[Ervaringen] Dell XPS 15 - Deel 6 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 12 ... 18 Laatste
Acties:
  • 81.940 views

Onderwerpen

• denuz
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10:47
Het is en blijft je eigen keuze he. Je hoeft je niet over te laten halen. Doe lekker waar jij je goed bij voelt.

offtopic:
als iemand nog een caddy over heeft.... ik wil er ook nog wel 1..:)

[ Voor 29% gewijzigd door denuz op 25-08-2011 23:09 ]

Verwijderd

ik denk dat ik gewoon de i7 neem met gt540m en backlit,
als ik later m'n scherm nog wil laten vervangen kan dat altijd nog.
ze zijn dan waarschijnlijk ook een stuk goedkoper.

Verwijderd

Topicstarter
Je scherm vervangen kost je op dit moment 170 pond. Nu ja, zodra er weer stock is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appelsap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 23:38:
ik denk dat ik gewoon de i7 neem met gt540m en backlit,
als ik later m'n scherm nog wil laten vervangen kan dat altijd nog.
ze zijn dan waarschijnlijk ook een stuk goedkoper.
Dat laatste denk ik echt niet. De afschrijving op de processor en GPU gaat 10x harder dan op welk LCD paneel dan ook, dus over een jaartje zijn die i3,5 en 7 lijn dik ingehaald door de volgende generatie en dus in prijs gekelderd, maar dat paneel blijft je kosten. Voor wat het waard is, heb nu in korte tijd gewerkt met een i3, i5 en i7, en behalve bij video-encoden of zwaar werk op CS5 is er echt *geen* verschil in dagelijks gebruik. Wat je wel gaat merken is of je een 5400rpm harde schijf, een 7200rpm of een SSD erin zet, maakt niet uit met welke processor. Heb een i5 met SSD hier staan (latitude) die mijn i7 met 7200rpm (XPS 15) stof laat happen, zo snel is dat.

Voor wat je er mee wil doen is het enige verschil tussen een i3 / 525M en i7 / 540M het gat in je portemonnee. Dat full HD scherm daarentegen is zo merkbaar veel fijner dan de 1366x768 schermpjes waar je zit te klooien om de OK knop te vinden van een venster dat niet op je desktop past - hoe vaak ik me daar niet aan geërgerd heb. Dus ik ondersteun de tips die al zijn gegeven: investeer in dat scherm, en als je later nog wat pieken over hebt zet je er een SSD in voor echte prestatiewinst (paar honderd procent sneller opstarten), is veel beter value for money dan de duurdere cpu/gpu die maar paar procent meer snelheid bieden die je er zelden tot nooit uithaalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dan kom ik op 809 euro uit met 40 euro korting,
waar toveren jullie die 10% kortingen vandaan?

en weten jullie ook of het nog in een bepaalde periode goedkoper wordt?
in iedergeval bedankt voor jullie verhalen,
ik ben overtuigt dat ik voor het 1080p scherm ga met het bl keyboard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je slim bent en wat te besteden hebt, dan neem je die Dell Deal van 749 met FHD scherm. 10% en 40 euro korting en je hebt echt een superlaptop voor een relatief klein bedrag.

Dan is het alleen nog hopen dat je geen maandagmorgenmodelletje toegestuurd krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 09:11:
Als je slim bent en wat te besteden hebt, dan neem je die Dell Deal van 749 met FHD scherm. 10% en 40 euro korting en je hebt echt een superlaptop voor een relatief klein bedrag.

Dan is het alleen nog hopen dat je geen maandagmorgenmodelletje toegestuurd krijgt. ;)
De 40 euro code werkt vanaf 799 en de 10 procent korting vanaf 899 dus ik ben benieuwd hoe je dat
voor elkaar zou krijgen.

Appelsap zet mij aan het denken, mooi hoe je dat allemaal hebt uitgelegd. Is dell latitude de volledige naam? en welke hardware heb je erin zitten?
En wil je met die *sterrentjes* waarmee je geen verschil om sluit laten merken dat er ook echt GEEN verschil
is in dagelijks gebruik of dat er nauwelijks '' '' geen verschil waar te nemen is.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2011 09:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 09:42:
[...]

De 40 euro code werkt vanaf 799 en de 10 procent korting vanaf 899 dus ik ben benieuwd hoe je dat
voor elkaar zou krijgen.
749 plus FHD scherm wordt 949. Met 40,- korting wordt het 909. Dan kun je net de 10% korting toepassen en wordt het uiteindelijk 818,10. :)

Enige probleem lijkt me dat de poster in kwestie het backlit tobo wil. Het is trouwens ook wel handig.

EDIT: of is het nu eerst de 10% en dan de "vaste" korting? 8)7

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2011 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 09:46:
[...]

749 plus FHD scherm wordt 949. Met 40,- korting wordt het 909. Dan kun je net de 10% korting toepassen en wordt het uiteindelijk 818,10. :)

Enige probleem lijkt me dat de poster in kwestie het backlit tobo wil. Het is trouwens ook wel handig.
Sorry af en toe ben ik een beunhaas, maar wil hij een apart toetsenbord erbij of het toetsenbord wat ingebouwd wordt veranderen?
backlit tobo is een toetsenbord met achtergrond licht? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 09:50:
[...]

Sorry af en toe ben ik een beunhaas, maar wil hij een apart toetsenbord erbij of het toetsenbord wat ingebouwd wordt veranderen?
backlit tobo is een toetsenbord met achtergrond licht? 8)7
Ja, een verlicht ingebouwd toetsenbord. Kun je gewoon bij Dell configureren (zie openingspost) voor 40,- (of 36,- als je de 10% korting kunt gebuiken), maar je kunt het natuurlijk ook later bestellen (via eBay of iets dergelijks) en het zelf inbouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Firefox kan de server op www.dell.nl&vw=classic niet vinden.

En hoezo kan je het niet gewoon standaard aanvinken en moet je een hele omweg begaan. Als ze die mogelijkheid niet bieden dan bieden ze die gewoon niet?
Ik begrijp het even niet ;2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolfg
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 06:23
Verwijderd schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 10:15:
Je moet eerst een systeem uitkiezen en dan op de configuratiepagina de code erachter plakken en verversen.
Waarom het niet standaard uitgekozen kan worden, geen idee.

Ik heb mijn backlit tobo nu iig bij kuzotronic besteld, wel 64 eurootjes lichter, maar ik heb m in ieder geval volgende week in huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 10:15:

En hoezo kan je het niet gewoon standaard aanvinken en moet je een hele omweg begaan. Als ze die mogelijkheid niet bieden dan bieden ze die gewoon niet?
Ik begrijp het even niet ;2
Tja, Dells wegen zijn soms ondoorgrondelijk. Je kunt het toetsenbord ook via de telefoon verkrijgen, maar dus niet via de (normale) site. Maar, zoals de vorige poster al uitlegt, je moet eerst een configuratie selecteren en dan gewoon dat stukje in de adresbalk erbij kopiëren/plakken.

Kijk bijvoorbeeld hier voor de configuratie van 749,- met verlicht toetsenbord-optie (bijna onderaan):
http://configure.euro.del...=dhs&cs=nldhs1&vw=classic

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2011 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vreemd, bij Dell kan je als je de XPS samenstelt wel een Docking Station erbij kopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
USB docks ja, maar dat is vast niet wat jij verstaat onder een dock. USB docks werken slecht met externe schermen.

En mensen, misschien moeten we de topicwarning weer eens gaan naleven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind het wel een rare waarschuwing eigenlijk. De persoon vraagt er zelf naar en wat jullie doen is
antwoord geven met deels feiten en deels meningen. Zonder jullie zouden veel mensen denk ik geen investering doen in een full HD scherm waar ze denk ik toch wel aardig wat geld aan verdienen.

Dolfg: Het antwoord is nabij:
10:23:17 Koen
Oke, weet u toevallig waarom ik &vw=classic achter de url moet plaatsen om een toetsenbord met achtergrondlicht te kunnen aanvinken?
10:23:38 Koen
achter het menu met de configuratie
10:23:49 Koen
bij*
10:24:36 Reda_Harrath
De optie is bewust door de marketing afdeling weggehaald. De trukje die u uitvoert weet ik niet zeker of het werkt eigenlijk.
10:25:56 Koen
Oke, wacht nog even met doorvertellen dan heb ik er nog eentje met licht ^^
10:26:26 Reda_Harrath
U kunt het altijd via ons bestellen hoor ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2011 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het full-hd scherm is de hele reden dat dit een goede laptop is. Als je het full-hd scherm toch niet neemt, ga dan voor de K53 en steek €230 in je zak. Dan heb je dezelfde performance, Goed, een i5, en mindere speakers. maar 2 jaar garantie. Het scherm bied gewoon zoveel meerwaarde dat je redelijk gestoord bent als je een laptop van €800 of meer koopt zonder. Dat kan je het met mij eens zijn of niet, dat moet je toch echt met je eigen ogen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruut88
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08:29
Verwijderd schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 12:14:
Het full-hd scherm is de hele reden dat dit een goede laptop is. Als je het full-hd scherm toch niet neemt, ga dan voor de K53 en steek €230 in je zak. Dan heb je dezelfde performance, Goed, een i5, en mindere speakers. maar 2 jaar garantie. Het scherm bied gewoon zoveel meerwaarde dat je redelijk gestoord bent als je een laptop van €800 of meer koopt zonder. Dat kan je het met mij eens zijn of niet, dat moet je toch echt met je eigen ogen zien.
toch ben ik het hier niet helemaal mee eens. Ik had de standaard i5 versie met alle kortingen voor 649 euro in huis. Ondanks dat ik achteraf misschien de i3 met FHD scherm had genomen heb ik zeker geen spijt van de aankoop. Het is ook een beetje wat je gewend bent, en ik geloof zeker als je eenmaal een FHD scherm hebt dat je niet meer terug wilt. Maar ik gebruik hem vaak (80% vd. tijd) icm. met een FHD scherm op een bureau dus heb toch echt bewust de keuze voor het normale scherm gemaakt.

edit: zeker met de SSD die er nu in zit is het een super apparaat!

[ Voor 3% gewijzigd door Ruut88 op 26-08-2011 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arinso
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14-04 11:37
Afgelopen week ook mijn XPS mogen ontvangen. Super laptop, maar toch gaat hij weer terug naar Del!.

Ik kreeg de dag na ontvangst van Dell namelijk een 10% kortingsbon in mijn mail, en had hem zonder besteld.
Dell wil geen geld terug storten dus nu maak ik gebruik van mijn retourneer recht. Kost dan wel €29, maar dan nog hou ik flink wat geld over door hem opnieuw te bestellen met korting :(

Twijfel alleen nu of ik hem wel opnieuw ga bestellen. Want alhoewel mijn korte ervaringen met de laptop prima zijn, is dat met mijn korte ervaring met Dell alles behalve prima :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de xps 15 heeft een 7200rpm hdd, die heeft de asus niet.
de xps 15 kan je ook een i7 bij de asus niet, en bij de dell kun je een backlit keyboard bestellen.
en bij asus niet, misschien inbouwen, maar dan ben je meer kwijt.

ik zit nog steeds te twijfelen....
i7 of full hd scherm.
ik weet het echt niet....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruut88
Verwijderd schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 12:46:
de xps 15 heeft een 7200rpm hdd, die heeft de asus niet.
de xps 15 kan je ook een i7 bij de asus niet, en bij de dell kun je een backlit keyboard bestellen.
en bij asus niet, misschien inbouwen, maar dan ben je meer kwijt.

ik zit nog steeds te twijfelen....
i7 of full hd scherm.
ik weet het echt niet....
nogmaals en hopelijk voor het laatst: met jouw gebruik merk je van de i7 NIETS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

---EDIT---

[ Voor 107% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2011 01:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jongens, wegens het onweer hier in Gelderland zit ik nu op de laptop van mijn ouders. HP DV6 2120 ED. Dit brengt mij weer aan het twijfelen hoor. Alles is natuurlijk wel wat groter dan op mijn full hd beeldscherm boven, maar ik erger mij er niet aan en vraag me af of het de 200 waard is. Of is het beeldscherm wat op deze HP zit beter dan het standaard beeldscherm wat in de xps 15 zit? :?

Nog eeeeeen vraagje, spiegelt een led brightview screen per definitie heel veel?

Btw: zo zo er is al meer dan een uur niks gepost =p

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2011 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laserboy
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-09 09:32
@Inpenetrable: Dit zijn allemaal vragen waarvan het antwoord van persoonlijk aard is. Ik heb de Dell XPS 15 nu een aantal weken in huis en vind de investering van het FHD scherm meer dan waard. Scherm is helder, scherp, mooie kleuen en door de hoge resolutie kent het scherm een fantastische oppervlak. Ik moet voor mijn studie heel wat stukken produceren en heb dus baat bij ruimte. Zelfs Age of Empires Online ziet er geweldig uit. Eindelijk is overzicht op het slagveld.

Ik ken de specificaties van je laptop niet maar ik kan bijna met zekerheid zeggen dat het scherm van de Dell XPS 15 beter is. Er zijn helaas maar weinig notebooks met een goed scherm. Zoek er eens wat threads op tweakers over op. Er is namelijk al heel veel over gezegd en over geschreven, o.a. door DarkStone. Of het spiegelt? Ja, het spiegelt, maar wat is heel veel? Wat wellicht voor mij niet eens storend is, is dat voor jouw wel. Het is maar net in wat voor omgeving je zit. Voor mij was het scherm inclusief korting ongeveer 49 euro extra. Dat vind je nergens goedkoper. Het achteraf vervangen kost je veel centen. We zijn hier geen verkopers, maar vertellen puur onze eigen ervaringen. Je kan nog dagen blijven wachten tot dat er iemand voorbij komt die zegt dat het FHD scherm drie keer klote is, maar dan blijf je als maar twijfelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Noooo. Het backlit toetsenbord is niet meer beschikbaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 15:55:
Noooo. Het backlit toetsenbord is niet meer beschikbaar!
Hoezo niet? In die link van mij hierboven ergens kun je het nog gewoon selecteren.

Maar goed, hoewel er weinig kans is dat zo iemand het echt even uit gaat zoeken, zou ik nooit tegen een Dell-medewerker gaan lopen verkondigen hoe je met een omweg opties op de website kunt toevoegen waarvan het eigenlijk helemaal niet de bedoeling is dat je die opties op de site hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja dat was inderdaad niet zo slim.. Volgens mij hebben ze het nu wel bemoeilijkt maar die link werkt nog wel!
WOOOOOOOOW je krijgt nu gratis upgruade van 320 naar 640 GB harde schijf!!! en naar 6gig ram!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je goed kijkt, zie je dat je zelfs naar 750 GB gaat. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is wel fijn maar ik zie dat die xps15 met dezelfde configuraties ook 20 euro duurder is geworden. Eerst 930 met 1080p (1gb525) en backl en nu 950!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laserboy
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-09 09:32
Verwijderd schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 16:20:
Dat is wel fijn maar ik zie dat die xps15 met dezelfde configuraties ook 20 euro duurder is geworden. Eerst 930 met 1080p (1gb525) en backl en nu 950!
Dan is er ongetwijfeld ook een configuratie mogelijkheid waar de prijs weer aantrekkelijker is. Meer werkgeheugen of een grotere hardeschijf. Uiteindelijk ga je er in verhouding altijd wel iets voor betalen. Upgrades zijn nooit gratis, maar meestal wel aantrekkelijk als je het achteraf nog moet toevoegen aan je systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Just saying, maar er is vandaag helemaal niets veranderd aan de prijzen. Je hebt ongetwijfeld op de verkeerde link geklikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nee nee, als je die link van laserboy volgt een eind naar boven:
Zijn er 2 acties toegevoegt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 16:29:
nee nee, als je die link van laserboy volgt een eind naar boven:
Zijn er 2 acties toegevoegt
De mogelijkheid in die link was er een paar dagen terug ook al...

Als ik deze mogelijkheid gebruik met de volgende aanpassing:

Base 2e generatie Intel® Core™ i7-2630QM Processor 2, GHz met Turbo Boost 2.0, tot 2,9 GHz
Geheugen 6.144 MB 1.333 MHz Dual Channel DDR3 SDRAM [1 x 2.048 + 1 x 4.096]
Toetsenbord Internal Backlit US/International Qwerty Keyboard
Grafische kaart 1GB NVIDIA® GeForce® GT 525M Grafische kaart
Harde schijf 750 GB (7.200 rpm) Seriële ATA-harde schijf
Optische stations 8x DVD+/- RW & Blu-ray Disc™ combo drive (Blu-ray Disc™ lezen en cd/dvd lezen/schrijven)
Draadloze connectiviteit Intel® Centrino® Advanced-N 6230 (2x2 b/g/n+ Bluetooth Combo Card)
Primary Battery 6-cel lithium-ion hoofdbatterij (56 Wh)
LCD 40 cm(15.6") FHD B+RGLED TL (1920x1080) 1080p met 2.0 Mega Pixel Integrated Camera

Totaal: 942 euro (inclusief kortingsbonnen)

Ik gebruik hem voor hd-films (blu-rays en 1080p mkv+wmv) bekijken, multitasking, winrar, fotobewerking (Photoshop CS5), office...

Goed systeem/goede deal?

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2011 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het ook mogelijk bij de goedkoopste i5?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

989 zonder kortingsbonnen nietwaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 16:46:
[...]

989 zonder kortingsbonnen nietwaar?
Nope, zonder kortingsbonnen 1114 euro.
Met: 1114-10%-60= 942

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja, ik zou persoonlijk nooit de Bluray optie er voor 80,- bij pakken (heb de DVD er ook al uitgehaald) maar dat is en blijft natuurlijk persoonlijk.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2011 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsjuuh23
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 08-06 11:56
Heeft iemand al een methode gevonden om de geintegreerde Intel graphics permanent uit te schakelen?
Ik kan bij Flight Simulator X nog steeds niet m'n Nvidia kaart selecteren, en in m'n BIOS kan ik de Intel kaart volgens mij niet uitzetten?

Gr. Niels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat kan niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsjuuh23
Wow, wat een snelle reactie! maar kan het echt niet? Daar baal ik echt van misschien komt er in de toekomst nog wel een handmatige switch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat kan echt niet. Zo simpel is het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsjuuh23
Wel slecht dat Microsoft hier geen fix voor heeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvertonPride
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-09 16:01
Hallo,

Ik heb de XPS15 gisteren ontvangen en ik heb vandaag eventjes en morgen iets meer tijd om de computer goed te configureren.

Kan ik het beste alles eraf gooien met behulp van Windows opstartcd en vervolgens windows opnieuwe installeren zonder al die poespas? Of zijn er standaard wat software dingen op de Dell die toch handig zijn om te gebruiken?

Misschien nog iets meer tips voordat ik echt aan de slag ermee kan? (ik heb de openingspost gelezen)

Hopelijk heb ik veel plezier aan de laptop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvertonPride
En dan nog een vraagje.

Ik wil graag de laptop aansluiten op de TV, welke kabel moet ik dan halen?

Ik wil dan graag geluid en beeld op de TV.

[ Voor 22% gewijzigd door EvertonPride op 27-08-2011 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glennvho
  • Laatst online: 17-09 19:51
EvertonPride schreef op zaterdag 27 augustus 2011 @ 10:16:
Hallo,

Ik heb de XPS15 gisteren ontvangen en ik heb vandaag eventjes en morgen iets meer tijd om de computer goed te configureren.

Kan ik het beste alles eraf gooien met behulp van Windows opstartcd en vervolgens windows opnieuwe installeren zonder al die poespas? Of zijn er standaard wat software dingen op de Dell die toch handig zijn om te gebruiken?

Misschien nog iets meer tips voordat ik echt aan de slag ermee kan? (ik heb de openingspost gelezen)

Hopelijk heb ik veel plezier aan de laptop!
Het beste wat je kan doen is inderdaad gewoon een clean install doen met de windows cd. Dit heb ik ook gewoon onmiddellijk gedaan nadat ik hem binnengekregen had, net zoals de meeste onder ons hier trouwens. :)

En voor hem op je tv aan te sluiten haal je gewoon een hdmi kabel als dit ook op je tv zit natuurlijk. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvertonPride
Oke super bedankt, na de clean install drivers installeren via de dellsite he?
Ik merk dat de computer nu standaard erg langzaam is met uitpakken van bestanden etc.. ik ga er vanuit na clean install en goede drivers dat dit verholpen is. Ook komen er allemaal popups van Dell of ik Nero, backup etc.. wil installeren/upgraden.. dit komt als het goed is ook niet meer na een cleaninstall he?

Met een HDMI kabel (ja mijn TV heeft het) heb ik gewoon beeld en geluid op de TV?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jongens welke heb ik nodig?

Intel® Centrino® Wireless-N 1000 (EUR) [Inbegrepen in prijs]
Intel® Centrino® Wireless-N 1030 (1x2 b/g/n+ Bluetooth Combo Card) [meerprijs € 15,00 of € 1/maand1]
Intel® Centrino® Advanced-N 6230 (2x2 b/g/n+ Bluetooth Combo Card) [meerprijs € 25,00 of € 2/maand1]

Op de site van mijn hogeschool staat:
Om gebruik te kunnen maken van het draadloos netwerk, heb je nodig:
een draadloze netwerkkaart (802.11b/g, wifi compatible en 802.1x enabled)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruut88
Verwijderd schreef op zaterdag 27 augustus 2011 @ 11:43:
Jongens welke heb ik nodig?

Intel® Centrino® Wireless-N 1030 (1x2 b/g/n+ Bluetooth Combo Card) [meerprijs € 15,00 of € 1/maand1]
Intel® Centrino® Advanced-N 6230 (2x2 b/g/n+ Bluetooth Combo Card) [meerprijs € 25,00 of € 2/maand1]

Op de site van mijn hogeschool staat:
Om gebruik te kunnen maken van het draadloos netwerk, heb je nodig:
een draadloze netwerkkaart (802.11b/g, wifi compatible en 802.1x enabled)
de goedkoopste en als je BT wilt zou ik de n1030 nemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ruudvanelk schreef op zaterdag 27 augustus 2011 @ 11:45:
[...]

de goedkoopste en als je BT wilt zou ik de n1030 nemen
Maar die heb ik dus nodig voor om verbinding te kunnen krijgen op de hogeschool?
En wat zou die N6230 toevoegen?
Het is allemaal draadloos wat is dan het verschil tussen normaal draadloos en bluetooth

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 27-08-2011 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glennvho
EvertonPride schreef op zaterdag 27 augustus 2011 @ 11:40:
Oke super bedankt, na de clean install drivers installeren via de dellsite he?
Ik merk dat de computer nu standaard erg langzaam is met uitpakken van bestanden etc.. ik ga er vanuit na clean install en goede drivers dat dit verholpen is. Ook komen er allemaal popups van Dell of ik Nero, backup etc.. wil installeren/upgraden.. dit komt als het goed is ook niet meer na een cleaninstall he?

Met een HDMI kabel (ja mijn TV heeft het) heb ik gewoon beeld en geluid op de TV?
Anders moet je eens kijken naar de driverlijstjes die in de OP staan, daar vind je alle drivers die je nodig hebt in terug en ook van waar ze gehaald worden. Je kan inderdaad alles van de dell site halen, maar voor bevoorbeeld de videokaart lijkt het me beter als je naar de site van nvidia gaat omdat de dell driver toch niet
altijd up-to-date zijn. ;)

En je problemen die je nu hebt die zullen inderdaad na een clean install volledig van de baan zijn, ook zul je die vervelende popupjes niet meer krijgen en zal gans de laptop veel sneller aanvoelen.

Met HDMI heb je inderdaad beeld en geluid ineen. :)
Verwijderd schreef op zaterdag 27 augustus 2011 @ 11:47:
Maar die heb ik dus nodig voor om verbinding te kunnen krijgen op de hogeschool?
En wat zou die N6230 toevoegen?
Met de 1000 ga je ook gewoon verbinding kunnen maken op je hogeschool hoor, die 1030 heeft enkel en alleen als toevoeging dat het bleutooth heeft en dat heb je niet nodig om een wifi verbinding te maken.

De 6230 heeft als toevoeging dat het een extra antenne heeft voor betere verbinding en hoger doorvoersnelheden op wireless-N, mits je router het ondersteunt natuurlijk anders heb je gewoon lagere snelheden maar wel nog een stabielere verbinding uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvertonPride
glennvho schreef op zaterdag 27 augustus 2011 @ 12:32:
[...]

Anders moet je eens kijken naar de driverlijstjes die in de OP staan, daar vind je alle drivers die je nodig hebt in terug en ook van waar ze gehaald worden. Je kan inderdaad alles van de dell site halen, maar voor bevoorbeeld de videokaart lijkt het me beter als je naar de site van nvidia gaat omdat de dell driver toch niet
altijd up-to-date zijn. ;)

En je problemen die je nu hebt die zullen inderdaad na een clean install volledig van de baan zijn, ook zul je die vervelende popupjes niet meer krijgen en zal gans de laptop veel sneller aanvoelen.

Met HDMI heb je inderdaad beeld en geluid ineen. :)
Ja ik denk het beste van de Dell site, want op de Nvidia site verwijzen ze me naar Dell als ik mijn videokaartdriver wil downloaden, dus dat moet.

Ja super fijn van de cleaninstall.. standaard staat er Windows Premium op.. ik heb hier ook Windows Ulitmate liggen en die wil ik er op zetten. Maar ik vraag me af.. zit de cd van Windows Premium er wel bij, want ik heb alleen een cd met drivers.. of is dat ook de opstartcd?

Net met mijn brakke kop een muis en een HDMI kabel gaan halen, kan ik mooi voetbalmatchen streamen en op mijn TV kijken.

Bedankt voor de info nogmaals!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBabiSpangang
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 14-09 21:05
Wellicht handig voor de Belgische bezoekers, onderstaande bericht gepost door Sakke1994 in het Alienware topic:

Heb de code van 10% gevonden voor de .be site, http://actiebon.blogspot.com/

10%: N0TZN?V$4FF1D8

5%: 5HXQ3TFQHRT?C9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glennvho
EvertonPride schreef op zaterdag 27 augustus 2011 @ 13:32:
[...]

Ja ik denk het beste van de Dell site, want op de Nvidia site verwijzen ze me naar Dell als ik mijn videokaartdriver wil downloaden, dus dat moet.

Ja super fijn van de cleaninstall.. standaard staat er Windows Premium op.. ik heb hier ook Windows Ulitmate liggen en die wil ik er op zetten. Maar ik vraag me af.. zit de cd van Windows Premium er wel bij, want ik heb alleen een cd met drivers.. of is dat ook de opstartcd?

Net met mijn brakke kop een muis en een HDMI kabel gaan halen, kan ik mooi voetbalmatchen streamen en op mijn TV kijken.

Bedankt voor de info nogmaals!
Je kan de drivers wel van de nvidia site halen, deze zijn veel nieuwer dan die van de dell site en ik raad dan ook deze van op de nvidia site aan. Hier even een linkje.

Die windows cd kon je gewoon bij je xps bestellen, maar als je zegt dat je enkel de cd met drivers hebt dan denk ik dat je die er niet bijbesteld hebt. Is overigens niet erg hoor, gebruik gewoon die ultimate die je liggen hebt. Je zal dan wel niet de cd key onderaan de laptop kunnen gebruiken hiermee maar dan gebruik je gewoon de key die bij je ultimate zit lijkt me? Als je echt de key onderaan de laptop wilt gebruiken dan zul je een windows premium iso moeten downloaden ergens en dan kun je wel die key gebruiken. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsjuuh23
Ik heb een probleem met mijn videokaart, ik heb een GT525M.
Nadat ik tijdens een game wat haperingen had heb ik de nieuwste driver gedownload en een schone install gedaan.
En als ik mijn Nvidia instellingen wil veranderen krijg ik de melding : ''U gebruikt geen beelscherm wat op een Nvidia gpu is aangesloten''.
Ik heb de driver al meerdere keren geinstalleerd en zelfs een schone Windows install gedaan!
Maar ik krijg nog steeds dezelfde foutmelding? Weet iemand hoe ik dit kan fixen?

Gr. Niels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beta
  • Registratie: November 2006
  • Niet online

Beta

v0.86b5

Ik heb een L502X XPS15, zonder backlit kb.

Op ebay zie ik ze nu staan. Iemand al ervaringen met het inbouwen?
Ook is dat keyboard chiclet-type, maar lijkt wel te moeten passen..

Afbeeldingslocatie: http://i.ebayimg.com/t/PVDG3-0PVDG3-Dell-XPS-15-L502X-Backlight-Keyboard-/00/$(KGrHqR,!j!E4rl)ogqSBOWDCk!ij!~~60_3.JPG

Hyundai SX2 N-Line (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolfg
glennvho schreef op zaterdag 27 augustus 2011 @ 16:33:
[...]
Als je echt de key onderaan de laptop wilt gebruiken dan zul je een windows premium iso moeten downloaden ergens en dan kun je wel die key gebruiken. ;)
Is dat dan willekeurig welke versie van home premium of moet het een OEM versie zijn?
Ik heb 7 premium NL en ook al gevonden, kan ik die gewoon gebruiken?

Heb nog nooit een clean install gedaan maar ik voel er nu toch wel veel voor met al die Dell ellende aan boord en dankzij dit fantastische forum word ik goed op weg geholpen!

Over het keyboard, ik heb een originele besteld bij kuzotronic, lijkt me toch wat safer, maar ja: wel 64 euro ex. verzendkosten. Ik zie net dat ze nu weer op zijn daar, is maar 1 dag beschikbaar geweest dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beta
  • Registratie: November 2006
  • Niet online

Beta

v0.86b5

dolfg schreef op zaterdag 27 augustus 2011 @ 21:35:
[...]

Over het keyboard, ik heb een originele besteld bij kuzotronic, lijkt me toch wat safer, maar ja: wel 64 euro ex. verzendkosten. Ik zie net dat ze nu weer op zijn daar, is maar 1 dag beschikbaar geweest dus!
Die site kende ik niet. Wel bedankt want dat is wel wat safer ja.

Current in stock: 1 :P (zie edit) :P

[ Voor 1% gewijzigd door Beta op 27-08-2011 21:51 . Reden: my bad: 0 in stock. ]

Hyundai SX2 N-Line (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolfg
Beta schreef op zaterdag 27 augustus 2011 @ 21:43:
[...]

Die site kende ik niet. Wel bedankt want dat is wel wat safer ja.

Current in stock: 1 :P
Kijk je wel bij de goeie, want de 501 heeft idd nog 1 in stock, maar de (nieuwere) 502 is sold out.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appelsap
  • Niet online
[...]
Is dat dan willekeurig welke versie van home premium of moet het een OEM versie zijn?
Je zult een specifieke Dell OEM versie moeten hebben, of met de willekeurige versie wat fröbelen. De Windows die met een machine gebundeld geleverd wordt heeft een OEM licentie. Dat werkt als volgt: in het BIOS zit een stukje merk specifieke code (SLIC), dat tezamen met een merk specifieke 'license code' in het besturingssysteem en de juiste OEM key - die dus dezelfde is voor alle Dell Home Premium machines - een geldige activatie oplevert. Op een OEM disc zit die code en de juiste key ingebakken, maar die werkt dus ook alleen op een moederbord van die specifieke verkoper. Als je een standaard installatieschijf van home premium gebruikt, moet je de dell license code file (.xrm-ms) zelf toevoegen voordat je de OEM key (op de sticker) invoert, anders wil het systeem niet activeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SemperEgo
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 18-07-2024
Appelsap schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 00:08:
[...]

Je zult een specifieke Dell OEM versie moeten hebben, of met de willekeurige versie wat fröbelen. De Windows die met een machine gebundeld geleverd wordt heeft een OEM licentie. Dat werkt als volgt: in het BIOS zit een stukje merk specifieke code (SLIC), dat tezamen met een merk specifieke 'license code' in het besturingssysteem en de juiste OEM key - die dus dezelfde is voor alle Dell Home Premium machines - een geldige activatie oplevert. Op een OEM disc zit die code en de juiste key ingebakken, maar die werkt dus ook alleen op een moederbord van die specifieke verkoper. Als je een standaard installatieschijf van home premium gebruikt, moet je de dell license code file (.xrm-ms) zelf toevoegen voordat je de OEM key (op de sticker) invoert, anders wil het systeem niet activeren.
Zo moeilijk aan het maken.
[...]

Heb nog nooit een clean install gedaan maar ik voel er nu toch wel veel voor met al die Dell ellende aan boord en dankzij dit fantastische forum word ik goed op weg geholpen!

Je kan ook de stappen uit deze link volgen:
http://www.pc-helpforum.b...k-uppen-herstellen-23316/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolfg
Beiden dank voor het antwoord en optie twee lijkt prima te werken!
Ik heb iig backup-key en backup-cert gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bwlian
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 17-09 15:04
Beta schreef op zaterdag 27 augustus 2011 @ 21:26:

Ja, helemaal niet moeilijk, wel een creditcard oid nodig om de toetsenbordplaat los te krijgen van de klik-bevestigingen. Goed opletten voor de kabels bij het lostrekken en her-aansluiten hiervan.
Handleiding staat op Dell. (weet niet of de link werkt, laad op het moment niet..)
http://support.dell.com/s...sm/keyboard.htm#wp1179891

This space was intentionally left blank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da Fox
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12-09 21:51

[afbeelding]
Het toetsenord op die foto lijkt mij geen backlit. De backlit variant heeft op de F6 nog een oranje logootje omdat Fn-F6 de helderheid van het toetstenbord regelt, hetgeen hier lijkt te ontbreken. De foto is wel vrij onduidelijk, maar toch even goed opletten!

"Man fears the darkness, and so he scrapes away at the edges of it with fire." - Rei Ayanami

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sneakyman
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 20-05 20:45
Ook kan je als je een retail op upgrade cd hebt of wat dan ook alles van die cd kopieren en branden op een nieuwe cd. Maar alleen ei.cfg moet je achterwege laten (dus niet branden). Dit bestand zorgt er eigenlijk voor dat je alleen een bepaalde versie kan installeren. Dus zonder dat bestand vraagt hij vantevoren welke installatie je wil installeren en de code achter op de laptop werkt dan gewoon als je home premium installeert.

Ik had hetzelfde probleem maar had nog wel een upgrade cd liggen voor windows 7 ultimate.
Dus misschien kan je hier nog iets mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is een 9-cell batterij aan te raden bij een systeem met processor i7-2630QM en videokaart GT 540M, of is een 6-cell batterij voldoende?

[ Voor 68% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2011 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SemperEgo
Verwijderd schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 11:14:
Is een 9-cell batterij aan te raden bij een systeem met processor i7-2630QM en videokaart GT 540M, of is een 6-cell batterij voldoende?
Hoelang wil je dat de batterij meegaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvertonPride
glennvho schreef op zaterdag 27 augustus 2011 @ 16:33:
[...]

Je kan de drivers wel van de nvidia site halen, deze zijn veel nieuwer dan die van de dell site en ik raad dan ook deze van op de nvidia site aan. Hier even een linkje.
Ey kerel,

Ik heb deze driver gedownload maar nu geeft hij bij de demo van Pro Evolution Soccer 2012 het volgende aan:

Afbeeldingslocatie: http://www.upload12.nl/output/1314524574.png

Als ik via settings de instellingen op hoog wil zetten (moet kunnen) geeft het aan dat mijn videokaart niet aan de systeemeisen voldoet.
Bij hoog staat volgende omschrijving:
[Afbeeldingslocatie: http://www.upload12.nl/output/1314524731.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creadion
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 08:54
Ik ben nog niet zo heel erg bezig geweest met de grafische prestaties van de XPS 15, of optimus.
Maar als je het spel opstart met rechtermuisknop->uitvoeren met grafische processor->krachtige gpu?
Je kan bij de Nvidia settings instellen dat Pro evelotion soccer standaard hiermee wordt opgestart.

Of dit het probleem oplost durf ik niet te zeggen, maar het is altijd te proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glennvho
EvertonPride schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 11:46:
[...]

Ey kerel,

Ik heb deze driver gedownload maar nu geeft hij bij de demo van Pro Evolution Soccer 2012 het volgende aan:

[afbeelding]

Als ik via settings de instellingen op hoog wil zetten (moet kunnen) geeft het aan dat mijn videokaart niet aan de systeemeisen voldoet.
Bij hoog staat volgende omschrijving:
[[afbeelding]
Welke grafische kaart heb je in je xps 15? De 525m of de 540m? Dit was de link naar de drivers voor de 540m. Je kan ook gewoon zelf naar de nvidia site gaan en en daar naar de download pagina gaan voor de drivers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SemperEgo schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 11:40:
[...]

Hoelang wil je dat de batterij meegaat?
Ik heb begrepen dat de 9-cell batterij uitsteekt. Ik wil de laptop af en toe meenemen naar mijn studie. Ik denk dat 3/4 uur voldoende is. Kan de 6-cell dit aan?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2011 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
3 uur haal je makkelijk met de standaard batterij :)
http://www.anandtech.com/...x-now-with-sandy-bridge/5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SemperEgo
Verwijderd schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 12:10:
[...]

Ik heb begrepen dat de 9-cell batterij uitsteekt. Ik wil de laptop af en toe meenemen naar mijn studie. Ik denk dat 3 uur voldoende is.
En onder welke load is dit? De normale batterij haalt vlot de 3/4 uur (ook met i7) als je enkel wat surft, in office werkt etc (geen cpu/gpu intensieve taken dus). Meer dan 4u voor enkel wat surfen met verminderde helderheid moet zelfs lukken. De XPS 15 is erg efficiënt.
Met de extended batterij kijk je meer tegen de 6/7u aan (afhankelijk van de load) ;).

Ik denk dat de eigenaars van een XPS hier dit wel kunnen beamen? En de reviews melden dit ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glennvho
Vandaag had ik het weer dat mijn adapter een tikgeluid maakte. Het was ondertussen al een weekje geleden ofzo maar nu was het dus terug en heb er ook een video van gemaakt zoals beloofd.

[YouTube: http://youtu.be/E6edr-C0i2M?hd=1]
Het geluid lijkt een beetje op dat van een harde schijf die aan het ratelen is vind ik zelf. Eerst dacht ik dit dan ook dat het mijn harde schijf was maar toen merkte ik dat het toch wel van mijn adapter kwam. Zet wel even je volume wat harder om het beter te horen. ;)

Overigens is het nu al terug weg nadat het voor een kwartiertje dit geluid maakte, dit tikkend geluid heb ik dan ook enkel als ik de adapter net in het stopcontact heb gestoken en dit is ook niet altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurgen
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05-09 20:22
hmm, ik heb mijn ssd heerlijk werkend (wat een genot!) door deze in de hdd bay onder de palmrest te plaatsen. Echter heb ik de hdd via een caddy in de odd bay geplaatst. In de bios word de hd dan ook prima herkent, echter in windows is de hdd niet meer terug te vinden.

Moet ik hier nog drivers voor installeren ofzo? (lijkt me toch niet.. maar goed)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir Vega
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05-01-2022
glennvho schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 12:28:
Vandaag had ik het weer dat mijn adapter een tikgeluid maakte. Het was ondertussen al een weekje geleden ofzo maar nu was het dus terug en heb er ook een video van gemaakt zoals beloofd.

[video]
Het geluid lijkt een beetje op dat van een harde schijf die aan het ratelen is vind ik zelf. Eerst dacht ik dit dan ook dat het mijn harde schijf was maar toen merkte ik dat het toch wel van mijn adapter kwam. Zet wel even je volume wat harder om het beter te horen. ;)

Overigens is het nu al terug weg nadat het voor een kwartiertje dit geluid maakte, dit tikkend geluid heb ik dan ook enkel als ik de adapter net in het stopcontact heb gestoken en dit is ook niet altijd.
dit tikken had k ook met mijn vostro 1700 na 2 jaar. het tikken is het afslaan van de stroom wanneer de power cables contact maken met de metalen isolatie die in de draad zit. Morrel maar eens aan de in/uit gangen van de adapter en kijk of het geluid veranderd. Hij is nog te fixen maar zou dat alleen een pro elektricien aanraden aangezien die dingen gevaarlijk zijn. daarbij , wees blij dat je een waarschuwing vooraf krijgt dat je adapter aanh et sterven is. koop een nieuwe!

Sick Nick : " K, ik ben net wakker en ik geef mijn ongelijk nu toe, jammer alleen dat ie het niet kan lezen. Wanneer komt ie m'n spullen halen"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruut88
ColTju schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 12:34:
hmm, ik heb mijn ssd heerlijk werkend (wat een genot!) door deze in de hdd bay onder de palmrest te plaatsen. Echter heb ik de hdd via een caddy in de odd bay geplaatst. In de bios word de hd dan ook prima herkent, echter in windows is de hdd niet meer terug te vinden.

Moet ik hier nog drivers voor installeren ofzo? (lijkt me toch niet.. maar goed)
bij mij werkte dit direct prima. Misschien brakke caddy? heb jij ook last van het feit dat je hdd niet goed vast zit in de caddy? ik hoor hem steeds heen en weer bewegen als ik de laptop oppak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurgen
Ruudvanelk schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 12:46:
[...]

bij mij werkte dit direct prima. Misschien brakke caddy? heb jij ook last van het feit dat je hdd niet goed vast zit in de caddy? ik hoor hem steeds heen en weer bewegen als ik de laptop oppak.
nee ik hoor m niet als ik de laptop oppak. Er zat ook een dingetje bij de caddy waarmee ik m vast kan klemmen om het zo maar te noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruut88
ColTju schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 12:49:
[...]

nee ik hoor m niet als ik de laptop oppak. Er zat ook een dingetje bij de caddy waarmee ik m vast kan klemmen om het zo maar te noemen.
ok, ik heb ook echt de goedkoopste caddy van ebay genomen, er zat niet eens een verpakking of handleiding bij :P was achteraf misschien niet de beste keus, ga nu denk ik maar even zelf knutselen om het passend te krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo, ik ben van plan morgen mijn Dell xps 15 te bestellen.
Ik had alleen een vraagke,
mijn oom werkt bij het umcg in groningen.
En hij heeft een hp via zijn werk besteld, dat scheelde hem ong. zo'n 100 euro.
Zou hij een Dell XPS 15 voor mij kunnen bestellen via zijn werk, voor minder dan dat ik hem op de site zal bestellen?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appelsap
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 13:24:
Hallo, ik ben van plan morgen mijn Dell xps 15 te bestellen.
Ik had alleen een vraagke,
mijn oom werkt bij het umcg in groningen.
En hij heeft een hp via zijn werk besteld, dat scheelde hem ong. zo'n 100 euro.
Zou hij een Dell XPS 15 voor mij kunnen bestellen via zijn werk, voor minder dan dat ik hem op de site zal bestellen?

Alvast bedankt!
Vaak hebben grote bedrijven/instanties een contract met één aanbieder om tegen (zwaar) gereduceerde tarieven in te kopen. Het zou best kunnen dat het UMCG een mantelovereenkomst met HP heeft gesloten voor fikse kortingen. Maar goed, je kunt het altijd vragen natuurlijk, want het kan flink schelen, weet ik uit eigen ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oke, ik zal vanavond m'n oom even opbellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste mensen, ik ben er over een aantal dingen nog niet uit.
Wat is het voordeel van een kaart die bluetooth ondersteund ten opzichte van de N1000. Ik wil graag de voordelen en de verschillen van deze 3 kaarten zwart op wit hebben. Kan iemand mij dit vertellen of weet iemand dit te vinden?

2.) Is het Internal Backlit US/International Qwerty Keyboard [meerprijs € 40,00 of € 2/maand1] kwa indeling anders dan het normale
Intern toetsenbord - Nederlands (qwerty) toetsenbord zoals de meeste nederlanders hem kennen?

3.) Kan iemand mij de link geven waarin je bij een xps15i7 gratis naar 6mb geheugen upgrade krijgt en 750GB ram? zoals deze link alleen dan met de GT540 videokaart.

Hartelijk dank voor diegene die tijd heeft voor deze vragen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJNelis
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-12-2022
Sir Vega schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 12:42:
[...]

dit tikken had k ook met mijn vostro 1700 na 2 jaar. het tikken is het afslaan van de stroom wanneer de power cables contact maken met de metalen isolatie die in de draad zit. Morrel maar eens aan de in/uit gangen van de adapter en kijk of het geluid veranderd. Hij is nog te fixen maar zou dat alleen een pro elektricien aanraden aangezien die dingen gevaarlijk zijn. daarbij , wees blij dat je een waarschuwing vooraf krijgt dat je adapter aanh et sterven is. koop een nieuwe!
Die van mij is 3 maanden oud en doet het ook...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvertonPride
glennvho schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 12:04:
[...]

Welke grafische kaart heb je in je xps 15? De 525m of de 540m? Dit was de link naar de drivers voor de 540m. Je kan ook gewoon zelf naar de nvidia site gaan en en daar naar de download pagina gaan voor de drivers.
Hoi, de 525m staat niet aangeboden op de site?
Dus dan toch maar via dell site downloaden? Hier staan de volgende:

Afbeeldingslocatie: http://www.upload12.nl/output/1314544344.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurgen
EvertonPride schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 17:12:
[...]

Hoi, de 525m staat niet aangeboden op de site?
Dus dan toch maar via dell site downloaden? Hier staan de volgende:

[afbeelding]
http://www.nvidia.co.uk/o...80.26-whql-driver-uk.html

die heb ik vanmiddag geinstalleerd zonder probleem :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[afbeelding]
is heel makkelijk om in te zetten. je kan bij dell us backlit kopen voor 37 euro met verzenden. je moet wel zelf in zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik had nog wel een vraag als ik een spel installeer krijg ik elke keer dat hij niet pressies in scherm zit hoe los je dat op staat me videokaart fout ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

glennvho schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 12:28:

[video]

Ja dat doet de mijne ook! Toch dell maar eens bellen.

Verder geen problemen met die adapter overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvertonPride
Thanks is geinstalleerd maar computer lijkt mijn videokaart niet te selecteren ofzo.

Bij dxdiag staat ook Intel HD Graphics family als videokaart ipv Nvidia GeForce GT 525M ?

Dit probleem dus:
http://answers.yahoo.com/...qid=20110422140050AASKFT4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsjuuh23
EvertonPride schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 21:16:
[...]

Thanks is geinstalleerd maar computer lijkt mijn videokaart niet te selecteren ofzo.

Bij dxdiag staat ook Intel HD Graphics family als videokaart ipv Nvidia GeForce GT 525M ?

Dit probleem dus:
http://answers.yahoo.com/...qid=20110422140050AASKFT4
Heb je bij apparaatbeheer code 43? Die heb ik namelijk ook sinds gisteren.
Ik bel Dell morgen even of ze het kunnen fixen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvertonPride
Geen idee waar ik dit kan vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsjuuh23
Computer/links boven systeemeigenschappen/apparaatbeheer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvertonPride
Ja zover was ik daar staan al mijn apparaten, waaonder bij beeldschermadapters:
- Intel HD Graphic Family
- Nvidia Gforce GT 525 M

Ik zie niks van een code 43

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsjuuh23
Oh dan heb jij het gelukkig niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvertonPride
Hmm dan heb ik andere probleem.

Ik heb nu zelf groter probleem veroorzaakt. Ik wilde de Intel HD Graphic Family adapter uitschakelen om te kijken of het dan alleen de Nvidia pakt.. maar nu krijg ik dus geen beeld meer op mijn laptop, alleen zwart scherm.

Wat moet ik doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
In veilige modus booten, en de boel weer ongedaan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvertonPride
Hoe kan ik deze veilige modus vinden nu het beeldscherm alleen maar zwart vertoont (dus zelf opstartscherm niet zichtbaar)?

Best balen, ik heb de laptop morgen nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Google ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glennvho
Verwijderd schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 20:58:
[...]

Ja dat doet de mijne ook! Toch dell maar eens bellen.

Verder geen problemen met die adapter overigens.
Ik heb verder ook geen problemen met de adapter en het is ook maar af en toe dat ik dit voorheb. Als ik het al voorheb dan stopt het vanzelf na een tijdje in gebruik zijn dus ik zie er niet veel kwaad in?

Zouden we van dell gewoon gratis een nieuwe kunnen toegestuurd krijgen denk je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvertonPride
Thanks Darkstone, poehoe daar schrok ik.

Weet jij wat ik moet doen met de videokaart, hij lijkt dus niet goed te werken?
Pagina: 1 ... 12 ... 18 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
De CSL policy geldt ook voor ervaringen topics zoals deze! Dat wil dus zeggen dat de zogenaamde 'welke moet ik nemen?'-vragen hier niet gewenst zijn. Handige links hiervoor zijn de [NBBG-aanschaf] topics, Dell waardebonen topic en het Dell levertijden topic.