[Mac OS X Lion] Ervaringen & Discussie - deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 11 ... 21 Laatste
Acties:
  • 109.504 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier iemand die eerst een afkeer tegen alles wat Apple was had. Waarom? Voornamelijk te duur voor wat je krijgt, dacht ik. Mijn oordeel was dus eigenlijk nergens op gebaseerd. Op een dag kochten enkele van mijn naasten een MacBook. Ik kon het niet laten om die dingen toch een keer aan te tand te voelen. Ik was bijzonder positief verrast. Het heeft mij ook geleerd om op een objectieve manier naar de verschillende OS-en te kijken. Ik word persoonlijk niet goed van het eeuwige OS X vs Windows geklier in nieuwsberichten hier op tweakers. Wat mij betreft modden ze dergelijke reacties meteen weg onder de noemer irrelevant. Ben je Windows fan, prima gebruik dan Windows. Ben je OS X fan, prima gebruik je OS X. Maar stop nou eens dat eeuwige gezeik.

Om een lang verhaal korte te maken: ik heb zelf een MacBook Pro en een iPad2 gekocht. En ik ben er laaiend enthousiast over. Zoals ik hier eerder al las: alles wijst zichzelf en voor de rest heb je google of de site van Apple.

Ik ben erg tevreden over OS X Lion. Launchpad gebruik ik veel. Het sluit heel goed aan bij de beleving die je op een iPad hebt. De vernuftige scroll features bevallen mij uitstekend. De overstap van Windows naar OS X is mij 100% meegevallen en ik heb er dan ook absoluut geen spijt van.

Hoewel ik nog steeds vind dat de prijs van een MacBook Pro wat aan de hoge kant is, moet ik wel concluderen dat het apparaat bijzonder degelijk is. Ik had laatst een toshiba laptop in mijn handen en dan zie je toch wel het verschil ik bouwkwaliteit.

Maar goed, om even terug te komen op OS X Lion. Ik heb nog geen echte fouten kunnen ontdekken. Komt waarschijnlijk omdat ik nieuw ben met OS X.

Positief:
- Natuurlijk scrollen. Dit sluit aan op het scrollen op een iPad.
- Full screen mode. Dit werkt erg fijn.
- Launchpad. Sluit ook aan op het werken met een iPad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
ik heb op mijn intel gewoon de trim enabler gedraait en dat werkt weer prima http://www.groths.org/?page_id=322

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjtienuh
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 29-08 11:33
Magic schreef op zondag 24 juli 2011 @ 11:00:
ik heb op mijn intel gewoon de trim enabler gedraait en dat werkt weer prima http://www.groths.org/?page_id=322
Ik heb gehoord dat deze onder lion een gedeelte van SL installeert. En dat dit sterk wordt afgeraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel_Elessar
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 02-01-2022
@ NjitSs Ik heb zelf gewoon geupgrade vanuit SL en ondervind helemaal geen problemen met snelheid. Alles draait lekker snel en stabiel.
Heb een standaard 13" met 8 gig geheugen uitbreiding. En zoals ik zei geen problemen hier.

Vervelend dat je het zo ervaart.

Someone now is screaming as the flames fly high.. PSN: DanielElessar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-08 20:06
Typisch, het aantal mindere ervaringen. Ik heb het idee dat het veelal zaken zijn die werken zoals ze moeten werken maar irritant gevonden worden (en dan is je ervaring meteen slecht natuurlijk), of specifieke gevallen waarbij een upgrade minder goed uitwerkt (dat is slecht idd ik doe dan ook altijd een clean install). Ook is de support voor veel zaken die met veiligheid te maken hebben verschoven naar veiligere methodes, maar waardoor de rest niet meer werkt, dat is vooral een misser qua communicatie van Apple. Vol met bugs heb ik nooit ervaren, ik had ze wel verwacht aangezien Apple vaak komt met een vrij buggy 10.x versie, maar ik was met Lion blij verrast. Er is redelijk wat verandert en dus krijg je veel mensen die daar niet mee om kunnen of willen gaan, dat lijkt een beetje de boventoon te voeren heb ik het idee.

Mijn ervaring na een paar dagen is dat ik dankzij het trackpad en de nieuwe gestures, continue gebruik maak van mission control, switchen tussen werkbladen en expose, Launch control idem overigens. Alle veel
gebruikte apps laat ik open staan en starten meteen weer op na inloggen. Ik werk duidelijk veel vloeiender en sneller, ik ben er daardoor erg enthousiast over.

[ Voor 21% gewijzigd door vgroenewold op 24-07-2011 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BIj het op opstarten van Lion krijg ik de volgende foutmelding; U kunt het programma Novamediadisksupressor niet openen, omdat de PowerPC programma's niet langer worden ondersteund.

Iemand enig idee wat dit is en hoe ik de melding kan voorkomen?!

Tnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digistorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-06 13:07

Digistorm

ex-demo scener

Verwijderd schreef op zondag 24 juli 2011 @ 10:54:
Option + CMD + Q hiermee sluit je Safari af, en dan kom je weer terug bij je homepage bij opstarten van Safari.
Deze sneltoets werkt bij alle programma's. Als je een programma met Option + Cmd + Q afsluit slaat Lion de vensters niet op en opent het programma de volgende keer clean. Getest met iWork, QuickTime player, Teksteditor e.d.
Gebruik m zo vaak dat ik inmiddels Option en Cmd met de duim in kan drukken en de Q met mijn wijsvinger ;)

Hier stond achterhaalde informatie…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Digistorm
Dat gaat inderdaad handig met de duim, dat ging hier nog wat moeilijker :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:34
Verwijderd schreef op zondag 24 juli 2011 @ 11:35:
BIj het op opstarten van Lion krijg ik de volgende foutmelding; U kunt het programma Novamediadisksupressor niet openen, omdat de PowerPC programma's niet langer worden ondersteund.

Het staat er toch echt letterlijk: een van je applicaties die start bij het booten kan niet meer worden gebruikt bij Lion.

Oplossing: verwijder de applicatie of kijk of er een upgrade is.

Liege, liege, liegebeest!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jammer dat Lion toch nog behoorlijk wat negatieve berichten over zich heen krijgt. Ik ben er namelijk heel erg tevreden mee. Update gedaan op mijn 2010 MacBook Pro, na het indexeren van Spotlight en updaten van de Mail database lijkt alles net even wat sneller te zijn, net even wat vlotter te reageren.

Natuurlijk zijn er applicaties die nog niet werken onder Lion. Geef ze even de tijd. Er zijn genoeg websites waar je kunt vinden of een bepaalde applicatie al dan niet compatible is met Lion. Als je per sé meteen naar Lion moet updaten (zoals ik dus :) ), loop dan ook niet te zeuren als een applicatie de eerste maand niet werkt.

Ja, ik ben het met jullie eens, de meeste applicatie-ontwikkelaars hadden al lang een update klaar kunnen zetten. Sommigen hebben dit niet gedaan en moeten nu op de blaren zitten. Vergeet niet, voor de gebruiker is het irritant, maar het bedrijf wat nu een niet-werkend product heeft is er ook niet blij mee.

*swoosh* Terug naar 'Working' space *swoosh*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nipje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 24-08 09:25
Ik vraag me eigenlijk nog steeds af hoe het mogelijk is dat sommige netwerk instellingen nog zijn blijven staan na een clean install van lion. Heeft iemand een idee? Ik heb een volledige clean install gedaan :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
  • Laatst online: 12-09 21:09
callous schreef op zondag 24 juli 2011 @ 01:10:
[...]

Ik zie geen labels... wel allemaal verschillende kleuren vlaggetjes...volgens mij is dat hetzelfde
Hoe heb je je gmail account ingesteld? Echt gekozen als "gmail" onder de optie "mail, contacts & calendars"? Ik krijg namelijk echt geen labels / vlaggetjes te zien :(.
smeerbartje schreef op zaterdag 23 juli 2011 @ 22:03:
Nu wel in het goede topic :). Naast het niet weergeven van labels van mijn gmail account in de mail applicatie heb ik nog een probleempje: als ik het scherm van mijn iMac uit zet (ctrl shift eject) en vervolgens met de remote app van mijn iPad of iPhone gebruik om een ander nummer op te zetten, dan wordthet scherm van de iMac weer aangezet. Dit was met Snow Leopard niet..... Is dit een instelling???
Iemand met een Airport Express die dit even wil testen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
ik heb een macbook van begin juli. nu zou ik lion dus gratis moeten downloaden. Iemand al ervaring ermee hoe dit werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcl!
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21:45
Hier ook een tevreden lion gebruiker. Hoewel, net even koffie inschonken, duurde wat langer en bij hervatten (klik) bleef scherm eerst donker, daarna beachball :)
Maar goed oa TM is ook met een reuze back up bezig nu na al die wijzigingen sinds gisteravond.

Voor de klagers, zal waarschijnlijk al wel zeer binnenkort een update komen als dit waar is: http://www.electronista.c...may.require.lion.updates/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ferra schreef op zondag 24 juli 2011 @ 12:04:
ik heb een macbook van begin juli. nu zou ik lion dus gratis moeten downloaden. Iemand al ervaring ermee hoe dit werkt?
Zie hier. Het versturen van de code kan 24-48 uur (of langer?) duren. Ik wacht sinds woensdag avond. Door het weekend duurt het nog wat langer, helaas. Hopelijk komt mijn code aankomende week binnen via de mail. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
smeerbartje schreef op zondag 24 juli 2011 @ 11:59:
[...]

Hoe heb je je gmail account ingesteld? Echt gekozen als "gmail" onder de optie "mail, contacts & calendars"? Ik krijg namelijk echt geen labels / vlaggetjes te zien :(.

[...]

Hier inderdaad ook dat het scherm aanspringt...

Gmail labels doen het wel gewoon in mail als folders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
  • Laatst online: 12-09 21:09
Executor16 schreef op zondag 24 juli 2011 @ 12:54:
[...]

Hier inderdaad ook dat het scherm aanspringt...

Gmail labels doen het wel gewoon in mail als folders.
Thanks; echt irritant dat het scherm weer aanspringt. Kunnen we dergelijke issues loggen ofzo bij Apple? En wat betreft de labels: hoe heb je je gmail account ingesteld? Als gmail of als 'other account'?

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/1757832/Screen%20Shot%202011-07-21%20at%2012.54.49%20PM.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-09 12:38
smeerbartje schreef op zondag 24 juli 2011 @ 11:59:
Heeft niet eens met Airport Express te maken. Hier is het ook zo, en ik vind het super irritant. Als ik op mijn iMac zou willen kijken, dan zou ik wel de standaard apple remote gebruiken. Ik heb het juist op mijn iphone/ipad omdat ik het zo fijn vond dat het scherm uit bleef in SL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

smeerbartje schreef op zondag 24 juli 2011 @ 12:57:
[...]

Thanks; echt irritant dat het scherm weer aanspringt. Kunnen we dergelijke issues loggen ofzo bij Apple?
http://radar.apple.com/

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb op mijn MacBook Pro een extern beeldscherm aangesloten. Als ik mijn MBP uit slaapstand haal
is mijn bureauachtergrond van mijn externe beeldscherm helemaal grijs gekleurd. Als ik dan een nieuwe achtergrond wil selecteren doet hij dit ook helemaal niet meer. De enige oplossing is om de monitor opnieuw aan te sluiten of een reboot. Meer mensen die hier last van hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Via welke adapter is dat juist? Hier een MDP naar DVI werkt alles perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sohus
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 02-03 10:29
Gmail account instellen -> Microsoft Exchange

Username: username@gmail.com
PW: Password
Server: m.google.com

Heb je volledige push sync, en ook calendar en contacts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Niet online
sohus schreef op zondag 24 juli 2011 @ 13:58:
Gmail account instellen -> Microsoft Exchange

Username: username@gmail.com
PW: Password
Server: m.google.com

Heb je volledige push sync, en ook calendar en contacts.
Ik gebruik normaal de Gmail account, labels doen het dan gewoon in Mail (als folders). Ik heb dit van jou ook geprobeerd, maar met m.google.com krijg ik een melding dat de server niet reageert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 31-01-2023
Verwijderd schreef op zondag 24 juli 2011 @ 12:19:
[...]

Zie hier. Het versturen van de code kan 24-48 uur (of langer?) duren. Ik wacht sinds woensdag avond. Door het weekend duurt het nog wat langer, helaas. Hopelijk komt mijn code aankomende week binnen via de mail. _/-\o_
Ik snap dat niet! Gisteren heb ik de gratis versie aangevraagd, kreeg daarna een nieuw scherm met daarop (onderaan) een code. Heb die code ingevuld en daarna Lion gedownload.
Dus snap ik dat wachten niet zo?! 8)7

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11-09 21:48
Verwijderd schreef op zaterdag 23 juli 2011 @ 21:07:
Mss nog een klein minpuntje...waarom moet mijn naam rechts in de bovenhoek staan?Maar belangrijker....krijg ik het ook weg?
CMD ingedrukt houden tijdens het wegslepen. Werkt meer meerdere icoontjes.

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

funske schreef op zondag 24 juli 2011 @ 14:07:
[...]

Ik snap dat niet! Gisteren heb ik de gratis versie aangevraagd, kreeg daarna een nieuw scherm met daarop (onderaan) een code. Heb die code ingevuld en daarna Lion gedownload.
Dus snap ik dat wachten niet zo?! 8)7
Dat is dan snel. Ik, en ook andere hier, kregen uiteindelijk een e-mail dat de aanvraag was ontvangen en ze deze aan het verwerken zijn. Als de aanvraag is verwerkt, krijg je via de mail een code om Lion te kunnen downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Direct na de launch accepteerde ie m'n s/n niet maar nu ging het wel en kreeg ik hier ook meteen de code.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 24 juli 2011 @ 14:17:
[...]

Dat is dan snel. Ik, en ook andere hier, kregen uiteindelijk een e-mail dat de aanvraag was ontvangen en ze deze aan het verwerken zijn. Als de aanvraag is verwerkt, krijg je via de mail een code om Lion te kunnen downloaden.
als je manier 1 deed krijg je code heel snel, als je manier 2 doet met factuur inzenden duurt het 3 dagen (apple even gebeld)

woensdag aangevraagd dus ik denk maandag - dinsdag dat ik mailtje krijg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcl!
Ligt dit aan mij/mis ik een instelling: terug naar bureaublad kan snel met duim+3 vingers. Echter in de full screen modus werkt dit niet (mail, iTunes, iPhoto, adresboek heb er nog geen gevonden waarbij dit kan). 8)7

Helaas kan je ook niet voor een andere combinatie kiezen voor terug naar bureaublad. Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 24 juli 2011 @ 14:24:
[...]

als je manier 1 deed krijg je code heel snel, als je manier 2 doet met factuur inzenden duurt het 3 dagen (apple even gebeld)

woensdag aangevraagd dus ik denk maandag - dinsdag dat ik mailtje krijg
Aha, dat je de code snel krijgt als je manier 1 had gekozen wist ik niet. Omdat ze bij manier 1 om een credit card vragen, heb ik voor manier 2 gekozen. Heb hier helaas geen credit card. En een paar daagjes wachten is geen ramp. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sacaji
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 07:53
Ik heb SL geinstalleerd (clean install en dan een upgrade) ik zie geen iLife, iPhone etc, moet ik dit installeren doormiddel van de installatie DVD die ik bij me MBP meekreeg?

En, ik heb iStat geblokeerd met Little Snitch, elke dag gaat er een dag vanaf terwijl dit niet zou moeten, iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 04:08
Iemand nog meer problemen met de SD card reader in z'n MacBook Pro?
M'n SDHC card wordt niet herkend terwijl de MBP van m'n vriendin met Snow Leopard hem wel direct herkend.
Heb al een PRAM reset gedaan.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Laatst online: 08:29
Caneezy schreef op zondag 24 juli 2011 @ 15:02:
Ik heb SL geinstalleerd (clean install en dan een upgrade) ik zie geen iLife, iPhone etc, moet ik dit installeren doormiddel van de installatie DVD die ik bij me MBP meekreeg?

En, ik heb iStat geblokeerd met Little Snitch, elke dag gaat er een dag vanaf terwijl dit niet zou moeten, iemand een oplossing?
iLife is een losse DVD die als het goed is meegeleverd is... iPhone zal er niet op staan, das een los apparaat :P

Zou er straks nog een macPad komen oid, grotere versie van iPad met Lion erop... met al die iOS/OSX meuk die dichter bij elkaar komt. Of iPad3 met OSX :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• callous
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-08 10:59
In SL kon je toch in Safari aangeven welke type bestanden geopend moeten worden met welke app?
Zo wil ik bijvoorbeeld dat nzb bestanden direct geopend worden met sabnzbdx en niet worden opgeslagen... iemand een idee hoe dat nu moet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcl!
Rivanov schreef op zondag 24 juli 2011 @ 15:03:
Iemand nog meer problemen met de SD card reader in z'n MacBook Pro?
M'n SDHC card wordt niet herkend terwijl de MBP van m'n vriendin met Snow Leopard hem wel direct herkend.
Heb al een PRAM reset gedaan.
Nee, hier wordt sdhc meteen herkend. Wel maar een 4 gb (sandisk ultra).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Heb een 16GB Extreme van SanDisk. Maar die zouden toch gewoon moeten werken. Immers, onder SL doet hij het gewoon.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
Verwijderd schreef op zondag 24 juli 2011 @ 11:35:

Tnx
Het programma draait niet meer, in 2005 is Apple overgegaan op Intel processors in plaats van PowerPC, dit is een groot verschil in procesoren. In 10.5 (Leopard) en 10.6 (Snow Leopard) zat nog een PowerPC emulgator (Rosetta), bij de laatste moest je deze al handmatig installeren. Bij Snow Leopard zit deze er niet meer in.

Het enige wat je kan doen is de maker van de applicatie lief aankijken en vragen of hij er een Intel programma van wil maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Laatst online: 09:05

Toppe

Oké ✅

Was het niet zo dat Lion ook de optie Find My Mac ondersteunde?

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• callous
Toppe schreef op zondag 24 juli 2011 @ 15:33:
Was het niet zo dat Lion ook de optie Find My Mac ondersteunde?
Lion is net een paar dagen uit dus lijkt me sterk dat ze die optie er nu al uit hebben gehaald... dus hoezo ondersteunde hij hem eerst wel maar nu niet meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Laatst online: 09:05

Toppe

Oké ✅

Nee ik bedoelde dat ik dacht dat Apple ook deze optie in Lion zou maken, echter heb ik het (nog) niet kunnen vinden...

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• callous
Toppe schreef op zondag 24 juli 2011 @ 15:36:
Nee ik bedoelde dat ik dacht dat Apple ook deze optie in Lion zou maken, echter heb ik het (nog) niet kunnen vinden...
O ok... zal vast wel iets met het geheel van icload te maken hebben... Apple is nog steeds bezig om mobileme om te zetten naar icload... wellicht is het nog wachten op de webapps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
iCloud ;) Als ik op me.com inlog krijg ik momenteel enkel nog mijn iPad te zien, niet de laptop. Dus het zal er nog wel niet inzitten, ik denk pas dat het er in komt (of dat je het pas ziet iig) bij iCloud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bibi2205
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 31-08 12:02
Rivanov schreef op zondag 24 juli 2011 @ 15:15:
Heb een 16GB Extreme van SanDisk. Maar die zouden toch gewoon moeten werken. Immers, onder SL doet hij het gewoon.
Daarnet foto's overgezet van mijn 16GB Sandisk Extreme SDHC, werkte perfect.. Deed het even goed en snel als in SL. :)

*edit*
Misschien kan je SMC reset eens proberen?

[ Voor 7% gewijzigd door bibi2205 op 24-07-2011 15:51 ]

Intel Core i7-12700K : Noctua NH-D15S chromax.black : MSI MPG Z690 Edge Wifi DDR4 : 32GB DDR4 G.Skill Trident-Z Neo 3600C16 : Crucial P5 Plus 2TB : AMD Radeon 6800XT Midnight Black : Fractal Design Define R6 : Corsair RM850x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
Is iemand dit ook opgevallen? En nee, ik heb geen AppTrap of een vergelijkbaar programma geïnstalleerd.

Afbeeldingslocatie: http://f.cl.ly/items/1K0k401A2S32073i1c18/Screen%20Shot%202011-07-24%20at%204.06.38%20PM.png

edits: Krijg dat niet bij elk programma, bijvoorbeeld Firefox niet.

[ Voor 14% gewijzigd door ZpAz op 24-07-2011 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 11:22

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Dat doet Steam zelf, was ook al onder Snow Leopard. ;)

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
Hmm, kan me niet herinneren dat ik het daar ooit had. Nja :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funk-e
  • Laatst online: 08-09 14:57
Precies mijn problemen met MagicMouse icm Lion:
http://www.aibal.com/magic-mouse-osx-lion-problems/

Ik ben overgestapt van Chrome naar Safari om goed te kunnen blijven switchen (vorige/volgende) en gebruik te blijven maken van het swipen van spaces.

Ik denk ook dat ik een trackpad ga aanschaffen, want op mijn MacBook Air werkt alles veel logischer.

Het omgekeerde scrollen blijft bij mij uitstaan omdat ik >40 per week achter een windows-pc zit ;)

...less is more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloys
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
funk-e schreef op zondag 24 juli 2011 @ 16:22:
...
Ik denk ook dat ik een trackpad ga aanschaffen, want op mijn MacBook Air werkt alles veel logischer.
...
Dat was vast Apple's doel :+ . Ik merk wel dat alles veel logischer en fijner werkt @ trackpad van m'n MBP, maar zo'n los trackpad vind ik wat duur en gebruik toch liever een (Magic) muis, denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelisprul
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-08 14:55
sjtienuh schreef op zondag 24 juli 2011 @ 11:08:
[...]

Ik heb gehoord dat deze onder lion een gedeelte van SL installeert. En dat dit sterk wordt afgeraden.
Dan doe je het toch met de hand?
- ga naar /System/Library/Extensions/IOAHCIFamily.kext/Contents/PlugIns/IOAHCIBlockStorage.kext/Contents/MacOS/
- maak een backup van de bestaande IOAHCIBlockStorage (sudo cp IOAHCIBlockStorage IOAHCIBlockStorage.old)
- open IOAHCIBlockStorage.kext met een hexeditor (bijv http:// www.suavetech.com/0xed/0xed.html)
- zoek naar APPLE SSD en vervang dit door de 1e 7 tekens van het modelnummer van jouw SSD (in mijn geval INTEL SSD, zie system profiler)
- sla deze bewerkte versie ergens op waar je schrijfrechten hebt (bijv op je Desktop)
- vervang de orginele IOAHCIBlockStorage.kext door de bewerkte versie (sudo cp IOAHCIBlockStorage.kext /System/Library/Extensions/ IOAHCIFamily.kext/Contents/PlugIns/IOAHCIBlockStorage.kext/Contents/ MacOS/)
- sudo touch /System/Library/Extensions
- reboot

C64 met datarecorder (Giana Sisters 4ever)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xiphoid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-10-2023

xiphoid

I am just me

callous schreef op zondag 24 juli 2011 @ 15:39:
[...]

O ok... zal vast wel iets met het geheel van icload te maken hebben... Apple is nog steeds bezig om mobileme om te zetten naar icload... wellicht is het nog wachten op de webapps.
http://www.macrumors.com/...eview-4-adds-find-my-mac/

http://mrfloris.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kassemans
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15-08 15:37
Mijn ervaringen met Lion so far:

- Mission Control is leuk, Exposé werkte fijner maar misschien is dat wennen. Mis wel mijn geminimaliseerde programma's bij Mission Control.

- Full screen apps werken wel fijn, zeker in combinatie met swipes om van space te wisselen.

- Vind het raar dat ongeveer alle gestures uit Snow Leopard zijn omgegooid voor Lion. Show desktop heeft ineens een hele andere gesture en 2 en 3 finger swipes hebben een hele rare inconsistentie. Er zou hier best wel wat meer in te stellen mogen zijn.

- Launchpad is een beetje overbodig en werkt gewoon te beperkt voor een niet-touchscreen apparaat.

- Bestaande NAS Time Machine schijven worden ineens niet meer ondersteund. Ja hier moeten de fabrikanten een update voor uitbrengen maar het is gewoon vervelend dat het nu niet meer werkt.

- Nieuwe mail ziet er goed uit met de ipad look. Werkt fijn.

- Ik kan vanaf de windows pc's ineens niet meer bij de gedeelde mappen die op mijn macbook staan zonder mijn gebruikersnaam en wachtwoord in te voeren. Ik wil gewoon dat iedereen hier thuis makkelijk bij de mappen kan waarvan ik dat wil.

- Zijn ook nog wel wat kleine dingetjes waar ik me nu aan irriteer maar dat zal wel wennen zijn of verholpen worden in een update.

Al met al niet geheel ontevreden maar ook zeker niet heel enthousiast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wognummer
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 12-09 17:10
Iemand enig idee hoe men de optie find my mac activeer? al wat gezocht maar kan er weinig over fietsen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Kijk 's paar posts hier boven. Komt bij iCloud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wognummer
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 12-09 17:10
ja ik zag het excuus idd lol suf dat ik eroverheen las :) tnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FZ6
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 12-09 20:28

FZ6

Wat me opvalt is dat ik bij een tekstvak in safari bij het typen een soort woordenboek heb zoals ook op de ipad/iphone.
Hierbij wordt er al een suggestie voor een woord gegeven.

Is dit uit te schakelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

FZ6 schreef op zondag 24 juli 2011 @ 16:59:
Wat me opvalt is dat ik bij een tekstvak in safari bij het typen een soort woordenboek heb zoals ook op de ipad/iphone.
Hierbij wordt er al een suggestie voor een woord gegeven.

Is dit uit te schakelen?
al gekeken bij het gedeelte Edit in je safari bar aan de bovenkant van je scherm? :/

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Hier de vraag neerplempen is toch veeeeeel sneller dan even zelf op onderzoek uit gaan! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter.u
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14-01-2024
Ik zie sinds de installatie van lion mijn bootcamp partitie niet meer. Als ik onder het schijfhulpprogramma ga kijken dan zie ik de schijf maar kan ik ze niet activeren. Telkens ik ze probeer te activeren krijg ik een foutboodschap. " de schijf bootcamp kan niet worden geactiveerd."
Ik heb al geprobeerd om de schijf te controleren en herstellen maar dit bied helaas ook geen oplossing.

Ik kan wel de windows 7 op de bootcamp-partitie opstarten via de bootloader.

Iemand die hier een oplossing voor heeft?
Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FZ6
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 12-09 20:28

FZ6

Zo simpel kan een antwoord zijn...bedankt!
Rivanov schreef op zondag 24 juli 2011 @ 17:10:
Hier de vraag neerplempen is toch veeeeeel sneller dan even zelf op onderzoek uit gaan! :+
Na al dit topic te hebben doorgekeken en ik bij de instellingen had gekeken maar niks kon vinden dacht ik dat enige kennis van anderen aan te spreken wel mocht ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gymaroe
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10-08 20:02
Hoe een schone installatie uit te voeren?

Ik heb OSX lion gekocht via de app store en geinstalleerd. Daarna zijn de bestanden waarmee je een DVD zou kunnen maken ook weer gewist (Of heb ik dat mis?). (Je zou een torrent of her-download kunnen doen maar dat is te veel werk).

Schone installatie: lion als update geinstalleerd. Booten met alt-key in herstelpartitie. Harde schijf wissen en lion opnieuw "Downloaden" en installeren. Nu zou ik dus een schone install hebben of zie ik iets over het hoofd.

Ik heb een iTunes " maar de bestanden niet geimporteerd, en staan op andere partitie" dus dat is even opnieuw mp3 importeren. Nu iPhoto, library sttat op ook andere partitie, kan ik die dan na installeren iLife weer koppelen?

Ik heb ook Time Machine kan ik wat via Time Machine terug zetten zonder de Lion installatie " ernstig" te vervuilen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nipje
Gymaroe schreef op zondag 24 juli 2011 @ 17:39:

Ik heb OSX lion gekocht via de app store en geinstalleerd. Daarna zijn de bestanden waarmee je een DVD zou kunnen maken ook weer gewist (Of heb ik dat mis?). (Je zou een torrent of her-download kunnen doen maar dat is te veel werk).

Schone installatie: lion als update geinstalleerd. Booten met alt-key in herstelpartitie. Harde schijf wissen en lion opnieuw "Downloaden" en installeren. Nu zou ik dus een schone install hebben of zie ik iets over het hoofd.

Ik heb een iTunes " maar de bestanden niet geimporteerd, en staan op andere partitie" dus dat is even opnieuw mp3 importeren. Nu iPhoto, library sttat op ook andere partitie, kan ik die dan na installeren iLife weer koppelen?

Ik heb ook Time Machine kan ik wat via Time Machine terug zetten zonder de Lion installatie " ernstig" te vervuilen?
Als je een clean install doet via die herstelschijf zou het fout kunnen gaan. Er zit een bug of iets in die downloadfunctie tijdens de setup. Deze wordt gecancelled als ie bijna klaar is. Ik heb uiteindelijk de DMG op een USB stick moeten zetten voor een clean install

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
Ik heb alleen ervaring middels een USB stick aangezien dat het eerste was wat ik deed. Zooooveel prettiger. Maar dat moet je wel doen alvorens je de boel update, want de installeer wordt daarna verwijdert. Hoe? Naar het install programmaatje gaan (in Applications), rechtermuis, show contents en dan de install dmg restoren naar de USB stick.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
Gymaroe schreef op zondag 24 juli 2011 @ 17:39:
Miljaar! Ik heb nog twee pagina's geleden een link gegeven aan iemand die exact het zelfde vroeg ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nipje
Is er trouwens in Lion een makkelijke manier om je dock aan te passen zonder Candybar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrestraeon
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08-08 11:50

Terrestraeon

END OF LINE

Ik vind het ook spijtig dat je bij Dashboard niet meer je bureaublad op de achtergrond krijgt, maar een vaste achtergrond die je niet eens kunt veranderen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Je kunt Dashboard gewoon als ouderwetse overlay krijgen.
Moet je even dat vinkje uitzetten:

Afbeeldingslocatie: http://f.cl.ly/items/0O081D3G253v2h150p0T/Screen%20Shot%202011-07-24%20at%2018.51.19.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gymaroe
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10-08 20:02
cailin_coilleach schreef op zondag 24 juli 2011 @ 17:56:
[...]

Miljaar! Ik heb nog twee pagina's geleden een link gegeven aan iemand die exact het zelfde vroeg ;w
Zoals je kan lezen was ik al voorbij het punt dat ik nog een kopie van de dmg op mijn systeem had staan. Na enig zoekwerk was op het idee gekomen een schone installatie te kunnen doen via de herstelpartitie "Eigenlijk een vrij logische oplossing". Maar die durf ik toch nog niet aan omdat iemand aangaf dat er een bug in zou kunnen zitten.

Ik wilde dus verder vanaf de staat dat mijn machine nu is. Ik denk dat veel mensen die de upgrade hebben gedaan er achteraf achter komen dat ze dan geen kopie van de installatie meer hebben.

Een andere prangende vraag is. Als ik op een extra partitie de bibliotheek van iPhoto heb staan kan ik die dan na herinstallatie van iLife weer aan die bibliotheek koppelen? (vrij belangrijk voor mijn foto's).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t1mmy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14-08 16:39
Bummer.. Apple heeft in Lion de support voor samba shares opgegeven. Mijn nasje komt nog wel mooi in de linker balk te zien maar bestanden lezen/schrijven ho maar :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• callous
t1mmy schreef op zondag 24 juli 2011 @ 19:04:
Bummer.. Apple heeft in Lion de support voor samba shares opgegeven. Mijn nasje komt nog wel mooi in de linker balk te zien maar bestanden lezen/schrijven ho maar :'(
mac met windows shares :'(
gebruik dan afp of nfs...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Wat een onzin is dat dan weer van Apple? Er zijn toch genoeg servers/NAS systemen die gebruik maken van Samba?

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t1mmy
Naja, ik kan dus op geen enkele manier mijn nas mounten met de rechten die ik gegeven heb in mijn NAS instellingen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• callous
t1mmy schreef op zondag 24 juli 2011 @ 19:09:
Naja, ik kan dus op geen enkele manier mijn nas mounten met de rechten die ik gegeven heb in mijn NAS instellingen :(
en jjij hebt natturlijk een nas die alleen windows shares ondersteunt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrestraeon
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08-08 11:50

Terrestraeon

END OF LINE

Rivanov schreef op zondag 24 juli 2011 @ 18:51:
Je kunt Dashboard gewoon als ouderwetse overlay krijgen.
Moet je even dat vinkje uitzetten:

[afbeelding]
Oh dank! :)
kassemans schreef op zondag 24 juli 2011 @ 16:44:
...
- Mission Control is leuk, Exposé werkte fijner maar misschien is dat wennen.
...
Je kan Exposé nog activeren door met vier vingers naar beneden te swipen, als je dat geactiveerd hebt bij Systeemvoorkeuren->Trackpad->Meer bewegingen->Programma-exposé

Of je kan in Mission Control zelve op de spatiebalk drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
Kletspraat. Ze hebben Samba vervangen door een eigen implementatie van het SMB protocol. Maar het werkt gewoon nog hoor. Lion replaces Samba with Apple's own SMBX
Een andere prangende vraag is. Als ik op een extra partitie de bibliotheek van iPhoto heb staan kan ik die dan na herinstallatie van iLife weer aan die bibliotheek koppelen? (vrij belangrijk voor mijn foto's).
Ja, dat kan. Gewoon door op de library te dubbelklikken. Of gebruik te maken van de een of andere toetsencombinatie bij het opstarten van iPhoto. Ben vergeten welke.

[ Voor 43% gewijzigd door Liegebeest op 24-07-2011 19:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t1mmy
cailin_coilleach schreef op zondag 24 juli 2011 @ 19:16:
[...]

Kletspraat. Ze hebben Samba vervangen door een eigen implementatie van het SMB protocol. Maar het werkt gewoon nog hoor. Lion replaces Samba with Apple's own SMBX
Maar, waarom kan ik dan nu ineens niet meer normaal connecten met mijn nas..?

Onderbouwing:
Normaliter als ik in de linker balk op mijn NAS klikte kreeg ik een overzicht van zijn shares, nu krijg ik niks. Als ik nu op verbinden als klik krijg ik een foutmelding dat de share niet langer beschikbaar is.
Als ik verbind dmv CMD+k, SMB://a.b.c.d./ kan ik geen share mounten (En wordt ik ook niet gepromt voor inlogs) en CMD+k, SMB://User:Pass@a.b.c.d/ laat mij wel shares mounten maar geeft vervolgens een foutmelding dat ik niet genoeg rechten heb.

[ Voor 31% gewijzigd door t1mmy op 24-07-2011 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whitehouse
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-09-2019
Ik heb een witte late 2006 macbook, 2GB geheugen, 2Ghz Core 2 Duo.
Is het 'verstandig' om van SL naar Lion te gaan, of zal dit mijn configuratie nogal stressen waardoor SL stukken beter loopt dan Lion? zijn er al mensen die het geprobeerd hebben?

| www.everythingisspiritual.com | www.mosaic.org |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
t1mmy schreef op zondag 24 juli 2011 @ 19:35:
[...]

Maar, waarom kan ik dan nu ineens niet meer normaal connecten met mijn nas..?

Onderbouwing:
Normaliter als ik in de linker balk op mijn NAS klikte kreeg ik een overzicht van zijn shares, nu krijg ik niks. Als ik nu op verbinden als klik krijg ik een foutmelding dat de share niet langer beschikbaar is.
Als ik verbind dmv CMD+k, SMB://a.b.c.d./ kan ik geen share mounten (En wordt ik ook niet gepromt voor inlogs) en CMD+k, SMB://User:Pass@a.b.c.d/ laat mij wel shares mounten maar geeft vervolgens een foutmelding dat ik niet genoeg rechten heb.
Komt door nieuwe soort beveiliging die Apple er heeft ingebouwd.
Is door een Terminal commando te omzeilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t1mmy
Oh nice! Een beetje zo iets als met FTP in finder? Zal is googelen op het commando!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:56

iMars

Full time prutser

whitehouse schreef op zondag 24 juli 2011 @ 19:55:
Ik heb een witte late 2006 macbook, 2GB geheugen, 2Ghz Core 2 Duo.
Is het 'verstandig' om van SL naar Lion te gaan, of zal dit mijn configuratie nogal stressen waardoor SL stukken beter loopt dan Lion? zijn er al mensen die het geprobeerd hebben?
Probeer het anders op een externe schijf te installeren. Ik heb een MacBook Pro uit 2007, 4GB geheugen, 2,33GHz Core 2 Duo en het werkt super! Mijn MBP start sneller op en is zeker niet trager.

Alleen dat expose is vervangen door mission control vind ik spijtig, verder werkt het echt heerlijk.

Koop hier mijn P1 reader :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• callous
Reageer op een normale manier of maak een topic report aan. Dit is niet de bedoeling.

[ Voor 80% gewijzigd door Hoedje op 24-07-2011 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t1mmy
*knip*

Ik gebruik windows shares op mijn mac omdat dit ingebouwd dat in mijn NAS. NFS & AFP zijn niet ingebouwd in mijn nas.

Maak liever een topic report aan, i.p.v. erop te reageren.

[ Voor 66% gewijzigd door Hoedje op 24-07-2011 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• callous
Dit is wel genoeg.

[ Voor 93% gewijzigd door Hoedje op 24-07-2011 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t1mmy
[mbr]En ook hier geldt weer, maak dan een topic report aan.[/]

Dat heb ik dus ook gedaan.. ;-)

[ Voor 124% gewijzigd door t1mmy op 24-07-2011 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-09 18:36

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

sjtienuh schreef op zondag 24 juli 2011 @ 10:56:
Ik krijg de trim ondersteuning voor me SSD niet meer aan onder Lion, daar baal ik wel van. Weet iemand hoe ik dit kan oplossen? heb een OCS vertex 2 schijf erin. En deze heeft TRIM ondersteuning
Als die een sandforce controller heeft heb je dat niet nodig.

Een amiga 500 met 512 kb ram !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FTL
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-09 10:54

FTL

multipasser schreef op zondag 24 juli 2011 @ 20:12:
[...]

Onzin, trim zal zelfs de GC beter laten werken. Kan het technisch onderbouwen maar is dit topic niet voor bedoeld denk ik. Zal trim gewoon netjes aanzetten, via trim enabler.

Ps> SMB (windows file sharing) werkt 100% fijn naar mijn NAS. Lion heeft ZEKER smb ondersteuning.

[ Voor 11% gewijzigd door FTL op 24-07-2011 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

multipasser schreef op zondag 24 juli 2011 @ 20:12:
[...]

TRIM-support is toch alleen voor Apple-labeled schijven? Heb je iig tooltje voor tegenwoordig, TRIM Support Enabler. http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=1125400

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sacaji
Weet iemand toevallig, bij screensaver, dan zie je de tijd 8:14 PM, kan ik dit veranderen in 24h tijd? Zoja, hoe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• callous
Caneezy schreef op zondag 24 juli 2011 @ 20:21:
Weet iemand toevallig, bij screensaver, dan zie je de tijd 8:14 PM, kan ik dit veranderen in 24h tijd? Zoja, hoe?
Bij Taal en tekst > formats > klik op de uren en kies 0-23 en verwijder PM AM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iichel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:21

iichel

Gazoooo

Verwijderd schreef op zondag 24 juli 2011 @ 20:18:
[...]

TRIM-support is toch alleen voor Apple-labeled schijven? Heb je iig tooltje voor tegenwoordig, TRIM Support Enabler. http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=1125400
of dit :)
http://gdgt.com/question/...rim-support-for-ssds-f16/

"It's called a motor race." - M. Masi 2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cum Grano Salis
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12-09 12:55
Ik moet zeggen na een halve dag/dag Lion te draaien, af en toe beachball en al zo'n 2 keer vastgelopen, denk dat het iets met Flash te doen had. Hopen dat de eerste update snel komt.

Gaude et aude

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
Cum Grano Salis schreef op zondag 24 juli 2011 @ 21:09:
Ik moet zeggen na een halve dag/dag Lion te draaien, af en toe beachball en al zo'n 2 keer vastgelopen, denk dat het iets met Flash te doen had. Hopen dat de eerste update snel komt.
Hij is bij mij twee keer vastgelopen vandaag in de Finder, en de Finder restarten werkte ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Igorvans
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 05-09 23:09
Kan het geluid niet harder of zachter zetten via toetsenbord. Ook niet bij systeemvoorkeuren geluid. Lijkt wel of het gelocked is. Meerdere menden hier last van op een macbook pro 2009?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
Geldt het alleen voor jouw account? Of werkt het ook niet meer voor andere accounts op de Mac? Maak desnoods eens een kaal, nieuw account aan om te testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Nipje schreef op zondag 24 juli 2011 @ 17:42:
[...]

Als je een clean install doet via die herstelschijf zou het fout kunnen gaan. Er zit een bug of iets in die downloadfunctie tijdens de setup. Deze wordt gecancelled als ie bijna klaar is. Ik heb uiteindelijk de DMG op een USB stick moeten zetten voor een clean install
Hier is het wel goed gegaan. Ik heb een upgrade gedaan, Time Machine backup en daarna een clean install van de recoverypartitie. Dat ging zonder problemen.
Ik liep wel tegen de wijzigingen aan in de opbouw van sommige gebruikersbestanden. De opbouw van de Mail-subfolder in ~/Library is helemaal anders geworden. Als je vanaf Snow Leopard upgradet, dan blijf je de oude structuur behouden.
Ik zie trouwens dat er bij een upgrade nog best veel obsolete Snow Leopard-gerelateerde files achterblijven als ik de systeemfolders van m'n Lion-backup na de upgrade vergelijk met die van de clean install. Die zullen niet in de weg staan, maar een clean install is toch wel veel 'cleaner'.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
Cum Grano Salis schreef op zondag 24 juli 2011 @ 21:09:
Ik verwacht van wel aangezien daar al een test-versie van is voor developers. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sacaji
callous schreef op zondag 24 juli 2011 @ 20:32:
[...]

Bij Taal en tekst > formats > klik op de uren en kies 0-23 en verwijder PM AM
Ik kan het niet vinden, of ik ben blind, kan je een screenshot posten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• callous
Caneezy schreef op zondag 24 juli 2011 @ 22:42:
[...]

Ik kan het niet vinden, of ik ben blind, kan je een screenshot posten?
in engels > System Preferences > Language & Text > Tab Formats

In het midden bij Times klik je op Customize > klik op het pijltje van het uur en verander die naar 0-23
en verwijder PM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sacaji
callous schreef op zondag 24 juli 2011 @ 22:45:
[...]

in engels > System Preferences > Language & Text > Tab Formats

In het midden bij Times klik je op Customize > klik op het pijltje van het uur en verander die naar 0-23
en verwijder PM
Haha sorry, Ik heb het, is nu opgelost, Thanks alot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:44
Igorvans schreef op zondag 24 juli 2011 @ 21:55:
Kan het geluid niet harder of zachter zetten via toetsenbord. Ook niet bij systeemvoorkeuren geluid. Lijkt wel of het gelocked is. Meerdere menden hier last van op een macbook pro 2009?
Ja, ik ook op mijn MBP late 2009 (5,5), zie een aantal posts vanaf hier:
Prulleman in "[Mac OS X Lion] Ervaringen & Discussie -..."

Waarschijnlijk kan je het fixen met een jack in en uit pluggen of dit commando via de terminal:
code:
1
sudo kill -9 `ps ax|grep 'coreaudio[a-z]' |awk '{print $1}'`

Ik denk dat het iets te doen heeft met verkeerde driver versies voor verschillende hardware versies,

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Igorvans
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 05-09 23:09
Prulleman schreef op zondag 24 juli 2011 @ 23:19:
[...]

Ja, ik ook op mijn MBP late 2009 (5,5), zie een aantal posts vanaf hier:
Prulleman in "[Mac OS X Lion] Ervaringen & Discussie -..."

Waarschijnlijk kan je het fixen met een jack in en uit pluggen of dit commando via de terminal:
code:
1
sudo kill -9 `ps ax|grep 'coreaudio[a-z]' |awk '{print $1}'`

Ik denk dat het iets te doen heeft met verkeerde driver versies voor verschillende hardware versies,
Thanks!
Had weer een clean install gedaan, programma's eraf gegooid enz.. Hele avond bezig geweest 8)7
Nu maar wachten op een fix..
Pagina: 1 ... 11 ... 21 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Specifieke vragen en problemen moeten in een nieuw topic worden gepost. Op deze manier behouden we het overzicht en krijgt jouw probleem of vraag de aandacht die het verdient. Dit topic is alleen bedoeld om goed onderbouwde ervaringen te delen.