[Mac OS X Lion] Ervaringen & Discussie - deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 12 ... 21 Laatste
Acties:
  • 109.508 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syntesia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11:57
heb ook lino sinds vandaag, opzicht wel tevreden over ben voorlopig overgestapt naar safari enzo.

Maar de iTunes update naar 10.4 levert mij een unexpected error op, en wel meer mensen hebben er last van las ik op internet. Is er al een algemene oplossing hiervoor ? want ik kan mijn itunes ook niet meer opstarten.

//edit

Heb het opgelost, ik moest een nieuwe account aanmaken met admin rechten, en via dat account itunes installeren. erg apart dat het met mijn eigen account niet lukte.

[ Voor 22% gewijzigd door syntesia op 25-07-2011 03:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik heb het idee dat alles niet bepaald sneller draait met Lion. Ligt het aan mij of is ook het geheugengebruik flink omhoog gegaan? Zo veel interessants draai ik niet maar m'n 4GB memory is nu vaak behoorlijk snel vol, met Snow Leopard had ik het idee dat dat wat minder rap ging.

Ik ben er wel tevreden mee verder trouwens :)

[ Voor 8% gewijzigd door kamerplant op 25-07-2011 06:50 ]

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12:58

4POX

Everybody is wired

Datafeest schreef op maandag 25 juli 2011 @ 06:50:
Ik heb het idee dat alles niet bepaald sneller draait met Lion. Ligt het aan mij of is ook het geheugengebruik flink omhoog gegaan? Zo veel interessants draai ik niet maar m'n 4GB memory is nu vaak behoorlijk snel vol, met Snow Leopard had ik het idee dat dat wat minder rap ging.

Ik ben er wel tevreden mee verder trouwens :)
Kun je meer informatie geven ? Apple cached namelijk gegevens in het geheugen. Daardoor lijkt het vaak of je weinig geheugen vrij hebt.

http://www.tuaw.com/2007/...t-is-wired-memory-anyway/

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tabasco
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23-03 09:05
Na een paar dagen met Lion gespeeld te hebben, ben ik gematigd positief.

Alles lijkt sneller bij normaal gebruik (iMac 2.4Ghz core 2 duo 2007 met 4GB), Al m'n programma's werken nog (afgezien van Vox player), alleen lijkt het systeem af en toe te hangen bij programma's die wat meer geheugen nodig hebben en heeft Safari regelmatig last van strandballen.

Wat me stoort zijn de "recente onderdelen" die je ziet bij elk programma als je rechts klikt op een icoon in de dock. Vooral omdat een hoop van die onderdelen allang zijn verwijderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-09 08:45

Bosmonster

*zucht*

tabasco schreef op maandag 25 juli 2011 @ 08:13:
Na een paar dagen met Lion gespeeld te hebben, ben ik gematigd positief.

Alles lijkt sneller bij normaal gebruik (iMac 2.4Ghz core 2 duo 2007 met 4GB), Al m'n programma's werken nog (afgezien van Vox player), alleen lijkt het systeem af en toe te hangen bij programma's die wat meer geheugen nodig hebben en heeft Safari regelmatig last van strandballen.

Wat me stoort zijn de "recente onderdelen" die je ziet bij elk programma als je rechts klikt op een icoon in de dock. Vooral omdat een hoop van die onderdelen allang zijn verwijderd.
Die vertragingen heb ik voornamelijk bij Office 2011 en aanverwanten (messenger ook). Verder eigenlijk geen last van. Lijkt me een issue/conflict met spellingscontroles oid, aangezien de vertraging altijd opkomt bij typen.

Die recente onderdelen moet ik nog ontdekken geloof ik. Net al mn iconen in de dock bekeken, maar bij geeneen krijg ik wat jij noemt?

edit: ah je bedoelt alleen het onderdeeltje "recents". Ik krijg overal een lege overlay, maar daar zullen wel documenten in horen. Ik klik eigenlijk nooit rechts op iconen in de dock, want daar zit toch niks interessants. Hooguit een keertje om een app te "keepen".

[ Voor 11% gewijzigd door Bosmonster op 25-07-2011 09:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unbreukable
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-09 16:32
Is er eigenlijk iemand die via het uptodate programma inmiddels zijn/haar redeemcode al heeft ontvangen via de handmatige-aankoopbon-inscan-link?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkjaco
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11:29
Heeft er iemand problemen met het lezen van RSS feeds in de nieuwe Mail app ? Ik heb sinds vorige week Lion. Geen noemenswaardige problemen ondervonden, hoewel ik niet helemaal onder de indruk ben van de veranderingen. Maar waar ik voorheen snel kon 'bladeren' door de RSS feeds, neemt Mail nu telkens tergend veel tijd om een item te laden alvorens naar het volgende te skippen. Ik kan niet direct andere gebruikers vinden die een gelijkaardig probleem ondervinden, ofwel gebruikt niemand Mail om RSS te lezen ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nipje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 24-08 09:25
Ik ga nogmaals mn vraag stellen, ik ben toch opzoek naar een antwoord:

Na een clean install van lion via een USB stick bekeek ik mijn netwerk instellingen. Hier stond nog een profiel met instellingen van mn school bij. Deze zijn dus niet verwijderd na een clean install. Hoe zou dit kunnen komen? Ik ben bang dat er nu ook veel andere dingen zijn blijven staan en dat ik weer een nieuwe clean install moet gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Heb je bij aanvang van de "clean" install de oude partie weggegooid of geformatteerd? Zo niet, dan installeert Lion gewoon over de oude versie heen.

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

@Nipje

Waarom maak je je hierover zorgen, je ziet toch hoeveel GB Lion in beslag neemt.

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tito129
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-09 23:53
Ik heb ook mac os lion geinstalleerd, maar heb 1 programma die niet werkt. Ik kan niet meer via No machine NX mijn ubuntu mediacenter overnemen. Ik heb de nieuwe client geinstalleerd nx 4 vor macos maar krijg geen desktop.
Hij maakt wel verbinding maar stuurt geen beeldinformatie door.
Als ik inlog met versie 3.5 vanuit windows werkt het wel. Dus de server werkt.
Meer mensen met dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nipje
Herko_ter_Horst schreef op maandag 25 juli 2011 @ 10:32:
Heb je bij aanvang van de "clean" install de oude partie weggegooid of geformatteerd? Zo niet, dan installeert Lion gewoon over de oude versie heen.
Ik heb de oude HDD vanuit die recovery disk "erased" en een andere naam gegeven. Dus hij is wel helemaal leeggemaakt :O
Destianto schreef op maandag 25 juli 2011 @ 10:32:
@Nipje

Waarom maak je je hierover zorgen, je ziet toch hoeveel GB Lion in beslag neemt.
Ik doe niet voor niets een clean install: Ik wil ALLES van snow leopard weg hebben. Als er dan alsnog shit blijft staan heb ik ook niets aan die clean install gehad. Daarom maak ik me er zorgen om.

[ Voor 34% gewijzigd door Nipje op 25-07-2011 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12:49

RnB

Nipje schreef op maandag 25 juli 2011 @ 10:28:
Ik ga nogmaals mn vraag stellen, ik ben toch opzoek naar een antwoord:

Na een clean install van lion via een USB stick bekeek ik mijn netwerk instellingen. Hier stond nog een profiel met instellingen van mn school bij. Deze zijn dus niet verwijderd na een clean install. Hoe zou dit kunnen komen? Ik ben bang dat er nu ook veel andere dingen zijn blijven staan en dat ik weer een nieuwe clean install moet gaan doen.
Dat heb ik ook opgemerkt idd, ik was tijdens het installeren verbonden met mijn thuisnetwerk.
Maar je hoeft je geen zorgen te maken, als je je disk erased voordat je Lion installeert, heb je gewoon een clean install. Volgens mij neemt het installatieprogramma je netwerk waarmee je bent verbonden tijdens het branden op dvd/usb gewoon mee, omdat ie nog componenten moet downloaden tijdens de installatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McLambo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:58

McLambo

MTB Junky

Ik heb Lion nu zo'n 2 weken draaien op een Imac 2007 en een 2.33 Macbook Pro...

Op zich redelijk positief; op de MBpro draait het als de brandweer, maar hier staat bijna niets op... de iMac is een ander verhaal. Deze is redelijk afgeladen met data en apps, en na de upgrade is hij nog langzamer geworden.

Op de iMac draai ik XBMC; mijn televisie is verbonden met de SVHS kabel, en audio loopt via Toslink naar mijn receiver.

Sinds de update naar 10.7 speelt XBMC alleen nog het 1e videofile dat ik afspeel met geluid af, daarna krijg ik; failed to initialize your audio device.

Dit is echt rete irritant, want welke keer moet ik nu naar de iMac lopen (staat in de keuken), XBMC afsluiten, toslink kabel eruit en er weer in... even wachten tot Mac OS X alles door heeft, daarna weer XBMC opstarten, en nu kan ik de volgende EP kijken.... hoop dat ze hier snel een fix voor hebben.. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 19:57
Waar ik overigens last van heb is het volgende. Ik heb standaard aanstaan dat tijdens startup stickies, ical en mail worden opgestart. Mail staat standaard in fullscreen. Wat ik merk is dat na een nieuwe start mail compleet niet reageert. Staat wel aan is niet vastgelopen voor zover ik kan beoordelen. Maar klikken op dingen heeft geen enkel nut. Moet mail dan weer altijd uitzetten en dan weer opstarten om te laten functioneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Kan een Apple Mail-gebruiker die een upgrade naar Lion heeft gedaan even kijken hoe de structuur van ~/Library/Mail eruitziet? Zit er een folder met de naam "v2" in?
Ik heb een clean install gedaan en deze keer ook Mail opnieuw ingesteld, dus niet de library-bestanden teruggezet uit m'n backup, maar m'n imap-account is nu helemaal gaar. Daarmee bedoel ik dat ik in de webinterface (Roundcube) alle berichten door elkaar zie staan.
Ik wil nu gewoon weer m'n oude ~/Library/Mail terugzetten, de imap-server leegmaken en dan alles terug uploaden.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Canaria schreef op maandag 25 juli 2011 @ 11:06:
Kan een Apple Mail-gebruiker die een upgrade naar Lion heeft gedaan even kijken hoe de structuur van ~/Library/Mail eruitziet? Zit er een folder met de naam "v2" in?
Ik heb een clean install gedaan en deze keer ook Mail opnieuw ingesteld, dus niet de library-bestanden teruggezet uit m'n backup, maar m'n imap-account is nu helemaal gaar. Daarmee bedoel ik dat ik in de webinterface (Roundcube) alle berichten door elkaar zie staan.
Ik wil nu gewoon weer m'n oude ~/Library/Mail terugzetten, de imap-server leegmaken en dan alles terug uploaden.
V2 is ook de enige folder hier (clean install).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Executor16 schreef op maandag 25 juli 2011 @ 11:17:
[...]

V2 is ook de enige folder hier (clean install).
Ja die heb ik nu ook :P
Maar ik bedoelde eigenlijk te vragen of de 'oude' indeling, dus zonder V2, ook nog werkt met Lion. Dus dat Mail nog werkt als ik die V2-folder en de plist weggooi en de oude folder en prefs uit m'n (Snow Leopard) Time Machine backup terugzet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nipje
Iemand een idee of er in Lion een manier is om .iContainer bestanden te gebruiken zonder Candybar te hoeven kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Neen.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nipje
Hmm ik heb nu dus candybar gekocht en ik probeer iContainer bestanden te laden. Ze openen dan in candybar maar zien er leeg uit :O. lion bug of gewoon iets met candybar?

edit

Opgelost. Je moet onderin candybar nog op een knopje drukken.

[ Voor 17% gewijzigd door Nipje op 25-07-2011 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-09 12:38
Candybar heeft sowieso problemen. Bij de verschillende applicaties zie je wel de animatie als je op "toepassen" klikt bovenin, maar hij veranderd de iconen niet. Ff wachten op een update denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Laatst online: 11-09 21:48
Nipje schreef op maandag 25 juli 2011 @ 11:33:
Iemand een idee of er in Lion een manier is om .iContainer bestanden te gebruiken zonder Candybar te hoeven kopen?
Jep, de 30 dagen trail gebruiken ;)

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nipje
ZpAz schreef op maandag 25 juli 2011 @ 12:23:
[...]

Jep, de 30 dagen trail gebruiken ;)
Hehe ja dat had ik idd gedaan. Wil alles nog wel terug kunnen zetten / veranderen in de toekomst dus ik heb Candybar maar gekocht. En espresso trouwens ook even :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-09 15:51

zAo

GPLv2 Fanboy

Heeft iemand al een oplossing voor het flash probleem gevonden? Click2flash is leuk, maar daarmee loopt Youtube nog steeds vast.

In 3 dagen al 4x een crash gehad. Bij alle 4 de keren was dat bij het starten van een simpel flashfilmpje in Safari.

/me zAo interesseert het niets wie de boosdoener is, maar zou graag zien dat de bedrijven een samen gaan werken i.p.v. het vingertje te wijzen waar wij de dupe van zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online
@ Canaria:
De V2 folder is het nieuwe format van de Mail store. Bij het upgraden zet ie normaal ook je hele library over. De eerste keer haperde dat bij min, maar de tweede keer ging dat goed. Dus nee, de oude folder structuur werkt niet en wordt ook niet behouden.

Liege, liege, liegebeest!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
In Quicktime kan je nu sneller vooruitspoelen door met twee vingers over je trackpad te gaan. Tenminste, volgens mij is dat nieuw :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je zo weer even opnieuw door dit enorme topic bladert komt Lion nou bepaald niet als een feest over zeg... :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nipje
Verwijderd schreef op maandag 25 juli 2011 @ 12:41:
Als je zo weer even opnieuw door dit enorme topic bladert komt Lion nou bepaald niet als een feest over zeg... :|
Dat is echt onzin. Lion zelf werkt perfect en de apps die al geupdate zijn voor lion werken ook gewoon perfect. De rest van de apps zal ook snel een update krijgen dus er is helemaal niets aan de hand.

Ik draai lion nu een tijdje en ik heb geen ENKEL probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 06:58

Pixeltje

Woo-woohoo!

heb inderdaad ook wel de indruk dat er nog wat bugs inzitten die Apple op korte termijn moet gaan verhelpen. flash is daar 1 van, maar wat ik nu lees (hierboven op de pagina) dat je mail niet lekker terug kan zetten vanaf je TM.. dat vindt ik nogal een slordigheidfout zeg..

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Veel mensen zullen niet gaan posten van "het werkt perfect!" want dat is zo overbodig.

Ik heb trouwens nog geen problemen met Lion :)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 25-07-2011 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nipje
Wat is eigenlijk het formaat dat apple gebruikt voor de icons in de dock? Gewoon .icns?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Gezien het feit dat je hiermee de iconen verandert valt er weinig over te discussieren.

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkaz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11:20

Melkaz

Melkazar

Verwijderd schreef op maandag 25 juli 2011 @ 12:47:
[...]

Veel mensen zullen niet gaan posten van "het werkt perfect!" want dat is zo overbodig.
Het werkt hier perfect!

Okay en nu het serieuze stuk :+ , tot nu toe ben ik tevreden met de update maar heb ik niet het gevoel dat dit nou zo´n onmisbare update was maar naar wat getweak toch redelijk tevreden. Het was wel even paniek toen zoeken op Exposé geen resultaten gaf maar daarvoor is Mission Control dus in de plaatst gekomen...nog wel even wennen, Exposé beviel beter.

ten slotte, parallels werkt niet niet meer en zit te zeuren over hardware acceleration :(

PSN: Melkazar | Steam: Melkaz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
Nipje schreef op maandag 25 juli 2011 @ 12:52:
Wat is eigenlijk het formaat dat apple gebruikt voor de icons in de dock? Gewoon .icns?
Gewoon de applicatie iconen? Evt met een badge ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leftdevil
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13-01 07:54
ik draai nu zowel op mijn macbook als imac al sinds de release .draait verder zonder probleem.

nu heb ik op mijn Imac ook server tools geïnstalleerd. (mail/ical/vpn etc)
dit draait ook zonder problemen , kan op al mijn machines netjes de mail ophalen en ical syncen.

het enige "probleem" (ik weet niet of het een probleem is of mis configuratie) is dat ik niet over een VPN verbinding de schermdeling op de IMAC kan starten .. (ik probeer vanaf mijn macbook over vpn de imac over te nemen.) . mappen bekijken etc gaat goed over vpn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Niet online
Nipje schreef op maandag 25 juli 2011 @ 12:52:
inderdaad gewoon icns. Ze zijn te vinden in het applicatiepakket onder contents/resources.

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-08 20:06
Misschien moet we even een kleine poll opzetten, bij wie draait het perfect en wie heeft problemen (+ wie heeft een upgrade en wie een clean install)..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nipje
ZpAz schreef op maandag 25 juli 2011 @ 13:01:
[...]

Gewoon de applicatie iconen? Evt met een badge ofzo.
Ik bedoelde de extensie van de applicatie iconen ja. .icns zal het wel zijn.

Candybar is toch bugged hier, hebben meer mensen hier last van met Lion? Ik kan bijvoorbeeld geen icons van Cyberduck of iPhoto veranderen. Hij geeft de melding "Apply icons", maar wanneer ik daar op druk past hij de icons vervolgens niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DivxLover
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10-09 10:12
Melkaz schreef op maandag 25 juli 2011 @ 13:00:
[...]
ten slotte, parallels werkt niet niet meer en zit te zeuren over hardware acceleration :(
High Tech oplossing: Open Parallels Desktop en klik op "check for updates".

Klaar ;)

Als het niet kan zoals het moet....dan maar niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

cailin_coilleach schreef op maandag 25 juli 2011 @ 12:31:
@ Canaria:
De V2 folder is het nieuwe format van de Mail store. Bij het upgraden zet ie normaal ook je hele library over. De eerste keer haperde dat bij min, maar de tweede keer ging dat goed. Dus nee, de oude folder structuur werkt niet en wordt ook niet behouden.
Als ik de oude folder uit Snow Leopard terugzet, werkt Apple Mail dus niet meer? :o
Ik vind het niet erg als de applicatie bij de eerste keer starten na het terugzetten een tijdje bezig is om de nieuwe V2-structuur op te bouwen.

Bizar trouwens, ik had na de in-place upgrade gewacht met een clean install tot na de eerste Time Machine backup, juist om dit soort problemen te voorkomen. Maar die eerste backup is blijkbaar niet goed gegaan, hoewel ik toch echt twee dagen heb gewacht. Tijd genoeg voor zelfs een volledige Time Machine backup, lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digistorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-06 13:07

Digistorm

ex-demo scener

Ik heb ontdekt dat het eindelijk mogelijk is in de Finder om bestanden te knippen / plakken. Het gaat alleen anders dan in Windows.
Je kopieert een bestand met CMD + C, en je plakt het met Option + CMD + V. Het bestand wordt dan verplaatst in plaats van gekopieerd. Je kunt het ook zien als je het menu Wijzig aanklikt van de Finder en dan de Option toets erbij indrukt. Het menu Plak onderdeel wordt dan Verplaats onderdeel hierheen.

Voor alle Total Finder gebruikers misschien een hele opluchting ;)

Hier stond achterhaalde informatie…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joenes
  • Laatst online: 04-01-2024
voor mensen met het credit card probleem; het is mogelijk een virtuele prepaid credit card aan te maken. Ik zelf heb dit gedaan via wirecard.com. Om de kaart te activeren is het wel nodig om geld over te boeken, ikzelf heb er 10 euro opgezet, waar 1 euro kosten nog vanaf is gehaald. Het duurt ook even voordat het geld er op staat, omdat hun kantoor in het buitenland zit.

Het is wat omslachtig, maar hopelijk heeft iemand er toch iets aan. Lion is nu bezig met de (semi gratis) download in ieder geval..

impreson.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
leftdevil schreef op maandag 25 juli 2011 @ 13:13:
het enige "probleem" (ik weet niet of het een probleem is of mis configuratie) is dat ik niet over een VPN verbinding de schermdeling op de IMAC kan starten .. (ik probeer vanaf mijn macbook over vpn de imac over te nemen.) . mappen bekijken etc gaat goed over vpn.
Ik heb datzelfde probleem gehad via een SSH tunnel (werkt ongeveer net zo als een VPN).

Het probleem was dat de Apple Screen Sharing (VNC) server te grote IP pakketjes stuurt zodat ze niet meer passen aangezien er nog een SSH (of in dit geval VPN) overhead bij komt. Hij hoort die dan netjes op te delen en later weer samen te voegen maar dat werkte niet om de een of andere reden.

Ik heb toen de MTU (maximum transmission unit) op de Mac waar ik naartoe wilde connecten kleiner gezet (1000 ofzo) en toen werkte het wel.

Misschien is het bij jou wel een ander probleem maar je kan het proberen. Dit is gewoon een invuloptie onder 'Netwerk', 'Ethernet' als ik het me goed herrinner dus je hoeft niet met de commandline te rommelen. Ik heb helaas op dit moment geen Mac bij me maar anders kan ik het vanavond even opzoeken.

[ Voor 10% gewijzigd door GekkePrutser op 25-07-2011 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leftdevil
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13-01 07:54
GekkePrutser schreef op maandag 25 juli 2011 @ 13:54:
Ik heb toen de MTU (maximum transmission unit) op de Mac waar ik naartoe wilde connecten kleiner gezet (1000 ofzo) en toen werkte het wel.

Misschien is het bij jou wel een ander probleem maar je kan het proberen. Dit is gewoon een invuloptie onder 'Netwerk', 'Ethernet' als ik het me goed herrinner dus je hoeft niet met de commandline te rommelen. Ik heb helaas op dit moment geen Mac bij me maar anders kan ik het vanavond even opzoeken.
ik moet inderdaad ook vanavond even kijken, kan er nu niet bij , mijn screen sharing werkt niet 8) .probleem 2 , dan kan ik het ook morgen vanaf mijn werk pas weer testen , op lan werkt het prima .....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lackaday
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 07:01
Joenes schreef op maandag 25 juli 2011 @ 13:54:
voor mensen met het credit card probleem; het is mogelijk een virtuele prepaid credit card aan te maken. Ik zelf heb dit gedaan via wirecard.com. Om de kaart te activeren is het wel nodig om geld over te boeken, ikzelf heb er 10 euro opgezet, waar 1 euro kosten nog vanaf is gehaald. Het duurt ook even voordat het geld er op staat, omdat hun kantoor in het buitenland zit.

Het is wat omslachtig, maar hopelijk heeft iemand er toch iets aan. Lion is nu bezig met de (semi gratis) download in ieder geval..
Om dit sneller te doen is er ook een Nederlandse variant voorhanden op www.3vcash.nl. Dit werkt instant, met iDeal. Je krijgt direct na betaling een virtuele Visa-kaart die als echte cc te gebruiken is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Niet online
Ik heb ook nog geen enkel probleem gezien, en ik heb hem nu op 3 mac's draaien.

Of het een zinvolle update is als Snow Leopard goed draait, dat laat ik in het midden. Ik merk geen enkel verschil in performance, maar het voegt wel een paar leuke truukjes toe. Of ik die echt ga gebruiken dat moet nog blijken.

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvdb1975
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 06-09 20:35

jvdb1975

tsja.........

Ik ben afgelopen weekend ook op Lion overgegaan. Ik merk wel dat ik erg aan de nieuwe Mail moet wennen (ondanks dat ik ook een iPad gebruik).

Het enige echte minpunt dat ik nu ervaar, is dat TM niet meer werkt met mijn Lacie Networkspace 2. Ik hoop dat Lacie snel een update uitbrengt zodat ik mijn backups weer kan draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-09 13:48
Is er nog een manier om in mail de 2 kolommen boven elkaar weer te geven in plaats van naast elkaar??

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tehsojiro
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Er is Apple kennende zeker geen manier om van die crappy nieuwe iCal look af te komen? Heb alleen maar spijt van die upgrade, door het gebrek aan Rosetta support kan ik alleen maar minder dan voorheen en aan de nieuwe features heb ik eigenlijk ook niks. Merk ook geen verschil in performance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
tehsojiro schreef op maandag 25 juli 2011 @ 15:40:
Er is Apple kennende zeker geen manier om van die crappy nieuwe iCal look af te komen? Heb alleen maar spijt van die upgrade, door het gebrek aan Rosetta support kan ik alleen maar minder dan voorheen en aan de nieuwe features heb ik eigenlijk ook niks. Merk ook geen verschil in performance.
http://osxdaily.com/2011/...to-aluminum-in-os-x-lion/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digistorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-06 13:07

Digistorm

ex-demo scener

M@cer schreef op maandag 25 juli 2011 @ 15:26:
Is er nog een manier om in mail de 2 kolommen boven elkaar weer te geven in plaats van naast elkaar??
Ja, bij de voorkeuren het onderdeel weergave kiezen en dan is het de eerste optie bovenaan in het venster.

Hier stond achterhaalde informatie…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tehsojiro
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Nice, dat is in ieder geval 1 crappy probleem verholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joenes
  • Laatst online: 04-01-2024
lackaday schreef op maandag 25 juli 2011 @ 14:13:
[...]

Om dit sneller te doen is er ook een Nederlandse variant voorhanden op www.3vcash.nl. Dit werkt instant, met iDeal. Je krijgt direct na betaling een virtuele Visa-kaart die als echte cc te gebruiken is.
ah super, lijkt me inderdaad een snellere oplossing. Jammer dat ik daar niet eerder achterkwam ;-)

impreson.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-08 20:06
Wat je overigens ook niet moet vergeten is dat er voor developers ook aardig wat leuke nieuwe zaken bij zijn gekomen. Ik ben alvast bezig met een Lion applicatie (zuiver wetenschappelijk overigens, niet boeiend voor jullie). ;) Er zitten aardig wat zaken in die zo fijn zijn tijdens development, dat je met Lion qua nieuwe software ook meer mag gaan verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Empulse
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 25-08-2023
Nipje schreef op maandag 25 juli 2011 @ 12:44:
[...]

Dat is echt onzin. Lion zelf werkt perfect en de apps die al geupdate zijn voor lion werken ook gewoon perfect. De rest van de apps zal ook snel een update krijgen dus er is helemaal niets aan de hand.

Ik draai lion nu een tijdje en ik heb geen ENKEL probleem.
Onzin, ja. Maar is het een aanzienlijke verbetering t.o.v. Snow Leopard? Dat is discutabel, maar persoonlijk vind ik het tegenvallen. Uiteraard zijn er altijd mensen te vinden die alles met 'Apple' erop prachtig vinden en dus ook hetgeen dat door velen als minder praktisch wordt ervaren.

TK - Invisible Shield voor Macbook Pro 15'' Unibody in V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Kan het kloppen dat ik nu in Google Chrome wel met vier vinger swipe voor en achteruit kan bladeren....? Update Chrome automatisch of heb ik de laatste dagen deze functie gewoon over het hoofd gezien... en ben ik "een beetje dom" ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meulugar
  • Laatst online: 12-09 18:33

Meulugar

Vanuit het zonnige zuiden![PT]

ik heb sinds vorige week Lion op mijn Macbook air en ik moet zeggen, vind het super werken. Moest wel wennen aan het scrollen maar dat zit er nu ook goed in. de guestures waren ook weer even oefenen, maar al met al geeft Lion mij een goed gevoel. Ook heb ik ruim 7 gig meer ruimte dan met snow leopard.

Plus
+ mail conversaties
+ guestures en andere grafische hebbedingetjes. het scrollen tussen applicaties en het vorige/volgende scrollen in Safari is echt een uitkomst.

Min
- verliest iedere keer zijn wifi na uit de slaap stand te komen
- mijn icons zijn weer standaard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB

RnB

Empulse schreef op maandag 25 juli 2011 @ 16:37:
[...]

Onzin, ja. Maar is het een aanzienlijke verbetering t.o.v. Snow Leopard? Dat is discutabel, maar persoonlijk vind ik het tegenvallen. Uiteraard zijn er altijd mensen te vinden die alles met 'Apple' erop prachtig vinden en dus ook hetgeen dat door velen als minder praktisch wordt ervaren.
Voor €23,99 verwacht ik ook geen revolutie.
Evolutie is er wel degelijk, het is gewoon een kwestie van wennen; iets wat ik heel snel heb gedaan. Natural scrolling, apps openen met Launchpad, alles gaat nu automatisch. En daarnaast is alles nog net even snappier geworden. Mensen die zeuren over Lion kunnen er niet aan wennen of hebben de tijd er niet voor genomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
Ik vind de aanpassingen vanuit een consumers point of view groter dan bijvoorbeeld de stap van Leopard naar Snow Leopard. Zeker voor de prijs. Mijn workflow is wel aangepast door o.a Mission Control en Fullscreen apps.

En evolutie, tsja, dat is het al vanaf Mac OS 1.0 of Windows 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH
  • Laatst online: 01-09 21:12
Weet iemand of apple de knop voor de fullscreen apps al lang had ontwikkeld? Want bij Elementary OS hebben we deze al een tijdje (november 2010).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
Het idee zal er al wel langer zijn, ik denk zeker sinds de iPad een succes is gebleken ze hebben gekeken van hoe draait dit op OSX. Daar draait elke App full-screen, en het swipen door de full-screen applicaties is gelijkend als hoe het op de iPad gaat.

Het idee van een app openen met 1 knop, welke het hele scherm overneemt is al weer veel ouder en is een idee van Jeff Raskin (een ex Apple medewerker welke met het originele Macintosh project heeft meegewerkt).

[ Voor 38% gewijzigd door ZpAz op 25-07-2011 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH
ZpAz schreef op maandag 25 juli 2011 @ 17:18:
Het idee zal er al wel langer zijn, ik denk zeker sinds de iPad een succes is gebleken, daar draait elke App full-screen, en het swipen door de full-screen applicaties is gelijkend als hoe het op de iPad gaat.
Ik bedoel de knop zie dit screenshot:

Afbeeldingslocatie: http://www.deviantart.com/download/202833108/device_sync_plug_by_danrabbit-d3crf10.png

En ook Mail lijkt hierop:

Afbeeldingslocatie: http://www.deviantart.com/download/69825677/my_desktop_by_danrabbit-d15klu5.png

[ Voor 12% gewijzigd door D-TECH op 25-07-2011 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
Tsja, het zit er pas sins Lion in die knop inderdaad. Maar hoeveel manieren kan je met een knop aangeven wat logisch is dat deze de applicatie full-screen maakt. Of het daar weg is gehaald, wie weet. Maar aan de andere kant. Ook iedereen gebruikt pijltjes voor links en rechts om vooruit aan achteruit aan te duiden.

Daarnaast zal ook Apple zeker kijken naar wat er om hun heen gebeurt.

edits: Ze hebben hun eigen site zeker sinds November 2010 niet upgedated, ik zie daar nog allemaal oude 'OSX' mail en zonder fullscreen screenshots ;) http://elementaryos.org/discover

Tsja, je kan ook zeggen dat die mail lijkt op de mail van de iPad. En de slogan was dan ook 'Lion brings the iPad to the Mac'. oid.

Daarnaast denk ik dat dat OS in totaal meer heeft 'geleend' van OSX, dan andersom ;)

[ Voor 37% gewijzigd door ZpAz op 25-07-2011 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Net mijn 13" MBP geupdate naar Lion. Na installatie werkte GCC niet meer, opgelost door Xcode te uninstallen met /Developer/Library/uninstall-devtools en Xcode 4.1 uit de App Store te halen, die is nu gratis :9

Ben erg blij met deze "feature": een nieuwe tab in Terminal opent nu in dezelfde directory als de vorige tab. In 10.6 was dit standaard ~, nu werkt het eindelijk zoals onder Ubuntu :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH
ZpAz schreef op maandag 25 juli 2011 @ 17:23:
Tsja, het zit er pas sins Lion in die knop inderdaad. Maar hoeveel manieren kan je met een knop aangeven wat logisch is dat deze de applicatie full-screen maakt. Of het daar weg is gehaald, wie weet. Maar aan de andere kant. Ook iedereen gebruikt pijltjes voor links en rechts om vooruit aan achteruit aan te duiden.

Daarnaast zal ook Apple zeker kijken naar wat er om hun heen gebeurt.

Tsja, je kan ook zeggen dat die mail lijkt op de mail van de iPad. En de slogan was dan ook 'Lion brings the iPad to the Mac'. oid.

Daarnaast denk ik dat dat OS in totaal meer heeft 'geleend' van OSX, dan andersom ;)
En Launchpad lijkt wel erg hierop, hebben wel al sinds november vorig jaar:

Afbeeldingslocatie: http://cdn.omgubuntu.co.uk/wp-content/uploads/2011/02/Screenshot1.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
Jep, die inspiratie komt vast bij de iPad weg. Februari 2010. Of eigenlijk Juli 2007? Aangezien het gewoon een opgerekte versie is van hoe het al was op de iPhone.

Afbeeldingslocatie: http://cl.ly/8kI1/ipad.png

En op OSX.

Afbeeldingslocatie: http://cl.ly/8k4A/640.png

Dat elementary OS ziet er best geinig uit, daar niet van.

[ Voor 57% gewijzigd door ZpAz op 25-07-2011 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Zijn er al gebruikers hier die de 10.7.2 DevelopersPreview update hebben geprobeerd icm iCloud?

Ik begreep dat met die 2 updates. iCloud volledig naar Lion komt en ben best wel benieuwd hoe dit allemaal werkt.

Edit: Zelf even geïnstalleerd. Werkt eigenlijk keurig (het is een beta maar dit is nog niet te merken). Agenda/contacten/bladwijzers staan nu keurig ook op de Mac. Alleen voor de Foto stream is een update van Aperture vereist welke nog niet uit is naar mijn weten.

Afbeeldingslocatie: http://img851.imageshack.us/img851/900/icloud.jpg

[ Voor 44% gewijzigd door Donstil op 25-07-2011 18:36 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Ik heb Lion als upgrade geïnstalleerd, maar het 'v2' mapje van de Mail app is drie keer zo groot dan de inbox. Hoe kan dit? Lijkt mij niet bepaald efficiënt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
Donstil schreef op maandag 25 juli 2011 @ 18:10:
Zijn er al gebruikers hier die de 10.7.2 DevelopersPreview update hebben geprobeerd icm iCloud?

Ik begreep dat met die 2 updates. iCloud volledig naar Lion komt en ben best wel benieuwd hoe dit allemaal werkt.

Edit: Zelf even geïnstalleerd. Werkt eigenlijk keurig (het is een beta maar dit is nog niet te merken). Agenda/contacten/bladwijzers staan nu keurig ook op de Mac. Alleen voor de Foto stream is een update van Aperture vereist welke nog niet uit is naar mijn weten.

[afbeelding]
Je hebt niet perse 10.7.2 nodig, als developer kan je het iCloud pakketje ook los downloaden. Heb het hier ook, maar zit nog op 10.7. Find My Mac werkt nog niet hier. Syncroniseren van Agenda e.d werkt al wel :) Nu nog mail, en dan neem ik afscheid van Gmail ;)

[ Voor 7% gewijzigd door ZpAz op 25-07-2011 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bibi2205
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 31-08 12:02
ZpAz schreef op maandag 25 juli 2011 @ 17:23:
De slogan van Lion was "Back to the Mac", zoals ook in de 1ste post staat. :)

En tussen al die 'dit werkt niet meer goed' en 'ik heb last met x': hier doet Lion het prima. Op alle 4 de Macs. (Blackbook van 2008, 15" MBP van 2008, 13" MBP van 2010 en de Mac Pro op't werk.)

Intel Core i7-12700K : Noctua NH-D15S chromax.black : MSI MPG Z690 Edge Wifi DDR4 : 32GB DDR4 G.Skill Trident-Z Neo 3600C16 : Crucial P5 Plus 2TB : AMD Radeon 6800XT Midnight Black : Fractal Design Define R6 : Corsair RM850x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

D-TECH schreef op maandag 25 juli 2011 @ 17:26:
[...]

En Launchpad lijkt wel erg hierop, hebben wel al sinds november vorig jaar:

[afbeelding]
Leuk, maar als jullie overduidelijk je inspiratie bij Apple vandaan halen moet je niet gaan zitten zeuren dat 't op elkaar lijkt he.

Jullie icon ding lijkt als twee druppels water op de springboard van iOS. Jullie mail lijkt ook nogal op iOS Mail en dat full-screen icon, ja die gebruiken ze al jaren. Enige is dat 'ie nu 'ook' rechtsbovenin windows terecht komt. Die dock onderin is ook nogal OSX-inspired. Oh, en zullen we 't over die wallpaper achter je Mail screenshot maar niet hebben?

[ Voor 8% gewijzigd door CyBeR op 25-07-2011 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 04:08
ZpAz schreef op maandag 25 juli 2011 @ 18:45:
[...]

Je hebt niet perse 10.7.2 nodig, als developer kan je het iCloud pakketje ook los downloaden. Heb het hier ook, maar zit nog op 10.7. Find My Mac werkt nog niet hier. Syncroniseren van Agenda e.d werkt al wel :) Nu nog mail, en dan neem ik afscheid van Gmail ;)
Je hebt 10.7.2 wel nodig, want ik wilde net de iCloud Beta 5 installeren maar dat lukt niet omdat ik geen 10.7.2 heb.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
Ik heb beta 4 hier zonder 10.7.2 weet niet of daar veel verschil tussen zit, maar mijn instellingscherm ziet er hetzelfde uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Interfico
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07-09 19:59
JanDM schreef op maandag 25 juli 2011 @ 17:26:
Ben erg blij met deze "feature": een nieuwe tab in Terminal opent nu in dezelfde directory als de vorige tab. In 10.6 was dit standaard ~, nu werkt het eindelijk zoals onder Ubuntu :)
Inderdaad héél erg fijn dit. Ook gaaf dat dit blijkbaar zelfs onthouden wordt na een reboot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaassouffle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-09 20:22

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

Digistorm schreef op maandag 25 juli 2011 @ 13:48:
Ik heb ontdekt dat het eindelijk mogelijk is in de Finder om bestanden te knippen / plakken. Het gaat alleen anders dan in Windows.
Je kopieert een bestand met CMD + C, en je plakt het met Option + CMD + V. Het bestand wordt dan verplaatst in plaats van gekopieerd. Je kunt het ook zien als je het menu Wijzig aanklikt van de Finder en dan de Option toets erbij indrukt. Het menu Plak onderdeel wordt dan Verplaats onderdeel hierheen.

Goede tip! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
  • Laatst online: 11:37
Interfico schreef op maandag 25 juli 2011 @ 20:41:
[...]

Inderdaad héél erg fijn dit. Ook gaaf dat dit blijkbaar zelfs onthouden wordt na een reboot.
Het is mij ook opgevallen dat Terminal de laatste sessie onthoudt. Ideaal! Ik gebruik terminal namelijk alleen om SSH te connecten naar mijn servertje en hoef nu enkel terminal op te starten... gelijk verbinding :). Vroeger moest ik moeilijk doen met een alias naar een SSH sessie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 20:46

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

CyBeR schreef op maandag 25 juli 2011 @ 19:54:
[...]

Leuk, maar als jullie overduidelijk je inspiratie bij Apple vandaan halen moet je niet gaan zitten zeuren dat 't op elkaar lijkt he.

Jullie icon ding lijkt als twee druppels water op de springboard van iOS. Jullie mail lijkt ook nogal op iOS Mail en dat full-screen icon, ja die gebruiken ze al jaren. Enige is dat 'ie nu 'ook' rechtsbovenin windows terecht komt. Die dock onderin is ook nogal OSX-inspired. Oh, en zullen we 't over die wallpaper achter je Mail screenshot maar niet hebben?
^^ What he said.

Wat mij betreft is hiermee de kous ook af wat betreft het 'ElementaryOS versus Mac OSX' verhaal. Het is geen geheim dat de lui achter ElementaryOS behoorlijk leentjebuur bij Apple gespeeld hebben (en dat is best.. beter goed geleend dan slecht bedacht immers), maar om dan vervolgens te gaan roepen dat OSX op ElementaryOS lijkt lijkt me een beetje een rare redenatie. Als je probeert een Porsche na te maken moet je vervolgens niet raar op kijken als een Porsche op jouw imitatie lijkt :+

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funkeey
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10:35
Ik draai nu een aantal dagen Lion maar ik ga voorlopig terug naar SL.

Ik heb nu al meerdere malen een Kernel Panic gehad terwijl ik nog niets extra's geinstalleerd heb en ook geen rare dingen deed. Tevens, elke keer als ik de iMac opnieuw opstart dan geeft Wifi aan dat er geen hardware geinstalleerd is en moet ik weer rebooten. Dit gebeurd de ene keer met en de andere keer zonder login scherm. Ook het afsluiten duurt dan enorm lang.

Mochten er mensen zijn die oplossingen hebben voor deze problemen, dan hoor ik het graag, maar anders ga ik weer terug tot er een update is.

Ik heb overigens een clean intall van SL gedaan en vervolgens een update naar Lion.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kunt trouwens ook een refund krijgen las ik net in de EULA vd installer, als je het hele package retour brengt naar de appstore -> dus de dmg-file terugmailen/uploaden en je krijgt je poen terug, binnen de refund periode als je niet tevreden bent. Toch netjes. :)

Afbeeldingslocatie: http://img121.imageshack.us/img121/3462/refund2.png

Ik ben benieuwd hoeveel van die miljoen gebruikers hier gebruik van gaan maken...

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 25-07-2011 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
Ik ben tevreden over Lion; echter één groot gemis: labels in de mail applicatie. Ik heb mijn Google Apps account (is dus eigenlijk een gmail account) ingesteld als "Gmail"-account in Lion. Wat ik echter ook doe of probeer, ik krijg geen labels te zien. Jullie wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

GMail labels moeten als folders in je Mail komen. Heb je wel je folders uitgeklapt aan de linkerkant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
CyBeR schreef op maandag 25 juli 2011 @ 21:29:
GMail labels moeten als folders in je Mail komen. Heb je wel je folders uitgeklapt aan de linkerkant?
Ik heb het volgende scherm. Waar kan ik folders uitklappen? Kijk ik hier echt overheen?

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/1757832/Screen%20Shot%202011-07-25%20at%209.47.27%20PM.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwin85
  • Laatst online: 29-08 14:41
smeerbartje schreef op maandag 25 juli 2011 @ 21:49:
[...]

Ik heb het volgende scherm. Waar kan ik folders uitklappen? Kijk ik hier echt overheen?

[afbeelding]
Bij mij zijn ze gewoon zichtbaar de folders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
erwin85 schreef op maandag 25 juli 2011 @ 21:52:
[...]

Bij mij zijn ze gewoon zichtbaar de folders.
Gebruik je een Google Apps domein of echt een gmail adres?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoite
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 10-09 08:20

Hoite

Goed verhaal

smeerbartje schreef op maandag 25 juli 2011 @ 21:49:
[...]

[afbeelding]
Dat is apart, volgensmij synct je mail niet geheel goed.
Ik heb het zo:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Mo1mQx5LEw6AWDLQ1GobDTro/medium.jpg

edit:

Heb je dit scherm compleet ingevuld bij de System Preferences?
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/SyLygpwWHvua9rOpBv6UOkkk/full.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door Hoite op 25-07-2011 21:57 ]

Lekker kort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
Hoite schreef op maandag 25 juli 2011 @ 21:55:
[...]

Dat is apart, volgensmij synct je mail niet geheel goed.
Ik heb het zo:
[afbeelding]

edit:

Heb je dit scherm compleet ingevuld bij de System Preferences?
[afbeelding]
Yes, en ik heb daar gekozen voor een gmail account. Het betreft een Google Apps account; wat gebruiken jullie??? Een normaal gmail account?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoite
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 10-09 08:20

Hoite

Goed verhaal

Normaal gmail account hier.
Lijkt me niet dat daar verschil in zit mbt de Labels (?)

Is het nieuw in Lion dat als je een nieuw tabblad opent (command-T) dat je dan niet in de adresbalk terechtkomt?
Ik ram nu elke keer een Command-T-L in, maar dit is niet optimaal.

[ Voor 81% gewijzigd door Hoite op 25-07-2011 22:03 ]

Lekker kort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
Oké dank voor je reactie; wellicht dat dat het is. Misschien andere mensen waar het wel werkt met een Google Apps account?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkselFris
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-09 22:50

OkselFris

Rabarber, Rabarber, Rabarber

tabasco schreef op maandag 25 juli 2011 @ 08:13:

Ja dat stoorde mij ook. Je kan dat echter uitzetten via Systeemvoorkeuren -> Algemeen en dan bij recente onderdelen de Documenten op 0 zetten.

To crash with a Volvo is extremely safe..... if you’re sitting in a Saab

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB

RnB

Hm, Aperture wil bij mij niet echt lekker werken in fullscreen mode. Iedere keer verdwijnt zijn eigen space en zie ik m soms verschijnen in andere spaces. Ik gebruikte altijd Lightroom, maar wilde Aperture een kans geven, weet niet of ik dat nog ga doen zo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchzilla
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11-09 20:18
Ik heb echt ziekelijk veel problemen met wifi verbinding!
verder werkt alles super.

Heb alle workarounds al geprobeerd, maar zonder succes :(
hopelijk komt er snel een degelijke fix

You act like you've never seen a German U-boat in the jungle before

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaassouffle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-09 20:22

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

smeerbartje schreef op maandag 25 juli 2011 @ 22:04:
[...]

Oké dank voor je reactie; wellicht dat dat het is. Misschien andere mensen waar het wel werkt met een Google Apps account?
Net geprobeerd met Apps account, ik krijg alle mappen (labels) in de zijbalk.
Bij toevoegen van account in Mail hoefde ik alleen naam, adres en wachtwoord op te geven. Mail vond zelf alle instellingen van Google.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwin85
  • Laatst online: 29-08 14:41
smeerbartje schreef op maandag 25 juli 2011 @ 21:55:
[...]

Gebruik je een Google Apps domein of echt een gmail adres?
ik heb een gmail adres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-09 12:04
RnB schreef op maandag 25 juli 2011 @ 22:27:
Hm, Aperture wil bij mij niet echt lekker werken in fullscreen mode. Iedere keer verdwijnt zijn eigen space en zie ik m soms verschijnen in andere spaces. Ik gebruikte altijd Lightroom, maar wilde Aperture een kans geven, weet niet of ik dat nog ga doen zo..
Bij mij gaat Aperture als ik op F druk (fullscreen) standaard naar z'n eigen space. Als ik nogmaals op F druk verdwijnt deze eigen space weer en kom ik weer terug waar ik begon. Werkt eigenlijk prima en ook consequent.

Heb zelf vorige week woensdag een upgrade gedaan en alles werkt prima, snel en tot dusver foutloos. Het enige vervelende vind ik dat mijn MBP niet in de sleepmodus gaat wanneer ik 'm dichtklap met een extern scherm eraan, maar verder werkt het allemaal probleemloos met de door mij gebruikte software (zowel op MBP als Mac Pro).

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catbread
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 07-09-2022
Digistorm schreef op maandag 25 juli 2011 @ 13:48:

Thx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou, vers geupdate vanaf SL (eerste keer) en vet hoor, die Launchpad etc. :D
Heel relaxed allemaal. Alles werkt ook prima op de mini late 2009, build 11A511 zag ik- scrollen zal even wennen worden, maar je kunt het ook terugzetten naar normaal zag ik.
Jammer dat de launchpad niet doorloopt op het tweede scherm, zodat je echt een lange sliert van apps ziet, dat is niet goed doorgedacht denk ik dan (terwijl wel de 'hot corner' op het tweede scherm zit. :'))

Mail vind ik a-relaxed, dit wordt terugstoeien naar de oude vorm voor zoveel mogelijk, wat een bagger! :'(
Net als de scroll-bars aan de zijkant en onder, ik vond die (mat) blauwe erg OK, deze dunne dingetjes een beetje fragiel, niet echt mijn ding. Nee, even een dagje of wat testen, maar als ik die un-like's niet kan wijzigen, dan wordt het gewoon weer Snow Leopard en duidelijke mail naar Steve ;) (Moet je luisteren ouwe...)

Ergens las ik: Lion is for Mac, what Vista was for Windows...en niet eens zo'n rare opmerking, denk ik. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind van niet. Het is idd wat wennen, maar ik werk nu al sinds de eerste beta met Lion. Ik vind Snow Leopard nu een stuk onhandiger en wil ook niet meer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N1ckk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 03-09 15:02

N1ckk

I doubt, therefore I might be.

Trouwens een hulpvideo voor mensen die Lion nog moeten installeren, misschien kunnen jullie er wat mee: http://www.media-video.nl/video/221/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Korte uitleg om een bootable USB / DVD te maken voor installatie was ook wel handig geweest ;)
Pagina: 1 ... 12 ... 21 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Specifieke vragen en problemen moeten in een nieuw topic worden gepost. Op deze manier behouden we het overzicht en krijgt jouw probleem of vraag de aandacht die het verdient. Dit topic is alleen bedoeld om goed onderbouwde ervaringen te delen.