Het grote Renault topic - Deel 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 14 15 Laatste
Acties:
  • 78.033 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dentheman
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 28-08 14:10

Dentheman

Zie signature

Quad schreef op maandag 09 juli 2012 @ 23:27:
Ook doet linker speaker het niet (meer), enig idee of ik gewoon elke random auto speakers erin kan zetten bij de twingo? Wel op originele plaats natuurlijk.

Verder rijdt hij wel lekker, voor de kleine ritjes is hij prima, pas er net in! :').
Alle speakers passen wel, gewoon even de diameter opnemen in nieuwe speakers plaatsen :)

Ik heb zelfs inmiddels bijna 100k in een twingo afgelegd in 5 jaar, en het blijven leuke auto's, ondanks dat 'ie binnenkort ingeruild gaat worden voor een volvo :p

Zie ondertitel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 29-08 14:06
@L0we, TD uit een 19? Daar zit kwa extra pk's ook nog wel wat potentie in ;)

Twingo van voor 1998 mag je doen met speakers van max 10. cm :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23:24

Quad

Doof

Haha, ach ik heb al een paar simpele gevonden, kreeg telefoontje van collega of ik geen belang had bij deze speakers: http://www.autoradiostore...35/pioneer-ts-g1022i.html

Wellicht kan ik ze voor klein prijsje overnemen :).

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L0we
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20-08 13:18
melcon schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 07:43:
@L0we, TD uit een 19? Daar zit kwa extra pk's ook nog wel wat potentie in ;)

Twingo van voor 1998 mag je doen met speakers van max 10. cm :P
Jep, deze komt dan uit een Volvo 460, maar is hetzelfde blok. (F8Q-t)
Ben heel benieuwd hoe dqt gaat rijden. In die Volvo voelde het al aan als een heel prettige hoeveelheid power. Die extra paarden geef je zeker de sporen door de turbodruk wat op te schroeven, en de brandstofpomp wat meer in te laten spuiten? Eerst maar eens een stukje rijden met dat ding, dan ga ik daar eens wat mee vogelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Speaker uit de Twingo gehaald en aangesloten op rechterkant, geen geluid :(.
Ik ga dus nieuwe aanschaffen, maar kom er niet uit over waar ik rekening mee moet houden.
Ok dus niet groter als 10CM en hoger als 4,6CM. De schroefgaten van de speaker zitten op zo'n 8.5cm van elkaar maar wordt er niet duidelijker op verder :/.

Afbeeldingslocatie: http://i46.tinypic.com/4j1ifs.jpg
Is hoe hij eruit ziet, met die aansluiting worden ze ook geleverd bij de huidige speakers?
Heb mijn collega laten weten dat ik die van hem niet overneem, wil ze toch iets meer voor hebben dan ik aanvankelijk dacht.

Ik kijk dus naar deze JBL CS4 maar of het kwa inbouw lukt, dunno..

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Als je nu 10cm speakers hebt, is dat de maat die je moet aanhouden qua nieuwe speakers. Inbouwdiepte is ook wel belangrijk omdat je een grotere magneet vaak amper weg krijgt.

De stekker die hier aan zit kun je het beste van deze speakers afknippen en daar een soort verloopstekker van maken voor naar de speaker stekker in de auto toe. Dan hoef je niet in de kabelboom van de auto te knippen. :)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:47

timovd

Voorsprong door techniek

Of kijk of een 13cm past als je het gat groter zaagt.

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Dat gat kun je niet groter maken, er is niet meer oppervlak. Die JBL's passen btw, hebben ook in de twingo gezeten die wij gehad hebben. Er zijn trouwens wel opbouw behuizingen beschikbaar die je op de veertorens achter kan monteren. Dan kun je daar wel 13/16 cm kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Ik ga vanmiddag naar AST Nijverdal, ze weten mij vast goed te helpen (ook ivm kabels ofc).
Ik heb iig een oogje op die JBL's.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
timovd schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 07:57:
Of kijk of een 13cm past als je het gat groter zaagt.
Doe dat dus maar even niet. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:47

timovd

Voorsprong door techniek

@Joopie, Bedankt voor je gefundeerde reactie. Melcon was je helaas al voor.

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Ach maakt toch niet uit. :D

Maar ik zie dat wel eens voorbij komen, gisteren nog toevallig in een 740, sleuven ingeslepen en rand omgeslagen dat er andere speakers in konden, het ziet er ten eerste niet uit, echt goed bevestigen kun je dan niet meer, en ten tweede gaat het nog roesten ook. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Nee, ik ga geen 13CM erin plakken ;-).
Vind 10CM genoeg, hoeft maar beetje geluid uit te komen.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 25-07 13:07
Gisteren voor de 2e keer in de twizy gereden, best geinig karretje :P
Alleen medelijden met die maat van me die vanochtend in dat lekkere weer 30km naar ze werk moest rijden.

Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-snc6/178311_411198968919224_512242027_o.jpg

[ Voor 24% gewijzigd door KappeNou op 11-07-2012 14:52 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 31-08 09:45
Ja geinige autootjes zijn dat. Zou leuk zijn wanneer er ook eentje komt met de tweecilinderturbo die nu getest wordt :9 (en ramen, dat zou ook fijn zijn dan :+ )

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:12

Wok

Dakloos...

W00h00! Vandaag tefeloon gekregen van de dealer dat mijn Mégane Estate GT-line (full-options) binnen is gekomen. Volgende week donderdag wordt-ie afgeleverd bij mijn werk oOo

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Op je werk nog wel. Ik mocht hem gewoon bij de dealer ophalen. :P Inmiddels sinds donderdag 1600km verder, eind deze week tikt hij wsch de 4000 aan. Ik mag tot 180.000 km rijden, dus in dit tempo rijd ik over 2 jaar een nieuwe auto. :P

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok

Wok

Dakloos...

Ik had de keuze: ophalen bij de dealer of laten afleveren @ work. Aangezien de leverende dealer in Enschede zit en ik in Eindhoven woon en werk, was de keuze niet zo moeilijk ;)

Wat kilometers betreft... Jij liever dan ik :P Ik heb ook een paar jaar 70K+ km per jaar gereden. Ik ga dat niet meer doen... Ik rijd sinds een paar jaar weer <30K km per jaar en ik vind het heerlijk. Ik heb weer vrije tijd en woon weer 'thuis' in plaats van in mijn auto...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Het wisselt bij mij erg sterk. Ik heb nu een opdracht in het noorden van het land (170km enkele reis) die duurt tot eind dit jaar. Tot drie weken geleden reed ik een half uur met de trein. Erg prettig als je nog wat werk wilt doen. :)

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Het is dan weer niet zo erg om in een megane 3 te wonen :P

Blijft leuk, beading na een regenbuitje 8)

Afbeeldingslocatie: http://ekehaar.ath.cx/images/IMAG0456.jpg

Vanmiddag nog een ander geintje c.q. situatie trouwens, let niet op mijn paint vaardigheden :P
Afbeeldingslocatie: http://ekehaar.ath.cx/images/oops.png
Ik zit in de polio slowmotion leaseslet, als er geen doorgaand verkeer en alleen afslaand verkeer is kun je gewoon doorrijden naar het middenstuk (daar is ruimte voor 2 auto's zonder het afslaand verkeer te hinderen).
Barrie in Bus rijdt op uitvoegstrook met richting aan naar afslaan, komt verder geen verkeer aan dus ik besluit ik ga oprijden. Nog voor ik een meter gereden heb trapt busje het gas in en rijdt vol over het verdrijvingsvlak rechtdoor! Ik kon nog op tijd remmen dus verder geen mega crash, maar stel dat dat wel gebeurd zou zijn, wie zou er schuldig zijn in deze situatie?

(niet dat dat met een lease auto heel veel uitmaakt, je betaald alleen eigen risico indien je schuldig bent en verder geen gevolgen. Maar toch, ook met een leaseauto wil je geen brokken maken laat staan als zoiets gebeurd als je met je eigen auto bent).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:29

Klippy

Still Game

Als er geen haaientanden staan heeft rechts sowieso voorrang toch, dus hij was schuld.
Maar wat heeft dit met Renault te maken? Was het een Renault bus? :P

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
melcon schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 21:05:
Het is dan weer niet zo erg om in een megane 3 te wonen :P

Blijft leuk, beading na een regenbuitje 8)

[afbeelding]
Is leuk idd! 8)
Afbeeldingslocatie: http://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2012/07/P1070356-Small.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Jup, renault bus :P :+

Ik heb haaientanden, maar na het verdrijvingsvlak waar naar toe je oversteekt staan geen haaientanden (wel weer voor de weg die daarboven langs kruist). plaatje verduidelijkt ;)

[ Voor 6% gewijzigd door melcon op 18-07-2012 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:29

Klippy

Still Game

Met tanden ben jij schuld. Ook al geeft hij verkeerd richting aan.
Aan het plaatje te zien moet je sowieso wachten totdat hij door de versmalling is, want tegelijk past niet.
Maar ook al ging hij rechtdoor met knipperlicht aan ben jij schuld. Knipperlicht is een indicatie, geen zekerheid. Wel lullig in elk geval.

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Jup sowieso lullig maar hij pakt wel dat verdrijvingsvlak mee.

Ik heb de situatie opgezocht in google maps, wordt het iets duidelijker van :)
Ik kom van links, busje van de uitvoegstrook uiteraard.
https://maps.google.nl/ma...hnear=Assen,+Drenthe&z=20

Voor het verdrijvingsvlak zit ook nog een dubbele doorgetrokken streep dus ik heb eigenlijk nog een beetje twijfels omtrent wie schuldig is.

[ Voor 5% gewijzigd door melcon op 18-07-2012 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
Zal wel gedeelde schuld worden. Busmans volgt niet de richting die hij wel moet want pijlen, jij hield je niet aan de haaientanden :+

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Ik ben bang dat jij hem voorrang had moeten verlenen omdat hij recht doorgaand verkeerd is, ondanks de rare manoeuvre. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Joopie, ik had je bijna gelijk gegeven maar toch nog even iemand gebeld die bij een (min of meer lokale) verzekerings maatschappij werkt. Daaruit komt naar voren dat dit daar regelmatig gebeurd. De partij die rechtdoor gaat is schuldig, hij wisselt van rijbaan waar dat niet mogelijk is (verdrijvingsvlak + dubbele doorgetrokken streep). Op dat middenstuk moet je uiteraard wel voorrang verlenen aan het verkeer wat afslaat maar dat verkeer kan niet meer rechtdoor zonder tegen de rijrichting in te rijden dan wel het verdrijvingsvlak te overschrijden.

In elk geval wazige situatie die gelukkig gaat verdwijnen, wordt een klaverblad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 30-08 22:52
Zoo even bij de dealer een prijsopgave laten doen voor remschijven, remblokken en koplampen voor een Clio 2 1.6 16V uit 2002.

Remschijven voor +/- 150 euro. (Motrio, zoiets 2e lijnsonderdelen)
Remblokken voor +/- 40 euro. (Motrio, zoiets 2e lijnsonderdelen)
Koplampen a 175 euro (origineel).

Behoorlijke prijzen dacht ik zo! Of ben ik verwend? Dit zijn overigens alleen de onderdelen..

Ook even navraag gedaan naar mogelijkheden omtrent een Clio 3 RS en daar kwam eigenlijk naar voren dat ze er bij Renault Manders in Deurne niet zo happig op zijn.. puur omdat ze erg lastig te verkopen zijn en sowieso alleen deze auto's verkopen als ze ook echt bij hun onderhouden zijn geweest..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Dat is wel veel geld. Ik zou even e-bay etc bekijken.
Ik was voor rondom remmen en blokken (zimmerman + ebc) voor een golf rond de 260 kwijt, terwijl die schijven achter waarschijnlijk even groot zijn als een clio voor schijf (256mm geventileerd)

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Klippy schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 21:10:
Als er geen haaientanden staan heeft rechts sowieso voorrang toch, dus hij was schuld.
Maar wat heeft dit met Renault te maken? Was het een Renault bus? :P
Hoort inderdaad hierrr

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
Even met een bevriende monteur bekeken.. remmen zijn nog helemaal goed. Waarschijnlijk ligt het mindere remmen van de laatste tijd aan de remolie. Niet heel donker maar toch ook niet meer 100% Gelukkig heb ik nog wat te goed bij een andere kennis die prima de remolie kan vervangen :)

Wel ben ik erachter gekomen dat mijn rechtermistlamp een kapot glas heeft, welke dus wel vervangen moet worden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
la_fusion schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 18:31:
Ook even navraag gedaan naar mogelijkheden omtrent een Clio 3 RS en daar kwam eigenlijk naar voren dat ze er bij Renault Manders in Deurne niet zo happig op zijn.. puur omdat ze erg lastig te verkopen zijn en sowieso alleen deze auto's verkopen als ze ook echt bij hun onderhouden zijn geweest..
Renault Jansen en Fassbender-Valks (respectievelijk Helmond en Eindhoven) hebben er geen problemen mee. Misschien de moeite waard om daar eens langs te gaan?

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
Ik werk in Eindhoven dus dat moet niet zo'n probleem zijn, bedankt voor de tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
@kappenou, wat is dat voor onzin om zulke grote schijven achter te hebben? echt weer vw onzin.

@la fusion, kan inderdaad vocht of lucht in je remolie zijn. Is die prijsopgave incl. of excl. montage?
Als het ex. montage is het een vies dure dealer, 280 mm schijven voor mijn laguna kosten mij 120,- origineel renault bij de dealer (Geen motrio).

Voor koplampen zou ik trouwens even op winparts.nl kijken, dan ben je tussen de 30 en 60 euro klaar. Wel even motortje overzetten als je elektrisch verstelbare lampen hebt. Zijn wel imitatie lampen maar met een goede pasvorm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
la_fusion schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 21:17:
Ik werk in Eindhoven dus dat moet niet zo'n probleem zijn, bedankt voor de tip.
Graag gedaan :) Ik zou trouwens eerst even bij Jansen binnenlopen. Daar heb ik nog gereden met de RenaultSport Spider en de Mégane II RS dCi. Ook hebben ze wel vaker leuk spul staan. Fassbender-Valks is toch wat commerciëler.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
melcon schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 22:44:
@kappenou, wat is dat voor onzin om zulke grote schijven achter te hebben? echt weer vw onzin.
Ik denk niet dat het onzin is. Als ik zo een beetje rond kijk monteren ze steeds grotere remmen wanneer de auto zwaarder en sneller wordt.
Ik mag hopen dat op een megane RS ook achter wat grotere remmen zitten. Lijkt me wel handig als je met 230km/h vol in de ankers gaat.

Megane 3 GT 260 mm enkele schijf
Megane 2 RS 300 mm enkele schijf
Megane 3 RS 290 mm geventileerd

Dan valt een golf met 256mm geventileerd wel mee toch :? Echt vw onzin :Y)

[ Voor 15% gewijzigd door KappeNou op 20-07-2012 11:52 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
melcon schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 22:44:

@la fusion, kan inderdaad vocht of lucht in je remolie zijn. Is die prijsopgave incl. of excl. montage?
Als het ex. montage is het een vies dure dealer, 280 mm schijven voor mijn laguna kosten mij 120,- origineel renault bij de dealer (Geen motrio).

Voor koplampen zou ik trouwens even op winparts.nl kijken, dan ben je tussen de 30 en 60 euro klaar. Wel even motortje overzetten als je elektrisch verstelbare lampen hebt. Zijn wel imitatie lampen maar met een goede pasvorm.
Was excl montage..

Wat betreft die koplampen.. ik ben niet zo happig op imitatie omdat vaak dus de pasvorm dramatisch is maar ook lastige montage van de lampjes. Kun jij mij wellicht een goede aanraden? Ik kom er meestal niet echt uit hoe of wat ik moet hebben.. Datzelfde geld voor een mistlamp.. Mag overigens ook in DM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
KappeNou schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 09:19:
[...]

Ik denk niet dat het onzin is. Als ik zo een beetje rond kijk monteren ze steeds grotere remmen wanneer de auto zwaarder en sneller wordt.
Ik mag hopen dat op een megane RS ook achter wat grotere remmen zitten. Lijkt me wel handig als je met 230km/h vol in de ankers gaat.

Megane 3 GT 260 mm enkele schijf
Megane 2 RS 300 mm enkele schijf
Megane 3 RS 290 mm geventileerd

Dan valt een golf met 256mm geventileerd wel mee toch :? Echt vw onzin :Y)
Zelfs bij een megane 3 RS zouden trommels achter nog gewoon volstaan, de remmen achter hoeven alleen de achterkant in balans te houden op het moment van remmen gezien al het gewicht zich naar voren verplaatst. Zowel de cup clio1/2/3 hebben achter gewoon de originele schijven met zelfs gewone blokken. Alleen voor is uprated met race blokken.

Overigens, ik dacht in je bericht 290 mm te lezen voor achter dus ik denk dat ik even naar Pearl moet. 256 valt nog wel mee :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trebbors
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-08 15:47

Trebbors

Failure is no option!

Is een Renault Laguna 1 fase II RXI 1.6 16v benzine zuiniger te krijgen?

Ik begin de 700km op een tank van 60 liter irritant te vinden ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
@melcon: Ja zolang je weinig remt.. Ik ga er in iedergeval niet mee rijden :+

@Anton Rongen: ja laten staan en de fiets pakken ;)

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
Trebbors schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 13:17:
Is een Renault Laguna 1 fase II RXI 1.6 16v benzine zuiniger te krijgen?

Ik begin de 700km op een tank van 60 liter irritant te vinden ;-)
Minder trappen :P
Nee serieus, het officiële gemiddelde verbruik ligt op 1:13,3, dus met jouw 700km's zit je daar niet zo ver vanaf. Je zou kunnen proberen beter op je bandenspanning te letten, met minder gas te vertrekken bij verkeerslichten en sneller opschakelen. 50 in z'n 4 en 80 in z'n 5. Wat ook helpt is om een alternatieve route te kiezen waarbij je minder door de stad hoeft te rijden en waarbij je minder verkeerslichten tegenkomt, maar dat moet ook maar net mogelijk zijn.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
KappeNou schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 13:24:
@melcon: Ja zolang je weinig remt.. Ik ga er in iedergeval niet mee rijden :+
Echt geen enkel probleem, zie de dacia cup :P die hebben achter gewoon trommels, voor uprated blokjes op de originele klauwen+schijven en dat remt prima. Nog even buitenom het feit dat maar weinig mensen weten dat trommels beter remmen als schijven ;) Ze kunnen de warmte alleen niet zo goed kwijt, zouden ze dat wel kunnen zouden er geen schijven meer gebruikt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master FX
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 31-08 10:31
Even wat frustratie wegtikken...

Er kan weer een nieuw hoofdstukje ellende aan onze auto worden toegevoegd.
Afbeeldingslocatie: http://www.excipio.nl/img/espace.JPG

Onze Grande Espace 2.2dCi uit 2004 (260k inmiddels) verbruikt koelvloeistof. De eerste voorzichtige diagnose van de Renault garage is: lekke koppakking of een scheurtje in de cylinderkop zelf. Raming: ergens tussen de 3500-4000 euro. Grootste deel schijnbaar arbeidsloon omdat het zo'n enorme k-klus is. Auto zelf schatten ze nog op 1500-2000 euro.

Wat moet ik hier nou mee?

Stay safe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
Huilen, meer kun je niet doen. Helaas is jouw auto zowel te oud in termen van leeftijd, als in termen van kilometerstand. Dat betekent dat je op coulantie niet hoeft te rekenen, van dealer noch Renault Nederland.
Heel zuur zoiets en die kosten zul je inderdaad wel maken, want de motor moet uit de Espace gehaald worden, het lek opgespoord worden, onderdeel vervangen en weer terugplaatsen. Dat is helaas vrij arbeidsintensief ;(

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok

Wok

Dakloos...

Meteen dat ding verkopen aan de export. Niet meer in investeren in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
Dat is een optie. De andere is om eens te vragen wat je dealer er nu voor zou geven. Anders wordt het inderdaad €3500,- investeren en die auto he-le-maal oprijden anders haal je dat er nooit meer uit.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master FX
1500-2000 euro

Maar ja, wat is het volgende dat stuk gaat.....

[ Voor 64% gewijzigd door Master FX op 26-07-2012 00:49 ]

Stay safe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El-Loco
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 27-08 07:53
Weg ermee. Direct. Auto is niks meer waard (was hij een ton geleden al niet), dus nu hij fatsoenlijk rijdbaar is idd op zoek gaan naar een handelaar die hem gaat exporteren. Afscheid nemen in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Koppakking of cilinder moet je wel kunnen zien. Het lijkt erop alsof ze het niet weten.
Je zou eerder denken aan een uitgedroogt slangetje of lekke radiator.
In welke regio woon je?

[ Voor 7% gewijzigd door KappeNou op 26-07-2012 12:29 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Hebben ze het systeem al onder druk gezet? Voor hetzelfde geld is het een slangetje of de radiateur en ben je voor 100 a 200 klaar. (Wat kappenou zegt :) ) Koppakking van een 2.2 dci is aardig onwaarschijnlijk maar goed, het kan. Overigens, als het echt de koppakking is zoek gewoon een bedrijfje in motorrevisie op, die doen het voor 1500. Die 3500-4000 is zelfs voor een dealer erg royaal.

Als je dat er voor over hebt uiteraard, dat is iets wat je alleen zelf kan bepalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-07 11:06

seninha

god's right foot

Ben bang dat het toch je blok is.Die 2.2 diesels hebben te veel problemen.
Daarom heb ik een 3.5 V6 genomen. Verbruikt meer maar blijft"voorlopig" wel rijden.

Niet dat jij er iets aan heb.

Zou hem gewoon zo snel mogelijk wegdoen en je verlies nemen.Want je weet nooit wat er nog meer achteraan komt.
Kan je alleen succes wensen.

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master FX
Het systeem bouwt druk op. Als je ook in de leidingen knijpt zijn ze hard (verhaal van de garage). Ben zelf niet zo technisch op autogebied.

Stay safe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
seninha schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 20:26:
Ben bang dat het toch je blok is.Die 2.2 diesels hebben te veel problemen.
Daarom heb ik een 3.5 V6 genomen. Verbruikt meer maar blijft"voorlopig" wel rijden.

Niet dat jij er iets aan heb.

Zou hem gewoon zo snel mogelijk wegdoen en je verlies nemen.Want je weet nooit wat er nog meer achteraan komt.
Kan je alleen succes wensen.
Hij heeft een diesel.. Lijkt mij niet dat jij ooit heb zitten twijfelen tussen een 2.2dci of een 3.5 V6...
Of een 2.0T - 3.5 V6 of een 2.2dci - 3.0dci

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
KappeNou schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 20:41:
[...]

Hij heeft een diesel.. Lijkt mij niet dat jij ooit heb zitten twijfelen tussen een 2.2dci of een 3.5 V6...
Daarnaast is de 2.2dCi 16V een extreem betrouwbaar blok. Afkomstig van de bedrijfstak en doorontwikkeld voor gebruik in personenauto's destijds.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master FX
Garage zei zelf dat de 2.2dCi nou juist meer dan gemiddeld problemen gaf.

Stay safe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:41

The Eagle

I wear my sunglasses at night

KappeNou schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 12:28:
Koppakking of cilinder moet je wel kunnen zien. Het lijkt erop alsof ze het niet weten.
Je zou eerder denken aan een uitgedroogt slangetje of lekke radiator.
In welke regio woon je?
^^^ Met stom. Iedere garage kan dat met een paar simpele tests vaststellen. Olie op het blok ->> lekker koppakking.
heb je toevallig ook af en toe last van een zure lucht in de auto? Kan zijn dat de sensor van de radiator niet goed meer is. Dan gaat ie de koelvloeistof af en toe koken en gooit ie het er via het overdrukventiel uit. Dat kun je vrij snel zien, maar ruik je ook vaak gewoon, zeker bij auto's zonder airco. En sensor vervangen is tientjeswerk.

Maar waarom met een dergelijke auto naar de dealer toe? Bij een universeel autobedrijf ben je een stuk goedkoper uit, en het is niet dat je zoiets nou nog voor het predikaat "dealeronderhouden" hoeft te doen...

Shop eens goed rond zou ik zeggen :)

[ Voor 8% gewijzigd door The Eagle op 26-07-2012 21:18 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
[...]

Haha inderdaad :)

Het enige waar de 2.2 dci gevoelig voor is zijn de volgende zaken:
- olie kwaliteit
- op tijd olie verversen
- oliepeil

Zolang dat goed is gaan ze gewoon niet stuk. Totdat je zeker weet dat het echt de koppakking is zou ik er niet mee doorrijden overigens. Als de koelvloeistof zich vermengt met de olie is dat funest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
Master FX schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 21:15:
Garage zei zelf dat de 2.2dCi nou juist meer dan gemiddeld problemen gaf.
Dan zou ik echt even naar een ander gaan, want de 2.2dCi's zijn bijna niet kapot te krijgen.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha

seninha

god's right foot

[...]

Weet heus wel dat een 2.2 een diesel is. En ja, ik heb getwijfeld of ik een diesel zou nemen.
Scheelt namelijk aardig in brandstof kosten.

Maar omdat de 2.2 een ERG onbetrouwbaar blok is (kijk maar na hoeveel Espace met dit type blok een nieuwe motor gehad hebben) ben ik dus op zoek gegaan naar een 3.5 V6

2.0T heb ik nooit naar gekeken, en naar de 3.0 DCi helemaal niet.(ook erg onbetrouwbaar)

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master FX
Er zijn dus twee kampen :). De een zegt blok is niet kapot te krijgen en de ander zegt (waaronder dus de garage) dat het een blok is met meer dan gemiddeld problemen....
Het probleem en het dilemma is dat ik het gewoon een superfijne auto vind. Zou hem inderdaad gewoon het liefst oprijden. Ideaal voor m'n gezin (3 kids).
Tips voor een betrouwbare second opinion. Woon in Houten. Kan er nog wel klein eindjes mee rijden dus een betrouwbaar alternatief in de buurt van Utrecht is van harte welkom.

[ Voor 49% gewijzigd door Master FX op 26-07-2012 21:51 ]

Stay safe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha

seninha

god's right foot

Ik zou zeggen, ga langs de Renault forum en lees wat topics hierover:

http://www.renaultforum.nl/forum/viewforum.php?f=139

Hier een mooie topic over de bekende drijfstang lager probleem:

http://www.renaultforum.n...ewtopic.php?f=139&t=12583

En verder zijn er veel gevallen waarbij de olie ruim op tijd vervangen werd en alsnog problemen kregen.

[ Voor 50% gewijzigd door seninha op 26-07-2012 21:51 ]

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
Master FX schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 21:48:
Er zijn dus twee kampen :). De een zegt blok is niet kapot te krijgen en de ander zegt (waaronder dus de garage) dat het een blok is met meer dan gemiddeld problemen....
Het probleem en het dilemma is dat ik het gewoon een superfijne auto vind. Zou hem inderdaad gewoon het liefst oprijden. Ideaal voor m'n gezin (3 kids).
Tips voor een betrouwbare second opinion. Woon in Houten. Kan er nog wel klein eindjes mee rijden dus een betrouwbaar alternatief in de buurt van Utrecht is van harte welkom.
Laat je anders slepen naar Bochane, die staan goed bekend.

En inderdaad, er zijn problemen met die motor - zoals met alle motoren - maar de 2.2dCi is en blijft een erg betrouwbaar blok met een benedengemiddelde uitval en reparatietijd. De 2.0dCi die het blok opvolgde is nóg beter, dus als vervanging aan de orde is, zou ik daar naar kijken.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master FX
Zojuist even op de site van de Bochane groep gekeken. Was er gewoon nog iemand online voor een live chat... +1. Ga morgen wel even bellen of er op korte termijn een diagnose gesteld kan worden. Volgens de online planner zit alles goed vol hier in de omgeving.

Stay safe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
seninha schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 21:44:
[...]
Maar omdat de 2.2 een ERG onbetrouwbaar blok is (kijk maar na hoeveel Espace met dit type blok een nieuwe motor gehad hebben) ben ik dus op zoek gegaan naar een 3.5 V6
En waar kunnen we dat nakijken? Als je nou zegt dat de oude 3.0 dci (de 180 pk) een onbetrouwbaar rampenblok is waarbij heel veel auto's een nieuw blok hebben gekregen dan ben ik het geheel met je eens. Dat geld echter simpelweg niet voor de 2.2 dci, ze zijn alleen gevoeliger voor een onderhoud als b.v. een 1.9 dci die je rustig 30k over de verversings termijn heen kan rijden.
seninha schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 21:49:
Ik zou zeggen, ga langs de Renault forum en lees wat topics hierover:

http://www.renaultforum.nl/forum/viewforum.php?f=139

Hier een mooie topic over de bekende drijfstang lager probleem:

http://www.renaultforum.n...ewtopic.php?f=139&t=12583

En verder zijn er veel gevallen waarbij de olie ruim op tijd vervangen werd en alsnog problemen kregen.
Als je problemen zoekt kun je ze altijd vinden ongeacht de motor of het merk, dat heb je nou eenmaal met techniek ;) Ook uit de tijd dat toyota nog betrouwbaar was kun je als zoekt zat problemen vinden.
Voor de mensen die alsnog problemen krijgen ondanks op tijd verversen zie mijn post ;)
(oftewel te weinig olie dan wel verkeerde olie of olie van dubieuze kwaliteit).
Overigens als je naar het aanbod kijkt zitten de meeste 2.2 dci's die te koop staan ruim boven de 3 ton, dat zegt ook genoeg. En dat is dan nog minus alles wat voor de export gaat.

Maar goed met dit gezwam wordt het probleem van masterfx natuurlijk niet anders ;)
Zou wel mooi zijn als je een second opinion kan krijgen op korte termijn. Als je de auto zo fijn vind zou je natuurlijk kunnen kijken wat kost het als ik hem inruil voor een vergelijkbare en kost het dan meer of minder dan de reparatie. Dan weet je of het het waard is om te repareren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 31-08 10:06

Metro2002

Memento mori

Master FX schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 20:36:
Het systeem bouwt druk op. Als je ook in de leidingen knijpt zijn ze hard (verhaal van de garage). Ben zelf niet zo technisch op autogebied.
Als de leidingen hard zijn zijn ze uitgedroogd. Ze horen soepel te zijn. Kans lijkt me dus redelijk groot dat er gewoon een leiding lekt. Ik zou een universele garage bezoeken en in elk geval een second opinion vragen.

[ Voor 9% gewijzigd door Metro2002 op 27-07-2012 09:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok

Wok

Dakloos...

X-post :P

Na vierenhalve maand wachten is gisteren eindelijk 'mijn' Mégane Estate GT-line aangekomen oOo.

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8292/7652914822_f81fe256bb_o.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7270/7652915120_0d0d05d1d9_o.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7251/7652917230_bbbbb8d397_o.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8143/7652916668_aff0503ac8_o.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7129/7652915726_d4001c07a7_o.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7127/7652915846_b6130e4f64_o.jpg

Meer foto's HIER

Wat een briljante auto! _O_ Alle denkbare luxe is aanwezig, hij presteert best ok, hij smoelt goed en dat alles met slechts 14% bijtelling! :D :') _O-

Inmiddels een goede 120km op de klok gezet. Eerste indrukken:
+ Komt goed mee met het verkeer
+ Zeer stil (mede door de lange versnellingsbak: 120km/u = 2000rpm)
+ Fijne stoelen
+ Prettig werkende versnellingsbak: trefzeker en erg korte slagen
+ BOSE audio klinkt prima

- Onder de 1500rpm is 'er niemand thuis'
- Futloos in zesde versnelling
- Radiobediening niet geïntegreerd met navigatie
- Zicht naar achteren niet denderend (kleine achterruit)

Alles bij elkaar is het in ieder geval dikke prima! :) Zeker dat schuifdak is erg relaxed 8) Maar ook het automatische grootlicht werkt best aardig :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
Leuke wagen en dikke stoelen! De kleurstelling binnen zou ik anders gedaan hebben maar goed. Mooi ook dat hij zo stil is, iets wat typisch in een Renault niet het eerste is waar je aan denkt ;)

Overigens krijg ik langzaamaan ook steeds meer twijfel over het motorgeluid wat mijn Clio maakt. Heb al meerdere malen gehoord dat mijn auto toch wel behoorlijk wat motorgeluid maakt.. wellicht door onderschatting qua uiterlijk.. overigens niets verontrustends en ik vind ik het wel mooi ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooie wagen, ik hoop hem hier ook over 6-7 weken te verwelkomen..
Zelfde kleur.. alleen geen open dakkie..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucky-Shirt
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:38

Lucky-Shirt

Happy as a pig in shit

Het begint ondertussen een ware "plaag" te worden, die Megane's, maar ja, wat wil je, het is ook een fantastische auto, zeker gezien het geld dat het je kost. En ik doe er vrolijk aan mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 30-08 22:29
Liever een plaag van Megane's dan van Slowmotions :+

Kom dr maar in Gunner! :D

[ Voor 3% gewijzigd door KillaZ op 27-07-2012 10:59 ]

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Wok schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 10:00:

Na vierenhalve maand wachten is gisteren eindelijk 'mijn' Mégane Estate GT-line aangekomen oOo.
Nette bak! Zker zo'n 1.4T? Gaan nog wel redelijk vooruit.

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok

Wok

Dakloos...

^^ Nope, 1.5 diesel 110 pk :P

Gaat inderdaad redelijk vooruit, maar je moet er ook weer geen wonderen van verwachten ;) Voldoet in ieder geval prima voor het Nederlandse verkeer. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucky-Shirt
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:38

Lucky-Shirt

Happy as a pig in shit

Ja, het verbaasde mij ook positief, maar echt rap is het met 12+ sec. naar de 100 natuurlijk niet, maar zo voelt het zeker niet en de meeste mensen die met mij rijden geloven het ook niet.

En het wordt in de bocht weer goed gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master FX
Metro2002 schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 09:32:
[...]
Als de leidingen hard zijn zijn ze uitgedroogd. Ze horen soepel te zijn. Kans lijkt me dus redelijk groot dat er gewoon een leiding lekt. Ik zou een universele garage bezoeken en in elk geval een second opinion vragen.
Als ik de dop van het koelvloeistof resevoir losdraai, hoor je gewoon lucht ontsnappen (sissend geluid). Vervolgens zijn de leidingen wel weer gewoon in te knijpen, dus met hard, bedoelde ik onder druk en niet dat materiaal hard (of uitgedroogd) zou zijn.

Overigens: vanmorgen naar Bochane in Zeist geweest. Ook daar zelfde diagnose. Toen toch maar eens naar Munsterhuis Enschede gebeld - waar hij destijds is gekocht en die ook de gereviseerde motoro plaatsten - en ze willen de kosten voor de reparatie wel 50-50 delen. Dus dat is al deels goed nieuws. Ook lijkt het hen sterk, dat het de cilinderkop is, dus dat zou al een 1600 euro aan materiaal kunnen schelen (is dat zo'n duur onderdeel?)

Stay safe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
@Killaz, couldn't agree more, ik ruil de slowmotion graag voor een megane 8)

Overigens, in de autovisie van gister is de megane estate getest tegen de prius wagon ... mijn god wat een gedrocht :X en uiteraard met vlag en wimpel gewonnen. Daarbij hebben ze de 0-100 nog even gemeten en duurde 11,3 seconden. Dus sneller dan opgegeven :)
(De prius was een seconde langzamer oid, 12,5, suckers :P ;) ).

In elk geval erg mooi in het blauw _/-\o_

Een gloednieuwe cilinderkop is vies duur ja maar je kan natuurlijk altijd een 2e hands pakken of de kop gewoon vlakken (wat officieel niet mag maar levert echt geen problemen op als je het doet).

[ Voor 3% gewijzigd door melcon op 27-07-2012 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
Master FX schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 11:49:
[...]

Als ik de dop van het koelvloeistof resevoir losdraai, hoor je gewoon lucht ontsnappen (sissend geluid). Vervolgens zijn de leidingen wel weer gewoon in te knijpen, dus met hard, bedoelde ik onder druk en niet dat materiaal hard (of uitgedroogd) zou zijn.

Overigens: vanmorgen naar Bochane in Zeist geweest. Ook daar zelfde diagnose. Toen toch maar eens naar Munsterhuis Enschede gebeld - waar hij destijds is gekocht en die ook de gereviseerde motoro plaatsten - en ze willen de kosten voor de reparatie wel 50-50 delen. Dus dat is al deels goed nieuws. Ook lijkt het hen sterk, dat het de cilinderkop is, dus dat zou al een 1600 euro aan materiaal kunnen schelen (is dat zo'n duur onderdeel?)
Dat is erg netjes van Munsterhuis moet ik zeggen d:)b Wat betreft de cilinderkop: Dat is inderdaad een duur onderdeel. Wat je ook kunt doen is wat melcon al zei, de kop laten vlakken of een tweedehands kop laten plaatsen. Het vlakken is meestal iets goedkoper, maar qua levensduur gaat het ook iets minder lang mee. Verder zul je er niet veel problemen mee ondervinden als je het laat vlakken.
Wat het onderdeel ook duur maakt is dat om het te vervangen, de motor eruit moet worden getakeld. Bij de meeste auto's geen probleem, maar een Espace is nogal krap voorin. Daarna oude kop eruit, nieuwe erin, even weer alles goed stellen en weer in de auto.

Maar goed, laten we hopen dat het gewoon de koppakking is, dat is veel makkelijker om te repareren en kost je veel minder euro's :)

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Overigens, voor een garage valt dat nog wel mee, auto op de brug, subframe ondersteunen, subframe los (+veerpoten/aandrijfassen/slangen/etc.) en brug omhoog, tada een motor :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flame17
  • Laatst online: 23-08 13:14

Flame17

Captur EDC 130

Lucky-Shirt schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 11:24:
Ja, het verbaasde mij ook positief, maar echt rap is het met 12+ sec. naar de 100 natuurlijk niet, maar zo voelt het zeker niet en de meeste mensen die met mij rijden geloven het ook niet.

En het wordt in de bocht weer goed gemaakt.
Ik doe het anders gemeten met appje op de SG SII in 9.74 seconden...... :P

Melcon, je mag niks verklappen....hahaha ;)

In de bochten ligt de GT-line inderdaad erg goed!

Mooie auto die Blue Malte, had hem al gezien op foto's Autoweek forum.
melcon schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 12:47:
@Killaz, couldn't agree more, ik ruil de slowmotion graag voor een megane 8)

Overigens, in de autovisie van gister is de megane estate getest tegen de prius wagon ... mijn god wat een gedrocht :X en uiteraard met vlag en wimpel gewonnen. Daarbij hebben ze de 0-100 nog even gemeten en duurde 11,3 seconden. Dus sneller dan opgegeven :)
(De prius was een seconde langzamer oid, 12,5, suckers :P ;) ).
Regelmatig sprintje tegen zo'n ding......altijd zien ze de mooie achterkant van de hatch.

Vorige week nog even naast een Suzuki Ignis Sport.....de eerste meters was hij sneller dankzij zijn 990 kg, daarna was het koppel van de zelfontbrander hem de baas

[ Voor 39% gewijzigd door Flame17 op 27-07-2012 14:37 ]

Windows10 Ultimate 64 bit@SSDKingston 300, AMD Ryzen 5 1400, Sapphire RX460 4gb, Corsair DDR4 8 gb. OC,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master FX
melcon schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 13:49:
Overigens, voor een garage valt dat nog wel mee, auto op de brug, subframe ondersteunen, subframe los (+veerpoten/aandrijfassen/slangen/etc.) en brug omhoog, tada een motor :P
De vorige keer ging het zo (motorwissel net na de aanschaf in 2009)
Afbeeldingslocatie: http://www.excipio.nl/img/openhart2.PNG

Afbeeldingslocatie: http://www.excipio.nl/img/openhart1.PNG

Stay safe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Ja zo wil het ook, iets meer werk maar gaat nog snel genoeg :)

@Flame17, ik zeg niks O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Flame17 schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 14:33:
[...]

Regelmatig sprintje tegen zo'n ding......altijd zien ze de mooie achterkant van de hatch.

Vorige week nog even naast een Suzuki Ignis Sport.....de eerste meters was hij sneller dankzij zijn 990 kg, daarna was het koppel van de zelfontbrander hem de baas
Een maat van mij heeft 1 van de laatste clio 2's 1.5dci 100pk initiale. Dat ding is ook best rap! Lijkt wel alsof die gechipt is. (zou kunnen) In de praktijk lijkt hij een stuk sneller dan 10,6sec 0-100. Meer iets van 9,6.
Hij trekt makkelijk in ze 2 op en houd dan een ibiza cupra 160pk gewoon bij totdat hij moet schakelen :o

[ Voor 15% gewijzigd door KappeNou op 27-07-2012 17:23 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Een keer laten chippen Wok, gewoon doen. ;) Maar mooie auto, ik zal van het weekend een nieuw deeltje opstarten en jouw ook toevoegen.

En balen zeg Master FX, maar idd koppakking verwacht ik niet. Maar ziet er sludge in je olie dop of je kvs reservoir? En walmt ie blauw of dat dan weer niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:42
Heb zelf ook een gtline 1.5dci, echter dan met een EDC automaat. Een heerlijke combi als het je mij vraagt. Chippen wel ik ook wel, maar aangezien het een edc is kan dat niet zomaar. Heeft er iemand toevallig al ervaring met chippen met deze combinatie?

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Dat vereiste een bak update toch, ik weet alleen niet of die al beschikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master FX
Joopieboy schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 18:15:
[...]
En balen zeg Master FX, maar idd koppakking verwacht ik niet. Maar ziet er sludge in je olie dop of je kvs reservoir? En walmt ie blauw of dat dan weer niet?
Nee geen sludge. Geen witte rook en ook niet blauw.... En het is inderdaad errug balen. Maar met de deal met Munsterhuis in het vooruitzicht een klein beetje licht aan het einde van de tunnel.

Stay safe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flame17
  • Laatst online: 23-08 13:14

Flame17

Captur EDC 130

renzo4000 schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 18:37:
Heb zelf ook een gtline 1.5dci, echter dan met een EDC automaat. Een heerlijke combi als het je mij vraagt. Chippen wel ik ook wel, maar aangezien het een edc is kan dat niet zomaar. Heeft er iemand toevallig al ervaring met chippen met deze combinatie?
EDC heeft een nm limiet van 270/280 nm op de bak, voor de rest moet dat geen verschil maken dacht ik.
Maar mail eens naar Fastchip, kan je dat wel vertellen!

@Kappenou,
Mijn dci is rap in 4, 5 en 6.
Ik moest toen ik de Clio 16V nog had flink trappen om de Megane eenmaal rijdend bij te kunnen halen, vooral in 4 is hij verdomde snel voor een 1.5 diesel....ik vermoed zelfs sneller dan een Twingo RS ( heb ik ook gehad )
Overigens de 170 zit ik zo op, top begin dit jaar gereden was 200 op de teller.

De cijfers.......110pk en 275 nm koppel gemeten aan de wielen in Goes.... ;)

Windows10 Ultimate 64 bit@SSDKingston 300, AMD Ryzen 5 1400, Sapphire RX460 4gb, Corsair DDR4 8 gb. OC,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
omgerekend is dat tussen de 125 en 130 pk t.o.v. de originele 110, een fijne vooruitgang :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
Master FX schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 19:39:
[...]

Nee geen sludge. Geen witte rook en ook niet blauw.... En het is inderdaad errug balen. Maar met de deal met Munsterhuis in het vooruitzicht een klein beetje licht aan het einde van de tunnel.
Dan zal het wel meevallen denk ik. Sludge en de afwijkende rook zijn goede indicatoren dat er iets serieus mis is en het ontbreken daarvan is doorgaans een goed teken. Succes in ieder geval met de afhandeling :)

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Ja precies, redelijk positief teken. Ik ben heel benieuwd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master FX
Ik houd jullie op de hoogte! We zouden morgen (zondag) vertrekken naar Zuid-Frankrijk, maar dat zit er helaas niet in....

Stay safe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb even een heel specifieke vraag waarvan ik hoop dat de kenners hier een antwoord weten :). Ik heb van de week mijn een 'nieuwe' Clio uit 2006 (de 3 dus) gekocht. Rijdt prima en ik ben erg tevreden, maar... ik kan er geen muziekspeler op aansluiten :(! Wie heeft de gouden tip hoe ik een AUX-ingang realiseer? de originele radio zit er nog in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Daarvoor heb je een audio connection box nodig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-01 15:07

6K

is ook zo...

Wok schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 10:00:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Meer foto's HIER

Wat een briljante auto! _O_ Alle denkbare luxe is aanwezig, hij presteert best ok, hij smoelt goed en dat alles met slechts 14% bijtelling! :D :') _O-

Inmiddels een goede 120km op de klok gezet. Eerste indrukken:
+ Komt goed mee met het verkeer
+ Zeer stil (mede door de lange versnellingsbak: 120km/u = 2000rpm)
+ Fijne stoelen
+ Prettig werkende versnellingsbak: trefzeker en erg korte slagen
+ BOSE audio klinkt prima

- Onder de 1500rpm is 'er niemand thuis'
- Futloos in zesde versnelling
- Radiobediening niet geïntegreerd met navigatie
- Zicht naar achteren niet denderend (kleine achterruit)

Alles bij elkaar is het in ieder geval dikke prima! :) Zeker dat schuifdak is erg relaxed 8) Maar ook het automatische grootlicht werkt best aardig :D
Hahaha nu kom ik je hier ook tegen... en ik moet nog 4 nachtjes slapen :(
Als ik 'm vrijdag heb zal ik ook snel pics maken en posten 8)

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 30-08 14:02
Haha jaaa, ik mag nog tot week 44 wachten maar dan is die mooie blauwe ook hier in de straat te vinden. Heb ook alles erop gezet behalve het leer. Ik vind persoonlijk de combinatie om te huilen maar dis smaak, zeker live vond ik het niet erg mooi, veel keuze uit andere kleuren hadden ze niet :9 . Misschien dat het er achteraf nog inkomt maar eerst even kijken hoe het half leer bevalt.

[ Voor 8% gewijzigd door thefox154 op 30-07-2012 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvsteyn
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-08 20:01
thefox154 schreef op maandag 30 juli 2012 @ 10:27:
Haha jaaa, ik mag nog tot week 44 wachten maar dan is die mooie blauwe ook hier in de straat te vinden. Heb ook alles erop gezet behalve het leer. Ik vind persoonlijk de combinatie om te huilen maar dis smaak, zeker live vond ik het niet erg mooi, veel keuze uit andere kleuren hadden ze niet :9 . Misschien dat het er achteraf nog inkomt maar eerst even kijken hoe het half leer bevalt.
:9 Ik mag eenzelfde blauwe variant op 9 augustus gaan halen..alle opties minus de leer optie. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-01 15:07

6K

is ook zo...

Ik heb geen estate maar berline en de witte, verder alles erop etc.

Ik liep vorige week bij Arend Eindhoven binnen alwaar ze net deze versie helemaal aangekleed incl. het leer hadden staan, op slag verliefd -> meewerkende verkoper -> de nodige telefoontjes -> a.s. vrijdag ophalen :)

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok

Wok

Dakloos...

Joa zeetie! Heeft-ie gewoon maar twee weken levertijd... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
Dat heb je wel vaker als je een voorraadauto of demo koopt ;)

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Nieuwe deeltje staat klaar, en ja Wok je staat er nu wel bij. :)

Het grote Renault topic - Deel 5

Pagina: 1 ... 14 15 Laatste

Dit topic is gesloten.