Zal wel een net iets te dure optie zijn geweest. Al was die destijds niet eens zo heel duur en onderdeel van een pakket. Misschien ex-lease waarbij dat pakket niet beschikbaar was ofzo?
Nee, merp!
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Nee, merp!
K to the KillaZ
XBO Gamertag: BeerkeeperNL
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Je hebt gelijk, dynamo moet vervangen worden (ANWB langs laten komen, dynamo werkt nog wel prima overigensJoopieboy schreef op zondag 01 januari 2012 @ 17:14:
Bekend probleem, kijk de spanningsregelaar eens na, dikke kans dat de accu ook een tik heeft gehad en dat die mee vervangen moet worden.
Nee, merp!
Dynamo kostte mij 325 euro incl. BTW.Beerkeeper schreef op zondag 01 januari 2012 @ 19:18:
[...]
Je hebt gelijk, dynamo moet vervangen worden (ANWB langs laten komen, dynamo werkt nog wel prima overigensprima voltage en amperage), dus eens kijken of het makkelijk is om het zelf te vervangen.
K to the KillaZ
Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)
UNOX: The worst operating system
[ Voor 15% gewijzigd door KillaZ op 02-01-2012 13:55 ]
K to the KillaZ
In Assen jamelcon schreef op maandag 02 januari 2012 @ 14:28:
@Pausebreak, het was ook net op tijd zeg maar want anders lag de hele boel inderdaad vast ergens in Assen![]()
Geriviseerde dynamo is te vinden voor 100 tot 140 euro bij de betere lokale bedrijfjes waar je niet voor 30 m² glazen voorpui betaald![]()
K to the KillaZ
Verschil tussen een * Comfort of * Luxe (bij Expr., Dyn. en Priv.) is wel of niet een Handsfree Kaart en Climate. Vandaar.KillaZ schreef op woensdag 28 december 2011 @ 16:14:
Net gebeld: Waarschijnlijk donderdag proefrijden in deze:
http://vakgarageakersloot...sions?steID=19&catID=1992
[afbeelding]
Ligt even aan het feit of ik vroeg thuis ben of niet.
Cliootje inruilen of verkopen, indien dat laatste --> koper is er al.
Ik heb een EDC en weet nog van niets. Ik ga morgen gewoon ns even bellen. Zit toch op kantoor (en vlakbij de dealer). Ik wil ook wel een update. Gewoon omdat het kanmvz schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 19:33:
ik kreeg een brief dat mijn EDC met spoed naar de garage moest voor een EDC software aanpassing..
inmiddels gedaan, en heb het idee dat 'ie beter oppakt.. en vlotter is.
weet iemand het fijne van deze 'recall' ? was dit absoluut nodig omdat er anders iets mis zou gaan?
Ah duidelijk, dank je.El-Loco schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 21:58:
[...]
Verschil tussen een * Comfort of * Luxe (bij Expr., Dyn. en Priv.) is wel of niet een Handsfree Kaart en Climate. Vandaar.
K to the KillaZ
K to the KillaZ
Dat heb ik dus ook met die lampen vandaar dat ik mijn kameraad(automonteur) hem even mee laat nemen naar het werk en dat het daar na wordt gekeken. Ik verwacht er nog wel even mee te rijden(kmstand nu: 123xxx km) en heb het dan liever ook gewoon goed.KillaZ schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 09:07:
Dat licht ziet er bij mij ook niet uit*, maar hij is prima door de APK gekomen![]()
Zaterdag nog even een groot beurtje, gloeistift/draad ook maar even meenemen.
Dan als ik nog tijd over heb toch maar even een ritje in de Megane
* Ik verblind niemand, maar het lijkt wel heel raar afgesteld, alsof je 2 maglite lampen naar beneden gericht heb, prima licht verder, maar in vergelijking met de nieuwe Ford Ka van mijn vriendin is het veel meer geconcentreerd licht.
Spijtig van je dynamo.. kosten zijn nooit leuk.. laat je het doen bij de Renault dealer of een gewone garage?Beerkeeper schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 09:41:
Nou, het klopt dat de dynamo stuk is... twee wikkelingen maken kortsluiting.
Garage gaat het fixen voor 460 euro... Het moet maar
Even mezelf quotenKorvaag schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 21:59:
[...]
Ik heb een EDC en weet nog van niets. Ik ga morgen gewoon ns even bellen. Zit toch op kantoor (en vlakbij de dealer). Ik wil ook wel een update. Gewoon omdat het kan
Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)
Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.
Dat ligt alleen aan de lampenkappen. Die kun je eventueel op laten frissen of je kunt er even nieuwe of gebruikte originele kappen op laten zetten. Kost je de hoofdprijs niet. Imitatie niet doen, naast dat het er niet uitziet gaan ze minder lang mee en is het lichtbeeld niet zo netjes als bij de originele kappen.la_fusion schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 18:43:
Zoals verwacht heeft de Clio weer een jaar nieuwe APK. Lampen zijn wat beter afgesteld en ik heb nu weer helemaal correct lichtbeeld. Wel werd gezegd dat ze voor volgend jaar waarschijnlijk niet meer goed waren door het dof worden. Hierdoor zou er weer te veel strooilicht ontstaan..
Nee, merp!
Dat niet alleen, bij imitatiekoplampen is de aansluiting voor je dimlicht behoorlijk anders. Waar de originele koplampen een makkelijk draaimechanisme kennen (en vaak een soort handvat op je aansluiting van je dimlicht hebben) hebben de meeste imitatiekoplampen een onlogische kutmanier van inzetten.PauseBreak schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 08:22:
[...]
Dat ligt alleen aan de lampenkappen. Die kun je eventueel op laten frissen of je kunt er even nieuwe of gebruikte originele kappen op laten zetten. Kost je de hoofdprijs niet. Imitatie niet doen, naast dat het er niet uitziet gaan ze minder lang mee en is het lichtbeeld niet zo netjes als bij de originele kappen.
En inderdaad, 1:16,67 gemiddeld met de wintertijd erbij zou ik ook voor tekenen. De Colt doet nu gemiddeld 1:14, met uitschieters naar 1:12
K to the KillaZ
[ Voor 22% gewijzigd door PauseBreak op 05-01-2012 10:15 ]
Nee, merp!
[ Voor 11% gewijzigd door melcon op 05-01-2012 12:20 ]
Verwijderd
AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD
Nee, merp!
Verwijderd
Bij deze ook mijn schade:harley schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 22:44:
bwoah gisteren even wat onkosten gehad aan de laguna Grand Tour
rechtstuurkogel speling
hierdoor ook defecte wiellager rechts voor
Remschijven achter verroest
remblokken hierdoor ook verkeerd ingesleten.
Dus nu:
- nieuwe stuurkogel
- nieuwe wiellager rv
- Nieuwe remschijven (gelagrd + ABS) achter
- nieuwe remblokken achter
- opnieuw uitgelijnd (ivm vervangen stuurkogel)
weer wat eurotjes lichter
[ Voor 3% gewijzigd door melcon op 06-01-2012 09:58 ]
accu: 60 90melcon schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 09:57:
Kortsluiting vind een accu niet zo leuk inderdaad![]()
Wel duur hoor die 550 euro:
accu: 60
dynamo: 140
vrijlooppoulie dynamo (voor de zekerheid): 40
arbeid 2 uur max. : 160
totaal: 400
Heb je nog ergens 150 teveel betaald en dat is niet de minpool
Precies, als ik dit zelf had geklust, had ik de accu niet vervangen en had ik een paar maanden later hetzelfde probleem vermoedelijk...PauseBreak schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 10:04:
Je vergeet de diagnose voor de accu en de arbeidstijd die daarbij hoort
[ Voor 22% gewijzigd door Beerkeeper op 06-01-2012 10:05 ]
Nee, merp!
Stilste auto uit z'n klasse, comfortabel om ook lange afstanden in te rijden. Soepele motor met een fijne (Nissan?) bak. Zicht rondom kan wat beter, maar daar lijkt iedere auto tegenwoordig last van te hebben. En volgens de laatste statistieken is hij betrouwbaarder dan b.v. de Golf die je noemt.Verwijderd schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 21:32:
Iemand ervaring met de laatste generatie van de Megane Estate?
Moet in de zomer een nieuwe auto uitzoeken van de baas, en heb nu een shortlist tussen 3 auto's
Namelijk de Megane Estate 110dci eco2, Golf Variant 1.6TDI of de focus wagon 1.6TDCI.
Megane heeft net een mooie facelift gehad en de focus is ook nog vrij actueel..
Golf vind ik een beetje saai maar zit wel ruim in de opties...
Ga binnenkort nog wel proefrijden maar was benieuwd naar jullie ervaringen van de megane estate..
Liefde maakt een smal bed breed!
Nu de dekens nog...
AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD
Ik zou de Golf in ieder geval al laten schieten. De leasetarieven kunnen weliswaar aantrekkelijk zijn, maar de catalogusprijs is echt abnormaal hoog en dat zie je dus in negatieve zin terug op je loonstrook (bijtelling!). Een Mégane of Focus met vergelijkbare uitrusting is zomaar een paar mille goedkoper.Verwijderd schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 21:32:
Iemand ervaring met de laatste generatie van de Megane Estate?
Moet in de zomer een nieuwe auto uitzoeken van de baas, en heb nu een shortlist tussen 3 auto's
Namelijk de Megane Estate 110dci eco2, Golf Variant 1.6TDI of de focus wagon 1.6TDCI.
Megane heeft net een mooie facelift gehad en de focus is ook nog vrij actueel..
Golf vind ik een beetje saai maar zit wel ruim in de opties...
Ga binnenkort nog wel proefrijden maar was benieuwd naar jullie ervaringen van de megane estate..
Who is General Failure and why is he reading my hard drive?
Zie je melcon! Zie je!Beerkeeper schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 10:04:
[...]
accu: 60 90
dynamo: 140 330
vrijlooppoulie dynamo (voor de zekerheid): 40 niet gefactureerd
arbeid 2 uur max. : 160 130
Dynamo was wat duurder, maar ach, het rijdt weer.
[...]
Precies, als ik dit zelf had geklust, had ik de accu niet vervangen en had ik een paar maanden later hetzelfde probleem vermoedelijk...
K to the KillaZ
Deze is wel nieuw, hij valt iets goedkoper uit omdat mijn dynamo is ingeruild. Blijft veel geld, dus vrolijk... mwoaKillaZ schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 11:12:
[...]
Zie je melcon! Zie je!
Mensen die wonen in de beschaafde gebieden betalen vrolijk 300 euro voor een gereviseerde dynamo!
[ Voor 8% gewijzigd door adinsx op 13-01-2012 16:28 ]
[ Voor 22% gewijzigd door Joopieboy op 13-01-2012 18:15 ]
Nee, merp!
Wat een Brute wagen. GEWELDIG.adinsx schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 15:17:
klopt, heb ooit wel eens gereageerd hier, maar dat was met mijn vorige auto (Clio II RS182)
Die is opgevolgd sinds juni voor deze: (de meeste kennen hem al denk ik van andere fora)
[afbeelding]
[afbeelding]
Klein beetje info:
Mégane II RS230 F1-Team R26
03-2008
2.0T met 230pk, na mapping zou hij rond de 260 moeten zitten.
Recaro kuipstoelen
Mechanisch Sperdifferentieel
Brembo remmen
Sportonderstel uiteraard
18" (winter zijn 17" Clio RS velgen in zilver)
Vorige eigenaar heeft hier en daar wat zaken aangepast, zoals de zwarte logo's, R26 bestickering eraf, donkere ramen, zwarte velgen (ipv antraciet) en spiegelkappen.
Ik wil de auto weer origineel hebben uiteindelijk, maar daar trek ik 2012 wel voor uit.
R26-bestickering, zilveren handgreep en logo op de deur (zie deze foto toen de logo's nog zilver waren: http://img835.imageshack.us/img835/1184/p1000275d.jpg)
De spiegels nog antraciet. De velgen blijven denk ik zwart.
Daarnaast nog een custom-mapping, en de tinting van de ramen achter gaat eraf en komt een lichtere tint op.
Nog een paar foto's:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
zwarte Twingo II is van vriendin
[afbeelding]
En op de wintersloffen:
[afbeelding]
En die staat dus sinds vanmorgen op 55.000km. Kocht hem in juni met 46.790 op de klok.
[ Voor 4% gewijzigd door seninha op 14-01-2012 08:50 ]
K to the KillaZ
"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."
Dat is erg jammer. Maar een italiaan rijd gewoon onwijs fijn, en zien er vaak super uit. Kan het wel begrijpen. Hopelijk vind je een die aardig betrouwbaar blijft.KillaZ schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 21:10:
Als het even meezit ga ik jullie verlaten![]()
Ik ga mijn Clio inruilen voor een Italiaan.![]()
Was wel een leuk 1e autootje met op sommige momenten iets te weinig vermogen.
Dank jeWat een Brute wagen. GEWELDIG.
Sinds ik de Megane Cup versie in het spel rFactor ben helemaal gek van deze auto.Stoelen zien er ook erg mooi uit.
Veel plezier ermee (weet zeker dat dat gaat lukken)
Ok. Dus vooral hoekjes en gaatjes checken op roest.adinsx schreef op zondag 15 januari 2012 @ 12:29:
Algemeen Twingo I probleem, de veren. Controleer goed of deze niet een ring vanaf gebroken zijn o.i.d.
En inderdaad let op roest, en in het geval van een schuifdakje o.i.d. op watersporen in de kofferruimte.
Weet er alles van. Heb 10 jaar lang in een Audi Ur-quattro (DE rally wagen van de eightiesadinsx schreef op zondag 15 januari 2012 @ 12:31:
[...]
Dank je
Dat plezier zit wel goed hoor, al went vermogen erg snel helaas.
Mijn broertje kocht afgelopen weekend een Twingo I van 1995 voor zijn vriendin.Osxy schreef op zondag 15 januari 2012 @ 12:32:
[...] En het is zo'n gevalletje "was van omatje" dus bizar lage KM stand maar then again, het kan waar zijn. Dus ga hem goed checken en laten checken.
Ik heb een paar weken met vriendin's Twingo II gereden (1.2-16v full-option Dynamique) en dan is het een verademing om weer in de RS te stappenseninha schreef op zondag 15 januari 2012 @ 13:00:
[...]
Weet er alles van. Heb 10 jaar lang in een Audi Ur-quattro (DE rally wagen van de eighties) gereden.
4-WD en 200PK. Geweldig,maar je went er zeker aan.
Heb precies het zelfde nu met mijn Grand Espace 3.5 V6. Voelt zo gewoon om 245pk onder je motor kap te hebben
True, true, het is een flinke stap van een Clio naar een 166 2.4 JTD...Dat zijn ongeveer 100 pk en 150 nm extraJoopieboy schreef op zondag 15 januari 2012 @ 10:20:
[...]
Dat is erg jammer. Maar een italiaan rijd gewoon onwijs fijn, en zien er vaak super uit. Kan het wel begrijpen. Hopelijk vind je een die aardig betrouwbaar blijft.
K to the KillaZ
Voelde niet goed, heb afspraak dus af gezegd. Verkoper sprak zichzelf paar keer tegen.adinsx schreef op zondag 15 januari 2012 @ 14:05:
[...]
Mijn broertje kocht afgelopen weekend een Twingo I van 1995 voor zijn vriendin.
Eerste eigenaresse, 20.500km op de klok.
eind december APK + Grote beurt (Banden, uitlaat, etc. etc.)
Gekocht voor: 380,-![]()
Ok, onze vader is chefwerkplaats bij een dealer, dus we zitten dicht bij het vuur.
Maar, dit was echt bizar weinig.
~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~
Ja, dat heb ik. Maar omdat de temperaturen lager zijn duurt op temperatuur komen langer, heb ik iets meer in de file gestaan dan van de zomer, en staat de verwarming aan. Ik twijfelde hierdoor.Nog geen hoger brandstofverbruik gemerkt overigens?
[ Voor 75% gewijzigd door Eagle Creek op 17-01-2012 10:21 ]
K to the KillaZ
Nee, merp!
Zonde! Maar goed.KillaZ schreef op zaterdag 21 januari 2012 @ 14:15:
Joopie, je mag mij uit de TS halen....![]()
De clio is voor 1500 euro ingeruild voor een italiaans slagschip.
Jep een Alfa Romeo 166 2.4 JTD met 150 PK en 126000 aantoonbare km's op de teller.PauseBreak schreef op zaterdag 21 januari 2012 @ 14:55:
Wat voor één is het geworden KillaZ? Ik zag ergens een 166 staan, maar is het dat ook geworden?
K to the KillaZ
Nee, merp!
Volgens mij wil ik dit niet eens meer weten als ik dit zo lees.KillaZ schreef op zaterdag 21 januari 2012 @ 18:25:
@joopie: Heulemaaaaaaal niet! Dan ken jij mijn Clio niet
K to the KillaZ
K to the KillaZ
Nee, merp!
T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›
K to the KillaZ
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq