Echt geen enkel probleem, zie de dacia cupKappeNou schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 13:24:
@melcon: Ja zolang je weinig remt.. Ik ga er in iedergeval niet mee rijden
Even wat frustratie wegtikken...
Er kan weer een nieuw hoofdstukje ellende aan onze auto worden toegevoegd.

Onze Grande Espace 2.2dCi uit 2004 (260k inmiddels) verbruikt koelvloeistof. De eerste voorzichtige diagnose van de Renault garage is: lekke koppakking of een scheurtje in de cylinderkop zelf. Raming: ergens tussen de 3500-4000 euro. Grootste deel schijnbaar arbeidsloon omdat het zo'n enorme k-klus is. Auto zelf schatten ze nog op 1500-2000 euro.
Wat moet ik hier nou mee?
Er kan weer een nieuw hoofdstukje ellende aan onze auto worden toegevoegd.
Onze Grande Espace 2.2dCi uit 2004 (260k inmiddels) verbruikt koelvloeistof. De eerste voorzichtige diagnose van de Renault garage is: lekke koppakking of een scheurtje in de cylinderkop zelf. Raming: ergens tussen de 3500-4000 euro. Grootste deel schijnbaar arbeidsloon omdat het zo'n enorme k-klus is. Auto zelf schatten ze nog op 1500-2000 euro.
Wat moet ik hier nou mee?
Stay safe
Huilen, meer kun je niet doen. Helaas is jouw auto zowel te oud in termen van leeftijd, als in termen van kilometerstand. Dat betekent dat je op coulantie niet hoeft te rekenen, van dealer noch Renault Nederland.
Heel zuur zoiets en die kosten zul je inderdaad wel maken, want de motor moet uit de Espace gehaald worden, het lek opgespoord worden, onderdeel vervangen en weer terugplaatsen. Dat is helaas vrij arbeidsintensief
Heel zuur zoiets en die kosten zul je inderdaad wel maken, want de motor moet uit de Espace gehaald worden, het lek opgespoord worden, onderdeel vervangen en weer terugplaatsen. Dat is helaas vrij arbeidsintensief
Nee, merp!
Meteen dat ding verkopen aan de export. Niet meer in investeren in ieder geval.
Who is General Failure and why is he reading my hard drive?
Dat is een optie. De andere is om eens te vragen wat je dealer er nu voor zou geven. Anders wordt het inderdaad €3500,- investeren en die auto he-le-maal oprijden anders haal je dat er nooit meer uit.
Nee, merp!
1500-2000 euro
Maar ja, wat is het volgende dat stuk gaat.....
Maar ja, wat is het volgende dat stuk gaat.....
[ Voor 64% gewijzigd door Master FX op 26-07-2012 00:49 ]
Stay safe
Weg ermee. Direct. Auto is niks meer waard (was hij een ton geleden al niet), dus nu hij fatsoenlijk rijdbaar is idd op zoek gaan naar een handelaar die hem gaat exporteren. Afscheid nemen in ieder geval.
Koppakking of cilinder moet je wel kunnen zien. Het lijkt erop alsof ze het niet weten.
Je zou eerder denken aan een uitgedroogt slangetje of lekke radiator.
In welke regio woon je?
In welke regio woon je?
[ Voor 7% gewijzigd door KappeNou op 26-07-2012 12:29 ]
Hebben ze het systeem al onder druk gezet? Voor hetzelfde geld is het een slangetje of de radiateur en ben je voor 100 a 200 klaar. (Wat kappenou zegt
) Koppakking van een 2.2 dci is aardig onwaarschijnlijk maar goed, het kan. Overigens, als het echt de koppakking is zoek gewoon een bedrijfje in motorrevisie op, die doen het voor 1500. Die 3500-4000 is zelfs voor een dealer erg royaal.
Als je dat er voor over hebt uiteraard, dat is iets wat je alleen zelf kan bepalen.
Als je dat er voor over hebt uiteraard, dat is iets wat je alleen zelf kan bepalen.
Ben bang dat het toch je blok is.Die 2.2 diesels hebben te veel problemen.
Daarom heb ik een 3.5 V6 genomen. Verbruikt meer maar blijft"voorlopig" wel rijden.
Niet dat jij er iets aan heb.
Zou hem gewoon zo snel mogelijk wegdoen en je verlies nemen.Want je weet nooit wat er nog meer achteraan komt.
Kan je alleen succes wensen.
Daarom heb ik een 3.5 V6 genomen. Verbruikt meer maar blijft"voorlopig" wel rijden.
Zou hem gewoon zo snel mogelijk wegdoen en je verlies nemen.Want je weet nooit wat er nog meer achteraan komt.
Het systeem bouwt druk op. Als je ook in de leidingen knijpt zijn ze hard (verhaal van de garage). Ben zelf niet zo technisch op autogebied.
Stay safe
Hij heeft een diesel.. Lijkt mij niet dat jij ooit heb zitten twijfelen tussen een 2.2dci of een 3.5 V6...seninha schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 20:26:
Ben bang dat het toch je blok is.Die 2.2 diesels hebben te veel problemen.
Of een 2.0T - 3.5 V6 of een 2.2dci - 3.0dci
Daarnaast is de 2.2dCi 16V een extreem betrouwbaar blok. Afkomstig van de bedrijfstak en doorontwikkeld voor gebruik in personenauto's destijds.KappeNou schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 20:41:
[...]
Hij heeft een diesel.. Lijkt mij niet dat jij ooit heb zitten twijfelen tussen een 2.2dci of een 3.5 V6...
Nee, merp!
Garage zei zelf dat de 2.2dCi nou juist meer dan gemiddeld problemen gaf.
Stay safe
^^^ Met stom. Iedere garage kan dat met een paar simpele tests vaststellen. Olie op het blok ->> lekker koppakking.KappeNou schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 12:28:
Koppakking of cilinder moet je wel kunnen zien. Het lijkt erop alsof ze het niet weten.
In welke regio woon je?
heb je toevallig ook af en toe last van een zure lucht in de auto? Kan zijn dat de sensor van de radiator niet goed meer is. Dan gaat ie de koelvloeistof af en toe koken en gooit ie het er via het overdrukventiel uit. Dat kun je vrij snel zien, maar ruik je ook vaak gewoon, zeker bij auto's zonder airco. En sensor vervangen is tientjeswerk.
Maar waarom met een dergelijke auto naar de dealer toe? Bij een universeel autobedrijf ben je een stuk goedkoper uit, en het is niet dat je zoiets nou nog voor het predikaat "dealeronderhouden" hoeft te doen...
Shop eens goed rond zou ik zeggen
[ Voor 8% gewijzigd door The Eagle op 26-07-2012 21:18 ]
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Haha inderdaadKappeNou schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 20:41:
[...]
Hij heeft een diesel.. Lijkt mij niet dat jij ooit heb zitten twijfelen tussen een 2.2dci of een 3.5 V6...
Het enige waar de 2.2 dci gevoelig voor is zijn de volgende zaken:
- olie kwaliteit
- op tijd olie verversen
- oliepeil
Zolang dat goed is gaan ze gewoon niet stuk. Totdat je zeker weet dat het echt de koppakking is zou ik er niet mee doorrijden overigens. Als de koelvloeistof zich vermengt met de olie is dat funest.
Dan zou ik echt even naar een ander gaan, want de 2.2dCi's zijn bijna niet kapot te krijgen.Master FX schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 21:15:
Garage zei zelf dat de 2.2dCi nou juist meer dan gemiddeld problemen gaf.
Nee, merp!
Weet heus wel dat een 2.2 een diesel is. En ja, ik heb getwijfeld of ik een diesel zou nemen.KappeNou schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 20:41:
[...]
Scheelt namelijk aardig in brandstof kosten.
Maar omdat de 2.2 een ERG onbetrouwbaar blok is (kijk maar na hoeveel Espace met dit type blok een nieuwe motor gehad hebben) ben ik dus op zoek gegaan naar een 3.5 V6
2.0T heb ik nooit naar gekeken, en naar de 3.0 DCi helemaal niet.(ook erg onbetrouwbaar)
Er zijn dus twee kampen
. De een zegt blok is niet kapot te krijgen en de ander zegt (waaronder dus de garage) dat het een blok is met meer dan gemiddeld problemen....
Het probleem en het dilemma is dat ik het gewoon een superfijne auto vind. Zou hem inderdaad gewoon het liefst oprijden. Ideaal voor m'n gezin (3 kids).
Tips voor een betrouwbare second opinion. Woon in Houten. Kan er nog wel klein eindjes mee rijden dus een betrouwbaar alternatief in de buurt van Utrecht is van harte welkom.
Het probleem en het dilemma is dat ik het gewoon een superfijne auto vind. Zou hem inderdaad gewoon het liefst oprijden. Ideaal voor m'n gezin (3 kids).
Tips voor een betrouwbare second opinion. Woon in Houten. Kan er nog wel klein eindjes mee rijden dus een betrouwbaar alternatief in de buurt van Utrecht is van harte welkom.
[ Voor 49% gewijzigd door Master FX op 26-07-2012 21:51 ]
Stay safe
Ik zou zeggen, ga langs de Renault forum en lees wat topics hierover:
http://www.renaultforum.nl/forum/viewforum.php?f=139
Hier een mooie topic over de bekende drijfstang lager probleem:
http://www.renaultforum.n...ewtopic.php?f=139&t=12583
En verder zijn er veel gevallen waarbij de olie ruim op tijd vervangen werd en alsnog problemen kregen.
En verder zijn er veel gevallen waarbij de olie ruim op tijd vervangen werd en alsnog problemen kregen.
[ Voor 50% gewijzigd door seninha op 26-07-2012 21:51 ]
Laat je anders slepen naar Bochane, die staan goed bekend.Master FX schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 21:48:
Er zijn dus twee kampen. De een zegt blok is niet kapot te krijgen en de ander zegt (waaronder dus de garage) dat het een blok is met meer dan gemiddeld problemen....
En inderdaad, er zijn problemen met die motor - zoals met alle motoren - maar de 2.2dCi is en blijft een erg betrouwbaar blok met een benedengemiddelde uitval en reparatietijd. De 2.0dCi die het blok opvolgde is nóg beter, dus als vervanging aan de orde is, zou ik daar naar kijken.
Nee, merp!
Zojuist even op de site van de Bochane groep gekeken. Was er gewoon nog iemand online voor een live chat... +1. Ga morgen wel even bellen of er op korte termijn een diagnose gesteld kan worden. Volgens de online planner zit alles goed vol hier in de omgeving.
Stay safe
En waar kunnen we dat nakijken? Als je nou zegt dat de oude 3.0 dci (de 180 pk) een onbetrouwbaar rampenblok is waarbij heel veel auto's een nieuw blok hebben gekregen dan ben ik het geheel met je eens. Dat geld echter simpelweg niet voor de 2.2 dci, ze zijn alleen gevoeliger voor een onderhoud als b.v. een 1.9 dci die je rustig 30k over de verversings termijn heen kan rijden.seninha schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 21:44:
[...]
Maar omdat de 2.2 een ERG onbetrouwbaar blok is (kijk maar na hoeveel Espace met dit type blok een nieuwe motor gehad hebben) ben ik dus op zoek gegaan naar een 3.5 V6
Als je problemen zoekt kun je ze altijd vinden ongeacht de motor of het merk, dat heb je nou eenmaal met techniekseninha schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 21:49:
Ik zou zeggen, ga langs de Renault forum en lees wat topics hierover:
Voor de mensen die alsnog problemen krijgen ondanks op tijd verversen zie mijn post
(oftewel te weinig olie dan wel verkeerde olie of olie van dubieuze kwaliteit).
Overigens als je naar het aanbod kijkt zitten de meeste 2.2 dci's die te koop staan ruim boven de 3 ton, dat zegt ook genoeg. En dat is dan nog minus alles wat voor de export gaat.
Maar goed met dit gezwam wordt het probleem van masterfx natuurlijk niet anders
Zou wel mooi zijn als je een second opinion kan krijgen op korte termijn. Als je de auto zo fijn vind zou je natuurlijk kunnen kijken wat kost het als ik hem inruil voor een vergelijkbare en kost het dan meer of minder dan de reparatie. Dan weet je of het het waard is om te repareren.
Als de leidingen hard zijn zijn ze uitgedroogd. Ze horen soepel te zijn. Kans lijkt me dus redelijk groot dat er gewoon een leiding lekt. Ik zou een universele garage bezoeken en in elk geval een second opinion vragen.Master FX schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 20:36:
Het systeem bouwt druk op. Als je ook in de leidingen knijpt zijn ze hard (verhaal van de garage). Ben zelf niet zo technisch op autogebied.
[ Voor 9% gewijzigd door Metro2002 op 27-07-2012 09:33 ]
X-post 
Na vierenhalve maand wachten is gisteren eindelijk 'mijn' Mégane Estate GT-line aangekomen
.

Meer foto's HIER
Wat een briljante auto!
Alle denkbare luxe is aanwezig, hij presteert best ok, hij smoelt goed en dat alles met slechts 14% bijtelling!

Inmiddels een goede 120km op de klok gezet. Eerste indrukken:
+ Komt goed mee met het verkeer
+ Zeer stil (mede door de lange versnellingsbak: 120km/u = 2000rpm)
+ Fijne stoelen
+ Prettig werkende versnellingsbak: trefzeker en erg korte slagen
+ BOSE audio klinkt prima
- Onder de 1500rpm is 'er niemand thuis'
- Futloos in zesde versnelling
- Radiobediening niet geïntegreerd met navigatie
- Zicht naar achteren niet denderend (kleine achterruit)
Alles bij elkaar is het in ieder geval dikke prima!
Zeker dat schuifdak is erg relaxed
Maar ook het automatische grootlicht werkt best aardig
Na vierenhalve maand wachten is gisteren eindelijk 'mijn' Mégane Estate GT-line aangekomen

Meer foto's HIER
Wat een briljante auto!

+ Fijne stoelen
Alles bij elkaar is het in ieder geval dikke prima!
Leuke wagen en dikke stoelen! De kleurstelling binnen zou ik anders gedaan hebben maar goed. Mooi ook dat hij zo stil is, iets wat typisch in een Renault niet het eerste is waar je aan denkt 
Overigens krijg ik langzaamaan ook steeds meer twijfel over het motorgeluid wat mijn Clio maakt. Heb al meerdere malen gehoord dat mijn auto toch wel behoorlijk wat motorgeluid maakt.. wellicht door onderschatting qua uiterlijk.. overigens niets verontrustends en ik vind ik het wel mooi
Overigens krijg ik langzaamaan ook steeds meer twijfel over het motorgeluid wat mijn Clio maakt. Heb al meerdere malen gehoord dat mijn auto toch wel behoorlijk wat motorgeluid maakt.. wellicht door onderschatting qua uiterlijk.. overigens niets verontrustends en ik vind ik het wel mooi
Verwijderd
Mooie wagen, ik hoop hem hier ook over 6-7 weken te verwelkomen..
Zelfde kleur.. alleen geen open dakkie..
Zelfde kleur.. alleen geen open dakkie..
Het begint ondertussen een ware "plaag" te worden, die Megane's, maar ja, wat wil je, het is ook een fantastische auto, zeker gezien het geld dat het je kost. En ik doe er vrolijk aan mee
Liever een plaag van Megane's dan van Slowmotions
Kom dr maar in Gunner!
Kom dr maar in Gunner!
[ Voor 3% gewijzigd door KillaZ op 27-07-2012 10:59 ]
K to the KillaZ
Nette bak! Zker zo'n 1.4T? Gaan nog wel redelijk vooruit.Wok schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 10:00:
X-post
Na vierenhalve maand wachten is gisteren eindelijk 'mijn' Mégane Estate GT-line aangekomen.
^^ Nope, 1.5 diesel 110 pk 
Gaat inderdaad redelijk vooruit, maar je moet er ook weer geen wonderen van verwachten
Voldoet in ieder geval prima voor het Nederlandse verkeer.
Gaat inderdaad redelijk vooruit, maar je moet er ook weer geen wonderen van verwachten
Ja, het verbaasde mij ook positief, maar echt rap is het met 12+ sec. naar de 100 natuurlijk niet, maar zo voelt het zeker niet en de meeste mensen die met mij rijden geloven het ook niet.
En het wordt in de bocht weer goed gemaakt.
Als ik de dop van het koelvloeistof resevoir losdraai, hoor je gewoon lucht ontsnappen (sissend geluid). Vervolgens zijn de leidingen wel weer gewoon in te knijpen, dus met hard, bedoelde ik onder druk en niet dat materiaal hard (of uitgedroogd) zou zijn.Metro2002 schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 09:32:
[...]
Als de leidingen hard zijn zijn ze uitgedroogd. Ze horen soepel te zijn. Kans lijkt me dus redelijk groot dat er gewoon een leiding lekt. Ik zou een universele garage bezoeken en in elk geval een second opinion vragen.
Overigens: vanmorgen naar Bochane in Zeist geweest. Ook daar zelfde diagnose. Toen toch maar eens naar Munsterhuis Enschede gebeld - waar hij destijds is gekocht en die ook de gereviseerde motoro plaatsten - en ze willen de kosten voor de reparatie wel 50-50 delen. Dus dat is al deels goed nieuws. Ook lijkt het hen sterk, dat het de cilinderkop is, dus dat zou al een 1600 euro aan materiaal kunnen schelen (is dat zo'n duur onderdeel?)
Stay safe
@Killaz, couldn't agree more, ik ruil de slowmotion graag voor een megane
Overigens, in de autovisie van gister is de megane estate getest tegen de prius wagon ... mijn god wat een gedrocht
en uiteraard met vlag en wimpel gewonnen. Daarbij hebben ze de 0-100 nog even gemeten en duurde 11,3 seconden. Dus sneller dan opgegeven
(De prius was een seconde langzamer oid, 12,5, suckers
).
In elk geval erg mooi in het blauw
Een gloednieuwe cilinderkop is vies duur ja maar je kan natuurlijk altijd een 2e hands pakken of de kop gewoon vlakken (wat officieel niet mag maar levert echt geen problemen op als je het doet).
Overigens, in de autovisie van gister is de megane estate getest tegen de prius wagon ... mijn god wat een gedrocht

(De prius was een seconde langzamer oid, 12,5, suckers
In elk geval erg mooi in het blauw
Een gloednieuwe cilinderkop is vies duur ja maar je kan natuurlijk altijd een 2e hands pakken of de kop gewoon vlakken (wat officieel niet mag maar levert echt geen problemen op als je het doet).
[ Voor 3% gewijzigd door melcon op 27-07-2012 12:48 ]
Dat is erg netjes van Munsterhuis moet ik zeggenMaster FX schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 11:49:
[...]
Als ik de dop van het koelvloeistof resevoir losdraai, hoor je gewoon lucht ontsnappen (sissend geluid). Vervolgens zijn de leidingen wel weer gewoon in te knijpen, dus met hard, bedoelde ik onder druk en niet dat materiaal hard (of uitgedroogd) zou zijn.
Overigens: vanmorgen naar Bochane in Zeist geweest. Ook daar zelfde diagnose. Toen toch maar eens naar Munsterhuis Enschede gebeld - waar hij destijds is gekocht en die ook de gereviseerde motoro plaatsten - en ze willen de kosten voor de reparatie wel 50-50 delen. Dus dat is al deels goed nieuws. Ook lijkt het hen sterk, dat het de cilinderkop is, dus dat zou al een 1600 euro aan materiaal kunnen schelen (is dat zo'n duur onderdeel?)
Wat het onderdeel ook duur maakt is dat om het te vervangen, de motor eruit moet worden getakeld. Bij de meeste auto's geen probleem, maar een Espace is nogal krap voorin. Daarna oude kop eruit, nieuwe erin, even weer alles goed stellen en weer in de auto.
Maar goed, laten we hopen dat het gewoon de koppakking is, dat is veel makkelijker om te repareren en kost je veel minder euro's
Nee, merp!
Overigens, voor een garage valt dat nog wel mee, auto op de brug, subframe ondersteunen, subframe los (+veerpoten/aandrijfassen/slangen/etc.) en brug omhoog, tada een motor
Ik doe het anders gemeten met appje op de SG SII in 9.74 seconden......Lucky-Shirt schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 11:24:
Ja, het verbaasde mij ook positief, maar echt rap is het met 12+ sec. naar de 100 natuurlijk niet, maar zo voelt het zeker niet en de meeste mensen die met mij rijden geloven het ook niet.
Melcon, je mag niks verklappen....hahaha
In de bochten ligt de GT-line inderdaad erg goed!
Mooie auto die Blue Malte, had hem al gezien op foto's Autoweek forum.
Regelmatig sprintje tegen zo'n ding......altijd zien ze de mooie achterkant van de hatch.melcon schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 12:47:
@Killaz, couldn't agree more, ik ruil de slowmotion graag voor een megane![]()
Overigens, in de autovisie van gister is de megane estate getest tegen de prius wagon ... mijn god wat een gedrochten uiteraard met vlag en wimpel gewonnen. Daarbij hebben ze de 0-100 nog even gemeten en duurde 11,3 seconden. Dus sneller dan opgegeven
![]()
(De prius was een seconde langzamer oid, 12,5, suckers![]()
).
Vorige week nog even naast een Suzuki Ignis Sport.....de eerste meters was hij sneller dankzij zijn 990 kg, daarna was het koppel van de zelfontbrander hem de baas
[ Voor 39% gewijzigd door Flame17 op 27-07-2012 14:37 ]
Windows10 Ultimate 64 bit@SSDKingston 300, AMD Ryzen 5 1400, Sapphire RX460 4gb, Corsair DDR4 8 gb. OC,
De vorige keer ging het zo (motorwissel net na de aanschaf in 2009)melcon schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 13:49:
Overigens, voor een garage valt dat nog wel mee, auto op de brug, subframe ondersteunen, subframe los (+veerpoten/aandrijfassen/slangen/etc.) en brug omhoog, tada een motor
Stay safe
Ja zo wil het ook, iets meer werk maar gaat nog snel genoeg
@Flame17, ik zeg niks
@Flame17, ik zeg niks

Een maat van mij heeft 1 van de laatste clio 2's 1.5dci 100pk initiale. Dat ding is ook best rap! Lijkt wel alsof die gechipt is. (zou kunnen) In de praktijk lijkt hij een stuk sneller dan 10,6sec 0-100. Meer iets van 9,6.Flame17 schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 14:33:
[...]
Regelmatig sprintje tegen zo'n ding......altijd zien ze de mooie achterkant van de hatch.
Vorige week nog even naast een Suzuki Ignis Sport.....de eerste meters was hij sneller dankzij zijn 990 kg, daarna was het koppel van de zelfontbrander hem de baas
Hij trekt makkelijk in ze 2 op en houd dan een ibiza cupra 160pk gewoon bij totdat hij moet schakelen
[ Voor 15% gewijzigd door KappeNou op 27-07-2012 17:23 ]
Een keer laten chippen Wok, gewoon doen.
Maar mooie auto, ik zal van het weekend een nieuw deeltje opstarten en jouw ook toevoegen.
En balen zeg Master FX, maar idd koppakking verwacht ik niet. Maar ziet er sludge in je olie dop of je kvs reservoir? En walmt ie blauw of dat dan weer niet?
En balen zeg Master FX, maar idd koppakking verwacht ik niet. Maar ziet er sludge in je olie dop of je kvs reservoir? En walmt ie blauw of dat dan weer niet?
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Heb zelf ook een gtline 1.5dci, echter dan met een EDC automaat. Een heerlijke combi als het je mij vraagt. Chippen wel ik ook wel, maar aangezien het een edc is kan dat niet zomaar. Heeft er iemand toevallig al ervaring met chippen met deze combinatie?
PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W
Dat vereiste een bak update toch, ik weet alleen niet of die al beschikbaar is.
Nee geen sludge. Geen witte rook en ook niet blauw.... En het is inderdaad errug balen. Maar met de deal met Munsterhuis in het vooruitzicht een klein beetje licht aan het einde van de tunnel.Joopieboy schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 18:15:
[...]
Stay safe
EDC heeft een nm limiet van 270/280 nm op de bak, voor de rest moet dat geen verschil maken dacht ik.renzo4000 schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 18:37:
Heb zelf ook een gtline 1.5dci, echter dan met een EDC automaat. Een heerlijke combi als het je mij vraagt. Chippen wel ik ook wel, maar aangezien het een edc is kan dat niet zomaar. Heeft er iemand toevallig al ervaring met chippen met deze combinatie?
Maar mail eens naar Fastchip, kan je dat wel vertellen!
@Kappenou,
Mijn dci is rap in 4, 5 en 6.
Ik moest toen ik de Clio 16V nog had flink trappen om de Megane eenmaal rijdend bij te kunnen halen, vooral in 4 is hij verdomde snel voor een 1.5 diesel....ik vermoed zelfs sneller dan een Twingo RS ( heb ik ook gehad )
Overigens de 170 zit ik zo op, top begin dit jaar gereden was 200 op de teller.
De cijfers.......110pk en 275 nm koppel gemeten aan de wielen in Goes....
Windows10 Ultimate 64 bit@SSDKingston 300, AMD Ryzen 5 1400, Sapphire RX460 4gb, Corsair DDR4 8 gb. OC,
omgerekend is dat tussen de 125 en 130 pk t.o.v. de originele 110, een fijne vooruitgang
Dan zal het wel meevallen denk ik. Sludge en de afwijkende rook zijn goede indicatoren dat er iets serieus mis is en het ontbreken daarvan is doorgaans een goed teken. Succes in ieder geval met de afhandelingMaster FX schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 19:39:
[...]
Nee geen sludge. Geen witte rook en ook niet blauw.... En het is inderdaad errug balen. Maar met de deal met Munsterhuis in het vooruitzicht een klein beetje licht aan het einde van de tunnel.
Nee, merp!
Ja precies, redelijk positief teken. Ik ben heel benieuwd.
Ik houd jullie op de hoogte! We zouden morgen (zondag) vertrekken naar Zuid-Frankrijk, maar dat zit er helaas niet in....
Stay safe
Verwijderd
Ik heb even een heel specifieke vraag waarvan ik hoop dat de kenners hier een antwoord weten
. Ik heb van de week mijn een 'nieuwe' Clio uit 2006 (de 3 dus) gekocht. Rijdt prima en ik ben erg tevreden, maar... ik kan er geen muziekspeler op aansluiten :(! Wie heeft de gouden tip hoe ik een AUX-ingang realiseer? de originele radio zit er nog in.
Hahaha nu kom ik je hier ook tegen... en ik moet nog 4 nachtjes slapenWok schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 10:00:
X-post
Na vierenhalve maand wachten is gisteren eindelijk 'mijn' Mégane Estate GT-line aangekomen.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Meer foto's HIER
Wat een briljante auto!Alle denkbare luxe is aanwezig, hij presteert best ok, hij smoelt goed en dat alles met slechts 14% bijtelling!
![]()
![]()
+ Fijne stoelen
Alles bij elkaar is het in ieder geval dikke prima!Zeker dat schuifdak is erg relaxed
Maar ook het automatische grootlicht werkt best aardig
Als ik 'm vrijdag heb zal ik ook snel pics maken en posten
٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶
Haha jaaa, ik mag nog tot week 44 wachten maar dan is die mooie blauwe ook hier in de straat te vinden. Heb ook alles erop gezet behalve het leer. Ik vind persoonlijk de combinatie om te huilen maar dis smaak, zeker live vond ik het niet erg mooi, veel keuze uit andere kleuren hadden ze niet
. Misschien dat het er achteraf nog inkomt maar eerst even kijken hoe het half leer bevalt.
[ Voor 8% gewijzigd door thefox154 op 30-07-2012 10:27 ]
thefox154 schreef op maandag 30 juli 2012 @ 10:27:
Haha jaaa, ik mag nog tot week 44 wachten maar dan is die mooie blauwe ook hier in de straat te vinden. Heb ook alles erop gezet behalve het leer. Ik vind persoonlijk de combinatie om te huilen maar dis smaak, zeker live vond ik het niet erg mooi, veel keuze uit andere kleuren hadden ze niet. Misschien dat het er achteraf nog inkomt maar eerst even kijken hoe het half leer bevalt.
Ik heb geen estate maar berline en de witte, verder alles erop etc.
Ik liep vorige week bij Arend Eindhoven binnen alwaar ze net deze versie helemaal aangekleed incl. het leer hadden staan, op slag verliefd -> meewerkende verkoper -> de nodige telefoontjes -> a.s. vrijdag ophalen
Ik liep vorige week bij Arend Eindhoven binnen alwaar ze net deze versie helemaal aangekleed incl. het leer hadden staan, op slag verliefd -> meewerkende verkoper -> de nodige telefoontjes -> a.s. vrijdag ophalen
٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶
Joa zeetie! Heeft-ie gewoon maar twee weken levertijd...
Dat heb je wel vaker als je een voorraadauto of demo koopt
Nee, merp!
Dit topic is gesloten.