Het grote Renault topic - Deel 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 12 ... 15 Laatste
Acties:
  • 78.048 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Wok schreef op zondag 01 april 2012 @ 22:15:
FFFUUUUU... Weer begin ik te twijfelen over de kleur van mijn Mégane 8)7

Vorige week is de bestelling geplaatst met als kleur Bleu Malte:
[afbeelding]

Maar nu begin ik toch te neigen naar Rouge Dyna:
[afbeelding]

Ik heb namelijk dit interieur besteld:
[afbeelding]
(lichtgrijs met zwart leer)

Poll: Blue Malte of Rouge Dyna?
Bleu Malte
Rouge Dyna
Tussenstand:
[afbeelding]
Ook een poll maken? Klik hier
Wat was er mis met de bruine? :P Dat staat met dat witte interieur best mooi. Erg mooi interieur ook overigens, in Geneve even in gezeten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:42

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

@Wok, hier nog meer foto's van Dyna Rouge, mijn keuze...

http://www.autoweek.nl/fo...21705,4189646#msg-4189646

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 18:59
J0YR1D3R schreef op maandag 02 april 2012 @ 18:42:
[...]

Wat was er mis met de bruine? :P Dat staat met dat witte interieur best mooi. Erg mooi interieur ook overigens, in Geneve even in gezeten :)
Bruin is een poepkleur en hoort derhalve niet op auto's! ;)

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soganta
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14:55
Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7217/6895177196_44c657d4f6_z.jpg

Mogen jullie raden welke Renault ik heb :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walletje-w
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13-09 15:15
Als je de sluitertijd verteld hebben we misschien meer geluk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online

timovd

Voorsprong door techniek

@Soganta: Mégane met benzinemotor.

Edit: Dit weekend in de Fluence gereden (in Mechelen). Het dasboard lijkt op die van een Laguna 3, alleen vind ik het jammer dat een moderne auto nog is uitgerust met handmatige handrem en met een "gewone" sleutel. Rijeigenschappen zijn ook niet bijzonder voor een EV

[ Voor 85% gewijzigd door timovd op 03-04-2012 10:23 ]

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adinsx
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 30-06 13:13
soganta schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 10:02:
[afbeelding]

Mogen jullie raden welke Renault ik heb :P
Mégane II met 1.6 16v?

Even snel naar klokkenwinkel van mijn Mégane II gekeken, maar die gaat tot 8.000tpm als RS zijnde.
Afbeeldingslocatie: http://i5.photobucket.com/albums/y184/adinsx/RS230%20F1team%20R26/IMG_0805.jpg

Weet alleen niet of de normale 2.0-16v dezelfde heeft als op jouw afbeelding of niet. :P

[ Voor 9% gewijzigd door adinsx op 03-04-2012 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soganta
  • Laatst online: 14:55
walletje-w schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 10:09:
Als je de sluitertijd verteld hebben we misschien meer geluk :)
8 s @ f/8.0 ;)
adinsx schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 11:13:
[...]

Mégane II met 1.6 16v?

Even snel naar klokkenwinkel van mijn Mégane II gekeken, maar die gaat tot 8.000tpm als RS zijnde.
...
Weet alleen niet of de normale 2.0-16v dezelfde heeft als op jouw afbeelding of niet. :P
Is inderdaad Mégane 2 Phase 2 Tech Line met 1.6 16V, RS heeft ook ander lettertype lijkt het wel.

Nog eentje tijdens starten:

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7197/7041273813_224f34a5a1_z.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adinsx
RS heeft een andere verdeling en lettertype inderdaad:

Afbeeldingslocatie: http://i263.photobucket.com/albums/ii158/adinsx2/RS230%20F1team%20R26/IMG_0733.jpg

Zal binnenkort ook weer eens wat van die shots gaan maken. Ziet er altijd prachtig uit :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvsteyn
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19:03
Wok schreef op zondag 01 april 2012 @ 22:15:
FFFUUUUU... Weer begin ik te twijfelen over de kleur van mijn Mégane 8)7

Vorige week is de bestelling geplaatst met als kleur Bleu Malte:
Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7212/7036157183_346bc2e5a8_z.jpg

Ik heb namelijk dit interieur besteld:
Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7047/6967939647_ff05beb79a_z.jpg
(lichtgrijs met zwart leer)
Heb gekozen voor de Bleu Malte in combinatie met het leer! Waarom? Omdat dat dezelfde combinatie is die ik van de week ga bestellen! :P
Vind de kleur blauw errug mooi en je ziet de kleur (nog) niet veel rondrijden!

Nog een plaatje:

Afbeeldingslocatie: http://www.blogcdn.com/uk.autoblog.com/media/2012/03/p1070458.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:19

Wok

Dakloos...

Zo, ik heb mijn poll maar gesloten: ik blijf bij mijn keuze voor Bleu Malte :)

Minder goed nieuws: ik had zonet de leasemij aan de lijn en het gaat nog wel even duren voordat mijn Mégane geleverd gaat worden. De productieplaatsen voor juni en juli zitten al vol, dus dat betekent op vroegst productie in augustus :'(

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _-= Erikje =-_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:27
ghehe, ik mag in mei gaan shoppen, dus dat word haast volgend jaar dan of zo.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dentheman
  • Laatst online: 16:58

Dentheman

Zie signature

melcon schreef op zondag 01 april 2012 @ 23:09:
Wat je vaak ziet bij dealers is dat ze alleen mensen goed helpen die vaste klant zijn.
De auto is daar vanaf aanschaf (bij die desbetreffende dealer gekocht in 2005) tot 1,5 jaar geleden in onderhoud geweest.

Zie ondertitel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bvsteyn schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 12:16:
[...]

Heb gekozen voor de Bleu Malte in combinatie met het leer! Waarom? Omdat dat dezelfde combinatie is die ik van de week ga bestellen! :P
Vind de kleur blauw errug mooi en je ziet de kleur (nog) niet veel rondrijden!

Nog een plaatje:

[afbeelding]
Is dat witte leer niet ontzettend gevoelig voor vuil en viezigheid? Lijkt me namelijk niet de ideale kleur..
Ziet er wel ontzettend mooi uit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Wok schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 16:41:

Minder goed nieuws: ik had zonet de leasemij aan de lijn en het gaat nog wel even duren voordat mijn Mégane geleverd gaat worden. De productieplaatsen voor juni en juli zitten al vol, dus dat betekent op vroegst productie in augustus :'(
Prima kleur toch dat blauw? En over de levertijd..minder lang twijfelen, scheelt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-09 15:29

Equator

Crew Council

#whisky #barista

* Equator had een voordeel v.w.b. de levertermijn.
De werkgever heeft een tiental Megane Estate's ingekocht via de leasemaatschappij omdat ze in januari blijkbaar erg voordelig waren. Per 1-6-'12 komt er dus een Megane Estate Gt-Line binnen in parelmoer wit, Bose audio, trekhaak en pack lumière. In 14% bijtelling is dat een erg gunstige auto voor dat geld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _-= Erikje =-_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:27
mjah, maar als ik zelf mag kiezen wil ik geen witte auto, geen trekhaak en diverse andere pakketten juist wel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-09 15:29

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Die kleur interesseerde me niet. Het is geen spierwit btw, maar de rest was wat ik wilde. (de versie met full leder was al vergeven :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 09:04
Dentheman schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 22:17:
[...]

De auto is daar vanaf aanschaf (bij die desbetreffende dealer gekocht in 2005) tot 1,5 jaar geleden in onderhoud geweest.
Ik bedoel uiteraard in het algemeen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Wok schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 16:41:

Hmm, ik wilde nog eens bellen om de kleur te laten wijzigen, maar dat laat ik nu maar zitten. :P

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El-Loco
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12-09 06:58
Mijn auto is binnen:

Mégane Estate dCi 110 S&S GT-Line

- Rouge Dyna
- Pack Intro
- Pack Lumière
- Xenon
- Arkamys
- Stoelverwarming
- Bagagenet

Volgende week rijden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvsteyn
Net de leasemij gevraagd om een gebruikersovereenkomst op te stellen voor een:

Renault Mégane Estate ENERGY TCe 115 STOP & START GT-Line 5D 85kW

Inclusief de volgende opties:
Automatische parkeerrem met Hill-start assist
BOSE Energy Efficient Series Sound System
Bagagescheidingsnet
Bandenspanningscontrolesysteem
Elektrisch verwarmbare voorstoelen
Kaart van geheel Europa voor Carminat TomTom-navigatiesysteem
Meesturende bi-Xenon verlichting voor dim- en grootlicht inclusief koplampsproeiers
Pack Introduction Bose / GT-Line
Pack Lumiere
Speciale metaallak Blue Malte
Volwaardig reservewiel

Helaas is gezien mijn kilometrage benzine verplicht en kom ik dus uit op 20% bijtelling...neemt niet weg dat het een prachtig aangeklede auto wordt. In tegenstelling tot wat ik van plan was heb ik toch afgezien van het lederpakket aangezien het pakket mij dik 20 euro extra per maand eigen bijdrage zou gaan kosten. Ook de standaard TEP halfleren bekleding is al prachtig genoeg.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Nu online

timovd

Voorsprong door techniek

@El-Loco, waarom een Arkamys en geen Bose?

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvsteyn
timovd schreef op donderdag 05 april 2012 @ 14:34:
@El-Loco, waarom een Arkamys en geen Bose?
wellicht het prijsverschil? Ik zag in de lease offerte dat de Bose 695,- kost en de Arkamsys 295,-.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El-Loco
Het was een voorraadauto, en die was nu eenmaal zo besteld. Als het aan mij had gelegen zat er ook een automatische parkeerrem op en idd Bose. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-07 11:06

seninha

god's right foot

Omdat ik elke dag met de Espace op pad ben ben ik op zoek naar een 2de autootje voor mijn vrouw.
Nou ben ik aan het kijken voor een Twingo. Richtprijs is maximaal € 900

Auto gaat voornamelijk voor kleine ritten gebruikt worden, met af en toe ritjes van 60km op een dag (als vrouw met de kids op stap wilt kan ze de Espace nemen en ik met de Twingo naar het werk)

Nou heb ik geen kaas gegeten van dit type Renault.Daarom mijn vraag: zijn er bepaalde zaken waar ik ECHT op moet letten?
Verder, hoe is de elektronica van deze auto's, en daar bedoel ik elektrische ramen en spiegels.

Open dak is een optie, maar niet die cabrio top.

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Auto's hebben niet echt zwakke punten behalve de veren, waar je b.v. wel op kan letten is de motorisering.

Dingen die wel eens voorkomen:
- Veren die breken, zowel achter als voor, geen dure reparatie (max. 100 euro).
- Indien cv met AB wil het knopje nog wel eens lam zijn op de sleutel
- raam mechanismes willen in zanderige omgevingen nog wel een stuk lopen, dus test de ramen goed als je een proefrit maakt, moeten soepel open en dicht gaan. Zo niet dan moet het mechanischme gesmeerd worden.
- raamrubbers willen nog wel eens corroderen maar dat is alleen optisch (het gaat er niet door lekken)
- koplampen verweren nog wel eens bij de modellen zonder heldere koplampen, ook dit is alleen optisch

Hoe lang verwacht je de auto te gebruiken?

De latere modellen (vanaf eind 96) hebben een motor met distributieriem, de eerdere modellen heb een motor met ketting. Die laatste hoeft nooit vervangen te worden, de eerste elke 5 jaar / 100.000 km.

Beide motoren zijn vies betrouwbaar en zijn maar heel weinig problemen mee :)
Elektrisch bedienbare spiegels zijn geen problemen mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-07 11:06

seninha

god's right foot

Geen idee hoe lang we die willen gebruiken. Denkt tot deze overlijdt >:)

Ik denk dat ik voor de ketting uitvoering ga. Beter en zeker goedkoper (ouder)
In de Espace zit ook een blok met ketting (3.6 V6) en dat is goed voor de centen.

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:17

vhal

ಠ_ಠ

seninha schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 14:02:
Geen idee hoe lang we die willen gebruiken. Denkt tot deze overlijdt >:)

Ik denk dat ik voor de ketting uitvoering ga. Beter en zeker goedkoper (ouder)
In de Espace zit ook een blok met ketting (3.6 V6) en dat is goed voor de centen.
Mja, juist met die motor is dat een aardige klus omdat er 0,0 ruimte is.

[ Voor 5% gewijzigd door vhal op 06-04-2012 14:44 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Hoe bedoel je dat? De ketting hoeft echt nooit vervangen te worden en het c blok is ook nog een stuk compacter dus je hebt een stuk meer ruimte als bij de opvolger met de 16v kop die de hele motorruimte zo'n beetje afdekt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El-Loco
Melcon, jij klinkt als iemand met veel Renault-kennis. Het volgende is het euvel bij een vriend van mij:

Hij heeft een 2001 Mégane Cabrio 2.0 IDE (niet lachen, hebben wij al gedaan). Het euvel is dat hij bij volgas vanaf 4500+ toeren gaat bokken, beetje inhouden, en als het tegenvalt in de storing vliegt waarbij je de koppeling in moet trappen om na 4-5 seconden stationair de motor weer terug te krijgen. Ivm ander onderhoud is het volgende al gedaan:

- motor gereinigd
- injectoren
- bougies
- alle filters+vloeistoffen
- bobineblok
- lambdasonde
- gemodificeerde EGR
- nog wat klein grut wat ik even kwijt ben.

De vaste monteur denkt dat het in de ontsteking zit (wederom nieuwe bougies, met evt bougiekabels), een ander zegt de brandstofpomp. Wat zeg jij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Ik zeg uitlezen met de clip en dan bedoel ik niet in de werkplaats maar rijdend, je kan alle parameters rijdend bekijken en kijken waar het fout gaat.

Ik denk overigens dat de nokkenas verstelling niet goed werkt, die verstelt namelijk rond dat toerental, onsteking wordt daarop aangepast maar als die niet versteld en de onstekeing wordt wel vervroegd dan gaat die bokken.

Normaal olieverbruik? (hij hoeft tussen beurten niet bij te vullen?)
Carterdruk normaal?
Al compressiemeting gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El-Loco
De clip heeft er al vaak aangehangen, maar nog niet rijdend. Moeten we eens gaan doen.

Olieverbruik is normaal, carterdruk weet ik niets van. Compressiemeting evenmin. Ik neem je opmerkingen mee, hij gaat zaterdag volgens mij weer naar binnen. Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Succes, laat je het resultaat nog even weten?

Een goed aangepaste IDE (dus geen EGR, carterontluchting afvangen in een potje ipv terug de inlaat in en elke 10.000 km olie verversen) gaat overigens niets mis mee en rijdt fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adinsx
@El-loco
Verkoop hem asjeblief een ander hok. Een IDE, pff...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El-Loco
Melcon, ik laat het je weten!

Adinsx, om het erger te maken, het is een directe collega van me... Hij wist waar hij aan begon, doet het puur voor de sensatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adinsx
Achja, je hebt ze erbij, die autogekken ;)

Nog twee leuke foto'tjes van de R26, gemaakt door een oom die voor/achter me reed.

Afbeeldingslocatie: http://photos-h.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash3/536315_268188306603454_100002368600708_591836_472179708_n.jpg

Afbeeldingslocatie: http://photos-a.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash3/537088_268188546603430_100002368600708_591846_1412985204_n.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvL
  • Laatst online: 18:42

RvL

Hmmm, klein krasje op het vlekkeloze imago van m'n Renault...

De parkeersensoren achter doen het niet meer. Voor lijkt nog wel te werken. Nu moet ik binnenkort toch naar de garage voor de 90k beurt en dan kijken ze dat ook meteen na.

Liefde maakt een smal bed breed!
Nu de dekens nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
Kabelbreukje? Of werkt het helemaal niet meer?

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvL

RvL

Geen idee. Achter werkt in ieder geval helemaal niet meer (trekhaak zat in de struiken maar geen piepjes).

Is eigenlijk gekomen na het trekken van een aanhangwagen. Bij het aansluiten van een aanhangwagen worden ze netjes uitgeschakeld en bij het loskoppelen van de stekker wordt het weer geactiveerd. Daarna is het eigenlijk fout gegaan.

Nu de dekens nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Nu online

timovd

Voorsprong door techniek

Contact van de stekker al eens schoongemaakt? Wellicht "denkt" de auto dat er nog iets op de trekhaak is aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19:33
Wellicht nog eens aansluiten + loskoppelen, misschien is het loskoppelen niet goed gedetecteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvL

RvL

Ik zal 'm inderdaad nog eens aansluiten en weer loshalen.

Er zelf iets aan doen ga ik niet aan beginnen. Ik betaal per maand een flinke som geld aan lease. Dan moet het niet nog eens zo zijn dat ik zelf uitgebreid storingen moet gaan uitzoeken.

Als het nu het vervangen van een lampje was (overigens erg makkelijk bij de Mégane) of het peilen van olie dan was het iets anders geweest.

Nu de dekens nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepho
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-01-2023

Joepho

Le mec de la pomme (Newton)

Zo, mijn renault 4 TL (savane) uit '87 staat nu ook al een tijdje in de TS ... ben vorig weekend hevig bezig geweest met demonteren
Zo staat hij er momenteel bij:

Afbeeldingslocatie: http://www.quatsch.fr/gallery3/var/resizes/4l/Train-avant/IMG_0862.JPG?m=1333981167

sommige onderdelen waren ook echt aan vervanging toe... zoals deze:

Afbeeldingslocatie: http://www.quatsch.fr/gallery3/var/resizes/4l/Train-avant/IMG_0866.JPG?m=1333981283

Heb nu alle onderdeeltjes op internet besteld zodat ik over 10 dagen alles weer kan terug monteren!
Zie HIER voor meer fotos :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Plaatwerk is nog goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepho

Joepho

onderstel is nog goed ... de vleugels (vooral aan de achterkant) zijn wel aan vervanging toe ... maar dat heeft totaal geen haast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Leuk project, hou ons op de hoogte :) en meer foto's :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Een viertje O+

Ooit als ik er het geld en de ruimte voor heb komt er ook eentje. Heb er nog nooit in mogen rijden, maar vind ze echt zo schattig :)

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepho

Joepho

zo duur zijn die dingen niet ... ik heb deze hier in zuid-frankrijk zonder APK voor 700€ kunnen kopen.
het enige punt op waar de APK op faalde was ongelijk achterremmen ... dit komt voornamelijk doordat de torsie-bar (heet dit zo?) niet meer helemaal in orde is. en omdat de handrem te strak stond. ik heb gewoon de handrem wat losser gezet, en de trommels een lichte schuur gegeven en hij kwam door de APK.

Nu ben ik zeker wel bewust dat er veel dingen vervangen moeten worden, zo begin ik nu aan de voorkant. en daarna de achterkant ... al zal ik daar meer hulp voor gaan zoeken ... ik heb de benodigde gereedschap niet in huis om er zelf een nieuwe/2de hands torsie bar in te doen.

maar het is zeker een leuke auto om in te rijden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Als je er één hebt moet je hem wel droog weg kunnen zetten, anders rot hij zo weg. En als student heb ik de luxe nog niet dat ik een garagebox kan afhuren waar ik ook zou kunnen sleutelen.

En uit Frankrijk halen is ook geen sinecure als Nederlander ;) Wel goed mogelijk en de beste optie vaak.

Ooit komt er wel ééntje :) Moet gewoon nog even wachten.

[ Voor 24% gewijzigd door Hooglander1 op 12-04-2012 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Laatst online: 20:35

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Hooglander1 schreef op donderdag 12 april 2012 @ 16:15:
Als je er één hebt moet je hem wel droog weg kunnen zetten, anders rot hij zo weg. En als student heb ik de luxe nog niet dat ik een garagebox kan afhuren waar ik ook zou kunnen sleutelen.

Ooit komt er wel ééntje :)
Niet een kennis of familielid met een grote schuur? ;)

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepho

Joepho

deze staat gewoon buiten ... maar de bedoeling is wel dat hij uiteindelijk droog komt te staan ... beetje ingewikkeld allemaal ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Joepho schreef op donderdag 12 april 2012 @ 16:17:
deze staat gewoon buiten ... maar de bedoeling is wel dat hij uiteindelijk droog komt te staan ... beetje ingewikkeld allemaal ...
Daar moet je wel echt mee oppassen denk ik. Je wil niet dat je autootje snel weg roest. In het ergste geval huur je een garagebox voor de winter bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepho

Joepho

in feite staat hij nu bij m'n ouders, en de bedoeling is dat het groffe werk ergens in juni klaar is zodat ik hem naar mijn thuis kan rijden (toulouse) waar hij in de garage komt te staan en mijn dagelijkse auto (astra) komt dat buiten te staan of dan zoek ik daar wel een andere garage voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Ik heb even geen idee hoe zo'n vier technisch in elkaar zit maar liggen de torsiestaven in de lengterichting of liggen ze in de breedte? Beide methoden zijn overigens eenvouding zelf te vervangen en heb je geen speciaal gereedschap voor nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepho

Joepho

aan de voorkant liggen ze van voren naar achteren (lengte dus)
aan de achterkant liggen ze tussen de 2 wielen in (ze twisten elkaar) in de breedte dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Oké, dat is dus vrijwel hetzelfde als bij een oer vijf, je kan dan gewoon de complete as er onderuit schroeven en vervangen. Eenvoudig klusje, mits je alles los krijgt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepho

Joepho

ok, maar dan moet ik er ook eerst een nieuwe voor vinden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adinsx
Als iemand hier nog toe is aan een ander restauratieproject? Er staat hier al een paar jaar een R17 Découvrable uit 1973 in de schuur. (droog, stofvrij etc)

Wegens tijdgebrek nooit zover gered om de auto weer op te gaan bouwen na het aanpakken van de carrosserie.

Net voor we hem kochten:
Afbeeldingslocatie: http://i5.photobucket.com/albums/y184/adinsx/13012007033.jpg

thuis
Afbeeldingslocatie: http://i5.photobucket.com/albums/y184/adinsx/13012007052.jpg

Demontage:
Afbeeldingslocatie: http://i5.photobucket.com/albums/y184/adinsx/R17%20project/DSC00029-1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i5.photobucket.com/albums/y184/adinsx/R17%20project/S6002088.jpg

En inmiddels staat hij dus weer in de schuur, incl. een berg reserve-onderdelen (van remschijven tot versnellingsbak en motor, van een extra motorkap tot ruiten.)

Project is gestopt door tijdgebrek.
Carrosserie moet aangepakt worden op een aantal plekken, maar boel is zeker niet krokant ;)
Daarna alles opnieuw spuiten en weer monteren.

Iemand tijd over? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
@Joepho, dat moet te doen zijn :)

Adinsx, ga eens het werk joh met dat ding :P :*)

Maar nice! Gave auto's zijn dat ook, maar ze worden echt zeldzaam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adinsx
Voor de goede orde, pa heeft hem gekocht en ik hielp mee onder het mom van, beetje sleutelen is altijd leuk. Maar beide hebben we zwaar tijd te kort. Pa met huis/tuin en eigen job (werkplaatschef Renault-dealer) etc. ik met m'n nieuwe functie.

Dus hij mag naar een liefhebber die het wil afmaken :)

Edit:
Kom er net achter wie er schuil gaat achter de 'melcon' nick-name :P

[ Voor 11% gewijzigd door adinsx op 13-04-2012 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Hehe :D ja die nick stamt nog uit de oertijd :P wie weet tot zondag? Je ging nu wel heen toch :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adinsx
Jup. Moet even kijken hoe laat ik er aan kom en hoe lang ik blijf. Afhankelijk van hoever we zaterdag de complete benedenverdieping in huis leeg krijgen.

Zondagochtend neefje even de auto laten wassen en drogen, en dan op naar Nijkerkerveen inderdaad. Neem aan dat je de flyer hier al gespamd hebt? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
Nee heeft die niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adinsx
Hmm... Nou, voor iedereen die zich zondag verveelt:

Afbeeldingslocatie: http://i170.photobucket.com/albums/u257/MartijnGTTurbo/Openingsmeeting%202012/2012v2.jpg

Indruk van vorig jaar:
http://www.renault-tuning...0&postorder=asc&start=175

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Verkeerde aanname :P :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
adinsx schreef op donderdag 12 april 2012 @ 09:45:
Achja, je hebt ze erbij, die autogekken ;)

Nog twee leuke foto'tjes van de R26, gemaakt door een oom die voor/achter me reed.

[afbeelding]

[afbeelding]
Voet van de rem als je stilstaat! :+ Anders heb je kans op krom trekkende schijven. :P

Maar blijft een dik apparaat zeg, nondejuu. 8)

Leuke projecten hier trouwens, goed bezig allemaal!

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18:10
Joopieboy schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 19:21:
[...]

Voet van de rem als je stilstaat! :+ Anders heb je kans op krom trekkende schijven. :P

Maar blijft een dik apparaat zeg, nondejuu. 8)

Leuke projecten hier trouwens, goed bezig allemaal!
Mooie wagen die renault!!!

gelijk even offtopic, hoezo mag je je voet niet op de rem houden, neem aan dat dit alleen het geval is als je echt ben wezen racen. Hoe wil je dit anders met een automaat doen? Ik heb altijd (logisch) de voet op de rem, ook als ik van 150 Km/u afkom, en niets wekt de indruk dat er iets krom is.

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Nou met stadsverkeer valt het mee maar op 80 wegen en zeker als je net van de snelweg afkomt en je moet wachten dan zijn de remmen toch echt wel goed warm geworden. De kans bestaat dat ze dan krom gaan trekken (hoeft niet altijd! ook afhankelijk van je remstijl). Bij een automaat in de neutraal zetten, en bij een handbak op de handrem. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Joopie heeft 100% gelijk, nooit je voet op de rem houden. Reden is heel erg eenvoudig, de remschijf koelt anders af op het punt waarop de blokken tegen de schijf zitten.Door dit verschil neemt de kans sterk toe dat je schijven krom trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
@adinsx:
Hele gave bak, en ook een mooi project, maar helaas heb ik hier tijd noch ruimte. Het wonen in een flat heeft ook zo z'n nadelen :+

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adinsx
Hier ook beamen.

En daar stonden we al een tijdje stil. Want ik was nogal uitgelopen op mijn oom, dus bleef bij groen ook staan.
De weg loopt iets af, dus moet de rem er vaak iets stil houden, maar dat doe ik meestal met de handrem. Inderdaad, niet vasthouden net na flink afremmen.

Nu zijn mijn schijven ook nog eens geboord, dus kan de hitte nog sneller breuken geven. En ze zijn nog prijzig ook ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepho

Joepho

handrem of voetrem vasthouden ... is toch hetzelfde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Nee, want met de handrem rem je alleen op je achterste remmen, en vaak nog een aparte trommel binnenin de schijfrem. En dat zijn ook de wielen die maar voor 30% meeremmen, puur voor stabiliteit eigenlijk. Die worden dus niet zo loeiheet als je voorremmen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepho

Joepho

ok, op mijn astra heb ik dus helaas niet die extra trommelrem, maar goed om te weten dat die "minder" bij-remmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Daarnaast zijn de achterremmen massief (niet geventileerd) en trekken dus ook niet krom wat je er ook mee doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Dat is ook wel een ding ja, hoewel ik niet weet wat die bij een RS zijn? Maar ik ga er vanuit dat bij 99% deze gewoon massief zijn haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:33

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

En daarbij zijn mensen met de voet op de rem bij het stoplicht gewoon irritant in het donker! Dat kan enkel goed gemaakt worden door een lekker stoplichtsprintje van zo'n mooie Megane (heeft ie een mooi geluidje voor omstanders?)

Life is not about specs, it is about joy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
@Joopie, ook gewoon massief, denk dat er niet eens race auto's zijn waarbij ze achter geventileerd zijn. Zoals je zelf al zegt, ze doen in feite niets meer dan wat stabiliteit verlenen voor de achterkant, het heeft niets te lijden en wordt ook niet warm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18:03
bartvl schreef op zondag 15 april 2012 @ 20:58:
En daarbij zijn mensen met de voet op de rem bij het stoplicht gewoon irritant in het donker! Dat kan enkel goed gemaakt worden door een lekker stoplichtsprintje van zo'n mooie Megane (heeft ie een mooi geluidje voor omstanders?)
Hehe iets meer afstand nemen. Met een automaat moet je wel, auto hold gebruik ik zelf bijvoorbeeld nooit :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl
  • Laatst online: 20:33

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Daar heb je toch de P/N stand voor?

Autohold = automagische handrem bij stilstaan?

Life is not about specs, it is about joy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18:03
bartvl schreef op zondag 15 april 2012 @ 22:18:
Daar heb je toch de P/N stand voor?

Autohold = automagische handrem bij stilstaan?
Autohold blijft hij automatisch stil staan, ook op helling maar houdt hij ook de rem aangeknepen voor een stoplicht. In de passat cc moet ik deze functie appart aandrukken, maar heb altijd het gevoel dat het wat krampachtig overkomt. Je geeft namelijk gas bij het stoplicht en de eletronica moet dan nog even vewerken dat de rem los mag. Werkt op zich prima, alleen voor het gevoel is het niet natuurlijk :+

Als je een automaat terug zet naar de P passeer je altjid de R, dus op het moment dat ik dat zou doen dan flitsen altijd de achteruit rijlichten aan. Nee gewoon rem erop is de beste actie. Sowieso om kop-staart aanrijdingen te voorkomen. Alhoewel ik laatst van achter aangereden ben terwijl ik op de rem stond. Over het hoofd gezien, dus de lichten zijn nog niet fel genoeg :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Dat is mooi ruk, maar ik had in mijn Suzuki op ooghoogte een led strip over zowat de hele breedte als 3e remlicht en daar heeft ook iemand mijn achterbumper gekust, erg knap dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beerkeeper
  • Registratie: April 2003
Goedemorgen! :)

Ik heb sinds dit weekend een euvel met mijn clio. (1.5dCi uit 2002, 65 pk jonge!).

Bij een koude motor gaat hij stationair schommelen (vanmorgen eenmalig uitgevallen) en gisteren hield hij soms in bij volgas rijden.... Ik ga van de week nieuwe filters regelen om te kijken of het niet toevallig in de luchtaanvoer zit of brandstofaanvoer (zag al een mooi handpompje om zelf je diesel te ontluchten 8) ). Ik dacht eerst dat de EGR klep voor problemen zorgde (ik heb hiervoor een ultrazuinige rit gemaakt van 1:26,6) en dat deze vervuild was, maar onder vollast wordt deze 'genegeerd', toch?

--- edit

Ik heb gistermiddag een flesje injectiereiniger voor diesel erin gegooid (op een kwart tank) en daarna 70 km mee gereden. Vanmorgen gestart en stationair lopen als een zonnetje :D

[ Voor 13% gewijzigd door Beerkeeper op 17-04-2012 08:42 ]

XBO Gamertag: BeerkeeperNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beerkeeper
Ok, sinds vanmorgen is het probleem weer terug.... Kan er geen touw aan vastknopen, dus als iemand tips heeft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
Wellicht dat het nu weer wat vochtiger is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Hoe is je oliepeil? Blijft deze gelijk of stijgt deze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beerkeeper
melcon schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 09:26:
Hoe is je oliepeil? Blijft deze gelijk of stijgt deze?
Hoe bedoel je dat? ik heb rond 190k de olie vervangen + filter. nu staat deze op 194,5k en twijfelt hij of hij vol is of net een blokje mist (5/6 blokjes).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Dat is wel redelijk normaal voor zover ik weet. Ik heb in 20k drie blokjes verloren in mijn Megane.

Ik zou gewoon naar een garage gaan die ervaring heeft met Renaults.

Je zou toch ook nog je brandstoffilter vervangen? Wanneer is die voor het laatste vervangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beerkeeper
Hooglander1 schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 09:38:
Dat is wel redelijk normaal voor zover ik weet. Ik heb in 20k drie blokjes verloren in mijn Megane.

Ik zou gewoon naar een garage gaan die ervaring heeft met Renaults.

Je zou toch ook nog je brandstoffilter vervangen? Wanneer is die voor het laatste vervangen?
Ja klopt, inclusief luchtfilter. Heb er alleen nog geen tijd voor gehad :') maar dat zal iig 30k+ geleden zijn (gekocht met 165k op de teller).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Ik bedoel op de peilstok, daar peil je, de blokjes in je display zijn een indicatie en kun je beter niet op vertrouwen. Als het peil toeneemt kan het zijn dat je een lekkende verstuiver hebt, komt nog wel eens voor bij een 1.5 dci. Dit kan zich uiten in schokken / stotteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek
  • Laatst online: 18:41

Eagle Creek

Breathing security

Gents,

Mijn Clio is volgens de geruchten aan een een nieuwe distributie toe.

Feb 2005
105000 Km

Bij de Renault kost me dit:
Distri: €520€
Distri + waterpomp: 799€

Bij de KwikFit:
Distri: 503€
Distri + waterpomp 640€

In hoeverre zit er haast bij het vervangen van de distributieriem? 100.000 wordt als stelregel gegeven, maar is dit ook raadzaam, of een ultieme failsafe?

Waar komt het enorme verschil vandaan voor een waterpomp zelf? Zijn dit redelijke prijzen, of doe ik er verstandig aan om nog verder rond te shoppen?

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Beerkeeper schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 08:08:
Ok, sinds vanmorgen is het probleem weer terug.... Kan er geen touw aan vastknopen, dus als iemand tips heeft :)
Stappenmotor gasklep misschien? Vaak vallen die al te fixen door het los te halen en eens goed schoon te maken. Zeker bij een diesel kan daar flink wat aanslag aan blijven kleven (roet).

Bij benzine motoren lees je wel eens dat ze beroerd stationair lopen als de stappenmotor van de gasklep vervuild is.

Al weet ik niet of een dieselmotor zo'n stappenmotor heeft, maar hey, het is in ieder geval weer een tip ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
Eagle Creek schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 17:09:
Gents,

Feb 2005
105000 Km

Bij de KwikFit:
Distri + waterpomp 640€

In hoeverre zit er haast bij het vervangen van de distributieriem? 100.000 wordt als stelregel gegeven, maar is dit ook raadzaam, of een ultieme failsafe?

Waar komt het enorme verschil vandaan voor een waterpomp zelf? Zijn dit redelijke prijzen, of doe ik er verstandig aan om nog verder rond te shoppen?
Dit is een Clio III? Hier bij de Renault dealer gaven ze voor mijn Clio II een rekening op van 625 euro voor distributieriem + waterpomp en alles er rond omheen.

Ik zou als ik jou was even op proberen te zoeken wanneer hij voor het laatst vervangen is en ook even kijken wat de exacte aanbevolen waardes zijn voor jouw Clio. Als hij nog nooit vervangen is zou ik het sowieso niet laten. Bij mijn Clio II is het 5 jaar of 60k km(hierin kan ik mij vergissen).

Tja en raadzaam.. er zit natuurlijk wat marge op maar ik loop liever niet het risico mijn riem te laten knappen en daarmee mijn blok in de soep te laten lopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Eagle Creek schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 17:09:
Gents,

Feb 2005
105000 Km

Bij de KwikFit:
Distri + waterpomp 640€

Probleem is dat als je distributieriem knapt je je motor mag gaan vervangen... Dus die wil je wel op tijd verwisselen.

Ik was €440,- kwijt voor mijn distributieriem + waterpomp bij een lokale garage. De waterpomp was daar €45,- van. Meerwerk hebben ze er namelijk niet van, alles zit toch al los als je de distributieriem vervangt.

Dat was bij een Megane '00 1.4 16v overigens. Ik zou nog bij een andere garage gaan informeren als ik jou was. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

Het is een Clio 2. In de onderhoudsgeschiedenis is er geen melding gemaakt van vervanging, noch is onder de motorkap hier iets van terug te zien.

De Renault dealer hier in de buurt die bovenstaande prijzen heeft genoemd, gaf aan dat zij het raadzaam vinden om te vervangen, voornamelijk gebaseerd op de leeftijd. Zij geven een termijn aan van vijf jaar, de auto is zeven jaar. De exacte kilometerstand (advies) zal ik zo uit het boekje halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Voor zover ik weet is het ook 5 jaar of 120.000 km. Whichever comes first.

Aangezien je de 1e ruim gepasseerd bent en de 2e nadert is het inderdaad niet gek om hem te vervangen lijkt me. De prijs is wel vrij fors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

Even het boekje erbij gepakt. Deze stelt om de 120.000 KM of om de 5 jaar.

De auto is uit januari 2005, en is in april 2010 "aan de kant" gezet. Tot die tijd is deze bij de dealer onderhouden en in eigendom geweest van een leasemaatschappij. Van 2010 tot de zomer 2011 heeft hij in principe niet gereden, en toen ik hem kreeg stond er 98.000 op de teller. Nu is dat 105000.

Wat is jullie mening? Die 120.000 KM kan ik mij wel voorstellen, in het kader van slijtage.

Die 5 jaar is in mijn ogen weer zo'n typische verkopers "better safe than sorry" normering. Net zoiets als dat je schoenen elke 6 laarzen preventief zou moeten inspuiten met spray, bij voorkeur elke 4 maanden je aquariumsponzen vervangt en je computer elk jaar stofvrij moet laten maken.

Op zich allemaal goede adviezen, alleen in mijn ogen erg generiek wanneer het niet gebaseerd wordt op realistische belasting, gebruik en onderhoud.

Gezien het feit dat ik niet enorm gek veel rijd, bereik ik de 120.000 markering voorlopig nog niet. Dat betekent dat ik nog 15.000 KM de betreffende dure beurt uit zou kunnen stellen, mits dit voldoende verantwoord is.

[ Voor 49% gewijzigd door Eagle Creek op 24-04-2012 18:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
Ik zou hem vervangen. De riem is inmiddels 7 jaar oud. Ongeacht of hij loopt of niet. Ook zit hij qua kilometrage al een heel eind in de richting.

Wel zou ik even navraag doen bij de dealer met daarbij de aantekening dat de Renault dealer in Deurne(Noord-Brabant) het voor 625 euro doet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

De riem is gemaakt van onder andere rubber, daarvan veranderen de eigenschappen met de tijd. Bij andere merken is het interval vaak ook korter. Uiteraard is het je eigen keus, maar als het mis gaat is je auto niets meer waard.

Pagina: 1 ... 12 ... 15 Laatste

Dit topic is gesloten.