Het grote Renault topic - Deel 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 15 Laatste
Acties:
  • 78.070 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanquezer
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17-09 17:56
la_fusion schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 18:01:
Het gaat om een Clio uit 2002 met een tunerlist radio. Probleem ben ik verder ook nog niet tegen gekomen maar de lampjes achter de knopjes blijven dus altijd branden.
Zitten de kabels op de correcte plaats (zwart = massa/aarde/nul Geel = accu en oranje = schakel contact)

DPC Chef-kok :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18-09 15:24
PauseBreak schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 18:32:
[...]

Klinkt alsof de bedrading niet helemaal jofel meer is. Misschien dat eens even nalopen? Verder zou ik het ook niet weten. Dat probleem ben ik nog niet eerder tegengekomen. Wellicht toch maar als een "feature" beschouwen? :+

Proficiat trouwens!
Bedankt allen voor de felicitaties.

Het is zeer zeker geen feature.. de bekabeling is verder helemaal in orde. We hebben de radio op de werkbank gehad waar deze modellen radio's origineel ontworpen zijn(de chips welteverstaan) en daarbij gebeurde het ook gewoon terwijl het niet zou moeten gebeuren.

Ik zou het wel als feature willen beschouwen maar het trekt dusdanig vermogen dat mijn accu er minder van wordt en zodoende dus ook minder goed start ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:35
Omdat een of andere debiel in oktober de zijkant van mijn moeders auto in elkaar reed, had ze vandaag een leenauto van het schadebedrijf, een Clio. Moesten de hele dag op stap, dus heb er 350 km mee mogen rijden.

Afbeeldingslocatie: http://oi41.tinypic.com/3gg1h.jpg

Het betrof de 1.2L 16V met 75PK, hetzelfde bromtorretje als in mijn Twingo zit. Vond hem eigenlijk tegenvallen in de Clio, je merkt toch wel dat je een stuk meer gewicht mee zeult. Verder vond ik de koppeling erg vervelend, aangrijpingspunt zit bijna bovenin en de pook zit wel erg losjes. Die van de Twingo is heerlijk stevig en het koppelingspunt daarvan zit lekker halverwege. Ben eigenlijk meer te spreken over het weggedrag van de Twingo dan die van de Clio. Lekkere aan de Clio was de ruimte, goed overzicht en een prima dashboard voor dat geld. De pookjes aan de zijkant van de stuurkolom vond ik wel minder. Al-met-al zou ik voor dat geld liever een goed aangeklede Twingo Dynamique of RS willen. ;)

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16-09 14:17
@La_Fusion, zou gewoon een andere van MP op snorren, eventueel zonder code, die kun je op diverse manier achterhalen (tooltje, website of een dealer).

Die 1.2 is inderdaad veel te licht voor de clio 3, 75 pk voor 1200 kilo moet je geen wonderen van verwachten :P
Dat de koppeling en het pookje niet zo strak aanvoelen dat heb je altijd in leen auto's, dat wordt gewoon bewust & onbewust afgetrapt / vernaggeld.

Ik zou ook voor de RS gaan overigens, ongeacht of dat nou de twingo of de clio is ;)

[ Voor 9% gewijzigd door melcon op 23-11-2011 22:40 ]

• la_fusion
Ik ga nog even kijken want gisteren is gebleken dat het helaas niet 1 baan op de printplaat is die de ledjes van stroom voorziet. Ook zouden de verschillende banen de aansturing van de knoppen regelen..

Mij viel ook op de Clio 3 van mijn collega dat de koppeling enorm laat aangrijpt en die pook zo'n beetje tegen het plafond aan stond. Het gaat hier om een 1.2 turbo? met in ieder geval 95pk voor de station uitvoering. Ik vond het nog wel gaan qua vermogen maar daar is dan alles met gezegd.

Verder was ik over het weggedrag nog wel te spreken en ja de pookjes aan het stuur zijn klein maar wel een stuk degelijker dan de pookjes aan het stuur van mijn Clio 2 heb ik het idee.

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 20-09 08:31
De turbo (TCe 100) is een 1.1 16V blok (Renault zegt 1.2, maar 1149cc is echt geen 1.2 motor in my book :P ) die gekoppeld zit aan ... de Renault-5-bak. Die schakelt inderdaad een stuk minder fijn dan de bakken die Renault bij Nissan haalt of ism Nissan heeft ontwikkeld.

Nee, merp!

• denivan
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-09 10:25

denivan

de enige

Ophidian schreef op woensdag 23 november 2011 @ 20:36:
De pookjes aan de zijkant van de stuurkolom vond ik wel minder. Al-met-al zou ik voor dat geld liever een goed aangeklede Twingo Dynamique of RS willen. ;)
In België kost een betere uitgeruste Clio evenveel als een Twingo. Daarom hebben wij dus net deze gekocht : hij heeft navigatie, airco en een BT carkit voor quasi dezelfde prijs als een kale Twingo 8)7

Afbeeldingslocatie: http://www.ivanencindy.be/dump/got/ice.JPG

Last night I lay in bed looking up at the stars in the sky and I thought to myself, "Where the heck is the ceiling?!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magiciano
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10-09 20:41
Na bijna 4 maanden inmiddels kennis gemaakt met de typische Renault kwaaltjes.
(Clio 1.2 16v, 2002, 93k op de teller)
Lekkende versnellingsbakhoes en storende gaspedaal unit, die op zijn beurt zorgde voor het terugvallen in noodloop.
Gelukkig voor mij, maar helaas in het algemeen waren de onderdelen op voorraad. Het gebeurt dus vaker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Die hoes niet, die gaspedaal sensor wel, zeker gezien de leeftijd en km. stand i.c.m. bouwjaar. Die je nu hebt gaat een stuk langer mee (als je de gemodificeerde hebt gekregen en niet 1 van de plank van 8 jaar oud :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magiciano
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10-09 20:41
Doel je op de hoes of gaspedaal sensor die als het goed is nu wel een stuk langer mee gaat? De sensor komt bij Renault zelf vandaan dus ga ervan uit dat die nieuw is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Ik bedoel de sensor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
93k is trouwens niet veel op een Clio uit 2002. Opvallend dat de versnellingsbakhoes dan lekt, had ik toch niet verwacht eigenlijk. Temeer dat geen specifiek kwaaltje is (versnellingsbakken van R-N zijn over het algemeen genomen vrij probleemloos).

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 06-07 09:23
Er staat nog geen Modus in de openingspost, dus mag die van mij er wel in....

Renault Modus Privilege Luxe
1.4 16v motor, bouwjaar 2005

Afbeeldingslocatie: http://img856.imageshack.us/img856/66/770261640x480.jpg

[ Voor 33% gewijzigd door cornfed99111 op 02-12-2011 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:25

Klippy

Still Game

Ik wilde vragen of iemand wist wanneer de Twingo facelift ging komen, want de eerste foto's waren al van juli.
En nu zie ik dat hij online staat.

Nog geen configuratie met prijzen, maar wel een "customiser".
Ik vind het nog steeds niet echt geweldig, maar ik wil hem wel eens in het echt zien. De achterkant went al met die dubbele lampjes.
Je kan hem wel weer leuk aankleden met hippe kleurtjes en stickers en ik zie ook nieuwe leuke velgen, dus hij heeft wel enige potentie.

http://www.renault.nl/sho...o/twingo/modelinformatie/

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
Hmm ik hoop toch dat niet al die stickers ook daadwerkelijk mogelijk zijn..

Verder valt het mij op dat 1 type velg(meerdere kleuren) erg veel van de Ford velgen weg hebben. Die net voor de velg rand in 2 splitsen. En je hebt nog de keuze uit de velgen van de Dynamique modellen van 2002+

Ik weet niet wat ik ervan moet denken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:18
Lastig klusje om zelf in te bouwen (als in: heb je een stekker nodig om de storingen te verwijderen) of is het redelijk plug and play?

Ik zit nog behoorlijk in dubio, of lekker doorsnorren in een bak waar je een hoop zelf aan kunt doen en op zich best aardig rijdt (op de 3 pk diesel na :| ) Of toch 5k uitgeven aan een megane/laguna die iets ruimer en sneller is. Als ik doorrijd, is een nieuwere laguna (2.0 dCi) of zelfs een Vel Satis (Die stoelen _/-\o_ ) in het budget. (om over andere merken maar te zwijgen).

Life's not fair..... :|

Binnekort weer een grote beurt (laatste was in freaking augustus).....

[ Voor 47% gewijzigd door KillaZ op 02-12-2011 09:40 ]

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Invisible_man
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19:50
Klippy schreef op donderdag 01 december 2011 @ 22:44:
Ik wilde vragen of iemand wist wanneer de Twingo facelift ging komen, want de eerste foto's waren al van juli.
En nu zie ik dat hij online staat.

Nog geen configuratie met prijzen, maar wel een "customiser".
Ik vind het nog steeds niet echt geweldig, maar ik wil hem wel eens in het echt zien. De achterkant went al met die dubbele lampjes.
Je kan hem wel weer leuk aankleden met hippe kleurtjes en stickers en ik zie ook nieuwe leuke velgen, dus hij heeft wel enige potentie.

http://www.renault.nl/sho...o/twingo/modelinformatie/
Toen ik een paar weken geleden mijn nieuwe Twingo ophaalde, had ik het er ook met de dealer even over de facelift. Het kwam er op neer dat hij wel wist dat het er aan zat te komen, maar dat er ook bij de dealers helemaal niets over bekend is.

Maar om eerlijk te zijn, vind ik het huidige (dus "oude" model zeg maar) mooier dan de nieuwe. De huidige is net even wat stoerder qua grill dan de nieuwe wat naar mijn mening een stuk vrouwelijker gemaakt is.

[ Voor 10% gewijzigd door Invisible_man op 02-12-2011 09:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
@killaz, dat is heel goed zelf te doen :) is wel priegelwerk daar bij het pedaal en voor het resetten van de waarden is de accu eraf voor een kwartier genoeg.

Overigens, haal een laguna 3 als je wat anders haalt ;) , wat een masterbak. De laguna 2 van mijn ouders is total loss gereden (audi A6 was in de overtuiging dat hij in de kofferbak kon parkeren, nou dat past dus net niet, ook niet met 80 km/h ;). Niemand gewond gelukkig).

Dus die hebben nu onderstaande laguna 3 2.0 dci gehaald:
Afbeeldingslocatie: http://clubrenaultsportives.ath.cx/images/2011/lag3.jpg

Maar dat rijdt echt meesterlijk en de luxe die er standaard op zit is toch wel erg royaal 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
@Klippy: Volgens geruchten zou de Twingo II ph 2 eind Q1, begin Q2 verkrijgbaar moeten zijn, maar let wel op: dat zijn slechts geruchten. Het kan heel goed zijn dat Renault toch iets anders heeft besloten :P

@KillaZ: Ik zou even meegaan met melcons advies. De Laguna III is echt weer een stap hoger dan de Laguna II en Vel Satis (al moet ik eerlijk zeggen dat de Vel Satis wel echt een geniale bak is). Erg stil, zelfs zo stil dat het me tijdens een proefrit opviel dat ik voornamelijk bandgeluid hoorde.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Laguna III is net zo stil als de vel satis, ook daar viel tijdens de proefrit ook als enige het geluid van de banden op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
Hey guys....Ik heb een budget als 22 jarige he ;)

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Laguna 3 phase I 2.0 dci is 2e hands al goed verkrijgbaar, nog niet voor 5k maar gaat nog wel wat zakken nu de phase II er is. Dus met een half jaartje of jaartje sparen kun je prima een 3 2.0 dci halen. Zal dan wel een hoge km. stand hebben maar dat maakt niet uit. De 2.0 dci is built to last ;) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
Ik lees echt iedere keer 3.2.0 dCi en dan denk ik "Huh, de V6 is toch een 3.0?" 8)7
Maar inderdaad, het 'voordeel' van Renault rijden, althans tweedehands, is dat ze door hun verleden niet al te waardevast zijn. Dat dat verleden nu toch echt wel 'voorbij' is, daar let de gemiddelde autokoper niet op ;)
Hetzelfde geldt voor auto's van PSA en de Fiat Groep trouwens. Met name Fiat Groep-auto's kelderen echt bizar hard in waarde, waardoor je een mooie auto kunt rijden voor niet al teveel geld (al moet ik eerlijk bekennen dat ze in Italië wel wat meer aandacht aan elektronica mogen besteden, maar als je dat niet zo heel erg vindt, prima auto's!).

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Fiat heeft hun verleden ook niet mee. De laguna 3 is trouwens wel een stuk waardevaster als de 2, zal ook komen doordat het aanbod kleiner is. Het leest wel raar inderdaad 3 2.0 dci :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01:21
Ik heb een probleempje met mijn Megane.. en voordat ik naar de garage ga dacht ik: goh.. laat ik hier eens vragen of ik zelf nog wat kan doen:

Ik heb een gloednieuwe Megane 1.5dci estate en zo tussen de 1200 en 1600 RPM (grofweg) zit er een soort rare hoge zoemtoon in de auto. Het wordt wat erger bij een beetje gasgeven, en bij nog wat meer gasgeven is het weer weg. Ook zonder gasgeven is de zoemtoon hoorbaar. Boven of onder de RPM hierboven beschreven is de toon weg. Het is ZEER irritant.

Ik vermoed een trillende brandstofleiding oid die resoneert bij die frequenties. Iemand een suggestie wat ik zelf nog kan testen voordat ik naar de garage ga? Tis natuurlijk sowieso garantie maar het kost me weer een paar uur garage anders.

UNOX: The worst operating system

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Het is een gloednieuwe auto, laat het lekker door de garage afhandelen, daar ga je zelf toch niet voor lopen pielen?
Desnoods laat je hem halen en weer terugbrengen.

En omdat er nog niet genoeg laguna 3 plaatjes in dit topic staan bij deze:
Afbeeldingslocatie: http://clubrenaultsportives.ath.cx/images/laguna/lag3a.jpg
Afbeeldingslocatie: http://clubrenaultsportives.ath.cx/images/laguna/lag3b.jpg

[ Voor 41% gewijzigd door melcon op 03-12-2011 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
De Laguna heeft geen xenon! Wat ontzettend jammer zeg. Xenon is echt zo ongehoord fijn om zelf te hebben :P

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Ikzelf zie de meerwaarde van xenon niet zo, weet wel hoe het rijdt maar vind zelf het verschil niet dat je zegt van wow ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
Ik raad de N34, N340, N36 en de landwegen daar omheen aan. Ineens snap je de meerwaarde van xenon heel erg goed ;)

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
De N34 en N33 kom ik regelmatig, evenals de landwegen om Assen. Op landweggetjes helpt het wel een beetje maar dan nog vind ik de nadelen t.o.v. de voordelen te groot. Dure lampen, ballasten die nog wel eens stuk willen gaan en ook niet bepaald goedkoop zijn. Ook de verplichte automatische hoogteregeling blijft een zorgenkindje. Zolang ze technisch nog niet zo betrouwbaar zijn als gewone koplampen en net zo goedkoop te vervangen zijn blijf ik er nog even uit de buurt.

Begrijp me niet verkeerd, als je er voor kiest kan ik dat heel goed begrijpen :)

[ Voor 8% gewijzigd door melcon op 04-12-2011 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Toch wel jammer dat dat zulke problemen geeft bij Renault, want het is wel enorm fijn. Ik maak veel snelweg kilometers en borden lichten toch enorm fijn op op afstand. Ook op 80 wegen zie je net dat beetje meer.
Daar kunnen een setje Osram Nightvision halogeen pitten niet tegenop...

Maar prachtige Laguna zeg, erg fijne motoren ook! Toch heb ik het niet aangedurfd om zo een te kopen, toch rij ik nu met een Volvo met een Renault 1.9 DCi haha. :+ Gelukkig wel variabele turbo dus ik kan het vermogen zo opkrikken naar de waardes die Renault ook had bij de versie met variable turbo, of zelfs iets meer (143pk/300Nm).

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Dat zijn xenon problemen in het algemeen, daar heb je ook kans op bij andere merken. Renault koopt dat gewoon in bij valeo net als bmw/audi/mercedes/psa/volvo/fiat/etc.
De laatste jaren wordt de betrouwbaarheid wel een stuk beter dus het komt er uiteindelijk vast wel.

Overigens Joopie, die van jou kan nog wel iets verder als 143 pk / 300 nm, die van mij ging naar 340 nm, dit hebben ze teruggezet naar 310 (ivm de koppeling, die is max. 340 nm). Met variabele turbo zit er wel tegen de 150 pk in met 350/360 nm.

Afbeeldingslocatie: http://clubrenaultsportives.ath.cx/images/laguna/voor.PNG
Afbeeldingslocatie: http://clubrenaultsportives.ath.cx/images/laguna/na.PNG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Ik heb thuis nog ballasten en alles liggen van een oem Volvo Xenon set, zals een kijken van wat die zijn. Koplampen zijn iig van Hella, en geen Valeo wat mijn Renault had.

En daar is nog aardig wat uit te halen dan! Welk bedrijf is zo handig met deze Renault motoren?
Rica komt bij lange niet zover, MTE (European Tuning) doet er zelfs helemaal niks mee. En Fasttech is ook redelijk voorzichtig. Ik wil in zijn 2 en 3 ook wat meer turbo druk want daar is die nu hartstikke tam...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Dit is bij tunex gebeurd, verbruik is ook gedaald, is nu 1 op 21 tot 1 op 24 afhankelijk van de hoeveelheid stadskilometers. Dat is dus 1100 tot 1200 km op 1 tank :o
Het verbruik was zo'n 1 op 18 tot 1 op 20 , ik denk dat fastchip er ook wel wat mee kan, die doen ook de 1.5 dci naar leuke waarden al is de speelruimte daar een stuk minder.

Koplampen bij laguna I (alleen ph II), II en III zijn van Hella, ook als ze in een valeo doos zitten. Ik denk dat hella tegenwoordig wel zo'n 40 tot 50 % van alle koplamp behuizingen levert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
melcon schreef op zondag 04 december 2011 @ 14:15:
De N34 en N33 kom ik regelmatig, evenals de landwegen om Assen. Op landweggetjes helpt het wel een beetje maar dan nog vind ik de nadelen t.o.v. de voordelen te groot. Dure lampen, ballasten die nog wel eens stuk willen gaan en ook niet bepaald goedkoop zijn. Ook de verplichte automatische hoogteregeling blijft een zorgenkindje. Zolang ze technisch nog niet zo betrouwbaar zijn als gewone koplampen en net zo goedkoop te vervangen zijn blijf ik er nog even uit de buurt.

Begrijp me niet verkeerd, als je er voor kiest kan ik dat heel goed begrijpen :)
Ik heb anders nog nooit meegemaakt dat een xenon-koplamp (fabrieks-af!) kapotging. Wel regelmatig mensen voorbij zien komen met achteraf ingebouwde xenonkits waarvan m.n. de ballasten kapotgingen, maar de lampen zelf zijn vaak het probleem niet. Ook de hoogteverstelling heb ik nog niet van gehoord dat dat problemen zou geven (en mijn ouders wonen in een Philips-straat tussen de (inmiddels ex-)medewerkers van Philips die o.a. die sets ontwerpen). Dan zou ik toch denken dat ik daar wel iets meer van zou horen als ik er naar vraag :P

Maar goed, ieder z'n meug ;) Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar de nu opkomende volledige LED-koplampen. Volgens de buurman gaat dat echt fenomenaal zijn, al is de levensduur op dit moment beperkter dan van xenon (m.n. doordat er eigenlijk teveel fluctuatie zit in de stroomvoorziening van de gemiddelde auto). Kwestie van tijd voordat ze dat oplossen denk ik :P

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Hoogteregeling gaat toch echt regelmatig stuk. Een xenon lamp gaat ongeveer 2500 uur mee, dit punt bereik je meestal bij 150.000 km. Dus de 1e eigenaar zal er niet zo snel tegen aan lopen, als je geen nieuwe auto koopt dan loop je er wel tegen aan.

Achteraf rommel moet je sowieso uit de buurt blijven ja :P

Ben ook wel benieuwd naar die volledige led lampen en ik hoop dat dat een beetje normaal lijkt en het niet nog meer een kermis attractie wordt. Sommige audi's dan sta je echt te kijken, wtf? :+ who in his right mind did make that design :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
melcon schreef op zondag 04 december 2011 @ 15:27:
Hoogteregeling gaat toch echt regelmatig stuk. Een xenon lamp gaat ongeveer 2500 uur mee, dit punt bereik je meestal bij 150.000 km. Dus de 1e eigenaar zal er niet zo snel tegen aan lopen, als je geen nieuwe auto koopt dan loop je er wel tegen aan.

Nou ja, met die 2500 uur (ik neem het even voor waar aan want ik ben lui vandaag :+ ) zit je na vervanging nog steeds bij lange niet aan de kosten die je normaal gesproken zou maken aan lampen in 150.000km. Dat kan dus wel uit :P
Ben ook wel benieuwd naar die volledige led lampen en ik hoop dat dat een beetje normaal lijkt en het niet nog meer een kermis attractie wordt. Sommige audi's dan sta je echt te kijken, wtf? :+ who in his right mind did make that design :o
Hehe, ja dat is gewoon een beetje jammer. Wat ik bedoel is bijvoorbeeld zoals Porsche het nu al kan leveren (uiteraard is het een ultradure optie). Geen halogeen of xenonkoplampen, maar echt volledig LED. Dus niet dat gekunstel van Audi, met LED dagrijlampen. Dat ziet er echt stoer uit.
Volgens mij heb ik ook wel eens een Prius III gezien met volledig LED-koplampen trouwens, al herinner ik me daar voornamelijk van dat het heel erg irritant was omdat de koplampen van de Prius III exact op spiegelhoogte zitten van de Colt (kun je nagaan hoeveel hóger auto's zijn geworden in 18 jaar tijd).

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
melcon schreef op zondag 04 december 2011 @ 15:21:
Dit is bij tunex gebeurd, verbruik is ook gedaald, is nu 1 op 21 tot 1 op 24 afhankelijk van de hoeveelheid stadskilometers. Dat is dus 1100 tot 1200 km op 1 tank :o
Het verbruik was zo'n 1 op 18 tot 1 op 20 , ik denk dat fastchip er ook wel wat mee kan, die doen ook de 1.5 dci naar leuke waarden al is de speelruimte daar een stuk minder.

Koplampen bij laguna I (alleen ph II), II en III zijn van Hella, ook als ze in een valeo doos zitten. Ik denk dat hella tegenwoordig wel zo'n 40 tot 50 % van alle koplamp behuizingen levert.
Ok eens contact opnemen dan, maken hun ook custom software of niet?
En dat is wel echt super, ben heel benieuwd. :)

En merendeel is Hella ja tegenwoordig. Ook vaak onder licentie zoals de Volvo Xenon koplampen voor mijn V40, die zijn bij geen enkel merk als imitatie leverbaar. :P
melcon schreef op zondag 04 december 2011 @ 15:27:

Achteraf xenon is altijd gedoe ja, vaak ook bij nieuwere auto's omdat je met canbus zit, of je boordcomputer, of meer van dat gedoe.

Hoogteregeling gaat wel regelmatig stuk ja, zeker automatisch, ook bij Volvo. Bij mijn ombouw behoud ik mijn elektrische draaiknop om de koplampen te stellen, die blijft het wel doen tenminste. :P
Ballasten gaan bijna nooit stuk trouwens, of er moet een fout zijn gemaakt (of de gebruiker gebruikt ze verkeerd) dat ze aangaan als je de auto op contact staat, even uitgaan (of soms niet eens) als je de motor start, soms schieten ze dan zelfs in de beveiliging vanwege de te lage spanning, etc.
Bij mijn Phase 3 kon je door een combinatie van de hendel en lichtschakelaar ervoor zorgen dat die in stand 0 ook echt uit staat. Maar goed, veel mensen weten dat ook niet. :P Dat kost je wel ballasten dan ja haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Ze doen ook custom inderdaad, 350 euro. Ze zitten vlakbij de grens met duitsland, de mensen op het laguna forum zijn er heel tevreden over (die hem daar hebben laten chippen). Ik ben er ook erg tevreden over.

@Pausebreak, ik weet niet hoeveel lampjes jij vervangt maar H4 & H7 gaan erg lang mee. De H4 in mijn 19 zit er zelfs al 80.000 km in :) De H7 in mijn laguna geen idee, heb ze nog niet vervangen dus zolang ik de auto heb + hoe lang ze er daarvoor in zaten :P Dus minstens 56K kilometer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
Afgelopen jaar 1 stadslicht, 2 koplampen (H7), 1 richtingaanwijzer. In 33.000km tijd :P Kan natuurlijk ook liggen aan het model ;)
Zeker wanneer je in een VAG model rijdt ga je lampen bijkans om de dag moeten vervangen met alle stroomfluctuatieproblematiek die ze hebben. Ook de Mégane II en Scénic II en III gaan niet heel lief en zacht om met hun verlichting (met name de koplampen zijn hiervan de dupe).
Hoe dan ook blijft het een persoonlijke keuze natuurlijk. Ik rij veel lange afstanden en voornamelijk 's avonds, dan is dat echt wel een stuk fijner. Je ziet een stuk meer tov halogeen, en dat vind ik wel zo prettig.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanquezer
Nieuw bumbertje!

Afbeeldingslocatie: http://94.100.116.42/1445600001-1445650000/1445618801-1445618900/1445618814_6_Zsxw.jpeg

Zijn er ook tweakers die tweaken doen ? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bear87
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 05-02 22:41
melcon schreef op zaterdag 03 december 2011 @ 17:48:
Het is een gloednieuwe auto, laat het lekker door de garage afhandelen, daar ga je zelf toch niet voor lopen pielen?
Desnoods laat je hem halen en weer terugbrengen.

En omdat er nog niet genoeg laguna 3 plaatjes in dit topic staan bij deze:
[afbeelding]
[afbeelding]
Schitterende auto heb je daar _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Mocht ik willen :D hij is van mijn ouders, zal binnenkort ook wat daglicht plaatjes maken :)

@Pausebreak, PSA heeft er ook veel last van, dus het het zal ook per auto verschillen :)

@Xanquezer, ik doe een andere vorm van tweaken (onderstel/motorisch), heb het - met alle respect! - niet zo op tupperware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
melcon schreef op zondag 04 december 2011 @ 16:08:
Ze doen ook custom inderdaad, 350 euro. Ze zitten vlakbij de grens met duitsland, de mensen op het laguna forum zijn er heel tevreden over (die hem daar hebben laten chippen). Ik ben er ook erg tevreden over.

@Pausebreak, ik weet niet hoeveel lampjes jij vervangt maar H4 & H7 gaan erg lang mee. De H4 in mijn 19 zit er zelfs al 80.000 km in :) De H7 in mijn laguna geen idee, heb ze nog niet vervangen dus zolang ik de auto heb + hoe lang ze er daarvoor in zaten :P Dus minstens 56K kilometer ;)
Mm dat is goed te doen, actie of vaste prijs? :)

En de meeste tuners zijn voor mij ook ver rijden dus dat maakt mij niet zoveel uit. :P Bedankt voor de tip iig!

Ik heb zelf bij mijn Suzuki 30.000km gedaan met een set H4 lampjes, de Volvo nu bijna 20.000km en nog geen problemen. Kennissen van ons hebben een Espace met xenon en die doet het al 3 jaar. Dusja, wisselend...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Soort van permanente actie denk ik :)
Het kan wel wat tijd in beslag nemen bij een custom, auto moet eerst afgekoeld zijn voor ze hem kunnen herschrijven. Eigenaar heeft zelf een 335d trouwens, sjiek ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanquezer
melcon schreef op zondag 04 december 2011 @ 17:11:

@Xanquezer, ik doe een andere vorm van tweaken (onderstel/motorisch), heb het - met alle respect! - niet zo op tupperware.
tupperware :P hhahahahaha

Hij moet nog zwart worden gespoten ;)

Meer doe ik er ook niet aan ;) het is dat (eerder dit topic) ik een botsing heb gehad, vandaar een Ugly bumber.
Anders werdt hij total los verklaart (economisch)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Ow dat is ook zo ja! Dan is dit wel een acceptable oplossing :o

Ow ja iedereen mee gekregen dat de megane (estate/coupe/hatch) nu ook 14% bijtelling / wegenbelasting vrij is? :*)

Zowel de 1.5 dci 110 als de 1.6 dci 130, dat gaan echte lease toppers worden gezien er achter zo'n auto wel meer op/aan de trekhaak mag als een fietsenrek ;)
En een megane ziet er niet uit als een gedrocht zoals een andere bepaalde auto waar alleen fietsenrek op mag :P

[ Voor 75% gewijzigd door melcon op 04-12-2011 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
Leuker om te weten is dat die auto's dus ook mrb-vrij zijn. De Scénics (gewone en grote) met de 1.6dCi vallen overigens in het 20% bijtellingstarief. Ook best knap voor zulke bakken.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
melcon schreef op zondag 04 december 2011 @ 20:20:
Ow dat is ook zo ja! Dan is dit wel een acceptable oplossing :o

Ow ja iedereen mee gekregen dat de megane (estate/coupe/hatch) nu ook 14% bijtelling / wegenbelasting vrij is? :*)

Zowel de 1.5 dci 110 als de 1.6 dci 130, dat gaan echte lease toppers worden gezien er achter zo'n auto wel meer op/aan de trekhaak mag als een fietsenrek ;)
En een megane ziet er niet uit als een gedrocht zoals een andere bepaalde auto waar alleen fietsenrek op mag :P
Toevallig een linkje met specificaties van deze modellen? Toen het bekend werd ook al eens gezocht maar niet echt gevonden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
la_fusion schreef op zondag 04 december 2011 @ 22:02:
[...]

Toevallig een linkje met specificaties van deze modellen? Toen het bekend werd ook al eens gezocht maar niet echt gevonden..
Mégane: http://www.autoweek.nl/au...egenbelastingvrije-versie
Scénic: http://www.autoweek.nl/au...-inclusief-nieuwe-motoren

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
Grom.. net m'n 20% Megane binnen.. Naja.. dat hou je toch altijd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 00:30

Aight!

'A toy robot...'

Ik had een tijd geleden over het slechte starten van mijn Clio uit '97 gepost. Bleek dus inderdaad de accu te zijn, nieuwe erin en hij start weer perfect!

Heb alleen nog iets, laatst met een grote lange regenbui had ik wat water in mijn binnenlicht. Ik heb dus een lek, iemand hier al meer ervaringen mee of kan het niet veel kwaad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
Korvaag schreef op zondag 04 december 2011 @ 22:23:
Grom.. net m'n 20% Megane binnen.. Naja.. dat hou je toch altijd...
Dat is wel heel zuur dan. Al had je dit niet kunnen weten, want deze had niemand aan zien komen (al was de 1.6dCi al wel aangekondigd, maar het was niet bekend dat die zó zuinig zou kunnen worden geprogrammeerd).
Aight! schreef op zondag 04 december 2011 @ 22:24:
Ik had een tijd geleden over het slechte starten van mijn Clio uit '97 gepost. Bleek dus inderdaad de accu te zijn, nieuwe erin en hij start weer perfect!

Heb alleen nog iets, laatst met een grote lange regenbui had ik wat water in mijn binnenlicht. Ik heb dus een lek, iemand hier al meer ervaringen mee of kan het niet veel kwaad?
Goed dat 't zo makkelijk op te lossen was :)

Wat bedoel je met binnenlicht? En als het je interieurverlichting is: Heb je een zonnedakje?

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 00:30

Aight!

'A toy robot...'

Jah interieurverlichting, heb geen zonnedak. Maar daar zit wel mijn antenne, zou er van de week wel eens naar proberen te kijken of een foto te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
PauseBreak schreef op zondag 04 december 2011 @ 22:27:
[...]

Dat is wel heel zuur dan. Al had je dit niet kunnen weten, want deze had niemand aan zien komen (al was de 1.6dCi al wel aangekondigd, maar het was niet bekend dat die zó zuinig zou kunnen worden geprogrammeerd).
Hmja.. ik moest bestellen. Oude auto liep tegen einde lease aan. En heb op deze wagen ook al ruim een half jaar moeten wachten. Jammer maar helaas :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:14

RvL

Erg jammer inderdaad dat ze daar niet een klein jaartje eerder mee zijn gekomen. Mijn 20% bijtelling Mégane is eind februari geleverd. En hoewel ik veel rijd (huidige km. stand 58000) gaat het me niet lukken om 'm voor juli 2012 naar de 180.000 te sturen.

Oh well, better luck next time :)

Liefde maakt een smal bed breed!
Nu de dekens nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
Met 45k per jaar moet daar toch minimaal een gastank in. Al kunnen die blokjes prima op gas toch?

Zijn afgeleid van de (en nu graaf ik in mijn geheugen naar jou reply) F9K 2.0 blokken?

[ Voor 14% gewijzigd door KillaZ op 05-12-2011 08:51 ]

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
@Korvaag en RvL:
Dat is voor jullie en andere Mégane-rijders jammer, maar het is wel begrijpelijk. De 1.5dCi is behoorlijk onder handen genomen om naar 14% te gaan (heeft nogal wat lobbywerk gevergd van Renault NL als ik 't goed heb begrepen) en de 1.6dCi is een nieuw blok dat eerst bewezen betrouwbaar moest zijn. Daar gaat helaas wat tijd overheen.
Voordeel is wel dat deze zuinigere motoren ook terug te vinden zullen zijn in andere modellen met wat tijd. De Twingo facelift krijgt de zuinigere 1.5dCi, naast (iets later) nieuwe turbobenzinemotoren. De nieuwe Clio zal ook voorzien worden van deze dCi's én de nieuwe turbobenzines, net als de nieuwe Laguna, al staat daar volgens mij nog niet voor vast dat de kleinste turbobenzines ook naar die auto komen ivm klanteisen.

@KillaZ:
Die blokken kunnen inderdaad wel op LPG. Je moet er alleen wel een echt goede installatie in laten leggen, want ze zijn wat kieskeuriger dan de 1.6 16V blokken en de 3.5 V6 blokken.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Aight! schreef op zondag 04 december 2011 @ 22:28:
Jah interieurverlichting, heb geen zonnedak. Maar daar zit wel mijn antenne, zou er van de week wel eens naar proberen te kijken of een foto te maken.
Is het rubber van je antenne, bestel alvast maar een nieuwe (geen nieuwe antenne maar de houder). Komt vaker voor en komt door uitdroging/scheurtjes. Vervangen is eenvoudig, lampje loshalen, moertje losdraaien van antennehouder, nieuwe antenne houder er op zetten en moertje weer vastdraaien. Draai de antenne ook even over anders is de ontvangst zo slecht :P

Die Vel Satis heeft een F4R-T en die kan alleen i.c.m. een vialle lpi op gas (omdat het een turbo motor is).
De 1.6 dci gaat wel betrouwbaar zijn, volgens hetzelfde principe gebouwd als de 2.0 dci incl. ketting met nog wat extra brandstof besparende foefjes (viarabele oliepomp, waterpomp die pas gaat draaien als de motor op temp is, etc.).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
Bedankt voor de linkjes maar ik bedoelde de exacte specificaties. Ik kan ze namelijk in de carbase niet terug vinden. Althans dat vermoeden heb ik.

Vooral de Megane Coupe is dan wellicht een interessante leaseoptie voor mij maar ik wil er eerst even wat meer specificaties van hebben natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Invisible_man
Iemand hier ervaring met deze adapterkabels:
Afbeeldingslocatie: http://mbcaraudio.nl/3437-3578-thickbox/mb-canbus-stuurwielbedienings-interface-megane-iii-clio-twingo-002.jpg
Ik wil in mijn nieuwe Twingo de standaard radio vervangen door een Alpine radio, die met dit systeem aan te sluiten zou moeten zijn in combinatie met de stuurwielbediening, maar vraag mij af of dit dan ook het display in het midden van de dashboard aanstuurt. Daar worden met de standaard radio de RDS-teksten enzo getoond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
la_fusion schreef op maandag 05 december 2011 @ 10:35:
[...]

Bedankt voor de linkjes maar ik bedoelde de exacte specificaties. Ik kan ze namelijk in de carbase niet terug vinden. Althans dat vermoeden heb ik.

Vooral de Megane Coupe is dan wellicht een interessante leaseoptie voor mij maar ik wil er eerst even wat meer specificaties van hebben natuurlijk :)
Ah, dan heb je waarschijnlijk hier meer aan:
Prijslijsten Mégane

Edit:
Nou ja, over een week dan, want Renault Nederland is weer eens ouderwets traag met het updaten van hun eigen brochures e.d. :')
melcon schreef op maandag 05 december 2011 @ 10:09:
De 1.6 dci gaat wel betrouwbaar zijn, volgens hetzelfde principe gebouwd als de 2.0 dci incl. ketting met nog wat extra brandstof besparende foefjes (viarabele oliepomp, waterpomp die pas gaat draaien als de motor op temp is, etc.).
Helemaal waar. Wat ik bedoelde was dat Renault die blokken zelf eerst door de betrouwbaarheidstests (intern dus) moest laten komen en die zijn tegenwoordig toch iets strenger na Contrat 2003 :P Over de betrouwbaarheid van beide dCi's heb ik dus ook geen zorgen.
Wel ben ik erg benieuwd naar de aankomende kleine turbobenzinemotoren. Eigenlijk vooral naar of ze die ook nog gaan inzetten (in gewijzigde vorm uiteraard) als range extender voor de Z.E.-lijn.

[ Voor 45% gewijzigd door PauseBreak op 05-12-2011 11:05 ]

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
edit:
Kan weg, verkeerde knopje 8)7

[ Voor 93% gewijzigd door PauseBreak op 05-12-2011 11:05 ]

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
PauseBreak schreef op maandag 05 december 2011 @ 10:58:
[...]

Prijslijsten Mégane

Edit:
Nou ja, over een week dan, want Renault Nederland is weer eens ouderwets traag met het updaten van hun eigen brochures e.d. :')

[...]

Helemaal waar. Wat ik bedoelde was dat Renault die blokken zelf eerst door de betrouwbaarheidstests (intern dus) moest laten komen en die zijn tegenwoordig toch iets strenger na Contrat 2003 :P Over de betrouwbaarheid van beide dCi's heb ik dus ook geen zorgen.
Wel ben ik erg benieuwd naar de aankomende kleine turbobenzinemotoren. Eigenlijk vooral naar of ze die ook nog gaan inzetten (in gewijzigde vorm uiteraard) als range extender voor de Z.E.-lijn.
Voor zover ik zie staan hier wel de nieuwe modellen in.. alleen een van de specificaties waar ik benieuwd naar ben(0-100) nog niet :+

Eens kijken of ik een offerte kan laten maken door het werk. Als ze bij de leasemaatschappij wel al de modellen in hun bestand hebben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
la_fusion schreef op maandag 05 december 2011 @ 11:09:
[...]

Voor zover ik zie staan hier wel de nieuwe modellen in.. alleen een van de specificaties waar ik benieuwd naar ben(0-100) nog niet :+

Eens kijken of ik een offerte kan laten maken door het werk. Als ze bij de leasemaatschappij wel al de modellen in hun bestand hebben ;)
Nieuwe motoren staan nog niet in de brochures. Beetje jammer, wel een persbericht de deur uit doen, maar niet dat soort informatiemateriaal updaten :9
Nou ja, laat het even weten ;)

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
PauseBreak schreef op maandag 05 december 2011 @ 10:58:
[...]

Prijslijsten Mégane

Edit:
Het is een aparte folder ;) http://www.renault.nl/sho...rijslijst-megane-eco2.jsp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
Helaas staan daar nog niet alle gegevens in vermeld, zoals dus de 0-100 tijden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
melcon schreef op maandag 05 december 2011 @ 10:09:
[...]

Is het rubber van je antenne, bestel alvast maar een nieuwe (geen nieuwe antenne maar de houder). Komt vaker voor en komt door uitdroging/scheurtjes. Vervangen is eenvoudig, lampje loshalen, moertje losdraaien van antennehouder, nieuwe antenne houder er op zetten en moertje weer vastdraaien. Draai de antenne ook even over anders is de ontvangst zo slecht :P

Die Vel Satis heeft een F4R-T en die kan alleen i.c.m. een vialle lpi op gas (omdat het een turbo motor is). De 1.6 dci gaat wel betrouwbaar zijn, volgens hetzelfde principe gebouwd als de 2.0 dci incl. ketting met nog wat extra brandstof besparende foefjes (viarabele oliepomp, waterpomp die pas gaat draaien als de motor op temp is, etc.).
Hmm, inruil 500 euro, 2000 euro gas en je hebt voor 4500 een prima auto.

Nachtje over nadenken :) Al staat hij niet meer op hun site ;)

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
KillaZ schreef op maandag 05 december 2011 @ 11:37:
[...]

Hmm, inruil 500 euro, 2000 euro gas en je hebt voor 4500 een prima auto.

Nachtje over nadenken :) Al staat hij niet meer op hun site ;)
Ik zou gewoon even bellen. Vel Satis' zijn behoorlijk incourante modellen. Als je goed zoekt staan er zelfs nog her en der exemplaren die nog nooit op kenteken hebben gestaan (al zijn die wel behoorlijk wat duurder natuurlijk). Daardoor lijkt het mij op zich best een belletje waard. Grote kans dat die auto er gewoon nog staat of is doorgeschoven naar een handelaar of andere dealer.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Voor zover ik zie staan hier wel de nieuwe modellen in.. alleen een van de specificaties waar ik benieuwd naar ben(0-100) nog niet
Ga uit van ongeveer 9,0 seconden, de coupe doet met de oude 1.9 dci met 130 pk in 9,5 seconden. De 1.6 dci heeft een beter vermogensopbouw, eerder zijn koppel, meer koppel en over een breder toerengebied. Ook zal die met de 1.6 dci iets lichter zijn.

Naar die benzine turbo's ben ik ook wel benieuwd trouwens, laguna 3 met 20% bijtelling O-) ?

@Invisible_man: ik heb een sony met zo'n interface voor stuur/display en die werkt perfect incl. RDS op het display (Flits meldingen 8) ). Bij Alpine werkt dat ongetwijfeld net zo goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Invisible_man
melcon schreef op maandag 05 december 2011 @ 11:59:
[...]
@Invisible_man: ik heb een sony met zo'n interface voor stuur/display en die werkt perfect incl. RDS op het display (Flits meldingen 8) ). Bij Alpine werkt dat ongetwijfeld net zo goed.
Thanks :) , kon vrij weinig informatie vinden over wat deze interface kan aansturen, maar dit is in ieder geval positief. Ik baal er nog steeds van dat door de leveringsproblemen vanuit Japan ik niet een uitgebreidere radio in kon krijgen en ben nu aangewezen op een aftermarket radio die wel fatsoenlijk mp3's kan afspelen en bluetooth voor de telefoon heeft. Gelukkig heb ik wel direct bij de nieuwe auto een DIN-frame gekregen. Hoop alleen wel dat de ruimte die achter de radio zit genoeg is, ik heb de huidige radio er eens uit gehad en dat hield niet over.

Edit:
Nu heb ik zelf ook nog een Sony uit mijn vorige auto liggen die ik dan zou kunnen gebruiken. Het exacte type weet ik zo niet, maar hij heef in ieder geval z'n zelfde "bus control in" aansluiting als het volgend plaatje:
http://www.stealth316.com/images/cdxm800_back.jpg
Heb jij hem ook via z'n dergelijke aansluiting aangesloten?

[ Voor 16% gewijzigd door Invisible_man op 05-12-2011 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Ja klopt, die aansluiting gebruik je bij sony inderdaad. Bij sony kun je daar dan twee soorten interface's bij kopen, 1 voor stuurbediening en 1 voor stuurbediening & display. Ik heb uiteraard de laatste, werkt prima, telefoon opnemen kan dan ook met stuurbediening :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvL
  • Laatst online: 22:14

RvL

@PauseBreak
Het is inderdaad jammer, maar dan ook niet meer dan dat. De Mégane is ook met 20% bijtelling een erg fijne auto en de 1.15dCi (106gr. versie) is erg soepel. Ik hoop wel dat de 14% 1.5 ook dezelfde soepelheid heeft, want dat is toch wel een sterk punt van de 1.5dCi

Liefde maakt een smal bed breed!
Nu de dekens nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El-Loco
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20-09 09:17
Gewoon op de Renault-site, algemeen bekende info. Van de nieuwe 110 misschien nog niet, dus bij deze. Energy dCi 110 S&S met 260Nm, 6-bak en de fiscale voordelen dus. Alleen in de Mégane, alle uitvoeringen/opties mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
melcon schreef op zondag 04 december 2011 @ 17:30:
Soort van permanente actie denk ik :)
Het kan wel wat tijd in beslag nemen bij een custom, auto moet eerst afgekoeld zijn voor ze hem kunnen herschrijven. Eigenaar heeft zelf een 335d trouwens, sjiek ding.
Aha ok dan, ik zal hem dadelijk eens mailen. En afkoelen bij een diesel? Dat gaat even duren ben ik bang. :P
Naar welke software man kan ik het beste vragen?
En een 335D zijn fijne auto's ja, nieuwe model of het vorige?
Aight! schreef op zondag 04 december 2011 @ 22:24:

Dikke kans op een lek rubber van je antenne of je achterlicht. :P
Invisible_man schreef op maandag 05 december 2011 @ 10:48:
[afbeelding]
Ik wil in mijn nieuwe Twingo de standaard radio vervangen door een Alpine radio, die met dit systeem aan te sluiten zou moeten zijn in combinatie met de stuurwielbediening, maar vraag mij af of dit dan ook het display in het midden van de dashboard aanstuurt. Daar worden met de standaard radio de RDS-teksten enzo getoond.
Alpine en zo ook Pioneer hebben hier kastje voor die dat doen, dat zou ik eerder doen dan zo een kabel. Dat werkt iig zeker goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Maakt niet uit naar wie je vraagt, het gaat om het afkoelen van de ecu zelf, deze is alleen beschrijfbaar onder een bepaalde temperatuur. In mijn ervaring werken die interface kabels beter als die kastjes, vooral i.c.m. de weergave op het display.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Laatst online: 22:34

timovd

Voorsprong door techniek

[afbeelding]
Ik zoek ook zo'n kabel voor mn Parrot MKi9200. Ik heb een Clio 2 phase 3 (2004), maar een Unika werkt er niet op. Zal dit wel werken?

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
[afbeelding]
Die kabel zal alleen stuurwielbediening doen afaik. Ik heb dezelfde in een 206cc gebouwd (besteld via eBay voor 25 euro ofzo) en die stuurt het schermpje niet aan. Daar heb je, zoals hierboven gezegd, een duurdere interface (meestal 120+) voor nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Invisible_man
Ben even aan het zoeken of ik er één kan vinden van alpine zelf die wel het display aanstuurt, maar het enige wat ik tegenkom is op deze website een verwijzing naar één (Alpine renault stuurwielbediening 5856) wat een dode link is. Ook op de website van Alpine zelf kom ik niets van tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-09 10:22

seninha

god's right foot

Even kijken of iemand een idee heeft.
Sinds kort doet het keyless systeem van onze Espace IV het niet meer.
Als ik nu van de auto wegloop gebeurt er niets.Moet dus met de sleutel alles op slot zetten.

Heb al geprobeerd met alle twee de sleutels,maar beiden doen niets.
Dit probleem heb ik al 2 weken.Moet wel zeggen dat in die twee weken de auto 2x wel reageerde op het weglopen (korte geluid van de toeter),maar dan bleven de knipper lichten branden.
Pas nadat ik met de sleutel de auto op slot deed gingen deze uit?

Iemand een idee waar naar te kijken?

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Welk bouwjaar is de espace? Waarschijnlijk heb je nog een kaart met 2 batterijen waarvan 1 voor de handsfree. Deze dien je eens in de zoveel tijd op te laden via de lezer. Hierna zal de handsfree functie weer naar behoren werken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha

seninha

god's right foot

Het gaat om een 2003 Espace. Van die tweede batterij was ik al op de hoogte, daarom rij ik altijd met de kaart in de houder.Mijn vrouw doet het zelfde met haar kaart.
Maar toch werkt keyless niet.

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
Waarschijnlijk moet je je kaarten even opnieuw laten inleren. Uitlezen zal sowieso moeten gebeuren denk ik, want dit klinkt als een softwareprobleem.

Overigens ook voor hier:
Facelift van de Laguna Coupé. In het kort: LED-dagrijverlichting in de koplampen, nieuwe kleur, nieuwe velgen, geen V6-motoren meer leverbaar ;(, te bestellen vanaf april 2012.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Ook wel logisch dat ze die V6 niet meer leveren, bied niet zo veel meerwaarde en hij gaat er niet beter van sturen met zo'n zware motor in de neus. De V6'en blijven overigens wel leverbaar in de estate + hatch alleen dan weer niet binnen NL :(

Die kaarten inderdaad even opnieuw inleren, zie hierboven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
Even ter update.. ik heb van de leasemaatschappij een offerte voor de Renault Megane 1.5 dci 110 FAP S&S GT-line 5 deurs hatchback gekregen. Op basis van 35000 km/jaar, 48 maanden, winterbanden + vervangend vervoer. Zo'n 770 euro excl btw, incl brandstof.

Best netjes dacht ik zo! Er zitten echter vziw geen opties op die je los kunt kiezen.

De coupe kon nog niet berekend worden door de leasemaatschappij, die overigens de modellen in april/mei verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha

seninha

god's right foot

Hier ook een update.
Heb de batterij vervangevn (2025 3V) en na een keer in de lezer gestopt te hebben werkt keyless entry weer zonder probleem.
Wel vaag , dat dit gedeelte niet werkt terwijl de rest wel zonder probleem te bedienen was.

Heb nog wel het probleem dat de achter deuren nog steeds niet reageren op mn hand als ik deze wil open doen.Moet dus eerst de voor deurkruk gebruiken om alles open te zetten.(dit werkte daarvoor ook al niet)

Blijkbaar is de sensor stuk. Kan ik deze zomaar vervangen voor eentje uit een sloop Espace of moet deze ook via de dealer aangeleerd worden.

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Kan zomaar zijn dat de spanning net te laag was om sommige functies te kunnen activeren.
En een sensor is normaal een kwestie van vervangen, hoeft niks ingelezen te worden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Die deur sensoren zijn los vervangbaar inderdaad.

@Joopie, over die 335d, het 1 na laatste model volgens mij maar heb wat moeite de modellen uit elkaar te houden bij bmw (vind ze wel mooi).

@la_fusion, ben niet zo thuis in lease auto's, als in heb er nog nooit 1 gehad, maar is dat een bedrag per maand?

[ Voor 23% gewijzigd door melcon op 07-12-2011 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Zijn idd erg mooie auto's ja. :) Alleen beetje duur voor wat je krijgt haha.
En van het voorjaar maar eens contact opnemen met Tunex dan, ben eens benieuwd!

Ik zie trouwens bij Tunex dat de 'standaard' 120pk dCi zoals die in de laguna zit (dat is die met variabele turbo toch?) met een gewone chip kuur al op 155pk uitkomt, de 130pk komt op 160:

1.9 dCi 88 kW 120 PK --> 114 kW 155 PK 270 Nm --> 345 Nm
1.9 dCi 96 kW 130 PK --> 118 kW 160 PK 300 Nm --> 360 Nm

Toch erg nette waardes! :) Ben eens benieuwd wat ze bij eruit kunnen halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
melcon schreef op woensdag 07 december 2011 @ 19:32:
Die deur sensoren zijn los vervangbaar inderdaad.

@Joopie, over die 335d, het 1 na laatste model volgens mij maar heb wat moeite de modellen uit elkaar te houden bij bmw (vind ze wel mooi).

@la_fusion, ben niet zo thuis in lease auto's, als in heb er nog nooit 1 gehad, maar is dat een bedrag per maand?
Dat is inderdaad de prijs per maand, het ligt een beetje aan je leasebudget wat je er nu netto iedere maand voor betaald. Je zou eens op www.directlease.nl kunnen kijken wat de verschillende auto's aan prijs doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Moet je eens kijken wat de 2.0 dci 180 pk erbij krijgt :o
25 tot 35 pk erbij zijn redelijk normale waarden voor turbo motoren, hangt er een beetje vanaf hoeveel de turbo en de injectoren/verstuivers over hebben :)
De 120 pk heeft inderdaad variabele turbo, of beter gezegd een turbo met variabele geometrie ;)

@La_Fusion, ah oke, dat lease budget is wat jouw werkgever voor betaald natuurlijk. Dat is nog een best bedrag dan maar rij je wel in een super fijne auto :)

[ Voor 11% gewijzigd door melcon op 07-12-2011 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
Nou ja dat verschilt per werkgever. Als je bijvoorbeeld 700 euro van je baas krijgt en de leaseauto is 770 euro, betaal je sowieso al 70 euro eigen bijdrage. Daar komt dan nog de belasting van de auto bovenop(14/20/25*cataloguswaarde)/12.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
melcon schreef op woensdag 07 december 2011 @ 20:11:
Moet je eens kijken wat de 2.0 dci 180 pk erbij krijgt :o
25 tot 35 pk erbij zijn redelijk normale waarden voor turbo motoren, hangt er een beetje vanaf hoeveel de turbo en de injectoren/verstuivers over hebben :)
De 120 pk heeft inderdaad variabele turbo, of beter gezegd een turbo met variabele geometrie ;)
Ja ok, ik snap wat je bedoeld en we hadden het over hetzelfde. :+

En van 115pk naar 150pk lijkt mij ook wel goed te gaan, zijn al een aantal mensen voor mij die dit hebben laten doen. :) En de 2.0 dCi is toch een 16V blok of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

seninha schreef op woensdag 07 december 2011 @ 17:36:
Hier ook een update.
Heb de batterij vervangevn (2025 3V) en na een keer in de lezer gestopt te hebben werkt keyless entry weer zonder probleem.
Wel vaag , dat dit gedeelte niet werkt terwijl de rest wel zonder probleem te bedienen was.
Volgens mij is dat hele opladen via de houder in de auto een fabeltje. Zoiets heeft iemand mijn ouders ook ooit eens wijsgemaakt, maar de garage was er toch gewoon heel stellig in dat gewoon het batterijtje vervangen moesten worden eens in de zoveel tijd. De houder is schijnbaar niet meer dan een houder, een plastic sleuf met niets erop of er aan zeg maar.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El-Loco
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20-09 09:17
la_fusion schreef op woensdag 07 december 2011 @ 16:19:
Even ter update.. ik heb van de leasemaatschappij een offerte voor de Renault Megane 1.5 dci 110 FAP S&S GT-line 5 deurs hatchback gekregen. Op basis van 35000 km/jaar, 48 maanden, winterbanden + vervangend vervoer. Zo'n 770 euro excl btw, incl brandstof.

Best netjes dacht ik zo! Er zitten echter vziw geen opties op die je los kunt kiezen.

De coupe kon nog niet berekend worden door de leasemaatschappij, die overigens de modellen in april/mei verwacht.
Ik zou er toch wel xenon en een radio upgrade in willen, voor de rest zeker goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
El-Loco schreef op woensdag 07 december 2011 @ 22:36:
[...]

Ik zou er toch wel xenon en een radio upgrade in willen, voor de rest zeker goed!
Ik had het puur over de leaseprijs die berekend is en niet over het model, dat zal vast nog wel kunnen zoals dat ook bij andere uitvoeringen kan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
@La_Fusion: ja snap ik :) en daar komt dan idd de bijtellinge nog bij.

@Joopie, die 2.0 dci is een 16V blok inderdaad, met crossflow en cross channel. (uitlaat/inlaat kleppen zitten gekruist ipv naast elkaar). Superieur blok 8)
Ja gaat wel goed, je moet vooral op het koppel letten en even uitzoeken wat je zowel je versnellingsbak als koppeling maximaal aankan kwa koppel.

@Hooglander1, nee geen fabeltje, maar dit is maar een paar jaar zo geweest. Vanaf ongeveer 2004 zijn er alleen nog kaarten met 1 batterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
Inderdaad, die houder is bij wat oudere modellen (2001 - 2004 zeg maar) tevens een oplader voor de kaart. In de Laguna werd die plek en de kaart ook altijd warm als je er langere ritten mee had gereden :P

Volgens mij levert Renault op dit moment alleen maar 16V dCi's in haar eigen modellen. De 1.9dCi is al vervangen, de 1.5dCi is een 16-klepper, net als de 1.6dCi en 2.0dCi. Zelfs de 3.0 V6 dCi is een 16V als ik 't me goed herinner, maar die wordt in Nederland niet meer geleverd m.i.v. april 2012 met de facelift van de Laguna Coupé.

Edit:
Prijzen van de Twingo II ph 2 zijn bekend:
http://www.autoweek.nl/au...zen-renault-twingo-bekend

[ Voor 10% gewijzigd door PauseBreak op 08-12-2011 11:11 ]

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Mwoah, maak van V6 dci maar 24V :P

De 1.5 dci is ook 16V inderdaad.

Wel altijd k in NL, in de hatchback / grandtour wordt de V6 in NL ook al niet geleverd :(
Pagina: 1 ... 7 ... 15 Laatste

Dit topic is gesloten.