltje losgehaald. Het enige probleem is dat ik error P0487 krijg en het storingslampje brandt.
Heeft iemand een tip hoe ik de sensor er uit kan halen en schoon kan maken?
Niet slecht eigenlijk, zolang je die rijdende kan houden heb je er veel plezier van.Outerspace schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 19:33:
[...]
[/]Nee, helaas niet bij de hand. Zaterdag zal ik foto's maken en de specs plaatsen.[/] Gevonden: http://www.holtslaggorredijk.nl/
Daar stond ie te koop. Wij hebben m gekocht voor 550 en bij een andere garage voor 350,- laten keuren en repareren. Hij heeft genoeg km's gemaakt, maar wij rijden niet zo heel veel (wel genoeg om de kosten van lpg t.o. benzine te verwaarlozen)
Mijn Megane heeft zijn grote beurt en apk gehad. Uit eigen initiatief vier nieuwe banden eronder, ding rijdt weer heerlijk. Viel me mee dat ik maar voor €135,- aan extra reparaties had na 20.000km.

Wat denken jullie ervan? En met of zonder logo's en motoraanduidingen wit?
Vraag me wel af hoe lang die velgen wit zullen blijven met het vuil van de weg en de remstof. Je blijft dan wel poetsen denk ik.
Wil je hem definitief verwijderen of alleen schoonmaken? Met een beetje sleutelen zal hij toch wel los te halen zijn, maar zoals ik al eerder eens zei (toen je hem nog helemaal wilde verwijderen of zelfs terugplaatsen onderweg), het is geen simpel klusje en de elektronica ziet het.timovd schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 09:31:
Ik heb laatst de EGR-klep geprobeerd te verwijderen van mn 1.5dci.
[afbeelding]
[afbeelding]
Nu is het niet gelukt om deze los te krijgen, maar heb ik wel het kabeltje losgehaald. Het enige probleem is dat ik error P0487 krijg en het storingslampje brandt.
Heeft iemand een tip hoe ik de sensor er uit kan halen en schoon kan maken?
Schoonmaken kan dus, maar weg laten niet zoals je nu achter bent gekomen
Als je pech hebt blijft de storing staan en moet deze zelfs gewist worden bij de dealer.
Ontopic:
Iedereen al weer over op de zomerset?
Hier staat de Mégane:

En de Twingo II:

Weer op zijn zomerslofjes
Ik wil 'm eerst schoonmaken en waarschijnlijk 120 graden tegen de klok in draaien, zodat de klep wel blijft werken, maar dat er geen ingang is. De computer merkt dan geen storing (P0487).adinsx schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 09:57:
[...]
Wil je hem definitief verwijderen of alleen schoonmaken? Met een beetje sleutelen zal hij toch wel los te halen zijn, maar zoals ik al eerder eens zei (toen je hem nog helemaal wilde verwijderen of zelfs terugplaatsen onderweg), het is geen simpel klusje en de elektronica ziet het.
Schoonmaken kan dus, maar weg laten niet zoals je nu achter bent gekomen
Als je pech hebt blijft de storing staan en moet deze zelfs gewist worden bij de dealer.
...
Mooie Mégane. Ik rijd een heel stuk minder en binnenkort ga ik zelfs fietsend naar het werk. Ik overweeg dan ook een RS van dit model (5-deurs). Zomersloffen heb ik al láááng er weer onder.
Het poetsen ervan moet ik even bezien
5-deurs valt niet mee om te vinden, zijn er maar een paar van geleverd. Ga overigens wel voor de phase2, dus de facelift zoals ik hem ook heb. Beter onderstel en kinderziektes zijn eruit. Ik heb een echt latertje (03-2008) en dan de F1-team R26 uitvoering met sperdif etc. Maar ook de 5-deurs is met Cup-onderstel te krijgen.
Een hele mooie zit nog bij zijn eerste eigenaar in Purmerend. Daar aasde ik eerst op, maar die wilde hem niet verkopen. (deze: http://img231.imageshack.us/img231/2488/72zpvp.jpg) Uiteindelijk werd het een 3-deurs.
Overigens, het loopt niet heel zuinig, dus inderdaad als je niet veel rijdt is het goed te doen. Ik sta elke week aan de pomp 80,- erin te gooien (1:9 gemiddeld). Woon-werk is 50km op een dag, maar voor mijn werk (redactie autovakblad) rij ik ook nog de nodige kilometers.
Dan wordt het een dure hobby
Overigens, ik moet eerlijk bekennen dat ik nog steeds op winterbanden rijdt, op de zomervelgen zitten nog banden met 0,5 mm profiel
[ Voor 21% gewijzigd door melcon op 25-03-2012 13:13 ]
24 Juli. Dus dat valt gelukkig nog meeKrisp schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 19:22:
[...]
Ik inmiddels wel: 19 juli.Vrees dat die van jou iets later komt.
Russian Blue Neji
Kate Bush
Met een klein hamertje is het gelukt deze los te krijgen. Het lukt alleen niet om deze 120 of 90 graden (tegen de klok in) te draaien. De EGR heb ik wel schoongemaakt en met een klein slagje met de klok mee gedraaid. Het achterste schroefdraad komt nu tegen het huis aan en zit dus niet vast. Ik heb er wel een moertje op gedaan om het huis wel vast te zetten.melcon schreef op zondag 25 maart 2012 @ 10:50:
@timo. de klep kan heel erg vastzitten dus het toepassen van kracht c.q. geweld kan nodig zijn om hem los te krijgen. Bij de 1.5 dci werkt 270 graden draaien inderdaad als het goed is, computer ziet wel dat je hem afkoppelt en geeft dan inderdaad storing aan. Bij mijn laguna is dat niet het geval dus stekker los en klaar, helaas kijken de ecu's er vanaf medio 2003 wel naar (overigens kun je dat er wel uit laten halen als je hem zou chippen).
Overigens, ik moet eerlijk bekennen dat ik nog steeds op winterbanden rijdt, op de zomervelgen zitten nog banden met 0,5 mm profieldus moet nog even nieuwe banden regelen kwam ik achter
Ik rijd maar in een simpele 1.6 16v 5drs Megane uit 2003. Maar die van jou ziet er wel erg vet uit!
Vind vooral die achterbumper erg mooi, loopt wat verder door omlaag lijkt het (t.o.v. de normale versie).
Grappig, was ff op youtube kijken, volgens mij ben je door iemand gefilmd
Oh, 'kirretje' heeft meer filmpjes van die megane...niet toevallig gespot dus
[ Voor 18% gewijzigd door agoNITE op 31-03-2012 15:19 ]
Ooit alles bij elkaar 34.000 voor betaald, inleveren per juni 2012 met 98.000 km en dan 8.000 terug krijgen betekent 4.000 euro per jaar afschrijving over 6 1/2 jaar.

De service bij Renault is door de jaren heen om te huilen geweest. Voor mij geen Renault meer. Verder een prima auto, betrouwbaar, comfortabel, luxe, ruim. Alleen die garage(s).
De volgende auto wordt een stuk kleiner, een Volvo C30:

Fully loaded (xenon met actieve bochtenverlichting, leer, park assist, verwarmde stoelen, sunroof, navigatie, 17 inch velgen, bluetooth) D2 (1.6 turbo diesel 115 pk, 270 nm) met trekhaak, aflevering, etc. voor 26.700 met dank aan de BPM vrijstelling vanwege de 94 gr. CO2.
[ Voor 4% gewijzigd door JAHRASTAFARI op 01-04-2012 01:07 ]
Beiden denk ik.El-Loco schreef op zondag 01 april 2012 @ 11:50:
Wat stoorde je nu het meeste? Die € 4000 afschrijving of de service van dealers bij jou in de regio?
Maar ook de service van Renault Nederland is abominabel, niet alleen van de lokale dealers.
Kijk, als er bij een grote beurt vergeten wordt om de distributieriem te vervangen en je dan 2 weken later met allerlei meldingen onderweg de dichtstbij zijnde Renault dealer opzoekt en daar wordt geconstateerd dat de distributieriem driekwart aan flarden is én dat ook de remschijven finaal op zijn, ja dan vraag je je af wat ze bij zo'n beurt doen. Maar wel even van alles bij zo'n beurt in rekening brengen, waarvan ik me dan afvraag of ze dat dan ook daadwerkelijk gedaan hebben. Over dit voorval geklaagd, werd eerst alles weerlegd en uiteindelijk zou ik als goedmakertje 25% korting op de volgende beurt krijgen (dit zou per brief bevestigd worden). Nooit meer van gehoord, ook na een telefoontje hierover niet meer. En dan word ik daarna gebeld door de standaard klanttevredenheidsonderzoeken en leg dit voorval dan voor.... "Meneer, dit kan echt niet, u hoort zo spoedig mogelijk van ons"...... nooit meer iets van gehoord. Een half jaar later belden ze weer voor klanttevredenheid, wederom zelfde verhaal en belofte, nooit meer iets van gehoord.
Afgelopen winter probleem met mijn versnellingsbak die heel erg stroef was bij -10 en kouder. Pas bij warmdraaien was de bak weer soepel. Klacht gemeld bij dealer, die dit heeft doorgespeeld naar Renault Nederland omdat hij meer auto's had die hier last van hadden (nieuw spul gebruikt bij werk aan versnellingsbak dat niet tegen zo'n kou kon). Niets gehoord. Na klagen hierover, kreeg ik te horen dat ik werd terug gebeld. In totaal 3 weken later een reactie "meneer, doet dit probleem zich nog steeds voor?". Ik: "nee natuurlijk niet, het vriest inmiddels niet meer!". Ze hadden er nog nooit van gehoord, en ook het verhaal van de dealer dat dit bij meer Renaults speelde werd weggewimpeld. En het probleem was er nu niet meer, dus er kwam geen verdere actie. Dit was voor mij de druppel.
En zo zijn er sinds aankoop nog wat kleine dingen geweest, ik heb het gehad ermee.
Windows10 Ultimate 64 bit@SSDKingston 300, AMD Ryzen 5 1400, Sapphire RX460 4gb, Corsair DDR4 8 gb. OC,

Vorige week is de bestelling geplaatst met als kleur Bleu Malte:

Maar nu begin ik toch te neigen naar Rouge Dyna:

Ik heb namelijk dit interieur besteld:

(lichtgrijs met zwart leer)
Poll: Blue Malte of Rouge Dyna?
• Bleu Malte
• Rouge Dyna
Tussenstand:
Ook een poll maken? Klik hier
Hier overigens ook totaal niet te spreken over de service van Renault (in dit geval, Stokman Den Helder) echt om te huilen, verkeerde carterplug-ring gebruikt bij een grote beurt (met als gevolg een dikke plas olie onder de auto na een dag stilstaan, en (bijna) geen olie meer .... "oh meneer, foutje kan gebeuren toch!"
De linkerbuitenspiegel hing naast de auto, kapotgevroren.... Ik ga naar de dealer, leg het verhaal uit aan een verkoper, en of hij mij kan helpen
'Meneer, ik verkoop alleen auto's'
- oh, wil je dan even het kenteken, kleur van de auto opschrijven, dat iemand met verstand mij maandag kan bellen over de kosten?'
'Nee, ik heb hier geen verstand van meneer, komt u doordeweeks maar terug'
- (via onderdelenlijn voor €35 inc. verzendkosten een gebruikte spiegel, in de juiste kleur gekocht en zelf gemonteerd).
Nooit meer naar de Renault dealer, doe nu gewoon het onderhoud zelf
Zie ondertitel
Ik heb rouge dyna gekozen, die blauwe kleur is heel erg mooi maar die zie je best wel veel. Vandaar de keuze voor de andere die ook erg mooi is maar nog wat bijzonderder
Morgen gaat de laguna voor de apk, even kijken wat er uit komt
Zelf heb ik een Coupe in Blue Malte besteld trouwens, zeker op de Coupe vind ik het mooi omdat het toch een beetje een sportieve kleur is.Komt eind april als het goed is
Overigens zie je die Blauwe kleur helemaal niet zoveel hoor, verreweg het grootste deel van de Megane's is zwart, grijs of wit. Bleu Malte is ook nog eens alleen verkrijgbaar op de GT (Line).
[ Voor 53% gewijzigd door jap85 op 02-04-2012 12:18 ]
Niets dus, in 1 keer goed gekeurd[b][message=37970260,noline]
Morgen gaat de laguna voor de apk, even kijken wat er uit komt
Dit topic is gesloten.