[Ervaringen] Dell XPS 15 - Deel 6 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 11 ... 18 Laatste
Acties:
  • 81.941 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rvdm88 schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 00:02:
Veel programmas gebruiken echter wel de middlemouse button, als je geen muis hebt aangesloten kan je daar tegenaan lopen. daar heb ik echter een oplossing op gevonden, gewoon het linker onderhoekje van je touchpad instellen met een "tapzone" die de middle mouse button simuleert. vooral handig bij internetten of programmas zoals 3dsmax.
Je kan hiervoor inderdaad in de Synaptics software allerlei alternatieven instellen, waaronder een tapzone.
Een minpuntje waar ik me soms aan stoor is dat de aan knop soms niet goed reageerd.
vooral omdat in de slaapstand het licht pulseert, gebeurt het nog weleens dat ik 'm aan probeer te drukken, en vervolgens het lampje aan zie gaan en denk dat ie gaat starten, waarna een seconde of twee nogsteeds de laptop niets doet. xD Dan dus snel een 2e keer klikken...
Ik denk dat je de knop gewoon iets langer in moet drukken. Deze knop reageert (met opzet) niet op een korte aanslag.
De reden echter waarom ik post was dat ik me soms stoor aan de extreme gevoeligheid van de tiptoetsen boven het toetsenbord. vaak als ik op backspace of escape of delete druk gebeurt het nog wel eens dat ze activeren en alle bijbehorende help/optie apps lanceren.
Is er een manier om deze toetsen (met een knop of shortcut oid) uit te schakelen?
Wellicht dat dit mogelijk is, aangezien deze softwarematig worden aangestuurd. Ik heb mijn XPS15 echter niet bij de hand. Maar ik moet zeggen, dan zit je wel héél erg ver naast de Escape- en Delete-knop. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glennvho
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 17-09 19:51
Verwijderd schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 08:17:
Ik denk dat je de knop gewoon iets langer in moet drukken. Deze knop reageert (met opzet) niet op een korte aanslag.
Dit helpt inderdaad, ook heb ik al ondervonden dat ik soms niet hard genoeg druk op de power knop waardoor die niet reageerd, waarschijnlijk zal een combinatie van de 2 helpen. :)
Wellicht dat dit mogelijk is, aangezien deze softwarematig worden aangestuurd. Ik heb mijn XPS15 echter niet bij de hand. Maar ik moet zeggen, dan zit je wel héél erg ver naast de Escape- en Delete-knop. ;)
Het probleem dat hij heeft heb ik soms ook hoor, ik gebruik vooral mijn pink en ringvinger om op delete te drukken en dan kan het nog wel eens voorkomen dat ik per ongeluk met mijn middelvinger op een van die aanraakgevoelige knoppen druk.
Ik heb ook al even gezocht of het niet mogelijk is van ze volledig uit te schakelen of om op z'n minst de gevoeligheid te verminderen maar heb nog niks gevonden hiervoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJNelis
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-12-2022
Mijn adapter maakt sinds kort soms vreemde geluidjes, alsof er een glas prik staat, een soort zacht getik komt eruit. Iemand een idee wat dat zou kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smokeandnoise
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10-04-2024
Mijn adapter (van een externe harddisk) deed dat ook op een gegeven moment, hij werd ook heel heet, begon steeds vaker te tikken en ging uiteindelijk met een plofje kapot...

Ik weet wel dat de stroomvoorziening hier in huis al meerdere apparaten heeft gesloopt door spanningsverschillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glennvho
Mijn adapter maakt al sinds het begin af en toe van die tikgeluidjes. Meestal doet die het ook niet maar zo nu en dan wel eens en soms is dit wel irritant. Ik heb mijn adapter overigens in een geaard stopcontact zitten, niet dat verschil zou maken maar wou dit toch even erbij zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJNelis
Zou het kwaadkunnen? Misschien een slechte batch ofzo? Ik stoor me er verder niet zo aan maar als ie ook bijvoorbeeld te hoge spanning aan de laptop doorgeeft lijkt me dat niet heel goed.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remz
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17-09 14:44
Appelsap schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 23:47:
[...]

Als je even gaat zoeken in het topic, zul je lezen dat dit al veel vaker is besproken, en krijg je antwoord op je vragen.
Zou wel zo vriendelijk zijn om alvast het antwoord er bij te zetten? Dat bespaard hem zoeken, en je hebt je punt duidelijk gemaakt...

@kelian

Gebruik een geaard stopcontact, dit verhelpt het probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is Optimus aanwezig bij een XPS 15 met een i7-2630QM processor en GeForce GT 525M videokaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
rvdm88 schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 00:02:

Een minpuntje waar ik me soms aan stoor is dat de aan knop soms niet goed reageerd.
vooral omdat in de slaapstand het licht pulseert, gebeurt het nog weleens dat ik 'm aan probeer te drukken, en vervolgens het lampje aan zie gaan en denk dat ie gaat starten, waarna een seconde of twee nogsteeds de laptop niets doet. xD Dan dus snel een 2e keer klikken...
TIP: let niet op de aankop, maar kijk naar de toetsenbordverlichting als je wilt weten of je laptop aanstaat. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rokz
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 17-09 10:45
jongens, het loopt nu toch echt de spuigaten uit met mijn xps 15.

jullie hebben hier al vaker langs horen komen. de geluid crash. eerst was het niet zo erg maar het word als maar erger. en ik nogal gauw opgefokt ben als ik een hele dag heb gewerkt kan ik er echt niet meer tegen.

ik probeer een oplossing te vinden maar ik heb forum beetje doorgespit maar kom niks tot weinig tegen. zijn hier al oplossingen voor?

hartelijkbedankt alvast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicroWhale
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:31

MicroWhale

The problem is choice

Na het in bezit hebben van ongeveer een maand of drie loop ik tegen mijn eerste ding aan dat niet lijkt te lukken: Ik wil audio opnemen van hetgeen ik afspeel. De audio-driver komt echter alleen met de mogelijkheid om op te nemen via de microfoon.
Ik heb vanalles geprobeerd, maar ik krijg maar niet de optie voor mijn neus om mijn input te kiezen. Iemand een idee hoe ik dit voor elkaar kan krijgen?

Het enige belangrijke is dat je vandaag altijd rijker bent dan gisteren. Als dat niet in centen is, dan wel in ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Remzz schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 14:56:
[...]

Zou wel zo vriendelijk zijn om alvast het antwoord er bij te zetten? Dat bespaard hem zoeken, en je hebt je punt duidelijk gemaakt...

@kelian

Gebruik een geaard stopcontact, dit verhelpt het probleem.
dankje wat ik terug kon vinden was iets met lijm ofzo :P

ik heb nu ook een backled tobo gewoon via dell gekocht. als je beter handig ben heb je zo in. en kost 37 euro met ups en alles bij dell. snap alleen niet dat het 40 is als je hem koopt met toetsenbord op de site. ze maken er best wel wat winst op.

:9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo, Ik heb 3 vragen, kan iemand hier antwoord op geven? Bedankt hiervoor.

1. Weet iemand of je het nieuwe XPS 15-model aan kunt sluiten op een docking station?

2. Is Optimus aanwezig bij een XPS 15 met een i7-2630QM processor en GeForce GT 525M videokaart?

3. Ik zal de xps gebruiken voor office, internet, films (blu rays) en fotobewerking. Games speel ik weinig/bijna nooit. Is de Geforce GT 525M voldoende of moet ik de Geforce GT 540 nemen?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 23-08-2011 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 20:06:
1. Weet iemand of je het nieuwe XPS 15-model aan kunt sluiten op een docking station?
Dit kan niet.
2. Is Optimus aanwezig bij een XPS 15 met een i7-2630QM processor en GeForce GT 525M videokaart?
Ja.
3. Ik zal de xps gebruiken voor office, internet, films (blu rays) en fotobewerking. Games speel ik weinig/bijna nooit. Is de Geforce GT 525M voldoende of moet ik de Geforce GT 540 nemen?
Ruim voldoende; en je kan de 525M simpel overklokken tot de snelheid van de 540M.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stel: ik sluit de XPS aan op een sony 3DTV. Ik speel een 3D-blu-ray af op de XPS. Kan ik dan van 3D gebruik maken op de 3DTV (gewoon met sony-brillen)? Heeft het type videokaart (525M of 540M) hierop nog invloed?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 23-08-2011 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterMulder
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 13:05
Zou iemand mij kunnen vertellen hoe ver de klep maximaal open kan?
Rare vraag misschien maar ik wil zodra ik er een aanschaf( hopelijk binnenkort) natuurlijk wel weten of hij samen kan met een logitech alto cordless stand. ik heb namelijk dell's meegemaakt waarbij de klep niet ver genoeg kon openklappen waardoor hij onbruikbaar werd op de stand.

Google + got search konden mij dit niet vertellen namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wezep
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-09 14:26
Verwijderd schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 21:14:
Stel: ik sluit de XPS aan op een sony 3DTV. Ik speel een 3D-blu-ray af op de XPS. Kan ik dan van 3D gebruik maken op de 3DTV (gewoon met sony-brillen)? Heeft het type videokaart (525M of 540M) hierop nog invloed?
Zou ik ook graag willen weten.
Heb ook een XPS15 laptop icm een Philips 3D LED tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denuz
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10:47
Van de Dell website

"" Films, games en 3D-video's komen tot leven

XPS-laptops zijn de eerste laptops van Dell die beschikken over geïntegreerde NVIDIA 3DTV3 Play-technologie. Hiermee kunt u de 3D-verwerkingsfuncties van GeForce grafische kaarten® gebruiken om een indrukwekkende 3D-ervaring te creëren op het grote scherm in uw eigen huis. Sluit eenvoudig uw laptop aan op uw 3D-televisie en projecteer met het grootste gemak uw favoriete Blu-ray4 3D-films en 3D-diavoorstellingen voor een realistische bioscoopervaring. Breng vervolgens uw beste games5 tot leven. Door de functionaliteit van uw laptop en uw 3D-televisie te combineren, kunt u in een levensechte 3D-game-ervaring stappen zo in uw eigen woonkamer. Het enige dat u nodig hebt om de 3D-functies van uw XPS 15 te kunnen gebruiken, zijn een HDMI-kabel, optionele Blu-ray-schijfstation,™ goedgekeurde 3D-televisie en 3D-media."
PeterMulder schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 21:31:
Zou iemand mij kunnen vertellen hoe ver de klep maximaal open kan?
Rare vraag misschien maar ik wil zodra ik er een aanschaf( hopelijk binnenkort) natuurlijk wel weten of hij samen kan met een logitech alto cordless stand. ik heb namelijk dell's meegemaakt waarbij de klep niet ver genoeg kon openklappen waardoor hij onbruikbaar werd op de stand.

Google + got search konden mij dit niet vertellen namelijk.
Ik schat 45 graden. Als je 'n foto wil moet je t maar ff melden.

[ Voor 18% gewijzigd door denuz op 23-08-2011 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Via Blu-ray durf ik het niet zeker te zeggen. [EDIT: Oeps, reactie hierboven niet gelezen :F)

Ik kan in ieder geval wel gewoon 3D films downloaden (meestal Side by Side 3D in .mkv formaat) en die via HDMI op mijn (LG) 3D TV afspelen. Zelfs draadloos 3D materiaal streamen via PS3 Media Streamer is in principe geen probleem (ik zeg in principe omdat ik mijn PS3 Media Streamer om andere redenen (bandbreedte) niet echt lekker werkend krijg).

Bovenstaande lukt(e) overigens ook prima met mijn oude XPS M1330.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glennvho
Ik heb het even nagemeten en het scherm kan inderdaad maximaal (ongeveer) 45 graden naar achter. Dit is dan gemeten vanaf het punt dat het scherm loodrecht staat tot het punt dat het niet meer verder kan, als je snapt wat ik bedoel. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zoe het dan 135 graden noemen maar goed. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glennvho
Verwijderd schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 22:40:
Ik zoe het dan 135 graden noemen maar goed. :P
Zo zou ik het ook kunnen beschreven hebben inderdaad. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolfg
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 06:23
Ik ben heel dom geweest om mijn XPS niet direkt te bestellen met een backlit tobo.
Had zojuits een medewerker aan de lijn en om hem nu nog te vervangen kost mij 250 euro. 70 voor het tobo en 180 voor de monteur. Contract dat je hebt maakt ook niet uit, want het is geen reparatie maar een wijziging van de bestelling.
Kortom: is al bekend of die tobo's al op de markt zijn?
Op eerder genoemde hardware.nl kan ik nl. niet echt iets vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glennvho
dolfg schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 09:59:
Ik ben heel dom geweest om mijn XPS niet direkt te bestellen met een backlit tobo.
Had zojuits een medewerker aan de lijn en om hem nu nog te vervangen kost mij 250 euro. 70 voor het tobo en 180 voor de monteur. Contract dat je hebt maakt ook niet uit, want het is geen reparatie maar een wijziging van de bestelling.
Kortom: is al bekend of die tobo's al op de markt zijn?
Op eerder genoemde hardware.nl kan ik nl. niet echt iets vinden.
Dat is wel heel veel om gewoon een simpel toetsenbordje te vervangen! :o

Vraag het anders eens aan kelian, een paar posts terug zei hij dat hij er een besteld had gewoon via dell voor € 40 incl. ups verzending.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterMulder
@Denuz en glennvho,

thnx voor de informatie, zou een van jullie ook een foto kunnen posten in waarbij de klep zover mogelijk openstaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denuz
Beetje brakke foto. Maar gaat om t idee toch, let wel. Ik heb een 9cell accu,hierdoor staat mijn laptop sowieso al scheef.

[ Voor 32% gewijzigd door denuz op 24-08-2011 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Notebookcheck heeft er al zo een: http://www.notebookcheck....410M-GT-540M.51186.0.html
Afbeeldingslocatie: http://www.notebookcheck.com/typo3temp/pics/5b2ab5a5c6.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2011 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterMulder
Hmm bummer, het ziet er naar uit, dat het scherm op de stand naar voren gaat hellen.
Eens kijken of daar wat op te verzinnen valt.

Met mijn huidige laptop de m1530 levert dit geen probleem op:

Afbeeldingslocatie: http://ducasfrancis.com/blogs/myworld/WindowsLiveWriter/LogitechAltoCordless_BDE5/Alto%20Cordless_2.jpg
De foto komt van google maar illustreert het probleem prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolfg
Verwijderd schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 19:47:
[...]

dankje wat ik terug kon vinden was iets met lijm ofzo :P

ik heb nu ook een backled tobo gewoon via dell gekocht. als je beter handig ben heb je zo in. en kost 37 euro met ups en alles bij dell. snap alleen niet dat het 40 is als je hem koopt met toetsenbord op de site. ze maken er best wel wat winst op.

:9
Zou je kunnen aangeven hoe je dit aangepakt hebt?
Ik krijg totnutoe bij support alleen maar types aan de lijn die niet echt meewerken:
'toetsenbord kan alleen in de US geleverd worden / kosten zijn 70 euro + verplichte monteur a 180 euro' etc. etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJNelis
Om nog even op het tikgeluid uit de adapter terug te komen, zou het kunnen dat als je én een backlit tobo en een i7 2630QM en een Full-HD scherm hebt en een 540M, de bijgeleverde adapter van 130W het net niet lekker trekt? Bij een alienware stoppen ze er ook een 150W adapter bij namelijk, terwijl er qua specs niet zo heel veel verschil is volgens mij....

[ Voor 0% gewijzigd door DJNelis op 24-08-2011 12:18 . Reden: typo's ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat zou prima moeten werken. Bij de alienware zit een GT555m, en een optie tot i7-2820QM. Dat verbruikt een stuk meer stroom.

Ik denk dat de adapter gewoon defect is. Bel dell :) .

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2011 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er verschil tussen de videokaarten GT525m en GT540m bij het gebruik van Photoshop CS5?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DJNelis schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 12:17:
Om nog even op het tikgeluid uit de adapter terug te komen, zou het kunnen dat als je én een backlit tobo en een i7 2630QM en een Full-HD scherm hebt en een 540M, de bijgeleverde adapter van 130W het net niet lekker trekt? Bij een alienware stoppen ze er ook een 150W adapter bij namelijk, terwijl er qua specs niet zo heel veel verschil is volgens mij....
De mijne maakt ook een soort tikkend/sissend geluid. Na een half uur ofzo, als hij warm is, verdwijnt het geluid. Ik vind het ook niet echt lekker klinken, maar ik heb nog niet de moeite genomen om Dell te bellen.

Ik heb de laptop nu 4 maanden en heb ook nog geen problemen gehad met de stroomvoorziening. Ondanks de geluiden lijkt de adapter het goed te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJNelis
Verwijderd schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 12:35:
[...]

De mijne maakt ook een soort tikkend/sissend geluid. Na een half uur ofzo, als hij warm is, verdwijnt het geluid. Ik vind het ook niet echt lekker klinken, maar ik heb nog niet de moeite genomen om Dell te bellen.

Ik heb de laptop nu 4 maanden en heb ook nog geen problemen gehad met de stroomvoorziening. Ondanks de geluiden lijkt de adapter het goed te doen.
Op het support forum van Dell opperde iemand dat het wel eens door opwarmen/uitzetten van interne componenten in de adapter zou kunnen komen, maar zo klinkt het niet echt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glennvho
Als ik het tikkende geluid nog eens hoor bij mijn adapter zal ik er eens een filmpje van maken, natuurlijk is dit niet hetzelfde of als je het in het echt zou horen maar zo kan iedereen toch een idee krijgen lijkt me.
Heb het overigens al een tijdje veel minder gehad dat tikkende geluid in mijn adapter, zo nu en dan doet hij het nog maar eens. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mazterroulz
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 01-04 08:54
Tijdens GTA IV kreeg ik last van het bekende fan-probleem: aan, uit, aan, uit en dat binnen 3 seconden.
Ik had geen monitorprogramma's geïnstalleerd maar toch had ik het. Hoe ik het opgelost heb is een nieuw energieschema "Gaming", een kopie van "Hoge Prestaties" maar dan met de volgende aanpassingen:
Minimale processorstatus: 5%
Maximale processorstatus: 65%

GTA IV draait nog steeds even lekker, maar mn fan probleem is hiermee wel opgelost. :-) Denk omdat mijn processor nu niet zo warm raakt en dus ook geen 'aanspraak' wil maken op de fan. Dus probeer het bovenstaande uit als je ook problemen hebt! Mijn i7 heb ik toch niet 100% nodig met GTA IV, mijn GPU wel. ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1.) Hoe lang gaat de batterij mee van een xps15 15.6inch bij normale werkzaamheden zoals msn en word en tot hoe lang kan dit worden geupgradet als je een 9 cel aanschaft.

2.) Zijn de toetsenborden van dell water resistent ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creadion
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 08:54
Zo letterlijk bedoelde ik dat ook weer niet. Wat je nu doet is gewoon de vragen neerknallen.. Denk dat je op deze manier beter een mailtje naar Dell kan schieten, of een gesprek aan gaan via de Dell chat.

De meeste mensen zullen nu gewoon over je vraag heen lezen en er niet op ingaan.

De batterijduur is hier trouwens al vaker langsgekomen. En ook via Google zul je genoeg resultaten krijgen. 'tis gewoon ff zoeken ;)

Over de water resistent zal ik gewoon even contact opnemen met Dell.

Probeer de volgende keer even iets vriendelijker te doen, zoals je waarschijnlijk weet worden de mensen hier niet betaald voor het beantwoorden van vragen.

Mocht je 't zelf nog niet kunnen vinden, of geen contact op kunnen nemen met Dell, leg dan even uit waarom je er niet uit komt of iets. Dan zijn mensen al veel sneller geneigd om je vragen te beantwoorden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Kan iemand me vertellen hoe ik microsoft office kan activeren? Ik wil graag exel gebruiken. Ik hem me xps gekocht samen met de stadaart instelling. (volgens mij microsoft office met advertenties, en zonder powerpoint)

Ik heb de code aan de onderkant op de sticker al geprobeert maar die is niet geldig.
Iemand kan me vast helpen, want zo moeilijk moet het denk ik niet zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2011 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denuz
De code aan de onderkant? Volgens mij is dat de code voor Windows 7. En niet voor microsoft office.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb inmiddels het probleem achterhaald. Ik heb office starten aangeschaft, en hoef schijnbaar niks te activeren.

[ Voor 83% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2011 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand of er verschil in performance is tussen de videokaarten GT525m en GT540m bij het afspelen van filmpjes (mkv, wmv hd films) en Photoshop CS5?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icebear
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 02-05-2024
Ik krijg sinds enige tijd buiten andere foutmeldingen om steeds de foutmelding in mijn windows systeem logboek:

het stuurprogramma heeft een controllerfout gevonden in \device\harddisk1\dr2 (of dr3 of andere)

wat kan ik hieraan doen de laptop is net uit december en ben er altijd goed mee omgegaan ..is dit toch een langzaam doodgaande hardeschijf of kan dit een van mijn usb sticks/schijven zijn ?

hoop op wat support bedankt allemaal

EDIT: ik heb deze foutmelding al sinds januari ofwel al sinds aanschaf

EDIT [2]: voortaan denk ik zelf iets beter kijken...zodra ik een usb stick die ik dus al verdacht erin doe komen de foutmeldingen...dit zal het dus wel moeten zijn excuses voor het ongemak

[ Voor 28% gewijzigd door Icebear op 24-08-2011 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appelsap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 19:41:
Weet iemand of er verschil in performance is tussen de videokaarten GT525m en GT540m bij het afspelen van filmpjes (mkv, wmv hd films) en Photoshop CS5?
Werk wel met Photoshop CS5 erop (heb zelf de 525M), maar heb geen idee hoeveel er op de GPU wordt geleund, en hoeveel de CPU voor zijn rekening neemt. Het geringe verschil in clockspeed tussen de twee GPU's doet mij vermoeden dat het verschil verwaarloosbaar is.

Voor wat betreft films kan ik je verzekeren dat het verschil nihil is, want zelfs de ingebouwde intel HD3000 kan alles probleemloos afspelen. Net nog even getest, en zelfs 1920x1080 60p lukt zonder framedrops, al gaat de processorbelasting dan wel omhoog naar zo'n 30-40% (op een quadcore 2630).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MorosMyrddin
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11-08 20:23

MorosMyrddin

Zet die Ploat af !!

vandaag men XPS 15 binnen gekregen, morgen alles er van gooien en opnieuw installeren.
Het 1080p scherm ziet er alvast prachtig uit ! (bedankt voor de overhaling)

wat ik wel zal missen op het eerste zicht zijn de mediaknoppen op men M1330

Verwijderd

Maandag heb ik mijn xps 15 i7 ontvangen. Nu zag ik dat er veel programma's opstaan die ik niet wil gebruiken. Op het forum wordt geadviseerd om een clean install te doen. Helaas ben ik geen techneut en heb ik niet echt verstand van computers. Is er een handleiding te vinden die mij stap voor stap door dit proces heen loodst? Of zou ik dit ook in een computerwinkel kunnen vragen?

• enigmafan
  • Niet online

enigmafan

Front- & backend ontwikkelaar

Ik heb zojuist een Dell XPS 15 besteld (via bankoverschrijving, dus kan nog cancelen door niet te betalen), en zit met het volgende; na mijn bestelling zag ik, kijkend door dit topic, dat de batterij die ik heb besteld (de 9 cells versie, niet de 6) heel erg uitsteekt aan de onderkant en ik vind dat:
a] lelijk,
b] onhandig als je hem op schoot hebt en
c] heel vreemd dat Dell dit zo doet.

Nou vraag ik me het volgende af:

- Kan je heel makkelijk een bestelling die is afgerond en alleen nog betaald moet worden, laten wijzigen?
- Blijft dan je 10% korting intact?
- Is de 9-cells batterij nog steeds zo onlogisch/onhandig vormgegeven, of is dat in huidige versies verbeterd?

Ik wil het liefst niet m'n bestelling cancelen omdat ik dan weer een nieuwe 10% kortingsbon moet gaan vinden.

Mijn Sinterklaasspel voor de kids

• Mr. Happy
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-06 14:23
- Kan je heel makkelijk een bestelling die is afgerond en alleen nog betaald moet worden, laten wijzigen?
Nee, dat gaat niet
- Blijft dan je 10% korting intact?
Geen idee, maar denk het niet (als je een nieuwe bestelling doet)
- Is de 9-cells batterij nog steeds zo onlogisch/onhandig vormgegeven, of is dat in huidige versies verbeterd?
Is nog zo... Op schoot heb ik er geen last van, voor de koeling/airflow wel handig en ergonomisch ook wel prettig (vind ik)

[ Gathering of Tweakers ] [ GitHub ]

Verwijderd

Beste mensen,

Ik ga een 15.6 inch laptop aanschaffen en waar ik ook kijk bij discussies over een 720p en een 1080p beeldscherm komen mensen er nooit over uit of een 1080p nou écht een beter beeld geeft dan 720p. In het geval van mij, (een 15.6 inch scherm) Neigt de mening van de meesten er zelfs naar dat het prijskaartje van 200 euro extra, lange na niet de moeite waard is.

Als iemand hier anders over denkt hoor ik het graag.

Daarnaast heb ik nog 2 andere vragen
de eerste is: 1.) Hoe lang gaat de batterij mee van een xps15 15.6inch bij normale werkzaamheden zoals msn en het tekstverwerkingsprogramma word en tot hoe lang kan dit worden geupgradet als je een 9 cel aanschaft.

En de tweede is: 2.) Zijn de toetsenborden van dell water resistent ?

Als iemand deze vragen kan beantwoorden dank ik u vriendelijk.

Groetjes,

• ddvos
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09-11-2023
weet iemand waar het serie nummer staat op de xps 15 ? ik vroeg het net aan iemand van dell en die had het over service tag is dat het serie nummer ? Hij zij ook dat het om een code ging van 7 cijfers/letters

• Mr. Happy
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-06 14:23
ddvos schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 10:26:
weet iemand waar het serie nummer staat op de xps 15 ? ik vroeg het net aan iemand van dell en die had het over service tag is dat het serie nummer ? Hij zij ook dat het om een code ging van 7 cijfers/letters
kom op zeg...
dit had je zelf kunnen vinden... draai je laptop eens om...

[ Gathering of Tweakers ] [ GitHub ]

• dolfg
Verwijderd schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 10:17:
Beste mensen,

Ik ga een 15.6 inch laptop aanschaffen en waar ik ook kijk bij discussies over een 720p en een 1080p beeldscherm komen mensen er nooit over uit of een 1080p nou écht een beter beeld geeft dan 720p. In het geval van mij, (een 15.6 inch scherm) Neigt de mening van de meesten er zelfs naar dat het prijskaartje van 200 euro extra, lange na niet de moeite waard is.
de discussie over tv beeldschermen en computerschermen zijn echt twee totaal verschillende.
Ik heb als tv een 720p plasma en dat is los van de lagere resolutie een prima scherm, vergelijkbaar met een Full HD scherm.
Bij deze laptops zijn de standaard beeldschermen gewoon middelmatig van kwaliteit (blijkbaar).
Het HD scherm is simpelweg fantastisch qua kleur en helderheid en natuurlijk scherpte.
Ik heb nog nooit zo'n beeldkwaliteit op een laptop gezien, het is de investering dan ook meer dan waard.

Maar goed, de keuze is natuurlijk aan jou.

Verwijderd

Topicstarter
Je moet de hele 720 vs 1080p discussie sowieso los zien van films.. Je koopt het voor de werkruimte, zie de plaatjes in [Ervaringen] laptops met hoge resolutie schermen

Verwijderd

Bedoel je dan het Full hd is zijn investering waard? want dat is 1080p. 720 is hd. En spreek
je uit eigen ervaring? omdat 'blijkbaar' ook kan verwijzen naar wat je tot nu toe hier op het forum gelezen hebt.
Verder bedankt voor de reactie, alleen even wat onduidelijkheid opheffen =)

Voor Darkstone: De laptop opent (onder anderen) tabbladen kleiner omdat door de grotere hoeveel beeldlijnen en pixels het nog steeds scherp kan worden afgebeeld op een kleiner gedeelte van het scherm. Is deze redenering juist?

• dolfg
Verwijderd schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 10:50:
Bedoel je dan het Full hd is zijn investering waard? want dat is 1080p. 720 is hd. En spreek
je uit eigen ervaring? omdat 'blijkbaar' ook kan verwijzen naar wat je tot nu toe hier op het forum gelezen hebt.
Verder bedankt voor de reactie, alleen even wat onduidelijkheid opheffen =)
Full HD ging over tv. Ik zeg blijkbaar omdat ik het 720 scherm van Delll niet gezien heb (maar wel veel andere normale laptopschermen die allemaal een beetje een laf/kleurloos beeld geven).
Althans in vergelijking met het HD scherm wat totaal anders van structuur is.
Dus ja: ik heb de XPS met HD scherm thuis en al een week valt mijn mond open van bewondering als ik m openklap. Het is gewoon fantastisch om zo'n kwaliteit te zien. Dikke aanrader dus.

Verwijderd

Topicstarter
Ja. Een tabblad is zeg 20px hoog, op een 768p scherm zal het tabblad 1cm hoog zijn, en op een 1080p scherm 6mm hoog. Er past dus meer op.

Eenheden uit mijn duim gezogen.

Mijn laptop is nu 2 jaar oud, de enige laptop die qua ervaring in de buurt komt is de xps 15, en ik vind het eerlijk gezegd niet eens waard om te upgraden als ik er qua pixels toch niet op vooruit ga. Een CPU is binnen een jaar verouderd, je GPU is over 3 jaar gedegradeerd naar een nutteloze stroomvreter, en de rest van de onderdelen kun je vervangen, behalve het scherm. Ik heb liever een i3 en een goed scherm dan een i7 en de gebruikelijke schermkwaliteit...

• dolfg
Inmiddels is bij kuzotronic het backlit keyboard beschikbaar!

XPS15 L502x Backlit Chiclet Keyboard (UK) SILVER FINISH.

Heeft iemand ervaring met silver finish, dat de letters op de toetsen na x-tijd slijten bijvoorbeeld?
En zijn de verschillen tussen het UK en US keyboard heel erg groot of marginaal?
Wat ik erop wiki over lees refereert aan Windows XP dus is volgens mij een beetje gedateerd.

Verwijderd

Oke bedankt jongens =) Nu weet ik in ieder geval dat het de moeite waard is! Alleen nu nog beslissen of het wel verstandig is zo'n goede laptop elke dag mee naar school te nemen..

Een eindje naar boven staan nog 2 vragen, als iemand daar nog naar zou willen kijken ^^
Nu heb ik nog 2 nieuwe haha, waarvan ik van 1 niet weet of ik hem in dit topic moet stellen.
Is dit een goede muis/heeft iemand hier ervaringen mee: Logitech Wireless Mouse M505
en
wat is het verschil tussen de 3 draadloze connectiviteiten waaruit ik kan kiezen bij accessoires. (Ik
moet verbinding kunnen krijgen op de HAN (Hogeschool Arnhem)

• laserboy
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-09 09:32
Verwijderd schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 11:40:Oke bedankt jongens =) Nu weet ik in ieder geval dat het de moeite waard is! Alleen nu nog beslissen of het wel verstandig is zo'n goede laptop elke dag mee naar school te nemen..
Elke laptop vertoont na verloop van tijd gebruikerssporen. Dat moet je gewoon voor lief nemen. Ik denk dat je met de Dell XPS 15 een relatief stevig en degelijke notebook in huis haalt. Natuurlijk zijn er nog enkele notebooks te koop die echt zijn gebouwd voor het werkveld. Deze zijn ook eerder besproken in deze thread. Kan even niet zo snel reacties vinden.
Een eindje naar boven staan nog 2 vragen, als iemand daar nog naar zou willen kijken ^^
Nu heb ik nog 2 nieuwe haha, waarvan ik van 1 niet weet of ik hem in dit topic moet stellen.
Is dit een goede muis/heeft iemand hier ervaringen mee: Logitech Wireless Mouse M505.
Ik beschik ook over deze muis. Ben er zeer tevreden mee. Check ook vooral even de reviews op tweakers. Wees er van bewust dat zowel de positieve als de negatieve punten die worden genoemd persoonlijk van aard zijn. Maar je haalt een prima device in huis voor een goede prijs. Nog geen moment spijt van gehad.

• bouwe272
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 17-09 20:41
Ik weet dat dit geen verkoopforum is, maar ik heb schijbaar de caddy voor mijn SSD 2 keer besteld. het gaat om een Fenvi caddy, die is hier al vaker langsgekomen op het forum. Zelf heb ik m nu twee weken in me laptop zitten zonder problemen. Voor 10 euro incl. verzenden kan ik misschien iemand op dit forum blij maken? Het is goedkoper en je hebt hem sneller dan dat je hem besteld.

Interesse? DM dan even.

VERKOCHT;)

• enigmafan
  • Niet online

enigmafan

Front- & backend ontwikkelaar

Nee, dat gaat niet[...]
Helaas, ergens wel weer logisch, toch jammer.
Is nog zo... Op schoot heb ik er geen last van, voor de koeling/airflow wel handig en ergonomisch ook wel prettig (vind ik)
OK, zo op het eerste gezicht ziet het er heel onhandig uit, maar als je er geen last van hebt op schoot is het nog wel te doen.

Misschien off-topic, ik kreeg mail van Dell, er zijn 7 dagen lang dagaanbiedingen op (zag voor vandaag weinig spectaculairs overigens):

http://www.dell.com/nl/p/days-of-deals

Mijn Sinterklaasspel voor de kids

Verwijderd

Graag zou ik het volgende willen weten
Spiegelt het beeldscherm van de xps15 veel of is deze uitgerust met een bepaalde coating/matte toplaag?
Groetjes

• laserboy
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-09 09:32
Verwijderd schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 13:39:
Graag zou ik het volgende willen weten
Spiegelt het beeldscherm van de xps15 veel of is deze uitgerust met een bepaalde coating/matte toplaag?
De groeten mag je achterwege laten. En Ja, het scherm spiegelt. :)

Verwijderd

Zijn er ook laptops die dit niet hebben of zit er tegenwoordig voor de mooi boys onder ons altijd nog sterk wat reflectie in.

• SemperEgo
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 18-07-2024
De BTO 15CL35 heeft hetzelfde scherm als de XPS 15 (met geupgrade scherm uiteraard) en een optie om dat scherm mat te nemen. Vragen hierover stel je dan best in het BTO ervaringen topic.

Verwijderd

Topicstarter
Maar de BTO 15CL3x is €200 duurder, en is kwalitatief een stuk minder. Je krijgt alleen een beter grafische kaart en garantie. De rest (tobo, bouwkwaliteit, speakers, ...) is minder.

• SemperEgo
Dat is een afweging die hij moet maken he :p, door ervaringen en reviews te lezen. Want zeker niet alle nadelen gelden voor iedereen. Die tobo layout bv lijkt me vooral voor programmeurs een nadeel (ik gebruik nooit die page up en page down toetsen...). De bouwkwaliteit is niet zoveel slechter en daar staat tegenover dat de HDD bv makkelijk te bereiken is. Daar bovenop is de heatsink en fan ook te bereiken door gewoon een klepje af te vijzen, heel makkelijk zelf te onderhouden dus. Dat is bij de XPS wel iets helemaal anders als je niet gewoon bent van laptops open te doen. Er zijn ook meer spec-opties aanwezig, tegen een vrij normale prijs.

Ik zeg niet dat de CL35 sowieso beter is hoor, de speakers zijn inderdaad brak (en die van de XPS zowat de beste die er zijn), de batterij (na upgrade!) houdt het minder lang uit dan de XPS en hij komt duurder uit (tenzij je geen kortingsbonnen gebruikt bij Dell).
Ik weet dat je een sterke voorkeur hebt voor de XPS, maar hij is niet altijd automatisch beter dan de CL35.

Zelf ben ik er nog niet uit welke ik ga nemen, vorige week neigde ik iets meer naar de CL35, deze week iets meer naar de XPS :).

Verwijderd

Voor degene die wil weten in hoeverre het upgraden naar een 9 CELL accu nut heeft.
178.125 MIN 6CELL 3 uur
285 MIN 9CELL 4 uur en 3 kwartier
Surfen met WLAN (internet gebruik)

• wezep
Zit nu met m'n XP15 ook alleen maar te surfen.
Specs: I5 2410,GT525,1080p scherm

97% accu beschikbaar: kan nog 6:34 uur werken

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
bouwe272 schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 12:26:
Ik weet dat dit geen verkoopforum is, maar ik heb schijbaar de caddy voor mijn SSD 2 keer besteld. het gaat om een Fenvi caddy, die is hier al vaker langsgekomen op het forum. Zelf heb ik m nu twee weken in me laptop zitten zonder problemen. Voor 10 euro incl. verzenden kan ik misschien iemand op dit forum blij maken? Het is goedkoper en je hebt hem sneller dan dat je hem besteld.

Interesse? DM dan even.

VERKOCHT;)
offtopic:
Tipje voor de volgende keer, T.net heeft een speciale plaats voor de verkoop van spullen. :)

• Matszs
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 14-09 21:33

Matszs

><>

Vandaag ben ik gebeld door iemand van de technische support met de vraag of mijn laptop al opgehaald was. Volgens mij belde hij vanwege mijn email die ik had gestuurd omdat mijn laptop al 4 keer stuk gegaan is en al 3 keer opgehaald. Hij heeft een email gestuurd naar Duitsland (waar mijn laptop nu ook word gemaakt) om te zorgen dat mijn laptop volledig word gecontroleerd ipv alleen het kapotte onderdeel.

Ik hoop dus rond dinsdag mijn laptop terug te krijgen die volledig werkt :)

• Ruut88
  • Laatst online: 08:29
ik heb een probleem met mijn caddy van ebay: op zich werkt hij prima, alleen mijn HDD ligt er niet volledig stil in. als ik mijn laptop optil hoor ik hem heen en weer bewegen.

het betreft de volgende caddy:
http://cgi.ebay.nl/ws/eBa...ageName=ADME:L:OU:NL:1123

hebben andere mensen hier ook last van en hier misschien al een oplossing voor? ben bang dat ik toch een andere moet gaan bestellen want dit kan niet goed zijn voor mijn hdd

• Rokz
ik had veel en veel eerder die clean install moeten doen!

geen geluid crashes meer, en hij werkt een stuk fijner en ook nog is al die bloat ware weg. perfect zo.

alleen ik vraag me af of ik alle drivers heb, enig idee hoe ik dit kan checken?

• glennvho
Rokz schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 19:18:

geen geluid crashes meer, en hij werkt een stuk fijner en ook nog is al die bloat ware weg. perfect zo.

Zie de OP daar staan er 3 driver lijstjes in. ;)

• SemperEgo
Ruudvanelk schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 19:11:
ik heb een probleem met mijn caddy van ebay: op zich werkt hij prima, alleen mijn HDD ligt er niet volledig stil in. als ik mijn laptop optil hoor ik hem heen en weer bewegen.

het betreft de volgende caddy:
http://cgi.ebay.nl/ws/eBa...ageName=ADME:L:OU:NL:1123

hebben andere mensen hier ook last van en hier misschien al een oplossing voor? ben bang dat ik toch een andere moet gaan bestellen want dit kan niet goed zijn voor mijn hdd
Zelf wat knutselen? Wat rubberen reepjes er tussen steken zodat de HDD goed vast zit. Of de SSD in de optiche bay steken ipv de HDD, aangezien de SSD geen bewegende onderdelen heeft (er van uitgaande dat je HDD+SSD hebt natuurlijk).

Verwijderd

Rokz schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 19:18:

Even in apparaatbeheer kijken of er geen vraagtekentjes staan is altijd wel een aardige manier om te checken of je niets wezenlijks mist.

• Ruut88
SemperEgo schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 19:55:
[...]

Zelf wat knutselen? Wat rubberen reepjes er tussen steken zodat de HDD goed vast zit. Of de SSD in de optiche bay steken ipv de HDD, aangezien de SSD geen bewegende onderdelen heeft (er van uitgaande dat je HDD+SSD hebt natuurlijk).
zelf knutselen is idd nog een optie, denk dat ik dat eerst maar eens ga proberen. SSD in optical was mijn eerste optie idd maar dat werkte niet! (zie een van mijn vorige posts)

• Rokz
Verwijderd schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 20:41:
[...]

Even in apparaatbeheer kijken of er geen vraagtekentjes staan is altijd wel een aardige manier om te checken of je niets wezenlijks mist.
ah thanks, heb e ven gekeken geen vraagtekentjes/uitroeptekens dus zou wel goed zijn!

danku alvast, kan ik heerlijk genieten van me nu wel goed doende laptop :D

Verwijderd

hallo,
kunnen jullie me helpen?
ik zit aldoor te twijfelen tussen de
XPS 15 en XPS 17.
Ik heb 800 euro te besteden, en m'n eisen zijn, films kijken, frootyloops draaien, msnen, muziek luisteren en afentoe eens gta 4 of een andere game op gemiddelde graphic's spelen.

wat zouden jullie doen?

• Ruut88
Verwijderd schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 21:23:
hallo,
kunnen jullie me helpen?
ik zit aldoor te twijfelen tussen de
XPS 15 en XPS 17.
Ik heb 800 euro te besteden, en m'n eisen zijn, films kijken, frootyloops draaien, msnen, muziek luisteren en afentoe eens gta 4 of een andere game op gemiddelde graphic's spelen.

wat zouden jullie doen?
als je m wil meenemen een 15 wil je veel scherm de 17

Verwijderd

ik wil wel veel scherm, maar als ik een XPS 17 kies,
kan ik geen i7 en ook geen backlit keyboard...

Verwijderd

Topicstarter
Dat kan ook niet als je de xps 15 kiest met dit budget, tenzij je het scherm standaard laat... (tip: niet doen).

• Ruut88
Verwijderd schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 21:28:
ik wil wel veel scherm, maar als ik een XPS 17 kies,
kan ik geen i7 en ook geen backlit keyboard...
voor jouw eisen heb je naar mijn mening ook zeker geen i7 nodig! misschien is een i3 zelfs genoeg.

Verwijderd

waarom adviseert iedereen een 1080p scherm.... o,o.
dan moet ik een gt 525 en een i5 nemen....
wordt me laptop een stuk slomer van...

• Ruut88
Verwijderd schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 21:35:
bij het gebruik wat je opsomt ga je de mindere snelheid van een i5 echt niet merken en de gt540 is nauwelijks sneller als de 525. Mocht je later nog snelheid tekort komen kun je altijd een ssd plaatsen (wat je echt gaat merken in tegenstelling tot de i7)

• Teutates
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 06-09 20:47
Verwijderd schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 21:35:
Wat wil je dan draaien wat een flinke processor kracht nodig hebben ?
En wat wil je allemaal installeren en gebruiken ?

Dingen die je gepost heb denk ik niet dat je een i7 nodig zal hebben.

ga je voor videobewerking / photoshop cs5 of andere van zulk soort programma's kan je er wel goed gebruik van maken.

Hoe specifieker jij bent hoe specifieker andere kunnen zijn om je een goed advies te geven ;)

Verwijderd

ik wil gewoon snel switchen tussen msn, youtube, hyves...
filmpjes bekijken in goede kwaliteit.
dubstep maken met fruity loops.
afentoe eens gta 4 of cod mw2 doen. hoeft niet op max graphics!
backlit keyboard,
en gewoon een laptop met stijl! :)

• wezep
Verwijderd schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 21:44:
ik wil gewoon snel switchen tussen msn, youtube, hyves...
filmpjes bekijken in goede kwaliteit.
dubstep maken met fruity loops.
afentoe eens gta 4 of cod mw2 doen. hoeft niet op max graphics!
backlit keyboard,
en gewoon een laptop met stijl! :)
Yep, heb je echt een i7 voor nodig......

Heb zelf een I5 2410 en is snel zat.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een 5 jaar oude processor die letterlijk gekielhaard word door de i3's tegenwoordig en ik vind hem niet eens traag...

Voor wat jij wil doen staat de processor op de laagste prioriteit, het scherm en de GPU zijn belangrijker.

Verwijderd

ja maar ik wil minimaal een i5,
en ik ben al boven de 800 euro kwijt als ik een 1080p scherm neem....

Verwijderd

Topicstarter
WAAROM wil je minimaal een i5? :X Het verschil tussen een i3 en een i7 is in de praktijk, voor wat jij doet, niet merkbaar.

En met het 1080p scherm, i7, zit je onder de €800. Dat kan gewoon.

Verwijderd

gewoon lekker snel voor in de toekomst,
lol een i7 en 1080p scherm... voor 800 euro of minder?
hmh hoe je dat voor elkaar krijgt, vind ik kunst!

kun je het me showen? :)

Verwijderd

ik denk dat een i7 of een i3 toch redelijk veel uit maakt.
heeft een 1080p scherm dan echt zoveel meerwaarde dan een 720p ?

• SemperEgo
Voor dagdagelijkse taken maakt een i7 of een i3 niet veel verschil. Bij games zal de GT540 (of GT525) veel eerder de bottleneck zijn dan je i3 cpu. Het kan mss een paar fps uitmaken als je een i7 hebt.

Het 1080p scherm geeft niet alleen een hogere resolutie (groter gebruiksoppervlak), maar het is ook een geheel ander scherm. Een van de beste die je in een 15" laptop kan krijgen atm, groter contrast, betere kleurweergave, hogere helderheid, betere weergave van zwart en wit, ...
Terwijl het 768p schem gewoon middelmatig is.

Verwijderd

Topicstarter
Je denkt dat het uitmaakt, hoezo? Kan je mij een test aanwijzen waaruit blijkt dan browsen, muziek luisteren, en msnen sneller gaat met een i7 dan een i3? :o

De bottleneck ligt 90% van de tijd bij de harde schijf, en de rest van de tijd bij de GPU. Tenzij je echt zware programma's gaat draaien (compileren, renderen, of photoshoppen, dat soort dingen). Zelfs met games maakt het geen zak uit, zie bijvoorbeeld http://www.notebookcheck....-Performance.49600.0.html.

Voor 768p vs 1080p, zie de plaatjes in [Ervaringen] laptops met hoge resolutie schermen

• Teutates
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 06-09 20:47
Verwijderd schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 22:01:
gewoon lekker snel voor in de toekomst,
lol een i7 en 1080p scherm... voor 800 euro of minder?
hmh hoe je dat voor elkaar krijgt, vind ik kunst!

kun je het me showen? :)
Verwijderd schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 15:20:
De bekende sheet met prijzen kun je hier vinden:
Download: http://dl.dropbox.com/u/18772348/Dell/prijzen.xlsx (aanbevolen)
Google docs: https://spreadsheets.goog...xaDVZbTF1QWRJUmc&hl=en_US

Om uit te vinden wat bijvoorbeeld de goedkoopste config is met het 1080 scherm, vul €200 in in cel B2. Aanmerkingen graag via DM.
De sheet staat hier omdat dat een makkelijk vindbare plek is. Het is niet de bedoeling om in dit topic om aankoopadvies te vragen. Daarvoor hebben we Best Buy Guide overzichtstopic ;)
Staat gewoon netjes als 2de reactie van topic start.

Volg de yellow brick road of Darkstone !

• SemperEgo
Zelf ook nog een vraag. Ik was eens configuraties aan het vergelijken op de .nl en .be sites (de prijsverschillen alleen al :X ), maar de garantieopties verschillen blijkbaar (hier is de .be wel goedkoper!).
De .nl heeft de
-normale garantie
-de "in home hardware support" (binnen 5wd)
-de "next day hardware support" (volgende dag aan huis)

Vrij duidelijk

Nu op .be heb ik dit:
-standaard garantie
-"next day hardware support"
-"next day in home service with premium phone support"

Waarvan de next day in home service duurder is dan de next day hardware support (alez normaal, er loopt wel een actie die 33% korting geeft op de next day in home).

Wat zou nu het verschil zijn tussen die 2? De link met "meer uitleg" werkt niet. Next day hardware support was toch sowieso al dat ze het thuis kwamen repareren?

EDIT

Heh.
Ik had gisteren 2 configuraties in men winkelmandje geladen, als ik die vandaag opnieuw configureer zijn ze allebei zo'n €25 goedkoper. Ik heb wel de goedkopere nog in men mandje staan, is het aan de prijs dat ze er in staan dat ik ze koop, of wordt dat toch bijgerekend?

[ Voor 15% gewijzigd door SemperEgo op 25-08-2011 23:25 ]

Verwijderd

oke ik ben overtuigt,
maar nu dit, ik kom niet onder de 800 euro uit als ik een 4gb, i3, gt 525, 1080p scherm en backlit tb wil...

• denuz
http://configure.euro.del...del_id=xps-l502x-proc-mod = 579 euro
4gb+1080p scherm+tobo= 270
totaal 849. gebruik nog wat kortingsbonnen en je zit eronder.

Denk trouwens wel dat je een betere deal kunt krijgen voor iets meer geld. Maarjah, budget=budget he.

Verwijderd

voor bijna 200 euro minder kan ik een Asus N53SV-SZ507V kopen,
lijkt me die dell beetje zonde van het geld.
en die asus is ook nog beter op de hdd na.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2011 23:07 ]

Pagina: 1 ... 11 ... 18 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
De CSL policy geldt ook voor ervaringen topics zoals deze! Dat wil dus zeggen dat de zogenaamde 'welke moet ik nemen?'-vragen hier niet gewenst zijn. Handige links hiervoor zijn de [NBBG-aanschaf] topics, Dell waardebonen topic en het Dell levertijden topic.