[Ervaringen] Dell XPS 15 - Deel 6 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 13 ... 18 Laatste
Acties:
  • 81.938 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hij werkt zoals hij moet. In productreview: Dell XPS 15 L502X review door Umbrah staat een stukje uitleg over nvidia optimus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

glennvho schreef op zaterdag 27 augustus 2011 @ 11:31:
[...]

Het beste wat je kan doen is inderdaad gewoon een clean install doen met de windows cd. Dit heb ik ook gewoon onmiddellijk gedaan nadat ik hem binnengekregen had, net zoals de meeste onder ons hier trouwens. :)

En voor hem op je tv aan te sluiten haal je gewoon een hdmi kabel als dit ook op je tv zit natuurlijk. ;)
Is er op de Windows Resource dvd die je bij de XPS kan bestellen software/bloatware van Dell aanwezig? Of is het gewoon een 'clean' disc?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2011 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvertonPride
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-09 16:01
Verwijderd schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 22:08:
Hij werkt zoals hij moet. In productreview: Dell XPS 15 L502X review door Umbrah staat een stukje uitleg over nvidia optimus.
Thanks het is me gelukt, vreemd dat het zo moet maargoed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste mensen, ik ben er over een aantal dingen nog niet uit.
Intel® Centrino® Wireless-N 1000 (EUR) [Inbegrepen in prijs]
Intel® Centrino® Wireless-N 1030 (1x2 b/g/n+ Bluetooth Combo Card) [meerprijs € 15,00 of € 1/maand1]
Intel® Centrino® Advanced-N 6230 (2x2 b/g/n+ Bluetooth Combo Card) [meerprijs € 25,00 of € 2/maand1]
Wat is het voordeel van een kaart die bluetooth ondersteund ten opzichte van de N1000. Ik wil graag de voordelen en de verschillen van deze 3 kaarten zwart op wit hebben. Kan iemand mij dit vertellen of weet iemand dit te vinden?

2.) Is het Internal Backlit US/International Qwerty Keyboard [meerprijs € 40,00 of € 2/maand1] kwa indeling anders dan het normale
Intern toetsenbord - Nederlands (qwerty) toetsenbord zoals de meeste nederlanders hem kennen?

3.) Kan iemand mij de link geven waarin je bij een xps15i7 gratis naar 6mb geheugen upgrade krijgt en 750GB ram? zoals deze link alleen dan met de GT540 videokaart.
http://configure.euro.del...;cs=nldhs1&vw=classic

Hartelijk dank voor diegene die tijd heeft voor deze vragen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glennvho
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 17-09 19:51
Verwijderd schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 22:13:
[...]

Is er op de Windows Resource dvd die je bij de XPS kan bestellen software/bloatware van Dell aanwezig? Of is het gewoon een 'clean' disc?
Dit is gewoon een clean disc zonder al die bloatware van dell erop. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• solist2009
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 01-09-2023
Ik heb het volgende probleem. Als ik via wifi en via netstroom ga surfen, dan laadt webpagina snel op in explorer en firefox. Als ik wifi en via accu ga surfen, dan laadt het heel langzaam op.Is dit normaal?
Heb overigens een 6230 kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 22:50:
Intel® Centrino® Wireless-N 1000 (EUR) [Inbegrepen in prijs]
Intel® Centrino® Wireless-N 1030 (1x2 b/g/n+ Bluetooth Combo Card) [meerprijs € 15,00 of € 1/maand1]
Intel® Centrino® Advanced-N 6230 (2x2 b/g/n+ Bluetooth Combo Card) [meerprijs € 25,00 of € 2/maand1]
Wat is het voordeel van een kaart die bluetooth ondersteund ten opzichte van de N1000. Ik wil graag de voordelen en de verschillen van deze 3 kaarten zwart op wit hebben. Kan iemand mij dit vertellen of weet iemand dit te vinden?

2.) Is het Internal Backlit US/International Qwerty Keyboard [meerprijs € 40,00 of € 2/maand1] kwa indeling anders dan het normale
Intern toetsenbord - Nederlands (qwerty) toetsenbord zoals de meeste nederlanders hem kennen?

3.) Kan iemand mij de link geven waarin je bij een xps15i7 gratis naar 6mb geheugen upgrade krijgt en 750GB ram? zoals deze link alleen dan met de GT540 videokaart.
http://configure.euro.del...;cs=nldhs1&vw=classic

Hartelijk dank voor diegene die tijd heeft voor deze vragen
ik heb zelf toetsenbord in gebouw na ik er een van dell had gekocht wist niet hoe moest bestellen maja was 37 euro dus als je zelf kan is nog goedkoper ook maar wel veel mee moeite. en zo wifi kaartje kan je zelf ook inzetten heel makkelijk. ik wil zelf ook nog keer de n 6300 er inzetten ik heb de n 1000 doet het wel heel goed maar er zit nog een losse antenne in de laptop

enige wat je goed moet weten is welke scherm ik heb zelf wel de 760p ofzo en ik heb wel de 2 gb video kaart en verder gewoon de aanbieding van 6 gb werk en 750 gb

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2011 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolfg
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 06:23
Wow, gewoon voor het eerst van mijn leven een clean install gedaan. Ik ben nu wel een stuk wijzer en 24 uur verder!
Allereerst had ik W7 erop gezet zonder formatteren, dus dat schoot niet echt op. Toen heb ik geloof ik alles geformatteerd dus ook de resource partitie, maar goed...
Nu werkt alles iig en wonder boven wonder, de W7 versie van usenet bleek een alienware te zijn, dus het activeren was een peuleschil omdat het al een Dell versie was.
Nu is ie helemaal schoon en werkt strak als een zonnetje. Morgen komt het backlit toetsenbord uit Engeland binnen en dan is ie helemaal compleet.
Dank voor alle hulp hier, de handige driver set ups en nuttige waarschuwingen vooraf!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appelsap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 22:50:
Nou vooruit:
de Wireless-N 1000 is gewoon wifi n kaart
de Wireless-N 1030 is hetzelfde, + met bluetooth (dat vooral door mobiele telefoons wordt gebruikt om met headsets en carkits te verbinden, maar er zijn ook bijv draadloze muizen die het gebruiken. Voor reguliere draadloze netwerk verbindingen heb je het niet nodig)
de Wireless-N 6230 is hetzelfde, + heeft meer antenne kanalen, en kan op zowel 2,4 als 5 Ghz band een wireless-N verbinding maken. Heb je alleen echt wat aan als je router ook de 5Ghz band aanbiedt, en je dichtbij de router zit.
Kortom: voor gewone wifi verbindingen is in de regel de 1000 meer dan voldoende.

Backlit toetsenbord is US/International, de meest standaard indeling die er is, met € symbooltje bij de 5.

tip: kies een config met zo min mogelijk geheugen, want de meerprijs die Dell voor extra geheugen rekent is 3x de winkelprijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
6 tot 8x de winkelprijs, om precies te zijn. Voor wat dell rekent voor 2GB extra kan je los 8GB kopen en nog geld overhouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:46
Ik heb al een tijdje een XPS15 en ben er zeer tevreden mee, ik heb alleen 1 probleem:
De touchpad is zo gevoelig dat als ik hem alleen maar aanraak de muis al het hele scherm over is. Zelfs als ik hem al losgelaten heb stuiterd de muis nog ff door. Of hij gaat meteen in "scroll modus" of hij gaat in en uit zoemen. Om gek van te worden.

Iemand tips of suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rechtsonder in de taakbalk, rechtsklik op "Synaptics aanwijsapparaat" en dan kun je onder het tabblad "opties voor de aanwijzer" de gevoeligheid van je touchpad aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Appelsap schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 00:46:
[...]

Nou vooruit:
de Wireless-N 1000 is gewoon wifi n kaart
de Wireless-N 1030 is hetzelfde, + met bluetooth (dat vooral door mobiele telefoons wordt gebruikt om met headsets en carkits te verbinden, maar er zijn ook bijv draadloze muizen die het gebruiken. Voor reguliere draadloze netwerk verbindingen heb je het niet nodig)
de Wireless-N 6230 is hetzelfde, + heeft meer antenne kanalen, en kan op zowel 2,4 als 5 Ghz band een wireless-N verbinding maken. Heb je alleen echt wat aan als je router ook de 5Ghz band aanbiedt, en je dichtbij de router zit.
Kortom: voor gewone wifi verbindingen is in de regel de 1000 meer dan voldoende.

Backlit toetsenbord is US/International, de meest standaard indeling die er is, met € symbooltje bij de 5.

tip: kies een config met zo min mogelijk geheugen, want de meerprijs die Dell voor extra geheugen rekent is 3x de winkelprijs.
Heel erg bedankt!
Ik denk dat ze in de trein en op de hogeschool geen hele snelle routers hebben dus dan neem ik de n1000.
Ik neem wel de 505 muis van logitech maar voor die heb je toch geen bluetooth nodig? die heeft zo'n usb ofzo die signalen ontvangt van je muis.

Als het toetsenbord dus nagenoeg hetzelfde is op diegene waar ik nu op typ: Het ultraflat keyboard van logitech. Dan schaf ik die met backlight aan. Want het is maar 36 euro (met10procentkorting) en ik denk dat zelf erin maken heel veel gepruts is en misschien maar een tientje goedkoper is.

Wat betreft het extra geheugen deze krijg ik ''gratis'' via een link. gratis naar 6mb ram bij alleen een i7 dacht ik.

Als iemand dit nog een keer kan bevestigen wat ik nu heb gezegd ben ik klaar om mijn bestelling te doen.
Check check dubbel check

BTW. Als iemand nog een link weer met die gratis upgrade naar 6mb en 750GB met een 2GB videokaart. _/-\o_

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2011 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verschillen de nieuwe i7 s veel met de nog oude i7 s in dell xps 15 qua warmte? Begin mij namelijk steeds meer te irriteren aan de fan en de warmte die de laptop produceert tijdens zwaardere progromma´s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richy t
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-09 15:11
Verwijderd schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 12:02:
Ik heb net mijn Dell XPS 15 besteld,
hoe lang duurt het ongeveer wanneer ik heb binnen heb?

ervaringen?
Welke configuratie heb je genomen en waarom heb je uiteindelijk toch voor de 15" gekozen?
Zit zelf ook te twijfelen namelijk..

Ben namelijk bang dat de 17 wat te groot is om lekker even op de bank te internetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

richy t schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 12:54:
[...]

Welke configuratie heb je genomen en waarom heb je uiteindelijk toch voor de 15" gekozen?
Zit zelf ook te twijfelen namelijk..

Ben namelijk bang dat de 17 wat te groot is om lekker even op de bank te internetten.
Zoals je zelf al zegt: Ben namelijk bang dat de 17 wat te groot is om lekker even op de bank te internetten.

En gewoon omdat de speakers aan de zijkant zitten van het toetsenbord,
en natuurlijk om het mooie backlit keyboard! :)

En inderdaad gewoon lekker comfortabel, omdat ik ook nog wel een op bed wil liggen enzo...
En ik vind het gewoon een klein compact machinetje :)
(met power en uitstaling) (H)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creadion
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 08:54
Even een korte vraag,

Zit bij jullie de accu ook een beetje los? (de rechterkant van de accu kan ik een paar millimeter op en neer bewegen, links doet die dat niet)

Niet zo heel erg opzich, maar het hoort niet zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Creadion schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 15:34:
Even een korte vraag,

Zit bij jullie de accu ook een beetje los? (de rechterkant van de accu kan ik een paar millimeter op en neer bewegen, links doet die dat niet)

Niet zo heel erg opzich, maar het hoort niet zo.
Ik heb ook wat speling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richy t
Verwijderd schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 10:59:
[...]

BTW. Als iemand nog een link weer met die gratis upgrade naar 6mb en 750GB met een 2GB videokaart. _/-\o_
Bestaat deze wel? hij staat namelijk niet op de sheet van Darkstone.
Wel heb ik begrepen dat je de videokaart vrij makkelijk kan overclocken zodat je een minimaal net zo snelle kaart hebt.

Die aanbieding trouwens is gewoon erg moeilijk te weerstaan... heb eigenlijk al dat geweld niet nodig en kan net zo goed met een i5 vooruit, maar dan voor maar €45 een i7, 2 gig meer geheugen en de hdd 250gig groter kan je toch bijna niet laten lopen. En dan heb ik het over de M05 tegen bv de M13.

[ Voor 3% gewijzigd door richy t op 29-08-2011 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat is iegelijk de beest anti virus enzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Modbreak:Mensen, dit is niet het Dell levertijden topic :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat is de beste anti virus enzo
heb me pc nu een mand en zoek beetje handige progamams

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kr7Br
  • Registratie: November 2007
  • Nu online
Hallo allemaal,

ik heb net mijn machine binnengekregen. Wat me opviel is dat er nergens instellingen voor de nVidia kaart terug te vinden zijn. In het nVidia control panel staan enkel de dingen ivm Physx. Ik kan dus ook niet kiezen om programma's specifiek met de nVidia kaart op te starten (optimus)

Is er iets te kort op mijn laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:46
Verwijderd schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 10:16:
Rechtsonder in de taakbalk, rechtsklik op "Synaptics aanwijsapparaat" en dan kun je onder het tabblad "opties voor de aanwijzer" de gevoeligheid van je touchpad aanpassen.
Thanks, Ik had niet verder gekeken dan mijn neus lang is.

Had de hele button settings op het laatste tabblad over het hoofd gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kr7Br
  • Registratie: November 2007
  • Nu online
Sorry dubbele post (vreemd, maar het duurde een hele poos voor mijn bericht verscheen...)

[ Voor 77% gewijzigd door Kr7Br op 29-08-2011 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

glennvho schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 22:00:
[...]

Ik heb verder ook geen problemen met de adapter en het is ook maar af en toe dat ik dit voorheb. Als ik het al voorheb dan stopt het vanzelf na een tijdje in gebruik zijn dus ik zie er niet veel kwaad in?

Zouden we van dell gewoon gratis een nieuwe kunnen toegestuurd krijgen denk je?
Ik denk het wel. Lijkt me niet meer dan normaal binnen de garantieperiode.

Maar ik weet het ook niet, want ik heb ze nog niet gebeld. En ik ga nu een maand met vakantie (de laptop gaat mee), dus dat zal ik waarschijnlijk pas ergens in oktober doen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn XPS 15 wil nu geen enkel spel deftig meer draaien.

Hoewel de temperatuur best warm kan worden, is het daar niet aan gerelateerd omdat ik hetzelfde voorheb bij gebruik van een externe laptop cooler.

Wat gebeurt is dit:
YouTube: DELL XPS 15 L502X Crashing 3D Games Nvidia GT540M - YouTube
Het spel speelt even perfect, maar na een tijdje blijft het gedurende een aantal seconden hangen en beweegt de muis enorm traag. Daarna probeer ik het spel te sluiten via task manager, maar dat blijkt meestal onmogelijk. De enige oplossing is dan een hard reset via de powerknop.

Als het wel mogelijk is en zichzelf afsluit dan volgt dit bericht:
"Display driver NVIDIA Windows Kernel Mode Driver, Version 280.26 stopped responding and has successfully recovered."

Ik heb de laatste Nvidia drivers geinstalleerd en wat vooral raar is dat dit probleem HELEMAAL NIET voorkomt als ik op batterij speel.
Vanaf het moment dat ik de oplader insteek (met of zonder batterij erin), crasht elk spel dat ik speel op de hierboven beschreven wijze.

Threads die hierover gaan:
http://en.community.dell..../p/19374663/19925735.aspx
http://en.community.dell..../p/19392683/19926413.aspx
http://forum.notebookrevi...02x-owners-lounge-91.html
http://us.battle.net/wow/en/forum/topic/3053896338

Weet iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoeveel watt adapter zit erbij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dask
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18-05 18:06
Is dit een beta driver? Het rare is, ,als ik mijn driverupdate check van de GPU, ik op versie 275,33 zit en er geen nieuwere updates zijn.
Afbeeldingslocatie: http://i53.tinypic.com/2qsp3m1.jpg

Misschien een vorige versie installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo, zoals eerder al vermeld, vandaag me laptop besteld,
nog niet binnen maar al wel een paar vragen.
Is dit goed geheugen om te plaatsen in me laptop? ( http://www.norrod.nl/a/no...l-ddr3-sodimm-1333mhz-4gb )

En ik heb die dvd van dell van 5 euro besteld, kan ik daar mee een clean install doen zonder alle dell troep er op? en wanneer moet ik die dvd er in doen? als ik hem voor het eerst start of als hij is geconfigureerd en daarna opnieuw opstarten met die dvd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan dit nergens terugvinden op de adapter zelf. Ik vermoed dat dit 130 watt zou moeten zijn?
Zou een foto je verder helpen?
Btw mijn adapter wordt altijd enorm heet als ik een poging waag
om ermee te gamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat moet 130w zijn. Het kan zijn dat dell geblunderd heeft en er een 90w bij zit.

De 130w adapter zou 130/19v = 6.8A moeten zijn, niet 4.7A.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er staat op 6.7A en 19.5V. In het begin gaf hij wel degelijk geen problemen...
Misschien is hij kapot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glennvho
Het lijkt mij eerder dat er ergens in je instellingen iets niet goed staat. Probeer eens te kijken bij de energie instellingen van Windows zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb ik al gekeken en niets mis mee,... heb zelfs turbothrottling al eens afgezet om te kijken of het daaraan lag.
Het is blijkbaar een veelvoorkomend probleem aangezien er zoveel threads over gemaakt worden.

Dat crashen van mijn video driver is blijkbaar gerelateerd aan Bccode 117.
Ik lees overal dat dit kan liggen aan te weinig stroom die naar de grafische kaart wordt gestuurd.
Dit in combinatie met het feit dat mijn oplader enorm warm wordt en ik perfect op batterij kan spelen,
doet mij vermoeden dat het aan de oplader ligt. Maar ik zal eens een mail sturen naar de Dell Techdienst en zien wat ze zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laserboy
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-09 09:32
MIjn accu-ledje staat al een half uur heftig te knipperen. Hij hangt aan de netstroom, maar de accu wordt niet opgeladen. Weet iemand hier raad mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glennvho
laserboy schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 09:56:
MIjn accu-ledje staat al een half uur heftig te knipperen. Hij hangt aan de netstroom, maar de accu wordt niet opgeladen. Weet iemand hier raad mee?
Op hoeveel procent zit je accu? En kun je eens kijken bij de dell battery meter, dit kun je openen door rechts te klikken op het batterij icoontje en dan te kiezen voor "Dell batterijmeter".

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/BiTAthXHoQz9npBaKLOFCHDK/full.png

Daarin kun je instellen dat het opladen van de accu wordt uitgeschakeld dus misschien moet je daar eens kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laserboy
glennvho schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 10:43:
[...]

Op hoeveel procent zit je accu? En kun je eens kijken bij de dell battery meter, dit kun je openen door rechts te klikken op het batterij icoontje en dan te kiezen voor "Dell batterijmeter".

[afbeelding]

Daarin kun je instellen dat het opladen van de accu wordt uitgeschakeld dus misschien moet je daar eens kijken.
Bedankt voor je snelle reactie. Op dit moment is de accu 92%. Dat was hij op het moment dat ik dit constateerde ook. Er staat geen vinkje 'batterij opladen deactiveren'. Opnieuw opstarten werkt ook niet. Ik zal ook nog even proberen de computer echt uit te zetten en hem dan weer aan te doen.

Edit: vreemd, computer afgesloten, lader eruit, lader er in en daarna weer aangezet en het geknipper was weer voorbij. Nu laad hij weer.

[ Voor 8% gewijzigd door laserboy op 30-08-2011 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glennvho
De laatste procenten gaan normaal ook wel wat trager of de eerste 80 procent van het laden. Bij mij knippert het ledje ook gewoon als de accu bijna vol is maar laad hij wel nog op natuurlijk wat hij bij jou niet doet. En als je kijkt naar het batterij icoontje in het systeemvak staat er dan een stekkertje naast de batterij of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laserboy
Verwijderd schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 23:49:
"Display driver NVIDIA Windows Kernel Mode Driver, Version 280.26 stopped responding and has successfully recovered."
Ik krijg ook bij inspannende videoprestaties af en toe ook de melding "beeldschermstuurprogramma reageert niet meer en is hersteld..." met de versienummer erbij van de bovengenoemde kernel mode driver. Bij normaal gebruik heb ik er geen last van waardoor het eigenlijk niet stoort. Het heeft bij mij een keer voor gedaan bij het aansluiten van mijn notebook op de televisie via HDMI. Nog geen spelletje gespeeld op het beestje.
glennvho schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 11:05:
De laatste procenten gaan normaal ook wel wat trager of de eerste 80 procent van het laden. Bij mij knippert het ledje ook gewoon als de accu bijna vol is maar laad hij wel nog op natuurlijk wat hij bij jou niet doet. En als je kijkt naar het batterij icoontje in het systeemvak staat er dan een stekkertje naast de batterij of niet?
Daar ben ik mij niet meer van bewust. In mijn vorige post, zie edit, heb ik aangegeven dat ik mijn computer ut heb gezet, de kabel er uit heb getrokken en daarna weer ingedaan. Bij het opstarten werd het ledje weer wit en hij is nu 96% en het stekkertje staat er weer bij. Of dat ten tijden van het knipperende ledje ook was weet ik niet meer. Maar als ik met de cursor op het logo sta gaf hij wel aan dat hij aangesloten was op het netstroom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laserboy, als je tijd hebt, probeer eens gelijk welk spel erop te spelen met de oplader aangesloten.
Bij age of empires 3: asian dynasties heb ik het onmiddelijk bij het main menu.
In andere spellen duurt het soms een half uur tot een uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb het idee dat mijn fan veelste vaak aanslaat. Is dit een normaal patroon in de warmte?

Afbeeldingslocatie: http://i52.tinypic.com/351g8c8.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laserboy
@Tjee: Misschien van het weekend.

Iemand nog een geschikte sleeve voor de Dell XPS 15. Ik dacht namelijk gelezen te hebben dat de Targus Zamba Sleeve Blue 15.6" geschikt was. Als ik op de website van Azerty kijk naar de afmetingen en deze vergelijk met de gegevens op de website van Dell lijkt ie van te klein te zijn. Klopt dat? Wat is het alternatief?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Paar vragen voor de desbetreffende persoon die de antwoorden weet ^.^

Is dit toetsenbord: Internal Backlit US/International Qwerty Keyboard kwa indeling hetzelfde als het ultraflat keyboard van logitech(zie google).

Is het verstandig het verlichte toetsenbord via dell aan te schaffen of er zelf in te maken?
Bij dell is het 36 euro (met10procentkorting) en ik denk dat zelf erin maken heel veel gepruts is en misschien maar een tientje goedkoper is.

Is de gratis naar 6GB ram upgrade en de 750GB harde schijf upgrade alleen van toepassing voor de i7?

Bestaan er ook waterdichte sleeves?

Wat zijn de verschillen tussen deze 2 soorten garantie?
1 year Collect & Return Hardware Support included with your PC
1 jaar dekking inbegrepen bij uw pc [Inbegrepen in prijs]

Vielen dank =D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ultraflat keyboard van logitech is een heel ander toetsenbord dan die van dell

ik zal gewoon toetsenbort me bestellen als je dat nog kan is veel makkelijker ben je in een keer klaar

en ja Is de gratis naar 6GB ram upgrade en de 750GB harde schijf upgrade alleen van toepassing voor de i7 is alleen voor de i7 kan geen i5 krijgen

je laptop is niet waterdicht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat begrijp ik. Maar er staat US/international voor het toetsenbord. Het gaat erom dat ik er mee overweg kan en de letters op dezelfde plaats zitten. Ik bedoel zijn deze anders uitgezonderd de verlichting:

Intern toetsenbord - Nederlands (qwerty)
Internal Backlit US/International Qwerty Keyboard

Ik wil graag weten of er hoesjes/sleeves zijn voor je laptop die waterdicht zijn. Dat de laptop niet waterdicht was daar ben ik van op de hoogte ;)

Thx voor je reactie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je hebt us dat is standaard http://www.google.nl/imgr...429,r:2,s:41&tx=126&ty=58

en je hebt uk maar die moet je via ebay krijgen http://img847.imageshack.us/img847/7783/backlit.jpg

ik had zo verlicht toetsenbord niet bij besteld dacht dat Standaard was. maar had binnen een week wel een nieuwe via dell voor 37 euro
en nl en us is volgens mij het zelfde

sleeves weet ik niet zo je zit met de rits die water miss door laat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke thx,
Ik heb even lopen zoeken maar volgens mij zijn die 2 links die je stuurt ....
die toetsenborden zijn identiek aan elkaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kijk maar naar de enter en links onderin naast de zet en de @ zit bij de uk ook naast de ent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maar als je hem besteld krijg je altijd us alleen je kan voor verlichting kiese

maar kan later ook heb ik ook gedaan. maar dan moet je wel uitkijken als je er geen enkel verstand van heb zal ik toch gewoon via dell bestellen is zoizo makkelijker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oké, dan weet ik nagenoeg alles wat ik wou weten ;) heel erg bedankt voor de snelle reacties
Nu alleen nog wat betreft de garantie:
1 jaar dekking inbegrepen bij uw pc

Bij de eerste wordt hij gemaakt als er iets kapot is aan de hardware binnen 1 jaar
Wat valt onder dekking (2e optie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Happy
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-06 14:23
Verwijderd schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 15:09:
Oké, dan weet ik nagenoeg alles wat ik wou weten ;) heel erg bedankt voor de snelle reacties
Nu alleen nog wat betreft de garantie:
1 jaar dekking inbegrepen bij uw pc

Bij de eerste wordt hij gemaakt als er iets kapot is aan de hardware binnen 1 jaar
Wat valt onder dekking (2e optie)
Wat heeft Dell hier als antwoord op??

[ Gathering of Tweakers ] [ GitHub ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matszs
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 14-09 21:33

Matszs

><>

Ik weet wel dat bij de standaard garantie indien je laptop stuk gaat je laptop word opgehaald en dan in Duitsland word gemaakt en wanneer je de extra garantie hebt en je product gaat stuk en het kan bij je thuis gemaakt worden sturen ze gratis een monteur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RinkeNL
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14-09 22:17
Even een vraag over de aanbiedingen op de Dell site. Per 31/08/2011 lopen de huidige aanbiedingen af. Komen daar gelijk weer aanbiedingen voor in de plaats? Ik wil een XPS15, is deze aanbieding dan de moeite waard om, in combinatie met kortingscodes, nog even snel aan te schaffen? Of kan ik na 31 augustus ook vergelijkbare of zelfs betere aanbiedingen verwachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gister me laptop besteld,
nog niet binnen maar al wel een paar vragen.
Ik heb die dvd van dell van 5 euro besteld, kan ik daar mee een clean install doen zonder alle dell troep er op? en wanneer moet ik die dvd er in doen? als ik hem voor het eerst start of als hij is geconfigureerd en daarna opnieuw opstarten met die dvd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als je hem krijg dan zit er standaard een dc bij en er staat gelijk Windows 7 op dus heb geen idee iegelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M4rijn
  • Laatst online: 20-02 08:03
Windows booten > dvd erin doen > setup.exe niet uitvoeren > afsluiten > van dvd booten (F12 tijdens het dell logo)

Dan partitie 1 en 2 verwijderen, tenzij je de recovery wil behouden, maar aangezien je toch meteen de dell-crap weggooit, lijkt dat me sterk. Partitie 0 kun je niet weggooien. Dan kun je windows op de nieuwe partitie installeren.

Deze installatie is behalve de Dell-achtergrond geheel clean.
Edit: En dan natuurlijk de drivers van de andere dvd of van de site van Dell plukken.

Zo heb ik het ook gedaan, en het werkt gewoon. De eerste keer dat ik m'n XPS opstartte schrok ik me dood. Die Dell-stage neemt het hele beeld in beslag...

[ Voor 23% gewijzigd door M4rijn op 30-08-2011 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mr. Happy schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 15:11:
[...]

Wat heeft Dell hier als antwoord op??
Weet niet, zeg jij het maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Happy
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-06 14:23
Waarom zou je dat niet eens zelf dat gaan doen? Een beetje eigen inzet wordt hier wel gewaardeerd...

[ Gathering of Tweakers ] [ GitHub ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvertonPride
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-09 16:01
Mijn internet op mijn computer thuis doet het goed en snel en het downloaden met grabit gaat ook rond de 1200 kb/s. Op de XPS15 heb ik het idee dat het internet heel vaak langzaam is en het downloaden met grabit loopt tussen de 100 en 600 kb/s op en neer. Ik heb alle drivers gedownload van de Dell website, misschien een paar wirless drivers die niet nodig waren?

Afbeeldingslocatie: http://www.upload-jpg.com/images.php/76f471817/Naamloos.png
Afbeeldingslocatie: http://www.upload-jpg.com/images.php/2488b1837/Naamloos1.png

Buiten het langzame internet en het spiegelende scherm (is er geen mogelijkheid om het scherm mat te ogen dmv iets?) ben ik zeer tevreden met mijn XPS15!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBabiSpangang
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 14-09 21:05
RinkeNL schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 15:26:
Even een vraag over de aanbiedingen op de Dell site. Per 31/08/2011 lopen de huidige aanbiedingen af. Komen daar gelijk weer aanbiedingen voor in de plaats? Ik wil een XPS15, is deze aanbieding dan de moeite waard om, in combinatie met kortingscodes, nog even snel aan te schaffen? Of kan ik na 31 augustus ook vergelijkbare of zelfs betere aanbiedingen verwachten?
Ik let nu ongeveer een maandje op de XPS 15, maar wat ik volgens mij de afgelopen 2 keer heb gezien. Is dat ze dezelfde aanbiedingen met 1 tot 2 weken weer verlengen, dit geldt ook voor de 40, 60 en 90 euro kortingsbonnen. Ook zijn de prijzen over het algemeen gedaald, als ik het vergelijk met de aanbiedingen uit de vorige XPS 15 topics. Maar ervaringen uit het verleden zijn geen garantie voor de toekomst. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsjuuh23
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 08-06 11:56
Als ik Windows opnieuw wil installeren moet ik dan een Dell OEM dvd hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mr. Happy schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 17:09:
[...]

Waarom zou je dat niet eens zelf dat gaan doen? Een beetje eigen inzet wordt hier wel gewaardeerd...
Nou speciaal voor jou, de verkoper zegt dat beiden garanties hetzelfde zijn :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn 5.1 speakerset heeft 3 aansluitstekkertjes, een zwarte, groene en oranje.
Zal dat ook werken op de XPS 15?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nee moet je zo tussen kastje kopen net als die van logitech

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oh oke bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Als het goed is kun je ook alleen de groene er in doen. Dan zul je stereo hebben, maar dan heb je wel geluid.

Other topic:

Ik ben nu een serie aan het kijken via de HDMI op een TV. Hierbij wil hij nog wel eens niet vloeiend zijn. Eerst wou het helemaal niet omdat ik de driver nog niet had, maar nu ook met driver wil hij nog wel eens een beetje hakkelen. Dit kan aan 2 dingen liggen, naar mijn idee.

1. De driver is out-dated. Ik heb hem via dell, welke de 268.XX versie is terwijl de 276.XX al uit is. Is dit al verholpen met een hogere driver versie? En zo ja, hoe installeer ik die want als ik hem via NVIDIA download dan geeft hij aan dat ik hem via dell moet downloaden.
2. Het wireless kaartje kan de 720p niet aan om te streamen (via wireless dus).

Iemand ervaring ermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurgen
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05-09 20:22
Verwijderd schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 21:16:
Mijn 5.1 speakerset heeft 3 aansluitstekkertjes, een zwarte, groene en oranje.
Zal dat ook werken op de XPS 15?
misschien zelfs wel. De xps heeft 3 aansluitingen, ik ken van vaste pcs dat de microfoon ingang ook als uitgang gebruikt kan worden. Dit vraagt windows zodra er ene stekker ingestoken wordt.

misschien zou iemand dit even kunnen controleren. (zelf niets bij de hand)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glennvho
ColTju schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 21:38:
[...]

misschien zelfs wel. De xps heeft 3 aansluitingen, ik ken van vaste pcs dat de microfoon ingang ook als uitgang gebruikt kan worden. Dit vraagt windows zodra er ene stekker ingestoken wordt.

misschien zou iemand dit even kunnen controleren. (zelf niets bij de hand)
Ik heb het even geprobeerd en mijn oortjes eens in de aansluiting gestoken voor de koptelefoon. Als ik vervolgens bij de geluidsinstellingen kijk (op de aanraakgevoelige toets drukken helemaal rechts) dan kun je bij het tabblad geavanceerd en dan vervolgens bij aansluiting gegevens de juiste aansluiting kiezen en instellen waarvoor je die wil gebruiken. In dit geval heb je keuze tussen 3 mogelijkheden namelijk: lijningang, microfooningang en als laatste ook nog achterluidsprekeruitgang. Dus volgens mij is het wel mogelijk om je 5.1 systeem aan te sluiten op de xps. :) (Overigens zou er normaal dit dialoogvenstertje moeten verschijnen op je scherm zodra je de stekker insteekt, als je natuurlijk niet zoals mij hebt ingesteld dat hij dit niet moet doen. ;) )

@ nielsjuuh23: je kan gelijk welke versie van windows installeren, of die nu oem van dell of van een ander merk, of gewoon van microsoft zelf maakt allemaal niet uit. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Gropah schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 21:37:

Iemand ervaring ermee?
Uhm. Dat kan je toch heel makkelijk zelf testen?
glennvho schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 01:03:
[...]

Ik heb het even geprobeerd en mijn oortjes eens in de aansluiting gestoken voor de koptelefoon. Als ik vervolgens bij de geluidsinstellingen kijk (op de aanraakgevoelige toets drukken helemaal rechts) dan kun je bij het tabblad geavanceerd en dan vervolgens bij aansluiting gegevens de juiste aansluiting kiezen en instellen waarvoor je die wil gebruiken. In dit geval heb je keuze tussen 3 mogelijkheden namelijk: lijningang, microfooningang en als laatste ook nog achterluidsprekeruitgang. Dus volgens mij is het wel mogelijk om je 5.1 systeem aan te sluiten op de xps. :) (Overigens zou er normaal dit dialoogvenstertje moeten verschijnen op je scherm zodra je de stekker insteekt, als je natuurlijk niet zoals mij hebt ingesteld dat hij dit niet moet doen. ;) )
Klopt. Dat kan mn studio 15 ook. Je moet daar alleen nogal diep te instellingen in duiken. Bovendien heb ik geen speakerset :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oke,
nou nu maar wachten op me laptopje....
hopen dat die volgende week komt.....
(stiekem hoop ik dat die vrijdag al komt),
zou dat kunnen als ik hem maandag besteld heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Again: Dell levertijden topic

Staat zat info in, o.a. ik heb daar ook mijn hele besteltraject staan.

Ik val echt in herhaling. :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gropah schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 21:37:

Ik ben nu een serie aan het kijken via de HDMI op een TV. Hierbij wil hij nog wel eens niet vloeiend zijn. Eerst wou het helemaal niet omdat ik de driver nog niet had, maar nu ook met driver wil hij nog wel eens een beetje hakkelen. Dit kan aan 2 dingen liggen, naar mijn idee.

1. De driver is out-dated. Ik heb hem via dell, welke de 268.XX versie is terwijl de 276.XX al uit is. Is dit al verholpen met een hogere driver versie? En zo ja, hoe installeer ik die want als ik hem via NVIDIA download dan geeft hij aan dat ik hem via dell moet downloaden.

Iemand ervaring ermee?
Ik heb hier ook last van en heb ik dit ergens in dit topic gemeld. Niet met streams overigens, maar met "gewone" HD bestanden die ik via HDMI op de TV afspeelde.

Mijn vernoeden is dat het aan de NVIDA driver ligt (ik heb overigens wel de laatste update), want het probleem is bij mij op te lossen door bij de beeldschermresolutieopties (mooi scrabblewoord) te kiezen voor 'alleen weergeven op externe monitor' (en dus niet voor dupliceren of uitbreiden).

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2011 09:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevens20
  • Laatst online: 14-09 22:21
even een vraagje: Op de mijn xps15 laptop zit geen aansluiting voor een extern scherm maar wel de optie in windows en er zijn zelfs knoppen voor op het toetsenbord... bestaan er verloop kabeltjes? zodat de laptop wel op een projector ofzo aangesloten kan worden?

https://www.flickr.com/people/137281057@N05/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wezep
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-09 14:26
stevens20 schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 09:12:
even een vraagje: Op de mijn xps15 laptop zit geen aansluiting voor een extern scherm maar wel de optie in windows en er zijn zelfs knoppen voor op het toetsenbord... bestaan er verloop kabeltjes? zodat de laptop wel op een projector ofzo aangesloten kan worden?
Je bedoeld dat er geen VGA aansluiting op zit.
Op een XPS15 zit namelijk wel degelijk aansluitingen voor externe schermen: namelijk HDMI en Displayport.

Heb zelf deze adapter gehaald bij Dealextremen. Hiermee kun je op de Displaypoort aansluiting een VGA kabel aansluiten:
http://www.dealextreme.co...emale-adapter-1080p-27603

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevens20
  • Laatst online: 14-09 22:21
ok, Dank je wel! Ik heb dat namelijk na mij stage (over 8 weken) wel nodig voor mijn presentatie. en 7 sep. ben ik jarig dus heb ik weer een mooi verjaardagskado.

Ik heb m trouwens gisteren pas gekregen en ik vind m helemaal geweldig!!! :D Nog geen haar op mijn hoofd die er spijt van heeft!

https://www.flickr.com/people/137281057@N05/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mededeling:

25% cashback _/-\o_ op dell xps systemen via haalmeeruitjecard.nl. Moet je alleen een mastercard creditcard hebben... Ik geloof dat de aanbieding nog geldt tot half september.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richy t
Verwijderd schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 10:08:
Mededeling:

25% cashback _/-\o_ op dell xps systemen via haalmeeruitjecard.nl. Moet je alleen een mastercard creditcard hebben... Ik geloof dat de aanbieding nog geldt tot half september.
He bedankt, eens even kijken hoe dat precies werkt en of de codes dan nog willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralf Bimbo
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 04-07 13:46
Verwijderd schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 10:08:
Mededeling:

Held! Ik was eigenlijk van plan een XPS te bestellen met 1 van die kortingsbonnen, maar dit gaat volgens mij toch niet iets beter uitpakken :)! Dankje!

Rookworst zonder 'r' is ookworst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richy t
Ralf Bimbo schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 10:39:
[...]

Held! Ik was eigenlijk van plan een XPS te bestellen met 1 van die kortingsbonnen, maar dit gaat volgens mij toch niet iets beter uitpakken :)! Dankje!
Heb hem besteld en ook gewoon de kortingsbonnen gebruikt, zie wel of ze dat accepteren..
Anders wel heel goedkoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

richy t schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 11:45:
[...]

Heb hem besteld en ook gewoon de kortingsbonnen gebruikt, zie wel of ze dat accepteren..
Anders wel heel goedkoop.
Kan je gewoon alles bestellen als normaal, dus ook de aanpassingen in het systeem maken enzo? Dit is wel een heel aantrekkelijke actie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richy t
Verwijderd schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 11:51:
[...]

Kan je gewoon alles bestellen als normaal, dus ook de aanpassingen in het systeem maken enzo? Dit is wel een heel aantrekkelijke actie.
Ja heb hem ook met het Backlit toetsenbord, of dit goed gaat weet ik niet (duur gokje anders, of duur toetsenbord ;)).
10% en €40 korting heb ik ook gewoon in kunnen vullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flatlinernl
  • Laatst online: 22:37
Verwijderd schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 11:51:
[...]
Ik kan de m05 variant niet vinden als ik via haalmeeruitjecard naar dell ga... :(

Of mis ik gewoon iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richy t
Flatlinernl schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 12:22:
[...]

Ik kan de m05 variant niet vinden als ik via haalmeeruitjecard naar dell ga... :(

Of mis ik gewoon iets?
Blad 2 bij de deals.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flatlinernl
  • Laatst online: 22:37
:$ thanx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanmil
  • Laatst online: 09-09 12:30
Is de xps 15 ondertussen al verkrijgbaar met een matte scherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jongens ik zie geen voordeel hoor. Ik heb mij ook ingeschreven bij die site maar de prijzen zijn hetzelfde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralf Bimbo
Verwijderd schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 17:38:
jongens ik zie geen voordeel hoor. Ik heb mij ook ingeschreven bij die site maar de prijzen zijn hetzelfde
Volgens mij klopt dat ook gewoon. Het is ook een 'Cash Back' actie. Je krijgt later (na 48u) de mogelijkheid om 25% van het exclusieve bedrag terug te storten.. Dus het bedrag wat je in eerste instantie afrekend is gelijk.

Dit is wat ik er van begrijp in ieder geval..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ralf Bimbo schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 17:43:
[...]

Volgens mij klopt dat ook gewoon. Het is ook een 'Cash Back' actie. Je krijgt later (na 48u) de mogelijkheid om 25% van het exclusieve bedrag terug te storten.. Dus het bedrag wat je in eerste instantie afrekend is gelijk.

Dit is wat ik er van begrijp in ieder geval..
Ik ga nu even navragen bij dell hoe het zit. Volgens mij krijg je tot 25 procent terug, dus volgens mij zal het veel minder zijn. Ook vraag ik mij af hoe haalmeeruitjecard dit terugverdient als het echt 25procent zal zijn want zoveel verdien je niet aan het doorlinken.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2011 17:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het normaal dat de de XPS 15 last van resonantie van de hdd heeft? Ik heb hier een XPS 15 en hoor een brommend geluid, het geluid kan ik beinvloeden door het touchpad in te drukken/op de behuizing te drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• conara
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22:01
Ik heb een aantal vragen waar ik zo 1.2.3. geen antwoord op kon vinden. Ik hoop dat iemand even de moeite wilt nemen om ze te beantwoorden.

1. Het Full-HD scherm is nu nog maar 150 euro extra, maar omdat ik af en toe een spel wil spelen vroeg ik me af of de videokaart dan nog wel sterk genoeg om dat beeldformaat aan te sturen?

2. wat is de gemiddelde accu duur? (goed/slecht). en is er de mogelijkheid om een extra accu in de dvd-drive te installeren? (nee wil niet de negen cell batterij i.v.m. dat die makkelijk mee naar school moet ect).

3. De xps 15 lijkt dikker dan andere notebooks. Is dat waar?

4. en kan je op de 5Ghz frequentie werken (draadloos internet)?

5. De koeling is die goed te noemen of koop ik een vliegtuigmotor en laptop in een?

[ Voor 11% gewijzigd door conara op 31-08-2011 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jo...
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 17-09 17:47
Ik vraag me eigenlijk op of het mogelijk is om de toetsen van het toetsenbord te verwisselen? In Nederland krijg je er namelijk nogal veel korting op t.o.v. België, dus als je de toetsen van het Qwerty toetsenbord zou kunnen verplaatsen zodat het een Azerty layout krijgt, zou het mogelijk zijn om hem in NL te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glennvho
2boris schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 19:51:
Ik heb een aantal vragen waar ik zo 1.2.3. geen antwoord op kon vinden. Ik hoop dat iemand even de moeite wilt nemen om ze te beantwoorden.

1. Het Full-HD scherm is nu nog maar 150 euro extra, maar omdat ik af en toe een spel wil spelen vroeg ik me af of de videokaart dan nog wel sterk genoeg om dat beeldformaat aan te sturen?

2. wat is de gemiddelde accu duur? (goed/slecht). en is er de mogelijkheid om een extra accu in de dvd-drive te installeren? (nee wil niet de negen cell batterij i.v.m. dat die makkelijk mee naar school moet ect).

3. De xps 15 lijkt dikker dan andere notebooks. Is dat waar?

4. en kan je op de 5Ghz frequentie werken (draadloos internet)?

5. De koeling is die goed te noemen of koop ik een vliegtuigmotor en laptop in een?
1) Je kan toch ook gewoon de reslolutie in je spel naar beneden halen? Dan heb je wel nog de workspace voor niet zo zware toepassingen, en lichtere games kun je dan ook wel in full-hd draaien. :)

2) De gemiddelde accuduur is ongeveer een goeie 3u bij mij, dit met gemengd gebruik (vooral internetten en wat tekstverwerken enzo). En ik vrees dat je geen mogelijkheid hebt om een accu in de dvd bay te doen. Dit is enkel maar bij zakelijke notebooks als ik het goed voorheb.

3) De xps is waarschijnlijk wel iets dikker of andere notebooks, maar dat vind ik eigenlijk niet gezien wat voor een krachtig systeem je hebt. :) Ook kom ik van een d830 en die was nog iets dikker en lomper of deze, dus ik stoor er mij zeker niet aan. Ook oogt de laptop opzich totaal niet dik vind ik zelf, maar dat is mijn mening. Wellicht ben je beter af met wat afmetingen op te zoeken, kun je makkelijk zelf vinden. ;)

4) Als je voor de 6320 wireless kaart kiest kun je dit inderdaad.

5) De koeling is zeer goed te noemen, meestal staat de ventilator zelfs helemaal uit en slaat ie maar af en toe aan bij licht gebruik van de laptop. Als je begint te gamen natuurlijk dan hoor je hem wel heel duidelijk en kan hij redelijk wat lawaai maken, maar dan ben je aan het gamen en ondervind je er weinig of geen last van. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dikte valt mee hoor, de N53 is bv. dikker. Daar hoor je niemand over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 18:28:
Is het normaal dat de de XPS 15 last van resonantie van de hdd heeft? Ik heb hier een XPS 15 en hoor een brommend geluid.
Als je aan de linkerkant van de palmrest drukt gaan de trillingen/brom weg. Is hier iets aan te doen?

[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 01-09-2011 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• conara
Glennvho, erg bedankt. Jammer dat de accuduur maar een ruime 3 uur is... Meeste andere laptops is dit toch wel langer? Ik heb ook zitten kijken naar de MSI GE620-023NL.

+ betere processor (maar of ik die nodig heb)
+ betere videokaart (GT540 i.p.v. GT525)
+ USB 3.0
+ kortom kwa hardware wat meer high-end.
+ persoonlijk vind ik het ook een mooi design

- kleiner scherm, maar weet niet of het voor mij storend is.
- waarschijnlijk kan die geen 5Ghz aan (van internet).

Kan mij iemand nog meer verschillen benoemen en mij vertellen wat wijs is? (persoonlijke mening wordt op prijs gesteld)
-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
http://www.anandtech.com/...x-now-with-sandy-bridge/5

De mis heeft een accuduur van 2 a 3 uur uit het hoofd. Zie notebookcheck.

Hier:
http://www.anandtech.com/...x-now-with-sandy-bridge/5
4 uur max met alles uit. de xps 15 haalt daar 6 uur. Bovendien is de idle test van anadtech zwaarder.

De msi is trouwens een verschrikkelijke slechte, overpriced laptop ivm de xps 15... neem hem niet.

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2011 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• conara
Neem aan dat die tijd geld wanneer je rustig werkt? en dus waarschijnlijk minder is dan de XPS?

EDIT volgens de review op anandtech is de tijd die je kan werken op de XPS ongeveer 265 minuten = 4.4 uur. en dat vind ik opzich wel een redelijke tijd.

[ Voor 45% gewijzigd door conara op 31-08-2011 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralf Bimbo
Verwijderd schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 17:49:
[...]

Ik ga nu even navragen bij dell hoe het zit. Volgens mij krijg je tot 25 procent terug, dus volgens mij zal het veel minder zijn. Ook vraag ik mij af hoe haalmeeruitjecard dit terugverdient als het echt 25procent zal zijn want zoveel verdien je niet aan het doorlinken.
Weet je toevallig al meer... ben stiekem toch wel erg benieuwd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denuz
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08:25
Ik heb nu volgens de batterijmeter 4 uur en 19 minuten over (61%)
Helderheid op laagst. TB verlichting wel aan,wifi en enkel wat surfen.
Wel 9cell accu. Ben zeer tevreden over de accu.
Pagina: 1 ... 13 ... 18 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
De CSL policy geldt ook voor ervaringen topics zoals deze! Dat wil dus zeggen dat de zogenaamde 'welke moet ik nemen?'-vragen hier niet gewenst zijn. Handige links hiervoor zijn de [NBBG-aanschaf] topics, Dell waardebonen topic en het Dell levertijden topic.