Het grote Renault topic - Deel 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 15 Laatste
Acties:
  • 78.071 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jap85
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 17-09 09:01
la_fusion schreef op woensdag 07 december 2011 @ 16:19:
Even ter update.. ik heb van de leasemaatschappij een offerte voor de Renault Megane 1.5 dci 110 FAP S&S GT-line 5 deurs hatchback gekregen. Op basis van 35000 km/jaar, 48 maanden, winterbanden + vervangend vervoer. Zo'n 770 euro excl btw, incl brandstof.

Best netjes dacht ik zo! Er zitten echter vziw geen opties op die je los kunt kiezen.

De coupe kon nog niet berekend worden door de leasemaatschappij, die overigens de modellen in april/mei verwacht.
Natuurlijk van diverse factoren afhankelijk, maar hij viel bij mij goedkoper uit terwijl onze tarieven normaal niet echt voordelig zijn in vergelijking met andere bedrijven. Ik heb gisteren de volgende besteld:

Megane Coupe Eco2 Energy dCi 110 Stop en Start GT Line

- Bleu Malte kleur
- Bose
- Aut parkeerrem
- Stoelverwarming
- Pack Lumiere (glazen dak + privacy glass)
- Pack introduction GT Line (Lane departure warning/ Grootlicht assistent)
- Bandenspanningcontrolesysteem

Dit kwam op nog geen 735 obv 36k km/j en met vervangend vervoer, incl brandstof en mag er heel europa mee door. Ter vergelijking, een 'kale' GT line Dci110 kostte vorige week nog 860 in de lease. Heb dus maar een zootje opties op gegooid maar nog ruim onder budget (wat je gelukkig wel terug krijgt ;)). Bijtelling is natuurlijk ook een stuk lager geworden. Neem dus aan dat de wegenbelasting ook direct van het leasebedrag wordt afgetrokken waardoor de prijs zo laag is, geldt voor alle 14% modellen, het verschil is echt enorm. Wellicht wordt het tarief na 1 juli dus hoger maar dan nog.

Ik ben iig zeer blij, kan nu zon beetje mn droomauto (op de motor na natuurlijk) rijden voor een prikkie :D. Levering inderdaad in mei kan niet wachten!

[ Voor 3% gewijzigd door jap85 op 08-12-2011 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flame17
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-08 13:14

Flame17

Captur EDC 130

melcon schreef op donderdag 08 december 2011 @ 12:48:
Mwoah, maak van V6 dci maar 24V :P

De 1.5 dci is ook 16V inderdaad.

Wel altijd k in NL, in de hatchback / grandtour wordt de V6 in NL ook al niet geleverd :(
Dacht te weten dat de 1.5 dci een 8 klepper is...( de mijne wel in ieder geval )

Windows10 Ultimate 64 bit@SSDKingston 300, AMD Ryzen 5 1400, Sapphire RX460 4gb, Corsair DDR4 8 gb. OC,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16-09 14:17
Jup, de oudere wel, maar tegenwoordig zijn ze 16 soupapes ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoikes, ik heb sinds vorige week het "probleem" dat mijn kofferbak raar doet (Megane 3 berline 1.5 dci, nu 15 maand oud, 21000 km). Als ik mijn koffer sluit en daarna de wagen start en wegrijd hoor ik een tiental seconden later een klap vanuit de kofferruimte komen.
Echt vreemd, eerste keer schrok ik me rot, ik was aan het rijden en het was net of er een steen of dergelijke op de auto viel, ik dus aan de kant maar niets te zien. Dezelfde dag viel het weer voor en kon ik het geluid traceren van de koffer, het is net of de koffer niet goed vergrendelt bij het sluiten en achteraf dan in slot "valt".
De boordcomputer geeft thans aan dat ie van de eerste keer goed afgesloten is, het gebeurt niet altijd, laat me zeggen 50% kans, is heel vreemd... Iemand al zoiets voorgehad ?
Als het "probleem" zich blijft voordoen moet ik eens langs de dealer rijden, maar ik wil me onnodige tijd en kosten besparen, zal waarschijnlijk wel iets mechanisch / elektrisch zijn maar ik vind het zo meteen niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Dat ligt aan het slot, gewoon onder garantie laten vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
melcon schreef op donderdag 08 december 2011 @ 07:19:
@Joopie, die 2.0 dci is een 16V blok inderdaad, met crossflow en cross channel. (uitlaat/inlaat kleppen zitten gekruist ipv naast elkaar). Superieur blok 8)
Ja gaat wel goed, je moet vooral op het koppel letten en even uitzoeken wat je zowel je versnellingsbak als koppeling maximaal aankan kwa koppel.
Dat is erg mooie techniek ja. :) Nu snap ik waarom Volvo dat 1.9dCi blok geleend heeft voor in de S en V40, loopt ontiegelijk mooi en rustig.

En koppeling is nieuw en zou 340 a 350 Nm koppel veilig aan moeten kunnen. Dus dat komt wel goed, niet te lomp doen dan hou je je boel ook goed heel. Moet ik toch als ik volle turbo druk wil in zijn 2, versnelling is eigenlijk vrij kort ook.

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

melcon schreef op donderdag 08 december 2011 @ 20:23:
Dat ligt aan het slot, gewoon onder garantie laten vervangen.
Thx voor de quick reply, op naar de dealer dus... Is toch niet normaal dat zo'n slot al zo snel (15 maanden) voor ongemakken kan zorgen ? Praten we dan over het slot in de kofferdeksel of het slot in de chassis zeg maar ? Sorry, heb weinig verstand van auto's, een auto is voor mij een vervoermiddel om van A naar B te geraken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 20-09 08:31
Verwijderd schreef op donderdag 08 december 2011 @ 21:05:
[...]

Thx voor de quick reply, op naar de dealer dus... Is toch niet normaal dat zo'n slot al zo snel (15 maanden) voor ongemakken kan zorgen ? Praten we dan over het slot in de kofferdeksel of het slot in de chassis zeg maar ? Sorry, heb weinig verstand van auto's, een auto is voor mij een vervoermiddel om van A naar B te geraken :)
Kan allebei. Gewoon naar de dealer gaan en het probleem voorleggen, onderdelen worden toch onder garantie vervangen.

@melcon:
Als je echt graag een V6 wilt rijden, dan importeer je ze gewoon ;) Ik snap Renault NL op zich wel hoor. De 3.5V6 levert ook maar 240pk tegen 205 van de 2.0T, waar die laatste ook nog eens flink minder benzine gebruikt in de testcyclus. Tsja, dan is de keuze snel gemaakt. Zeker omdat die 2.0T ook prima te chippen is naar waardes boven die van de 3.5V6.
Dat ze de 3.0V6 dCi niet meer leveren vind ik wel erg jammer. Dat is een nieuw blok, loopt echt heerlijk en toch wordt het niet meer geleverd, terwijl het mijns inziens voor de Laguna op de leasemarkt echt wel wat nuttigs zou kunnen betekenen t.o.v. de duurdere modellen van met name VAG.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17:06
De 3.5V6 levert ook maar 240pk tegen 205 van de 2.0T
Daar is met relatief weinig ingrepen toch ook veel meer van te maken?

Alleen de nokken zijn anders dan de motor in de 350Z toch?

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beerkeeper
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20-09 18:06
KillaZ schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 11:00:
[...]

Daar is met relatief weinig ingrepen toch ook veel meer van te maken?

Alleen de nokken zijn anders dan de motor in de 350Z toch?
Maar dan is het meer een agressieve blok vermoed ik zo.

XBO Gamertag: BeerkeeperNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Verwijderd schreef op donderdag 08 december 2011 @ 21:05:
[...]

Nee dat is niet normaal, maar dat betekent niet dat het niet een keer voor kan komen. Wet van de grote getallen, dat het dan net jouw auto moet zijn is gewoon pech ;)
Er worden een hoop megane's gebouwd per jaar :)

Die 3.5 V6 is vrijwel hetzelfde, compressie is identiek het zijn puur de nokkenstokken en het uitlaat systeem. Uiteraard i.c.m. de software ;)

@Pausebreak, als mijn laguna een keer af is lijkt het mij best een strak plan om een laguna GT 3.0 dci te importeren uit Duitsland :) maar dat gaat nog wel een jaar of 10 duren denk ik zo ;)

@Joopie, de 1.9 dci heeft die technieken dan allemaal weet niet :P loopt desondanks ook erg mooi maar niet zo mooi als een 2.0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Nee dat zal, met de 2 liter heb ik verder nog niet gereden, maar het vorige model Laguna, en dan vooral de laatste serie vind ik een prachtige auto en daar zit die motor wel in. Dus misschien voor in de toekomst. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Dromen mag altijd 8)

Doe ik ook ;)

Afbeeldingslocatie: http://ladetailing.nl/detailingimages/Renault-Laguna-Coupe-Black-Edition/Renault%20Laguna%20Coupe%20Black%20Edition%20-%2022.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:07

timovd

Voorsprong door techniek

Mooie grill en mooi gedetailed.

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Prachtige wagen idd! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvL
  • Laatst online: 13:18

RvL

Zo, de Mégane staat weer bij de dealer voor 60k beurt. Vervangend vervoer meegekregen in de vorm van een andere Mégane 1.5 dCi.

Vervangende auto is nog een 114gr. CO2 versie (hoewel hij later op kenteken is gezet). Mijn eigen Mégane is een 106gr. CO2. Ik had verwacht geen verschil te merken tussen de 114gr. en de 106gr. versie, maar dat verschil is er wel degelijk.

Kennelijk heeft men bij Renault de uitstoot teruggeschroefd door een bak met langere overbrengingen eronder te schroeven. Waar mijn eigen Mégane bij 128km/u op de teller zo'n 2250rpm draait, draait deze 114gr. versie ruim 2500rpm. Ook bij andere versnellingen heb ik het gevoel dat de 114gr. versie minder ver terugvalt in toeren. Daardoor voelt (en is waarschijnlijk) de 114gr. versie een stukje vlotter, maar is de 106gr. versie een stukje stiller.

Wat ik me dan alleen afvraag is wat ze dan met de nieuwe 14% bijtelling Mégane hebben gedaan. Nog langere overbrengingen lijkt me alle pit uit de auto te halen.

Liefde maakt een smal bed breed!
Nu de dekens nog...

• melcon
Wat dacht je van een start-stop systeem :)

• PauseBreak
Dat, plus natuurlijk het volgende:
De Mégane Energy dCi 110 Stop & Start Eco2 onderscheidt zich van de andere Méganes door een stop-startsysteem, een lagedruk EGR-systeem (uitlaatgasrecirculatie) en een regeneratief remsysteem. Bovendien zijn de oliepomp en het inlaatsysteem aangepast.
Aldus Autoweek.

Nee, merp!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-09 15:53
Maar wel een toename van de NM's van 240 naar 260...

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

• melcon
Dat is nog het makkelijkste, iets andere turbo die iets meer druk levert bij lagere toeren en je bent er al :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
Grote beurt komt er aan, zie ik dat om de hoek bij mijn ouders, waar ik het altijd uitvoer, een doe het zelf garage is.....Is hij niet in het weekend open |:(

Gvd, die gasten hebben ook zo'n makkelijke olie opvang bak wat meteen in een vat terecht komt.

Grrrrr, kan ik weer gaan kutten met een Histor Verfbak :+

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
Vrijdagavond is geen optie, of zijn ze al om 18.00 dicht?

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18-09 15:24
Hier gaat de Clio vanavond richting kameraad voor een nieuwe distributieriem etc en ook weer een kleine beurt voor de APK. Hoe hij zijn olie wegkrijgt weet ik niet :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
PauseBreak schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 09:58:
Vrijdagavond is geen optie, of zijn ze al om 18.00 dicht?
16.00 :X

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
la_fusion schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 11:04:
Hier gaat de Clio vanavond richting kameraad voor een nieuwe distributieriem etc en ook weer een kleine beurt voor de APK. Hoe hij zijn olie wegkrijgt weet ik niet :+
Net als iedereen die dat thuis doet denk ik? Je vangt het netjes op, daarna mik je het in de olie can waar het uit gekomen is. Na verloop van tijd breng je je voorraadje naar het milieupark / overlaadstation ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
melcon schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 11:16:
[...]

Net als iedereen die dat thuis doet denk ik? Je vangt het netjes op, daarna mik je het in de olie can waar het uit gekomen is. Na verloop van tijd breng je je voorraadje naar het milieupark / overlaadstation ;)
Ik weet het niet, volgens mij gaat hij ermee naar een kennis met een brug en anders op zaterdag bij zijn werk :)

Is er eigenlijk nog verschil te verwachten na deze 'reparatie'? Lijkt mij niet of wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Nee, het verschil tussen een oude en nieuwe distributieriem merk je alleen als die knapt als je er te lang mee doorrijdt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
melcon schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 14:13:
Nee, het verschil tussen een oude en nieuwe distributieriem merk je alleen als die knapt als je er te lang mee doorrijdt :P
Laten we het hopen dat ik dan maar geen verschil merk ;) Hij ligt er nu 5 jaar op..

Hoor wel een beetje een slippende multiriem(net na het starten) dus hoop dat dat verholpen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral_R2D2
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18-09 19:51
over die distributieriem:
ik heb in mijn oude Renault Clio een met 3/4 jaar de maximale gebruiks/leef-tijd overschreden met een distributieriem (aan de kilometers kwam ik toen niet);
ik merkte dat aan het eind wel aan een enorme resonering die ik o.a. in mijn achteruitkijkspiegel zag (beeld was vaag op bepaalde snelheden/resonanties);
eea verdween direct na vervangen met een nieuwe riem

dus alhoewel ik de veiligheidsmarge van de riem als "wel heel erg veilig" in schat,
zijn er wel voordelen aan het strak volgen van de voorschriften
het is niet alleen risicomanagement en probleem-ontwijking als er toch wat misgaat en je je niet hebt gehouden aan de voorschriften

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
De termijn is inderdaad wat een riem minimaal mee (hoort) te gaan, uiteraard zit daar een bepaalde marge en zou die zelfs een stuk langer mee kunnen. Omdat hoe lang een riem meegaat afhankelijk is van zoveel factoren wordt er uitgegaan van de minst ideale omstandigheden voor zo'n riem en daar nog een stukje marge bovenop.

Dus als je rustig rijdt, de auto altijd geparkeerd staat in een omgeving waar de riem zo min mogelijk uitdroogt zou die mischien wel 10 jaar en 200.000 km mee kunnen. Maar zou het risico in elk geval niet nemen, riem vervangen is goedkoper als alle klepjes :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
Ik heb ook liever wat zekerheid wat dat betreft ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.ruudvanheugten.nl/Clio_distri-600.jpg
Opklikken voor groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Ziet er goed uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
Dankje! Maar helaas komt dat vooral door de regen en de zon zoals die erop staat. Hij is namelijk nogal vies en de koplampen zijn dof..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd

timovd

Voorsprong door techniek

Ook condens in je koplamp zo te zien?

Edit:
Mijn riem ligt er ook al bijna 4 jaar op en qua kilometers moet deze nog 30 megameter kunnen. Ga 'm denk ik toch binnenkort maar vervangen, omdat bij een warme start de motor moeilijk start en het blok dan flink heen-en-weer schudt.
1.5dci uit 2004

[ Voor 77% gewijzigd door timovd op 18-12-2011 16:19 ]

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
timovd schreef op zondag 18 december 2011 @ 16:16:
Ook condens in je koplamp zo te zien?

Edit:
Mijn riem ligt er ook al bijna 4 jaar op en qua kilometers moet deze nog 30 megameter kunnen. Ga 'm denk ik toch binnenkort maar vervangen, omdat bij een warme start de motor moeilijk start en het blok dan flink heen-en-weer schudt.
1.5dci uit 2004
Nee is geen condens. De koplamp is dof geworden, bekend kwaaltje, en er zijn wat druppels water bovenop gevallen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Dat schudden ligt niet aan de riem, dat is een verstuiver of een gloeispiraal (die gloeien overigens permanent bij een commonrail).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd

timovd

Voorsprong door techniek

@Melcon Thanks! Gloeispiralen zijn een half jaar geleden al vervangen. Staat al bijna 210 op de teller, op dit punt na loopt het blok nog erg goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Dan zal het een verstuiver zijn, zolang die nog zuinig is en alleen bij koude start een beetje moeilijk doet zou ik er niets aan doen. (krengen zijn duur namelijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
Je kunt natuurlijk ook altijd even een heel klein beetje Euro95 erbij tanken (niet meer dan 5 liter), zodat er wat meer schoonmaak-additieven bij zitten. Werkt ook heel goed als je niet door de APK komt omdat je teveel zooi uitstoot :+

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd

timovd

Voorsprong door techniek

Euro 95 in een dieseltank? Please, explain.
Ik kan bij de garage ook voor een tientje een klein flesje kopen die ik in de brandstoftank (diesel of benzine) kan gooien. Heeft dit het zelfde effect?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Zou dat niet doen, benzine is een hele slechte combo met commonrail, zeker een 1.5 dci is daar gevoelig voor. Het is niet voor niets dat er s'winters geen benzine meer toegevoegd wordt aan diesel maar een additief tegen vlokken.

Een speciale reiniger voor commonrail diesels zou je wel kunnen proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flame17

Flame17

Captur EDC 130

Zo even een update hier doen:

De Clio 16V is verhuisd naar Limburg en gaat daar van de schade hersteld worden, schade opgelopen begin december.

De plaatsvervanger is een R19 Cabriolet geworden van het type Fairway, waar normaal gesproken een 1.8 blok in ligt.
Deze 19 is gezegend met een 2.0 16 blok van een Megane, type motor f7r megane 2.0 16v met aangepaste chip van Fastchip, moet zo rond de 150-160 pk ophoesten.

Moeten nog wat kleine dingetjes aan gebeuren en dan mag de zomer beginnen....hahaha.

En foto's zeggen meer dan woorden alvast een fotootje van de Cabrio.

Afbeeldingslocatie: http://img220.imageshack.us/img220/3706/r19cabrio.jpg

Renault 19 Cabriolet.

Windows10 Ultimate 64 bit@SSDKingston 300, AMD Ryzen 5 1400, Sapphire RX460 4gb, Corsair DDR4 8 gb. OC,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Gefeli Arno :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Ziet er lekker uit, is volgens mij ook van iemand geweest die ook een R8 heeft. Rob heet die volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15:23

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Zojuist het lampje van het dimlicht linksvoor in de Clio van mijn vriendin (bj 2002). Het viel me op dat de houder van het lampje praktisch los in de unit hangt. Nadat ik de rubberen kap verwijderd had kon ik het ding er zo uit trekken, zonder dat ik een beugeltje oid tegenkwam. Ik heb gevoeld of het lampje misschien gedraid kon worden om hem zo te klemmen, maar dat was het ook niet. De andere kant leek ook al zo los te zitten. Het werkt nu wel en de rubber kap zit gewoon weer op zijn plek, maar het zit me niet helemaal lekker. Ze heeft geen boekje bij de auto en ik kan de handleiding nergens vinden op het www. Iemand die me op weg kan helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magiciano
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10-09 20:41
PauseBreak schreef op zondag 18 december 2011 @ 17:44:
Je kunt natuurlijk ook altijd even een heel klein beetje Euro95 erbij tanken (niet meer dan 5 liter), zodat er wat meer schoonmaak-additieven bij zitten. Werkt ook heel goed als je niet door de APK komt omdat je teveel zooi uitstoot :+
Ze zijn je al aankomen bij de garage als het fout gaat; ja ik deed er even wat Euro95 bij, hoorde dat het helpt, maarja nu doet hij niks meer...
Collega gehad die benzine in z'n Transporter TDI tankte - zeer duur geintje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Flame17 schreef op zondag 18 december 2011 @ 18:58:
Zo even een update hier doen:

De Clio 16V is verhuisd naar Limburg en gaat daar van de schade hersteld worden, schade opgelopen begin december.

De plaatsvervanger is een R19 Cabriolet geworden van het type Fairway, waar normaal gesproken een 1.8 blok in ligt.
Deze 19 is gezegend met een 2.0 16 blok van een Megane, type motor f7r megane 2.0 16v met aangepaste chip van Fastchip, moet zo rond de 150-160 pk ophoesten.

Moeten nog wat kleine dingetjes aan gebeuren en dan mag de zomer beginnen....hahaha.

En foto's zeggen meer dan woorden alvast een fotootje van de Cabrio.

[afbeelding]

Renault 19 Cabriolet.
Haha waar gaat de Clio naar toe, waar word hij hersteld? Hij had ook hier kunnen staan maar goed. :P

En sjieke cabrio zeg, erg netjes. :) Ik raad je wel een 16V as en Clio RS remmen aan met een laguna hoofdremcilinder. :+

Edit: ik heb je cabriolet toegevoegd aan de TS. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flame17

Flame17

Captur EDC 130

jongen werkt bij restaurateur in Limburg ergens.

Waarom raad je die meuk aan Joopieboy, hij remt nu ook oke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
Magiciano schreef op zondag 18 december 2011 @ 23:33:
[...]

Ze zijn je al aankomen bij de garage als het fout gaat; ja ik deed er even wat Euro95 bij, hoorde dat het helpt, maarja nu doet hij niks meer...
Collega gehad die benzine in z'n Transporter TDI tankte - zeer duur geintje!
Wel even lezen he, niet meer dan 5 liter benzine erbij doen, daarna gewoon je dieseltank volledig afvullen. Is overigens gewoon een tip van de Renault-dealer toen de 2.2dCi 16V zo ongelooflijk aan het roeten was.

@Flame17: Proficat met de 19. Veel plezier ermee :)

[ Voor 4% gewijzigd door PauseBreak op 19-12-2011 09:54 ]

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
Edmin schreef op zondag 18 december 2011 @ 22:35:
Zojuist het lampje van het dimlicht linksvoor in de Clio van mijn vriendin (bj 2002). Het viel me op dat de houder van het lampje praktisch los in de unit hangt. Nadat ik de rubberen kap verwijderd had kon ik het ding er zo uit trekken, zonder dat ik een beugeltje oid tegenkwam. Ik heb gevoeld of het lampje misschien gedraid kon worden om hem zo te klemmen, maar dat was het ook niet. De andere kant leek ook al zo los te zitten. Het werkt nu wel en de rubber kap zit gewoon weer op zijn plek, maar het zit me niet helemaal lekker. Ze heeft geen boekje bij de auto en ik kan de handleiding nergens vinden op het www. Iemand die me op weg kan helpen?
Dat is inderdaad raar! Laatst mijn lampjes vervangen en ik kon ze allebei met het houdertje een kwartslag draaien en zo zaten ze vast. Is wel even wat geknutsel voor je het goed hebt maar dan zitten ze wel vast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15:23

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Fsck, dat wordt dus opnieuw pielen. Ze is er vanochtend mee naar het werk gegaan en de verlichting deed het prima, maar ik kan me niet voorstellen dat het lampje een lange levensduur heeft met dat getril. Helaas zie ik haar pas weer over een week...
Weet je toevallig nog in welke richting je moest draaien om hem vast te maken?

Edit:
Het lijkt een beetj hierop: http://www.clioclub.nl/viewtopic.php?f=83&t=10780
Ik heb het lampje zeker weten geen kwartslag gedraaid om hem uit de unit te halen...

[ Voor 20% gewijzigd door Edmin op 19-12-2011 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
Heb je geen imitatie koplamp?

Mijn rechterkant heeft denk ik een tik gehad voordat ik hem kocht, er zit nu een imikoplamp in.
Gevolg: Slechte houder, geen "handvat" om je lamp mee vast te houden en een ongelofelijk gekut als mijn lampje stuk is.
Die moet je, als je voor de auto staat, tegen de klok in draaien. Dus als je vanaf de bestuurderstoel redeneert, draait de fitting met de klok mee om hem vast te zetten.

Bij mij dan.... :P

Weet iemand of de fitting bij de koplamp wordt geleverd?
Doordat ik aan de fitting moet draaien heb ik het gevoel dat hij een stuk minder wordt. Als ik er eentje van de sloop mee kan nemen is dat altijd meegenomen, maar dan neem ik wel de hele koplamp mee als deze origineel is.

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Flame17 schreef op maandag 19 december 2011 @ 07:00:

Nou ja, met 150/160 pk lijkt me dat geen overbodige luxe, het was van origine volgens mij een 8v.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Flame17 schreef op maandag 19 december 2011 @ 07:00:

Aha ok dat is wel mooi. :P

En meuk? Die remmerij is een pak beter als het spul wat er nu standaard onder zal liggen. :Y
Nog nooit mee gereden zeker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
Ik zie dit nu pas:
timovd schreef op zondag 18 december 2011 @ 18:51:
Euro 95 in een dieseltank? Please, explain.
Ik kan bij de garage ook voor een tientje een klein flesje kopen die ik in de brandstoftank (diesel of benzine) kan gooien. Heeft dit het zelfde effect?
Jup, dat flesje is bedoeld om je motor schoon te branden door de additieven. Werkt ook prima hoor :)

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magiciano
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10-09 20:41
PauseBreak schreef op maandag 19 december 2011 @ 09:52:
[...]

Wel even lezen he, niet meer dan 5 liter benzine erbij doen, daarna gewoon je dieseltank volledig afvullen. Is overigens gewoon een tip van de Renault-dealer toen de 2.2dCi 16V zo ongelooflijk aan het roeten was.

@Flame17: Proficat met de 19. Veel plezier ermee :)
Stel je gooit er 40 liter diesel in en 5 liter benzine heb je een verschil van meer dan 10%, lijkt me sterk dat de verzekering dit nog zou dekken omdat de dealer dit als tip meegeeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
Magiciano schreef op maandag 19 december 2011 @ 13:55:
[...]

Stel je gooit er 40 liter diesel in en 5 liter benzine heb je een verschil van meer dan 10%, lijkt me sterk dat de verzekering dit nog zou dekken omdat de dealer dit als tip meegeeft?
De 5 liter was zoals al gezegd, voor de 2.2dCi 16V. Een Laguna II dus, met een tankinhoud van 70 liter. Kan geen kwaad. Als je dan graag minder Euro95 er in wilt gooien omdat je tank kleiner is, dan doe je dat toch gewoon? 2 liter moet ook geen probleem zijn bij de meeste tankstations en het heeft vrijwel dezelfde werking.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flame17

Flame17

Captur EDC 130

Heren, de cabrio is origineel een 16V en eentje met 136 pk, mag aannemen dat daar geen houtje touwtje remmen op zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
1 keer stevig remmen dat zal wel nog gaan, zeker samen met ferodo blokken. Maar als je al een wat sportievere rijstijl hebt dan zul je daar niet echt genoeg aan hebben. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flame17

Flame17

Captur EDC 130

Joopie,

Het is een cabrio en daar ga ik niet mee gassen...........eerder het tegenovergestelde........met haren in de wind....hahaha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Nou ja, met 16V remmen kom je dan nog wel weg, zeker met goede blokken en originele schijven. Dan heb je die RS remmen ook niet nodig, je rijdt er sowieso niet mee op het circuit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
Tempting.....

Blegh, ik haat het als ik de knoop niet kan doorhakken. :|

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd

timovd

Voorsprong door techniek

Als je een Vel Satis hebt, móét je een Initiale hebben. Ik rijd nu een Clio Initiale, maar dit is een leuke opvolger.
Edit: Een diesel met zo weinig km's... Dit is een import?

[ Voor 20% gewijzigd door timovd op 19-12-2011 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
Geen idee, staat er nog 1 (geen initiale) met 110K.
Weet wel dat deze er echt al 2,5 maand op staat.

Ga toch maar eens bellen en overleggen met de baas in huis :o :+

(Die megane sport 2.0dci was helaas te snel weg, was ook een serieuze optie, dag later was hij weg :| )

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd

timovd

Voorsprong door techniek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
.......en daar ging mijn belletje :o :D

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Flame17 schreef op maandag 19 december 2011 @ 15:33:
Joopie,

Het is een cabrio en daar ga ik niet mee gassen...........eerder het tegenovergestelde........met haren in de wind....hahaha
Haha ja dat wel. :P Veel plezier er iig mee! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
timovd schreef op maandag 19 december 2011 @ 17:12:
Als je een Vel Satis hebt, móét je een Initiale hebben. Ik rijd nu een Clio Initiale, maar dit is een leuke opvolger.
Edit: Een diesel met zo weinig km's... Dit is een import?
Dat leek mij ook al enigszins problematisch. Zeker met een 7 jaar oude auto kom je niet uit op 100.000km met een diesel. Je link erna bood wat meer duidelijkheid. Wel een erg mooie bak hoor, maar ik zou 'm daar niet kopen.
Een Vel Satis is gelukkig nog steeds erg onverkoopbaar, dus ik zou doorsparen en door blijven zoeken. De auto's gaan toch nergens heen ;)

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master FX
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20-09 15:29
melcon schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 08:47:
Levensduur van de turbo is uiteraard afhankelijk van het gebruik maar ook van de gebruikte olie soort en hoe vaak deze ververst wordt. In elk geval, na 40K is een turbo nog niet lang af, officieel staat voorgeschreven voor de originele turbo van de 2.2 dci een levensduur van 160.000 km. De meeste (zeg 90%) gaan nog veel langer mee, 300.000 is niet bijzonder.

In elk geval, ik zou gaan voor een second opinion, het ding hoort sowieso geen olie te lekken na 40k en daar horen ze je ook niet mee door te laten rijden. Het is overigens flauwekul dat als die daadwerkelijk stuk zou zijn hij niet gereviseerd kan worden. C&E reviseert bijvoorbeeld turbo's om het leven ;)

Een turbo is altijd hoorbaar trouwens, hij mag licht fluiten, je zou je eerder zorgen moeten maken als die dat niet doet ;)
Wat ik destijds niet heb vermeld is, dat wanneer ik goed gas geef ik een aardige wolk rook creeer. Is dat een teken dat er iets niet goed is?
Ik had iets vergelijkbaars destijds met mijn Megane 1.5dCi, maar was de turboslang van lek en ik miste ook wel wat power. Dat idee heb ik nu niet,.

Stay safe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Welke kleur is die rook? Wittig, of grijs? Heb je sludge in de kvs dop? Of donkerblauw/zwart en stink het naar olie? Kan vrij veel zijn maar mijn eerste vermoedens gaan naar de turbo uit. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
Vergeet niet de mogelijkheid van de roetwolk he. Met name wanneer je je motor langere tijd niet zwaar belast wil dat wel eens ophopen en dat ziet er dan erg ... interessant uit wanneer je wel vol gas geeft. Met de Laguna 2.2dCi kon ik letterlijk een 2-baans rijweg + fietspaden aan weerszijden in een roetwolk laten verdwijnen op een gegeven moment :+

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Mja zo erg? Als ik een hele tijd rustig rijd met mijn 1.9 dCi en ik geef dan eens goed gas is het een flinke pluim grijze roet die ik achterlaat, maar niet zo erg als de VAG diesel die een hele wijk zwart maken. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master FX
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20-09 15:29
PauseBreak schreef op vrijdag 23 december 2011 @ 23:37:
Vergeet niet de mogelijkheid van de roetwolk he. Met name wanneer je je motor langere tijd niet zwaar belast wil dat wel eens ophopen en dat ziet er dan erg ... interessant uit wanneer je wel vol gas geeft. Met de Laguna 2.2dCi kon ik letterlijk een 2-baans rijweg + fietspaden aan weerszijden in een roetwolk laten verdwijnen op een gegeven moment :+
Joopieboy schreef op vrijdag 23 december 2011 @ 23:40:
Mja zo erg? Als ik een hele tijd rustig rijd met mijn 1.9 dCi en ik geef dan eens goed gas is het een flinke pluim grijze roet die ik achterlaat, maar niet zo erg als de VAG diesel die een hele wijk zwart maken. :P
Ik ben zeker geen racert, dus die kans is er zeker. Maar eens in de zoveel tijd even schoonblazen dus zegmaar? Is die roetophoping verder nog schadelijk? (Waar hoopt die zich precies op dan? Uitlaatsysteem?)

[ Voor 30% gewijzigd door Master FX op 23-12-2011 23:44 ]

Stay safe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
De roet slaat zich voornamelijk op in de katalysator, wat ik doe (als ik hem een goeie 5-10km heb warm gereden), is bij het invoegen op de snelweg hem gewoon eens een keer goed doortrekken. Dat scheelt ook als je dit doet voor de keuring. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Is niet schadelijk, is wel van invloed op je verbruik (gaat omhoog), dus af en toe schoonblazen kan zeker geen kwaad.

Wat is het trouwens een ramp om H2 lampen te vinden! Heb ze uiteindelijk maar via internet besteld kon geen winkel vinden die ze had :o
Bij de automat kwamen ze met 5W stadslichtjes aanzetten _/-\o_ ja het lijkt er op, alleen dat is wel 50W te weinig :P

[ Voor 18% gewijzigd door melcon op 24-12-2011 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
Joopieboy schreef op vrijdag 23 december 2011 @ 23:40:
Jup. Ik denk dat dat toch wel een gevolg is van veel op de cruisecontrol rijden. Bij 124km/u deed die auto nog steeds uit mijn hoofd iets van 5.2l/100km. (Op de A2 was dat.) Dan hoopt zich genoeg op. Ik heb toen niet voor niets een paar keer gevraagd hoe ik er vanaf kon komen ;)
melcon schreef op zaterdag 24 december 2011 @ 10:31:
Is niet schadelijk, is wel van invloed op je verbruik (gaat omhoog), dus af en toe schoonblazen kan zeker geen kwaad.

Wat is het trouwens een ramp om H2 lampen te vinden! Heb ze uiteindelijk maar via internet besteld kon geen winkel vinden die ze had :o
Bij de automat kwamen ze met 5W stadslichtjes aanzetten _/-\o_ ja het lijkt er op, alleen dat is wel 50W te weinig :P
Haha, waar heb je H2 lampen voor nodig dan? De 5?

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Jup, de mistlampen daarvan slikken H2. Worden tegenwoordig nog steeds veel gebruikt bij rally auto's omdat H2 legaal verkrijgbaar is in 100W en 130W. Alleen blijkbaar niet in Assen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flame17

Flame17

Captur EDC 130

nog even foto met zonder dak...... :P

Afbeeldingslocatie: http://img18.imageshack.us/img18/6994/20111224141113.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanquezer
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17-09 17:56
netjes!

19?

DPC Chef-kok :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Dat is een Renault 19 ja, prachtige wagen! Velgen staan hem ook zeer goed, 17" zeker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flame17

Flame17

Captur EDC 130

Joopieboy schreef op zondag 25 december 2011 @ 13:26:
Dat is een Renault 19 ja, prachtige wagen! Velgen staan hem ook zeer goed, 17" zeker?
Klopt van die velgen.
Klopt, Renault 19 Cabrio uit 1992.

Van origine een Fairway uitvoering met 1.8 16V motor en 137 pk.

Nu zit er onder de kap een 2.0 16V blok uit de Megane coupe met 150 pk, auto is 3 tot 4 jaar geleden opgeknapt en opgebouwd.

Taxatierapport gevonden van 2008 en was toen gesteld op 7500 eurootjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Navi
  • Niet online
Je krijgt het er alleen niet voor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flame17

Flame17

Captur EDC 130

Navi schreef op zondag 25 december 2011 @ 15:46:
Je krijgt het er alleen niet voor ;)
Is ook niet de bedoeling als je een auto laat taxeren volgens mij, lijkt me meer iets mocht je hem goed willen verzekeren......maar goed ik heb dat er dus ook niet voor betaald.

De auto is zijn betaalde prijs dubbel en dwars waard...........opnieuw beklede lederen interieur, 2.0 blok, gele koni's, 17 inch velgen, prima carrosserie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Taxatiewaarde is inderdaad vooral handig voor de verzekering, mocht er wat gebeuren weet je zeker dat je dat uitgekeerd krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
Dat 2.0 blok, is dat een F7...?
136 pk van origine toch? Of is dat een nieuwere generatie 2.0 16v?

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Die F7P is een 2.0 16V uit een Williams, dit is een F4R uit een 2.0 16V Mégane als ik mij niet vergis. :P
Motorcodes zijn wat roestig hier inmiddels. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
F7R, F4R is wat recenter, heeft volgens mij ook nog wel even in de megane coupe gelegen maar dan 140 pk ipv 150 zoals in de willie en de oudere megane coupe's. (F4R is er ook met 172 en 182 pk, waar die inligt kun je zelf wel raden ;-) ).

Laguna krijgt vandaag een nieuwe distributieriem :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
Dus een 2.0 16v uit een Megane Privilege Comfort uit 2004 is een F4R?

Hoe gaan die op LPG G3? :o :+

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Jup, dat is een F4R. Die gaan zeer goed op lpg mits het vialle LPI is en goed ingebouwd. 5 ton is geen probleem op lpg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
Thx melcon! (as always)

Even een offerte aanvragen voor zo'n megane.

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
melcon schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 12:02:
F7R, F4R is wat recenter, heeft volgens mij ook nog wel even in de megane coupe gelegen maar dan 140 pk ipv 150 zoals in de willie en de oudere megane coupe's. (F4R is er ook met 172 en 182 pk, waar die inligt kun je zelf wel raden ;-) ).

Laguna krijgt vandaag een nieuwe distributieriem :o
Oja, die R is de 2 liter, en die P is de 1.8, klopt idd. :)

De cup F4R had ruwere nokkenassen en wel die 150pk toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flame17

Flame17

Captur EDC 130

KillaZ schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 08:36:
Dat 2.0 blok, is dat een F7...?
136 pk van origine toch? Of is dat een nieuwere generatie 2.0 16v?
F7x
The F7x was the first of the F-type engine family with a 16-valve DOHC configuration, the valves were directly actuated by Hydraulic tappets. both the 1.8l as the 2.0l were equipped with a multipoint-EFI system.
Applications:
F7P 1.8 L (1,764 cc, 108 cu in), B x S: 82.0 by 83.5 millimetres (3.23 in × 3.29 in).
19??–1991 Renault R5 Super 5 (No official Renault references known)
1988–1997 Renault R19
1991–1996 Renault Clio
F7R 2.0 L (1,998 cc, 122 cu in), B x S: 82.7 by 93.0 millimetres (3.26 in × 3.66 in).
1994–1998 Renault Clio Williams
1996–1999 Renault Megane
1995–1999 Renault SPORT SPIDER

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
@Flame:

Afbeeldingslocatie: http://media.tumblr.com/tumblr_lw7wrxp7Ft1qgqgz6.jpg

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Aha, kijk eens aan. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
Net gebeld: Waarschijnlijk donderdag proefrijden in deze:

http://vakgarageakersloot...sions?steID=19&catID=1992
Afbeeldingslocatie: https://diensten.vwe.nl/adverteren/Picture.ashx?id=1806034

Ligt even aan het feit of ik vroeg thuis ben of niet.
Cliootje inruilen of verkopen, indien dat laatste --> koper is er al.

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
Helaas, kon niet eerder weg van mijn werk, afspraak wordt dus verzet naar het nieuwe jaar.
Ben wel benieuwd, met inbouw kom ik rond de 7 ~ 7,5K uit.

Das en goedkoop rijden en wat groter rijden. :)

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Mooi ding zo te zien, initiale of dynamique? privilege dus :P

[ Voor 22% gewijzigd door melcon op 30-12-2011 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
Yes, kan alleen niet zien welke stoelen er in zitten, elke keer als ik uit mijn werk langs die toko kom is het na 1800 dus is hij dicht :P

Weet niet of het standaard leer/half-leer of gewoon stof is.

Handmatige airco vind ik zelf niet zo erg, Cruise Control is echter een must.

[ Voor 12% gewijzigd door KillaZ op 30-12-2011 14:42 ]

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
Privilège uitvoeringen hadden óf leer óf half-leer. Zo te zien heeft deze half-lederen bekleding. En ik klik net even de "meer opties" link aan en daar staat het ook: "lederen/stof bekleding". Niet een al te duidelijke beschrijving trouwens :P

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Toch apart, wel regensensor, cruise control en de hele mikmak maar dan toch geen volledige climate control :o
Pagina: 1 ... 8 ... 15 Laatste

Dit topic is gesloten.