k heb nu net n paar weken mn xps 15 en hij bevalt reuze goed, JustCause2, MirrorsEdge, L4D2, Portal2 draaien allemaal super vloeiend in 1080p. BFBC2 is speelbaar maar daar is t nodig de instellingen n beetje terug te draaien. Het voordeel van zon scherm scherm is echter dat zelfs op 900p het nogsteeds er haarscherp uit ziet.
Het 1080p scherm is wel ff wennen, k heb al wel eerder full HD schermen gebruikt maar dat was een 26 inch schem.
De lettertjes zijn allemaal best klein, opzich wel handig, echter mn vader moet er zn leesbril voor opzetten om het te kunnen lezen... xD
Echter alle interfaces zoals van maya 3dsmax of photoshop zijn allemaal prima te gebruiken, dus geen schermen vol met text en iconen vanwege de lage resolutie.

1080p scherm is zeker aan te raden!!!
Veel programmas gebruiken echter wel de middlemouse button, als je geen muis hebt aangesloten kan je daar tegenaan lopen. daar heb ik echter een oplossing op gevonden, gewoon het linker onderhoekje van je touchpad instellen met een "tapzone" die de middle mouse button simuleert. vooral handig bij internetten of programmas zoals 3dsmax.
Het is ook een must om de backlit toetsenbord optie te nemen, de toetsen zijn nu dag en nacht prima te lezen. ook geeft het een extra hightech look aan de laptop. "sparkles sparkles"

Het dynamische dimmen is ook erg handig, zodra je niet aan het typen bent, en bijv een filmpje kijkt, gaan de leds langzaam dimmen en uit. pas bij de eerste keystroke of aanraking van de touchpad (of muisbeweging) gaan de lichten meteen weer aan.
Een minpuntje waar ik me soms aan stoor is dat de aan knop soms niet goed reageerd.
vooral omdat in de slaapstand het licht pulseert, gebeurt het nog weleens dat ik 'm aan probeer te drukken, en vervolgens het lampje aan zie gaan en denk dat ie gaat starten, waarna een seconde of twee nogsteeds de laptop niets doet. xD Dan dus snel een 2e keer klikken...
De reden echter waarom ik post was dat ik me soms stoor aan de extreme gevoeligheid van de tiptoetsen boven het toetsenbord. vaak als ik op backspace of escape of delete druk gebeurt het nog wel eens dat ze activeren en alle bijbehorende help/optie apps lanceren.
Is er een manier om deze toetsen (met een knop of shortcut oid) uit te schakelen?
[
Voor 10% gewijzigd door
rvdm88 op 23-08-2011 00:10
]