[Ervaringen] Dell XPS 15 - Deel 6 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 ... 18 Laatste
Acties:
  • 81.944 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
MorosMyrddin schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 07:33:
[...]

ik raad toch aan om hem geregeld volledig leeg te laten lopen. (elk weekend bijvoorbeeld)
de gedeelte van een batterij die niet leeg is "kristalliseert" na enige tijd wanneer je die telkens probeert op te laden.

na 4 jaar met dezelfde 9 cel batterij (M1330) kan ik nog vlotjes 3 uur halen (ik zit veel op de baan zonder elektriciteit) , mijn broer daar in tegen die constant zijn stekker in zitten heeft kan geen 5 minuten op batterij...
Had je broer ook exact dezelfde laptop als jij?
Alsnog, na 8/9 maanden vind ik het apart dat 'ie al op 41% staat, ik denk dat ik er maar een mailtje richting Dell aan waag.
JPtjee007 schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 11:11:
[...]

Met welk programma heb je dat gemeten?!
Gewoon met het Dell Support Center programma!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Batterijen zijn gewoon hit or miss. Ik heb hier 3 dell's met dezelfde accu die rond dezelfde tijd zijn aangeschaft, mijn exemplaar heeft pas 20% wear, die van mijn ouders geeft een melding dat het einde van de levensduur nabij is... en de 3e weet ik niet. Ze zijn 1½ jaar oud (die van mij bijna 2).

Edit: die van mijn ouders zit tussen de 40 en 50% wear. Maar dat ding zit ALTIJD op de batterij. Mijn ouders doen pas de moeite de stekker erin te doen als hij leeg is en laden hem nooit volledig op...

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2011 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Niet online
Maar heb je daar garantie op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Over het algemeen minder dan 1 jaar. Ik zal even zoeken.

Maar serieus, neem gewoon contact op met dell en doe eerlijk je verhaal. Mijn broer heeft ook gratis na de garantie een nieuwe adapter gekregen.

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2011 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is de xps 15 goed voor het editen van HD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• btimmerhuis
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11-09 11:43
Nog een SSD vraag, ik heb nu mijn ssd in een caddy op de plek van de dvd speler geplaatst. Ook windows al geinstalleerd op de ssd. Maar booten wil nog niet. In de bios ziet hij de ssd als SATA ODD naam/type -(s1) 96GB. maar bij de boot opties zie ik alleen de HDD en cd/dvd/cd-rw drive. Dus ik gokken dat ik van de cd/dvd enz drive moet booten. maar niks. Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mazterroulz
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 01-04 08:54
Net ook mijn XPS binnengekregen :)
Direct nieuwe W7 install overheen gegooid en alle drivers, stond echt veel te veel bloatware op. Snap niet dat ze zoiets kunnen uitleveren want het beperkt het beestje gewoon gigantisch. De kleuren zijn standaard ook vreemd, rood ontplofte bijna op mijn scherm. Heb het calibratie-profiel gedownload dat hier ergens stond. Ik heb gewoon dubbelklik op het bestand gedaan, maar weet niet of alles nou goed is gegaan. Hoor je geen melding of iets te krijgen? Heb wel het gevoel dat het rood wat subtieler is, maar dat kan onderhands ook al gewenning zijn natuurlijk.

Verder een heerlijk beestje, voelt solide aan en ziet er ook nog eens prima uit. De ledjes achter mn scherm zijn wel een grap. :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDebonair
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 19-06 15:41
Ik keek toch nog even naar de n00x5m15 uit de sheet van Darkstone. Maar met die link lukt de vw=classic truuk niet, en krijg ik geen backlit tobo. Iemand raad?

http://configure.euro.del...c=nl&l=nl&s=dhs&cs=nldhs1

en een poging is dus

http://configure.euro.del...=dhs&cs=nldhs1&vw=classic

maar het werkt niet. Bij de andere configuraties die ik probeerde werkte het wel.

Hear me now and don't forget - I'm not the man my actions would suggest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denuz
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15:18
http://configure.euro.del...l_id=xps-l502x&vw=classic

Bij deze werktie wel..

Hmm raar, wss weer zoiets van Dell dat iedere configuratie allemaal verschillende prijzen en mogelijkheden heeft.
K zou trouwens wel deze config nemen.
20 euro extra;
4--->6gb ram
500-->750gb hdd

[ Voor 17% gewijzigd door denuz op 17-08-2011 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Probeer ...05 inderdaad. Ik heb trouwens de sheet uitgebreid met garantiemogelijheden, de configs met standaard "next business day" zijn significant goedkoper met het uitbreiden van garantie. Op de xps 17 is dat standaard, op de xps 15 niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glennvho
  • Registratie: Mei 2009
mazterroulz schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 20:58:
Net ook mijn XPS binnengekregen :)
Direct nieuwe W7 install overheen gegooid en alle drivers, stond echt veel te veel bloatware op. Snap niet dat ze zoiets kunnen uitleveren want het beperkt het beestje gewoon gigantisch. De kleuren zijn standaard ook vreemd, rood ontplofte bijna op mijn scherm. Heb het calibratie-profiel gedownload dat hier ergens stond. Ik heb gewoon dubbelklik op het bestand gedaan, maar weet niet of alles nou goed is gegaan. Hoor je geen melding of iets te krijgen? Heb wel het gevoel dat het rood wat subtieler is, maar dat kan onderhands ook al gewenning zijn natuurlijk.

Verder een heerlijk beestje, voelt solide aan en ziet er ook nog eens prima uit. De ledjes achter mn scherm zijn wel een grap. :')
Kun je dat configuratie bestandje eens doorsturen naar mij? Of weet je toevallig nog de link? Ik kan het maar niet vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDebonair
Verwijderd schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 21:24:
Probeer ...05 inderdaad. Ik heb trouwens de sheet uitgebreid met garantiemogelijheden, de configs met standaard "next business day" zijn significant goedkoper met het uitbreiden van garantie. Op de xps 17 is dat standaard, op de xps 15 niet.
Ja, ja, wordt alsmaar duurder ;-) Maar ok, de 05!

Staat trouwens echt een 750GB in de specs maar toch staat er ook "Gratis upgrade van 320 GB harde schijf naar 640 GB tot 24-08-2011" bij. Hmmm.... iets om te checken na ontvangst!

Heb je sheet opnieuw gedownload met de link onder de startpost, maar zie geen garantiedingetjes. Kijk ik niet goed of moest je nog uploaden en was ik te snel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glennvho
Thx! :)

Ik heb het profiel geinstalleerd door gewoon rechts te klikken op het bestand en "profiel installeren" te kiezen.
Vervolgens ben ik naar kleurbeheer gegaan, dan tabblad geavanceerd en dan heb ik het apparaatprofiel gekozen bij "standaardwaarden van windows kleursysteem".

Staat het profiel nu ingesteld en is het actief of moet ik nog iets extra's doen om het werkend te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
TheDebonair schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 21:56:
Heb je sheet opnieuw gedownload met de link onder de startpost, maar zie geen garantiedingetjes. Kijk ik niet goed of moest je nog uploaden en was ik te snel?
Dat zo automagish moeten gaan... een bugje dus.

Edit: de online sheet is nog van 30 juli 8)7 vandaar.

Edit: volgens mij is-ie nu gefixt. Geef maar een rooksignaal als het niet werkt.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2011 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDebonair
Verwijderd schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 22:04:
Edit: volgens mij is-ie nu gefixt. Geef maar een rooksignaal als het niet werkt.
Dropbox: check.
Google docs: check.

Rookbommen blijven dus in de kast. 8)

• joep meloen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 31-08 23:36
windvanger schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 09:26:
[...]

Nog steeds last van het probleem dat de Intel 6230 met vertraging ontwaakt?
Naast het voordeel van een hoge snelheid (mits je een router hebt die de snelheid aankan) heeft de Intel 6300 ook een beter ontvangst.
In de bijlage twee afbeeldingen. Daarin kan je zien dat de derde antennekabel al in de laptop aanwezig is. In de tweede foto is de 6300 geïnstalleerd.
Jawel, Ik heb nog steeds hetzelfde probleem. Ben net terug van vakantie en ook in het buitenland, op een ander modem, gaat het verbinding maken uit de slaapstand via WiFi erg langzaam.

Ik had mijn laptop ook al bekeken en zag dat er een extra aansluiting voor de N6300 zit. Ik wil binnenkort eerst een clean install doen en als dat niet helpt ga ik een 6300 kopen. Dank je voor de duidelijke foto's hoe een en ander aan te sluiten is. Heb jij de derde "losse" antennekabel op het middelste contactpuntje vastgemaakt?

Ik begrijp dat de N6300 bij jouw wel normaal verbinding maakt uit de slaapstand? Dan is het een goede investering geweest! Toch wel irritant zo'n probleem.

[ Voor 3% gewijzigd door joep meloen op 18-08-2011 11:46 ]

Daikin Stylish 4.2 kW RXA42B / FTXA42C

Verwijderd

Topicstarter
Ik neem aan dat je de gebruikelijke fixes al geprobeerd hebt? (bluetooth indien aanwezig uitzetten, en power settings wat tweaken)

• EvertonPride
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-09 16:01
Op aanraden van Darkstone gisteren de XPS 15 besteld bij Dell, hopelijk met wat geluk eind volgende week binnen, ik hoop het.

Ik hoop ook dat ik dan hier een positieve ervaring kan posten.

• bouwe272
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 17-09 20:41
Gister nieuwe Dell XPS15 ontvangen, meteen SSD op de plek van de optische drive gezet en een clean install gedaan. Alles werkt perfect!

Maar één ding valt me meteen op: de laptop is de hele tijd stil, totdat ik begin met een installatie (dan gaat de fan blazen) , youtube filmpje, soms zelfs bij alleen maar google chrome opstarten. Het gaat alleen de ene keer veel harder als de andere keer en ineens houd het op.

Ik heb al wat op google en hier zitten kijken, alle monitor software verwijderen zou moeten helpen, maar dit staat er allemaal niet (meer) op omdat ik een clean install heb gedaan (toch?).

Is dit gewoon normaal bij deze laptop en moet ik dit accepteren, er zit tenslotte een i7 in. Of doe ik iets verkeerd?!

Alvast bedankt voor de reacties!

• joep meloen
Verwijderd schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 01:31:
Ik neem aan dat je de gebruikelijke fixes al geprobeerd hebt? (bluetooth indien aanwezig uitzetten, en power settings wat tweaken)
Volgens mij heb ik alles goed gezet. Bluetooth uit en energiebesparingsinstellingen uitgeschakeld. Ook de laatste driver van Intel heeft geen verbetering opgeleverd.

Het is best mogelijk dat ik DE tip voor de goede instelling gemist heb, maar ik geloof dat ik het forum met adviezen goed gevold heb. Anders hoor ik het natuurlijk graag!

Verwijderd

bouwe272 schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 11:44:
Gister nieuwe Dell XPS15 ontvangen, meteen SSD op de plek van de optische drive gezet en een clean install gedaan. Alles werkt perfect!

Maar één ding valt me meteen op: de laptop is de hele tijd stil, totdat ik begin met een installatie (dan gaat de fan blazen) , youtube filmpje, soms zelfs bij alleen maar google chrome opstarten. Het gaat alleen de ene keer veel harder als de andere keer en ineens houd het op.

Ik heb al wat op google en hier zitten kijken, alle monitor software verwijderen zou moeten helpen, maar dit staat er allemaal niet (meer) op omdat ik een clean install heb gedaan (toch?).

Is dit gewoon normaal bij deze laptop en moet ik dit accepteren, er zit tenslotte een i7 in. Of doe ik iets verkeerd?!

Alvast bedankt voor de reacties!
Ik heb eigenlijk hetzelfde gedaan (SSD en daarna clean install) en ik heb ook hetzelfde met de fan. Ik vind het overigens niet echt hinderlijk (tot nu toe) maar de momenten waarop en de intensiteit waarmee het soms gebeurt lijken inderdaad wel bijna random.

Verwijderd

Topicstarter
Tip: download [Software] Open Hardware Monitor en laat hem een uur of 2 draaien. Dan kan je heel goed zien of er een patroon in zit. Als er een duidelijke op en neergaande beweging in zit kan betere koelpasta helpen, anders is het waarschijnlijk een drive issue.

Bij mij, een andere laptop, ziet het er zo uit:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/yjJ9JEMsLRcxbY5HlPXT0Q96/thumb.png
Je ziet duidelijk dat de fan aanslaat als de temperatuur X bereikt.

• XilenceSR
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-08 02:21
TheDebonair schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 21:56:
[...]

Ja, ja, wordt alsmaar duurder ;-) Maar ok, de 05!

Staat trouwens echt een 750GB in de specs maar toch staat er ook "Gratis upgrade van 320 GB harde schijf naar 640 GB tot 24-08-2011" bij. Hmmm.... iets om te checken na ontvangst!

Ik heb gebruik gemaakt van die deal en ik heb inderdaad 750GB gekregen ipv 640. Dus nog meer voordeel =).

Verwijderd

Ik heb het idee dat de fan altijd automatisch aanslaat wanneer de turbo inschakelt. Bewijs heb ik hier echter niet voor.
Ik heb i.i.g. wel een verband gezien met mijn eigen fan (L501x) en het verbruik van mijn CPU. Wanneer het vermogen omhoog gaat gaat naar ~55W dan reageert mijn fan direct (maar niet overdreven).

Verwijderd

Topicstarter
Je kan de maxium processor performance op 99% zetten. Dat turbo't hij niet.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 13:52:
Tip: download [Software] Open Hardware Monitor en laat hem een uur of 2 draaien. Dan kan je heel goed zien of er een patroon in zit. Als er een duidelijke op en neergaande beweging in zit kan betere koelpasta helpen, anders is het waarschijnlijk een drive issue.

Bij mij, een andere laptop, ziet het er zo uit:
[afbeelding]
Je ziet duidelijk dat de fan aanslaat als de temperatuur X bereikt.
Hier is mijn resultaat:

Afbeeldingslocatie: http://i53.tinypic.com/dqqb8i.jpg

Lijkt dus ook "gewoon" door de temperatuur te komen, maar die gaat alleen wat sneller weer omhoog. :P

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 18-08-2011 17:23 ]

Verwijderd

Topicstarter
Het lijkt of de fan maar 2x aansloeg. Dat is toch geen probleem?

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 17:22:
Het lijkt of de fan maar 2x aansloeg. Dat is toch geen probleem?
Nee, hij sloeg bij elk piekje aan. ;)

EDIT: hier een kort filmpje. Erger dan vandaag heb ik het ook nog niet gehad moet ik zeggen (zo wordt het wel snel wel irritant denk ik :P)

http://tinypic.com/player.php?v=ang3th&s=7

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 18-08-2011 17:28 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dat gebeurt volgens mij alleen met monitor programma's aan. Ik weet niet of open hardware monitor daaronder valt.

Je zou, zoals ik hierboven al zeg, ook kunnen proberen om de maximum processor performance op 99% in te stellen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 17:39:
Dat gebeurt volgens mij alleen met monitor programma's aan. Ik weet niet of open hardware monitor daaronder valt.

Je zou, zoals ik hierboven al zeg, ook kunnen proberen om de maximum processor performance op 99% in te stellen.
Ja, dat klopt. Daarom had ik het nog niet eerder meegemaakt. 8)7

Ik zal later dat andere een gaan proberen. Bedankt maar weer.

Verwijderd

heeft iemand wel eens gps uit geprobeerd en waar is pressies voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appelsap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 17:39:
Had, juist omdat mensen erover klagen, nog geen enkel monitor programma gedraaid, en dus ook nooit last van een pulserende fan gehad. Was toch benieuwd naar mijn CPU temps, dus dat open hardware monitor geprobeerd. Onmiddelijk begon bij mij de fan om de seconde aan-uit-aan-uit-etc, echt heel irri. Programma weggeklikt, fan weer normaal.
Verwijderd schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 23:05:
heeft iemand wel eens gps uit geprobeerd en waar is pressies voor
Ik zet regelmatig GPS uit, bevalt prima. En ik heb eerlijk gezegd ook geen idee wat pressies zijn, of waar je ze voor gebruikt :+

[ Voor 21% gewijzigd door Appelsap op 19-08-2011 00:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Happy
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-06 14:23
Appelsap schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 00:17:
[...]

Had, juist omdat mensen erover klagen, nog geen enkel monitor programma gedraaid, en dus ook nooit last van een pulserende fan gehad. Was toch benieuwd naar mijn CPU temps, dus dat open hardware monitor geprobeerd. Onmiddelijk begon bij mij de fan om de seconde aan-uit-aan-uit-etc, echt heel irri. Programma weggeklikt, fan weer normaal.

[...]

Ik zet regelmatig GPS uit, bevalt prima. En ik heb eerlijk gezegd ook geen idee wat pressies zijn, of waar je ze voor gebruikt :+
leuk om te bepalen waar je bent icm de weer-gadget....

[ Gathering of Tweakers ] [ GitHub ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glennvho
Mr. Happy schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 06:53:
[...]

leuk om te bepalen waar je bent icm de weer-gadget....
Kun je het ook niet instellen zodat je bijvoorbeeld op google maps kunt zijn waar je bent? Ik heb al even zitten zoeken er rond maar kan niks vinden jammer genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joep meloen
Verwijderd schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 15:40:
Je kan de maxium processor performance op 99% zetten. Dat turbo't hij niet.
Stomme vraag. Waar kun je dat instellen? Kan het echt niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
In power options. Edit plan settings, advanced settings, en in het schermpje wat dan komt, processor power management -> maximum processor state.

Ik weet niet of het werkt hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joep meloen
Verwijderd schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 14:35:
In power options. Edit plan settings, advanced settings, en in het schermpje wat dan komt, processor power management -> maximum processor state.

Ik weet niet of het werkt hoor.
Ik heb het gevonden. Dank je!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laserboy
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-09 09:32
Ik heb zojuist mijn XPS 15 ontvangen. Wat een mooi apparaat. Nu dat gezegd te hebben wil ik graag een clean installatie uitvoeren. Ik heb inmiddels al de nodige drivers verzameld aan de hand van het overzicht in deel 5. Voordat ik hiermee aan de slag ga heb ik nog één vraag. Kunnen nu de overige 2 van de in totaal 3 partities (recovery, os en restore) die Dell heeft geïnstalleerd ook verwijderd worden? Waar dienen deze twee (restore en recovery) partities voor? Voor als je het systeem wilt herstellen zonder DVD?

Voor de volledigheid: Ik heb een resource DVD van Windows 7.

[ Voor 18% gewijzigd door laserboy op 19-08-2011 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat kan gewoon. De recovery partitie-zooi heeft alleen betekenis als je dat ook echt wil gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A-Square
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 01-09 00:07
Ik probeer een clean Windows 7 install te doen, maar het wil niet bepaald lukken. Ik kom het eerste stuk van de installatie door (partities maken, installatie starten, windows bestanden worden uitgepakt), maar zodra de laptop de eerste keer reboot kom ik niet bepaald ver. Ik heb verschillende boot volgorden geprobeerd maar ik krijg telkens het zwarte scherm met knipperend wit streepje, tenzij ik vanaf USB-stick boot. Maar dan krijg ik gewoon weer het menu om de installatie van begin af aan te beginnen.

Komt het misschien doordat ik de SSD i.p.v. de ODD heb geplaatst? Ik hoopte eigenlijk de SSD i.p.v. de ODD te plaatsen waardoor ik de palmrest net hoef te openen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Staat de SSD als eerste in de boot volgorde?

Je kan ook proberen bij een reboot op F12" te drukken en vanaf de SSD te booten. Misschien werkt het dan wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A-Square
Dat heb ik ook geprobeerd. Het probleem is dat de BIOS volgens mij de schijf niet als HDD ziet tijdens het booten. In de Bios kan je bij elke aangesloten boot device kijken welke dat is, bij CD/DVD drive staat niks en bij HDD staat alleen de Toshiba HDD. Dat wordt denk ik dan toch de laptop open gooien. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Er zou iets bij HDD moeten staan, althans, bij mij staat er dat er 2 HDD's zijn, en geen ODD. (in mijn studio 15, de voorloper hiervan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A-Square
De schijf wordt wel gedetecteerd in de BIOS onde SATA ODD, maar niet bij de boot options. Ik zal zo plaatjes posten van de BIOS.

EDIT: Hier zijn de foto's:

Afbeeldingslocatie: http://i51.tinypic.com/20gcqkp_th.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i53.tinypic.com/112habb_th.jpg

[ Voor 57% gewijzigd door A-Square op 19-08-2011 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Probeer eens: BIOS > Advanced > SATA Operation > AHCI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A-Square
Daar staat die al op. ;) (default waarde)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat is wel raar, mijn BIOS ziet er exact hetzelfde uit, maar heeft de SSD onder de HDD's staan. Je zou bijna denken dat de SSD niet word herkend, maar je kan hem wel zien in de windows setup 8)7

Ik zou hem openschroeven en de HDD eruit halen, en dan kijken of het wel werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A-Square
Doesn't matter amymore :P. Ik dacht daar ook aan, maar toen dacht ik als ik hem toch open ga halen kan ik net zo goed gewoon de SSD i.p.v. de HDD plaatsen. Hij boot met SSD op S0 wel gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Kan je dan niet meteen de HDD clonen naar de SSD? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A-Square
Hoe bedoel je? De HDD was geformatteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Als je nog een werkende installtie hebt kan je deze overzetten naar de SSD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A-Square
Ik wou een clean install. Toen ik de SSD op S0 had gezet en de laptop opstartte ging de Windows installatie door waar die was gebleven (installeren van uitgepakte bestanden). Dat is waar ik vast zat omdat de laptop reboote en de BIOS blijkbaar geen bootschijf op S1 kan zien om verder te gaan met de installatie

[ Voor 12% gewijzigd door A-Square op 19-08-2011 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icebear
  • Laatst online: 02-05-2024
Beste Mensen,

Ik heb al een half jaar nu de Dell Xps 15 inch (oudere generatie inmiddels alweer) en nog steeds dik tevreden!

Ik heb nu met spoed eigenlijk een laptop rugtas nodig van goede kwaliteit, ik ga elke dag 4 uur reizen naar school toe namelijk.

Welke tas ik op het oog was is http://www.targus.com/uk/product_details.asp?sku=TCG650

Nou staat er op de officiële website 15,6 inch maximaal maar elders ook weer 15,4 inch...bij de goedkoopste van de pricewatch staan er bepaalde afmetingen dus en de dell xps zit daar qua breedte overheen helaas..

Nou mijn vraag heeft iemand deze tas of gaat dit nou passen of niet ? of een vergelijkbare.

Ik hoop dat iemand mij hiermee wil helpen.

Met vriendelijke groet
Stephan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denuz
Ik heb http://www.tas.nl/media/c...0_1540105950_VOORKANT.JPG
deze gekocht. Pastie prima in met 9cell accu. Verrassend veel ruimte over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruut88
  • Laatst online: 17:10
Ik probeer momenteel Windows 7 HP op mijn SSD (vertex 2) in een caddy op de plaats van de dvd drive in mijn laptop (xps15) te installeren.

Echter krijg ik direct in de windows installatie de foutmelding: een vereist stuurprogramma voor een cd dvd-station ontbreekt windows 7.

Nu heb ik na wat google werk al geprobeerd de sata drivers en dvd drivers van dell op een andere usb stick te zetten maar deze vind hij niet (ook niet na handmatig selecteren).
In het ssd topic kreeg ik de tip om de ssd in de hdd bay te stoppen maar heb vernomen dat de palmrest verwijderen nogal een hel kan zijn dus dat doe ik eigenlijk liever niet.

Weet iemand een (andere) oplossing voor dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appelsap
  • Niet online
Het lijkt er op dat het BIOS van de XPS 15 niet alle HDD's in de ODD bay goed herkend (als HDD dus), dat zou de net genoemde problemen kunnen verklaren. Gek eigenlijk, want ik begrijp dat er ook mensen zijn die de SSD wel direct werkend hebben gekregen, of hebben die misschien allemaal het installatieproces overgeslagen en een image naar de SSD gekopieerd (wat weer problemen met de alignment kan geven)?

@Ruudvanelk: Wat je nog kunt proberen is alle andere SATA poorten uitschakelen in het BIOS, en/of AHCI uitzetten om te zien of de drive dan wel goed wordt gezien en de installatie kan worden afgerond. Zo niet, dan vrees ik dat je toch die palmrest eruit zal moeten peuteren. Is inderdaad bewerkelijk, maar als je dat voorzichtig doet moet het wel lukken.

Ik vind die palmrest met plastic lipjes echt een slechte keuze, snap wel dat de bodem met weinig schroefjes/gaatjes hip is, maar voor onderhoud is het vervelend. Zo'n plastic kliksysteem is mij veel te breukgevoelig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruut88
Is het dan niet vreemd dat de bios de drive wel netjes herkend?
Er staat gewoon vertex 2 60 gb op de 2e sata plaats.

Ook in windows werkte de drive prima. Alleen zo snel ik in een nieuwe windows install kom gaat het mis.

edit: zou het ook een optie zijn om het met een externe dvd speler te proberen? of loop ik dan tegen hetzelfde probleem aan?

[ Voor 22% gewijzigd door Ruut88 op 20-08-2011 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A-Square
@ Ruudvanelk

Je moet de eSata poort rechts gebruiken om je installatiemedium (flashdrive of extern HDD) aan te sluiten, dit is namelijke een eSata/USB hybride poort. Ik gebruikte eerst ook de USB 3.0 poorten aan de linkerkant en kreeg dezelfde melding en probeerde allerlei drivers die allemaal niet hielpen (ook niet de USB 3.0 drivers).

Je zou via de eSATA/USB dan de installatie door moeten komen tot het moment dat je systeem reboot, dan heb je kans dat de SSD niet als bootschijf wordt gezien. Maar je kan het proberen, als die echter niet wil booten dan zal je helaas de palmsteun open moeten halen en de HDD moeten vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickxbox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 26-08 12:31
Ik heb nu al een tijdje mijn XPS 15 maar ik zit met een klein probleem. Als ik met de laptop werk terwijl hij aan het laden is krijg ik stroom via de zilveren rand op mijn linker pols. Het is dus alleen als hij aan de stroom ligt hebben meer mensen hier last van??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Niet lullig bedoeld ofzo, maar zoek heel even in dit topic. :) Is meerdere malen aan bod gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurgen
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05-09 20:22
Nu heb ik vandaag ook mijn ssd ingebouwd in mijn xps alleen dit levert nog niet het gewenste resultaat op. Dit is mijn eerste ervaring met een ssd, maar toch zou het niet zo moeilijk moeten zijn lijkt me.. hehe

De bios herkent de ssd zonder problemen op de plaats van de dvd drive, zo ook windows. Echter als ik deze probeer te formateren gaat het mis, Dit wil op een of andere manier niet lukken. Niet vanuit windows zelf (mmc) of via de windows installatie.

sterker nog, zodra ik in windows op formatteren klik (via mmc) loopt de videokaart vast (scherm flikker, windows melding over het crashen van de video kaart (drivers)).

doe ik nu iets verkeerd of is er iets anders verkeerd? de laptop is ook pas een week oud.

(t.i. ssd is een crucial m4 64gb)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBabiSpangang
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 14-09 21:05
Dag allen, omdat ik vanaf september weer ga studeren (Informatica op Uni Leiden) en enkel een Dell netbook en T61 heb liggen, ben ik van plan om een nieuwe laptop aan te schaffen. Heb getwijfeld tussen een BTO en Dell. Maar uiteindelijk lijkt mij Dell toch een betere keuze. Hiervoor heb ik van mijn werkgever een Lenovo T410 gebruikt voor bijna een jaar en vond het scherm een beetje tegenvallen hierdoor en mede door de goede verhalen op het forum leek mij het FHD scherm wel een vereiste. Onderstaande laptop had ik zelf in gedachten, hebben jullie nog eventuele aanpassingen, aanvullingen of tips waaraan ik moet denken?

Legitieme Windows® 7 Home Premium, 64-bits, Nederlands
2e generatie Intel® Core™ i7-2630QM Processor 2, GHz met Turbo Boost 2.0, tot 2,9 GHz
OS Media MUI Windows® 7 Home Premium (64 BIT) Resource DVD
Microsoft® Office Starter 2010 bevat versies van Word en Excel met beperkte functionaliteit en advertenties. Zonder PowerPoint of Outlook.
3 jaar In-Home Hardware Support
Geen Accidental Damage-support
DataSafe online back-up van 2GB – licentie van 1 jaar
McAfee® SecurityCenter - beveiliging van 15 maanden - Nederlands
40 cm(15.6") FHD B+RGLED TL (1920x1080) 1080p met 2.0 Mega Pixel Integrated Camera
8.192 MB 1.333 MHz Dual Channel DDR3 SDRAM [2 x 4.096]
8x optisch dvd+/-rw-station
750 GB (7.200 rpm) Seriële ATA-harde schijf
2GB NVIDIA® GeForce® GT 540M Grafische kaart
9-cel lithium-ion hoofdbatterij (90 Wh)
TvTuner niet inbegrepen
Metalloid Aluminum Cover
Accessoires
Intel® Centrino® Advanced-N 6230 (2x2 b/g/n+ Bluetooth Combo Card)
Bevat ook
XPS L502x Order - Netherlands
Dutch Documentation
Datasafe Local 2.3 Basic
XPS L502x Resource DVD (Diagnostic & Drivers)
130W AC Adaptor
1 jaar dekking inbegrepen bij uw pc
No Carrying Case
European 250V Power Cord
Mobile Broadband Module - no SIM card included
Internal Backlit US/International Qwerty Keyboard
N08X5M14EPP

Prijs € 1.753,00
Totale Besparing* € 489,00
Totaal € 1.264,00

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SemperEgo
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 18-07-2024
Kan je geen €5 besparen door die OS resource DVD te laten vallen? Je kan die zelf toch downloaden.
Was die 8gb ram deel van een actie? Want als je er veel extra voor betaald hebt kan je goedkoper zelf ram kopen en er zelf in steken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RommelD
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-05-2022

RommelD

Stargate overheerscht!

Ik zit hier met een XPS15 met de standaard ingebouwde webcam. Nu wil ik met skype video bellen, maar ik hou de hele tijd zwart beeld (het kleine lichtje gaat ook niet aan(. Ook als ik naar de instellingen ga van Skype zie ik alleen een zwart beel.

Maar als ik naar aparaatbeheer ga en dan naar de webcam, zegt windows dat de webcam goed geinstalleerd is. Ik heb voor de zekerheid al de webcam daar verwijdert en de computer opnieuw opgestart. Hierdoor werd de webcam weer opnieuw geinstalleerd maar dit verholp het probleem niet :( Na ook alle instellingen van Skype te hebben geprobeerd wordt ik langzaam wanhopig.

Weet iemand wellicht wat het probleem is?
Mijn skype versie:4.0.0.277

P.s. Mijn Windows versie geeft aan dat hij niet legitiem is (windows 7), zou dit het probleem kunnen veroorzaken?

Penny for your thoughts! _/-\o_

X2 3800+@2700@1.67 volt@WC, 2*512 mb G-Skill PC3500 @ 245 2-2-2-5, Sparkle 7800 GTX@515-1400

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBabiSpangang
SemperEgo schreef op zaterdag 20 augustus 2011 @ 21:10:
Kan je geen €5 besparen door die OS resource DVD te laten vallen? Je kan die zelf toch downloaden.
Was die 8gb ram deel van een actie? Want als je er veel extra voor betaald hebt kan je goedkoper zelf ram kopen en er zelf in steken.
8gb ram was inderdaad deel van de actie, de DVD zou ik inderdaad achterwegen kunnen laten als het te downloaden is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Legaal van een torrentsite of http://www.mydigitallife....ssional-and-home-premium/.

Ik zou de GT540m ook laten vallen, gewoon zelf overclocken, en de garantie valt onder je eigen keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBabiSpangang
In eerste instantie had ik de GT540 ook niet genomen, maar aangezien het maar netto €42 scheelde ivm de €90 kortingsbon heb ik dit toch maar genomen. Is het verstandiger om iets anders te nemen? Nog bedankt voor de Excel sheet, erg handig en overzichtelijk al die aanbiedingen _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo, Momenteel gebruik ik internet explorer, omdat ik er erg tevreden over ben. Maar als ik nu in de url code een zoekterm intype, kom ik uit bij een site van bing. Weet iemand hoe je dat kan veranderen naar de site van google? Of moet je daarvoor google chrome installeren? :/

Zijn er hier nog call of duty spelers? ik heb een vraagje voor een van hun, over het programma steam. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsjuuh23
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 08-06 11:56
Ik ervaar problemen met Steam als ik COD: BO en MW2 wil installeren vanaf de dvd, hij geeft dan tijdens de installatie gewoon een fout aan en stopt er mee.
Hebben meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SemperEgo
  • Laatst online: 18-07-2024
Verwijderd schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 07:45:
Hallo, Momenteel gebruik ik internet explorer, omdat ik er erg tevreden over ben. Maar als ik nu in de url code een zoekterm intype, kom ik uit bij een site van bing. Weet iemand hoe je dat kan veranderen naar de site van google? Of moet je daarvoor google chrome installeren? :/

Zijn er hier nog call of duty spelers? ik heb een vraagje voor een van hun, over het programma steam. ;)
-Klikken op settings (radarke rechtsboven)
-Internet options
-In het tabblad general (staat het normaal direct op) onder het puntje search op settings klikken
-Daar kan je het aanpassen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,
ik overweeg om een Dell XPS 15 te kopen met de volgende spec's:
i7 2.0 ghz,
4gb ram,
gt 540m,
backlit keyboard.

zal er op dit systeem gta 4 en cod black ops, en crysis 2 gespeeld kunne worden?
is het een snel systeem?

alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent 47
  • Laatst online: 08-03 22:29
Verwijderd schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 01:00:
Hallo,
i7 2.0 ghz,
4gb ram,
gt 540m,
backlit keyboard.

zal er op dit systeem gta 4 en cod black ops, en crysis 2 gespeeld kunne worden?
is het een snel systeem?

alvast bedankt
neem ook het full hd-scherm! ;) zeker de meerprijs waard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 01:00:
Hallo,
i7 2.0 ghz,
4gb ram,
gt 540m,
backlit keyboard.

is het een snel systeem?

alvast bedankt
Ik ken de bewuste spellen niet, maar verwacht geen wonderen van de videokaart. Crysis 2 zal in elk geval op het randje zijn, vermoed ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij wordt dat wel weer bijgetrokken door de processor...
Maar kan gta 4 hier ook goed op draaien?
Speelt iemand hier games op zijn XPS 15?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bedlam
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 17-09 15:25
GTA IV zou op medium instellingen zeker speelbaar moeten zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glennvho
Kijk even op youtube daar vind je genoeg filmpjes van de xps15 l502x met een gt540m, heb het even opgezocht voor jou al: YouTube: xps15 gt540m gaming - YouTube ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvertonPride
Ik heb de laptop ook niet aangeschaft voor te gamen maar ik ben wel nieuwsgierig of Arma II het op medium settings goed loopt op deze laptop of toch alles op low settings?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glennvho
EvertonPride schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 11:27:
Ik heb de laptop ook niet aangeschaft voor te gamen maar ik ben wel nieuwsgierig of Arma II het op medium settings goed loopt op deze laptop of toch alles op low settings?
Hier een filmpje van Arma II op een i7-2630m met 6GB RAM en een gt540m. Is wel geen xps15 maar is dezelfde hardware, alhoewel het geen full-hd scherm zal zijn, maar denk niet dat er veel spellen op full-hd resolutie werken met die gt540m. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvertonPride
Hmm draait opzicht aardig op het eerste oog met redelijke settings. Ik heb wel een 525M videokaart op mijn XPS15.. wel full-HD scherm dan weer.. dus zal voor mij ietsje minder worden dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glennvho
EvertonPride schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 11:39:
Hmm draait opzicht aardig op het eerste oog met redelijke settings. Ik heb wel een 525M videokaart op mijn XPS15.. wel full-HD scherm dan weer.. dus zal voor mij ietsje minder worden dan.
Je kunt ook altijd die 525m overklokken naar 540m snelheden, schijnt aardig makkelijk te gaan. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvertonPride
Oke super, zal ik dat onthouden als ik de XPS15 ontvang volgende week.

Bedankt voor de informatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matszs
  • Laatst online: 14-09 21:33

Matszs

><>

Ik ben nu aardig geïrriteerd door Dell.

Het begon allemaal toen ik hem kreeg rond juni. Alles bleek het goed te doen maar het probleem was dat het soms helemaal bevroor en ik de laptop alleen uit kon drukken. Bij het bellen van Dell moest ik die test doen en daar bleek dus dat het een probleem was met mijn HDD. Omdat dit gebeurt is vlak nadat ik hem binnen gekregen had hebben ze gratis een monteur met een nieuwe HDD gestuurd en die heeft deze vervangen.

Nadat dit was gebeurt door een man die nog nooit een XPS15 had open gemaakt bleek dat het nog niet gemaakt was. Er kwam nu geen fout meer vanwege de HDD en aan de telefoon zouden ze het ook niet kunnen vertellen. Ze hebben toen een afspraak ingeboekt om hem op te komen laten halen. Hierbij krijg je dan eerst de doos en dan moet je naar Duitsland bellen (waar meestal alleen Duitsers aan de lijn zitten) om een afspraak te maken om hem op te komen laten halen. Dit was dan uiteindelijk klaar en hij werd gemaakt. Hierbij is toen het moederbord en de onderkant vervangen (die was waarschijnlijk bekrast????).

Toen ik hem terug kreeg na een week bleek dat hij soms opeens afsloot zonder dat er ook maar iets in beeld kwam. Hier wisten ze ook geen precies antwoord op want bij het bellen moest ik allemaal dingen uitvoeren zoals het geheugen eruit halen etc. Ze hadden toen weer een afspraak ingeplant om hem te komen ophalen en dat is gebeurt.

Vandaag kreeg ik mijn XPS15 terug en weer was het moederbord vervangen maar ook 'Fan/Heatsink' en ik hoopte dan dat het klaar was maar dat is dus niet zo. Het blijkt nu dat de USB poorten niet werken!! Ik dus weer gebeld en dat klopt. En wat ze nu willen doen is hem wéér op komen halen en dan kijken wat er is of ik kon een monteur langs laten komen maar dit was dan op eigen kosten.

Ik vind het belachelijk hoe Dell hiermee om gaat. Ik heb ze de laptop al 3 keer laten maken en ze willen dat ik hem nu voor de 4de keer laat maken. Ook hoopte ik dat de monteur kon langs komen maar hier ga ik niet voor betalen omdat het volledig buiten mijn schuld is.

Ik wil eigenlijk nog een email sturen naar Dell met dit verhaal omdat ik het absurd vind echt absurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar voor mijn eisen:
snel msn, internet, filmpjes, muziek door elkaar,
en af en toe eens gta 4 of cod mw2,
is dit een goede snelle laptop?

Ik bestel dan ook backlid keyboard er bij,
is het dan 100% gegarandeerd dat die er ook in zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glennvho
Voor jouw eisen is ie zeker snel genoeg, verwacht wel niet dat je mw2 aan 60fps gaat kunnen spelen met alles op high maar zou toch aardig moeten lukken volgens wat ik zie in filmpjes op youtube.

En als je het backlid keyboard besteld dan zit die er zeker in, heb nog niet gehoord dat mensen hem niet kregen als ze hem besteld hadden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke, allemaal mooi om te horen.
Over een weekje ga ik hem bestellen,
als er dan weer opnieuw goeie voordeel acties zijn.
Ik verheug me er al heel lang op.
_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lennartb
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13:29
matsotten schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 11:49:
Ik ben nu aardig geïrriteerd door Dell.

....

Ik wil eigenlijk nog een email sturen naar Dell met dit verhaal omdat ik het absurd vind echt absurd.
Ik ben het geheel met je eens ;-) Dit is precies de reden dat ik altijd on site garantie neem... ondanks dat je er vanuit moet kunnen gaan dat het gerepareerd is als je hem terug krijgt is het altijd wel fijn dat je alles kunt testen voordat de monteur hem weer smeert...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruut88
Even voor de mensen die een SSD in hun XPS willen zetten.

Na veel proberen is het me eindelijk gelukt de SSD (Vertex 2) werkend te installeren in de laptop en ik wilde even wat dingen delen zodat jullie er niet meer tegenaan zullen lopen:

- Probeer niet om de SSD in de ODD bay te stoppen. BIOS herkent hem niet goed en zal na installatie windows (wat wel lukt!) gewoon proberen te booten vanaf je hdd. Ook met veranderingen in de bootvolgorde of zelf boot optie aanklikken werkt niet op deze manier!
- Wanneer je hem in de HDD bay stopt denk eraan dat je de HDD nog NIET in de ODD bay stopt omdat windows dan een partitie aanmaakt op de HDD waardoor het later tijdens het booten misgaat (vraag me niet waarom maar het lukte me na 3 pogingen op deze manier nog niet).
- Het weghalen van de palmrest valt 1000% procent mee! alleen het eerste stukje is wat lastig maar later geen enkel probleem. Hij zit er bij mij weer op en het is totaal niet zichtbaar dat hij er ooit vanaf is geweest.

Hopelijk scheelt dit jullie een hoop ellende, ik heb volgens mij 25x de hele installatie doorlopen :S.

Tot slot: damn hij is nu echt snel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baco101
  • Registratie: Maart 2011
  • Nu online
@matsotten

Ik zou ze een aangetekende brief sturen met je hele verhaal en ze nog 2 weken de tijd geven om het te maken en dat je anders je geld terug wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geld terug, om wat precies te kopen? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matszs
  • Laatst online: 14-09 21:33

Matszs

><>

Andere in dit topic hebben wel een goedwerkende en ik hoop eigenlijk dat ik dat alsnog kan krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo, In het begin van het dit topic staat de volgende link:

http://nw360.blogspot.com...on-windows-7-desktop.html

Die link is om het probleem te verhelpen van het maximaliseren van de vensters (Bekend probleem)
Maar nou vroeg ik me af wat ze met control panel bedoelen bj stap 1.
Ik kan dat hele venster zo 1 2 3 niet vinden. Zou iemand me vraag kunnen beantwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glennvho
Control panel is gewoon configuratiescherm, vind je in het start menu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke dan, en welke link bedoelen ze bij stap 2: Administrative Tools?

Greets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glennvho
Verwijderd schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 20:48:
Oke dan, en welke link bedoelen ze bij stap 2: Administrative Tools?

Greets
Je kan van de eerste keer ook naar stap 3 gaan door gewoon bij het menu start in het zoekvakje "services" in te tikken, zonder de " " natuurlijk. Dan kun je services openen en naar stap 4 gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

glennvho schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 20:55:
[...]

Je kan van de eerste keer ook naar stap 3 gaan door gewoon bij het menu start in het zoekvakje "services" in te tikken, zonder de " " natuurlijk. Dan kun je services openen en naar stap 4 gaan.
Oke dan, kijk zo moeilijk was het eigenlijk niet. Super bedankt voor je snelle reactie! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glennvho
Verwijderd schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 20:58:
[...]

Oke dan, kijk zo moeilijk was het eigenlijk niet. Super bedankt voor je snelle reactie! ;)
Heel graag gedaan! :)

Zelf ben ik nog aan het twijfelen of ik een ssd ga halen, had in het begin gedacht om een 256gb m4 te halen en dan de hdd te vervangen omdat ik toen nog niet wist of de hdd snel genoeg zou zijn. Maar nu vind ik de hdd opzich wel nog snel genoeg, en heb geen zin om €350 te spenderen of om mijn dvd drive op te geven om eventueel een kleinere ssd naast de hdd te zetten. Denk dat ik voorlopig nog maar even de kat uit de boom ga kijken totdat de ssd's weer wat goedkoper worden. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb gevoel dat als die aan de lader licht dat er dan stroom ofzo op het gedeelte bij de boxen en muis staat
temiste niet echt normaal iemand een idee wat dat is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appelsap
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 22:58:
ik heb gevoel dat als die aan de lader licht dat er dan stroom ofzo op het gedeelte bij de boxen en muis staat
temiste niet echt normaal iemand een idee wat dat is
Als je even gaat zoeken in het topic, zul je lezen dat dit al veel vaker is besproken, en krijg je antwoord op je vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvdm88
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 18-12-2024
k heb nu net n paar weken mn xps 15 en hij bevalt reuze goed, JustCause2, MirrorsEdge, L4D2, Portal2 draaien allemaal super vloeiend in 1080p. BFBC2 is speelbaar maar daar is t nodig de instellingen n beetje terug te draaien. Het voordeel van zon scherm scherm is echter dat zelfs op 900p het nogsteeds er haarscherp uit ziet.

Het 1080p scherm is wel ff wennen, k heb al wel eerder full HD schermen gebruikt maar dat was een 26 inch schem.
De lettertjes zijn allemaal best klein, opzich wel handig, echter mn vader moet er zn leesbril voor opzetten om het te kunnen lezen... xD
Echter alle interfaces zoals van maya 3dsmax of photoshop zijn allemaal prima te gebruiken, dus geen schermen vol met text en iconen vanwege de lage resolutie. :D 1080p scherm is zeker aan te raden!!!

Veel programmas gebruiken echter wel de middlemouse button, als je geen muis hebt aangesloten kan je daar tegenaan lopen. daar heb ik echter een oplossing op gevonden, gewoon het linker onderhoekje van je touchpad instellen met een "tapzone" die de middle mouse button simuleert. vooral handig bij internetten of programmas zoals 3dsmax.

Het is ook een must om de backlit toetsenbord optie te nemen, de toetsen zijn nu dag en nacht prima te lezen. ook geeft het een extra hightech look aan de laptop. "sparkles sparkles" 8)
Het dynamische dimmen is ook erg handig, zodra je niet aan het typen bent, en bijv een filmpje kijkt, gaan de leds langzaam dimmen en uit. pas bij de eerste keystroke of aanraking van de touchpad (of muisbeweging) gaan de lichten meteen weer aan.

Een minpuntje waar ik me soms aan stoor is dat de aan knop soms niet goed reageerd.
vooral omdat in de slaapstand het licht pulseert, gebeurt het nog weleens dat ik 'm aan probeer te drukken, en vervolgens het lampje aan zie gaan en denk dat ie gaat starten, waarna een seconde of twee nogsteeds de laptop niets doet. xD Dan dus snel een 2e keer klikken...

De reden echter waarom ik post was dat ik me soms stoor aan de extreme gevoeligheid van de tiptoetsen boven het toetsenbord. vaak als ik op backspace of escape of delete druk gebeurt het nog wel eens dat ze activeren en alle bijbehorende help/optie apps lanceren.
Is er een manier om deze toetsen (met een knop of shortcut oid) uit te schakelen?

[ Voor 10% gewijzigd door rvdm88 op 23-08-2011 00:10 ]

Pagina: 1 ... 10 ... 18 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
De CSL policy geldt ook voor ervaringen topics zoals deze! Dat wil dus zeggen dat de zogenaamde 'welke moet ik nemen?'-vragen hier niet gewenst zijn. Handige links hiervoor zijn de [NBBG-aanschaf] topics, Dell waardebonen topic en het Dell levertijden topic.