Dat lukt bij mij prima, waar heb jij problemen mee dan?Verwijderd schreef op zaterdag 23 juli 2011 @ 12:41:
Wat vroeger expose was heeft wel nog wat update's nodig want als je verschillende apps hebt openstaan probeer dan maar eens je 3e safari venster te pakken te krijgen.
Verwijderd
Kijk eens op: http://leimobile.com/toda...an-the-developer-gm-seed/posttoast schreef op zaterdag 23 juli 2011 @ 11:05:
Ook hier 11.0.0. Vreemd.
Wellicht verklaart dat het één- en ander...
Dan ga je toch naar je "show application windows" toe? Of is dat niet wat je bedoelt?Verwijderd schreef op zaterdag 23 juli 2011 @ 12:41:
Wat vroeger expose was heeft wel nog wat update's nodig want als je verschillende apps hebt openstaan probeer dan maar eens je 3e safari venster te pakken te krijgen.
En anders lukt het me in mission control ook wel, alleen kun je daar niet goed zien wat daar in staat.
Verwijderd
ik zit op een 13" MBpro en ik denk dat het scherm gewoon te klein is ik kan als ik dus expose gebruik zie ik de vensters maar ik kan niet tot aan het achterste safari venster geraken
.
Da's niet gek, dat is wel vaker zo bij OS X dat nieuwe hardware een nieuwe kernel/drivers krijgt, maar alle oude nog niet. Was bij 10.6.7 ook zo, de tegelijk geintroduceede MBP's kregen een nieuwere kernel en de rest niet. Dat wordt dan bij de volgende minor update rechtgetrokken. Maar de installatie image van de app-store versie en de GM hebben exact de zelfde MD5 checksum, identiek dus. Alleen de installer eromheen (de .app 'file') is met opzet 'ouder' gemaakt.Chaser2600 schreef op zaterdag 23 juli 2011 @ 11:46:
[...]
Misschien specifiek per model ?
Mijn nieuwe Air (i5, 128GB) heeft ook 11.0.1
[ Voor 12% gewijzigd door Dreamvoid op 23-07-2011 13:00 ]
Als je veel open hebt staan lijkt het erop dat er maar 3 van de veel vensters mooi achter elkaar weergegeven worden.. op zich ook logisch, op een gegeven moment is je scherm ruimte op (zeker op een 13" zoals je ook aangeeft)Verwijderd schreef op zaterdag 23 juli 2011 @ 12:41:
Wat wellicht handig is als je veel van 1 app open hebt staan is een gesture toevoegen (via bv bettertouchtool) waarmee je "application expose" opent (alle vensters van de actieve app).
Ik heb nu 4 vinger swipe voor mission control en 4 vinger swipe down app expose. Kon onder SL nooit echt wennen aan expose, nu na 2 dagen mission control ben ik helemaal om, zeker in combinatie met app expose
Na wat speurwerk op het forum van VLC ben ik erachter gekomen dat ik niet de enige ben met audio problemen sinds de upgrade naar Lion. Helaas werkt Optical Out vanaf (in mijn geval een iMac) de Mac nu niet lekker meer. Het is alleen met het waardeloze stukje software Plex nog mogelijk om surround door te sturen bij het kijken van films/series. Erg vervelend.
Ook zorgt Quicktime (in het geval van Apple.com/trailers) voor vastlopers.
Nog meer mensen met dit soort klachten of heb ik gewoon pech?
Verder ben ik na een paar dagen Lion wel redelijk tevreden, op de vorige (grote) problemen na, lijkt alles lekker snel te werken.
Nog een tip (die al eerder in het vorige deel stond) voor de mensen met problemen met hun muis/touchpad. Ik heb BetterTouchTool geïnstalleerd en je kan er enorm veel mee instellen. Praktisch elke functie is in te stellen, dus voor de mensen die page back en page forward e.d. in Finder en Chrome missen is dit echt een must have!
Verder ben ik na een paar dagen Lion wel redelijk tevreden, op de vorige (grote) problemen na, lijkt alles lekker snel te werken.
Nog een tip (die al eerder in het vorige deel stond) voor de mensen met problemen met hun muis/touchpad. Ik heb BetterTouchTool geïnstalleerd en je kan er enorm veel mee instellen. Praktisch elke functie is in te stellen, dus voor de mensen die page back en page forward e.d. in Finder en Chrome missen is dit echt een must have!
Canon EOS 30d & 50d - Canon 10-22, 17-85IS, 70-200L f4 IS, 580ex2, 430ex
Verwijderd
Begin een beetje sjagerijnig te worden van Lion. Er zijn veel applicaties die niet meer werken.
- Vmware Fusion 2 werkt niet meer vanwege 64 bit kernel
- Bowtie kan ik niet meer besturen op de desktop
- Aventail VPN werkt niet meer
- Vox muziek player werkt niet meer
- Enkele Automator scripts werken niet meer, zelfs niet als ik ze opnieuw bouw.
Pff, geen zin om het allemaal op te zoeken
Wachten op updates dus maar....
Mijn god wat een onzin wordt hierover geschreven.Verwijderd schreef op zaterdag 23 juli 2011 @ 12:43:
[...]
Kijk eens op: http://leimobile.com/toda...an-the-developer-gm-seed/
Wellicht verklaart dat het één- en ander...
De GM build en de final build zijn 100% tot op de laatste bit identiek. De build nummer daarvan is 11A511.
11A494 was een update op DP4.
Voor de volledigheid, dit is mijn retail installatie op kantoor:
$ system_profiler |grep 11A System Version: Mac OS X 10.7 (11A511)
Kijk, 11A511!
Hoe weet ik dat de GM en de retail versie bit-gelijk zijn? De md5-sum van de InstallESD.dmg file is identiek. Als de files maar één bit af zou wijken, zou die anders zijn. http://forums.appleinsider.com/showthread.php?p=1904542, tweede reply.
En nu is 't klaar met deze onzin.
[ Voor 3% gewijzigd door CyBeR op 23-07-2011 13:31 ]
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Vanuit mission control kan je "2 finger swipe up" doen op de applicatie, dan worden je applicatie vensters iets meer "exposed". Blijft desondanks nog steeds behelpen met mission control t.o.v. oude exposeVerwijderd schreef op zaterdag 23 juli 2011 @ 12:41:
ik zag twee beren fout parkeren....
Inderdaad zeer iritant dat Vox niet meer werkt... Iemand een leuk alternatief hiervoor? (En nee, geen itunes)Verwijderd schreef op zaterdag 23 juli 2011 @ 13:21:
Begin een beetje sjagerijnig te worden van Lion. Er zijn veel applicaties die niet meer werken.
Geen flauwekulletjes
Verwijderd
(Mag verwijderd worden)
[ Voor 96% gewijzigd door Verwijderd op 23-07-2011 13:47 . Reden: Antwoord gevonden verderop in het topic ]
Hmmz, ik heb een NTFS externe HD met Tuxera NTFS geïnstalleerd, maar elke keer als ik command+i doe en dan "Gedeelde map" aanvink, daarna het venster weer sluit en weer command+i doe is het vinkje weer weg?
Vanuit Windows (in hetzelfde netwerk) kan ik de HD wel zien maar ik kom er simpelweg niet in (omdat die "Gedeelde map" weer uit staat) Iemand een oplossing?
Vanuit Windows (in hetzelfde netwerk) kan ik de HD wel zien maar ik kom er simpelweg niet in (omdat die "Gedeelde map" weer uit staat) Iemand een oplossing?
[ Voor 3% gewijzigd door Leroykok op 23-07-2011 13:46 ]
Verwijderd
Nu je het zegt, ik heb inderdaad een printer die in het netwerk is aangesloten (wel niet draadloos, maar dat maakt niet uit veronderstel ik). Dat zal inderdaad de machine zijn.MichaelK1985 schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 13:55:
[...]
Heb je een draadloze printer? Dan is wellicht die melding daarvan! Bij mij staat het er ook namelijk hp1234567890
Vreemd dat dit vroeger niet in Finder stond, en nu plotseling wel!
Verwijderd
Indd ik persoonlijk vind de oude expose beter,maar blijkbaar ben ik 1 van de weinige.kaspur schreef op zaterdag 23 juli 2011 @ 13:28:
[...]
Vanuit mission control kan je "2 finger swipe up" doen op de applicatie, dan worden je applicatie vensters iets meer "exposed". Blijft desondanks nog steeds behelpen met mission control t.o.v. oude expose
Hier werkt Vox nog gewoon.. Welke versie gebruik je?Y3LLoW schreef op zaterdag 23 juli 2011 @ 13:36:
[...]
Inderdaad zeer iritant dat Vox niet meer werkt... Iemand een leuk alternatief hiervoor? (En nee, geen itunes)
Dan moet je niet chagrijnig worden van Lion, maar op de develepors die tijd genoeg (lijkt me) hebben gehad om het voor elkaar te krijgen.Verwijderd schreef op zaterdag 23 juli 2011 @ 13:21:
Hmm een kort vraagje:
Ik heb dus een clean instal van Lion uitgevoerd, maar als ik nu bij System Preferences > Network kijk staat er nog een 802.1X Profile die ik op snow leopard had ingesteld voor de internetverbinding binnen mijn school.
Hoe kan het dat deze instelling is blijven staan?
Ik heb dus een clean instal van Lion uitgevoerd, maar als ik nu bij System Preferences > Network kijk staat er nog een 802.1X Profile die ik op snow leopard had ingesteld voor de internetverbinding binnen mijn school.

Een vraagje voor de Magic Mouse gebruikers: wat zijn jullie ervaringen met de nieuwe gestures van Lion (pinchen, draaien, wisselen tussen full screen apps e.d.)?
Heb je MobileMe toevallig?Nipje schreef op zaterdag 23 juli 2011 @ 13:52:
Hmm een kort vraagje:
Verwijderd
Er zijn ook veel mensen die waarbij Vox crasht onder Lion. Deze problemen zijn al verholpen, nu nog wachten totdat er een nieuwe versie verschijnt die ook werkt met Lion. Hopelijk komt deze snel, gebruik dit programma ook onder SL. Blijft een heerlijk stukje software.Y3LLoW schreef op zaterdag 23 juli 2011 @ 13:36:
[...]
Inderdaad zeer iritant dat Vox niet meer werkt... Iemand een leuk alternatief hiervoor? (En nee, geen itunes)
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 23-07-2011 14:19 ]
Verwijderd
Ik snap de tweede zin niet.Verwijderd schreef op zaterdag 23 juli 2011 @ 14:11:
[...]
Er zijn ook veel mensen die waarbij Vox crasht onder Lion. Deze problemen zijn al verholpen, nu nog wachten totdat er een nieuwe versie verschijnt die ook werkt met Lion. Hopelijk komt deze snel, gebruik dit programma ook onder SL. Blijft een heerlijk stukje software.
Kleine aanvulling voor andere users met VLC problemen. Ik heb 'Movist' gedownload na kort googlen en daarbij werkt de DTS/DD Surround output wel gewoon via optical. Aanrader voor de tussentijd.Centaur schreef op zaterdag 23 juli 2011 @ 13:08:
Na wat speurwerk op het forum van VLC ben ik erachter gekomen dat ik niet de enige ben met audio problemen sinds de upgrade naar Lion. Helaas werkt Optical Out vanaf (in mijn geval een iMac) de Mac nu niet lekker meer. Het is alleen met het waardeloze stukje software Plex nog mogelijk om surround door te sturen bij het kijken van films/series. Erg vervelend.
Canon EOS 30d & 50d - Canon 10-22, 17-85IS, 70-200L f4 IS, 580ex2, 430ex
Jij ook al? Ik had in m'n Dock twee mappen staan, naar /Applications en ~/Applications. Die konden kan zoals het Start menu van Windows worden open geklapt om de gewenste applicatie te pakken. Maar die heb ik nu weg gehaald en ik gebruik voorlopig Launchpad. Des te leger m'n Dock is, des te betervgroenewold schreef op zaterdag 23 juli 2011 @ 00:47:
Ik moet zeggen dat ik launchpad al wat nuttiger vindt dan in het Tweakers artikel staat.Ik merk dat ik het toch aan het gebruiken ben en steeds vaker dan de finder,
Mag ik je AppFresh aanraden? Die zoekt alle updates voor je bij elkaar en zorgt ook voor het downloaden en installeren.Verwijderd schreef op zaterdag 23 juli 2011 @ 13:21:
[ Voor 22% gewijzigd door Liegebeest op 23-07-2011 14:42 ]
Liege, liege, liegebeest!
Hebben jullie dit ook?
Als je zoekt naar updates dat er geen verbinding gelegd kan worden?
Terwijl er met SL geen probleem mee was.
Als je zoekt naar updates dat er geen verbinding gelegd kan worden?
Terwijl er met SL geen probleem mee was.

PSN: Von_Smallhausn
Nee.Hebben jullie dit ook?
Het kan zowaar eens zijn dat er OF met je netwerk/ISP iets mis is, of dat Apple problemen heeft.
[ Voor 54% gewijzigd door Liegebeest op 23-07-2011 14:43 ]
Nee heb ik ook geen last van, zitten je poorten dicht?
Nee, al m'n poorten van m'n router staan open. Heb zelfs woensdag nog ge-update voor Lion te installeren.
Sinds Lion dus
Edit: Solved!
Little snitch blockte alle toegangangen webdavfs_agent.
Software update doet het
Sinds Lion dus
Edit: Solved!
Little snitch blockte alle toegangangen webdavfs_agent.
Software update doet het
[ Voor 30% gewijzigd door Mon0lith op 23-07-2011 15:15 ]
PSN: Von_Smallhausn
Nee ik sluit me helemaal bij jou aan... ik had ingesteld dat de middelste muisknop all windows was. Kon ik met twee muisklikken altijd de juiste venster pakken. Nu moet ik eerst naar mission control, en als ik meerdere vensters heb, moet ik daartussen weer zoeken.. echt irri!Verwijderd schreef op zaterdag 23 juli 2011 @ 13:47:
[...]
Indd ik persoonlijk vind de oude expose beter,maar blijkbaar ben ik 1 van de weinige.
Stel ik zit in Safari en wil naar een Finder venster waar ik meerdere van open heb staan.
klik 1: mission control; klik 2: kies Finder; klik 3: App Windows; klik 4: kies de juiste venster....
edit: ik zie dat het met 1 klik minder kan:
klik 1: App Windows; klik 2: selecteer finder in menu; klik 3: kies de juiste venster...
toch irri

[ Voor 26% gewijzigd door iMars op 23-07-2011 15:24 ]
Zien jullie labels in de mail applicatie? Ik gebruik Google Apps, maar geen enkel label is zichtbaar als een folder. Op m'n iPhone werkt dit wel...
Verwijderd
Je hebt al lang een hogere versie van Fusion... soms moet je ook upgraden.Verwijderd schreef op zaterdag 23 juli 2011 @ 13:21:
Verwijderd
Ja weet ik... Maar ze vragen €30 voor een upgrade, ook toen ik het net had gekocht voor €50 ofzo. Dat is nog meer dan de OS upgrades van Apple. En ik heb niet meer functionaliteit nodig. Nu moet ik wel.Verwijderd schreef op zaterdag 23 juli 2011 @ 16:57:
[...]
Je hebt al lang een hogere versie van Fusion... soms moet je ook upgraden.
Rechtermuisknop op finder icoon, show all windows. Volgens mij was het in SL trouwens muisknop ingedrukt houden op finder icoon (of andere) maar dat werkt niet meer.iMars schreef op zaterdag 23 juli 2011 @ 15:18:
[...]
Nee ik sluit me helemaal bij jou aan... ik had ingesteld dat de middelste muisknop all windows was. Kon ik met twee muisklikken altijd de juiste venster pakken. Nu moet ik eerst naar mission control, en als ik meerdere vensters heb, moet ik daartussen weer zoeken.. echt irri!
Stel ik zit in Safari en wil naar een Finder venster waar ik meerdere van open heb staan.
klik 1: mission control; klik 2: kies Finder; klik 3: App Windows; klik 4: kies de juiste venster....
edit: ik zie dat het met 1 klik minder kan:
klik 1: App Windows; klik 2: selecteer finder in menu; klik 3: kies de juiste venster...
toch irri
Open vensters opnieuw bij opnieuw opstarten
Is het ergens in te stellen dat ie niet automatisch die instelling aanvinkt?
Thanx
Thanx
Better to remain silent and be thought a fool than to speak out and remove all doubt
Zijn toch 3 muisklikken. En ik werk ook met Safari en Chrome samen. Je zou maar even niet weten in welke browser een pagina is geopend. Met expose maakte dat niet uit, nu wel...ZpAz schreef op zaterdag 23 juli 2011 @ 17:39:
[...]
Rechtermuisknop op finder icoon, show all windows. Volgens mij was het in SL trouwens muisknop ingedrukt houden op finder icoon (of andere) maar dat werkt niet meer.
edit: 2 muisklikken als je de rechter muisknop ingedrukt houdt, maar toch... vond expose gebruiken vriendelijker...
[ Voor 11% gewijzigd door iMars op 23-07-2011 18:31 ]
Heb ik weer. Ik had een Dual Boot op m'n MacBook. OSX SL & Windows 7. Werkte prima.
Ik download net de update, run die, hij reboot en ik kom netjes in de installer. Klik op Continue en moet dan vervolgens een disk kiezen waar ik de update op wil installeren. Hij geeft er 3 aan, 1 "Untitled" met NTFS file-system, 1 Mac OSX Install ESD & 1 schijf zonder naam (OOK in NTFS). De schijf van OSX staat er niet, en ik heb geen backup (ben beginnende mac user).
Iemand enig idee hoe ik dit ga oplossen?
Ik download net de update, run die, hij reboot en ik kom netjes in de installer. Klik op Continue en moet dan vervolgens een disk kiezen waar ik de update op wil installeren. Hij geeft er 3 aan, 1 "Untitled" met NTFS file-system, 1 Mac OSX Install ESD & 1 schijf zonder naam (OOK in NTFS). De schijf van OSX staat er niet, en ik heb geen backup (ben beginnende mac user).
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
Verlicht mij, want de zoekfunctie van GoT geeft het me niet.callous schreef op zaterdag 23 juli 2011 @ 00:16:
[...]
Ik stel voor dat je eerst ff de boel gaat doorlezen.. alles is al meermalen behandeld. Vooral dat scrollen... nummer 1 probleem wat voor iedereen al op dag 1 opgelost is... so... go for it and read!
- Ik heb nergens de oplossing voor het 'schokkerig' scrollen gevonden.
- De iPhoto swipe bug is ook niet behandeld/verholpen geweest.
- Hoe je het "Open vensters opnieuw bij inloggen" vinkje bij het afsluiten standaard kunt uitschakelen ben ik ook nog niet tegengekomen.
- De beachballs etc zijn wel al vermeld, en de temps ook, maar ik join de club in de discussie om het probleem te benadrukken.
- Dat je enkel apps kunt verwijderen uit Launchpad die door de App Store geïnstalleerd zijn is wel al gemeld, maar ik had me verkeerd verwoord: Ik had een programma geïnstalleerd uit een zip-bestand. De app kwam in het launchpad, maar diezelfde app die nog in het unzipte mapje zat kwam ook in het Launchpad! Bizar want nu had ik 2x dezelfde app in mijn Launchpad staan?? Blijkbaar plaatst Launchpad dus apps van waar dan ook van je systeem in het Launchpad, ongeacht of deze er al instaat, wat ik dus een bug noem. Helaas kon ik geen van beide verwijderen, omdat ze niet van de App Store waren: frustrerend. Uiteindelijk opgelost door (logisch) het unzipte mapje weg te gooien, waardoor vervolgens de duplicaat in Launchpad overschaduwd werd door een vraagteken, wat wel verwijderd kon worden.
Verwijderd
Ik weet niet of het bij jullie bekend is, maar ik kom er net achter dat de spatiebalk een goeie functie heeft in 'missioncontrol'!
Met meerdere venster (safari, finder o.i.d.) heeft de spatie een 'quicklook' functie
Met meerdere venster (safari, finder o.i.d.) heeft de spatie een 'quicklook' functie
Ja hier was ik ook al naar op zoek, erg vervelend, ook bij het afsluiten. Als iemand een oplossing weetiwan073 schreef op zaterdag 23 juli 2011 @ 18:20:
Open vensters opnieuw bij opnieuw opstarten
Thanx
Eindelijk ..... je kunt de ramen op alle randen en hoeken vergroten en verkleinen .... dit was toch wel een mac irritatie puntje voor mij.
Iets wat niet helemaal jofel is, is de kleur afhandeling....
Ik had met snowleopard en eerder al het idee dat het niet helmaal tof zat maar nu is het zelfs met het standaard profiel wat in het scherm opgeslagen zit al in de selectie menuutjes extra paars, niet alleen na calibratie en profilering.
Ik moet maar even kijken hoe we dit dan weer netjes gaan oplossen.
...iets minder rechten blijkbaar .... en dat betekent dat met sudo ik in ieder geval nog de calibratie in de lut kan laden .... Oftewel oude sort of oplossing werkt nog... Het profiel gebruiken wat van het scherm afkomstig is met daarna handmatig de calibratie(linearisatie) in de lut te laden. aka met argyl kalibreren en dan dispwin colorlcd.cal file laden.
p.s. de profielen werken perfect onder windows en ubuntu, dus ik mag hopen dat ik niets fout doe
En het maakt niet uit of ik het profiel onder windows ubuntu of osx maak, zelfde effect.
Iets wat niet helemaal jofel is, is de kleur afhandeling....
Ik had met snowleopard en eerder al het idee dat het niet helmaal tof zat maar nu is het zelfs met het standaard profiel wat in het scherm opgeslagen zit al in de selectie menuutjes extra paars, niet alleen na calibratie en profilering.
Ik moet maar even kijken hoe we dit dan weer netjes gaan oplossen.
...iets minder rechten blijkbaar .... en dat betekent dat met sudo ik in ieder geval nog de calibratie in de lut kan laden .... Oftewel oude sort of oplossing werkt nog... Het profiel gebruiken wat van het scherm afkomstig is met daarna handmatig de calibratie(linearisatie) in de lut te laden. aka met argyl kalibreren en dan dispwin colorlcd.cal file laden.
p.s. de profielen werken perfect onder windows en ubuntu, dus ik mag hopen dat ik niets fout doe
[ Voor 20% gewijzigd door Mafketel op 23-07-2011 21:19 ]
Om mezelf maar even te quoten en de oplossing te posten:DennusB schreef op zaterdag 23 juli 2011 @ 19:19:
Heb ik weer. Ik had een Dual Boot op m'n MacBook. OSX SL & Windows 7. Werkte prima.
Ik heb met de SL dvd geboot en daar de Win7 partitie ge"erased" en geunmount. Reboot, en daar gaat de update! Vaag
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
Ik moet zeggen, ik ben onder de indruk van de nieuwe, Nederlandse voice over stemmen. Ze zijn allebei erg goed, hoewel ze leenwoorden uit het Engels natuurlijk vernaggelen
Het enige dat ik nodig vind is dat de spreeksnelheid wat langzamer wordt gezet dan "normaal", anders klinkt het niet zo prettig.
Hoe krijg je de Nederlandse stemmen?
System Preferences -> Speech -> Voice -> Customize -> Dutch.
De twee stemmen samen zijn wel een download van 900 meg
Hoe krijg je de Nederlandse stemmen?
System Preferences -> Speech -> Voice -> Customize -> Dutch.
De twee stemmen samen zijn wel een download van 900 meg
Niet echt. De Lion installatie maakt een extra boot partitie aan, de restore partitie. En als je al drie partities had dan worden't er nu vier... D'r staat me iets bij dat Lion weigert te installeren als hier door je Bootcamp boot partitie de vierde wordt, omdat ie dan niet kan booten.DennusB schreef op zaterdag 23 juli 2011 @ 21:00:
Ik heb met de SL dvd geboot en daar de Win7 partitie ge"erased" en geunmount. Reboot, en daar gaat de update! Vaag
[ Voor 35% gewijzigd door Liegebeest op 23-07-2011 21:02 ]
Verwijderd
Mss nog een klein minpuntje...waarom moet mijn naam rechts in de bovenhoek staan?Maar belangrijker....krijg ik het ook weg?
Dat is de mogelijkheid om snel van account te wisselen, zat ook al in Leopard, meen ik. Kan je uitzetten onder Preferences -> Users & Groups -> Show fast user switching as <Keuzemenu>. Als je de checkbox weghaalt, dan zal als het goed is je naam uit de balk verdwijnen verdwijnen.Verwijderd schreef op zaterdag 23 juli 2011 @ 21:07:
Mss nog een klein minpuntje...waarom moet mijn naam rechts in de bovenhoek staan?Maar belangrijker....krijg ik het ook weg?
Mijn vraag: Ik heb nog altijd problemen met de nieuwe fullscreen weergave van Lion. Als ik iets fullscreen weergeef dan komt dit standaard op het hoofdbeeldscherm (ik werk af en toe met een 24" aan mijn MacBook Pro, en dan wil ik sommige apps liever fullscreen daarop). Daarnaast merk ik dat het niet langer mogelijk is om fullscreen Quicktime open te hebben op beeldscherm A, en dan ook nog op B verder te werken, omdat de nieuwe fullscreen functie het tweede scherm "inactief" stelt. (Net als met de vroegere spaces, als je dan van space wisselde, dan ging je secundaire scherm ook naar space 2). Is er iemand die hier voor mij oplossingen voor kan aandragen?
"Not everything that can be counted counts, and not everything that counts can be counted." - A. Einstein
Verwijderd
Dat heb je zelf aangezet hoor...Verwijderd schreef op zaterdag 23 juli 2011 @ 21:07:
Preferences->Users & Groups->Show fast user switching menu as...
Verwijderd
Geloof me,ik heb dat echt niet aangezet,want ik ben de enige gebruiker...Verwijderd schreef op zaterdag 23 juli 2011 @ 21:30:
[...]
Dat heb je zelf aangezet hoor...
Preferences->Users & Groups->Show fast user switching menu as...
@Kaham hartelijk bedankt dat werkte
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 23-07-2011 21:43 ]
Ik vind dat een geweldige optie, zeker met meerdere gebruikers.
Ik had het ook op een clean install.. Ik denk dat het trouwens alleen is als je het gast account aanzet dan? Uiteraard kun je het ook uitzettenVerwijderd schreef op zaterdag 23 juli 2011 @ 21:40:
[...]
Geloof me,ik heb dat echt niet aangezet,want ik ben de enige gebruiker...
Verwijderd
Dat zou wel kunnen maar hier heeft ieder zijn/haar MB en iMac dus is het gewoon nutteloos en als je zo een naam hebt als ik is half de taakbalk volvgroenewold schreef op zaterdag 23 juli 2011 @ 21:42:
Ik vind dat een geweldige optie, zeker met meerdere gebruikers.
In een dergelijk huishouden kan ik me dat voorstellen.
Dat kost hier nog wel een jaartje voor dat zo'n optie nutteloos is.
Verwijderd
lol,mijn vrouw haar MB is nog zo een Tupperware ding,dus stel je niet te veel voor he,maar het vrouwtje is niet zo nieuwsgezind
Moet zeggen dat ik matig enthousiast ben. Ik ondervind nog wel aardig wat probleempjes maar ook de vernieuwingen vind ik niet alle je van het.
Dat mission control en die iOS iconen scherm gebruik ik beiden niet of nauwelijks. Ik heb last van het geluid control dat soms opeens niet meer werkt (grijs word) en ik vind dat overall mn mac opeens last heeft van hickups. Ook ik heb last van het uit sleep komen met een muisklik.
Positief vind ik de fullscreen opties die veel software nu heeft en de gestures. Ook hier en daar wat zaken die wat mooier ogen. Maar irritant vind ik dan weer de home-folder in finder. Ik mis de root-folder en vind het "all my files" een zinloze en onoverzichtelijke optie.
Heb een late 2010 macbook pro 13" met 60gd SSD en 500gb 5400rpm HD. Trim enabled met de hack. Spotlight uitgeschakeld en de sleeppagefile uitgeschakeld.
Dat mission control en die iOS iconen scherm gebruik ik beiden niet of nauwelijks. Ik heb last van het geluid control dat soms opeens niet meer werkt (grijs word) en ik vind dat overall mn mac opeens last heeft van hickups. Ook ik heb last van het uit sleep komen met een muisklik.
Positief vind ik de fullscreen opties die veel software nu heeft en de gestures. Ook hier en daar wat zaken die wat mooier ogen. Maar irritant vind ik dan weer de home-folder in finder. Ik mis de root-folder en vind het "all my files" een zinloze en onoverzichtelijke optie.
Heb een late 2010 macbook pro 13" met 60gd SSD en 500gb 5400rpm HD. Trim enabled met de hack. Spotlight uitgeschakeld en de sleeppagefile uitgeschakeld.
Nu wel in het goede topic
. Naast het niet weergeven van labels van mijn gmail account in de mail applicatie heb ik nog een probleempje: als ik het scherm van mijn iMac uit zet (ctrl shift eject) en vervolgens met de remote app van mijn iPad of iPhone gebruik om een ander nummer op te zetten, dan wordthet scherm van de iMac weer aangezet. Dit was met Snow Leopard niet..... Is dit een instelling???
Nog een dingetje opgemerkt.. Normaal als ik koos voor "vergrendel scherm" via het slotje in de statusbar (wat je kunt aanzetten via sleutelhangertoegang) ging mijn beeld gewoon uit, maar met Lion gaat dan de schermbeveiliging aan. Zelfs als ik schermbeveiliging uit zet via opties.. Ik wil gewoon dat mijn scherm op zwart gaat zoals in Snow Leopard!
Yep, daar had ik ook last van. Ik heb geen oplossing gevonden, maar toen ik FileVault aanzette presenteerde zich een workaround: als je aanzet dat na de screensaver of sleep een wachtwoord ingevoerd moet worden (dat staat aan als je FV aan hebt, period) kun je ctrl-shift-eject gebruiken om je schermen uit te zetten en tegelijk te locken.Executor16 schreef op zaterdag 23 juli 2011 @ 22:37:
Nog een dingetje opgemerkt.. Normaal als ik koos voor "vergrendel scherm" via het slotje in de statusbar (wat je kunt aanzetten via sleutelhangertoegang) ging mijn beeld gewoon uit, maar met Lion gaat dan de schermbeveiliging aan. Zelfs als ik schermbeveiliging uit zet via opties.. Ik wil gewoon dat mijn scherm op zwart gaat zoals in Snow Leopard!
Volgens mij zet Apple dit voor je aan als je de upgrade doet naar Lion. Want bij mij stond het ook niet aan voor de upgrade (ik was toch de enige gebruiker), en nu opeens wel.
Inderdaad.
Ik heb overigens de scrolrichting van natural afgehaald. In Safari is Next/Previous ook even wennen. Mission Control werkt ook wel fijn, alleen vind ik de Finder lelijk, het lettertype lijkt mij groter.
Hoe kan je overigens scrollen in de finder?
Ik heb overigens de scrolrichting van natural afgehaald. In Safari is Next/Previous ook even wennen. Mission Control werkt ook wel fijn, alleen vind ik de Finder lelijk, het lettertype lijkt mij groter.
Gaude et aude
Bij Systeemvoorkeuren -> Algemeen kun je "Symboolgrootte navigatiekolom" op klein zetten. Ziet er dan weer netter uit vind ik, zowel op een 15 MBP of 27 iMac.. Ik zeg doenCum Grano Salis schreef op zaterdag 23 juli 2011 @ 23:09:
Inderdaad.
alleen vind ik de Finder lelijk, het lettertype lijkt mij groter.
Scrollen kan toch gewoon met je muis of trackpad? mits de lijst langer is dan de grootte van het scherm..
Wat de Finder betreft, bedankt.
Over het scrollen: ik bedoel <met de Magic Mouse> ik bedoel wanneer je bijvoorbeeld vanuit de Finder>'Gebruiker'>Downloads>.....
En dan bijvoorbeeld weer een stap terug wilt, Previous/Next scrollen. Voorheen was dit 2 vingers, maar nu is dat Mission Control.
Over het scrollen: ik bedoel <met de Magic Mouse> ik bedoel wanneer je bijvoorbeeld vanuit de Finder>'Gebruiker'>Downloads>.....
En dan bijvoorbeeld weer een stap terug wilt, Previous/Next scrollen. Voorheen was dit 2 vingers, maar nu is dat Mission Control.
Gaude et aude
Verwijderd
Nog weinig positiefs over lion wat mij betreft.
Ervaringen op mijn Macbook Pro Mid 2011. (gloednieuw dus)
Ik gebruik veel Photoshop, Aperture e.d. en jezus wat is het traag geworden. Zelfs safari opstarten duurt enkele seconden, dan vervolgens moet ik zeker nog 5 tot 8 sec wachten voor ik fatsoenlijk zonder vertraging kan typen.
Ik heb alles geupdate dus moeten geen problemen geven lijkt me.
CPU en MEM zien er prima uit in principe, spotlight is al helemaal klaar maar toch blijft hij afschuwelijk traag.
Iemand zelfde ervaringen?
Trage applicatie
- Safari
- Chrome
- Itunes
- Aperture
- Photshop valt eigelijk wel mee vreemd genoeg
CPU: 2.3 ghz i5
4GB geheugen
normale schijf.
Ervaringen op mijn Macbook Pro Mid 2011. (gloednieuw dus)
Ik gebruik veel Photoshop, Aperture e.d. en jezus wat is het traag geworden. Zelfs safari opstarten duurt enkele seconden, dan vervolgens moet ik zeker nog 5 tot 8 sec wachten voor ik fatsoenlijk zonder vertraging kan typen.
Ik heb alles geupdate dus moeten geen problemen geven lijkt me.
CPU en MEM zien er prima uit in principe, spotlight is al helemaal klaar maar toch blijft hij afschuwelijk traag.
Iemand zelfde ervaringen?
Trage applicatie
- Safari
- Chrome
- Itunes
- Aperture
- Photshop valt eigelijk wel mee vreemd genoeg
CPU: 2.3 ghz i5
4GB geheugen
normale schijf.
Ja en dat is punt 2. dit is echt iets wat ik ontzettend veel gebruikt in tal van applicaties.Verwijderd schreef op zaterdag 23 juli 2011 @ 23:58:
Waar is de swipe volg/vorig functie in firefox 5?
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2011 00:01 ]
Verwijderd
Valt mij op dat hier het enthousiasme aardig getemd is tov het nieuws-topic, waar 99% laaiend enthousiast was dat de update 'maar' 24 euro kostte. Toch een hoop knaken, voor iets dat niet goed werkt.
Moest ik toch even kwijt en nee, ik vind het niet om te lachen- het valt mij tegen van Apple, gezien de ontwikkelingstijd.
Moest ik toch even kwijt en nee, ik vind het niet om te lachen- het valt mij tegen van Apple, gezien de ontwikkelingstijd.
Die werkt alleen als je 3-finger swipe aanzet. De twee-finger methode is een override op scrollen en moet dus speciaal ondersteund worden.Verwijderd schreef op zaterdag 23 juli 2011 @ 23:58:
Waar is de swipe volg/vorig functie in firefox 5?
@kayintveen: Nergens last van hier. Alles werkt lekker vlot en ik heb ook een 2.3Ghz i5 met 4GB geheugen. Hoelang heb je 'm al? Misschien is het slimmer om een clean install te doen.
[ Voor 71% gewijzigd door Froggle op 24-07-2011 00:18 ]
PSN: ForcedReboot | XBL: Froggle | NSO: SW-6166-3842-4608 | Strava | Untappd
Ik weet niet of het hier al gemeld is geweest, maar het viel me net op dat de Spotlight calculator het niet meer doet. Ik moest net iets uitrekenen en het enige dat Spotlight zei was: "Zoek op het web naar <rekensom>" en "Zoek in Wikipedia naar <rekensom>". Nog iemand die dit gemerkt heeft?
Intel Core i7-12700K : Noctua NH-D15S chromax.black : MSI MPG Z690 Edge Wifi DDR4 : 32GB DDR4 G.Skill Trident-Z Neo 3600C16 : Crucial P5 Plus 2TB : AMD Radeon 6800XT Midnight Black : Fractal Design Define R6 : Corsair RM850x
Werkt hier prima hoor. Welke som probeer je?
133*7 was er 1tje dat ik probeerde.. Nu doet'ie het trouwens weer wel. (1+1 werkte alleszins
)
Misschien had'ie daarnet gewoon geen zin om het uit te rekenen.
Misschien had'ie daarnet gewoon geen zin om het uit te rekenen.
Intel Core i7-12700K : Noctua NH-D15S chromax.black : MSI MPG Z690 Edge Wifi DDR4 : 32GB DDR4 G.Skill Trident-Z Neo 3600C16 : Crucial P5 Plus 2TB : AMD Radeon 6800XT Midnight Black : Fractal Design Define R6 : Corsair RM850x
Wat ik niet snap is waarom je met een dune en een mac windows shares gebruikt?Bigg Balls schreef op zaterdag 23 juli 2011 @ 11:08:
Mijn Dune HD kan helaas niet meer connecten met mijn MBA op Lion. De SMB share werkt niet meer en dit schijnt te komen doordat Apple de SMB in Lion heeft omgezet naar SMBx.
Hier baal ik wel van. Hopelijk kan Dune dit verhelpen met een update.
Bij deze dus een waarschuwing voor alle Dune HD gebruikers.
Gebruik gewoon NFS en klaar... toch?
Hier iemand die alleen maar tevreden is. Ben nog niks tegengekomen wat niet bevalt of trager is geworden. Ben eigenlijk alleen maar positief en veel dingen lijken sneller. Ik ben zeker productiever met het gebruik van missioncontrol en de manier waarop de spaces werken.Verwijderd schreef op zondag 24 juli 2011 @ 00:07:
Valt mij op dat hier het enthousiasme aardig getemd is tov het nieuws-topic, waar 99% laaiend enthousiast was dat de update 'maar' 24 euro kostte. Toch een hoop knaken, voor iets dat niet goed werkt.
Ik heb zelfs een plekjes gevonden voor Lanchpad (iets waarvan ik nooit dacht dat ik het zou gebruiken) sinds ik het geordend heb is het goed te gebruiken als ik niet met mijn hand van de trackpad af wil (ik gebruikte eerst voornamelijk spotlight om applicaties te starten).
Het enige 'rare' dat ik gevonden heb heeft te maken met de media speler, maar daar ben ik al aan gewent:
Ik gebruik scrollen om het volume aan te passen in de mediaspeler, en dan gaat het gewoon weg verkeerd om
Heb trouwens geen clean install gedaan en heb nog nooit macos opgeniew geïnstalleerd sinds ik deze heb (october 2010) met veel software erop die veel gebruikt wordt (Logic, Pro Tools, veel veel plugins, Photoshop en Illustrator, Pages, Numbers, Word, Exel, veel video, verschillende brouwsers (voor verschillende logins op youtube en andere websites), cal, adresboek en mail staat altijd open, itunes en spotify en natuurlijk de downloads via torrents, jdownloader en ftp.
Draait als een zonnetje
[ Voor 17% gewijzigd door CoiLive op 24-07-2011 00:58 ]
Gebruik dan gewoon hot corners... is nog makkelijker... ff muis in je linker onderhoek en beeld gaat uitExecutor16 schreef op zaterdag 23 juli 2011 @ 22:37:
Ik zie geen labels... wel allemaal verschillende kleuren vlaggetjes...volgens mij is dat hetzelfdesmeerbartje schreef op zaterdag 23 juli 2011 @ 16:39:
Zien jullie labels in de mail applicatie? Ik gebruik Google Apps, maar geen enkel label is zichtbaar als een folder. Op m'n iPhone werkt dit wel...
Zoom werkt bij mij opeens niet meer... als ik reboot werkt het wel weer... dus ook dat valt zomaar uit.
Vreemde is wel dat als ik naar de instellingen ga > Universal access > zoom uitzet en weer aan, dan zoomt ie opeens enorm in en dan kan ik vervolgens niets meer... zoomen ofwel uitzoomen wil ook niet meer... zelfs naar links of rechts wil dan niet meer... wel switchen naar een andere space maar daar werkt het op dezelfde manier niets meer...
als ik geluk heb, kan ik toch zoom weer uitzetten en dan is het scherm opeens weer normaal... maar ja zoom op een normale manier gebruiken werkt dan nog steeds niet, tenzij ik reboot... dit is nu de 2de keer dus het zal vast vaker gaan uitvallen....zucht...
Lion is echt mega buggy wat mij betreft...
Vreemde is wel dat als ik naar de instellingen ga > Universal access > zoom uitzet en weer aan, dan zoomt ie opeens enorm in en dan kan ik vervolgens niets meer... zoomen ofwel uitzoomen wil ook niet meer... zelfs naar links of rechts wil dan niet meer... wel switchen naar een andere space maar daar werkt het op dezelfde manier niets meer...
als ik geluk heb, kan ik toch zoom weer uitzetten en dan is het scherm opeens weer normaal... maar ja zoom op een normale manier gebruiken werkt dan nog steeds niet, tenzij ik reboot... dit is nu de 2de keer dus het zal vast vaker gaan uitvallen....zucht...
Lion is echt mega buggy wat mij betreft...
Natuurlijk is het buggy, het is net nieuw. Als je iets wou zonder bugs (nou ja, het kan natuurlijk nooit helemaal bugvrij zijn, maar je snapt het idee) was het misschien een slimmer idee om te wachten op 10.7.1. Zelf hou ik wel van de 'nieuwigheid', ik typ dit dan ook vanaf mijn MB met Lion
I am Lrrr, ruler of the planet Omicron Persei 8! | Mijn custom CSS-snippets
Verwijderd
Lezend door dit topic vraag ik me steeds meer af waarom ik eigenlijk naar Lion zou overstappen...
Het aantal probleempjes en gekke dingen is niet gering en ik lees weinig of niets over winst in snelheid en/of stabiliteit. Of mis ik nu iets?...
Ik ben nog een redelijke Mac-newbie hoor. Mijn 3 weken oude MBP 15 / 8Gb draait als een zonnetje en rete-snel onder SL. Zucht...
Het aantal probleempjes en gekke dingen is niet gering en ik lees weinig of niets over winst in snelheid en/of stabiliteit. Of mis ik nu iets?...
Ik ben nog een redelijke Mac-newbie hoor. Mijn 3 weken oude MBP 15 / 8Gb draait als een zonnetje en rete-snel onder SL. Zucht...

Nou, net als CoiLive op de vorige pagina heb ik werkelijk geen enkele klacht.
Al m'n software doet het, alles is net zo snel en stabiel als voorheen en een aantal dingen werkt zelfs beter dan voorheen. Zoals m'n back-ups! Voorheen had ik FileVault en dat werkt onder Snow Leop en de versies er voor niet prettig in combinatie met Time Machine. Dus werd ik gedwongen een andere back-up tool te gebruiken. Maar vanaf nu dus niet meer! Heerlijk!
Het punt is, en dat is een bekend probleem, ja zal overal alleen maar klachten horen, want mensen met klachten zijn nu eenmaal veel vocaler dan tevreden mensen.
Maar goed, buiten dat: je hoeft niet te upgraden. Het is niet verplicht
EDIT:
Zowaar het eerste gevonden dat niet werkt
Het ligt alleen niet aan Lion of Apple, maar aan de gierigheid van Parallels. 
Ik gebruik Parallels voor het runnen van een test netwerk voor Unix security software. Werkt als een trein normaal gesproken, ware het niet dat Parallels nu hebben verzonnen dat ze alleen v6 compatible maken met Lion. V5, de vorige versie, laten ze expres niet meer werken evenals v4
Dat wordt dus weer een declaratie naar de baas.
Al m'n software doet het, alles is net zo snel en stabiel als voorheen en een aantal dingen werkt zelfs beter dan voorheen. Zoals m'n back-ups! Voorheen had ik FileVault en dat werkt onder Snow Leop en de versies er voor niet prettig in combinatie met Time Machine. Dus werd ik gedwongen een andere back-up tool te gebruiken. Maar vanaf nu dus niet meer! Heerlijk!
Het punt is, en dat is een bekend probleem, ja zal overal alleen maar klachten horen, want mensen met klachten zijn nu eenmaal veel vocaler dan tevreden mensen.
EDIT:
Zowaar het eerste gevonden dat niet werkt
Ik gebruik Parallels voor het runnen van een test netwerk voor Unix security software. Werkt als een trein normaal gesproken, ware het niet dat Parallels nu hebben verzonnen dat ze alleen v6 compatible maken met Lion. V5, de vorige versie, laten ze expres niet meer werken evenals v4
[ Voor 31% gewijzigd door Liegebeest op 24-07-2011 07:32 ]
Hier een enorm tevreden Lion gebruiker die na 20 jaar MR DOS, MS DOS en Windows veel te laat de overstap heeft gezet naar OSX dankzij de aankoop van de nieuwste MBA.
75 % wijst zichzel uit en de rest is gewoon googlen of dit forum doorzoeken.
Wat mij opvalt: supersnel gewoon... Zowel het opstarten van de apps als het gebruik ervan. Ook Safari! Wat een verademing na al die jaren. Surfen op het n netwerk is tegen voor mij ongeziene snelheden.
Nu maar wachten op iCloud en IOS voor mijn andere toestellen...
75 % wijst zichzel uit en de rest is gewoon googlen of dit forum doorzoeken.
Wat mij opvalt: supersnel gewoon... Zowel het opstarten van de apps als het gebruik ervan. Ook Safari! Wat een verademing na al die jaren. Surfen op het n netwerk is tegen voor mij ongeziene snelheden.
Nu maar wachten op iCloud en IOS voor mijn andere toestellen...
MBP i5 2,7 GHz 8 Gb RAM / iMac 21,5" i5 2,7Ghz 12Gb RAM / iPhone XS / Ipad Pro / Apple Watch 2 (Nike) / ATV3
Verwijderd
Nee uiteraard, dat begrijp ik. Maar op zich wil iedereen wel mee met het laatste/nieuwste/beste. Ik ook. Je hebt gelijk dat mensen met klachten 10x vocaler zijn dan mensen die geen problemen hebben. En op forums als deze komen ook overwegend mensen die het leuk vinden om te spitten, graven, tweaken etc.cailin_coilleach schreef op zondag 24 juli 2011 @ 07:20:
Maar voor mij is Lion nu uberhaupt nog geen optie omdat het wel echt problemen regent met VPN verbindingen met de Cisco client. Daar lees ik hier overigens nergens iets over. Ik heb VPN nodig voor mijn werk dus zolang daar geen oplossing voor is...
Overigens wel heel bijzonder. Bedrijfsmatig/professioneel wordt erg veel met VPN verbindingen gewerkt en dat werkt onder Lion voor geen meter. Je zou toch verwachten dat men dit wel getest zou hebben bij Apple??...

Ik wacht het nog even af.
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2011 07:50 ]
Verwijderd
@XRcrush is de Cisco client een produkt van Apple ? En hoe lang geleden heeft Apple Lion al aan developers beschikbaar gesteld ? Cisco had aan het werk gemoeten.
Verwijderd
Ja en nee. De Cisco client zit standaard in SL... Ook in Lion maar die doet het dus niet (goed).Verwijderd schreef op zondag 24 juli 2011 @ 08:23:
@XRcrush is de Cisco client een produkt van Apple ? En hoe lang geleden heeft Apple Lion al aan developers beschikbaar gesteld ? Cisco had aan het werk gemoeten.
Dan is er natuurlijk ook het punt dat al die bedrijven vaak met zeer uiteen lopende versies van het server einde werken. Dan lijkt het me logisch dat je tegen problemen aan gaat lopen, als je de nieuwste client software gepusht krijgt.
Dat is zo, maar toch hadden sommige bedrijven wel echt aan het werk gemogen. Microsoft met office ?
Het werkt gewoon zoals het zou moeten en geen klachten alleen het verslons gedeelte zou erin mogen, gebruik nu toch weer Pages om dit stukje handigheid.
Verder gewoon zoals ik eerder heb gezegd, erg tevreden met Lion.
Het werkt gewoon zoals het zou moeten en geen klachten alleen het verslons gedeelte zou erin mogen, gebruik nu toch weer Pages om dit stukje handigheid.
Verder gewoon zoals ik eerder heb gezegd, erg tevreden met Lion.
Someone now is screaming as the flames fly high.. PSN: DanielElessar
OMG kom net een lompe bug/oversight tegen. Ik heb dat hele gebeuren dat de laatste pagina die open stond weer geopend word als je Safari weer opstart uitgezet, ik wil gewoon m'n startpagina voor mn neus krijgen als ik safari start, maar als ik meerdere tabs open heb staan en safari per ongeluk afsluit krijg ik geen melding meer, nee dan is gewoon alles gelijk weg, kan ik m'n history gaan doorzoeken wat ik ook alweer open had staan

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram
Dat is het punt met Lion en met Resume: als je een applicatie afsluit zet ie 'm vaak helemaal niet stop. Hij blijft gewoon in geheugen, net als met iOS. Vandaar dat je geen waarschuwing meer krijgt. Start je'm weer op, dan hoort ie meteen terug te komen zoals ie was.
En anders: Safari -> History -> Reopen all windows from last session
Dan heb je ook je tabs terug.
EDIT:
Net getest met deze pagina. Sluit Safari. Herstart Safari en m'n tabs zijn weer terug, incl deze pagina.
EDIT:
Net getest met deze pagina. Sluit Safari. Herstart Safari en m'n tabs zijn weer terug, incl deze pagina.
[ Voor 13% gewijzigd door Liegebeest op 24-07-2011 09:35 ]
Ja maar het punt is dat ik dat dus niet wil, ik wil niet aan het surfen zijn, safar CMD+Qen om het te sluiten, en als ik safari later weer op start dat ik de laatste pagina weer voor m'n neus heb, dat vind ik zelf nogal nutteloos en ik heb liever m'n startpagina voor m'n neus.cailin_coilleach schreef op zondag 24 juli 2011 @ 09:34:
Dat is het punt met Lion en met Resume: als je een applicatie afsluit zet ie 'm vaak helemaal niet stop. Hij blijft gewoon in geheugen, net als met iOS. Vandaar dat je geen waarschuwing meer krijgt. Start je'm weer op, dan hoort ie meteen terug te komen zoals ie was.
EDIT:
Lijkt me een kleine moeite om die waarschuwing weer terug te halen als je resume uit zet.
Humankind… be both.
Je wilt het niet, maar je zegt net wel dit:
Mijn punt is, de waarschuwing krijg je niet omdat Safari helemaal niet stop wordt gezet. In die zin willen ze het meer laten lijken op de iOS ervaring.
Maar ik snap de verwarring na al die jaren
Dus wil je het nou wel of niet?maar als ik meerdere tabs open heb staan en safari per ongeluk afsluit krijg ik geen melding meer, nee dan is gewoon alles gelijk weg, kan ik m'n history gaan doorzoeken wat ik ook alweer open had staan
Mijn punt is, de waarschuwing krijg je niet omdat Safari helemaal niet stop wordt gezet. In die zin willen ze het meer laten lijken op de iOS ervaring.
Hier ook maar even een positief bericht aangezien de meeste reacties normaal gesproken van mensen met klachten / problemen komen. Hier werkt alles vlekkeloos. Het enige wat ik heb aangepast omdat ik daar niet aan kon wennen was het scrollen wat in lion tegenovergesteld werkt tov sl. Verder alles prima!
Het komt wellicht wat vreemd over, maar als ik zelf moedwillig safari sluit heb ik zelf alle tabs al gesloten, of weet dat ze open staan en met de melding gooi ik ze allemaal weg.cailin_coilleach schreef op zondag 24 juli 2011 @ 09:49:
Je wilt het niet, maar je zegt net wel dit:
[...]
Dus wil je het nou wel of niet?
Af en toe komt het voor dat ik per ongeluk op de Q druk ipv de W, dan is het fijn dat je de melding krijgt van 'volgens mij drukte je op de verkeerde knop ;)'.
Dat de mogelijkheid er is dat het allemaal terug komt is opzicht leuk, maar daar zou ik heel af en toe blij mee zijn, in tegenstelling tot de ergernis die er ELKE keer is is ik onnodig een vorige pagina voor m'n neus krijg en zelf naar m'n startpagina moet surfen (wat feitelijk niet eens meer een startpagina is dus).
Voor mij is die optie dus heel soms prettig, maar elke keer irritant, daarom is het prettig dat je het uit kunt zetten, alleen jammer dat ze dan niet aan die melding gedacht hebben want dat zorgt nu dus voor ergernis, niet op een dagelijkse basis, maar als het gebeurt is het wel erg vervelend.
Ik hoop dan ook dat ze die melding er snel weer instoppen.
Humankind… be both.
Yep, ik zie d'r ook geen kwaad in om'm terug te halen.
Hier nog een zéér tevreden gebruiker! Draait op mijn mid-2010 iMac 27 echt geweldig! Snel en soepel, met mooie animaties en natuurlijk swipen tussen spaces 
Maar er zijn altijd mensen die niet (snel) tevreden zijn, en die verzamelen zich op een bult om erover te klagen
Maar er zijn altijd mensen die niet (snel) tevreden zijn, en die verzamelen zich op een bult om erover te klagen
Sinds wanneer is "nieuw" een excuus om een product af te leveren dat nog vol met bugs zit die sinds de DP's geweten zijn? Mocht het nu een totaal nieuw OS zijn zou je nog iets of wat het woordje "nieuw" als excuus kunnen gebruiken, maar niet bij een OS dat amper verschilt met zijn voorganger.jamy015 schreef op zondag 24 juli 2011 @ 05:34:
Natuurlijk is het buggy, het is net nieuw. Als je iets wou zonder bugs (nou ja, het kan natuurlijk nooit helemaal bugvrij zijn, maar je snapt het idee) was het misschien een slimmer idee om te wachten op 10.7.1. Zelf hou ik wel van de 'nieuwigheid', ik typ dit dan ook vanaf mijn MB met Lion
vol met bugs? ik zie hier anders genoeg mensen die al of tenminste het leeuwendeel van die bugs niet ervaren (waaronder ikzelf). je doet het voorkomen alsof het een onbruikbaar OS is. van een beetje nuance is nog nooit iemand dood gegaan.Simon Shipperd schreef op zondag 24 juli 2011 @ 10:34:
[...]
Sinds wanneer is "nieuw" een excuus om een product af te leveren dat nog vol met bugs zit die sinds de DP's geweten zijn? Mocht het nu een totaal nieuw OS zijn zou je nog iets of wat het woordje "nieuw" als excuus kunnen gebruiken, maar niet bij een OS dat amper verschilt met zijn voorganger.
Verwijderd
Bij mij is alles traag, buggy en irriterend..
Heb al aantal keer gehoord over clean install, maar ik neem aan dat ik dan een retail dvd moet kopen bij de apple store toch?
Iemand ervaring.
Heb al aantal keer gehoord over clean install, maar ik neem aan dat ik dan een retail dvd moet kopen bij de apple store toch?
Iemand ervaring.
Een beetje zoeken kan toch echt geen kwaad Kay... 
Er zijn duizend-en-een websites met instructies hoe dat te doen. Bij deze dan...
Er zijn duizend-en-een websites met instructies hoe dat te doen. Bij deze dan...
[ Voor 24% gewijzigd door Liegebeest op 24-07-2011 10:49 ]
Had eerst geupgrade van SL naar Lion, maar dat was blijkbaar niet zo'n goed idee. Het systeem voelde verschrikkelijk traag aan.
Een volledige herinstallatie werkte gelukkig wat beter.
De kleine ergernissen beginnen toch erger te worden... De grootste is iCal. Waarom moest dat nette overzichtelijke uiterlijk er uit? Is het mogelijk om de oude iCal uit SL terug te installeren? Snapt Apple niet dat die page-flip animatie verschrikkelijk irritant is? En waarom is de linker zijbalk met alle agenda's verdwenen?
Net als bij het wisselen van Space: Waarom moet je even wachten voor de iconen op je desktop infaden? Ik kocht een Mac om SNEL en EFFICIËNT te kunnen werken... Beginnen ze kinderachtige animaties in te bouwen...
(Net zoals dat openfaden van programma's als je ze opent... Als ik dat wil had ik wel een iPhone gekocht...)
Een volledige herinstallatie werkte gelukkig wat beter.
De kleine ergernissen beginnen toch erger te worden... De grootste is iCal. Waarom moest dat nette overzichtelijke uiterlijk er uit? Is het mogelijk om de oude iCal uit SL terug te installeren? Snapt Apple niet dat die page-flip animatie verschrikkelijk irritant is? En waarom is de linker zijbalk met alle agenda's verdwenen?
Net als bij het wisselen van Space: Waarom moet je even wachten voor de iconen op je desktop infaden? Ik kocht een Mac om SNEL en EFFICIËNT te kunnen werken... Beginnen ze kinderachtige animaties in te bouwen...
(Net zoals dat openfaden van programma's als je ze opent... Als ik dat wil had ik wel een iPhone gekocht...)
[ Voor 7% gewijzigd door NjitsSs op 24-07-2011 10:53 ]
De eerste paar uur draait Spotlight op de achtergrond.maar dat was blijkbaar niet zo'n goed idee. Het systeem voelde verschrikkelijk traag aan.
Je kan niet de oude versie terugzetten, maar er is wel deze truc voor een cleane look.iCal terug naar het oude
[ Voor 35% gewijzigd door Liegebeest op 24-07-2011 10:55 ]
Verwijderd
Option + CMD + Q hiermee sluit je Safari af, en dan kom je weer terug bij je homepage bij opstarten van Safari.
Ik krijg de trim ondersteuning voor me SSD niet meer aan onder Lion, daar baal ik wel van. Weet iemand hoe ik dit kan oplossen? heb een OCS vertex 2 schijf erin. En deze heeft TRIM ondersteuning
Dit topic is gesloten.
Let op:
Specifieke vragen en problemen moeten in een nieuw topic worden gepost. Op deze manier behouden we het overzicht en krijgt jouw probleem of vraag de aandacht die het verdient. Dit topic is alleen bedoeld om goed onderbouwde ervaringen te delen.
Specifieke vragen en problemen moeten in een nieuw topic worden gepost. Op deze manier behouden we het overzicht en krijgt jouw probleem of vraag de aandacht die het verdient. Dit topic is alleen bedoeld om goed onderbouwde ervaringen te delen.