Het grote Renault topic - Deel 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 14 15 Laatste
Acties:
  • 77.678 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-05 13:56
@Wendy, extra vermogen gaat in elk geval niet zomaar, is aardig wat voor nodig. Dan zit je aan turbo conversie te denken (mogelijk i.c.m. lpi systeem als je op gas wil blijven rijden) of andere nokkenassen i.c.m. grotere kleppen en spaghetti uitlaat :)

@Outerspace, 2.0 8v op lpg? 2.0 8v koppen liggen in elk geval voor het oprapen en zou geen probleem moeten zijn. Als de auto niet op lpg rijdt moeten ze de oorzaak achterhalen waarom de kop stuk gegaan is, op benzine gaan ze namelijk zeer zelden stuk en bij lpg eigenlijk alleen bij hoge km. standen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Outerspace schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 15:14:
Fuck.. Bij mijn Renault Laguna '97 2.0 RXE is er een kapotte cilinderkop gevonden. Vervangen zal wel een duur geintje zijn zeker? Hopelijk kunnen ze bij de garage er eentje goedkoop vinden. De garage heeft al aangegeven de distributieriem + spanrollen + waterpomp nog niet te vervangen totdat de cilinderkop vervangen is..

:/
Cilinderkop is de kern van de motor, dan moet de hele motor uit elkaar volgens mij. Dan wil je voor die tijd inderdaad niet veel werk gaan verrichten aan distributieriem als de rest toch nog uit elkaar moet.

Ik gok dat de kop niet veel geld kost, maar je eerder veel geld kwijt bent aan werkuren. Hoeveel heb ik geen benul van, maar dat zul je nog wel horen.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16:40
Melcon, niets voor jou?
2.0 Turbo Clio

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 395522

melcon schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 16:21:
@Wendy, extra vermogen gaat in elk geval niet zomaar, is aardig wat voor nodig. Dan zit je aan turbo conversie te denken (mogelijk i.c.m. lpi systeem als je op gas wil blijven rijden) of andere nokkenassen i.c.m. grotere kleppen en spaghetti uitlaat :)
Thanks en ik ben me er van bewust dat het wellicht nog al wat voeten in de aarde kan hebben!
Maar waar begin ik, is het verstandig om überhaupt eerst te laten checken of mijn carrosserie in een goede staat is om eventuele adjustments te laten doen?

De turbo conversie was inderdaad iets wat ik al kort heb besproken met een vriend van me die errug handig is met auto's knutselen. LPG kan er uit, maar het heeft z'n voordelen natuurlijk. Ik ben benieuwd naar wat ook kosten hiervoor zouden kunnen zijn, maar laat ik maar eerst eens beginnen met een inventarisatie van de minimale adjustmens die ik zou kunnen doen.

Ik heb ook (wellicht stomme) vragen omtrent wanneer extra vermogen echt effect gaat hebben op de body. Van het knutselen met brommers van vroeger weet ik dat als je een 19mm carb met een 70 cc cil. onder een puch maxi frame set, dat dit frame er binnen afzienbare tijd krom begon te trekken. Maar dit soort vragen zal ik wel eerst gaan googlen...

Maar...meer tunings tips voor de megane zijn welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
@Killaz, zeker! maar ja, om daar nou 12k voor neer te leggen... dat wordt me te gek ;)

@Wendy, body is geen probleem, hoef je niets aan te doen, die kan ook wel 300 of 400 pk aan (ja er rijden megane's rond met dat vermogen en niet alleen gekke engelsen ;) ).

Je kan een low boost turbo conversie doen, dan krijg je er 30/40 pk bij en een heleboel koppel en hoef je intern aan de motor niet teveel te veranderen. Hooguit ARP drijfstang bouten. Alles bij elkaar incl. verbeteren onderstel en (eigenlijk verplichte) upgrade van de remmerij 3500 tot 6000 euro afhankelijk van hoeveel je zelf doet en of je voor nieuw of gebruikt gaat.

High boost kan ook maar dan moet de compressie aangepast worden en kun je beter direct de clio van hierboven kopen want dat ga je kwijt zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 395522

melcon schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 17:15:
@Wendy, body is geen probleem, hoef je niets aan te doen, die kan ook wel 300 of 400 pk aan (ja er rijden megane's rond met dat vermogen en niet alleen gekke engelsen ;) ).

Je kan een low boost turbo conversie doen, dan krijg je er 30/40 pk bij en een heleboel koppel en hoef je intern aan de motor niet teveel te veranderen. Hooguit ARP drijfstang bouten. Alles bij elkaar incl. verbeteren onderstel en (eigenlijk verplichte) upgrade van de remmerij 3500 tot 6000 euro afhankelijk van hoeveel je zelf doet en of je voor nieuw of gebruikt gaat.

High boost kan ook maar dan moet de compressie aangepast worden en kun je beter direct de clio van hierboven kopen want dat ga je kwijt zijn :P
Thanks! Da's nog wel te overleven, 3500-6000! Ik ken inderdaad nog wel een handige auto tweaker met een grote voorliefde voor Renaults die ik wellicht hiervoor zou kunnen porren. 30-40 pk erbij zou super zijn, alhoewel die eerder genoemde 300-400 ook wel heel relaxed klinkt..;) Aangezien het gewicht van een megane coupe ergens tussen de 1050-1100 zit, zal dat met zoveel pk wel lekker gaan...hmmm...

Anyways, dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Succes en houd ons op de hoogte ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Woei, 12 juli mijn Megane ophalen. Kwam op internet toevallig praktisch dezelfde tegen (alleen de mijne is zwart), waarna het wel even ging kriebelen. :P

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Mensen nog tips om een extra 12 volt aansluiting te maken? Is daar ruimte voor bij het dash bij de passagiersstoel? Morgen daar maar eens wat los schroeven, kijken wat er mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Megane I ziet ik in de startpost?
Je zou hem redelijk eenvoudig in het dashboard kastje kunnen maken, als je de spanning van de bestaande aansluiting pakt hou er dan wel rekening mee dat het maximale ampere gelijk blijft dus als je 2 apparaten aansluiten halveert deze per aansluiting. Zo, lange zin :P

[ Voor 6% gewijzigd door melcon op 28-06-2012 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

In de linker zijwand denk ik dan? Gewoon aftakken met een kroonsteentje vanaf de sigarettenaansteker of kan dat netter?

Dat de zekering niet anders is snap ik, maar dat is ook niet erg. Wil dan de nieuwe aansluiting gebruiken om mijn telefoon op te laden en de originele incidenteel voor een koelbox.

[ Voor 43% gewijzigd door Hooglander1 op 28-06-2012 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:26

timovd

Voorsprong door techniek

Waarom zet je de koelbox niet achterin en pak je stroom van een draadje daar? Heb wel eens gezien dat dit vanaf de interieurverlichting kwam en dat er ook nog power op staat als de achterklep gesloten is.

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
kroonsteentje is no-go in een auto, dat geeft op termijn gegarandeerd storing. Solderen + krimpkous is het devies :) Linkerkant inderdaad maar wat timo zegt is natuurlijk ook een optie zeker gezien we het over een koelbox hebben. Achterlicht is inderdaad massa geschakeld dus staat altijd plus op, heb je alleen nog een mass a nodig en je bent er.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Als ik zo'n stekker voorin heb, dan heb ik ook geen last meer van een loshangende draad bij gebruik van mijn telefoonhouder. Aangezien ik die altijd gebruik, heeft dat ook wel wat voordelen.

Wel jammer dat een kroonsteen niet gaat, maakt het geheel voor mij meteen een stuk lastiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Velleman soldeer station kost de wereld niet :)
En solderen kun je leren :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Stiekem valsspelen en toch een kroonsteen gebruiken ook :+

Zie eigenlijk niet zo goed in waarom zoiets voor storingen kan zorgen namelijk. Het is een simpel draadje na een zekering naar de sigarettenaansteker... Niet dat er electronica bij betrokken is of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
het zal geen invloed op de electronica van je auto hebben nee, dat niet, je extra en originele aansluiting zal op een gegeven wel/niet/wel/niet/wel/niet gaan werken. In een auto heb je trillingen, koper in een kroonsteentje is blootgesteld aan de buitenlucht en zal dus stug worden en door de trillingen langzaam afbrokkelen en uiteindelijk zelfs afbreken van het deel wat onder het schroefje zit. Het contact zal hierdoor op termijn sterk verslechteren of volledig wegvallen. Met een gesoldeerde verbinding incl. krimpkous is de verbinding niet gevoelig voor trillingen + afgesloten van de buitenlucht.

Een kroonsteentje is leuk voor in je huis waar er geen sprake is van verplaatsingen/trillingen maar niet voor in de auto ;) Je kan het uiteraard wel gewoon doen en op het moment dat het storing geeft draadje weer stukje strippen en opnieuw in de kroonsteen zetten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

melcon schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 13:44:
Je kan het uiteraard wel gewoon doen en op het moment dat het storing geeft draadje weer stukje strippen en opnieuw in de kroonsteen zetten :P
Klinkt als een prima plan in mijn oren. Kan ik na de vakantie als ik wat meer tijd heb, altijd nog even kijken wat ik ga doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Net even gekeken hoe één en ander vastzit, het is op zich goed te doen. Al kun je het makkelijkste bij de zijkant van het handschoenenvakje, door gewoon er naast grijpen. Wel is er simpel een draadje naar toe te voeren. Zit dan nog te kijken of ik er echt een gat in wil boren of toch een opbouwunit pak.

Ik kon ook meteen bij de lampjes in het middenconsole, die dingen zijn bij mij al sinds aanschaf kapot, maar hoe krijg ik die uit hun fitting? Trekken is lastig, want je hebt er amper grip op en draaien lukte ook niet zo eenvoudig? Iemand de gouden tip?

Ah heb al gevonden wat voor een lampjes dat zijn, denk dat ik daar nu wel uit kom.

Andere lastige is nog dat het kabeltje naar de 12v aansluiting héél erg kort is, daar iets tussen solderen is vrij lastig, dat wordt met het soldeerstation in de auto (als het solderen wordt).

[ Voor 20% gewijzigd door Hooglander1 op 29-06-2012 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Nu online
Vergeet niet dat zo'n koelkastje enorm zuipt. Mijn ouders zijn met hun Laguna al eens stil komen te staan met een lege accu doordat ze de koelkast aan hadden laten staan 's nachts. 's Ochtends wakker worden, dorpje in willen rijden, en toen bleek de accu leeg :D

Edit: En zij hadden een standaard 12V aansluiting achterin zitten. Daar was niks zelfbouw aan ;)

[ Voor 16% gewijzigd door PauseBreak op 29-06-2012 20:52 ]

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Bij mijn gebakje is die geschakeld met het contact gelukkig, dus dat gebeurt mij niet zo snel. Bedankt voor de waarschuwing though.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Jup, heb een schakelaar op mijn koelbox (die van mijn zit ook op de aansluiting in de kofferbak), anders is je accu plat de volgende dag ja :+ :P

@hooglander, hoe vaak ik wel niet voor vrienden/kennissen/viavia in de auto gezeten heb met het soldeerstation toen ze erachter kwam dat de vorige eigenaars de iso stekker maar afgeknipt hadden om de radio aan te sluiten 8)7 gelukkig eenvoudig te herstellen maar je zit wel met kabellengte ja O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-05 14:42

seninha

god's right foot

Krisp schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 19:36:
Woei, 12 juli mijn Megane ophalen. Kwam op internet toevallig praktisch dezelfde tegen (alleen de mijne is zwart), waarna het wel even ging kriebelen. :P
Volgens mij kun je beter de stoelen standaard plat leggen om meer bagage ruimte te creeren, want zitten gaat echt niet lukken 8)7

Afbeeldingslocatie: http://media.autotrack.nl/car-images/of05/s031/afm1024/0008921931.jpg

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14:40
Ouch dat ziet er wel heel erg krap uit! Maar het lijkt mij er in eerste instantie op dat de voorstoelen volledig naar achter zijn geschoven! Volgens mij heeft mijn Clio achter nog meer ruimte :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Ik ben 1,95, reken maar dat de bestuurdersstoel op de achterste stand staat. :P Mijn vriendin is daarentegen 1,65, dus een stoel staat ook naar voren. ;)

Ik heb de auto eerlijk gezegd niet op de ruimte gekocht. Kinderen heb ik (voorlopig nog) niet en verder ga ik niet veel vervoeren. Het is dat ik een 5-deurs auto moet leasen van mijn baas, anders had ik een Mini/Mito/DS3 uitgezocht. :P

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Dat is best krapjes ja, daar heeft een laguna I toch minimaal keer twee met de stoelen in de achterste stand :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Het is me gelukt om een werkende 12v plug te bouwen :)

Niet gesoldeerd, scheelde me een hoop geld, want dan had ik een soldeerbout moeten kopen.

Ik dacht zelf eerst aan kabelschoentjes en een tussenstukje waar je in totaal 3 schoentjes aan kan koppelen. Echter kwam de man bij de speciaalzaak met dit aanzetten:
Afbeeldingslocatie: http://www.handytreff.biz/bilder/shop/artikel/detail/ZUB.KV-R5.jpg
Daarmee klem je over je huidige kabel heen en een 2e kabel koppelt hij er dan aan vast.

Ook heb ik geen plug meer ingebouwd, maar heb ik gewoon een verlengsnoer er op aangesloten en de kabel door de wand gevoerd van het handschoenenvak. Net zo praktisch en scheelt een héle hoop gedoe. Ook heb ik meteen de lampjes vervangen bij de luchtregelingen, dus die kunnen we ook weer zien in het donker.

En alles werkt ook prima, heel erg blij mee. Nu hopen dat alles blijft werken tijdens de vakantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cactusman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-09-2020

cactusman

nu met extra naalden

Hooglander1 schreef op maandag 02 juli 2012 @ 17:00:
Het is me gelukt om een werkende 12v plug te bouwen :)

Niet gesoldeerd, scheelde me een hoop geld, want dan had ik een soldeerbout moeten kopen.

Ik dacht zelf eerst aan kabelschoentjes en een tussenstukje waar je in totaal 3 schoentjes aan kan koppelen. Echter kwam de man bij de speciaalzaak met dit aanzetten:
[afbeelding]
Daarmee klem je over je huidige kabel heen en een 2e kabel koppelt hij er dan aan vast.

Ook heb ik geen plug meer ingebouwd, maar heb ik gewoon een verlengsnoer er op aangesloten en de kabel door de wand gevoerd van het handschoenenvak. Net zo praktisch en scheelt een héle hoop gedoe. Ook heb ik meteen de lampjes vervangen bij de luchtregelingen, dus die kunnen we ook weer zien in het donker.

En alles werkt ook prima, heel erg blij mee. Nu hopen dat alles blijft werken tijdens de vakantie.
NEEHHHHHHH niet gebruiken, dit zijn echt grote rampen, je snijdt de originele kabel half door met dingen en maakt slecht contact met de nieuwe. please gewooon solderen met een krimpkousje.

Deze dingen staan garant voor zeker 60% van de storingen in auto`s, en zeker bij een renault die al niet bekend staan om hun briljante elektronica.

Dan had je beter die AMP klemmen kunnen gebruiken en die goed aan kunnen knijpen, dat is al 5 x beter.

[ Voor 3% gewijzigd door cactusman op 02-07-2012 17:11 ]

euhmmmm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Dat kan altijd nog he, dat scheelt bij deze oplossing.

En storingen... Het is maar gewoon een nul-draad en een 12v-draadje he, geen hogere wetenschap die er door moet ;) En trust me, als de boel uitvalt heb ik echt wel een benul waar ik het het eerste moet zoeken ;)

En ik heb het ook niet gekoppeld aan andere zaken dan de sigarettenaansteker, dus er zijn geen lampen of zo die uitvallen, dus wat dat betreft kan de boel uitvallen en dan is er nog niets aan de hand.

[ Voor 27% gewijzigd door Hooglander1 op 02-07-2012 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Zo veel electronica zit er ook niet in een megane I :+ ;)

Maar dat zal gedurende de vakantie nog wel blijven werken maar voor de lange termijn toch echt solderen met een krimpkousje O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerberi
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12-12-2024
Afgelopen vrijdag mijn nieuwe Megane Estate Bose Edition mogen ophalen. Tot nu toe heel erg tevreden over zowel rijplezier als over het uiterlijk van de auto!

Enige twee puntjes zijn:

De stoel is erg smal. Of ik ben te dun, of ik ben te dik, maar ik zit met 1 bil op de stoel en met 1 zijkant van een bil een beetje op de opstaande rand. Ik heb nu de hele tijd het gevoel dat er iets in mijn kontzak zit.. Klinkt dit bekend? Ook heb ik nog niet echt het idee dat ik echt ontspannen tegen de hoofdsteun kan zitten, maar misschien moet ik daarvoor nog even met instellingen spelen...

Daarnaast lijkt me het gebruik van de iPod functie niet echt feest. Om een artiest te selecteren ben je een flinke tijd bezig in de menu's, en dat is niet echt bevorderlijk voor de veiligheid :). Hoe doen jullie dat? Gewoon jack-aansluiting gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Stoel lijkt me toch wel een zeer belangrijk onderdeel van de auto dat die comfortabel is.
Heb je niet vooraf gekeken of deze goed zit ?

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucky-Shirt
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:13

Lucky-Shirt

Happy as a pig in shit

Cerberi schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 15:16:
Afgelopen vrijdag mijn nieuwe Megane Estate Bose Edition mogen ophalen. Tot nu toe heel erg tevreden over zowel rijplezier als over het uiterlijk van de auto!

Enige twee puntjes zijn:

De stoel is erg smal. Of ik ben te dun, of ik ben te dik, maar ik zit met 1 bil op de stoel en met 1 zijkant van een bil een beetje op de opstaande rand. Ik heb nu de hele tijd het gevoel dat er iets in mijn kontzak zit.. Klinkt dit bekend? Ook heb ik nog niet echt het idee dat ik echt ontspannen tegen de hoofdsteun kan zitten, maar misschien moet ik daarvoor nog even met instellingen spelen...

Daarnaast lijkt me het gebruik van de iPod functie niet echt feest. Om een artiest te selecteren ben je een flinke tijd bezig in de menu's, en dat is niet echt bevorderlijk voor de veiligheid :). Hoe doen jullie dat? Gewoon jack-aansluiting gebruiken?
Ik heb geen Ipod, maar gewoon USB stikkie, tis even zoeken, maar dat zal je altijd hebben met 8 GB aan muziek op een stikkie. Ik mis vooral de tijdsduur van een nummer, hoe lang deze al speelt.

Stoelen zijn voor mij prima (gt-line), al kan ik mij voorstellen dat er ook mensen zijn die er wat minder makkelijk in passen.

Doet jouw achteruitrijcamera het? Deze krijgen ze bij mij nog niet aan de praat. Tevens mag er ook al een motorsteun vervangen worden. Roest nog geen last van, wel al wat narigheid :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
tegen de hoofdsteun zitten? Ik zit nooit tegen de hoofdsteun maar mischien ligt dat aan mij :P :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musje83
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-04 21:13
Wie.. oh wie.

Ik heb een drietal weken geleden een Mégane Coupé 2.0 Phase 1 gekocht met 240k op de teller. De auto heeft 1 á 1,5 jaar stilgestaan en is gekocht onder het mom 'het rijdt dus het wordt een leuk projectje'.

Met wat geknutsel kwam de auto prima door de APK:

- Bougies vervangen
- Bougie kabels vervangen
- Olie + filter vervangen
- Nieuwe accu

Het probleem is nu het volgende: De auto liep in het begin op LPG én benzine, en op beide brandstoffen dezelfde problemen: inhouden, schuddende motor bij stationair & volle of te vroege belasting en te hoog/instabiel stationair toerental.

Vorige week kreeg ik een flinke backfire op LPG toen ik in Amsterdam reed. Nu start 'ie nog wel op LPG, maar als ik het gaspedaal intrap, valt hij uit.

Sindsdien rijd ik op benzine wat op zich wel gaat, maar hij houdt niet alleen in onder belasting (met name 5e versnelling kom ik niet boven 3000 toeren), hij valt constant uit bij fors afremmen zodra ik de koppeling indruk.
Dus het afremmen op een 80 weg voor een stoplicht gaat (zakt dan tot 2100 toeren), maar zodra ik dan m'n koppeling indruk om uit te rollen valt de hele motor stil.
Daarna kan ik 'm wel weer starten maar begint het weer van voren af aan.

Wie herkent dit, waar moet ik naar kijken? De auto gaat morgen naar mijn bevriende monteur dus ik zou graag weten waar ik op moet letten.

Bedankt alvast :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:39

Wok

Dakloos...

Ik ben geen Renault-kenner, maar dergelijke symptomen lijken mij veroorzaakt te worden door:
- defecte/vuile stappenmotor
- defecte ontstekingsmodule/bobine/vacuümvervroeger

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanquezer
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 01-05 15:34
Hoe is het met de clio 4 ?? :)

hoor en zie er het een en ander over!

Groetjes!!!

Afbeeldingslocatie: http://a5.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc7/287720_318336681593002_843962119_o.jpg
Afbeeldingslocatie: http://a7.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc7/391282_318365691590101_1914582189_n.jpg
Afbeeldingslocatie: http://a5.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-prn1/524117_318365631590107_30104402_n.jpg

DPC Chef-kok :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
Wat te denken van de nieuwe Clio!?

Afbeeldingslocatie: http://www.autofans.be/sites/default/files/gallery_assist/15/gallery_assist10764/prev/Renault_Clio_IV_001.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.autofans.be/sites/default/files/gallery_assist/15/gallery_assist10764/prev/Renault_Clio_IV_003.jpg

Hier meer: http://www.autofans.be/ga...renault-clio-iv-022-23688

Ik vind hem erg geslaagd maar zoals al door meerdere mensen elders gezegd heeft het wel meer weg van andere modellen. Mazda 2 bijv.

Ben vooral benieuwd naar de RS/GT modellen. Bij de huidige versie vind ik eigenlijk ook alleen die uitvoeringen echt mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Nu online
Mja, die trekjes vind je overal. Als je 'm in het echt ziet, zul je vanzelf zien dat het met die trekjes wel meevalt. De auto is qua wielbasis groter dan een Golf VI, maar ziet er op de foto's vrij gedrongen uit. In het echt valt dat reuze mee.
Wel ben ik benieuwd of R-Link aan gaat slaan of niet. Het is toch een vrij radicaal andere manier van het bedienen van elementen in de auto, en je moet er maar net van houden.

Voor Nederland zijn de volgende motoren trouwens het meest interessant:

De 'nieuwe' 0.9TCe met 90pk/135Nm, en 4,3l/km, en de 1.5dCi 75pk, met een uitstoot van 83gr/km aan CO2. Voor de leaserijders dus erg interessante uitvoeringen.

[ Voor 22% gewijzigd door PauseBreak op 03-07-2012 23:37 ]

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerberi
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12-12-2024
Lucky-Shirt schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 15:47:
[...]

Stoelen zijn voor mij prima (gt-line), al kan ik mij voorstellen dat er ook mensen zijn die er wat minder makkelijk in passen.

Doet jouw achteruitrijcamera het? Deze krijgen ze bij mij nog niet aan de praat. Tevens mag er ook al een motorsteun vervangen worden. Roest nog geen last van, wel al wat narigheid :)
Ik heb proefgereden in een GT, maar al wel eerder in een megane estate(Bose) gezeten, maar geen last gehad van de stoel toen... Verbaast me ook sterk dat ik er wat last van heb, aangezien ik toch een erg gemiddeld postuur heb (187, 75kg)

Achteruitrijcamera werkt en is echt een toevoeging, vind ik. De eerste keren vond ik het wat onwennig om niet achterom te kijken en de camera als richtpunt te gebruiken, maar het maakt het leven wel echt makkelijker.

[ Voor 15% gewijzigd door Cerberi op 04-07-2012 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35872

Cerberi schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 10:19:
[...]

Ik heb proefgereden in een GT, maar al wel eerder in een megane estate(Bose) gezeten, maar geen last gehad van de stoel toen... Verbaast me ook sterk dat ik er wat last van heb, aangezien ik toch een erg gemiddeld postuur heb (187, 75kg)

Achteruitrijcamera werkt en is echt een toevoeging, vind ik. De eerste keren vond ik het wat onwennig om niet achterom te kijken en de camera als richtpunt te gebruiken, maar het maakt het leven wel echt makkelijker.
Ik heb de Megane nog in bestelling staan, maar ik ben juist voor de GT gegaan vanwege de stoelen.
De stoelen in de Bose uitvoering boden mij niet genoeg steun.
Ik ben 1m87 en 80kg dus qua postuur zelfde als jou.
Ik miste vooral steun onder mijn benen richting de knieen. en ook had ik het gevoel niet voldoende steun te hebben aan de zijkanten..

De GT-line heeft sport stoelen en hier zat ik veel beter in, qua vorm past dit veel meer bij mijn postuur en zat echt vast in de stoel..
Heb er een uur in gereden en geen enkel probleem gehad. terwijl ik bij de Bose editie al na 5 minuten zat te hannesen met de stoelverstellingen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L0we
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 04-05 12:39
Ik heb een probleempje met de Renault 6 waar ik niet uit kom.
Sinds een paar weken kan ik het pedaal tot de bodem indrukken, onder hij voldoende remdruk opbouwt. Ik heb een lekke remcilinder vervangen, daarna de hoofdremcilinder vervangen en de hele boel ontlucht.
Helaas heeft dat weinig geholpen. Heeft iemand of suggesties?

bijzonderheden:
- de 6 heeft trommelremmen rondom. Alle remcilinders functioneren correct
- handrem zit op de voorwielen, als je die half aantrekt zit het pedaal al een stuk hoger.
- de remdrukverdeler is gewoon gangbaar, en is volgens mij gewoon correct afgesteld.

[ Voor 5% gewijzigd door L0we op 04-07-2012 23:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Dan zou ik toch denken aan of toch op de verkeerde manier ontlucht, of de hoofdcilinder die zo lek als een mandje is... Daar zit een membraan in en als die gescheurd is dan heb je dus wat jij nu dus ook hebt.

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L0we
Ontluchten gaat volgens mij wel goed. Het pedaal is ook niet sponzig, het zit heel erg laag. De hoofdremcilinder dacht ik ook aan, die heb ik vervangen door een nieuwe, maar het probleem blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ritchie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09:17
la_fusion schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 22:48:
Wat te denken van de nieuwe Clio!?

[afbeelding]
[afbeelding]

Hier meer: http://www.autofans.be/ga...renault-clio-iv-022-23688

Ik vind hem erg geslaagd maar zoals al door meerdere mensen elders gezegd heeft het wel meer weg van andere modellen. Mazda 2 bijv.

Ben vooral benieuwd naar de RS/GT modellen. Bij de huidige versie vind ik eigenlijk ook alleen die uitvoeringen echt mooi.
Ik vind de voor en achterkant erg mooi.
Die rare bochel in de deur vind ik wat minder.

- NAC Breda -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
L0we schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 07:51:
Ontluchten gaat volgens mij wel goed. Het pedaal is ook niet sponzig, het zit heel erg laag. De hoofdremcilinder dacht ik ook aan, die heb ik vervangen door een nieuwe, maar het probleem blijft.
Ok dat is wel heel erg vreemd. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lt-Crash
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 17:26
Voor wat betreft de nieuwe Clio klik hier. Dit kreeg ik via een Renault promotie mail binnen.

Heb zelf recentelijk afstand gedaan van mijn Clio III Ph1. Ik rijd veel te weinig kilometers, dus die wegenbelasting en de hogere verzekering was ik een beetje zat. Heb twee weken terug een Twingo dynamique gehaald in weer het prachtige Noir Nacré. Natuurlijke die mooie Air velgjes erbij en privacy glass. Zodra ik hem binnen heb zal ik weer een fotootje uploaden ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Lt-Crash op 05-07-2012 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Leuk, gefeliciteerd! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
@L0we, heb je de trommelremmen al gesteld? Ik denk niet dat deze al zelfstellend zijn op een 6.
En als ze het wel zijn werkt het zelfstel mechanisme niet meer :P
Kan zijn dat je het deksel van de trommel moet halen om te stellen maar als je geluk hebt kun je ze stellen door de gaten voor de wielbouten. Er zit een tandwieltje in, hiermee stel je de trommelremmen op tot ze stroef lopen. Daarna stel je ze terug tot ze vrijwel vrij lopen, ze mogen dan lichtjes aanlopen. Als je dit bereikt hebt zit je pedaal weer op normale hoogte. Dit voor alle trommels doen btw :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L0we
melcon schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 13:12:
@L0we, heb je de trommelremmen al gesteld? Ik denk niet dat deze al zelfstellend zijn op een 6.
En als ze het wel zijn werkt het zelfstel mechanisme niet meer :P
Kan zijn dat je het deksel van de trommel moet halen om te stellen maar als je geluk hebt kun je ze stellen door de gaten voor de wielbouten. Er zit een tandwieltje in, hiermee stel je de trommelremmen op tot ze stroef lopen. Daarna stel je ze terug tot ze vrijwel vrij lopen, ze mogen dan lichtjes aanlopen. Als je dit bereikt hebt zit je pedaal weer op normale hoogte. Dit voor alle trommels doen btw :P
Ze zijn inderdaad niet zelfstellend. Het stellen gaat dmv een nokje aan de buitenkant van de trommel. Maar de afstelling had ik ook al opnieuw gedaan (alleen vergeten te vermelden :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Hoe heb je ontlucht? Als alles afgesteld is en je geen lekken meer hebt is de enige manier waarop je een laag pedaal hebt lucht in het systeem. Zeker i.c.m. het stukje handrem wat je beschrijft.

Who needs a prius anyway, deze tank gaat royaal over de 1000 km :9
Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-snc7/291648_454504017900915_74268879_o.jpg

[ Voor 32% gewijzigd door melcon op 07-07-2012 00:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Nu online
Jaaa, dat is valsspelen met zo'n diesel he :9

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Haha, sterker nog, hij is zuiniger dan de lease polo slow motion, volgens de leasemaatschappij rij ik daar 1 op 17 mee. Volgens de BC 1 op 20 maar die wijkt nogal af dus blijkbaar :P
Dus diesel is niet meteen vals spelen ;)

En dan heeft de laguna nog royaal het dubbele aan vermogen en koppel ook :o

[ Voor 28% gewijzigd door melcon op 08-07-2012 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
  • Nu online
Ik mag binnenkort even met de Twingo naar de dealer, gister bij het wassen viel me op dat er een bruinig puntje onder het Renault logo op de achterklep zat. Was er niet af te krijgen met Tar Remover/clay/etc. Ze gaan bekijken of het roest is en zo ja wordt de achterklep opnieuw gespoten. Het bleef helaas niet bij 1 puntje, ik vond er vier :( Elk 1 mm groot ongeveer.

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
Dat is minder Ophidian!

Ik haal overigens inmiddels met dit weer(climate control staat nu bijna altijd uit) met de Clio 1:16-17 dan wel met voornamelijk snelweg + provinciaalse weg maar evengoed netjes voor een 1.6 als je het mij vraagt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Dat is erg netjes d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L0we
melcon schreef op zaterdag 07 juli 2012 @ 00:52:
Hoe heb je ontlucht? Als alles afgesteld is en je geen lekken meer hebt is de enige manier waarop je een laag pedaal hebt lucht in het systeem. Zeker i.c.m. het stukje handrem wat je beschrijft.
Het lijkt erop dat het afstellen toch niet helemaal goed was gedaan / gegaan. Ik heb alles overnieuw afgesteld, en nu lijkt hij prima te werken! Heb nog geen tijd gehad om ermee te rijden, maar het voelt een stuk beter zo.

In de categorie verbruikscijfers: Met mijn Express 1.6 diesel haalde ik de laatste tijd vaak 1:19, inmiddels staat die met zn pootjes omhoog, en krijgt een upgrade naar een 1.9 TD! Vandaar dat ik in een 5 GTL rij (1.4 benzine). Daarmee haal ik met gemak 1:16,5. Helemaal niet slecht voor een autootje uit 1986

[ Voor 22% gewijzigd door L0we op 09-07-2012 18:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 20:09

Quad

Doof

Zo, sinds afgelopen weekend trotse eigenaar geworden van een Renault Twingo E2 uit 1996.
Leuk autootje om te beginnen dacht ik zo.
Wel kleine dingetjes als beetje roest in 12V aansluiting waardoor ik geen navigatie voeding er in kan drukken, want gaat niet verder.
Ook doet linker speaker het niet (meer), enig idee of ik gewoon elke random auto speakers erin kan zetten bij de twingo? Wel op originele plaats natuurlijk.

Verder rijdt hij wel lekker, voor de kleine ritjes is hij prima, pas er net in! :').

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dentheman
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:53

Dentheman

Zie signature

Quad schreef op maandag 09 juli 2012 @ 23:27:
Ook doet linker speaker het niet (meer), enig idee of ik gewoon elke random auto speakers erin kan zetten bij de twingo? Wel op originele plaats natuurlijk.

Verder rijdt hij wel lekker, voor de kleine ritjes is hij prima, pas er net in! :').
Alle speakers passen wel, gewoon even de diameter opnemen in nieuwe speakers plaatsen :)

Ik heb zelfs inmiddels bijna 100k in een twingo afgelegd in 5 jaar, en het blijven leuke auto's, ondanks dat 'ie binnenkort ingeruild gaat worden voor een volvo :p

Zie ondertitel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
@L0we, TD uit een 19? Daar zit kwa extra pk's ook nog wel wat potentie in ;)

Twingo van voor 1998 mag je doen met speakers van max 10. cm :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Haha, ach ik heb al een paar simpele gevonden, kreeg telefoontje van collega of ik geen belang had bij deze speakers: http://www.autoradiostore...35/pioneer-ts-g1022i.html

Wellicht kan ik ze voor klein prijsje overnemen :).

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L0we
melcon schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 07:43:
@L0we, TD uit een 19? Daar zit kwa extra pk's ook nog wel wat potentie in ;)

Twingo van voor 1998 mag je doen met speakers van max 10. cm :P
Jep, deze komt dan uit een Volvo 460, maar is hetzelfde blok. (F8Q-t)
Ben heel benieuwd hoe dqt gaat rijden. In die Volvo voelde het al aan als een heel prettige hoeveelheid power. Die extra paarden geef je zeker de sporen door de turbodruk wat op te schroeven, en de brandstofpomp wat meer in te laten spuiten? Eerst maar eens een stukje rijden met dat ding, dan ga ik daar eens wat mee vogelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Speaker uit de Twingo gehaald en aangesloten op rechterkant, geen geluid :(.
Ik ga dus nieuwe aanschaffen, maar kom er niet uit over waar ik rekening mee moet houden.
Ok dus niet groter als 10CM en hoger als 4,6CM. De schroefgaten van de speaker zitten op zo'n 8.5cm van elkaar maar wordt er niet duidelijker op verder :/.

Afbeeldingslocatie: http://i46.tinypic.com/4j1ifs.jpg
Is hoe hij eruit ziet, met die aansluiting worden ze ook geleverd bij de huidige speakers?
Heb mijn collega laten weten dat ik die van hem niet overneem, wil ze toch iets meer voor hebben dan ik aanvankelijk dacht.

Ik kijk dus naar deze JBL CS4 maar of het kwa inbouw lukt, dunno..

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Als je nu 10cm speakers hebt, is dat de maat die je moet aanhouden qua nieuwe speakers. Inbouwdiepte is ook wel belangrijk omdat je een grotere magneet vaak amper weg krijgt.

De stekker die hier aan zit kun je het beste van deze speakers afknippen en daar een soort verloopstekker van maken voor naar de speaker stekker in de auto toe. Dan hoef je niet in de kabelboom van de auto te knippen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd

timovd

Voorsprong door techniek

Of kijk of een 13cm past als je het gat groter zaagt.

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Dat gat kun je niet groter maken, er is niet meer oppervlak. Die JBL's passen btw, hebben ook in de twingo gezeten die wij gehad hebben. Er zijn trouwens wel opbouw behuizingen beschikbaar die je op de veertorens achter kan monteren. Dan kun je daar wel 13/16 cm kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Ik ga vanmiddag naar AST Nijverdal, ze weten mij vast goed te helpen (ook ivm kabels ofc).
Ik heb iig een oogje op die JBL's.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
timovd schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 07:57:
Of kijk of een 13cm past als je het gat groter zaagt.
Doe dat dus maar even niet. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd

timovd

Voorsprong door techniek

@Joopie, Bedankt voor je gefundeerde reactie. Melcon was je helaas al voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Ach maakt toch niet uit. :D

Maar ik zie dat wel eens voorbij komen, gisteren nog toevallig in een 740, sleuven ingeslepen en rand omgeslagen dat er andere speakers in konden, het ziet er ten eerste niet uit, echt goed bevestigen kun je dan niet meer, en ten tweede gaat het nog roesten ook. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Nee, ik ga geen 13CM erin plakken ;-).
Vind 10CM genoeg, hoeft maar beetje geluid uit te komen.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 25-03 12:11
Gisteren voor de 2e keer in de twizy gereden, best geinig karretje :P
Alleen medelijden met die maat van me die vanochtend in dat lekkere weer 30km naar ze werk moest rijden.

Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-snc6/178311_411198968919224_512242027_o.jpg

[ Voor 24% gewijzigd door KappeNou op 11-07-2012 14:52 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Nu online
Ja geinige autootjes zijn dat. Zou leuk zijn wanneer er ook eentje komt met de tweecilinderturbo die nu getest wordt :9 (en ramen, dat zou ook fijn zijn dan :+ )

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok

Wok

Dakloos...

W00h00! Vandaag tefeloon gekregen van de dealer dat mijn Mégane Estate GT-line (full-options) binnen is gekomen. Volgende week donderdag wordt-ie afgeleverd bij mijn werk oOo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Op je werk nog wel. Ik mocht hem gewoon bij de dealer ophalen. :P Inmiddels sinds donderdag 1600km verder, eind deze week tikt hij wsch de 4000 aan. Ik mag tot 180.000 km rijden, dus in dit tempo rijd ik over 2 jaar een nieuwe auto. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok

Wok

Dakloos...

Ik had de keuze: ophalen bij de dealer of laten afleveren @ work. Aangezien de leverende dealer in Enschede zit en ik in Eindhoven woon en werk, was de keuze niet zo moeilijk ;)

Wat kilometers betreft... Jij liever dan ik :P Ik heb ook een paar jaar 70K+ km per jaar gereden. Ik ga dat niet meer doen... Ik rijd sinds een paar jaar weer <30K km per jaar en ik vind het heerlijk. Ik heb weer vrije tijd en woon weer 'thuis' in plaats van in mijn auto...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Het wisselt bij mij erg sterk. Ik heb nu een opdracht in het noorden van het land (170km enkele reis) die duurt tot eind dit jaar. Tot drie weken geleden reed ik een half uur met de trein. Erg prettig als je nog wat werk wilt doen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Het is dan weer niet zo erg om in een megane 3 te wonen :P

Blijft leuk, beading na een regenbuitje 8)

Afbeeldingslocatie: http://ekehaar.ath.cx/images/IMAG0456.jpg

Vanmiddag nog een ander geintje c.q. situatie trouwens, let niet op mijn paint vaardigheden :P
Afbeeldingslocatie: http://ekehaar.ath.cx/images/oops.png
Ik zit in de polio slowmotion leaseslet, als er geen doorgaand verkeer en alleen afslaand verkeer is kun je gewoon doorrijden naar het middenstuk (daar is ruimte voor 2 auto's zonder het afslaand verkeer te hinderen).
Barrie in Bus rijdt op uitvoegstrook met richting aan naar afslaan, komt verder geen verkeer aan dus ik besluit ik ga oprijden. Nog voor ik een meter gereden heb trapt busje het gas in en rijdt vol over het verdrijvingsvlak rechtdoor! Ik kon nog op tijd remmen dus verder geen mega crash, maar stel dat dat wel gebeurd zou zijn, wie zou er schuldig zijn in deze situatie?

(niet dat dat met een lease auto heel veel uitmaakt, je betaald alleen eigen risico indien je schuldig bent en verder geen gevolgen. Maar toch, ook met een leaseauto wil je geen brokken maken laat staan als zoiets gebeurd als je met je eigen auto bent).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-05 22:36

Klippy

Still Game

Als er geen haaientanden staan heeft rechts sowieso voorrang toch, dus hij was schuld.
Maar wat heeft dit met Renault te maken? Was het een Renault bus? :P

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
melcon schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 21:05:
Het is dan weer niet zo erg om in een megane 3 te wonen :P

Blijft leuk, beading na een regenbuitje 8)

[afbeelding]
Is leuk idd! 8)
Afbeeldingslocatie: http://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2012/07/P1070356-Small.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Jup, renault bus :P :+

Ik heb haaientanden, maar na het verdrijvingsvlak waar naar toe je oversteekt staan geen haaientanden (wel weer voor de weg die daarboven langs kruist). plaatje verduidelijkt ;)

[ Voor 6% gewijzigd door melcon op 18-07-2012 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-05 22:36

Klippy

Still Game

Met tanden ben jij schuld. Ook al geeft hij verkeerd richting aan.
Aan het plaatje te zien moet je sowieso wachten totdat hij door de versmalling is, want tegelijk past niet.
Maar ook al ging hij rechtdoor met knipperlicht aan ben jij schuld. Knipperlicht is een indicatie, geen zekerheid. Wel lullig in elk geval.

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Jup sowieso lullig maar hij pakt wel dat verdrijvingsvlak mee.

Ik heb de situatie opgezocht in google maps, wordt het iets duidelijker van :)
Ik kom van links, busje van de uitvoegstrook uiteraard.
https://maps.google.nl/ma...hnear=Assen,+Drenthe&z=20

Voor het verdrijvingsvlak zit ook nog een dubbele doorgetrokken streep dus ik heb eigenlijk nog een beetje twijfels omtrent wie schuldig is.

[ Voor 5% gewijzigd door melcon op 18-07-2012 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Nu online
Zal wel gedeelde schuld worden. Busmans volgt niet de richting die hij wel moet want pijlen, jij hield je niet aan de haaientanden :+

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Ik ben bang dat jij hem voorrang had moeten verlenen omdat hij recht doorgaand verkeerd is, ondanks de rare manoeuvre. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Joopie, ik had je bijna gelijk gegeven maar toch nog even iemand gebeld die bij een (min of meer lokale) verzekerings maatschappij werkt. Daaruit komt naar voren dat dit daar regelmatig gebeurd. De partij die rechtdoor gaat is schuldig, hij wisselt van rijbaan waar dat niet mogelijk is (verdrijvingsvlak + dubbele doorgetrokken streep). Op dat middenstuk moet je uiteraard wel voorrang verlenen aan het verkeer wat afslaat maar dat verkeer kan niet meer rechtdoor zonder tegen de rijrichting in te rijden dan wel het verdrijvingsvlak te overschrijden.

In elk geval wazige situatie die gelukkig gaat verdwijnen, wordt een klaverblad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
Zoo even bij de dealer een prijsopgave laten doen voor remschijven, remblokken en koplampen voor een Clio 2 1.6 16V uit 2002.

Remschijven voor +/- 150 euro. (Motrio, zoiets 2e lijnsonderdelen)
Remblokken voor +/- 40 euro. (Motrio, zoiets 2e lijnsonderdelen)
Koplampen a 175 euro (origineel).

Behoorlijke prijzen dacht ik zo! Of ben ik verwend? Dit zijn overigens alleen de onderdelen..

Ook even navraag gedaan naar mogelijkheden omtrent een Clio 3 RS en daar kwam eigenlijk naar voren dat ze er bij Renault Manders in Deurne niet zo happig op zijn.. puur omdat ze erg lastig te verkopen zijn en sowieso alleen deze auto's verkopen als ze ook echt bij hun onderhouden zijn geweest..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Dat is wel veel geld. Ik zou even e-bay etc bekijken.
Ik was voor rondom remmen en blokken (zimmerman + ebc) voor een golf rond de 260 kwijt, terwijl die schijven achter waarschijnlijk even groot zijn als een clio voor schijf (256mm geventileerd)

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Klippy schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 21:10:
Als er geen haaientanden staan heeft rechts sowieso voorrang toch, dus hij was schuld.
Maar wat heeft dit met Renault te maken? Was het een Renault bus? :P
Hoort inderdaad hierrr

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
Even met een bevriende monteur bekeken.. remmen zijn nog helemaal goed. Waarschijnlijk ligt het mindere remmen van de laatste tijd aan de remolie. Niet heel donker maar toch ook niet meer 100% Gelukkig heb ik nog wat te goed bij een andere kennis die prima de remolie kan vervangen :)

Wel ben ik erachter gekomen dat mijn rechtermistlamp een kapot glas heeft, welke dus wel vervangen moet worden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Nu online
la_fusion schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 18:31:
Ook even navraag gedaan naar mogelijkheden omtrent een Clio 3 RS en daar kwam eigenlijk naar voren dat ze er bij Renault Manders in Deurne niet zo happig op zijn.. puur omdat ze erg lastig te verkopen zijn en sowieso alleen deze auto's verkopen als ze ook echt bij hun onderhouden zijn geweest..
Renault Jansen en Fassbender-Valks (respectievelijk Helmond en Eindhoven) hebben er geen problemen mee. Misschien de moeite waard om daar eens langs te gaan?

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
Ik werk in Eindhoven dus dat moet niet zo'n probleem zijn, bedankt voor de tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
@kappenou, wat is dat voor onzin om zulke grote schijven achter te hebben? echt weer vw onzin.

@la fusion, kan inderdaad vocht of lucht in je remolie zijn. Is die prijsopgave incl. of excl. montage?
Als het ex. montage is het een vies dure dealer, 280 mm schijven voor mijn laguna kosten mij 120,- origineel renault bij de dealer (Geen motrio).

Voor koplampen zou ik trouwens even op winparts.nl kijken, dan ben je tussen de 30 en 60 euro klaar. Wel even motortje overzetten als je elektrisch verstelbare lampen hebt. Zijn wel imitatie lampen maar met een goede pasvorm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Nu online
la_fusion schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 21:17:
Ik werk in Eindhoven dus dat moet niet zo'n probleem zijn, bedankt voor de tip.
Graag gedaan :) Ik zou trouwens eerst even bij Jansen binnenlopen. Daar heb ik nog gereden met de RenaultSport Spider en de Mégane II RS dCi. Ook hebben ze wel vaker leuk spul staan. Fassbender-Valks is toch wat commerciëler.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
melcon schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 22:44:
@kappenou, wat is dat voor onzin om zulke grote schijven achter te hebben? echt weer vw onzin.
Ik denk niet dat het onzin is. Als ik zo een beetje rond kijk monteren ze steeds grotere remmen wanneer de auto zwaarder en sneller wordt.
Ik mag hopen dat op een megane RS ook achter wat grotere remmen zitten. Lijkt me wel handig als je met 230km/h vol in de ankers gaat.

Megane 3 GT 260 mm enkele schijf
Megane 2 RS 300 mm enkele schijf
Megane 3 RS 290 mm geventileerd

Dan valt een golf met 256mm geventileerd wel mee toch :? Echt vw onzin :Y)

[ Voor 15% gewijzigd door KappeNou op 20-07-2012 11:52 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
melcon schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 22:44:

@la fusion, kan inderdaad vocht of lucht in je remolie zijn. Is die prijsopgave incl. of excl. montage?
Als het ex. montage is het een vies dure dealer, 280 mm schijven voor mijn laguna kosten mij 120,- origineel renault bij de dealer (Geen motrio).

Voor koplampen zou ik trouwens even op winparts.nl kijken, dan ben je tussen de 30 en 60 euro klaar. Wel even motortje overzetten als je elektrisch verstelbare lampen hebt. Zijn wel imitatie lampen maar met een goede pasvorm.
Was excl montage..

Wat betreft die koplampen.. ik ben niet zo happig op imitatie omdat vaak dus de pasvorm dramatisch is maar ook lastige montage van de lampjes. Kun jij mij wellicht een goede aanraden? Ik kom er meestal niet echt uit hoe of wat ik moet hebben.. Datzelfde geld voor een mistlamp.. Mag overigens ook in DM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
KappeNou schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 09:19:
[...]

Ik denk niet dat het onzin is. Als ik zo een beetje rond kijk monteren ze steeds grotere remmen wanneer de auto zwaarder en sneller wordt.
Ik mag hopen dat op een megane RS ook achter wat grotere remmen zitten. Lijkt me wel handig als je met 230km/h vol in de ankers gaat.

Megane 3 GT 260 mm enkele schijf
Megane 2 RS 300 mm enkele schijf
Megane 3 RS 290 mm geventileerd

Dan valt een golf met 256mm geventileerd wel mee toch :? Echt vw onzin :Y)
Zelfs bij een megane 3 RS zouden trommels achter nog gewoon volstaan, de remmen achter hoeven alleen de achterkant in balans te houden op het moment van remmen gezien al het gewicht zich naar voren verplaatst. Zowel de cup clio1/2/3 hebben achter gewoon de originele schijven met zelfs gewone blokken. Alleen voor is uprated met race blokken.

Overigens, ik dacht in je bericht 290 mm te lezen voor achter dus ik denk dat ik even naar Pearl moet. 256 valt nog wel mee :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trebbors
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Trebbors

Failure is no option!

Is een Renault Laguna 1 fase II RXI 1.6 16v benzine zuiniger te krijgen?

Ik begin de 700km op een tank van 60 liter irritant te vinden ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
@melcon: Ja zolang je weinig remt.. Ik ga er in iedergeval niet mee rijden :+

@Anton Rongen: ja laten staan en de fiets pakken ;)

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Nu online
Trebbors schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 13:17:
Is een Renault Laguna 1 fase II RXI 1.6 16v benzine zuiniger te krijgen?

Ik begin de 700km op een tank van 60 liter irritant te vinden ;-)
Minder trappen :P
Nee serieus, het officiële gemiddelde verbruik ligt op 1:13,3, dus met jouw 700km's zit je daar niet zo ver vanaf. Je zou kunnen proberen beter op je bandenspanning te letten, met minder gas te vertrekken bij verkeerslichten en sneller opschakelen. 50 in z'n 4 en 80 in z'n 5. Wat ook helpt is om een alternatieve route te kiezen waarbij je minder door de stad hoeft te rijden en waarbij je minder verkeerslichten tegenkomt, maar dat moet ook maar net mogelijk zijn.

Nee, merp!

Pagina: 1 ... 14 15 Laatste

Dit topic is gesloten.